• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 21:48
honey schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:17:
[...]

Hoe werkt het op een LG televisie?
Je doet een kalibratie (ik neem aan eigenlijk profileren van de beeldeigenschappen) en je maakt een 3D LUT (waarin de correctiewaarden) die je vervolgens kunt inladen in de televisie?
Kun je dan gemakkelijk het beeld vergelijken voor en na kalibratie?
nee,de 3dlut word ingeladen in Madvr die ik dan uit en aan kan togglen zodat ik het verschil kan zien

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Vandaag opeens problemen met mijn LG 55C8, hij geeft alleen zwart beeld. Als ik hem aan zet via de AB of knop achterop gaat de rode led uit en hoor ik een relais klikken en dat is het dan. Ik heb nu zelfs helemaal geen sources of netwerk aangesloten. Uitzetten kan niet via de knop achterop alleen via de AB (duurt ongeveer 5+ seconden) Geen enkele knop op de AB doet iets.

Iemand een idee? Enige wat ik daarvoor heb gedaan is een andere versterker aansluiten maar alles stond verder uit... Gisteren avond nog geen problemen met de TV.

Mijn vriendin vertelde dat het gisteren avond al was dus zonder dat er iets met de aansluitingen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 28-04-2019 11:44 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Melkaz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:57:
Heeft er iemand ook last gehad van audio dropouts bij een OLED65C8 die is aangesloten via Optical?
De setup is als volgt:
Mediabox [Ziggo Horizon] -> HDMI -> TV [OLED65C8] -> OPTICAL OUT -> Versterker [NAD M2]

Af en toe stopt het geluid ermee voor een half seconde, een woord als "zichzelf" horen we alleen "--zelf". Dit gebeurd bijna elk half uur wel een keertje, als het gebeurd dan is het vaak ook 2/3 x in korte tijd.
Niet echt last van dropouts, maar wel dat bij het veranderen van zender het veel te lang duurt voordat ik het geluid hoor (~ 1 min). En daar is mijn TV rechtstreeks op de kabel aangesloten en speelt via de TV speaker. Dit is wel de OLED55E7N.

let the past be the past.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Greetoz schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:38:
Vandaag opeens problemen met mijn LG 55C8, hij geeft alleen zwart beeld. Als ik hem aan zet via de AB of knop achterop gaat de rode led uit en hoor ik een relais klikken en dat is het dan. Ik heb nu zelfs helemaal geen sources of netwerk aangesloten. Uitzetten kan niet via de knop achterop alleen via de AB (duurt ongeveer 5+ seconden) Geen enkele knop op de AB doet iets.

Iemand een idee? Enige wat ik daarvoor heb gedaan is een andere versterker aansluiten maar alles stond verder uit... Gisteren avond nog geen problemen met de TV.

Mijn vriendin vertelde dat het gisteren avond al was dus zonder dat er iets met de aansluitingen is.
waarschijnlijk heb je het al gedaan,maar paar minuten de stroom eraf en batterijen uit de AB,maar denk toch dat je ce-repair op bezoek krijgt.
of vandaag via mail lg
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
of morgen via de winkel

• Greetoz
pwh53 schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:59:
[...]

waarschijnlijk heb je het al gedaan,maar paar minuten de stroom eraf en batterijen uit de AB,maar denk toch dat je ce-repair op bezoek krijgt.
of vandaag via mail lg
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
of morgen via de winkel
Ik heb hem bij Apollo in almere vandaan, die hebben toevallig vandaag koopzondag dus die hebben hem gelijk aangemeld en bellen er morgen even achteraan voor mij. Heb een uur de stroom eraf gehad. De AB niks mee gedaan maar die schakelt de TV wel gewoon uit en aan dus ik betwijfel dat die het is. Ik krijg ook geen No Signal scherm namelijk.

Hoe snel is CE Repair normaal?

Toch snel (TV is van november) dat hij de geest geeft... Jammer want verder was de TV perfect, geen problemen met het paneel of gebogen schermen etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 28-04-2019 15:28 ]

• pwh53
Greetoz schreef op zondag 28 april 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb hem bij Apollo in almere vandaan, die hebben toevallig vandaag koopzondag dus die hebben hem gelijk aangemeld en bellen er morgen even achteraan voor mij. Heb een uur de stroom eraf gehad. De AB niks mee gedaan maar die schakelt de TV wel gewoon uit en aan dus ik betwijfel dat die het is. Ik krijg ook geen No Signal scherm namelijk.

Toch snel (TV is van november) dat hij de geest geeft... Jammer want verder was de TV perfect, geen problemen met het paneel of gebogen schermen etc.
minimaal een week,drukte, waar je woont,bij mij was inclusief ruilen,2 weken
[...]

Zou een defecte voeding kunnen zijn.
Kan gewoon bij je thuis opgelost worden door het omwisselen van de voeding.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:40
[...]

Afhankelijk van waar je woont en beschikbaarheid kan er ook een eigen monteur komen.die werken soms ook op zaterdag. Maar dat kan lg je vertellen

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
HoppyF schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:05:
Wij wisten het al maar de Consumentenbond vindt de C8 de beste TV.
https://www.nu.nl/reviews...e-beste-4k-televisie.html

Wel grappig, lees ook de zure commentaren bij het artikel eens. :)
Wel grappig, dat mensen ook maar enige waarde hechten aan hun "tests" :)

Nickname does not reflect reality

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:12
SPee schreef op zondag 28 april 2019 @ 12:59:
[...]

Niet echt last van dropouts, maar wel dat bij het veranderen van zender het veel te lang duurt voordat ik het geluid hoor (~ 1 min). En daar is mijn TV rechtstreeks op de kabel aangesloten en speelt via de TV speaker. Dit is wel de OLED55E7N.
Eén minuut wachten voor je geluid hebt bij wisselen van zender? En neem je daar genoegen mee?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

Mfpower

In dubio

Versie 4.10.55 voor de C8 is te downloaden bij LG.
Hopelijk fixt deze de black crush issues.
Als dat niet zo is ga ik denk ik downgraden naar 4.10.20. Morgen heb ik een GoT (de serie, niet het forum) avondje met vrienden en gezien de donkere afleveringen weet ik niet of de huidige firmware nou zo'n succes is om OLED te showcasen (draai nu 4.10.31 - helaas).
Aan de andere kant: een gebrickte LG door een mislukte downgrade zit ik ook niet op te wachten. Iemand al eens geprobeerd te downgraden?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Mfpower schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:16:
Versie 4.10.55 voor de C8 is te downloaden bij LG.
Hopelijk fixt deze de black crush issues.
Als dat niet zo is ga ik denk ik downgraden naar 4.10.20. Morgen heb ik een GoT (de serie, niet het forum) avondje met vrienden en gezien de donkere afleveringen weet ik niet of de huidige firmware nou zo'n succes is om OLED te showcasen (draai nu 4.10.31 - helaas).
Aan de andere kant: een gebrickte LG door een mislukte downgrade zit ik ook niet op te wachten. Iemand al eens geprobeerd te downgraden?
GOT is hier prima op een LG C8 met 4.10.31. Wel heb ik de eerder genoemde instellingen toegepast om black wat op te halen.

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
Klopt het dat een van de verschillen tussen de C7 en de C8 de kwaliteit van het geluid is? Heb sinds een jaar een C7 en mijn vader sinds deze week de C8. Hangen allebei aan de muur. Het geluid bij de C8 lijkt echt zoveel beter te zijn! Vult veel meer de ruimte en een mooie bas aanwezig. Mijn C7 vond ik al niet best, maar ik begin nu zelfs te twijfelen of er niet iets stuk is?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

• Greetoz
@Wren @HoppyF @pwh53 Bedankt voor de info, ik wacht het even af. Uit armoe moet ik nu alles kijken op mijn projector :-x

• Mfpower

Mfpower

In dubio

honey schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:55:
[...]

GOT is hier prima op een LG C8 met 4.10.31. Wel heb ik de eerder genoemde instellingen toegepast om black wat op te halen.
Ik heb zojuist de .55 firmware geinstalleerd en fixt het probleem helaas niet.
2punts laag RGB+15 gedaan en het is wel beter maar niet weg... OLED lampje op 100 deed de truuk (stond op 25). Net even de laatste GoT ep nog een keer gekeken en het is nu idd wel redelijk te doen, zelfs op gamma 2.4.
Hopelijk wordt het nog een keer goed gefixt, ik vind het wel prettig om met een lager OLED lampje 's avonds te kijken. Ik ga toch maar niet het risico lopen om te downgraden.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Er staat eigenlijk nergens dat ik de folie aan de achterkant moet verwijderen.

De folie aan de voorkant had een sticker dat aangaf dat je die folie moet verwijderen.
De handleiding heeft voor het E8 model nog beschreven dat je een folie aan de onderkant moet verwijderen.
Maar aan de achterkant? Dat staat nergens.

Het folie is nagenoeg onzichtbaar en bovendien geperforeerd en heeft verder geen enkel opdruk. Dus ik vraag me erg af of het wel de bedoeling is deze te verwijderen...
nl-x schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:29:
[...]

Er staat eigenlijk nergens dat ik de folie aan de achterkant moet verwijderen.

De folie aan de voorkant had een sticker dat aangaf dat je die folie moet verwijderen.
De handleiding heeft voor het E8 model nog beschreven dat je een folie aan de onderkant moet verwijderen.
Maar aan de achterkant? Dat staat nergens.

Het folie is nagenoeg onzichtbaar en bovendien geperforeerd en heeft verder geen enkel opdruk. Dus ik vraag me erg af of het wel de bedoeling is deze te verwijderen...
Ja hoor, die folie aan de achterkant moet er ook af!
Het is beschermfolie om beschadigingen en krassen te voorkomen.
Vooral de folie op de achterkant wordt vaak vergeten te verwijderen.

• nl-x
HoppyF schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:37:
[...]

Maar is daar ook een bron voor? (Sorry als dat koppig klinkt)

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 16:10
HoppyF schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:37:
[...]

Er zit op de achterkant van de E8 helemaal geen folie toch ?

• nl-x
Elnestor schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:57:
[...]

Er zit op de achterkant van de E8 helemaal geen folie toch ?
Nee, op de E8 aan de onderkant. maar we hadden het over de C8.

• pwh53
nl-x schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:52:
[...]

Maar is daar ook een bron voor? (Sorry als dat koppig klinkt)
gele balk
https://www.lg.com/in/sup...005-20150256984097-others

• honey
nl-x schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:59:
[...]

Nee, op de E8 aan de onderkant. maar we hadden het over de C8.
Op mijn C8 zat geen folie.

Misschien dat ze er mee zijn opgehouden?

CORRECTIE: :o OMG Er zit WEL folie op het scherm aan de achterzijde! Zojuist kunnen verwijderen. Het was nauwelijks te zien. Het zit op het scherm en niet op de behuizing van de electronica. Een begin kon ik vinden geheel onder aan de linkerzijde van het scherm.

[ Voor 35% gewijzigd door honey op 28-04-2019 22:35 ]

• nl-x
Muurbeugels. Ik lees dat het onderwerp een aantal keer de revue heeft gepasseerd.

De verkoper van mijn LG OLED65C8PLA raadde het mij erg af om de bestaande muurbeugel voor de oude Samsung UE55D8000 te gebruiken. Met name het feit dat ik nu een oled zou hebben, en dat hierbij het gewicht hoger lag en het zwaartepunt lager zat, zou betekenen dat ik een nieuwe muurbeugel zou moeten hebben.

Na de eerste twee dagen op de TV meubel te hebben gestaan, ben ik toch gaan kijken naar wat er mogelijk was. Ik blijk een Vogel’s 8425 muurbeugel te hebben en ik kon geen reden zien waarom deze niet zou volstaan.

De vesa aansluiting kunnen nog (net) op verticale stangen worden bevestigd. En hoewel dankzij de vesa maat van de TV, de verticale stangen wel erg dicht naast elkaar staan, heb ik niet het idee dat het onstabiel is, of iets dergelijks. Ook deel ik nu de zorg van de verkoper niet, dat de plugs van de muurbeugel te erg belast zouden worden, door het lagere zwaartepunt. Enige nadeel is dat de TV wat hoger aan de muur hangt, zolang ik niet bereid ben nieuwe gaten in de muur te boren.

Ik zat verder wel met een dilemma... De C8 wordt geprezen om zijn betere geluid dat voor de voet van de TV naar voren wordt gebogen. En aan de muur, hangt de TV doorgaans zonder voet. Dus wat zou dat voor het geluid betekenen? Ik heb daar het volgende op bedacht:
De voet bestaat uit twee delen, een voorkant met boog dat het geluid naar voren kaatst, en een achterkant voor met name gewicht. De voorkant zit met drie schroeven aan de achterkant vast, en met twee schroeven aan de TV. De achterkant zelf zit met vier schroeven aan de TV vast. Wat ik heb gedaan is de achterkant niet monteren, en de voorkant dus met enkel de twee schroefjes aan de TV vast maken. Ik vind het er nog niet zo gek uit zien, dus ik kijk het nog een tijdje aan.

TV aan muurbeugel, rechterzijde

TV aan de muurbeugel, uitgeschoven

TV aan de muurbeugel, vooraanzicht

• pwh53
nl-x schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:28:
Muurbeugels. Ik lees dat het onderwerp een aantal keer de revue heeft gepasseerd.

De verkoper van mijn LG OLED65C8PLA raadde het mij erg af om de bestaande muurbeugel voor de oude Samsung UE55D8000 te gebruiken. Met name het feit dat ik nu een oled zou hebben, en dat hierbij het gewicht hoger lag en het zwaartepunt lager zat, zou betekenen dat ik een nieuwe muurbeugel zou moeten hebben.

Na de eerste twee dagen op de TV meubel te hebben gestaan, ben ik toch gaan kijken naar wat er mogelijk was. Ik blijk een Vogel’s 8425 muurbeugel te hebben en ik kon geen reden zien waarom deze niet zou volstaan.

De vesa aansluiting kunnen nog (net) op verticale stangen worden bevestigd. En hoewel dankzij de vesa maat van de TV, de verticale stangen wel erg dicht naast elkaar staan, heb ik niet het idee dat het onstabiel is, of iets dergelijks. Ook deel ik nu de zorg van de verkoper niet, dat de plugs van de muurbeugel te erg belast zouden worden, door het lagere zwaartepunt. Enige nadeel is dat de TV wat hoger aan de muur hangt, zolang ik niet bereid ben nieuwe gaten in de muur te boren.

Ik zat verder wel met een dilemma... De C8 wordt geprezen om zijn betere geluid dat voor de voet van de TV naar voren wordt gebogen. En aan de muur, hangt de TV doorgaans zonder voet. Dus wat zou dat voor het geluid betekenen? Ik heb daar het volgende op bedacht:
De voet bestaat uit twee delen, een voorkant met boog dat het geluid naar voren kaatst, en een achterkant voor met name gewicht. De voorkant zit met drie schroeven aan de achterkant vast, en met twee schroeven aan de TV. De achterkant zelf zit met vier schroeven aan de TV vast. Wat ik heb gedaan is de achterkant niet monteren, en de voorkant dus met enkel de twee schroefjes aan de TV vast maken. Ik vind het er nog niet zo gek uit zien, dus ik kijk het nog een tijdje aan.

[Afbeelding: TV aan muurbeugel, rechterzijde]

[Afbeelding: TV aan de muurbeugel, uitgeschoven]

[Afbeelding: TV aan de muurbeugel, vooraanzicht]
die beugel is volgens mij geen enkel probleem,die spoiler die je er nu voor hebt gemaakt,ik zou het niet doen,maar het is jouw tv.

• nl-x
Ow, en nog vergeten te vermelden. Wat is de stroomkabel toch vervelend kort. Net zoals met mn vorige TV. Te kort om door het gootje te lopen. Maar bij deze TV hebben ze de kabel dus vast zitten in het toestel, waardoor je deze niet kan vervangen met een langere kabel. Dus de stroomkabel blijft bungelen, tenzij ik deze doorknip en verleng, en waarschijnlijk mijn garantie verspeel |:(
Ratjetoe92 schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:57:
Klopt het dat een van de verschillen tussen de C7 en de C8 de kwaliteit van het geluid is? Heb sinds een jaar een C7 en mijn vader sinds deze week de C8. Hangen allebei aan de muur. Het geluid bij de C8 lijkt echt zoveel beter te zijn! Vult veel meer de ruimte en een mooie bas aanwezig. Mijn C7 vond ik al niet best, maar ik begin nu zelfs te twijfelen of er niet iets stuk is?
Vergelijk met de C7 kan ik je niet geven, maar het geluid van de C8 is inderdaad verrassend goed voor zo'n platte tv. Als de voet gebruikt wordt is het geluid ook beter / meer directioneel dankzij de vorm, dat scheelt echt. Maar alles is relatief, mensen met een voorliefde voor meerkanaalsgeluid en bulderende bassen op hoog volume zullen het geluid natuurlijk niks vinden. ;)

Maar akoestiek doet ook heel veel, het kan best zijn dat dit in jouw geval de voornaamste oorzaak van het verschil is, maar dat zal je moeten uitproberen door tv's te verslepen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 28-04-2019 22:59 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@nl-x, je had een handgemaakt stroomsnoertje door de kabelgoot kunnen trekken en het stopcontact daarvan achter de TV kunnen plaatsen?

Testing, one, two ...

nl-x schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:43:
Ow, en nog vergeten te vermelden. Wat is de stroomkabel toch vervelend kort. Net zoals met mn vorige TV. Te kort om door het gootje te lopen. Maar bij deze TV hebben ze de kabel dus vast zitten in het toestel, waardoor je deze niet kan vervangen met een langere kabel. Dus de stroomkabel blijft bungelen, tenzij ik deze doorknip en verleng, en waarschijnlijk mijn garantie verspeel |:(
Is kort maar wel te verlengen.
Ook te vervangen maar dan moet je wat meer knutselen.
Gebruik de zoekfunctie in dit topic maar even want het is eerder besproken.
Zoek op netsnoer of iets dergelijks.

@nl-x @honey
Het “folie spook” is toch weer langs geweest! ;)
Om de zoveel tijd duikt dit weer op in het topic wat wel logisch is omdat er immers nieuwe kopers bijkomen.
Dit topic het afgelopen jaar in a nutshell, ad infinitum:
"Mijn C8 heeft echt geen folie op de achterkant zitten"

...

"Jawel"

....

"Nee, echt niet"

...

"Jawel... GOED KIJKEN!"

...

"Zie toch echt niets zitten hoor"

...

"JAWEL kijk nog eens en nu echt goed"

...

"Eh oh ja... goh moeilijk te zien hoor"

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:41
Cap schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:47:
Dit topic het afgelopen jaar in a nutshell, ad infinitum:

[...]
je vergeet het stukje “wat is de stroomkabel toch kort, kan ik die zelf vervangen”
Vanochtend werd op mijn C8 de nieuwe firmware gepushed, versie 04.10.55

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Scidd0w schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:52:
@Dancis
Oled is wat mij betreft helder genoeg voor een lichte kamer. Echter staat de opmerking van @pennywise666 als een huis. Als je niet kunt voorkomen dat er direct zonlicht op het scherm valt. Niet doen!
Ik heb momenteel een LCD tv maar wil erg graag richting OLED C9. Ons nieuwe appartement heeft erg veel ramen en een 'late namiddag/avond' zon die bij niet gesloten gordijnen een beetje televisie 'meeneemt'.
Zorgt dit er volgens jullie voor dat ik een kruis mag/moet maken over dat OLED plan? Bedenking dat het verre van elke dag zonnig is en ik er vaak voor kan zorgen dat dit gordijn dicht is (maar allicht niet altijd).

• nl-x
Gameplayer schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:55:
[...]

Ik heb momenteel een LCD tv maar wil erg graag richting OLED C9. Ons nieuwe appartement heeft erg veel ramen en een 'late namiddag/avond' zon die bij niet gesloten gordijnen een beetje televisie 'meeneemt'.
Zorgt dit er volgens jullie voor dat ik een kruis mag/moet maken over dat OLED plan? Bedenking dat het verre van elke dag zonnig is en ik er vaak voor kan zorgen dat dit gordijn dicht is (maar allicht niet altijd).
Volgens mij geldt de waarschuwing voor zonlicht op je TV voor alle types/technologiën. Dus niet alleen OLED, maar ook bijvoorbeeld LCD. Ik zou eens een vitrage overwegen, als ik jou was.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Een uitgebreide review van de C9 waarin blijkt dat het wel degelijk een goede upgrade is tov de C8.

https://www.forbes.com/si...knocking-on-heavens-door/

Naast helderder beeld ben ik vooral blij met onderstaande quote:
LG has apparently worked hard on improving its motion handling for the OLED65C9, too. With no motion processing in play judder looks more natural and less labored than it has tended to previously. What’s more, if you do still find the remaining judder too prominent, then for the first time ever you can get away with using the TruMotion ‘Clear’ setting, rather than having to faff around in the Custom motion setting menu.

This latest Clear incarnation gently reduces judder (taking care not to leave movies looking like soap operas) while suffering scarcely any of the haloing or shimmering issues associated with it previously.

• Brad Pitt
G4mert schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:47:
Naast helderder beeld ben ik vooral met onderstaande qoute blij:
Kijk aan, kijk aan. Dan toch misschien eindelijk een (betaalbare) OLED ter vervanging van de plasma.

About time :)

• PeakyPounder
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:06
Ik zit al een tijdje te kijken voor een c8.
Gisteren stonden ze te koop voor €1200.
Vandaag €1600.
Is er een cashback actie verlopen😑?

Ik heb gisteren nog wel een aanvraag gedaan voor inruil van mijn oude tv.
Een panasonic TX L50E6E kreeg als reactie terug €1100.

Dus zat al te kijken om de panasonic te verkopen en de lg aan te schaffen maar kan hem nergens meer vinden voor €1200.

[ Voor 47% gewijzigd door PeakyPounder op 29-04-2019 11:55 ]

• honey
Een uitgebreide review van de C9 waarin blijkt dat het wel degelijk een goede upgrade is tov de C8.

[...]
Toch snap ik hun beweringen niet helemaal. Peak Brightness in HDR is hetzelfde of lager dan 2018 modellen, maar, peak brightness in HDR is wel significant verbeterd. Veel superlatieven en ... lijkt allemaal erg subjectief en sturend in het hele stuk.

Het zal vast een prachtig beeld zijn, maar of het allemaal significant zoveel beter is? Ik zou nog even afwachten tot er meer review online komen. Ik denk dat de 2018 serie nog steeds een uitstekende koop is, tenzij geld geen rol speelt. Dan zou ik zeker de 2019 versie nemen.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32

Rio

Ik heb al een boek

PeakyPounder schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:49:
Ik zit al een tijdje te kijken voor een c8.
Gisteren stonden ze te koop voor €1200.
Vandaag €1600.
Is er een cashback actie verlopen😑?

Ik heb gisteren nog wel een aanvraag gedaan voor inruil van mijn oude tv.
Een panasonic TX L50E6E kreeg als reactie terug €1100.

Dus zat al te kijken om de panasonic te verkopen en de lg aan te schaffen maar kan hem nergens meer vinden voor €1200.
Verkeerde topic amigo

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:51:
[...]

Kijk aan, kijk aan. Dan toch misschien eindelijk een (betaalbare) OLED ter vervanging van de plasma.

About time :)
was die quote wat je tegenhield om een oled te kopen? jammer.

• G4mert
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:57:
[...]

Misschien moeten we hier geen hele grote discussie over beginnen maar ik ben ook iemand die niet tegen stutter kan op oled. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor en andere zien het niet eens (lucky you!). Dus ik denk dat we het daar maar bij moeten laten ;)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
G4mert schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:02:
[...]

Misschien moeten we hier geen hele grote discussie over beginnen maar ik ben ook iemand die niet tegen stutter kan op oled. Sommige mensen zijn hier gevoelig voor en andere zien het niet eens (lucky you!). Dus ik denk dat we het daar maar bij moeten laten ;)
ik zie weleens mensen met stutter problemen langskomen, maar is die groep zo groot? ik heb geen problemen met stutter, of zie ik het niet?

• Brad Pitt
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:57:
[...]
Zeker, zou voor geen geld een C8 willen hebben. Nou ja, een 77C8 voor 999 misschien wel, als het moet :)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:08:
[...]

Zeker, zou voor geen geld een C8 willen hebben. Nou ja, een 77C8 voor 999 misschien wel, als het moet :)
Ja, jij was altijd daar al extreem gevoellig voor (meen ik mij te herinneren van het plasma topic)

Maar de vt60 die ik had was ook niet heel goed in motion (de vt50 weer wel)....

• Brad Pitt
Adlermann schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:10:
[...]
Maar de vt60 die ik had was ook niet heel goed in motion (de vt50 weer wel)....
Klopt, de 50 was zwaar superieur wat dat betrof. Maar die had weer brakke zwartwaardes en deze zijn op de 60 zeer acceptabel. Geen OLED niveau uiteraard, maar gewoon doable.

Even de reviews afwachten en hoe de LG's presteren tegenover de 2019 Panasonic's en dan overstappen :)

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:12:
[...]

Klopt, de 50 was zwaar superieur wat dat betrof. Maar die had weer brakke zwartwaardes en deze zijn op de 60 zeer acceptabel. Geen OLED niveau uiteraard, maar gewoon doable.

Even de reviews afwachten en hoe de LG's presteren tegenover de 2019 Panasonic's en dan overstappen :)
Bij mn B6 is stutter niet het grootste probleem bij motion; maar meer dat geen enkele beweging in hoog/laagcontrast verhoudingen artefact vrij is. Ook niet met alles uit.

echter qua uniformiteit is hij erg goed (niet perfect). En contrast uiteraard :)

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 29-04-2019 12:15 ]

• G4mert
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:05:
[...]

ik zie weleens mensen met stutter problemen langskomen, maar is die groep zo groot? ik heb geen problemen met stutter, of zie ik het niet?
Ik denk dat jij het dan niet waarneemt, dus ik zou zeggen ga er vooral niet op letten.

Het gaat om slow panning shots in films. De 24p beelden geven dan een soort schokkerig effect (slide show achtig). Dit komt vooral naar voren bij Oleds omdat de frame hold time erg hoog is. Dat kan voor mensen die gevoelig zijn erg onrustig kijken en zelfs hoofdpijn geven. Vandaar dat een c8 een 4 krijgt op dat gebied en de meeste LCDs een ruim voldoende zie: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

(ps. dit gaat uiteraard over beelden zonder trumotion oid)

[ Voor 3% gewijzigd door G4mert op 29-04-2019 12:29 ]

• nl-x
Zeg, weet iemand even snel welke bestandsformaten de C8 op de USB herkent? Ik heb zojuist een .mkv gedownload die te groot is voor FAT32, maar ik ben niet in de buurt van de TV om te weten welk FS ik wel moet hebben. Wil het vanavond al graag kijken :)

[ Voor 46% gewijzigd door nl-x op 29-04-2019 12:51 ]

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 23:16
Zou het kunnen proberen, maar zoiets werkt toch alleen bij luie pixels? Niet bij dode? Tenminste, zoiets heb ik eens gelezen.

Naja, proberen kan geen kwaad.

www.flickr.com/malvlex

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11 22:38
nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:49:
Zeg, weet iemand even snel welke bestandsformaten de C8 op de USB herkent? Ik heb zojuist een .mkv gedownload die te groot is voor FAT32, maar ik ben niet in de buurt van de TV om te weten welk FS ik wel moet hebben. Wil het vanavond al graag kijken :)
De bestandsindeling die je C8 ondersteund zijn FAT32 en NTFS. Helaas géén exFAT ondersteuning.

Ik heb zelf hier een programmaatje moeten aanschaffen zodat ik op m'n Mac m'n extHDD in NTFS kan beschrijven, maar dat werkt allemaal prima!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07

aex351

I am the one

Cap schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:35:
Vanochtend werd op mijn C8 de nieuwe firmware gepushed, versie 04.10.55
Wat is daarin veranderd?

< dit stukje webruimte is te huur >

• Brad Pitt
Improved stability and bugfixes :+

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:12
Gameplayer schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:55:
[...]

Volgens mij is het niet zozeer de techniek die er vatbaar voor is maar meer het feit dat ze gekozen hebben voor een glanzende glasplaat. Werkt goed in het donker maar het reflecteert heel erg. Als je dus niet goed kunt verduisteren ga je daar wel aan storen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• aex351

aex351

I am the one

MrFl0ppY schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is het niet zozeer de techniek die er vatbaar voor is maar meer het feit dat ze gekozen hebben voor een glanzende glasplaat. Werkt goed in het donker maar het reflecteert heel erg. Als je dus niet goed kunt verduisteren ga je daar wel aan storen.
Het reflecteren valt wel echt mee hoor. Ik heb het erger gezien op LCD televisies. Eigenlijk heb ik er nu nauwelijks tot geen last van.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32

Puck

W32.Deadcode.A

MrFl0ppY schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:55:
[...]

Het gaat wel degelijk (ook) om de techniek. Bij direct zonlicht kunnen er vlekken in het scherm ontstaan. Deze verdwijnen wel weer na een handmatige pixel-refresh en er is geen duidelijkheid over of dit echt schadelijk is maar toch. Zelf nog nooit meegemaakt trouwens want er valt bij mij geen direct zonlicht op de tv. Zoek binnen dit topic maar eens op 'zonlicht', is echt al meerdere maken besproken.

Arrived anxious, left bored

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Vraagje aan de experts hier. Ik heb naar alle tevredenheid een C8 65" i.c.m. CI+ (Ziggo) en of ik nou Youtube, Netflix of gewone tv kijk het beeld is prima, en kan als het moet de beeldinstellingen wijzigen terwijl ik aan het kijken ben. Nu heb ik vandaag de nieuwe update gedaan en wilde GoT S8a3 kijken. Hiervoor druk ik dan op de rode knop en Ziggo interactief start dan op. De aflevering is vrij donker (soms alleen zwart scherm) en wilde dus het beeld aanpassen (lichter zetten). Dit kan niet tijdens het kijken, want dan moet je eerst HBO/Interactieve gedeelte verlaten en je kan dus ook niet zien in welke beeld modi het staat. Weet iemand onder welke beeldmodus HBO afspeelt?

• pennywise666
[...]

Ik zie het ook niet. En ook niet wanneer ik er naar zoek,dus dan is het er niet. En ik ben altijd gevoelig voor elk detail. Zal er wel mee te maken hebben dat ik alles via PC bekijk.
aex351 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:43:
[...]

Wat is daarin veranderd?
1. Fix ARC issue.
2. Fix the completely broken "Smooth Gradation" when using the "MPEG Noise Reduction" settings.

[ Voor 27% gewijzigd door pennywise666 op 29-04-2019 17:15 ]

• nl-x
Mistymo schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:19:
Vraagje aan de experts hier. Ik heb naar alle tevredenheid een C8 65" i.c.m. CI+ (Ziggo) en of ik nou Youtube, Netflix of gewone tv kijk het beeld is prima, en kan als het moet de beeldinstellingen wijzigen terwijl ik aan het kijken ben. Nu heb ik vandaag de nieuwe update gedaan en wilde GoT S8a3 kijken. Hiervoor druk ik dan op de rode knop en Ziggo interactief start dan op. De aflevering is vrij donker (soms alleen zwart scherm) en wilde dus het beeld aanpassen (lichter zetten). Dit kan niet tijdens het kijken, want dan moet je eerst HBO/Interactieve gedeelte verlaten en je kan dus ook niet zien in welke beeld modi het staat. Weet iemand onder welke beeldmodus HBO afspeelt?
Geen antwoord voor je. Maar ik kan je wel zeggen dat ik bij een vriend twee piratenbaai varianten kort heb bekeken. En jeejtje, wat is dat beeld inderdaad ongelooflijk donker. Blijkbaar willen de makers dat we het zo donker bekijken.
Misschien dat jij daar bovenop nog black crush ervaart?

[ Voor 5% gewijzigd door nl-x op 29-04-2019 17:42 ]

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:40
Vandaag ook gebruik gemaakt van de €1699,- prijs met 5 jaar garantie bij Foka/Kamera Express. Wordt voor €30 thuisbezorgd. Daar ga ik vanuit Breda niet voor lopen hannesen!

En dit dan voor een LG Oled65c8.

[ Voor 10% gewijzigd door Ljsvv op 29-04-2019 18:33 ]

• honey
Mistymo schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:19:
Als je beeld goed is, dus bij voorkeur ingesteld met hulp van een black clipping test file (RGB 16 en lager onzichtbaar), dan is het beeld wat je ziet bij GoT misschien zoals de makers dat bedoeld hebben. Het zou een beetje onlogisch zijn om elke keer de televisie anders in te stellen als je een nieuw programma bekijkt.

Verwijderd

[...]

Ik ben één van de mensen die erg gevoelig is voor stutter en judder. En het 'leuke' is dat ik ook erg gevoelig ben voor de beeldverbeteraars. Vind het beeld er al snel onnatuurlijk uitzien als er technieken worden toegepast om de motion te verbeteren.

Veel mensen zien het echt niet. Ik heb meerdere mensen wel eens scenes laten bekijken waar ik echt niet naar kan kijken. Die zagen niets, zelfs na 10x kijken en uitleg van mijn kant niet. Zette ik vervolgens de beeldverbeteraars aan waardoor er een (naar mijn mening) extreem sterk soap opera effect optrad dan zagen veel mensen niet eens dat er iets veranderd was.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2019 18:54 ]

• pennywise666
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:48:
[...]

Ik ben één van de mensen die erg gevoelig is voor stutter en judder. En het 'leuke' is dat ik ook erg gevoelig ben voor de beeldverbeteraars. Vind het beeld er al snel onnatuurlijk uitzien als er technieken worden toegepast om de motion te verbeteren.

Veel mensen zien het echt niet. Ik heb meerdere mensen wel eens scenes laten bekijken waar ik echt niet naar kan kijken. Die zagen niets, zelfs na 10x kijken en uitleg van mijn kant niet. Zette ik vervolgens de beeldverbeteraars aan waardoor er een (naar mijn mening) extreem sterk soap opera effect optrad dan zagen veel mensen niet eens dat er iets veranderd was.
Alle verbeteraaars uit ja. Ook in mijn videospeler op de PC.
Sporadisch zie ik het,maar dat mag geen naam hebben. Het is heel subtiel en kan me voorstellen dat mensen dat niet opvalt. Maar ik zit hier op 2 meter afstand met een 65 inch in het donker en 95% van de tijd is het er gewoon niet.

• nl-x
Ik heb de LG TV Plus app op mijn Android en iPad geïnstalleerd, en heb bij de TV instelling “Mobile TV ingeschakeld” de optie “inschakelen via wi-fi” (“schakel de tv in met uw mobiele telefoon via wi-fi”) aanstaan, in mijn LG OLED65C8PLA.

De apps zijn verbonden met de tv, en ik kan met de apps bijvoorbeeld de geselecteerde zender veranderen. Maar als de tv uitstaat, kan ik de tv niet met de apps inschakelen. Weet iemand hier meer over?

• Mistymo
nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:41:
[...]

Geen antwoord voor je. Maar ik kan je wel zeggen dat ik bij een vriend twee piratenbaai varianten kort heb bekeken. En jeejtje, wat is dat beeld inderdaad ongelooflijk donker. Blijkbaar willen de makers dat we het zo donker bekijken.
Misschien dat jij daar bovenop nog black crush ervaart?
Nah ik heb geen black crush volgens mij. De aflevering is zooooo ontzettend donker, dat het soms lijkt of de tv uit staat :(
honey schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:17:
[...]

Als je beeld goed is, dus bij voorkeur ingesteld met hulp van een black clipping test file (RGB 16 en lager onzichtbaar), dan is het beeld wat je ziet bij GoT misschien zoals de makers dat bedoeld hebben. Het zou een beetje onlogisch zijn om elke keer de televisie anders in te stellen als je een nieuw programma bekijkt.
Normaal stel ik mijn tv nooit anders in, en dat was meteen mijn vraag dat het niet eens mogelijk is om de tv in te stellen als je interactieve tv kijkt (HBO, Ziggo). Weet nog steeds niet welke settings de tv pakt bij dat interactieve gedeelte. Als je namelijk op de afstandbediening drukt, dan krijg ik te zien of ik het programma wil verlaten 8)7

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist de GoT aflevering S08E03 op de Ziggo Next mediabox gekeken op mijn LG OLED B6V. Ik had ontzettend veel last van black crush/banding. Een zeer donkere aflevering. Ik draai de firmware 04.31.25. Het is echt niet om aan te zien. Heeft iemand tips?

Ik heb sowieso het idee dat mijn B6 slecht donkere beelden weergeeft. Er is veel ruis.
Mistymo schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:16:
[...]

Nah ik heb geen black crush volgens mij. De aflevering is zooooo ontzettend donker, dat het soms lijkt of de tv uit staat :(

[...]

Normaal stel ik mijn tv nooit anders in, en dat was meteen mijn vraag dat het niet eens mogelijk is om de tv in te stellen als je interactieve tv kijkt (HBO, Ziggo). Weet nog steeds niet welke settings de tv pakt bij dat interactieve gedeelte. Als je namelijk op de afstandbediening drukt, dan krijg ik te zien of ik het programma wil verlaten 8)7
Dus als je het tandwieltje ingedrukt houdt krijg je de vraag of je het programma wil verlaten? Oke dan.

Apps hebben een eigen beeldmodus en de ingebouwde mediaspeler ook. 99% kans dat het 1 van deze 2 is, ik gok de eerste. Ik zou zeggen, knal de helderheid bij opgestarte app (youtube, webbrowser) op max en probeer het, indien nee probeer hetzelfde bij de mediaspeler.

• yourimetkrullen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
Sindskort ook een schitterende C8 staan. Kon direct TV kijken echter kan ik de TV Gids niet openen, moet nl. kanalen afstemmen. Goede frequentie e.d. opgezocht en ingevoerd, maar zonder resultaat (0 kanalen gevonden). Heb een decoder van Telfort (arris). Iemand hetzelfde probleem gehad en toevallig een snelle oplossing? Resetten e.d., alle suggesties die op de website van Telfort staan, uiteraard al geprobeerd.

• Wren
yourimetkrullen schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:13:
Sindskort ook een schitterende C8 staan. Kon direct TV kijken echter kan ik de TV Gids niet openen, moet nl. kanalen afstemmen. Goede frequentie e.d. opgezocht en ingevoerd, maar zonder resultaat (0 kanalen gevonden). Heb een decoder van Telfort (arris). Iemand hetzelfde probleem gehad en toevallig een snelle oplossing? Resetten e.d., alle suggesties die op de website van Telfort staan, uiteraard al geprobeerd.
Als je kijkt via een decoder dan hoef/kan je niet afstemmen in de tv zelf.dat doet de decoder.hetzelfde geldt voor de tv gids,die roep je op via de decoder.

• Mistymo
Cap schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:13:
[...]

Dus als je het tandwieltje ingedrukt houdt krijg je de vraag of je het programma wil verlaten? Oke dan.

Apps hebben een eigen beeldmodus en de ingebouwde mediaspeler ook. 99% kans dat het 1 van deze 2 is, ik gok de eerste. Ik zou zeggen, knal de helderheid bij opgestarte app (youtube, webbrowser) op max en probeer het, indien nee probeer hetzelfde bij de mediaspeler.
Ga ik proberen :)

• nl-x
Mistymo schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:16:
[...]

[...]

8 jaar van mijn leven culmineren naar dit moment. En de C8 die ik vrijdag gekocht heb, kon geen dag te vroeg zijn, zodat ik de tv nog even kon installeren voor deze aflevering. Ik kan me niet voorstellen dat ik deze aflevering op mn ouwe brakke tv had moeten kijken. En uiteraard was deze tv ook wel welkom geweest bij de Battle of the Bastards, the Battle at Blackwater of misschien Rains of Castamere. Maar deze TV had zich niet beter kunnen bewijzen dan met deze aflevering.

De aflevering was donker, ja. Maar het was een pracht beleving op deze oled. Ik weet niet wat black crush echt is, maar ik denk niet dat ik er last van had. En banding had ik welgeteld maar op 1 scene maar. Ik draai softwareversie 04.10.20. De tv stond ingesteld op beeldmodus HDR-effect en effectniveau Sterk. Ik keek de aflevering van een .mkv met de usb stick in de TV, en had dus toegang tot alle instellingen. Blijkbaar moet ik weg blijven van die nieuwe firmwares.

Ik ben :)

[ Voor 4% gewijzigd door nl-x op 29-04-2019 22:07 ]

• Mistymo
nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:41:
[...]

Ik keek de aflevering van een .mkv met de usb stick in de TV, en had dus toegang tot alle instellingen. Blijkbaar moet ik weg blijven van die nieuwe firmwares.

Gefeliciteerd met je aankoop. Denk dat het verschil tussen jou en mij is dat ik keek vanuit HBO-Interactieve tv Ziggo en jij via een usb. Ik kon niet de settings veranderen.

Als ik jou was zou ik wel de updates doen. Er zijn namelijk wel een aantal issues verbeterd en ik moet zeggen dat ik niks negatiefs merk na die update.

20 min geleden een review van de C9 en comparison met de C8 YouTube: 2019 LG C9 OLED 4K TV Full Review

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]
John Archer snapt niet eens het verschil tussen Judder en Stutter. :F

• Mfpower

Mfpower

In dubio

nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:41:
[...]

8 jaar van mijn leven culmineren naar dit moment. En de C8 die ik vrijdag gekocht heb, kon geen dag te vroeg zijn, zodat ik de tv nog even kon installeren voor deze aflevering. Ik kan me niet voorstellen dat ik deze aflevering op mn ouwe brakke tv had moeten kijken. En uiteraard was deze tv ook wel welkom geweest bij de Battle of the Bastards, the Battle at Blackwater of misschien Rains of Castamere. Maar deze TV had zich niet beter kunnen bewijzen dan met deze aflevering.

De aflevering was donker, ja. Maar het was een pracht beleving op deze oled. Ik weet niet wat black crush echt is, maar ik denk niet dat ik er last van had. En banding had ik welgeteld maar op 1 scene maar. Ik draai softwareversie 04.10.20. De tv stond ingesteld op beeldmodus HDR-effect en effectniveau Sterk. Ik keek de aflevering van een .mkv met de usb stick in de TV, en had dus toegang tot alle instellingen. Blijkbaar moet ik weg blijven van die nieuwe firmwares.

BLIJF op die firmware totdat de black crush issues in de nieuwere versies gefixt zijn.
Ik heb zojuist ook GoT gekeken, met een paar settings heb ik de crush er gelukkig uitgekregen (.55 firmware).
Het was idd een fantastische ep om op OLED te kijken. Ondanks dat het donker was.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02
tdn135 schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:59:
Ik heb zojuist de GoT aflevering S08E03 op de Ziggo Next mediabox gekeken op mijn LG OLED B6V. Ik had ontzettend veel last van black crush/banding. Een zeer donkere aflevering. Ik draai de firmware 04.31.25. Het is echt niet om aan te zien. Heeft iemand tips?

Ik heb sowieso het idee dat mijn B6 slecht donkere beelden weergeeft. Er is veel ruis.
Ik had het idee dat dit meer komt door de slechte compressie van Ziggo dan door de LG zelf. Op Netflix en zelfs live TV heb in er nooit last van, maar hier was het zwart echt slecht (op mijn C7). Zou eigenlijk moeten vergelijkenet een goede download.

• aex351

aex351

I am the one

Barryvdh schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:55:
[...]

Ik had het idee dat dit meer komt door de slechte compressie van Ziggo dan door de LG zelf. Op Netflix en zelfs live TV heb in er nooit last van, maar hier was het zwart echt slecht (op mijn C7). Zou eigenlijk moeten vergelijkenet een goede download.
Zelf heb ik de oude Ziggo/UPC mediabox en bij mij was S08E03 via HBO (on demand) ook onwijs donker. Ik gebruik overigens gewoon de Eco stand omdat ik vind dat deze vooralsnog prima beeld (helderheid/kleur) weergeeft en dit met de energy bespaarstand ook nog eens afstemt op de omgeving.

Ik kan nog even kijken of deze aflevering beter eruit ziet me gedownload materiaal. Ik had op een gegeven moment wel even de instelling aangepast naar levendig. En verder was het nogal een chaotische aflevering.

Edit: https://m.ign.com/article...y-dark-long-night-episode volgens mij hebben meer mensen er last van gehad. Alleen ondanks dat het minder fijn kijken was kon ik vaak toch wel iets zien. Misschien dat mensen met een LCD (qled) het nog extremer hadden.

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 29-04-2019 23:49 ]

• pennywise666
aex351 schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:43:
[...]

Zelf heb ik de oude Ziggo/UPC mediabox en bij mij was S08E03 via HBO (on demand) ook onwijs donker. Ik gebruik overigens gewoon de Eco stand omdat ik vind dat deze vooralsnog prima beeld (helderheid/kleur) weergeeft en dit met de energy bespaarstand ook nog eens afstemt op de omgeving.

Ik kan nog even kijken of deze aflevering beter eruit ziet me gedownload materiaal. Ik had op een gegeven moment wel even de instelling aangepast naar levendig. En verder was het nogal een chaotische aflevering.

Edit: https://m.ign.com/article...y-dark-long-night-episode volgens mij hebben meer mensen er last van gehad. Alleen ondanks dat het minder fijn kijken was kon ik vaak toch wel iets zien. Misschien dat mensen met een LCD (qled) het nog extremer hadden.
https://gizmodo.com/a-the...hrones-was-too-1834379081

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Net een lg oled65b8 gekocht en heb er al grijze haren van gekregen :)

Even mijn (technische) situatie schetsen.
Heb een denon avr 2200w receiver waar ik voordien mijn beamer en een computer monitor meer aanstuurde. Hier heb ik als inputs mijn (belgacom) digibox, een chromecast (1ste generatie), een ps4 en een raspberry pi op aangesloten. Dit werkte allemaal perfect.

Echter bij het aansluiten op mijn oled tv niets dan problemen, eigenlijk wil enkel mijn digibox fatsoenlijk werken, bij de overige apparatuur krijg ik in het beste geval heel slecht beeld (ruis op de chromecast en raspberry, continu flikkerend beeld, en na het spelen met de instellingen, helemaal geen beeld meer...), en de ps4 heb ik nog niet eens werkend te zien gekregen...

Als ik de toestellen rechtstreeks op de tv aansluit is er geen enkel probleem, heb afgelopen dagen massa's fora zitten doorlezen en buiten honderden nachtmerrie verhalen over ARC de volgende stappen geprobeerd:

- verschillende hdmi kabels uitgetest
- verschillende hdmi ingangen op de tv geprobeerd (dus niet alleen hdmi 2 ARC)
- lg simplink uitgeschakeld en ingeschakeld op de tv
- raspberry pi op 50hz uitvoer gezet
- zowat alle hdmi instellingen van mijn receiver uitgeprobeerd (oa. vaste resolutie 1080p doorsturen,...)

Heb eigenlijk geen idee meer wat ik nog kan doen en durf de voorzichtige conclusie maken dat mijn receiver gewoon niet compatibel is met een lg oled tv (wat ik wel straf zou vinden aangezien ik de receiver nog maar 2 jaar heb). Iemand toevallig met een soortgelijke setup die me tips zou kunnen geven?

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
phlnoodle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:48:
Net een lg oled65b8 gekocht en heb er al grijze haren van gekregen :)

Even mijn (technische) situatie schetsen.
Heb een denon avr 2200w receiver waar ik voordien mijn beamer en een computer monitor meer aanstuurde. Hier heb ik als inputs mijn (belgacom) digibox, een chromecast (1ste generatie), een ps4 en een raspberry pi op aangesloten. Dit werkte allemaal perfect.

Echter bij het aansluiten op mijn oled tv niets dan problemen, eigenlijk wil enkel mijn digibox fatsoenlijk werken, bij de overige apparatuur krijg ik in het beste geval heel slecht beeld (ruis op de chromecast en raspberry, continu flikkerend beeld, en na het spelen met de instellingen, helemaal geen beeld meer...), en de ps4 heb ik nog niet eens werkend te zien gekregen...

Als ik de toestellen rechtstreeks op de tv aansluit is er geen enkel probleem, heb afgelopen dagen massa's fora zitten doorlezen en buiten honderden nachtmerrie verhalen over ARC de volgende stappen geprobeerd:

- verschillende hdmi kabels uitgetest
- verschillende hdmi ingangen op de tv geprobeerd (dus niet alleen hdmi 2 ARC)
- lg simplink uitgeschakeld en ingeschakeld op de tv
- raspberry pi op 50hz uitvoer gezet
- zowat alle hdmi instellingen van mijn receiver uitgeprobeerd (oa. vaste resolutie 1080p doorsturen,...)

Heb eigenlijk geen idee meer wat ik nog kan doen en durf de voorzichtige conclusie maken dat mijn receiver gewoon niet compatibel is met een lg oled tv (wat ik wel straf zou vinden aangezien ik de receiver nog maar 2 jaar heb). Iemand toevallig met een soortgelijke setup die me tips zou kunnen geven?
Probeer ook eens te spelen met deze instelling:
https://www.google.com/se...757#imgrc=zuMWnoKHwHSbjM:

Verder zou ik toch denken dat het aan je HDMI kabels ligt. Al eens de PS4 met de hdmi kabel verbonden van de digibox?

• phlnoodle
FlameDB schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:58:
[...]

Probeer ook eens te spelen met deze instelling:
https://www.google.com/se...757#imgrc=zuMWnoKHwHSbjM:

Verder zou ik toch denken dat het aan je HDMI kabels ligt. Al eens de PS4 met de hdmi kabel verbonden van de digibox?
Bedankt voor de tip, maar had het ook allemaal al geprobeerd. Zojuist van kwaad naar erger, ineens gekraak uit mijn speakers, en nu blijft er een rood lampje knipperen op de denon en krijg ik hem niet meer gestart... moet ik me ineens ook al geen zorgen maken om de verbinding met mijn oled om maar positief te blijven :)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
phlnoodle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor de tip, maar had het ook allemaal al geprobeerd. Zojuist van kwaad naar erger, ineens gekraak uit mijn speakers, en nu blijft er een rood lampje knipperen op de denon en krijg ik hem niet meer gestart... moet ik me ineens ook al geen zorgen maken om de verbinding met mijn oled om maar positief te blijven :)
Off topic, maar zitten er geen speakerkabels tegen elkaar aan? Dat of te veel vermogensvraag kan dat rode lampje veroorzaken. Even de aan/uit knop ingedrukt houden en de Denon start weer.

• phlnoodle
Fuwor schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:34:
[...]

Off topic, maar zitten er geen speakerkabels tegen elkaar aan? Dat of te veel vermogensvraag kan dat rode lampje veroorzaken. Even de aan/uit knop ingedrukt houden en de Denon start weer.
alles losgekoppeld, hard reset geprobeerd,... de receiver blijft zichzelf uitschakelen (+rood knipperend) lampje, beetje on-topic terug.. buiten prachtig beeld, niet meteen tevreden van mijn oled aankoop

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:33

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

phlnoodle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:41:
[...]

alles losgekoppeld, hard reset geprobeerd,... de receiver blijft zichzelf uitschakelen (+rood knipperend) lampje, beetje on-topic terug.. buiten prachtig beeld, niet meteen tevreden van mijn oled aankoop
Dan is er gewoon iets mis met je Denon versterker. Ik heb dezelfde versterker met een LG OLED55C7 setup. Aan mijn Denon hangt een Xbox One X, Ziggo Horizon Box en een Mediaplayer en met geen van allen heb ik problemen. Wanneer de apparaten allemaal rechtstreeks worden aangesloten op je tv en alles werkt en ze werken ineens niet wanneer de Denon ertussen hangt dan is er gewoon een probleem met je versterker lijkt mij.

edit:

Maar afgaand op je voorlaatste en laatste post is er gewoon iets mis met je receiver aangezien het rood knipperen van de lampjes alleen gebeurd wanneer de receiver een probleem detecteert en dan in protection mode schiet. Google maar eens op Denon i.c.m. je typenummer en protect mode. misschien dat dat je verder helpt.

[ Voor 17% gewijzigd door MaakmeGek op 30-04-2019 11:56 ]

• FlameDB
Ik ga ervanuit dat al je apparaten in je versterker zitten en dan 1 HDMI kabel naar je HDMI ARC poort op de TV. Zorg ervoor dat dit de hoogste HDMI kwaliteit kabel is die je momenteel hebt. Bijv. die bij je PS4 zat, kan je die proberen daar te gebruiken?

• pennywise666
phlnoodle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:57:
[...]

Mijn Denon 1400H werkt goed met de 65C8

• nl-x
nl-x schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:18:
Ik heb de LG TV Plus app op mijn Android en iPad geïnstalleerd, en heb bij de TV instelling “Mobile TV ingeschakeld” de optie “inschakelen via wi-fi” (“schakel de tv in met uw mobiele telefoon via wi-fi”) aanstaan, in mijn LG OLED65C8PLA.

De apps zijn verbonden met de tv, en ik kan met de apps bijvoorbeeld de geselecteerde zender veranderen. Maar als de tv uitstaat, kan ik de tv niet met de apps inschakelen. Weet iemand hier meer over?
Niemand die hier meer over weet?

Ik lees net ergens dat anderen ook dit probleem hebben. En dat je blijkbaar met de Youtube App wel de TV kan aan krijgen, maar met de LG TV Plus app dus niet...

• FlameDB
Ik zet de mobile tv optie uitgeschakeld. Stel dat die aangaat en je er niet bent en plots serieuze burn-in hebt? Neenee, zet liever de boel zelf aan wanneer ik het nodig heb.

• Puck
  • Laatst online: 14:32

Puck

W32.Deadcode.A

phlnoodle schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:41:
[...]

Er hoeft maar 1 apparaat aangesloten te zijn die niet goed om kan gaan met HDMI-CEC en de hele boel gaat raar doen. Mijn advies: alles loskoppelen en dan 1 voor 1 apparaten aansluiten om te kijken welke de boel in de war schopt.

Maar het klinkt sowieso alsof je receiver al issues heeft...

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 30-04-2019 12:48 ]

Arrived anxious, left bored

• nl-x
De tv gooit zichzelf uit na x uur geen interactie. En gaat vanzelf naar screensaver als hetzelfde beeld er x minuten staat. Tenzij je deze features hebt uitgeschakeld.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00
nl-x schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:00:
En gaat vanzelf naar screensaver als hetzelfde beeld er x minuten staat.
Deze is interessant! Hoe werkt dat en welke feature is dat? (ref. gebruik HTPC)

PVO

• nl-x
S0epkip schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:20:
[...]

Deze is interessant! Hoe werkt dat en welke feature is dat? (ref. gebruik HTPC)
Geen idee. Maar als ik Netflix op pauze zet. of in het menu blijf en niks doe. Na een tijdje zie ik dan een vuurwerk screensaver.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00
nl-x schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:09:
[...]

Geen idee. Maar als ik Netflix op pauze zet. of in het menu blijf en niks doe. Na een tijdje zie ik dan een vuurwerk screensaver.
Maar werkt dat ook met een HDMI input, e.g. BluRay speler op pauze?

PVO

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
nl-x schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:09:
[...]

Dat werkt dus alleen bij Apps op je TV, niet bij extern aangesloten apparaten. ;)

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Cross post van wat ik ook in het Samsung 2019 QLED heb geplaatst (weet niet of dit tegen de forum regels is, maar leek me hier ook van toepassing):

rtings.com heeft op twitter aangekondigd komende donderdag een live Q&A op YouTube te doen met een vergelijk tussen de Q90R, LG C9 en Sony Z9F. Om 4PM ET, wat volgens mij (of eigenlijk volgens Google) 22:00 CEST is.

• 418O2
  • Laatst online: 20:15
Ik kan GoT kijken via de interactieve tv op mijn c7 of via airplay op mijn atv 4k. Maakt dat qua beeldkwaliteit nog uit? Heeft iemand dat ooit vergeleken?

(Via Ziggo dus)

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02
418O2 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:04:
Ik kan GoT kijken via de interactieve tv op mijn c7 of via airplay op mijn atv 4k. Maakt dat qua beeldkwaliteit nog uit? Heeft iemand dat ooit vergeleken?

(Via Ziggo dus)
Hoe kijk je via Apple TV dan? Is toch alleen bij Ziggo Go?

• 418O2
  • Laatst online: 20:15
Barryvdh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:42:
[...]

Hoe kijk je via Apple TV dan? Is toch alleen bij Ziggo Go?
Airplay via de app op de iPad

• yourimetkrullen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-06-2021
Wren schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:17:
[...]

Als je kijkt via een decoder dan hoef/kan je niet afstemmen in de tv zelf.dat doet de decoder.hetzelfde geldt voor de tv gids,die roep je op via de decoder.
Thx voor je antwoord. Alright maar daar heb ik dus de afstandbediening van de decoder voor nodig. Ik zou graag gebruik maken van de TV gids van de TV, maar dat is dus niet mogelijk / te omzeilen? :)

• Wren
yourimetkrullen schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:32:
[...]

Thx voor je antwoord. Alright maar daar heb ik dus de afstandbediening van de decoder voor nodig. Ik zou graag gebruik maken van de TV gids van de TV, maar dat is dus niet mogelijk / te omzeilen? :)
Je kan je decoder koppelen aan de tv. daardoor is het mogelijk dat de AB van de tv ook (deels) je decoder kan bedienen. Lukt niet altijd maar je kan het proberen.

Als je echt de tv tuner en tv gids wil gebruiken heb je een CI module nodig.

Verwijderd

Wren schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:25:
[...]

Je kan je decoder koppelen aan de tv. daardoor is het mogelijk dat de AB van de tv ook (deels) je decoder kan bedienen. Lukt niet altijd maar je kan het proberen.

Als je echt de tv tuner en tv gids wil gebruiken heb je een CI module nodig.
Volgens mij had hij het over Telfort. Die bieden geen mogelijkheid tot het gebruiken van een CI+ module.

Je kunt het Arris kastje gedeeltelijk bedienen door de LG-afstandsbediening aan het kastje te koppelen. Volgens mij moest je dan kiezen voor Motorola 1 of 3. (Tijdens het koppelen moet je een paar toetsen indrukken om te kijken of het werkt. Je merkt dus snel genoeg welke je moet hebben.) De aan-/uit-knop werkt helaas sowieso niet.

Had iemand het er trouwens laatst niet over dat er een KPN app beschikbaar was voor WebOS? Die werkt dan neem ik aan ook met Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2019 20:35 ]

Pagina: 1 ... 187 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.