Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:03:
[...]
Het liefst van al zou ik hem zelf altijd op 100 zetten wat oled backlight betreft. Zelf dan is hij nog een pak dimmer dan mijn vorige led tv.
Dan zou ik sowieso je settings even nalopen want 85/100 is echt wel aardig helder. Tenzij je brightness of energy savings ook verkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 00:41
ghstly schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Dan zou ik sowieso je settings even nalopen want 85/100 is echt wel aardig helder. Tenzij je brightness of energy savings ook verkeerd staan.
Ik denk dat ie gewoon automatisch het beeld van een LCD probeert na te bootsen omdat ie dat gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Oats
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07-2020
Heb alles al gepobeerd qua settings. Meeste enhancers zoals dynamic contrast enz heb ik afstaan. Brightness ook gewoon op 50, gamma 2.2 etc. Dus niets abnormaals.

Ik vind de OLED techniek echt op alle vlakken beter dan LED, buiten dan de algemene 'helderheid' van het beeld. Heb vaak het gevoel dat ik tijdens een scène die in het midden van de dag gefilmd is eigenlijk kijk naar een scène wanneer het zo al half donker is aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ousselg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:49:
Volgens mij kan je een dvb kaartje kopen voor je pc en dan kan je de dreambox rechtstreeks aansluiten op je pc en hoef je geen stream te gebruiken (zonder alle nadelen van streamen).
@ousselg, niet werkelijk Oled gerelateerd maar het streamen via Dreambox (of gelijken), gaat in de oorspronkelijke Ziggo DVB-C kwaliteit. Ziggo bitrates blijven onveranderd (zoals dit niet het geval is bij gebruik van de Ziggo app of browser).

Er zit dus geen enkel nadeel aan, sterker, bij beschikbaarheid van meerdere tuners is alles mogelijk. Rechtstreeks via HDMI naar TV, via interne LG IPTV app naar TV, via DLNA naar TV, en daarbij tegelijk streamen naar andere apparaten, enz. enz. Zonde om je geld uit te geven aan een losse DVB-C kaart voor in de PC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:01
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:14:
Heb alles al gepobeerd qua settings. Meeste enhancers zoals dynamic contrast enz heb ik afstaan. Brightness ook gewoon op 50, gamma 2.2 etc. Dus niets abnormaals.

Ik vind de OLED techniek echt op alle vlakken beter dan LED, buiten dan de algemene 'helderheid' van het beeld. Heb vaak het gevoel dat ik tijdens een scène die in het midden van de dag gefilmd is eigenlijk kijk naar een scène wanneer het zo al half donker is aan het worden.
Dan is er of iets mis met je tv, wellicht kan je wat screens tonen, of je bent gewoon meer licht gewend dan wat een OLED kan tonen. In dat laatste geval houdt het wel op voor je ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666

O op gamma 2.2 ook nog;) Ik vind dat de kleuren er flets uitzien met 2.2.
2.4/BT1886 is ook de standaard.
In het donker/weinig verlichting dan helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Oats
Wren schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:20:
[...]

Dan is er of iets mis met je tv, wellicht kan je wat screens tonen, of je bent gewoon meer licht gewend dan wat een OLED kan tonen. In dat laatste geval houdt het wel op voor je ben ik bang.
Iets mis is er niet mee hoor. Heb namelijk op 1 maand tijd 3 nieuwe LG 55C8 tv's gehad haha. Eerste had allesbehalve een uniform beeld waardoor de helderheid op 1 helft van het beeld veel feller was dan de andere. Dus deze ging terug. Tweede kreeg na een week een zwarte lijn in het midden van het scherm. Volledig uit het niets. Deze dus ook teruggedaan en mijn derde nieuwe gekregen. Hier is voorlopig niets mis mee!

Wel waren alle drie exemplaren even 'dim'. Dus het zullen inderdaad mijn ogen zijn die er niet aan kunnen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Iets mis is er niet mee hoor. Heb namelijk op 1 maand tijd 3 nieuwe LG 55C8 tv's gehad haha. Eerste had allesbehalve een uniform beeld waardoor de helderheid op 1 helft van het beeld veel feller was dan de andere. Dus deze ging terug. Tweede kreeg na een week een zwarte lijn in het midden van het scherm. Volledig uit het niets. Deze dus ook teruggedaan en mijn derde nieuwe gekregen. Hier is voorlopig niets mis mee!

Wel waren alle drie exemplaren even 'dim'. Dus het zullen inderdaad mijn ogen zijn die er niet aan kunnen wennen.
Dan ben je dus inderdaad (en helaas) anders gewend. Wellicht wen je er nog aan. Mijn ervaring is dat licht op 85 je inderdaad best een zonnebril kan dragen in een niet al te lichte kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Mijn scherm is ook wat lichter aan de rechterkant,niet extreem,maar dat zie ik niet wanneer ik normaal iets kijk.
En op brightness 50 heb ik gewoon een totaal zwart beeld over het gehele scherm. Bij mij begint het op te lichten aan de rechterkant wanneer ik met mijn neus op het scherm in het donker op brightness 51 zit of oledlight boven de 40 en brightness 50.

[ Voor 13% gewijzigd door pennywise666 op 04-01-2019 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pennywise666 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:55:
[...]
Maarja goed, bij mij staat ie dan ook in de slaapkamer,dat is wat anders.
Oh maar dan snap ik het wel. Heb mijn slaapkamer ook meer verduisterd dan de woonkamer waar mijn oled in staat. Van de woonkamer ga ik geen bioscoop idee maken met volledige duisternis. Want ik wil ook aan de eettafel kunnen lezen met licht aan, achter de pc zit fijner met bureaulamp aan dan uit ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Oats
pennywise666 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Mijn scherm is ook wat lichter aan de rechterkant,niet extreem,maar dat zie ik niet wanneer ik normaal iets kijk.
En op brightness 50 heb ik gewoon een totaal zwart beeld over het gehele scherm. Bij mij begint het op te lichten aan de rechterkant wanneer ik met mijn neus op het scherm in het donker op brightness 51 zit of oledlight boven de 40 en brightness 50.
Had dit met mijn eerste exemplaar dus ook. Heb deze dan wel ingeruild en ze maakten hier geen probleem over. Maar klopt wel dat het niet echt opvalt tenzij je er met je neus opzit of naar kijkt in een volledig donkere kamer. Ik vond gewoon niet dat ik voor de prijs van die tv tevreden moest zijn met een exemplaar dat niet volledig was zoals het hoorde.

Ik zal eens enkele dagen proberen doorzetten en het oledlight wat minder zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:42:
[...]

Had dit met mijn eerste exemplaar dus ook. Heb deze dan wel ingeruild en ze maakten hier geen probleem over. Maar klopt wel dat het niet echt opvalt tenzij je er met je neus opzit of naar kijkt in een volledig donkere kamer. Ik vond gewoon niet dat ik voor de prijs van die tv tevreden moest zijn met een exemplaar dat niet volledig was zoals het hoorde.

Ik zal eens enkele dagen proberen doorzetten en het oledlight wat minder zetten!
Je staat inderdaad in je recht en ik begrijp het ook dat je het omruilt.
Ik had alleen geen zin in dat hele gedoe en voor hetzelfde geld krijg je er weer zo 1 terug.
Nee niet enkele dagen maar doorzetten! Je bent immers gewend aan JAREN LEDTV, dus minstens enkele weken!
Onthou tijdens het doorzetten: Het beeld MOET niet fel te zijn om een correct en tevens aangename ervaring te beleven. Vergeet die LCD...Het is nu tijd voor je OLED met oneindig contrast en eindelijk zwart dat echt zwart is;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 15:37

aex351

I am the one

Het lijkt mij toch wel een beetje overkill om telkens de gehele woonkamer te verduisteren om televisie te kunnen kijken? Dit lijkt mij meer een kwestie van de televisie even goed afstellen. Dat sommige mensen gewend zijn om hun LCD op 100% brightness te hebben, omdat dit lekker kijkt, kan ik me echt niet voorstellen. Zelfs mijn LCD staat op max. 20% brightness. Dit omdat het anders in de avond, met wat verlichting, veel en veel te fel is. En ja als de zon erop schijnt dan helpt zelfs 100% brightness niet altijd. Dus, dan doe je een gordijn dicht zodat de zon niet direct op de televisie schijnt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds 24 december ook een trotse eigenaar van een C8 incl Heos soundbar + sub. De TV is fantastisch en de soundbar een hele verbetering tov het standaardgeluid van de tv. Ik zit alleen al een tijd te klooien met ARC.

Mijn doel: via 1 HDMI kabel ARC gebruiken zodat apps van de TV (netflix + plex + youtube) op de soundbar werken en externe apparaten (KPN iptv + xbox + snes classic) via de soundbar afspelen. Liefst alles met het gebruik van de magic remote (oftewel, input selectie vanaf tv).

Hoe ik het nu heb aangesloten op TV: HDMI 1 = KPN, HDMI 3 = Xbox. HDMI 2 (ARC out) gaat naar de soundbar. Daar heb ik zowel de ARC poort geprobeerd ("HDMI OUT (ARC) TO TV") als bijv HDMI 1. Beide krijg ik geen geluid uit de soundbar. Optisch lukt het wel, maar daar kan ik met de afstandbediening het volume niet meer mee regelen.

Uiteindelijke opstelling is inputs (kpn/xbox/snes) -> Denon receiver (3500H) -> TV -> Soundbar. Met idee dat geluid van TV altijd via soundbar gaat. Omdat de 3500H nog niet geleverd kon worden, is de settop box en de xbox op de tv zelf aangesloten.

TV en soundbar afzonderlijk aan/uit gehad. Kabel ook verschillende keren gekoppeld/ontkoppeld. Enige wat ik niet heb gedaan, is de HDMI kabel vervangen. Het was de meegeleverde kabel bij de Heos bar. Ik heb alleen oudere HDMI kabels nog liggen en het lijkt me dat Denon wel een goede meelevert :? Ik zie dat er meerdere mensen hier wel een LG oled (B6 bijv) met kpn settop box weten te koppelen aan de Heos bar. Ik heb ook alle andere inputs losgehaald en probeerde alleen (bijv Youtube) via HDMI op de bar te krijgen, maar dat lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 13:27
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:40:
Denken jullie dat het echt 'gevaarlijk' is om OLED backlight continu op 85 te zetten? Dus ook bij SDR content...

Ik ben over het algemeen heel tevreden me de LG C8, het enige minpuntje vind ik gewoon dat de tv vrij dim is in vergelijking met mijn vorige Sony LED tv. Denk dat dit normaal is bij OLED, maar om die reden vind ik alles onder de 85 bij OLED backlight echt veel te donker... Heb natuurlijk wel schrik dat ik hiermee de levensduur van mijn tv sterk verminder...
4k hdr kijk ik op 100,goede kwaliteit 1080p ook, of 70-90.tv overdag 50,avond 25-30.gebruik meestal standaard of home-cinema mode,met een paar kleine aanpassingen,ik kijk wel in een redelijk donkere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 23:53
Smartcard Ziggo vandaag ontvangen. Ontvang ik er toch 1 die geen interactieve tv ondersteund. Klantenservice gebeld en geven ze aan dat interactie tv bij mij niet wordt ondersteund op een smartcard, omdat ik in het voormalige UPC gebied woon. Beetje jammer! Ik kan nu helaas niet testen of interactie tv via een smartcard op mijn C8 werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
aex351 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:12:
Dat sommige mensen gewend zijn om hun LCD op 100% brightness te hebben, omdat dit lekker kijkt, kan ik me echt niet voorstellen.
Je kan het je niet voorstellen maar toch is het zo. Loop je 's avonds over straat in een tokkiebuurt dan zie je hele volksstammen bij schemerlampjes naar grote tv's kijken op standje dynamic zuurstokkleuren, maximaal contrast en een bak licht waar de winkelpui van de MediaMarkt bij verbleekt. En dat zonder te knipperen. Ja, die schemerlampjes kunnen dan net zo goed uit tijdens het tv kijken.

Maar je hebt verder helemaal gelijk hoor.

Dat is toch meer een gamma kwestie, want als je OLED-lampje in het gebied 60-100 staat is de maximale lichtoutput van de OLEDs (witte vlakken) toch hoog genoeg om het echt niet half donker te laten lijken maar gewoon licht. Witte vlakken in de zon spatten er in SDR dan uit, om over de HDR stand nog maar te zwijgen. Waarschijnlijk had je vorige tv naast een flink hoge backlight instelling een lekker vlakke, lichte gamma.

Zet je gamma dus nog maar een stapje lager, 1.9? OLED-lampje 80-100 en contrast op 85 (beeld), energiebesparing uit (beeld), oogcomfortmodus uit (aanvullend), gamma 1.9 (geavanceerd), motion eye care uit (beeldopties).

Als dan buiten+overdag beelden (standaard camerabeelden van journaal etc, geen onvoorspelbaar artistiek geknutsel in films dus) er nog uit zien alsof het "half donker" is dan is die OLED stuk. :P

PS wat ook nog kan is de tv op winkelmodus zetten maar volgens mij moet ie dan weer even terug naar de begininstellingen. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Cap op 04-01-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
pwh53 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:37:
[...]

4k hdr kijk ik op 100,goede kwaliteit 1080p ook, of 70-90.tv overdag 50,avond 25-30.gebruik meestal standaard of home-cinema mode,met een paar kleine aanpassingen,ik kijk wel in een redelijk donkere kamer.
Pas je dan constant die setting manueel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Fire69 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:03:
[...]

ja haha, eerlijk gezegd wel,maar het meeste kijk ik standaard en wijzig alleen oledlampje mee met het omgevingslicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Je kan het je niet voorstellen maar toch is het zo. Loop je 's avonds over straat in een tokkiebuurt dan zie je hele volksstammen bij schemerlampjes naar grote tv's kijken op standje dynamic zuurstokkleuren, maximaal contrast en een bak licht waar de winkelpui van de MediaMarkt bij verbleekt. En dat zonder te knipperen. Ja, die schemerlampjes kunnen dan net zo goed uit tijdens het tv kijken.

Maar je hebt verder helemaal gelijk hoor.

[...]

Dat is toch meer een gamma kwestie, want als je OLED-lampje in het gebied 60-100 staat is de maximale lichtoutput van de OLEDs (witte vlakken) toch hoog genoeg om het echt niet half donker te laten lijken maar gewoon licht. Witte vlakken in de zon spatten er in SDR dan uit, om over de HDR stand nog maar te zwijgen. Waarschijnlijk had je vorige tv naast een flink hoge backlight instelling een lekker vlakke, lichte gamma.

Zet je gamma dus nog maar een stapje lager, 1.9? OLED-lampje 80-100 en contrast op 85 (beeld), energiebesparing uit (beeld), oogcomfortmodus uit (aanvullend), gamma 1.9 (geavanceerd), motion eye care uit (beeldopties).

Als dan buiten+overdag beelden (standaard camerabeelden van journaal etc, geen onvoorspelbaar artistiek geknutsel in films dus) er nog uit zien alsof het "half donker" is dan is die OLED stuk. :P

PS wat ook nog kan is de tv op winkelmodus zetten maar volgens mij moet ie dan weer even terug naar de begininstellingen. :P
nee hoeft niet, demo/winkelmodus/thuisgebruik zit onderaan bij algemene instellingen (onder hdmi-deepcolor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Hier: ISF-Donker -> donker, ISF-Licht -> middel, Technicolor -> licht. In een paar klikken wisselen via het snelmenu. Maar dat sla ik ook vaak over hoor. Hij staat nu in de winter eigenlijk bijna altijd op donker.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 04-01-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik kreeg zojuist een melding firmware update op mijn LG OLED 65C7, te weten 05.80.15 en volgens LG met onderstaande verbetering (niet zo heel spanend ;) );

[05.80.15]
1. To improve Intermittent no audio issue during watching LiveTV

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Wat ons opeens opvalt is als we in de witbalans de kleurtemperatuur veranderen van bv koel naar warm1 het even duurt voordat het beeld veranderd. Dat is ook als je weer van warm1 naar koel gaat. Heeft een van jullie C8 bezitters daar ook last van?

Een ander dingetje is de instelling Kleurbereik ( Breed, Uitgebreid, Automatisch) onder Geavanceerde Beeldinstellingen. Is het verschil tussen Auto en Breed ook zo minimaal of hebben wij een C8 die niet helemaal tof is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit gemerkt eigenlijk, hoe lang is dat "even" bij jou? En dat kleurbereik, bij welke bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Qapla1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:49:
Wat ons opeens opvalt is als we in de witbalans de kleurtemperatuur veranderen van bv koel naar warm1 het even duurt voordat het beeld veranderd. Dat is ook als je weer van warm1 naar koel gaat. Heeft een van jullie C8 bezitters daar ook last van?

Een ander dingetje is de instelling Kleurbereik ( Breed, Uitgebreid, Automatisch) onder Geavanceerde Beeldinstellingen. Is het verschil tussen Auto en Breed ook zo minimaal of hebben wij een C8 die niet helemaal tof is?
Ja dit is te verhelpen nadat je alles terug zet naar fabrieks instellingen. Deze vertraging is opgetreden door een fout in de vorige firmware.
En AUTO is de juiste instelling voor SDR. BREED is voor HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:55:
Nooit gemerkt eigenlijk, hoe lang is dat "even" bij jou? En dat kleurbereik, bij welke bron?
Ja had ik ook,is te verhelpen door te resetten.
Duurde 30 seconden ofzo die overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terugzetten naar fabrieksinstellingen. Lekker is dat als je in 3 beeldmodi een kalibratie hebt staan met o.a. 2-punts, 20-punts en CMS aanpassingen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:05:
Even terugzetten naar fabrieksinstellingen. Lekker is dat als je in 3 beeldmodi een kalibratie hebt staan met o.a. 2-punts, 20-punts en CMS aanpassingen... :X
Ik dacht dat de calibratie behouden werd na reset?Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop het... heb het nog niet uitgeprobeerd en ga het voorlopig ook niet doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qapla1
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:55:
Even is ongeveer een seconde of 5. De bron maakt niet uit.
pennywise666 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:56:
[...]

Ja dit is te verhelpen nadat je alles terug zet naar fabrieks instellingen. Deze vertraging is opgetreden door een fout in de vorige firmware.
En AUTO is de juiste instelling voor SDR. BREED is voor HDR.
Wij zitten met de Engelse firmware, 04.10.20 , dit vanwege de BBC iPlayer die alleen met die firmware HLG HDR heeft. Nadat we die firmware geinstalleerd hadden hebben we detv weer teruggezet op regio NL omdat we anders de NL apps niet hebben en/of sommige niet werken.

@Cap en @pennywise666 Na een reset zijn alle instellingen van een kalibratie verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Qapla1 op 04-01-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Qapla1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Even is ongeveer een seconde of 5. De bron maakt niet uit.

[...]

Wij zitten met de Engelse firmware, 04.10.20 , dit vanwege de BBC iPlayer die alleen met die firmware HLG HDR heeft. Nadat we die firmware geinstalleerd hadden hebben we detv weer teruggezet op regio NL omdat we anders de NL apps niet hebben en/of sommige niet werken.

@Cap en @pennywise666 Na een reset zijn alle instellingen van een kalibratie verdwenen.
Ok dat is kut.
Ja ik zit ook op de engelse firmware, speciaal voor DYNASTIES in HDR;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Qapla1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:49:

zie ook niet veel verschil op een c7,als me al iets opvalt is het de verandering van huidskleur met name bij UHD materiaal,vage benaming ook breed en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bewaren jullie de doos van de TV? Reparatie / vervangen van scherm gaat aan huis, dus dan neem ik aan dat de persoon van LG het oude paneel kan inpakken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Brogala schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:47:
Bewaren jullie de doos van de TV? Reparatie / vervangen van scherm gaat aan huis, dus dan neem ik aan dat de persoon van LG het oude paneel kan inpakken toch?
nee,daar hoef je de doos niet voor te bewaren,als je een reparatie nodig zou hebben,hoef je je daar geen zorgen om te maken.mooiste is dat de tv niet gerepareerd kan worden,dan kunnen ze de doos vd nieuwe tv gebruiken voor de kapotte tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:05:
heb je die kalibratieinstellingen niet ergens bewaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja in excel, helaas heeft de tv geen interface (bekabeld/draadloos) om de settings te bewaren. Heel erg anno 2000 maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mijn PC staat aan de andere kant van de kamer, met een lange HDMI kabel kan ik een HDMI kabel vanaf mijn PC over de muur naar mijn TV leiden.

Ik lees dat veel mensen een NVIDIA Shield i.c.m. Plex hebben voor het afspelen van 4k HDR media, als ik het goed heb mis ik niks als ik dit met mijn PC doe in plaats van een NVIDIA Shield of andere speler (behalve Blu-ray support) ? En zou ik Netflix en Amazon Prime dan via mijn PC (of NVIDIA shield als dat voordelen heeft) moeten afspelen voor de beste kwaliteit, of ondersteunt Netflix sowieso niet genoeg Mbit/s voor de beste kwaliteit en zou de built-in app ook genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mithras schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:35:
Sinds 24 december ook een trotse eigenaar van een C8 incl Heos soundbar + sub. De TV is fantastisch en de soundbar een hele verbetering tov het standaardgeluid van de tv. Ik zit alleen al een tijd te klooien met ARC.

Mijn doel: via 1 HDMI kabel ARC gebruiken zodat apps van de TV (netflix + plex + youtube) op de soundbar werken en externe apparaten (KPN iptv + xbox + snes classic) via de soundbar afspelen. Liefst alles met het gebruik van de magic remote (oftewel, input selectie vanaf tv).

Hoe ik het nu heb aangesloten op TV: HDMI 1 = KPN, HDMI 3 = Xbox. HDMI 2 (ARC out) gaat naar de soundbar. Daar heb ik zowel de ARC poort geprobeerd ("HDMI OUT (ARC) TO TV") als bijv HDMI 1. Beide krijg ik geen geluid uit de soundbar. Optisch lukt het wel, maar daar kan ik met de afstandbediening het volume niet meer mee regelen.

Uiteindelijke opstelling is inputs (kpn/xbox/snes) -> Denon receiver (3500H) -> TV -> Soundbar. Met idee dat geluid van TV altijd via soundbar gaat. Omdat de 3500H nog niet geleverd kon worden, is de settop box en de xbox op de tv zelf aangesloten.

TV en soundbar afzonderlijk aan/uit gehad. Kabel ook verschillende keren gekoppeld/ontkoppeld. Enige wat ik niet heb gedaan, is de HDMI kabel vervangen. Het was de meegeleverde kabel bij de Heos bar. Ik heb alleen oudere HDMI kabels nog liggen en het lijkt me dat Denon wel een goede meelevert :? Ik zie dat er meerdere mensen hier wel een LG oled (B6 bijv) met kpn settop box weten te koppelen aan de Heos bar. Ik heb ook alle andere inputs losgehaald en probeerde alleen (bijv Youtube) via HDMI op de bar te krijgen, maar dat lukt ook niet.
Ik probeer ook het geluid van de tv op m'n denon x3400 reciever te krijgen via ARC, ik krijg het ook niet voor elkaar. Doel was om de LG mediaspeler te gebruiken, maar dan dus met geluid op de reciever. Mocht iemand tips of oplossingen weten, ik hou me aanbevolen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 15:37

aex351

I am the one

Ik lees net dat er geen HDMI 2.1 apparaten bestaan. https://www.notebookcheck...rt-HDMI-2-1.313664.0.html. Dus het is dan niet mogelijk om via HDMI 2.1 4k 120 fps HFR materiaal af te spelen. De Nvidia videokaarten ondersteunen HDMI 2.1 ook niet (de GTX 10 en de RTX 20 serie), dus via de PC/laptop kan het ook niet. De enige mogelijkheid is dan via de X-Box One X.

Toch een belangrijk puntje lijkt mij. Ik stond er ten iedere geval niet helemaal bij stil tot ik dit las. Dus tenzij je echt gebruik wil maken van de X-Box One X, is de 9-serie van LG niet perse het wachten waard omwille van HDMI 2.1.

Nu snap ik meteen waarom iedereen roept om een DisplayPort aansluiting.

Edit: Nee de X-Box One X kan het ook niet.
120Hz is only available for 1080p and 1440p. If you change your resolution to 4K UHD or 720p, the refresh rate will be set to 60Hz by default.
https://support.xbox.com/...80c4b4e85be8bb38448de1d70

Dus HDMI 2.1 is voorlopig behoorlijk nutteloos voor 120 fps. Alleen eARC is dus wellicht van toegevoegde waarde. Mits je een een hele audio setup in huis hebt om de toegevoegde codecs te kunnen afspelen.

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 05-01-2019 02:18 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Brogala schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:32:
Mijn PC staat aan de andere kant van de kamer, met een lange HDMI kabel kan ik een HDMI kabel vanaf mijn PC over de muur naar mijn TV leiden.

Ik lees dat veel mensen een NVIDIA Shield i.c.m. Plex hebben voor het afspelen van 4k HDR media, als ik het goed heb mis ik niks als ik dit met mijn PC doe in plaats van een NVIDIA Shield of andere speler (behalve Blu-ray support) ? En zou ik Netflix en Amazon Prime dan via mijn PC (of NVIDIA shield als dat voordelen heeft) moeten afspelen voor de beste kwaliteit, of ondersteunt Netflix sowieso niet genoeg Mbit/s voor de beste kwaliteit en zou de built-in app ook genoeg zijn?
PC is altijd beter voor afspelen van 4K HDR MKV's.
In de Plex server op je PC de film openen met een externe player zoals MPC-HC met MadVR dmv de Plex External Player Agent.
Netflix kan je met de windows app gewoon gebruiken ipv de app in de tv. Het verschil is alleen dat die geen HDR ondersteunt. Voor de rest is het dezelfde kwaliteit.
Amazon via de website geen HDR en geen 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 09:34

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

aex351 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:10:
Ik lees net dat er geen HDMI 2.1 apparaten bestaan. https://www.notebookcheck...rt-HDMI-2-1.313664.0.html. Dus het is dan niet mogelijk om via HDMI 2.1 4k 120 fps HFR materiaal af te spelen. De Nvidia videokaarten ondersteunen HDMI 2.1 ook niet (de GTX 10 en de RTX 20 serie), dus via de PC/laptop kan het ook niet. De enige mogelijkheid is dan via de X-Box One X.

Toch een belangrijk puntje lijkt mij. Ik stond er ten iedere geval niet helemaal bij stil tot ik dit las. Dus tenzij je echt gebruik wil maken van de X-Box One X, is de 9-serie van LG niet perse het wachten waard omwille van HDMI 2.1.

[...]

Dus HDMI 2.1 is voorlopig behoorlijk nutteloos voor 120 fps. Alleen eARC is dus wellicht van toegevoegde waarde. Mits je een een hele audio setup in huis hebt om de toegevoegde codecs te kunnen afspelen.
Voor mij is het juist exact andersom. Ik doe 5-10 jaar met een televisie. Voor mij was het niet ondersteunen van HDMI 2.1 van de 2018 OLEDs een reden om er geen een aan te schaffen. Er komt nu een hele generatie apparaten aan met HDMI 2.1 aan. Dat betekend dat je op geen enkele manier met een extern apparaat HFR, dynamisch HDR 4k 60hz kan sturen naar je tv.

Dus als netflix niet meer ondersteund wordt door LG (zal niet zo'n vaart lopen vermoed ik) dan heb je een prachtig OLED paneel, mooie chipset, maar geen poort die die beeldinformatie kan verwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09

GG85

.......

pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:38:
[...]

PC is altijd beter voor afspelen van 4K HDR MKV's.
Want? Ik gebruik een externe 2.5" USB HDD of een DLNA server (zonder transcoding) en betere kwaliteit dan de interne LG Media app ga je volgens mij niet krijgen? Zeker bij goed bronmateriaal zoals een 2160p remux .mkv
Enige nadeel is dat de LG app geen ingebakken subs pakt bij de meeste 4k MKV's maar een losse .srt lost dat prima op.

Zeker met de black crush op de HDMI ingangen icm Nvidia kaarten (AMD geen idee) en het feit dat je je HDMI input refresh rate op 24Hz moet gaan zetten op geen judder (=/stutter) te krijgen door het afspelen van 24fps content op een 60hz input.

Wat betreft OLED light: overdag zonder direct zonlicht en met veel statische input zoal mijn desktop (gebruik hem ook als pc monitor in de woonkamer) heb ik OLED light op 30 staan (ISF Dark). Bij games schakel ik meestal over op ISF Light met OLED op 80, is toch net iets mooier en duidelijker aangezien veel games toch wat donkerder zijn dan de gemiddelde desktop of website. Viel me op dat bij hogere OLED settings de tv zelf bij statische content wat dimt na een tijdje en hij bij bijvoorbeeld scrollen weer terug gaat naar de oorspronkelijke helderheid. Bij OLED 30 is dit niet het geval dus ik ben dan ook niet zo bang voor inbranden daarbij hoewel ik me wel aanwen om mijn pc te locken zodat de HDMI output na een minuutje vanzelf op zwart gaat.
Overige SDR content (Netflix, SDR films via LG app, YouTube app etc) kijk ik ook met OLED op 80 met het technicolor Expert profiel.
In HDR uiteraard OLED op 100 en bij Dolby Vision op 50.

Super Resolution: als eerder gevraagd maar heeft iemand dit wel eens gebruikt? Klinkt interessant voor 1080p/70p/576p HDMI input of andere lage kwaliteit content maar bij mij lijkt het zowel bij HDMI input als de interne apps helemaal niets te doen? Kan er ook bijzonder weinig over vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door GG85 op 05-01-2019 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 11:55
Sony A9F, LG E8, TCL 6, LG C8, overshoot test :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
aex351 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:10:

[...]

Je vergeet variable framerate, dat ondersteunt de One X wel al. Verder kan de X natuurlijk van zijn lang zal je leven geen 120 FPS uitpoepen op 4k (op wellicht een obscuur heel simpel spelletje na), dus dat hij dat nog niet uit kan sturen maakt ook niet zoveel uit.
Maar inderdaad, zoals @Lt. Marx ook al aanhaalt, ik koop een TV ook voor 5 tot 10 jaar en de aankomende console generatie verwacht ik toch echt HDMI 2.1 op alle apparaten. Het hoeft niet nu meteen nuttig te zijn, als het over 2 jaar nuttig is dan wil ik nog steeds liever een apparaat dat het dan ondersteunt dan dat ik dan jaloers zit te kijken naar nieuwe modellen terwijl mijn TV nog lang niet afgeschreven is. Natuurlijk komen er altijd nieuwe technieken, maar het is persoonlijk hoe belangrijk het is... En hogere en gesyncte refreshrates, dat is iets waar ik veel waarde aan hecht, dus wil ik best even wachten op nieuwe modellen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
GG85 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:19:
[...]

Want? Ik gebruik een externe 2.5" USB HDD of een DLNA server (zonder transcoding) en betere kwaliteit dan de interne LG Media app ga je volgens mij niet krijgen? Zeker bij goed bronmateriaal zoals een 2160p remux .mkv
Enige nadeel is dat de LG app geen ingebakken subs pakt bij de meeste 4k MKV's maar een losse .srt lost dat prima op.

Zeker met de black crush op de HDMI ingangen icm Nvidia kaarten (AMD geen idee) en het feit dat je je HDMI input refresh rate op 24Hz moet gaan zetten op geen judder (=/stutter) te krijgen door het afspelen van 24fps content op een 60hz input.

Wat betreft OLED light: overdag zonder direct zonlicht en met veel statische input zoal mijn desktop (gebruik hem ook als pc monitor in de woonkamer) heb ik OLED light op 30 staan (ISF Dark). Bij games schakel ik meestal over op ISF Light met OLED op 80, is toch net iets mooier en duidelijker aangezien veel games toch wat donkerder zijn dan de gemiddelde desktop of website. Viel me op dat bij hogere OLED settings de tv zelf bij statische content wat dimt na een tijdje en hij bij bijvoorbeeld scrollen weer terug gaat naar de oorspronkelijke helderheid. Bij OLED 30 is dit niet het geval dus ik ben dan ook niet zo bang voor inbranden daarbij hoewel ik me wel aanwen om mijn pc te locken zodat de HDMI output na een minuutje vanzelf op zwart gaat.
Overige SDR content (Netflix, SDR films via LG app, YouTube app etc) kijk ik ook met OLED op 80 met het technicolor Expert profiel.
In HDR uiteraard OLED op 100 en bij Dolby Vision op 50.

Super Resolution: als eerder gevraagd maar heeft iemand dit wel eens gebruikt? Klinkt interessant voor 1080p/70p/576p HDMI input of andere lage kwaliteit content maar bij mij lijkt het zowel bij HDMI input als de interne apps helemaal niets te doen? Kan er ook bijzonder weinig over vinden.
Wat bedoel je want?Lijkt me duidelijk dat een PC krachtiger is waardoor betere kwaliteit en meer mogelijkheden heeft zodat je alles meer kan perfectioneren.
Helemaal geen blackcrush en films speel ik af op 120Hz,geen stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:55
Barryvdh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:34:
Iemand ook last van dat het audio signaal sinds de laatste update vaker lijkt te schakelen? Had dat met Netflix eerste minuut, maar Google play app deed het continu. Beeld is verder wel prima, maar door dat wisselen van signaal (Dolby naar stereo of iets anders) gaat de receiver (onkyo?) weer even stil tot dat omgeschakeld is..
Niemand? Alleen als ik de tv op PCM zet gaat het goed. Voorheen nooit last van :(
Kan je makkelijk downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1162778

In ieder geval goed dat LG Benelux niet moeilijk doet over het vervangen van panelen bij een burn-in. Krijg deze week een monteur langs die dit zal doen. Maar wel zorgwekkend op een tv dat nog maar 1 jaar oud is. De eigen YouTube app van LG was de boosdoener maar wel raar dat ze daar niet eens rekening mee houden. Dat wordt voortaan Youtube op de laptop bekijken. Toch wel zonde dat je je hele kijk gewoontes moet aanpassen voor een OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Anoniem: 1162778 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:48:
In ieder geval goed dat LG Benelux niet moeilijk doet over het vervangen van panelen bij een burn-in. Krijg deze week een monteur langs die dit zal doen. Maar wel zorgwekkend op een tv dat nog maar 1 jaar oud is. De eigen YouTube app van LG was de boosdoener maar wel raar dat ze daar niet eens rekening mee houden. Dat wordt voortaan Youtube op de laptop bekijken. Toch wel zonde dat je je hele kijk gewoontes moet aanpassen voor een OLED.
Welnee, ik weet natuurlijk niet wat jouw kijkgewoontes zijn maar je kan ook gewoon pech hebben met je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1162778

Wren schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Welnee, ik weet natuurlijk wat jouw kijkgewoontes zijn maar je kan ook gewoon pech hebben met je tv.
Pech is het niet, het is de technologie. De kleur geel van de YouTube app is zeer gevaarlijk voor het paneel. Best veel mensen hebben er last van als je in de burn-in topics kijkt op andere internationale forums.

Dit is een andere gebruiker met exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
Waarom zou het ene paneel veel sneller inbranden dan de andere? Dat klinkt niet logisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Chris499 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:16:
Waarom zou het ene paneel veel sneller inbranden dan de andere? Dat klinkt niet logisch....
Dat klinkt wel logisch,want geen 1 panel is het zelfde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Ook hier geldt dat men elkaar helemaal gestoord maakt met zoekresultaten op internet en bevestiging zoekt. Terwijl het aan zoveel dingen kan liggen. Daarmee zeg ik niet dat een OLED niet gevoelig kan zijn voor inbranding hoor, zeker meer dan een ouderwetse lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
[Dat klinkt wel logisch,want geen 1 panel is het zelfde..]

Wat je nu zegt klopt.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het ene scherm heel veel eerder inbrand dan de andere. Het omvat andere kwaliteitseitsverschillen, maar ik verwacht niet dat het ene scherm heel veel sneller inbrand dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Chris499 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:28:
[Dat klinkt wel logisch,want geen 1 panel is het zelfde..]

Wat je nu zegt klopt.
Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het ene scherm heel veel eerder inbrand dan de andere. Het omvat andere kwaliteitseitsverschillen, maar ik verwacht niet dat het ene scherm heel veel sneller inbrand dan de andere.
Ik zei trouwens dat men pech kon hebben met een tv, niet perse alleen het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
[Ik zei trouwens dat men pech kon hebben met een tv, niet perse alleen het scherm]

Je reageerde op een burn in topic, met de reactie dat er kwaliteitsverschillen in de schermen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Chris499 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:36:
[Ik zei trouwens dat men pech kon hebben met een tv, niet perse alleen het scherm]

Je reageerde op een burn in topic, met de reactie dat er kwaliteitsverschillen in de schermen zit.
Zucht:

"Welnee, ik weet natuurlijk niet wat jouw kijkgewoontes zijn maar je kan ook gewoon pech hebben met je tv."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
[Zucht:

"Welnee, ik weet natuurlijk niet wat jouw kijkgewoontes zijn maar je kan ook gewoon pech hebben met je tv."]

Pfff... Dat is nou juist het hele euvel. Kijk gewoontes heeft alles met het scherm te maken en in dit geval met burn in, want daar ging de discussie over. Ik had verwacht dat je me kon overtuigen dat het ene scherm wel veel sneller inbrand dan de andere en dat je daar dus pech mee kunt hebben. Maar je hebt me nog niet overtuigd. Dus waarschijnlijk gaat dat er ook niet van komen, want je bedoelde wat anders dan burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Chris499 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:54:
[Zucht:

"Welnee, ik weet natuurlijk niet wat jouw kijkgewoontes zijn maar je kan ook gewoon pech hebben met je tv."]

Pfff... Dat is nou juist het hele euvel. Kijk gewoontes heeft alles met het scherm te maken en in dit geval met burn in, want daar ging de discussie over. Ik had verwacht dat je me kon overtuigen dat het ene scherm wel veel sneller inbrand dan de andere en dat je daar dus pech mee kunt hebben. Maar je hebt me nog niet overtuigd. Dus waarschijnlijk gaat dat er ook niet van komen, want je bedoelde wat anders dan burn in.
Sorry dat ik je niet heb kunnen overtuigen. Ik ga er verder niet meer op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154473

Omdat @pennywise666 Pennywise666 het zo doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had hem gezien, conclusie: dat het alleen bij LG voor zou komen is dus een bakerpraatje. Op zich niet verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:45:
Sony A9F, LG E8, TCL 6, LG C8, overshoot test :)
Deze test ook eens gedaan..geen enkel probleem waarneembaar {C8}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant. Onder welke omstandigheden heb je de test uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:16:
Interessant. Onder welke omstandigheden heb je de test uitgevoerd?
"s Avonds geen licht alleen de tv aan. Op standaard setting een beetje bijgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:18:
[...]

"s Avonds geen licht alleen de tv aan. Op standaard setting een beetje bijgesteld
testen met technicolor op default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:22:
[...]

testen met technicolor op default.
Waarom..zoals ik kijk is het goed, ga geen problemen opzoeken die ik niet heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beeldmodus standaard bedoel je? Die modus rommelt met van alles, onder andere de gamma, en dus je near black. Voor de meest natuurgetrouwe reproductie moet je echt in een van de exper modi zitten, Technicolor of ISF dus.

Dus probeer hem nog eens in die mode als je wilt.

Hier precies hetzelfde als in het youtube filmpje op ISF expert dark, verduisterde kamer, gamma BT.1866 helderheid 51 (bij mij de grenswaarde voor zwart = pixels uit). Dat laatste is ook essentieel, want als je teveel van die grens af zit dan heb je of washed-out blacks of black crush, je pixels staan dus aan of uit en je zult geen geknipper zien in de test.
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Ok, maar het werkt wel verwarrend als je dan die test gaat doen het het zo meld dat er geen problemen zijn.

Standaard modus is niet de modus voor de meest accurate weergave van de bron. Prima als het voor jou in standaard modus goed is natuurlijk, perfect zelfs. Maar als je in standaard modus zit dan zitten er sowieso "problemen" in de weergave ingebakken zoals een gamma "gemiddeld" die dus niet gelijk is aan de aanbevolen BT.1866 of 2.4.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 05-01-2019 17:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Wat bedoel je want?Lijkt me duidelijk dat een PC krachtiger is waardoor betere kwaliteit en meer mogelijkheden heeft zodat je alles meer kan perfectioneren.
Helemaal geen blackcrush en films speel ik af op 120Hz,geen stutter.
Wat is betere kwaliteit? De A9 processor is meer dan krachtig genoeg om een 2160p @60Hz @>200Mbit MKV te decoderen en weer te geven. Als die decompressie wordt uitgevoerd op de manier die de codec voorschrijft dan is dat zo goed als je het gaat krijgen. Een pc is krachtiger maar wat dan nog? Of je moet allerlei post processing willen doen maar wordt het daar "beter" van?

Black Crush: black crush heb je volgens mij wel. Speel dit maar eens af via HDMI en via de ingebouwde YouTube App: YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration
Via HDMI (nVidia kaart ieg) zijn 17 en 18 niet te onderscheiden maar via de ingebouwde YT app wel met dezelfde settings :). Er is dus zeker black crush via HDMI

120Hz/Judder: De interne LG app doet met Real Cinema on ook netjes 24fps content weergeven op 120Hz om zo Judder te vermijden. Jij gaat alles nu op 1080p via een pc afspelen omdat dat de enige mogenlijkheid is om 120hz weer te geven via HDMI terwijl je een perfecte interne LG app hebt die dat kan ik 2160p, zonde :). Meer info en hoe te testen door een 1sec sluitertijd foto van een testfilmpje te maken vindt je hier : https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

Stutter is iets anders en is simpelweg het feit dat bij bijvoorbeeld een panning shot in een film er een schokkerig effect zich voordoet omdat de film nu eenmaal maar 24 beeldjes per seconde bevat. TrueMotion kan dat beeld vervolgens interpoleren maar dat geeft artifacten en het soap opera effect. 24p stutter is er simpelweg altijd(!) bij 24fps content. Of je het ziet en hoe erg je het vind is een tweede maar het is er wel. OLED's in het algemeen en ook zeker de C8 hebben het specifieke probleem dat ze een zeer lage response tijd hebben (opzich goed voor bijv 60Hz/120Hz content) waardoor een frame lang in beeld blijft en dit effect duidelijker zichtbaar is dan bij een LCD paneel. Een LCD paneel is namelijk veel trager waardoor het 24p stutter een beetje wordt uitgesmeerd als het ware. Dat is ook de reden waarom Rtings de C8 bijv een 4.8 geeft voor Stutter (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8#comparison_1924)
Meer info: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/stutter

In het algemeen (dus niet aan jouw pennywise666) vind ik dat mensen in dit topic de beste intenties hebben maar ontbreekt vaak de technische onderbouwing/kennis en worden er heel veel aannames gedaan waardoor je een klok klepel verhaal krijgt. Dat is jammer want zo ontstaat er een hoop ruis op de lijn.

[ Voor 8% gewijzigd door GG85 op 05-01-2019 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:25:
[...]

Elke LG Oled tv heeft dit issue met die testvideo,maar dat wil niet zeggen dat ook iedereen dat ziet in content doordat in elk paneel de brightness net weer wat anders is ingesteld bij near black.
Als je dat testfilmpje draait, dan moet je het ook meteen goed doen,anders is het verspilde tijd.
Dat is wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:26:

Dus probeer hem nog eens in die mode als je wilt.

Hier precies hetzelfde als in het youtube filmpje
Had het filmpje gedownload via een link die hier in dit topic is gegeven. Moet ik m eerst weer opzoeken.

Maar waarom zou ik het op die modi gaan testen? Ik heb mijn setting nu op standaard en aangepast. Ziet er correct uit dus waarom zou ik problemen gaan opzoeken die ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pennywise666 Eens, plus het schept verwarring, tenzij je inderdaad duidelijk vermeld dat je wel in standaardmodus hebt getest en dat de resultaten dan uiteraard anders zijn.

Ik zal straks ook eens in standaard modus testen.

@Anoniem: 1154473
Snap ik hoor dat het er wat jou betreft correct uit ziet, maar de logica ontgaat me een beetje dat je niet in de bedoelde expert modi wilt testen vanwege "problemen opzoeken" maar dan wel een testfilmpje voor een near-black issue gaat draaien. Dat zou dan toch ook "problemen opzoeken" zijn en volgens jouw logica kan je dat beter niet doen? :)

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 05-01-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Als je dat testfilmpje draait, dan moet je het ook meteen goed doen,anders is het verspilde tijd.
Dat is wat ik zeg.
Wat een flauwekul. Ik heb mijn tv op standaard en diverse aanpassingen gedaan en het ziet er correct uit met dat filmpje. Het is dan toch onzinnig om een setting te gaan zoeken waarbij het niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GG85 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Wat is betere kwaliteit? De A9 processor is meer dan krachtig genoeg om een 2160p @60Hz @>200Mbit MKV te decoderen en weer te geven. Als die decompressie wordt uitgevoerd op de manier die de codec voorschrijft dan is dat zo goed als je het gaat krijgen. Een pc is krachtiger maar wat dan nog? Of je moet allerlei post processing willen doen maar wordt het daar "beter" van?
Eens, ik neem aan dat @pennywise666 met beter doelde op "meer flexibiliteit om zaken te tweaken naar je persoonlijke wensen" maar niet per se dat de beeldkwaliteit per definitie altijd beter is via een PC dan via een andere weg (zoals bijv de interne app), want dat is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:35:
[...]

Wat een flauwekul. Ik heb mijn tv op standaard en diverse aanpassingen gedaan en het ziet er correct uit met dat filmpje. Het is dan toch onzinnig om een setting te gaan zoeken waarbij het niet goed is.
Het gaat er om dat je uit nieuwsgierigheid kan gaan kijken naar het bekende issue waarover word gesproken,maar om dat te kunnen zien moet je wel even de instellingen veranderen.
Je moet zelf weten op welke setting jij tv kijkt,dat is het punt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:32:

@Anoniem: 1154473
Snap ik hoor dat het er wat jou betreft correct uit ziet, maar de logica ontgaat me een beetje dat je niet in de bedoelde expert modi wilt testen vanwege "problemen opzoeken" maar dan wel een testfilmpje voor een near-black issue gaat draaien. Dat zou dan toch ook "problemen opzoeken" zijn en volgens jouw logica kan je dat beter niet doen? :)
Normaliter doe ik helemaal niets testen. Maar ik verveelde mij en dacht: wat kan mij gebeuren. Dus heb ik het toen een gedaan. 6 minuten kijken naar een filmpje, zwart met getalletjes. En mijn bevindingen, en die zijn het belangrijkste, waren dat ik het prima vond en niet herkende wat ik zou moeten vinden.
pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Het gaat er om dat je uit nieuwsgierigheid kan gaan kijken naar het bekende issue waarover word gesproken,
Dat heb ik dus gedaan en gezegd dat het op orde was...meer kan en wil ik er niet van maken

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1154473 op 05-01-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:37:
[...]

Eens, ik neem aan dat @pennywise666 met beter doelde op "meer flexibiliteit om zaken te tweaken naar je persoonlijke wensen" maar niet per se dat de beeldkwaliteit per definitie altijd beter is via een PC dan via een andere weg (zoals bijv de internet app), want dat is natuurlijk onzin.
Bedankt, je haalt de woorden uit mijn mond. Wilde al op hem reageren met zoiets. Hoeft nu niet meer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:35:
[...]

Het hangt een beetje van je uitgangspunten af of je met standaard modus toe kan of niet. Het is op zich een interessant gegeven mocht de standaard modus het niet hebben, maar feit blijft wel dat je allerlei zaken niet kan finetunen, zoals gamma, CMS, greyscale etc. Voor iemand die er echt het maximale uit wil halen is een beeldmodus die dat ondersteunt wel noodzakelijk, want geen enkele tv komt gekalibreerd uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:40:
[...]

maar feit blijft wel dat je allerlei zaken niet kan finetunen, zoals gamma, CMS, greyscale etc. Voor iemand die er echt het maximale uit wil halen is een beeldmodus die dat ondersteunt wel noodzakelijk, want geen enkele tv komt gekalibreerd uit de doos.
Klopt, maar daar hebben we professionele ISF kalibrateurs voor. Dimitri..nog even en ik ga je bellen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abbes
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2021
na 3 dagen heb ik mijn oled c8 ingeruild voor samsung qled q9 wat een verschil qua helderheid want ik kon niet wennen aan de oled hij was te donker voor mij en ik word depressief van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:44:
[...]

Klopt, maar daar hebben we professionele ISF kalibrateurs voor. Dimitri..nog even en ik ga je bellen.. ;)
Ok maar ik waarschuw je alvast: dan moet ie wel van "standaard" af en kan je te maken krijgen met het issue uit dat filmpje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Abbes schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:45:
na 3 dagen heb ik mijn oled c8 ingeruild voor samsung qled q9 wat een verschil qua helderheid want ik kon niet wennen aan de oled hij was te donker voor mij en ik word depressief van
Zo zie je, zoveel mensen zoveel wensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:44:
[...]

Dan kan je beter deze zelf kopen:

pricewatch: X-Rite i1Display Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:45:
[...]

Ok maar ik waarschuw je alvast: dan moet ie wel van "standaard" af en kan je te maken krijgen met het issue uit dat filmpje! :P
Als Dimitri aan de gang gaat, dan neemt hij zeker de ISF modus voor licht en donker. Heeft hij ook gedaan ij mijn plasma's en Eerder LG 930V. Maar komt helemaal goed Cap.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jonge jonge jonge......Hou toch eens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Anoniem: 1154473 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Jonge jonge jonge......Hou toch eens op.
Huh sorry???
Ik geef een goede tip aan jou?
Misschien is dankjewel als reactie gepaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
Waarom is dat beter? Het is een leuke meter om zelf mee te experimenteren, ik heb er zelf een, maar na verloop van tijd ontstaan er in de meter afwijkingen en zul je, als je er op wilt vertrouwen, deze moeten laten nakijken, ijken of hoe je dat wilt noemen. Daar zitten ook kosten aan.

De meter die Dimitri gebruikt, een Klein K10-a, is ten eerste een beetje duurder, $6900, mag elk jaar terug fabriek om geijkt te worden ( mag, hoeft niet), is onovertroffen kwa snelheid en accuraatheid vooral in de lage grijswaardes waar die xrite moeite mee heeft. Plus, wat ook niet onbelangrijk is, iemand als Dimitri is ISF gecertificeerd.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen verkooppraatje aan het houden voor Dimitri of een van de andere ISF mensen die ons land rijk is. Een xrite meter is leuk voor de hobbiest maar wil je het maximale uit je, toch wel dure, oled halen is een proffesionele kaibratie misschien een overweging waard.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:14
Wel bizar, ik heb mijn B7 oled light op 20 staan en dat doet soms al pijn aan m'n ogen als er een lichte scène in beeld komt, en dat met sfeerverlichting aan. Misschien was je oled niet helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Qapla1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:15:
[...]

Waarom is dat beter? Het is een leuke meter om zelf mee te experimenteren, ik heb er zelf een, maar na verloop van tijd ontstaan er in de meter afwijkingen en zul je, als je er op wilt vertrouwen, deze moeten laten nakijken, ijken of hoe je dat wilt noemen. Daar zitten ook kosten aan.

De meter die Dimitri gebruikt, een Klein K10-a, is ten eerste een beetje duurder, $6900, mag elk jaar terug fabriek om geijkt te worden ( mag, hoeft niet), is onovertroffen kwa snelheid en accuraatheid vooral in de lage grijswaardes waar die xrite moeite mee heeft. Plus, wat ook niet onbelangrijk is, iemand als Dimitri is ISF gecertificeerd.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen verkooppraatje aan het houden voor Dimitri of een van de andere ISF mensen die ons land rijk is. Een xrite meter is leuk voor de hobbiest maar wil je het maximale uit je, toch wel dure, oled halen is een proffesionele kaibratie misschien een overweging waard.

Just my 2 cents.
In de TV zelf ontstaan ook afwijkingen naarmate de tijd vordert, dus dan moet je elk jaar weer opnieuw laten kalibreren voor honderden euro's aangezien je accuraat wil.
Dus dan is de Idisplay pro sowiezo geschikter lijkt mij en helemaal voor iemand die zijn beeldinstelling op standaard zet.
donpablo80 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Wel bizar, ik heb mijn B7 oled light op 20 staan en dat doet soms al pijn aan m'n ogen als er een lichte scène in beeld komt, en dat met sfeerverlichting aan. Misschien was je oled niet helemaal in orde.
Heb je hem soms op gamma 1.9 of 2.2 staan? Want dan kan ik me voorstellen dat oledlight 20 al een beetje pijn kan doen aan je ogen. met gamma 2.4 heb ik geen last van mijn ogen tot oledlight 40 in het donker. Ik heb hem op 35 staan.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywise666 op 05-01-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Heb je hem soms op gamma 1.9 of 2.2 staan? Want dan kan ik me voorstellen dat oledlight 20 al een beetje pijn kan doen aan je ogen. met gamma 2.4 heb ik geen last van mijn ogen tot oledlight 40 in het donker. Ik heb hem op 35 staan.
[/quote]
Nee op 1886, maar moet er wel bij zeggen dat oled light alleen om 20 staat als ik naar de Ziggo horizon box kijk. Als ik Netflix of een film kijk dan gaat naar 50, omdat dat een stuk donkerder is dan de horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
Ging iets fout hierboven, excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:00
Weet iemand ook hoe je op de C8 de "geen signaal" melding uit je scherm krijgt? Echt mega hinderlijk en verpest de portretmodus.

Heb hem net, nadat mijn C7 omgeruild is na defect. Wat een verschil. Erg blij mee. Kleuren stuk mooier nog (vooral in het fluor achtig groen te zien) en nagenoeg niets hoeven aanpassen aan de isf instelling behalve de beeldverbeteraars uitzetten. Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
donpablo80 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:58:
[/quote]
Nee op 1886, maar moet er wel bij zeggen dat oled light alleen om 20 staat als ik naar de Ziggo horizon box kijk. Als ik Netflix of een film kijk dan gaat naar 50, omdat dat een stuk donkerder is dan de horizon box.
Ok,1886 is vrijwel hetzelfde als 2.4
Ja hier ook feller,maar dat komt denk ik door de felle studiolampen die ze gebruiken bij programma's op Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qapla1
destroyer6670 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:08:
Weet iemand ook hoe je op de C8 de "geen signaal" melding uit je scherm krijgt? Echt mega hinderlijk en verpest de portretmodus.

--knip---
De melding zelf kan je niet weghalen. Druk op je ab op Home, zoek de app Galerij op en kies. Is dat wat je zoekt?
pennywise666 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:27:
[...]

In de TV zelf ontstaan ook afwijkingen naarmate de tijd vordert, dus dan moet je elk jaar weer opnieuw laten kalibreren voor honderden euro's aangezien je accuraat wil.
Dus dan is de Idisplay pro sowiezo geschikter lijkt mij en helemaal voor iemand die zijn beeldinstelling op standaard zet.
Mee eens dat er naarmate de tijd vordert er afwijkingen ontstaan maar die ontstaan ook in die meter en als je die wilt laten ijken zitten daar ook kosten aan. Geen idee hoeveel. Buiten dat weet je niet hoe oud een 'nieuwe' xrite is als je die koopt. Je moet natuurlijk niks, als je dat wil dan kan dat ja, elk jaar opnieuw.

En zoals @Anoniem: 1154473 al aangeeft heeft hij hem nu op standaard staan maar zodra Dimitri geweest is niet meer. Doet hij dat wel dan is het geld weggooien, maar daar zie ik hem niet voor aan.

[ Voor 80% gewijzigd door Qapla1 op 05-01-2019 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo is dat.

Het heeft volgens mij weinig zin om honderden euro’s uit te geven voor een TV die weliswaar niet perfect is maar er wel dicht in de buurt komt. De winst die (eventueel) nog te behalen valt is gering.
Waar hebben we het dan over, 1% beter? Of 0,1%? Nog minder/meer?
En wat dan nog, je TV is dan na de calibratie perfect volgens de standaard.
Dit wil nog niet zeggen dat je dit als zodanig gaat ervaren!
Wie zegt dat jouw ogen perfect zijn?
Misschien ziet je partner/vrouw/vriend/vriendin dit wel heel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:05:
[...]

Inderdaad, maar je voorkomt ieder geval dat je de schuld aan die kudtschermen van LG geeft. Dan ligt het in ieder geval aan jezelf. Ben je van dat gezeik ook af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Chris499 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:16:
Waarom gaat het ene motorblok wel snel kapot en het andere niet? Productieproces kent soms afwijkingen... om maar iets te noemen.

Het is niet vanzelfsprekend om te zeggen dat alle panelen 100% identiek functioneren. Alle apparaten werken binnen een marge.. en soms wijkt er wat af hiervan. Denk maar aan dode pixels, die ontstaan somsookvanuit het niets, ondanks een identiek productieproces.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Qapla1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:15:
[...]

De melding zelf kan je niet weghalen. Druk op je ab op Home, zoek de app Galerij op en kies. Is dat wat je zoekt?

[...]

Mee eens dat er naarmate de tijd vordert er afwijkingen ontstaan maar die ontstaan ook in die meter en als je die wilt laten ijken zitten daar ook kosten aan. Geen idee hoeveel. Buiten dat weet je niet hoe oud een 'nieuwe' xrite is als je die koopt. Je moet natuurlijk niks, als je dat wil dan kan dat ja, elk jaar opnieuw.

En zoals @Anoniem: 1154473 al aangeeft heeft hij hem nu op standaard staan maar zodra Dimitri geweest is niet meer. Doet hij dat wel dan is het geld weggooien, maar daar zie ik hem niet voor aan.
Ik vind het een beetje vreemd als iemand hem op Standard zet ipv Technicolor of ISF,wanneer hij van plan is een calibratie te laten doen,aangezien een calibratie het dichts in de buurt komt van de laatste 2 genoemden.
Dan vind je dus Standard er het beste uitzien en dat mag,maar dan is het ook weggegooid geld als je dan een gekalibreerde ISF wel opeens mooi vind omdat de calibrateur dat nou eenmaal zo gekalibreerd heeft.
Je vind het ISF of Standaard er mooi en/of realistisch uitzien.
Vandaar dat ik ook die meter aan hem voorstelde om zelf te gaan doen waarmee je ook goede resultaten behaald en tegelijk geld bespaard.
Want straks vind ie het resultaat niks en zet ie hem weer terug naar Standard.
Maar blijkbaar word mijn tip aan hem niet gewaardeerd.Bizar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
HoppyF schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:05:
[...]

Zo is dat.

Het heeft volgens mij weinig zin om honderden euro’s uit te geven voor een TV die weliswaar niet perfect is maar er wel dicht in de buurt komt. De winst die (eventueel) nog te behalen valt is gering.
Waar hebben we het dan over, 1% beter? Of 0,1%? Nog minder/meer?
100% eens.
Maar ik zie het alweer,het heeft geen zin om hem iets bij te brengen.

Edit: sorry dubbel post.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Je lijkt wel een troll. :X
Komt hier net op Tweakers en plaatst welgeteld TWEE reacties.
Koopt eerst een Q9, daarna een LG C8 probeert deze wel 3 dagen en komt dan tot de conclusie dat deze niet voldoet en last heeft van inbranden. Daarna weer snel terug naar de Q9.
tjsa...
Daar word IK nu depressief van.

Lees hier maar.
Abbes in "[UHD TV] Samsung 2018 QLED TV's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
*knip* Van dergelijke reacties wordt het topic ook niet gezelliger.

[ Voor 88% gewijzigd door Zeehond op 06-01-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Kom er nu achter dat als je een Reminder instelt via de guide je tv gewoon aan gaat? WTF. Wie verzint zoiets nu.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 161 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.