• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Janpietertje89 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ik ken geen Dolby Vision materiaal dat je af zou willen spelen op een Nvidia Shield. Dolby Vision ken ik enkel van fisieke UHD Blu-rays die je niet af kunt spelen met een Shield of van Netflix die sowieso nooit die 1000mbit nodig gaat hebben. Het enige materiaal waarmee we nu tegen de limieten van onze netwerksnelheid aanlopen zijn geripte/gedownloade UHD Blu-rays en de eerste UHD download met Dolby Vision moet nog uitgevonden worden.
Dolby Vision is al een tijdje te rippen, niet in een mkv container, maar als een mp4 remux en is prima af te spelen op onze Oleds. Heb er aardig wat op m'n HDD staan en ziet er prachtig uit.

https://www.makemkv.com/forum/viewtopic.php?t=18602

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12 11:29
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Welke firmware bedoel je? Ik ben updates al maanden aan het uitstellen uit angst voor de black crush problemen etc.
Je loopt een beetje achter geloof ik.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
pennywise666 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Je loopt een beetje achter geloof ik.
I know, maar mijn vraag is alsnog, wat is die firmware die jij zo goed vindt? Dan weet ik welke ik nu wel of niet moet installeren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pennywise666
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:11:
[...]

I know, maar mijn vraag is alsnog, wat is die firmware die jij zo goed vindt? Dan weet ik welke ik nu wel of niet moet installeren.
Dat bericht van mij was van toen die macroblock flashing firmware fix er net was.
Pas later kwam ik er achter dat het de blacks crushed.
Binnenkort schijnt er een nieuwe firmware te komen die ook dat verhelpt.
Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je een bericht van 2 maanden terug quote.
Want daarna tot sinds kort is het daar ook nog uitgebreid over gegaan over die firmware.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
pennywise666 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:26:
[...]

Dat bericht van mij was van toen die macroblock flashing firmware fix er net was.
Pas later kwam ik er achter dat het de blacks crushed.
Binnenkort schijnt er een nieuwe firmware te komen die ook dat verhelpt.
Maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je een bericht van 2 maanden terug quote.
Want daarna tot sinds kort is het daar ook nog uitgebreid over gegaan over die firmware.
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zag en me afvroeg welke firmware je daar bedoelde... maar blijkbaar is er geen goede firmware begrijp ik. Wachten we maar weer af met ons overpriced tv'tje. :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pennywise666
Phusebox schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zag en me afvroeg welke firmware je daar bedoelde... maar blijkbaar is er geen goede firmware begrijp ik. Wachten we maar weer af met ons overpriced tv'tje. :+
Firmware zonder crush is de .15 of .20 (UK)
De nieuwste .55 heeft de MPEG noise reduction gefixt die het niet meer deed bij de .31 update,maar hebben allebei dus die black crush.
Scidd0w schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:24:
[...]
Ik dacht dat je op mijn advies kanaal 36 geprobeerd had op 40mhz. De volle snelheid wordt alleen maar op bepaalde kanalen gehaald bij LG. Hieronder meer uitleg:

"The LGs don’t work well with DFS channels. On a non-DFS 5 GHz channel you’ll get full bandwidth.
With 40MHz channels with the upper channel selected as second channel. This results in bonding of channel 36 with 40, 44 with 46, 149 with 153 and 157 with 161."

Oftewel je moet je router op een van de bovenstaande vaste kanalen zetten anders haal je niet de maximale snelheid.
Waar heb je die info vandaan die je quote? Mijn router staat op kanalenrange 50, 56, 60, 64 (DFS dus) en haalt in ieder geval de volledige internetsnelheid, > 100 Mpbs. Als ik zou willen testen of het nog sneller kan door de (drukker bezette) kanalen 36-46 te gebruiken dan zou ik een of andere lokale LAN bench moeten doen.

PS ik kom via googlen op DFS en LG OLED verschillende verhalen tegen van mensen bij wie het werkte, maar daar staat dan bij dat gebruik van een DFS kanaal onherroepelijk leidt tot lage snelheden van 10Mbps. Hoe kan het dan dat ik met kanaal 50-64 op 108 Mbps download en 28 Mbps upload zit? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 08-05-2019 17:44 ]

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12 17:09
hardware-lover schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:28:
[...]

@GuiltyNL, dan maar de overstap naar een Enigma2 oplossing bij de TV (VU+ oid?), die zal toch wel door "iedereen" goed te bedienen zijn en je behoud daarbij de Kodi opties.
Nah begin ik niet meer aan. Die Digital Devices LAN DVB-C decoder doet dan hetzelfde.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Cap schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:29:
[...]
Waar heb je die info vandaan die je quote? Mijn router staat op kanalenrange 50, 56, 60, 64 (DFS dus) en haalt in ieder geval de volledige internetsnelheid, > 100 Mpbs. Als ik zou willen testen of het nog sneller kan door de (drukker bezette) kanalen 36-46 te gebruiken dan zou ik een of andere lokale LAN bench moeten doen.

PS ik kom via googlen op DFS en LG OLED verschillende verhalen tegen van mensen bij wie het werkte, maar daar staat dan bij dat gebruik van een DFS kanaal onherroepelijk leidt tot lage snelheden van 10Mbps. Hoe kan het dan dat ik met kanaal 50-64 op 108 Mbps download en 28 Mbps upload zit? :?
Goed punt en ik weet mijn bron helaas niet precies meer anders had ik die vermeld maar heb het eens in een notitie gezet die ik terug vond.
Zoals je zelf op internet hebt gelezen is de algemene tendens dat je lage snelheid krijgt op DFS kanalen en dit was ook mijn ervaring... Ik weet in ieder geval dat met mijn settings (zie hieronder) het acceptabel is maar bij lange na niet de snelheid die mijn iOS devices halen.
WiFi settings router (AC2600):
Mode: 802.11ac only
WiFi Channel: 36
WiFi Channel Width: 40Mhz

Settings TV:
Quick Start+: Off
Ik heb net nog een aantal keer getest en bij mij werken zowel de stand 36-48 (non-DFS) als 52-64 (DFS) snel (100Mbps), de laatste nog net even wat sneller. 100-112 (DFS) is daarentegen complete bagger (met 5Mbps mag ik blij zijn).

Geen idee waarom, wellicht toch met een firmware gefikst of is het achterliggende probleem toch iets anders. Ik zag veel verhalen over de C7, misschien daar nog wel en bij de C8 niet (meer). :?

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 08-05-2019 18:28 ]

• Scidd0w
@Cap
Ik heb zelf een C7 ja.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GuiltyNL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:37:
[...]
Nah begin ik niet meer aan. Die Digital Devices LAN DVB-C decoder doet dan hetzelfde.
@GuiltyNL, vergeleken met een andere LAN streamer mogelijk wel (HDHomerun bijv.), maar niet in vergelijking met een Enigma2 apparaat. Die moet je vergelijken met een Ziggo DVB-C decoder/recorder met als extra mogelijkheid (o.a.) het opnemen/afspelen/streamen van meer dan 2 zenders tegelijk (wel Enigma2 model afhankelijk). Het apparaat wat jij gebruikt heeft bijvoorbeeld geen HDMI uitgang, dus fysiek aansluiten op een TV is niet mogelijk, correct?

Maar dit heeft weinig met Oled zelf te maken, dus tot hier en niet verder hierover ;)

Testing, one, two ...

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:49
Na een paar reviews gelezen te hebben kan ik voor mezelf concluderen dat de verschillen tussen 65C8 en 65C9 miniem zijn. Ik had meer verwacht. Het gaat voornamelijk om HDMI 2.1 en een iets responsievere scherm, daarentegen wordt de geluidskwaliteit van de C8 wel iets beter genoemd. Ik heb C7 vs. C8 niet gevolgd, maar is dit normaal?
Niet abnormaal nee, het OLED product is al redelijk uitgerijpt in de afgelopen jaren dus elk jaar gaat met kleine(re) stapjes. Koop de tv die voor jou de juiste functies en prijs heeft, een foute keuze is er niet.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 09:21

Edgarz

Tweako-active since1986

Janpietertje89 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Wat voor mijn oled belangrijk was om een fatsoenlijke WIFI snelheid te halen wat het splitsen van het 2.4ghz/5ghz signaal en het uitschakelen van de AC modus op 5ghz. LG OLEDs kunnen namelijk niet omgaan met 5ghz WIFI-AC signaal maar kunnen enkel 5ghz WIFI-n signaal aan. Als je je 5ghz dus op AC laat staan zal je TV enkel 2.4ghz-AC gebruiken. Toen ik 5ghz splitste en AC modus uitzette ging mijn snelheid ook omhoog naar ~200mbit wat meer dan voldoende is, zelfs voor UHD bestanden.
Mijn 65E8 heeft hier geen last van. Verbindt gewoon op 5GHz AC met 866 Mbit/s. Da's de 2x2 mode.
2.4 en 5GHz hebben ieder eigen SSID.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:17
Edgarz schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Mijn 65E8 heeft hier geen last van. Verbindt gewoon op 5GHz AC met 866 Mbit/s. Da's de 2x2 mode.
2.4 en 5GHz hebben ieder eigen SSID.
Mijn TV (55E6) kon het 5ghz signaal niet eens vinden als ik 802.11n+ac als 5ghz standaard had ingesteld, na veranderen naar 802.11n+a zag ik de 5ghz wel. Gek want volgens https://www.displayspecif...m/en/comparison/c6e4b014a zouden ze qua netwerk dezelfde ondersteuning moeten hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Janpietertje89 op 08-05-2019 20:54 ]

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 22:35

Rio

Ik heb al een boek

FrankRicard schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Als ik me niet vergis heeft de E8 wel twee tuners.
Nope.

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 16:56
Wacht nu al paar maand op de OLED77C9 maar wil deze toch kopen bij coolblue of wehkamp want ervaring leert dat als er wat is het gewoon opgelost wordt zonder gedoe of discussie. Coolblue zal wel 500-1000 euro duurder zijn dan die andere paar maar dat is het mij toch wel waard. Heb bij die ‘andere paar’ reviews gelezen en dat sterkt mij alleen nog maar meer om te kopen bij coolblue of wehkamp.
Zo jammer dat er geen 86” lg oled komt! Blijkbaar is de markt er nog niet aan toe en zal dit nog wel 5-10 jaar duren :(

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:51
ChrisSmoKe schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:19:
Wacht nu al paar maand op de OLED77C9 maar wil deze toch kopen bij coolblue of wehkamp want ervaring leert dat als er wat is het gewoon opgelost wordt zonder gedoe of discussie. Coolblue zal wel 500-1000 euro duurder zijn dan die andere paar maar dat is het mij toch wel waard. Heb bij die ‘andere paar’ reviews gelezen en dat sterkt mij alleen nog maar meer om te kopen bij coolblue of wehkamp.
Zo jammer dat er geen 86” lg oled komt! Blijkbaar is de markt er nog niet aan toe en zal dit nog wel 5-10 jaar duren :(
Dan kan je Apollo proberen. Lage prijs maar toch meer service dan de meeste prijsvechters. Meestal niet zo goedkoop als Foka en Smits, maar je weet iig zeker dat je goed wordt geholpen bij problemen. Bij Smits denk ik dat dit eigenlijk ook wel goed zit.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-12 18:06
Zijn er al mensen die de testversie van de C7 (05.80.25) geprobeerd hebben, via http://webos-forums.ru/topic4625.html ?
Benieuwd of dat het probleem oplost van 4k kleur met de Mediabox Next van Ziggo.
@ChrisSmoKe Aan wat voor 'gedoe en discussie' zit je te denken dat Apollo / Smits niet zouden willen oplossen? Dit zijn prima bedrijven met keurige service, ik betwijfel of Coolblue wel beter is (ook daar regelmatig wat besteld). Als het om zoveel geld gaat is het echt doodzonde om daarvoor die keuze te maken: 500-1000 euro! 8000 euro neertellen voor een tv is in ieder geval pittig...

@Edgarz @Janpietertje89 Mijn C8 connect uitstekend op 5GHz in 802.11n+ac mode, en ik heb de 2.4GHz niet eens aan staan dus daar kan ie niet mee verbinden. Dus dit zal toch veranderd zijn bij de nieuwere modellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 09-05-2019 07:52 ]

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-12 17:55
Ben-i schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:32:
LG OLED 55 C8
...
Steeds als ik de tv aanzet gaat hij in eerste instantie aan op de laatst bekeken input, maar bij Live-TV schakelt hij na een paar seconde over naar hdmi2 waar mijn (uitgeschakelde) Onkyo receiver op zit. De melding geen input ofzo komt in beeld en die schilderijen/screensaver worden getoont. Ik moet de tv dan weer zelf terug op live-tv zetten om gewoon tv te kunnen kijken.
Iemand hier een oplossing voor?
Iemand?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al eens met de instellingen voor CEC gerommeld op de tv en/of receiver?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gister mijn C9 mogen ontvangen ter vervangingen van mijn EG920v, wat een beeld :9~ TV ziet er zeer mooi uit alleen voelt de afstandsbieding goedkoper aan (waarschijnlijk dankzij het gewicht en de licht doorzichtige onderkant).

Bij het installeren werd alles automatisch gedetecteerd. Zo werd mijn receiver automatisch ingesteld als audio output (via ARC, ondersteunt helaas nog geen eARC) en was ik positief verrast toen ik er achter kwam dat mijn Xbox 1X bleek te reageren op de afstandsbediening van de C9. Het dashboard en de menu's van de Xbox kan ik volledig bedienen via de TV :o

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Barryvdh schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:39:
Zijn er al mensen die de testversie van de C7 (05.80.25) geprobeerd hebben, via http://webos-forums.ru/topic4625.html ?
Benieuwd of dat het probleem oplost van 4k kleur met de Mediabox Next van Ziggo.
komt er een update voor de C7? wat zijn de patch notes?

• Barryvdh
Hamazaki schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:54:
[...]

komt er een update voor de C7? wat zijn de patch notes?
Weet niet precies, uit die Russische site haal ik (vertaald):
For models UJ740, UJ750-UJ752, SJ800, SJ810, SJ850, SJ930, SJ950-SJ957, OLED (B7, C7, E7, G7, W7) (webOS 3.5):
[..]
test online firmware :
for our countries -> 04.70.30 from 11.2017 (*), 05.80.15 from 12.2018 (**), 05.80.25 from 03.2019 (***)
Dus een test firmware, maar wel van de LG servers. Op http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-272.html staat (vertaald):
In the further course of the thread (see above) it is also confirmed again that the error in the color space with the new LG firmware (05.80.25) is fixed.
Maar geen idee hoe betrouwbaar zulke updates zijn en hoe compatible die zijn met NL versies.

Verwijderd

Zijn er al C9 65 inch bezitters? Is de schermhelderheid omhoog gegaan dit jaar?

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 13:10
Scidd0w schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:24:
[...]
Ik dacht dat je op mijn advies kanaal 36 geprobeerd had op 40mhz. De volle snelheid wordt alleen maar op bepaalde kanalen gehaald bij LG. Hieronder meer uitleg:

[...]

Oftewel je moet je router op een van de bovenstaande vaste kanalen zetten anders haal je niet de maximale snelheid.

@Deathsquad_187
https://community.linksys...-set-channel/td-p/1218201
Afbeeldingslocatie: https://i176.photobucket.com/albums/w173/X187_photo/2019-05-09_105200_zps7ckq8c92.jpg

Helaas is het resultaat verslechterd naar 5 Mbps, wat kan het nu nog zijn?

• Scidd0w
@Deathsquad_187
WiFi mode zou ik op AC only zetten ipv mixed.
Ik zie ook dat 5GHz 2 op auto staat. Geen idee wat dat is maar kan je die ook niet vast zetten?

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-12 08:19
Verwijderd schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:28:
Zijn er al C9 65 inch bezitters? Is de schermhelderheid omhoog gegaan dit jaar?
Ik heb een 65C9, wat wil je precies weten? Ik heb helaas geen referentie met een C8 of C7, wel een AF8.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De C9 heeft zelfs minder helderheid dan zijn voorgangers, maar dat zijn minimale afwijkingen. kortom: zeg maar dat het evenveel helderheid heeft als de C7 en C8.

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-12 12:39
Sinds afgelopen vrijdag eigenaar van de C8 en zeer tevreden tot nu toe. Prachtig beeld en het geluid is best aardig. Alleen ik heb Google Assistant nog niet werkzaam kunnen krijgen. Heb een beetje door de topic gezocht en uiteindelijk voor elkaar gekregen de TV te koppelen aan mijn account/app. Maar als ik nu zeg 'Hé Google, Ask LG' krijg ik simpelweg de feedback dat de regio nog niet word ondersteund. Heb nergens iets kunnen vinden om dit te omzeilen, enige tips?

• pennywise666
"We have now had a direct response from Head Office regarding the Gamma Correction; this was an unintended side effect of recent firmware updates and they are aware of it. A number of features including MPEG Noise Reduction and Gamma Correction have been effected and they are working on and testing new firmware as a whole and releasing updates when possible, they are working on the Gamma as we speak. This means it will just be a case of waiting until they have sorted out the kinks in the firmware update and are ready to release it. We sadly do not have an ETA on this."

https://www.avforums.com/...059/page-48#post-27103921

• S1NN3D
  • Niet online
Modbreak:Mensen, het regende weer eens klachten over dit topic. En toen ik het terug las, snapte ik wel waarom: pagina's lang post over winkels, garantie en andere off-topic praat. Het is naar de prullenbak gegaan en vanaf nu graag weer on-topic.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:32
Spectre schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:32:
Sinds afgelopen vrijdag eigenaar van de C8 en zeer tevreden tot nu toe. Prachtig beeld en het geluid is best aardig. Alleen ik heb Google Assistant nog niet werkzaam kunnen krijgen. Heb een beetje door de topic gezocht en uiteindelijk voor elkaar gekregen de TV te koppelen aan mijn account/app. Maar als ik nu zeg 'Hé Google, Ask LG' krijg ik simpelweg de feedback dat de regio nog niet word ondersteund. Heb nergens iets kunnen vinden om dit te omzeilen, enige tips?
Voor zover ik weet is het niet te omzeilen. Je kunt de C8 hier niet aan je LG account toevoegen, dus dan houd het op.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:10

Mfpower

In dubio

pennywise666 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:52:
"We have now had a direct response from Head Office regarding the Gamma Correction; this was an unintended side effect of recent firmware updates and they are aware of it. A number of features including MPEG Noise Reduction and Gamma Correction have been effected and they are working on and testing new firmware as a whole and releasing updates when possible, they are working on the Gamma as we speak. This means it will just be a case of waiting until they have sorted out the kinks in the firmware update and are ready to release it. We sadly do not have an ETA on this."

https://www.avforums.com/...059/page-48#post-27103921
Yay! Even een reply om het topic weer even een positieve draai te geven. Wanneer die firmware er is doe ik een vreugdedansje, en update de firmware nooit meer :+

• pennywise666
Mfpower schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Yay! Even een reply om het topic weer even een positieve draai te geven. Wanneer die firmware er is doe ik een vreugdedansje, en update de firmware nooit meer :+
Alleen als we hem dan samen doen!

https://www.youtube.com/watch?v=z_5J1csi1AU

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Sinds vandaag werkt mijn Netflix button niet meer via de remote. Netflix wordt niet opgestart. Op het Netflix icoontje in de balk klikken werkt ook niet (en kan hem dus ook niet resetten). Nu blijkt dat geen enkele van de apps nog opstart. Tv is recent ge-update. Internet (bedraad) werkt. Tv opnieuw opstarten geen effect. Iemand hetzelfde meegemaakt en mogelijke oplossing beschikbaar?

• Gregy80
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-12 18:09
Sinds een 3 tal weken een 55C8 aan de muur was ik de eerste dagen enorm teleurgesteld.
kleuren waren mooi en fel maar lichte beelden en witte tekst hadden een groene schijn.
Na wat opzoekwerk beginnen spelen met de instellingen.

vertrokken van ISF light profiel de witbalans aangepast naar warm1, rood +20/groen-20 en blauw +20. ziet wit er wit genoeg uit voor mij (met iMac retinascherm ernaast als referentie)

Zijn deze aanpassingen normaal of moet ik mij er van vergewissen dat er wel eens iets mis kan zijn met mijn toestel?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Voor feedback op de moderatie hebben we dan weer Het feedbacktopic van Televisies & Beamers. Ik heb zojuist een aantal reacties daarheen verplaatst. Voor hier graag weer ontopic over LG OLED televisies.

200 fish found!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12 11:48
Gregy80 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:18:
Sinds een 3 tal weken een 55C8 aan de muur was ik de eerste dagen enorm teleurgesteld.
kleuren waren mooi en fel maar lichte beelden en witte tekst hadden een groene schijn.

vertrokken van ISF light profiel de witbalans aangepast naar warm1, rood +20/groen-20 en blauw +20. ziet wit er wit genoeg uit voor mij (met iMac retinascherm ernaast als referentie)

Zijn deze aanpassingen normaal of moet ik mij er van vergewissen dat er wel eens iets mis kan zijn met mijn toestel?
had je mischien die eye-comfort modus aan staan ? dit lijken wel extreme aanpassingen.

• pwh53
[quote]Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:05:
Sinds vandaag werkt mijn Netflix button niet meer via de remote. Netflix wordt niet opgestart. Op het Netflix icoontje in de balk klikken werkt ook niet (en kan hem dus ook niet resetten). Nu blijkt dat geen enkele van de apps nog opstart. Tv is recent ge-update. Internet (bedraad) werkt. Tv opnieuw opstarten geen effect. Iemand hetzelfde meegemaakt en mogelijke oplossing beschikbaar?
[/quot
heb je quickstart nog aan staan ?
je kunt proberen 5 min. de stroom eraf,lukt dat niet dan zul je waarschijnlijk fabrieksinstellingen moeten resetten en opnieuw installeren.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52
Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:05:
Even de app verwijderen via de bewerkingsmodus en dan opnieuw installeren.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik krijg mijn remote app op de iPhone niet gekoppeld.
ik zit op hetzelfde wifi netwerk maar de app ziet mijn telefoon niet. Heeft iemand tips ?
Gregy80 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:18:

Het klinkt wat extreem maar het is natuurlijk mogelijk, er blijft sprake van exemplarische afwijkingen.

Ik heb mijn C8 gekalibreerd en heb daarbij gebruik gemaakt van een combinatie van de 2-punts en de 20-punts witbalans, als ik dat zou omzetten naar 2-punts dan kom ik ongeveer op rood -10 en blauw +5 voor het hoge punt.

Jouw settings zijn wel fors. Het zou kunnen dat dit komt door de keuze van warm1 in plaats van warm2. Warm1 is nogal cyaan (dus meer groen en blauw) terwijl warm2 meer rood is. Het zou dus kunnen dat je je settings minder extreem hoeft aan te passen bij gebruik van warm2.

Iets heel anders: het kan eventueel best jouw smaak (/gewenning) zijn maar een niet gekalibreerd iMac retinascherm is absoluut geen referentie voor videowerk, standaard staan deze te blauw afgesteld als je het vergelijkt met de Rec709 D6500 aanbeveling voor video, net zoals vrijwel alle PC's. Het gaat al snel eerder naar 8000K of hoger toe ipv 6500K. Dus wat dat betreft is dit geen goede referentie, tenzij je deze eerst kalibreert naar D65 uiteraard, maar dan zal ie minder blauw (en dus wat geler oftewel meer rood en groen) worden. ;)

Zie hier het effect op de kleurbalans bij mijn paneel (ongekalibreerd).

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 09-05-2019 20:52 ]

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
pwh53 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:04:
[/quot
je kunt proberen 5 min. de stroom eraf,lukt dat niet dan zul je waarschijnlijk fabrieksinstellingen moeten resetten en opnieuw installeren.
Je bent een held ;)

QuickStart uitgezet en apps starten weer op. Ik vermoed dat dit de apps dus in een soort van ‘idle state’ hield en ze niet konden updaten/resetten? Ik heb nooit eerder die functie aangepast... problem solved!

• pwh53
Clownteun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Je bent een held ;)

QuickStart uitgezet en apps starten weer op. Ik vermoed dat dit de apps dus in een soort van ‘idle state’ hield en ze niet konden updaten/resetten? Ik heb nooit eerder die functie aangepast... problem solved!
graag gedaan

• Gregy80
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-12 18:09
pwh53 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:01:
[...]

had je mischien die eye-comfort modus aan staan ? dit lijken wel extreme aanpassingen.
Eye comfort modus staat af.
Cap schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Het klinkt wat extreem maar het is natuurlijk mogelijk, er blijft sprake van exemplarische afwijkingen.

Ik heb mijn C8 gekalibreerd en heb daarbij gebruik gemaakt van een combinatie van de 2-punts en de 20-punts witbalans, als ik dat zou omzetten naar 2-punts dan kom ik ongeveer op rood -10 en blauw +5 voor het hoge punt.

Jouw settings zijn wel fors. Het zou kunnen dat dit komt door de keuze van warm1 in plaats van warm2. Warm1 is nogal cyaan (dus meer groen en blauw) terwijl warm2 meer rood is. Het zou dus kunnen dat je je settings minder extreem hoeft aan te passen bij gebruik van warm2.

Iets heel anders: het kan eventueel best jouw smaak (/gewenning) zijn maar een niet gekalibreerd iMac retinascherm is absoluut geen referentie voor videowerk, standaard staan deze te blauw afgesteld als je het vergelijkt met de Rec709 D6500 aanbeveling voor video, net zoals vrijwel alle PC's. Het gaat al snel eerder naar 8000K of hoger toe ipv 6500K. Dus wat dat betreft is dit geen goede referentie, tenzij je deze eerst kalibreert naar D65 uiteraard, maar dan zal ie minder blauw (en dus wat geler oftewel meer rood en groen) worden. ;)

Zie hier het effect op de kleurbalans bij mijn paneel (ongekalibreerd).

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
ik had die instellingen eerst toegepast op warm2 maar dit was mij veel te warm.

Heeft een firmware update hier effect op? (durf de laatste niet installeren na negatieve ervaringen die hier reeds besproken zijn)

Alvast bedankt van de antwoorden :)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 18:22
pwh53 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:04:
[/quot
Had hetzelfde probleem maar nu opgelost !

Thx!!! d:)b

wijze woorden

@Gregy80 de firmware update heeft geen invloed op de witbalans, wel op de near-black gamma. Hoewel ik met het laatste prima kan leven zoals het nu is op mijn tv zijn daar wel klachten over.

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-12 17:55
Jorgen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:29:
Al eens met de instellingen voor CEC gerommeld op de tv en/of receiver?
Dank je, ik denk dat daar inderdaad het probleem zit.
Ik heb cec nooit lekker werkend gekregen op mijn vorige LG led TV en met deze OLED lukte dat ook niet echt, dus maar gewoon op de tv en Onkyo uit gezet, maar op de raspberry met kodi staat het blijkbaar wel aan, maar dat werkte toch nooit dus had er ook geen aandacht meer aan gegeven.
Maar tot mijn grote verbazing kon ik vanavond in eens Kodi bedienen met de LG remote en gaat de TV netjes aan op de input waar op hij op stond. Ik heb niets veranderd aan instelling alles staat zoals het de afgelopen weken staat en nu ineens werkt cec op kodi, ik snap er geen bal meer van. 8)7

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:47

Rudios

Lost in space?

Brimme schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:38:
ik krijg mijn remote app op de iPhone niet gekoppeld.
ik zit op hetzelfde wifi netwerk maar de app ziet mijn telefoon niet. Heeft iemand tips ?
Ik had dit laatst ook, ik wisselde even van mijn 5Ghz verbinding naar mijn 2.4ghz verbinding, toen weer terug naar 5ghz, app opnieuw opgestart en toen werd mijn tv wel weer in het netwerk gedetecteerd, wellicht dat dit ook bij jouw helpt?

Whole lot of stars ***

• pwh53
Ben-i schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Dank je, ik denk dat daar inderdaad het probleem zit.
Ik heb cec nooit lekker werkend gekregen op mijn vorige LG led TV en met deze OLED lukte dat ook niet echt, dus maar gewoon op de tv en Onkyo uit gezet, maar op de raspberry met kodi staat het blijkbaar wel aan, maar dat werkte toch nooit dus had er ook geen aandacht meer aan gegeven.
Maar tot mijn grote verbazing kon ik vanavond in eens Kodi bedienen met de LG remote en gaat de TV netjes aan op de input waar op hij op stond. Ik heb niets veranderd aan instelling alles staat zoals het de afgelopen weken staat en nu ineens werkt cec op kodi, ik snap er geen bal meer van. 8)7
misschien de volgorde van inschakelen, tv het eerst of laatst bv.of dat er ergens een mindere kabel tussen zit.
Caayn schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:50:
Gister mijn C9 mogen ontvangen ter vervangingen van mijn EG920v, wat een beeld

*knip*
Is het echt veel beter dan de EG920v of komt het wellicht omdat je een grotere maat hebt?

En mis je dat gebogen scherm nog of ben je vooral blij dat je er vanaf bent?

• Deathsquad_187
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 13:10
Scidd0w schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:04:
@Deathsquad_187
WiFi mode zou ik op AC only zetten ipv mixed.
Ik zie ook dat 5GHz 2 op auto staat. Geen idee wat dat is maar kan je die ook niet vast zetten?
WIFI mode heb je geen keuzes in, als je die openklapt staat er alleen MIXED.

5Ghz 2 heeft andere kanalen waarvan er geen een overeenkomen met de LG aanbevolen kanalen. Verder heb ik begrepen dat dat het backhaul kanaal is waarbij de nodes enkel onderling communiceren.

Ik heb trouwens wel ander nieuws, ik heb gister mijn "oude" LG 43UK6950 opgehangen in de slaapkamer. Deze heb ik vervolgens via WIFI verbonden, deze haalt gewoon een snelheid van ~150Mbps op dezelfde WIFI!!! Enkel is deze dan verbonden op de tweede node.

Hier een foto van mijn opstelling: (oude foto waarbij ik de tv nog niet uitgelijnd had dus let daar niet op)

Afbeeldingslocatie: https://i176.photobucket.com/albums/w173/X187_photo/282f6d8b-3b86-4378-ac5e-9acabce62bf8_zps7qajaj1a.jpg

Ik kan me niet voorstellen dat de verbinding zo slecht is omdat de hoofdnode in het kastje zit...

Wat denken jullie?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Door de komst van C9 is de C8 model flink gedaald. 1170euro, van de 1330 euro ik hem maandag nog zag.
Zekers interessant nu.

En 15min later staat ie alweer op 1330 euro :/

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-05-2019 11:12 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Caayn
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:18:
[...]

Is het echt veel beter dan de EG920v of komt het wellicht omdat je een grotere maat hebt?

En mis je dat gebogen scherm nog of ben je vooral blij dat je er vanaf bent?
In de korte tijd die ik er tot nu toe mee heb ik kunnen spelen oogt het veel beter. Beide TVs zijn 55" wat voor mij nu ook echt wel de max is qua formaat, heel misschien als oprolbare TVs goedkoper zijn en de kast daarvan smaller is dat ik dan een slag groter ga.

De C9 is voor mij de moeite waard. Banding, near-black en HDR content op de C9 zijn werelden van verschil in vergelijking met de EG920v. Het gebogen scherm van de EG920v heb ik nooit als een probleem ervaren, sterker nog sommige content kreeg een soort minuscuul pseudo 3D effect door de zijkanten naar je toekwamen wat ik best wel gaaf vond. Ik verwachte dan ook dat de overgang van een gebogen scherm naar een vlak scherm groot was. Maar buiten de hoeken van het scherm die nu iets verder weg staan (wat alleen tijdens de eerste minuten merkbaar was) valt het mij eigenlijk niet eens echt op }:O

Niet dat de EG920v slecht beeld gaf :)

Het enige probleem wat ik nu met mijn C9 heb is als ik FreeSync aanzet op mijn XB1X dat Monster Hunter World (bijv.) een stuk meer tearing vertoond. Gok dat dat een issue is met de C9 of doordat de XB1X (volgens mij) geen gebruik maakt van HDMI's VRR.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 10-05-2019 11:03 ]

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
HoppyF schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:28:
Nog een aardige vergelijkingsvideo tussen de Samsung Q90R en de LG E9.
Wie is de beste? (nou ja, het antwoord ligt voor de hand...)

YouTube: LG E9P OLED vs Samsung Q90R QLED
Video past inderdaad goed in je straatje. Las gisteren toevallig je reacties op een eerder artikel over de samsung q90. OLED fanboy :-)

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• Elmonogrande
HoppyF schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:58:
[...]

Klopt.
Voor Samsung benadrukt het (vermeende) nadeel van OLED terwijl hier geen aanleiding voor is.
Dat doen ze uiteraard om hun eigen QLED proberen te verkopen. Ondertussen gebruikt Samsung wel OLED displays voor hun smartphones maar dan zijn ze opeens lyrisch over de beeldkwaliteit.
Hoe hypocriet kun je zijn....

In een forum als hier zul je vooral kritische consumenten aantreffen en komen de negatieve ervaringen eerder naar voren dan anders. Zo gaat dat in ieder topic ongeacht waar het over gaat.
De duizenden tevreden consumenten kom je hier niet tegen want ze zoeken dit topic niet op.
Ondanks dat zijn de kritische consumenten ook erg tevreden dan kun je zelf wel lezen.
De perfecte TV bestaat niet en zal er ook niet komen. De verschillen worden wel steeds kleiner omdat er ieder jaar wel weer verbeteringen zijn ook al worden de stapjes kleiner.
Wat mij opvalt is dat jij OLED met hand en tand verdedigt en elke keer een naïeve sneer richting Samsung probeert te geven. Alsof je een OLED agenda hebt. Je verwijt Samsung dat ze een negatief punt van de concurrentie benadrukken, het inbranden. Dat is toch volkomen logisch? LG verwijt het QLED kamp dat de zwartwaarden achterblijven. Logisch toch? Echter wanneer ik € 3000 voor een tv uitgeef wil ik wel weten of ik geen last ga krijgen van inbranden.

Ik heb geen Samsung en geen OLED. Ik oriënteer me en lees zoveel mogelijk artikelen. Ik wil een TV met een topbeeld die ik aan de wand kan hangen zonder kabel poespas. Verder wil ik dat de TV lang meegaat. Ik heb nu een Sony 52 inch LCD van 10 jaar oud en beeld is nog steeds prima.

OLED ziet er prachtig uit maar de nieuwste QLED Q90 is ook spectaculair. Kiezen tussen een 9 of een 9,3 of hoe groot zou het verschil zijn en in wiens voordeel? Misschien zou je iets meer nuance in je reacties aan kunnen brengen voor wat betreft wat concurrenten over elkaar zeggen, dat komt geloofwaardiger over.

De LG C9 vindt ik heel mooi maar wat een klote design. Voor een wandversie moet ik naar de duurdere modellen. Dat heeft Samsung toch wat slimmer opgelost.

• Bigbro00
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05-2024
tja mensen zijn heel snel geirriteerd als er enig commentaar komt. Hoe dan ook je kunt wel een in jouw ogen heel goede tv kopen. Heb ik ook gedaan met mijn 77c8. Als vervolgens de fabrikant het beeld verpest door een fw update ben je even ver van huis.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 22:35

Rio

Ik heb al een boek

Is de echte reden van Samsung om QLED tv's te verkopen niet gewoon omdat LG geen OLED panelen aan ze wil leveren?

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 06:07

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Rio schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:29:
Is de echte reden van Samsung om QLED tv's te verkopen niet gewoon omdat LG geen OLED panelen aan ze wil leveren?
Nee denk de reden is dat Samsung niet wilt betalen voor de LG OLED panelen. LG heeft er de rechten van gekocht via Kodak geloof ik. En zelf krijgen ze het niet voor elkaar om (of willen het niet voor elkaar krijgen) grote OLED panelen te produceren, ze hebben wel de OLED schermpjes voor smartphones.

[ Voor 28% gewijzigd door MaakmeGek op 10-05-2019 14:34 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Elmonogrande, het maakt in jouw situatie weinig uit voor welke techniek (of toestel) je uiteindelijk zal kiezen, het is altijd een sprong voorwaarts. Dus leg de diverse meningen naast je neer en ga voor het toestel waarvan jij denkt dat je daar het meeste plezier aan gaat beleven.

Testing, one, two ...

• Bigbro00
Op Duitse en Engelse fora is de 05.10.00 inmiddels als beta beschikbaar. Het lijkt erop dat de gammacurve hersteld is.yippie

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:De discussie over plex heeft weinig te maken met LG OLED televisies en is daarom verwijderd.

200 fish found!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-12 11:01
Elmonogrande schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:01:
[...]

De LG C9 vindt ik heel mooi maar wat een klote design. Voor een wandversie moet ik naar de duurdere modellen. Dat heeft Samsung toch wat slimmer opgelost.
Wat bedoel je hiermee? Valt de C9 niet aan de wand te bevestigen?

• pennywise666
Bigbro00 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:15:
Op Duitse en Engelse fora is de 05.10.00 inmiddels als beta beschikbaar. Het lijkt erop dat de gammacurve hersteld is.yippie
Ik heb hem zojuist geinstalleerd.

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
- verkeerde topic -

[ Voor 78% gewijzigd door G4mert op 10-05-2019 16:44 ]

• Brimme
Hoe kan ik die bèta instaleren?

• pennywise666
Brimme schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:44:
Hoe kan ik die bèta instaleren?
Door in het service menu te gaan met een Logitech Harmony of LG service remote.
Dan druk je op: in-start > password: 0413 > System2 > NSU mode> Engineering mode.
Daarna voor updates zoeken in het LG settings menu.
[...]

Wat mij opvalt is dat jij OLED met hand en tand verdedigt en elke keer een naïeve sneer richting Samsung probeert te geven. Alsof je een OLED agenda hebt. Je verwijt Samsung dat ze een negatief punt van de concurrentie benadrukken, het inbranden. Dat is toch volkomen logisch? LG verwijt het QLED kamp dat de zwartwaarden achterblijven. Logisch toch? Echter wanneer ik € 3000 voor een tv uitgeef wil ik wel weten of ik geen last ga krijgen van inbranden.

Ik heb geen Samsung en geen OLED. Ik oriënteer me en lees zoveel mogelijk artikelen. Ik wil een TV met een topbeeld die ik aan de wand kan hangen zonder kabel poespas. Verder wil ik dat de TV lang meegaat. Ik heb nu een Sony 52 inch LCD van 10 jaar oud en beeld is nog steeds prima.

OLED ziet er prachtig uit maar de nieuwste QLED Q90 is ook spectaculair. Kiezen tussen een 9 of een 9,3 of hoe groot zou het verschil zijn en in wiens voordeel? Misschien zou je iets meer nuance in je reacties aan kunnen brengen voor wat betreft wat concurrenten over elkaar zeggen, dat komt geloofwaardiger over.

Het is andersom, het is Samsung die LG (en andere OLED fabrikanten) probeert zwart te maken.
Daar mag toch best iets van gezegd worden of niet soms?
Het is gewoon heel erg kinderachtig van Samsung om zo te reageren.

Ik wil ook een TV die lang meegaat (zeker wel 8-10 jaar) en een goed beeld geeft.
Ik ga je niet proberen te overtuigen om voor een LG te kiezen. Dit topic gaat over LG OLED dus de ervaringen van de eigenaren kun je hier zelf wel lezen.
Hangt er ook maar vanaf wat voor jou de belangrijkste punten zijn. Ontwerp, technische features, prijs enz.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-12 00:15

aex351

I am the one

[...]

OLED is overigens echt een prima keuze. Inbranden is inderdaad iets dat 'kan' gebeuren. Maar de kans hierop is zeer klein. Verder is OLED technisch superieur boven LCD. Simpelweg omdat elke pixel individueel aangestuurd wordt. Het probleem in dit hele verhaal is dat Samsung's marketing apparaat adverteert dat OLED televisies inbranden en vervolgens een LCD televisie op de markt brengen die ze QLED noemen. Wat geen echte QLED is, want een echte QLED is een doorontwikkeling op OLED, maar een LCD met een extra filter/laagje.

Vervolgens krijg je dan te maken met consumenten die zich dan gaan 'oriënteren', er eigenlijk niets van snappen, en geloven dat er echt zoiets iets bestaat als QLED en dat het beter kan zijn dan OLED. En daar vervolgens een gigantische prijs voor willen neertellen. Ik zie net dat de 55" QLED Q90 2800 euro is :D. En dat voor een LCD televisie :) met alle bijbehorende eigenschappen. Nu heeft de heft QLED Q90 een backlight dat in zones is opgedeeld om de bijbehorende eigenschappen van een LCD iets te verbeteren. In plaats van gedateerde techniek, kan je ook voor 1200 euro een 55" C8 kopen. Dat lijkt mij echt een no-brainer. Tenzij er echt een use-case is voor LCD in je eigen situatie.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Janpietertje89 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:52:
[...]

Mijn TV (55E6) kon het 5ghz signaal niet eens vinden als ik 802.11n+ac als 5ghz standaard had ingesteld, na veranderen naar 802.11n+a zag ik de 5ghz wel. Gek want volgens https://www.displayspecif...m/en/comparison/c6e4b014a zouden ze qua netwerk dezelfde ondersteuning moeten hebben.
Ik heb de router op ac+n staan. Wat voor router heb je?

• Janpietertje89
Edgarz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:55:
[...]

Ik heb de router op ac+n staan. Wat voor router heb je?
Fritzbox (5490)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik ook...
https://pasteboard.co/Ie4Ka7Q.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Edgarz op 10-05-2019 18:46 ]

• Brimme
pennywise666 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:00:
[...]

Door in het service menu te gaan met een Logitech Harmony of LG service remote.
Dan druk je op: in-start > password: 0413 > System2 > NSU mode> Engineering mode.
Daarna voor updates zoeken in het LG settings menu.
thanks ga ik doen,

Hoe is het beeld nu? veel beter?

• Janpietertje89
Zojuist nog eens in de settings gedoken, met frequency band op auto vindt de TV het netwerk niet, met frequency band op 36 vindt hij hem wel. Waarschijnlijk koos mijn fritzbox dus een channel die de TV helemaal niet kon zien ofzo? :? Wel gek dat het met n+a wel werkt met channel op auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Janpietertje89 op 10-05-2019 18:19 ]

• Elmonogrande
Raaafie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Valt de C9 niet aan de wand te bevestigen?
Vlak tegen de wand, zonder ruimte achter het scherm? Gaat dat?

• pennywise666
Brimme schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:02:
[...]

thanks ga ik doen,

Hoe is het beeld nu? veel beter?
Het ziet weer uit zoals het hoort gelukkig.

• Brimme
Thanks voor de uitleg zojuist update geïnstalleerd en nu even opnieuw de settings van ratings invoeren. Is volgens mij een goed startpunt behalve gamma die doe ik op 2,4

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Brimme schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:01:
Thanks voor de uitleg zojuist update geïnstalleerd en nu even opnieuw de settings van ratings invoeren. Is volgens mij een goed startpunt behalve gamma die doe ik op 2,4
Settings overnemen is nooit een goed startpunt :X

• pennywise666
Brimme schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:01:
Ik heb Technicolor met 2.4 en Oledlight op 36. Dat is 120 nits in mijn geval,ruim voldoende voor mijn kamer in het donker of met een beetje verlichting. 100 nits is waar SDR op gemastered is.
Voor de rest moet je echt niet die White Balance settings overnemen van Ratings.

• Brimme
Klopt.

Maar de tv laat ik pas kalibreren als de gamma curve goed onder controle is

• Brimme
Ik heb Technicolor met 2.4 en Oledlight op 36. Dat is 120 nits in mijn geval,ruim voldoende voor mijn kamer in het donker of met een beetje verlichting. 100 nits is waar SDR op gemastered is.
Voor de rest moet je echt niet die White Balance settings overnemen van Ratings.
[quote

Thanks ga er eens naar kijken, vind het beeld nu weer een stuk beter met laatste update, veel meer diepte

[ Voor 46% gewijzigd door Brimme op 10-05-2019 19:32 ]

• Barryvdh
Bigbro00 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:15:
En voor de C7 ed. nu ook 05.80.35 op http://webos-forums.ru/topic4625.html , terwijl dat vorige week nog .25 was voor de testversie. Benieuwd of dat ook snel naar officiële kanalen komt en wat er dan veranderd is. Dat was niet de C7..

[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 14-05-2019 21:02 ]

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-12 11:01
Elmonogrande schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:23:
[...]

Vlak tegen de wand, zonder ruimte achter het scherm? Gaat dat?
Lijkt me nogal logisch dat dit niet gaat, gezien het feit dat oled schermen geen gelijke dikte hebben muv de Wallpaper versies.

• Elmonogrande
Raaafie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Lijkt me nogal logisch dat dit niet gaat, gezien het feit dat oled schermen geen gelijke dikte hebben muv de Wallpaper versies.
Nou dat bedoel ik dus. En die wallpaper versies zijn onbetaalbaar

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:42

Polycom

Poes van goud

Nog even over colour banding bij cartoons. Bij mijn 55C8 zie ik veel verschil als de bron anders is. Bij Family Guy op CC via ziggo (oude pace receiver) is het echt heel duidelijk te zien en eigenlijk gewoon lelijk en irritant (vooral bij grijs/bruin). Als ik Family Guy kijk via Netflix is het al een stuk minder en als ik Rick & Morty kijk via Netflix dan heb ik er helemaal geen last van. Iemand dezelfde ervaring?
Dat zal in het bronsignaal zitten, compressie. Vanuit de bron zelf (CC zal itt NPO1 en andere belangrijke zenders niet de hoogste bandbreedte toebedeeld krijgen) of vanuit de Pace ontvanger. Dat zal bij Netflix in dit geval beter zijn.

• pwh53
Elmonogrande schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:14:
[...]

https://www.mydealz.de/de...-lokal-bei-berlet-1377497

in duitsland 2999

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-12 00:15

aex351

I am the one

Elmonogrande schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Ga eens in een winkel kijken hoe dun die OLED schermen zijn. En inderdaad die W-versies zijn helaas duurder. LG beschouwt dat ook als hun top-range. Als zoiets aan je muur hangt :9~. Volgens mij komt LG deze ook voor je installeren omdat het zo dun is. En dan wordt het aan magneten opgehangen (platter dan dit is er denk ik niet). Er is inmiddels ook een oprolbare versie. De R9, dan hoef je helemaal niets meer aan de muur te hangen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• pwh53
aex351 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:49:
[...]

Ga eens in een winkel kijken hoe dun die OLED schermen zijn. En inderdaad die W-versies zijn helaas duurder. LG beschouwt dat ook als hun top-range. Als zoiets aan je muur hangt :9~. Volgens mij komt LG deze ook voor je installeren omdat het zo dun is. En dan wordt het aan magneten opgehangen (platter dan dit is er denk ik niet). Er is inmiddels ook een oprolbare versie. De R9, dan hoef je helemaal niets meer aan de muur te hangen.
nee ze komen niet standaard thuis installeren ,ieder geval niet in duitsland.kameraad heeft 1,5 jaar geleden w7 in keulen gekocht,we hebben gewoon met een grote doos door de winkelstraat gelopen en achter in de auto

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-12 07:48
pennywise666 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:56:
[...]

Het ziet weer uit zoals het hoort gelukkig.
En heb je de gamma instellingen weer terug op de waarden van vóór .31?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:13
Hamazaki schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:54:
[...]

HDMI 2.1 is zwaar overtrokken.

-VRR? hoeveel procent van de mensen gaan dat gebruiken?

-eARC, kom op is dat echt zo belangrijk om een nieuwe tv neer te hangen?

moraal van het verhaal: je kan hdmi 2.1 als een belangrijke feature neerzetten, maar dat is het niet :) RTINGS heeft dus gelijk.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind eARC wel een belangrijke feature ivm lipsync. De Xbox One X ondersteund al VRR en de volgende generatie consoles komt eraan (sure, dit zal ten tijde van de C10 zijn, maar je doet liever wat langer dan een jaar met je tv toch?).

Dus ja, grotendeels toekomstmuziek maar zeker niet onbelangrijk of overtrokken, vind ik.

PVO

• pennywise666
Ruud2007 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:18:
[...]

En heb je de gamma instellingen weer terug op de waarden van vóór .31?
zeker

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-12 22:38

Bozznl

GT: The Bozzz88

S0epkip schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 07:34:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind eARC wel een belangrijke feature ivm lipsync. De Xbox One X ondersteund al VRR en de volgende generatie consoles komt eraan (sure, dit zal ten tijde van de C10 zijn, maar je doet liever wat langer dan een jaar met je tv toch?).

Dus ja, grotendeels toekomstmuziek maar zeker niet onbelangrijk of overtrokken, vind ik.
Ik maak mij nog wel zorgen over de compatability issues met de X en bijv de C9 die nu nog spelen voordat ik uberhaupt denk aan een aanschaf van het het model van dit jaar. Toch nog even wachten?

https://www.forbes.com/si...eavens-door/#350d5a931e05

https://lgcommunity.us.co...-in-c9-oled-vrr-issues/p7

https://www.rtings.com/tv...-c9-and-vrr-on-xbox-one-x

https://answers.microsoft...0d-438e-854a-05e93d406859

GT: The Bozzz88

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 09:10
Prachtige 55c8 in bezit en wilde na installatie heel gauw op HDMI 1 zet want moest weg en kids wilde tv kijken.
Maar kon in de gauwigheid nergens vinden ff snel van HDMI input te wijzigen.
Pas na aanzetten reciever vroeg die zelf om naar HDMI 1 te gaan.
Leuk zo’n smart tv maar als je zo iets niet snel kan vinden? (Of nog beetje brak van gister avond 🍻🙀)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij mij kan dat via de button tussen de netflix en amazon buttons. "soort stekkertje"... anders via het smartmenu volgens mij, zal wat verder naar rechts scrollen zijn misschien, maar kun je zelf aanpassen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Bigbro00
Hi,

Kan iemand mij vertellen of ik eerst 04.10.55 OTA moet downloaden voordat ik 05.10.00 OTA krijg aangeboden? Doe liever geen dingen met USB stick.
Pagina: 1 ... 191 ... 572 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.