Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Dus ALLE LG OLED tv's van 2018 hebben dit issue.
Het hangt alleen af van de near black performance of je dit ook daadwerkelijk ziet.
pennywise666 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:54:
[...]

Het hangt alleen af van de near black performance of je dit ook daadwerkelijk ziet.
Met andere woorden de kijkomgeving / ogen / helderheidsinstelling van de gebruiker.

Uiteraard wist je dit al toen je her en der op de fora las van gebruikers dat HUN TV DIT ECHT ECHT 100% ZEKER WETEN NIET HEEFT en de denial/discussie/ruzie barst los. Net als bij die tig andere isues dus. Zo gaat dat altijd. :Y)

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
pennywise666 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:54:
[...]

Nee, niet elke LG bj 2018 heeft het probleem, er zijn door productie variaties panelen die er geen last van hebben. Iets met een threshold, waardoor er panelen zijn die wel de 1% grijs kunnen weergeven en andere weer net niet. Onze kan die 1% niet weergeven. Word door Vincent ook uitgelegd. Ja oke je moet aandachtig luisteren want zijn Engels is af en toe best lastig te volgen.

• pennywise666
Qapla1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:
[...]

Nee, niet elke LG bj 2018 heeft het probleem, er zijn door productie variaties panelen die er geen last van hebben. Iets met een threshold, waardoor er panelen zijn die wel de 1% grijs kunnen weergeven en andere weer net niet. Onze kan die 1% niet weergeven. Word door Vincent ook uitgelegd. Ja oke je moet aandachtig luisteren want zijn Engels is af en toe best lastig te volgen.
Jawel, het probleem word alleen gemaskeerd door de panel variaties. Dat is het verschil.
pennywise666 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:25:
[...]

Jawel, het probleem word alleen gemaskeerd door de panel variaties. Dat is het verschil.
Dit probleem zal vast wel opgelost worden er is genoeg over te doen.
Echt onafhankelijke reviewers zoals Vincent zijn erg belangrijk voor de community.
Fabrikanten zouden zich kritieken moeten aan trekken niet alles is immers perfect.
Fouten worden overal gemaakt en firmware en software is ook niet zonder bugs.
Welke fabrikant maakt dan niet uit.
Ja. Maar waar de fabrikanten als de dood voor zijn is issues die overduidelijk hun fout zijn (8-bits near black op een 10-bits paneel bijv) maar die NIET met een firmware update kunnen worden opgelost. Want een inruilactie kost heel, heel veel geld itt firmware fix nr zoveel.
Qapla1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:
[...]

Klopt, je zou dan kunnen betogen dat het paneel er geen last van heeft, de gebruiker neemt het in ieder geval niet waar. Maar dat komt natuurlijk alleen maar doordat ie nog een veel groter probleem heeft, namelijk dat ie echt near black niet eens kan weergeven. Dat is natuurlijk ook een "fix" voor het probleem maar wel een hele lompe. :9

[ Voor 60% gewijzigd door Cap op 27-12-2018 17:48 ]

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:45:
Ja. Maar waar de fabrikanten als de dood voor zijn is issues die overduidelijk hun fout zijn (8-bits near black op een 10-bits paneel bijv) maar die NIET met een firmware update kunnen worden opgelost. Want een inruilactie kost heel, heel veel geld itt firmware fix nr zoveel.
Die 8-bit is echt lachwekkend gewoon ja.
Dus kom maar op met die fix!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
Na het advies om een 65 inch C8 te halen ipv 55 inch op mijn kijkafstand, staat hij vanaf vanmiddag mooi op het tv meubel. Wat een apparaat zeg!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Net het avs test filmpje bekeken in het pikke donker (vriendin verklaarde me voor gek :)) en op 10 cm afstand zie ik nix geks. 65C8 en geen probleem. Jullie?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nog even terugkomend op dat vernieuwen van de bestanden op mijn NAS: zojuist nog eens gekeken, en presto, vernieuwd! Niks aan gedaan en toch spontaan in orde nu.
* Bra-Jo opgelucht
Ik was al aan het kijken naar een nieuwe NAS, met Plex-functionaliteit. Gelukkig kan dat geld gewoon naar de oorspronkelijke bestemming: Hue. :)

Nomen nescio

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn Nas pakte hij ook automatisch op (C8). Vanavond geleverd en initiële setup ging heel makkelijk!

Beeld is mooi, zeker de demo files zijn schitterend. Geluid is ook prima. Valt me niet tegen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Ik kocht recentelijk een kleine Panasonic tv voor mijn moedertje ...
Tot mijn verbazing las ik in de Panasonic handleiding dat ze liever niet zien dat ik er zo'n travel (externe) HDD ala WD elements aan hangen maar een volwaardige externe HDD met eigen voeding.
Iets met levensduur TV en USB poort etc.
De dame die ik vervolgens aan de lijn kreeg bij Panasonic was niet veel wijzer maar oké ..
Nu komt het .. Toch even gebeld met LG (want ja hier hangt er op mijn 55E7N een WD elements op mijn 3.0 poort) en die zeggen joh zo lang het binnen de 5 volt 500 mAh blijft no spang (neem aan USB 2.0).. Maar meneer van de klantenservice die 3.0 poort dan?! (5 volt 900mAh?) en toen werd het ongemakkelijk stil - Meneer er staat niet HDD USB port achterop uw tv? UH nee? Gewoon USB 2.0 en USB 3.0?
Wie herkent iets van wat ik zeg en heeft er iets zinnigs over te zeggen .. Ik moet er immers niet aan denken dat ik de levensduur van mijn 55E7N verkort als ik er permanent een WD elements 1TB aan heb liggen via USB 3.0 poort.

Thanks alvast!!

[ Voor 9% gewijzigd door Tiesemans op 28-12-2018 02:21 ]

Ties Thee

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

THX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:46:
[...]

Oké, maar blijkbaar dus alleen de 2018 panelen?
Nee, alle generaties oled tv's van LG. Dat wordt in de video uitgelegd.
Het heeft te maken met de bitdiepte (8 bits) bij near-black, dus firmware gerelateerd.
De andere merken gebruiken meer bits voor de berekening van de near black kleuren bij gelijke oled-panelen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tiesemans schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 01:50:
Ik kocht recentelijk een kleine Panasonic tv voor mijn moedertje ...
Tot mijn verbazing las ik in de Panasonic handleiding dat ze liever niet zien dat ik er zo'n travel (externe) HDD ala WD elements aan hangen maar een volwaardige externe HDD met eigen voeding.
Iets met levensduur TV en USB poort etc.
De dame die ik vervolgens aan de lijn kreeg bij Panasonic was niet veel wijzer maar oké ..
Nu komt het .. Toch even gebeld met LG (want ja hier hangt er op mijn 55E7N een WD elements op mijn 3.0 poort) en die zeggen joh zo lang het binnen de 5 volt 500 mAh blijft no spang (neem aan USB 2.0).. Maar meneer van de klantenservice die 3.0 poort dan?! (5 volt 900mAh?) en toen werd het ongemakkelijk stil - Meneer er staat niet HDD USB port achterop uw tv? UH nee? Gewoon USB 2.0 en USB 3.0?
Wie herkent iets van wat ik zeg en heeft er iets zinnigs over te zeggen .. Ik moet er immers niet aan denken dat ik de levensduur van mijn 55E7N verkort als ik er permanent een WD elements 1TB aan heb liggen via USB 3.0 poort.
Volgens mij moeten de USB poorten datgene aan voeding kunnen leveren wat bij hun specificaties hoort. En als dat niet voldoende blijkt te zijn, dan werkt het apparaat wat er door gevoed wordt gewoonweg niet (of niet goed).

Ik weet nu niet welk type Panasonic TV dat is, dus het is lastig om na te lezen wat er precies over wordt geschreven m.b.t. een externe opslag. Ik kan me wel voorstellen dat er, voor de goede werking van zo'n schijf, geadviseerd wordt om deze middels een externe voeding te gebruiken.

Testing, one, two ...

• pennywise666
Fireshade schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:21:
[...]

Nee, alle generaties oled tv's van LG. Dat wordt in de video uitgelegd.
Het heeft te maken met de bitdiepte (8 bits) bij near-black, dus firmware gerelateerd.
De andere merken gebruiken meer bits voor de berekening van de near black kleuren bij gelijke oled-panelen.
Ze kunnen dit makkelijk fixen/maskeren met een firmware update als ik dat zelf ook gewoon kan met Madvr door bitdepth op 5bit te zetten.

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
Het lijkt mij toch dat de LG TV (of van welk merk dan ook) sowieso begrenst en beveiligd zijn door de fabriekant voor een max USB power consumption. Gezien LG toestellen van huidige generaties een 2,5 inch ext hdd ondersteunen zal dit op zijn minst 1A a 1,5A moeten zijn.
hardware-lover schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:59:
[...]

Volgens mij moeten de USB poorten datgene aan voeding kunnen leveren wat bij hun specificaties hoort. En als dat niet voldoende blijkt te zijn, dan werkt het apparaat wat er door gevoed wordt gewoonweg niet (of niet goed).

Ik weet nu niet welk type Panasonic TV dat is, dus het is lastig om na te lezen wat er precies over wordt geschreven m.b.t. een externe opslag. Ik kan me wel voorstellen dat er, voor de goede werking van zo'n schijf, geadviseerd wordt om deze middels een externe voeding te gebruiken.

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 16:39
Komende van een Panasonic 50VT30 naar een LG 55C8.
De televisie zijn net zo groot (bezel VT30).
Ik twijfel of ik hem zal houden want de beeldkwaliteit valt mij tegen :'(
Dezelfde film naast elkaar afgespeelt zodat ik direct kan vergelijken...eigenlijk vind ik de VT30 scherper en mooier.
Ook al de instelllingen van https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings gebruikt...

• vdr01
  • Laatst online: 11:37

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Wat is de kwaliteit van de film die u afspeelt?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• pennywise666
Joshuatree schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:40:
Dezelfde film naast elkaar afgespeelt zodat ik direct kan vergelijken...eigenlijk vind ik de VT30 scherper en mooier.
Ook al de instelllingen van https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings gebruikt...
Dan ben je de enige die zijn plasma scherper en mooier vind,want dat is namelijk niet zo.
Doe je toch iets niet goed. Of je moet veel macroblocking en flashing zien?

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 28-12-2018 19:04 ]

Verwijderd

Lijkt mij vrij simpel. Bevalt het niet en wordt de weergave niet beter dan terugbrengen naar de winkelier.

Herken het trouwens niet, ben in 2015 van een VT30 naar de LG 930V overgestapt en dat was al een verademing t.o.v. de VT30. De tweede OLED stap naar de C8 was wederom een significante verbetering t.o.v. de 930V

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:26
De Rtings settings zijn oké, maar niet zaligmakend. Zet ten eerste de sharpness eens terug op 10 (native) of anders naar 15. Dat scheelt al een hoop. Probeer ook eens een custom TruMotion setting (de-judder op 2/10 en de-blur op 10/10).

Met een 1080p SDR bron zal het verschil tussen een goede plasma TV en een OLED TV ook niet wereldschokkend zijn, al moet je een nieuwe TV wel even de tijd geven om aan te kunnen wennen. Die OLED gaat je echt nog wel bekoren! Ik kom van een 60" plasma en ben naar een 65" OLED gegaan en het eerste uur dacht ik er net zo over als jij, maar als ik nu een plasma TV zie? Dan ben ik toch heel blij met dat ik daar afscheid van heb genomen.

Some infinities are bigger than others.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:14:
[...]

Lijkt mij vrij simpel. Bevalt het niet en wordt de weergave niet beter dan terugbrengen naar de winkelier.

Herken het trouwens niet, ben in 2015 van een VT30 naar de LG 930V overgestapt en dat was al een verademing t.o.v. de VT30. De tweede OLED stap naar de C8 was wederom een significante verbetering t.o.v. de 930V
Ik heb de LG B8 55" twee weken mogen testen voor het testpanel, daarbij heb ik ook vergeleken met mijn plasma (Panasonic TH-42PZ80 uit 2009).
Qua scherpte is het onvergelijkbaar. Ik gebruik 'm met een PC, dan zie je bij de plasma de pixels een beetje dansen. De OLED is dan haarstrak.

Enige wat ik wel wat zag is de beweging, dat is net ietsje minder bij OLED. Maar in al het andere is de OLED superieur. Ook met FullHD bronnen.
Speed24 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:36:
[...]
Ik heb de LG B8 55" twee weken mogen testen voor het testpanel, daarbij heb ik ook vergeleken met mijn plasma (Panasonic TH-42PZ80 uit 2009).
Qua scherpte is het onvergelijkbaar. Ik gebruik 'm met een PC, dan zie je bij de plasma de pixels een beetje dansen. De OLED is dan haarstrak.

Enige wat ik wel wat zag is de beweging, dat is net ietsje minder bij OLED. Maar in al het andere is de OLED superieur. Ook met FullHD bronnen.
Jij bent blijkbaar één van de testpanel leden die de B8 mochten reviewen.
Beetje vreemd dat er niet bekend is gemaakt wie er deel mochten gaan nemen aan deze review.
(heb ik niet kunnen terug vinden)
Wellicht off-topic hier maar ik wilde dit toch even melden.

• HvZijl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-11-2019
De post in deze vorm voegt op het forum niets toe. Als je een shopreview wilt plaatsen kan dat op de Frontpage.

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 30-12-2018 17:35 ]

@Joshuatree @Verwijderd @Speed24
Een VT30 is natuurlijk wel wat anders dan een 2009 PZ80. :)

Ik kom zelf van een (gekalibreerde) Panasonic VT60 plasma (laatste plasma model) en heb die ook naast de C8 beoordeeld. En die laatste is zeker niet in alle gevallen beter. Het ligt ook sterk aan de bron. Panasonic was en is i.h.a. beter met image processing en upscaling en dat kan je goed zien bij tv-uitzendingen.

C8 OLED vs VT60 plasma
Beeldtechnisch
Zwartwaarde: beter
Contrast: beter
Lichtopbrengst: beter
Near-black gradaties: slechter (posterization + macrobocking-flicker issue door 8-bit near black gradation handling)
Motion: slechter (zowel bij ingeschakelde als uitgeschakelde motion processing)
Upscaling / processing van SD/tv content: slechter
Resolutie: beter (duh, UHD vs HD)
Scherpte HD: geen verschil
Scherpte UHD: oneindig veel beter want dat kan de VT60 niet :P
Color gamut: beter (dwz grotere kleurruimte mogelijk)
CMS regeling kleuren RGBCMY: slechter (dwz 100% en 75% saturations zijn iets minder goed te kalibreren)

Uniformity blobs/DSE: slechter (sub 25% grey slides vertonen meer onregelmatigheden)
Uniformity vertical banding: slechter (lees: minder regelmatig aangebrachte coating)
Kijkhoek horizontaal: slechter (lees: slechtere coating die groen/cyaan verkleuring geeft naarmate de kijkhoek groter wordt )
Burn-in: beter (brandt minder snel in, hoewel de VT60 ook prima was in dit opzicht)
Response time: beter (sneller)

Niet beeldgerelateerde zaken
Geluid: beter
Bijgeluid: beter (geen fans en minder/geen buzz van de voeding)
Energieverbruik: beter (lager)
Afmetingen: beter (deels dunner scherm en dunnere bezel)
Smart-tv: beter

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 28-12-2018 22:12 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:27:
[...]

Jij bent blijkbaar één van de testpanel leden die de B8 mochten reviewen.
Beetje vreemd dat er niet bekend is gemaakt wie er deel mochten gaan nemen aan deze review.
(heb ik niet kunnen terug vinden)
Wellicht off-topic hier maar ik wilde dit toch even melden.
Ja, ook van andere prijsvragen is niets bekend gemaakt. Je krijgt gewoon een mail als je uitgekozen bent. Daarbij moest je ook snel reageren, anders ging het weer naar iemans anders door. Als het goed is wordt de TV nog naar 7 andere Tweakers gestuurd. Aan de doos te zien was deze B8 al vaker rondgegaan bij de Persgroep.

Indirect ook duur grapje, want nu gaat er binnenkort wel een OLED mijn plasma vervangen :)
Speed24 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:42:
[...]
Ja, ook van andere prijsvragen is niets bekend gemaakt. Je krijgt gewoon een mail als je uitgekozen bent. Daarbij moest je ook snel reageren, anders ging het weer naar iemans anders door. Als het goed is wordt de TV nog naar 7 andere Tweakers gestuurd. Aan de doos te zien was deze B8 al vaker rondgegaan bij de Persgroep.

Indirect ook duur grapje, want nu gaat er binnenkort wel een OLED mijn plasma vervangen :)
Beetje vreemde gang van zaken wel.
Begrijp me goed ik vind het prima dat jij een review hebt gedaan dat gun ik iedereen.
Beetje meer openheid van zaken door Tweakers zou wel prettig zijn.
Er is al genoeg kritiek op dit soort acties.

Hoe dan ook een mooie kans voor jou om deze OLED korte tijd te mogen bekijken.
De achterliggende gedachte zal ook wel zijn dat meer potentiële kopers over de streep getrokken kunnen worden.

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 16:39
@Cap @Verwijderd @Speed24 @Major_ton Super bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog eens goed gaan kijken maar het verhaal van @Cap komt wel overeen met hetgeen ik zie als ik ze naast elkaar vergelijk.
Ik had gewoon wat meer verwacht van deze "upgrade" :/
Snap ik. Lijstje met punten is slechts gebaseerd op mijn 2 exemplaren en niet compleet. Er zijn nog wel meer verschillen, OLED heeft bijvoorbeeld geen geknipper terwijl de meeste plasma's daar behoorlijk last van hebben. De coating is wel minder egaal aangebracht (is ook lastig op zo'n niet 100% vlak paneel van flexibel materiaal) maar het paneel is wel dieper zwart, dus los van de OLED/plasma techniek is de basiswaarde van zwart al donkerder. Ook is het energieverbruik maar een derde van de plasma. En de tv is een stuk lichter dan de plasma met zijn dikke glasplaat.

Beter geluid kan ik erg waarderen want ik heb een hekel aan soundbars, home cinema en andere clutter. Lager energieverbruik en een totaal stille tv (geen fans) ook. En het simpele design zonder bezel, chromen rand etc.

Alles bij elkaar ben ik o.b.v. mijn personlijk eisen/wensen best tevreden met mijn C8, maar echt niet alles op het gebied van de beeldweergave is beter.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 29-12-2018 10:33 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:06:
Dit viel me op.
Het is blijkbaar gebruikelijk op YouTube dat reviewers elkaar afzeiken.
Nu is Vincent aan de beurt.
Jammer wel.
YouTube: HDTVTEST Needs Funding?| Ep.485
Dit is de grootste debiel op YouTube en snap niet dat mensen daar überhaupt naar kijken. Skip, next.

Nickname does not reflect reality

• chulin
  • Laatst online: 08:05
Misschien heeft een beetje gelijk...
Kijk graag naar Vincent maar ik wil een duidelijke uitspraak horen zoals, welke oled is het beste? Perfecte scherm bestaat niet maar hij kan zeker zijn mening geven maar doe het niet, imho hij wil graag idereen (lees grote fabrikanten) te vriend houden.
Brad Pitt schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:13:
[...]

Dit is de grootste debiel op YouTube en snap niet dat mensen daar überhaupt naar kijken. Skip, next.
Quantum Apotheosis bedoel je?
Ik heb ook geen idee wie die gast is en kijk ook niet naar zijn video’s alleen deze kwam langs waarschijnlijk omdat ik de video van Vincent Teoh had bekeken.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:10
Seems legit.... Alle reacties van OLED eigenaren die aangeven dat ze geen problemen hebben met hun TV verwijderen..

I've noticed a wave of fake accounts, claiming they've owned oled for years without any of these flaws. I click the profile and they've got nothing to prove their claim. So naturally I delete the comment. Within 5min another account pops back up, with the exact same message.

Someone really doesn't want this video getting as popular, as it has. Share it with anyone who wants the truth. I sense serious foul play.

I'll keep deleting ANY and ALL claims made without equivalent proof. LG reps and oled fanboys be warned, you've all been put on notice.

To everyone else, enjoy the truth they so desperately want to suppress.

I ACTUALLY can show you My oled claims ARE true! Here's My proof!

Aldus Quantum Apotheosis

Zie ook https://www.avsforum.com/...roll-avs-environment.html

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:06:

Dit viel me op.
Het is blijkbaar gebruikelijk op YouTube dat reviewers elkaar afzeiken.
Nu is Vincent aan de beurt.
Jammer wel.
Ze hebben wel een punt, sorry meerdere punten.

Verder gewoon kindergarten en er staat voor allen uiteraard inkomsten op het spel.

• Katseviool
  • Laatst online: 21-11 08:09
SK9Y toch maar weer teruggebracht. Vonden hem toch iets te lomp toen hij voor de mooie ranke C8 lag.

Uiteindelijk super geholpen bij PlatteTV in Amsterdam en hem zonder problemen kunnen ruilen voor een Sonos Beam. Andere klasse en product (geen Dolby Atmos) maar ja, dit staat volgens mijn wederhelft wel beter in het interieur: “90% van de tijd staat de TV toch niet aan” :')

[ Voor 55% gewijzigd door Katseviool op 29-12-2018 15:03 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb mijn vrouw toentertijd ingeruild voor een mooie ranke versie.
En vervolgens een dikke k950 onder mijn oledje neer gezet.

Ow nog steeds onwijs blij met die combinatie :P

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32
HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:30:
[...]

Quantum Apotheosis bedoel je?
Ik heb ook geen idee wie die gast is en kijk ook niet naar zijn video’s alleen deze kwam langs waarschijnlijk omdat ik de video van Vincent Teoh had bekeken.
Als je zijn geuploade YouTube video's bekijkt, dan zie je hoofdzakelijk alleen maar de positieve punten van Samsung QLED TV's en alleen maar de nadelen van OLED.

• pennywise666
chulin schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:16:
Misschien heeft een beetje gelijk...
Kijk graag naar Vincent maar ik wil een duidelijke uitspraak horen zoals, welke oled is het beste? Perfecte scherm bestaat niet maar hij kan zeker zijn mening geven maar doe het niet, imho hij wil graag idereen (lees grote fabrikanten) te vriend houden.
Grote onzin.

• chulin
Wat bedoel je onzin?

Hij kan makkelijk zeggen deze tv is de beste, toch.
LG is the best for the bucks, pana heeft beste kleuren en Sony beste motion en upscaling, dat zegt hij maar niet ik zou deze scherm kiezen

• pennywise666
chulin schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:55:
[...]

Wat bedoel je onzin?

LG is the best for the bucks, pana heeft beste kleuren en Sony beste motion en upscaling, dat zegt hij maar niet ik zou deze scherm kiezen
Omdat hij in zijn laatste video gezegd heeft dat ie er voor kiest om gewoon eerlijke reviews te geven en weigert om naar de pijpen van LG te dansen. En dat is ook precies wat ie doet.

• chulin
Geloof me als ik zeg dat graag kijk naar zijn tests en revieuws, en ik zou blijven doen maar de LG problemen zijn niet nieuw, er waren ook in het begin, alleen in de laatste video was hij duidelijk erover

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Katseviool schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:58:
SK9Y toch maar weer teruggebracht. Vonden hem toch iets te lomp toen hij voor de mooie ranke C8 lag.

Uiteindelijk super geholpen bij PlatteTV in Amsterdam en hem zonder problemen kunnen ruilen voor een Sonos Beam. Andere klasse en product (geen Dolby Atmos) maar ja, dit staat volgens mijn wederhelft wel beter in het interieur: “90% van de tijd staat de TV toch niet aan” :')
hoe was het geluid ?
baba420 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:35:
[...]

Als je zijn geuploade YouTube video's bekijkt, dan zie je hoofdzakelijk alleen maar de positieve punten van Samsung QLED TV's en alleen maar de nadelen van OLED.
Het is al jaren bekend dat vooral Samsung een agressieve marketing campagne voert en veel geld stopt om de markt te beïnvloeden.
Niet alleen om OLED zwart te maken dat deden ze ook al ruim 10 jaar geleden toen de Plasma TV’s populair werden en een veel betere kwaliteit hadden dat de LCD TV’s.
Toen lag de nadruk vooral op het hoge energieverbruik en in mindere mate het inbranden.
De strijd gaat blijkbaar gewoon door waarbij o.a. YouTube ingezet wordt.

Gelukkig maken we zelf wel uit wat we kopen.
Hier komt Samsung niet binnen, ook geen smartphones.

Verwijderd

[...]

Wat bedoel je onzin?

Ik ben dus juist blij dat hij niet dat soort uitspraken doet. Wat 'de beste TV' is kan namelijk erg persoonlijk zijn. Zo ben ik behoorlijk gevoelig voor stutter en kan niet al te lang naar een C8 kijken. Terwijl mijn vrouw hier geen enkele last van heeft. Deze TV wordt door Rtings bijvoorbeeld aangeduid als één van de beste TV's in deze prijsrange, maar zelfs voor de helft van de prijs komt 'ie hier niet in huis.

Vincent zegt wel degelijk of een TV beter op een bepaald gebied (kleur, motion, HDR, inputlag, etc.) scoort dan een ander merk. Maar hij kan niet voor mij bepalen of ik veel waarde hecht aan deze factoren en hoe zwaar deze voor mij meewegen in de beslissing of ik een TV geschikt acht voor mijn situatie. Zijn manier van reviewen, voornamelijk clean melden hoe de TV per onderdeel scoort, spreekt mij erg aan.

• Katseviool
  • Laatst online: 21-11 08:09
Ze hadden helaas geen zwarte meer dus die sturen ze op.

• chulin
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:41:
[...]

Ik ben dus juist blij dat hij niet dat soort uitspraken doet. Wat 'de beste TV' is kan namelijk erg persoonlijk zijn. Zo ben ik behoorlijk gevoelig voor stutter en kan niet al te lang naar een C8 kijken. Terwijl mijn vrouw hier geen enkele last van heeft. Deze TV wordt door Rtings bijvoorbeeld aangeduid als één van de beste TV's in deze prijsrange, maar zelfs voor de helft van de prijs komt 'ie hier niet in huis.

Vincent zegt wel degelijk of een TV beter op een bepaald gebied (kleur, motion, HDR, inputlag, etc.) scoort dan een ander merk. Maar hij kan niet voor mij bepalen of ik veel waarde hecht aan deze factoren en hoe zwaar deze voor mij meewegen in de beslissing of ik een TV geschikt acht voor mijn situatie. Zijn manier van reviewen, voornamelijk clean melden hoe de TV per onderdeel scoort, spreekt mij erg aan.
Agree, daarom kijk ik ook graag zijn video’s, wat ik bedoel is met alle pro’s en contra’s hij is een geschikte persoon om te noemen welke tv de beste is of ieg zijn mening geven, maar hij doet het niet

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
is er met de C8 een methode om bijvoorbeeld de bitrate/aantal pixels op het scherm te showen tijdens het bekijken van Netflix enz

Zwager van me heeft dat met zn samsung 5 serie wel en toen zagen we dat Netflix automatisch werd aangepast op internetsnelheid/bandbreedte

• pennywise666
lazrambo schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:58:
is er met de C8 een methode om bijvoorbeeld de bitrate/aantal pixels op het scherm te showen tijdens het bekijken van Netflix enz

Zwager van me heeft dat met zn samsung 5 serie wel en toen zagen we dat Netflix automatisch werd aangepast op internetsnelheid/bandbreedte
Ja, met de LG app of met een Harmony remote. De info knop.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Wat bedoel je onzin?

Jij moet ook weten dat er geen beste is. Dat is altijd relatief.
Uit zijn conclusie kan je dat ook opmaken.Voor sommigen is de beste degene met best bang for the bucks, filmliefhebbers vinden de Pana's met de beste kleuren.de beste, en sportliefhebbers moeten gaan voor de Sony met de beste motion handling. Je moet dus kijken in welke doelgroep je valt, dan rolt daar "de beste tv" uit. Dat is voor iedereen verschillend. De beste tv met laagste prijs + beste kleuren + beste motion + beste upscaling bestaat namelijk niet.

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 22:20
pennywise666 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:18:
[...]

Ja, met de LG app of met een Harmony remote. De info knop.
Grappig dat het met de LG app via de i knop wel kan maar niet met de standaard afstandsbediening, heb hem nie kunnen vinden

• pennywise666
lazrambo schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:10:
[...]

Grappig dat het met de LG app via de i knop wel kan maar niet met de standaard afstandsbediening, heb hem nie kunnen vinden
Heel raar inderdaad ja.
Vandaar dat ik ook een Harmony remote heb. Harstikke handig en voor alle apparaten.

• Jordei
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 13:04
Heb sinds kort een 55C8, erg blij met het scherm. Kwam er helaas laatst achter dat er twee dode pixels in het midden van het scherm zitten. Valt an sich niet heel erg op, maar wanneer je ze eenmaal hebt gezien is de psychologische last zwaarder dan de visuele last :P. Pixel refresher gedaan zonder resultaat. Gelukkig pixelgarantie afgesloten, dus komt LG langs om te kijken/repareren.

Nu weet ik niet of er de laatste jaren veel is veranderd, maar weten jullie hoe dat precies in zijn werk gaat? Was in de veronderstelling dat dode pixels niet even ter plekke gerepareerd kunnen worden, maar (hopelijk) zit ik ernaast?
Pixels vallen niet te repareren. Indien de garantie het dekt wordt wordt het OLED paneel van de tv vervangen. Of de hele tv. En dan maar hopen dat je nieuwe paneel beter is.

• Hans_uit_Koek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09 04:20
Heb een LG OLED55C7 sedert 1 jaar, sinds enkele dagen heb ik nu een 1 helder oplichtende pixel.
Hopelijk valt dit onder de garantie van mijn toestel.

• pwh53
Hans_uit_Koek schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:13:
Heb een LG OLED55C7 sedert 1 jaar, sinds enkele dagen heb ik nu een 1 helder oplichtende pixel.
Hopelijk valt dit onder de garantie van mijn toestel.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
zijn in het verleden wel geruild/gerepareerd.

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 30-12-2018 14:35 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 20:47
[...]

Wat bedoel je onzin?

Ik heb wel eens antwoord van hem gehad in de commentsectie op een van zijn video’s waar hij zei dat ik gewoon voor de goedkoopste optie moest gaan in de keuze tussen een LG C8 of Samsung Qled waarbij ik vermeld had dat de C8 hier destijds rond de 500 euro goedkoper was..

Ik heb trouwens nog steeds geen nieuwe TV staan, ik wacht eerst af wat de 2019 (OLED) modellen komend jaar gaan brengen.. Vooral qua HDMI 2.1..

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56

Polycom

Poes van goud

Voor de sportkijkers onder ons, wat zijn de ‘beste’ instellingen om voetbal te kijken op de C8? Bij de standaard sport modus lijkt het wel of ze op een tafelkleed voetballen :+

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
Inflatable schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:18:
[...]

Ik heb trouwens nog steeds geen nieuwe TV staan, ik wacht eerst af wat de 2019 (OLED) modellen komend jaar gaan brengen.. Vooral qua HDMI 2.1..
Er staat hier nog een fijne Pioneer Kuro; gezien de leeftijd (9 à 10 jaar) en de maat 50", nu aan het orienteren op een 77" Oled, of heel misschien de 75" QLED.

De CES staat 8 - 12 januari gepland te Las Vegas en ben benieuwd waar de display fabrikanten mee gaan komen. HDMI 2.1 zou mooi zijn, maar verwacht dat eigenlijk pas in 2020 en dan moet de rest van de apparatuur denk ook nog gaan voldoen aan de 2.1 versie (TV kastje, receiver, etc).
Apparatuur voor 8K geloof ik voorlopig wel; er is op dit moment zelfs voor 4K amper content.

Wat ik wel hoop is dat er ondersteuning komt voor 120fps op zowel 1080p als 4K, waarmee 24p films vloeiend afspelen. (120fps veelvoud van 24p).
Zodra daar bij de CES meer duidelijkheid over is hak ik de knoop door:
- of ik ga voor een 2018 model;
- of bij echte verbetering in het najaar hopelijk een leuke 2019 Black Friday aanbieding.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Ligt het nou aan mij of is er blijkbaar op elke lg oled wat aan te merken? Ik hoor over bitrates, blackcrush, dode pixels (dacht er 1 te hebben, maar is opeens weg), burn inns etc etc. Ik heb nu 2 weken mijn tv en ik herken werkelijk helemaal niks hierin. Of ben ik misschien niet kritisch genoeg?

[ Voor 7% gewijzigd door Mistymo op 30-12-2018 15:52 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:35
Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:51:
Ligt het nou aan mij of is er blijkbaar op elke lg oled wat aan te merken? Ik hoor over bitrates, blackcrush, dode pixels (dacht er 1 te hebben, maar is opeens weg), burn inns etc etc. Ik heb nu 2 weken mijn tv en ik herken werkelijk helemaal niks hierin. Of ben ik misschien niet kritisch genoeg?
Ik heb mijn OLED nu 2 jaar en ook helemaal geen problemen.
Er zullen best wat problemen zijn bij sommige tv's maar je hebt ook mensen die gaan zoeken en die zullen altijd iets vinden. :P

• Qapla1
Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:51:
Als je je hierin niet herkend dan heb je misschien een zeer zeldzaam goed paneel gekregen. :+
Ik zou als ik jou was ook nergens naar gaan zoeken, geen test slides of voorbeeld clipjes gaan afspelen.

Geniet van je tv. Ook in het nieuwe jaar. :)

• Mistymo
Idanue schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik heb mijn OLED nu 2 jaar en ook helemaal geen problemen.
Er zullen best wat problemen zijn bij sommige tv's maar je hebt ook mensen die gaan zoeken en die zullen altijd iets vinden. :P
Ik heb inmiddels aardig wat mensen over de vloer gehad en die staan allemaal met verbazing te kijken hoe mooi het allemaal is. Ik heb nog steeds de neiging om 4k youtube filmpjes af te spelen om steeds maar weer te realiseren hoe fantastisch het beeld is :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 18:37

aex351

I am the one

Wetz schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:51:
[...]

Er staat hier nog een fijne Pioneer Kuro; gezien de leeftijd (9 à 10 jaar) en de maat 50", nu aan het orienteren op een 77" Oled, of heel misschien de 75" QLED.

De CES staat 8 - 12 januari gepland te Las Vegas en ben benieuwd waar de display fabrikanten mee gaan komen. HDMI 2.1 zou mooi zijn, maar verwacht dat eigenlijk pas in 2020 en dan moet de rest van de apparatuur denk ook nog gaan voldoen aan de 2.1 versie (TV kastje, receiver, etc).
Apparatuur voor 8K geloof ik voorlopig wel; er is op dit moment zelfs voor 4K amper content.

Wat ik wel hoop is dat er ondersteuning komt voor 120fps op zowel 1080p als 4K, waarmee 24p films vloeiend afspelen. (120fps veelvoud van 24p).
Zodra daar bij de CES meer duidelijkheid over is hak ik de knoop door:
- of ik ga voor een 2018 model;
- of bij echte verbetering in het najaar hopelijk een leuke 2019 Black Friday aanbieding.
Volgens mij verwar je fps met Hz. Het OLED paneel is volgens mij gewoon 100 tot 120 Hz. En op 4K is er zoals ik begrepen heb weinig tot geen 120 fps materiaal beschikbaar. Er zijn wel allemaal softwarematige hulpmiddelen om het beeld 'vloeiender' te maken, en het e.e.a. te verscherpen en noem maar op. Maar volgens mij zet iedereen dat juist uit. Omdat het vaak toch nadelen met zich meebrengt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:09
Je kan een 24 fps film op 120 Hz weergeven zonder framerate aanpassing. Voor 4K zou dat ideaal zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Mistymo
Qapla1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:55:
[...]

Als je je hierin niet herkend dan heb je misschien een zeer zeldzaam goed paneel gekregen. :+
Ik zou als ik jou was ook nergens naar gaan zoeken, geen test slides of voorbeeld clipjes gaan afspelen.

Geniet van je tv. Ook in het nieuwe jaar. :)
Het frustrerende is dat ik dat dus wel heb gedaan. Test beeld van youtube op grijs en testbeelden naar zoeken dode pixels etc etc. Maar kwam gewoon niks raars tegen. Enige wat ik soms heb is dat bij bijvoorbeeld een aflevering van Bodyguard Netflix in een scene waarbij de persoon in het licht staat en de muur in het donker het donkere gedeelte soms een blokkerige zwarte/zweem is. Zodra de scene voorbij is het weer weg. Naja het is niet storend, maar je gaat door alle verhalen hier toch erop letten om te denken of je een fout scherm hebt.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:35
Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:04:
[...]

Het frustrerende is dat ik dat dus wel heb gedaan. Test beeld van youtube op grijs en testbeelden naar zoeken dode pixels etc etc. Maar kwam gewoon niks raars tegen. Enige wat ik soms heb is dat bij bijvoorbeeld een aflevering van Bodyguard Netflix in een scene waarbij de persoon in het licht staat en de muur in het donker het donkere gedeelte soms een blokkerige zwarte/zweem is. Zodra de scene voorbij is het weer weg. Naja het is niet storend, maar je gaat door alle verhalen hier toch erop letten om te denken of je een fout scherm hebt.
Mijn advies is gewoon lekker van je OLED genieten als je tijdens het kijken nergens last van hebt. :Y

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58
HoppyF schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:22:
[...]

Volgens de voorwaarden niet.
Ik weet niet hoe strikt ze hiermee omgaan bij LG.
https://www.lg.com/nl/ond...1380-1359105321849-others
LG update hun site niet, deze pixelpolicy is van 2013 toen LED nog heerste. Ze bekijken het per geval.

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk ik ga Videoland eens proberen aangezien Mocro Maffia sterk wordt aangeraden. Ik heb een account aangemaakt en wil vervolgens de App via de content store installeren op mijn B6. Die app is echter nergens te vinden. Ik heb de klantenservice gebeld en die dame geeft aan dat als de App niet in de store staat, de tv deze niet ondersteund. Dit kan ik mij haast niet voorstellen. Het advies was om dan maar via de Playstation te kijken.

Iemand met een B6 hier die de App wel heeft draaien?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:23
Polycom schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:32:
Voor de sportkijkers onder ons, wat zijn de ‘beste’ instellingen om voetbal te kijken op de C8? Bij de standaard sport modus lijkt het wel of ze op een tafelkleed voetballen :+
Ik kijk sport gewoon op precies dezelfde instellingen als ik alles kijk.

• tweaker t
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-11-2022
Beste Tweakers,
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort een LG Oled 65 C8. Het probleem is dat de rode knop (ziggo ondemand) niet werkt. De TV komt steeds met de mededeling dat er een usb apparaat moet worden aangesloten om op te nemen. Ik heb de juiste CI+ module (versie 1.3) laatste software op TV. Ziggo gebeld, zou moeten werken en zo niet, dan ligt het aan de TV. LG gebeld, ligt aan Ziggo en zo niet dan ondersteunt de TV het niet.
Ik heb veel geprobeerd maar geen resultaat. HbbTV aan/uit, geen verschil. Rode knop geactiveerd / gedeactiveerd, geen verschil. Op verschillende zenders geprobeerd, geen resultaat.
Iemand nog een idee?

• Qapla1
Mistymo schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:04:
[...]

~~ knip ~~

Enige wat ik soms heb is dat bij bijvoorbeeld een aflevering van Bodyguard Netflix in een scene waarbij de persoon in het licht staat en de muur in het donker het donkere gedeelte soms een blokkerige zwarte/zweem is. Zodra de scene voorbij is het weer weg. Naja het is niet storend, maar je gaat door alle verhalen hier toch erop letten om te denken of je een fout scherm hebt.
Dat klinkt als macro blocking maar zoals je al aangeeft vind je het niet storend dus verder geen aandacht aan geven en gewoon genieten van het beeld.

@tweaker t en heb je ook een harde schijf aan je tv hangen zoals die melding suggereerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Qapla1 op 30-12-2018 19:06 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tweaker t, je zit in het oude Ziggo gebied, en niet waar UPC vroeger actief was voor de samensmelting?

Testing, one, two ...

• tweaker t
Ja, oude Ziggo gebied, en er is geen harde schijf aangesloten.

[ Voor 60% gewijzigd door tweaker t op 30-12-2018 20:30 . Reden: auto correctie fout ]

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-07 11:41
aex351 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:57:
[...]

Volgens mij verwar je fps met Hz. Het OLED paneel is volgens mij gewoon 100 tot 120 Hz. En op 4K is er zoals ik begrepen heb weinig tot geen 120 fps materiaal beschikbaar. Er zijn wel allemaal softwarematige hulpmiddelen om het beeld 'vloeiender' te maken, en het e.e.a. te verscherpen en noem maar op. Maar volgens mij zet iedereen dat juist uit. Omdat het vaak toch nadelen met zich meebrengt.
Het gaat mij om de 24p opnames welke best vaak worden gebruikt in de filmwereld; deze lopen op vrijwel geen enkel scherm helemaal vloeiend en dus "judder". Zie ook dit draadje:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1866815

Bij HFR (High Frame Rate) 120fps (= exact 24p x5) heb je hier geen last van.
Ik hoop dus dat er op de CES komende week alvast een optie wordt aangeboden v.w.b. 4K en 120fps verwerking. Dit is ook één van de HDMI 2.1 upgrades, maar ik verwacht dat HDMI 2.1 pas in 2020 wordt ingevoerd.

[ Voor 2% gewijzigd door Wetz op 30-12-2018 20:48 . Reden: typo en URL ]

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:02:
Beste Tweakers,
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort een LG Oled 65 C8. Het probleem is dat de rode knop (ziggo ondemand) niet werkt. De TV komt steeds met de mededeling dat er een usb apparaat moet worden aangesloten om op te nemen. Ik heb de juiste CI+ module (versie 1.3) laatste software op TV. Ziggo gebeld, zou moeten werken en zo niet, dan ligt het aan de TV. LG gebeld, ligt aan Ziggo en zo niet dan ondersteunt de TV het niet.
Ik heb veel geprobeerd maar geen resultaat. HbbTV aan/uit, geen verschil. Rode knop geactiveerd / gedeactiveerd, geen verschil. Op verschillende zenders geprobeerd, geen resultaat.
Iemand nog een idee?
krijg je wel wel als je naar tv schakelt,rechts onderin even ziggo ondemand in beeld

[ Voor 9% gewijzigd door pwh53 op 30-12-2018 20:56 ]

• tweaker t
Ja, ik krijg een rode knop met de tekst ziggo ondemand in beeld. De knop reageert niet op klikken, maar dat schijnt zo te horen.

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:54:
Ja, ik krijg een rode knop met de tekst ziggo ondemand in beeld. De knop reageert niet op klikken, maar dat schijnt zo te horen.
en wat staat er bij ci-module
instellingen,kanalen,ci-informatie,ondemandinstellingen.
wat rechts onder even in beeld komt,daar kun je niet op klikken,maar wanneer dat in beeld is geweest,daarna werkt normaal de rode knop op de AB.ga ervan uit dat je een goede internetverbinding hebt.al een keer fabrieksinstellingen hersteld en opnieuw geinstalleerd,module een keer erin/eruit en/of andere smartcard

[ Voor 32% gewijzigd door pwh53 op 30-12-2018 21:07 ]

• tweaker t
Daar staat:
-Activeren/Deactiveren
-Rode knop weergave
-"Service Area" Informatie (hierop klikken geeft "0")
De internet verbinding is goed. Ik kan youtube zien en NPO start zonder problemen. Ik heb al een paar keer alles opnieuw gedaan. Terug naar fabrieksinstellingen en daarna volgens de instructies van Ziggo de TV aangezet, laten zoeken en CI+ module geplaatst. Wat ik wel vreemd vind is dat het niet uitmaakt of de rode knop wel of niet geactiveerd is. Indrukken resulteert altijd in hetzelfde: "Sluit USB-opslag aan om op uw tv op te nemen"

[ Voor 66% gewijzigd door tweaker t op 30-12-2018 21:15 ]

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:07:
Daar staat:
-Activeren/Deactiveren
-Rode knop weergave
-"Service Area" Informatie (hierop klikken geeft "0")
ja bij mij ook,maar 1 stapje terug de bovenste, status irdeto en dan heb je 4x keuze status

• tweaker t
Irdeto SoftCell status:
-DVB Client (Single decode) versie 3.14.4
Irdeto laad status:
-Toestel 136, 15, 33113
-Key 89,0,12
-CSSN 0
-L-12
Laadstatus fabrikant:
-Softwareversie 1.5.0 (r20732 - r14305) - (1.4.0)
-CM version r20732

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:32:
Irdeto SoftCell status:
-DVB Client (Single decode) versie 3.14.4
Irdeto laad status:
-Toestel 136, 15, 33113
-Key 89,0,12
-CSSN 0
-L-12
Laadstatus fabrikant:
-Softwareversie 1.5.0 (r20732 - r14305) - (1.4.0)
-CM version r20732
heb je onder softcell 2 keuzes EMM en livevieuw ? wat het precies is weet ik niet,maar ik denk module of smartcard niet de tv.

[ Voor 8% gewijzigd door pwh53 op 30-12-2018 21:48 ]

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 21:56
Heb je toevallig een antenneversterker in gebruik? Die moet retourgeschikt zijn.

Asus G501

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:46

13art

Moderator Mobile
Vanavond loop ik tegen een probleem aan waarvan ik niet weet hoe ik het moet oplossen en met Google kom ik ook niet verder.

Mijn C7 is via arc aangesloten met de yamaha ysp-2700 soundbar. Alles werkt vlekkeloos tot het moment dat ik een chromecast in een hdmi poort doe en van voeding voorzie. Dan heb ik opeens geen geluid meer. Het beeld op de tv gaat door maar er komt geen geluid meer uit de soundbar. Haal ik de chromecast er weer uit dan komt na een paar seconden het geluid weer terug. Heb verschillende hdmi poorten geprobeerd maar het probleem blijft. Andere audio ingangen ingesteld, geen effect. Iemand anders dit al tegen gekomen? Zou natuurlijk ook aan de soundbar zelf kunnen liggen. Maar in beide gevallen snap ik niet waarom dit gebeurd. In ieder geval 'sloopt' de chromecast de arc functionaliteit want als ik de tv uit zet met de chromecast in de tv dan gaat de soundbar niet mee uit wat hij zonder chromecast wel doet.

Edit:
Het lijkt er op dat het niks met de C7 te maken heeft maar met de Chromecast. Meer mensen met andere tv's en andere soundbars hebben precies hetzelfde probleem. Nu nog een fix.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 30-12-2018 22:28 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• tweaker t
Nee, 0x000 EMM-1- DVB EMM -service
0x001: Raadplegen-0-DVB- decodeerservice.

• tweaker t
Ik heb geen antenneversterker, en de tv ook al eens direct op het AOP aangesloten. Geen verschil.

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:53:
Nee, 0x000 EMM-1- DVB EMM -service
0x001: Raadplegen-0-DVB- decodeerservice.
kun je een andere module lenen van iemand om te testen?

• tweaker t
Dat is een idee, zal morgen eens kijken of ik er even één kan lenen. Ik zal het resultaat melden. Vast erg bedankt voor het meedenken!

• pwh53
tweaker t schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:15:
Dat is een idee, zal morgen eens kijken of ik er even één kan lenen. Ik zal het resultaat melden. Vast erg bedankt voor het meedenken!
neem die van jezelf ook mee,of die wel werkt op een andere tv dan weet je het helemaal zeker,smartcards moeten ook gewoon werken op beide tv's.succes

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
BaZZeHH schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:40:
Ik denk ik ga Videoland eens proberen aangezien Mocro Maffia sterk wordt aangeraden. Ik heb een account aangemaakt en wil vervolgens de App via de content store installeren op mijn B6. Die app is echter nergens te vinden. Ik heb de klantenservice gebeld en die dame geeft aan dat als de App niet in de store staat, de tv deze niet ondersteund. Dit kan ik mij haast niet voorstellen. Het advies was om dan maar via de Playstation te kijken.

Iemand met een B6 hier die de App wel heeft draaien?
Hier een B6, app draait als een tierelier.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 18:37

aex351

I am the one

Wetz schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:41:
[...]

Het gaat mij om de 24p opnames welke best vaak worden gebruikt in de filmwereld; deze lopen op vrijwel geen enkel scherm helemaal vloeiend en dus "judder". Zie ook dit draadje:

Ik hoop dus dat er op de CES komende week alvast een optie wordt aangeboden v.w.b. 4K en 120fps verwerking. Dit is ook één van de HDMI 2.1 upgrades, maar ik verwacht dat HDMI 2.1 pas in 2020 wordt ingevoerd.
HFR is content afhankelijk (lees: het zegt iets over de bron/content). En voor zover ik weet is er niet tot nauwelijks 4K 120 fps HDR (HFR) content beschikbaar (films/series etc.). Laat staan reguliere tv uitzendingen. Wil je de televisie als een computer monitor gebruiken dan is het een ander verhaal. Verder kan je wel 4k 120 fps HDR streamen naar de televisie. Dus intern kan de televisie dat gewoon weergeven.

Verder is het paneel volgens mij dus wel instaat om 120 fps te weergeven. En is het volgens mij zo dat 24p materiaal via de interne software zoals 'Truemotion' wordt geïnterpoleerd tot wellicht 120 fps. Weet niet precies hoe de software werkt. Maar zoiets verwacht ik wel.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58
IMWhizzle schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:59:
[...]

Hier een B6, app draait als een tierelier.
Staat je tv wel ingesteld op Nederland?

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Ik lees dat Art en Craft de c8 65 te koop heeft voor 2279 minus cashback 1779.- . Nette prijs maar is het verstandig om nog te bestellen? Er is kans dat ze niet voor 7 januari leveren en dan kan je geen aanspraak maken op de cashback volgens mij?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

aex351 schreef op maandag 31 december 2018 @ 04:43:
[...]

HFR is content afhankelijk (lees: het zegt iets over de bron/content). En voor zover ik weet is er niet tot nauwelijks 4K 120 fps HDR (HFR) content beschikbaar (films/series etc.). Laat staan reguliere tv uitzendingen. Wil je de televisie als een computer monitor gebruiken dan is het een ander verhaal. Verder kan je wel 4k 120 fps HDR streamen naar de televisie. Dus intern kan de televisie dat gewoon weergeven.

Verder is het paneel volgens mij dus wel instaat om 120 fps te weergeven. En is het volgens mij zo dat 24p materiaal via de interne software zoals 'Truemotion' wordt geïnterpoleerd tot wellicht 120 fps. Weet niet precies hoe de software werkt. Maar zoiets verwacht ik wel.
^^Dit.
En de enige voor mij bekende HFR film was The Hobbit. Deze was “maar” 48fps.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:52

westergas

rikkie_pc

Wetz schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:41:
[...]

Zeg maar gerust bij alle Hollywood producties. Bij Europese films is het vaak 50 of 25 fps.
Op mijn ouwe trouwe Pioneer Kuro 5090 word 24p (of eigenlijk 23.976) prima weer gegeven.
De enige film die ik gezien heb met hogere fps was The Hobbit (48fps) en dat vind ik er echt niet uit zien. Gelijk aan het Soap Opera Effect. Lang niet iedereen denkt er zo over maar ik vind het niet mooi.

Voorlopig blijft 24p nog een issue op OLED dus ik ben er nogal huiverig voor. Vooral omdat het gros van mijn content 24p is.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-11 18:06
ousselg schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:34:
Ik lees dat Art en Craft de c8 65 te koop heeft voor 2279 minus cashback 1779.- . Nette prijs maar is het verstandig om nog te bestellen? Er is kans dat ze niet voor 7 januari leveren en dan kan je geen aanspraak maken op de cashback volgens mij?
Je kunt vragen dat zij het bij LG navragen en het je per e-mail bevestigen. Heeft vroeger ook al gespeeld. Ik had Apollo gecontacteerd en die kregen van LG de bevestiging dat je nog in aanmerking zou komen en Apollo bevestigde mij dat per mail. Uiteindelijk nooit een issue geworden want LG verlengde de actie maar ik zou het zo aanpakken.

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Wren schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:46:
[...]

That did the trick. Stond nog op de UK. Thanks!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 17:29
Wren schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:46:
[...]

Jazeker!
Pagina: 1 ... 158 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.