• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
pwh53 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:37:
[...]

volgens mij is er geen verschil in beeldkwaliteit,meer gemak en 1 AB en box minder,je hebt dan wel een beperking met opnemen.(1 zender,niet meer bv. nl 1 kijken en tegelijkertijd rtl 4 opnemen) en geluid zal dan via arc naar de denon gaan
Er kan een verschil zitten in kwaliteit, afhankelijk van de zender. De horizon box kun je forceren naar 720p/1080p, maar als je de interne decoder gebruiker, dan kan er ook 1080i tussen zitten. De LG is niet zo heel sterk met interlaced beelden.

Tenminste, dat is bij mijn 6-serie zo. Maar ik heb weinig ervaring met nieuwere series van LG.

Lijkt ook bij de nieuwere series nog te zijn:

https://www.avforums.com/...interlaced-video.2099717/

[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2019 10:07 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Adlermann schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:06:
[...]

Er kan een verschil zitten in kwaliteit, afhankelijk van de zender. De horizon box kun je forceren naar 720p/1080p, maar als je de interne decoder gebruiker, dan kan er ook 1080i tussen zitten. De LG is niet zo heel sterk met interlaced beelden.

Tenminste, dat is bij mijn 6-serie zo. Maar ik heb weinig ervaring met nieuwere series van LG.

Lijkt ook bij de nieuwere series nog te zijn:

https://www.avforums.com/...interlaced-video.2099717/
Kan ik dan hier de conclusie uit trekken dat ik dan beter de humax kan gebruiken dan de ci+ module (qua beeldkwaliteit)?

Hoi!

• Adlermann
EWK schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:12:
[...]

Kan ik dan hier de conclusie uit trekken dat ik dan beter de humax kan gebruiken dan de ci+ module (qua beeldkwaliteit)?
Als je gevoelig bent voor motion artefacts, dan wel. Dan moet je wel de decoder forceren naar 720p/1080p.

En afhankelijk welke zenders je kijkt; ik weet niet zo uit mijn hoofd welke zenders 1080i zijn.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Of, met een beetje acceptabele receiver, deze de deïnterlacing laten doen (was hier zichtbaar beste optie (geen OLED :) ).

Nickname does not reflect reality

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
EWK schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:12:
[...]

ja denk het wel,als je ook nog regelmatig op neemt van tv dan sowieso.

• Adlermann
Brad Pitt schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:24:
Of, met een beetje acceptabele receiver, deze de deïnterlacing laten doen (was hier zichtbaar beste optie (geen OLED :) ).
Snap ik, maar ik wil juist af van een receiver in de toekomst :) Ik ga overstappen op een soundbar voor de TV en een stereoversterker (pm6006 minimaal) voor muziek :)

Ik wil geen 5.1 crap meer in m'n woonkamer. Neemt teveel ruimte in beslag. Maar dat is pas per oktober als ik ga verhuizen naar mn koopwoning.
Mijn receiver heb ik al lang geleden gedumot: stereo all the way! :Y)

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
Cap schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:31:
Mijn receiver heb ik al lang geleden gedumot: stereo all the way! :Y)
Maar waarom wil je dan geen 5.1 met films?

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:15
Vanwege een kleinere woonkamer ben ik ook over gegaan naar een soundbar maar dan wel met draadloze surround speakers, tot nu toe erg tevreden. (pricewatch: Samsung HW-K950)

Eerst had ik een soundbar zonder surround speakers maar dat viel zo erg tegen met film kijken dat ik maar voor deze heb gekozen, nog geen seconde spijt van gehad. _/-\o_

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11 06:32
mrmrmr schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 02:09:
Ik zoek een USB stick voor mijn OLED55C8 tv (2018) met grote capaciteit (>64GB). Deze tv heeft vermoedelijk USB 2.0 aansluitingen. Er zijn veel snelle USB sticks, maar de vraag is of die wel geschikt zijn. Een snelle 64GB Sandisk Extreme USB 3.0 stick doet het niet goed meer, want de opnames worden nu bijna altijd voortijdig afgebroken op willekeurige momenten. De foutmelding in de TV zegt niets nuttigs behalve dat de opname afgebroken is.

Een andere Sandisk Dual USB Drive 32GB doet het wel weer goed, maar die wordt niet meer gemaakt en is niet groot genoeg.

Vermoedelijk voldoet een USB drive die zonder haperen kan schrijven als USB 2.0 device. Dat hoeft niet eens zo snel te zijn, maar er mogen geen onderbrekingen c.q. wachttijden ontstaan. Veel op zich snelle USB 3.0 sticks kunnen naar 2.0 omschakelen, maar ik vraag me af of het dan niet trager wordt dan een snelle USB 2.0 stick.

De TV schrijft opnamen als bestanden van ~100MB weg samen met enkele kleine bestandjes. De TV draait de laatste versie van het OS.

Externe SSD's zijn voor mij eigenlijk alleen interessant als ze onder idle nauwelijks iets gebruiken. De meeste externe SSD's verbruiken teveel (>>0,5W) onder idle. Geen idee of LG ueberhaupt besparingsfuncties gebruikt in hun OS.

Welke 64 of 128GB USB stick werkt goed voor opnamens in deze LG TV?
Ik gebruik een 256GB stick van Sandisk, maar alleen om content af te spelen. Is NTFS geformatteerd en draait als een zonnetje. Als je wil opnemen kun je het beste de TV laten formatteren, zoals pwh53 als aangaf.
pennywise666 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:33:
[...]

Maar waarom wil je dan geen 5.1 met films?
Omdat dat me niet boeit. Liever gewoon goede stereo en goed verstaanbare spraak. Voor mij is surround clutter, overkill. Ik hoef geen vliegtuig van achter over te horen vliegen, het beeld is toch ook alleen maar van voren en niet om me heen? Ik zit dus niet in de film maar kijk ernaar, als toeschouwer, door een tweedimensionaal venster. Daar past stereo perfect bij.

• pennywise666
@Cap Dus wel met centerspeaker voor de spraak?Of dat ook niet? Zou toch perfect zijn 2.1 voor film dan in jouw geval lijkt me.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 12:36
Bij goed geplaatste stereo speakers zal je een center speaker voor spraak niet missen.

Ik zag trouwens dat de 2019 modellen bij Apollo te reserveren zijn. Binnenkort maar eens informeren naar een scherpe prijs.

• pennywise666
Blaffeh schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:03:
Bij goed geplaatste stereo speakers zal je een center speaker voor spraak niet missen.

Ik zag trouwens dat de 2019 modellen bij Apollo te reserveren zijn. Binnenkort maar eens informeren naar een scherpe prijs.
Maar door het stemgeluid in the frontspeakers kunnen de andere tonen soms minder goed naar voren komen toch? Vandaar dat mensen een echte centerspeaker gebruiken ipv een phantomspeaker dacht ik.

• Blaffeh
Zo ervaar ik dat niet. Tweeters op oorhoogte en de speakers iets ingedraaid positioneren en voor mij klinkt dat uitstekend bij muziek, en prima bij films en tv.

• pennywise666
Blaffeh schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:17:
Zo ervaar ik dat niet. Tweeters op oorhoogte en de speaker iets ingedraaid positioneren en voor mij klinkt dat uitstekend bij muziek, en prima bij films en tv.
Ok, ik had het eens een keer eerder geprobeerd,maar ik ga nu toch maar weer verder testen er mee.
Aan de opstelling ligt het iig niet.
Edit: doe je dan pure modus of de gekalibreerde stereo?
Voor muziek doe ik iig pure mode.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 06-04-2019 19:21 ]

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik wil graag even iets bij jullie checken na eea in dit forum gelezen te hebben. Ik heb gister een c8 besteld en deze wordt dinsdag geleverd.

Heb ik het goed dat de c8 geen HD audio naar mijn versterker kan sturen omdat arc dit niet ondersteund. Mijn versterker Denon 2113 ondersteund wel HD audio maar geen HDR10 of dolby vision. Nu loopt alles via mijn versterker en wil dit eigenlijk zo laten. Ik wil en goed beeld maar ook goed geluid.
Zijn er C8 bezitters die een HDMI splitter gebruiken bijv bij Apple tv 4K om beeld naar de tv te laten gaan en geluid naar hun versterker.
Of is het beter de C8 te annuleren en op een c9 te wachten zodat ook de apps in webos HD geluid naar de versterker kunnen sturen via earc /HDMI 2.1. Keuzes
rened80 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:18:
Ik wil graag even iets bij jullie checken na eea in dit forum gelezen te hebben. Ik heb gister een c8 besteld en deze wordt dinsdag geleverd.

Heb ik het goed dat de c8 geen HD audio naar mijn versterker kan sturen omdat arc dit niet ondersteund. Mijn versterker Denon 2113 ondersteund wel HD audio maar geen HDR10 of dolby vision. Nu loopt alles via mijn versterker en wil dit eigenlijk zo laten. Ik wil en goed beeld maar ook goed geluid.
Zijn er C8 bezitters die een HDMI splitter gebruiken bijv bij Apple tv 4K om beeld naar de tv te laten gaan en geluid naar hun versterker.
Of is het beter de C8 te annuleren en op een c9 te wachten zodat ook de apps in webos HD geluid naar de versterker kunnen sturen via earc /HDMI 2.1. Keuzes
Je moet jezelf de vraag stellen of je nu een bron gebruikt die HD geluid heeft.
In de meeste gevallen zal dit niet zo zijn. Wil je in de toekomst wel HD geluid via HDMI laten doorgeven heb je dus HDMI 2.1 nodig en dat zit alleen in de 2019 modellen.

Gewone HDTV uitzendingen kennen geen HD geluid.
Netflix ook (nog) niet.
De bron zal dan Blu-ray moeten zijn.

• rened80
HoppyF schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:05:
[...]

Je moet jezelf de vraag stellen of je nu een bron gebruikt die HD geluid heeft.
In de meeste gevallen zal dit niet zo zijn. Wil je in de toekomst wel HD geluid via HDMI laten doorgeven heb je dus HDMI 2.1 nodig en dat zit alleen in de 2019 modellen.

Gewone HDTV uitzendingen kennen geen HD geluid.
Netflix ook (nog) niet.
De bron zal dan Blu-ray moeten zijn.
De films van mijn nas hebben soms HD geluid. De nas is aangesloten op mijn versterker. De versterker zal vervangen moeten worden om bijv dolby vision via de nas of Apple tv door te kunnen geven.
Maar ik lees ook dat Netflix app op lg OLED’s dolby atmos ondersteunt. Nu alleen nog op tv en via soundbar volgens mij, maar dit signaal zal dan niet naar externe versterkers verzonden worden?

Nu kan ik door een nieuwe versterker die 4K geheel ondersteunt het probleem oplossen, maar dan moet ik de Apple tv gebruiken voor Netflix, films etc gebruiken. Het zou mooi zijn als deze schakel er uit kan, maar dit lijkt met c8 niet te kunnen.

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-11 10:34
Ik lees allerlei berichten van mensen over HD geluid etc etc. Ik moet jullie eerlijk zeggen: mijn combo van Sonos Beam met 2 Play:1 als surround speakers geeft een beter geluid dan een eerder gebruikte set met Denon versterker met Harman Kardon speakers. Schijnbaar hoor ik het verschil niet met HD of niet, maar met de LG C8 en de Sonos setup ben ik meer dan tevreden. Ook via de interne Netflix app vanaf de TV zeer mooi surround geluid. Ignorance is bliss zeggen ze dan, toch? 😄

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
rened80 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:18:

Ik heb een C8 en via ARC aangesloten op mijn Yamaha 2500 soundbar. Ik hoor geen significant verschil tussen Dolby Atmos of andere HD soundbron en DD 5.1. Beeld is heel mooi, vooral HDR. Geluid is ook prachtig.

Voor ons was 1000 euro extra het niet waard. Over bijv. 2 jaar, kost (door het bespaarde geld) een nieuwe tv maar 300 euro. ;) Dan zijn er misschien nog grotere verschillen vergeleken met de C8. ;)

• honey
pennywise666 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:41:
[...]

Kijk,zwart moet zwart blijven. Dus dan moet je even een zwart testscherm opzetten en dat in het donker bekijken.
Vervolgens zet je de brightness op 50 en dan ga je van daaruit de brightness verhogen tot dat je black glow/raised black (niet meer puur zwart) ziet. Normaal gesproken is dus een setting van 50/51/52 goed. Maar dat moet je dus even goed testen. En laat je ogen eerst goed wennen in het donker.

Nadat je de brightness juist gezet hebt ga je pas naar die 2p low setting en die RG en B in evenveel stappen verhogen.
Je advies lijkt de oplossing te zijn. :)

Het was erg lastig om 'black glow' te zien door de heldere menubalk, maar

Gamma 2.2, brightness 51 en 2P Laag: RGB 7,7,7 lijkt nu een prima setting.

Ik heb ook het gevoel dat mijn tv de eerste dagen ook spontaan wat beter werd in de schaduwen. In iedergeval nu tevreden en laten het zo eerst staan.

Wat doet 2P Laag precies anders dan brightness?

• pennywise666
honey schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:07:
[...]

Ik heb ook het gevoel dat mijn tv de eerste dagen ook spontaan wat beter werd in de schaduwen. In iedergeval nu tevreden en laten het zo eerst staan.

Ok,mooi om te horen.
Ik geloof dat 2 point low de gamma verlaagd over de hele range en brightness is blacklevel.
Je kan ook nog 20 point IRE 5 verhogen en dan word alles beter zichtbaar near black,maar dan blijft de rest hetzelfde en dan klopt de verhouding niet meer lijkt me.
Kan je ook uittesten hoe dat er uit ziet bij je.

Ja, ik heb ook verhalen gelezen dat ze wat beter kunnen worden in de schaduwen na een tijdje.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 13:09

Puck

W32.Deadcode.A

rened80 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:26:
[...]

Maar ik lees ook dat Netflix app op lg OLED’s dolby atmos ondersteunt. Nu alleen nog op tv en via soundbar volgens mij, maar dit signaal zal dan niet naar externe versterkers verzonden worden?
De Atmos van Netflix is geen HD maar ook compressed en werkt over DD+ signaal. Dit werkt dus gewoon over ARC mits je soundbar/versterker dit ondersteund (dat betekend dat een versterker Atmos kan ondersteunen maar niet per see deze lossy versie, verwarrend allemaal!)

Arrived anxious, left bored

• pwh53
pennywise666 schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:17:
[...]

Ok,mooi om te horen.
Ik geloof dat 2 point low de gamma verlaagd over de hele range en brightness is blacklevel.
Je kan ook nog 20 point IRE 5 verhogen en dan word alles beter zichtbaar near black,maar dan blijft de rest hetzelfde en dan klopt de verhouding niet meer lijkt me.
Kan je ook uittesten hoe dat er uit ziet bij je.

Ja, ik heb ook verhalen gelezen dat ze wat beter kunnen worden in de schaduwen na een tijdje.
honey schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:07:
[...]

ik meen ergens gelezen te hebben na 200 branduren.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
https://www.avforums.com/...p-matches-in-4k-hdr.16021

Lukt het nog mensen om de iplayer nu werkend te krijgen? Ik lees dat het mensen is gelukt met het wk.
Ben benieuwd of het nu nog werkt..
Djuroen schreef op zondag 7 april 2019 @ 07:42:
Ik lees allerlei berichten van mensen over HD geluid etc etc. Ik moet jullie eerlijk zeggen: mijn combo van Sonos Beam met 2 Play:1 als surround speakers geeft een beter geluid dan een eerder gebruikte set met Denon versterker met Harman Kardon speakers. Schijnbaar hoor ik het verschil niet met HD of niet, maar met de LG C8 en de Sonos setup ben ik meer dan tevreden. Ook via de interne Netflix app vanaf de TV zeer mooi surround geluid. Ignorance is bliss zeggen ze dan, toch? 😄
Het gaat er niet om of je het verschil hoort maar of je HD audio kunt weergeven!
Nu zullen de meeste bronnen wel zowel HD audio als compressies audio kunnen aanleveren dus dan merk je het niet zo want dan heb je altijd geluid.
Dolby Atmos is overigens geen HD audio maar compressed net als Dolby Digital 5.1.

Wonderlijk blijft het wel want er bestaat al jaren lossless audio maar het wordt nog veel te weinig gebruikt.

• pennywise666
Brimme schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:49:
https://www.avforums.com/...p-matches-in-4k-hdr.16021

Lukt het nog mensen om de iplayer nu werkend te krijgen? Ik lees dat het mensen is gelukt met het wk.
Ben benieuwd of het nu nog werkt..
Blimey...dan heb ik dat dus gemist gisteren die FA cup wedstrijd in UHD.
Nooit geen problemen mee gehad hier met de BBC Iplayer en heb nog WK finale en tennis in UHD gekeken vorig jaar.

• Brimme
Welke instellingen gebruik jij om dat te kijken?

• pennywise666
Brimme schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:14:
Welke instellingen gebruik jij om dat te kijken?
Gewoon een smartDNS invullen. Verder niks.

• Brimme
Thanks. Ga er even een zoeken

• Brimme
Krijg het toch niet voor elkaar.

Heb deze dns ingevuld.

Voor de mensen die het interessant vinden om BBC
UHD te kijken. :)

Zet landinstellingen voor lg apps op UK en pak deze uk dns 191.101.6.227
Moet ik dan ook een account nemen daar?

Ik heb een account aangemaakt bij bbc en heb de App. Als ik iets wil kijken krijg ik : something went wrong lading this programma code 02001.

Hopelijk heeft iemand een oplossing

• pennywise666
Brimme schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:48:
Krijg het toch niet voor elkaar.

Heb deze dns ingevuld.

Voor de mensen die het interessant vinden om BBC
[...]

Moet ik dan ook een account nemen daar?

Ik heb een account aangemaakt bij bbc en heb de App. Als ik iets wil kijken krijg ik : something went wrong lading this programma code 02001.

Hopelijk heeft iemand een oplossing
Zo doe ik het:

DNS invullen op je tv van:
https://www.smartdnsproxy.com/

Account maken bij BBC Iplayer. En klaar.
Simpeler kan het niet.

• Brimme
Thanks die werkt!

Nu er even achter komen welke dingen 4k zijn. Zie nergens een bittrate. Dynasties schijnt 4k te zijn. Ben benieuwd of de on demand dat ook is

• pennywise666
Brimme schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:22:
Thanks die werkt!

Nu er even achter komen welke dingen 4k zijn. Zie nergens een bittrate. Dynasties schijnt 4k te zijn. Ben benieuwd of de on demand dat ook is
Moet UHD bij staan dacht ik. En Dynasties staat er niet meer op in 4K HDR omdat de UHD Blu Ray nu uit is.
En ik zie niks staan nu om in UHD te kijken daar.

• Brimme
Ooow jammer.

Net te laat dan

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 00:31
Puck schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:38:
[...]
De Atmos van Netflix is geen HD maar ook compressed en werkt over DD+ signaal. Dit werkt dus gewoon over ARC mits je soundbar/versterker dit ondersteund (dat betekend dat een versterker Atmos kan ondersteunen maar niet per see deze lossy versie, verwarrend allemaal!)
Haha, hoe vaak ik jou dit wel niet heb zien uitleggen in dit topic. Heerlijk _/-\o_
Maar het klopt wel!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Aghh, als ik die posts weer zie over hd audio, ren ik meteen weg uit dit topic :r

• rened80
Hamazaki schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:05:
Aghh, als ik die posts weer zie over hd audio, ren ik meteen weg uit dit topic :r
Ren ze!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ineens weer dat de stemmen weg zijn bij het afspelen van tv- en netflixcontent. Ik heb de Dolby Atmos optie al weer aan- en uitgezet (want dat hielp vorige keer); de instellingen veranderd voor de verbinding naar mijn receiver, etc. Als ik de uitvoer op PCM zet, wordt het geluid ietsje harder, maar wel stereo. Die zet ik dus op automatisch. Ik heb ook de andere soorten verbinding en uitvoer veranderd, maar dat helpt allemaal niks. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Geluidstest in het audio-menu zegt dat het tv geluid goed is, maar zowel via de tv speakers, als via de receiver is het center/stemgeluid zeer zwak.

Mijn apparaten:
LG OLED55C7
Marantz SR7011 incl 5 speakers + subwoofer aangesloten.

beeld van receiver via hdmi naar tv
audio van tv via toslink naar receiver

getest met Veronica en Net 5, en verschillende series op Netflix

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 08-04-2019 01:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Vrienden,

HELP!!

Ik wil zo graag mijn oude firmware terug. Die .31 firmware(de meest recente) is het niet voor mij. Ik blijf maar weer bezig met de instellingen. Mijn prachtige beeld is weg. Ook de aanwijzingen hier in het forum helpen mij niet.

Op de website van LG staat alleen 03.01.00 als vervanger. Ik vermoed dat dit de eerste fw is en die moet er natuurlijk niet meer op. Kan iemand mij helpen de 1 na laatste software te vinden en kan ik het dan met een USB stick terugzetten? Ik meen dat de update eindigde op .15 maar weet het niet zeker.

Hoor graag van jullie.

Groet,

[ Voor 3% gewijzigd door Bigbro00 op 08-04-2019 08:17 ]

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Hamazaki schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:17:
[...]

Het dolby bestand zat altijd in de container, maar hij werd nooit gepakt. Is dit alleen toevallig bij first man? Of wordt het voortaan goed gepakt?

Kan je trouwens switchen tussen hdr10 en dolby vision met de lg player? Zo te zien niet.

UPDATE; Ik zie dat het een mp4 bestand is sorry. Ik las net op een forum dat dolby vision voortaan afgespeeld kan worden met mp4.
Ik heb hier van de week even mee lopen spelen, het lukt inderdaad om een 4k blu-ray om te zetten naar een mp4 remux met een progje dv-mp4-maker.exe.

Heb dit getest met de volledige 4k blu-ray van Aqua man en mijn lg B7 pakt deze nu in Dolby vision

www.makemkv.com/forum/viewtopic.php?t=18602

• Farabi
  • Niet online
donpablo80 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb hier van de week even mee lopen spelen, het lukt inderdaad om een 4k blu-ray om te zetten naar een mp4 remux met een progje dv-mp4-maker.exe.

Heb dit getest met de volledige 4k blu-ray van Aqua man en mijn lg B7 pakt deze nu in Dolby vision

www.makemkv.com/forum/viewtopic.php?t=18602
ik kwam er niet uit met het command gedeelte..ik zou heel graag een stappenplan in het nederlands van je willen. mag ook via pm. ik hoor het graag!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:04
Sinds de laatste Webos update zijn een aantal Netflix series met Dollby Vision erg donker geworden op mijn LG 55B8. Sabrina bijvoorbeeld is overdag niet te kijken, ik moet DV op Vivid (bah) zetten om iets te kunnen zien.

Weet iemand hoe je Dolby Vision kan uitschakelen op de B8 of in Netflix? Ik kon niks vinden in de B8 settings vinden, Netflix lijkt DV te 'forceren' op de LG. Google levert ook geen relevante resultaten op dus ik hoop dat een tweaker hier een oplossing voor heeft :)

• Bigbro00
Dus de B8 heeft zijn update nu ook gehad. Ik ben er helemaal niet blij mee. Veel te donker en er is meer aan de hand. Kan wel de brightness nu tot 60 zetten daar waar het voorheen maar tot 52 kon voordat het scherm melkig wordt maar ik ben er echt niet blij mee. Hierboven al een post geplaatst. Hopelijk kan iemand daarop antwoorden. Wordt zeer gewaardeerd.

• pwh53
Bigbro00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:15:
Vrienden,

HELP!!

Ik wil zo graag mijn oude firmware terug. Die .31 firmware(de meest recente) is het niet voor mij. Ik blijf maar weer bezig met de instellingen. Mijn prachtige beeld is weg. Ook de aanwijzingen hier in het forum helpen mij niet.

Op de website van LG staat alleen 03.01.00 als vervanger. Ik vermoed dat dit de eerste fw is en die moet er natuurlijk niet meer op. Kan iemand mij helpen de 1 na laatste software te vinden en kan ik het dan met een USB stick terugzetten? Ik meen dat de update eindigde op .15 maar weet het niet zeker.

Hoor graag van jullie.

Groet,
04.10.25 (UK)
https://www.lg.com/uk/sup...8341&modelNum=OLED65B8PLA
als het goed is staat er in dit forum wel hoe je kunt downgraden.B-serie heeft een aparte firmware ivm andere processor.

• honey
Bigbro00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:10:
Dus de B8 heeft zijn update nu ook gehad. Ik ben er helemaal niet blij mee. Veel te donker en er is meer aan de hand. Kan wel de brightness nu tot 60 zetten daar waar het voorheen maar tot 52 kon voordat het scherm melkig wordt maar ik ben er echt niet blij mee. Hierboven al een post geplaatst. Hopelijk kan iemand daarop antwoorden. Wordt zeer gewaardeerd.
Ik moet zeggen dat ik DV als enige wel meteen goed vond met de C8. Het is donker, maar wel conform het beeld. Bijvoorbeeld, bij de film Mowgli staan alle wolven te discussiëren in de nacht. Het is dan inderdaad donker, maar alle detail is wel te zien in de schaduwen. Het beeld past wel bij een nachtscene. De highlights zijn prima en alle dagscenes ook.

Zou het niet kunnen zijn dat we gewend zijn aan ‘te lichte’ afstelling? Als ik nu achteraf kijk hoe ik mijn oude TV had ingesteld, dan denk ik veel te licht.

Ik weet niet of het bij DV kan, maar ik heb goede resultaten bij niet-HDR opnamen om schaduwen te verbeteren met Witbalans ==> 2P Laag en RGB kanalen wat op te hogen. (Ik heb ze op 7,7,7).

• Bigbro00
quote: " Ik weet niet of het bij DV kan, maar ik heb goede resultaten bij niet-HDR opnamen om schaduwen te verbeteren met Witbalans ==> 2P Laag en RGB kanalen wat op te hogen. (Ik heb ze op 7,7,7)."

Heb ik gedaan. Je moet dan wel in een expertmodus. Die heb ik uitgebreid geprobeerd maar vind ik erg geel. Eigenlijk alles is geel. Daarom beviel mij de standaardmodus zo goed. Daar kun je echter niets aan de witbalans doen. Ik zal het nog een keer proberen en daarbij de kleur aanpassen zodat het gele(warm?) meer koel gaat lijken. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Contact met LG gehad. Ze zeggen dat je een upgrade niet meer kunt terugzetten naar de vorige versie. Klopt dit wel? Op de Engelse site waar pwh naar verwijst staat ook nog een oudere versie. Waarom zouden ze die dan nog aanbieden?

[ Voor 29% gewijzigd door Bigbro00 op 08-04-2019 14:13 ]

• pwh53
Bigbro00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:03:
quote: " Ik weet niet of het bij DV kan, maar ik heb goede resultaten bij niet-HDR opnamen om schaduwen te verbeteren met Witbalans ==> 2P Laag en RGB kanalen wat op te hogen. (Ik heb ze op 7,7,7)."

Heb ik gedaan. Je moet dan wel in een expertmodus. Die heb ik uitgebreid geprobeerd maar vind ik erg geel. Eigenlijk alles is geel. Daarom beviel mij de standaardmodus zo goed. Daar kun je echter niets aan de witbalans doen. Ik zal het nog een keer proberen en daarbij de kleur aanpassen zodat het gele(warm?) meer koel gaat lijken. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Contact met LG gehad. Ze zeggen dat je een upgrade niet meer kunt terugzetten naar de vorige versie. Klopt dit wel? Op de Engelse site waar pwh naar verwijst staat ook nog een oudere versie. Waarom zouden ze die dan nog aanbieden?
http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-270.html#13538
https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/

• Bigbro00
Danke PWH. Hort sich grossartig an aber. Ik vind het te link. Bovendien heb ik niet de juiste fw om naar terug te gaan. Op de Engelse site was de vorige die eindigde op .20 maar volgens mij was dat bij ons niet zo. Ik ga eerst maar eens proberen de actie van 'honey' hierboven door te voeren en daarna die gele zweem verwijderen. Dat lijkt te horen bij al die professionele instellingen. Als ik echter wintersport kijk dan wil ik sneeuw zien en geen zand haha. De gezichten van mensen het lijkt ook snel alsof ze allemaal geelzucht hebben. Denk dit te kunnen ondervangen door iets met de kleuren te spelen. Dank voor je hulp.

• pwh53
Bigbro00 schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:15:
Danke PWH. Hort sich grossartig an aber. Ik vind het te link. Bovendien heb ik niet de juiste fw om naar terug te gaan. Op de Engelse site was de vorige die eindigde op .20 maar volgens mij was dat bij ons niet zo. Ik ga eerst maar eens proberen de actie van 'honey' hierboven door te voeren en daarna die gele zweem verwijderen. Dat lijkt te horen bij al die professionele instellingen. Als ik echter wintersport kijk dan wil ik sneeuw zien en geen zand haha. De gezichten van mensen het lijkt ook snel alsof ze allemaal geelzucht hebben. Denk dit te kunnen ondervangen door iets met de kleuren te spelen. Dank voor je hulp.
snap ik,had ik ook niet gedaan,maar je vraag was of het mogelijk was.
als het goed is komt er binnenkort weer een update,(post van iemand vorige week ofzo die contact met de helpdesk had) succes ermee :)

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
nieuws: Bang & Olufsen onthult 77"-oledtelevisie van LG met 'uitvouwende' spe...

Nieuwe LG 77inch Oled :)
Oftewel een pimped up C9 77inch voor €18.500.

[ Voor 7% gewijzigd door Scidd0w op 08-04-2019 17:47 ]

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:42
Jorgen schreef op maandag 8 april 2019 @ 00:50:
Ik heb ineens weer dat de stemmen weg zijn bij het afspelen van tv- en netflixcontent. Ik heb de Dolby Atmos optie al weer aan- en uitgezet (want dat hielp vorige keer); de instellingen veranderd voor de verbinding naar mijn receiver, etc. Als ik de uitvoer op PCM zet, wordt het geluid ietsje harder, maar wel stereo. Die zet ik dus op automatisch. Ik heb ook de andere soorten verbinding en uitvoer veranderd, maar dat helpt allemaal niks. Iemand een idee waar ik moet zoeken? Geluidstest in het audio-menu zegt dat het tv geluid goed is, maar zowel via de tv speakers, als via de receiver is het center/stemgeluid zeer zwak.

Mijn apparaten:
LG OLED55C7
Marantz SR7011 incl 5 speakers + subwoofer aangesloten.

beeld van receiver via hdmi naar tv
audio van tv via toslink naar receiver

getest met Veronica en Net 5, en verschillende series op Netflix
Dit heeft denk ik niets met je TV te maken ben ik bang. Ik heb namelijk een SR7010 en ik heb *exact* hetzelfde probleem. Ik heb de Nvidia shield + Ziggo Media-ding aangesloten en af en toe met TV of Netflix vallen de stemmen weg (center speaker geeft een erg laag volume). Stereo is de enige mode waar je dan wel alles goed hoort. Tot op heden nog geen oplossing gevonden :(.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:04

Mfpower

In dubio

pennywise666 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:51:
[...]

Op gamma 2.4,is het mooiste en juiste, en ik zie elk detail near black.

Edit: gebruik dit testpatroon zodat je het verschil kunt zien: https://www.avsforum.com/...ntid=1661825&d=1473909205

Gebruik ook eerst een zwart testpatroon om de juiste helderheid in te stellen eerst in een donkere kamer. Als je glow krijgt dan staat ie dus te hoog.
Verhogen van 2p low kan ook black glow veroorzaken, dus ook daar even op letten.

Echt een aanrader trouwens de Idisplay pro voor 199 euro en dan ben je ook meteen van het gezeik af en ziet het beeld er gewoon geweldig en "correct"(perfect bestaat niet) uit.
Ik ben pas zojuist aan je advies toegekomen en die 2p low aanpassing fixt het black crush probleem ook op gamma 2.4 volledig.
Ik weet alleen niet wat ik aan het doen ben met deze setting. Waarom werkt dit?

Ik zal ook het testbestand eens gaan bekijken want ik wil natuurlijk geen black glow. Bedankt in elk geval.

• Atomsk
  • Laatst online: 31-10 16:03
Teruggeflashed naar 04.10.20 met de SURE app. Zwart ziet er nu weer een stuk minder platgedrukt uit.

_██_
(ಠ_ృ)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Hamazaki schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:09:
[...]

ik kwam er niet uit met het command gedeelte..ik zou heel graag een stappenplan in het nederlands van je willen. mag ook via pm. ik hoor het graag!
Dat command gedeelte begrijp ik ook niet, maar als je even verder in dat topic leest, dan staat er ergens een linkje om een progje te downloaden die dat automatisch voor je doet, gewoon de film in dat progje sleepen en de rest gaat vanzelf.

Eerst de 4k blu-ray demuxen met tsmuxer
De volgende 3 bestanden moet je dan demuxen:

A. HEVC1 in 4K (Base layer)
B. HEVC 2 in 1080p (this is the dolby vision enhancement layer)
C. Audio track which you will have to convert to AC3. This is a hard line limitation- you need to use AC3!!!

Dan krijg je 3 bestanden die dat progje dan omzet ik een mp4 remux.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HELP!

Mijn dochter is ziek en heeft net gespuugd. Vanzelfsprekend zorg ik eerst voor haar, maar er zit nu ook kots/spuug op het scherm van mijn 55C7. Licht vochtige doek en daarna droge doek verdelen het alleen maar. Hoe krijg ik mijn scherm mooi en veilig schoon??

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 12:25

Rio

Ik heb al een boek

Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:58:
HELP!

Mijn dochter is ziek en heeft net gespuugd. Vanzelfsprekend zorg ik eerst voor haar, maar er zit nu ook kots/spuug op het scherm van mijn 55C7. Licht vochtige doek en daarna droge doek verdelen het alleen maar. Hoe krijg ik mijn scherm mooi en veilig schoon??
Really? 😂
Misschien je moeder even bellen voor het benodigde huishoudelijk advies 👌

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rio ja lach maar... 😳😳 :+ :+

Dit is echt vies. Ik ga zo ook LG bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 09-04-2019 09:14 ]

• Farabi
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:14:
@Rio ja lach maar... 😳😳

Dit is echt vies. Ik ga zo ook LG bellen.
sorry, ik moest ook lachen :D

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eigenlijk gewoon hetzelfde als bij een normale ruit. Alleen zorgen dat je geen grove krasmakende middelen gebruikt. Dat is ongeveer alles.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
donpablo80 schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:24:
[...]

Dat command gedeelte begrijp ik ook niet, maar als je even verder in dat topic leest, dan staat er ergens een linkje om een progje te downloaden die dat automatisch voor je doet, gewoon de film in dat progje sleepen en de rest gaat vanzelf.

Eerst de 4k blu-ray demuxen met tsmuxer
De volgende 3 bestanden moet je dan demuxen:

A. HEVC1 in 4K (Base layer)
B. HEVC 2 in 1080p (this is the dolby vision enhancement layer)
C. Audio track which you will have to convert to AC3. This is a hard line limitation- you need to use AC3!!!

Dan krijg je 3 bestanden die dat progje dan omzet ik een mp4 remux.
is dat op de eerste pagina? hoe heet het proggie precies?

kan je uitproberen of je die blokkerige scenes ook met dolby vision krijgt?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-04-2019 11:04 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja ik snap dat het komisch klinkt.

Servicedienst inmiddels gesproken. Bij LG hadden ze m'n post ook al voorbij zien komen. Kennelijk is dit probleem ook in Korea nog niet getest. Ben ik toch nog wereldwijd ergens de eerste mee 🙊

Mogen volgens technische dienst überhaupt geen vloeistoffen op. Hoe ik dit met een droge doek schoon en hygiënisch krijg is me nog een raadsel.

• Farabi
  • Niet online
voordat ik een nieuwe tv in huis haal, doe ik even een kort intro gesprekje met de kids hoe ze met dat ding moeten omgaan >:)

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:06
Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:30:

Servicedienst inmiddels gesproken. Bij LG hadden ze m'n post ook al voorbij zien komen. Kennelijk is dit probleem ook in Korea nog niet getest. Ben ik toch nog wereldwijd ergens de eerste mee 🙊

Mogen volgens technische dienst überhaupt geen vloeistoffen op. Hoe ik dit met een droge doek schoon en hygiënisch krijg is me nog een raadsel.
Je kan ook even naar een opticien/brillenwinkel gaan en daar een flesje brillenreinigingsvloeistof halen die geschikt is voor brillen met speciale coating. Die reinigt goed en is mild voor je scherm.
Gebruik ik ook altijd (al meer dan 3 jaar) voor het verwijderen van vette vingers e.d. van oled-schermen, fotolenzen etc.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:30:

Ze lezen dus nog mee :)
Het is een lastige situatie want vocht op het scherm aanraden kijkt LG wel mee uit. Niet dat een heel klein beetje vocht via een doek veel kwaad kan, maar een fabrikant heeft geen vat op hoeveel een klant een beetje vindt.

Gebruik sowieso geen keukenpapier oid om de ergste 'brokken' weg te halen, dat is echt schuurpapier. Antistatische doek geprobeerd en maar voorzichtig blijven poetsen om elke keer een klein beetje weg te poetsen?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik maak mijn TV en andere schermen altijd schoon met microvezeldoekjes. En een of andere screencleaner for LCD and TFT schermen.... enorm oud dus, maar alleen noodzakelijk bij hardnekkerige vlekken. Ik spuit dat niet op de TV zelf, maar op het doekje dat ik gebruik.
Het scherm zelf is natuurlijk gewoon niet vochtdoorlatend, het is gewoon belangrijk dat het niet naar de randen kan druppelen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb het nog een keer geprobeerd en het is licht verbeterd. Straks nog een poging.

Quotes van de dag:

Foka/KameraExpress: meneer ik kan me er geen beeld bij vormen
LG: in Korea testen ze ook niet met spugende kinderen icm oledtelevisies

Ik zal later nog even laten weten of het gelukt is. Dank voor de tips zover. (y)

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 13:54
Tja, mijn plasma was onlangs ook ondergestikkerd, De vette vingertjes en snotneuzen poetste ik altijd weg met Glassex en keukenrol, maar die stikkerlijm reageerde toch iets te veel met de glaslaag en er zitten nu dus lelijke vegen op die niet meer lijken weg te poetsen.

Ik wil ook graag over op een C9, maar die 2 van 3 en 4 luisteren niet en hebben net als mama weinig respect voor papa's spulletjes, gezien die theemokken die telkens op 1 van de speakers worden geparkeerd of er nu wel of geen onderzetter op ligt...

• pwh53
Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:11:
Ik heb het nog een keer geprobeerd en het is licht verbeterd. Straks nog een poging.

Quotes van de dag:

Foka/KameraExpress: meneer ik kan me er geen beeld bij vormen
LG: in Korea testen ze ook niet met spugende kinderen icm oledtelevisies

Ik zal later nog even laten weten of het gelukt is. Dank voor de tips zover. (y)
snap alleen niet waarom het zo moeilijk te verwijderen is,moet toch te doen zijn.bij iemand anders in dit forum zag 1 vd kids de tv aan voor het schoolbord en had een mooie tekening gemaakt,ik meen door de verzekering opgelost.succes ermee

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:16:
eigenlijk gewoon hetzelfde als bij een normale ruit. Alleen zorgen dat je geen grove krasmakende middelen gebruikt. Dat is ongeveer alles.
Dat raadde LG af, maar KameraExpress juist weer aan.
Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:38:
voordat ik een nieuwe tv in huis haal, doe ik even een kort intro gesprekje met de kids hoe ze met dat ding moeten omgaan >:)
Ik zal de volgende keer mijn 5-jarige dochter vertellen welke kant zo op mag spugen. O-)
't Was echt: papa ik heb buikpijn... en hupsakee. Natte projectielen door de woonkamer.
Shocked schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:42:
[...]

Je kan ook even naar een opticien/brillenwinkel gaan en daar een flesje brillenreinigingsvloeistof halen die geschikt is voor brillen met speciale coating. Die reinigt goed en is mild voor je scherm.
Gebruik ik ook altijd (al meer dan 3 jaar) voor het verwijderen van vette vingers e.d. van oled-schermen, fotolenzen etc.
Dat klinkt als een zeer nuttig idee. Als ze zich weer wat beter voelt, kan ik daar achteraan.
Wren schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:43:
[...]

Ze lezen dus nog mee :)
Het is een lastige situatie want vocht op het scherm aanraden kijkt LG wel mee uit. Niet dat een heel klein beetje vocht via een doek veel kwaad kan, maar een fabrikant heeft geen vat op hoeveel een klant een beetje vindt.

Gebruik sowieso geen keukenpapier oid om de ergste 'brokken' weg te halen, dat is echt schuurpapier. Antistatische doek geprobeerd en maar voorzichtig blijven poetsen om elke keer een klein beetje weg te poetsen?
Ik heb van die speciale microvezeldoekjes gebruikt voor ruiten en schermen. Is al iets beter, maar nog niet fantastisch.
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:46:
Ik maak mijn TV en andere schermen altijd schoon met microvezeldoekjes. En een of andere screencleaner for LCD and TFT schermen.... enorm oud dus, maar alleen noodzakelijk bij hardnekkerige vlekken. Ik spuit dat niet op de TV zelf, maar op het doekje dat ik gebruik.
Het scherm zelf is natuurlijk gewoon niet vochtdoorlatend, het is gewoon belangrijk dat het niet naar de randen kan druppelen.
Ik gebruik de snoetenpoetsers van de Lidl ook voor mijn laptopscherm en heb die voorzichtig op het tv-scherm geprobeerd. Dat heeft al de meeste kots plekken verwijderd. Daarna nagepoetst met een licht vochtige microvezeldoek en een droge en dat hielp nog wat meer. Het is echter nog niet perfect, want je ziet nog genoeg strepen en plekken.
Bacspin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:19:
Tja, mijn plasma was onlangs ook ondergestikkerd, De vette vingertjes en snotneuzen poetste ik altijd weg met Glassex en keukenrol, maar die stikkerlijm reageerde toch iets te veel met de glaslaag en er zitten nu dus lelijke vegen op die niet meer lijken weg te poetsen.

Ik wil ook graag over op een C9, maar die 2 van 3 en 4 luisteren niet en hebben net als mama weinig respect voor papa's spulletjes, gezien die theemokken die telkens op 1 van de speakers worden geparkeerd of er nu wel of geen onderzetter op ligt...
Glassex / ander glasmiddelmerk ja? Krijg je daarmee geen nare reactie met je coating/scherm?
pwh53 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:04:
[...]

snap alleen niet waarom het zo moeilijk te verwijderen is,moet toch te doen zijn.bij iemand anders in dit forum zag 1 vd kids de tv aan voor het schoolbord en had een mooie tekening gemaakt,ik meen door de verzekering opgelost.succes ermee
Het zal vast eenvoudig te verwijderen zijn, maar ik wil het scherm en de coating natuurlijk intact houden.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Glassex o.i.d. nooit gebruiken, dat kan de coating aantasten. Eigenlijk enkel microvezeldoek met licht afwasmiddelsopje en dan gewoon vochtig, niet drijfnat maken. Desnoods enkele malen herhalen. De kots er zeker zo snel mogelijk weghalen, die bevat zuren.
Beterschap met je dochtertje! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• Bacspin
Billenpoetsdoekjes ook niet proberen, dat heeft de eega gedaan om vlekken weg te werken. Ik kom nog steeds blauw/paarse oliezweem tegen, zelfs na 10x met Glassex/generiek ruitensproeiwasmiddel.. (en idd niet doen op een lcd/gecoat/duur oled scherm). Totdat ik kinderen had en geen andere tv wilde was een droge stofdoek ook voldoende om het scherm af te vegen.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Van zulke opmerkingen krijg ik toch een beetje jeuk. Heb je door hoe triest je over kunt komen zo?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

3 schone microvezeldoekjes (die zachte, meestal lichtblauw), schoon water. Met 1e microvezeldoekje voorzichtig het dikke plakkaat spul eraf halen, niet hard drukken. Het 2e microvezeldoekje heel licht vochtig maken en goed uitwringen en dan rustig, zachtjes poetsen. Spoelen en heel goed uitwringen en herhalen indien nodig. Met 3e microvezeldoekje zachtjes nawrijven tot het droog en streeploos is.

Nooit glassex of andere schoonmaakmiddelen! Dat kunststof paneel + coating is geen glas. Glassex is te aggressief. Brillenpoetsdoekjes idem dito! Ook daar zit oplosmiddel in, niet goed voor je coating. Als je al schoonmaakmiddel gebruikt: 1 druppeltje gewoon afwasmiddel op je zeer licht vochtige microvezeldoekje, anders niet. Met een microvezeldoekje en water krijg je bijna alles schoon dankzij de reinigende werking van de microvezels van het doekje.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 09-04-2019 13:14 ]

• Bacspin
Nee, geen idee, is het zo erg? Moeders is het ook eens dat we beter kunnen wachten tot ze ouder zijn om het nieuwe apparaat minder gevaar te laten lopen.
Nu wordt er ook nog regelmatig met voorwerpen over het scherm bewogen.

• Farabi
  • Niet online
waar blijven die C9 reviews nou? de tv gaat al volgende week in de verkoop. raar dit.

• Blaffeh
Ik heb al wel wat ervaringen van consumenten gelezen. Motion wordt vaak als net iets beter ervaren en ik zag helaas ook een ervaring van iemand met een slecht scherm (banding).

• Blaffeh
Ja, daar lijkt het wel op. Ik zie nu trouwens dat de HFR Black Frame Insertion een gecancelde feature is voor de 2019 modellen. Zonde!

https://www.avsforum.com/...talk-24.html#post57875744

[ Voor 34% gewijzigd door Blaffeh op 09-04-2019 13:34 ]

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Bij water wel altijd gedemineraliseerd water gebruiken en geen kraanwater.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ allen,

Nogmaals dank voor de vele tips, het meedenken (en de humor :+)

Ik ben er wel met een snoetenpoetser overheen geweest omdat ik de kots (gelukkig dun) er anders niet afkreeg. Daarna meteen met een lichtvochtige microvezeldoek erover en nagedroogd met een droge microvezeldoek.

Toen de kots weg was, maar de strepen/vlekken nog niet, heb ik het met enkel de microvezeldoekjes (dus geen snoetenpoetsers meer) een paar keer herhaald. Het duurde even vooraleer alle strepen weg waren, maar ik lijk geluk gehad te hebben.

Ondertussen ook mijn speakergrill onder de kraan gehad (jep, die ook), blu-rayspeler gepoetst, alles gedweild en in de wasmachine, tot op 2 meter hoogte de kots van de muur gepoetst (ik had haar opgetild toen ze klaagde over haar buikpijn) en zelf ook schoon.

Met mijn dochter gaat het inmiddels iets beter :) O+ Die wordt extra veel geknuffeld vandaag ;)

Nogmaals dank voor het meedenken!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-11 11:22
Blaffeh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:33:
Ja, daar lijkt het wel op. Ik zie nu trouwens dat de HFR Black Frame Insertion een gecancelde feature is voor de 2019 modellen. Zonde!

https://www.avsforum.com/...talk-24.html#post57875744
Dat is jammer! Dit was voor mij een van de redenen geweest om voor een 2019 model te gaan. Dan maar wachten op 2020 modellen.. Of gewoon tevreden zijn met de huidige motion op OLEDs. Denk dat ik te verwend ben met m'n plasma.

• Farabi
  • Niet online
is die HFR Black Frame Insertion echt een dingetje om op te wachten? zo boeiend klinkt het niet als ik naar de inhoud kijk.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blaffeh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:33:
"cancelled", een van de vele features bij een LG tv :+

Testing, one, two ...

• pennywise666
hardware-lover schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:17:
[...]

"cancelled", een van de vele features bij een LG tv :+
Maar de nr. 1 op dit moment is toch wel de blackcrush;)

• Farabi
  • Niet online
ik merk niks van blackcrush op mijn C7. is dat een dingetje van de C8?

• pennywise666
Zeker na die laatste FW update ja.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:32:
ik merk niks van blackcrush op mijn C7. is dat een dingetje van de C8?
Ik vraag me dat ook af met mijn B7... Heb de nieuwste FW erop zitten en merkte totaal geen verschil met het eerder genoemde Sabrina.

• Farabi
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:41:
[...]

Ik vraag me dat ook af met mijn B7... Heb de nieuwste FW erop zitten en merkte totaal geen verschil met het eerder genoemde Sabrina.
komt omdat de 2017 modellen waarschijnlijk geen updates meer krijgen. het heeft zijn voordelen zoals je ziet :P

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb sinds kort een LG Oled, het instap-model van 2018.

Na wat googlen heb ik nog steeds geen duidelijke content kunnen vinden wanneer ik de 'PixelRefresher' moet gaan gebruiken.

Iemand die mij daar advies over kan geven ?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19
RoaDHouse schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:47:
Ik heb sinds kort een LG Oled, het instap-model van 2018.

Na wat googlen heb ik nog steeds geen duidelijke content kunnen vinden wanneer ik de 'PixelRefresher' moet gaan gebruiken.

Iemand die mij daar advies over kan geven ?
Hoeft in principe ook niet omdat de tv dit zelf uitvoert als je de tv op standby zet en eens in de zoveel tijd een melding hierover geeft.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wren schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:05:
[...]

Hoeft in principe ook niet omdat de tv dit zelf uitvoert als je de tv op standby zet en eens in de zoveel tijd een melding hierover geeft.
txs... kan ik weer rustig slapen :)

• Atomsk
  • Laatst online: 31-10 16:03
Een viltpen als deze werkt vrij goed voor het verwijderen van (sticker)lijmresten.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71DoFDkfKML._SY355_.jpg

Of het veilig is voor een OLED scherm weet ik echter niet zeker.

_██_
(ಠ_ృ)

Natuurlijk niet!
Dat je nu nog niet alle HDMI 2.1 feautures kunt gebruiken wil nog niet zeggen dat je er niets aan hebt.
De situatie over één, twee of vijf jaar kan heel anders zijn of kun jij zover in de toekomst kijken?
Ik vind het een heel slimme zet van LG om met HDMI 2.1 te komen, iemand moet immers de eerste zijn.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:58:
[...]

Natuurlijk niet!
Dat je nu nog niet alle HDMI 2.1 feautures kunt gebruiken wil nog niet zeggen dat je er niets aan hebt.
De situatie over één, twee of vijf jaar kan heel anders zijn of kun jij zover in de toekomst kijken?
Ik vind het een heel slimme zet van LG om met HDMI 2.1 te komen, iemand moet immers de eerste zijn.
chill out friend :S ik beweer niks over de toekomst, dat doe jij nu. ik had het over hedendaags.

• pennywise666
Dan neem ik over 4 jaar wel een nieuwe TV met HDMI 2.1 wanneer deze aan vervanging toe is;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou hem vooral voor de VRR van mijn Xbox willen. Daar heeft het volgens mij echt wel toegevoegde waarde. Maar voorlopig hou ik het nog wel even bij de 7 serie :)

• pennywise666
Update: Fix voor de dramatische gamma van de nieuwe C8 FW update word aan gewerkt door LG.
Pagina: 1 ... 182 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.