• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 17:59
Ik heb moeite met dit te vinden op Google of GoT, dus ik stel mijn vraag hier.

Ik heb een OLED55B9PLA op webOS versie 4.71. Zojuist kreeg ik een melding dat een Samsung Galaxy apparaat zijn beeld wilde sharen met mijn TV. Ik bezit helemaal geen Samsung devices, dus heb direct mijn (WiFi) netwerk gecontroleerd, en daar zijn geen vreemde apparaten te zien.

Ik heb geen behoefte aan deze functionaliteit, maar hoe dit uit te zetten kan ik nergens vinden. Het enige wat ik vind is dat je Screen Share app kunt gebruiken om 'listening mode' uit te zetten, maar deze app is niet te vinden en ook niet te downloaden in de content store. Heeft iemand enig idee?

Ik vind het erg kwalijk dat mijn TV publiekelijk te vinden is en niet alleen op mijn eigen netwerk.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
omgwtfbbq schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:31:

Ik heb een OLED55B9PLA op webOS versie 4.71. Zojuist kreeg ik een melding dat een Samsung Galaxy apparaat zijn beeld wilde sharen met mijn TV. Ik bezit helemaal geen Samsung devices, dus heb direct mijn (WiFi) netwerk gecontroleerd, en daar zijn geen vreemde apparaten te zien.

Ik heb geen behoefte aan deze functionaliteit, maar hoe dit uit te zetten kan ik nergens vinden. Het enige wat ik vind is dat je Screen Share app kunt gebruiken om 'listening mode' uit te zetten, maar deze app is niet te vinden en ook niet te downloaden in de content store. Heeft iemand enig idee?

Ik vind het erg kwalijk dat mijn TV publiekelijk te vinden is en niet alleen op mijn eigen netwerk.
Op mijn B7 kan ik listening mode uitzetten door naar de screen share app te gaan. De app is bij mij al voor geïnstalleerd.

Misschien heb je Bluetooth aanstaan en was er iemand in de buurt (buren?) met een Samsung Galaxy.
Ik heb een dergelijke melding nog niet op mijn TV gezien.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Hamazaki schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:27:
[...]

Yep, schijnt wassen neus te zijn.
Wat is je bron?
Heb je voorbeelden of meer informatie ??
Aangezien ik van plan ben om dit jaar ook een TV daar aan te schaffen ben ik daar wel nieuwsgierig naar.

[ Voor 19% gewijzigd door Buzzie op 02-02-2020 21:01 ]

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Met geluk staat hier aankomende week een 65C9, maar ik ga zelf van de week erop uit. Dinsdag haalt Samsung de Q9FN op en dan moeten zij het bedrag aan Apollo crediteren. Heb geen ervaring met dat soort zaken, maar hopelijk laat Samsung niet te lang op zich wachten.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 17:59
HoppyF schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:19:
[...]

Misschien heb je Bluetooth aanstaan en was er iemand in de buurt (buren?) met een Samsung Galaxy.
Ik heb een dergelijke melding nog niet op mijn TV gezien.
Zoiets vermoed ik ook, maar er is geen instelling te vinden die hier over gaat. Wat het meest in de buurt komt is iets dat ‘Screen Share’ heet in het instellingen menu (dus niet de app), maar daar kan je enkel gekoppelde apparaten zien en verwijderen. Maar daar is geen apparaat te zien en dat is logisch, ik heb nooit iets gekoppeld. Bedankt voor het meedenken.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Buzzie schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:01:
[...]

Wat is je bron?
Heb je voorbeelden of meer informatie ??
Aangezien ik van plan ben om dit jaar ook een TV daar aan te schaffen ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
hierop tweakers gelezen van een aantal users, nog niet zo heel lang geleden. ze deden zelfs moeilijk bij iemand na een jaar. maar die 5 jaar is hetzelfde als 15 jaar garantie geven op een laminaat. als het zover is krijg je van die vragen waarbij ze de schuld bij jou neerleggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 02-02-2020 22:41 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:45
Hamazaki schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:34:
[...]

hierop tweakers gelezen van een aantal users, nog niet zo heel lang geleden. ze deden zelfs moeilijk bij iemand na een jaar. maar die 5 jaar is hetzelfde als 15 jaar garantie geven op een laminaat. als het zover is krijg je van die vragen waarbij ze de schuld bij jou neerleggen.
En weer geen voorbeelden maar wel een post _O-
help je mede Tweakers met de juiste informatie.

Ik heb zelf gekeken naar de shopreviews en zelfs daar geen vreemde dingen kunnen ontdekken.

[ Voor 8% gewijzigd door MaXeRs op 03-02-2020 05:27 ]

• Farabi
  • Niet online
MaXeRs schreef op maandag 3 februari 2020 @ 05:11:
[...]

En weer geen voorbeelden maar wel een post _O-
help je mede Tweakers met de juiste informatie.

Ik heb zelf gekeken naar de shopreviews en zelfs daar geen vreemde dingen kunnen ontdekken.
Dan koop je lekker daar toch? (of heb je al iets gekocht daar?) Hoeveel mensen heb je die na 4 jaar garantie claimen denk je? En die even daarna besluiten om een negatieve shop review te plaatsen? Het zijn uitzonderlijke gevallen, maar als het gebeurt succes met het proces.

Zo heb je ook goede shopreviews over MM of coolblue, maar genoeg geklaag te lezen op tweakers, maar die zie je ook niet altijd terug in de shopreviews. Man man, shopreviews zegt die dan 8)7

Die reviews die jij leest gaan meestal over bestellen en afhandelen ervan. ja, dat al KE zeker goed dan, daar twijfel ik niet over.

[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 08:58 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:21

RnB

Mijn trouwe LG EG910V is defect. :-(

Ik ben nu rustig aan het kijken voor een vervanger.

Ik heb geen andere eisen dan dat het weer een OLED moet zijn en het liefst een maatje groter (65”). Na een korte zoektocht, lijkt de LG C9 steeds als beste naar voren te komen, het enige wat me tegenstaat is de huidige prijs (+-€2000,-) en het feit dat de volgende generatie er (misschien) zit aan te komen.

Hoe zien jullie dit?

En is het nog steeds zo dat alle OLED panelen van LG komen en dat er daarom geen grote verschillen in beeldkwaliteit tussen alle OLED televisies zijn? Hoe verhoud een Sony AF9 zich bijvoorbeeld met een C9 of oudere generatie?

En in hoeverre ga ik erop vooruit door een generatie 9 te kiezen t.o.v. een oudere 8 of 7 generatie?
Het smart gedeelte van de tv’s ga ik niet gebruiken (tenzij het goed is geïmplementeerd), dus ik zal mijn keuze vooral baseren op de beeldkwaliteit.

• Djee7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Sinds 2 maand een 65C9 in huis. 2 week geleden is het scherm vervangen want ik had een verticale streep in beeld. Gistermiddag zat ik voetbal te kijken en toen viel mij de kleur van het veld op. Aan de linkerkant was 1/3 van het veld (scherm) niet groen maar gelig, alsof het gras dood is. Nu zag ik online iets voorbij komen dat dit yellow tinting is. Ik heb daarna nog even een compleet wit scherm op de tv gedaan maar dan lijkt de linkerkant inderdaad wat meer geel dan wit. Helaas viel mij bij de voetbalwedstrijd erna weer op dat de linkerkant van het veld geel was. "once seen cannot be unseen"

Klopt het dat dit yellow tinting is? Gaat dit in de loop van de tijd weg hoe langer je de tv gebruikt? Wat is jullie raad bij dit probleem? Weer aankloppen bij KE of LG voor een nieuw scherm?

• Farabi
  • Niet online
Djee7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:49:
Sinds 2 maand een 65C9 in huis. 2 week geleden is het scherm vervangen want ik had een verticale streep in beeld. Gistermiddag zat ik voetbal te kijken en toen viel mij de kleur van het veld op. Aan de linkerkant was 1/3 van het veld (scherm) niet groen maar gelig, alsof het gras dood is. Nu zag ik online iets voorbij komen dat dit yellow tinting is. Ik heb daarna nog even een compleet wit scherm op de tv gedaan maar dan lijkt de linkerkant inderdaad wat meer geel dan wit. Helaas viel mij bij de voetbalwedstrijd erna weer op dat de linkerkant van het veld geel was. "once seen cannot be unseen"

Klopt het dat dit yellow tinting is? Gaat dit in de loop van de tijd weg hoe langer je de tv gebruikt? Wat is jullie raad bij dit probleem? Weer aankloppen bij KE of LG voor een nieuw scherm?
ja, dit heeft bijna iedereen (vooral op 65inch). dit trekt niet weg. ik heb er zelf geen last van met normale content. alleen op een felle witte scherm zie ik dit. het is een soort loterij met deze panelen. jammer dat je er 2 maanden later achterkomt. anders had je het nog kunnen retourneren. dit zal behoorlijk irritant zijn als je veel voetbalwedstrijden bekijkt.

overigens als je het retourneert, heb je een kans om een ergere te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 09:56 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:19
Djee7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:49:

Ik heb inmiddels zelf al 5 OLED panelen gehad in de 8 serie, op 55 inch, en ook die hebben het allemaal. Niet alleen is een helft van het scherm warmer (geler) en de andere koeler (groener) van kleur, ook is 1 helft veel donkerder. Ik heb bij een ca. 10-20% zwart scherm vaak dat een helft gewoon volledig zwart is en de rest donkergrijs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Djee7
Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:53:
[...]

ja, dit heeft bijna iedereen (vooral op 65inch). dit trekt niet weg. ik heb er zelf geen last van met normale content. alleen op een felle witte scherm zie ik dit. het is een soort loterij met deze panelen. jammer dat je er 2 maanden later achterkomt. anders had je het nog kunnen retourneren. dit zal behoorlijk irritant zijn als je veel voetbalwedstrijden bekijkt.
Maar dit scherm zit er dus net 2 week op of om precies te zijn 10 dagen. Maar KE of LG zal hier niks aan doen als ik hier melding van maak?

• Farabi
  • Niet online
Djee7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Maar dit scherm zit er dus net 2 week op of om precies te zijn 10 dagen. Maar KE of LG zal hier niks aan doen als ik hier melding van maak?
ik zou het sowieso proberen, niet geschoten is altijd mis. je weet maar nooit.

• Djee7
Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:57:
[...]

ik zou het sowieso proberen, niet geschoten is altijd mis. je weet maar nooit.
Wat je in je vorige post ook zegt inderdaad, je hebt ook kans op een nog minder scherm. Lastige keuze dit.

• Farabi
  • Niet online
Djee7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Wat je in je vorige post ook zegt inderdaad, je hebt ook kans op een nog minder scherm. Lastige keuze dit.
in jouw geval zou ik het proberen hoor. als je het overduidelijk tijdens het voetbal ziet, denk ik bijna dat je alleen maar een betere kan krijgen.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Inderdaad, het meest irritante probleem aan OLED's is de yellow tinting. Kans is heel groot dat een nieuw scherm het probleem opnieuw, al dan niet erger, zal hebben.

Het is een onbewezen theorie, maar ik geloof zelf dat de panelen die LG gebruikt voor herstellingen dit probleem meer hebben dan deze die ze gebruiken voor nieuwe tv's.

Bij mij hebben ze één keer het paneel geruild voor dit issue maar de nieuwe had het probleem erger en vanaf dan beschouwd als "normaal".

[ Voor 17% gewijzigd door FlameDB op 03-02-2020 10:11 ]

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb vaak gelezen dat men problemen heeft met felle ondertiteling bij Netflix, maar ik ervaar dat totaal niet.

• techix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 19:08
empireq schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:26:
Ik heb vaak gelezen dat men problemen heeft met felle ondertiteling bij Netflix, maar ik ervaar dat totaal niet.
Volgens mij komt dit enkel voor wanneer er in Dolby Vision wordt uitgezonden. Ik heb er ook last van op de C7

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 12:09
techix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:41:
[...]

Volgens mij komt dit enkel voor wanneer er in Dolby Vision wordt uitgezonden. Ik heb er ook last van op de C7
Als je (via je browser) je subtitle instellingen aanpast naar geel of semi-transparant, dan is het een stuk minder erg. Wel even zoeken naar een instelling die op HDR + SDR mooi is inderdaad..

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hamazaki schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:27:
[...]

Yep, schijnt wassen neus te zijn.
Schijnt?! Leg uit en verwijs ons even naar de bron. Of het grote "garantie bij KE is wassen neus" topic op het web. Factfree geneuzel is er al genoeg
RnB schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:25:
Mijn trouwe LG EG910V is defect. :-(

Ik ben nu rustig aan het kijken voor een vervanger.

Ik heb geen andere eisen dan dat het weer een OLED moet zijn en het liefst een maatje groter (65”). Na een korte zoektocht, lijkt de LG C9 steeds als beste naar voren te komen, het enige wat me tegenstaat is de huidige prijs (+-€2000,-) en het feit dat de volgende generatie er (misschien) zit aan te komen.

Hoe zien jullie dit?

En is het nog steeds zo dat alle OLED panelen van LG komen en dat er daarom geen grote verschillen in beeldkwaliteit tussen alle OLED televisies zijn? Hoe verhoud een Sony AF9 zich bijvoorbeeld met een C9 of oudere generatie?

En in hoeverre ga ik erop vooruit door een generatie 9 te kiezen t.o.v. een oudere 8 of 7 generatie?
Het smart gedeelte van de tv’s ga ik niet gebruiken (tenzij het goed is geïmplementeerd), dus ik zal mijn keuze vooral baseren op de beeldkwaliteit.
Panelen komen allemaal bij LG Display vandaan.
Tussen de modellen per jaar zit soms wel een verschil in de panelen.
Of de 2020 modellen veel afwijken tov de 9 serie weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er geen schrikbarende zaken zijn toegevoegd in de 2020 serie.
Wat dat betreft liep de 9 serie voorop want daar zit HDMI 2.1 in.
Voor de rest is het een kwestie van geld.

De 2020 modellen zullen niet goedkoop zijn zeker niet bij introductie.
Heb je dus nu een TV nodig is een 9 een goede keuze.
Helaas zijn de prijzen tov Black Friday iets gestegen, blijft de vraag of er nog veel af kan.
Rond de €1800 voor een 65 inch zou leuk zijn maar dit is nu niet het geval.

Btw.
Lees berichten over yellow tinting.
Hier met mijn 55C9 geen last van.
Shopreviews moet je altijd met een korrel zout nemen.
Mensen plaatsen op forums en review nu eenmaal eerder een negatieve ervaring dan een positieve.
Dat werkt overal zo.
De ideale winkel/webshop mèt de laagste prijs van allemaal bestaat niet.
Alles heeft zo zijn voor-en nadelen.

• Farabi
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Schijnt?! Leg uit en verwijs ons even naar de bron. Of het grote "garantie bij KE is wassen neus" topic op het web. Factfree geneuzel is er al genoeg
als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat ik dat gedaan heb. ik ga niet de desbetreffende berichten voor je opzoeken hierop tweakers. ik zag dit destijds tussen topics verschijnen, weet ik veel wanneer en welke het was :+

[ Voor 79% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 12:28 ]

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
de 5 jaar garantie van KE moet je met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf ook bij KE mijn oled gekocht, maar niet om de 5 jarige garantie die ze noemen. Was op dat moment de voordeligste en snelste manier om thuis te hebben. Mocht de tv kuren vertonen na 2 jaar, dan zie ik het dan wel. Nu gewoon genieten en je niet druk maken 8)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:14:
[...]

als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat ik dat gedaan heb. lees eens even snel dit door:

https://radar.avrotros.nl...tie-op-repar-t191446.html

en wel verder lezen dan je neus lang is dit keer. de TS'er is niet de enige. de volgende mag je zelf opzoeken. ik ga niet naar de desbetreffende berichten op tweakers zitten zoeken.
Ik zie geen enkele relatie in dat topic tussen de verlengde garantie en het onderwerp waar we het over hebben. Verder lees ik dat de schade is ontstaan door verkeerd gebruik. Zal geen enkele leverancier zijn die schade vergoed omdat je een artikel verkeerd gebruikt hebt. Zelfs KE niet

Nogmaals het lijkt in de verste verte niet op het verkrijgen van garantie middels verlengde garantie

Je bent aan het zoeken om je gelijk te halen voor je stelling. Nah, kan je lang zoeken.
Hier laat ik het bij.
empireq schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:30:
de 5 jaar garantie van KE moet je met een korreltje zout nemen.
Vanwaar die boude bewering? Ik snap dat echt niet.

Nog nergens gelezen dat iemand slechte ervaringen heeft met die verlengde garantie. Kennelijk zijn de spullen zo goed van KE dat niemand daar nog gebruik van heeft moeten maken, of men deelt die prima ervaringen niet...

[ Voor 17% gewijzigd door NoahAmber op 03-02-2020 12:35 ]

• Farabi
  • Niet online
empireq schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:30:
de 5 jaar garantie van KE moet je met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf ook bij KE mijn oled gekocht, maar niet om de 5 jarige garantie die ze noemen. Was op dat moment de voordeligste en snelste manier om thuis te hebben. Mocht de tv kuren vertonen na 2 jaar, dan zie ik het dan wel. Nu gewoon genieten en je niet druk maken 8)
alle garantie boven de wettelijke garantie moet je met een korreltje zout nemen. dat geldt voor alle artikelen.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Shopreviews moet je altijd met een korrel zout nemen.
Mensen plaatsen op forums en review nu eenmaal eerder een negatieve ervaring dan een positieve.
Dat werkt overal zo.
De ideale winkel/webshop mèt de laagste prijs van allemaal bestaat niet.
Alles heeft zo zijn voor-en nadelen.
inderdaad, ik kijk nu naar de voorwaarden van KE. je MOET eerst een shopreview ergens plaatsen om aanspraak te maken op die 5 jaar. nou, wie durft die extra 3 jaar te riskeren met een slechte shopreview? dit bewijst maar eens dat dit soort shop reviews ook maar een wassen neus zijn bij dit soort gevallen.

https://www.kamera-express.nl/5jaargarantie

maar goed, ik stop maar eens. we zijn teveel off-topic gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 12:47 ]

Bacspin schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:38:
[...]

ik vind serieus dat er een garantie >:) topic moet komen in het tv-forum, waar al dit soort vragen neergedumpt kunnen worden. want, dit heeft niks met dit topic te maken
Inderdaad, want dat komt hier regelmatig voorbij.
Iedere keer moeten we daar weer op reageren.
Het klopt dat er een verschil is tussen de garantie in Nederland en België.
In België een vaste termijn van 2 jaar en in Nederland minimaal twee jaar en afhankelijk van de levensduur van een product.
De 3 jaar extra garantie die je vaak bij een winkel “gratis” erbij krijgt kun je zien als overbodig maar geeft aan de andere kant zekerheid omdat ze iets zwart op wit hebt staan.
Ellenlange discussies kun je hiermee vermijden.
Meer is het niet.
Goede of minder goede ervaringen over winkels kun je in het Shop review topic kwijt.

• Farabi
  • Niet online
@HoppyF kan je misschien een keer een foto plaatsten van je scherm in het donker in full-white? ik ben echt benieuwd hoe een tintingloze oled eruit ziet. puur uit nieuwsgierigheid.

zelfs mensen met een clear-scherm zeggen dat ze een ''bijna tintingloze scherm'' hebben. ik moet de eerste full white scherm nog tegenkomen. verras me :9

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 12:58 ]

• Atomsk
  • Laatst online: 15-11 03:08

Ik denk dat je "mobile tv" moet uitzetten:

http://kr.eguide.lgappstv...iletvon_e_c_a_t__dut.html

_██_
(ಠ_ృ)

Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:53:
@HoppyF kan je misschien een keer een foto plaatsten van je scherm in het donker in full-white? ik ben echt benieuwd hoe een tintingloze oled eruit ziet. puur uit nieuwsgierigheid.

zelfs mensen met een clear-scherm zeggen dat ze een ''bijna tintingloze scherm'' hebben. ik moet de eerste full white scherm nog tegenkomen. verras me :9
Ga ik niet doen!
Waarom niet?

Omdat het zinloos is, het is vrij nutteloos om naar een wit scherm in het donker te gaan kijken.
Dit valt zeker niet de normale kijkerservaring maar meer onder “ik-probeer-ergens-te- ontdekken-of-er-misschien-wel-een-minutieuze-afwijking-te-vinden-is” in mijn TV die niet gemaakt is om perfect te zijn.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:43:
[...]

Ga ik niet doen!
Waarom niet?

Omdat het zinloos is, het is vrij nutteloos om naar een wit scherm in het donker te gaan kijken.
Dit valt zeker niet de normale kijkerservaring maar meer onder “ik-probeer-ergens-te- ontdekken-of-er-misschien-wel-een-minutieuze-afwijking-te-vinden-is” in mijn TV die niet gemaakt is om perfect te zijn.
haha, ja daaag zo kan ik ook beweren dat ik een tintingloos scherm heb :P

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 09:51
Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:43:
[...]
haha, ja daaag zo kan ik ook beweren dat ik een tintingloos scherm heb :P
Ik heb een tot nu toe voor mij "perfect" scherm. Bij normaal gebruik zie ik geen banding, tinting of wat meer zij. Ook op de opstart- en menuschermen van de Xbox van de PS4 (helemaal blauw), bij voetbal kijken enz. heb ik nog niets kunnen bespeuren.
Maar ga er ook niet bewust naar op zoek met alle mogelijke testschermen. Want once seen, it cannot be unseen. Dus waarom zou ik mijn eigen kijkplezier gaan bederven door er naar op zoek te gaan als ik het bij normaal gebruik niet zie?
Heb ik bij mijn vorige tv's, waarvan de laatste twee Panasonic plasma's (42PV70 en 55GT60), heb ik het ook niet gedaan. Ongetwijfeld was ik dan ook dingen tegengekomen.
Het is toch bij iedere tv (fabrikant) wel wat. Een goede vriend (een enorme zeikerd qua tv's) van mij heeft zo ongeveer alle modellen QLED van Samsung gehad, tot het topmodel Q90R aan toe, maar zijn allemaal retour gegaan. Probleem was voornamelijk de beeldkwaliteit (blooming, backlight bleeding, maar ook klikkende relaistjes). Uiteindelijk is hij heel tevreden met een 65E8.

• Farabi
  • Niet online
Powder Toastman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Ik heb een tot nu toe voor mij "perfect" scherm. Bij normaal gebruik zie ik geen banding, tinting of wat meer zij. Ook op de opstart- en menuschermen van de Xbox van de PS4 (helemaal blauw), bij voetbal kijken enz. heb ik nog niets kunnen bespeuren.
Maar ga er ook niet bewust naar op zoek met alle mogelijke testschermen. Want once seen, it cannot be unseen. Dus waarom zou ik mijn eigen kijkplezier gaan bederven door er naar op zoek te gaan als ik het bij normaal gebruik niet zie?
Heb ik bij mijn vorige tv's, waarvan de laatste twee Panasonic plasma's (42PV70 en 55GT60), heb ik het ook niet gedaan. Ongetwijfeld was ik dan ook dingen tegengekomen.
Het is toch bij iedere tv (fabrikant) wel wat. Een goede vriend (een enorme zeikerd qua tv's) van mij heeft zo ongeveer alle modellen QLED van Samsung gehad, tot het topmodel Q90R aan toe, maar zijn allemaal retour gegaan. Probleem was voornamelijk de beeldkwaliteit (blooming, backlight bleeding, maar ook klikkende relaistjes). Uiteindelijk is hij heel tevreden met een 65E8.
je hebt helemaal gelijk, moet je ook niet doen. maar dit is meer voor de die-hard gebruiker die problemen durft tegen te komen :9 ik geloof nog steeds niet dat er tintingloze schermen bestaan. maar als je een tintingloos scherm beschrijft zoals jullie het doen, ja dan heb ik ook een perfect scherm >:)
Powder Toastman schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Geheel mee eens.
Met mijn recent vervangen Panasonic ook nooit problemen gehad (42V20).
Heel veel draaiuren gehad.

Als je inderdaad heel kritisch bent (en dat mag...) dan moet je een Samsung QLED gaan bekijken.
Weet zeker dat je binnen 5 minuten terug wilt naar je OLED.
Dit weet ik omdat ik bij vrienden ruim een half jaar geleden een Samsung geïnstalleerd heb zien worden en er daarna nog regelmatig mee te maken heb gehad ivm wat perikelen.

Testschermen zijn leuk als je een probleem hebt waarbij een technicus eraan te pas moet komen.
Bij normaal TV kijken, Netflix, gamen en dergelijke heb je die schermen helemaal niet nodig.

• Farabi
  • Niet online
@HoppyF sorry, maar dan mag je niet roepen dat je een 'tintingloze scherm' hebt. dat was alleen mijn punt. dit is misleiden.

de tinting is een grotere probleem dan inbranden bij oleds. want je hebt er geen zonder. en veel mensen hebben er last van bij normaal content. we kunnen niet doen alsof dit probleem niet bestaat, omdat wij er geen (indirecte) last van hebben.

we moeten mensen hier waarschuwen voor tinting ipv inbranden.. het is altijd zuur als je er veel te laat mee achterkomt en niet meer kan retourneren. daarom ben ik eigenlijk stiekem toch wel voor een klein testje in het begin.

[ Voor 80% gewijzigd door Farabi op 03-02-2020 15:27 ]

Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:47:
@HoppyF sorry, maar dan mag je niet roepen dat je een 'tintingloze scherm' hebt. dat was alleen mijn punt. dit is misleiden.

de tinting is een grotere probleem dan inbranden bij oleds. want je hebt er geen zonder. en veel mensen hebben er last van bij normaal content. we kunnen niet doen alsof dit probleem niet bestaat, omdat wij er geen (indirecte) last van hebben.

we moeten mensen hier waarschuwen voor tinting ipv inbranden, als ze vragen hebben over oleds. het is altijd zuur als je er veel te laat mee achterkomt en niet meer kan retourneren. daarom ben ik eigenlijk stiekem toch wel voor een klein testje in het begin.
Heb ik ook niet gezegd!
Ik heb gezegd dat ik geen last heb van tinting omdat ik dit bij normaal TV kijken niet waarneem.
Zou kunnen dat je met testschermen èn gekalibreerde meetapparatuur wel afwijkingen kunt meten maar ik heb die apparatuur niet en ga er verder ook niet naar zoeken.

Mocht tinting wel voorkomen èn ook zichtbaar zijn bij normaal TV kijken, dan is dit wel een reden voor reparatie of vervanging want dan voldoet het product niet waarvoor het bedoeld is.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:18:
[...]

gekalibreerde meetapparatuur wel afwijkingen kunt meten maar ik heb die apparatuur niet en ga er verder ook niet naar zoeken.

Mocht tinting wel voorkomen èn ook zichtbaar zijn bij normaal TV kijken, dan is dit wel een reden voor reparatie of vervanging want dan voldoet het product niet waarvoor het bedoeld is.
om tinting te zien heb je echt geen meetapparatuur nodig hoor, die zie je zo op een full white scherm. en over reparatie gesproken. we hebben in dit topic gezien dat LG er weleens anders over denkt.
Hamazaki schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:23:
[...]

om tinting te zien heb je echt geen meetapparatuur nodig hoor, die zie je zo op een full white scherm. en over reparatie gesproken. we hebben in dit topic gezien dat LG er weleens anders over denkt.
Wellicht kun je het zien maar het gaat erom of dit afwijkt van wat het zou moeten zijn.
Dat kun je op het oog niet beoordelen.
Stel dat een volledig wit testscherm een kleur moet hebben van 8000K.
Links meet je 7600K en rechts 8100K.
Er is dan een behoorlijk verschil.
Is het bv 7900K en 8000K dan is het verschil al veel kleiner.
Ik noem maar even een aantal fictieve getallen in werkelijkheid zullen die waarden heel anders zijn.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:11

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een rare vraag, maar moet bij de C9 ook die "soundbar" die erbij zit gemonteerd worden? Ik vind het namelijk erg veel ruimte in nemen als ik zo foto's bekijk. Aangezien de voet een stuk kleiner is zonder dat ding en ik een eigen audio systeem heb, plaats ik liever mijn setup box onder de tv dan die metalen "soundbar"

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Hulliee
  • Niet online
Christiano007 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:08:
Misschien een rare vraag, maar moet bij de C9 ook die "soundbar" die erbij zit gemonteerd worden? Ik vind het namelijk erg veel ruimte in nemen als ik zo foto's bekijk. Aangezien de voet een stuk kleiner is zonder dat ding en ik een eigen audio systeem heb, plaats ik liever mijn setup box onder de tv dan die metalen "soundbar"
Als je de voet bedoelt, ja! Tenzij je hem wilt ophangen. Zonder voet valt hij naar voren ;)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hulliee schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:23:
[...]

Als je de voet bedoelt, ja! Tenzij je hem wilt ophangen. Zonder voet valt hij naar voren ;)
Nee ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pocket-lint.com/r/s/1200x/assets/images/147951-tv-review-lg-oled-c9-tv-review-image6-i9ohcscid3.jpg

De voet is nodig idd ;)

@Christiano007 ...en je laat nu een foto van de voet zien? 8)7 Welke soundbar zit er volgens jou bij de C9? Bij de mijne zit geen soundbar hoor. En volgens de handleiding ook bij geen enkele C9. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 03-02-2020 23:18 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Cap schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:18:
@Christiano007 ...en je laat nu een foto van de voet zien? 8)7 Welke soundbar zit er volgens jou bij de C9? Bij de mijne zit geen soundbar hoor. En volgens de handleiding ook bij geen enkele C9. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVIX7myV1gqUkwqas7IRJqfWZQs=/x800/filters:strip_icc()/i/2002695028.jpeg
Dit is toch echt de voet? En dat aan de voorkant is puur om het geluid van de tv naar een bepaalde hoek te dirigeren (ik noem het even kansloos "Soundbar")

Ja en toch, "dat aan de voorkant" hoort bij "dat aan de achterkant" en is samen "echt de voet". ;) Zoals je ziet in unboxing / assembly video's hangt het scherm aan de verticale plaat die voorop het achterste gedeelte zit. Het voorste deel is dan om te zorgen dat het paneel niet naar voren valt. Hoe wil je daar anders voor zorgen bij een paneel dat rechtop staat? :?

De enige andere oplossingen: paneel een stuk achterover laten hellen als een schildersezel of fotolijst (Sony doet het)... of een enorm gewicht aan de achterkant dat de 20-30kg aan paneel in balans houdt, maar dan zou die achtervoet nog veel lomper worden dan nu de voet in totaal is, iets met een groot blok lood of beton ofzo. :p

Zoveel steekt die voet niet uit. Als je dat niet wil, hang hem dan gewoon op? Steekt ie nog veel minder uit dan je ooit lukt op een voet.... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 04-02-2020 00:05 ]

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11 17:47
Christiano007 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Nee ik bedoel:

[Afbeelding]

De voet is nodig idd ;)
Ik weet niet of ik je goed begrijp @Christiano007 , maar als je er een eigen soundbar voor wilt zetten dan is ophangen toch de beste keuze... Uit mijn hoofd mag je soundbar namelijk maar 27 mm hoog zijn, anders komt hij voor het scherm... Ziet er niet uit, mijn C9 daarom ook maar opgehangen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:10
Christiano007 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:08:
Ik had hetzelfde 'probleem' in de zin dat ik een center speaker onder mijn C9 wilde plaatsen, maar de TV niet aan de muur wilde ophangen. Mijn oplossing is dus geweest om een aparte ophang voet aan te schaffen waarbij de TV net als aan een muurbeugel opgehangen wordt, in hoogte versteld kan worden, en toch stabiel en solide op mijn TV-meubel geplaatst kan worden.

Zie mijn eerder post: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60280854#60280854

Dan hoef je de meegeleverde voet van de C9 dus niet aan de TV te bevestigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 04-02-2020 08:44 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Cap schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:02:
Ja en toch, "dat aan de voorkant" hoort bij "dat aan de achterkant" en is samen "echt de voet". ;) Zoals je ziet in unboxing / assembly video's hangt het scherm aan de verticale plaat die voorop het achterste gedeelte zit. Het voorste deel is dan om te zorgen dat het paneel niet naar voren valt. Hoe wil je daar anders voor zorgen bij een paneel dat rechtop staat? :?

De enige andere oplossingen: paneel een stuk achterover laten hellen als een schildersezel of fotolijst (Sony doet het)... of een enorm gewicht aan de achterkant dat de 20-30kg aan paneel in balans houdt, maar dan zou die achtervoet nog veel lomper worden dan nu de voet in totaal is, iets met een groot blok lood of beton ofzo. :p

Zoveel steekt die voet niet uit. Als je dat niet wil, hang hem dan gewoon op? Steekt ie nog veel minder uit dan je ooit lukt op een voet.... ;)
Kijk nu begrijp ik het, dat ding is wel ondersteunend dus. Ik dacht dat die puur voor het kaatsen van het geluid was .

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:46

De Nelis

en anders maar niet...

omgwtfbbq schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:35:
[...]

Zoiets vermoed ik ook, maar er is geen instelling te vinden die hier over gaat. Wat het meest in de buurt komt is iets dat ‘Screen Share’ heet in het instellingen menu (dus niet de app), maar daar kan je enkel gekoppelde apparaten zien en verwijderen. Maar daar is geen apparaat te zien en dat is logisch, ik heb nooit iets gekoppeld. Bedankt voor het meedenken.
De melding geeft ook aan dat er een apparaat is wat gekoppeld wil worden om het scherm te delen. In dit geval heb je daar niets mee gedaan, dus het klopt dat er geen apparaten gekoppeld zijn.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 00:01
Vulcan750 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:19:
[...]

Klopt niet, een licht (met een druppeltje afwasmiddel ) afwassopje is zeker niet zuur maar mild. De z.g. citroen is puur een luchtje en geen echt cirroen extract. Natuurlijk niet puur gebruiken, het liefst alleen lauw water. Maar als er vette kinderhandjes op staan dan is een microvezeldoekje met een mild afwassopje het veiligste wat je kan gebruiken. Voorkomen is natuurlijk het beste! O-)
Is er nu al duidelijkheid over het reinigen van het scherm?
Door de open keuken moet ik het scherm 2x per jaar reinigen.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Ruud888 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:23:
[...]
Mijn advies is echt veilig, gebruik hiervoor wel een 100% schone microvezeldoekje die je nergens anders voor gebruik.
Gebruik absoluut geen ruitenreiniger (zoals Glassex) en beter ook geen z.g. kant en klare lcd-reinigers. Sommige reinigers zijn toch te agressief.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
Ruud888 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Hier al twee jaar een natte microvezeldoek en een droge microvezeldoek om na te wrijven. Geen producten gebruiken, kans dat je de boel naar de kloten helpt (ik heb het gezien bij mijn schoonvader, het is geen mooi zicht).

Als referentie: Ik heb een zoon die meestal op anderhalve meter van mijn 65inch komt en zijn speeksel niet onder controle heeft. Heb het scherm dus al vaak zo gereinigd.

• Ruud888
Vulcan750 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Mijn advies is echt veilig, gebruik hiervoor wel een 100% schone microvezeldoekje die je nergens anders voor gebruik.
Gebruik absoluut geen ruitenreiniger (zoals Glassex) en beter ook geen z.g. kant en klare lcd-reinigers. Sommige reinigers zijn toch te agressief.
En schoonmaakazijn?
Bij Coolblue geven ze dit advies.
Niet doen. Het gaat er allemaal prima af met een zachte microvezeldoek, licht vochtig gemaakt met gewoon water. De reinigende kracht zit hem in de microvezels. Droog afnemen met een 2e microvezeldoek. Daar krijg je al het vuil mee weg dus waarom zou je gaan klooien met (vies ruikende) schoonmaakazijn? Verder prima om kalkaanslag uit de wc etc te verwijderen hoor, daar niet van. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 04-02-2020 12:16 ]

• Ruud888
Cap schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:14:
Niet doen. Het gaat er allemaal prima af met een zachte microvezeldoek, licht vochtig gemaakt met gewoon water. De reinigende kracht zit hem in de microvezels. Droog afnemen met een 2e microvezeldoek. Daar krijg je al het vuil mee weg dus waarom zou je gaan klooien met (vies ruikende) schoonmaakazijn? Verder prima om kalkaanslag uit de wc etc te verwijderen hoor, daar niet van. :)
Ik ga het het dan met gedestilleerd water proberen.
Als dat niet lukt, dan met een druppeltje dreft.

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ruud888 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:53:
[...]

Gewoon met water, dat werkt prima. Niks toevoegen en al zeker geen dreft.

• Ruud888
Vreemd dat hij wel allesreiniger aanbeveelt!
Daar kan echt van alles in zitten.

https://poetsprins.nl/woonkamer/tv-scherm-schoonmaken/

Ik zag ook een filmpje met koude thee!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ruud888 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:59:
Vreemd dat hij wel allesreiniger aanbeveelt!
Daar kan echt van alles in zitten.

https://poetsprins.nl/woonkamer/tv-scherm-schoonmaken/

Ik zag ook een filmpje met koude thee!
Met een kanttekening dat je scherm al goed te reinigen is met een brillendoekje of iets dergelijks.
Mijn enige opmerking is, waarom zou je? Als je het scherm van je televisie schoon krijgt met een droog brillendoekje, is het simpelweg niet nodig de allesreiniger erbij te pakken. Het beste is om alle schoonmaakmiddelen lekker in de kast te laten staan.

• Vulcan750
DeNelis schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Gewoon met water, dat werkt prima. Niks toevoegen en al zeker geen dreft.
Als een licht sopje met een druppeltje Dreft afwasmiddel bedoeld wordt, kan dit echt geen kwaad (Microvezeldoekje door sopje halen en daarna goed uitgeknepen). En oké, alleen als het door vettige aanslag op de tv het met enkel water schoonmaken niet lukt.
Ik heb geen kleine kinderen meer, maar een paar vette vingertjes heb ik zo eenvoudig weggehaald. Normaal heb ik dit ook nooit nodig, eens in de 2/3 weken ga ik voorzichtig met een statische plumeau langs het scherm. Meer is niet nodig.
Btw, wat een belachelijk advies van Coolblue zeg! Azijn is hartstikke zuur, puur slecht voor de coating. 8)7

Ps: geen allesreiniger gebruiken, veel te scherp! Het spreekt voor zich dat je voordat je met een vochtige doek over het scherm gaat, je eerst het losse stof weghaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Vulcan750 op 04-02-2020 13:10 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:22

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Iemand al de nieuwe Apple TV app geprobeerd?

nieuws: Apple brengt TV-app uit voor webOS op recente LG-tv's

[ Voor 66% gewijzigd door Miesjh op 04-02-2020 13:08 ]

Xbox Live: Miesjh NL

[...]

Gedestilleerd hoeft echt niet, gewoon water is prima. Je veegt het kleine beetje water van de zeer licht vochtige doek immers weg met de kurkdroge, schone tweede doek. Doek helemaal nat maken en uitknijpen kan maar hoeft echt niet, een klein straaltje water op de doek zodat er wat vocht op zit is al genoeg. ;)

En ja, verder helemaal eens met het advies dat als je toch per se ontvetter wilt gebruiken je beter een enkel druppeltje handafwasmiddel (gewoon direct op het doekje samen met die paar druppels water) kan gebruiken dan azijn, allesreiniger, kant en klaar doekjes met (onbekende) vloeistof, dat soort dingen. Handafwasmiddel is itt vaatwastabletten niets anders dan een milde zeep zonder agressieve toevoegingen om de handjes te sparen, zeker de Neutral, Klok, Ecover etc bio varianten.
DeNelis schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Met een kanttekening dat je scherm al goed te reinigen is met een brillendoekje of iets dergelijks.

[...]
Brillenpoetsdoekjes zit wel een (onbekend) oplosmiddel in, daarom ruik je het en droogt het zo extreem snel. En de glascoating van een bril is niet hetzelfde als de kunststofcoating van een OLED scherm dus wat dat oplosmiddel niet doet met brillen kan het eventueel wel doen met andere coatings. Water is veiliger en komt voor bijna niks uit de kraan, dus geen reden voor dure en onhandig kleine brillenpoetsdoekjes. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 04-02-2020 13:23 ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:02
[...]

Ik doe het met gedestilleerd water en twee microvezel doekjes, voor een paar euro te krijgen in de drogisterij. Ooit gelezen dat wij hier in noord Holland last hebben van veel kalk in het water.
Maar dat microscopisch beetje kalk van dat straaltje water blijft dus alleen zitten als je niet afdroogt na het poetsen. Wat iedereen uiteraard doet voor een streeploos resultaat. Maar uiteraard werkt gedestilleerd water ook, prima als je het toch hebt staan.

• chulin
_/-\o_
Cap schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:39:
Maar dat microscopisch beetje kalk van dat straaltje water blijft dus alleen zitten als je niet afdroogt na het poetsen. Wat iedereen uiteraard doet voor een streeploos resultaat. Maar uiteraard werkt gedestilleerd water ook, prima als je het toch hebt staan.
Volgens mij kost een liter 50 cent en bij mij werkt uitstekend, idd heel belangrijk schone doek, ik heb altijd een nieuwe pak van de microvezel doekjes klaar.

[ Voor 17% gewijzigd door chulin op 04-02-2020 15:07 ]

• Vulcan750
Cap schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:15:
[...]
Brillenpoetsdoekjes zit wel een (onbekend) oplosmiddel in, daarom ruik je het en droogt het zo extreem snel. En de glascoating van een bril is niet hetzelfde als de kunststofcoating van een OLED scherm dus wat dat oplosmiddel niet doet met brillen kan het eventueel wel doen met andere coatings. Water is veiliger en komt voor bijna niks uit de kraan, dus geen reden voor dure en onhandig kleine brillenpoetsdoekjes. ;)
Zelfs de opticien raad voor brillen die brillendoekjes af. (coating....)

Vulcan750 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Zelfs de opticien raad voor brillen die brillendoekjes af. (coating....)
Ligt eraan.
Mijn opticien levert gratis Glas Klar als mijn flesje leeg is.
Dit is prima spul om je dure brillenglazen mee schoon te maken.
Niet bedoeld voor je TV scherm maar als er een vies vlekje op mijn scherm zou zitten durf ik dit wel met dat spul schoon te maken.
Komt hier vandaan: https://glasklaroptica.com/nl

• Vulcan750
HoppyF schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Ligt eraan.
Mijn opticien levert gratis Glas Klar als mijn flesje leeg is.
Dit is prima spul om je dure brillenglazen mee schoon te maken.
Niet bedoeld voor je TV scherm maar als er een vies vlekje op mijn scherm zou zitten durf ik dit wel met dat spul schoon te maken.
Komt hier vandaan: https://glasklaroptica.com/nl
Dat zijn geen brillendoekjes, maar spray. Daar heb ik geen ervaring mee, maar dat schijnt wel goed spul te zijn.
Ietswat offtopic: Ik gebruik hiervoor een oude, zachte theedoek (wassen zonder wasverzachter!). Bril onder lauwe kraan, drupje dubro op de glazen, schoon wrijven en goed afspoelen en afdrogen met de speciale theedoek. 🤓

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Apple TV vanaf vandaag op onze 2019 Oleds:

https://www.whathifi.com/...019-oled-and-some-lcd-tvs
Gewoon even installeren via de LG content store app. De firmware update, voor zover je het zo kunt noemen is niets anders dan een gepushte install van de AppleTV app.

[ Voor 52% gewijzigd door Cap op 04-02-2020 20:10 ]

Cap schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:08:
Gewoon even installeren via de LG content store app. De firmware update, voor zover je het zo kunt noemen is niets anders dan een gepushte install van de AppleTV app.
Lijkt mij ook niet veel anders dan een app installeren.
Het artikel zegt dit:

Now, we have news that many of LG's 2019 TVs are today receiving the app via a firmware update, with select 2018 TVs due to get it 'later this year'.

• Buzzie
Ik wil in de nabije toekomst een LG C9 gaan halen.
Daarnaast wil ik ook een nieuwe versterker halen voor het geluid.
Ik gebruik mijn Nvidia Shield om de meeste content naar de tv te sturen.

Ik wil de Nvidia Shield net als nu rechtstreeks op mijn versterker aansluiten en mijn tv ook.
Zodat ik geluid van tv ook via de versterker hoor.

Nu heb ik een vraag over de upscaling waar ik niet heel veel over kan vinden.
Als ik 1080p content verstuur naar de nieuwe versterker die geen 4k upscaling heeft.....wordt dit dan opgepakt door de TV ??
Of kan ik dan beter een versterker kopen die het upscaling doet??
Of moet ik het anders aansluiten?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:39
Ik ben in bezit van een LG OLED55C8 en probeer gebruik te maken van de Screen Share (Miracast / Intel WiDi) functionaliteit, ik leek net te kunnen connecten maar op een of andere manier pakte hij hem toch niet. Nu ik de Screen Share functionaliteit open op de TV krijg ik alleen een zwart scherm te zien (ook nadat ik deze app heb afgesloten of de TV opnieuw heb opgestart).

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

--

De stekker uit het stopcontact trekken en er opnieuw in doen was voldoende. Dat had ik als IT-er toch eerder moeten checken...

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 04-02-2020 22:47 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Buzzie schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:21:
Ik wil in de nabije toekomst een LG C9 gaan halen.
Daarnaast wil ik ook een nieuwe versterker halen voor het geluid.
Ik gebruik mijn Nvidia Shield om de meeste content naar de tv te sturen.

Ik wil de Nvidia Shield net als nu rechtstreeks op mijn versterker aansluiten en mijn tv ook.
Zodat ik geluid van tv ook via de versterker hoor.

Nu heb ik een vraag over de upscaling waar ik niet heel veel over kan vinden.
Als ik 1080p content verstuur naar de nieuwe versterker die geen 4k upscaling heeft.....wordt dit dan opgepakt door de TV ??
Of kan ik dan beter een versterker kopen die het upscaling doet??
Of moet ik het anders aansluiten?
Als je toch nog een versterker moet gaan aanschaffen kies er dan eentje mèt HDMI 2.1 ondersteuning.
De C9 heeft dit ook en dan ben je meteen klaar voor de toekomst.
Upscaling doet de TV zelf al dus als er 1080p aangeboden wordt gaat dit goed.
De versterker hoeft daar niets mee te doen.

• Buzzie
HoppyF schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:46:
[...]

Als je toch nog een versterker moet gaan aanschaffen kies er dan eentje mèt HDMI 2.1 ondersteuning.
De C9 heeft dit ook en dan ben je meteen klaar voor de toekomst.
Upscaling doet de TV zelf al dus als er 1080p aangeboden wordt gaat dit goed.
De versterker hoeft daar niets mee te doen.
Dank voor de info.
Maakt het dan niet uit dat de source eerst via de versterker gaat??

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Idd maakt niet uit dat het eerst door de versterker gaat.
Je kan je versterker ook laten upscalen als je wilt.
Meeste kunnen ook het beeld (kleur, levendig, etc) aanpassen.
Zelf heb ik dat gewoon allemaal uitstaan.

Het signaal gaat puur door de versterker en de tv verwerkt het.

En kijk idd als het lukt naar een HDMI 2.1 versterker. Dan kan je straks ook je next gen console aansluiten en gebruik maken van VRR.

Al kan je die ook rechtstreeks op je tv aansluiten en het geluid via arc weer terug sturen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Gisteren de Apple TV App op mijn 65C9 gezet! Mooi een jaar lang gratis kijken nu naar Apple TV+....;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Buzzie
DarkSide schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 06:35:
Idd maakt niet uit dat het eerst door de versterker gaat.
Je kan je versterker ook laten upscalen als je wilt.
Meeste kunnen ook het beeld (kleur, levendig, etc) aanpassen.
Zelf heb ik dat gewoon allemaal uitstaan.

Het signaal gaat puur door de versterker en de tv verwerkt het.

En kijk idd als het lukt naar een HDMI 2.1 versterker. Dan kan je straks ook je next gen console aansluiten en gebruik maken van VRR.

Al kan je die ook rechtstreeks op je tv aansluiten en het geluid via arc weer terug sturen.
Ok dank voor het doorgeven

Heb wel ergens gelezen dat een versterker betere upscaling doet dan een TV.
Klopt dat??

Helaas zijn er nog niet al te veel versterkers met HDMI 2.1.....of wellicht niet in mijn prijsklasse waar ik in kijk :)
HoppyF schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:03:
[...]

Nee, dat zal niet uit mogen maken.
De TV verwerkt alles want binnenkomt.
Ok thanks!
pdavie2311 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:54:
Gisteren de Apple TV App op mijn 65C9 gezet! Mooi een jaar lang gratis kijken nu naar Apple TV+....;-)
Nu nog enige vorm van content die de moeite waard is. Oprah en Aniston, "de sterren van Apple". Ik loop er niet warm voor. :P

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Cap schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Nu nog enige vorm van content die de moeite waard is. Oprah en Aniston, "de sterren van Apple". Ik loop er niet warm voor. :P
Serie See kan wat zijn? En The Morning Show met Aniston begonnen te kijken.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Buzzie schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Klopt dat??
Zou kunnen. Elke fabrikant heeft zijn eigen upscale techniek zeg maar.

Zou kan een Device (shield) bv ook upscalen voordat het bij de versterker komt.

Dus gewoon kijken wat voor jou het mooiste resultaat geeft

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Dus antwoord is: daar valt geen zinnig woord over te zeggen, dat ligt geheel aan de versterker en TV in kwestie. Uitproberen dus.

• chulin
Cap schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Klopt, content is erg zuinig maar het beeldkwaliteit vind ik beter dan bijv. Netflix

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:21
[...]

Klopt dat??
Volgens mij is het eerder andersom. Je TV doet het waarschijnlijk beter.
Ik baseer dit niet op feiten overigens :) Maar als ik de (onscreen)menu's van reiceivers al zie, voorspeld dat niet heel veel goeds voor het upscalen :P
Helaas zijn er nog niet al te veel versterkers met HDMI 2.1.....of wellicht niet in mijn prijsklasse waar ik in kijk :)
Volgens mij zijn er überhaupt nog nauwelijks apparaten met een 2.1 uitgang

• Buzzie
DarkSide schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Zou kunnen. Elke fabrikant heeft zijn eigen upscale techniek zeg maar.

Zou kan een Device (shield) bv ook upscalen voordat het bij de versterker komt.

Dus gewoon kijken wat voor jou het mooiste resultaat geeft
Thanks voor de info.
Luuk84 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:15:
[...]

Volgens mij is het eerder andersom. Je TV doet het waarschijnlijk beter.
Ik baseer dit niet op feiten overigens :) Maar als ik de (onscreen)menu's van reiceivers al zie, voorspeld dat niet heel veel goeds voor het upscalen :P

[...]

Volgens mij zijn er überhaupt nog nauwelijks apparaten met een 2.1 uitgang
Thanks...ik ga gewoon op zoek naar een goede versterker die ook upscaled.
heb er al 1 op het oog maar heeft geen HDMI 2.1 maar 2.0b en volgens mij dus wel wat features die 2.1 bevat

• Powder Toastman
De op de CES2020 Yamaha AVR reeks hebben HDMI 2.1 heb ik gehoord.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
Snake_Eye schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb nu mijn brightness ook op 60 moeten zetten. Ik schrok nogal, niet wetende dat ik zoveel schaduwdetails miste. Ik keek op mijn andere Samsung TV van uit 2017. Daar was een Nationale Auschwitzherdenking op. Een man gaf een toespraak, en zag op mijn Samsung, achter de man, een boom met schors en bladeren. Ik liep naar mijn Oled TV E9, en zette dezelfde zender op. Tot mijn verbazing was deze boom en bladeren niet te zien.(alles was zwart) Ik zette de helderheid van 50 op 60 en nu zag ik de boom met bladeren wel. Inderdaad is er een blackcrash zelfs op gamma 2.2 met helderheid op 50. ook even de calibratie test uitgevoerd, en zag ook deze blackcrash op 50.
In plaats van de helderheid omhoog zetten kan je beter de de luminance van IRE 5 onder 20 point IRE een paar tikken omhoog doen om schaduwdetails te zien.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:39
pennywise666 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:00:
[...]

In plaats van de helderheid omhoog zetten kan je beter de de luminance van IRE 5 onder 20 point IRE een paar tikken omhoog doen om schaduwdetails te zien.
IRE? Ik heb hetzelfde probleem met black crashes, krijg geen enkele combinatie voor elkaar die er lekker uitziet waarbij niet ook whites helemaal clippen, maar heb echt geen idee welke instelling je bedoelt met IRE.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 09:04
Als binnenkort de CX uitkomt, doet dit nog iets voor de prijs van de C9? Hij is natuurlijk al flink gedaald sinds de introductie. Wil rond juni voor een andere TV gaan kijken.

• Buzzie
Skinnyice schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:23:
Als binnenkort de CX uitkomt, doet dit nog iets voor de prijs van de C9? Hij is natuurlijk al flink gedaald sinds de introductie. Wil rond juni voor een andere TV gaan kijken.
Ik denk dat niemand dat weet en dat het afwachten zal zijn.
net als of er wellicht acties komen omtrent het EK voetbal

Ik zelf hoop het ook.

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-11 09:04
Had zelf uiteraard ook even kunnen checken.
Als ik de introductie van de C9 naast de tijdlijn van de C8 leg in de pricewatch, zie je rond de introductie dat er van de C8 tot nog zo'n 150/200 euro af gaat. geen garantie voor de toekomst, maar dat zou toch wel erg lekker zijn :)

• MaXeRs
  • Laatst online: 22:45
Skinnyice schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:35:
Als ik de introductie van de C9 naast de tijdlijn van de C8 leg in de pricewatch, zie je rond de introductie dat er van de C8 tot nog zo'n 150/200 euro af gaat. geen garantie voor de toekomst, maar dat zou toch wel erg lekker zijn :)
Het zal ook wel meewerken dat Samsung een degelijk concept heeft neergezet met zijn huidige q90r model
Bied voor als nog niet het zelfde beeld als de oleds maar als totaal pakket zeker het overwegen waard.
Skinnyice schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:35:
Beste deals liggen rond Black Friday.
Het kan zijn dat er nog wat af zal gaan van de prijs maar verwacht geen honderden euro’s.
De laagste prijs voor een 55C9 was €1169, wellicht zakt dit nog eens naar €1050.
Lang wachten loont niet altijd want de voorraden zijn bepalend voor de vraag/aanbod.
Als er nog maar weinig voorraad is blijven de prijzen stabiel of stijgen ze zelfs.
De prijzen van de 2020 modellen zullen niet lager liggen dan de 2019 zeker niet bij introductie.
Zero tolerance topic in de gaten houden dus is mijn advies.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 14:24
Sinds kort de LG OLED55C9PLA op mijn verlanglijstje gezet van Coolblue. Ik heb een tv nodig waar ik later nog een spelconsole op kan aansluiten met goede kijkhoeken en dan lijkt dit de beste keuze. Nu nog even sparen -_-

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
gertvdijk schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 01:41:
[...]

IRE? Ik heb hetzelfde probleem met black crashes, krijg geen enkele combinatie voor elkaar die er lekker uitziet waarbij niet ook whites helemaal clippen, maar heb echt geen idee welke instelling je bedoelt met IRE.
onder de White Balance settings.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
MetalSonic schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:10:
Sinds kort de LG OLED55C9PLA op mijn verlanglijstje gezet van Coolblue. Ik heb een tv nodig waar ik later nog een spelconsole op kan aansluiten met goede kijkhoeken en dan lijkt dit de beste keuze. Nu nog even sparen -_-
En het mooie van Coolblue is dat je extra lang kunt sparen ;)

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 14:24
Bacspin schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:29:
[...]

En het mooie van Coolblue is dat je extra lang kunt sparen ;)
Is dat zo? nog tips voor goedkopere alternatieven? :)

• Powder Toastman
MetalSonic schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Is dat zo? nog tips voor goedkopere alternatieven? :)
Klik
Pagina: 1 ... 257 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.