Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:21
Excuses, ik bedoelde te reageren op BaZZeHH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Atomsk schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Heb zelf de ondertitels maar op geel gezet.
Je reactie is al twee maanden oud, maar ik wil hier toch even op reageren. Ik heb sinds april een C7 en ook vrij snel de ondertiteling op geel ingesteld.

De laatste tijd dacht ik wat image retention in het gebied waar meestal de ondertitels staan te bespeuren, maar ik heb er verder geen aandacht aan besteed. Ook een beetje uit zelfbescherming: als ik ontdek dat er inderdaad iets aan de hand is ga ik alleen maar daarop letten :P

Gisteravond met gezelschap The Lion King gekeken (4K, HDR), zonder ondertiteling, en ik schrok behoorlijk.. elke keer dat er een geel / rood / oranje vlak in beeld was (en dat is vaak bij deze film!) op de plek waar normaliter de ondertiteling zichtbaar is zag je twee grijzige balkjes waar de brightness beduidend lager was dan in de rest van het beeld. Echt opvallend en lelijk.

Ik misbruik de tv verder niet. Ongeveer de helft van de kijkuren is met ondertiteling. De uren voordat we The Lion King gingen kijken waren zonder ondertiteling. Ik kijk altijd met energy saver aan, meestal in een verduisterde kamer (dus flink lagere brightness). Ook is de tv altijd ingeplugd, zodat hij netjes zijn eigen anti-retentie maatregelen kan laten draaien. En daar zit je dan met twee grijsgele balkjes op een savannelandschap of Simba zelf..

Vannacht heb ik de pixel refresh (van een uur) laten draaien. Het lijkt op het eerste gezicht goed geholpen te hebben, maar vanavond als het echt donker is weet ik het pas zeker. De komende jaren 2x per jaar de refresh draaien vanwege de ondertitels lijkt me niet echt een goed idee.

Samenvatting: pas op met gele ondertiteling ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:40
Ik heb ze op donkergrijs staan, werkt perfect en nog prima zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1154473

ousselg schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:34:
Ik lees dat Art en Craft de c8 65 te koop heeft voor 2279 minus cashback 1779.- . Nette prijs maar is het verstandig om nog te bestellen? Er is kans dat ze niet voor 7 januari leveren en dan kan je geen aanspraak maken op de cashback volgens mij?
Factuur datum is bepalend.

Maar dit hoort eigenlijk hier thuis:

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Gizz schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:03:
[...]

Vannacht heb ik de pixel refresh (van een uur) laten draaien. Het lijkt op het eerste gezicht goed geholpen te hebben, maar vanavond als het echt donker is weet ik het pas zeker. De komende jaren 2x per jaar de refresh draaien vanwege de ondertitels lijkt me niet echt een goed idee.

Samenvatting: pas op met gele ondertiteling ;)
Doe de C7 dat pixelrefresh niet automatisch zoals de C8? Er is trouwens niets mis met het draaien van een pixel refresh. Toestel gaat er niet kapot van

In principe doet de C8 dat als hij naar standby gaat. Voorwaarde was volgens mij wel dat de energy savings uit moesten. Correct me if i am wrong.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 1154473 op 31-12-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 00:58

F55

Mijn Onkyo TX-NR686 receiver geeft regelmatig geen geluid door van mijn LG 55C8 TV via ARC uit tv, en via ARC in op de Onkyo .
De Kabel is goed (verwisseld).
Uit en aanzetten van de receiver helpt niet, na spanning even van de receiver werkt het weer.
Dit is natuurlijk niet werkbaar! iemand anders problemen met ARC geluid doorgifte van een LG C8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1154473 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:28:

Doe de C7 dat pixelrefresh niet automatisch zoals de C8? Er is trouwens niets mis met het draaien van een pixel refresh. Toestel gaat er niet kapot van

In principe doet de C8 dat als hij naar standby gaat. Voorwaarde was volgens mij wel dat de energy savings uit moesten. Correct me if i am wrong.
De c7 doet dat ook mits ingesteld natuurlijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

F55 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:35:
Mijn Onkyo TX-NR686 receiver geeft regelmatig geen geluid door van mijn LG 55C8 TV via ARC uit tv, en via ARC in op de Onkyo .
Uit en aanzetten van de receiver helpt niet, na spanning even van de receiver werkt het weer.
Dit is natuurlijk niet werkbaar! iemand anders problemen met ARC geluid doorgifte van een LG C8?
Misschien een firmware update van de Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 1154473 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:28:

Doe de C7 dat pixelrefresh niet automatisch zoals de C8?
Jazeker. Daarom mijn verbazing dat ik toch image retention zie.
l3art schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:37:
[...]

De c7 doet dat ook mits ingesteld natuurlijk.
Volgens mij kun je het niet instellen. Alleen de handmatige 1 uur refresher kun je aanzetten, voor zover ik weet is er geen optie om het automatische systeem uit te schakelen. Zolang de stekker in het stopcontact zit zou hij het moeten doen.
F55 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:35:
Hier hetzelfde met mijn Onkyo TX-NR414 en C7. Omdat het probleem zich beperkt tot ongeveer 1x per maand heb ik het tot nu toe gehouden op de stekker eruit trekken en er weer inpluggen. Naar een permanente oplossing heb ik nog niet gezocht.

[ Voor 31% gewijzigd door Gizz op 31-12-2018 12:03 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55

F55

THX schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:48:
[...]

Misschien een firmware update van de Onkyo?
Heb ik inderdaad net gedaan had ik over het hoofd gezien de laatste van dec
TX-NR686
(Version 1030-6000-1040-0010 )

Minor bug fixes and stability improvements.

Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Gizz schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:00:
[...]

Jazeker. Daarom mijn verbazing dat ik toch image retention zie.

[...]

Volgens mij kun je het niet instellen. Alleen de handmatige 1 uur refresher kun je aanzetten, voor zover ik weet is er geen optie om het automatische systeem uit te schakelen. Zolang de stekker in het stopcontact zit zou hij het moeten doen.

[...]

Hier hetzelfde met mijn Onkyo TX-NR414 en C7. Omdat het probleem zich beperkt tot ongeveer 1x per maand heb ik het tot nu toe gehouden op de stekker eruit trekken en er weer inpluggen. Naar een permanente oplossing heb ik nog niet gezocht.
Bij mij echt wel 50 % van de keren dat ik van ARC gebruik wil maken heel frustrerend ook omdat je niet weet of het door de TV of receiver komt, wel net de laatste firmware van Onkyo er opgezet, had ik over het hoofd gezien Auto update staat bij mij uit.

TX-NR686

Wie weet help dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb met mijn combinatie van mijn Onkyo TX-NR636 i.c.m. mijn C7 nog nooit problemen met ARC gehad. Zowel de Onkyo als de C7 hebben op dit moment de nieuwste fw versies, maar ook met vorige versies werkte het altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 16:03
Ik ben een Noob op dit gebied en orienteer me voor een mooie Oled tv.
Ik heb de posts gelezen mbt rententie van oa Subtitles en ik vraag me af hoe dat kan, immers de text wisselt toch steeds ?

Ben zelf altijd een fan van gele subs (op de tablet, notebook, etc) maar moet ik dat nu op een LG oled als een potentieel probleem zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Bij mijn C8 heb ik daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-11-2022
@pwh53 Ik heb mijn module in een andere tv gedaan (op een adres een straat verder) en de module werkt zoals het hoort. De rode knop op die tv activeerde Ziggo on demand. Ik kon daar mijn gegevens invoeren (betaalcode en kinderslot). Ook nog even op mijn adres een Humax box aangesloten op mijn tv. Ook de Humaxbox riep gewoon Ziggo on demand op. Hieruit kan ik cocluderen dat de bekabeling ed ook in orde is. Het lijkt nu toch wel erg veel op een instelling van de tv. De rode knop activeert de functie "opnemen" maar moet "Ziggo ondemand" activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tweaker t, even om het helder te krijgen, niet dat we "iets" over het hoofd zien. Je TV is bedoeld voor de Nederlandse markt, is geen "grijs" import model?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
Nee, ik mag hopen van niet. Gekocht bij IEar in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:00:
[...]

[...]

[...]
Vraag mij af of dat inderdaad zo is. Doet die auto pixelrefresh het zeker als er een energy/ecomodus aan staat?! Ik betwijfel het.
Bomberman71 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:31:

maar moet ik dat nu op een LG oled als een potentieel probleem zien ?
Neen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1154473 op 31-12-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 1154473 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:35:
[...]

Vraag mij af of dat inderdaad zo is. Doet die auto pixelrefresh het zeker als er een energy/ecomodus aan staat?!
De enige energiebesparing die ik aan heb staan is energiebesparing op automatisch bij de beeldscherminstellingen. Niet omdat ik energie wil besparen, maar omdat ik overdag geen donker scherm of 's avonds een te fel scherm wil hebben. Het enige dat die modus doet is aan de hand van het omgevingslicht de helderheid maximaliseren. Uit de handleiding:
- De functie Energiebesparing gebruiken

Vermindert het stroomverbruik door de piekhelderheid van het scherm aan te passen.

Automatisch: De sensor van de televisie detecteert het omgevingslicht en past de helderheid van het scherm automatisch aan.
Onder de algemene instellingen staan zaken als quickstart+ (zodat de tv snel uit standbye komt) aan, en de ecomodus waarbij hij juist extra dingen uitschakelt in standbye staat uit. Dit zijn voor zover ik weet de standaard fabrieksinstellingen.

Overigens staat bij geen enkele van deze instellingen expliciet benoemd dat het invloed heef op de automatische pixel refresh.
Bomberman71 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:31:
Ik heb de posts gelezen mbt rententie van oa Subtitles en ik vraag me af hoe dat kan, immers de text wisselt toch steeds ?
De inhoudelijke tekst wisselt inderdaad steeds. De positie van de twee regels tekst is echter vrij constant. Je houdt dus twee horizontale balkjes in je beeld waar bovengemiddeld veel (knal)geel wordt vertoond t.o.v. de gemiddelde kleuren van tv-series en films.
Ben zelf altijd een fan van gele subs (op de tablet, notebook, etc) maar moet ik dat nu op een LG oled als een potentieel probleem zien ?
Er zijn een aantal mensen die zeggen dat ze nergens last van hebben. Datzelfde zou ik een maand geleden ook volmondig hebben beaamd. De problemen lijken nu (overdag) weg na de pixel refresh gebruikt te hebben. Of het ook weg blijft en hoe zichtbaar de slijtage is na 5 jaar tv-kijken i.p.v. de 8 maanden die ik de tv nu heb gebruikt durf ik niet te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizz op 31-12-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:49:
[...]

De enige energiebesparing die ik aan heb staan is energiebesparing op automatisch bij de beeldscherminstellingen. Niet omdat ik energie wil besparen, maar omdat ik overdag geen donker scherm of 's avonds een te fel scherm wil hebben. Het enige dat die modus doet is aan de hand van het omgevingslicht de helderheid maximaliseren.
Ja, dat snap ik, maar dat was vraag niet. De vraag was of pixel refresh wel werkt als je je tv uitdoet en er een eco/energy besparingsstand aan staat in de settings> Ik weet het niet, maar misschien dat een ander daar licht over kan laten schijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:21
Anoniem: 1154473 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:02:
[...]

Ja, dat snap ik, maar dat was vraag niet. De vraag was of pixel refresh wel werkt als je je tv uitdoet en er een eco/energy besparingsstand aan staat in de settings> Ik weet het niet, maar misschien dat een ander daar licht over kan laten schijnen...
De automatische pixel refresh welke in werking treedt als de tv op standby wordt gezet werkt altijd. Dit staat los van enige eco of besparings modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 12:35
tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
@pwh53 Ik heb mijn module in een andere tv gedaan (op een adres een straat verder) en de module werkt zoals het hoort. De rode knop op die tv activeerde Ziggo on demand. Ik kon daar mijn gegevens invoeren (betaalcode en kinderslot). Ook nog even op mijn adres een Humax box aangesloten op mijn tv. Ook de Humaxbox riep gewoon Ziggo on demand op. Hieruit kan ik cocluderen dat de bekabeling ed ook in orde is. Het lijkt nu toch wel erg veel op een instelling van de tv. De rode knop activeert de functie "opnemen" maar moet "Ziggo ondemand" activeren.
weet je nu wat het is,ik dacht de module,dat die het interactive niet herkende en daarom vd rode knop de directe opname knop maakte.dan moet het ergens in het sub-menu vd cam (die 4 sub-menu's) zitten toch vreemd.praat nu ook wat makkelijker met LG,humax werkt wel,en de module werkt ook in een andere tv.nogmaals succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
@ pwh53 Bedankt, wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

F55 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:16:
[...]

Bij mij echt wel 50 % van de keren dat ik van ARC gebruik wil maken heel frustrerend ook omdat je niet weet of het door de TV of receiver komt, wel net de laatste firmware van Onkyo er opgezet, had ik over het hoofd gezien Auto update staat bij mij uit.

TX-NR686

Wie weet help dit.
Heb ooit een 626 gehad maar release notes waren altijd karig.
Heb nu een Denon en in de laatste updates wordt ARC compatibiliteit een aantal keren genoemd, dus zou zomaar kunnen dat andere merken dit ook beetpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 16:03
@Gizz Bedankt voor je duidelijke antwoord ..

Medio Mei ga ik voor een nieuwe TV dus ik heb nog wat tijd om rond te kijken.
Het wordt sowieso een 65 inch en bij LG had ik qua prijs echt wel de meeste keuze en kwamen in reviews erg goed uit de test.
Iets wat ik niet wil is het nadeken over het gebruik en dus een bepaalde disipline te hanteren teneinde Retentie te voorkomen.
Zal naast het Oled gebeuren ook eens serieus gaan kijken naar Qled. Vond de beeldkwaliteit bij de MM met de draaiende demo's bijzonder indrukwekkend en het zwart leek op de top modellen toch ook behoorlijk zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 20:51
Ik zit ook serieus na te denken over Qled ondanks alle verhalen dat Oled superieur is. Ik heb regelmatig mijn tv vergeten uit te zetten (voor ik de slaap functie ontdekt had) en de tv heeft toen gerust een halve dag op hetzelfde beeld gestaan. Na 5 jaar zie ik wel wat banding maar niet heel erg. Erg lastig om te kiezen. Als ik op C9 of Qled 2019 (voor hdmi 2.1 en freesync etc) wil wachten dan hoop ik dat er scherpe prijzen zitten aan te komen anders moet ik het nog een jaar doen met mijn tv uit 2013 :|

[ Voor 4% gewijzigd door ousselg op 31-12-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-05 16:14

Qon

ousselg schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:41:
Ik zit ook serieus na te denken over Qled ondanks alle verhalen dat Oled superieur is. Ik heb regelmatig mijn tv vergeten uit te zetten (voor ik de slaap functie ontdekt had) en de tv heeft toen gerust een halve dag op hetzelfde beeld gestaan. Na 5 jaar zie ik wel wat banding maar niet heel erg. Erg lastig om te kiezen. Als ik op C9 of Qled 2019 (voor hdmi 2.1 en freesync etc) wil wachten dan hoop ik dat er scherpe prijzen zitten aan te komen anders moet ik het nog een jaar doen met mijn tv uit 2013 :|
Bij mij gaat altijd de screensaver aan na (volgens mij) 10 minuten stilstaand beeld. Als je gewoon een beetje rekening houd met semi-statische interfaces (zoals met een klok en verder alles statisch), dan heb je zo goed als geen kans op inbranden. Ik gebruik inmiddels mijn C7 bijna 18 maanden en geniet nog elke keer van elk beeld, en met name donkere scenes (ben groot fan van Horror, dus die zijn er nogal veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
Je weet zeker dat je via de CI module zit te kijken? Dus niet via de kabeltuner van de tv zelf? Als je via de module kijkt moet je alle zenders in je pakket kunnen zien. Zo niet dan zit je waarschijnlijk via de interne tuner van de tv zelf te kijken en krijg je wel wat Ziggo zenders maar niet alles.

Just my two cents.

Aanvulling:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Bovenstaande heb je ingevoerd bij installatie van die CI module?
Als je bij netwerk-id 4444 hebt staan dan kijk je ongecodeerd naar Ziggo en heb je dus geen interactieve tv.

[ Voor 13% gewijzigd door Qapla1 op 31-12-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
Ja, ik kan alle zenders zien. Ook de CI+ module wordt herkend. Frequentie en netwerk ID gaf de tv zelf zoals u aangeeft. Modulatie en symboolsnelheid heb ik niet ingevoerd en kan ik ook niet terug vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door tweaker t op 31-12-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:29
vraagje aan de mensen die hun paneel willen laten omruilen omdat ze dode pixels hebben:
Ik heb dit vorige week ook eens bekeken op een witte achtergrond en heb 1 dode (zwart) en 1 luie (rood of groen) gevonden. Ik kon dit zien door mijn ogen op 20 cm van het scherm te houden (deed pijn aan de ogen). Vanaf ik 1 stap achteruit zette zag ik deze pixels niet meer. betreft 65 inch c8 tv. zien jullie dit dan vanop kijkafstand? Ik zou eerder denken dat dit een cluster van dode pixels is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:06:
Ja, ik kan alle zenders zien. Ook de CI+ module wordt herkend. Frequentie en netwerk ID gaf de tv zelf zoals u aangeeft. Modulatie en symboolsnelheid heb ik niet ingevoerd en kan ik ook niet terug vinden.
De registratie van de Magic Motionafstandsbediening ongedaan maken

dit al geprobeerd ? (pagina 11 vd handleiding)

https://www.lg.com/nl/ond...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

[ Voor 25% gewijzigd door pwh53 op 31-12-2018 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

FlameDB schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:21:

. Ik kon dit zien door mijn ogen op 20 cm van het scherm te houden (deed pijn aan de ogen). Vanaf ik 1 stap achteruit zette zag ik deze pixels niet meer.
Typisch iets van: als ik hier druk heb ik daar pijn. Mijn advies?! Niet hier drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
@pwh53 De afstandsbediening heb ik al eens losgekoppeld en opnieuw verbonden. Hielp niet. Ook gekeken of de rode knop bij teletekst wel werkt zoals het hoort, en dat werkt goed. In de loop van de week nog maar eens met LG bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bomberman71 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:31:
Zal naast het Oled gebeuren ook eens serieus gaan kijken naar Qled. Vond de beeldkwaliteit bij de MM met de draaiende demo's bijzonder indrukwekkend en het zwart leek op de top modellen toch ook behoorlijk zwart.
Let er daarbij wel op dat de omstandigheden niet zo zijn als bij je thuis. Hoe lichter de omgeving, hoe eerder iets echt zwart lijkt omdat het contrast met de omgeving erg groot is.

In de gemiddelde Nederlandse huiskamer is het 's avonds tijdens het filmkijken een stuk minder licht dan in de Mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
@tweaker t
Ik krijg bij de NPO zenders na een paar seconden rechtsonderin een rode knop te zien met de tekst "Aan". Als ik dan op de rode knop druk, start de interactieve NPO gemist app. Volgens mij zijn dit de enige zenders die dit ondersteunen, want ik heb het bij geen enkele andere gezien.

Niet elke Ziggo CI+ module is een interactieve CI+ module, dus ze ondersteunen dit ook niet allemaal zoals de decoders dat wel doen:

https://www.ziggo.nl/klan...boxen-en-ci-plus-modules/

Ik heb een SMARDTV module, die het niet ondersteunt. Er zijn er in totaal 4, waarvan 2 het wel en 2 niet ondersteunen:

https://www.ziggo.nl/klan...%20CI%2B%20module/SmarDTV

De hamvraag is: welke CI+ module heb jij? En die je bij jou om de hoek gechecked hebt, was dat ook één van de ondersteunende CI+ modules?

Edit: Ik zie dat ik de plank een beetje misgeslagen heb: jouw CI+ module ondersteunt kennelijk wel degelijk interactieve TV, alleen niet op jouw OLED - wel bij de buurman om de hoek. Jij krijgt ook iets anders rechts onderin te zien dan ik. Lang verhaal kort: ik had beter moeten lezen, maar ben nog steeds benieuwd welke CI+ module je hebt :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Smits360 op 31-12-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

quote]tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
@pwh53 Het lijkt nu toch wel erg veel op een instelling van de tv. De rode knop activeert de functie "opnemen" maar moet "Ziggo ondemand" activeren.
[/quote]

Wat is het verschil tussen de rode toets en de zwarte toets met de rode stip?

[ Voor 63% gewijzigd door pa3eia op 31-12-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
pa3eia schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:58:
quote]tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:51:
@pwh53 Het lijkt nu toch wel erg veel op een instelling van de tv. De rode knop activeert de functie "opnemen" maar moet "Ziggo ondemand" activeren.
[/quote]

Wat is het verschil tussen de rode toets en de zwarte toets met de rode stip?
ja denk ik ook,maar wel vreemd dat na fabrieksinstellingen en daarna land en taal op NL,het niet werkt,zijn module werkt op een andere tv,en humax werkt ook thuis.misschien een kapotte AB,zou niet weten wat er in de tv kapot zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Heb pas geleden de 55c8 gekocht en probeer nu de cashback in te vullen. Blijkt alleen dat ik een serienummer uit de doos moet knippen.

Je voelt hem al aankomen, de doos is al weg... Iemand ervaring met deze situatie?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:40
Nope, maar ik vrees dat je dan echt pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
Een kleine (tijdelijke) doorbraak: Ik kon het niet laten vanavond tijdens het tv kijken voor de zoveelste keer op de rode knop te drukken, met de verwachting de bekende mededeling te krijgen. Ineens verschijnt er rechts boven in beeld de mededeling "motion control wordt niet ondersteund voor vod service" waarna de tv toch overschakelt naar ziggo ondemand. Hier even rond gekeken en weer afgesloten. Daarna heb ik dit nog één keer kunnen herhalen (alleen op kanaal 1). Inmiddels steeds weer de bekende mededeling. pwh53 zit misschien toch het dichtst bij de oplossing met een kapotte ab. Of misschien toch een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AkroBatik schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:36:
Heb pas geleden de 55c8 gekocht en probeer nu de cashback in te vullen. Blijkt alleen dat ik een serienummer uit de doos moet knippen.

Je voelt hem al aankomen, de doos is al weg... Iemand ervaring met deze situatie?
Kijk even op het serienummer op de factuur staat.
Zo niet, webshop/winkel vragen of zij het serienummer op papier of e-mail kunnen verstrekken.
Dan kun je dit als bewijs opsturen.
Ik vermoed dat LG hier dan wel akkoord kan gaan. Het gaat erom dat je een legaal gekochte versie hebt dus betrokken via een LG dealer die meedoen aan de Benelux cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de 65B8 en de 65C8. Voor zover ik kan zien is het grootste verschil dat de C8 de alpha 9 processor heeft en een bredere voet. In hoeverre merk je in het dagelijks gebruik een verschil tussen de processoren? Iemand al enig ervaring hiermee? Vinden jullie het de meerprijs van 500-1000 euro (afhankelijk van of ik de cashback nog red) waard?

Edit: besef net dat de cashback niet gaat lukken, het is inmiddels 1 januari

[ Voor 9% gewijzigd door Ary op 01-01-2019 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ary schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 00:26:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de 65B8 en de 65C8. Voor zover ik kan zien is het grootste verschil dat de C8 de alpha 9 processor heeft en een bredere voet. In hoeverre merk je in het dagelijks gebruik een verschil tussen de processoren? Iemand al enig ervaring hiermee? Vinden jullie het de meerprijs van 500-1000 euro (afhankelijk van of ik de cashback nog red) waard?

Ik zou wat reviews lezen, met name van de B8. Het verschil zit in een aantal subtiele dingen, zoals de ondersteuning voor 120 frames per seconde.
Voor de algemene beeldverwerking, motion afhandeling en kleurweergave lijkt het niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

Wellicht kan je een winkel zover krijgen om een factuur uit te schrijven met als order datum 31 december. In elk geval heb ik begrepen dat LG in januari opnieuw met een cashback actie komt. Maar dan voor de >E8 en hogere modellen. Daar ben ik gisteren over geïnformeerd.

Het grootste verschil tussen de B8 en de C8:
  • De voet/stand
  • De processor
De B8 heeft volgens mij nog de 2017 processor. En de C8 de 2019 processor. Ik zelf vind de B8 voet mooier. Maar de C8 voet is functioneler voor het geluid. Qua processor, dit wordt dan gebruikt om bijvoorbeeld het beeld te verbeteren. Het gegeven blijft dat in de praktijk deze vaak uit wordt gezet. Ik weet niet of dit anno 2018/2019 anders is. Maar veel reviews die komen ook altijd met het advies om het e.e.a. uit te zetten i.p.v. aan. Ik heb de 55" C8 nu nog voor 1199 kunnen kopen. Maar ik zou anders denk ik wel voor de B8 zijn gegaan. Ik denk niet dat een meerprijs van 250 euro gerechtvaardigd is.

De 2019 modellen zullen weer beginnen bij 2000 euro en hoger.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 07:56

Bewijsje moet 14 januari binnen zijn, bij normale levertijd is dat toch geen probleem?

De online registratie moet uiterlijk 7 januari 2019 compleet zijn en het bewijsmateriaal (de originele kassabon en het uitgeknipte serienummer) moeten op 14 januari 2019 door LG ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:28:
Een kleine (tijdelijke) doorbraak: Ik kon het niet laten vanavond tijdens het tv kijken voor de zoveelste keer op de rode knop te drukken, met de verwachting de bekende mededeling te krijgen. Ineens verschijnt er rechts boven in beeld de mededeling "motion control wordt niet ondersteund voor vod service" waarna de tv toch overschakelt naar ziggo ondemand. Hier even rond gekeken en weer afgesloten. Daarna heb ik dit nog één keer kunnen herhalen (alleen op kanaal 1). Inmiddels steeds weer de bekende mededeling. pwh53 zit misschien toch het dichtst bij de oplossing met een kapotte ab. Of misschien toch een software probleem?
Altijd ellende met die CI-modules/sloten. Het is ongeveer net zo voorspelbaar of het werkt als bij ARC. :P

Verhaal is altijd dat TV en module zogenaamd compatible zijn maar toch werkt het dan (net) niet. Dan moet je weer net een ander merk hebben die volgens de specificaties exact hetzelfde is maar het dan wel doet. Dat is al zo sinds die krengen op de markt kwamen en er is nog steeds weinig veranderd. Het blijft vage sh*t.

Het lijkt erop dat het (naast een module swap) met een firmware update op te lossen is. Als LG daar zin in heeft. Jouw melding komt je o.a. hier en hier ook tegen. Melding uit 2013/2014, maar zoals gezegd: sommige dingen veranderen nooit. :P

"Wij hebben net een paar weken onze tv en het ci+ slot met interactive tv van ziggo.
Het abonnement klopt helemaal en de tv is geupdate. Als wij op rode knop duwen van afstandsbediening gaat video on demand lopen maar vervolgens komt de melding motion control ondersteund geen vod. Hoe kunnen we dit probleem oplossen. Ziggo weet het ook niet meer.
Gesteld op 10-10-2014 om 20:02

--------------
Het probleem is bij ons opgelost met een quatro module doet de tv het wel. Dit was de verkeerde module die wij hadden gekregen. Dus voor de mensen die dit ook hebben, bij platte tv wordt je geholpen en zij hebben de juiste module voor je.
Deze mensen zijn fantastisch en behulpzaam.
Geantwoord op 9-12-2014 om 21:14

--------------
Voor het vastlopen van Ziggo On Demand op uw toestel is er een nieuwe software versie (04.33.22) beschikbaar. Deze is echter nog niet te benaderen via het software update menu van de tv zelf.
Deze kun je opvragen bij LG.
0900 5435454
Zij sturen dan via je email je de nieuwe software update toe

Geantwoord op 22-12-2014 om 12:24"

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 01-01-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
AkroBatik schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:36:

serienummer staat ook op de achterkant vd tv,contact opnemen met lg of ze akkoord gaan met een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
tweaker t schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:28:
heb je de andere gekleurde knoppen als eens geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:14
Aankoop moest uiterlijk op 31/12 plaats vinden.

De C8 was tot voor kort goedkoper dan de B8 door de cashback, dus was geen issue. Je kunt Foka bellen om de vragen of je een 65C8 kunt krijgen met een factuur op de 31ste. Anders is wellicht Duitsland een optie. Ik weet niet wat in NL nu het verschil is tussen de B8 & de C8. Zou je bv Foka kunnen vragen wat de beste prijs is voor beide. Met gebruik van soundbar is eigenlijk alleen de CPU anders. Veel geld zou mij dat niet waard zijn omdat in de praktijk niet veel mensen de verschillen zien denk ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Inspired op 01-01-2019 11:07 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
HoppyF schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:20:
Volgens dit artikel op Tweakers gaat Samsung mogelijk ook grote OLED panelen produceren.
Vreemde strategie omdat ze juist zo op OLED afgeven en hun eigen LCD’s promoten.
nieuws: 'Samsung gaat oled-panelen voor laptops en monitoren produceren'
Waar hebben ze ooit openlijk op OLED afgegeven? Lijkt me gek aangezien ze het zelf ook veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Waar hebben ze ooit openlijk op OLED afgegeven? Lijkt me gek aangezien ze het zelf ook veel gebruiken.
Hier dus!

Scherminbranding is een permanent defect in gedeelten van het beeldscherm nadat hetzelfde beeld of dezelfde scène gedurende langere tijd op het scherm te zien is geweest. Soms is een uur al genoeg.

https://www.samsung.com/n...v/picture-quality/#burnin

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 01-01-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inspired schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:31:
[...]
Op Oled TV's vanzelfsprekend, niet op andere producten waarin Oled wordt toegepast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wel wat sneu idd om het dan zelf wel in een telefoons/laptops te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Op Oled TV's vanzelfsprekend, niet op andere producten waarin Oled wordt toegepast.
Uiteraard anders zouden ze hun eigen smartphones en tablets niet meer kunnen verkopen.
Blijft toch al een “uitdaging” voor Samsung om OLED TV’s te gaan produceren omdat ze dan immers toegeven dat OLED misschien toch wel de beste keuze was voor TV’s.
Niet voor eeuwig maar wel zoals het nu is en zo gegroeid is.

Nog even een paar dagen wachten en dan weten we ook waarmee LG gaat komen met de CES.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 01-01-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

HoppyF schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Hier dus!

Scherminbranding is een permanent defect in gedeelten van het beeldscherm nadat hetzelfde beeld of dezelfde scène gedurende langere tijd op het scherm te zien is geweest. Soms is een uur al genoeg.

https://www.samsung.com/n...v/picture-quality/#burnin
Dat is gewoon marketing praat. Ze moeten iets verzinnen. En voor een deel werkt het ook. Hetzelfde met hun QLED televisies. Dat zijn geen echte QLED televisies. Maar LCD televisies met een extra laag eroverheen dat het beeld iets verbeterd. Beetje het idee van een pak vruchtensap met maar 1% echt fruit. Met OLED krijg je 100% echt fruit.

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
After more than 5000 hours, there has been no appreciable change to the brightness or color gamut of these TVs. Long periods of static content have resulted in some permanent burn-in (see the CNN TVs), however the other TVs with more varied content don't yet have noticeable uniformity issues on normal content.
Dus ik lees dat bij een flinke hoeveelheid statische content voor een langere periode (dus honderden zo niet duizenden uren) er burn-in kan optreden. Nou, ik weet niet precies wie hier als consument een televisie koopt om alleen maar statische content te tonen. Maar het kleine percentage mensen die dat doet kan dan een LCD televisie kopen. Dan krijg je alleen het probleem dat de backlight degradeert: https://www.rtings.com/tv...-burn-in-lcd-oled#results En zodoende is de cirkel weer rond.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aex351 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Dat is gewoon marketing praat. Ze moeten iets verzinnen. En voor een deel werkt het ook. Hetzelfde met hun QLED televisies. Dat zijn geen echte QLED televisies. Maar LCD televisies met een extra laag eroverheen dat het beeld iets verbeterd. Beetje het idee van een pak vruchtensap met maar 1% echt fruit. Met OLED krijg je 100% echt fruit.

[...]

Dus ik lees dat bij een flinke hoeveelheid statische content voor een langere periode (dus honderden zo niet duizenden uren) er burn-in kan optreden. Nou, ik weet niet precies wie hier als consument een televisie koopt om alleen maar statische content te tonen. Maar het kleine percentage mensen die dat doet kan dan een LCD televisie kopen. Dan krijg je alleen het probleem dat de backlight degradeert: https://www.rtings.com/tv...-burn-in-lcd-oled#results En zodoende is de cirkel weer rond.
Klopt, het is ook marketing praat maar vooral ook misleiding van de consument.
De gemiddelde consument weet dit allemaal niet en gaat er vanuit dat een fabrikant de waarheid verteld.
Een beetje overdrijven en opscheppen over je eigen product mag wel want daar prikt de consument ook wel doorheen maar continu misleidende informatie verstekken vind ik kwalijk.

Het is zo jammer dat wij (Tweakers) nauwelijks in staat zijn hier iets aan te doen ondanks de prachtige website en het forum. Je bereikt hier wel veel mensen mee maar helaas niet de grote doelgroep.
Misschien iets voor goede voornemens voor het nieuwe jaar!
Het is tenslotte 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 21:33
aex351 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:29:
[...]

[...]

ik zit al 2500 uur continu tegen statische content aan te kijken op mijn desktop, geen enkele retentie of burnin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 17:19
hardware-lover schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Eeuuuhh...
Mijn Samsung 8 note heeft mooi ingebrande iconen. Binnenkort het scherm laten vervangen. Je moet maar even surfen op inbranden en Samsung phone...

Groot verschil is natuurlijk gebruik. Telefoons staan minder lang continu te spelen, gemiddeld genomen toch.

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@kretek1305, ik verwacht dat je het verband mist van mijn reactie 😏

Ik doel op het feit dat Samsung wel zo verstandig is om m.b.t. inbranden alleen naar Oled TV's te verwijzen, niet naar andere (ook eigen) producten waarin Oled is toegepast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Laatst online: 29-03 17:19
hardware-lover schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:36:
@kretek1305, ik verwacht dat je het verband mist van mijn reactie 😏
Had ik inderdaad verkeerd begrepen 7(8)7

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
weet iemand of ik een screensaver handmatig in kan stellen als je bijv muziek via youtube luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Inspired schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:01:
De C8 was tot voor kort goedkoper dan de B8 door de cashback, dus was geen issue. Je kunt Foka bellen om de vragen of je een 65C8 kunt krijgen met een factuur op de 31ste. Anders is wellicht Duitsland een optie. Ik weet niet wat in NL nu het verschil is tussen de B8 & de C8. Zou je bv Foka kunnen vragen wat de beste prijs is voor beide. Met gebruik van soundbar is eigenlijk alleen de CPU anders. Veel geld zou mij dat niet waard zijn omdat in de praktijk niet veel mensen de verschillen zien denk ik.
Top, bedankt voor de feedback. Ik lees inderdaad dat het enig verschil kan maken in beeldkwaliteit. Heb een extern geluidssysteem dus dat zal weinig effect hebben voor me. Ik ga even goed rondkijken. Bedankt voor je reply (uiteraard ook aan de anderen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ary schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:52:
[...]

Top, bedankt voor de feedback. Ik lees inderdaad dat het enig verschil kan maken in beeldkwaliteit. Heb een extern geluidssysteem dus dat zal weinig effect hebben voor me. Ik ga even goed rondkijken. Bedankt voor je reply (uiteraard ook aan de anderen!)
Er is nu overigens weer een cashback. Maar dan op E/W modellen. Wellicht een optie. Kijk in het prijs topic voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:29
Ik heb onlangs gelezen dat iemand die op black friday een LG oled gekocht had een mail had ontvangen ivm de cashback.

Zijn er nog meer ervaringen? Bij mij begin december opgestuurd maar nog niets gehoord totnogtoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

FlameDB schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:29:
Ik heb onlangs gelezen dat iemand die op black friday een LG oled gekocht had een mail had ontvangen ivm de cashback.

Zijn er nog meer ervaringen? Bij mij begin december opgestuurd maar nog niets gehoord totnogtoe...
Zelfde hier, niets gehoord nog. Weet zeker dat ze het hebben ontvangen want heb het aangetekend verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:05
Gewoon geduld hebben jongens, komt allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben wel een vreemde volgorde van werken.

Ik heb 30 okt een C8 OLED gekocht bij FOKA en een dag later de complete cashback ingestuurd, uiteraard alles compleet en perfect aangeleverd en ook online aangemeld met bevestiging van een registatienr. Na een maand maar even gemaild of de boel goed ontvangen was. Ja, dat was het. Moest nog gecontroleerd worden. Ik kreeg 30 dec pas bevestiging dat de cashback goedgekeurd was. Nu nog (max) 8 weken wachten op het geld... En ik ben niet de enige uit die periode bij wie het zo lang duurt.

Anderen hebben op black friday dezelfde tv bij dezelfde winkel gekocht en al weken geleden goedkeuring ontvangen plus een week daarna de cash uitgekeerd. Je kan er dus niets van zeggen. Je ligt bovenop het stapeltje of niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 02-01-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Mfpower

In dubio

Ik heb voor de kerst gebeld en ze hebben me verzekerd dat alles in orde is aangekomen en goedgekeurd. Ik heb geen mail ontvangen, maar ze zeiden dat zelfs die mail nog weken kon duren... misschien hebben zen een cashflow probleem en betalen ze druppelgewijs uit ofzo.
Edit: ik heb wel de registratiemail ontvangen, maar na het insturen van het serienummer/factuur nog niets.

[ Voor 16% gewijzigd door Mfpower op 02-01-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt hem wel via het online webformulier aangemeld. Dan ontvang je namelijk direct een (geautomatiseerde) bevestiging met je registratienummer. Aha, zie je wel... ;)

Het kan best zijn dat ze een regeling hebben van een x aantal per keer, maar dan nog vind de volgorde erg bijzonder dat je mensen die een maand later pas kopen en aanmelden (met dus een veel hoger registratienr) veel eerder cashback ontvangen dan mensen die een maand eerder kochten.

[ Voor 65% gewijzigd door Cap op 02-01-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 12:48
FlameDB schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:29:

3 december verstuurd
20 december bevestigingsmail gekregen
nog geen cashback ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Mfpower

In dubio

Ze gebruiken een stack i.p.v. een queue bij lg denk ik. /nerd mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker t
@pwh53 Ik heb ook de andere gekleurde knoppen geprobeerd. (Uit nieuwsgierigheid, er gebeurde uiteraard niets) Het vreemde is dat het gisteren gisteren werkte. Als onderin beeld het blokje "Ziggo On Demand" verscheen en ik direct op de rode knop drukte verscheen eerst de mededeling "motion control wordt niet ondersteund voor vod service" en daarna werd toch Ziggo On Demand gestart. Vandaag werkt het helemaal niet meer. LG gebeld, die zal mij terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
tweaker t schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:40:
@pwh53 Ik heb ook de andere gekleurde knoppen geprobeerd. (Uit nieuwsgierigheid, er gebeurde uiteraard niets) Het vreemde is dat het gisteren gisteren werkte. Als onderin beeld het blokje "Ziggo On Demand" verscheen en ik direct op de rode knop drukte verscheen eerst de mededeling "motion control wordt niet ondersteund voor vod service" en daarna werd toch Ziggo On Demand gestart. Vandaag werkt het helemaal niet meer. LG gebeld, die zal mij terug bellen.
gebruik je nog de batterijen van lg die erbij zaten ? zo ja,probeer eens 1x met een ander setje,anders heb je volgens mij een kapotte AB.ben benieuwd wat het is,succes maar weer dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
maxoss schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:40:
[...]

3 december verstuurd
20 december bevestigingsmail gekregen
nog geen cashback ontvangen
Hou maar rekening met ongeveer een wk of 8... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris499
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-04 14:53
@ Tweaker t:

Ik heb sinds vorige week de 65 inch C8 van LG. Ik heb je berichten op dit forum allemaal doorgelezen. Ik was voorheen niet op de hoogte dat je met een CI+ module ook interactieve tv kunt kijken. Maar nu ik dit weet, wil ik deze ook aanschaffen. Zojuist heb ik bij Ziggo een CI+ module besteld die interactieve tv ondersteund. Ik krijg deze vrijdag of zaterdag binnen en ga naar je posten of ik hetzelfde probleem als jou heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris499 op 02-01-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb een FiiO E10K Headphone Amplifier and DAC, deze zit via USB in mijn 55C8 aangesloten en aan de amplifier zit een koptelefoon (HD660S) vast, maar ik krijg geen geluid.

Heb ik misschien een verkeerde amp/dac of mis ik iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Brogala op 02-01-2019 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28

13art

Moderator Mobile
Brogala schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:10:
Ik heb een FiiO E10K Headphone Amplifier and DAC, deze zit via USB in mijn 55C8 aangesloten en aan de amplifier zit een koptelefoon (HD660S) vast, maar ik krijg geen geluid.

Heb ik misschien een verkeerde amp/dac of mis ik iets?
Ondersteund de C8 wel geluid via USB?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 13:01

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exobrium
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Linkje naar uitgebreide specs LG 2019 OLED line-up

Samenvatting:
  • LG C9 (55, 65, 77"), E9 (55, 65") & W9 (65, 77")
  • 4K OLED panel
  • Second-generation Alpha 9 video processor
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • HDMI VRR, eARC and ALLM
  • AI Picture and AI Sound
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
  • Google Assistant and Amazon Alexa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Chris499 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:25:
@ Tweaker t:

Ik heb sinds vorige week de 65 inch C8 van LG. Ik heb je berichten op dit forum allemaal doorgelezen. Ik was voorheen niet op de hoogte dat je met een CI+ module ook interactieve tv kunt kijken. Maar nu ik dit weet, wil ik deze ook aanschaffen. Zojuist heb ik bij Ziggo een CI+ module besteld die interactieve tv ondersteund. Ik krijg deze vrijdag of zaterdag binnen en ga naar je posten of ik hetzelfde probleem als jou heb.
Bij mij werkt het met de standaard CI+ module van Ziggo zelf wel op een 65C8. (De module deze week van Ziggo gekregen.) Hiervoor tijdelijk een Quantis CI+, hiermee niet getest aangezien ik zelf interactief niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Puck

W32.Deadcode.A

Inspired schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Bij mij werkt het met de standaard CI+ module van Ziggo zelf wel op een 65C8. (De module deze week van Ziggo gekregen.) Hiervoor tijdelijk een Quantis CI+, hiermee niet getest aangezien ik zelf interactief niet gebruik.
Werkt hier ook out of the box via Ziggo, echter is de interface zo tergend traag dat ik heb eigenlijk nooit gebruik, en ik heb zelfs het Movies & Series XL pakket (gratis). Ligt volgens mij niet aan mijn B6 maar op de manier hoe deze interface gepushed wordt over kabel o.i.d.?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Puck schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Werkt hier ook out of the box via Ziggo, echter is de interface zo tergend traag dat ik heb eigenlijk nooit gebruik, en ik heb zelfs het Movies & Series XL pakket (gratis). Ligt volgens mij niet aan mijn B6 maar op de manier hoe deze interface gepushed wordt over kabel o.i.d.?
Hier op de B8 niet veel beter inderdaad. Begreep van Ziggo ook dat ze de support (van iTV) op CI+ modules gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Exobrium schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:35:

Samenvatting:
  • 4K OLED panel
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
Toch wel HDMI 2.1!
Gelukkig nog even gewacht met aanschaf van de C8. Hopelijk zakken de prijzen rond april mei en komt er een nette cashback actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Samenvatting:
  • 4K OLED panel
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
Dus toch HDMI 2.1 op de nieuwe modellen. En VRR. Mooi, dan ga ik een 2019 model halen tijdens de black friday deals en de dan lopende cashbackactie ;) Tot die tijd zit ik het wel uit met een 2017 paneel.

Al kriebelde het wel om een C8 te halen laatst. Maar dan heb ik liever een C9. Merk je tenminste meer verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
Joosie200 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:06:
[...]
Dus toch HDMI 2.1 op de nieuwe modellen. En VRR. Mooi, dan ga ik een 2019 model halen tijdens de black friday deals en de dan lopende cashbackactie ;) Tot die tijd zit ik het wel uit met een 2017 paneel.
Hahaha herkenbaar. Nog maar een klein jaartje doen met de plasma dan. Tenzij de 77" zakt naar een prijs waarop je geen nee meer kan zeggen. Dán toch maar leren leven met de LG-processing (rent weg ;)).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ben heel benieuwd wat de 55 inch C9 gaat kosten. Als het rond de €1500 - €1600 lukt in April dan ga ik meteen overstag.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Ik heb mezelf beloofd niet meer als 2500 euro te betalen voor een scherm dus weet niet hoelang ik moet wachten tot de c9 op die prijs zit :P

Wel blij dat ik heb gewacht echter moet ik het met een 46 inch full hd lcd doen uit 2013 tot die tijd :(

@power_user Old school bro's hier!

[ Voor 7% gewijzigd door ousselg op 03-01-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
ousselg schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:24:
Ik heb mezelf beloofd niet meer als 2500 euro te betalen voor een scherm dus weet niet hoelang ik moet wachten tot de c9 op die prijs zit :P

Wel blij dat ik heb gewacht echter moet ik het met een 46 inch full hd lcd doen uit 2013 tot die tijd :(
Mijn 40" Full HD komt uit 2009 ;)

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:24
power_user schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:23:
Ben heel benieuwd wat de 55 inch C9 gaat kosten. Als het rond de €1500 - €1600 lukt in April dan ga ik meteen overstag.
Ik help het je hopen, maar de C8 55 kostte bij de introductie zo'n 2700 euro, en die zakte pas tegen de zomer onder de 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
  • Laatst online: 22-04 17:44
renegrunn schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Ik help het je hopen, maar de C8 55 kostte bij de introductie zo'n 2700 euro, en die zakte pas tegen de zomer onder de 2000.
Sowieso kwamen in 2018 de nieuwe modellen pas goed beschikbaar rond april - mei. De 65c8 kwam volgens mij rond juni pas breed beschikbaar en toen waren er ook vaak langere levertijden. Misschien dat ze dit jaar sneller beschikbaar komen.

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Ja hoor, ik zie mijzelf eind dit jaar wel weer gaan shoppen voor een C9. Dan heb ik m'n C7 pas anderhalf jaar 8)7 . Als excuus wil ik aandragen dat ik m'n Xbox One X graag volledig wil benutten :+ .

Slaat nergens op natuurlijk, maar zie het wél weer gebeuren. Als ik m'n C7 voor een nette prijs kan verkopen, wat ook is gelukt bij mijn vorige upgrade, kan ik mijzelf natuurlijk al helemaal niet meer beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Tsja83 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Sowieso kwamen in 2018 de nieuwe modellen pas goed beschikbaar rond april - mei. De 65c8 kwam volgens mij rond juni pas breed beschikbaar en toen waren er ook vaak langere levertijden. Misschien dat ze dit jaar sneller beschikbaar komen.
Waren er toen mooie cashback acties of komen die later pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
ousselg schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Waren er toen mooie cashback acties of komen die later pas?
De cashback actie startte op 16 april in 2018 en werd eigenlijk het hele jaar verlengd. Eind oktober was de 65c8 te koop voor 2500 met 500 cashback. Daarvoor was de officiële introductieprijs iets van 4000 euro en bij de goedkope winkels te koop rond 3300 euro bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Tsja83 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:40:
[...]

De cashback actie startte op 16 april in 2018 en werd eigenlijk het hele jaar verlengd. Eind oktober was de 65c8 te koop voor 2500 met 500 cashback. Daarvoor was de officiële introductieprijs iets van 4000 euro en bij de goedkope winkels te koop rond 3300 euro bij introductie.
Oei, moet dus tot oktober doen met mij tv. Nouja nog maar 10 maandjes te gaan dan haha.

Maar goed je zou dan ook kunnen wachten op blackfriday want toen was de c8 65 inch te koop voor 2450 ex cashback van 500 toch?

[ Voor 11% gewijzigd door ousselg op 03-01-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsja83
ousselg schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Oei, moet dus tot oktober doen met mij tv. Nouja nog maar 10 maandjes te gaan dan haha.

Maar goed je zou dan ook kunnen wachten op blackfriday want toen was de c8 65 inch te koop voor 2450 ex cashback van 500 toch?
Ja, uiteindelijk was ie op Black Friday het goedkoopst. Heb toen tegelijk op black Friday wat sonos gekocht voor bij m'n 65c8. Het is het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Geweldig die W9. iemand die weet welke hdr standaard er wordt ondersteund met de "4K Cinema HDR"? Naast hdmi 2.1 support--bij dezen opgelost--is mijn enige zorg dat de hdr standaard ook echt relevant blijft de komende jaren (bluray/hddvd verhaal zeg maar).

[ Voor 6% gewijzigd door i7x op 03-01-2019 11:08 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Samenvatting:
  • 4K OLED panel
  • HDMI 2.1 (4K120)
  • 4K Cinema HDR
  • Dolby Atmos
  • WiSA certified
  • ThinQ AI and webOS 4.5
Alexa!!!! _/-\o_

Weet iemand of dit ook op huidige modellen zit, of alleen op nieuwe?
Hoe ver gaat de Alexa integratie?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 23:38
dfrenner schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Alexa!!!! _/-\o_

Weet iemand of dit ook op huidige modellen zit, of alleen op nieuwe?
Hoe ver gaat de Alexa integratie?
Alleen op de nieuwe. Google assistent zat wel op de 2018 modellen.

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mitchell-CWD schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:10:
Alleen op de nieuwe. Google assistent zat wel op de 2018 modellen.
Ik blijf voorlopig even bij Alexa :+
Dus dan maar even de nieuwe line up afwachten.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48
De 9-serie ziet er veelbelovend uit! Wordt dit dan eindelijk het jaar dat ik m'n trouwe Panasonic VT50 ga inruilen? :O
Pagina: 1 ... 159 ... 562 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.