oh fijn. ik kwam er zelf niet uitHoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:01:
[...]
Uiteraard, dat probeer ik iedere keer al aan je duidelijk te maken!
HoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:01:
[...]
Zou ook vreemd zijn want dat zou betekenen dat de vorige modellen niet zo goed waren.
Nickname does not reflect reality
De rest klopt gelukkig wel ;-)
De C8 is zeker nog wel concurrent voor de C9, namelijk voor mensen die een nieuwe OLED willen maar geen extra toegevoegde waarde zien in HDMI 2.1 en overige extra functionaliteit.
Surfin' paradise!
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20:14
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dan ga je alleen voor de laagste prijs en kijk je niet naar de rest.Snappie88 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
[...]
De rest klopt gelukkig wel ;-)
De C8 is zeker nog wel concurrent voor de C9, namelijk voor mensen die een nieuwe OLED willen maar geen extra toegevoegde waarde zien in HDMI 2.1 en overige extra functionaliteit.
Mag ook.
Kwestie van tijd want de C8 is er straks niet meer en de C9 daalt in prijs o.a. nu al door de lopende cashback actie. Zelfde beweging zie je ieder jaar terugkomen.
Vorig jaar met de C7 en C8.
Toen las je ook waarom zou je een C8 kopen omdat de C7 bijna hetzelfde is?
dan nog is de vraag: willen mensen het verschil van €600+ wel neerleggen voor deze 'future-proof' functionaliteiten? ik denk dat dat maar een kleine doelgroep is.HoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:01:
[...]
Waarom zou je dan een C9 kopen?
Nou, simpel, als je nog geen OLED TV hebt!
update: ik zie zelfs dat de C8 €1100 is.
[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 03-05-2019 11:18 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:12:
[...]
dan nog is de vraag: willen mensen het verschil van €600+ wel neerleggen voor deze 'future-proof' functionaliteiten? ik denk dat dat maar een kleine doelgroep is.
Het prijsverschil zal echter snel kleiner worden.
Dan wordt het wel de moeite waard.
dan is je vraagstelling: 'waarom zou je een c9 kopen, omdat je geen oled hebt!' onjuist.HoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Nee.
Het prijsverschil zal echter snel kleiner worden.
Dan wordt het wel de moeite waard.
Waarom zou je nu een C9 kopen? Niet. Ik wacht wel tot ie op het prijsniveau van de C8 zit
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
tegen die tijd krijg je de vraag: of toch een C10?westergas schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:25:
Waarom zou je nu een C9 kopen? Niet. Ik wacht wel tot ie op het prijsniveau van de C8 zit
Ik heb hetzelfde, ik ben daardoor ook al jaren niet meer in de bios geweestPuck schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:48:
[...]
Smaken verschillen inderdaad, want ik kijk sinds OLED liever thuis dan in de bios. Het grootse (en geluid) is natuurlijk nog steeds fantastisch maar ik mis de oneindige zwartwaardes toch echt heel erg als ik nu nog sporadisch een bezoekje breng aan de bioscoop.Wat mij betreft dus niet "in de buurt van" maar gewoon beter (qua beeldkwaliteit).
Doe mij maar een 4K HDR film!
zijn de zwartwaardes zo erg in de bios jaa? mijn laatste bezoek was in 2013. toen oled nog niet uit was
En zo kan je dus blijven wachten op de "perfecte tv"...Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:29:
[...]
tegen die tijd krijg je de vraag: of toch een C10?
Wil je NU genieten van een waanzinnig mooi beeld en heb je het geld niet op je rug groeien, koop dan nu een B8 of C8 en hou lekker zo'n 600 euro in je zak. Daar kan je best andere leuke dingen mee gaan doen.
Ik ben blij dat ik in 2016 een mooie 55E6 heb gekocht, ondanks dat ik stiekem nu wel voor een 65" zou zijn gegaan geniet ik dus al enkele jaren dagelijks van mijn Oled. Deze "zwaar verouderde" tv geeft nog steeds een adembenemend mooi plaatje. Een C8 of C9 is heus niet vele malen beter, de verbeteringen zijn minimaal en zijn soms eigenlijk amper verbeteringen. Voor het mooiste plaatje is het toch raadzaam alle beeldtrucjes uit te zetten.
En gamen doet lang niet iedereen, hoewel het er hier soms wel wel op lijkt.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
Brad Pitt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:53:
[...]
Heb nog geen OLED vanwege een te laag budget voor de "betere" motion merken en zit te wachten op een review die de C9 vergelijkt met Panasonic, Philips en Sony. Aangezien je/ik uuuren per dag naar dat ding zit te kijken is motion bijzonder belangrijk. Vier uur per dag je storen aan iets heb ik geen geld voor over
En ja, ik snap, vrijwel iedereen vindt dit onzin en merkt niets van de motion op een x6/x7/x8 LG. Dat is prima.
Het verschil tussen de 7 en 6 serie was enorm. Verschillen tussen 8 en 7 waren minimaal.Vulcan750 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:48:
[...]
En zo kan je dus blijven wachten op de "perfecte tv"...
Wil je NU genieten van een waanzinnig mooi beeld en heb je het geld niet op je rug groeien, koop dan nu een B8 of C8 en hou lekker zo'n 600 euro in je zak. Daar kan je best andere leuke dingen mee gaan doen.
Ik ben blij dat ik in 2016 een mooie 55E6 heb gekocht, ondanks dat ik stiekem nu wel voor een 65" zou zijn gegaan geniet ik dus al enkele jaren dagelijks van mijn Oled. Deze "zwaar verouderde" tv geeft nog steeds een adembenemend mooi plaatje. Een C8 of C9 is heus niet vele malen beter, de verbeteringen zijn minimaal en zijn soms eigenlijk amper verbeteringen. Voor het mooiste plaatje is het toch raadzaam alle beeldtrucjes uit te zetten.
En gamen doet lang niet iedereen, hoewel het er hier soms wel wel op lijkt.
Ik had destijds overstap gemaakt van B6 naar C7. Dat was echt night and day. HDR, HDR gaming, input lag, macroblocking etc.
Dat is natuurlijk allemaal relatief (en verschilt volgens mij ook per projectiemethode) maar als je OLED gewend bent valt het wel op imho.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
zijn de zwartwaardes zo erg in de bios jaa? mijn laatste bezoek was in 2013. toen oled nog niet uit was
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 03-05-2019 12:20 ]
Arrived anxious, left bored
Ligt eraan naar welke bioscoop je gaat. Er zijn nu een aantal Dolby Cinema zalen in het land en daar is zwart wel echt zwart.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
Zijn er hier mensen die de c8 naast de Panasonic 804 hebben gezien? Wat zijn de verschillen naast dat de 804 geen dolby vision heeft....
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nog een aardige vergelijkingsvideo tussen de Samsung Q90R en de LG E9.
Wie is de beste? (nou ja, het antwoord ligt voor de hand...)
YouTube: LG E9P OLED vs Samsung Q90R QLED
Ik ging van een E6 naar een Grudig met 2017 LG paneel. (Dus 6>7 serie)ion schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:19:
[...]
Het verschil tussen de 7 en 6 serie was enorm. Verschillen tussen 8 en 7 waren minimaal.
Ik had destijds overstap gemaakt van B6 naar C7. Dat was echt night and day. HDR, HDR gaming, input lag, macroblocking etc.
Het verschil in formaat van 55 inch naar 65 inch deed meer voor mij.
De 8 serie heb ik overgeslagen, maar een 9-serie heb ik wel oren naar.
Het ligt iig wel voor de hand wie deze review betaald heeft... Behoorlijk biased zeg!HoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:28:
Nog een aardige vergelijkingsvideo tussen de Samsung Q90R en de LG E9.
Maar wel grappig om ze even naast elkaar te zien.
Nou, nou "enorm"... Grootste verschil tussen de 6 en 7 serie was dat de 3d functie geschrapt werd om een iets hogere helderheid te krijgen.ion schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:19:
[...]
Het verschil tussen de 7 en 6 serie was enorm. Verschillen tussen 8 en 7 waren minimaal.
Ik ben blij dat ik i.i.g. de mogelijkheid heb om 3d te kunnen kijken, wat er supergoed uitziet op een Oledscherm. Ik kijk films sowieso eigenlijk alleen 's avonds. Qua helderheid bij HDR of Dolby Vision kom ik dan i.i.g. niks tekort.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp
Nog een snelle vraag. Bij onze huidige TV hebben we de 4k speler bv aan HDMI 1 hangen, de Xbox X aan HDMI 3. Per HDMI port hebben we andere TV settings (Game mode bij Xbox bv). Als we van HDMI port verwisselen gaat de TV automatisch over naar de ingestelde settings voor de desbetreffende port.
Is dat bij de LG C8 ook zo? Dat je bv cinema mode instelt voor de 4k speler, maar als je switcht naar een ander HDMI channel hij automatisch omschakelt naar de game settings van de Xbox? Gok van wel, maar wou toch even checken of dat makkelijk gaat.
En welke mode raden jullie aan voor blu-ray's/4k schijfjes (4k met HDR)? Ik gok gewoon Cinema mode (of light room/dark room?) voor 4k materiaal, maar kan je gewoon dezelfde settings gebruiken bij normale blu-rays? Of dan een andere mode nodig? Wel benieuwd naar jullie ervaringen
TV staat overigens in onze woonkamer, waar veel licht binnen komt (veel gordijnen bij ramen, maar bij een raam sowieso niet), al kijken we vooral 's avonds wanneer het toch donker is.
Is dat bij de LG C8 ook zo? Dat je bv cinema mode instelt voor de 4k speler, maar als je switcht naar een ander HDMI channel hij automatisch omschakelt naar de game settings van de Xbox? Gok van wel, maar wou toch even checken of dat makkelijk gaat.
En welke mode raden jullie aan voor blu-ray's/4k schijfjes (4k met HDR)? Ik gok gewoon Cinema mode (of light room/dark room?) voor 4k materiaal, maar kan je gewoon dezelfde settings gebruiken bij normale blu-rays? Of dan een andere mode nodig? Wel benieuwd naar jullie ervaringen
Nee, bioscoop kan veel mooier zijn dan welke OLED op de markt. Ga zelf altijd naar een Dolby Cinema bioscoop.Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:33:
Inderdaad enorm. Ik weet het, want ik heb ze beide gehadVulcan750 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Nou, nou "enorm"... Grootste verschil tussen de 6 en 7 serie was dat de 3d functie geschrapt werd om een iets hogere helderheid te krijgen.
Ik ben blij dat ik i.i.g. de mogelijkheid heb om 3d te kunnen kijken, wat er supergoed uitziet op een Oledscherm. Ik kijk films sowieso eigenlijk alleen 's avonds. Qua helderheid bij HDR of Dolby Vision kom ik dan i.i.g. niks tekort.
Nou nou, wat een biasAeon schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:11:
[...]Het ligt iig wel voor de hand wie deze review betaald heeft... Behoorlijk biased zeg!
Maar wel grappig om ze even naast elkaar te zien.
Misschien heb je hier meer aan (zelf nog niet gekeken). Misschien komt ie nog voorbij maar een aardige vraag zou wel zijn geweest: op welke tv zag de laatste aflevering van Game of Thrones er het 'best' uit?
[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 03-05-2019 20:54 ]
Ik heb net een LG OLED65C8PLA aangeschaft en was benieuwd of het mogelijk is om hier een wifi USB flash drive op aan te sluiten? Iemand ervaring mee? De bedoeling is dan dat ik de stick in de tv kan laten zitten (tv hangt strak tegen de muur) en dan via wifi bestanden op de stick kan zetten. Of hebben jullie daar eventueel een beter alternatief voor?
Wat voor bestanden wil je er op zetten? Als het videobestanden zijn dan kan je beter plex of Xplay installeren op de tv en dan streamen vanaf je pc.Deathsquad_187 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:07:
Ik heb net een LG OLED65C8PLA aangeschaft en was benieuwd of het mogelijk is om hier een wifi USB flash drive op aan te sluiten? Iemand ervaring mee? De bedoeling is dan dat ik de stick in de tv kan laten zitten (tv hangt strak tegen de muur) en dan via wifi bestanden op de stick kan zetten. Of hebben jullie daar eventueel een beter alternatief voor?
Edit: Never mind, niet goed gelezen...Deathsquad_187 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:07:
[ Voor 16% gewijzigd door Ruud2007 op 04-05-2019 11:36 ]
Heb de C8 65” al enkele maanden maar begin me toch steeds meer te storen aan motion blurring of judder?
Als iemand voor bv een hek loopt wordt het hek op bepaalde plekken onscherp. Of noem je dit artifacts? Heb al met instellingen lopen spelen maar dat helpt allemaal niets. Natuurlijk is trumotion aan anders schokt alles. Het probleem lijkt niet te spelen bij technicolor profiel maar dat bevalt mij niet. Heb HDR gemiddeld als instelling.
De laatste twee updates heeft wel enorm geholpen met het zwarte ruis probleem maar dat het beeld regelmatig onscherp wordt op bepaalde plekken is toch een slechte zaak. Meer mensen met dit probleem?
Als iemand voor bv een hek loopt wordt het hek op bepaalde plekken onscherp. Of noem je dit artifacts? Heb al met instellingen lopen spelen maar dat helpt allemaal niets. Natuurlijk is trumotion aan anders schokt alles. Het probleem lijkt niet te spelen bij technicolor profiel maar dat bevalt mij niet. Heb HDR gemiddeld als instelling.
De laatste twee updates heeft wel enorm geholpen met het zwarte ruis probleem maar dat het beeld regelmatig onscherp wordt op bepaalde plekken is toch een slechte zaak. Meer mensen met dit probleem?
Ligt eraan wat de C10 voor nieuws gaat bieden over de C9.. Ik vind zaken als HDMI 2.1 functionaliteit en de (aankomende) ondersteuning voor Airplay die de C9 over de C8 biedt wel het wachten waard op dit moment.. Maar als dat je allemaal niet zo boeit en je denkt het in de toekomst ook niet nodig te hebben, ja dan kan je beter nu meteen een C8 kopen.. Iets wat de meeste andere jaren met nieuwe TV's ook geldt als er niet iets echt nieuws aan zit te komen op TV-tech gebied.. Dit jaar hebben we dus HDMI 2.1, ik zou niet weten wat dat volgend jaar moet worden met de C10, ik verwacht dus niet dat je daar op hoeft te wachten tot die ook weer goedkoper wordt.. Ik denk dat de LG C9 in 2019 een mooie sweetspot jaar en TV is om te kopen, eind van het jaar ofzo als de prijzen flink gezakt zijn richting die van de C8 nu..Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:29:
[...]
tegen die tijd krijg je de vraag: of toch een C10?
Weet iemand waar ik voor een Nederlandse OLED C8 de 04.10.20 Firmware kan downloaden? Ik wil kijken of die beter bevalt ivm black crush (ik draai nu 04.10.31)
Vanaf de LG support pagina is alleen 04.10.55 te downloaden en nog iets heel oud uit een 03.xx.xx serie (https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED65C8PLA)
Vanaf de LG support pagina is alleen 04.10.55 te downloaden en nog iets heel oud uit een 03.xx.xx serie (https://www.lg.com/nl/ond...ng-product/lg-OLED65C8PLA)
Er schijnt nu een firmware in testfase te zitten die binnen 2 weken beschikbaar komt die de black crush verhelpt. Dus ik zou even lekker afwachten als ik jou was.rico_fxp schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:33:
Weet iemand waar ik voor een Nederlandse OLED C8 de 04.10.20 Firmware kan downloaden? Ik wil kijken of die beter bevalt ivm black crush (ik draai nu 04.10.31)
https://www.avforums.com/...059/page-47#post-27091926
Welke motion settings heb je aan staan? Dejudder boven de 2 of 3 geeft idd wat problemen over het algemeen. Toch weegt dat in mijn mening niet op tegen stutter (veel erger).ChrisSmoKe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:18:
Heb de C8 65” al enkele maanden maar begin me toch steeds meer te storen aan motion blurring of judder?
Wat @pennywise666 is ook mijn strategie. Hoewel de uitspraak in de link niet confirmed is.rico_fxp schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:33:
Maar op de LG UK site staat een firmware 04.10.25; deze is niet uitgekomen in NL omdat er een BBC iPlayer fix in zit en bevat nog niet de black crush issues van .31 (is dus gelijk aan .20 maar dan met iPlayer fix). Ik denk dat deze compatible is met NL firmwares en zou je wellicht kunnen gebruiken; in elk geval zijn de beide (NL en UK) .55 firmwares identiek in filesize.
Zijn er al mensen in Nederland die de .55 firmware kunnen downloaden op de tv? Krijgt nog steeds te zien dat 31 de nieuwste is
Als je even door dit forum bladert:rico_fxp schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:33:
https://www.avforums.com/...available.2204059/page-36
Hier vind je alle downloads.
Net als meer mensen hier volg ik zowel dit forum het Engelse avs forum en het Duitse hfii forum. Ik verbaas mij in hoge mate over de uitspraken van de servicedesks. Die hier in Nederland heb ik gebeld, 3 x en zij beweren platweg dat er niets bekend is van welk probleem dan ook met andere woorden er wordt dus ook niets aan gedaan. Op basis hiervan kun je concluderen dat iedereen inclusief Vincent Teoh die beweert dat er een update aankomt om het probleem te verhelpen het onjuist heeft. Ik heb ook geen enkele, geen enkele bevestiging gezien dat LG ermee bezig is.
De Servicedesk in Engeland zegt ook dat er niets aan de hand is dus....
Alleen de Servicedesk in Duitsland zegt het probleem te kennen en dat eraan gewerkt wordt.
Ik zit echt op de update te wachten maar ik vraag me af waar die dan gebouwd zou moeten worden. Kan me niet voorstellen dat zo'n update in verschillende technische centra apart van elkaar wordt gebouwd.
Conclusie is dan ook dat we voorlopig door LG in de steek worden gelaten.
Door de aanpassingen in 20 punts IRE te doen die in de fora wordt beschreven kun je het oude mooie beeld weer terughalen.
Overigens heb ik ook contact gehad met Smits waar mijn tv vandaan komt. De service en mensen daar kan ik tot nu toe alleen maar goed tot heel goed noemen. Wanneer ik ze nu bel en vraag naar de status wordt echter gezegd dat hen niets bekend is. Dat ze honderden klanten hebben en ik de enige ben ik klaagt.
Ik begin me dan ook af te vragen of ik en misschien enigen hier op het forum misschien een pilletje te veel hebben gehad en dat wij de enigen zijn die het zien.
Op een bepaalde manier is dit natuurlijk (deels) wel wat er aan de hand is.Bigbro00 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:38:
[...]
Ik begin me dan ook af te vragen of ik en misschien enigen hier op het forum misschien een pilletje te veel hebben gehad en dat wij de enigen zijn die het zien.
Nee,het is overduidelijk die black crush en de te donkere gamma. En dat is gewoon onacceptabel. Daarom komt er ook een fix.
Ik zou zelf liever voor 2-point low verhogen kiezen als tijdelijke fix ipv 20-point IRE 5-35
Ik zou zelf liever voor 2-point low verhogen kiezen als tijdelijke fix ipv 20-point IRE 5-35
Prima Pennywise ik zit ook te wachten op de fix maar hoe weet jij dat dit fix er komt? Het wordt alleen maar geroepen maar vanuit LG is het oorverdovend stil.
Er is een Duitser geweest op dat forum die bevestiging heeft gehad van LG. En Vincent heeft zoiets gezegd (redelijk betrouwbaar). Maar zeker weten is het natuurlijk niet. Als er geen fix komt ga ik downgraden. Ik had ook geen last van flashing.
Ik heb ook de 2 point low fix gedaan maar weet niet waarom dat beter is dan IRE settings. Weet jij dat wel @pennywise666 ?
Verder is het denk ik zo dat LGs lokale afdelingen amper weet hebben/communiceren met lg hq. Er is denk ik maar een plek waar die firmware wordt ontwikkeld.
Ik heb ook de 2 point low fix gedaan maar weet niet waarom dat beter is dan IRE settings. Weet jij dat wel @pennywise666 ?
Verder is het denk ik zo dat LGs lokale afdelingen amper weet hebben/communiceren met lg hq. Er is denk ik maar een plek waar die firmware wordt ontwikkeld.
Nee,zeker weten doen we het niet. Maar het is wel aannemelijk gezien het probleem en door wat we nu horen vanuit LG Duitsland via de forum members van AVF. Dat zullen ze toch niet verzinnen lijkt me.Bigbro00 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:52:
Prima Pennywise ik zit ook te wachten op de fix maar hoe weet jij dat dit fix er komt? Het wordt alleen maar geroepen maar vanuit LG is het oorverdovend stil.
Omdat dat de gehele gamma range gelijkmatig verhoogd word met 2-point low ,zodat de verhouding juist blijft tussen de IRE's. Zoiets dacht ik te hebben begrepen iig.Mfpower schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:59:
Er is een Duitser geweest op dat forum die bevestiging heeft gehad van LG. En Vincent heeft zoiets gezegd (redelijk betrouwbaar). Maar zeker weten is het natuurlijk niet. Als er geen fix komt ga ik downgraden. Ik had ook geen last van flashing.
[ Voor 46% gewijzigd door pennywise666 op 05-05-2019 13:04 ]
Dat is niet de schuld van de 'lokale afdelingen' maar omdat het hier om een Aziatisch bedrijf gaat. Alle beslissingen worden in HQ genomen en deze communiceert zeer mondjesmaat met de andere landen. Daarnaast is het zo dat een medewerker pas mag communiceren dat er een update komt als dit 100% bevestigd is dat deze er voor een specifiek land komt. Het is nog wel eens voorgekomen dat er een S/W update was aangekondigd welke vervolgens toch niet is uitgerold. Klantenservice communiceert dat, update komt toch niet, klanten schreeuwen moord en brand en wie wordt er uitgescholden? De klantenservicemedewerker...Mfpower schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:59:
Ik had sterk de indruk dat de klantenservicemedewerker zocht naar een reden om mij zo snel mogelijk af te poeieren. Nadat ik had aangegeven dat het toestel dat ik heb volgens LG 10.000 euro kost en dat een beetje service dan toch wel gewenst zou zijn gaf hij aan dat hem dat niet interesseerde( KNIP! ). Vervolgens zei hij dat ik hem bedreigde wat totaal niet het geval was. Als je iets wilt bereiken kun je beter rustig blijven. Hij was er zelf wel van overtuigd dat hij een reden gevonden had en beeindigde het gesprek. Toen was ik wel woest.
[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2019 21:48 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je bent duidelijk niet netjes behandeld!Bigbro00 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:05:
Ik had sterk de indruk dat de klantenservicemedewerker zocht naar een reden om mij zo snel mogelijk af te poeieren. Nadat ik had aangegeven dat het toestel dat ik heb volgens LG 10.000 euro kost en dat een beetje service dan toch wel gewenst zou zijn gaf hij aan dat hem dat niet interesseerde( KNIP! ). Vervolgens zei hij dat ik hem bedreigde wat totaal niet het geval was. Als je iets wilt bereiken kun je beter rustig blijven. Hij was er zelf wel van overtuigd dat hij een reden gevonden had en beeindigde het gesprek. Toen was ik wel woest.
Heb je dit gesprek opgenomen?
Een medewerker moet je altijd netjes te woord staan ook al is er misschien geen oplossing voor je probleem.
[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2019 21:48 ]
Dit heeft volgens mij geen effect. Zie anders ff dit plaatje: https://ibb.co/yS2N8q1G4mert schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:17:
[...]
Welke motion settings heb je aan staan? Dejudder boven de 2 of 3 geeft idd wat problemen over het algemeen. Toch weegt dat in mijn mening niet op tegen stutter (veel erger).
Trumotion staat nu op vloeiend want ik heb een enorme hekel aan lag.
Wat is de beste instelling voor De-Judder & De-Blur?
Dat lijkt meer op een mpeg compressie artefact. Zie je wel vaker wanneer iemand langs een niet-egale achtergrond loopt.ChrisSmoKe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:53:
[...]
Dit heeft volgens mij geen effect. Zie anders ff dit plaatje: https://ibb.co/yS2N8q1
_██_
(ಠ_ృ)
10 duizend euro en je hebt een C8?Bigbro00 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:05:
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 05-05-2019 21:49 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik ben blij met de 'Clear' setting. Maar dit is erg persoonlijk.ChrisSmoKe schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:53:
[...]
Dit heeft volgens mij geen effect. Zie anders ff dit plaatje: https://ibb.co/yS2N8q1
Voor deze prijs ga ik echt wel op details letten. Los van het feit dat je dit gamma/black crush issue nauwelijks een detail kan noemen,maar een overduidelijke en onacceptabele fout. Het is geen LCD van 500 euro waarbij het me niet/minder zou kunnen schelen.aex351 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 15:48:
[...]
10 duizend euro en je hebt een C8?. In elk geval heb ik ook de .33 firmware nog en ik merk weinig van de beschreven problemen. Ik had met de update hiervoor dat de gamma ineens te laag leek. Beeld was flets. Dus had ik de gamma op hoog gezet. En sinds .33 weer terug naar gemiddeld. In elk geval lijk jij alles behalve tevreden over deze televisie. Misschien gewoon proberen om niet op elke kleine detail te letten en gewoon lekker televisie te kijken.
Ook zitten we hier op een topic om juist deze details bespreekbaar te maken.
Anders kan je net zo goed dit topic verwijderen en idd dus lekker televisie kijken alleen.
[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 05-05-2019 16:47 ]
Wat €500 voor een is, is voor een ander €5.000. Allemaal suggestief. Wat ik wel merk is dat van alle mensen op dit forum die een Oled van Lg heeft, er eigenlijk maar door een paar wordt geklaagd over het beeld. Dit betekend dat de meeste dus niet kritisch genoeg zijn of gewoon dat die paar juist te kritisch zijn. Maar we kunnen toch wel stellen dat Oled zowiezo een prachtig beeld geeft en dat geen andere tv daar tegen op.pennywise666 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:44:
[...]
Voor deze prijs ga ik echt wel op details letten. Los van het feit dat je dit gamma/black crush issue nauwelijks een detail kan noemen,maar een overduidelijke en onacceptabele fout. Het is geen LCD van 500 euro waarbij het me niet/minder zou kunnen schelen.
Ook zitten we hier op een topic om juist deze details bespreekbaar te maken.
Anders kan je net zo goed dit topic verwijderen en idd dus lekker televisie kijken alleen.
Op zich vind ik er wel wat waarheid in zitten dat je bij een tv van 1500+ meer kwaliteit mag verwachten, dan van één van 500. Eerstgenoemde zit nu eenmaal in het high(er)-end segment, laatstgenoemde in het budget. En ja, er zijn natuurlijk ook tv's van 5.000 - die op hun beurt ook high-end zijn. Los van een evt linguïstische discussie mogen we het er toch wel over eens zijn dat LG zijn OLED lijn, bijv. met een eigen OLED Care, als een meer premium product positioneert, dan de LCD-tjes van 500 euro.
Hoe dan ook kunnen ook high-end/premium producten productie-, hardware- en software fouten bevatten. Zelf heb ik geen C8 maar een C7. Geen last van crushed blacks of wat dan ook. Na mijn laatste panelwissel ben ik zelfs zó gelukkig met mijn panel, dat ik me op dit moment geen andere tv kan voorstellen. Zo blij ben ik met dit beeld
Hoe dan ook kunnen ook high-end/premium producten productie-, hardware- en software fouten bevatten. Zelf heb ik geen C8 maar een C7. Geen last van crushed blacks of wat dan ook. Na mijn laatste panelwissel ben ik zelfs zó gelukkig met mijn panel, dat ik me op dit moment geen andere tv kan voorstellen. Zo blij ben ik met dit beeld
Ik heb 'm een dag of 5 geleden geïnstalleerd, gewoon via de reguliere update functie. Ik heb een E8.Brimme schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:23:
Zijn er al mensen in Nederland die de .55 firmware kunnen downloaden op de tv? Krijgt nog steeds te zien dat 31 de nieuwste is
Gek ik zie nog niks.
Zegt geen update beschikbaar
Zegt geen update beschikbaar
Kom net bij een Dolby Cinema zaal vandaan, echt waanzinnig (beeld) idd. Niet te vergelijken met zo'n lullig teeveetjehoney schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:20:
[...]
Nee, bioscoop kan veel mooier zijn dan welke OLED op de markt. Ga zelf altijd naar een Dolby Cinema bioscoop.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Bluray films met Dolby Atmos.donpablo80 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:38:
[...]
Wat voor bestanden wil je er op zetten? Als het videobestanden zijn dan kan je beter plex of Xplay installeren op de tv en dan streamen vanaf je pc.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er beperkingen zijn wanneer je streamt naar de TV in plaats van rechtstreeks laat afspelen. Vandaar dat ik op het USB stick idee kwam. Indien er geen noemenswaardige beperkingen zijn is streamen dan denk ik toch een betere optie.
De enige beperking is de snelheid van je netwerkDeathsquad_187 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:42:
[...]
Bluray films met Dolby Atmos.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er beperkingen zijn wanneer je streamt naar de TV in plaats van rechtstreeks laat afspelen. Vandaar dat ik op het USB stick idee kwam. Indien er geen noemenswaardige beperkingen zijn is streamen dan denk ik toch een betere optie.
Verwijderd
Jongens, wat is nou de consensus over dat inbranden? Velen die het al ondervonden hebben of juist helemaal niet?
Vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die een OLED tv langer dan een jaar hebben én fervente kijkers zijn van een en dezelfde zender.
Vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die een OLED tv langer dan een jaar hebben én fervente kijkers zijn van een en dezelfde zender.
Het probleem is uiteraard dat er geen concensus kan zijn, omdat het niet zo zwart wit is. Ja OLED kan onevenredig slijten dus is dus gevoelig voor inbranden. Ja, meerder mensen hebben een ingebrand scherm, door combinatie van kijkgedrag, instellingen en verschillen per paneel. Er zijn veel variabelen waardoor je niet echt kunt vaststellen of het bij jou wel of niet zal voorkomen.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
Jongens, wat is nou de consensus over dat inbranden? Velen die het al ondervonden hebben of juist helemaal niet?
Heb mijn OLED bijna 3 jaar en nergens last van. Kijk niet heel veel TV, maar game wel en kijk veel films en series.
Ik neem aan dat je even gezocht hebt in dit dit topic over dit onderwerp he?Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
Ik heb mn OLED nu 4 jaar. Dagelijks staat deze meerdere uren op Nickelodeon voor de kids.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
En ik heb totaal geen inbranding. Het is de eerste OLED geloof ik, en ik verwacht eigenlijk dat de nieuwere speciale anti-inbrand maatregelen hebben.
En ja het kan wel, daarvoor lees je heel veel op het internet, maar wij hebben er geen last van. Dus niet iedereen heeft er last van.
Verwijderd
Jawel, dat is het nou juist, heb zoveel uiteenlopende ervaringen gelezen erover, dat het mij nog steeds niet duidelijk is wat nou de consensus is. Als je op youtube naar inbrandingsfilmpjes zoekt, kom je een heleboel bewijsmateriaal tegen. Daarentegen, als je de tv verkopers of sommigen hier hoort, lijkt het allemaal een overdreven zaak. Dus helemaal helder is het helaas niet.Wren schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:18:
[...]
Ik neem aan dat je even gezocht hebt in dit dit topic over dit onderwerp he?
Er zijn al 327547292733 discussies gevoerd hierover. Je wil misschien een consensus hebben maar die bestaat niet. Mensen die problemen hebben zullen zich eerder melden dan mensen die tevreden zijn.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:33:
[...]
Jawel, dat is het nou juist, heb zoveel uiteenlopende ervaringen gelezen erover, dat het mij nog steeds niet duidelijk is wat nou de consensus is. Als je op youtube naar inbrandingsfilmpjes zoekt, kom je een heleboel bewijsmateriaal tegen. Daarentegen, als je de tv verkopers of sommigen hier hoort, lijkt het allemaal een overdreven zaak. Dus helemaal helder is het helaas niet.
Voor de rest:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Net 2 gekocht.. een voor mezelf & ik voor mijn vader tijdens de mediamarkt actie (994 euro).
Op heden is deze actie gedaan (je moest snel zijn).
De 55OLEDB8PLA (Belgische versie)
Echt, wat een scherm. Splinterdun - geen randen en tot mijn verbazing nog prima speakers.
(Als zit er wel een dolby surround set van mezelf nog op voor als er movies afspelen..)
Iemand ergens een linkje voor de optimale instellingen?
Echt, wat een scherm. Splinterdun - geen randen en tot mijn verbazing nog prima speakers.
(Als zit er wel een dolby surround set van mezelf nog op voor als er movies afspelen..)
Als startpunt: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settingslaurensdbb schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:45:
Net 2 gekocht.. een voor mezelf & ik voor mijn vader tijdens de mediamarkt actie (994 euro).
Discussie wordt al sinds de eerste plasma tv's gevoerd en gevoed (door LCD fabarikanten?).Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:33:
[...]
Jawel, dat is het nou juist, heb zoveel uiteenlopende ervaringen gelezen erover, dat het mij nog steeds niet duidelijk is wat nou de consensus is. Als je op youtube naar inbrandingsfilmpjes zoekt, kom je een heleboel bewijsmateriaal tegen. Daarentegen, als je de tv verkopers of sommigen hier hoort, lijkt het allemaal een overdreven zaak. Dus helemaal helder is het helaas niet.
Er is geen consensus en die ga je denk ik op dit forum ook niet vinden (omdat het niet zwart/wit is).
Advies, ga af op data en bepaal zelf of het een probleem voor jouw (kijk) situatie is:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt.wizzmic schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:39:
[...]
Discussie wordt al sinds de eerste plasma tv's gevoerd en gevoed (door LCD fabarikanten?).
Er is geen consensus en die ga je denk ik op dit forum ook niet vinden (omdat het niet zwart/wit is).
Advies, ga af op data en bepaal zelf of het een probleem voor jouw (kijk) situatie is:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Voor Samsung benadrukt het (vermeende) nadeel van OLED terwijl hier geen aanleiding voor is.
Dat doen ze uiteraard om hun eigen QLED proberen te verkopen. Ondertussen gebruikt Samsung wel OLED displays voor hun smartphones maar dan zijn ze opeens lyrisch over de beeldkwaliteit.
Hoe hypocriet kun je zijn....
In een forum als hier zul je vooral kritische consumenten aantreffen en komen de negatieve ervaringen eerder naar voren dan anders. Zo gaat dat in ieder topic ongeacht waar het over gaat.
De duizenden tevreden consumenten kom je hier niet tegen want ze zoeken dit topic niet op.
Ondanks dat zijn de kritische consumenten ook erg tevreden dan kun je zelf wel lezen.
De perfecte TV bestaat niet en zal er ook niet komen. De verschillen worden wel steeds kleiner omdat er ieder jaar wel weer verbeteringen zijn ook al worden de stapjes kleiner.
Wie kan mij vertellen of er op LG OLEDs TV een app. bestaat met de naam TuneIn dit is een app die wereldwijd internet radio stations aanbied.
We hebben nu een B&O 4K tv waar TuneIn op zit en willen dit graag behouden.
2 seconden op google levert dit op: https://gb.lgappstv.com/a...ProductList.lge?dummy=allG.Bergmans schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:21:
Wie kan mij vertellen of er op LG OLEDs TV een app. bestaat met de naam TuneIn dit is een app die wereldwijd internet radio stations aanbied.
Er is dus geen consensus. De mensen die inbranden als een probleem hebben ervaren zeggen dat het een probleem is. De mensen die geen inbranding hebben ervaren of in die geringe mate dat het helemaal niet stoort en daarbij genieten van de overige sterke eigenschappen van het OLED scherm zeggen dat het geen probleem is.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:33:
[...]
Inbranden is mogelijk en gebeurt ook, er zijn mensen met klachten. Maar het gebeurt niet bij iedereen, en in veel gevallen als het al gebeurt lang niet altijd storend maar in zeer geringe mate na jarenlang gebruik. Veelvuldig gebruik met stilstaande menu's e.d. en het tot de max pushen van het paneel dmv de hoogste lichtoutput vergroten de kans daarbij aanzienlijk. Aan jou om in te schatten tot welke groep je gaat behoren.
Ik heb zelf jaren een plasma gehad met geringe inbranding (zenderlogo NOS / NPO1) maar me daar niet of nauwelijks aan gestoord, de voordelen van het goede beeld (en motion) overtroffen verre de geringe nadelen. Nu heb ik een half jaar een OLED waarbij ik nog geen inbranding heb ervaren en geniet ik weer van het goede beeld (beter dan de plasma maar met iets mindere motion, maar het valt me eigenlijk allezins mee).
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 06-05-2019 12:32 ]
Ja, maar dit is alleen voor UK instellingen. Geen garantie dat het op Benelux instellingen ook beschikbaar is.Suomi76 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:24:
[...]
2 seconden op google levert dit op: https://gb.lgappstv.com/a...ProductList.lge?dummy=all
Ik heb mijn 55C7 nu meer dan een jaar en totaal geen problemen met inbranden. Nu kijk ik geen TV maar ik game wel op de TV en daarbij heb je ook stilstaande elementen op het scherm. Maar zoals andere mensen terecht opmerken, er is geen consensus, hoewel ik geen last heb van inbranden zijn er andere mensen die er meteen al last van krijgen...Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:57:
[ Voor 12% gewijzigd door EnigmaNL op 06-05-2019 12:36 ]
Daar heb je gelijk in, had ik over het hoofd gezien.Wren schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:29:
[...]
Ja, maar dit is alleen voor UK instellingen. Geen garantie dat het op Benelux instellingen ook beschikbaar is.
Dat is dan 100 Mbps omdat dit de maximale snelheid is van de LAN poort op de TV.
Is dit voldoende?
Om de druk op mijn Wifi netwerk te verlichten probeer ik zoveel mogelijk te bekabelen (vooral de zware verbruikers)
Voor de meeste content zal dat wel voldoende zijn. Ik gebruik echter wel WiFi omdat ik daar inderdaad bijna 2x hogere snelheden mee haal.Deathsquad_187 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Dat is dan 100 Mbps omdat dit de maximale snelheid is van de LAN poort op de TV.
Is dit voldoende?
Om de druk op mijn Wifi netwerk te verlichten probeer ik zoveel mogelijk te bekabelen (vooral de zware verbruikers)
Dat zou ik dan juist NIET op een OLED gebruiken. Dan zit je met langdurend stilstaand beeld en wordt de kans op inbranden toch groter. Of je moet tegelijkertijd een slideshow van foto's of iets dergelijks kunnen laten zien.G.Bergmans schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:21:
Your Friendly Neighborhood Moderator
En dat vind ik heel gek, want op de WIFI gaat het bij mij heel traag.
Ik heb dus een Linksys Velop Triband set waarbij de hoofdnode bekabeld is vanaf mijn Tmobile Draytek (750mbps abo). De hoofdnode zit ongeveer op 50cm afstand van de TV en nog is de snelheid ronduit belachelijk.
Ik kon dit alleen in de Netflix app testen maar is er een manier om dit via een app oid te testen op de televisie zelf?
Ik heb dus een Linksys Velop Triband set waarbij de hoofdnode bekabeld is vanaf mijn Tmobile Draytek (750mbps abo). De hoofdnode zit ongeveer op 50cm afstand van de TV en nog is de snelheid ronduit belachelijk.
Ik kon dit alleen in de Netflix app testen maar is er een manier om dit via een app oid te testen op de televisie zelf?
Via browser naar speedtest of fast.com (=ook netflix) :-)
Is niet perse een probleem. Er zit een screensaver in de tv en je kan het scherm ook uitschakelen.Jorgen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Dat zou ik dan juist NIET op een OLED gebruiken. Dan zit je met langdurend stilstaand beeld en wordt de kans op inbranden toch groter. Of je moet tegelijkertijd een slideshow van foto's of iets dergelijks kunnen laten zien.
Stom dat ik daar niet op kwam! Geweldige tip, zal ik straks gelijk testen, zowel bekabeld als via WIFI.wvkreg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:30:
Via browser naar speedtest of fast.com (=ook netflix) :-)
Zal hier de results wel ff posten.
Geen idee maar je kunt natuurlijk altijd de browser versie gebruiken. Alleen oppassen met lang stilstaand beeld.G.Bergmans schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:21:
Is er gewoon een optie in de tv om beeld uit te schakelen.Jorgen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Dat zou ik dan juist NIET op een OLED gebruiken. Dan zit je met langdurend stilstaand beeld en wordt de kans op inbranden toch groter. Of je moet tegelijkertijd een slideshow van foto's of iets dergelijks kunnen laten zien.
het verbaast me nog hoe fanatiek mensen ingaan op de vraag over inbranden. diegene kon makkelijk zijn research doen. petje af voor jullie energie. ik ben er allang mee gestopt. misschien tijd voor een warning onder dit topic?
[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 06-05-2019 15:11 ]
Ja, maar die is niet super toegankelijk eerst knopje ingedrukt houden en dan nog iets van 4 keer klikken.ion schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:05:
[...]
Is er gewoon een optie in de tv om beeld uit te schakelen.
TuneIn is er niet in de NL Content Store maar er is wel het vergelijkbare MyTuner.G.Bergmans schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:21:
Als je perse TuneIn wilt gebruiken zou je dat, zoals eerder voorgesteld, via de browser kunnen doen met de optie Scherm uit. ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door Fuwor op 06-05-2019 16:09 ]
Dank mensen voor alle suggesties. Ik heb inmiddels MyTuner al op de ATV4K geïnstalleerd, alleen is het jammer dat je geen station lijsten kan maken. De komende tijd kan ik wat uitproberen en de kwaliteit vergelijken.
Zal ook eens kijken of TuneIn ook een app heeft voor de ATV. Nogmaals dank.
Dank mensen voor alle suggesties. Ik heb inmiddels MyTuner al op de ATV4K geïnstalleerd, alleen is het jammer dat je geen station lijsten kan maken. De komende tijd kan ik wat uitproberen en de kwaliteit vergelijken.
Zal ook eens kijken of TuneIn ook een app heeft voor de ATV. Nogmaals dank.
Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe TV. Heb momenteel een samsung KS7000 49" maar ben echt toe aan wat groters. Nu is tijdens de actieperiode mijn oog gevallen op de LG65B8 voor €1650,-. Echter lees ik constant wisselende verhalen over de verschillen tussen de C8 en B8.
De C8 is €350,- duurder (uitgaande van een vertrouwde LG dealer) en het enige verschil is naar mijn weet de processor? Is dit volgens jullie het verschil waard in prijs / beeldkwaliteit? (overigens vind ik de voet van de B8 ook een stuk mooier
)
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe TV. Heb momenteel een samsung KS7000 49" maar ben echt toe aan wat groters. Nu is tijdens de actieperiode mijn oog gevallen op de LG65B8 voor €1650,-. Echter lees ik constant wisselende verhalen over de verschillen tussen de C8 en B8.
De C8 is €350,- duurder (uitgaande van een vertrouwde LG dealer) en het enige verschil is naar mijn weet de processor? Is dit volgens jullie het verschil waard in prijs / beeldkwaliteit? (overigens vind ik de voet van de B8 ook een stuk mooier
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het prijsverschil tussen een 65” B8 en C8 is nu 200 euro.Nickster! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:33:
Hallo,
De C8 is €350,- duurder (uitgaande van een vertrouwde LG dealer) en het enige verschil is naar mijn weet de processor? Is dit volgens jullie het verschil waard in prijs / beeldkwaliteit? (overigens vind ik de voet van de B8 ook een stuk mooier)
De vraag is dus wat je wilt.
200 euro besparen of 200 euro extra uitgeven voor een betere beeldverwerking (vanwege de snellere processor)?
De voet is een kwestie van smaak maar ook of je deze wel gaat gebruiken.
Als je de TV aan de muur ophangt heb je immers niets aan de voet.
Same here. Ik heb een kpn access point waarbij ik op m'n mobiel 40Mbit scoor en als ik de tv ermee verbindt, ik slechts 4 à 5 mbit scoor. Accespoint staat <1 m van de tv vandaan. Dus ik laat m'n kabel er gewoon in. 100Mbit is genoeg om alles vloeiend te kunnen zien.Deathsquad_187 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:29:
En dat vind ik heel gek, want op de WIFI gaat het bij mij heel traag.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Het verschil is momenteel €350,- ik ga niet bij grijze importeurs bestellen ivm gezeur omtrent service en garantie (tvreus/plasmavisie) en dergelijke. Daar vind ik het een te groot bedrag voor.HoppyF schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:25:
[...]
Het prijsverschil tussen een 65” B8 en C8 is nu 200 euro.
De vraag is dus wat je wilt.
200 euro besparen of 200 euro extra uitgeven voor een betere beeldverwerking (vanwege de snellere processor)?
De voet is een kwestie van smaak maar ook of je deze wel gaat gebruiken.
Als je de TV aan de muur ophangt heb je immers niets aan de voet.
Zojuist deze video bekeken van hardware info
En heb besloten voor de B8 te gaan 😁
100mbit is genoeg voor 'alles' in 1080p
Wil je een echt 4k hdr demo filmpje aanzetten dan red je het daarmee niet.
dan lukt enkel via een externe harde schijf of usb stick
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een C9 uitpak video van Vincent Teoh.
Een gedetailleerde review volgt de komende tijd nog.
Mocht je specifieke vragen hierover hebben aan Vincent kun je dit melden in de comments van deze video.
YouTube: LG C9 OLED TV Unboxing, Initial Setup & Picture Settings
Mocht je specifieke vragen hierover hebben aan Vincent kun je dit melden in de comments van deze video.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik noem nooit grijze import of vage dealers!Nickster! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:50:
[...]
Het verschil is momenteel €350,- ik ga niet bij grijze importeurs bestellen ivm gezeur omtrent service en garantie (tvreus/plasmavisie) en dergelijke. Daar vind ik het een te groot bedrag voor.
Zojuist deze video bekeken van hardware info
[YouTube: LG OLED B8: Net zo goed als de duurdere oled-televisies?]
En heb besloten voor de B8 te gaan 😁
Ik ga ook voor de officiële LG dealers en daar is het verschil nu 200 euro tussen de B8 en C8 65”.
Ik heb mijn B7 aangesloten met een LAN kabeltje en mijn laptop verbonden met 5ghz wifi, ik kan met plex alle 4k hdr remuxes en demo filmpjes zonder bufferen afspelen over het netwerk.Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:51:
100mbit is genoeg voor 'alles' in 1080p
Over welke shops heb jij het dan? Bij coolblue is de tv momenteel €1850 + 200€ cashback. De goedkoopste C8 die ik heb kunnen vinden was €1999HoppyF schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:55:
[...]
Ik noem nooit grijze import of vage dealers!
Ik ga ook voor de officiële LG dealers en daar is het verschil nu 200 euro tussen de B8 en C8 65”.
Ik heb een c8 misschien dat dat het verschil is. Ik vind het ronduit teleurstellend dat er geen gigabit lan opzit
Verwijderd
Toch jammer dat de BFI weer een aan/uit toggle is geworden in tegenstelling tot de slider die ze eerst hadden tijdens de presentatie van de C9. Ben benieuwd of de TruMotion presets daadwerkelijk minder SOE veroorzaken. Vond beide presets niet te doen op de C8. Ik kijk uit naar de review.HoppyF schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:52:
Een C9 uitpak video van Vincent Teoh.
Verwijderd
Hij heeft het over Smits Arnhem, Apollo Almere en KameraExpress. Meer info is hier te vinden. Check eerst even het rode blok onderaan de pagina.Nickster! schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:59:
[...]
Over welke shops heb jij het dan? Bij coolblue is de tv momenteel €1850 + 200€ cashback. De goedkoopste C8 die ik heb kunnen vinden was €1999
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED C7
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je bent me net vóór.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:07:
[...]
Hij heeft het over Smits Arnhem, Apollo Almere en KameraExpress. Meer info is hier te vinden. Check eerst even het rode blok onderaan de pagina.
Ik bedoel inderdaad bijvoorbeeld de genoemde LG dealers.
Straatprijzen staan in het Zero tolerance topic.
Ja, beetje vreemd.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:03:
[...]
Toch jammer dat de BFI weer een aan/uit toggle is geworden in tegenstelling tot de slider die ze eerst hadden tijdens de presentatie van de C9. Ben benieuwd of de TruMotion presets daadwerkelijk minder SOE veroorzaken. Vond beide presets niet te doen op de C8. Ik kijk uit naar de review.
Geen idee waarom dit gedaan is.
Het zou uiteraard ook weer aangepast kunnen worden dmv een firmware upgrade.
Ik ben benieuwd met wat voor review Vincent gaat komen.
TuneIn Radio zit zelfs op mijn 6 jaar oude Onkyo versterker, dus echt bijzonder is dat niet. Maar, om antwoord op je vraag je geven: ik heb net "Tune in radio" in de LG microfoonfunctie gebabbeld en hij kon geen app vinden. Ik heb verder niet gekeken, maar het lijkt er dus op van niet.Jorgen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:26:
[...]
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.