PSN: Oldzkoel
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:15
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De gemiddelde levensduur van een TV is langer dan 5 jaar.pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:17:
Dan neem ik over 4 jaar wel een nieuwe TV met HDMI 2.1 wanneer deze aan vervanging toe is;)
Het is dus logisch dat mensen rekening houden met de features als je nu een TV gaat kopen.
Voor mij zou dit dus wel van belang zijn omdat ik wel rekening wil houden met de toekomst en geen bakken geld heb om over vijf jaar een nieuwe TV te kopen.
Ja weet ik, maar ik koop ongeveer elke 5 jaar een nieuwe TV. Dat is niet te kort en niet te lang en dan heb ik mooi weer het nieuwste van het nieuwste.HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:55:
[...]
De gemiddelde levensduur van een TV is langer dan 5 jaar.
Het is dus logisch dat mensen rekening houden met de features als je nu een TV gaat kopen.
Voor mij zou dit dus wel van belang zijn omdat ik wel rekening wil houden met de toekomst en geen bakken geld heb om over vijf jaar een nieuwe TV te kopen.
Van te voren SPAREN is wel een goed idee,dan heb je wel het geld;) En tegen die tijd zijn de Oleds veel goedkoper dan nu.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kan best maar een artikel zoals op Hardware.info zou ook rekening moeten houden met de toekomstige ontwikkelingen en zich niet alleen blindstaren op wat er nu beschikbaar is.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:03:
[...]
chill out friendik beweer niks over de toekomst, dat doe jij nu. ik had het over hedendaags.
De reviews die door een select aantal Tweakers gedaan moeten gaan worden (ivm de LG dealerdays actie) laten nog op zich wachten omdat de TV’s nog niet eens bij de Tweakers staan.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:13:
waar blijven die C9 reviews nou? de tv gaat al volgende week in de verkoop. raar dit.
Kortom, dat schiet niet op.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik vrees dat je wel een uitzondering bent!pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:00:
[...]
Ja weet ik, maar ik koop ongeveer elke 5 jaar een nieuwe TV. Dat is niet te kort en niet te lang en dan heb ik mooi weer het nieuwste van het nieuwste.
Van te voren SPAREN is wel een goed idee,dan heb je wel het geld;) En tegen die tijd zijn de Oleds veel goedkoper dan nu.
Ik wil ook wel iedere 5 jaar een nieuwe TV maar er zijn meer prioriteiten en zaken waar geld in gaat zitten. De focus ligt dus niet alleen op een TV.
De prijzen dalen relatief gezien wel. Voor het geld dat ik voor mijn 42 inch Plasma heb betaald kan ik nu ook een 55 inch C8 kopen. Dit is wel een normale gang van zaken.
Mijn allereerste computer (geen PC!) kostte ook een paar maandsalarissen.
Dat is nu nauwelijks meer voor te stellen.
Een uitzondering vergeleken met de gemiddelde consument,maar toch niet met de gemiddelde tweaker op het forum?HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:06:
[...]
Ik vrees dat je wel een uitzondering bent!
Ik wil ook wel iedere 5 jaar een nieuwe TV maar er zijn meer prioriteiten en zaken waar geld in gaat zitten. De focus ligt dus niet alleen op een TV.
De prijzen dalen relatief gezien wel. Voor het geld dat ik voor mijn 42 inch Plasma heb betaald kan ik nu ook een 55 inch C8 kopen. Dit is wel een normale gang van zaken.
Ik ondervind een bizar probleem met mijn LG 55B6V
Als ik de TV te vlug aan en weer uit zet, dan zal de TV wanneer ik hem de volgende keer weer aan zet niets van videocontent meer afspelen.
Ik kan nog door de menu's en de apps bladeren, maar hij speelt geen enkele videocontent meer af, geen tv-kanalen meer, geen youtube video's, geen playstation meer...
Het enige dat werkt is om de stekker uit te trekken, met de afstandsbediening de TV uit te zetten (want het rode standby lampje blijft branden), een tiental seconden wachten en dan de stekker weer in te steken.
De laatste firmware is geinstalleerd, maar dit probleem blijft bestaan. Het lijkt me een bug te zijn in de soft-of firmware. Ik heb al even gegoogled op dit probleem, maar dat heeft niets opgeleverd...
Heeft hier iemand gelijkaardige problemen vastgesteld met dit model (of een tv uit dezelfde reeks)?
Ik wil elke 1,5 a 2 jaar een nieuwe tv haha. Ben van de gadgets en mooi beeld. Verkoop dan de "oude" en dat scheelt weer in de aanschaf. Zo is iedereen weer anders.HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:06:
[...]
Ik wil ook wel iedere 5 jaar een nieuwe TV <knip>
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Durf ik zo niet te zeggen.pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:11:
[...]
Een uitzondering vergeleken met de gemiddelde consument,maar toch niet met de gemiddelde tweaker op het forum?
Wat ik wel weet dat Tweakers al lang niet meer het grote “nerd” gehalte heeft als waarmee ze gestart zijn.
Een groot deel van de Tweakers zijn niet eens technisch meer en komen hier ook uit interesse of gewoon omdat ze een vraag hebben en deze beantwoord willen zien.
Misschien wel een idee om eens een Poll te starten en te kijken wanneer men een nieuwe TV koopt.
Per persoon verschilt dit uiteraard maar over een grotere groep gezien zal er wel een gemeenschappelijke factor aanwezig zijn.
Ja, het verbaasde mij ook al dat ik meer weet dan de gemiddelde tweaker hier,want zo technisch ben ik nou ook weer niet;)HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:38:
[...]
Durf ik zo niet te zeggen.
Wat ik wel weet dat Tweakers al lang niet meer het grote “nerd” gehalte heeft als waarmee ze gestart zijn.
Een groot deel van de Tweakers zijn niet eens technisch meer en komen hier ook uit interesse of gewoon omdat ze een vraag hebben en deze beantwoord willen zien.
Misschien wel een idee om eens een Poll te starten en te kijken wanneer men een nieuwe TV koopt.
Per persoon verschilt dit uiteraard maar over een grotere groep gezien zal er wel een gemeenschappelijke factor aanwezig zijn.
Als je ziet waar ze het op AVS of AVF allemaal over hebben,daar gaan je hersentjes van knetteren.
Zeker wel interessant en leerzaam, maar hetzelfde geld voor hier ook wel vind ik. Maar dat kots onderwerp sloeg ik even over;)
Your Friendly Neighborhood Moderator
heb je al een keer de fabrieksinstellingen gereset ?lloerdy schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:15:
Vraagje voor de eigenaars van een LG oled van 2016 (6-reeks)
Ik ondervind een bizar probleem met mijn LG 55B6V
Als ik de TV te vlug aan en weer uit zet, dan zal de TV wanneer ik hem de volgende keer weer aan zet niets van videocontent meer afspelen.
Ik kan nog door de menu's en de apps bladeren, maar hij speelt geen enkele videocontent meer af, geen tv-kanalen meer, geen youtube video's, geen playstation meer...
Het enige dat werkt is om de stekker uit te trekken, met de afstandsbediening de TV uit te zetten (want het rode standby lampje blijft branden), een tiental seconden wachten en dan de stekker weer in te steken.
De laatste firmware is geinstalleerd, maar dit probleem blijft bestaan. Het lijkt me een bug te zijn in de soft-of firmware. Ik heb al even gegoogled op dit probleem, maar dat heeft niets opgeleverd...
Heeft hier iemand gelijkaardige problemen vastgesteld met dit model (of een tv uit dezelfde reeks)?
Een gemiddelde tweaker zal lang doen met een TV. Wat moet je als echte tweaker nou met een TV? Valt weinig aan te knutselen en een TV staat hooguit aan als achtergrondgeluid.pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:11:
[...]
Een uitzondering vergeleken met de gemiddelde consument,maar toch niet met de gemiddelde tweaker op het forum?
Nee, helaas enkel TV luidsprekers + optisch of 3.5mm jack.power_user schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:55:
Kan je eigenlijk het geluid uit je tv speakers combineren met het geluid van je soundbar aangesloten met ARC?
Dat er dingen beter kunnen, daar twijfel ik niet aan, maar vraag me ook af of alle klachten wel zo realistisch zijn.pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:24:
Update: Fix voor de dramatische gamma van de nieuwe C8 FW update word aan gewerkt door LG.
Gister de eerste aflevering gezien van Sabrina op Netflix met Dolby Vision. Inderdaad de schaduwen zijn donker, maar alle details kon ik wel zien in de achtergrond. Als ik naar de belichting kijk, dan zijn alle donkere schaduwen geheel conform mijn verwachtingen van zo’n omgeving. Alle lichte delen kloppen ook geheel.
We weten niet wat de cinematographers/directors van deze serie precies wilde laten zien, maar een nachtopname ziet er nu wel realistisch uit. Het is ook niet realistisch dat het ‘s nachts overal helder verlicht is.
Komende van een 10 jaar oude plasma,... ik ben echt onder de indruk van alle HDR10 en DV films.
Maar dit probleem heeft betrekking tot SDR,niet HDR.honey schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:24:
[...]
Dat er dingen beter kunnen, daar twijfel ik niet aan, maar vraag me ook af of alle klachten wel zo realistisch zijn.
Gister de eerste aflevering gezien van Sabrina op Netflix met Dolby Vision. Inderdaad de schaduwen zijn donker, maar alle details kon ik wel zien in de achtergrond. Als ik naar de belichting kijk, dan zijn alle donkere schaduwen geheel conform mijn verwachtingen van zo’n omgeving. Alle lichte delen kloppen ook geheel.
We weten niet wat de cinematographers/directors van deze serie precies wilde laten zien, maar een nachtopname ziet er nu wel realistisch uit. Het is ook niet realistisch dat het ‘s nachts overal helder verlicht is.
Komende van een 10 jaar oude plasma,... ik ben echt onder de indruk van alle HDR10 en DV films.
Vandaar ook dat je 2p low ging verhogen weet je nog.
Toevallig gisteren weer een bericht van de Tweakers Community manager gekregen dat ik begin mei de E9 voor twee weken thuis krijg om te gaan reviewen. Kijk er erg naar uit! Heb nu nog een zeker 10 jaar oude 720p plasma TV thuis staan. Dus de overgang wordt gigantisch!HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:01:
De reviews die door een select aantal Tweakers gedaan moeten gaan worden (ivm de LG dealerdays actie) laten nog op zich wachten omdat de TV’s nog niet eens bij de Tweakers staan.
Kortom, dat schiet niet op.
Nieuwe (Beta?) firmware 04.50.01 schijnt ieg helaas de gammacurve niet verbeterd te hebben...pennywise666 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:24:
Update: Fix voor de dramatische gamma van de nieuwe C8 FW update word aan gewerkt door LG.
Ja, klopt helemaal. Reageerde ook een beetje op de discussies op AVForum over Dolby Vision en dat alles zo donker is. Vraag me af of de ‘problemen’ van SDR geheel los staan van de ervaringen bij HDR?pennywise666 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:45:
[...]
Maar dit probleem heeft betrekking tot SDR,niet HDR.
Vandaar ook dat je 2p low ging verhogen weet je nog.
Met het verhogen van 2P Low is het voor mij nu wel (zo goed als) opgelost en is mijn kijkervaring prima.
Nee deze niet nog helaas. Zou wat zijn zo snel ook. Wat er anders is/verbeterd is,is ook niet duidelijk,dus ik installeer hem niet.Ruud2007 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:47:
[...]
Nieuwe (Beta?) firmware 04.50.01 schijnt ieg helaas de gammacurve niet verbeterd te hebben...
Ik heb zelfs een beetje MEER detail met HDR in schaduw na deze firmware update nadat ik getest heb met een HDR blacklevel video. Dus dat lijkt wel iets verbeterd.honey schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:48:
[...]
Ja, klopt helemaal. Reageerde ook een beetje op de discussies op AVForum over Dolby Vision en dat alles zo donker is. Vraag me af of de ‘problemen’ van SDR geheel los staan van de ervaringen bij HDR?
Met het verhogen van 2P Low is het voor mij nu wel (zo goed als) opgelost en is mijn kijkervaring prima.
[ Voor 46% gewijzigd door pennywise666 op 10-04-2019 10:58 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mooi!Haay schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:13:
[...]
Toevallig gisteren weer een bericht van de Tweakers Community manager gekregen dat ik begin mei de E9 voor twee weken thuis krijg om te gaan reviewen. Kijk er erg naar uit! Heb nu nog een zeker 10 jaar oude 720p plasma TV thuis staan. Dus de overgang wordt gigantisch!
Wel jammer dat je hem nu nog niet thuis hebt staan.
Het zal inderdaad wel een flinke verbetering gaan worden tov een oudere plasma.
Ik heb hier ook nog een Pana plasma maar wel full HD.
Ik verwacht hier in dit topic ook wel reacties over de verschillen tov de 2017 en 2018 modellen.
Dit zal wat lastig te beoordelen zijn als je zo’n model niet hebt of niet gezien hebt.
Tegen die tijd zijn er vast ook wel reviews beschikbaar door Tweakers zelf of andere review sites.
Als je mij 3 jaar geleden vertelde dat ik € 1600,- zou gaan uitgeven voor een tv had ik je toch echt ff uitgelachen...... Maar als je je zaakjes thuis goed op (financiële) orde hebt, is er meer mogelijk dan je denkt.HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:06:
[...]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik twijfel nu sterk tussen even wachten en gaan voor een E9 of nu een E8 kopen, prijzen bij de online aanbieders verschillen wel heel erg van die van de retailers... moet ik me zorgen maken om garantie als ik het bij een partij als tvr***s.nl koop.
Kijkafstand is iets meer dan 3 meter, is dan 55" of 65" een verstandige keuze?
Ik zat voor dezelfde keuze. Verschillen in features zijn nu nog nauwelijks doorslaggevend. Beeldkwaliteit zal vast iets beter zijn, maar het beeld van de 2018 serie is al fantastisch. Je went ook aan dat wat je ziet.Ljsvv schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:59:
Heb in dit topic meegelezen en ben klaar met mijn Philips avontuur. Heb een 48PUS7600 met een hoop software gezeur, Philips wil wel repareren/upgraden met een nieuw moederbord maar kosten zijn voor mijzelf.
Ik twijfel nu sterk tussen even wachten en gaan voor een E9 of nu een E8 kopen, prijzen bij de online aanbieders verschillen wel heel erg van die van de retailers... moet ik me zorgen maken om garantie als ik het bij een partij als tvr***s.nl koop.
Voor ons doorslaggevend: we besparen nu 1000 euro als we de 2018 versie komen (C8). Dat betekend, als we dat geld besparen, dat een nieuwe televisie over een paar jaar nog maar 300 euro zal kosten (1000 + 300). Ik verwacht dat de verschillen in beeldkwaliteit dan veel groter zal zijn.
Waarom wil je de E8 of E9? Als de looks en eventuele betere speakers je niet interesseren zou ik zelf eerder voor een B of C serie gaan. Verder zou ik bij die kijkafstand zelf gaan voor 65". Liever wat groter dan later spijt krijgen van je aankoop. Je vraag over garantie kan ik helaas geen antwoord op geven.Ljsvv schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:59:
Heb in dit topic meegelezen en ben klaar met mijn Philips avontuur. Heb een 48PUS7600 met een hoop software gezeur, Philips wil wel repareren/upgraden met een nieuw moederbord maar kosten zijn voor mijzelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Ljsvv op 10-04-2019 13:09 ]
Ik zit op ruim 2 meter... heb nu 55 en ik weet 100% zeker dat mijn volgende 65 gaat worden. Zeker als je series en films kijkt ga je er zoveel meer in op. (Maar ook voetbal en F1 zijn echt zo ontzettend mooi op een groter vlak.)Ljsvv schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:59:
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik zit op 2 meter met een 65 inch en ik had liever een 77 inch gehad.ArthurMorgan schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:18:
[...]
Ik zit op ruim 2 meter... heb nu 55 en ik weet 100% zeker dat mijn volgende 65 gaat worden. Zeker als je series en films kijkt ga je er zoveel meer in op. (Maar ook voetbal en F1 zijn echt zo ontzettend mooi op een groter vlak.)
Aangezien mijn Panasonic 50" plasma het na jaren trouwe dienst lijkt te begeven, was ik mezelf alvast voorzichtig aan het orienteren op een OLED. Was er eigenlijk al over uit dat het de 55C8 mocht gaan worden. Prima prijs/kwaliteit volgens mij, en toch weer iets groter.
Maar nu ik jullie verhalen lees kan ik dus beter voor een 65 inch gaan
Snap de achterliggende gedachte ook wel, maar hoe zit dat met jullie eventuele partners thuis? Maken die geen probleem van dat enorme zwarte vlak aan de muur als ie uit staat?
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand.
Wij hebben een 55 inch gekozen, juist omdat het ook mooi moet staan in de kamer. Ik zou eens kritisch kijken naar jullie kamer. Kan daar een 65 inch staan zonder dat het lelijk zal zijn? Een 65 inch zou bij ons niet mooi zijn.Denman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:07:
.....
Maar nu ik jullie verhalen lees kan ik dus beter voor een 65 inch gaan
Snap de achterliggende gedachte ook wel, maar hoe zit dat met jullie eventuele partners thuis? Maken die geen probleem van dat enorme zwarte vlak aan de muur als ie uit staat?
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand.
Op ongeveer 2,5 - 3 meter vinden wij 55 inch een prima formaat. We kunnen nu het beeld al niet helemaal zien en scannen dus over het vlak.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Verwijderd
We hebben 2 weken lang geprobeerd om aan een 55" TV te wennen maar deze is uiteindelijk retour gegaan. Vooral bij scenes met veel actie werd ik letterlijk misselijk. We hebben de bank wel eens recht tegenover de TV gezet en toen was er weinig aan de hand. Helemaal geweldig. Helaas is het geen optie om de bank altijd zo te plaatsen.
Ik moet wel toevoegen dat ik erg gevoelig ben voor motion. Dus de combinatie kijkhoek + kijkafstand + gevoeligheid was voor mij teveel van het goede.
Je doet net alsof lelijk/mooi een objectieve constatering is.honey schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:17:
[...]
Wij hebben een 55 inch gekozen, juist omdat het ook mooi moet staan in de kamer. Ik zou eens kritisch kijken naar jullie kamer. Kan daar een 65 inch staan zonder dat het lelijk zal zijn? Een 65 inch zou bij ons niet mooi zijn.
Zet je de tv op een meubel, dan is het echter raadzaam dat de tv niet breder is dan de kast. Anders vergroot je het risico op omstoten. Aan de muur kun je zoveel tv hangen als je wil, zolang het maar past.
Als het puur gaat om het detail van 4k te kunnen waarnemen, moet je eigen voor zo groot mogelijk gaan, want je zit al snel te ver om alles nog te kunnen waarnemen met je ogen. Dwz dat je twee pixels naast elkaar niet meer kunt onderscheiden, niet dat je een enkele witte pixel op een zwart vlak waarneemt.
[ Voor 18% gewijzigd door Atomsk op 10-04-2019 15:12 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Nee hoor, daarom dat hij dat zelf moet beoordelen. Je kunt wel aan de hand van inrichting een beetje bepalen of het mooi zal zijn. Een TV in een kleine ruimte gepropt zal misschien niet geheel mooi staan.Atomsk schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:56:
[...]
Je doet net alsof lelijk/mooi een objectieve constatering is.Lelijk of mooi is subjectief.
Zet je de tv op een meubel, dan is het echter raadzaam dat de tv niet breder is dan de kast. Anders vergroot je het risico op omstoten. Aan de muur kun je zoveel tv hangen als je wil, zolang het maar past.
Wat betreft de kijkhoek, als reactie op een eerdere opmerking, een draaibare muurbeugel kan daarbij heel handig zijn, zoals deze, die we gebruiken icm de C8: https://www.coolblue.nl/p...ogel-s-thin-546-oled.html
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt.power_user schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:21:
Het is subjectief hoor de maat. Ik heb een 55inch op 3 meter en ik zou niet groter willen. Is precies goed wat mij betreft. 65 inch zou ook disproportioneel staan in onze woonkamer van 38m2
Ik heb hier nu nog een 42” Plasma, deze staat in een soort nisje waarbij aan iedere kant nog ongeveer 5cm vrije ruimte over is. Een 55” kan daar niet eens tussen dus zal ik de huiskamer al anders moeten gaan inrichten.
Dat kan wel maar ik denk dat een 65” ook niet gaat passen hier, zo groot is de huiskamer niet.

best vervelend. Je wilt lekker voetbal kijken, maar irriteert je toch aan de vlek.
Dit zou in de automatische cyclus weer recht moeten worden getrokken lees ik in dit forum. Of ik zou de pixel refresh kunnen doen die niet goed schijnt te zijn voor het paneel. Die is dan 50 minuten bezig, wat nu ook niet uit komt....
[ Voor 6% gewijzigd door Downstar2 op 10-04-2019 21:46 ]
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Dit gaat echt niet weg met pixel refresher. Ik zou voor garantie raadplegen.Downstar2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:37:
Hier kom ik er net ook achter dat ik vlekken op mijn c7 heb. Ik let eigenlijk altijd op direct zonlicht. Dan gooi ik de gordijnen dicht. Toch niet helemaal goed gelukt vandaag.
[Afbeelding]
best vervelend. Je wilt lekker voetbal kijken, maar irriteert je toch aan de vlek.
Dit zou in de automatische cyclus weer recht moeten worden getrokken lees ik in dit forum. Of ik zou de pixel refresh kunnen doen die niet goed schijnt te zijn voor het paneel. Die is dan 50 minuten bezig, wat nu ook niet uit komt....
je kunt gerust 1 of 2 x de pixelrefresher draaien,in de meeste gevallen zal de vlek weg gaan.(natuurlijk niet wekelijks) .lukt het dan nog niet, contact opnemen met lgDownstar2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:37:
Hier kom ik er net ook achter dat ik vlekken op mijn c7 heb. Ik let eigenlijk altijd op direct zonlicht. Dan gooi ik de gordijnen dicht. Toch niet helemaal goed gelukt vandaag.
[Afbeelding]
Kunnen we jouw vrouw met mijn vrouw in contact brengen?Mistymo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:11:
Ik twijfelde tussen 55" en 65" maar ben toch maar voor de 65" gegaan. Mijn vrouw had eerst wat bedenkingen want die vond de 47" die we hadden groot genoeg. Nu hangt de tv alweer een maand en ze zegt we hadden misschien beter 77" kunnen nemen
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hoe is de ervaring als de voet niet gebruikt wordt, zoals met een wall mount?
Eerst een TV en speakers nemen, dan een vrouw.westergas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:18:
[...]
Kunnen we jouw vrouw met mijn vrouw in contact brengen?
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Mijn C8 hangt sinds een paar dagen aan de muur in ons nieuwe huis. Ik woon er zelf vanaf overmorgen maar het geluid verbaasde in positieve zin tijdens het eerste uurtje wat ik er mee heb kunnen spelen.nl-x schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:28:
Ik lees op meerdere plaatsen dat de voet van de LG OLED C8 gebogen is en het geluid naar voren weerkaatst.
Hoe is de ervaring als de voet niet gebruikt wordt, zoals met een wall mount?
Ik ga er zelf een soundbar aan koppelen. Iemand toevallig een soundbar (met schroefgaten aan de onderkant LG SJ9) onder een C8 gehangen? Zo ja, hoe?
Dus niet aan de muur er vlak onder want dan zwenkt het geluid niet mee.
[ Voor 5% gewijzigd door power_user op 11-04-2019 11:47 ]
Volslagen waardeloos.Mirx_NL schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:28:
[...]
Een dode pixel zie je niet, een stuck pixel op 100% OLED light zie je direct. Zelfs mijn zoontje van 5 vroeg gelijk wat dat groene puntje is.
Omdat OLED per pixel aangestuurd wordt heb je er veel meer last van dan bijvoorbeeld bij een edge lit. Op mijn vorige Samsung zat er ook een, maar dan moest je op een halve meter afstand nog goed kijken.
Door de lichtsterkte komt het voor mij echt overeen met een defecte pixel op een jaren 90 monitor.
Een foto van zoiets ziet er natuurlijk anders uit als in real life, maar omdat je het vroeg...
[Afbeelding] op een volledig groene achtergrond met OLED op 40.
[Afbeelding] Tijdens normale content met OLED op 40
[Afbeelding] Op afstand
[Afbeelding] Op afstand
TV erin, vrouw eruit.kdeboois schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
[...]
Eerst een TV en speakers nemen, dan een vrouw.
Of anders jouw vrouw mijn vrouw hahahaha. Heeft me trouwens wel eerst een tuin lounge set gekost voordat ik de tv mocht halenwestergas schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:18:
[...]
Kunnen we jouw vrouw met mijn vrouw in contact brengen?
Je vergeet nog de sportauto, Jura koffiezetapparaat, motorfiets, etc etckdeboois schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
[...]
Dat werkt de eerste 10 jaar (ofzo) maar op een gegeven moment wil je vernieuwen. En dan loop je hoe dan ook tegen dat probleem aan.kdeboois schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
Modern problems
modern solutions
Pfff wilde zij een 65"en heb je gekozen voor 55"..Christiaan.. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:51:
Ik heb een LGOLED55E8 (eigenlijk wilde ze 65"), Sonos Soundbar, Sonos Sub en 2x play:1 en allemaal omdat mijn vrouw dat (ook) wilde. De ps4 pro wilden de kids overigens ipv de Wii-U. #happyme
Omdat een soundbar toch nog steeds beter klinkt als de E8 speakers en hij waarschijnlijk de glazen plaat mooier vindt?Greatsword schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:43:
@..Christiaan.. Waarom de E8, als je toch een eigen soundbar bent gegaan? Grootste voordeel van dit model was toch juist de ingebouwde soundbar?
Hamazaki schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:23:
[...]
Dit gaat echt niet weg met pixel refresher. Ik zou voor garantie raadplegen.
pwh53 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:06:
[...]
je kunt gerust 1 of 2 x de pixelrefresher draaien,in de meeste gevallen zal de vlek weg gaan.(natuurlijk niet wekelijks) .lukt het dan nog niet, contact opnemen met lg

Na een handmatige Pixel refresh, aangezien het vanmorgen nog niet weg was, is het resultaat momenteel:

Ziet er zo te zien weer prima uit.
Voortaan nog beter opletten dus, met een klein beetje licht kun je dus al lelijke plekken krijgen..
fijn voor je dat het beeld weer goed is,die van jou is er gevoelig voor,lijkt alsof de 1 er meer en sneller last van heeft dan de ander,weet niet waarom.komt al voor vanaf de b6Downstar2 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:27:
[...]
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een handmatige Pixel refresh, aangezien het vanmorgen nog niet weg was, is het resultaat momenteel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er zo te zien weer prima uit.
Voortaan nog beter opletten dus, met een klein beetje licht kun je dus al lelijke plekken krijgen..
Bij mij werkt het niet automatisch, nieuw gedownloade series zijn onzichtbaar in webOS, pas na handmatig indexeren op de NAS worden ze zichtbaar..
De Sonos set hadden wij al. De E8 had een cashback waardoor deze net iets goedkoper werd dan de C8 welke geen cashback had op dat moment. Ik ga hier niet over prijzen roepen want elke tv is ergens anders goedkoper. Ik haal mijn spul bij de lokale Expert bij mij om de hoek en daar kwam dit zo uit, vandaar. De Sonos heb ik lang niet altijd aanstaan; eigenlijk alleen bij series en films. Dus dat de tv goed (lees: beter) geluid geeft is mooi meegenomen. hij hangt trouwens aan de muur, de mooie voet gebruik ik niet.Greatsword schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:43:
@..Christiaan.. Waarom de E8, als je toch een eigen soundbar bent gegaan? Grootste voordeel van dit model was toch juist de ingebouwde soundbar?
@Mistymo het verschil tussen een soundbar en Sonos is wel een dingetje hè. Mijn vrouw vond het gebruiksgemak helemaal geweldig en langzaamaan hebben we de boel uitgebreid. En die 65"..... tja, je moet wat te dromen houden hè
Dat lijkt me dan eerder aan de NAS te liggenlvanhoe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 03:45:
Is het iemand van jullie gelukt met een LG OLED tv (met de standaard videoplayer van WebOS) en een Synology NAS, om het indexeren goed te laten verlopen?
Bij mij werkt het niet automatisch, nieuw gedownloade series zijn onzichtbaar in webOS, pas na handmatig indexeren op de NAS worden ze zichtbaar..
Arrived anxious, left bored
Ik heb er een tijdje mee gespeeld en kreeg het ook niet goed werkende. Ik gebruik nu gewoon kodi op de shield (die had ik al, niet speciaal voor gekocht).lvanhoe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 03:45:
Is het iemand van jullie gelukt met een LG OLED tv (met de standaard videoplayer van WebOS) en een Synology NAS, om het indexeren goed te laten verlopen?
Het ding komt kort bij het raam (1 meter) te staan en ik kan niet uitsluiten dat er een zonnestraaltje op het paneel zal vallen.....
[LG OLED] Ervaringen & DiscussieLjsvv schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:25:
Sorry voor mijn luiheid, maar hoe krijg je bovenstaande dan? Sta op het punt om een oled65C8 te kopen en schrik hier toch wel een beetje van?
Het ding komt kort bij het raam (1 meter) te staan en ik kan niet uitsluiten dat er een zonnestraaltje op het paneel zal vallen.....
Na even zoeken kom ik op deze 2 uit:
https://www.coolblue.be/nl/vergelijken/411964/804005
Het prijsverschil is er niet naast. Kan ik zonder zorgen voor de BASE 25 M kiezen? Of heb ik toch de speciale "OLED" beugel nodig?
[ Voor 9% gewijzigd door SanderH_ op 12-04-2019 13:33 ]
LG heeft ook zelf een draaibare beugel voor deze TV: De OLW480.SanderH_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:32:
Ik ben op zoek naar een draaibare beugel voor mijn C8.
Het prijsverschil is er niet naast. Kan ik zonder zorgen voor de BASE 25 M kiezen? Of heb ik toch de speciale "OLED" beugel nodig?
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
of dezeSanderH_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:32:
https://www.amazon.de/RIC...Celectronics%2C146&sr=1-1
Met die speciale oled beugel kun je ook je tv (tot 55") haaks op de muur draaien. En bij de oleds zitten de VESA gaten lager, want het dikkere gedeelte waar de gaten in zitten, zit aan de onderkant, terwijl die bij de LCD's veelal in het midden zit. Dit maakt uit voor hoe je zwaartepunt van de tv zit ten opzichte van de beugel. Daarnaast zijn die vertikale beugels bij de eerste beugel 420mm hoog, waardoor deze boven dat dikke deel uit zouden kunnen steken. En die thin kan 25mm dichter naar de muur.SanderH_ schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:32:
Vanuit het service menu?pennywise666 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:29:
MPEG noise reduction werkt weer in FW 04.10.50. Ik heb net de update gedaan.
Is dit nuttig?pennywise666 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:29:
En loss of detail?
Nickname does not reflect reality
Niet te zien met het blote oog op normale afstand als je het gewoon op laag of medium zet.
Heeft het sowieso zin om een speler aan te schaffen? Ik lees namelijk dat 4k streaming het niet haalt bij discs.
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Als je kwaliteit wil dan kan dat via een uhd bluray speler ja, niet via legale 4k streaming.StopEcocide schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:23:
Iemand enig idee welke 4k speler ik het beste kan aanschaffen bij de LG 55C8PLA?
Heeft het sowieso zin om een speler aan te schaffen? Ik lees namelijk dat 4k streaming het niet haalt bij discs.
Je kan ook hier eens naar kijken: https://www.reddit.com/r/plexshares/
[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 12-04-2019 19:37 ]
Bedankt voor deze tip! Ik ben nu aan het uitvogelen hoe het werkt.pennywise666 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:31:
[...]
Als je kwaliteit wil dan kan dat via een uhd bluray speler ja, niet via legale 4k streaming.
Je kan ook hier eens naar kijken: https://www.reddit.com/r/plexshares/
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Jorgen schreef op maandag 8 april 2019 @ 00:50:
Ik heb ineens weer dat de stemmen weg zijn bij het afspelen van tv- en netflixcontent. Ik heb de Dolby Atmos optie al weer aan- en uitgezet (want dat hielp vorige keer); de instellingen veranderd voor de verbinding naar mijn receiver, etc. Als ik de uitvoer op PCM zet, wordt het geluid ietsje harder, maar wel stereo. Die zet ik dus op automatisch. Ik heb ook de andere soorten verbinding en uitvoer veranderd, maar dat helpt allemaal niks. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Geluidstest in het audio-menu zegt dat het tv geluid goed is, maar zowel via de tv speakers, als via de receiver is het center/stemgeluid zeer zwak.
Mijn apparaten:
LG OLED55C7
Marantz SR7011 incl 5 speakers + subwoofer aangesloten.
beeld van receiver via hdmi naar tv
audio van tv via toslink naar receiver
getest met Veronica en Net 5, en verschillende series op Netflix
Het lijkt te maken te hebben met de nieuwe YouTube app. Nadat ik deze had geüpdatet en wat filmpjes had afgespeeld, verdween het geluid. Een paar uur later was het weer normaal. De afgelopen dagen kon ik normaal tv kijken en klonk het geluid via mijn reciever + luidsprekers prima. Vanavond heb ik nog even een paar YouTube filmpjes bekeken en ook daarna verdween het (center-)geluid van de normale tv-kanalen.Anteros schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:48:
[...]
Dit heeft denk ik niets met je TV te maken ben ik bang. Ik heb namelijk een SR7010 en ik heb *exact* hetzelfde probleem. Ik heb de Nvidia shield + Ziggo Media-ding aangesloten en af en toe met TV of Netflix vallen de stemmen weg (center speaker geeft een erg laag volume). Stereo is de enige mode waar je dan wel alles goed hoort. Tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Meer mensen die dit herkennen?
[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 13-04-2019 01:35 ]
Ja, als je graag de best mogelijke beeldkwaliteit wil, heeft het nog steeds zin om UHD-discs te bekijken.StopEcocide schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:23:
Iemand enig idee welke 4k speler ik het beste kan aanschaffen bij de LG 55C8PLA?
LG heeft al UHD-spelers vanaf € 127. Voor Sony en Panasonic betaal je iets meer. Het ligt er maar net aan wat voor extra aansluitingen je nodig hebt en of je een display wilt of niet. Het aantal fabrikanten wordt wel steeds kleiner. Op de frontpage van Tweakers viel te lezen dat Oppo en Samsung al gestopt zijn met het maken van deze spelers. Panasonic komt vaak naar voren als maker van zeer goede spelers, maar dan betaal je de hoofdprijs. Zelf heb ik een LG UP970, maar die wordt volgens mij al niet meer gemaakt. Wel een prima speler.
Weet nog niet hoe het eruit ziet want me tv kast komt pas dinsdag en dan kan ik pas alles aansluiten.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Die heb ik ook voor onze 55E8, topding 👌maxoss schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:04:
Heb deze voor mijn 55C8:
Werkt perfect
https://www.debeugelknaller.nl/dq-hercules-flex-400.html
Net zo stevig, maar 75% goedkoper... : https://www.vidaxl.nl/e/8...aan-muur-600x400-mm-37-70maxoss schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:04:
Heb deze voor mijn 55C8:
Werkt perfect
https://www.debeugelknaller.nl/dq-hercules-flex-400.html
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
Ik heb enkele maanden geleden een OLED65E7V gekocht. Prachtig scherm. Maar na enkele weken begon ik steeds meer last van mijn ogen te krijgen. Pijnlijke, geïrriteerde ogen. Wat uiteindelijk zelfs voor hoofdpijn zorgde. Ik kijk gemiddeld zo'n 4 a 5 uur tv per avond. Als ik naar het scherm kijk krijg ik een licht koud gevoel in mijn ogen en voelt het aan als een lichte druk op de ogen.
Ik heb al diverse instellingswijzigingen gemaakt. Oled omlaag, helderheid omlaag, trumotion aan/uit, verschillende beeld modes, etc. Zo'n verandering helpt meestal 1 a 2 weken maar dan komen de klachten langzaam terug.
Ook nog gezorgd voor ambient lighting door led strips achter het scherm te plaatsen, scherm ISF te laten kaliberen en zelf een blauw filter bril geprobeerd maar helaas geen positief resultaat.
Als de hoofdpijn opkomt schakel ik terug naar mijn oude 50" Panasonic plasma. De hoofdpijn en geïrriteerde ogen zijn dan snel voorbij.
Heel erg jammer. Ik sta op het punt om dit prachtige scherm de deur uit te doen.
Misschien gewoon eens naar de huisarts gaan. Misschien heb je gewoon wat anders, bijvoorbeeld te droge ogen, hoge oogdruk o.i.d. Een OLED scherm lijkt mij niet meteen de oorzaak.mozzer schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:32:
Zijn er hier misschien ook mensen die oog klachten ervaren bij het "lang" kijken naar een LG OLED scherm?
Ik heb enkele maanden geleden een OLED65E7V gekocht. Prachtig scherm. Maar na enkele weken begon ik steeds meer last van mijn ogen te krijgen. Pijnlijke, geïrriteerde ogen. Wat uiteindelijk zelfs voor hoofdpijn zorgde. Ik kijk gemiddeld zo'n 4 a 5 uur tv per avond. Als ik naar het scherm kijk krijg ik een licht koud gevoel in mijn ogen en voelt het aan als een lichte druk op de ogen.
Ik heb al diverse instellingswijzigingen gemaakt. Oled omlaag, helderheid omlaag, trumotion aan/uit, verschillende beeld modes, etc. Zo'n verandering helpt meestal 1 a 2 weken maar dan komen de klachten langzaam terug.
Ook nog gezorgd voor ambient lighting door led strips achter het scherm te plaatsen, scherm ISF te laten kaliberen en zelf een blauw filter bril geprobeerd maar helaas geen positief resultaat.
Als de hoofdpijn opkomt schakel ik terug naar mijn oude 50" Panasonic plasma. De hoofdpijn en geïrriteerde ogen zijn dan snel voorbij.
Heel erg jammer. Ik sta op het punt om dit prachtige scherm de deur uit te doen.
Verwijderd
Zou het geen combinatie van factoren kunnen zijn?mozzer schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:32:
Zijn er hier misschien ook mensen die oog klachten ervaren bij het "lang" kijken naar een LG OLED scherm?
Zelf ben ik erg gevoelig voor de motion-verwerking van TV's. Beneden in de huiskamer kon ik een 55" LG OLED TV niet hebben. Dit vanwege de combinatie: formaat + kijkhoek + afstand + motionverwerking. Ik krijg dan (naast misselijkheid) vergelijkbare klachten als die van jou. In de slaapkamer ging het een stuk beter. Afstand was iets groter en hier lag ik recht voor de TV i.p.v. dat ik vanaf de zijkant keek. Maar uiteindelijk is de TV toch nog retour gegaan.
Een andere suggestie. Zou het kunnen dat je intensiever (meer gefocust / meer opgaat in de content) TV kijkt op de OLED en daardoor minder knippert?
Je hebt last van oled pwm eye strain. Je vindt de klachten veelvuldig bij iPhone x(s) gebruikers. Omdat er niet zoveel oled tv’s in verhouding tov iPhones zijn verkocht is het fenomeen voor tv’s wat onbekend. Google er maar eens op. Enige wat misschien kan helpen is maximale helderheid zodat de pwm uit gaat maar biedt geen garantie. Als je er gevoelig voor bent kun je geen gebruik maken van een oled scherm tot er een andere manier dan pwm gebruikt wordt om de helderheid te regelen.mozzer schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:32:
Meer info bijv hier https://ledstrain.org/d/175-oled-tv-same-issues
4k streaming haalt het absoluut niet bij een disc.. Ik heb zelf deze speler gekocht. https://www.panasonic.com...-ray-player/dp-ub820.htmlStopEcocide schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:23:
Echt een geweldige speler, die ook solide aanvoelt. Dolby vision zit er ook op.
Netflix of Amazon Prime of Itunes etc. halen het niet bij een disc nee...harley2009 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:06:
[...]
4k streaming haalt het absoluut niet bij een disc.. Ik heb zelf deze speler gekocht. https://www.panasonic.com...-ray-player/dp-ub820.html
Echt een geweldige speler, die ook solide aanvoelt. Dolby vision zit er ook op.
Maar er zijn genoeg Plexshares waarbij je gewoon 1 op 1 UHD Blu Ray kopieën kan streamen.
Dus dan heb je al die dure apparatuur niet nodig. En geen gedoe met schijfjes etc.
Is er een nieuwe update uit? Zo fixt deze het gamma issue?pennywise666 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:29:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.