En hdtvtest uiteraardHamazaki schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:44:
wat mij betreft mag alleen de test van rtings als echte review beschouwd worden voor de C9.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 05-11 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Prima review, niks mis mee.Lejavh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:
Hier is de eerste (?) Nederlandse review van de LG C9 serie te vinden:
https://www.homecinemamag...9-serie-ultra-hd-oled-tv/
Het had nog wel meer de diepte in kunnen gaan maar dat is dan vooral leuk voor de huidige eigenaars van de C7/C8 zodat ze de verschillen beter kunnen beoordelen.
Er zullen vast nog wel gedetailleerde reviews komen bv van Vincent Teoh.
Geen reden inderdaad om je huidige C7/C8 te gaan vervangen maar dat zou ook wel heel vreemd zijn als je net een TV hebt die zo’n maximaal twee jaar oud is.
3 tv's gehad binnen 1,5 jaar. IPS, VA en OLEDHoppyF schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:25:
[...]Geen reden inderdaad om je huidige C7/C8 te gaan vervangen maar dat zou ook wel heel vreemd zijn als je net een TV hebt die zo’n maximaal twee jaar oud is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hamazaki schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:33:
[...]
3 tv's gehad binnen 1,5 jaar. IPS, VA en OLED
Nou ja, je bent er in ieder geval wel op vooruit gegaan!
Verwijderd
Ik vind dit zo'n kromme redenatie. Je hebt geen 1000 euro bespaard. Je hebt jezelf ervan weerhouden om onnodig veel geld uit te geven door het nieuwste model (wat je zelf amper meerwaarde vindt hebben), zonder korting, op het minst gunstige moment aan te schaffen. Je hebt nu ~€1300 uitgegeven aan een TV en over (ongeveer) 3 jaar doe je dat weer. Dan koop je geen TV voor €300.honey schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:39:
[...]
Door de C8 nu te kopen bespaarde ik 1000 euro uit. Dan kan ik over 3 jaar voor 300 euro een nieuwe versie kopen, waarbij er grotere verschillen te verwachten zijn.
Ik kocht vandaag een brood voor €2. Er was een verser brood te koop voor €3. Maar het smaakverschil was verwaarloosbaar. Door het brood van €2 te kopen heb ik mijzelf €1 bespaard. Overmorgen koop ik weer een brood van €2. Maar omdat ik vandaag €1 bespaard heb, betaal is eigenlijk maar €1.
Uiteraard snap ik wel hoe je het bedoelt, maar eigenlijk houd je jezelf 2x voor de gek. Nu door te stellen dat je €1000 bespaard hebt en over 3 jaar door jezelf wijs te maken dat je eigenlijk maar €300 betaalt voor de TV.
Niet helemaal.Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:42:
[...]
Ik vind dit zo'n kromme redenatie. Je hebt geen 1000 euro bespaard. Je hebt jezelf ervan weerhouden om onnodig veel geld uit te geven door het nieuwste model (wat je zelf amper meerwaarde vindt hebben), zonder korting, op het minst gunstige moment aan te schaffen. Je hebt nu ~€1300 uitgegeven aan een TV en over (ongeveer) 3 jaar doe je dat weer. Dan koop je geen TV voor €300.
Ik kocht vandaag een brood voor €2. Er was een verser brood te koop voor €3. Maar het smaakverschil was verwaarloosbaar. Door het brood van €2 te kopen heb ik mijzelf €1 bespaard. Overmorgen koop ik weer een brood van €2. Maar omdat ik vandaag €1 bespaard heb, betaal is eigenlijk maar €1.
Uiteraard snap ik wel hoe je het bedoelt, maar eigenlijk houd je jezelf 2x voor de gek. Nu door te stellen dat je €1000 bespaard hebt en over 3 jaar door jezelf wijs te maken dat je eigenlijk maar €300 betaalt voor de TV.
Stel, ik had een budget voor 2500 euro voor een nieuwe TV. Ik heb nu 1300 euro uitgegeven, dus ik hou nu 1200 euro over. Met wat kabels enzo, zeg 1000 euro. Als ik dit geld gewoon laat staan op mijn Spaardoel, dan hoef ik over 3 jaar maar 300 euro bij te betalen.
Maar, ik snap je redenatie, het is maar hoe je ernaar wilt kijken.
Zit de folie niet nog op je scherm?Chaser2600 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:06:
Heb al een tijdje een 65" C7.
Echter is het beeld zo realistisch dat de hond al 2x de tv heeft aangevallen omdat er een andere hond of kat op het scherm voorbij kwam. En helaas nu met als resultaat een kras in de toplaag.
Deze toplaag lijkt een soort van screen protector te zijn.. aan de randen zie je dat dit een opgeplakte laag is.
Ik irriteer me enorm aan de kras en vroeg me af hoe goed het te doen is om deze toplaag te verwijderen.
Iemand ervaring?
Wat is er dan met die motion?westergas schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:29:
[...]
Gaan niet diepgaand in op motion helaas, daar ben ik het meest benieuwd naar mbt de nieuwe modellen.
Veel mensen die gevoelig zijn voor judder hebben moeite met 24p panning scenes. Die lopen niet soepel door de sample&hold techniek van OLED. Truemotion is geen optie ivm soap opera effect. Sony doet het met dezelfde panelen beter dus het zit in de beeldverwerking. Niet iedereen heeft hier last van btw.
Ik zit nog op plasma dus volg de ontwikkelingen op de voet
[ Voor 11% gewijzigd door westergas op 24-04-2019 16:37 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Maar nu heb je het toch al gepost voor die luie lamz#k en heeft hij precies wat hij wil...pwh53 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:18:
[...]
Afmetingen met doos
1345 x 810 x 207 ( 55)
Afmetingen met doos
1600 x 970 x 207 (65)
staat er gewoon tech specs afmetingen(website lg)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
OLED reageert gewoon erg snel (zoals het hoort).westergas schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:35:
[...]
Veel mensen die gevoelig zijn voor judder hebben moeite met 24p panning scenes. Die lopen niet soepel door de sample&hold techniek van OLED. Truemotion is geen optie ivm soap opera effect. Sony doet het met dezelfde panelen beter dus het zit in de beeldverwerking. Niet iedereen heeft hier last van btw.
Ik zit nog op plasma dus volg de ontwikkelingen op de voet
Als het bronmateriaal dus niet zo geweldig is van kwaliteit krijg je er ook niets goeds uit.
Bagger in is bagger uit om het zo maar eens uit te drukken.
Als het materiaal 60fps (of meer) is loopt het beeld echt wel soepel.
Om 24p nu bagger te noemen vind ik een beetje kort door de bocht. Vrijwel al het filmmateriaal is geschoten op deze framesnelheid. Zelf heb ik er niet last van. Dus ken het 'motion' fenomeen niet.HoppyF schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:41:
[...]
OLED reageert gewoon erg snel (zoals het hoort).
Als het bronmateriaal dus niet zo geweldig is van kwaliteit krijg je er ook niets goeds uit.
zag die andere post later pas,ik snap hetRio schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:33:
[...]
Maar nu heb je het toch al gepost voor die luie lamz#k en heeft hij precies wat hij wil...
En HDTV Polska en Digitalfernsehen en ... (Rtings is enkel leuk voor de cijfertjes metingen)
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 24-04-2019 21:07 ]
Net als dat sommigen geen "last" hebben van de manier waarop OLED reageert en 24p word weer gegeven vinden heel veel mensen 24p prettiger om naar te kijken dan 60pfs. Ik hoor ook bij het 24p kamp en vind 60fps echt niet mooi. Dit is uiteraard persoonlijke voorkeur dus ik stel voor dat we die discussie verder laten voor wat ie is.HoppyF schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:41:
[...]
OLED reageert gewoon erg snel (zoals het hoort).
Volgens mij blijft 24p voorlopig nog wel de standaard en zou een tv die dat beter weer geeft erg welkom zijn
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
met welke instellingen kijken jullie dolby vision materiaal? oledlampje en contrast wordt op 50/50 aangeraden op diverse fora's, maar het is simpelweg te donker voor me. nou weet ik dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft qua instellingen, maar dan kan je beter bij HDR10 blijven lijkt me.
70/70 of 50/100 is de sweet spot voor mij. daarboven wordt het oversaturated. is er iemand die echt 50/50 aanhoudt?
70/70 of 50/100 is de sweet spot voor mij. daarboven wordt het oversaturated. is er iemand die echt 50/50 aanhoudt?
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 25-04-2019 11:30 ]
Niet zo gek dat je dit te donker vindt. Lampje 50 en helderheid 50, maar contrast moet naar 100.Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:29:
met welke instellingen kijken jullie dolby vision materiaal? oledlampje en contrast wordt op 50/50 aangeraden op diverse fora's, maar het is simpelweg te donker voor me. nou weet ik dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft qua instellingen, maar dan kan je beter bij HDR10 blijven lijkt me.
50/50 wordt aanbevolen vandaar dat ik het gek vind. dan kan je net zo goed bij HDR10 blijven. het is even donker of zelfs donkerder. (de rest van details even aan de kant gelaten)Ruud2007 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:38:
[...]
Niet zo gek dat je dit te donker vindt. Lampje 50 en helderheid 50, maar contrast moet naar 100.
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 25-04-2019 13:28 ]
Dan mag je mij de link geven waar 50/50 word aanbevolen.Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:43:
[...]
50/50 wordt aanbevolen vandaar dat ik het gek vind. dan kan je net zo goed bij HDR10 blijven. het is even donker of zelfs donkerder. (de rest van details even aan de kant gelaten)
is alweer een tijdje geleden, weet het niet meer. maar de setting hoort dus 50/100 voor dolby vision?pennywise666 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:28:
[...]
Dan mag je mij de link geven waar 50/50 word aanbevolen.
Denk dat je je dan vergist met wat je gelezen hebt, want het is 50/100 inderdaad.Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:33:
[...]
is alweer een tijdje geleden, weet het niet meer. maar de setting hoort dus 50/100 voor dolby vision?
ik weet het al denk ik, voor default was het 50/50 en voor films 50/100.pennywise666 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:34:
[...]
Denk dat je je dan vergist met wat je gelezen hebt, want het is 50/100 inderdaad.
(default-materiaal voor dolby vision? wat zou dat kunnen zijn)
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 25-04-2019 14:37 ]
ik snap niet wat je bedoeld.Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:36:
[...]
ik weet het al denk ik, voor default was het 50/50 en voor films 50/100.
Ik had een vraag en eigenlijk is het denk wel een simpele vraag die door jullie "de kenners" beantwoord kan worden.
Ik mag van mijn bedrijf een tv (ander kado mag ook) uitkiezen van max 1300 euro, vanwege mijn 12,5 jaar in dienst. Nu heb ik al geruime tijd 2 soorten Oled tv's van LG op het oog.
De LG OLED55C8PLA en de LG OLED55B8PLA. Beiden, top schermen zoals ik van vele reviews al gelezen heb. Maar naast de processor verschil a7 <-> a9 (geen idee of het veel uitmaakt) zie ik niet echt veel merkbare verschillen tussen deze 2.
Zie ik iets over het hoofd? Of is de C zoveel beter dan de B klasse?, omdat hier een hogere prijskaartje aan zit.
Ik mag van mijn bedrijf een tv (ander kado mag ook) uitkiezen van max 1300 euro, vanwege mijn 12,5 jaar in dienst. Nu heb ik al geruime tijd 2 soorten Oled tv's van LG op het oog.
De LG OLED55C8PLA en de LG OLED55B8PLA. Beiden, top schermen zoals ik van vele reviews al gelezen heb. Maar naast de processor verschil a7 <-> a9 (geen idee of het veel uitmaakt) zie ik niet echt veel merkbare verschillen tussen deze 2.
Zie ik iets over het hoofd? Of is de C zoveel beter dan de B klasse?, omdat hier een hogere prijskaartje aan zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-04-2019 14:43 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
neem de goedkoopste en leg zo weinig mogelijk bij. je zal geen verschil ervaren.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:43:
Ik had een vraag en eigenlijk is het denk wel een simpele vraag die door jullie "de kenners" beantwoord kan worden.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Neem de C8.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:43:
Dit past binnen het budget van je cadeau.
De processor maakt wel degelijk een verschil.
Het is niet voor niets dat er een snellere en betere processor in de duurdere modellen zit.
De B8 is daarmee niet meteen slecht maar als je kunt kiezen is een C8 altijd beter.
De goedkoopste? hoe bedoel je? de B model is 1085euro en de C model is 1299 euro. Dat is nog steeds onder de 1300 euro.Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:45:
[...]
neem de goedkoopste en leg zo weinig mogelijk bij. je zal geen verschil ervaren.
Maar meer bedoel ik of de smart functie van de B en C model qua processor kracht van de a7 en a9 veel verschil brengt of niet en andere functies die er wel/niet zijn met de C model tegenover de B model.
ik wist niet wat de prijzen op het moment waren vandaarXtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:52:
[...]
De goedkoopste? hoe bedoel je? de B model is 1085euro en de C model is 1299 euro. Dat is nog steeds onder de 1300 euro.
Maar meer bedoel ik of de smart functie van de B en C model qua processor kracht van de a7 en a9 veel verschil brengt of niet en andere functies die er wel/niet zijn met de C model tegenover de B model.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 25-04-2019 14:55 ]
Duidelijk. Maar wist niet dat de a9 proc. zoveel krachtiger is dan de a7 proc. Heb nu momenteel een LG high end model van late 2012. Maar de OS die erop draait is zo traag als maar kan en helaas netflix app werkt er ook al niet meer op, omdat ik hem niet kan updaten.HoppyF schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:51:
[...]
Neem de C8.
Dit past binnen het budget van je cadeau.
De processor maakt wel degelijk een verschil.
Het is niet voor niets dat er een snellere en betere processor in de duurdere modellen zit.
De B8 is daarmee niet meteen slecht maar als je kunt kiezen is een C8 altijd beter.
interessant artikel over de mogelijke 'OLED-killer'. https://nl.hardware.info/...braak-in-productiemethode
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 25-04-2019 15:04 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Er zit momenteel zo’n 200 euro verschil in prijs tussen een B8 en C8.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:54:
[...]
Duidelijk. Maar wist niet dat de a9 proc. zoveel krachtiger is dan de a7 proc. Heb nu momenteel een LG high end model van late 2012. Maar de OS die erop draait is zo traag als maar kan en helaas netflix app werkt er ook al niet meer op, omdat ik hem niet kan updaten.
Je krijgt het cadeau van je baas met een maximum van 1300 euro toch?
Het verschil in prijs mag je waarschijnlijk niet houden of aan iets anders besteden.
Als dat zo is zou ik dus de C8 nemen en de voordelen van een snellere processor en betere beeldverwerking meepakken.
De verschillen zijn weliswaar niet supergroot maar ze zijn er wel.
Correct. Of ik nu iets kies van 500 euro of iets van 1300 euro. Verschil ervan mag ik niet houden of elders aan besteden. Daarbij de C8 via Bol.com precies op 1299 euro uitkomt incl btw, dacht ik van dat deze de beste keuze is.HoppyF schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:01:
[...]
Er zit momenteel zo’n 200 euro verschil in prijs tussen een B8 en C8.
Je krijgt het cadeau van je baas met een maximum van 1300 euro toch?
Het verschil in prijs mag je waarschijnlijk niet houden of aan iets anders besteden.
Als dat zo is zou ik dus de C8 nemen en de voordelen van een snellere processor en betere beeldverwerking meepakken.
De verschillen zijn weliswaar niet supergroot maar ze zijn er wel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Duidelijk.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:08:
[...]
Correct. Of ik nu iets kies van 500 euro of iets van 1300 euro. Verschil ervan mag ik niet houden of elders aan besteden. Daarbij de C8 via Bol.com precies op 1299 euro uitkomt incl btw, dacht ik van dat deze de beste keuze is.
Kijk anders even in het prijstopic voor de laatste prijzen.
1200 of 1300 voor een C8 is nu reëel.
De voorraad zal wel gaan afnemen omdat de C9 immers al leverbaar is.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Van de week was de e8 ook 1300 euro , bel anders eens even rond.
u can fool all people some time and fool some people alltime
ze hebben ook een verschillende voet,misschien vind je B of C mooier,komt de tv aan de muur dan maakt het niet uit en zou ik voor de C gaan is binnen budget.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:43:
C heeft een betere soc inderdaad. Zou voor de c gaan. Kijk ook even in het oled prijzen topic, waar je hem het goedkoopste kunt halen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hardwareinfo.tv had hier laatst een item over. Conclusie was dat het verschil erg klein is, en alleen in bepaalde omstandigheden.
https://nl.hardware.info/...-duurdere-oled-televisies
Hmpf... gisteren een dood pixeltje ondekt. Eéntje. En alleen bij groen beeld.
Je ziet het niet, maar nu ik het weet vind ik het toch irritant.
Je ziet het niet, maar nu ik het weet vind ik het toch irritant.
Bedankt voor de link! Ik zat al op internet te zoeken wat nu de verschillen waren, hier kan ik wat mee!Aeon schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:17:
Hardwareinfo.tv had hier laatst een item over. Conclusie was dat het verschil erg klein is, en alleen in bepaalde omstandigheden.
je kunt dit proberen pixel repair, maar geen vol uur,10 min. ofzoMalfoi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
Je ziet het niet, maar nu ik het weet vind ik het toch irritant.![]()
YouTube: ULTIMATE 4K HD - FIX Stuck Pixel Dead Pixel 4096p 60FPS Pixel REPAIR...
Lol, want de tv maakt het ook echt uit wát je voor content speelt?
Al speel je dit 1000 uur af, mag en zal niks uitmaken uiteraard.
En 4096p, wtf clickbait / BS R us
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 26-04-2019 11:58 ]
Nickname does not reflect reality
Malfoi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
ging meer om deze reactie bij youtubeBrad Pitt schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:56:
[...]
Thought this was a load of crap but it actually worked after 5 minutes of letting it run
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ach, je kunt het altijd proberen, minuut of 10 of zo.Brad Pitt schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:56:
[...]
Ja, want OLED, dus langer is niet aan te raden? Kom op mensen, 10 minuten, doe normaal.HoppyF schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:19:
[...]
Ach, je kunt het altijd proberen, minuut of 10 of zo.
Laat gewoon spelen die 4096p video, zo lang je maar wil / het wel dan wel niet opgelost is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Tien minuten is wellicht al genoeg, gewoon uitproberen.Brad Pitt schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:24:
[...]
Ja, want OLED, dus langer is niet aan te raden? Kom op mensen, 10 minuten, doe normaal.
Laat gewoon spelen die 4096p video, zo lang je maar wil / het wel dan wel niet opgelost is.
Lukt het niet dan is het jammer en moet je alsnog met LG contact opnemen.
Pro tip: niet pixelfucken. Ik ga nooit opzoek naar dooie pixels, je kunt ze evt constateren op 20cm afstand, maar daar zit je nooit. Gewoon niet op zoek gaan, weet je ook niet dat er evt een zit, want op grotere kijkafstand zie je ze never nooit. Gewoon lekker genieten van het totaal plaatje.Malfoi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:32:
[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 26-04-2019 13:03 ]
Whole lot of stars ***
Ik wil graag mijn Oled kalibreren en kom uit op de volgende meter: pricewatch: X-Rite i1Display Pro
iemand ervaring hiermee? kan deze ook HDR etc kalibreren?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@pennywise666 weet dit wel.semi70 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:10:
Ik wil graag mijn Oled kalibreren en kom uit op de volgende meter: pricewatch: X-Rite i1Display Pro
pennywise666 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Volgens mij kan je geen HDR daar mee kalibreren omdat daar nog geen standaard voor is ofzo?semi70 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:10:
Of misschien weet @Cap daar meer van.
Het verschil tussen de processor van de B8 en C8 maakt dat nog uit als je een externe mediaspeler er op zet?
Ik wil graag Kodi en geen gezeur van een Smart TV die over een paar jaar een lading apps heeft die niet meer werken vandaar lekker een Vero er op.
TV zelf kijk ik toch minimaal.
Ik wil graag Kodi en geen gezeur van een Smart TV die over een paar jaar een lading apps heeft die niet meer werken vandaar lekker een Vero er op.
TV zelf kijk ik toch minimaal.
De content van de externe mediaspeler word weergegeven op de tv, dus je zou zeggen van wel.
Ik zit te twijfelen tussen een oled 55c8 en een Samsung 55q9fn ze hebben zo allebei hun voordelen en nadelen voor ons. Maar vraag me een ding af, de tv komt vlakbij een groot raam te staan van 2x3m en daar hangen alleen wat eenvoudige jaloezieën voor dus heel veel donker krijgen we de kamer niet en zullen dus de hele dag last hebben van de zon.
Maar als we oled nemen krijgen we dan veel problemen als we overdag tv kijken? Dus qua helderheid? Of valt dat wel mee of zeggen jullie dat we dan beter de Samsung kunnen nemen ivm betere helderheid?
Maar als we oled nemen krijgen we dan veel problemen als we overdag tv kijken? Dus qua helderheid? Of valt dat wel mee of zeggen jullie dat we dan beter de Samsung kunnen nemen ivm betere helderheid?
Als de zon niet direct in de TV schijnt, dan gewoon Oled nemen lijkt me.
De tv staat haaks op het raam zeg maar.pennywise666 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:45:
Als de zon niet direct in de TV schijnt, dan gewoon Oled nemen lijkt me.
Als dat niet veel uitmaakt gaan we denk ik toch voor oled. En nu zie ik dat de B8 weer iets goedkoper is dan de C8 zit daar nog veel verschil in de dan alleen processor en voet?
[ Voor 16% gewijzigd door Dancis op 26-04-2019 17:52 ]
Ja joh,Oled is helder zat voor verlichte ruimtes.
En dan gewoon gamma op 2.2 of desnoods 1.9 zetten voor meer details in donkere scenes.
En dan gewoon gamma op 2.2 of desnoods 1.9 zetten voor meer details in donkere scenes.
@Dancis
Oled is wat mij betreft helder genoeg voor een lichte kamer. Echter staat de opmerking van @pennywise666 als een huis. Als je niet kunt voorkomen dat er direct zonlicht op het scherm valt. Niet doen!
Nee geen ander verschil dan processor en voet
Oled is wat mij betreft helder genoeg voor een lichte kamer. Echter staat de opmerking van @pennywise666 als een huis. Als je niet kunt voorkomen dat er direct zonlicht op het scherm valt. Niet doen!
Nee geen ander verschil dan processor en voet
[ Voor 10% gewijzigd door Scidd0w op 26-04-2019 17:53 ]
Nee direct zonlicht valt er niet op, jaloezieën zitten altijd half dicht dus er valt geen direct zonlicht op de tv.
Maar zit er nog veel verschil in de processor? Dus tussen de c8 en de b8? Of is dat marginaal
Maar zit er nog veel verschil in de processor? Dus tussen de c8 en de b8? Of is dat marginaal
@Dancis Als je hierboven even terug leest dan zie dat dit afgelopen week al besproken is...
Weet iemand of/hoe je kunt achterhalen of een lg tv splinternieuw is? Kun je in een servicemenu achterhalen wanneer hij voor het eerst aan ging of dat het branduren heeft gedraaid?
Ah oké, gaan we dat even terug zoeken bedanktScidd0w schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:21:
@Dancis Als je hierboven even terug leest dan zie dat dit afgelopen week al besproken is...
Mijn mening is dat als je de tv niet bij een beetje gerenommeerde zaak hebt gekocht en je erover twijfelt, dat je er dan rekening mee moet houden dat deze inderdaad niet nieuw is. Waarom zou je dat risico nemen?nl-x schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:33:
Weet iemand of/hoe je kunt achterhalen of een lg tv splinternieuw is? Kun je in een servicemenu achterhalen wanneer hij voor het eerst aan ging of dat het branduren heeft gedraaid?
Ik heb het antwoord op mijn eigen vraag al. Het verpakkingsmateriaal laat weinig voor de verbeelding over. Deze is nieuw; geen winkel die hem er zo netjes er weer terug inkrijgt....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vergeet dit niet!nl-x schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:32:
Ik heb het antwoord op mijn eigen vraag al. Het verpakkingsmateriaal laat weinig voor de verbeelding over. Deze is nieuw; geen winkel die hem er zo netjes er weer terug inkrijgt....
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Met de LG OLED55B8 nu € 999 vind ik dat een no-brainer, maar... ik vraag me af of de rest van mijn apparatuur wel geschikt is om goed met 4K om te gaan.
Wat ik heb:
- Onkyo TX-NR609 A/V receiver
- Xbox One S voor games en Blu-rays
- Apple TV 4 (1080p) voor Netflix/NPO Start/Amazon Prime
Wat ik van de Onkyo heb gelezen (overigens niet op de Onkyo website maar een forum) is dat hij HDMI 1.4 heeft, wat in principe 4K ondersteunt, maar geen HDR en ook geen HDCP 2.2 waarvan ik dan weer gelezen heb dat het nodig is voor diverse apparaten die HDMI uitsturen.
Uiteindelijk wil ik de receiver vervangen voor een Sony sounder met Dolby Atmos, maar dat zal zeker niet meer dit jaar zijn. Nu heb ik ook nog weinig 4K content, volgens mij bepaalde series via Netflix en dan houdt het op, daarvoor kan ik ofwel de Xbox ofwel de ingebouwde LG app gebruiken, maar... kan de Xbox wel 4K uitsturen via de receiver?
En anders: de LG heeft zo te zien 4 HDMI inputs, geen HDMI outputs en enkel een optical out. Werkt die optical output alleen bij de tv tuner of ook voor alles wat je op HDMI aansluit? Als dat laatste zo is, dan vind ik het geen ramp om de Xbox en Apple TV op de LG OLED tv aan te sluiten en dan het geluid te beperken tot Dolby Digital/DTS tot ik een andere oplossing heb.
Wie heeft hier al ervaring mee?
Wat ik heb:
Wat ik van de Onkyo heb gelezen (overigens niet op de Onkyo website maar een forum) is dat hij HDMI 1.4 heeft, wat in principe 4K ondersteunt, maar geen HDR en ook geen HDCP 2.2 waarvan ik dan weer gelezen heb dat het nodig is voor diverse apparaten die HDMI uitsturen.
Uiteindelijk wil ik de receiver vervangen voor een Sony sounder met Dolby Atmos, maar dat zal zeker niet meer dit jaar zijn. Nu heb ik ook nog weinig 4K content, volgens mij bepaalde series via Netflix en dan houdt het op, daarvoor kan ik ofwel de Xbox ofwel de ingebouwde LG app gebruiken, maar... kan de Xbox wel 4K uitsturen via de receiver?
En anders: de LG heeft zo te zien 4 HDMI inputs, geen HDMI outputs en enkel een optical out. Werkt die optical output alleen bij de tv tuner of ook voor alles wat je op HDMI aansluit? Als dat laatste zo is, dan vind ik het geen ramp om de Xbox en Apple TV op de LG OLED tv aan te sluiten en dan het geluid te beperken tot Dolby Digital/DTS tot ik een andere oplossing heb.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Toe maar, en nog een 65” ook!Lejavh schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:05:
[Afbeelding: C9]
Vandaag bij Smits Arnhem de C9 opgehaald. Morgen op mijn gemak maar eens ophangen en uittesten. Vanaf morgen kan ik alle ins en outs erover vertellen. Vragen? Shoot me!
Gefeliciteerd in ieder geval want je bent volgens mij de eerste (in dit topic hier) die er ééntje heeft.
Ben benieuwd naar je ervaringen straks.
Over de prijs zal ik het maar niet hebben want zo goedkoop als de C8 nu is zal hij niet zijn.
Verwijderd
Heb je ook ervaring met de C8? Ik ben met name benieuwd hoe de C9 met motion omgaat. Vooral of er verschil/verbetering is t.o.v. de C8.Lejavh schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:05:
Vandaag bij Smits Arnhem de C9 opgehaald. Morgen op mijn gemak maar eens ophangen en uittesten. Vanaf morgen kan ik alle ins en outs erover vertellen. Vragen? Shoot me!
Je hebt echt een receiver met HDMI 2.0 nodig als je wil dat 4K HDR door je Xbox etc word doorgestuurd. Daar kwam ik ook achter met mijn Onkyo NR809 met HDMI 1.4 namelijk;)MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:10:
Met de LG OLED55B8 nu € 999 vind ik dat een no-brainer, maar... ik vraag me af of de rest van mijn apparatuur wel geschikt is om goed met 4K om te gaan.
Wat ik heb:
Wanneer ik de Appletv op de tv aansluit,dan merk ik dat het geluid niet synchoon loopt met sommige app
Volgens my kan de Xbox dan wel 4K doorgeven, maar alleen 24hz, geen 50hz of 60hz.MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:21:
[...]
Ah, dat is een zeer betrouwbare ervaring, zelfde generatie receiver namelijk, alleen jij hebt een wat luxere uitvoering.
Begrijp ik het goed dat de Xbox ook niet non-HDR 4K materiaal kan uitsturen? Of is het dan echt 1080p enkel?
En weet je dan of het volgende mogelijk is: Xbox One S met Netflix/UHD Blu-ray op 4K direct op de LG TV aangesloten via HDMI en dan de optical out van LG naar Onkyo voor het geluid? Ik snap dat het zich dan sowieso beperkt tot Dolby Digital of DTS en geen DTS-HD wat onze receivers wel ondersteunen, maar dat is voor mij nog te overzien als overbrugging.
Ik heb alleen zelf geen Xbox dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Optical moet wel lukken lijkt mij,wanneer aangesloten op de uitgang van tv.
[ Voor 23% gewijzigd door pennywise666 op 26-04-2019 21:25 ]
Ah, dat is een zeer betrouwbare ervaring, zelfde generatie receiver namelijk, alleen jij hebt een wat luxere uitvoering.pennywise666 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:18:
[...]
Je hebt echt een receiver met HDMI 2.0 nodig als je wil dat 4K HDR door je Xbox etc word doorgestuurd. Daar kwam ik ook achter met mijn Onkyo NR809 met HDMI 1.4 namelijk;)
Begrijp ik het goed dat de Xbox ook niet non-HDR 4K materiaal kan uitsturen? Of is het dan echt 1080p enkel?
En weet je dan of het volgende mogelijk is: Xbox One S met Netflix/UHD Blu-ray op 4K direct op de LG TV aangesloten via HDMI en dan de optical out van LG naar Onkyo voor het geluid? Ik snap dat het zich dan sowieso beperkt tot Dolby Digital of DTS en geen DTS-HD wat onze receivers wel ondersteunen, maar dat is voor mij nog te overzien als overbrugging.
Ik kom van een Sony AF8 af die helaas al binnen 2 maanden defect ging en verkeerd gerepareerd werd. Dit werd overigens perfect opgelost door Smits Arnhem, vandaar de C9 nu.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:13:
[...]
Heb je ook ervaring met de C8? Ik ben met name benieuwd hoe de C9 met motion omgaat. Vooral of er verschil/verbetering is t.o.v. de C8.
De motion van Sony is zowat onverslaanbaar, dus ben erg benieuwd.
Thanks! Dat is toch wel een vervelende beperking dan, maar als optical een oplossing is, dan is dat nog te overzien.pennywise666 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:18:
[...]
Je hebt echt een receiver met HDMI 2.0 nodig als je wil dat 4K HDR door je Xbox etc word doorgestuurd. Daar kwam ik ook achter met mijn Onkyo NR809 met HDMI 1.4 namelijk;)
Wanneer ik de Appletv op de tv aansluit,dan merk ik dat het geluid niet synchoon loopt met sommige app
[...]
Volgens my kan de Xbox dan wel 4K doorgeven, maar alleen 24hz, geen 50hz of 60hz.
Ik heb alleen zelf geen Xbox dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Optical moet wel lukken lijkt mij,wanneer aangesloten op de uitgang van tv.
Even een heel andere vraag die mij toch even aan het denken zet over het formaat: ik had er al eerder over gelezen en dacht er ineens aan: kijkafstand. Hierbij kwam ik dit artikel tegen.
Wij hebben in de woonkamer de bank op 3,7 meter van de tv staan. Net even gemeten vanaf het paneel tot aan de kussens van de bank. Ik merk al dat als ik dichterbij ga zitten met mijn 1080p 46" tv dat ik meer detail zie, maar volgens mij ga ik als het artikel mag geloven met de B8 niet eens het verschil met 4K zien op deze afstand, toch?
Dat word moeilijk inderdaad. En daarom heb ik mijn 65inch ook op 2 meter afstand;)MooDyBLueS schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:11:
[...]
Thanks! Dat is toch wel een vervelende beperking dan, maar als optical een oplossing is, dan is dat nog te overzien.
Even een heel andere vraag die mij toch even aan het denken zet over het formaat: ik had er al eerder over gelezen en dacht er ineens aan: kijkafstand. Hierbij kwam ik dit artikel tegen.
Wij hebben in de woonkamer de bank op 3,7 meter van de tv staan. Net even gemeten vanaf het paneel tot aan de kussens van de bank. Ik merk al dat als ik dichterbij ga zitten met mijn 1080p 46" tv dat ik meer detail zie, maar volgens mij ga ik als het artikel mag geloven met de B8 niet eens het verschil met 4K zien op deze afstand, toch?
Maar gelukkig heb je ook nog HDR dat wel moet opvallen op 3,7 meter afstand lijkt me.
Ja precies, puur het feit dat het OLED is zegt al genoeg natuurlijk t.o.v. een LCD van 10 jaar oud (destijds wel een topmodel) zonder smart-tv, LED, 100Hz of welke feature dan ook die tegenwoordig op elke tv standaard is. En HDR ook sowieso, maar door de combinatie van receiver, formaat en gebrek aan 4K content van mijn kant doet me toch wel besluiten om het uit te stellen. Het zou het allemaal net niet worden en ik wil het wel goed doen, maar dat gaat het op korte termijn niet worden omdat we een dure, verre vakantie gepland hebben staan.pennywise666 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:26:
[...]
Dat word moeilijk inderdaad. En daarom heb ik mijn 65inch ook op 2 meter afstand;)
Maar gelukkig heb je ook nog HDR dat wel moet opvallen op 3,7 meter afstand lijkt me.
Uiteindelijk zou een 65" OLED met Sony Dolby Atmos soundbar (we willen van de vloerspeakers af), Xbox One X en Apple TV 4K het ideaalplaatje zijn. Dat wordt na de vakantie hard sparen dus, misschien dat er dan 1500 voor een 65" tv vanaf kan, we zullen het zien.
Verwijderd
Wij denken er hetzelfde over. We zijn dus maar aan het project begonnen met de vloerstaanders. we hebben een serie van deze besteld:
https://www.canton.de/en/hifi/atelier/
Kunnen aan de muur worden gehangen. Scheelt een hoop ruimte.
Oled komt daarna. Wss de eerste gen. met hdmi2.1
Zojuist de OLED55B8 aangeschaft komende van een LG 43 inch 4K LCD. Ben erg benieuwd, ik vond dit wel een hele goede koop voor €999,- dacht ik zo!
Allereerst, gefeliciteerd!Lejavh schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:05:
Zou je misschien kunnen testen (als je set-up dit toelaat) of de interne media speler Dolby TrueHD afspeelt, en kan bitstreamen via HDMI eARC? Ik heb eventueel wel een test file voor je
Ik ben jaloers!Lejavh schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:05:
En ook ik ben erg benieuwd naar Motion.
Zou je The Highwayman (Netflix) kunnen checken op 11 min 30. In deze scene loopt een vrouw langs een pad. Ook het witte shirt van de man wil nog wel een flink 'stutteren'. Soort van slow panning shot. Killing voor oleds. Hoe ziet deze scene eruit zonder en met trumotion? veel artifacts (trumotion)? Hopelijk is dat dit jaar iets verbeterd.
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 27-04-2019 09:34 ]
-
[ Voor 97% gewijzigd door mprkooij op 27-04-2019 10:24 ]
Waarom zou je kalibreren (en profileren)? Bevalt het beeld je nu niet?semi70 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:10:
Het doel van kalibreren en profileren is om het beeld zo accuraat mogelijk weer te geven. Maar, wat je ziet op het scherm is altijd al een artistieke weergave van de werkelijkheid.
Zelf fotografeer ik. Mijn computerscherm is gekalibreerd en geprofileerd met de X-Rite i1Display Pro. Doel is op mijn foto accuraat op het scherm te hebben. Daarna gaat LR en PS erover heen. Ik verander alle kleuren, het contrast, alles. Mijn eindresultaat is verre van accuraat. Wat ik wil zeggen is, wat je ziet is vrij subjectief.
Ik heb dus de X-Rite i1Display Pro liggen, maar heb nog niet de noodzaak gezien iets aan kalibratie te gaan doen. Het beeld is nu al mooi. Een film kijken is een fantastische ervaring. Misschien niet helemaal accuraat, maar wat zou kalibratie me brengen? Ik denk voor de ervaring, vrij weinig.
Ik wil vandaag de OLED55B8 aan gaan schaffen (voor €999,- natuurlijk!) maar zit nu een beetje in dubio bij welke winkel ik hem ga kopen qua service mocht er iets mis zijn enz, welke zouden jullie mij aanraden?
[ Voor 9% gewijzigd door Pjotrofsky op 27-04-2019 11:25 ]
@honey Daar wil ik toch wel wat aan toevoegen.
Ook al ziet iedereen hetzelfde net anders dankzij andere interne imageprocessing (dat kan je dus subjectief noemen, want afhankelijk van het waarnemende subject
), wat je oog ziet is uiteindelijk wat ie ziet (wat op zich vrij objectief is, "je ziet wat je ziet"). Of je het mooi vindt of niet, dat is uiteraard het écht subjectieve aspect.
Creëren is natuurlijk mega subjectief (en dus of mensen het vervolgens mooi vinden ook). Maar het idee achter kalibratie blijft natuurlijk dat, nadat de artiest in de bron zijn sausje (smaak) over de werkelijkheid heeft gegooid, de weergever dat zo neutraal mogelijk weergeeft.
De weergever is immers slechts een venster dat het werk van de artiest doorgeeft. En daarom heb jij naturlijk ook je computerscherm geprofileerd. Dat het als artiest nog belangrijker is om bij het creëren van je werk een neutrale weergever te gebruiken is duidelijk, maar dat sluit niet uit dat het voor de kijker uiteindelijk ook waarde kan hebben.
Dat er vervolgens ook mensen zijn die over het werk van alle artiesten nog eens een eigen saus willen gooien (ik vergelijk het maar met alles door een gekleurde (roze?
) bril bekijken) dat kan best, My-Fi ten top. Maar ook dan is het nog handig als je een referentie hebt: je wilt overal een licht roze waas overheen zodanig dat gemiddeld de mate van roze waas precies overeen komt met wat jouw smaak is. Dan is het weer handig om daarop te kalibreren m.b.v. een gemiddelde bron waar je dan je roze waas overheen gooit. M.a.w. kalibratie blijft handig. 
Maar goed, als iemand zijn beeld al práchtig vindt dan heeft ie geen behoefte om te veranderen, logisch. (Hoewel je dan met kalibreren wellicht nog steeds kan bereiken dat je beeld - gemiddeld - nog prachtigerderder wordt.)
Ook al ziet iedereen hetzelfde net anders dankzij andere interne imageprocessing (dat kan je dus subjectief noemen, want afhankelijk van het waarnemende subject
Creëren is natuurlijk mega subjectief (en dus of mensen het vervolgens mooi vinden ook). Maar het idee achter kalibratie blijft natuurlijk dat, nadat de artiest in de bron zijn sausje (smaak) over de werkelijkheid heeft gegooid, de weergever dat zo neutraal mogelijk weergeeft.
De weergever is immers slechts een venster dat het werk van de artiest doorgeeft. En daarom heb jij naturlijk ook je computerscherm geprofileerd. Dat het als artiest nog belangrijker is om bij het creëren van je werk een neutrale weergever te gebruiken is duidelijk, maar dat sluit niet uit dat het voor de kijker uiteindelijk ook waarde kan hebben.
Dat er vervolgens ook mensen zijn die over het werk van alle artiesten nog eens een eigen saus willen gooien (ik vergelijk het maar met alles door een gekleurde (roze?
Maar goed, als iemand zijn beeld al práchtig vindt dan heeft ie geen behoefte om te veranderen, logisch. (Hoewel je dan met kalibreren wellicht nog steeds kan bereiken dat je beeld - gemiddeld - nog prachtigerderder wordt.)
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 27-04-2019 11:34 ]
Weet niet of ik dit kan testen, ik heb een Sony MT500 soundbar. Stuur maar een pb voor de fileRaymon89 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:32:
[...]
Allereerst, gefeliciteerd!
Zou je misschien kunnen testen (als je set-up dit toelaat) of de interne media speler Dolby TrueHD afspeelt, en kan bitstreamen via HDMI eARC? Ik heb eventueel wel een test file voor je
Ga ik bekijken voor je!G4mert schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:30:
[...]
Ik ben jaloers!
En ook ik ben erg benieuwd naar Motion.
Zou je The Highwayman (Netflix) kunnen checken op 11 min 30. In deze scene loopt een vrouw langs een pad. Ook het witte shirt van de man wil nog wel een flink 'stutteren'. Soort van slow panning shot. Killing voor oleds. Hoe ziet deze scene eruit zonder en met trumotion? veel artifacts (trumotion)? Hopelijk is dat dit jaar iets verbeterd.
Ik ben het wel helemaal met je eens. Ik loop dan wel tegen de vraag aan, wat is mijn referentie?Cap schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:26:
Ook al ziet iedereen hetzelfde net anders dankzij andere interne imageprocessing (dat kan je dus subjectief noemen, want afhankelijk van het waarnemende subject), wat je oog ziet is uiteindelijk wat ie ziet (wat op zich vrij objectief is, "je ziet wat je ziet"). Of je het mooi vindt of niet, dat is uiteraard het écht subjectieve aspect.
Dat er vervolgens ook mensen zijn die over het werk van alle artiesten nog eens een eigen saus willen gooien (ik vergelijk het maar met alles door een gekleurde (roze?) bril bekijken) dat kan best, My-Fi ten top. Maar ook dan is het nog handig als je een referentie hebt: je wilt overal een licht roze waas overheen zodanig dat gemiddeld de mate van roze waas precies overeen komt met wat jouw smaak is. Dan is het weer handig om daarop te kalibreren m.b.v. een gemiddelde bron waar je dan je roze waas overheen gooit. M.a.w. kalibratie blijft handig.
Mijn colorimeter heb ik niet kunnen valideren. Deze heeft, net als elk ander meetapparaat, een eigen afwijking. Misschien neemt deze afwijking wel toe, naarmate hij ouder wordt. Nu kan ik net alsof doen dat mijn colorimeter alles goed kan meten en dat zijn eigen afwijking extreem klein is, maar vraag me wel af, of dat zo is.
Ik vraag me inderdaad wel af of alles beter kan. Helaas snap ik te weinig van televisie kalibratie. Misschien is het gemakkelijk, maar neig wel naar: "Never change a winning team". Misschien dat ik DisplayCAL eens ga proberen.
De gemiddelde delta error van vrijwel elke nieuwe OLED is al onder de menselijk waarneembare grens dus ik zou het eerder gewoon zo laten (in een "goede" beeldstand) dan een beetje random gaan zitten rommelenhoney schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:56:
[...]
Misschien is het gemakkelijk, maar neig wel naar: "Never change a winning team". Misschien dat ik DisplayCAL eens ga proberen.
Heeft er iemand ook last gehad van audio dropouts bij een OLED65C8 die is aangesloten via Optical?
De setup is als volgt:
Mediabox [Ziggo Horizon] -> HDMI -> TV [OLED65C8] -> OPTICAL OUT -> Versterker [NAD M2]
Af en toe stopt het geluid ermee voor een half seconde, een woord als "zichzelf" horen we alleen "--zelf". Dit gebeurd bijna elk half uur wel een keertje, als het gebeurd dan is het vaak ook 2/3 x in korte tijd.
Als de setup veranderd van Mediabox > Optical > Versterker dan speelt het probleem zich niet voor, het ligt dus voor 100% aan de LG tv. (met dezelfde kabel).
Als ik erop google lees ik veel berichten over mensen die dit ook hebben maar er zijn geen oplossingen behalve dat men de versterker vervangt. Dat is geen optie hier helaas. de NAD heeft ook geen HDMI dus kan geen ARC gebruiken. De setup van Media box > Versterker is ook geen oplossing ivm smart tv mogelijkheden.
Als workaround leeft het idee om een HDMI to COAX/OPTICAL converter te kopen. Is het bijv. mogelijk om:
HDMI 1= Beeld
HDMI 2 = Audio ARC out
Of moet ARC altijd via de HDMI lopen waar ook het beeld op binnen valt?
De setup is als volgt:
Mediabox [Ziggo Horizon] -> HDMI -> TV [OLED65C8] -> OPTICAL OUT -> Versterker [NAD M2]
Af en toe stopt het geluid ermee voor een half seconde, een woord als "zichzelf" horen we alleen "--zelf". Dit gebeurd bijna elk half uur wel een keertje, als het gebeurd dan is het vaak ook 2/3 x in korte tijd.
Als de setup veranderd van Mediabox > Optical > Versterker dan speelt het probleem zich niet voor, het ligt dus voor 100% aan de LG tv. (met dezelfde kabel).
Als ik erop google lees ik veel berichten over mensen die dit ook hebben maar er zijn geen oplossingen behalve dat men de versterker vervangt. Dat is geen optie hier helaas. de NAD heeft ook geen HDMI dus kan geen ARC gebruiken. De setup van Media box > Versterker is ook geen oplossing ivm smart tv mogelijkheden.
Als workaround leeft het idee om een HDMI to COAX/OPTICAL converter te kopen. Is het bijv. mogelijk om:
HDMI 1= Beeld
HDMI 2 = Audio ARC out
[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 27-04-2019 18:58 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
heb regelmatig drop outs. Er volgt meestal een harde knal door de speakers. Heb me eens laten vertellen dat dit komt omdat het DD geluid dan niet goed kan worden geinterpreteerd. Er zijn vast forumleden die dit beter kunnen uitleggen.
heb je al een keer geprobeerd met dolby atmos uit ?Melkaz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:57:
Heeft er iemand ook last gehad van audio dropouts bij een OLED65C8 die is aangesloten via Optical?
De setup is als volgt:
HDMI 1= Beeld
HDMI 2 = Audio ARC out
quote]pwh53 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 19:43:
[...]
heb je al een keer geprobeerd met dolby atmos uit ?
[/quote]
Jep, eigenlijk alle settings wel gehad. Nu staat audio op PCM en MPEG.
Het gebeurd bij de Horizon box, Youtube, Netflix en Emby. Bij alles dus
[...]
heb je al een keer geprobeerd met dolby atmos uit ?
[/quote]
Jep, eigenlijk alle settings wel gehad. Nu staat audio op PCM en MPEG.
Het gebeurd bij de Horizon box, Youtube, Netflix en Emby. Bij alles dus
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Iemand die de LG OLED55B8/C8 aan een muurbeugel heeft hangen i.c.m. een VESA adapter? Ik heb nu een muurbeugel die tot 43 inch aankan VESA 200x200 maar de OLED55 is 300x200. Zelf heb ik er nog niet echt een adapter voor kunnen vinden, ik twijfel of deze gaat passen. VESA Adapter
[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 27-04-2019 20:43 ]
Waarom met een VESA adapter? Je kan to h rechtstreeks je TV op de beugel hangen? Werkt perfect hier. Goedkoop merk van de Mediamarkt, erg tevreden mee.mprkooij schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:36:
Iemand die de LG OLED55B8/C8 aan een muurbeugel heeft hangen i.c.m. een VESA adapter? Ik heb nu een muurbeugel die tot 43 inch aankan VESA 200x200 maar de OLED55 is 300x200. Zelf heb ik er nog niet echt een adapter voor kunnen vinden, ik twijfel of deze gaat passen. VESA Adapter
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Denk dat je beter een nieuwe muurbeugel kunt kopen die geschikt is voor je 55 inch TV.mprkooij schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:36:
Het gaat niet alleen om de juiste VESA maat maar ook om het gewicht wat de muurbeugel kan dragen.
Het gaat inderdaad om het gewicht, dus als zn beugel een 43" plasma aankan dan zal t met een 55" OLED wel goed gaanHoppyF schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:41:
[...]
Denk dat je beter een nieuwe muurbeugel kunt kopen die geschikt is voor je 55 inch TV.
Het gaat niet alleen om de juiste VESA maat maar ook om het gewicht wat de muurbeugel kan dragen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C7
- LG OLED evo C4
- LG OLED B7
- LG OLED BX
- LG OLED65B6D
- LG OLED W7
- LG B2
- LG E8
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Yep, maar hij had een LCD en die zijn meestal niet zo zwaar....S0epkip schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:46:
[...]
Het gaat inderdaad om het gewicht, dus als zn beugel een 43" plasma aankan dan zal t met een 55" OLED wel goed gaan
Omdat de beugel maar tot 200x200 gaat, en de 300x200 (LG) dus niet wordt ondersteund.midego schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:40:
[...]
Waarom met een VESA adapter? Je kan to h rechtstreeks je TV op de beugel hangen? Werkt perfect hier. Goedkoop merk van de Mediamarkt, erg tevreden mee.
De beugel kan tot en met 25KG dragen, die LG is 17HoppyF schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:41:
[...]
Denk dat je beter een nieuwe muurbeugel kunt kopen die geschikt is voor je 55 inch TV.
Heb deze maar besteld
[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 28-04-2019 02:29 ]
Ook wanneer iemand van de blackcrush houd van de huidige firmware, dan moet ie vooral niet kalibreren.Cap schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:26:
Ook al ziet iedereen hetzelfde net anders dankzij andere interne imageprocessing (dat kan je dus subjectief noemen, want afhankelijk van het waarnemende subject), wat je oog ziet is uiteindelijk wat ie ziet (wat op zich vrij objectief is, "je ziet wat je ziet"). Of je het mooi vindt of niet, dat is uiteraard het écht subjectieve aspect.
Dat er vervolgens ook mensen zijn die over het werk van alle artiesten nog eens een eigen saus willen gooien (ik vergelijk het maar met alles door een gekleurde (roze?) bril bekijken) dat kan best, My-Fi ten top. Maar ook dan is het nog handig als je een referentie hebt: je wilt overal een licht roze waas overheen zodanig dat gemiddeld de mate van roze waas precies overeen komt met wat jouw smaak is. Dan is het weer handig om daarop te kalibreren m.b.v. een gemiddelde bron waar je dan je roze waas overheen gooit. M.a.w. kalibratie blijft handig.
Mijn blackcrush heb ik verholpen door:pennywise666 schreef op zondag 28 april 2019 @ 02:46:
[...]
Ook wanneer iemand van de blackcrush houd van de huidige firmware, dan moet ie vooral niet kalibreren.
Gamma 2.2; Brightness 51; 2P Low op RGB 8,8,8. Beeld is hiermee prachtig.
Met kallibratie (profileren) pas je ook de gamma-curve aan. Volgens mij doe je precies dat met 2P Low (specifiek dus onderste deel (blacks) van de gamma-curve aanpassen).
Nu denk ik dat je met een goede kallibratie een veel preciezere afstelling kan krijgen. Ik weet ook dat je wel moet weten wat je doet. Een verkeerde kalibratie kan alles veel slechter maken. Soms merk je het meteen op, maar soms heb je niet door dat je naar een slechter beeld zit te kijken. Zelf heb ik aardig ervaring met kalibratie (en profileren) van computerbeeldschermen. Televisies dus niet. Wij zijn nu blij, vandaar mijn aarzeling om iets nog beter te maken.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee als jij nee,maar die 3dlut file die ik gemaakt heb met een gamma 2.3 power curve ziet er in ieder geval echt wel goed uit met detail in near black als nooit tevoor en beter ook dan de default 2.2 wat ik te licht vind in het midden,of de 2.4 die gewoon te donker is,maar die met +rgb wel redelijk goed te krijgen is inderdaad.honey schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:57:
[...]
Mijn blackcrush heb ik verholpen door:
Gamma 2.2; Brightness 51; 2P Low op RGB 8,8,8. Beeld is hiermee prachtig.
Met kallibratie (profileren) pas je ook de gamma-curve aan. Volgens mij doe je precies dat met 2P Low (specifiek dus onderste deel (blacks) van de gamma-curve aanpassen).
Nu denk ik dat je met een goede kallibratie een veel preciezere afstelling kan krijgen. Ik weet ook dat je wel moet weten wat je doet. Een verkeerde kalibratie kan alles veel slechter maken. Soms merk je het meteen op, maar soms heb je niet door dat je naar een slechter beeld zit te kijken. Zelf heb ik aardig ervaring met kalibratie (en profileren) van computerbeeldschermen. Televisies dus niet. Wij zijn nu blij, vandaar mijn aarzeling om iets nog beter te maken.
Hoe werkt het op een LG televisie?pennywise666 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:30:
[...]
Ik heb er niet zoveel ervaring mee als jij nee,maar die 3dlut file die ik gemaakt heb met een gamma 2.3 power curve ziet er in ieder geval echt wel goed uit met detail in near black als nooit tevoor en beter ook dan de default 2.2 wat ik te licht vind in het midden,of de 2.4 die gewoon te donker is,maar die met +rgb wel redelijk goed te krijgen is inderdaad.
Je doet een kalibratie (ik neem aan eigenlijk profileren van de beeldeigenschappen) en je maakt een 3D LUT (waarin de correctiewaarden) die je vervolgens kunt inladen in de televisie?
Kun je dan gemakkelijk het beeld vergelijken voor en na kalibratie?
Kalibreren vs profilen. Op zich niet merk-specifiek dus dit geldt niet alleen voor LG. Echt kalibreren doe je uiteraard met de interne beeldsettings van het apparaat, profilen is een softwareoplossing waarbij je het ingangssignaal vooraf aanpast op de afwijkingen van de weergever. Vooral bruikbaar dus bij goedkopere (consumer) monitoren die een volledige hardwarekalibratie controls ontberen.
Profilen kan non-lineariteiten verminderen maar kan een kalibratie natuurlijk niet volledig vervangen.
Een volledige kalibratie behelst dus de hele mikmak: contrast/brigthness, 20-pts greyscale, 20-pts gamma, cms, én in het geval van LG de interne 3D LUT die de non-lineariteiten in het kleurbereik oplost. Via de kalibratiesoftware van Calman is het namelijk mogelijk om niet alleen de user-accessible settings in de menu's aan te passen maar ook de interne hardware LUT van de tv, wat natuurlijk tot het optimale resultaat zal leiden. LG heeft hiervoor Calman toegang tot de interne LUT van de tv's gegeven, Calman verkoopt dit nu als unique selling point voor hun best kostbare software.
In principe doe je een kalibratie voor de verschillende kijkomstandigheden waarin de tv gebruikt wordt, zowel lichte als donkere. Elke kijkomstandigheid krijgt dus een eigen beeldmodus toegewezen die apart gekalibreerd moet worden.
Overigens zijn de standaard "expert" settings niet slecht, ze zijn over het algemeen zeker bruikbaar. Maar kalibratie is in veel gevallen toch zeker zichtbaar. Dat de fouten zich onder de zichtbare grens bevinden is dus vaak niet waar, in ieder geval niet voor de witbalans en de gamma. Bij de 8 serie is de Technicolor mode meestal te groen en de ISF Expert mode te rood/geel, uiteraard met de gebruikelijke exemplarische variatie per tv. Vooral bij huidtinten kan het zichtbaar en irritant zijn als iedereen continu een licht ongezond groene tint heeft, of juist een oranjerood aangelopen hoofd met gelige highlights. Maar nogmaals, de mate van afwijking zal exemplarisch verschillen.
PS Afgezien van de interne LUT is er voor de rest van de kalibratie ook gratis software beschikbaar, Color HCFR. Dat kan dan deels geautomatiseerd, maar zal meestal handmatig gaan. Het is alleen altijd wel weten wat je doet en natuurlijk een betrouwbare (en liefst recent geijkte) meter gebruiken. Mooie kalibratiegrafiekjes met lage delta-E's uitspugen is geen kunst, maar zorgen dat deze ook daadwerkelijk gebaseerd zijn op relevante en betrouwbare metingen obv de juiste compromissen des te meer.
Profilen kan non-lineariteiten verminderen maar kan een kalibratie natuurlijk niet volledig vervangen.
Een volledige kalibratie behelst dus de hele mikmak: contrast/brigthness, 20-pts greyscale, 20-pts gamma, cms, én in het geval van LG de interne 3D LUT die de non-lineariteiten in het kleurbereik oplost. Via de kalibratiesoftware van Calman is het namelijk mogelijk om niet alleen de user-accessible settings in de menu's aan te passen maar ook de interne hardware LUT van de tv, wat natuurlijk tot het optimale resultaat zal leiden. LG heeft hiervoor Calman toegang tot de interne LUT van de tv's gegeven, Calman verkoopt dit nu als unique selling point voor hun best kostbare software.
In principe doe je een kalibratie voor de verschillende kijkomstandigheden waarin de tv gebruikt wordt, zowel lichte als donkere. Elke kijkomstandigheid krijgt dus een eigen beeldmodus toegewezen die apart gekalibreerd moet worden.
Overigens zijn de standaard "expert" settings niet slecht, ze zijn over het algemeen zeker bruikbaar. Maar kalibratie is in veel gevallen toch zeker zichtbaar. Dat de fouten zich onder de zichtbare grens bevinden is dus vaak niet waar, in ieder geval niet voor de witbalans en de gamma. Bij de 8 serie is de Technicolor mode meestal te groen en de ISF Expert mode te rood/geel, uiteraard met de gebruikelijke exemplarische variatie per tv. Vooral bij huidtinten kan het zichtbaar en irritant zijn als iedereen continu een licht ongezond groene tint heeft, of juist een oranjerood aangelopen hoofd met gelige highlights. Maar nogmaals, de mate van afwijking zal exemplarisch verschillen.
PS Afgezien van de interne LUT is er voor de rest van de kalibratie ook gratis software beschikbaar, Color HCFR. Dat kan dan deels geautomatiseerd, maar zal meestal handmatig gaan. Het is alleen altijd wel weten wat je doet en natuurlijk een betrouwbare (en liefst recent geijkte) meter gebruiken. Mooie kalibratiegrafiekjes met lage delta-E's uitspugen is geen kunst, maar zorgen dat deze ook daadwerkelijk gebaseerd zijn op relevante en betrouwbare metingen obv de juiste compromissen des te meer.
[ Voor 68% gewijzigd door Cap op 28-04-2019 11:33 ]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.