https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20:14
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De voedingGreetoz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:06:
[...]
Inderdaad, weekje, CE-repair komt volgende week dinsdag. Eerder was niet mogelijk omdat maandag de onderdelen binnen kwamen. Kennelijk weten ze al wat er vervangen moet worden..
Daar ga ik nog steeds vanuit.
Weekje wachten is niet leuk maar in ieder geval beter dan met je TV onder je arm terug te moeten gaan naar de winkel.
Het verbaast mij gewoon een beetje dat ze dat soort dingen niet hebben liggen voor een gangbare tv zoals deze.HoppyF schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:17:
[...]
De voeding![]()
Daar ga ik nog steeds vanuit.
Weekje wachten is niet leuk maar in ieder geval beter dan met je TV onder je arm terug te moeten gaan naar de winkel.
En daar heb je helemaal gelijk in.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Hoewel ik zeer moet wennen aan de stap van mijn Philips 48pus7600 naar 65” ben ik echt al verliefd op het beeld. Wat een verademing dat alles ook gewoon werkt, en hoe snel de tv van verschillende ingangssignalen wisselt!
Het monteren van zo’n joekel van een kwetsbaar scherm is toch wel even spannend met vrouwlief. Blijkt dat vrouwlief het panel vingerafdruk vrij heeft weten te verplaatsen, iets wat mij niet gelukt is haha.
Hebben jullie tips hoe ik t scherm nu t beste kan poetsen??
So far in ieder geval mega enthousiast.
Edit: ik dacht goede kwaliteit HDMI 2.0 kabels te hebben, echter zeurt mijn AppleTV bij een resolutie van 4K HDR 60Hz dat de kabels niet voldoen op het moment dat ik 4:2:2 wil inschakelen. Zelfde verhaal bij Dolby Vision. Netflix heeft Dolby Vision op 24Hz en dat werkt wél...
Deep Color staat aan op de TV en tevens op mijn Denon AVR X2500H. Daar ligt het dus niet aan?
Heb ik dan toch HDMI kabels nodig die gesmeed zijn door elfen bij het maanlicht???
[ Voor 28% gewijzigd door Ljsvv op 01-05-2019 08:23 ]
vochtig microvezeldoekje,verder niets.Ljsvv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
Vandaag is dan de Oled65c8 binnengekomen.
Hoewel ik zeer moet wennen aan de stap van mijn Philips 48pus7600 naar 65” ben ik echt al verliefd op t beeld. Wat een verademing dat alles ook gewoon werkt, en hoe snel de tv van verschillende ingangssignalen wisselt!
Het monteren van zo’n joekel van een kwetsbaar scherm is toch wel even spannend met vrouwlief. Blijkt dat vrouwlief het panel vingerafdruk vrij heeft weten te verplaatsen, iets wat mij niet gelukt is haha.
So far in ieder geval mega enthousiast.
maar als het goed is zit er op de voor en achterkant folie,om tijdens de montage vingerafdrukken ed. te vermijden.
Maar als ik ‘bitstream dts’ kies, krijg ik geen logo te zien van dts.
Heb ik dan dts doorvoer? Qua geluid lijken ze hetzelfde in spellen.
Tv > HT 5.1 hdmi > optical > ps4
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 01-05-2019 00:25 ]
Ik heb nu firmwareversie 04.10.20
Daar er iets te veel posts over zijn en ik er niet uitgeraakt welke voor en nadelen elke versie heeft.
Is het verstandig om naar 04.10.50 up te daten?
Microvezeldoekje vochtig maken met een mengsel van warm water en een scheutje azijn. Wachten totdat het scherm helemaal afgekoeld is en dan pas schoon maken. Daarna met een droge microvezel afdoen.Ljsvv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
Nee hoor, deze werkt prima https://artsexcellence.com/audioquest-vodka-hdmi.htmlLjsvv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
Heb ik dan toch HDMI kabels nodig die gesmeed zijn door elfen bij het maanlicht???
Zover ik begrijp, als je geen problemen hebt, nog even niet updaten.Gregy80 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:13:
Halo allen
Ik heb nu firmwareversie 04.10.20
Daar er iets te veel posts over zijn en ik er niet uitgeraakt welke voor en nadelen elke versie heeft.
Is het verstandig om naar 04.10.50 up te daten?
Er schijnt een klein probleem te zijn met Flashing / Macro blocking op de oude firmware.
Maar de nieuwe firmware introduceert andere problemen zoals Black crush.
Dus als je geen Flasing / Macro blocking issues hebt, heb ik begrepen dat je beter even kunt wachten.
Screensaver van de BD speler het werk laten doen.S0epkip schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:11:
[...]
Maar werkt dat ook met een HDMI input, e.g. BluRay speler op pauze?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
LG heeft miv vandaag een cashback actie gestart voor de C9 E9 modellen.
Helaas minder cashback dan bij de acties vorig jaar.
Geen idee waarom.
Zie ook HoppyF in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Bij Netflix zijn sommige films in Dolby Vision Atmos en dan gaat de contrast van de tv naar 100% nu kan je dit handmatig lager zetten waardoor het beeld niet over-belicht is maar de ondertitels blijven wel heel erg fel en wit,,, zit er nog ergens een instelling op de tv waarbij ik dit ook kan dimmen.
Netflix ondertitel instellingen in de browser > semi transparant aanvinkenRoaDHouse schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:04:
Misschien een beetje lastige vraag,,, sinds een paar weken heb ik een LG B8 65 en daar ben ik zeer happy mee en alles werkt zoals het moet zijn.
Bij Netflix zijn sommige films in Dolby Vision Atmos en dan gaat de contrast van de tv naar 100% nu kan je dit handmatig lager zetten waardoor het beeld niet over-belicht is maar de ondertitels blijven wel heel erg fel en wit,,, zit er nog ergens een instelling op de tv waarbij ik dit ook kan dimmen.
Volgende keer zelf even zoeken:RoaDHouse schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:04:
Misschien een beetje lastige vraag,,, sinds een paar weken heb ik een LG B8 65 en daar ben ik zeer happy mee en alles werkt zoals het moet zijn.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
https://www.netflix.com/SubtitlePreferencesRoaDHouse schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:04:
BedanktFrankRicard schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:10:
[...]
Volgende keer zelf even zoeken:
Ahhhhhh..... ik schaam me diep heb je over het hoofd gezien
Bij deze mijn excuus en natuurlijk ook zwaar bedankt voor de snelle reactie.
Wat ook kan helpen is om naast het transparant maken van de ondertiteling de kleur op geel i.p.v. wit in te stellen. Kijkt een stuk rustiger.RoaDHouse schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:04:
Ook bedankt voor de reactie,,, ik ga het vanavond allemaal proberenJGWL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:00:
[...]
Wat ook kan helpen is om naast het transparant maken van de ondertiteling de kleur op geel i.p.v. wit in te stellen. Kijkt een stuk rustiger.
Ik heb gewoon de nieuwste firmware erop gezet en nergens problemen mee.nl-x schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:32:
[...]
Zover ik begrijp, als je geen problemen hebt, nog even niet updaten.
Er schijnt een klein probleem te zijn met Flashing / Macro blocking op de oude firmware.
Maar de nieuwe firmware introduceert andere problemen zoals Black crush.
Dus als je geen Flasing / Macro blocking issues hebt, heb ik begrepen dat je beter even kunt wachten.
Over welke "problemen" heb jij het dan naast "Black Crush" ?
Enkel een met lauw water licht vochtig gemaakt microvezeldoekje gebruiken. Geen glassex, geen z.g. "monitorreiniger" en ook geen azijn! Al zeker niet bij wat vingerafdrukken, bij hardnekkige vlekken een drupje mild afwasmiddel aan het lauwe water toevoegen.Thodekroo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:16:
[...]
Microvezeldoekje vochtig maken met een mengsel van warm water en een scheutje azijn. Wachten totdat het scherm helemaal afgekoeld is en dan pas schoon maken. Daarna met een droge microvezel afdoen.
[...]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad.Vulcan750 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Enkel een met lauw water licht vochtig gemaakt microvezeldoekje gebruiken. Geen glassex, geen z.g. "monitorreiniger" en ook geen azijn! Al zeker niet bij wat vingerafdrukken, bij hardnekkige vlekken een drupje mild afwasmiddel aan het lauwe water toevoegen.
Geen azijn gebruiken want dat is een sterk zuur.
Mijn opticien heeft dit spul voor het schoonmaken van de brillenglazen.
Dit maakt goed schoon en laat geen residu achter.
https://glasklaroptica.com/nl/
Ik heb jarenlang ook dezelfde high speed 3 euro kabels gebruikt. Echter, zoals je zelf al ondervonden hebt, als je 4K HDR / Dobly Vision in 60p Deep Color signalen gaat gebruiken loop je blijkbaar toch tegen de limiet van zo'n kabel aan.Ljsvv schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:53:
[knip]
Edit: ik dacht goede kwaliteit HDMI 2.0 kabels te hebben, echter zeurt mijn AppleTV bij een resolutie van 4K HDR 60Hz dat de kabels niet voldoen op het moment dat ik 4:2:2 wil inschakelen. Zelfde verhaal bij Dolby Vision. Netflix heeft Dolby Vision op 24Hz en dat werkt wél...
Deep Color staat aan op de TV en tevens op mijn Denon AVR X2500H. Daar ligt het dus niet aan?
Om voorlopig geen nieuwe meer aan te hoeven schaffen heb ik onderstaande besteld. Ik kan je verzekeren dat deze goed werkt! Hij is met 20 euro voor 2meter niet goedkoop en misschien overkill maar goed duur is die ook niet..
https://www.kabelshop.nl/...-11995902-i9502-t652.html
Die kabels kunnen werken, maar het is een beetje hit or miss, er zitten ook slechte tussen maar het is een poging waard. Pak overigens een zo kort mogelijke, neem niet een 'metertje extra'.Mfpower schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:52:
Ik heb werkelijk alles zonder problemen bekabeld met kabels van de action. Euro per stuk oid.
Op het moment heb ik een pixel-refresh lopen. Deze staat ook standaard volgens LG's eigen beveiliging aan, maar ik neem aan dat met deze problemen het een keer zelf doen het in ieder geval niet slechter kan worden.
Foto's voor bij welke kleuren het te zien is (snel gemaakt, dus niet de beste kwaliteit, maar ik neem aan dat er genoeg op te zien is):
https://i.imgur.com/OGjNyiL.jpg
https://i.imgur.com/hdWaCjU.jpg
https://i.imgur.com/9SFVgbo.jpg
De laatste kleur is geel (niet groen zoals het op de foto lijkt) en daarop is het in real life het beste te zien, maar het gaat hier vooral om de outline. Bij minder felle testkleuren en blauw was het weer niet of amper zichtbaar, bij deze kleuren was het heel (veel te) duidelijk.
Mocht de pixel-refresh niks doen; is dit wel burn-in en zo ja (of nee...) wat is hier aan te doen? Ik zit nog een half jaar binnen de garantie, maar ik weet niet per se hoe LG hiermee is.
heb je niet dat 25% window probleem ?iuuk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:31:
Ik heb sinds kort (ik merkte het sinds vandaag, maar misschien is het net iets langer) op mijn E7 een heel aparte vierkante kleurverandering in het midden van mijn scherm. Ik heb nooit lang service menus open, zeker niet in het midden van het scherm, dus het kan geen burn-in zijn met een specifiek aantoonbare reden. De TV staat ook niet in de zon (en natuurlijk ook niet enkel op een precieze rechthoek in het midden van m'n scherm).
Op het moment heb ik een pixel-refresh lopen. Deze staat ook standaard volgens LG's eigen beveiliging aan, maar ik neem aan dat met deze problemen het een keer zelf doen het in ieder geval niet slechter kan worden.
Foto's voor bij welke kleuren het te zien is (snel gemaakt, dus niet de beste kwaliteit, maar ik neem aan dat er genoeg op te zien is):
https://i.imgur.com/OGjNyiL.jpg
https://i.imgur.com/hdWaCjU.jpg
https://i.imgur.com/9SFVgbo.jpg
De laatste kleur is geel (niet groen zoals het op de foto lijkt) en daarop is het in real life het beste te zien, maar het gaat hier vooral om de outline. Bij minder felle testkleuren en blauw was het weer niet of amper zichtbaar, bij deze kleuren was het heel (veel te) duidelijk.
Mocht de pixel-refresh niks doen; is dit wel burn-in en zo ja (of nee...) wat is hier aan te doen? Ik zit nog een half jaar binnen de garantie, maar ik weet niet per se hoe LG hiermee is.
https://linustechtips.com...55-2017-25-defect-window/
Bedankt voor het antwoord, dat lijkt me inderdaad precies mijn probleem. Als ik het goed begrijp moet ik dus LG mailen (al dan niet met betere foto's) en het door hen laten oplossen.pwh53 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:41:
[...]
heb je niet dat 25% window probleem ?
https://linustechtips.com...55-2017-25-defect-window/
ja of via de winkel,als ze om andere beelden vragen,beste een ster reclame of zo opnemen daar zit wel wat tussen om een foto te maken.als het goed is krijg je een ander paneel.iuuk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Bedankt voor het antwoord, dat lijkt me inderdaad precies mijn probleem. Als ik het goed begrijp moet ik dus LG mailen (al dan niet met betere foto's) en het door hen laten oplossen.
Ik heb het ook jarenlang onzin gevonden, die dure kabels. Mijn oude 1080p televisie is altijd met een Action kabeltje aangesloten geweest op mijn Onkyo versterker, geen enkel probleem. Na aanschaf van de C8, werkte de kabel in eerste instantie prima, mijn nVidia Shield kon gewoon op 4K/60Hz worden ingesteld. Maar ineens merkte ik zo nu en dan groene spikkels in beeld als ik mijn PS4 aan had. Google wees erop dat het waarschijnlijk het begin van het einde van de console was, die is inmiddels ook al wat jaartjes oud. Ik heb uiteindelijk een PS4 Pro aangeschaft, maar het probleem was ook met die console aanwezig. Ook verloor ik vrij vaak tijdens het gamen signaal en moest ik switchen tussen verschillende bronnen op mijn versterker om weer beeld te krijgen. Ik merkte ook zo nu en dan wat kleine probleempjes met mijn nVidia Shield.Mfpower schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:52:
Ik heb werkelijk alles zonder problemen bekabeld met kabels van de action. Euro per stuk oid.
Ik heb anderhalve maand geleden toch maar een duurdere kabel aangeschaft (AudioQuest van 1,5m voor 30 Euro) voor tussen mijn versterker en televisie, de overige kabels zijn de meegeleverde van de apparaten zelf. Sindsdien geen enkele groene spikkel meer, geen wegvallend signaal en geen enkel probleem meer met de Shield.
Ik denk dat eender oled het upgraden niet waard is tot er microled is.Mistymo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:50:
YouTube: LG C9 OLED vs. LG C8 OLED: Which is the better buy? niet echt een reden om mijn C8 in te ruilen voor een C9
Kan die oude, goedkope, kabel niet gewoon stuk geweest zijn? Gok dat een nieuwe goedkope kabel ook gewoon had gewerkt.KneoK schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:48:
[...]
Ik heb het ook jarenlang onzin gevonden, die dure kabels.
Ik heb anderhalve maand geleden toch maar een duurdere kabel aangeschaft (AudioQuest van 1,5m voor 30 Euro) voor tussen mijn versterker en televisie, de overige kabels zijn de meegeleverde van de apparaten zelf. Sindsdien geen enkele groene spikkel meer, geen wegvallend signaal en geen enkel probleem meer met de Shield.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat denk ik ook inderdaad. Hier een interessant artikel over de (on)zin van een dure HDMI kabel:westergas schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:43:
[...]
Kan die oude, goedkope, kabel niet gewoon stuk geweest zijn? Gok dat een nieuwe goedkope kabel ook gewoon had gewerkt.
http://eblog.lingers.eu/2...zin-van-dure-hdmi-kabels/
Ik heb meerdere kabels geprobeerd en begon uiteindelijk zelfs al te twijfelen aan de televisie zelf. De kans dat alle kabels kapot zijn is natuurlijk aanwezig, maar als ik eens in de 5 jaar 30 Euro moet uitgeven om apparatuur van een veelvoud daarvan aan elkaar te knopen, dan ga ik daarop niet meer besparen. Die goedkopere Action kabels zijn soms best hit and miss.westergas schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:43:
[...]
Kan die oude, goedkope, kabel niet gewoon stuk geweest zijn? Gok dat een nieuwe goedkope kabel ook gewoon had gewerkt.
Dat het voor de beeldkwaliteit niets uitmaakt is absoluut waar, maar de kwaliteit en afwerking van de kabel heeft natuurlijk wel invloed op het wegvallen van het signaal waar ik mee te maken had. En er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen 1080p over een dun koperdraadje sturen en 4K/60 HDR.
Wat werkt bij de Shield:
Shield - Denon X2500H - LG Oled65C8... elke resolutie wordt probleemloos weergegeven.
Apple TV 4K:
Apple TV 4K - Denon X2500H - LG Oled65c8: Geen 4:4:4 of Dolby Vision op 60HZ, krijg dan een melding dat er teruggeschakeld is naar een vorige structuur. Vanalles al geprobeerd, deep color staat aan op de AVR en Tv maar krijg het niet geactiveerd.... Ook wordt in de Tv automatisch de juiste colorspace geselecteerd.
Apple zelf adviseert dus deze kabel https://www.apple.com/nl/...hdmi-kabel-van-belkin-2-m, op het oog ziet dat er dunner en minder uit dan de nu door mij toegepaste kabels.
Ik zal nog eens even proberen de Apple Tv rechtstreeks aan de TV te hangen met dezelfde kabel.
We kennen niemand met een OLED, dus ik vroeg me eigenlijk af of er iemand is hier die ervaringen heeft met beide toestellen en of het het geld waard is om te upgraden als we nu nog een tv hebben die het gewoon uitstekend doet.
We kijken vooral veel 4K films (disc), blu ray films en series op dvd/blu ray. Qua gamen hebben we een Switch en een Xbox one X staan.
Heb je wel "4k signal format" in de AVR op "advanced" gezet ipv "standard" ?Ljsvv schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:46:
Het zou me niet verbazen dat Apple een streek uithaalt bij de door Apple geadviseerde HDMI kabels, via exact dezelfde setup en exact dezelfde bekabeling werkt mijn Shield perfect, zelfs de allerbeste resolutie wordt zonder problemen naar mijn LG oled gestuurd.
Wat werkt bij de Shield:
Shield - Denon X2500H - LG Oled65C8... elke resolutie wordt probleemloos weergegeven.
Apple TV 4K:
Apple TV 4K - Denon X2500H - LG Oled65c8: Geen 4:4:4 of Dolby Vision op 60HZ, krijg dan een melding dat er teruggeschakeld is naar een vorige structuur. Vanalles al geprobeerd, deep color staat aan op de AVR en Tv maar krijg het niet geactiveerd.... Ook wordt in de Tv automatisch de juiste colorspace geselecteerd.
Apple zelf adviseert dus deze kabel https://www.apple.com/nl/...hdmi-kabel-van-belkin-2-m, op het oog ziet dat er dunner en minder uit dan de nu door mij toegepaste kabels.
Ik zal nog eens even proberen de Apple Tv rechtstreeks aan de TV te hangen met dezelfde kabel.
Jazeker, dat heb ik als eerste gecheckt!pennywise666 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Heb je wel "4k signal format" in de AVR op "advanced" gezet ipv "standard" ?
vooral met dit materiaal? definitely.Alwayshappyz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:26:
We kijken vooral veel 4K films (disc), blu ray films en series op dvd/blu ray. Qua gamen hebben we een Switch en een Xbox one X staan.
Alwayshappyz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:26:
Mee eens! Kopen dat ding en lekker genieten!
[ Voor 39% gewijzigd door Fietsbel op 02-05-2019 12:11 ]
39
Hamazaki schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:13:
toen ik van een sony xe93 overstape naar een oled, merkte ik dat HDR alleen maar een gimmick is op een lcd tv. HDR in combinatie met een oled is gewoon vlees en nagel. HDR op een high-end lcd tv is hetzelfde als een mercedes met een renault motor erin. (ja die heb je echt)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
Fietsbel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:10:
[...]
[...]
Mee eens! Kopen dat ding en lekker genieten!
Dank beiden
Is die TV ook makkelijk in te stellen? Ik ben niet echt iemand van uitgebreid calibreren; het liefst zoek ik gewoon ergens wat goede instellingen op, stel ze in en dan handmatig kijken of het nog iets beter kan. Dus niet dat ik voor elk dingetje (net een serie gekeken op normale dvd, dan een 4k film opzetten bv) telkens andere instellingen in moet gaan voeren voor degelijk beeld.
Vanuit de doos is het eigenlijk al goed genoeg, alleen de puristen en de exemplarische uitzondering zal ermee aan de slag gaan.Alwayshappyz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:17:
[...]
[...]
Dank beidenEventjes sparen nog, maar dan weet ik in ieder geval dat het zin heeft.
Is die TV ook makkelijk in te stellen? Ik ben niet echt iemand van uitgebreid calibreren; het liefst zoek ik gewoon ergens wat goede instellingen op, stel ze in en dan handmatig kijken of het nog iets beter kan. Dus niet dat ik voor elk dingetje (net een serie gekeken op normale dvd, dan een 4k film opzetten bv) telkens andere instellingen in moet gaan voeren voor degelijk beeld.
39
en de afstand bediening van de lg gekoppeld er aan
want bij de horizon ging het wel maar niet alle knoppen werkte optimaal
Ik kom van een ks7000 af en heb nu een B7. Echt wereld van verschil, vooral hdr is veel mooier op de oled.Alwayshappyz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:26:
Wij hebben momenteel een Samsung KS7000, dus geen OLED. Doet het nog uitstekend, maar ergens jeukt het wel om binnen een paar maanden te kijken naar een OLED tv. De LG C8 schijnt de beste buy te zijn. Bij de BCC ziet zo’n OLED er ook echt fantastisch uit. Onze huidige tv staat er alleen niet naast en ik besef dat ze in de winkel het mooiste demo materiaal draaien.
We kennen niemand met een OLED, dus ik vroeg me eigenlijk af of er iemand is hier die ervaringen heeft met beide toestellen en of het het geld waard is om te upgraden als we nu nog een tv hebben die het gewoon uitstekend doet.
Misschien dan bij de 9 modellen, maar toen mijn C8 eergisteren binnenkwam stond ie af fabriek op beeldinstelling ECO.... Niet te pruimen imho....Fietsbel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:19:
[...]
Vanuit de doos is het eigenlijk al goed genoeg, alleen de puristen en de exemplarische uitzondering zal ermee aan de slag gaan.
hij bedoelt waarschijnlijk dat je alleen de instelling hoeft te kiezen. (standaard. levendig, bios enz.)Ljsvv schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Misschien dan bij de 9 modellen, maar toen mijn C8 eergisteren binnenkwam stond ie af fabriek op beeldinstelling ECO.... Niet te pruimen imho....
Hoi!herian10 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:35:
is er al iemand die de nieuwe Ziggo media box next heeft.
en de afstand bediening van de lg gekoppeld er aan
want bij de horizon ging het wel maar niet alle knoppen werkte optimaal
Ik heb de next gekoppeld aan mijn LG OLED (55E7) en aangezet. Na installatie wist de Next mij trots uit zichzelf te melden dat hij meteen ingesteld had dat mijn LG tv er mee bediend kon worden. Big Brother is watching you blijbkaar, maar het werkt allemaal perfect. Heb mijn LG remote echt niet meer nodig.
Maar dat werkt volgens mij niet. Maar de Next remote is inderdaad prima om de basisbediening te doen voor de TV.
Helaas werkt de bediening in Netflix dan bij mij weer niet? Ik gebruik de app van de TV.
Heb datzelfde probleem gehad op een 55" C7 en LG heeft mijn paneel vervangen.iuuk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Bedankt voor het antwoord, dat lijkt me inderdaad precies mijn probleem. Als ik het goed begrijp moet ik dus LG mailen (al dan niet met betere foto's) en het door hen laten oplossen.
Wat moet je doen:
maak ff wat foto's van dit materiaal https://www.youtube.com/watch?v=tR-__suycVQ. Tussen de 25 en 29 seconden komt een uniform magenta en rood beeld voorbij. Hier zie je het probleem het beste. Ff pauzeren, foto's knallen en bij LG een klacht indienen met verzoek tot reparatie. CE Repair zal langskomen en je paneel vervangen.
Wat nadere achtergrond van het probleem:
Rtings.com heeft dit probleem ook geconstateerd tijdens de OLED burn-in die ze een lange tijd hebben gedraaid. Ze hebben daar LG ingenieurs bij gehad en die bevestigden dat dit probleem zich voor kon doen bij een klein percentage 55" C7 panelen (model 2017). Dit wordt veroorzaakt doordat bij de productie een beeld wordt geprojecteerd (een vierkant ter grootte van 25% van het scherm) op de hete panelen en deze daarna terug worden gekoeld. Sommige panelen zijn niet genoeg gekoeld, waardoor je "het 25% window probleem" krijgt. LG heeft richting Rtings.com bevestigd dat LG dit probleem altijd gratis verhelpt ook buiten de garantie.
Het probleem kwam bij mij pas voor nadat de tv een pixel refresh cycle (doet ie eens in de 2000 branduren) had gedraaid.
Ik vraag me overigens af of het wel gaat om een klein percentage panelen, omdat je dit probleem toch best veel leest op internet en het doet zich blijkbaar niet alleen bij C7 panelen voor. De E7 heeft hetzelfde paneel als een C7, maar dan met glasplaat, dus niet zo gek dat de E7 dit probleem ook kan hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 02-05-2019 15:32 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik zou voor de nu voordeliger C8 gaan, de verschillen zijn heel gering.Blaffeh schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:27:
Voor de liefhebbers de review van de C9 van rtings.com https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled
Vergelijking C9 met de C8 (Rtings):
The LG C9 and LG C8 OLED are extremely similar overall. The C9 we tested had less temporary image retention, but this varies between units, and might not be indicative of the full lineup. The biggest difference between these TVs is the inputs. The C9 has 4 HDMI 2.1 inputs, which for the moment, doesn't add much, if anything at all. Once there are HDMI 2.1 sources, the C9 should support a 4k @ 120 Hz input, even at full chroma. The C9 also supports eARC, and supports the HDMI 2.1 variable refresh rate technology, which is currently only supported by the Xbox One.
Vergeet niet dat tot op heden LG alleen Airplay 2 en Homekit ondersteuning gaat leveren voor de 2019 modellen, mocht dat voor iemand potentiële toegevoegde waarde hebben.Vulcan750 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:32:
[...]
Ik zou voor de nu voordeliger C8 gaan, de verschillen zijn heel gering.
Vergelijking C9 met de C8 (Rtings):
The LG C9 and LG C8 OLED are extremely similar overall. The C9 we tested had less temporary image retention, but this varies between units, and might not be indicative of the full lineup. The biggest difference between these TVs is the inputs. The C9 has 4 HDMI 2.1 inputs, which for the moment, doesn't add much, if anything at all. Once there are HDMI 2.1 sources, the C9 should support a 4k @ 120 Hz input, even at full chroma. The C9 also supports eARC, and supports the HDMI 2.1 variable refresh rate technology, which is currently only supported by the Xbox One.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 02-05-2019 15:44 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 02-05-2019 16:10 ]
Worden de LG modellen van 2018 geupdated naar webOS 4.5 en heeft iemand ervaring met het OLED 55 inch B8 model? Ik ben van plan er eentje aan te schaffen.
Iemand die toevallig weet wanneer de B9 komt en wat de prijs ongeveer gaat zijn van het 55" model?
[ Voor 23% gewijzigd door Agepagelage op 02-05-2019 16:21 ]
Ik dacht dat ik de AVR nodig had voor Dolby Atmos, maar dat wordt blijkbaar via HDMI Arc ook keurig doorgegeven....
EDIT: toch dan maar even de HDMI kabel gewisseld die van de ATV naar de AVR ging, duur zegt blijkbaar niet altijd wat over functionaliteit, met een goedkoop kabeltje ertussen werken alle formaten over de AVR... schiet mij maar lek.
[ Voor 31% gewijzigd door Ljsvv op 02-05-2019 22:06 ]
kan alleen helemaal niks vinden over deze update
en ik zag voor het eerst ook dat mn magic remote ook geupdate werd.
Alleen als de atmos in een dd+ signaal verpakt zit. Losless atmos werkt niet via arc.Ljsvv schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:35:
Vage shit dit, met een ultra goedkoop kabeltje de Apple TV 4K rechtstreeks op de TV aangesloten.... werkt perfect in alle mogelijke resoluties...
Ik dacht dat ik de AVR nodig had voor Dolby Atmos, maar dat wordt blijkbaar via HDMI Arc ook keurig doorgegeven....
Mijn c8 uit de doos ziet er echt prima uit op Eco. En ik ben tamelijk kieskeurig wat dat betreft.Ljsvv schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Misschien dan bij de 9 modellen, maar toen mijn C8 eergisteren binnenkwam stond ie af fabriek op beeldinstelling ECO.... Niet te pruimen imho....
< dit stukje webruimte is te huur >
Dan ben je gewend aan te blauw, scherp en te veel kleur. Probeer is 2 weken bioscoop of technicolor preset en daarna weer terug naar eco, dan schrik je je rot.aex351 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:47:
[...]
Mijn c8 uit de doos ziet er echt prima uit op Eco. En ik ben tamelijk kieskeurig wat dat betreft.
[ Voor 15% gewijzigd door donpablo80 op 02-05-2019 19:53 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Beetje zwakke review van RTINGS.Blaffeh schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:27:
Voor de liefhebbers de review van de C9 van rtings.com https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled
De 9 serie loopt met HDMI 2.1 ver vooruit.
Dat er nu nog weinig mogelijkheden zijn om dit te testen geloof ik wel maar dat is nog geen reden om de HDMI 2.1 features onbelangrijk te noemen.
Het is juist onderscheidend tov de 2018 modellen.
Nieuwe consoles die volgend jaar uitkomen kunnen gebruik maken van de HDMI 2.1 features zoals VRR.
Onbelicht blijft ook de andere User interface, uitgebreidere beeldverwerking, auto-calibratie.
Deze laatste wordt wel genoemd maar er zijn geen details.
WiSA ontbreekt ook. (draadloze luidspreker standaard).
De 9 serie is uiteraard geen reden om je C7 of C8 te upgraden.
Een uitstekende TV blijft immers uitstekend ook al is er een nieuw model uitgekomen.
Ik moet de concurrent nog tegenkomen die de 9 series gaat verslaan!
Ja en als er apparatuur is om HDMI 2.1 daadwerkelijk te testen, zullen ze de reviews alsnog herzien. Het is natuurlijk logisch dat HDMI 2.1 nog niet belangrijk is, want er is geen content of apparatuur wat er mee om kan gaan.HoppyF schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Beetje zwakke review van RTINGS.
Dat er nu nog weinig mogelijkheden zijn om dit te testen geloof ik wel maar dat is nog geen reden om de HDMI 2.1 features onbelangrijk te noemen.
Nieuwe consoles die volgend jaar uitkomen kunnen gebruik maken van de HDMI 2.1 features zoals VRR.
Onbelicht blijft ook de andere User interface, uitgebreidere beeldverwerking, auto-calibratie.
Een uitstekende TV blijft immers uitstekend ook al is er een nieuw model uitgekomen.
Ik vind het juist goed dat ze die HDMI 2.1 een beetje relativeren. Er zijn idd geen componenten die het ondersteunen, en zelfs dan nog is het nut voor (niet games) beperkt. (andere TV's hebben ook eARC bijv) Het prijsverschil is nu iig nog enorm en de hdmi 2.1 niet waard.HoppyF schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Nickname does not reflect reality
Hier ook!ikdedinges schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:54:
ik kreeg vandaag een update voor mn 55B6V, versie 05.30.60.
kan alleen helemaal niks vinden over deze update
en ik zag voor het eerst ook dat mn magic remote ook geupdate werd.
Ook de beste aap mist wel eens een tak!
Verwijderd
Vond dit op de site van LG:
[05.30.60]
1. Security Update
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2019 21:11 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik begrijp wel dat men het nu nog niet kan testen maar daarom is het nog wel belangrijk.ion schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:23:
[...]
Ja en als er apparatuur is om HDMI 2.1 daadwerkelijk te testen, zullen ze de reviews alsnog herzien. Het is natuurlijk logisch dat HDMI 2.1 nog niet belangrijk is, want er is geen content of apparatuur wat er mee om kan gaan.
Het maakt de TV immers futureproof.
Aangezien je een TV koopt om er een aantal jaren van te kunnen genieten is het meenemen van nieuwe features zo gek nog niet.
Mensen die er geen behoefte aan hebben en dit in de toekomst ook niet willen kunnen beter nu nog een C8 of E8 kopen want deze zijn nu nog relatief goedkoop.
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, de C8 met motion pro optie vond ik een teleurstelling (niet zozeer de verminderde helderheid, maar het knipperen, beide zouden ook verbeterd moeten zijn met de c9) want deze optie werkt verder prima qua motion blur / scherpheid tijdens beweging (ronddraaien in games of met oude 2d games)Brad Pitt schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:37:
Had meer willen lezen over de eventuele betere motion. Heel misschien wordt dit nog aangetikt in de live stream straks. Vind dat persoonlijk "iets" belangrijker dan 2.1 shizzle
Er is dit jaar helemaal niks terecht gekomen van de variabele BFI, iets dat mij geniaal leek maar nope dusToFast schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:32:
[...]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, de C8 met motion pro optie vond ik een teleurstelling (niet zozeer de verminderde helderheid, maar het knipperen, beide zouden ook verbeterd moeten zijn met de c9) want deze optie werkt verder prima qua motion blur / scherpheid tijdens beweging (ronddraaien in games of met oude 2d games)
Volgens mij ligt dat ook aan je paneel toch. Vandaar ook dat met kalibreren de ene televisie de andere niet is. In elk geval ziet het er bij mij gewoon mooi eruit. Bioscoop of technicolor is al snel erg warm/rood en/of flets/donker. Terwijl ik het juist wel mooi vind wanneer er wel wat kleur in het beeld zit.donpablo80 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:51:
[...]
Dan ben je gewend aan te blauw, scherp en te veel kleur. Probeer is 2 weken bioscoop of technicolor preset en daarna weer terug naar eco, dan schrik je je rot.
< dit stukje webruimte is te huur >
Je hebt gelijk wanneer het gaat om paneel verschillen. Maar ik zou je echt, echt adviseren om de tip op te volgen en een tijdje dark room of technicolor te gebruiken. Zet dan eco of levendig aan en je ziet gewoon meteen wat er mis is. In een goede bioscoop ziet het er ook niet zo uit. Nu heb je een scherm wat in de buurt van die bios kan komen. Maar dan nog, smaken verschillen.aex351 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:38:
[...]
Volgens mij ligt dat ook aan je paneel toch. Vandaar ook dat met kalibreren de ene televisie de andere niet is. In elk geval ziet het er bij mij gewoon mooi eruit. Bioscoop of technicolor is al snel erg warm/rood en/of flets/donker. Terwijl ik het juist wel mooi vind wanneer er wel wat kleur in het beeld zit.
Het is alsof je na jarenlang fastfood in een goed restaurant gaat eten en dan zegt dat het eten daar zo weinig smaak heeft, en het vervolgens met maggi overspoelt.
Smaken verschillen inderdaad, want ik kijk sinds OLED liever thuis dan in de bios. Het grootse (en geluid) is natuurlijk nog steeds fantastisch maar ik mis de oneindige zwartwaardes toch echt heel erg als ik nu nog sporadisch een bezoekje breng aan de bioscoop.Mfpower schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:15:
Nu heb je een scherm wat in de buurt van die bios kan komen. Maar dan nog, smaken verschillen.
Arrived anxious, left bored
HDMI 2.1 is zwaar overtrokken.HoppyF schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:55:
[...]
-VRR? hoeveel procent van de mensen gaan dat gebruiken?
-eARC, kom op is dat echt zo belangrijk om een nieuwe tv neer te hangen?
-4K 120HZ? hebben we ooit 1080P 120hz aaa games gehad op consoles terwijl de huidige oled's dit ondersteunen? (1 of paar xbox games alleen, iig geen aaa games)
-ben je een pc gamer? hoeveel procent van de pc gamers hebben een videokaart van €1000+ die op 4K 120HZ gamen? en nog trek die videokaart het niet op die resolutie met die refreshrate.
-Pc gamers zijn te huiverig voor een oled. want = inbranden en te grote formaat. wil je een kleinere formaat? die komen wel, maar vanaf €4500...
moraal van het verhaal: je kan hdmi 2.1 als een belangrijke feature neerzetten, maar dat is het niet
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 03-05-2019 09:01 ]
ook vreemd dat de nieuwe soundbar (sl10yg ) met een prijs van 1199 hdmi 2.0 heeftHamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:54:
[...]
HDMI 2.1 is zwaar overtrokken.
-4K 120HZ? hebben we ooit 1080P 120hz aaa games gehad op consoles terwijl de huidige oled's dit ondersteunen? (1 of paar xbox games alleen, iig geen aaa games)
-ben je een pc gamer? hoeveel procent van de pc gamers hebben een videokaart van €1000+ die op 4K 120HZ gamen? en nog trek die videokaart het niet op die resolutie met die refreshrate.
-Pc gamers zijn te huiverig voor een oled. want = inbranden en te grote formaat. wil je een kleinere formaat? die komen wel, maar vanaf €4500...
moraal van het verhaal: je kan hdmi 2.1 als een belangrijke feature neerzetten, maar dat is het nietRTINGS heeft dus gelijk.
pricewatch: LG SL10YG
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 03-05-2019 09:24 ]
Ik zou wel blij worden van eARC, als dit 'gewoon' werkt, in plaats van al het gedoe met verschillende formaten die niet altijd ondersteund worden / niet goed syncen. Maargoed, zullen altijd wel issues blijven met verschillende merken. En zal ook nog tijdje duren voor iedereen het correct geimplementeerd heeft en de rv + receivers betaalbaar zijn.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:54:
[...]
HDMI 2.1 is zwaar overtrokken.
moraal van het verhaal: je kan hdmi 2.1 als een belangrijke feature neerzetten, maar dat is het nietRTINGS heeft dus gelijk.
natuurlijk, maar de vraag was, zou je puur voor deze functie een nieuwe tv van €1500+ aanschaffen?Barryvdh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:36:
[...]
Ik zou wel blij worden van eARC, als dit 'gewoon' werkt, in plaats van al het gedoe met verschillende formaten die niet altijd ondersteund worden / niet goed syncen. Maargoed, zullen altijd wel issues blijven met verschillende merken. En zal ook nog tijdje duren voor iedereen het correct geimplementeerd heeft en de rv + receivers betaalbaar zijn.
Ik zou niet mijn C7 omwisselen voor puur die functie nee. Maar als het verschil 300 euro is tussen een met HDMI2.1 en eentje zonder, zou ik toch wel sterk twijfelen.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:38:
[...]
natuurlijk, maar de vraag was, zou je puur voor deze functie een nieuwe tv van €1500+ aanschaffen?
Ik heb een beugel hangen met een LCD waarbij ik de tv met een paar rukken 90 graden kan draaien om op de bank te kijken.
Ik wil de LCD van de beugel halen en de OLED eraan hangen
Met de OLED ben ik bang dan ik het scherm dan snel kapot maak als ik hem 90 graden draai.
Klopt mijn aanname? Of valt het wel mee?
Zo lang je niet aan de linker of rechter bovenhoek er aan gaan zitten trekken zal het wel meevallen denk iktony-stark schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:18:
Met de OLED ben ik bang dan ik het scherm dan snel kapot maak als ik hem 90 graden draai.
Denk dat dit een relevantere vraag is inderdaad. Ik ben nu op de markt voor een 65" OLED en kan dus kiezen voor een C8 voor EUR 1700.- of een C9 voor pak hem beet EUR 2300.-. Ik weet niet of HDMI 2.1 mij die EUR 600.- waard is, ook al zal ik in de toekomst er waarschijnlijk wel een console of PC (via Nvidia Shield) op aansluiten.Barryvdh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:07:
[...]
Ik zou niet mijn C7 omwisselen voor puur die functie nee. Maar als het verschil 300 euro is tussen een met HDMI2.1 en eentje zonder, zou ik toch wel sterk twijfelen.
Surfin' paradise!
Want het enige dat een C9 meer biedt is de HDMI 2.1?Snappie88 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Ik weet niet of HDMI 2.1 mij die EUR 600.- waard is, ook al zal ik in de toekomst er waarschijnlijk wel een console of PC (via Nvidia Shield) op aansluiten.
Laten we alle voordelen pakken, is het die extra €600 waard?Brad Pitt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:41:
[...]
Want het enige dat een C9 meer biedt is de HDMI 2.1?
Voor mij is HDMI 2.1 op dit moment inderdaad zo'n beetje het enige verkooppunt voor de C9. Maar ik laat mij graag overhalen hoor ;-)Brad Pitt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:41:
[...]
Want het enige dat een C9 meer biedt is de HDMI 2.1?
Surfin' paradise!
Nog niets gelezen in alle "reviews" over eventuele betere motion, dat zou voor mij easy €600 waard zijn ja.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Laten we alle voordelen pakken, is het die extra €600 waard?
Nee, natuurlijk niet! Je zou wel gek zijn om je C7 in te ruilen voor een C9.Barryvdh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:07:
[...]
Ik zou niet mijn C7 omwisselen voor puur die functie nee. Maar als het verschil 300 euro is tussen een met HDMI2.1 en eentje zonder, zou ik toch wel sterk twijfelen.
Maar ik denk dat de vraag meer is voor mensen die nog geen C7 of hoger hebben, en twijfelen tussen C8 en C9 (dat scheelt momenteel dus iets van 875,- in de pricewatch voor 55") Dan moet je wel een heel goed verhaal hebben om die HDMI 2.1 goed te praten.
Er zal wel snel een cashback actie komen denk ik, net als vorig jaar voor de C8.
Volgens mij zijn er een paar verbeteringen op de C9 tov de C8, maar HDMI 2.1 is toch wel de voornaamste. Die A9 chip zou een betere beeldverwerking/upscaling hebben, al is het verschil marginaal. Verder ondersteunen ze ook die nieuwe wirelss audio standaard (WiSA) wat mij wel interessant lijkt. Maar het aanbod hiervan is nog redelijk beperkt.
Lang verhaal kort; Op huidig prijsniveau is de C9 nog niet interessant tov de C8. De vraag is hoeveel geduld ik nog heb om te wachten.
Volgens alle reviews wordt een upgrade van je huidige oled afgeraden..(al dan niet letterlijk)Brad Pitt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:47:
[...]
Nog niets gelezen in alle "reviews" over eventuele betere motion, dat zou voor mij easy €600 waard zijn ja.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 03-05-2019 10:53 ]
betere processor,paneel heeft een vernieuwde pixelstructuur.Snappie88 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:45:
[...]
Voor mij is HDMI 2.1 op dit moment inderdaad zo'n beetje het enige verkooppunt voor de C9. Maar ik laat mij graag overhalen hoor ;-)
het gevoel dat je misschien later krijgt,van had ik nu toch maar
Heb nog geen OLED vanwege een te laag budget voor de "betere" motion merken en zit te wachten op een review die de C9 vergelijkt met Panasonic, Philips en Sony. Aangezien je/ik uuuren per dag naar dat ding zit te kijken is motion bijzonder belangrijk. Vier uur per dag je storen aan iets heb ik geen geld voor overHamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:49:
[...]
Volgens alle reviews wordt een upgrade van je huidige oled afgeraden..
En ja, ik snap, vrijwel iedereen vindt dit onzin en merkt niets van de motion op een x6/x7/x8 LG. Dat is prima.
Ja en nieuwere software. Bijv AppleTV is nog niet duidelijk of het naar 2018 modellen komt toch?pwh53 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:49:
[...]
betere processor,paneel heeft een vernieuwde pixelstructuur.
het gevoel dat je misschien later krijgt,van had ik nu toch maar
nieuws: Apple presenteert eigen streamingdienst Apple TV+ voor tv-series en f...
Vraag is ook hoeveel meerwaarde dat heeft, maar losse AppleTV kost ook al 150 euro ofzo?
Maargoed, de C9 is nog geen maand uit, dus als je even geduld hebt zakt die denk ik redelijk snel in prijs.
Dit, E-ARC en de HDMI 2.1/VRR voor de XB One zijn voor mij de reden wel voor een C9 te gaan.G4mert schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:47:
Een uitgebreide review van de C9 waarin blijkt dat het wel degelijk een goede upgrade is tov de C8.
https://www.forbes.com/si...knocking-on-heavens-door/
Naast helderder beeld ben ik vooral blij met onderstaande quote:
LG has apparently worked hard on improving its motion handling for the OLED65C9, too. With no motion processing in play judder looks more natural and less labored than it has tended to previously. What’s more, if you do still find the remaining judder too prominent, then for the first time ever you can get away with using the TruMotion ‘Clear’ setting, rather than having to faff around in the Custom motion setting menu.
This latest Clear incarnation gently reduces judder (taking care not to leave movies looking like soap operas) while suffering scarcely any of the haloing or shimmering issues associated with it previously.
Helaas zijn de meningen tussen deze en RTings wel verdeeld over de Trumotion setting, ik kan namelijk niet tegen soap-opera effect, maar heb nu geen last van stutter of judder met de G20 plasma en ben dus ook huiverig voor de oled-stutter.
[ Voor 51% gewijzigd door Bacspin op 03-05-2019 11:03 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG W8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uiteraard, dat probeer ik iedere keer al aan je duidelijk te maken!Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:49:
[...]
Volgens alle reviews wordt een upgrade van je huidige oled afgeraden..(al dan niet letterlijk)
Waarom zou je dan een C9 kopen?
Nou, simpel, als je nog geen OLED TV hebt!
Dat is namelijk de doelgroep en niet de huidige bezitters van een OLED TV.
De C9 onderscheidt zich duidelijk tov van de concurrent o.a. door HDMI 2.1.
Mensen die dus nu op zoek gaan naar een nieuwe TV hebben dus in de toekomst veel aan deze aankoop.
En voor het heden de uitstekende beeldkwaliteit die er al was.
De C9 (ook E9 enz.) zijn dus GEEN concurrent van zichzelf dus de 2017/2018 modellen.
Zou ook vreemd zijn want dat zou betekenen dat de vorige modellen niet zo goed waren.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.