• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
X2X2X schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:39:
[...]

Is er een nieuwe update uit? Zo fixt deze het gamma issue?
Die nieuwste 04.10.50 fixt alleen MPEG noise reduction issue van 04.10.31
De gamma issue van 04.10.31 zal ook worden gefixt door LG:
https://twitter.com/Vincent_Teoh/status/1115177494351634433

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 12:36
Ik overweeg de toekomstige c9 op te hangen aan een muurbeugel en ik bedenk me net gelezen te hebben dat LG in alle wijsheid heeft besloten de tv te voorzien van een niet-vervangbare korte stroomkabel. Was dat bij de 2018 modellen ook nog het geval? En gebruikt LG een platte Euro stekker of een van randaarde voorziene Schuko?
Blaffeh schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:16:
Ik overweeg de toekomstige c9 op te hangen aan een muurbeugel en ik bedenk me net gelezen te hebben dat LG in alle wijsheid heeft besloten de tv te voorzien van een niet-vervangbare korte stroomkabel. Was dat bij de 2018 modellen ook nog het geval? En gebruikt LG een platte Euro stekker of een van randaarde voorziene Schuko?
Dat was al zo.
Mocht je bv een 3 meter lang netsnoer nodig hebben kun je zelf wat maken.
https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 12:36
Dat gaat me wel een beetje te ver om dat met een nieuwe tv te doen. De beugel die ik op het oog heb nu is de Vogels THIN 546 en die heeft een bewegingsruimte van 45 tot 630 mm. Dan rest de vraag hoeveel centimeter kabel ik nog overhoud na het netjes geleiden van de kabel achter de tv en door de beugel.

Mocht dat te weinig zijn dan moet ik misschien een voorziening achter de tv treffen dmv een simpele verlengkabel.
Blaffeh schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:38:
Dat gaat me wel een beetje te ver om dat met een nieuwe tv te doen. De beugel die ik op het oog heb nu is de Vogels THIN 546 en die heeft een bewegingsruimte van 45 tot 630 mm. Dan rest de vraag hoeveel centimeter kabel ik nog overhoud na het netjes geleiden van de kabel achter de tv en door de beugel.

Mocht dat te weinig zijn dan moet ik misschien een voorziening achter de tv treffen dmv een simpele verlengkabel.
Netsnoer verlengen kan ook als je deze via een kabelgoot wil laten lopen.
Zoiets.
https://www.allekabels.nl...07/verlengkabel-euro.html

Hier een uitpak video van een 65 inch C9 (USA).
YouTube: 2019 LG C9 OLED 4K TV Hands on: Unboxing and Setup

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 13-04-2019 21:47 ]

• mozzer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 20:44
Mfpower schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:31:
[...]

Je hebt last van oled pwm eye strain. Je vindt de klachten veelvuldig bij iPhone x(s) gebruikers. Omdat er niet zoveel oled tv’s in verhouding tov iPhones zijn verkocht is het fenomeen voor tv’s wat onbekend. Google er maar eens op. Enige wat misschien kan helpen is maximale helderheid zodat de pwm uit gaat maar biedt geen garantie. Als je er gevoelig voor bent kun je geen gebruik maken van een oled scherm tot er een andere manier dan pwm gebruikt wordt om de helderheid te regelen.

Meer info bijv hier https://ledstrain.org/d/175-oled-tv-same-issues
Bedankt voor de tips.

De link op ledstrain.org had ik al gelezen. Geprobeerd pwm te constateren met een fotocamera op een zeer korte sluitertijd maar dit is niet gelukt. Ook de potlood test gaf geen pwm aan. Helderheid inderdaad ook een tijdje hoog gezet maar gaf helaas alleen maar meer last.
Ook een tijdje ogen gedruppeld om te kijken of het inderdaad aan droge ogen lag. Helaas ook geen verbetering.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
mozzer schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:45:
[...]

Bedankt voor de tips.

De link op ledstrain.org had ik al gelezen. Geprobeerd pwm te constateren met een fotocamera op een zeer korte sluitertijd maar dit is niet gelukt. Ook de potlood test gaf geen pwm aan. Helderheid inderdaad ook een tijdje hoog gezet maar gaf helaas alleen maar meer last.
Ook een tijdje ogen gedruppeld om te kijken of het inderdaad aan droge ogen lag. Helaas ook geen verbetering.
Heb er ook wel een tijd last van gehad: vermoeide ogen en zo. OLED verlichting een tijd heel laag gezet en op een gegeven moment toch aan gewend geraakt.

_██_
(ಠ_ృ)

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 20:36
Bedankt, heb deze besteld. :)

No brainer in vergelijking met de Vogel's Thin 546 die 180 EUR meer kost en ik minder ver kan uittrekken ( 78,5 cm vs 63 cm) en ook nog ééns niet kantelbaar is.

Kan je je 55C8 gemakkelijk 180° draaien?

[ Voor 12% gewijzigd door SanderH_ op 14-04-2019 11:01 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Je hebt last van oled pwm eye strain. Je vindt de klachten veelvuldig bij iPhone x(s) gebruikers. Omdat er niet zoveel oled tv’s in verhouding tov iPhones zijn verkocht is het fenomeen voor tv’s wat onbekend. Google er maar eens op. Enige wat misschien kan helpen is maximale helderheid zodat de pwm uit gaat maar biedt geen garantie. Als je er gevoelig voor bent kun je geen gebruik maken van een oled scherm tot er een andere manier dan pwm gebruikt wordt om de helderheid te regelen.

OLED [tv] gebruikt helemaal geen PWM voor de helderheid. Op 100% is het hetzelde als op lagere helderheid. Volgens de beschrijving op Rtings komen die dipjes overeen met de refresh rate van het paneel ...

Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/e7p/e7p-backlight-large.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 14-04-2019 14:03 ]

• pennywise666
Van die grote witte grafiek krijg je pas pijn aan je ogen.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nou, de 55C8 hangt sinds dit weekend hoor, en ben er blij mee :D

Nu had ik OLED natuurlijk al eens in een showroom gezien, maar zo in de woonkamer komt ie nog beter tot z'n recht. Merkte bij het aanzetten en gebruiken van de settopbox al een hele verbetering tov m'n overleden Panasonic VT50, maar een 4K HDR filmpje op Youtube deed me al helemaal watertanden. Wat.Een.Beeld! :9~ :9~ :9~
Zelfs m'n vrouw viel het op, en dat wil wat zeggen :+

En na dit weekend weet ik al dat ik nooit meer zonder een Magic Remote wil :P

Join het GoT Pulse-Team!

• pennywise666
Ik moet ook zeggen dat de remote heel erg goed in de hand ligt en de knoppen zijn goed te vinden in het donker,vooral de belangrijkste + en - voor volume.
Ik heb ook een dure verlichte Harmony Remote,maar die ligt totaal niet lekker in de hand want alle knoppen zitten veel te laag onder dat schermpje.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywise666 op 15-04-2019 11:26 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
pennywise666 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:24:
Ik moet ook zeggen dat de remote heel erg goed in de hand ligt en de knoppen zijn goed te vinden in het donker,vooral de belangrijkste + en - voor volume.
Ik heb ook een dure verlichte Harmony Remote,maar die ligt totaal niet lekker in de hand want alle knoppen zitten veel te laag onder dat schermpje.
Ja dat ook inderdaad, de remote ligt heerlijk in de hand en is best ergonomisch.

Helaas moet ik alleen nog steeds mijn KPN afstandbediening gebruiken omdat de Guide en Aan/Uit knoppen van de Magic Remote niet werken op het KPN kastje, of is hier een workaround voor?
Had al wel op internet gelezen dat je dan Motorola (ipv Array) moest selecteren in de setup, en dan type 2. Hoewel dat voor de meeste knoppen wel werkt, werken de guide en aan/uit knop helaas beide nog niet.

En vraag 2 over de Magic Remote: kan je de knoppen remappen? En dan in het bijzonder de snelkoppeling knoppen? Die Netflix knop; prima. Maar ik zou de Amazon knop graag remappen naar Videoland, aangezien we geen Amazon hebben.

Join het GoT Pulse-Team!

• pennywise666
Ik heb geen idee met KPN,dat heb ik niet.
En volgens mij kan je niet die knoppen remappen.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Dat kan door de getallen 1 - 9 lang in te drukken:

'Launch an app, then press and hold one of the number keys (1-9) to associate that app with that number key. Then, you can press and hold that key to instantly switch to the app you chose.

To see and edit all of your quick-switch apps, press and hold 0.'

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
power_user schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:46:
[...]

Mijn C8 hangt sinds een paar dagen aan de muur in ons nieuwe huis. Ik woon er zelf vanaf overmorgen maar het geluid verbaasde in positieve zin tijdens het eerste uurtje wat ik er mee heb kunnen spelen.

Ik ga er zelf een soundbar aan koppelen. Iemand toevallig een soundbar (met schroefgaten aan de onderkant LG SJ9) onder een C8 gehangen? Zo ja, hoe?

Dus niet aan de muur er vlak onder want dan zwenkt het geluid niet mee.
Maar mis jij dus iets van de voet die het geluid naar voren zou buigen?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hoe moet hij dat weten dan, de voet er even onder houden?

PVO

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 18:32
Interessant om de verschillende ervaringen te lezen met muurbeugels. Ik had zelfs een Vogel thin 405 gekocht. Wilde de TV (LG c8) zo dicht mogelijk tegen de muur hebben. Helaas had ik op dat moment nog niet gezien dat het aansluiten van een netwerkkabel veel ruimte in beslag neemt en dus niet past met die beugel.

Heeft iemand ervaring met een muurbeugel waarbij ze ook een netwerkkabel in hun TV hebben zitten?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

koentje3 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:13:
Interessant om de verschillende ervaringen te lezen met muurbeugels. Ik had zelfs een Vogel thin 405 gekocht. Wilde de TV (LG c8) zo dicht mogelijk tegen de muur hebben. Helaas had ik op dat moment nog niet gezien dat het aansluiten van een netwerkkabel veel ruimte in beslag neemt en dus niet past met die beugel.

Heeft iemand ervaring met een muurbeugel waarbij ze ook een netwerkkabel in hun TV hebben zitten?
Dan schaf te toch zoiets aan:
https://www.kabelshop.nl/...5227B10-i6309-t24399.html

Afbeeldingslocatie: https://www.kabelshop.nl/image/Valueline_Netwerkkabel_-_Cat6_SFTP_kabel_-_1_meter_100%25_koper_1x_Haaks_VLCP85227B10_K010608579_big.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 15-04-2019 15:15 ]

Hoi!

• koentje3
Ja klopt, die heb ik ook eentje, echter de ingang voor de netwerk kabel niet helemaal plat in de TV verwerkt. Daarnaast is de HDMI aansluiting aan de achterkan ook niet meer echt te gebruiken met een beugel lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2018/04/LG-OLED65E8-aansluitingen-600x351@2x.jpg

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Ik heb de de Vogels Wall 3205, dus niet de thin variant. Ik heb ook zo'n haakse utp gekocht maar zelfs dan steekt ie nog zo ver uit dat hij helemaal tegen de muur zit en ik een beetje moest duwen om de tv tegen de muur te hangen.

Inmiddels heb ik mijn tv via 5ghz verbonden, is bij deze TV (wonderbaarlijk genoeg) een stuk sneller dan bekabeld/

• koentje3
Thodekroo schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb de de Vogels Wall 3205, dus niet de thin variant. Ik heb ook zo'n haakse utp gekocht maar zelfs dan steekt ie nog zo ver uit dat hij helemaal tegen de muur zit en ik een beetje moest duwen om de tv tegen de muur te hangen.

Inmiddels heb ik mijn tv via 5ghz verbonden, is bij deze TV (wonderbaarlijk genoeg) een stuk sneller dan bekabeld/
Dit is trouwens ook nog wel een optie, gewoon strak tegen de muur hangen en een repeater in het kastje eronder zetten.

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
koentje3 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:29:
[...]

Dit is trouwens ook nog wel een optie, gewoon strak tegen de muur hangen en een repeater in het kastje eronder zetten.
Dan liever een Mesh netwerk gebruiken! Ik heb een sattelite op 3 meter van de tv. Werk perfect.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

koentje3 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:27:
[...]

Ja klopt, die heb ik ook eentje, echter de ingang voor de netwerk kabel niet helemaal plat in de TV verwerkt. Daarnaast is de HDMI aansluiting aan de achterkan ook niet meer echt te gebruiken met een beugel lijkt me.

[Afbeelding]
Denken in oplossingen, want ook hdmi bestaat als koppelstukje met een hoek ;).

Hoi!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik ben al jarenlang Ambilight gewend, en toen ik de C8 thuis had staan voelde de woonkamer erg donker aan.

Was van het weekend even naar de Mediamarkt gegaan om de 803 en 903 te bewonderen, maar de 903 zat helaas in de doos, waardoor ik alleen even met de 803 heb kunnen spelen.

Helaas stond deze niet in een aparate showcase etalage zoals de Sony's en LG's, waardoor ik het ambilight effect ook niet goed kon zien en beoordelen.

Zat eerst te kijken naar de nieuwe LG E9 omdat die qua design het meest lijkt op mijn Philips Designline, mooi glas en geen zichtbare voet aan de voorzijde, maar ben denk toch te veel gehecht aan Ambilight.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwOKHReErRIcVsvlLD1hl113j7U=/1280x/filters:strip_icc()/v/1/5/1514837/2342953.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/us/images/tvs/md06065138/gallery/large08.jpg

• Muyz
  • Laatst online: 02-11 20:52
Greatsword schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:33:
Ik ben al jarenlang Ambilight gewend, en toen ik de C8 thuis had staan voelde de woonkamer erg donker aan.

Was van het weekend even naar de Mediamarkt gegaan om de 803 en 903 te bewonderen, maar de 903 zat helaas in de doos, waardoor ik alleen even met de 803 heb kunnen spelen.

Helaas stond deze niet in een aparate showcase etalage zoals de Sony's en LG's, waardoor ik het ambilight effect ook niet goed kon zien en beoordelen.

Zat eerst te kijken naar de nieuwe LG E9 omdat die qua design het meest lijkt op mijn Philips Designline, mooi glas en geen zichtbare voet aan de voorzijde, maar ben denk toch te veel gehecht aan Ambilight.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ach, je kunt toch gewoon Ambilight op je LG maken...zie hier op een C8...

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.eu/tweakers_picz/IMG_0320_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.eu/tweakers_picz/ambilight_fb_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.eu/tweakers_picz/IMG_0327_thumb.jpg

Heb je en een fatsoenlijk merk TV en vierzijdige Ambilight :)

[ Voor 10% gewijzigd door Muyz op 15-04-2019 20:10 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Zou je misschien een (paar) foto's willen plaatsen van deze setup, bv afstand tot muur en ook als de tv gedraaid staat aan de achterkant? Deze beugel is voor mij een goede kanshebber, omdat deze ook kan kantelen, gezien mijn tv redelijk hoog staat/hangt.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Muyz schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan moet je zeker wel een kastje tussen hdmi en je tv zetten die beeld interpreteert en leds aanstuurt. Vind op mijn oude Philips juist mooi dat het licht wat meer diffuus is. Dit zijn net bolletjes, maar idee is leuk. Als je meer info hebt, deel gerust

• Muyz
destroyer6670 schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:25:
[...]

Dan moet je zeker wel een kastje tussen hdmi en je tv zetten die beeld interpreteert en leds aanstuurt. Vind op mijn oude Philips juist mooi dat het licht wat meer diffuus is. Dit zijn net bolletjes, maar idee is leuk. Als je meer info hebt, deel gerust
Inderdaad, ik gebruik voor interpretatie van het beeld en aansturing van de LEDs een RPi met Hyperion. Ik kijk Netflix, TV, Youtube, etc. via een Nvidia Shield, dus de uitgang daarvan gaat via een splitter de TV en ambilight-setup in. Via home assistant gaat ambilight automatisch mee aan en uit met de TV.

Het licht is boven en aan de zijkanten al mooi diffuus; de LEDs bevinden zich daar op redelijke afstand van de muur. Je kunt het zo diffuus maken als je wilt...gewoon een diffuser plaatsen, maar ik vind dat absoluut niet nodig. Je kunt ook meer LEDs per meter gebruiken. Ik vond 30 genoeg...ook qua stroomverbruik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Muyz op 15-04-2019 21:39 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• destroyer6670
Muyz schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:36:
[...]

Inderdaad, ik gebruik voor interpretatie van het beeld en aansturing van de LEDs een RPi met Hyperion. Ik kijk Netflix, TV, Youtube, etc. via een Nvidia Shield, dus de uitgang daarvan gaat via een splitter de TV en ambilight-setup in. Via home assistant gaat ambilight automatisch mee aan en uit met de TV.

Het licht is boven en aan de zijkanten al mooi diffuus; de LEDs bevinden zich daar op redelijke afstand van de muur. Je kunt het zo diffuus maken als je wilt...gewoon een diffuser plaatsen, maar ik vind dat absoluut niet nodig. Je kunt ook meer LEDs per meter gebruiken. Ik vond 30 genoeg...ook qua stroomverbruik :)
Wel leuk 9m een keer mee te experimenteren, dat mis ik nog steeds van mijn Philips die nu op de slaapkamer hangt. Vind het zoveel meerwaarde bieden qua kijkbeleving. Toen ik mijn oled kocht waren de Philips wat geelig in het wit, daarom voor lg gekozen.

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat ziet er gaaf uit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

• Muyz
benza2006 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:07:
[...]
Dat ziet er gaaf uit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Kijk eens op https://hyperion-project.org/. Een deel van de uitleg staat hierboven.

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:41
Cool! Zou dat ook werken zonder HDMI splitter maar via de Monitor 2 uitgang van mijn AVR?
Dus AVR HDMI OUT 1 -> LG OLED
AVR HDMI OUT2 -> RPI?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Ik zou, als je geen opticien of huisarts bent, niet meteen de klachten van een ander diagnosticeren.

@mozzer Gewoon even bij de huisarts of opticien langs om ook je klachten voor te leggen. Wellicht is het inderdaad de tv waar je niet goed tegen kan, misschien is het wat anders.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ljsvv schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:02:
Cool! Zou dat ook werken zonder HDMI splitter maar via de Monitor 2 uitgang van mijn AVR?
Dus AVR HDMI OUT 1 -> LG OLED
AVR HDMI OUT2 -> RPI?
Volgens mij zou dat ook moeten werken. Hier heb ik ook over nagedacht, omdat je bronnen zo in elk geval niet beperkt worden door een tussen geplaatst apparaatje.

Nadeel voor mij is dat ik Netflix, Amazon, YouTube en gewone tv allemaal direct van de tv bekijk. In mijn geval kan ik het dan alleen gebruiken voor uhd-discs, consoles en de mediaspeler. Of ik moet de andere dingen ook weer extern gaan bekijken, maar dat gaat ten koste van gemak en evt kwaliteit.

Dreamscreen maakt ook een nette oplossing.

Ideaal zou zijn als je de beeldgegevens direct van je tv kunt capturen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ongelofelijk, nog steeds geen C9 review? mag dit nog niet van LG ofzo?

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:59

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]
Niet om te zeuren -ik ken Hyperion en je hebt het erg mooi opgelost vind ik- maar als je >90% Netflix kijkt via de ingebouwde app, dan gaat deze oplossing dus niet werken. Anders had ik hem allang gemonteerd.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 16:59
Over DIY Ambilight is een heel toppic hier op Tweakers mocht je meer info willen hebben...

DIY Ambilight howto?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Heb nooit gesnapt dat mensen dat willen.
Vind het echt gruwelijk irritant en niet mooi, zeker de laatste voor van @Muyz niet.
Hamazaki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:38:
Daar zal best een een datum aanhangen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Hamazaki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:38:
De reviews komen pas als er wat te reviewen valt!
De C9 moeten eerst beschikbaar zijn en uitgeleverd worden.
Dit zal echter niet lang meer duren.
De exemplaren die LG eerder heeft laten zien zijn pre-productie versies waarmee demo’s gegeven worden.

• vdpdavy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 20:58
Kan er iemand mij vertellen of het beeld op een LG OLED C/E8 fluctueert wanneer er bij Netflix ondertitels in beeld verschijnen?
Ik heb nu een Samsung NU8000 en dit maakt HDR series en films kijken, voor mij, onmogelijk.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
vdpdavy schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:16:
Kan er iemand mij vertellen of het beeld op een LG OLED C/E8 fluctueert wanneer er bij Netflix ondertitels in beeld verschijnen?
Ik heb nu een Samsung NU8000 en dit maakt HDR series en films kijken, voor mij, onmogelijk.
Nee dat heeft een oled niet, ik heb daarom mijn Samsung ks7000 verkocht en een lg B7 gekocht. Ik werd daar helemaal gek van, vooral met HDR content dat het hele beeld oplicht als er ondertitels in beeld kwamen.

Je kan de ondertiteling wel wijzigen naar transparant dan is het iets minder.

[ Voor 6% gewijzigd door donpablo80 op 16-04-2019 19:41 ]

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Kan iemand mij vertellen waar ik fw 04-10-15 kan downloaden? Ik ben die 04-10-31 zo ongelooflijk zat. SDR heb ik middels witbalans kunnen bijwerken maar HDR is nog steeds ellende. Hoor graag van jullie. Van LG hoor je helemaal niets. Waardeloos als je zoveel geld uitgeeft aan een 77c8

• pennywise666
https://www.avforums.com/...059/page-42#post-27052427

Je kan toch daar je antwoord afwachten;)

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:48
HoppyF schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
[...]

De exemplaren die LG eerder heeft laten zien zijn pre-productie versies waarmee demo’s gegeven worden.
Ze worden al uitgeleverd hoor. Verschillende winkels hebben ze al op voorraad.

• vdpdavy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-03 20:58
donpablo80 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:37:
[...]

Nee dat heeft een oled niet, ik heb daarom mijn Samsung ks7000 verkocht en een lg B7 gekocht. Ik werd daar helemaal gek van, vooral met HDR content dat het hele beeld oplicht als er ondertitels in beeld kwamen.

Je kan de ondertiteling wel wijzigen naar transparant dan is het iets minder.
Bedankt.
Dat oplichten van het beeld is inderdaad verschrikkelijk. Ik overweeg nu ook om me een OLED aan te schaffen. Nu nog beslissen welke... :)

• Bigbro00
Wellicht hebben ze alleen de 04-10-20. Dat weet ik niet zeker. Beetje flauw deze post

Oh ja, ik heb hier ook de vraag gesteld

http://www.hifi-forum.de/...read=1211&back=&sort=&z=5

[ Voor 15% gewijzigd door Bigbro00 op 16-04-2019 20:55 ]

• pennywise666
Bigbro00 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:53:
[...]

Wellicht hebben ze alleen de 04-10-20. Dat weet ik niet zeker. Beetje flauw deze post
Beetje flauw dat je niet zelf even het topic daar doorleest ipv eerst vragen, want het is gewoon te vinden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bigbro00 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:53:
[...]

Oh ja, ik heb hier ook de vraag gesteld

http://www.hifi-forum.de/...read=1211&back=&sort=&z=5
@Bigbro00, hetzelfde topic, andere reactie? http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-513-152.html

Testing, one, two ...

• pennywise666

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:43
Wauw, als je je OLED echt wil testen moet je Our Planet op Netflix kijken. Wat is dat toch prachtig geschoten zeg. Dacht dat het CGI was, maar blijkbaar is alles met camera geschoten. Prachtig en adembenemend!

• Muyz
Joepla schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:52:
[...]

Niet om te zeuren -ik ken Hyperion en je hebt het erg mooi opgelost vind ik- maar als je >90% Netflix kijkt via de ingebouwde app, dan gaat deze oplossing dus niet werken. Anders had ik hem allang gemonteerd.
Vandaar dat ik zei dat ik TV, Netflix, Youtube, etc. kijk via een Nvidia Shield. Dan werkt het ook nog met de games die ik daarop speel via Steam, etc. Aanrader!

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:43:
[...]

Deze week pas, dit betekent dat je wel reviews kunt gaan verwachten maar het duurt wel even om een goede review te maken.
HoppyF schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:33:
[...]

als er wat te reviewen valt? het duurt even om een goede review te maken?

waar heb je het allemaal over? 8)7 normaal gesproken krijgt een tv al een review voordat het in de etalage staat. dus het is gewoon raar dat de review nog niet is gekomen. kijk naar samsung en sony. die hadden al een review voordat ze uit waren.

[ Voor 50% gewijzigd door Farabi op 17-04-2019 09:07 ]

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-11 12:05
Hamazaki schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:58:
[...]

[...]

als er wat reviewen valt? het duurt even om een goede review te maken?

waar heb je het allemaal over? 8)7 normaal gesproken krijgt een tv al een review voordat het in de etalage staat. dus het is gewoon raar dat de review nog niet is gekomen. kijk naar samsung en sony. die hadden al een review voordat ze uit waren.
De meer serieuze reviewers kopen zelf de tv in winkel om er zeker van te zijn dat ze consumenten versie van de televisie testen. Als je de tv test voordat deze in de winkel ligt kan het gaan om een pre-productie versie van de fabrikant die niet gelijk is aan de uiteindelijke wjnkelversie of een door de fabrikant aangeleverde tv die speciaal is geselecteerd / gekalibreerd is voor de beste kwaliteit. Iets wat je als normale consument niet krijgt.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Tsja83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:09:
[...]

De meer serieuze reviewers kopen zelf de tv in winkel om er zeker van te zijn dat ze consumenten versie van de televisie testen. Als je de tv test voordat deze in de winkel ligt kan het gaan om een pre-productie versie van de fabrikant die niet gelijk is aan de uiteindelijke wjnkelversie of een door de fabrikant aangeleverde tv die speciaal is geselecteerd / gekalibreerd is voor de beste kwaliteit. Iets wat je als normale consument niet krijgt.
Inderdaad, dat probeerde ik ook duidelijk te maken aan @Hamazaki

De reviews door Tweakers zoals @Haay hier in dit topic al meldde komt pas over een paar weken omdat hij zijn E9 pas in mei krijgt. Nu kan het zijn dat een andere Tweaker de TV daarvoor krijgt maar dan nog is er geen review.
Professionele reviews zullen vast ook nog komen. Previews zijn er al geweest maar dat zijn zoals gezegd de demo versies op beurzen en events.
Nog even geduld dus.

• Bigbro00
Dank voor je hulp. Kan wel via de link downloaden maar vertrouw niet wat ik heb opgehaald. Daarvoor is de tv mij te duur.

Het zit me enorm dwars dat wanneer je zoveel geld uitgeeft een bedrijf simpelweg met zo'n slechte actie de boel vernield. Ok dat kan gebeuren maar erken het dan en geef officieel aan dat een patch onderweg is. Ik mag graag kijken naar de bijdrages van Vincent Teoh maar dit is niet de manier om je klanten te benaderen.

Het SDR deel heb ik door middel van het verhogen van de lage Gamma goed kunnen bijwerken. Bij mij is echter ook het HDR gedeelte aangetast. Heb 12 HDR schijfjes hier liggen en ben meer bezig met de instellingen dan met de film. Dit is niet de bedoeling.

• pennywise666
Bigbro00 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:28:
[...]

Dank voor je hulp. Kan wel via de link downloaden maar vertrouw niet wat ik heb opgehaald. Daarvoor is de tv mij te duur.

Het zit me enorm dwars dat wanneer je zoveel geld uitgeeft een bedrijf simpelweg met zo'n slechte actie de boel vernield. Ok dat kan gebeuren maar erken het dan en geef officieel aan dat een patch onderweg is. Ik mag graag kijken naar de bijdrages van Vincent Teoh maar dit is niet de manier om je klanten te benaderen.

Het SDR deel heb ik door middel van het verhogen van de lage Gamma goed kunnen bijwerken. Bij mij is echter ook het HDR gedeelte aangetast. Heb 12 HDR schijfjes hier liggen en ben meer bezig met de instellingen dan met de film. Dit is niet de bedoeling.
Ja,het is opmerkelijk dat ze het zo verkloten met die FW update met SDR in ieder geval en dit geven ze allemaal liever niet publiekelijk toe helaas. Geen slechte reputatie hebben vinden ze belangrijker blijkbaar,maar gelukkig word er aan een patch gewerkt.
Bij mij is HDR juist beter geworden trouwens,meer detail onderin.
Ik heb SDR goed gekregen door te calibreren met de Idisplay pro,ziet er ook perfect uit nu. Vergelijkbaar met verhogen van 2-point low.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bigbro00 wat heeft Vincent Teoh ermee te maken?

• Farabi
  • Niet online
C9 unboxing & setup

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
pennywise666 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:41:
[...]

Ja,het is opmerkelijk dat ze het zo verkloten met die FW update met SDR in ieder geval en dit geven ze allemaal liever niet publiekelijk toe helaas. Geen slechte reputatie hebben vinden ze belangrijker blijkbaar,maar gelukkig word er aan een patch gewerkt.
Bij mij is HDR juist beter geworden trouwens,meer detail onderin.
Ik heb SDR goed gekregen door te calibreren met de Idisplay pro,ziet er ook perfect uit nu. Vergelijkbaar met verhogen van 2-point low.
Ik heb zelf een I1 display pro liggen, maar zou niet weten hoe ik het aan moet pakken. Software is gratis en alles is goed te doen?

• pennywise666
honey schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:18:
[...]

Ik heb zelf een I1 display pro liggen, maar zou niet weten hoe ik het aan moet pakken. Software is gratis en alles is goed te doen?
Het gratis programma DisplayCal gebruik ik daar bij. Niet heel ingewikkeld ofzo.
Ik heb een 3Dlut file voor MadVR gemaakt dat veel preciecer is dan een normale calibratie omdat je o.a de gradatie veel precieser krijgt onder de 5 IRE omdat het niet afhankelijk is van de TV zelf geloof ik. Daarnaast heb ik een calibratie gedaan voor mijn videokaart zelf.
Dus dan zou ik dat maar even doen als ik jou was,want het is een hele verbetering met deze laatste LG firmware.

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 16:10
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RFKYgQ7H/IMG.jpg
Sinds 2 maanden in het bezit van een LG65E8.
Veel over gelezen dus torenhoge verwachtingen van deze TV.
En inderdaad op zich een prachtige TV, maar wel enorm teleurgesteld in de uniformiteit van de schermen:
Het Originele scherm had last van vertical banding, reactie LG: dat is geen defect, maar een product eigenschap. Na aangeven dat ik de TV wilde terugsturen is het scherm alsnog vervangen.
Scherm 2 had last van een rode tint links en was na een paar uur al defect.
Scherm 3 heeft ook weer last van tinting en slechte uniformiteit (zie foto). Een geheel geel scherm is links en rechts bijna oranje en in het midden bijna groen. Bij een voetbalwedstrijd is de kleur van het gras daardoor ook groener in het midden en geler aan de zijkanten van het scherm.
Opnieuw is de monteur langs geweest en nu weer zelfde reactie van LG: Het is geen defect, maar een product eigenschap. Kortom geen garantie en geen reparatie. Blijkbaar is dit normaal voor een LG Oled TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Elnestor op 17-04-2019 22:51 ]

• Famous

Famous

R 400+

Wat ik mij dan altijd afvraag bij zulke berichten..
Zag je het met normaal tv kijken of een film/serie?
Of zet je juist zon scherm op dat de kans groot is dat elk minuscuul dingetje opvalt?

Ik merk niets aan mijn scherm maar de kans dat je het wel ziet als je zoiets gaat testen, met het beeld wat jij pakt, is best aannemelijk. Uiteraard snap ik dat het een dure uitgave is en je het graag goed wilt!
Internet staat alleen wel vol met mensen die deze problemen ervaren en "testen" 95/100x op dezelfde manier als jou.

De rest is super tevreden.

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 16:10
Ik ben niet actief op zoek gegaan naar deze problemen.
Vertical banding op het eerste scherm zag ik tijdens normaal TV kijken en ben toen verder gaan zoeken.
Ook deze verkleuring zie ik tijdens normaal TV kijken (bij gele kleur en witte kleur) en als je het eenmaal weet blijft het altijd opvallen.
Wellicht ben ik erg kritisch en vallen dit soort afwijkingen mij sneller op.
Maar als ik dit vooraf had geweten had ik niet zoveel geld uitgegeven aan een LG Oled.
Echt jammer, want in potentie is Oled echt prachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door Elnestor op 17-04-2019 23:30 ]

• apis29
  • Niet online
Tsja83 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:09:
[...]

De Consumentenbond? De voornaamste reden dat sommige reviewers tv's kopen is omdat ze geen review exemplaren krijgen als 'kleintje' ...

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 02:54
Famous schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:13:
Wat ik mij dan altijd afvraag bij zulke berichten..
Zag je het met normaal tv kijken of een film/serie?
Of zet je juist zon scherm op dat de kans groot is dat elk minuscuul dingetje opvalt?

Ik merk niets aan mijn scherm maar de kans dat je het wel ziet als je zoiets gaat testen, met het beeld wat jij pakt, is best aannemelijk. Uiteraard snap ik dat het een dure uitgave is en je het graag goed wilt!
Internet staat alleen wel vol met mensen die deze problemen ervaren en "testen" 95/100x op dezelfde manier als jou.

De rest is super tevreden.
Ik kan me inderdaad echt niet voorstellen dat ik een volledig geel scherm op ga zetten om te kijken of er een 5% kleurafwijking is ergens op m'n scherm..vraag me inderdaad ook af of je dan niet gewoon op zoek bent naar iets om een punt over te kunnen maken.

Ik zou, als ik zo kritisch naar tech keek, altijd in de eerste 24 uur na aankoop alle tests runnen die je kunt bedenken en het daarna vooral terug sturen als het niet bevalt..

Maar dat is natuurlijk een groter vraagstuk - in hoeverre kun je van een fabrikant verwachten dat ze een product uitbrengen dat volledig voldoet aan wat jij wilt? Of is er technisch gezien een bepaald maximum wat je mag verwachten en heb je het daarna maar te slikken?

Vaak is het volgens mij ook wel een beetje ignorance is bliss, als je dezelfde content in 1080p en 4k kijkt vlak na elkaar dan kun je ook niet meer met goed fatsoen de 1080p opzetten, maar de nieuwste GoT aflevering in 1080p vond ik een fantastische kijkervaring.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
pennywise666 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:54:
[...]

Het gratis programma DisplayCal gebruik ik daar bij. Niet heel ingewikkeld ofzo.
Ik heb een 3Dlut file voor MadVR gemaakt dat veel preciecer is dan een normale calibratie omdat je o.a de gradatie veel precieser krijgt onder de 5 IRE omdat het niet afhankelijk is van de TV zelf geloof ik. Daarnaast heb ik een calibratie gedaan voor mijn videokaart zelf.
Dus dan zou ik dat maar even doen als ik jou was,want het is een hele verbetering met deze laatste LG firmware.
Ik zal er eens naar kijken. Kan ik er zondermeer vanuit gaan dan mijn colorimeter goed genoeg is, of moet deze eigenlijk ook geprofileerd worden? Achteraf mijn metingen valideren kan eigenlijk niet als je met hetzelfde apparaat meet.

Ik gebruik mijn i1 Display Pro nu om mijn LCD monitoren te callibreren voor beeldbewerking. Een TV voelt een stuk ingewikkelder.

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-11 12:05
apis29 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 01:19:
[...]

De Consumentenbond? De voornaamste reden dat sommige reviewers tv's kopen is omdat ze geen review exemplaren krijgen als 'kleintje' ...
Ik heb geen idee wat de consumentenbond doet. Maar een hoogaangeschreven site als https://www.rtings.com koopt alle review exemplaren zelf omdat ze geen unit direct van de fabrikant willen hebben.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Elnestor schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:34:
[Afbeelding]
En inderdaad op zich een prachtige TV, maar wel enorm teleurgesteld in de uniformiteit van de schermen:
Het Originele scherm had last van vertical banding, reactie LG: dat is geen defect, maar een product eigenschap. Na aangeven dat ik de TV wilde terugsturen is het scherm alsnog vervangen.
Scherm 3 heeft ook weer last van tinting en slechte uniformiteit (zie foto). Een geheel geel scherm is links en rechts bijna oranje en in het midden bijna groen. Bij een voetbalwedstrijd is de kleur van het gras daardoor ook groener in het midden en geler aan de zijkanten van het scherm.
Opnieuw is de monteur langs geweest en nu weer zelfde reactie van LG: Het is geen defect, maar een product eigenschap. Kortom geen garantie en geen reparatie. Blijkbaar is dit normaal voor een LG Oled TV.
tv heeft meen ik 200 branduren nodig voor dat het scherm optimaal is,misschien trekt het nog bij

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-10 12:03
Famous schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Heb het hier gewoon in een normale envelop gedaan.
Als het niet aankomt bij LG kan je wel leuk een T&T sturen maar PostNL helpt toch niet.

Zit zelf toevallig op een envelop te wachten die aangetekend verstuurd is.
Staat bij T&T "zending is vertraagd", PostNL kan niets vertellen en een onderzoek stellen ze steeds uit.

8)7
Je moet overigens wel geduld hebben bij LG. Ik heb in januari een 55E8 gekocht. Aangemeld voor cashback en bevestiging ontvangen van registratie op 26 januari. Goedkeuring ontvangen op 26 februari. Bevestiging van verwerking op 16 april. Geld op rekening 17 april.

• Famous

Famous

R 400+

Sam100 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:11:
[...]

Je moet overigens wel geduld hebben bij LG. Ik heb in januari een 55E8 gekocht. Aangemeld voor cashback en bevestiging ontvangen van registratie op 26 januari. Goedkeuring ontvangen op 26 februari. Bevestiging van verwerking op 16 april. Geld op rekening 17 april.
Ach, lekker toch.
Weet nog dat de omschrijving vaag was en ik totaal niet meer wist waar het van was 8)7

Edit; net even erbij gezocht, 5 september geregistreerd online.
Na enkele dagen alles toegezonden, 1 oktober de bevestiging en 17 oktober stond het erop.

Viel wel mee dus maar de afzender was "Stichting Klantgelden DeskVGO Groep" :+

[ Voor 19% gewijzigd door Famous op 18-04-2019 09:16 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Sinds gisteren geen geluid meer uit de tv speakers. Wel via Sonos. Raar, want het heeft altijd gewerkt. Geluid staat op intern+optisch, maar ik krijg er geen geluid uit. Via 3x mute knop instellingen gereset van het geluid maar ook dit helpt niet. Als laatste optie kan ik natuurlijk alles resetten, maar ik stel eerst de vraag hier maar.... ik heb de E8.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Bigbro00
Jorgen schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:46:
@Bigbro00 wat heeft Vincent Teoh ermee te maken?
Hi. Ik kijk alle youtubebijdragen van Vincent. Altijd interessant. In dit geval heeft hij via Twitter laten weten dat LG werkt aan een update en dat recalibratie even niet gedaan moet worden.

• pennywise666
honey schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:12:
[...]

Ik zal er eens naar kijken. Kan ik er zondermeer vanuit gaan dan mijn colorimeter goed genoeg is, of moet deze eigenlijk ook geprofileerd worden? Achteraf mijn metingen valideren kan eigenlijk niet als je met hetzelfde apparaat meet.

Ik gebruik mijn i1 Display Pro nu om mijn LCD monitoren te callibreren voor beeldbewerking. Een TV voelt een stuk ingewikkelder.
Je moet in ieder geval Spectral WRGB LG OLED als profiel selecteren. Dat is van de C7.
Beetje met instellingen spelen voor de rest. Meer weet ik ook niet.
Maar ziet er goed uit het resultaat.

• pwh53
..Christiaan.. schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:28:
Sinds gisteren geen geluid meer uit de tv speakers. Wel via Sonos. Raar, want het heeft altijd gewerkt. Geluid staat op intern+optisch, maar ik krijg er geen geluid uit. Via 3x mute knop instellingen gereset van het geluid maar ook dit helpt niet. Als laatste optie kan ik natuurlijk alles resetten, maar ik stel eerst de vraag hier maar.... ik heb de E8.
sonos los koppelen,1 min. stroom vd tv,lukt dat niet dan toch via fabrieksinstellingen reset

• apis29
  • Niet online
Tsja83 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:38:
[...]Ik heb geen idee wat de consumentenbond doet. Maar een hoogaangeschreven site als https://www.rtings.com koopt alle review exemplaren zelf omdat ze geen unit direct van de fabrikant willen hebben.
En dat is dan ook vrijwel de enige site ;) (naast de Consumentenbonden van diverse landen). 'Willen' ? In den beginne kwamen ze er sowieso niet voor in aanmerking en nu geven ze er een positieve draai aan om zich te onderscheiden als review site.
(Ook) een voordeel aan zelf kopen is dat je er langere termijn mee kan testen, ook na de zoveelste nieuwe firmware update (wat ze dan idd ook doen).

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 18-04-2019 11:47 ]

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

pwh53 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:42:
[...]

sonos los koppelen,1 min. stroom vd tv,lukt dat niet dan toch via fabrieksinstellingen reset
Sonos werkt prima hoor. de interne speakers geven geen geluid. Daarnaast heb ik Sonos altijd van de stroom als ik het niet gebruik. Vanavond misschien toch maar de zaak resetten.....bleh

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ziet er goed uit (v.w.b. model bedoel ik dan). Ik mag dat wel, zo'n ondoorzichtige voet waarmee je de kabels goed uit het zicht kunt werken.

Testing, one, two ...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 20:04
hardware-lover schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:00:
[...]

Ziet er goed uit (v.w.b. model bedoel ik dan). Ik mag dat wel, zo'n ondoorzichtige voet waarmee je de kabels goed uit het zicht kunt werken.
Mijn B6 heeft een (deels) doorzichtige voet. De muur erachter is wit en de kabels lopen door een wit buisje, waardoor je het amper ziet. Net of de TV zweeft. Persoonlijk vind ik de voet van de C9 wat te grof en vind ik die van de B9 mooier.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raziel schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:20:
[...]
Mijn B6 heeft een (deels) doorzichtige voet. De muur erachter is wit en de kabels lopen door een wit buisje, waardoor je het amper ziet. Net of de TV zweeft. Persoonlijk vind ik de voet van de C9 wat te grof en vind ik die van de B9 mooier.
Ik vergelijk hem vanzelfsprekend met mijn huidige Oled, die heeft een volledig transparante voet.

Testing, one, two ...

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
hardware-lover schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:00:
[...]

Ik heb het ook gehad, is een bug in de laatste firmware van LG. Ik heb gereset en was weer ok. Naar het schijnt helpt het ook de tv van de stroom af te halen voor 10 minuten en weer in te steken.

• FlameDB
[Afbeelding]
Is inderdaad, helaas, eigen aan de LG OLED panelen, ze slagen er niet in tinting-issue vrije panelen te maken. Overigens ga je kleurverschillen hebben op witte beelden en gele beelden (of bruin/oranje/lichtgroene tinten).
Heb zelf ervaring met 3 panelen en geen 1 ervan had geen tinting issues.

• Rava
  • Laatst online: 05-11 15:01
..Christiaan.. schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:45:
[...]

Sonos werkt prima hoor. de interne speakers geven geen geluid. Daarnaast heb ik Sonos altijd van de stroom als ik het niet gebruik. Vanavond misschien toch maar de zaak resetten.....bleh
Ik heb hetzelfde probleem gehad na de firmware update.
Zelfs als je de interne tv geluidstest uitvoert komt er geen geluid uit.
Stekker van de tv loskoppelen en weer terug plaatsen en het werk weer (even)
Weet niet of het toeval is maar heb de HDMI kabel vervangen en het gaat sindsdien weer goed.

• pwh53
..Christiaan.. schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:45:
[...]

ja snap ik dat de sonos werkt,maar als de sonos is los gekoppeld en dan de tv vd stroom af,dat tv dan geen andere mogelijkheid heeft om het geluid door te geven dan de tv speakers, zo bedoelde ik.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:11
[Afbeelding]
Ja, ik ken dat. Je kijkt er maandenlang naar uit en uiteindelijk valt 't dan toch een tikkie tegen. Troost je: het gaat wel wennen hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door rowicom op 18-04-2019 15:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FlameDB schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:44:
[...]
Ik heb het ook gehad, is een bug in de laatste firmware van LG. Ik heb gereset en was weer ok. Naar het schijnt helpt het ook de tv van de stroom af te halen voor 10 minuten en weer in te steken.
@FlameDB, kijk, weer wat geleerd. De transparantie van de voet is middels firmware te regelen :+

FlameDB in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

• destroyer6670
FlameDB schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:46:
[...]

Is inderdaad, helaas, eigen aan de LG OLED panelen, ze slagen er niet in tinting-issue vrije panelen te maken. Overigens ga je kleurverschillen hebben op witte beelden en gele beelden (of bruin/oranje/lichtgroene tinten).
Heb zelf ervaring met 3 panelen en geen 1 ervan had geen tinting issues.
Ik heb zowel op mijn c7 als mijn c8 nul tinting issues (na klein jaar wel defecte c7, die was de ene helft donkerder, maar ook omgeruild voor de c8, dus mij hoor je niet klagen)

Verwijderd

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn: op een aantal tv-kanalen (enkel één en canvas) flikkeren er een aantal pixels op mijn lg c8 (je kan het best vergelijken met een soort regenboogeffect). Dit komt niet voor op andere kanalen, dvd’s of Netflix.
Ik dacht aan HDMI sparks, maar dat is net weer even anders.

Digibox is van Telenet aangesloten met een korte hdmi kabel.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Rava schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad na de firmware update.
Zelfs als je de interne tv geluidstest uitvoert komt er geen geluid uit.
Stekker van de tv loskoppelen en weer terug plaatsen en het werk weer (even)
Weet niet of het toeval is maar heb de HDMI kabel vervangen en het gaat sindsdien weer goed.
Reset werkte. Geluid is weer terug. Lekker klusje om alles weer opnieuw in te stellen......not.

Hopelijk is het zo verholpen.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-11 16:59
destroyer6670 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb zowel op mijn c7 als mijn c8 nul tinting issues (na klein jaar wel defecte c7, die was de ene helft donkerder, maar ook omgeruild voor de c8, dus mij hoor je niet klagen)
55 of 65 inch?

pics?

• FlameDB
destroyer6670 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:11:
[...]

De ene persoon is er veel minder gevoelig aan als de ander. Mijn vrouw ziet het bijv. totaal niet terwijl ik het wel kan zien.

Zo zag ik op de C7 van mijn neef ook tinting terwijl hij het echt niet kon zien.

• FlameDB
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:28:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn: op een aantal tv-kanalen (enkel één en canvas) flikkeren er een aantal pixels op mijn lg c8 (je kan het best vergelijken met een soort regenboogeffect). Dit komt niet voor op andere kanalen, dvd’s of Netflix.
Ik dacht aan HDMI sparks, maar dat is net weer even anders.

Digibox is van Telenet aangesloten met een korte hdmi kabel.
Is dat geflikker altijd net naast de ondertitels toevallig?

Ik heb dit sindskort ook op canvas, was al in paniek, ik dacht al dat ik defecte pixels had....

• destroyer6670
FlameDB schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:21:
[...]

De ene persoon is er veel minder gevoelig aan als de ander. Mijn vrouw ziet het bijv. totaal niet terwijl ik het wel kan zien.

Zo zag ik op de C7 van mijn neef ook tinting terwijl hij het echt niet kon zien.
Ben wel het type die alles opvalt, pietje precies op tv gebied, heb ook een telefoon gehad met een groene waas, op wit, op de oled, gek werd ik ervan. Maar wellicht niet gevoelig. Als ik egale kleuren op het scherm zet dan blijft het ook egaal, dit heb ik om het scherm initieel te testen op gekke dingen (omdat mij C7 defect zo het makkelijkst aan te tonen was)

Enige echte nadeel vind ik dat hij niet tegen direct vel zonlicht kan. Nu staan de gordijnen in zomer dicht omdat het anders niet te harden is met de zon vol in huis, maar vind het toch niet een manco, wil liever niet rekening moeten houden met zoiets voor mijn tv. Het beeld maakt alles weer goed gelukkig. Blijf genieten met goeie 4k en hdr content.

Verwijderd

FlameDB schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:22:
[...]

Is dat geflikker altijd net naast de ondertitels toevallig?

Ik heb dit sindskort ook op canvas, was al in paniek, ik dacht al dat ik defecte pixels had....
_/-\o_

Ja net links van de ondertiteling en er net boven...

Wat zou dat kunnen zijn? Het is me beginnen opvallen de laatste weken.

• Exirion
  • Laatst online: 08:05

Exirion

Gadgetfetisjist

[Afbeelding]
Blijkbaar is dit normaal voor een LG Oled TV.
Het gros van de kopers ziet dit soort dingen helemaal niet. En als je er niet continu op focust zie je het zelf na een tijdje ook niet meer. Een jaar of 25 geleden kocht ik mijn eerste nieuwe (CRT) TV en heb 3 exemplaren in huis gehad voordat het beeld naar mijn zin was (recht beeld, egale focus, geen convergentiefouten). Bij LCD kun je pixelfouten, backlight bleeding, en een rits andere issues hebben. Vaak genoeg displays omgeruild. OLEDs zijn duur maar zijn ook duur om te produceren. Als een fabrikant elke display moet afkeuren op basis van dingen die mierenneukers zoals ons opvallen, dan kunnen ze waarschijnlijk 80% van de productie op de afvalberg gooien. Niet rendabel dus. Ik heb nu 1.5 jaar een OLED TV en ben er nog elke dag blij mee. Perfect is het misschien niet, maar perfecter dan dit is momenteel gewoon niet mogelijk. Ik kan er meer dan prima mee leven :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FlameDB
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:33:
[...]

_/-\o_

Ja net links van de ondertiteling en er net boven...

Wat zou dat kunnen zijn? Het is me beginnen opvallen de laatste weken.
Jep, net links erboven. Ik gok op een combinatie van het bronmateriaal + de upscaling engine van de LG. hoewel ik exact hetzelfde gezien heb onlangs bij een hele oude lcd samsung tv van mijn buren.

Zou me er in ieder geval geen zorgen om maken.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden... (Misschien dat hier een servicemedewerker/verkoper meeleest)

Hoeveel mensen krijgen uiteindelijk te maken met burn-in? Uiteindelijk 100% ? 10%? 50%?

Ik wil er een C8 kopen, maar ik snap nu niet of ik een grote gok neem, of dat het risico mee valt.

• Farabi
  • Niet online
nl-x schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:29:
Wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden... (Misschien dat hier een servicemedewerker/verkoper meeleest)

Hoeveel mensen krijgen uiteindelijk te maken met burn-in? Uiteindelijk 100% ? 10%? 50%?

Ik wil er een C8 kopen, maar ik snap nu niet of ik een grote gok neem, of dat het risico mee valt.
het is echt een grote risico. ik zou er niet aan beginnen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26
nl-x schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:29:

Minimaal 90%. Je hebt geluk als je het niet krijgt. Ik zou er niet aan beginnen.
Pagina: 1 ... 184 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.