Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 20:51
Hopelijk minder banding en dat soort issues bij de 9 serie (dromen mag) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
renegrunn schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Ik help het je hopen, maar de C8 55 kostte bij de introductie zo'n 2700 euro, en die zakte pas tegen de zomer onder de 2000.
Half April 2018 was de 55" C8 al te koop bij Apollo (uit mijn hoofd) voor 1999 met €300 cashback. Dus €1699. Dat zit al niet ver af van mijn wens om in April in een C9 voor €1500 - €1600 te kunnen aanschaffen. Hopelijk komt het in de buurt! :9

Hier is waar je al wat prijzen van April vorig jaar tegen kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door power_user op 03-01-2019 11:43 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mitchell-CWD schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Alleen op de nieuwe. Google assistent zat wel op de 2018 modellen.
Is dat zo?

https://www.lg.com/us/sup...gle-alexa-voice-assistant

COMPATIBLE MODELS: WebOS 4.0 operating system only. W8, G8, E8, C8, B8, B8S, SK95**, SK85**, SK81**, SK80**, UK75**, UK69**, UK67**, UK65**, UK64**, UK63**, LK62**, LK61**, LK59**

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:42
power_user schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Half April 2018 was de 55" C8 al te koop bij Apollo (uit mijn hoofd) voor 1999 met €300 cashback. Dus €1699. Dat zit al niet ver af van mijn wens om in April in een C9 voor €1500 - €1600 te kunnen aanschaffen. Hopelijk komt het in de buurt! :9
Gezien het erop lijkt dat de OLED panelen zelf gelijk zijn gebleven:
"There are no major changes to the actual OLED panel, produced by LG Display, but LG explains that will introduce an improved anti-reflective filter this year."
Verwacht ik een lager startbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-06 11:29
Misschien slaat de nieuwe anti-reflectie filter wel op minder tinting op de panelen. Op avsforum beweert men dat de tinten van deze AR coating komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 04:57:
[...]

Ondersteund de C8 wel geluid via USB?
Misschien Google ik niet goed maar ik vind er helemaal niks over.. Waarschijnlijk is dat een teken dat het inderdaad niet kan. Via H/P out hoor ik toch wel gewoon een koptelefoon kunnen te connecten met 3.5mm (maar dat zonder amplifier)?

. https://www.lg.com/uk/sup...nnecting-external-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 20:03
dfrenner schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Is dat zo?

https://www.lg.com/us/sup...gle-alexa-voice-assistant

COMPATIBLE MODELS: WebOS 4.0 operating system only. W8, G8, E8, C8, B8, B8S, SK95**, SK85**, SK81**, SK80**, UK75**, UK69**, UK67**, UK65**, UK64**, UK63**, LK62**, LK61**, LK59**
Volgens dit bericht wel: nieuws: LG voorziet 2019-modellen oled-tv's van hdmi 2.1 en komt met 8k-model...

Maar wellicht dat er 2 zaken door elkaar gehaald worden? Het werkt wellicht met Alexa en Google, maar het is niet ingebouwd. Google assistent kun je gebruiken op de TV zonder dat je er een ander product voor nodig hebt. Wellicht dat dat vanaf de 2019 modellen ook met Alexa werkt. En dat de oudere modellen wel via een Alexa apparaat gebruikt kunnen worden maar dat het niet in de TV zelf ingebouwd zit.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06

13art

Moderator Mobile
Brogala schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Misschien Google ik niet goed maar ik vind er helemaal niks over.. Waarschijnlijk is dat een teken dat het inderdaad niet kan. Via H/P out hoor ik toch wel gewoon een koptelefoon kunnen te connecten met 3.5mm (maar dat zonder amplifier)?

. https://www.lg.com/uk/sup...nnecting-external-devices
Daar lijkt het wel op ja.
Of een Bluetooth koptelefoon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
dfrenner schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Alexa!!!! _/-\o_

Weet iemand of dit ook op huidige modellen zit, of alleen op nieuwe?
Hoe ver gaat de Alexa integratie?
Als het net als de Google Assistant enkel op US-modellen is zou ik er niet te hard op hopen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 09:19
Ik wacht tot de 65 C9 te koop is voor 2000 euro. (met eventuele cashback acties). Dan gaat mijn 55C7 naar de slaapkamer. Hopelijk dat die prijs in het najaar te realiseren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exobrium schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:35:
Linkje naar uitgebreide specs LG 2019 OLED line-up

Samenvatting:
  • LG C9 (55, 65, 77"), E9 (55, 65") & W9 (65, 77")
  • 4K OLED panel
  • Second-generation Alpha 9 video processor
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • HDMI VRR, eARC and ALLM
  • AI Picture and AI Sound
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
  • Google Assistant and Amazon Alexa
Ik ben ook aangenaam verrast door deze aankondiging.
HDMI 2.1 werd wel verwacht maar er was ook nog onzekerheid.
LG maakt hier een flinke stap vooruit en de vraag is of de concurrentie hierin mee kan lopen.
Reviewer Vincent geeft zijn ongelijk eerlijk toe hij had dit niet verwacht.
YouTube: LG 2019 OLED TVs (Z9 8K, W9, E9 & C9) Announced with HDMI 2.1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
harley2009 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:14:
Ik wacht tot de 65 C9 te koop is voor 2000 euro. (met eventuele cashback acties). Dan gaat mijn 55C7 naar de slaapkamer. Hopelijk dat die prijs in het najaar te realiseren valt.
Ik neem genoegen met de 55C9 :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

power_user schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:25:
[...]
Mijn 40" Full HD komt uit 2009 ;)
Ik kwam van een 2009 (gekocht in 2010 tijdens btw actie MM) 40" sharp tv af en tijdens kerst bij apollo de 55 C8 gehaald. Nog geen moment spijt van, echt een hele vooruitgang.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 20:53
Ik heb de 55C8 sinds een paar dagen. Wat me erg opvalt bij bijvoorbeeld Netflix bekijken, dat mensen eruit zien alsof ze letterlijk in de 'scène' zijn gezet. De achtergrond lijkt daarbij erg 'geblurt' als het ware. Ik heb de settings overgenomen van de site van rtings. Is dit een OLED eigenschap of gewoon een verkeerde instelling? Ikzelf irriteer me er mateloos aan. Ik kom vanaf een plasma tv en daarbij is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door dsdopey82 op 03-01-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Kan je een foto sturen? Vaak is de blur effect in de scene zelf om de acteurs wat uit te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05-2020
Het zou ook een combinatie van factoren kunnen zijn. Ikzelf kwam van een kleine LCD en heb de overstap naar een C8 geprobeerd. Doordat het beeld groter, scherper en de kleuren veel intenser waren, had ik ook dat bepaalde dingen heel erg opvielen. Op de LCD leek alles veel 'egaler' dan op de C8.

Uiteindelijk heb ik de C8 geretourneerd vanwege de manier waarop deze motion verwerkt. Er was of te veel judder/stutter of het soap-opera effect was te sterk aanwezig. Vooral dat laatste vind ik niet om aan te zien. Doordat acteurs onnatuurlijk bewegen lijkt het ook alsof ze uit de scene komen. Daar kon ik echt niet tegen. (Gezegend zij die het niet merken/zien. Lijkt mij heerlijk.)

[ Voor 4% gewijzigd door OmeNile op 03-01-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:48
OmeNile schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:16:
Het zou ook een combinatie van factoren kunnen zijn. Ikzelf kwam van een kleine LCD en heb de overstap naar een C8 geprobeerd. Doordat het beeld groter, scherper en de kleuren veel intenser waren, had ik ook dat bepaalde dingen heel erg opvielen. Op de LCD leek alles veel 'egaler' dan op de C8.

Uiteindelijk heb ik de C8 geretourneerd vanwege de manier waarop deze motion verwerkt. Er was of te veel judder/stutter of het soap-opera effect was te sterk aanwezig. Vooral dat laatste vind ik niet om aan te zien. Doordat acteurs onnatuurlijk bewegen lijkt het ook alsof ze uit de scene komen. Daar kon ik echt niet tegen. (Gezegend zij die het niet merken/zien. Lijkt mij heerlijk.)
Die vorm van beeldverwerking kan je meestal uitzetten in de settings toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-05 20:53
OmeNile schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:16:

Ah kijk. Dat bedoel ik inderdaad. Wat jij soap-opera effect noemt is het. Ik heb true lotion uitgezet nu. Met daglicht valt het minder op na uitzetten ervan. Ik ga vanavond bekijken of het effect weg is. Als ik nu wat verder lees wat de termen inhouden en wat er aan gedaan kan worden, dan waren die plasma' s zo slecht nog niet ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• power_user
dsdopey82 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Ah kijk. Dat bedoel ik inderdaad. Wat jij soap-opera effect noemt is het. Ik heb true lotion uitgezet nu. Met daglicht valt het minder op na uitzetten ervan. Ik ga vanavond bekijken of het effect weg is. Als ik nu wat verder lees wat de termen inhouden en wat er aan gedaan kan worden, dan waren die plasma' s zo slecht nog niet ;)
Als je True Lotion op je tv gebruikt dan zien de acteurs er denk ik sowieso wat uitgesmeerd uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Disfigured schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Die vorm van beeldverwerking kan je meestal uitzetten in de settings toch?
Dat klopt. Alleen zonder de-judder/de-blur is sommige content te schokkerig/judderig. Daar werd ik beroerd van. (Mede door kijkafstand, kijkhoek, formaat.) Maar zelfs op de-judder 3 vond ik het soap-opera effect al storend. Ik heb het 2 weken lang geprobeerd met allerlei verschillende instellingen, maar kon er niet aan wennen. Het liefste zou ik een Sony AF9 aanschaffen, maar man...wat een prijsverschil met de E8. Ik wacht de 2019 modellen maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1162778

Ik heb sinds vorig jaar een LG C7 en bij mij zijn er vier logos ingebrand. Twee logos van de YouTube app waaronder het rechthoekige YouTube teken, de gele zoekknop en twee woorden waar ik geen weet van heb hoe dit is ontstaan. Volgende week komt CE-Repair het paneel vervangen voor een nieuwe. Iemand die dit ook al heeft ondervonden en weet hoe snel of langzaam dit gedaan wordt?

Wel zorgwekkend dat zoiets al binnen een jaar kan ontstaan. Dit zal meteen mijn laatste OLED televisie worden, aangezien ik geen zin heb om nog langer zo zorgvuldig met statistische beelden te moeten omgaan. Ik kijk namelijk relatief gezien veel naar YouTube en zelfs met het zorgvuldig omgaan met het toestel kan dit blijkbaar ontstaan. Staan super veel klachten op het internet hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32
Hoppa, HDMI 2.1 op alle 2019 OLEDs!

http://www.lgnewsroom.com...ser-experience-to-lg-tvs/

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeNile
Ehmmm...het wordt al meermaals genoemd in de posts op deze pagina en het staat al sinds 8:15 op de voorpagina van tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Ach.. wat heb je nu aan HDMI 2.1? De UHD HDR formaten die 2.1 nodig hebben zijn nog niet eens beschikbaar. Dus los van je eigen content en de sporadische game (?), wat heb je nu aan HDMI 2.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:42
Dirrukje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:39:
Ach.. wat heb je nu aan HDMI 2.1? De UHD HDR formaten die 2.1 nodig hebben zijn nog niet eens beschikbaar. Dus los van je eigen content en de sporadische game (?), wat heb je nu aan HDMI 2.1?
NU misschien niet echt veel, maar maakt de TV een stuk meer toekomstproof, wat wel fijn is met een tv van z'n bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• power_user
Het blijft lastig accepteren als er iets nieuws uitkomt hè :+ Succes met het reduceren van je cognitieve dissonantie! :Y)

Je zou het ook kunnen zeggen over de Oled tv an sich. Ach wat heb je nou aan oneindig contrast, HDR en 4k. Televisie zend nog uit in 720p. Dus los van je eigen content en de sporadische game (?), wat heb je nu aan Oled?

[ Voor 20% gewijzigd door power_user op 03-01-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-06 09:58
Anoniem: 1162778 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:13:
Volgende week komt CE-Repair het paneel vervangen voor een nieuwe. Iemand die dit ook al heeft ondervonden en weet hoe snel of langzaam dit gedaan wordt?
Bij mij werd de eerste afspraak verzet omdat het paneel wat ze besteld hadden krom bleek te zijn (denk zelf smoesje), maar toen ze kwamen hebben ze denk ik binnen 20 minuten het paneel vervangen en opnieuw opgehangen, valt dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Arnold schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:43:
[...]

NU misschien niet echt veel, maar maakt de TV een stuk meer toekomstproof, wat wel fijn is met een tv van z'n bedrag.
power_user schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Het blijft lastig accepteren als er iets nieuws uitkomt hè :+ Succes met het reduceren van je cognitieve dissonantie! :Y)
Hahaha, ja ja. Had het toch liever op de c8's gezien. Maar goed, tegen de tijd dat je echt wat aan HDMI 2.1 hebt zijn er ook weer betere panelen uitgebracht ;)
[...]
Je zou het ook kunnen zeggen over de Oled tv an sich. Ach wat heb je nou aan oneindig contrast, HDR en 4k. Televisie zend nog uit in 720p. Dus los van je eigen content en de sporadische game (?), wat heb je nu aan Oled?
Wellicht, maar 4k reguliere TV is dichterbij dan de 10-12 bit depth 4:4:4 HDR films lijkt me.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirrukje op 03-01-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:48
OmeNile schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Dat klopt. Alleen zonder de-judder/de-blur is sommige content te schokkerig/judderig. Daar werd ik beroerd van. (Mede door kijkafstand, kijkhoek, formaat.) Maar zelfs op de-judder 3 vond ik het soap-opera effect al storend. Ik heb het 2 weken lang geprobeerd met allerlei verschillende instellingen, maar kon er niet aan wennen. Het liefste zou ik een Sony AF9 aanschaffen, maar man...wat een prijsverschil met de E8. Ik wacht de 2019 modellen maar even af.
Oei.. ik ben daar ook wel gevoelig voor, al vond ik Spider-Man (PS4 Pro) er op de C8 van m'n broer er echt geweldig uit zien. Toen viel me dat niet op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:46:
[...]

Bij mij werd de eerste afspraak verzet omdat het paneel wat ze besteld hadden krom bleek te zijn (denk zelf smoesje), maar toen ze kwamen hebben ze denk ik binnen 20 minuten het paneel vervangen en opnieuw opgehangen, valt dus mee.
Weet jij toevallig of het scherm dat ze meenemen ook een beschermfolie aan de voorkant heeft? Aangezien dan één iemand het scherm kan vasthouden (want ook mijn tv hangt aan de muur) en ik de HDMI kabels er weer in kan pluggen inclusief die van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Anoniem: 1162778 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Weet jij toevallig of het scherm dat ze meenemen ook een beschermfolie aan de voorkant heeft? Aangezien dan één iemand het scherm kan vasthouden (want ook mijn tv hangt aan de muur) en ik de HDMI kabels er weer in kan pluggen inclusief die van de stroom.
volgens mij wel (voor en achterkant had folie als ik me het goed kan herinneren). Ze komen met zn 2en, hebben een tafel (of ander vlak oppervlak) nodig om de 2 TV's naast elkaar te kunnen leggen. Bij het herbevestigen aan de muur heb ik zelf geholpen met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:03:
[...]

volgens mij wel (voor en achterkant had folie als ik me het goed kan herinneren). Ze komen met zn 2en, hebben een tafel (of ander vlak oppervlak) nodig om de 2 TV's naast elkaar te kunnen leggen. Bij het herbevestigen aan de muur heb ik zelf geholpen met de kabels.
Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat er maar 1 monteur komt? Heb jij een 65 inch ofzo? En een grote eettafel heb ik ook niet, aangezien dat niet in mijn inrichting zou passen. Dus de ene tv zal dan op de grond moeten komen te liggen (met het defecte paneel) en de ander op het loungedeelte van mijn u-bank. Maar heb liever ook 2 man, maakt het toch wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Anoniem: 1162778 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat er maar 1 monteur komt? Heb jij een 65 inch ofzo? En een grote eettafel heb ik ook niet aangezien dat niet in mijn inrichting zou passen. Dus de ene tv zal dan op de grond moeten komen te liggen en de ander op het loungedeelte van mijn u-bank. Maar heb liever ook 2 man, maakt het toch wel wat makkelijker.
foto van de opstelling toen het werd gerepareerd. 55 inch heb ik. Op de foto zie je de CE man de folie eraf trekken (wel achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:08:
[...]

foto van de opstelling toen het werd gerepareerd. 55 inch heb ik. Op de foto zie je de CE man de folie eraf trekken (wel achterkant).
Ik had ze hierover gebeld en zij geven toch echt aan dat bij een 55inch model er maar 1 persoon gestuurd wordt. Maakt overigens al niet meer uit, aangezien ze telefonisch al aangeven dat er ook aan de voorkant een beschermfolie zit tegen het krassen en dat die er pas afgetrokken wordt zodra het paneel weer aan de muur hangt.

Maar je bent er ook zeker van dat er ook één aan de voorkant zat toch toen de folie ervan afgetrokken werd?

En de laatste vraag; blijven de instellingen wel instant wanneer alles losgekoppeld wordt van het ene tv naar de andere of is het verstandig om de tv instellingen op te schrijven. Wil namelijk niet dat het naar fabrieksinstellingen gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1162778 op 03-01-2019 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je focust je misschien teveel op enkel beeld? Met HDMI 2.1 kunnen er via ARC ook meer HD audio formaten door worden gestuurd naar een receiver. Ook niet voor iedereen wellicht belangrijk maar toch mooi meegenomen voor wie het wel belangrijk vind?

Wat biedt HDMI 2.1?

HDMI 2.1 is de nieuwste standaard op het gebied van HDMI en biedt vele verbeteringen. Op het gebied van resoluties ondersteunt de standaard de 4K Ultra HD-resolutie met 120Hz, de 8K Ultra HD-resolutie met 60Hz en zelfs de 10K Ultra HD-resolutie. Voor de 8K en 10K-resoluties is echter wel een nieuwe 48Gbps HDMI-kabel nodig. Ook de HDR-ondersteuning is uitgebreid. HDMI 2.1 krijgt ondersteuning voor Dynamic HDR, oftewel dynamische metadata voor HDR. Dat betekent dat de kleurweergave en helderheid per scene, of zelfs per frame, geoptimaliseerd kan worden. Voor de gamers onder ons is de ondersteuning voor Game Mode VRR interessant. Dit maakt variabele refresh rates (verversingssnelheid) mogelijk om een hoge input lag tegen te gaan en artefacten in het beeld te voorkomen. Dankzij eARC (extended Audio Return Channel) worden de meeste nieuwe audioformaten ondersteund, waaronder ook object based audioformaten, en kan het aangesloten apparaat automatisch herkend worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
HoppyF schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:45:
Buiten de aangekondigde 2019 TV’s zijn er ook drie nieuwe soundbars aangekondigd.
Zie hier de specs en foto’s.
http://www.lgnewsroom.com...heater-audio-at-ces-2019/
verwacht daar dan ook hdmi 2.1 op,maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
hardware-lover schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Je focust je misschien teveel op enkel beeld? Met HDMI 2.1 kunnen er via ARC ook meer HD audio formaten door worden gestuurd naar een receiver. Ook niet voor iedereen wellicht belangrijk maar toch mooi meegenomen voor wie het wel belangrijk vind?
Tja die audio formaten stuur ik nu ook al naar de receiver. Alleen is de route nu zo dat de HDMI kabels van de bronnen naar de receiver gaan. En dat is dan zometeen andersom, ze gaan via de TV naar de receiver. Je hebt nog steeds hetzelfde aantal kabels en functioneel maakt dat weinig verschil.

Enige wat een ding kan zijn is de high bitrate HD audio formats? Alleen daarvoor niet echt gevolgd wat nu precies de voordelen en verschillen zijn. Maar goed ook niet echt een discussie voor het LG Oled topic :+

[ Voor 13% gewijzigd door Dirrukje op 03-01-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Waarom 2 tv's?
Ze komen met een volledige tv en halen daar het paneel vanaf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dirrukje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:44:
[...]
Tja die audio formaten stuur ik nu ook al naar de receiver. Alleen is de route nu zo dat de HDMI kabels van de bronnen naar de receiver gaan. En dat is dan zometeen andersom, ze gaan via de TV naar de receiver. Je hebt nog steeds hetzelfde aantal kabels en functioneel maakt dat weinig verschil.

Enige wat een ding kan zijn is de high bitrate HD audio formats? Alleen daarvoor niet echt gevolgd wat nu precies de voordelen en verschillen zijn. Maar goed ook niet echt een discussie voor het LG Oled topic :+
@Dirrukje, hetzelfde aantal kabels, je zou denken dat het er toch minimaal één minder zou kunnen zijn? In mijn situatie zouden het er zelfs twee minder kunnen zijn.

Voor degenen die al een receiver hebben welke nu ook HD-audio en ARC ondersteund maar geen HDR (geen HDMI2.0x, en dat zijn er mogelijk nog legio misschien?), zou het een extra uitgave kunnen schelen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 21:33
dsdopey82 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:01:
Ik heb de 55C8 sinds een paar dagen. Wat me erg opvalt bij bijvoorbeeld Netflix bekijken, dat mensen eruit zien alsof ze letterlijk in de 'scène' zijn gezet. De achtergrond lijkt daarbij erg 'geblurt' als het ware. Ik heb de settings overgenomen van de site van rtings. Is dit een OLED eigenschap of gewoon een verkeerde instelling? Ikzelf irriteer me er mateloos aan. Ik kom vanaf een plasma tv en daarbij is het niet.
Rtings settings slaan nergens op.
Gewoon op ISF Dark met de settings die er standaard al in staan en alleen oledlight aanpassen.
Oledlight 21 is gewoon te laag voor donkere kamer. Je kan makkelijk op 45 zetten(+meer detail),wat er veel mooier uitziet en krijg geen pijn aan ogen. Dat begint bij mij pas bij 50 een beetje.
Hij staat op 60 standaard ingesteld,maar dat is te fel vind ik.

Dit in het bijzonder gaat helemaal nergens over:

"We set the 'Gamma' to '2.2' as it helped to reach our calibration goal and because it is the standard for most TV shows and movies. If you find that you are losing details in dark scenes (blacks appear crushed), you can change this setting to your preference. A setting of '1.9' is a good starting point if '2.2' doesn't work for you."

Op BT.1886/2.4 zetten dus. DAT is de standaard namelijk.
2.2 ziet er niet uit ook. Laat staan 1.9.

Het maakt helemaal niet uit of er wat gecrushed word near black,want daar gebeurd toch vrij weinig.
Dus dan kies ik liever BT.1886 voor een veel mooier totaal plaatje.

[ Voor 39% gewijzigd door pennywise666 op 03-01-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Fire69 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Waarom 2 tv's?
Ze komen met een volledige tv en halen daar het paneel vanaf? :?
Ja, 2 tv's oftewel 2 panelen, de oude en de nieuwe. Waar je tegenaan kijkt is de tv oftewel het paneel, alle electronica zit aan de achterkant, bij de E modellen zit nog een soundbar/luidspreker aan de onderzijde, die word ook overgezet evanals de linker en rechter printplaat, die in het midden niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Qapla1 op 03-01-2019 16:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
Qapla1 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Ja, 2 tv's oftewel 2 panelen, de oude en de nieuwe. Waar je tegenaan kijkt is de tv oftewel het paneel, alle electronica zit aan de achterkant, bij de E modellen zit nog een soundbar/luidspreker aan de onderzijde, die word ook overgezet evanals de linker en rechter printplaat, die in het midden niet.
Yes ze zetten gewoon een paar losse onderdelen over die onder de witte kap zitten. tv is toch 80% paneel, dus het lijkt op 2 tv's op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Had de 55c8 besteld inclusief cashback. Was ik me er niet van bewust dat ik de doos nodig had voor de cashback. Deze was dus al afgevoerd. Wel een dag erna een mail gestuurd naar LG (nadat ik mijn cashback had aangemeld.).

Echter tot op heden geen reactie. Zijn er mensen met ervaringen omtrent dit?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:30

aex351

I am the one

Mystikal schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:47:
Had de 55c8 besteld inclusief cashback. Was ik me er niet van bewust dat ik de doos nodig had voor de cashback. Deze was dus al afgevoerd. Wel een dag erna een mail gestuurd naar LG (nadat ik mijn cashback had aangemeld.).

Echter tot op heden geen reactie. Zijn er mensen met ervaringen omtrent dit?
Moet je perse de de barcode van de doos afknippen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat moest per se want dat staat letterlijk vermeld bij de aanmeldingsprocedure, dit is ter voorkoming van fraude. Het enige wat @Mystikal kan hopen op coulance en dat ze met een foto van het serienr aan de achterkant van de tv genoegen nemen. Maar dat is afwachten. LG kan er trouwens gerust een weekje over doen om op mail te antwoorden, dus nog even geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31
Wat bedoel je met "sporadische game"?? Bedoel je dat jij sporadisch gamet? Dat is persoonlijk natuurlijk, voor mij is gamen de primaire reden dat ik een grote OLED wil en ik heb dan ook met opzet gewacht hopend dat deze generatie VRR zou krijgen. Ik zou echt enorm gebaald hebben als ik nu een 2018 model gehad zou hebben en dan net een model te vroeg was geweest voor VRR. Maar ja, als je niet zo'n gamer bent dan maakt dat niet uit natuurlijk.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Arnold schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, alleen tegen de tijd dat die toekomst er is dan is deze televisie al weer zo erg verouderd dat er iets nieuws is. Neem niet weg dat het fijn is om te hebben. En al helemaal wanneer je 4k wilt gamen op zo'n televisie dan is 120 Hz erg fijn. Ik type dit vanaf een 1440p 144 Hz monitor. En ik zou als het even kan niet meer terug willen naar 60 Hz. Maar 120 fps halen op 2160p (4k) in games is wel een uitdaging. En al helemaal voor een console. Die doen nu al met moeite 60 fps. En dat zal de komende jaren ook wel zo blijven.

Hetzelfde geldt voor de A9 versie 2 processor. De meeste raden aan om de beeldbewerking software juist uit te zetten. Dit vanwege negatieve effecten.
Finraziel schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:08:
[...]

Wat bedoel je met "sporadische game"?? Bedoel je dat jij sporadisch gamet? Dat is persoonlijk natuurlijk, voor mij is gamen de primaire reden dat ik een grote OLED wil en ik heb dan ook met opzet gewacht hopend dat deze generatie VRR zou krijgen. Ik zou echt enorm gebaald hebben als ik nu een 2018 model gehad zou hebben en dan net een model te vroeg was geweest voor VRR. Maar ja, als je niet zo'n gamer bent dan maakt dat niet uit natuurlijk.
Ja VRR is dus Freesync/G-Sync? Sowieso ook wel een pluspunt met een 120 Hz scherm voor games.

[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 03-01-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:31
aex351 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:09:
[...]

Inderdaad, alleen tegen de tijd dat die toekomst er is dan is deze televisie al weer zo erg verouderd dat er iets nieuws is. Neem niet weg dat het fijn is om te hebben. En al helemaal wanneer je 4k wilt gamen op zo'n televisie dan is 120 Hz erg fijn. Ik type dit vanaf een 1440p 144 Hz monitor. En ik zou als het even kan niet meer terug willen naar 60 Hz. Maar 120 fps halen op 2160p (4k) in games is wel een uitdaging. En al helemaal voor een console. Die doen nu al met moeite 60 fps. En dat zal de komende jaren ook wel zo blijven.

Hetzelfde geldt voor de A9 versie 2 processor. De meeste raden aan om de beeldbewerking software juist uit te zetten. Dit vanwege negatieve effecten.

[...]

Ja VRR is dus Freesync/G-Sync? Sowieso ook wel een pluspunt met een 120 Hz scherm voor games.
Ja precies. Dat telt dus ook mee op een console... Sowieso ondersteunt de Xbox One X (en S ook? weet ik niet zeker) het nu al, en ik verwacht dat de volgende generatie alle consoles het ondersteunen. Het is dan niet meer nodig om continu 60 FPS te halen en anders naar 30 FPS te schakelen, als de framerate af en toe naar 50 of 40 zakt dan is dat met VRR nog altijd VEEL beter dan gelockt op 30.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-05 10:02
Exobrium schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:35:
Linkje naar uitgebreide specs LG 2019 OLED line-up

Samenvatting:
  • LG C9 (55, 65, 77"), E9 (55, 65") & W9 (65, 77")
  • 4K OLED panel
  • Second-generation Alpha 9 video processor
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • HDMI VRR, eARC and ALLM
  • AI Picture and AI Sound
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
  • Google Assistant and Amazon Alexa
Prima upgrade, helemaal met HDMI 2.1 4K120, waarmee films met 24p beeldmateriaal vloeiend kunnen worden afgespeeld; zonder kunstgrepen.
En eARC ook erg fijn; automatische lipsync en betere ondersteuning van de geluidsformaten. Draadloos WiSa ben ik wel benieuwd welke luidsprekerfabrikanten hier in stappen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Inderdaad, met de redenatie “wat heb je daar nu aan?” zou je eeuwig met oude technieken opgescheept zitten en keken we nu nog steeds naar een zwart/wit CRT TV van 66cm of kleiner.
We hebben nu eenmaal innovaties en verbeteringen nodig om verder te komen.
Zo gaat het al tientallen jaren.
Ik vind wel dat LG nuttige verbeteringen aanbrengt die zeker hun nut gaan bewijzen.
Dat je nu nog niet alles zult gebruiken doet daar weinig aan af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 10:32

Mystikal

It never hurts to help!

Cap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:08:
Ja dat moest per se want dat staat letterlijk vermeld bij de aanmeldingsprocedure, dit is ter voorkoming van fraude. Het enige wat @Mystikal kan hopen op coulance en dat ze met een foto van het serienr aan de achterkant van de tv genoegen nemen. Maar dat is afwachten. LG kan er trouwens gerust een weekje over doen om op mail te antwoorden, dus nog even geduld.
Als je het over de duivel hebt! Zojuist mail gekregen dat bij uitzondering barcode volstaat op de achterkant. Blij mee!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 15:20

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat is geluk hebben. Wel netjes van LG, en redelijk snel antwoord!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Wetz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Prima upgrade, helemaal met HDMI 2.1 4K120, waarmee films met 24p beeldmateriaal vloeiend kunnen worden afgespeeld; zonder kunstgrepen.
En eARC ook erg fijn; automatische lipsync en betere ondersteuning van de geluidsformaten. Draadloos WiSa ben ik wel benieuwd welke luidsprekerfabrikanten hier in stappen. d:)b
Wat je zegt over 24p materiaal klopt niet. Volgens mij had ik dit al uitgelegd in deze thread. Dit blijft in 2019 gewoon exact hetzelfde als in 2018. Het paneel is verder ook van dezelfde generatie. Kortom, een 120 Hz scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-05 10:02
aex351 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:09:
[...]

Wat je zegt over 24p materiaal klopt niet. Volgens mij had ik dit al uitgelegd in deze thread. Dit blijft in 2019 gewoon exact hetzelfde als in 2018. Het paneel is verder ook van dezelfde generatie. Kortom, een 120 Hz scherm.
Het gaat om de doorvoer via HDMI; deze 2.1 versie accepteert straks een veelvoud van 24p.
Het 2018 model pakt dit 24p materiaal alleen vloeiend van de geintgreerde apps (Youtube/Netflix) en de USB; niet de HDMI 2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Wetz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Het gaat om de doorvoer via HDMI; deze 2.1 versie accepteert straks een veelvoud van 24p.
Het 2018 model pakt dit 24p materiaal alleen vloeiend van de geintgreerde apps (Youtube/Netflix) en de USB; niet de HDMI 2.0.
Je haalt toch wel een aantal zaken door elkaar. HDMI 2.1 ondersteunt 4k 120 fps HFR materiaal (films/series). Maar er is dus helemaal geen 4k 120 fps HFR materiaal. 24p blijft 24p. Intern verwerkt de televisie dat op basis van de instellingen. Wil je de soap opera effect dan zet je interpolatie aan. En wordt het geschaald naar waarschijnlijk 120 Hz. Dit omdat het paneel 120 Hz is. Maar de voorkeur geniet om al dit soort bewerkingsoftware uit te zetten omdat 24p, 24p blijft en er anders ongewenste effecten optreden.

Kortom, wat je zegt klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Ben ik even blij dat ik alles via PC kijk op 120 Hz zonder ongewenste effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@pennywise666, "alles" als in...?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Als in 24p en 60p content.
Voor ziggo doe ik uiteraard 100Hz.
Helemaal geen last er van dat de motion niet goed schijnt te zijn ook zoals mensen zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywise666 op 03-01-2019 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kan Hz-en wat je wilt, maar als de bron 24p is dan zul je toch moeten interpoleren als je een hogere framerate wilt. Of je dat nu door de tv software laat doen of door software op een pc...

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 03-01-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:30:
Je kan Hz-en wat je wilt, maar als de bron 24p is dan zul je toch moeten interpoleren als je een hogere framerate wilt. Of je dat nu door de tv software laat doen of door software op een pc...
Bij mij loopt een 24p film soepel op 120 Hz. Op 24 Hz zie ik pull down judder.
Of ik dat nu door de tv software laat doen of op PC maakt blijkbaar wel een verschil,want ik heb geen negatieve effecten. Geen soap opera effect. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De interpolatie kan zeker verschil maken maar je ziet geen echte 120Hz bron maar 24p die uitgesmeerd is over meerdere beeldjes, of dat nu gedaan is door eenzelfde beeldje 5 keer te herhalen of telkens beeldjes ertussenin verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:11:
De interpolatie kan zeker verschil maken maar je ziet geen echte 120Hz bron maar 24p die uitgesmeerd is over meerdere beeldjes, of dat nu gedaan is door eenzelfde beeldje 5 keer te herhalen of telkens beeldjes ertussenin verzinnen.
Ja dat begrijp ik,maar het gaat idd om het resultaat wat dus beter is via mijn lieve PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gebruikt madVR toch? Dan denk ik dat je de Smooth Motion optie bedoelt, die interpoleert geen frames maar doet aan frame blending. Voor de geinteresseerden:

Smooth Motion is a recently introduced frame blending system for madVR. What Smooth Motion is not, is a frame interpolation system—it will not introduce the “soap opera effect” like you see on 120Hz+ TVs, or reduce 24p judder.
Smooth Motion is designed to display content where the source framerate does not match up to any of the refresh rates that your display supports. For example, that would be 25/50fps content on a 60Hz-only display, or 24p content on a 60Hz-only display.
It does not replace ReClock or VideoClock, and if your display supports 1080p24, 1080p50, and 1080p60 then you should not need to use Smooth Motion at all.
Because Smooth Motion works by using frame blending you may see slight ghost images at the edge of moving objects; but this seems to be rare and dependent on the display you are using, and is definitely preferable to the usual judder from mismatched framerates/refresh rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:56:
[...]
Als in 24p en 60p content.
Voor ziggo doe ik uiteraard 100Hz.
Helemaal geen last er van dat de motion niet goed schijnt te zijn ook zoals mensen zeggen.
@pennywise666, wat is je Ziggo bron via je PC? De W10 app, of gebruik je de browser, of misschien een netwerktuner?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:32:
Je gebruikt madVR toch? Dan denk ik dat je de Smooth Motion optie bedoelt, die interpoleert geen frames maar doet aan frame blending. Voor de geinteresseerden:

Smooth Motion is a recently introduced frame blending system for madVR. What Smooth Motion is not, is a frame interpolation system—it will not introduce the “soap opera effect” like you see on 120Hz+ TVs, or reduce 24p judder.
Smooth Motion is designed to display content where the source framerate does not match up to any of the refresh rates that your display supports. For example, that would be 25/50fps content on a 60Hz-only display, or 24p content on a 60Hz-only display.
It does not replace ReClock or VideoClock, and if your display supports 1080p24, 1080p50, and 1080p60 then you should not need to use Smooth Motion at all.
Because Smooth Motion works by using frame blending you may see slight ghost images at the edge of moving objects; but this seems to be rare and dependent on the display you are using, and is definitely preferable to the usual judder from mismatched framerates/refresh rates.
Ik gebruik MadVr ja,maar smooth motion heb ik niet aan staan.
Ik heb alleeen mijn videokaart op 120 Hz gezet en Auto framerate switching via MadVR.
hardware-lover schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:59:
[...]

@pennywise666, wat is je Ziggo bron via je PC? De W10 app, of gebruik je de browser, of misschien een netwerktuner?
Ik stream mijn Dreambox naar MPC-HC met MadVR. Stream openen via Open Webif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Beetje irrelevant toch voor het huidige onderwerp. Het ging erover dat de LG 2019 OLED op een magische wijze 24p soepel kan weergeven, iets wat de 2018 niet zou kunnen. Dit omdat de hdmi 2.1 specificatie 4k 120 fps HDR kan weergeven. Ondanks het beide exact hetzelfde 120 Hz paneel is. Compleet appels met peren vergelijken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pennywise666 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:06:
[...]
[knip]

@pennywise666, ook duidelijk zo. Ik was al bang dat je in zou leveren op de Ziggo kabelkwaliteit, maar dat blijkt niet het geval te zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
hardware-lover schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:26:
[...]

@pennywise666, ook duidelijk zo. Ik was al bang dat je in zou leveren op de Ziggo kabelkwaliteit, maar dat blijkt niet het geval te zijn ;)
Als ik en de TV ergens niet tegen kunnen dan is het die lage kwaliteit van streamingsites wel;)
Voor mij alleen maar zoveel mogelijk Blu Ray remux mkv's ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
[...]

Ik heb alleeen mijn videokaart op 120 Hz gezet en Auto framerate switching via MadVR.
[...]

Mag ik vragen waarom je streamt vanaf je dreambox ? Je dreambox kan je op je tv aansluiten en daar ziggo kijken? Of zeg ik nu iets doms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Even en vraag mbt de recording op de LG 65C8. Zijn ook de SD recordings encrypted? Of alleen HD zoals bij veel STBs? Iemand al eens mee bezig geweest?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

[...]
Duidelijk.

Als ik het goed begrijp komt dat dan neer op een setting waarbij noch de tv noch de pc iets aan interpolatie doet maar worden de frames simpelweg 5 keer getoond (24 beeldjes in 120 refreshes per seconde). Je hebt dan geen motion interpolation artifacts. _/-\o_

Bovendien werk je dan met een refreshrate van 120Hz, dus geen flicker! _/-\o_

Verder past 24p van films precies 5 keer in 120 dus geen judder want geen 3:2 pull-down! _/-\o_

Maar je hebt dan natuurlijk wel gewoon een framerate van 24p. Dat laatste betekent dus wel alle 24p stutter die er in de film zit. En dat is afhankelijk van de persoon :> of ;(

Iemand die er een beetje gevoelig voor is gaat 24p stutter zeker zien bij panning shots, helemaal op OLED paneel wat zo snel is in het aan/uitzetten van de pixels dat het frame extra lang in beeld blijft. Dat is waar veel mensen tegenaan lopen bij OLED: het is té snel voor het huidige low-fps filmbronmateriaal.

Om stutter uit te bannen bij een 24p source zal iemand toch motion interpolation moeten toepassen, en dan krijg je weer te maken met motion artifacts door fouten in de interpolatie. :X

Gelukkig willen veel mensen die stutter juist, want dat 'hoort' bij de film, zo is ie immers opgenomen en wellicht heeft de regisseur wel artistiek gebruik gemaakt van die stutter. Die vinden die stutter dus super. Te vloeiend vinden ze niet mooi, want dat koppelen ze aan hoe vloeiend goedkope tv-series eruit zien (en real life beelden die we zelf om ons heen zien, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Duidelijk.

Als ik het goed begrijp komt dat dan neer op een setting waarbij noch de tv noch de pc iets aan interpolatie doet maar worden de frames simpelweg 5 keer getoond (24 beeldjes in 120 refreshes per seconde). Je hebt dan geen motion interpolation artifacts. _/-\o_

Verder past 24p van films precies 5 keer in 120 dus geen judder want geen 3:2 pull-down! _/-\o_

Maar je hebt dan natuurlijk wel gewoon een framerate van 24p. Dat laatste betekent dus wel alle 24p stutter die er in de film zit. En dat is afhankelijk van de persoon :> of ;(

Iemand die er een beetje gevoelig voor is gaat 24p stutter zeker zien bij panning shots, helemaal op OLED paneel wat zo snel is in het aan/uitzetten van de pixels dat het frame extra lang in beeld blijft. Dat is waar veel mensen tegenaan lopen bij OLED: het is té snel voor het huidige low-fps filmbronmateriaal.

Om stutter uit te bannen bij een 24p source zal iemand toch motion interpolation moeten toepassen, en dan krijg je weer te maken met motion artifacts door fouten in de interpolatie. :X

Gelukkig willen veel mensen die stutter juist, want dat 'hoort' bij de film, zo is ie immers opgenomen en wellicht heeft de regisseur wel artistiek gebruik gemaakt van die stutter. Die vinden die stutter dus super. Te vloeiend vinden ze niet mooi, want dat koppelen ze aan hoe vloeiend goedkope tv-series eruit zien (en real life beelden die we zelf om ons heen zien, maar dat terzijde).
Mee eens.
Je kunt de bron niet upgraden en er een geheel nieuwe versie van maken.
Probeer je dit wel wijk je dus behoorlijk af van het origineel.
Uiteindelijk is de beeldkwaliteit net zo goed als de bron en betekent dit niet altijd dat dit meteen de hoogste standaard is geworden die de TV kan weergeven.
Gelukkig wordt het bronmateriaal ook steeds beter en houdt men steeds meer rekening met de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordian Knot
  • Laatst online: 26-05 16:38
@pennywise666 Misschien overheen gelezen maar zie niet zou je nou bedoelt je hebt het over "Als je deze testvideo op een PC kan afspelen..." Ik zie verder ook geen linkje; zou je deze nog ff kunnen posten? Ik wil het ook graag proberen.

Heb zelf inmiddels de aanbevolen instelling van rtings.com al overgenomen, die overigens maar op 2 punten anders was dan out-of-the-box. Echter, bij tv kijken (wat ik overigens niet zo heel belangrijk vind) zie het er soms echt heel slecht uit; zwart verkleurt in blokken en flikkert als ik het zo goed beschrijf. Snap wel dat de beperking v/d beeldkwaliteit gewoon zichtbaar wordt met de huidige technologie, maar ben toch benieuwd of dit niet wat beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
Gordian Knot schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:37:
zwart verkleurt in blokken en flikkert als ik het zo goed beschrijf. Snap wel dat de beperking v/d beeldkwaliteit gewoon zichtbaar wordt met de huidige technologie, maar ben toch benieuwd of dit niet wat beter kan.
Bekende LG issue. Wachten op een firmware update die dit misschien oplost/een ander merk OLED kopen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordian Knot
you're shitting me! Dacht toch aardig m'n huiswerk gedaan te hebben, maar dit klinkt toch wel vrij slecht dan.
Ben verder toch echt wel tevreden hoor, dus een andere tv komt er niet in.

Heb je wat links of bronnen waar dit gemeld wordt? Ik vraag me nl ook af of dit verdwijnt wanneer ik op CI+ module overstap. Ga zo eens even testen wat het verschil is tussen de humax en de horizon. Die horizon was beduidend minder op m'n plasma dan de humax; maar ja die Horizon is dan ook zoooooooo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 14:00
Gordian Knot schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:54:
Heb je wat links of bronnen waar dit gemeld wordt? I
Lees de laatste paar pagina's van deze thread :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ousselg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Mag ik vragen waarom je streamt vanaf je dreambox ? Je dreambox kan je op je tv aansluiten en daar ziggo kijken? Of zeg ik nu iets doms...
Ja dat is heel logisch dat je dat op die manier aansluit.
Maar ik kijk graag in een klein tv window in de rechter hoek onderin TV terwijl ik de rest van het scherm gebruik voor PC activiteiten. Mijn eigen ontworpen Picture in Picture;)
Cap schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Duidelijk.

Ja precies, bij de purist moet je hier niet mee aan komen;)
Maar ik zie voor de rest helemaal geen 24p stutter in films. Dat heb ik alleen eens gezien bij de wat oudere SD films die analoog zijn opgenomen.
Verder doe ik ook gewoon met HDR switchen naar 1080p120. Wanneer ik 2160p23 switch,loopt het geluid niet synchoon wat ik wel kan aanpassen,maar dan loopt het weer niet gelijk met ziggo in dezelfde MPC-HC dus.
Ik zie geen enkel verschil met HDR wanneer MadVR dit downscaled naar 1080p en de tv dit vervolgens weer upscaled trouwens. Het zal er wel zijn,maar ik zie het echt niet,terwijl ik toch 2 meter van de tv zit.
Gordian Knot schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:37:
@pennywise666 Misschien overheen gelezen maar zie niet zou je nou bedoelt je hebt het over "Als je deze testvideo op een PC kan afspelen..." Ik zie verder ook geen linkje; zou je deze nog ff kunnen posten? Ik wil het ook graag proberen.

Heb zelf inmiddels de aanbevolen instelling van rtings.com al overgenomen, die overigens maar op 2 punten anders was dan out-of-the-box. Echter, bij tv kijken (wat ik overigens niet zo heel belangrijk vind) zie het er soms echt heel slecht uit; zwart verkleurt in blokken en flikkert als ik het zo goed beschrijf. Snap wel dat de beperking v/d beeldkwaliteit gewoon zichtbaar wordt met de huidige technologie, maar ben toch benieuwd of dit niet wat beter kan.
Duidelijk zichtbare macroblocking door lage kwaliteit content hebben alle LG tv's last van.
Verder heb jij ook zoals zovelen en net als mij, last van het "macroblock flashing probleem".
De overgang vanuit zwart gaat niet soepel waardoor het flasht.
Dit moet te fixen zijn,want ik kan het zelf ook metr Madvr.

https://www.avforums.com/...ime-scene-inside.2204059/
Brad Pitt schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Bekende LG issue. Wachten op een firmware update die dit misschien oplost/een ander merk OLED kopen :)
Bij andere merken hebben sommigen er ook last van.
Dus het blijft hoe dan ook een loterij.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywise666 op 04-01-2019 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ousselg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:34:
[...]
@ousselg, ik weet niet hoeveel tuners zijn Dreambox heeft, maar de kans is redelijk groot kan ie beiden zou kunnen doen. Zijn PIP voorbeeld op PC desktop is echter een prettige bijkomstigheid, een eventueel permanent zender logo zal dan minuscuul zijn 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordian Knot
]Brad Pitt schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Lees de laatste paar pagina's van deze thread :)
[/quote]

Done! Was haast vergeten hoe het is om tweaker te zijn en alsmaar mee te gaan in de nieuwste features. Ik ga echter niet upgraden de komende 10 jaar en hopelijk nog langer. Topmodelletje plasma deed het nog perfect
na 10 jaar en het heeft met heel wat moeite gekost af te zien van "pas een nieuwe kopen als ie poef zegt" 8)7 Maar +5 inch beeld, kleiner fysiek en minder dan 1/3 van het stroomverbruik was voor mij toch doorslaggevend. Iemand nog interesse in een vette plasma? ;)

Qua LG issue ga ik nog wat ff wat knoeien met beeld, Horizon en Humax met elkaar vergelijken en dan zien we het wel. Met het vooruitzicht dat de Horizon en de Dune Mediaplayer overbodig zijn ben ik weer een stukje blijer. Nogmaals, de LG mediaplayer is super; speelt bijna alles af en zeer, zeer snel. Hier werkt de magic remote ook gewoon prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Gordian Knot op 04-01-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
hardware-lover schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:36:
[...]

@ousselg, ik weet niet hoeveel tuners zijn Dreambox heeft, maar de kans is redelijk groot kan ie beiden zou kunnen doen. Zijn PIP voorbeeld op PC desktop is echter een prettige bijkomstigheid, een eventueel permanent zender logo zal dan minuscuul zijn 😏
Idd, er zijn dreamboxen met meedere tuners dus is zo'n stream niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie van jullie heeft nu meer dan twee jaar hetzelfde OLED paneel zonder inbrandingen. Het is een grote misperceptie door te denken dat inbranding enkel voor komt door langdurig statisch gebruik. Helaas denken de meesten hier dat dit nog steeds zo is. Het inbranden werkt net wat anders dan plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Anoniem: 1162778 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:57:
Wie van jullie heeft nu meer dan twee jaar hetzelfde OLED paneel zonder inbrandingen.
Steekt hand op. Heb hier een E6 en deze staat elke dag wel aan. Eerlijk is eerlijk, er wordt geen reguliere tv bij ons in huis gekeken. Echter er wordt wel gewoon series/films op gekeken en veel op gegamed en daarvan zien we geen logotjes of UI in het beeld gebrand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ghstly schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Steekt hand op. Heb hier een E6 en deze staat elke dag wel aan. Eerlijk is eerlijk, er wordt geen reguliere tv bij ons in huis gekeken. Echter er wordt wel gewoon series/films op gekeken en veel op gegamed en daarvan zien we geen logotjes of UI in het beeld gebrand staan.
Hoeveel uur gemiddeld denk je dat het aanstaat? Als er weinig op gekeken wordt dan verklein je de kans natuurlijk ook aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
ghstly schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Ben ook benieuwd hoelang je gemiddeld tv kijkt/gamed per dag en of je weleens een test van de kleuren hebt gedaan om te zien of je geen banding issues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 17:02

Puck

W32.Deadcode.A

Wie van jullie heeft nu meer dan twee jaar hetzelfde OLED paneel zonder inbrandingen. Het is een grote misperceptie door te denken dat inbranding enkel voor komt door langdurig statisch gebruik. Helaas denken de meesten hier dat dit nog steeds zo is. Het inbranden werkt net wat anders dan plasma.
:w
Netflix, Plex, TV, PS4, Twitch en af en toe andere apps (in die volgorde). Elke avond gemiddeld 4 uur aan en in het weekend vaak ook overdag. Nergens last van op mijn B6.

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 04-01-2019 14:35 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
Anoniem: 1162778 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Hoeveel uur gemiddeld denk je dat het aanstaat? Als er weinig op gekeken wordt dan verklein je de kans natuurlijk ook aanzienlijk.
Zeker zo'n 4-5 uur. Er zijn geen banding issues, maar ik gebruik wel m'n eigen instellingen en dat doen de meesten hier op het forum. Dus geen standaard profiel, geen max backlight maar ongeveer de helft of misschien nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ousselg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Idd, er zijn dreamboxen met meedere tuners dus is zo'n stream niet nodig.
Mijn dreambox heeft 1 tuner.
Maar wat heeft het er mee te maken hoeveel tuners een dreambox heeft?
Het punt is dat ik hem naar mijn PC moet streamen,wil ik hem bekijken via MPC-HC.
Of wat bedoel je?
Sterker nog,ook bij langdurig statisch PC gebruik (2500 uren) heb ik er geen last van.

[ Voor 38% gewijzigd door pennywise666 op 04-01-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Volgens mij kan je een dvb kaartje kopen voor je pc en dan kan je de dreambox rechtstreeks aansluiten op je pc en hoef je geen stream te gebruiken (zonder alle nadelen van streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ousselg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:49:
Volgens mij kan je een dvb kaartje kopen voor je pc en dan kan je de dreambox rechtstreeks aansluiten op je pc en hoef je geen stream te gebruiken (zonder alle nadelen van streamen).
Ja,zou ook kunnen geloof ik,maar die oplossing vind ik wat minder naast de extra kosten.
En er is geen enkel nadeel van lokaal streamen. Meer voordelen en zelfs beter beeld door Madvr en alle mogelijkheden die je daarmee hebt.
En opnemen doe ik met "DVBlink for Dreambox"

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 04-01-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Oats
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07-2020
Denken jullie dat het echt 'gevaarlijk' is om OLED backlight continu op 85 te zetten? Dus ook bij SDR content...

Ik ben over het algemeen heel tevreden me de LG C8, het enige minpuntje vind ik gewoon dat de tv vrij dim is in vergelijking met mijn vorige Sony LED tv. Denk dat dit normaal is bij OLED, maar om die reden vind ik alles onder de 85 bij OLED backlight echt veel te donker... Heb natuurlijk wel schrik dat ik hiermee de levensduur van mijn tv sterk verminder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:40:
Denken jullie dat het echt 'gevaarlijk' is om OLED backlight continu op 85 te zetten? Dus ook bij SDR content...

Ik ben over het algemeen heel tevreden me de LG C8, het enige minpuntje vind ik gewoon dat de tv vrij dim is in vergelijking met mijn vorige Sony LED tv. Denk dat dit normaal is bij OLED, maar om die reden vind ik alles onder de 85 bij OLED backlight echt veel te donker... Heb natuurlijk wel schrik dat ik hiermee de levensduur van mijn tv sterk verminder...
Kans op inbranden lijkt mij wel wat groter dan ja.
Maar ik daag je uit: Probeer eens een paar weken te wennen aan een lager oledlight.
Of staat ie naast het raam met daglicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Volgens mij is 85 veel te hoog van wat ik zo lees maar ik heb zelf nog geen c8 dus kan je daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:40:
[..]
Heb natuurlijk wel schrik dat ik hiermee de levensduur van mijn tv sterk verminder...
Welnee. Het ligt natuurlijk ook aan hoe je naar je scherm kijkt. Heb je bijvoorbeeld veel lichtbronnen aanstaan terwijl je naar je favo content kijkt dan moet je juist een hogere backlight hebben wil je prettiger kijken. Ik heb het voor onze thuissituatie wat lager gezet omdat we vaker HDR/Dolby Vision materiaal kijken en dan niet gelijk onze ogen eruit gestraald willen hebben. Daarnaast zitten we juist dan vaak wat in dimlicht. Echter in reviews kon ik juist niets vinden dat aanpassen van backlight iets uitmaakt qua levensduur. Hoor graag een tegenargument natuurlijk.

edit: aanvulling nog, je hebt natuurlijk deze test wat een jaar loopt maar goed dat is continue burn-in test op max backlight: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

Sorry ja het bestaat wel die burn-in zoals met elk scherm, maar komende van een plasma scherm waar je maar tegen hoefde te blazen om een burn-in te krijgen vind ik het bij een oled echt zwaar overtrokken.

[ Voor 18% gewijzigd door ghstly op 04-01-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb mijn tv haaks op een groot 2 bij 2,5m raamoppervlak staan. En ik heb het het oled lampje gewoon op 85 staan. Heb een gruwelijke hekel aan alle lampen uit en de enige verlichting is je oled paneel, al staat ie op oled lampje 30 of lager. Daar raken mijn ogen iig veel vermoeider van en kijkt gewoon niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Joosie200 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:49:
Ik heb mijn tv haaks op een groot 2 bij 2,5m raamoppervlak staan. En ik heb het het oled lampje gewoon op 85 staan. Heb een gruwelijke hekel aan alle lampen uit en de enige verlichting is je oled paneel, al staat ie op oled lampje 30 of lager. Daar raken mijn ogen iig veel vermoeider van en kijkt gewoon niet fijn.
Wat grappig,bij mij is het omgekeerd. Ik heb er een gruwelijke hekel aan om ook maar 1 lampje aan te hebben;) Op die manier smelt het zwart van de tv samen met de donkere omgeving zodat het lijkt of de tv in de lucht hangt. Met oledlight 35 en gamma 2.4.
Maarja goed, bij mij staat ie dan ook in de slaapkamer,dat is wat anders.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywise666 op 04-01-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Oats
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07-2020
pennywise666 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Kans op inbranden lijkt mij wel wat groter dan ja.
Maar ik daag je uit: Probeer eens een paar weken te wennen aan een lager oledlight.
Of staat ie naast het raam met daglicht?
Ik kijk bijna enkel in de avond tv, dus het is er vrijwel helemaal donker wanneer ik hem gebruik... Maar toch vind ik het met een lager oledlight er allemaal onnatuurlijk dim uitzien. Misschien moeten mijn ogen hier inderdaad even aan kunnen wennen aangezien ik het felle licht van een edge lit led tv gewoon ben. Het liefst van al zou ik hem zelf altijd op 100 zetten wat oled backlight betreft. Zelf dan is hij nog een pak dimmer dan mijn vorige led tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inbranden is slijtage van het lampje. Een OLEDje (maar bijv ook CRT/plasma fosfors) slijt sneller hoe hoger je lichtoutput zet en hoe lichter de kleur die je hem laat tonen. Meer energie, warmte, lichtuitstraling. Daar is natuurkundig geen ontkomen aan. Dus voor maximale levensduur en gemoedsrust OLED-lampje op 1 en dan alleen schimmige nachtbeelden tonen natuurlijk. :*)

Een andere vraag is of bij normaal gebruik (nogal rekbaar) gedurende een normale levensduur (nogal rekbaar) een OLED-lampje instelling van 85 zichtbare problemen gaat opleveren bij normale content.

Mijn vermoeden is: ja, je gaat het in de loop der jaren (hoeveel jaren, geen idee) zien als je goed oplet.
Maar aan de andere kant: het is er dan wel, maar het gros van de mensen let niet goed op / gaat het niet zien (of dumpt hun tv al voor een nieuwe voordat het ze op gaat vallen).

Check de rtings burn in tests corrigeer de testduur omhoog voor het aantal uren dat je minder kijkt per dag dan deze tests en je hebt je worst-case scenario, want slijtage gaat natuurlijk harder als je een lampje lekker lang achter elkaar laat branden dan wanneer je dezelfde duur verdeelt in tussenpozen met een afkoelperiode:
https://www.rtings.com/tv...etention-burn-in-lcd-oled
https://www.rtings.com/tv...etention-burn-in-lcd-oled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
Evil Oats schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik kijk bijna enkel in de avond tv, dus het is er vrijwel helemaal donker wanneer ik hem gebruik... Maar toch vind ik het met een lager oledlight er allemaal onnatuurlijk dim uitzien. Misschien moeten mijn ogen hier inderdaad even aan kunnen wennen aangezien ik het felle licht van een edge lit led tv gewoon ben. Het liefst van al zou ik hem zelf altijd op 100 zetten wat oled backlight betreft. Zelf dan is hij nog een pak dimmer dan mijn vorige led tv.
Ja joh,dan moet je echt gewoon ontwennen van de LCD techniek hoor en helemaal nu je zegt dat je in het donker kijkt ook.
Ik kijk helemaal in het donker met 35 oledlight en gamma 2.4.
Met een beetje verlichting zou je hem op 45 of 50 kunnen zetten.
Pagina: 1 ... 160 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.