Verwijderd

..Christiaan.. schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:52:
[...]

Reset werkte. Geluid is weer terug. Lekker klusje om alles weer opnieuw in te stellen......not.

Hopelijk is het zo verholpen.
Heb dit probleem ook gehad. Reset werkte helaas niet, probleem kwam na een tijdje weer terug.

Ik heb wel de oplossing gevonden: in menu algemene instellingen gewoon Quick Start + uitschakelen. Zo gaat de tv telkens 'dieper' uit, maar nog steeds niet helemaal. Half standby ofzo... Weet niet hoe ik het anders moet noemen haha. Tv start nog steeds even snel op. Dit lost alleszins het probleem ivm het geluid van de interne speakers permanent op.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Wren schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:37:
[...]

Minimaal 90%. Je hebt geluk als je het niet krijgt. Ik zou er niet aan beginnen.
Dat is wel bijzonder veel. Dat het spul dan nog verkocht wordt... Mag ik vragen waar je dat getal hebt gelezen?

Natuurlijk wel ruk om nu 1500 euro uit te geven in de wetenschap dat je enige zekerheid hebt dat er wel iets in je scherm gaat inbranden. Het zou maar een Brazzers logo zijn, oid }:O

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Tja je zou eens op Rtings.com kunnen kijken. Die doen een uitgebreide burn in test. Heb nu zelf de 3e Oled. Nooit inbrandproblemen gehad. Moet ook zeggen dat ik nooit game. Wanneer je het toestel een beetje als je partner behandeld heb je meestal geen problemen

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
nl-x schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:25:
[...]

Dat is wel bijzonder veel. Dat het spul dan nog verkocht wordt... Mag ik vragen waar je dat getal hebt gelezen?

Natuurlijk wel ruk om nu 1500 euro uit te geven in de wetenschap dat je enige zekerheid hebt dat er wel iets in je scherm gaat inbranden. Het zou maar een Brazzers logo zijn, oid }:O
https://news.samsung.com/...to-know-about-screen-burn

100% betrouwbare en objectieve bron.

• nl-x
Ah. De vrienden van Samsung. Hád ik maar burn-in. Nee, dit is wat ik mijn mijn 3000 euro kostende Samsung heb: https://eu.community.sams...epen-UE55D8000/m-p/476906
En niks geen coulance of garantie. Ook al zijn er tig mensen met hetzelfde probleem.

Nóóit meer een Samsung TV voor mij. Liever een burn-in, dan die strepen in mijn scherm.

Maar ik lees even niks in die link van jou waar 90% in voorkomt. Klik je ergens door?

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:38
Groot nadeel van de Samsung Q-led is de inkijk-hoek, je moet precies in het midden zitten om de sweet-spot te vinden voor een scherp beeld.

Ik kon de Q-Led maar niet goed afregelen, kreeg er gewoon hoofdpijn van zo on-natuurlijk allemaal.. Dan heb ik nog liever een gewone led tv dan een Q-led.

Dan maar een Oled met risico op inbranden :)

• Wren
  • Nu online
nl-x schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:27:
[...]

Ah. De vrienden van Samsung. Hád ik maar burn-in. Nee, dit is wat ik mijn mijn 3000 euro kostende Samsung heb: https://eu.community.sams...epen-UE55D8000/m-p/476906
En niks geen coulance of garantie. Ook al zijn er tig mensen met hetzelfde probleem.

Nóóit meer een Samsung TV voor mij. Liever een burn-in, dan die strepen in mijn scherm.

Maar ik lees even niks in die link van jou waar 90% in voorkomt. Klik je ergens door?
Ik zit een beetje met je te dollen. Er is geen bekend percentage inbranders. Wel is jouw vraag al 58563536363 keer in dit topic gevraagd. Burn in is wel eens voorgekomen maar de angst ervoor voedt vooral zichzelf. Ik heb er zelf geen enkele last van. Wel lijkt het aantal meldingen van inbrandingen voor de 2018 minder dan van 2017,maar dat is mijn persoonlijke observatie.

Angst voor inbranden wordt imho voornamelijk gevoed door niet gebruikers van oled (tv) zoals Samsung.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:08
[...]

De kans op burn in is zo goed als nihil. Tenzij je hele gekke dingen gaat doen en de tv 24/7 aanstaat, op hetzelfde beeld. Lekkere reacties van die Samsung helpdesk trouwens...
[...]

Die genoemde percentages waren inderdaad maar grapjes.
Je verhaal over je Samsung is wel treurig.
Één ding is zeker, de support van LG staat als goed bekend ervaringen kun je hier in dit topic wel vinden.
Alles kan helaas stuk gaan ook bij LG maar LG gaat hier coulant mee om.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
[...]

Dat is niet best, dan zou ik voor een ingebrand rtl 4 logo gaan
Hier nog een Engelstalige review over de C9.
Speciaal voor @Hamazaki 😉
https://www.wired.co.uk/article/lg-oled55c9pla-review

Kortom, uitstekende TV grotendeels gebaseerd op de C8 die ook al erg goed was.
Pluspunten AI, artificial intelligence, HDMI 2.1 wat de C9 toekomstvast maakt en automatische aanpassing van het beeld aan de hand van het omgevingslicht.
Minpuntje, het ontbreken van HDR10+, hoewel ik denk dat LG dit vrij gemakkelijk zou kunnen toevoegen er zitten daar immers geen licentie kosten op en de hardware zit al in de TV.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00
Die wired review is helemaal geen review, gewoon een opsomming van de specs.

PVO

S0epkip schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:48:
Die wired review is helemaal geen review, gewoon een opsomming van de specs.
Veel specs maar ook wel opmerkingen van de reviewer waaruit blijkt dat hij wel degelijk de TV onder handen heeft gehad.

Nog een review?
Hier een Duitstalige review.
https://www.computerbild....LED-C9-Test-23311825.html

Verder nog een uitpak video van een C9 (jawel, de folie wordt ook verwijderd! 😯).
YouTube: Unboxing The LG C9P OLED TV

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 19-04-2019 22:43 ]

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:27
Ik ben erg benieuwd of de interne media player van de 2019 modellen TrueHD kan afspelen/bitstreamen via eARC. Gezien ze HDMI 2.1 met eARC hebben zou je toch verwachten van wel.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:30
Misschien iemand die dat weet, kan het zelf niet echt vinden. Ik heb sinds een C8 en gebruikt de soundbar als hub voor randappatuur. Oa Ziggobox en PS4. Nu heb je slechts 1 kabel naar de TV, maar uiteindelijk wil je wel andere beeldsettings bv gamemodus als je de PS4 gebruikt. Normaal kan je per HDMI ingang dit instellen, maar omdat je maar 1 ingang gebruikt zie ik even niet hoe je dit automatisch kan regelen. Op de soundbar switch je wel van kanaal 1 of 2 afhankelijk wat je op je scherm wil zien. Maar je kan hier geen beeldinstellingen regelen.

Eigenlijk moet je dan in je instellingen handmatig switchen naar andere beeldmodus bv. gamemodus. Die hij hopelijk wel opslaat, anders blijf je aan de gang. Iemand hier ervaring mee? Zie ik dit goed?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
nl-x schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:29:
Wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden... (Misschien dat hier een servicemedewerker/verkoper meeleest)

Hoeveel mensen krijgen uiteindelijk te maken met burn-in? Uiteindelijk 100% ? 10%? 50%?

Ik wil er een C8 kopen, maar ik snap nu niet of ik een grote gok neem, of dat het risico mee valt.
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Gewoon je tv kopen en genieten. Te veel mensen zijn obsessief bezig met alle instellingen, burn-in stress etc, wat alleen maar ten koste gaat van je plezier. ;)

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 13:09

Puck

W32.Deadcode.A

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:58:
Misschien iemand die dat weet, kan het zelf niet echt vinden. Ik heb sinds een C8 en gebruikt de soundbar als hub voor randappatuur. Oa Ziggobox en PS4. Nu heb je slechts 1 kabel naar de TV, maar uiteindelijk wil je wel andere beeldsettings bv gamemodus als je de PS4 gebruikt. Normaal kan je per HDMI ingang dit instellen, maar omdat je maar 1 ingang gebruikt zie ik even niet hoe je dit automatisch kan regelen. Op de soundbar switch je wel van kanaal 1 of 2 afhankelijk wat je op je scherm wil zien. Maar je kan hier geen beeldinstellingen regelen.

Eigenlijk moet je dan in je instellingen handmatig switchen naar andere beeldmodus bv. gamemodus. Die hij hopelijk wel opslaat, anders blijf je aan de gang. Iemand hier ervaring mee? Zie ik dit goed?
Instellingen worden per beeldmodus opgeslagen, maar je zult dan inderdaad handmatig moeten switchen omdat de TV (bij de meeste HDMI switch apparaten) niet kan herkennen wat deze uitzendt. Makkelijker is om de soundbar gewoon via ARC aan te sturen en apparaten direct op je TV aan te sluiten, maar wellicht heb je daar geen mogelijkheden toe.

Arrived anxious, left bored

• nl-x
Wren schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:18:
[...]
Ik zit een beetje met je te dollen. Er is geen bekend percentage inbranders. Wel is jouw vraag al 58563536363 keer in dit topic gevraagd. Burn in is wel eens voorgekomen maar de angst ervoor voedt vooral zichzelf. Ik heb er zelf geen enkele last van. Wel lijkt het aantal meldingen van inbrandingen voor de 2018 minder dan van 2017,maar dat is mijn persoonlijke observatie.

Angst voor inbranden wordt imho voornamelijk gevoed door niet gebruikers van oled (tv) zoals Samsung.
Ik stel toch geen gekke vraag denk ik. Een beetje servicemedewerker van een winkel kan hier zo een indicatie van geven. Hopen dat zo iemand dit nog leest.

Ik ben gisteren nog langs twee mediamarkten geweest. Bij de eerste heb ik op egaal rood en egaal groene vlakken, duidelijk restanten gezien van de reclame videos die ze normaal vertonen. Het was rond 18 uur, dus het scherm had al een volle dag zitten branden. De verkoper vertelde me dat het scherm al een jaar daar stond. Ik had geen tijd om een handmatige pixel refresh daar af te wachten.

Bij de tweede mediamarkt, rond 19 uur, stond de tv er pas een paar maanden. Ook daar duidelijke restanten van beelden op een egaal rode vlak. Maar niet op groen, want de reclamevideo hier is anders. Ik kon dit keer wel een handmatige pixel refresh afwachten, en ineens waren alle restanten weg. Dit stelt me uiteindelijk wel geruster.

• Wren
  • Nu online
nl-x schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:57:
[...]

Ik stel toch geen gekke vraag denk ik. Een beetje servicemedewerker van een winkel kan hier zo een indicatie van geven. Hopen dat zo iemand dit nog leest.

Ik ben gisteren nog langs twee mediamarkten geweest. Bij de eerste heb ik op egaal rood en egaal groene vlakken, duidelijk restanten gezien van de reclame videos die ze normaal vertonen. Het was rond 18 uur, dus het scherm had al een volle dag zitten branden. De verkoper vertelde me dat het scherm al een jaar daar stond. Ik had geen tijd om een handmatige pixel refresh daar af te wachten.

Bij de tweede mediamarkt, rond 19 uur, stond de tv er pas een paar maanden. Ook daar duidelijke restanten van beelden op een egaal rode vlak. Maar niet op groen, want de reclamevideo hier is anders. Ik kon dit keer wel een handmatige pixel refresh afwachten, en ineens waren alle restanten weg. Dit stelt me uiteindelijk wel geruster.
Nou, voer deze discussie dan met een beetje servicemedewerker voor je eigen gemoedsrust. Bedenk je wel dat een verkoper niet altijd een objectief advies geeft maar adviseert op basis van commissie.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:30
Puck schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:35:
[...]

Instellingen worden per beeldmodus opgeslagen, maar je zult dan inderdaad handmatig moeten switchen omdat de TV (bij de meeste HDMI switch apparaten) niet kan herkennen wat deze uitzendt. Makkelijker is om de soundbar gewoon via ARC aan te sturen en apparaten direct op je TV aan te sluiten, maar wellicht heb je daar geen mogelijkheden toe.
Bedankt voor je reactie! Opzich kan dat prima, en dat had ik ook als eerste zo gedaan. Maar vanuit LG adviseren ze om de soundbar (sk10Y) als hub te gebruiken omdat deze 4K passthrough ondersteund. Dit zou de geluidskwaliteit of mogelijkheden ten goede komen. Hier passen de Ziggobox en PS4 in. Sinds gisteren heb ik dit zo aangesloten. Wat ik hier in de praktijk van ga merken is nog even afwachten :)

Wel mooi dat beeldmodus instellingen opgeslagen blijven. Dan is het niet heel veel gedoe om even te switchen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor je reactie! Opzich kan dat prima, en dat had ik ook als eerste zo gedaan. Maar vanuit LG adviseren ze om de soundbar (sk10Y) als hub te gebruiken omdat deze 4K passthrough ondersteund. Dit zou de geluidskwaliteit of mogelijkheden ten goede komen. Hier passen de Ziggobox en PS4 in. Sinds gisteren heb ik dit zo aangesloten. Wat ik hier in de praktijk van ga merken is nog even afwachten :)

Wel mooi dat beeldmodus instellingen opgeslagen blijven. Dan is het niet heel veel gedoe om even te switchen.
Enige voordeel wat je hebt qua audio is eventueel HD audio omdat dit niet over ARC werkt. Maar er zijn bijna geen games die HD audio ondersteunen en voor je Ziggobox hoef je dat al helemaal niet te doen ;)

• RoaDHouse
Ik heb 15 jaar lang verschillende plasma tv's gehad van samsung tot panasonic en daar was destijds ook veel stress over inbranden, het internet staat er nog vol mee. Zelf heb ik nooit problemen ondervonden met welke plasma dan ook.

Sinds 2 weken heb ik nu een LG65B8PLA en het beeld is echt fenomenaal vergleken met andere tv's. Als het allemaal zo erg zou zijn met inbranden gaan andere merken echt geen Oled verkopen ivm claims enz.

Ik heb bewust voor een Oled gekozen omdat er op dit moment simpelweg geen andere techieken voor handen zijn die een Oled kunnen evenaren. Wat ik begrepen heb zijn er miljoenen Oleds verkocht en zal het allemaal nog wel een beetje meevallen met inbranden.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
nl-x schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:57:
[...]
Je realiseert het je misschien niet, maar naar de mediamarkt gaan voor burn-in onderzoek is net zoiets als naar een achterstandswijk gaan om vast te stellen hoe het gesteld is met analfabetisme. Groot kans dat je wat vindt, maar het is totaal niet representatief voor je eigen situatie, of Nederland in het algemeen. Trade shows en demonstratiemodellen in winkels zijn bijzondere omstandigheden die weinig met thuisgebruik te maken hebben. Gewoon omdat je daar je OLED niet 10 uur per dag op demostand zet en constant hetzelfde beeldmateriaal afspeelt.

_██_
(ಠ_ృ)

Atomsk schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:36:
[...]

Je realiseert het je misschien niet, maar naar de mediamarkt gaan voor burn-in onderzoek is net zoiets als naar een achterstandswijk gaan om vast te stellen hoe het gesteld is met analfabetisme. Groot kans dat je wat vindt, maar het is totaal niet representatief voor je eigen situatie, of Nederland in het algemeen. Trade shows en demonstratiemodellen in winkels zijn bijzondere omstandigheden die weinig met thuisgebruik te maken hebben. Gewoon omdat je daar je OLED niet 10 uur per dag op demostand zet en constant hetzelfde beeldmateriaal afspeelt.
Mooie vergelijking! 👍
Helemaal juist ook want bij de MediaMarkt gaan kijken levert geen representatief beeld op.
Als je geluk hebt vindt je misschien een verkoper die een iets bovengemiddelde kennis heeft maar dat is het dan wel.

Het is best grappig dat vrijwel wekelijks hier iemand over burn-in begint.
Een soort running gag maar dan anders. ;)

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-11 11:22
Ik bezit zelf over een Panasonic plasma uit 2010 en heb wel last van burn in. Dit komt echter omdat ik nogal veel game. Helaas zal ik hierdoor dan ook geen oled kunnen aanschaffen.. tenzij ik mijn gebruiksgedrag aanpas.

Als je gewoon 3-5 uur per dag je tv aan hebt en gevarieerde content bekijkt zal je geen last hebben van burn in.

• nl-x
Atomsk schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:36:
[...]

Uiteraard besef ik me dat. Maar het stelt juist bijzonder gerust wanneer je bij die extemen kunt zien dat het zelfs daar mee valt. Bij die tweede mediamarkt is na een pixel refesh er niks over gebleven van de beeldrestanten.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Raaafie schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:08:
Ik bezit zelf over een Panasonic plasma uit 2010 en heb wel last van burn in. Dit komt echter omdat ik nogal veel game. Helaas zal ik hierdoor dan ook geen oled kunnen aanschaffen.. tenzij ik mijn gebruiksgedrag aanpas.

Als je gewoon 3-5 uur per dag je tv aan hebt en gevarieerde content bekijkt zal je geen last hebben van burn in.
Absoluut, helemaal mee eens. Wegblijven van oled.

• Sietse13
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-02 11:05
Hamazaki schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:13:
[...]

Absoluut, helemaal mee eens. Wegblijven van oled.
Hoi, wij hebben een 55 inch c8 hangen en we hebben deze nu bijna een jaar. Ik ervaar geen inbranden, zie niks vreemds aan het scherm, en hij staat hier regelmatig, zeker in het weekend meer dan 12 uur aan achterelkaar. Ik heb ook nog nooit een handmatige pixel refresh gedaan en geloof me ze gaan hier echt niet zuinig om met de tv, ze zetten hem rustig op pauze en gaan dan wat anders doen en dat staat dan rustig driekwartier aan.
Dus ik denk dat het erg meevalt, ik ben er in ieder geval erg blij mee en raad het iedereen aan.

• Mfpower
  • Laatst online: 13:35

Mfpower

In dubio

Laten we de trollen niet voeren.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:55
Gaat het nu wéér over burn-in?!! Het is een combinatie van gebruik en paneel-RNGesus. No OLED panel is created equal zullen we maar zeggen. Ik game regelmatig lange sessies op mijn 2016 LG OLED en ik hoopte op burn-in binnen de garantieperiode, maar helaas. Geen omruiling voor een 2017 of 2018 model voor mij. Nu de garantie (sinds december vorig jaar) voorbij is, ga ik er niet extra zuinig mee om. Gewoon gamen en kijken wat ik wil. De helderheid staat ook vaak op max, dus ik zal wel een 'die-hard' exemplaar hebben. Mensen die geen OLED TV kopen vanwege het risico op burn-in moeten maar lekker gaan genieten van de backlight bleeding van LCD TV's. Dat is gegarandeerd ergenis ipv een kans op. Make your pick.

[/rantmode]

Some infinities are bigger than others.

• Farabi
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:10:
Laten we de trollen niet voeren.
Het is wel de snelste manier om van zulke figuren af te komen.

• honey
Na aanleiding van de brand in de Notre Dame en deze reactie nu op de frontpage.

Een maand geleden werd alles met een paar centrale schakelaars van het stroom gehaald als we naar bed gingen. Tegenwoordig hebben we de nieuwe LG OLED TV, VERO 4K+ mediaplayer, KPN mediabox en de Netgear netwerk switch wel continue aan het stroom via een Brennherstuhl stroomschakelaar.

Discussie hier om toch weer alles af te sluiten ‘s avonds.

Hoe gaan jullie daarmee om? Het advies is wel om de TV aan de stroom te houden vanwege onderhoud, maar is dat echt zo belangrijk? Ik verwacht dat jullie er ook wel over nagedacht hebben. Brandgevaar is er altijd.

• Farabi
  • Niet online
@honey misschien moeten we niet paranoia leven?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
honey schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:07:

Een maand geleden werd alles met een paar centrale schakelaars van het stroom gehaald als we naar bed gingen. Tegenwoordig hebben we de nieuwe LG OLED TV, VERO 4K+ mediaplayer, KPN mediabox en de Netgear netwerk switch wel continue aan het stroom via een Brennherstuhl stroomschakelaar.

Hoe gaan jullie daarmee om? Het advies is wel om de TV aan de stroom te houden vanwege onderhoud, maar is dat echt zo belangrijk? Ik verwacht dat jullie er ook wel over nagedacht hebben. Brandgevaar is er altijd.
als je de tv elke dag vd stroom haalt en je krijgt daarna beeldproblemen,geen garantie,is te zien in het servicemenu

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Ik persoonlijk zou de tv van de stroom afhalen als dat schadelijk is voor het toestel. Je kunt beter een rookmelder ophangen en een goede inboedel/brand verzekering hebben en voor de rest genieten van alles. (Neemt niet weg dat er af en toe gerust actief nagedacht mag worden over brandgevaar, daarvoor kudos. ;) )

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

TV moet je wel aan de stroom aangesloten laten vanwege de pixel refresh.
Je kunt alles wat uit willen schakelen maar dat is weinig zinvol.
Brand door kortsluiting ontstaat echter niet zomaar. Meestal is er dan sprake van slechte apparatuur of bv slechte kabeltjes en ondeugdelijke opladers die te zwaar belast worden.

Geen reden voor paniek dus.
Gewoon apparatuur gebruiken waarvoor deze bedoeld is en niet de allergoedkoopste opladers e.d. van Ali in huis halen.
Rookmelders en koolmonoxide melders zijn wel aan te bevelen.

• honey
Duidelijk. Bedankt voor de opmerkingen! De TV aan de stroom laten is dus wel een verplichting. We gebruiken goed apparatuur, dus dat zit wel goed. Het stofvrij houden van alles is ook wel handig. Mijn vader haalde eens een oude tv uit elkaar. Je wilt niet weten hoeveel stof er dan inzit.

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
Je zou eventueel je OLED van het stroom kunnen halen nadat je de TV hebt horen 'klikken'.

Bij mijn B8 is er, afhankelijk van hoe lang ik het paneel heb gebruikt, na tientallen seconden tot enkele minuten een duidelijke klik te horen.

De TV is dan klaar met z'n refresh en schakelt over op stand-by.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23
Ik moet zeggen na de update van een paar weken terug is mijn zwartweergave best wel verbeterd. Voorheen bij near black scenes had Ik stroken die lichter waren dan de rest en dat is nu een stuk minder. Al heb ik wel het idee dat wat near black moet zijn soms gewoon helemaal zwart is waardoor ik minder details zie. Is dat op te lossen met die 2 point white (ofzoiets)?

• RoaDHouse
Volgens mij maakt het niks uit of je de tv van het stroom afhaalt, in het menu staat een optie waarmee je de tv helemaal uit kan zetten. Als het schadelijk zou zijn stond het wel met dikke letters in de handleiding.

Als ik met vakantie ga haal ik echt wel alle stekkers eruit :P

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 17:33

SkyStreaker

Move on up!

Sietse13 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:07:
[...]

Hoi, wij hebben een 55 inch c8 hangen en we hebben deze nu bijna een jaar. Ik ervaar geen inbranden, zie niks vreemds aan het scherm, en hij staat hier regelmatig, zeker in het weekend meer dan 12 uur aan achterelkaar. Ik heb ook nog nooit een handmatige pixel refresh gedaan en geloof me ze gaan hier echt niet zuinig om met de tv, ze zetten hem rustig op pauze en gaan dan wat anders doen en dat staat dan rustig driekwartier aan.
Dus ik denk dat het erg meevalt, ik ben er in ieder geval erg blij mee en raad het iedereen aan.
Mijn TV (E7) heb ik inmiddels nu ook al een aardige tijd, paar duizend branduren gehad en niks en dan ook echt niks geen inbrandingen, ik maak wel 1x in de 3 maand gebruik van handmatig pixel refresh.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RoaDHouse schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:40:
Volgens mij maakt het niks uit of je de tv van het stroom afhaalt, in het menu staat een optie waarmee je de tv helemaal uit kan zetten. Als het schadelijk zou zijn stond het wel met dikke letters in de handleiding.

Als ik met vakantie ga haal ik echt wel alle stekkers eruit :P
Je begrijpt het verkeerd. Het is niet schadelijk om de tv van stroom te halen als je deze een paar weken niet gebruikt, maar kan wel artifacten / burn-in veroorzaken (of eigenlijk, niet voorkomen) als je deze ALTIJD direct van de stroom afhaalt, omdat dan de automatische pixel-refresher nooit zijn werk kan doen in standby. En dit staat gewoon in de handleiding.

• RoaDHouse
Puck schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:48:
[...]

Je begrijpt het verkeerd. Het is niet schadelijk om de tv van stroom te halen als je deze een paar weken niet gebruikt, maar kan wel artifacten / burn-in veroorzaken (of eigenlijk, niet voorkomen) als je deze ALTIJD direct van de stroom afhaalt, omdat dan de automatische pixel-refresher nooit zijn werk kan doen in standby. En dit staat gewoon in de handleiding.
Gaat erom dat je niet elke dag de stekker eruit trekt,, dat stukje heb ik even niet mee-gekregen :)

In sommige gevallen moet je de tv wel eens van het stroom afhalen... dat is wat ik bedoelde eigenlijk.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 21:48
vinom schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:34:
Ik moet zeggen na de update van een paar weken terug is mijn zwartweergave best wel verbeterd. Voorheen bij near black scenes had Ik stroken die lichter waren dan de rest en dat is nu een stuk minder. Al heb ik wel het idee dat wat near black moet zijn soms gewoon helemaal zwart is waardoor ik minder details zie. Is dat op te lossen met die 2 point white (ofzoiets)?
Black crush met deze nieuwe update ja. Maar daar schijnt ook weer een fix voor te komen.
Om het op te lossen doe je 2 point low rgb in de white balance een paar klikken omhoog totdat je weer detail ziet en dan is het probleem opgelost.
rgb +10 hier ziet er goed uit.

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 08:30
Even een vraagje tussen door.
Ik heb sinds kort een 55c8 alles prachtig en prima maar irriteer me aan een dingetje.
Steeds als ik de tv aanzet gaat hij in eerste instantie aan op de laatst bekeken input, maar bij Live-TV schakelt hij na een paar seconde over naar hdmi2 waar mijn (uitgeschakelde) Onkyo receiver op zit. De melding geen input ofzo komt in beeld en die schilderijen/screensaver worden getoont. Ik moet de tv dan weer zelf terug op live-tv zetten om gewoon tv te kunnen kijken.
Iemand hier een oplossing voor?

• Bigbro00
Kun je in het menu van de C8 (niet servicemenu) ergens zien hoeveel uren je tv heeft gedraaid?

• pennywise666
Niet in de europese modellen. De amerikaanse wel.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywise666 op 22-04-2019 00:00 ]

• Bigbro00
Modbreak:Ik heb deze post en alle reacties die er uit voorkwamen, verwijderd aangezien het topic hiermee naar een bedenkelijk off-topic niveau afgleed.

[ Voor 85% gewijzigd door S1NN3D op 23-04-2019 12:40 ]

• Wren
  • Nu online
Bigbro00 schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:56:
Kun je in het menu van de C8 (niet servicemenu) ergens zien hoeveel uren je tv heeft gedraaid?
Nee

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53

aex351

I am the one

Gewoon iedere avond even alles via aardlekschakelaar uitzetten toch? Je weet namelijk maar nooit. Die stekkerdozen moet je niet vertrouwen. Zeker niet degene met zo'n lampje erin.
honey schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:06:
Duidelijk. Bedankt voor de opmerkingen! De TV aan de stroom laten is dus wel een verplichting. We gebruiken goed apparatuur, dus dat zit wel goed. Het stofvrij houden van alles is ook wel handig. Mijn vader haalde eens een oude tv uit elkaar. Je wilt niet weten hoeveel stof er dan inzit.
Is niet verplicht. Als jij de televisie van de stroom wil halen moet je dat lekker doen. Kan geen kwaad.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 22-04-2019 02:16 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• JvS
  • Laatst online: 12:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

aex351 schreef op maandag 22 april 2019 @ 02:15:
Is niet verplicht. Als jij de televisie van de stroom wil halen moet je dat lekker doen. Kan geen kwaad.
Als je dit direct doet na het uitschakelen van de TV, slaat die het pixel refresh programma over. Dat programma haalt retentie van het beeld weg. Ik zou dat niet structureel overslaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• honey
[...]

Gewoon iedere avond even alles via aardlekschakelaar uitzetten toch? Je weet namelijk maar nooit. Die stekkerdozen moet je niet vertrouwen. Zeker niet degene met zo'n lampje erin.
[...]
Wat is er mis met die stekkerdozen met zo'n lampje erin? We gebruiken Premium-Line stekkerdoos met overspanningsbeveiliging van Brennenstuhl. We dachten dat dat de beste, meest veilige aansluiting is.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een verbruiksmeter tussen tv en stopcontact zitten. Dat zou je prima kunnen gebruiken om het moment te bepalen dat je de stroom er afhaalt. De pixelrefresh begint direct na het uitzetten van de TV (als hij een paar uur aangestaan heeft). Dat gebruikt ongeveer 50Watt, als dat weg is kun je hem dus veilig uitzetten. Bij het korte refresh programma is dat een minuut of 10. Maar er is ook een langere elke 1000 uur of zo. Geen idee hoelang die duurt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
Ik heb vanochtend een update van netflix gehad op mijn C7. Kan ik ergens de release notes vinden?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:08:
[...]

Enige voordeel wat je hebt qua audio is eventueel HD audio omdat dit niet over ARC werkt. Maar er zijn bijna geen games die HD audio ondersteunen en voor je Ziggobox hoef je dat al helemaal niet te doen ;)
Ik heb nog stiekeme hoop dat LG eARC gaat ondersteunen via een firmware update. Een mens mag dromen, toch? ;)
* knip *
Reactie op eerdere post die het topic off-topic trok.

Om topic dan.
Wat wel bestaat zijn brakke HDMI kabels die zo op het oog er goed uitzien maar niet goed werken.
Het gaat ook hier over transport van een digitaal signaal maar door een slechte kabel kan het signaal wel zo vervormt worden dat de overdracht niet meer goed gaat.
Andere kabel proberen lost het probleem dan op.
rodie83 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:44:
[...]

Ik heb nog stiekeme hoop dat LG eARC gaat ondersteunen via een firmware update. Een mens mag dromen, toch? ;)
Alleen bij de 2019 modellen met HDMI 2.1.
De kans is zeer gering dat men dit op de 2017/2018 modellen dmv een firmware upgrade nog gaat toepassen. Nieuwe features worden zelden met terugwerkende kracht toegepast.
Bugfixes wel.

[ Voor 43% gewijzigd door S1NN3D op 23-04-2019 12:37 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Het kan dus wel kwaad omdat het pixel-refresh programma dan overgeslagen wordt. Geen idee waar je dit slechte advies vandaan haalt... 8)7

• Farabi
  • Niet online
rodie83 schreef op maandag 22 april 2019 @ 10:44:
[...]

des te minder een reden dat mensen zullen overstappen naar de C9. dus, nee verwacht het maar niet.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De nieuwe pixelstructuur van 2019, nu in een C9: review

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gJV6fA2BCPpqT4nNkeR5bgfx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nYFPeIPcwH3khnRiyUfYFG4p/full.jpg

Met nog de 2018 tussenstap zoals op de Philips 803 en 903:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQinzJ3b7aD5L1HRX3I5QBuE/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 22-04-2019 12:09 ]

• Farabi
  • Niet online
dus de helderheid/nits is ongeveer hetzelfde gebleven net de vorige modellen?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hamazaki schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:11:
dus de helderheid/nits is ongeveer hetzelfde gebleven net de vorige modellen?
ALs ik het artikel lees stellen ze dat ze (LG) door de grotere rode subpixel de voorkeur aan levensduur boven hogere helderheid geven (minder slijtage/burn-in?). Ze meten 720cd/m² op deze 65" C9 terwijl ze op de 55" C8 tot 800 nits kwamen. Dan heb je nog variatie per set dus sowieso nog een paar reviews afwachten ...
(edit: op het AVS forum zullen er vast ook al metingen te vinden zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 22-04-2019 12:50 ]

apis29 schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:30:
[...]

ALs ik het artikel lees stellen ze dat ze (LG) door de grotere rode subpixel de voorkeur aan levensduur boven hogere helderheid geven (minder slijtage/burn-in?). Ze meten 720cd/m² op deze 65" C9 terwijl ze op de 55" C8 tot 800 nits kwamen. Dan heb je nog variatie per set dus sowieso nog een paar reviews afwachten ...
Wat ook interessant is dat het energieverbruik iets gedaald is tov de 2017/2018 modellen.
Het wordt ook duidelijk dat LG nog steeds bezig is de panelen verder te optimaliseren.
Het vaak gehoorde verhaal dat LG ieder jaar dezelfde panelen gebruikt is dat ook onzin.
De verschillen zijn dan misschien niet erg groot maar dat kan ook niet als je al een bijna perfecte TV produceert.

Het artikel geeft ook het WebOS als superieur aan en bijzonder snel vergeleken met Android meuk.
Ook wel leuk om nog eens te lezen.
Er zijn ook in het WebOS weer verbeteringen aangebracht.
Verder zullen de gamers verheugd zijn met de lage lag van 12ms en de HDMI 2.1 features die vooral voor gamers nu nog interessant zijn.

• honey
apis29 schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:30:
[...]

Dat is wel een significant lagere maximale helderheid. :o

• Farabi
  • Niet online
Was het ook niet zo dat de C8 iets minder helderheid dan de C7? (Dat las ik ergens in een review). Dan lijkt het wel of de helderheid telkens naar beneden gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 22-04-2019 14:34 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19
Hamazaki schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:22:
Was het ook niet zo dat de C8 iets minder helderheid dan de C7? (Dat las ik ergens in een review). Dan lijkt het wel of de helderheid telkens naar beneden gaat.
Mijn E6 heeft nog wat minder helderheid... Dat gezegd hebbende heb ik nooit last gehad van een tekort aan helderheid. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• honey
Vulcan750 schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:55:
[...]

Mijn E6 heeft nog wat minder helderheid... Dat gezegd hebbende heb ik nooit last gehad van een tekort aan helderheid. :)
Het hoeft van mij ook niet minder helder. Heb zelf een C8 en vind de heldere partijen in HDR erg mooi. Zou zelfs nog wat meer mogen, maar minder gaat toch wel ten koste van het HDR effect.

• Farabi
  • Niet online
Vulcan750 schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:55:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je nooit een 1500nits tv in je huis hebt gehad.
Hamazaki schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:30:
[...]

Als je werkelijk 1500 nits hebt kun je je huiskamer verlichten alsof je een grote bouwlamp in de kamer hebt staan. Zinloos dus tenzij je wilt stukadoren! ;)

De specificaties van LCD TV’s die een hoge nits waarde kunnen weergeven doen dit alleen bij een erg laag percentage van het totale beeld. Daarbij worden de zwartwaarden bij lange na niet gehaald, maar dat zul je ongetwijfeld wel herkennen.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:07:
[...]

Als je werkelijk 1500 nits hebt kun je je huiskamer verlichten alsof je een grote bouwlamp in de kamer hebt staan. Zinloos dus tenzij je wilt stukadoren! ;)

De specificaties van LCD TV’s die een hoge nits waarde kunnen weergeven doen dit alleen bij een erg laag percentage van het totale beeld. Daarbij worden de zwartwaarden bij lange na niet gehaald, maar dat zul je ongetwijfeld wel herkennen.
Absoluut, de zwartwaarde is alles bij een tv. Zou het voor geen 4000nits willen inruilen.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Dit weekend viel me op iets op mijn 65" C8 paneel. Toen ik door series bladerde bij Netflix, had ik het gevoel dat de witte tekst op zwarte achtergrond wat "trilde". Echter als ik mijn ogen focuste op de tekst die trilde, is dit gewoon stabiel en leek andere tekst weer te "trillen" (een deel waarop ik me op dat moment niet focuste). Direct getest op een oudere tv (Sony LCD 55") en ik merkte het hier ook, weliswaar iets minder (misschien doordat het 55" ipv 65" is met dezelfde kijkafstand).

Iets later op de dag heb ik dan de stekker van de tv rechtstreeks in de muur gestoken ipv een goedkope stekkerblok in de kast. Nog eens getest en ik merkte dit veel minder tot niet meer. Direct weer in hetzelfde stekkerblok gestoken en eigenlijk was het resultaat hetzelfde, ook geen trillingen echt merkbaar.

Ik twijfel nu of dit aan mijn ogen ligt of toch ergens aan de tv. Kan dit aan een stekkerdoos liggen? Misschien een kwalitatievere aanschaffen? Nu is het gewoon een vijf euro doos met een schakelaar om alles in 1 keer aan/uit te schakelen.

Ik merk dit effect trouwens enkel op bij stilstaande tekst, meer bepaald witte tekst op zwarte achtergrond maar ook bij stilstaande drukke beelden (sommige van de screensaver afbeeldingen ingebouwd in de LG tv) met sterke contrasten in (zwart/wit afwisselingen in het beeld).

• Farabi
  • Niet online
is het mogelijk dat een oled banding-vrij is zonder uniformiteit probleem?

ik lees dat alle oled panelen wel iets hebben in die richting, maar ik merk 0 problemen met mijn C7. ik heb ook wat van die testjes uitgevoerd via youtube. ik ben best wel een kritische kijker, of toch niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 23-04-2019 09:28 ]

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Hamazaki schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:27:

ik lees dat alle oled panelen wel iets hebben in die richting, maar ik merk 0 problemen met mijn C7. ik heb ook wat van die testjes uitgevoerd via youtube. ik ben best wel een kritische kijker, of toch niet?
Je hebt geen probleem en ziet geen problemen met testjes. Wees blij en geniet met kijken! Ga niet zoeken naar wat je niet ziet, ga je niet blijer van worden imho. Ik heb ook nul problemen met mijn 55C8.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:44
Hamazaki schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:27:

Ik heb ook nergens last van hoor, maar ik ga er niet naar zoeken met tests etc. (Op fora zie je natuurlijk vooral degene met problemen, 99% van de consumenten zal het wel prima vinden gewoon)

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie LG OLED55B8PLA - 4K OLED TV nu bij bol.com (verkoper TV Plaza) voor € 1019,00

Zou dit gewoon normale import zijn en geen grijze?

Scheelt best was geld met Kamera Express namelijk.

• Donvincento
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 08:40
C_V_S schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:38:
Ik zie LG OLED55B8PLA - 4K OLED TV nu bij bol.com (verkoper TV Plaza) voor € 1019,00

Zou dit gewoon normale import zijn en geen grijze?

Scheelt best was geld met Kamera Express namelijk.
Over het algemeen zijn het geen officiele LG Partners, gorte kans dat een model dan uit het buitenland komt. Ik weet niet hoe dat precies zit met garatnie etc.

• Wren
  • Nu online
Donvincento schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:05:
[...]

Over het algemeen zijn het geen officiele LG Partners, grote kans dat een model dan uit het buitenland komt. Ik weet niet hoe dat precies zit met garatnie etc.
Ze doen iig vooralsnog niet mee met promotie actie dus idd import en niet via LG Benelux ingekocht. Voor je garantie zou dat niet heel veel moeten uitmaken daar je het product bij een winkel koopt welke in Europa is gevestigd. Het is wel mogelijk dat LG je bij een rma verwijst naar de winkel en niet zelf omruilt.

• C_V_S
  • Niet online
Gok genomen en besteld.

Scheelt te veel geld :)

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 15:32
Mooie prijs inderdaad!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb al een tijdje een 65" C7.
Echter is het beeld zo realistisch dat de hond al 2x de tv heeft aangevallen omdat er een andere hond of kat op het scherm voorbij kwam. En helaas nu met als resultaat een kras in de toplaag.
Deze toplaag lijkt een soort van screen protector te zijn.. aan de randen zie je dat dit een opgeplakte laag is.
Ik irriteer me enorm aan de kras en vroeg me af hoe goed het te doen is om deze toplaag te verwijderen.
Iemand ervaring?

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:48
Poeh, ik denk niet dat je die wilt verwijderen. Het zou zomaar deel kunnen zijn van het geheel waardoor na een verwijdering meer defecten op kunnen treden.

Volg het nieuws maar eens van de Samsung Galaxy Fold, reviewers die de "beschermlaag" verwijderden maakte het gehele scherm defect.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Chaser2600 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:06:
Echter is het beeld zo realistisch dat de hond al 2x de tv heeft aangevallen omdat er een andere hond of kat op het scherm voorbij kwam. En helaas nu met als resultaat een kras in de toplaag.
Deze toplaag lijkt een soort van screen protector te zijn.. aan de randen zie je dat dit een opgeplakte laag is.
Ik irriteer me enorm aan de kras en vroeg me af hoe goed het te doen is om deze toplaag te verwijderen.
Iemand ervaring?
Kun jij niet een vertical banding testje doen, en als het toevallig ernstig is op basis daarvan om schermvervanging vragen bij LG? O-)

• pwh53
Chaser2600 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:06:
Iemand ervaring?
misschien de verzekering ?
bij iemand in dit forum dacht 1 vd kids,dat de tv het schoolbord was,zo ook krassen gekregen op het scherm en is opgelost door de verzekering.
die beschermlaag niet verwijderen !

• AP3X
  • Niet online
Thodekroo schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:37:
[...]

Kun jij niet een vertical banding testje doen, en als het toevallig ernstig is op basis daarvan om schermvervanging vragen bij LG? O-)
Dat is inderdaad de andere optie die door mijn hoofd ging... stoor me er niet zo aan, maar er is wel vertical banding zichtbaar.
Ik zal eens een testje draaien, dan heb ik misschien 2 vliegen in 1 klap 8)

• AP3X
  • Niet online
pwh53 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:57:
[...]

misschien de verzekering ?
bij iemand in dit forum dacht 1 vd kids,dat de tv het schoolbord was,zo ook krassen gekregen op het scherm en is opgelost door de verzekering.
die beschermlaag niet verwijderen !
Helaas.. schade door huisdieren is sowieso niet gedekt
En al zou je er met wat creativiteit ervan kunnen maken dat een kind zich misdragen heeft dan missen we schijnbaar de "all risk" dekking, dus alle schade die wij zelf veroorzaken wordt niet vergoed
Ben al op zoek naar een andere verzekering :+ .. maar dat is nu helaas te laat

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19
Hamazaki schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:30:
[...]

Ik hoef niet zoveel licht in m'n kamer dat ik met een zonnebril op m'n neus tv moet kijken...
Nogmaals, ik mis niks. Ook dolbyvision of hdr ziet er waanzinnig mooi en natuurgetrouw uit. Gelukkig heb ik geen huisdieren! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 23-04-2019 17:31 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• Farabi
  • Niet online
Vulcan750 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:28:
[...]

Ik hoef niet zoveel licht in m'n kamer dat ik met een zonnebril op m'n neus tv moet kijken...
Nogmaals, ik mis niks. Ook dolbyvision of hdr ziet er waanzinnig mooi en natuurgetrouw uit. Gelukkig heb ik geen huisdieren! :+
Je hebt geen zonnebril nodig hoor. Het ging om de HDR effecten (bliksem enz.)

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Kent iemand de afmetingen van de verpakking van een LG C8 55'? Ik wil deze tv dolgraag in m'n appartement dat ik vanaf mei ter beschikking heb. Zou hem het liefst halen, maar vind precies nergens de afmetingen terug of ie in m'n wagen past :-)

Bedankt!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Matey schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:31:
Kent iemand de afmetingen van de verpakking van een LG C8 55'? Ik wil deze tv dolgraag in m'n appartement dat ik vanaf mei ter beschikking heb. Zou hem het liefst halen, maar vind precies nergens de afmetingen terug of ie in m'n wagen past :-)

Bedankt!

Staat gewoon op de site van LG. Bij afmetingen.

• C_V_S
  • Niet online
Ook van de doos?

De B8 komt hier vandaag binnen.

Enkel gaat die pas volgende maand aan de muur in het nieuwe huis.

Denk wel handig om hem even te testen toch? :)

• Suomi76
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-10 18:06
Even serieus mensen, is het nu zo moeilijk om gewoon op de lg.nl website te kijken, te zoeken op je model wat je wilt en dan naar het stukje afmetingen te gaan?

Daar staat gewoon alles wat je wilt weten - voor ieder model (Afmetingen met doos, Set zonder voet, Set met voet, Gewicht met verpakking, Gewicht met voet).

Een beetje moeite mag wel, zeker als je wel kunt reageren, maar niet zelf even kan kijken.

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:42
Suomi76 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:54:
Even serieus mensen, is het nu zo moeilijk om gewoon op de lg.nl website te kijken, te zoeken op je model wat je wilt en dan naar het stukje afmetingen te gaan?

Daar staat gewoon alles wat je wilt weten - voor ieder model (Afmetingen met doos, Set zonder voet, Set met voet, Gewicht met verpakking, Gewicht met voet).

Een beetje moeite mag wel, zeker als je wel kunt reageren, maar niet zelf even kan kijken.
Hoezo naar LG site, de kenmerken staan ook gewoon op de pricewatch hier hoor ;) :+

• Suomi76
koentje3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:35:
[...]

Hoezo naar LG site, de kenmerken staan ook gewoon op de pricewatch hier hoor ;) :+
De maten van het apparaat staan er netjes - en het is zo jammer dat mensen tegenwoordig alles maar op een presenteerblaadje wllen hebben.

Maar zie ik in ieder geval geen maten van de doos/verpakking staan - en dat is de vraag die nu al zo vaak op komt :-)

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:48
Hier is de eerste (?) Nederlandse review van de LG C9 serie te vinden:

https://www.homecinemamag...9-serie-ultra-hd-oled-tv/

• Suomi76
Lejavh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:

Even gelezen, en moet zeggen - zie geen reden om de 65C8 te upgraden (die je nu trouwens voor mooie prijsjes kan vinden wegens wegwerken van de oude voorraden.

Zit op de .30 firmware, en ben wel nog bezig met het finetunen van de instellingen (alles loopt via mijn AV-receiver, dus kan niet per HDMI aanpassen). Blijft heerlijk - zelfs vanaf m'n oude plasma. En 50 naar 65 is wel hemels, vind ik.

Persoonlijk vond ik die oude voet niet zo lelijk, maar ja, smaken verschillen. Al is de nieuwe wel stijlvoller.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 11:59

westergas

rikkie_pc

Gaan niet diepgaand in op motion helaas, daar ben ik het meest benieuwd naar mbt de nieuwe modellen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• pennywise666

Beetje oppervlakkig allemaal.

• honey

Wat ik tot nu toe gelezen heb, is er wat beeldkwaliteit (waar het toch om gaat) betreft weinig verbeterd en misschien zelfs een beetje slechter gezien een iets lagere peak brightness. Alle andere opties zijn mooi, maar ik denk vooral relevant over een paar jaar.

Mijn inschatting was ook dat er weinig zal verbeteren. Door de C8 nu te kopen bespaarde ik 1000 euro uit. Dan kan ik over 3 jaar voor 300 euro een nieuwe versie kopen, waarbij er grotere verschillen te verwachten zijn.

Wat je ook koopt, het blijven prachtige toestellen.

• Farabi
  • Niet online
wat mij betreft mag alleen de test van rtings als echte review beschouwd worden voor de C9.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 24-04-2019 13:44 ]

• pwh53
Suomi76 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:39:
[...]

De maten van het apparaat staan er netjes - en het is zo jammer dat mensen tegenwoordig alles maar op een presenteerblaadje wllen hebben.

Maar zie ik in ieder geval geen maten van de doos/verpakking staan - en dat is de vraag die nu al zo vaak op komt :-)
Afmetingen met doos
1345 x 810 x 207 ( 55)

Afmetingen met doos
1600 x 970 x 207 (65)

staat er gewoon tech specs afmetingen(website lg)
Pagina: 1 ... 185 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.