Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Thanks voor de link naar dat Topic.

En waarom is het belangrijk dat het een officiele dealer is. Ik vind het belangrijk dat het een goede shop is, met een goede rep.

En nu begin ik weer te twijfelen, moet ik me nu wel of niet zorgen maken over burnin met een Oled? Als ik zo'n 5 uur dezelfde game speel elke avond ? :?
Officiële dealer is van belang ivm garantie aanspraken.
Formeel is de winkel het aanspreekpunt en zou het niet uitmaken maar de praktijk is anders.
Dat komt omdat winkels zelf geen OLED’s repareren en dit doorschuiven naar LG of de service partners van LG.
Daarbij stelt LG dat ze alleen officiële dealers en modellen die in de Benelux verkocht zijn ondersteunen.
Grijze import dus modellen uit weetikveelwaar vallen hier buiten.
De reputatie van een winkel telt dus wel mee.

Gamen doe ik niet maar veel en langdurig gamen met een zelfde spel zal niet echt gunstig zijn voor het paneel.
Afwisselend TV kijken en gamen is echter geen probleem.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Waarmee maar eens duidelijk wordt dat defecte pixels gewoon onder garantie vallen!
(ondanks allerlei indianenverhalen en vage garantievoorwaarden van winkels)
Binnen de LG garantie wel maar als je bijvoorbeeld 5 jaar neemt dan heb je na 2a3 jaar pech omdat het dan niet meer via LG zelf gaat. ;)

Hier nog iemand met pixel garantie via LG
YouTube: Dead pixels on LG OLED,will they cover it under warranty? today we f...

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

@HoppyF @Castus Snik ;( Jullie gaan toch niet zeggen dat Oled geen optie is voor mij. Dat terwijl de C9 juist overal wordt geroemd voor zijn gaming capaciteiten. En ik had begrepen dat burn in nu veel minder een issue zou zijn? Zeker met de vernieuwde verversingsalgoritmes die draaien in standby ?

En als je een 5 uur gaming sessie hebt, dan wisselt het beeld wel, in de zin dat ik nog wel eens switch naar het PS4 dashboard, en in game natuurlijk naar de map, of de menus. Dus dan wisselen statische elementen ook.
En daarnaast speel ik vaak dezelfde game, tot dat die uit is en dan is het een andere game. Ik speel dus niet een jaar lang Overwatch of Fortnite, maar meer elke maand een andere game ....

Meer mensen die hun licht kunnen/willen laten schijnen over burn in ?

Deze videos hadden mij juist overtuigd dat het wel meevalt:

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Slux
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:53:
@HoppyF @Castus Snik ;( Jullie gaan toch niet zeggen dat Oled geen optie is voor mij. Dat terwijl de C9 juist overal wordt geroemd voor zijn gaming capaciteiten. En ik had begrepen dat burn in nu veel minder een issue zou zijn? Zeker met de vernieuwde verversingsalgoritmes die draaien in standby ?

En als je een 5 uur gaming sessie hebt, dan wisselt het beeld wel, in de zin dat ik nog wel eens switch naar het PS4 dashboard, en in game natuurlijk naar de map, of de menus. Dus dan wisselen statische elementen ook.
En daarnaast speel ik vaak dezelfde game, tot dat die uit is en dan is het een andere game. Ik speel dus niet een jaar lang Overwatch of Fortnite, maar meer elke maand een andere game ....

[YouTube: How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test with Fortnite]

[YouTube: OLED Burn-In Test: No Screen Burn After 6 Months of Use, 20 Hours A Day]
Aanrader als je het mij vraagt de 77C9 werkt top voor games, ik heb alleen het contrast iets lager gezet en het oled lampje op 50 staan verder standaard game instellingen, en ik let op dat er geen hud's aan staan voor langere tijd.
Burin is en zal altijd een issue zijn met OLED.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Slux schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Aanrader als je het mij vraagt de 77C9 werkt top voor games, ik heb alleen het contrast iets lager gezet en het oled lampje op 50 staan verder standaard game instellingen, en ik let op dat er geen hud's aan staan voor langere tijd.
Je hebt toch je hud nodig, ik speel voornamelijk singleplayer games, maar dingen als een minimap enzo staan natuurlijk altijd in beeld. Ik switch wel regelmatig ff naar de PS4 desktop tussendoor, voor korte momentjes ...
Slux schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:58:
[...]
Burin is en zal altijd een issue zijn met OLED.
Dan zou LG de Tv toch ook niet zo promoten en uitrusten voor gaming? En in die videos die ik postte spelen ze oneindig Fortnite achter elkaar zonder burnin ?

[ Voor 22% gewijzigd door -SaveMe- op 06-03-2020 15:02 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Is al meermaals aangetoond dat burn-in (in feite verkeerde term) cumulutatief is, dus even tussendoor wat anders opzetten gaat hier niet bij helpen. Enigste wat dat "verhelpt" (is niet écht een probleem) is tijdelijke image retention.

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27

[YouTube: How Game Mode Affects Picture Quality + 24-Hour OLED Burn-In Test with Fortnite]

[YouTube: OLED Burn-In Test: No Screen Burn After 6 Months of Use, 20 Hours A Day]
Klopt, HTDTVTest ben ik ook op geabonneerd en heb die filmpjes toevallig ook recentelijk gezien :), maar die test van 24 uur zegt echt helemaal niets. Ook het afwisselen van beelden in één dag hoeft niet genoeg te zijn. Voorbeeld: 2x een half uur spelen met tussenpauze erin (met TV nog aan), is wel gelijk aan 1 uur voor het paneel op een dag. Die optelsom gaat gewoon door.

Maar hoe dan ook :p ik wil je echt niet bang maken. En eventuele inbranders kunnen wel verholpen worden als ze je een nieuw paneel geven. Maar wees je wel een beetje bewust van de 'gevaren'.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Castus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:08:
[...]
Maar hoe dan ook :p ik wil je echt niet bang maken. En eventuele inbranders kunnen wel verholpen worden als ze je een nieuw paneel geven. Maar wees je wel een beetje bewust van de 'gevaren'.
Mijn use case is dus gaming. De vraag is dus, kan dat wel of niet op een Oled, waarbij game sessies van 5 uur wel voorkomen.
ik kan niet afhankelijk zijn van een eventueel nieuw paneel, de TV moet wel een jaar of zes minimaal meegaan ....

Nu zit ik dus serieus echt heel erg te twijfelen :(
FlameDB schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:06:
Is al meermaals aangetoond dat burn-in (in feite verkeerde term) cumulutatief is, dus even tussendoor wat anders opzetten gaat hier niet bij helpen. Enigste wat dat "verhelpt" (is niet écht een probleem) is tijdelijke image retention.
Dat snap ik niet. Als je switched van beeld (of dat nu een TV-kanaal is, of een ander scerm in een game of de PS$ desktop, dan worden toch andere pixels verlicht en dat maakt toch juist wel uit. Dan krijg de veel aan pixels toch even rust.

En de C( draait toch in standby refresher programs, soms kort, soms lang, om juist dit tegen te gaan ?

[ Voor 36% gewijzigd door -SaveMe- op 06-03-2020 15:58 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:56:
[...]

Mijn use case is dus gaming. De vraag is dus, kan dat wel of niet op een Oled, waarbij game sessies van 5 uur wel voorkomen.
ik kan niet afhankelijk zijn van een eventueel nieuw paneel, de TV moet wel een jaar of zes minimaal meegaan ....

[...]

Dat snap ik niet. Als je switched van beeld (of dat nu een TV-kanaal is, of een ander scerm in een game of de PS$ desktop, dan worden toch andere pixels verlicht en dat maakt toch juist wel uit. Dan krijg de veel aan pixels toch even rust.

En de C( draait toch in standby refresher programs, soms kort, soms lang, om juist dit tegen te gaan ?
Als je zoveel gaat gamen dan zou ik gèèn OLED halen. Zit je jezelf iedere x op te vreten als je iets denkt te zien.. Uiteraard bestaan er uitzonderingen en kan het goed gaan, maar ik brand mijn vingers er niet aan..

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Segafreak83 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:02:
[...]

Als je zoveel gaat gamen dan zou ik gèèn OLED halen. Zit je jezelf iedere x op te vreten als je iets denkt te zien.. Uiteraard bestaan er uitzonderingen en kan het goed gaan, maar ik brand mijn vingers er niet aan..
ja, dat is leuk, maar wat dan? Qled is gewoon niet zo mooi als Oled, zeker niet in gaming mode. Dan kan ik net zo goed een gewone HDR LCD gaan halen ...

Maar die C9 heeft zoveel positive dingen voor gaming, kan me haast niet voorstellen dat LG dat allemaal doet, terwijl de games eigenlijk niet geschikt zijn voor gaming ...

• FlameDB
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:56:
[...]

[...]

Eigenlijk is de burn-in een soort burn-out. Ik weet ook niet alle details. Maar het komt erop neer dat wanneer je statische elementen op je scherm hebt, deze pixels meer branden op eenzelfde kleur dan de omliggende. Hierdoor zul je, indien je een bepaalde game énorm veel speelt, het verschijnsel zien dat deze pixels niet meer zo hard branden dan de omliggende. Dit is het burn-in effect. Het feit dat je af en toe iets anders opzet doet daar niet veel aan.

Van rtings.com:

Original statement from 11/05/2018: After more than 5000 hours, there has been no appreciable change to the brightness or color gamut of these TVs. Long periods of static content have resulted in some permanent burn-in (see the CNN TVs), however the other TVs with more varied content don't yet have noticeable uniformity issues on normal content. As a result, we don't expect most people who watch varied content without static areas to experience burn-in issues with an OLED TV. Those who display the same static content over long periods of time should consider the risk of burn-in though (such as those who watch lots of news, use the TV as a PC monitor, or play the same game with a bright static HUD). Those who are concerned about the risk of burn-in should go with an LCD TV for the peace of mind.

Note that we expect burn-in to depend on a few factors:

The total duration of static content. LG has told us that they expect it to be cumulative, so static content which is present for 30 minutes twice a day is equivalent to one hour of static content once per day.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Slux schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Binnen de LG garantie wel maar als je bijvoorbeeld 5 jaar neemt dan heb je na 2a3 jaar pech omdat het dan niet meer via LG zelf gaat. ;)

Hier nog iemand met pixel garantie via LG
YouTube: Dead pixels on LG OLED,will they cover it under warranty? today we f...
Ik heb in totaal 3 jaar garantie bij PlatteTV en daar vallen de pixels ook onder, dus kan wel degelijk hoor. 😉

• Segafreak83
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:04:
[...]

ja, dat is leuk, maar wat dan? Qled is gewoon niet zo mooi als Oled, zeker niet in gaming mode. Dan kan ik net zo goed een gewone HDR LCD gaan halen ...

Maar die C9 heeft zoveel positive dingen voor gaming, kan me haast niet voorstellen dat LG dat allemaal doet, terwijl de games eigenlijk niet geschikt zijn voor gaming ...
Sony! (XF9005 of XG9505), maar dat zal wel vloeken zijn in de LG kerk hier.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Segafreak83 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:12:
[...]

Sony! (XF9005 of XG9505), maar dat zal wel vloeken zijn in de LG kerk hier.
Ik ga ze ff bekijken ... Thanks!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 19:54
Op de website van LG kan ik geen verschillen vinden tussen de MLB vs PLA versie.
Indien er totaal geen verschil aanwezig, waarom dat een ander nummer doorvoeren?

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

De Nelis

en anders maar niet...

Moris schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:15:
Op de website van LG kan ik geen verschillen vinden tussen de MLB vs PLA versie.
Indien er totaal geen verschil aanwezig, waarom dat een ander nummer doorvoeren?
Zoekactie op MLB in dit topic geeft onderstaande:
HoppyF schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:14:
[...]

MLB is een gewoon model.
Het verschil met de PLA is alleen de voet.
Andere kleur dus een cosmetisch verschil. Technisch zijn de twee modellen gelijk.
Als je de TV aan de muur hangt en de voet niet gebruikt, is er geen verschil.

Waar heb je deze TV gekocht want de MLB’s zijn niet zo gangbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door De Nelis op 06-03-2020 16:21 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Castus
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Ik ga ze ff bekijken ... Thanks!
Hou even goed de inputlag in de gaten. rtings.com kun je dat vinden per TV. Sowieso staan hier goede reviews op om een goede keuze te maken.

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 19:54
Blijkbaar is het verschil tussen de LG C9MLB vs C9PLA enkel de kleur van de voet en de geborstelde achterkant.

Maar welke kleur heeft dan de LG C9MLB tov de C9PLA en welke van beide heeft de geborstelde achterkant?

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Castus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:23:
[...]

Hou even goed de inputlag in de gaten. rtings.com kun je dat vinden per TV. Sowieso staan hier goede reviews op om een goede keuze te maken.
ik ken de site, thanks!

Een van de reden om voor een C9 te gaan is juist de VRR en de zeer lage inputlag ... Maar nu weet ik het dus niet meer

• Castus
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:
[...]

ik ken de site, thanks!

Een van de reden om voor een C9 te gaan is juist de VRR en de zeer lage inputlag ... Maar nu weet ik het dus niet meer
Trust me bro ;) Ik heb zelf ook nog steeds dezelfde twijfel hoor. Ik vind OLED zoveel mooier, en ik wil eigenlijk niets anders meer door mijn 55E6. Maar toch ga ik waarschijnlijk ook voor een andere 2020 TV met lage inputlag en toch prima beeld, maar net geen OLED.

Wat ik eerder typte, is dat ik zo'n videofiel ben, dat ik het zo vervelend vind dat ik me bewust ben van alles wat statisch is op het scherm.

Dat is iets wat ik eigenlijk niet wil.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Castus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Trust me bro ;) Ik heb zelf ook nog steeds dezelfde twijfel hoor. Ik vind OLED zoveel mooier, en ik wil eigenlijk niets anders meer door mijn 55E6. Maar toch ga ik waarschijnlijk ook voor een andere 2020 TV met lage inputlag en toch prima beeld, maar net geen OLED.
Dan ben ik ZEER benieuwd welke TV dat gaat zijn. Ik zat eerst te twijfelen over een Samsung QLed, maar na het zien van een vergelijkingsvideo in game mode met een C9 ben ik daar van afgestapt ...

Voor zoveel geld moet het gewoon en goed zijn en toch wel een aantal jaar meegaan...

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
@-SaveMe- OLED staat er nou eenmaal om bekend dat de KANS op burn-in zeker aanwezig is en vooral bij statische beelden.
Jij geeft zelf aan dat je dagelijks 5 uur hetzelfde spel speelt met images die statisch zijn.
Dan is de KANS dat je burn-in krijgt hoger dan als je dat niet doet......
Dan mag de C9 nog wel HET toestel zijn voor gaming maar goed dan moet je wel het risico op burn-in nemen.
Wil je dat risico niet lopen dan moet je geen OLED nemen maar bijv. QLED

En dan mag LG wel profileren dat de C9 HET scherm is voor gamen.......en dat jij je niet kan voorstellen dat LG het doet en dat dan toch de TV naar de ..... gaat......wat denk jij waar LG dan op hoopt als het weer gebeurt??......idd dat je een nieuwe tv koopt en hopelijk weer van hun.

Overigens heb ik geen OLED tv maar ben er zeker wel van plan 1 om binnenkort te halen.....en dat zal dan ook de C9 zijn.
Ik game zelden (heb wel PS4) dus kans dat ik burn-in door gamen zal krijgen is nihil.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:46
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:33:
[...]

ik ken de site, thanks!

Volgens mij wilt jij graag de C9, dus hou jezelf niet voor de gek, je weet inmiddels de tekortkomingen van de qled en oled.
Ik ben geen gamer maar meer dan 300 uur met A-C odessy op mijn oled op volle bak en geen enkele probleem met retentie, moet well eerlijk zeggen af en toe tussendoor en pauze met gewoon tv of Netflix kijken 👌

• Slux
  • Niet online
AeronNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Ik heb in totaal 3 jaar garantie bij PlatteTV en daar vallen de pixels ook onder, dus kan wel degelijk hoor. 😉
Dat klopt 2 a 3 jaar daarna ben je overgeleverd aan de winkel zelf en daar vallen pixels niet onder ik dacht dat smits het had maar bleek ook niet zo te zijn.

Bij platteTV maken ze gewoon een factuur voor LG zodat het net lijkt dat je TV pas 2 jaar is i.p.v. ouder :X ;)

• Segafreak83
chulin schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Volgens mij wilt jij graag de C9, dus hou jezelf niet voor de gek, je weet inmiddels de tekortkomingen van de qled en oled.
Ik ben geen gamer maar meer dan 300 uur met A-C odessy op mijn oled op volle bak en geen enkele probleem met retentie, moet well eerlijk zeggen af en toe tussendoor en pauze met gewoon tv of Netflix kijken 👌
300 is niets natuurlijk. Speel maar eens 1000 a 1500 uur Destiny, gegarandeerd dat de HUD linksonder zichtbaar wordt..

• GG85
  • Laatst online: 16:51

GG85

.......

Segafreak83 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:56:
[...]

300 is niets natuurlijk. Speel maar eens 1000 a 1500 uur Destiny, gegarandeerd dat de HUD linksonder zichtbaar wordt..
Want, dat heb jij?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 23:27
[...]

Gaat natuurlijk niet over totaal aantal gespeelde uren maar om hoeveel uur je achter elkaar speelt.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Hoezo is dat gegarandeerd?

• Slux
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Hoezo is dat gegarandeerd?
Ik kreeg het al na (of mijn ex) door 3 a 4 keer per week max 1 uurtje rtl boelebak te kijken.

Maar laat ik maar verder niet over burn in beginnen :X

Ik heb me er bij neergelegd, wil je OLED dan is er een kans dat je na 2 jaar een nieuwe moet kopen.
Wil je zekerheid koop geen OLED.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hello.......

S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Kan me niet voorstellen dat er nu iets anders besproken wordt wat niet eerder al (meermaals) ter sprake is gekomen?

Testing, one, two ...

• chulin
Slux schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:04:
[...]

Ik kreeg het al na (of mijn ex) door 3 a 4 keer per week max 1 uurtje rtl boelebak te kijken.

Maar laat ik maar verder niet over burn in beginnen :X

Ik heb me er bij neergelegd, wil je OLED dan is er een kans dat je na 2 jaar een nieuwe moet kopen.
Wil je zekerheid koop geen OLED.
Heb je gelijk, “kans” op een nieuwe tv na 2 jaar vol genieten.
Ik heb een kans gegeven naar een qled, na 1 uur was ik helemaal klaar me, 2 jaar zou ik nooit kunnen vol houden

Nogmaals gamen is geen probleem zoals al vaker is gezegd zolang er maar genoeg afwisseling is in de content.
Langdurig statische beelden moeten vermeden worden daar komt het op neer.
Voor de rest blijft OLED zeer geschikt voor gamen want lage input lag en snelle beeld response.
Als er al nadelen zijn vallen die weg tegen de vele voordelen.
Zo moet je ook de afweging maken.
Draai het anders eens om en neem een QLED, zet daar de voor-en nadelen ook naast elkaar en trek je conclusie.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

hardware-lover schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:08:
Hello.......

S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Kan me niet voorstellen dat er nu iets anders besproken wordt wat niet eerder al (meermaals) ter sprake is gekomen?
Inderdaad...Het gaat maar door...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Moris schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:15:
Grijze import uit andere regio?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Grijze import uit andere regio?
Nee.
Twee verschillen modellen.
Ik heb het al vaker uitgelegd, het verschil is gewoon cosmetisch. Andere kleur van de voet.

Beiden staan ook op de LG website.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrMHN1uQKE5iFLNTtz4lfRCNmdE=/234x176/f/image/uBlwM6gJvWR0VtKPiFWIrvhV.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 33% gewijzigd door HoppyF op 06-03-2020 20:54 ]

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
Major_ton schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:03:
Een adviesprijs van € 5.999,- voor de 77CX *O* oOo _/-\o_ Die kunnen we over een jaar dus hopelijk oppikken voor € 3.500,- om de 65B6 te vervangen. Wat een feest!
Advies prijs valt helaas 1000 euro hoger uit. 6.999 voor de 77CX. 7.999 voor de 77GX.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

zwembroek schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:26:
[...]

Advies prijs valt helaas 1000 euro hoger uit. 6.999 voor de 77CX. 7.999 voor de 77GX.
6499 bij Smits voor de CX. Er is nog hoop :-)

is everything cool?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:32

vhal

ಠ_ಠ

Ja, het onderwerp zonlicht wellicht al 100 keer besproken maar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K5Fy1MJ-BCuts0KSQQoLf_qkgQ=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/VElHabi2YRDK6a4PnbaacFo5.jpg?f=fotoalbum_medium

...nu het zonnetje eindelijk zich eens laat zien vraag ik mij toch wel af of een 55C9 wel een handige keuze is ter vervanging van een 10 jaar oude Panasonic 42" plasma :+ Overigens is dit wel met vitrage.

Overigens is het wel grappig dat de 55C9 qua formaat net zo groot is als die 42" plasma (iets met dikke bezels :P )

Strava

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
[...]

Dat kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. De C9 is nog niet eens een jaar uit. Misschien dat dit voor oudere varianten wel te zeggen is, maar voor de C9 met verbeterde preventieve maatregelen, lijkt me dat je dit onmogelijk zo als feit kunt neerzetten.

PSN: Mondaatje

vhal schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:18:

[Afbeelding]

...nu het zonnetje eindelijk zich eens laat zien vraag ik mij toch wel af of een 55C9 wel een handige keuze is ter vervanging van een 10 jaar oude Panasonic 42" plasma :+ Overigens is dit wel met vitrage.

Overigens is het wel grappig dat de 55C9 qua formaat net zo groot is als die 42" plasma (iets met dikke bezels :P )
Direct zonlicht vermijden.
Heb je nog iets anders dan alleen vitrage?

Het formaat van een 55C9 valt zeker erg mee.
Hier had ik ook een 10 jaar oude 42” plasma maar het verschil valt nauwelijks op in afmetingen.
Het verschil in het zichtbare beeld valt wèl op!
Veel groter en vooral ook helderder en mooier.
Eigenlijk heb ik spijt dat ik niet eerder tot vervanging ben over gegaan hoewel het zonde is een nog goed werkende TV te vervangen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:32

vhal

ಠ_ಠ

@HoppyF Nee, verder geen zonwering behalve een uitvalzonnescherm. Misschien is het beter om aan de andere kant van de woonkamer de TV te plaatsen, dit vergt wel een herindeling maar dat is geen bezwaar. Vanmiddag ga ik maar eens kijken of er zon op de andere muur valt.

Anders maar een QLED :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 07-03-2020 10:46 ]

Strava

vhal schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:46:
@HoppyF Nee, verder geen zonwering behalve een uitvalzonnescherm. Misschien is het beter om aan de andere kant van de woonkamer de TV te plaatsen, dit vergt wel een herindeling maar dat is geen bezwaar. Vanmiddag ga ik maar eens kijken of er zon op de andere muur valt.

Anders maar een QLED :+
Ja, dat is lastig.
Als je het scherm vergeet uit te klappen en de zon vol op je TV staat is dat niet ideaal.
Andere muur is wellicht wel een optie.
Aub geen QLED! :'(
Daar krijg je echt spijt van, er zijn hier genoeg voormalige LCD bezitters te vinden.

• chulin
Of misschien vrouwlief blij maken met het uitzoeken van prachtige nieuwe gordijnen of een andere soort raambekleding? En jezelf super happy maken met een oled 😉

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

vhal schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:18:
s :P )
Daar maak ik me ook nog een beetje zorgen over, TV staat in een zeer heldere kamer. Kan het wel goed verduisteren op zich, maar om nu altijd met de gordijnen dicht te gaan zitten ;)
HoppyF schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Nogmaals gamen is geen probleem zoals al vaker is gezegd zolang er maar genoeg afwisseling is in de content.
Langdurig statische beelden moeten vermeden worden daar komt het op neer.
Voor de rest blijft OLED zeer geschikt voor gamen want lage input lag en snelle beeld response.
Als er al nadelen zijn vallen die weg tegen de vele voordelen.
Zo moet je ook de afweging maken.
Draai het anders eens om en neem een QLED, zet daar de voor-en nadelen ook naast elkaar en trek je conclusie.
Dat geeft de tweaker weer moed. En ik vind het verschil in beeldkwaliteit bij de Qleds in gaming mode wel erg groot. Bovendien is zo'n Qled nog duurder dan de Oled ook. Als ik niet voor Oled kies, dan ga ik net zo lief voor een high end LCD met HDR, maar dan moet ik weer op onderzoek uit ...
chulin schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Klopt helemaal. Omdat dat die de beste beeldkwaliteit heeft en een goede gamemode, lage response en VRR. Lijkt mij de beste aanschaf ook met het oog op PS5.

Ik ga denk ik dan toch nog maar voor de C9. Heb hem niet direct nu nodig, dus ik hoop dat de prijzen nog wat gaan dalen met de komst van de nieuwe modellen en de aanbiedingen voor het EK ....

/offtopic:
300 uur AC Odessey en dan geen gamer :9 Overigens speel ik zelden zoveel uur dezelfde game ...

• chulin
300 uur in “veeeel” sessies verdeeld maar denk ik nooit langer dan 3 uur 👌
Je zult ongetwijfeld veel plezier beleven met de c9 in idd met het komst van de nieuwe serie zou de prijs iets zakken verwacht ik.
-SaveMe- schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Daar maak ik me ook nog een beetje zorgen over, TV staat in een zeer heldere kamer. Kan het wel goed verduisteren op zich, maar om nu altijd met de gordijnen dicht te gaan zitten ;)

[...]

Dat geeft de tweaker weer moed. En ik vind het verschil in beeldkwaliteit bij de Qleds in gaming mode wel erg groot. Bovendien is zo'n Qled nog duurder dan de Oled ook. Als ik niet voor Oled kies, dan ga ik net zo lief voor een high end LCD met HDR, maar dan moet ik weer op onderzoek uit ...

[...]

Klopt helemaal. Omdat dat die de beste beeldkwaliteit heeft en een goede gamemode, lage response en VRR. Lijkt mij de beste aanschaf ook met het oog op PS5.

Ik ga denk ik dan toch nog maar voor de C9. Heb hem niet direct nu nodig, dus ik hoop dat de prijzen nog wat gaan dalen met de komst van de nieuwe modellen en de aanbiedingen voor het EK ....

/offtopic:
300 uur AC Odessey en dan geen gamer :9 Overigens speel ik zelden zoveel uur dezelfde game ...
Helder licht in de kamer is geen punt.
De OLED is vele malen helderder dan je plasma.
Het gaat er alleen om dat er geen direct zonlicht op de TV valt.
Zon in de rest van de kamer is geen probleem, in het donker zitten is echt niet nodig.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@HoppyF Direct zonlicht heb ik vanaf het eind van de middag, maar dan kan ik makkelijk verduisteren. Bovendien game ik vooral 's avonds.

Nu ff wachten op een goede prijs ...

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
-SaveMe- schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:36:
[...]
[...]
Bovendien is zo'n Qled nog duurder dan de Oled ook. Als ik niet voor Oled kies, dan ga ik net zo lief voor een high end LCD met HDR, maar dan moet ik weer op onderzoek uit ...
Zeer heldere kamer is voor Oled geen enkel probleem, alleen zwaar de zon direct in beeld moet je vermijden.
Oja, voor alle duidelijkheid: een Qled is niks anders dan gewoon een Lcd tv met hdr, dit in de smaken midrange (60/70-serie) tot highend (80/90-serie).

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Vulcan750 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Zeer heldere kamer is voor Oled geen enkel probleem, alleen zwaar de zon direct in beeld.
Oja, voor alle duidelijkheid: een Qled is niks anders dan gewoon een Lcd tv met hdr, dit in de smaken midrange (60/70-serie) tot highend (80/90-serie.
nah ja, een Qled heeft een wat aangepastere vorm van backlighting toch ...

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:50:
[...]
Het gaat er alleen om dat er geen direct zonlicht op de TV valt.
Zon in de rest van de kamer is geen probleem, in het donker zitten is echt niet nodig.
Is dat iets waar je mee moet opletten in het algemeen ook als de tv uit staat ?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Is dat iets waar je mee moet opletten in het algemeen ook als de tv uit staat ?
Ja. Zonlicht kan vlekken op het beeldscherm veroorzaken. (wel voornamelijk de zomerzon, want het moet wel om krachtige stralen gaan.)

Wij hebben de indeling van de kamer omgedraaid. Buiten de mindere zonnestralen is het ook een stuk leuker geworden hoe het eruit ziet. Ik raad het dus iedereen aan :+

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Op Facebook zag ik een gesponsord bericht staan van LG over de Dealerdays dat deze geweest waren.
Wel vreemd want een eerder bericht hier op Tweakers had het over 9 maart....

Iemand daar geweest toevallig?
Foto’s staan op Facebook met wat modellen.
https://www.facebook.com/...9/posts/3158831497460771/

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 07-03-2020 13:51 ]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ArthurMorgan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Ja. Zonlicht kan vlekken op het beeldscherm veroorzaken. (wel voornamelijk de zomerzon, want het moet wel om krachtige stralen gaan.)
Ow, dat wist ik niet. Is dat alleen met oled, of met alle TV's? Zomers staan er eind van de middag / avond wel zon op min scherm ...

Bij OLED dus, dat is het hele punt. Direct zonlicht, maar ook zonlicht gereflecteerd door een raam van de buren o.i.d. TV aan/uit doet niet ter zake.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 07-03-2020 20:48 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cap schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:47:
Bij OLED dus, dat is het hele punt. Direct zonlicht, maar ook zonlicht gereflecteerd door een raam van de buren o.i.d. TV aan/uit doet niet ter zake.
Heb je toevallig ergens een bron of misschien een wetenschappelijke uitleg hierover? Ik heb ondertussen bijna 3 jaar een LG 65E7 staan; daar staat al 3 jaar indirect zonlicht / gereflecteerd op. Aantal vlekken op TV = 0.

Daarnaast, als het inderdaad zo zou zijn, zou dan een mega-concern als LG hier niet ergens voor waarschuwen? In ieder geval aktiever dan "ergens een paar kleine lettertjes in een handleiding weggemoffeld"? Of een oplossing hebben bedacht in de jaren dat ze al OLED produceren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

MAX3400 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:53:
[...]

Heb je toevallig ergens een bron of misschien een wetenschappelijke uitleg hierover? Ik heb ondertussen bijna 3 jaar een LG 65E7 staan; daar staat al 3 jaar indirect zonlicht / gereflecteerd op. Aantal vlekken op TV = 0.

Daarnaast, als het inderdaad zo zou zijn, zou dan een mega-concern als LG hier niet ergens voor waarschuwen? In ieder geval aktiever dan "ergens een paar kleine lettertjes in een handleiding weggemoffeld"? Of een oplossing hebben bedacht in de jaren dat ze al OLED produceren?
De handleiding heeft het over direct zonlicht.
Ik vermoed dat dit mogelijk schade kan opleveren.
Wanneer precies en bij welke intensiteit van het zonlicht weet ik ook niet.
Wellicht staat dit ergens wel beschreven.

Mijn TV staat ook vrij dicht bij het raam maar deze ramen zijn wel voorzien van verticale lamellen die dicht kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxk5__mMNV67RE2mdOXqA3kOpY0=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/obHFyfHPEWUBO7pl8rF0yY40.jpg?f=fotoalbum_medium

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Sinds mijn verhuizing in december hangt de 65c8 mooi aan de muur. Het geluid is wel minder geworden (zeg ik met mijn gehoorverlies). Ik keek al een tijdje naar sound bars (ik mag geen 2.1 opstelling plaatsen van m'n wederhelft). Gisteren een q70r van m'n neefjes en nichtjes gekregen als housewarming gift. Wow, het geluid is subliem.

Als je de tv ophangt, dan is een soundbar eigenlijk wel verplicht ja... Zelfs mijn partner ziet dat in. 🤣

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:11
sylvesterrr schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:09:
(ik mag geen 2.1 opstelling plaatsen van m'n wederhelft).
Sorry hoor maar wat hebben sommige mannen ook een kut leven. Alles maar laten bepalen door je vrouw / vriendin. Als ik 77 inch wil dan komt er een 77 inch. En met het geluid idem. Kan mijn vriendin weer nieuwe gordijnen uitzoeken....Sorry voor offtopic gaan maar je leest dit echt overal. Je leeft maar één keer en als je dat nou echt mooi vind dan moet je het gewoon doen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Vulcan750
Persoonlijk vind ik twee luidspeakerboxen naast de tv qua design rustiger staan dan een platte soundbar die nooit even lang is dan de tv. Een losse subwoofer is heus niet altijd nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 08-03-2020 10:27 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
zwembroek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Sorry hoor maar wat hebben sommige mannen ook een kut leven. Alles maar laten bepalen door je vrouw / vriendin. Als ik 77 inch wil dan komt er een 77 inch. En met het geluid idem. Kan mijn vriendin weer nieuwe gordijnen uitzoeken....Sorry voor offtopic gaan maar je leest dit echt overal. Je leeft maar één keer en als je dat nou echt mooi vind dan moet je het gewoon doen.
Er zijn duizenden euro's aan meubels en decoratie uitgegeven zodat alles naar haar smaak is (met mijn goedkeuring uiteraard...). Dan ga ik dat gevoel niet verpesten door die luidsprekers te plaatsen. Inrichting is gewoon haar ding, dat ga ik niet afpakken.

En als ik wil dat er een 77 inch komt, dan komt het er ook. Tv is makkelijker binnen een interieur in te passen dan twee leuke vloerstandaarders. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 08-03-2020 10:45 ]

Vulcan750 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:26:
Persoonlijk vind ik twee luidspeakerboxen naast de tv qua design rustiger staan dan een platte soundbar die nooit even lang is dan de tv. Een losse subwoofer is heus niet altijd nodig.
De LG SL9YG soundbar is 1,22m breed.
De 55C9 is ook 1,22m breed, dat past dus best bij elkaar.

Ik heb geen soundbar of home cinema meer aan mijn C9 hangen omdat het geluid best goed ik vind ik zelf.
Het kan vast nog wel beter maar voorlopig voldoet dit wel.
Vooral de lage tonen zijn aanwezig bij mijn vorige plasma zat er nul lage tonen in.
Een behoorlijk verschil dus wel.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
ArthurMorgan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Wij hebben de indeling van de kamer omgedraaid. Buiten de mindere zonnestralen is het ook een stuk leuker geworden hoe het eruit ziet. Ik raad het dus iedereen aan :+
Dat er maar snel microled komt, daar heb je dit probleem niet mee.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Er zijn duizenden euro's aan meubels en decoratie uitgegeven zodat alles naar haar smaak is (met mijn goedkeuring uiteraard...). Dan ga ik dat gevoel niet verpesten door die luidsprekers te plaatsen. Inrichting is gewoon haar ding, dat ga ik niet afpakken.

En als ik wil dat er een 77 inch komt, dan komt het er ook. Tv is makkelijker binnen een interieur in te passen dan twee leuke vloerstandaarders. :P
Maar vloerstaanders zijn toch ook gewoon interieur? ;) ;)

• Vulcan750
HoppyF schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:49:
[...]
De LG SL9YG soundbar is 1,22m breed.
De 55C9 is ook 1,22m breed, dat past dus best bij elkaar.

Ik heb geen soundbar of home cinema meer aan mijn C9 hangen omdat het geluid best goed ik vind ik zelf.
Het kan vast nog wel beter maar voorlopig voldoet dit wel.
Vooral de lage tonen zijn aanwezig bij mijn vorige plasma zat er nul lage tonen in.
Een behoorlijk verschil dus wel.
Dat die ene soundbar mooi passend is, is natuurlijk mooi. Maar koop je later een andere tv...
Voor "normaal tv werk" ben ik ook prima tevreden met het geluid van mijn 55E6V. Maar wil ik echt deftig geluid, dan gaat mijn avreciever aan met 5 losse luidsprekerboxen. Twee grote vloerstaanders (Infinity Kappa 7, subwoofer is overbodig), center (Infinity Alpha) en surrounds (2x Infinity Alpha 20). Misstaat zeker niet in het interieur, en met name genieten van goed klinkende muziek vind ik heel belangrijk. Een leuke extra is het feit dat ook films mooi geluid mee kunnen krijgen.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:54
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren voor een LG oled uit de W-serie. Nu zit hier al standaard een hele vlakke muurbeugel bij. Weet iemand toevallig of dit een hard stalen muurbeugel is? Zoals normale muurbeugels zeg maar.

Ik heb in mijn woonkamer bij de televisie een kabelgoot in de muur verwerkt en deze LG muurbeugel zou iets van de muur gemonteerd moeten worden om de kabel door de goot te laten lopen naar de soundbar aangezien hij standaard erg vlak tegen de muur zit.

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 22:02
Wat denken jullie dat meer waar is voor het geld? Voor €1200 de B9 inclusief calibratie door mediamarkt of voor datzelfde bedrag een C9 zonder enige calibratie?

[ Voor 11% gewijzigd door Ered op 08-03-2020 15:15 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ered schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:14:
Wat denken jullie dat meer waar is voor het geld? Voor €1200 de B9 inclusief calibratie door mediamarkt of voor datzelfde bedrag een C9 zonder enige calibratie?
Calibratie door de mediamarkt :+ Volgens mij hebben ze bij mediamarkt er de ballen verstand van. Ik zou voor de C9 gaan zonder calibratie, aangezien die uncalibrated al heel dichtbij de standaard zit.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 23:27
Ered schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:14:
Doe de C9. heeft 2.1 HDMI dus meer toekomstbestendig en iets betere schermwaardes. Calibratie kan je altijd nog laten doen als je denkt dat je het verschil merkt. Ga gewoon aan de slag met de Rtings.com instellingen en geniet van je C9 :)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37
Basekid schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Doe de C9. heeft 2.1 HDMI dus meer toekomstbestendig en iets betere schermwaardes. Calibratie kan je altijd nog laten doen als je denkt dat je het verschil merkt. Ga gewoon aan de slag met de Rtings.com instellingen en geniet van je C9 :)
De B9 heeft ook HDMI 2.1 en is iets energiezuiniger en prijsvriendelijker. De C9 heeft een iets nieuwere generatie processor, maar of je dat in de praktijk gaat merken is maar zeer de vraag. De voeten zijn ook verschillend.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Mr_Blobby schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:30:
[...]
De B9 heeft ook HDMI 2.1 en is iets energiezuiniger en prijsvriendelijker. De C9 heeft een iets nieuwere generatie processor, maar of je dat in de praktijk gaat merken is maar zeer de vraag. De voeten zijn ook verschillend.
Als het prijsverschil gering is zou ik altijd de C9 kiezen boven de B9.
Al was het alleen al om de firmware die afwijkt van een B serie.
De C is toch meer mainstream.
Wil je echter wat euro’s besparen kun je de B9 ook kiezen, blijft een prima instapmodel.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
Ik heb even zitten spelen met "zwartniveau". Als ik 'm op laag zet, vind ik 'm 't mooist tijdens gamen. Op hoog lijkt het of er een soort grijze waas over heen zit. Ervaren jullie dit ook?

PSN: Mondaatje

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Jolly_Jumper schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:34:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren voor een LG oled uit de W-serie. Nu zit hier al standaard een hele vlakke muurbeugel bij. Weet iemand toevallig of dit een hard stalen muurbeugel is? Zoals normale muurbeugels zeg maar.

Ik heb in mijn woonkamer bij de televisie een kabelgoot in de muur verwerkt en deze LG muurbeugel zou iets van de muur gemonteerd moeten worden om de kabel door de goot te laten lopen naar de soundbar aangezien hij standaard erg vlak tegen de muur zit.
een soort dunne plaat waar je de tv, zeg maar op klikt,dan kun je beter een c9 of cx nemen met een simpele platte beugel
YouTube: How to install LG SIGNATURE OLED TV W

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 08-03-2020 21:33 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Monda schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:24:
Ik heb even zitten spelen met "zwartniveau". Als ik 'm op laag zet, vind ik 'm 't mooist tijdens gamen. Op hoog lijkt het of er een soort grijze waas over heen zit. Ervaren jullie dit ook?
Dat is zo ja. Daarom altijd op laag zetten. Ik geloof dat alleen in extreem heldere omgeving hoog beter kan zijn. Maar zelf heb ik dat nog nooit ervaren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Het is hier een open deur intrappen maar het is altijd leuk als iemand anders roept dat LG de beste TV’s maakt.
In dit geval de Consumentenbond.
Niet iets voor Tweakers maar de gemiddelde consument luistert daar toch naar.
https://www.nu.nl/tech/60...e-van-60-tot-65-inch.html

(lees de reacties bij dat artikel ook even.... best erg, je zou er bijna op gaan reageren)

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:22:

(lees de reacties bij dat artikel ook even.... best erg, je zou er bijna op gaan reageren)
Haha nou echt he. Maar ik denk dat dat weinig nut heeft daar.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Voor zover mij bekend is dat ook afhankelijk van de content. Mijn mediaspeler i.e. stuurt uit Chroma subsampling 4:4:4 bij 24bits. Bij zwartwaarde laag zijn contouren in het zwart lastig te zien. Bij zwartwaarde hoog ziet het er allemaal prima uit.

• FlameDB
Afaik is zwart niveau of black level niet een instelling die je moet aanpassen naargelang je eigen voorkeur, het is een instelling die moet overeenkomen met hetgeen de bron uitzendt. Blijkbaar vooral belangijk bij SDR, minder bij HDR.

Ikzelf heb een orange decoder en moet deze op high zetten, blijkbaar zendt mijn decorder een RGB full signaal uit, terwijl de meeste decoders (deze van Telenet) een RGB limited signaal uitzenden, dan moet de black level op low.

Google gerust eens op LG OLED Black level en lees enkele reddit posts, dan wordt deze instelling direct duidelijker.

Eigenlijk vrij eenvoudig te testen, krijg je een grijze waas over beelden die eigenlijk zwart moeten zijn (eenvoudigst te checken met zwarte balken bij een film bijv.) dan staat je black level fout.

[ Voor 10% gewijzigd door FlameDB op 09-03-2020 10:28 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:07

RnB

Grappig, ik ben van het weekend ook bezig geweest met black levels en RGB configuraties op mijn Apple TV 4K en PS4 Pro.

Ik kwam er echter niet uit, want schijnbaar (wat hierboven ook gezegd word) moet de black level setting op de tv overeenkomen met de RGB setting die het aangesloten apparaat uitzend.

In het kort: RGB Full = Black Level High, RGB Limited = Black Level Low.

Echter als ik mij houd aan deze stelregel, krijg ik geen mooi beeld.
Als ik beide bronnen instel op RGB Full, krijg ik een verschrikkelijk lelijk beeld wanneer ik de tv op Black Level High instel. Wat eerder ook is aangegeven, het lijkt net alsof er een witte waas over het beeld hangt.
Ik kan op beide bronnen zien wat ze uitzenden en dit correspondeert inderdaad met wat ik wil dat ze uitzenden (RGB Full).

Ik heb de tv nu maar gelaten op Black Level Low, dat geeft mij het beste beeld.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:42

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik kreeg zojuist bericht op TV dat firmware is bijgewerkt middels update 05.80.55. Mijn TV is de C7 OLED.

1. Improvement
1) Add HEVC logo to user guide
2) Fix unknown device toast pop-up issue by Galvanic Corrosion

2. Applicable model list
OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• FlameDB
RnB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:46:
Grappig, ik ben van het weekend ook bezig geweest met black levels en RGB configuraties op mijn Apple TV 4K en PS4 Pro.

Ik kwam er echter niet uit, want schijnbaar (wat hierboven ook gezegd word) moet de black level setting op de tv overeenkomen met de RGB setting die het aangesloten apparaat uitzend.

In het kort: RGB Full = Black Level High, RGB Limited = Black Level Low.

Echter als ik mij houd aan deze stelregel, krijg ik geen mooi beeld.
Als ik beide bronnen instel op RGB Full, krijg ik een verschrikkelijk lelijk beeld wanneer ik de tv op Black Level High instel. Wat eerder ook is aangegeven, het lijkt net alsof er een witte waas over het beeld hangt.
Ik kan op beide bronnen zien wat ze uitzenden en dit correspondeert inderdaad met wat ik wil dat ze uitzenden (RGB Full).

Ik heb de tv nu maar gelaten op Black Level Low, dat geeft mij het beste beeld.
Kan je de RGB full vs limited ook op de apple tv instellen? (heb zelf dit toestel niet). Lijkt me vreemd idd als je deze op full instelt op het apparaat en op je tv black level high dat je dan nog washed out greys krijgt ipv zwart.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Zag op het lg-forum dat er meer info is over de pcm 2.0 bug, die update komt nu dus in juni en de CX heeft er dus ook last van. Ook gaan apps nooit werken met lossless HD-audio.
avs-forum

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17

Puck

W32.Deadcode.A

FlameDB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Kan je de RGB full vs limited ook op de apple tv instellen? (heb zelf dit toestel niet). Lijkt me vreemd idd als je deze op full instelt op het apparaat en op je tv black level high dat je dan nog washed out greys krijgt ipv zwart.
Video content is eigenlijk nooit RGB 4:4:4 dus ik kan je afraden dit voor media players als Apple TV in te stellen. Heeft dus weinig toevoegde waarde (en als de Apple TV de video sowieso niet weer netjes omzet is het zoals jij al aangeeft zelfs nadelig).
RnB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:46:
Vreemd, want op mijn PS4 Pro gebruik ik bij SDR wel RGB 4:4:4 en Black Level High en dat werkt prima op mijn B6 met correcte zwartweergave. Let wel dat je bij HDR games op de PS4 wel weer Black Level Low moet gebruiken.

Arrived anxious, left bored

• Snake_Eye
  • Laatst online: 17-11 01:34
Basekid schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Zou niet te veel waarde hechten aan de Rtings.com instellingen. Mijn Tv zag er slechter uit, in plaats van beter.
Daarom zeggen ze ook bij Rtings dat ieder scherm anders is, en dat hun instellingen niet zal toeleiden tot dezelfde resultaat bij andere.
Moet ook op laag staan.

Blacklevels heb ik wel aangepast, zodat er minder blackcrash optreed.
ISF Expert Dark Room

Bij Witbalance /

2 punts op 21 punts IRE zetten

Dan de IRE 100 selecteren en op 2.5 zetten dan Doelluminantie 9
Dan de IRE op 5 Doelluminantie op 8
Dan de IRE op 10 Doelluminantie op 6
Dan de IRE op 15 Doelluminantie op 4
Dan de IRE op 20 Doelluminantie op 2

Dan krijg je meer schaduwdetails.

[ Voor 36% gewijzigd door Snake_Eye op 10-03-2020 12:42 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:29

..Christiaan..

..zwll..

zwembroek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Als jullie daardoor samen gelukkig zijn, waarom niet? In de meeste relaties gaan er dingen in overleg. Wat ik absoluut niet mooi vind komt er ook niet. Daarentegen heeft mijn vrouw ook dingen die ze absoluut niet wil. Toch zijn wij nog steeds gelukkig getrouwd. Je hebt wel gelijk hoe met name 'mannen' het 'ik mag van haar niet'..... omschrijven.....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:53

Chrisjuh_15

Facta non verba

Sinds afgelopen weekend de trotse bezitter van een 55C9! Ik kwam van een Samsung Plasma uit 2010, en die was echt aan vervanging toe! Vriendinlief was eerst wat sceptisch ("Wat een groot ding!") maar ze is inmiddels om, en vindt het fantastisch! :)

Zelf niet teveel met de kleurinstellingen gespeeld, maar gewoon op ISF Expert Dark Room gezet met alle beeldverbeteraars uit. Beeld is helemaal in orde voor mij nu! :)

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:22:
Het is hier een open deur intrappen maar het is altijd leuk als iemand anders roept dat LG de beste TV’s maakt.
In dit geval de Consumentenbond.
Niet iets voor Tweakers maar de gemiddelde consument luistert daar toch naar.
https://www.nu.nl/tech/60...e-van-60-tot-65-inch.html

Echt erg die reacties.. En helaas is het grootste gedeelte van de bevolking zo |:(

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:33:
Sinds afgelopen weekend de trotse bezitter van een 55C9! Ik kwam van een Samsung Plasma uit 2010, en die was echt aan vervanging toe! Vriendinlief was eerst wat sceptisch ("Wat een groot ding!") maar ze is inmiddels om, en vindt het fantastisch! :)

Zelf niet teveel met de kleurinstellingen gespeeld, maar gewoon op ISF Expert Dark Room gezet met alle beeldverbeteraars uit. Beeld is helemaal in orde voor mij nu! :)
Waar heb je hem gekocht? Ik zit te twijfelen hem nu te kopen of nog even wachten op prijsverlagingen met het oog op het EK en de komst van de nieuwe modellen ...

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

-SaveMe- schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik zit te twijfelen hem nu te kopen of nog even wachten op prijsverlagingen met het oog op het EK en de komst van de nieuwe modellen ...
Kamera Express Rotterdam. Had ze gemaild met een verwijzing naar het Prijs topic en kreeg binnen 10 minuten een (vrij standaard) reactie dat ik 'm mee kon nemen voor 1199 inclusief 5 jaar garantie. Prima deal als je het mij vraagt! :)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:48:
[...]

Kamera Express Rotterdam. Had ze gemaild met een verwijzing naar het Prijs topic en kreeg binnen 10 minuten een (vrij standaard) reactie dat ik 'm mee kon nemen voor 1199 inclusief 5 jaar garantie. Prima deal als je het mij vraagt! :)
Ja, had ik ook gedaan. Twijfel dus nu om of nu te bestellen of wachten op nog meer verlaging ....

EDIT
Overigens ga ik mijn C9 aansluiten via een versterker. Er gaat dus maar 1 hdmi naar de TV. Kun je makkelijk wisselen tussen kijkprofielen, of tussen game mode en movie mode?

En ik heb nog veel fullHD content, scaled the C9 dit up ?

@Chrisjuh_15 Is die voet goed in mijn eentje te monteren ?

[ Voor 25% gewijzigd door -SaveMe- op 10-03-2020 19:16 ]

• Insidious
  • Laatst online: 09-11 19:30

Insidious

Professionele amateur

-SaveMe- schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Ja, had ik ook gedaan. Twijfel dus nu om of nu te bestellen of wachten op nog meer verlaging ....

EDIT
Overigens ga ik mijn C9 aansluiten via een versterker. Er gaat dus maar 1 hdmi naar de TV. Kun je makkelijk wisselen tussen kijkprofielen, of tussen game mode en movie mode?

En ik heb nog veel fullHD content, scaled the C9 dit up ?

Wanneer je de prijsontwikkeling van de C9 in de pricewatch over de C8 heen legt dan zal je vast een redelijk idee krijgen.

Ja, je kan makkelijk wisselen van presets. Staat ook duidelijk omschreven in de handleiding.

Nee, upscalen van FHD naar UHD is niet mogelijk. In FHD kan je effectief maar een kwart van je scherm gebruiken, de rest is zwart beeld. Klinkt logisch toch? 8)7

Ik heb de tv opgehangen dus helaas moet ik je dit antwoord verschuldigd blijven. Ik kan mij wel voorstellen dat dit bij een 55 inch makkelijker gaat dan bij een 77 inch.

Maar, indien je de tv nog moet krijgen, veel plezier ermee en je zal niet teleurgesteld zijn. :)

• t_o_c
  • Laatst online: 07-10 08:22
Bacspin schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:59:
Zag op het lg-forum dat er meer info is over de pcm 2.0 bug, die update komt nu dus in juni en de CX heeft er dus ook last van. Ook gaan apps nooit werken met lossless HD-audio.
avs-forum
Dit is toch wel jammer. EARC leek juist de oplossing voor alles maar dan maakt LG er weer een potje van. Aan de andere kant, geloof niet dat de situatie bij andere fabrikanten beter is.

Voordeel is wel dat ik dan waarschijnlijk een C9 haal wanneer de CX uitkomt want dan is er eigenlijk bijna geen meerwaarde in het kopen van een CX.

Maar hoe gaat dit nu werken als je bv. een soundbar wil gebruiken met een console en ook 2.1 features zoals VRR wil gebruiken? Sluit je console op een HDMI port op de tv aan, soundbar op de andere, en pcm (wat consoles volgens mij meestal gebruiken) word dan in passthrough naar de soundbaar gestuurd? Maar hoe zit het met HD audio? Als ik bv een shield tv op de tv hdmi poort aansluit, kan dit via passthrough naar een soundbaar worden gestuurd?

Zijn er trouwens betaalbare soundsbars te krijgen die HDR etc. ondersteunen? Heb even snel gekeken maar schijnbaar betaal je al snel 600+ euro tegenwoordig...

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

-SaveMe- schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:59:
[...]

Ik heb 'm gelijk aan de muur gehangen dus dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Lijkt me vrij lastig, omdat het scherm vrij groot en fragiel is. Ik zou wel aanraden om dit met twee personen te doen.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:53:
[...]

Ik heb 'm gelijk aan de muur gehangen dus dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Lijkt me vrij lastig, omdat het scherm vrij groot en fragiel is. Ik zou wel aanraden om dit met twee personen te doen.
De voet monteren gaat wel in je eentje, maar de TV uit de doos krijgen en plat leggen om de voet te monteren gaat niet echt in je eentje :)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Incolumis
  • Laatst online: 18-11 22:52
ricjuh schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:06:
[...]

De voet monteren gaat wel in je eentje, maar de TV uit de doos krijgen en plat leggen om de voet te monteren gaat niet echt in je eentje :)
Dat gaat prima hoor :)

I hide at work because good employees are hard to find.

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
*knip* verkeerde topic inderdaad

[ Voor 89% gewijzigd door Wizzu op 11-03-2020 12:58 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Maar is het ook een risico dat je nemen wil?

Toen ik mijn 65C9 in elkaar ging zetten heb ik maar gewoon even gewacht tot mijn vriendin thuis was.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Incolumis
  • Laatst online: 18-11 22:52
Seroczynski schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Maar is het ook een risico dat je nemen wil?

Toen ik mijn 65C9 in elkaar ging zetten heb ik maar gewoon even gewacht tot mijn vriendin thuis was.
Ik heb de tv gewoon op het vloerkleed gelegd, daarna wat IKEA onderleggers van kurk er onder gelegd, en daarna de voet bevestigd.
Geen probleem. Het kan echt wel wat hebben hoor. :)

I hide at work because good employees are hard to find.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Incolumis schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb de tv gewoon op het vloerkleed gelegd, daarna wat IKEA onderleggers van kurk er onder gelegd, en daarna de voet bevestigd.
Geen probleem. Het kan echt wel wat hebben hoor. :)
Ik heb de handleiding gevolg, dus het verpakkingsmateriaal gebruikt om het beeld klaar te leggen voor het monteren van de voet. Echter kan ik de 65C9 niet zelfstandig verplaatsen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Vulcan750
Wizzu schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:03:
Al enkele maanden trots in bezit van de Sony AF-9.

Zijn er ook hier mensen die binnen de Disney+ app meemaken dat het frame af en toe 1 seconden vastloopt? Andere apps helemaal geen last van en bij de launch van Disney+ ook niet. Had eigenlijk gehoopt bij de update van een paar weken geleden dat het verholpen zou zijn maar helaas.
Verkeerde topic!?

Pagina: 1 ... 263 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.