• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 15:58
donpablo80 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:56:
[...]

Ik heb mijn B7 aangesloten met een LAN kabeltje en mijn laptop verbonden met 5ghz wifi, ik kan met plex alle 4k hdr remuxes en demo filmpjes zonder bufferen afspelen over het netwerk.
Ow ik snap hem al, beetje valsspelen, je laat plex de boel transcoderen :)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11 11:02
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:01:
Ik heb een c8 misschien dat dat het verschil is. Ik vind het ronduit teleurstellend dat er geen gigabit lan opzit
Moet je de C9 kopen :-)

• wvkreg
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:51:
100mbit is genoeg voor 'alles' in 1080p
Wil je een echt 4k hdr demo filmpje aanzetten dan red je het daarmee niet.
dan lukt enkel via een externe harde schijf of usb stick
Wifi 5G werkt prima hoor met bestanden tot 90GB of 96 Mbps stream even afhankelijk van de afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 06-05-2019 20:30 ]

• Rava
wvkreg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Wifi 5G werkt prima hoor met bestanden tot 90GB of 96 Mbps stream even afhankelijk van de afstand.
En die ervaring heb jij met de c8?
Want theoretisch beredeneren dat iets mogelijk is is wat anders dan de praktijk...

5g is op de c8 gewoon slecht. Zelfs met quickstart op disabled kom ik nog op 50cm niet boven de meen 150mbit uit

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik krijg mijn iPhone remote niet gekoppeld met mijn c8. Als ik de App opent zoekt hij naar tv maar vind niks. Ik zit wel op hetzelfde wifi netwerk. Iemand tips?

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Want theoretisch beredeneren dat iets mogelijk is is wat anders dan de praktijk...

5g is op de c8 gewoon slecht. Zelfs met quickstart op disabled kom ik nog op 50cm niet boven de meen 150mbit uit
Waarom is 5g op de c8 slecht? Ik haal tussen de 178-200 mbit. Is voldoende voor alles.

• wvkreg
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:40:
[...]

C7 :-) op 5 meter met 1 muur.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F3eZf5A.jpg

Ik bezit dus over een powerpoint van Korea LG waarin ze nu effectief toegeven dat grotere panelen tinting kunnen bevatten omwille van bovenstaande... Man man!
Wel raar dat ik het ook centraal in het midden dit zie.
Alleen jammer LG dat ik zo'n zaken wel tijdens films opmerk...
Als je de helpdesk erover bevraagt dan zeggen ze allemaal: dat is niet normaal! kan gebeuren dat je slecht lot trekt en dan lees je dit, maw, het is eerder uitzonderlijk ééntje te hebben zonder dit dan er één met.

[ Voor 107% gewijzigd door Light21M op 06-05-2019 21:21 ]

Hamazaki schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:08:
het verbaast me nog hoe fanatiek mensen ingaan op de vraag over inbranden. diegene kon makkelijk zijn research doen. petje af voor jullie energie. ik ben er allang mee gestopt. misschien tijd voor een warning onder dit topic?
Niet om het een of ander verder hoor, maar niet zo lang geleden, toen dit topic al heel lang bestond (incl de mogelijkheid tot eigen research doen dus), dacht jij er ook nog heel anders over:
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:26:
[...]

lol, na dit bericht lees ik alleen maar problemen over inbranden in deze topic :+ (ook ervoor trouwens)

dankzij deze topic heb ik oled overgeslagen.
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:43:
[...]

Jij denkt dat iedereen met een ingebrande oled het hierkomt melden? :+
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:51:
[...]

Misschien leek het zo zwart-wit toen ik dat zei, maar de sterkere punten van de LCD waren belangrijker voor me en had geen zin dat mijn tv zou inbranden binnen een jaar of twee.

En buiten dat..de jouwe is nu NOG niet ingebrand nee :o. De 1e die probleemloos 4 jaar zijn oled tv zonder inbranden gaat gebruiken moeten we nog meemaken. (Er is nog tijd)
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:57:
[...]

1. belangrijkste heb je in ieder geval zelf al gezegd

2. Helderheid

In de toekomst komt wel een oled hier, maar nu even niet.
Hamazaki schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:05:
[...]

''je hebt alleen nadelen'' is natuurlijk nonsens. hij brandt niet in bijvoorbeeld :+

smarttv gebruik ik niet, mag je ook wegstrepen. ik zit altijd recht voor mijn tv. wie gaat er nou vanaf de zijkant gamen of film kijken ? ook zo'n onzin argument. die kijkhoek valt reuze mee hoor in de praktijk.
etc.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 06-05-2019 21:38 ]

• Rava
Mistymo schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Waarom is 5g op de c8 slecht? Ik haal tussen de 178-200 mbit. Is voldoende voor alles.
En met alles bedoel je ook de films van 60gb of meer over het lan zonder transcoderen?
Want de 4k van Netflix en de demo filmpjes van YouTube heb ik ook geen probleem mee.
Volgens de speedtest van Netflix kom ik uit op 94mbit op 2.4g.maar op 5g lukt met met diversen trucs niet eens daarbij in de buurt te komen. En ja andere devices kunnen dat wel. Maargoed een big deal is het niet maar wel vervelend dat de super grote films via de hdd moet afspelen. Als ik de enige ben dan schiet ik wel een ticket in bij lg. :)

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik ben benieuwd wat het nut is om meer dan 100MB naar de tv te streamen. Inderdaad heeft de C8 een max van 110MB ethernet. Als je kijkt naar Netflix of Amazon Prime dan zie je dat wanneer ze een serie laten zien in 4K met HDR/DV er hooguit 23 MB wordt gebruikt. Daar kan het dus niet voor zijn. Hoor graag waar dit dan wel handig voor is.

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Ow ik snap hem al, beetje valsspelen, je laat plex de boel transcoderen :)
Nee zeker niet, speelt af zonder transcoderen met direct play.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Cap schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Niet om het een of ander verder hoor, maar niet zo lang geleden, toen dit topic al heel lang bestond (incl de mogelijkheid tot eigen research doen dus), dacht jij er ook nog heel anders over:

[...]

[...]

[...]

[...]

etc.
Niet hetzelfde, Ik heb destijds daar ook gezegd dat ik alsnog een oled zou nemen. Misschien niet selectief quoten volgende keer.

Ik zeg daar dat ik het topic gevolgd heb en zet niet zomaar klakkeloos een vraag neer. Owja, en de discussie over inbranden was vol op gang. Ik had het niet gestart. Even je geheugen weer opwarmen volgende keer dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 06-05-2019 21:44 ]

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 07:50
Bigbro00 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:35:
Ik ben benieuwd wat het nut is om meer dan 100MB naar de tv te streamen. Inderdaad heeft de C8 een max van 110MB ethernet. Als je kijkt naar Netflix of Amazon Prime dan zie je dat wanneer ze een serie laten zien in 4K met HDR/DV er hooguit 23 MB wordt gebruikt. Daar kan het dus niet voor zijn. Hoor graag waar dit dan wel handig voor is.
Als je over je netwerk 4k blu-ray remuxes aan het streamen bent dan gaat het soms richting de 100MB.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:32:
[...]

En met alles bedoel je ook de films van 60gb of meer over het lan zonder transcoderen?
Want de 4k van Netflix en de demo filmpjes van YouTube heb ik ook geen probleem mee.
Volgens de speedtest van Netflix kom ik uit op 94mbit op 2.4g.maar op 5g lukt met met diversen trucs niet eens daarbij in de buurt te komen. En ja andere devices kunnen dat wel. Maargoed een big deal is het niet maar wel vervelend dat de super grote films via de hdd moet afspelen. Als ik de enige ben dan schiet ik wel een ticket in bij lg. :)
Had ik eerst ook, ben toen van channel geswitched en dat hielp enorm.
@Hamazaki Quoten is altijd selectief maar ik heb geprobeerd vrij compleet te zijn maar kan moeilijk tientallen posts gaan quoten.

Mijn geheugen is op zich prima in orde.

Punt dat ik wilde maken: jij bent zelf iemand die ook veel vragen heeft gesteld omtrent OLED (o.a. in het Sony OLED topic), hebt ook veel twijfels gehad en die mening duidelijk verkondigd, vond zelf ook dat je LCD tv geen nadelen had tov OLED op een enkel ding na (inbranden en clouding als ik het goed heb). Ik vind dat allemaal prima en je kan ook van gedachten veranderen wat mij betreft, wil daar ook niet lullig over doen.

Maar ik wil wel aangeven dat je misschien iets minder fel / afwijzend kan reageren op dit soort vragen, dat valt me namelijk wel op bij jou de laatste tijd en dat vind ik opmerkelijk gezien het pad dat je zelf bewandeld hebt naar OLED.

Maar goed, soit.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
laten we vrienden zijn. Ik heb al veel aan jullie gehad. Dank.
Heb je gelijk in. Vrienden is misschien wat overdreven, maar in ieder geval zeker geen vijanden. :)

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 21:48
boezemvrienden worden jullie,dat zie ik nu al.

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 16:57
Sinds zaterdag de gelukkige eigenaar van een LG OLED B8 8)

Nu kreeg ik net de melding dat er een software update klaarstond, deze laten downloaden en toen de update binnen was en de tv aangaf dat hij hem zou installeren bij de volgende keer aan/uit zetten...

Oke de TV uit en aangezet, web-os logo even gezien daarna echt een hele tijd (zeker 15 tot 20 minuten) die 4 gekleurde balletjes rondjes zien draaien. Ik zat hem op het laatst best te knijpen, zal ik weer hebben een nieuwe dure tv en hij loopt vast op een update... :X

Gelukkig heb ik nu weer beeld enz. oOo

Nu was mijn vraag; duurt een software update altijd zo lang? Dan hoef ik me volgende keer niet zo zorgen te maken! ;)

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
The-X schreef op maandag 6 mei 2019 @ 22:12:
Sinds zaterdag de gelukkige eigenaar van een LG OLED B8 8)

Nu kreeg ik net de melding dat er een software update klaarstond, deze laten downloaden en toen de update binnen was en de tv aangaf dat hij hem zou installeren bij de volgende keer aan/uit zetten...

Oke de TV uit en aangezet, web-os logo even gezien daarna echt een hele tijd (zeker 15 tot 20 minuten) die 4 gekleurde balletjes rondjes zien draaien. Ik zat hem op het laatst best te knijpen, zal ik weer hebben een nieuwe dure tv en hij loopt vast op een update... :X

Gelukkig heb ik nu weer beeld enz. oOo

Nu was mijn vraag; duurt een software update altijd zo lang? Dan hoef ik me volgende keer niet zo zorgen te maken! ;)
Dat heeft vooral te maken met de processor die in de B serie zit denk ik. Op mijn C serie was het binnen een paar minuten gedaan.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39

Rudios

Lost in space?

Is er eigelijk een manier om Wifi direct uit te schakelen? Ik krijg regelmatig share requesten van een of andere buurt mensen, die laptop wil dat op mijn TV sharen. In het menu kan ik nergens vinden om dit uit te schakelen?

Whole lot of stars ***

• delorean7
  • Laatst online: 06-11 13:37

delorean7

Let's take the Aston toni

delorean7 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:41:
Sinds deze week opeens een raar probleem met de c8.
Als ik het geluid op optical had staan in de avond en dan de ochtend erna weer wil schakelen baar internal speaker werkt het geluid helemaal niet meer.
Wat ik ook probeer in de instellingen het geluid blijft weg - soft powercyclen helpt ook niet. Het enige dat werkt is de stekker eruit.

Iemand een idee? Er is geen sw update beschikbaar.
.55 update heeft dit gefixed

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
reviews: LG C9 oled-tv Review - Top-tv met hdmi 2.1

Helaas nog altijd veel beeldfouten met interpolatie aan dus ff wachten wat Panasonic dit jaar doet dan maar :)

Nickname does not reflect reality

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Brad Pitt schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:33:

Helaas nog altijd veel beeldfouten met interpolatie aan dus ff wachten wat Panasonic dit jaar doet dan maar :)
Hier is Tweakers niet op in gegaan maar De 'Clear' setting schijnt veel beter te zijn dit jaar volgens Vincent zie bij 9 min 15 sec.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
G4mert schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:02:
[...]
Hier is Tweakers niet op in gegaan maar De 'Clear' setting schijnt veel beter te zijn dit jaar volgens Vincent zie bij 9 min 15 sec.
Interessant! Nog even op deze review wachten dan en eventuele comparisons. Wel benieuwd :)

Nickname does not reflect reality

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Rava schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:51:
100mbit is genoeg voor 'alles' in 1080p
Wil je een echt 4k hdr demo filmpje aanzetten dan red je het daarmee niet.
dan lukt enkel via een externe harde schijf of usb stick
Laatst Avatar in 4k gekeken. Laptop naast access point welke bedraad aan de tv zit. Geen probleem hoor. Laptop op hoge prestaties gezet en kan prima.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Verwijderd

G4mert schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:02:
[...]

[YouTube: LG C9 OLED TV Unboxing, Initial Setup & Picture Settings]
Kleine correctie. Vincent zegt dat hij vernomen heeft dat de 'Clear' setting minder agressief is en minder Soap Opera Effect veroorzaakt. Hij heeft het nog niet zelf getest/vastgesteld.

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 19:58
Ik snap niet hoe jullie dat soort snelheden halen (150/200 mbit/s) via wifi.

Ik heb gister dus de speedtest (ookla) gedaan en kom op het volgende resultaat:

Bekabeld: 90,07 Mbps
Wifi: 22,36 Mbps

Telefoon op dezelfde wifi, op dezelfde afstand, 220 Mbps

Ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe.

Wifi = Linksys Velop Triband, hoofdnode staat op =/- 50cm van de TV, TV is verbonden op het 5Ghz kanaal.

Overigens gaat bekabeld dus ook via dezelfde hoofdnode naar de Draytek Tmobile router in de meterkast.

[ Voor 11% gewijzigd door Deathsquad_187 op 07-05-2019 09:12 ]

• Farabi
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:07:
[...]

Laatst Avatar in 4k gekeken. Laptop naast access point welke bedraad aan de tv zit. Geen probleem hoor. Laptop op hoge prestaties gezet en kan prima.
Avatar in 4K bestaat niet, dus je hebt een bewerkt filmpje bekeken. probeer eens 4K remux bestanden.

• G4mert
Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Kleine correctie. Vincent zegt dat hij vernomen heeft dat de 'Clear' setting minder agressief is en minder Soap Opera Effect veroorzaakt. Hij heeft het nog niet zelf getest/vastgesteld.
Klopt al spreekt hij ook over minder artifacts, wat ik persoonlijk het belangrijkst vind. Maargoed nog even afwachten op zijn review daar zal hij dit verder onderzoeken.

• pennywise666
Hamazaki schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Avatar in 4K bestaat niet, dus je hebt een bewerkt filmpje bekeken. probeer eens 4K remux bestanden.
Avatar (2009) Extended [Bluray-2160p HDR X265 DTS-HD MA 5.1]-HDU.mkv

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 16:32

Rio

Ik heb al een boek

delorean7 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:27:
[...]

.55 update heeft dit gefixed
Klopt;

[04.10.55]
1. To improve no audio issue when changing sound out from ARC to TV Speaker in QSM Mode On
2. To improve contour noise.

Bron: https://www.lg.com/uk/sup...55E8PLA&pageVisibleFlag=2

• Farabi
  • Niet online
pennywise666 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Avatar (2009) Extended [Bluray-2160p HDR X265 DTS-HD MA 5.1]-HDU.mkv
komt niet van de uitgever. is geen originele uitgave.

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
Het is wellicht een beetje off-topic, maar ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidige TV en een LG OLED TV met WebOS staat op mijn wensenlijst.

Ik ben vooral nu geïnteresseerd in informatie omtrent de Live-TV mogelijkheden en de DVR functionaliteiten van WebOS 4.5 (live TV pauzeren, en welke mogelijkheden je hebt om terugkerend programma's op te nemen vanuit de TV gids). Ik kan het echter niet zo goed vinden, en dan met name de opname functionaliteiten worden nergens goed besproken.

Heeft iemand een goede link voor me waar het beschreven staat?

• pennywise666
Hamazaki schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:39:
[...]

komt niet van de uitgever. is geen originele uitgave.
ah ok,nu zie ik het. Is maar 21084 kbps. Dus dit is gewoon een upscaled Itunes versie ofzo?
Wel mooier dan de HD versie lijkt mij. Rocky HDR van Itunes wel iig.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

Hamazaki schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Ik zal Deadpool 2016 Remux 2160p UHD eens proberen van t weekend.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-11 19:04
Er is een update beschikbaar voor de B8 (04.10.65). Heeft iemand ervaring hiermee? Is het black crush probleem opgelost?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:58:
Het is wellicht een beetje off-topic, maar ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidige TV en een LG OLED TV met WebOS staat op mijn wensenlijst.

Ik ben vooral nu geïnteresseerd in informatie omtrent de Live-TV mogelijkheden en de DVR functionaliteiten van WebOS 4.5 (live TV pauzeren, en welke mogelijkheden je hebt om terugkerend programma's op te nemen vanuit de TV gids). Ik kan het echter niet zo goed vinden, en dan met name de opname functionaliteiten worden nergens goed besproken.

Heeft iemand een goede link voor me waar het beschreven staat?
De LG site is nogal gebrekkig en niet altijd up to date, dus daar zal je niet veel informatie vinden. Bij LG heet de opnamefunctie Time Shift. Je hebt een externe HDD nodig met idealiter min. 40gb en max 2TB en eigen voeding. Let op: De tv gids van de tv werkt alleen icm een CI Module, dus niet als je een decoder gebruikt.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10 07:12
Deathsquad_187 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:10:
Ik snap niet hoe jullie dat soort snelheden halen (150/200 mbit/s) via wifi.

Ik heb gister dus de speedtest (ookla) gedaan en kom op het volgende resultaat:

Bekabeld: 90,07 Mbps
Wifi: 22,36 Mbps

Telefoon op dezelfde wifi, op dezelfde afstand, 220 Mbps

Ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe.

Wifi = Linksys Velop Triband, hoofdnode staat op =/- 50cm van de TV, TV is verbonden op het 5Ghz kanaal.

Overigens gaat bekabeld dus ook via dezelfde hoofdnode naar de Draytek Tmobile router in de meterkast.
heb je quickstart wel uit staan ? kanaal 52 werkt bij de meeste goed.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Prima review waarbij ook nog wat details als WiSA en auto calibration worden genoemd.
Vrij compleet verhaal dus.
Beetje jammer alleen dat er naar minpunten gezocht is.
De prijs is uiteraard bij introductie hoger maar dat is altijd zo!
Vorig jaar precies hetzelfde bij de C7 en C8.
De moeite van het vermelden dus niet waard omdat de straatprijzen anders liggen en ook snel dalen mede door de lopende cashback actie.

Netsnoer te kort is ook nauwelijks belangrijk te noemen.
Is deze te kort dan koop je gewoon voor een paar euro een verlengsnoer van een paar meter of vervang je het hele netsnoer door een nieuwe. Even knutselen maar het kan wel.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom LG dit ontwerp zo heeft gemaakt want een makkelijk vervangbaar netsnoer was wel praktischer geweest en niet eens duurder.

• Deathsquad_187
pwh53 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:33:
[...]

heb je quickstart wel uit staan ? kanaal 52 werkt bij de meeste goed.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Nee dat heb ik niet, thnx voor de tip! Ga ik dat straks weer eens proberen.

• Deathsquad_187
Helemaal geweldig dit! Bedankt :)

• GuiltyNL
Wren schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:14:
[...]

De LG site is nogal gebrekkig en niet altijd up to date, dus daar zal je niet veel informatie vinden. Bij LG heet de opnamefunctie Time Shift. Je hebt een externe HDD nodig met idealiter min. 40gb en max 2TB en eigen voeding. Let op: De tv gids van de tv werkt alleen icm een CI Module, dus niet als je een decoder gebruikt.
Ja erg gebrekkig, zonde eigenlijk want ze lopen daar denk ik wel wat potentie mis.

Ik werk graag met CI+ dus daar geen problemen, maar Android TV ondersteunt én geen time-shift en kan geen terugkerende opnames plannen (series). Kan het plannen van serie-opnames met WebOS wel?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:17:
[...]

Ja erg gebrekkig, zonde eigenlijk want ze lopen daar denk ik wel wat potentie mis.

Ik werk graag met CI+ dus daar geen problemen, maar Android TV ondersteunt én geen time-shift en kan geen terugkerende opnames plannen (series). Kan het plannen van serie-opnames met WebOS wel?
Voor zover ik weet wel. Let wel: Je kan alleen opnemen wat je op dat moment kijkt.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:17:
[...]
Kan het plannen van serie-opnames met WebOS wel?
Ja mijn C7 doet dit prima echter heeft deze wel maar 1 tuner en vind dit dan wel een minpuntje. Zou in de toekomst wel 2 tuners willen...

• Scidd0w
wvkreg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:29:
[...]
Moet je de C9 kopen :-)
Waar haal jij vandaan dat de C9 wel gigabit ethernet heeft? Kan hier namelijk nergens iets officieels over vinden. Wel hoor ik in fora mensen roepen dat hij net als de c7 & c8 weer gewoon een 100mbit lan poort heeft...
Scidd0w schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:32:
[...]
Waar haal jij vandaan dat de C9 wel gigabit ethernet heeft? Kan hier namelijk nergens iets officieels over vinden. Wel hoor ik in fora mensen roepen dat hij net als de c7 & c8 weer gewoon een 100mbit lan poort heeft...
Lijkt me ook onwaarschijnlijk hoewel een gigabit ethernet port voor LG eigenlijk niks extra’s kost.
@Lejavh heeft een C9.
Misschien kan hij dit controleren.

• GuiltyNL
Scidd0w schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:19:
[...]
Ja mijn C7 doet dit prima echter heeft deze wel maar 1 tuner en vind dit dan wel een minpuntje. Zou in de toekomst wel 2 tuners willen...
Ja inderdaad, ik had ooit 3 Anysee tuners icm MediaPortal en later Kodi, maar ik ben een beetje klaar met dat gehobby. :)

Ik draai nu nog met een dubbele netwerktuner van Digital Devices, werkt ook goed met Kodi enzovoort.

Maar ik wil gewoon terug naar een 'simpele' oplossing die door iedereen te bedienen is.

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-11 04:48
HoppyF schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:36:
[...]

Lijkt me ook onwaarschijnlijk hoewel een gigabit ethernet port voor LG eigenlijk niks extra’s kost.
@Lejavh heeft een C9.
Ga ik testen, vanavond even een lange kabel aansluiten.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een LG OLED55B8P (koningsdagactie). Prachtig beeld en verbazend goed geuid.

Als ik een HDR-titel bekijk vind ik de piekhelderheid nogal hoog. Bliksemschichten en dergelijke zijn onprettig in een donkere kamer. Overal lees ik dat je de OLED light op 100 (50 voor dolby vision) moet staan met HDR omdat anders de weergave minder goed wordt. Weet iemand welke instelling ik hiervoor moeten aanpassen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GuiltyNL schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Ja inderdaad, ik had ooit 3 Anysee tuners icm MediaPortal en later Kodi, maar ik ben een beetje klaar met dat gehobby. :)

Ik draai nu nog met een dubbele netwerktuner van Digital Devices, werkt ook goed met Kodi enzovoort.

Maar ik wil gewoon terug naar een 'simpele' oplossing die door iedereen te bedienen is.
@GuiltyNL, dan maar de overstap naar een Enigma2 oplossing bij de TV (VU+ oid?), die zal toch wel door "iedereen" goed te bedienen zijn en je behoud daarbij de Kodi opties.

Testing, one, two ...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:32

Puck

W32.Deadcode.A

michiel_ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:17:
Ik heb sinds kort ook een LG OLED55B8P (koningsdagactie). Prachtig beeld en verbazend goed geuid.

Als ik een HDR-titel bekijk vind ik de piekhelderheid nogal hoog. Bliksemschichten en dergelijke zijn onprettig in een donkere kamer. Overal lees ik dat je de OLED light op 100 (50 voor dolby vision) moet staan met HDR omdat anders de weergave minder goed wordt. Weet iemand welke instelling ik hiervoor moeten aanpassen?
Het hele idee van HDR is dat dit soort effecten feller zijn. Als je dit teveel vind kan je prima OLED light iets lager instellen. Moet dus niet ;)

Arrived anxious, left bored

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19
Wren schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Voor zover ik weet wel. Let wel: Je kan alleen opnemen wat je op dat moment kijkt.
Als ik me niet vergis heeft de E8 wel twee tuners. De C8 zeker niet inderdaad, maar dat wordt altijd wel netjes in beeld weergegeven als je probeert te zappen dan vraagt hij een bevestiging dat de opname stop. Je kunt wel Netflix of een andere app/hdmi gebruiken tijdens de opname.
Ik heb bij herhaalde opnames wel heel vaak dat hij te laat begint als ik het programma aanklik om op te nemen, ik stel hem daarom altijd handmatig in met een ruime marge.

• wvkreg
Scidd0w schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:32:
[...]
pricewatch: LG OLED55C9PLA Zwart

• Scidd0w
@wvkreg
Officieel is hier niks over gezegd en ik denk dan ook niet dat dit er in zit. Mijn ervaring is dat de specs pagina van tweakers er nog al is naast zit. In dit geval ook met de 2 tuners die niet in de C9 zitten...

• wvkreg
Scidd0w schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:00:
@wvkreg
Officieel is hier niks over gezegd en ik denk dan ook niet dat dit er in zit. Mijn ervaring is dat de specs pagina van tweakers er nog al is naast zit. In dit geval ook met de 2 tuners die niet in de C9 zitten...
LG is ook lekker duidelijk: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65C9PLA
RJ45...:)

• Scidd0w
Lejavh schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
[...]
Ga ik testen, vanavond even een lange kabel aansluiten.
Top kan je misschien gelijk even kijken of de C9 1 of 2 tuners heeft? 8)

• pwh53

je moet gewoon doen wat jij mooi vind of dat nu op oledlampje op 100,70, 50 of nog lager is,wat misschien wel prettiger kijkt is een andere beeldmodus,home-cinema bv.

• Lejavh
Scidd0w schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:02:
[...]
Top kan je misschien gelijk even kijken of de C9 1 of 2 tuners heeft? 8)
De C9 heeft 1 DVB-C tuner en 1 DVB-S tuner.

Omdat de review helemaal hetzelfde format heeft als dat van vorig jaar voor de C8 is het leuk om ze even naast elkaar te houden.
  • Belangrijkste verschil met het oog op de (verre) toekomst: HDMI 2.1
  • Paneel nagenoeg identiek aan vorig jaar.
  • Inputlag verder verlaagd van 21ms naar 13ms.
  • Energieverbruik lijkt verder gedaald: van 103W voor de 55 inch C8 naar 114W voor de 65 inch C9 (40% groter oppervlak).
  • Geluid is nog steeds opmerkelijk goed voor tv begrippen. Voet van de C9 wordt subjectief 'mooier' gevonden maar het gevolg van de keuze om de voet voor zo weinig te laten uitsteken is dat hij achter des te meer uitsteekt, niet echt handig vind ik als je het scherm mooi dicht tegen de muur aan wilt zetten. Daarbij is de positieve uitwerking van de voet op de geluidsweergave ook minder dan bij de C8, ook jammer. Ik neig wat dat betreft dus meer naar de oude voet.
  • Motion lijkt helaas niet (noemenswaardig) verbeterd.
  • Weergave grijstinten en kleuren zijn op hetzelfde niveau gebleven en de maximale helderheid is vrijwel identiek.
  • Netsnoer nog altijd even kort
  • Het wordt niet benoemd maar de kleuruniformiteit van het geteste 65" C9 scherm vind ik toch minder dan de geteste 55" C8 van vorig jaar, je ziet in beide foto's duidelijk her en der cyaanzwemen, met name op 1/3e links van het scherm. Vergelijk met C8. Is natuurlijk exemplarisch en wil nog weinig zeggen over de hele serie, maar het viel me toch direct op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rwjy5cMXeDeX92JEz_G3aaSsrDA=/x800/filters:strip_icc()/i/2002696088.jpeg?f=imagegallery
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P7D4qqPT5vDZmsgYA8H1xih5_Y=/x800/filters:strip_icc()/i/2002696086.jpeg?f=imagegallery
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ONJ4Cymp1yvXvS3QaK3JYDAsEI=/i/2002079647.jpeg
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyRZKKHI6UrTshnuMX48BX9teY4=/i/2002079649.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 07-05-2019 18:19 ]

Cap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:19:
[...]

Omdat de review helemaal hetzelfde format heeft als dat van vorig jaar voor de C8 is het leuk om ze even naast elkaar te houden.
  • Belangrijkste verschil met het oog op de (verre) toekomst: HDMI 2.1
  • Paneel nagenoeg identiek aan vorig jaar.
  • Inputlag verder verlaagd van 21ms naar 13ms.
  • Energieverbruik lijkt verder gedaald: van 103W voor de 55 inch C8 naar 114W voor de 65 inch C9 (40% groter oppervlak).
  • Geluid is nog steeds opmerkelijk goed voor tv begrippen. Voet van de C9 wordt subjectief 'mooier' gevonden maar het gevolg van de keuze om de voet voor zo weinig te laten uitsteken is dat hij achter des te meer uitsteekt, niet echt handig vind ik als je het scherm mooi dicht tegen de muur aan wilt zetten. Daarbij is de positieve uitwerking van de voet op de geluidsweergave ook minder dan bij de C8, ook jammer. Ik neig wat dat betreft dus meer naar de oude voet.
  • Weergave grijstinten en kleuren zijn op hetzelfde niveau gebleven en de maximale helderheid is vrijwel identiek.
  • Netsnoer nog altijd even kort
  • Het wordt niet benoemd maar de kleuruniformiteit van het geteste 65" C9 scherm vind ik toch minder dan de geteste 55" C8 van vorig jaar, je ziet in beide foto's duidelijk her en der cyaanzwemen, met name op 1/3e links van het scherm. Vergelijk met C8. Is natuurlijk exemplarisch en wil nog weinig zeggen over de hele serie, maar het viel me toch direct op.

[Afbeelding]
    [Afbeelding]
    [Afbeelding]
    [Afbeelding]
Je vergeet nog wat:
WiSA (draadloze luidspreker standaard)
Auto calibration en ingebouwde patroongenerator
Artificial intelligence voor beeld- en geluidsinstellingen
Auto-cal. Stond dat in de review van Tweakers, dat heb ik dan gemist. Maar dat zit toch ook al in de C8 modellen dus dat is niet echt een verschil, alleen de wat uitgebreidere (?) pattern generator (bij de 8 serie volgens mij alleen voor greyscale fields).

AI voor beeld en geluid, gaat dat om de 'source en surroundings' analyse van de beeldverwerkingssoftware? Lijkt me een hoog gimmick gehalte te hebben en dat zit natuurlijk ook al deels in de C8, maar zal idd uitgebreid zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 07-05-2019 18:53 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:41
Zal de verlaging van de inputlag veel uitmaken als je er geen snelle shooters op speelt? HDMI 2.1 lijkt me ook een pluspunt, een TV koop je toch voor een aantal jaren.

[ Voor 30% gewijzigd door mister_S op 07-05-2019 19:11 ]

Hoe lager hoe beter natuurlijk, maar 21ms is ook al heel erg netjes. De top gamers zullen die 8ms vast merken, maar het is echt miniem. HDMI 2.1 is uiteraard een pluspunt als je de tv langere tijd houdt, maar als je binnen 5 jaar toch weer naar het nieuwste vh nieuwste gaat kijken (zoals ik in de praktijk) dan lijkt het me geen dealmaker/breaker. ;)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
Cap schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:15:
Hoe lager hoe beter natuurlijk, maar 21ms is ook al heel erg netjes. De top gamers zullen die 8ms vast merken, maar het is echt miniem. HDMI 2.1 is uiteraard een pluspunt als je de tv langere tijd houdt, maar als je binnen 5 jaar toch weer naar het nieuwste vh nieuwste gaat kijken (zoals ik in de praktijk) dan lijkt het me geen dealmaker/breaker. ;)
Denk dat top-gamers niet zo snel op een televisie gaan gamen. ;)

• pwh53
[...]

volgens post van Light21M zijn ze er achter gekomen dat dit een productiefout is,een klein verschil in dikte vd gebruikte electrodes,wat resulteert in magenta/rode waas links en/of geel/oranje aan de rechterkant.

• Light21M
pwh53 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:04:
[...]

volgens post van Light21M zijn ze er achter gekomen dat dit een productiefout is,een klein verschil in dikte vd gebruikte electrodes,wat resulteert in magenta/rode waas links en/of geel/oranje aan de rechterkant.
ze weigeren toe te geven dat het een productiefout is. LG Benelux dan toch, LG US geeft het wel toe.
Enigste tip die ik geef aan potential buyers, als je een goede retour policy wilt atm, coolblue! :-)
Ben is benieuwd of de derde set goed gaat zijn, anders ga ik voor cheap.

[ Voor 16% gewijzigd door Light21M op 07-05-2019 21:21 ]

• pwh53
Light21M schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:19:
[...]

ze weigeren toe te geven dat het een productiefout is. LG Benelux dan toch, LG US geeft het wel toe.
Enigste tip die ik geef aan potential buyers, als je een goede retour policy wilt atm, coolblue! :-)
dacht ook altijd dat het wel weg zou trekken na de eerste 100 uur,sommige werden hier al niet meer zo serieus genomen of te kritisch,maar hadden achteraf toch wel degelijk gelijk.

• pennywise666
owee als er iets negatiefs word gezegd over hun geliefde oledje

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 13:26

Dit is herkenbaar, ik had hetzelfde. Het felle wit brand gewoon de achterkant van je schedel.

Je kan ook de power save functie aanzetten. De meesten vinden dat dit echt niet kan. Maar gek genoeg ben ik erg tevreden over. Vooral instellen zoals je zelf wilt.

• Light21M
pwh53 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:45:
[...]

dacht ook altijd dat het wel weg zou trekken na de eerste 100 uur,sommige werden hier al niet meer zo serieus genomen of te kritisch,maar hadden achteraf toch wel degelijk gelijk.
Gele / Magenta Tinting trekt niet weg helaas. je zit ermee tot het einde van de levensduur. Magenta tint is nog het ergste en zie je het beste met gele achtergronden, kleuren oranje aan de zijkanten.
Banding kan wel weggaan na 100 uur, daarna kan het alleen maar verzachten (de randen).
LG kan zeggen wat ze willen, een TV met tinting aan de zijkanten of midden met banen trekt op niks en is in mijn ogen een gefaald exemplaar.

De reden dat er zo weinig mensen dit niet hebben is omdat 90% van de tweakers 55 inch modellen hebben terwijl degene met 65 inch grotere kans hebben op deze fouten. Aan de exemplaren die ik gezien heb met 55 inch doet zich dit probleem veel minder of zelfs niet voor. Dat zegt LG ook in hun slide dat bij grotere panelen meer variaties in het paneel ontstaan...

Ook valt dit mensen niet op als je gewoon films ziet à netflix/tv, wanneer valt dit wel op? Cartoons/Games

Met name zand gronden, lichte palet kleuren.

Om nog maar te zwijgen van de leuke horizontale banden die sommige exemplaren hebben... de nachtmerries.

Als de toestellen onder de 500 euro werden verkocht ging ik er niet over janken maar het zijn en blijven nog steeds dure toestellen om dan te moeten vechten met de achterlijke LG mensen van benelux om garantie uberhaupt te kunnen claimen.

en geloof me vrij, elk slecht toestel doe ik vanaf nu retour :-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nGwbKlj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T3OyeNS.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Light21M op 07-05-2019 22:16 ]

• Lejavh
HoppyF schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:36:
[...]

@Lejavh heeft een C9.
Inmiddels duidelijkheid; de C9 rechtstreeks bekabeld op mijn Unifi Switch-8 geeft 100mbit. Dus helaas een 100mbit poort, belachelijk eigenlijk.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er eigenlijk al wat xbox one x vrr ervaringen bekend met de c9? Voor mij persoonlijk is dat eigenlijk de grootste verbetering aan deze serie, maar in de reviews die ik tot nog toe gezien heb is het alleen maar benoemd en niet verder getest in de praktijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Deathsquad_187
Heeft uiteindelijk niet geholpen. Uit de speedtests komen nog steeds vergelijkbare resultaten...
Light21M schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Zoals ik het lees op basis van de informatie in jouw bericht leggen ze uit dat de productiemethode een bepaalde variatie met zich meebrengt (wat uiteindelijk altijd zo is bij elk product) en dat dit binnen hun fabricagetoleranties valt, ondanks dat het zichtbaar kan zijn.

Een productiefout is toch meer dat iets incidenteel afwijkt van de voorziene kwaliteit/specificaties, geen reguliere afwijking/tolerantie.

Maar of je het nu een fout noemt of niet, ik kan me 100% voorstellen dat je baalt als je gewoon een gekleurde waas ziet aan beide kanten en dan geen zin meer hebt in die tv.

Overigens neigt het bij het exemplaar in de review naar cyaan op 1/3e links, en niet magenta/rood//geel. Dat staat dan weer niet beschreven.

Mijn 55 inch C8 is trouwens ook niet 100% perfect maar goed, het perfecte scherm voor rond de 1500 euro moet nog uitgevonden worden. :)
Light21M schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:56:
[...]

Gele / Magenta Tinting trekt niet weg helaas. je zit ermee tot het einde van de levensduur. Magenta tint is nog het ergste en zie je het beste met gele achtergronden, kleuren oranje aan de zijkanten.
Banding kan wel weggaan na 100 uur, daarna kan het alleen maar verzachten (de randen).
LG kan zeggen wat ze willen, een TV met tinting aan de zijkanten of midden met banen trekt op niks en is in mijn ogen een gefaald exemplaar.

(*knip*)

Om nog maar te zwijgen van de leuke horizontale banden die sommige exemplaren hebben... de nachtmerries.
De uniformiteit van het scherm op jouw foto's is inderdaad om te huilen, niet acceptabel. Trouwens óók niet voor een tv van 500 euro wat mij betreft. :X

En nee, het trekt natuurlijk niet weg: deze tinting blijft gewoon. Ook de helderheidsverschillen bij near black verdwijnen niet, ondanks hoopvolle berichten van mensen her en der. Ik had dat ook totaal niet verwacht: hoe kan een onregelmatigheid in de coating immers 'vanzelf' verdwijnen door gewoon wat langer de tv te gebruiken? :?

Op zo'n moment worden vaak verschillende problemen op één hoop gegooid (in dit geval tijdelijke uniformiteitsproblemen door retentie die kunnen worden opgelost met een geforceerde pixel refresh) en als oplossing gezien voor hele andere problemen (non uniformiteit van de coating met als gevolg tinting/banding/bobbing).

Mijn paneel ziet er nog steeds niet uit bij 1%-5% IRE helderheid, maar gelukkig heb ik er bij real life content geen (zeer zeer zelden) last van en enige banding is al helemaal nooit zichbaar. Dus ben ik blij met wat ik heb. Ik heb de zeer donkere GOT Long Night aflevering (battle) zonder klachten kunnen kijken, dat zegt wel wat.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 08-05-2019 10:14 ]

• DN59
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06-2024
Gisteren na veel lezen hier en wat rond mailen en bellen de LG Oled65c9 gekocht bij Smits Arnhem. Als je goed beeld wil vormen over verschillende types en mogelijkheden, this is the place to be.
Uitstekend geholpen door Michel, super prijs gekregen en hulp bij het inladen van die mega doos in de auto. Loont de moeite om ze te bellen.

Gisteravond direct opgehangen en kunnen genieten. Wel even wennen aan wat nu nog een heel groot scherm lijkt

• G4mert
DN59 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:03:
Gisteren na veel lezen hier en wat rond mailen en bellen de LG Oled65c9 gekocht bij Smits Arnhem. Als je goed beeld wil vormen over verschillende types en mogelijkheden, this is the place to be.
Uitstekend geholpen door Michel, super prijs gekregen en hulp bij het inladen van die mega doos in de auto. Loont de moeite om ze te bellen.

Gisteravond direct opgehangen en kunnen genieten. Wel even wennen aan wat nu nog een heel groot scherm lijkt
Als eerst gefeliciteerd met de C9. Ik hoop er volgende week ook een in huis te hebben. Je zegt dat het een heel groot scherm is. Wat is de kijkafstand? Zelf zit ik op +- 4M. en vraag ik mij af of 65" niet te klein is. Helaas zijn de 77 schermen nog behoorlijk prijzig. ;(

ps. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
Deathsquad_187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Heeft uiteindelijk niet geholpen. Uit de speedtests komen nog steeds vergelijkbare resultaten...
Wifi is nu eenmaal een onvoorspelbare grap. Mijn C8 staat 2 meter van de router (experiabox v10, met een muurtje ertussen) en ik krijg volle bak snelheid binnen via de online speedtest in de browser vd tv (108/28 mbit op het 5GHz wifisignaal). Maar met een andere router, andere fysieke orientatie, andere stoorsignalen van nabije buren etc kan het verhaal weer heel anders zijn.

Het beste wat je kan doen is alle kanalen van je router één voor één zorgvuldig (meermaals) uitproberen met de online speedtest in de browser van de tv, en kijken welke het het beste doet. Als dat vervolgens nog niet goed genoeg is blijft niet veel anders over dan proberen je router en tv (tijdelijk) binnen een straal van een paar meter bij elkaar te brengen en het zo te proberen. Doet ie het dan wel goed, dan weet je de oorzaak en zal je aan de slag moeten met een AP dichter bij je tv, een router met een sterker signaal, bekabeling etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 08-05-2019 11:18 ]

• Deathsquad_187
Cap schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Wifi is nu eenmaal een onvoorspelbare grap. Mijn C8 staat 2 meter van de router (experiabox v10, met een muurtje ertussen) en ik krijg volle bak snelheid binnen via de online speedtest in de browser vd tv (108/28 mbit op 5GHz wifi). Maar met een andere router, andere fysieke orientatie, andere stoorsignalen van nabije buren etc kan het verhaal weer heel anders zijn.

Het beste wat je kan doen is alle kanalen van je router één voor één zorgvuldig (meermaals) uitproberen met de online speedtest in de browser van de tv, en kijken welke het het beste doet. Als dat vervolgens nog niet goed genoeg is blijft niet veel anders over dan proberen je router en tv (tijdelijk) binnen een straal van een paar meter bij elkaar te brengen en het zo te proberen. Doet ie het dan wel goed, dan weet je de oorzaak en zal je aan de slag moeten met een AP dichter bij je tv, een router met een sterker signaal, bekabeling etc.
Bedankt voor de tip. Mijn hoofdnode staat op dit moment al binnen 50cm van de TV af. Dezelfde hoofdnode waarbij ik met mijn telefoon gemakkelijk 200-250 mbps haal. Ook de telefoon van mijn vriendin haalt dat gemakkelijk. Alleen de TV is zo lomp traag. Echter wanneer ik de TV, aan dezelfde hoofdnode bekabeld aansluit haalt hij wel gewoon 90-100 Mbps.

Ik zal eens kijken of het mogelijk is om de kanalen apart te beheren. De Linksys app (VELOP) is niet bepaald uitgebreid. Het heeft alleen een automatische channel finder functie.

Ik dacht juist geïnvesteerd te hebben in een ultra goed wifi systeem (Linksys Velop Triband) en nu lijkt het wel waardeloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathsquad_187 op 08-05-2019 11:17 ]

Begrijp het probleem, wifi blijft onvoorspelbare shizzle. Het ene apparaat kan het geweldig doen, het andere gewoon slecht. En in een andere situatie omgekeerd. Succes ermee iig.

• pwh53
Deathsquad_187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:34:
[...]

je zou nog kunnen proberen om de tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen,en opnieuw installeren.

• Deathsquad_187
Dat kan ik zeker proberen, de tv is echter 2 weken oud, weet niet of dat nog uitmaakt.

Ik zal wel even aanklooien met de channel finder maar als dat niet lukt zal ik de tv wel opnieuw installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Deathsquad_187 op 08-05-2019 11:29 ]

Lejavh schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Inmiddels duidelijkheid; de C9 rechtstreeks bekabeld op mijn Unifi Switch-8 geeft 100mbit. Dus helaas een 100mbit poort, belachelijk eigenlijk.
Inderdaad belachelijk en ook een dom besluit van LG.
Een Gigabit chip kost nog geen euro meer dan een 100Mbits.

Je zou kunnen zeggen dat het NU nog geen probleem hoeft te zijn omdat streamen toch niet boven de 25Mbits uitkomt maar dat is de situatie van nu.
Over 4 jaar is streamen met 150Mbits wellicht heel normaal omdat alles 4K is met HD uncompressed audio.
Wie zegt dat dit niet zo is?
Een aantal jaren geleden wisten we ook niet wat er nu beschikbaar zou zijn.
Dat WiFi wèl snel kan is uiteraard wel een alternatief maar veel mensen zullen dan een ander modem moeten aanschaffen omdat veel modems moeite hebben op hoge snelheden te halen ondanks de specs waaraan ze voldoen.

• pwh53
Cap schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Zoals ik het lees op basis van de informatie in jouw bericht leggen ze uit dat de productiemethode een bepaalde variatie met zich meebrengt (wat uiteindelijk altijd zo is bij elk product) en dat dit binnen hun fabricagetoleranties valt, ondanks dat het zichtbaar kan zijn.

Een productiefout is toch meer dat iets incidenteel afwijkt van de voorziene kwaliteit/specificaties, geen reguliere afwijking/tolerantie.

Maar of je het nu een fout noemt of niet, ik kan me 100% voorstellen dat je baalt als je gewoon een gekleurde waas ziet aan beide kanten en dan geen zin meer hebt in die tv.

Overigens neigt het bij het exemplaar in de review naar cyaan op 1/3e links, en niet magenta/rood//geel. Dat staat dan weer niet beschreven.

Mijn 55 inch C8 is trouwens ook niet 100% perfect maar goed, het perfecte scherm voor rond de 1500 euro moet nog uitgevonden worden. :)

[...]

De uniformiteit van het scherm op jouw foto's is inderdaad om te huilen, niet acceptabel. Trouwens óók niet voor een tv van 500 euro wat mij betreft. :X

En nee, het trekt natuurlijk niet weg: deze tinting blijft gewoon. Ook de helderheidsverschillen bij near black verdwijnen niet, ondanks hoopvolle berichten van mensen her en der. Ik had dat ook totaal niet verwacht: hoe kan een onregelmatigheid in de coating immers 'vanzelf' verdwijnen door gewoon wat langer de tv te gebruiken? :?

Op zo'n moment worden vaak verschillende problemen op één hoop gegooid (in dit geval tijdelijke uniformiteitsproblemen door retentie die kunnen worden opgelost met een geforceerde pixel refresh) en als oplossing gezien voor hele andere problemen (non uniformiteit van de coating met als gevolg tinting/banding/bobbing).

Mijn paneel ziet er nog steeds niet uit bij 1%-5% IRE helderheid, maar gelukkig heb ik er bij real life content geen (zeer zeer zelden) last van en enige banding is al helemaal nooit zichbaar. Dus ben ik blij met wat ik heb. Ik heb de zeer donkere GOT Long Night aflevering (battle) zonder klachten kunnen kijken, dat zegt wel wat.
ja the long night is wel een goede testaflevering,net zoiets als toen met de B6 een bepaalde marco polo aflevering.

• Deathsquad_187
HoppyF schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:30:
[...]

Inderdaad belachelijk en ook een dom besluit van LG.
Een Gigabit chip kost nog geen euro meer dan een 100Mbits.

Je zou kunnen zeggen dat het NU nog geen probleem hoeft te zijn omdat streamen toch niet boven de 25Mbits uitkomt maar dat is de situatie van nu.
Over 4 jaar is streamen met 150Mbits wellicht heel normaal omdat alles 4K is met HD uncompressed audio.
Wie zegt dat dit niet zo is?
Een aantal jaren geleden wisten we ook niet wat er nu beschikbaar zou zijn.
Dat WiFi wèl snel kan is uiteraard wel een alternatief maar veel mensen zullen dan een ander modem moeten aanschaffen omdat veel modems moeite hebben op hoge snelheden te halen ondanks de specs waaraan ze voldoen.
Of dat het gewoon niet snel gaat via WIFI, zoals bij mij nu het geval is. Terwijl ik toch echt wel duidelijk apparatuur zou moeten hebben welke ruimschoots zou moeten voldoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathsquad_187 op 08-05-2019 11:32 ]

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:27
Cap schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Wifi is nu eenmaal een onvoorspelbare grap. Mijn C8 staat 2 meter van de router (experiabox v10, met een muurtje ertussen) en ik krijg volle bak snelheid binnen via de online speedtest in de browser vd tv (108/28 mbit op het 5GHz wifisignaal). Maar met een andere router, andere fysieke orientatie, andere stoorsignalen van nabije buren etc kan het verhaal weer heel anders zijn.

Weet dat er veel aversie tegen home plugs is, maar bij mij werkt het perfect. TV, PC en router zijn aangesloten op Devolo's dLan 1200+ (niet in dezelfde groep) en haal makkelijk 95 Mbps met mijn 100 Mbps abbo. Superstabiel ook.

• pwh53
Deathsquad_187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:29:
Dat kan ik zeker proberen, de tv is echter 2 weken oud, weet niet of dat nog uitmaakt.

Ik zal wel even aanklooien met de channel finder maar als dat niet lukt zal ik de tv wel opnieuw installeren.
dat wifi geheugen zeg maar loopt al na een paar dagen vol.gewoon 1x proberen en dan die stappen zoals Cap het beschreef.succes

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-11 19:12
[...]

[list]

Ik lees dit vaker hier, maar wat is er dan mis met de motion?
Tja wat zal ik zeggen. Als je er gevoelig voor bent is met motion altijd wat mis, op zowel LCD, OLED als zelfs plasma. :P

Wat ik zelf kan zeggen: de motion van de C8 is niet zo goed als die van mijn vorige VT50 en VT60 plasma's, maar die waren ook wel extreem goed (maar nog steeds bij lange na niet perfect).

Ik gebruik nu de ingebouwde beeldinterpolatie (TruMotion) in een gematigde stand, en ik kan motiontechnisch echt helemaal prima voetbal kijken op deze tv met uitzondering van wanneer ingezoomd wordt op een speler en deze net voor een bewegend/knipperend LED reclamebord langsloopt, dan zitten de benen plots even ergens anders dan de romp en knipperen die mee met het reclamebord zeg maar. :P Erg irritant natuurlijk maar het is niet anders, ik neem het op de koop toe vanwege de verbetering die beeldinterpolatie brengt bij de rest van de beelden.

Maar zoek op 'motion' in dit topic en eat your heart out. Dit is een goede samenvatting om mee te beginnen:

Carbon in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 63% gewijzigd door Cap op 08-05-2019 11:49 ]

• Deathsquad_187
Waar ik overigens over aan het twijfelen ben is om eventueel een Nvidia Shield aan te schaffen.

Deze zou dan in ieder geval bekabeld 1000 Mbps moeten halen.

Heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn eventueel de downsides van een Nvidia shield?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 14:32

Puck

W32.Deadcode.A

Deathsquad_187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:06:
Heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn eventueel de downsides van een Nvidia shield?
Nvidia Shield heeft (nog) geen support voor Dolby Vision.

Arrived anxious, left bored

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:49
Puck schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:29:
[...]

Nvidia Shield heeft (nog) geen support voor Dolby Vision.
Ik ken geen Dolby Vision materiaal dat je af zou willen spelen op een Nvidia Shield. Dolby Vision ken ik enkel van fisieke UHD Blu-rays die je niet af kunt spelen met een Shield of van Netflix die sowieso nooit die 1000mbit nodig gaat hebben. Het enige materiaal waarmee we nu tegen de limieten van onze netwerksnelheid aanlopen zijn geripte/gedownloade UHD Blu-rays en de eerste UHD download met Dolby Vision moet nog uitgevonden worden.

Wat voor mijn oled belangrijk was om een fatsoenlijke WIFI snelheid te halen wat het splitsen van het 2.4ghz/5ghz signaal en het uitschakelen van de AC modus op 5ghz. LG OLEDs kunnen namelijk niet omgaan met 5ghz WIFI-AC signaal maar kunnen enkel 5ghz WIFI-n signaal aan. Als je je 5ghz dus op AC laat staan zal je TV enkel 2.4ghz-AC gebruiken. Toen ik 5ghz splitste en AC modus uitzette ging mijn snelheid ook omhoog naar ~200mbit wat meer dan voldoende is, zelfs voor UHD bestanden.

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ik ken geen Dolby Vision materiaal dat je af zou willen spelen op een Nvidia Shield. Dolby Vision ken ik enkel van fisieke UHD Blu-rays die je niet af kunt spelen met een Shield of van Netflix die sowieso nooit die 1000mbit nodig gaat hebben. Het enige materiaal waarmee we nu tegen de limieten van onze netwerksnelheid aanlopen zijn geripte/gedownloade UHD Blu-rays en de eerste UHD download met Dolby Vision moet nog uitgevonden worden.

Wat voor mijn oled belangrijk was om een fatsoenlijke WIFI snelheid te halen wat het splitsen van het 2.4ghz/5ghz signaal en het uitschakelen van de AC modus op 5ghz. LG OLEDs kunnen namelijk niet omgaan met 5ghz WIFI-AC signaal maar kunnen enkel 5ghz WIFI-n signaal aan. Als je je 5ghz dus op AC laat staan zal je TV enkel 2.4ghz-AC gebruiken. Toen ik 5ghz splitste en AC modus uitzette ging mijn snelheid ook omhoog naar ~200mbit wat meer dan voldoende is, zelfs voor UHD bestanden.
Netflix heeft veel series met Vision. Ik zou eerder een AppleTV halen dan een Shield tenzij je DTS-HD en/of Dolby Atmos TruHD wilt (films).
Shield blijft een wat gammel Android systeem naar mijn mening, ik heb hem ook maar dan puur voor de films voor HD geluid. De AppleTV is veel vlotter en stabieler alleen geen Dolby Atmos TruHD wel D+.
Daarnaast kan je vrij gekoop bij de AppleTV films huren of kopen met Vision en hoge kwaliteit, stukken better dan de pruts op AndroidTV.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 13:48 ]

• Mfpower
  • Laatst online: 06-11 13:35

Mfpower

In dubio

Ik heb afgelopen weekend een Vero 4K+ gekocht voor m'n - laten we zeggen - niet gestreamde materiaal :) Ik kon nog uit de voeten met de interne mediaspeler van de C8 maar ik had een film met een atmos soundtrack, en die ging niet via ARC (geen e-ARC).

De shortlist voor media players waren voor mij: AppleTV4k, Vero of de Shield. De ATV4K heeft vooralsnog geen voordeel voor mij omdat Netflix en DV het prima doen via de tv. Daarbij was ik niet overtuigd van het streamen van m'n NAS m.b.v. de ATV. De Shield viel af want Android. De Vero met Kodi gaat het dus worden. Ik sluit niet uit dat wanneer de support van webOS e.d. met Netflix/NPO etc weg gaat vallen dat er ook nog een ATV komt.

• Scidd0w
Deathsquad_187 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:15:
[...]
Ik zal eens kijken of het mogelijk is om de kanalen apart te beheren. De Linksys app (VELOP) is niet bepaald uitgebreid. Het heeft alleen een automatische channel finder functie.
Ik dacht dat je op mijn advies kanaal 36 geprobeerd had op 40mhz. De volle snelheid wordt alleen maar op bepaalde kanalen gehaald bij LG. Hieronder meer uitleg:
The LGs don’t work well with DFS channels. On a non-DFS 5 GHz channel you’ll get full bandwidth.
With 40MHz channels with the upper channel selected as second channel. This results in bonding of channel 36 with 40, 44 with 46, 149 with 153 and 157 with 161.
Oftewel je moet je router op een van de bovenstaande vaste kanalen zetten anders haal je niet de maximale snelheid.

@Deathsquad_187
https://community.linksys...-set-channel/td-p/1218201

[ Voor 6% gewijzigd door Scidd0w op 08-05-2019 14:26 ]

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Netflix heeft veel series met Vision. Ik zou eerder een AppleTV halen dan een Shield tenzij je DTS-HD en/of Dolby Atmos TruHD wilt (films).
Shield blijft een wat gammel Android systeem naar mijn mening, ik heb hem ook maar dan puur voor de films voor HD geluid. De AppleTV is veel vlotter en stabieler alleen geen Dolby Atmos TruHD wel D+.
Daarnaast kan je vrij gekoop bij de AppleTV films huren of kopen met Vision en hoge kwaliteit, stukken better dan de pruts op AndroidTV.
Streaming 'hoge kwaliteit' noemen gaat echt te ver. Ik wil geen discussie starten over wat acceptabele kwaliteit is, maar 'hoge kwaliteit' is in ieder geval niet het juiste woord.
Janpietertje89 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:30:
[...]

Streaming 'hoge kwaliteit' noemen gaat echt te ver. Ik wil geen discussie starten over wat acceptabele kwaliteit is, maar 'hoge kwaliteit' is in ieder geval niet het juiste woord.
Streaming zegt NIETS over de video- en geluidskwaliteit.
Het hangt er maar net vanaf hoe en wat de streaming server aan je doorgeeft.

Compressie is per definitie een verlies van kwaliteit omdat er immers geknepen wordt op de bandbreedte.
De vraag is dus of je het kunt horen of zien.
Als dit al (bijna) onhoorbaar of onzichtbaar is betekent dit dus een acceptabele kwaliteit.

O ja, doe deze test nog even! :)
http://abx.digitalfeed.net/list.html

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:38
pennywise666 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:57:
[...]

LG heeft de tot nu toe beste firmware update geleverd voor de C8 waardoor nu alle problemen zijn opgelost.
Als dat niet zo was geweest,dan had ik voor de C9 gegaan.
Welke firmware bedoel je? Ik ben updates al maanden aan het uitstellen uit angst voor de black crush problemen etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 190 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.