Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 08:09
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:12:
OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.
Op AV staan vaak horrorverhalen en lui die zichzelf en elkaar gek maken met allerlei testfilmpjes.

Ik vond het juist opvallend dat ik hier veel lovende reacties las en ik moet zeggen dat ik sinds dag 1 ook erg content ben. Heb geen testen gedraaid en heb 2 lui in huis die werkelijk nergens op letten wbt inbranden van zo’n knalrood Telekidslogo.

Hij wordt dus als een echte familie TV gebruikt maar heb totaal geen last van inbranden of andere paneelklachten of een verbogen scherm. WebOS is een genot en ik kan zo ontzettend genieten van Narcos: Mexico in Dolby Vision op Netflix en andere 4K content :)
Chielemans schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:58:
Hoi,
Even een vraagje van mijn kant. Ik wilde het prijzentopic hier niet voor gebruiken.
Ik was bij mijn lokale Expert vandaag en vroeg of ze het aanbod van Foka, Apollo of andere zaken konden matchen, te weten: ongeveer €1500,- voor de LG c8.

Ik kreeg toen een verhaal dat die zaken de c8 onder de inkoopprijs van ongeveer €1730,- aan het verkopen zijn. En dat zou komen omdat ze hun tv's niet inkopen bij Schuurman in Alkmaar ( dé lg-dealer in nederland) maar van andere plekken in Europa. Voornamelijk zou het dan gaan om een stroom gerepareerde (en dus niet nieuwe) tv's uit Tjechiė. Risico op een slechtere tv dus.
En daar bovenop zou ik dan het risico lopen dat garantiezaken moeilijker zouden lopen, omdat de serienummers niet voor de Nederlandse markt zouden gelden.

Kennen jullie deze verhalen? En wat vinden jullie hiervan? Ik bestel morgen mijn tv, zou jullie mening graag nog meenemen in mijn keuze.
Los van de prijs zou ik ook 10x eerder een TV bij speciaalzaken als Apollo, Smits of Foka halen dan bij dit soort zaken.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 19:56

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Ik kreeg zojuist voor mijn LG C7 firmware [05.80.15] aangeboden.

1. To improve Intermittent no audio issue during watching LiveTV.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-11 09:39
Spyran schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:39:
...
Ik zit wel met een uitdaging: hoe kan ik het beste grote (50GB) 4K content afspelen op je TV? Als ik PLEX gebruik (PLEX en Xplay apps geprobeerd op de TV) krijg ik compleet random haperingen bij het afspelen. Soms treedt dit ineens na een half uur afspelen op. Het zou niet aan het netwerk moeten liggen gezien ik Netflix nooit haperingen merk en voldoende bandbreedte heb.
...
Dat merkte ik ook, maar het is meestal je Plex server die begint te recoden wat het probleem is... De LG kan volgens mij niet elke HVEC codec aan. Zelfs de 4K 60fps HDR eyecandy HEVC TS van https://4kmedia.org/samsu...expected-hdr-uhd-4k-demo/ is 61 MB/s, 2/3 van je 100mbit bandbeedte.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

ArnoutD schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:34:
[...]

Dat merkte ik ook, maar het is meestal je Plex server die begint te recoden wat het probleem is... De LG kan volgens mij niet elke HVEC codec aan. Zelfs de 4K 60fps HDR eyecandy HEVC TS van https://4kmedia.org/samsu...expected-hdr-uhd-4k-demo/ is 61 MB/s, 2/3 van je 100mbit bandbeedte.
/Mierenneuker modus
Terug naar school inzake MB, Mbit, bits, Bytes etc.

100Mbit is maar 12,5MB/s.

Bestand is 1190MB/198s dus ongeveer 6MB/s.

Snap waar je op doelt, maar wilde het toch even melden. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door THX op 24-12-2018 10:35 ]

Verwijderd

Zijn er hier die ervaring hebben met Telenet en CI+ met LG oled van 2017 of 2018 ?
Die staan namelijk niet in de lijst met compatibele tv's bij Telenet.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
iuuk schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:22:
Ik heb op de vorige paginas wat bijgelezen over garantie bij banding e.d., maar heb de vraag of er meer mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en welke deze zijn?

Ik heb mijn E7 nu namelijk een jaar, maar sinds een niet al te lange tijd heb ik een heel erg brede afwijkende balk aan de linkerkant van mijn televisie. Over het algemeen leek dit niet zo'n enorm probleem te zijn (en banding was er altijd al een beetje, zelden te merken), maar bij bepaalde scenes in daredevil (die met veel zwart/wit) merkte ik het voor het eerst en nu begin ik ook bij voetbalwedstrijden met veel beweging soms gewoon een afwijkende tint te zien ter breedte van ongeveer 1/10e / 1/12e van het scherm. Veel breder en veel merkbaarder dan normale banding.

Hoe kan ik hier het beste foto's van maken en is LG over het algemeen goed als het gaat over garantie bij dit soort dingen? De TV is denk ik net 53 weken oud, dus geloof dat garantie dan niet meer via de winkel gaat.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
ster-reclames of iets op europsport,als je het maar duidelijk kunt laten zien met tv-beelden geen test-slides

Verwijderd

ArnoutD schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:34:
[...]

... HDR eyecandy HEVC TS van https://4kmedia.org/samsu...expected-hdr-uhd-4k-demo/ is 61 MB/s, 2/3 van je 100mbit bandbeedte.
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en wat demo's gedownload. Even op een portable drive gezet en aan de C8 gehangen. Nu al met de wat lichtere omstandigheden een waanzinnig beeld.
Vanavond nog een keer proberen bij andere omstandigheden.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 11:49
THX schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:13:
[...]

/Mierenneuker modus
Terug naar school inzake MB, Mbit, bits, Bytes etc.

100Mbit is maar 12,5MB/s.

Bestand is 1190MB/198s dus ongeveer 6MB/s.

Snap waar je op doelt, maar wilde het toch even melden. :*)
6MB/s is gemiddeld,daar kunnen zeker pieken van een veelvoud daarvan inzitten wat de haperingen zeker kunnen verklaren.

Wat ik begrijp is dat de WIFI een stuk sneller is (indien goed bereik ;)) en dat dat je problemen wel eens kan oplossen..

Of probeer het via een USB-HDD, die heeft meer bandbreedte...

[ Voor 5% gewijzigd door Arnold op 24-12-2018 10:54 ]

• THX
  • Niet online

THX

Arnold schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:42:
[...]

6MB/s is gemiddeld,daar kunnen zeker pieken van een veelvoud daarvan inzitten wat de haperingen zeker kunnen verklaren.

Wat ik begrijp is dat de WIFI een stuk sneller is (indien goed bereik ;)) en dat dat je problemen wel eens kan oplossen..
Yep I know.

WiFi 5G op een LG OLED kan tot 2x zo snel zijn als de ethernet poort. Als het dan nog niet afspeelt pak ik m’n Shield of pc. Nog steeds onbegrijpelijk dat men geen Gbit poort gebruikt heeft (de concurrentie overigens ook niet).

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:06
@pennywise666 dit weekend aan het pionieren geweest met de beeldinstellingen. ISF dark, cntr 85, hh48, 2.4. Warm1, R0, G0 en nu komt hij, B-15! Dan pas is de witte waas links weg. Nog suggesties? B-15 lijkt mij wat veel. (Onnatuurlijk)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 20:36

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Smirnoff schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
@pennywise666 dit weekend aan het pionieren geweest met de beeldinstellingen. ISF dark, cntr 85, hh48, 2.4. Warm1, R0, G0 en nu komt hij, B-15! Dan pas is de witte waas links weg. Nog suggesties? B-15 lijkt mij wat veel. (Onnatuurlijk)
Ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd, maar desalniettemin stel ik de vraag toch: Heb je de settings van rtings.com al eens geprobeerd?

is everything cool?

Verwijderd

Smirnoff schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:57:
Waarom, en dat is eigenlijk een vraag aan een ieder die semi amateuristisch aan het kalibren is, laat je het niet doen door een professionele kalibrateur. Met een ISF kalibratie weet je zeker dat je toestel optimaal wordt afgesteld. Uiteindelijk is: meten weten.

De instellingen zijn dat voor jouw omstandigheden het beste aangepast. Aan de hand van de content die je dan afspeelt kan je desnoods nog wat bijregelen met gamma, helderheid en contrast.

Kost wel wat dat kalibreren maar ben je wel af van het twijfelen of alles wel juist is afgesteld.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:58:
[...]

Waarom, en dat is eigenlijk een vraag aan een ieder die semi amateuristisch aan het kalibren is, laat je het niet doen door een professionele kalibrateur. Met een ISF kalibratie weet je zeker dat je toestel optimaal wordt afgesteld. Uiteindelijk is: meten weten.

De instellingen zijn dat voor jouw omstandigheden het beste aangepast. Aan de hand van de content die je dan afspeelt kan je desnoods nog wat bijregelen met gamma, helderheid en contrast.

Kost wel wat dat kalibreren maar ben je wel af van het twijfelen of alles wel juist is afgesteld.
Een LG Oled scherm kalibreren is gewoon niet nodig. Elke review bevestigd dit. De kleurafwijkingen zijn met het blote oog niet te zien.

Verder komt het dus gewoon neer op smaak. Het is leuk dat er optimale 'profi' instellingen zijn, zoals je die ziet op Rtings. Maar er zijn mensen die dat niet mooi vinden. Dan speel je dus gewoon wat met de settings, dat heb ik zelf ook gedaan.

Trust me; kalibreren is zonde van je geld. Het neigt hier af en toe wel naar huisartswaardig ocd hoor...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arnold schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:42:
[...]

[knip]
Niet bij die demo, de bitrate = constant (51.8Mb/s)

Testing, one, two ...

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:06
FREAKJAM schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd, maar desalniettemin stel ik de vraag toch: Heb je de settings van rtings.com al eens geprobeerd?
Yep, mee begonnen.
Witte waas die alleen met bepaalde scenes aan de linker zijde zichtbaar is. Pennywise heeft dat rechts. Verbaasde me gewoon dat als je blauw naar -15 brengt dit weg is.

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Nyarlathotep schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:16:
[...]

Een LG Oled scherm kalibreren is gewoon niet nodig. Elke review bevestigd dit. De kleurafwijkingen zijn met het blote oog niet te zien.

Verder komt het dus gewoon neer op smaak. Het is leuk dat er optimale 'profi' instellingen zijn, zoals je die ziet op Rtings. Maar er zijn mensen die dat niet mooi vinden. Dan speel je dus gewoon wat met de settings, dat heb ik zelf ook gedaan.

Trust me; kalibreren is zonde van je geld. Het neigt hier af en toe wel naar huisartswaardig ocd hoor...
Vorige week dinsdag heb ik mijn TV laten kalibreren. Ook ik had de RTINGS instellingen overgenomen en wat gefinetuned met behulp van tips van Pennywise (PS DANK!).
Ik was voor kalibratie al heel tevreden over het beeld, ik liep nog wel veel te spelen met de WARM1/WARM2 instellingen omdat ik vaak het wit te blauw of te geel vond en kreeg dat niet echt goed.
Ik had mijn oude settings ingesteld onder de ISF Light Room profiel en de gekalibreerde settings onder het ISF Dark Room profiel zodat ik makkelijk kan switchen met hoe het was en nu is.
Na kalibratie is het wit nu echt wit, huidtinten zien er nu zeer natuurlijk uit en er is meer diepte in het beeld (licht 3D effect). Kleuren ogen wat meer natuurlijker, minder hard dan voorheen.

Voor de geïnteresseerden, dit zijn nu mijn settings (al kunnen die per paneel en omgeving verschillen):

isf donker

65

85

50

0

50

0

geavanceerd

uit

uit

auto

uit

bt1886

witbalans

warm2

laag 0 0 -1

hoog 6 0 9

20pnt.

5 ire lum 10

kleur

r 0 0 0

g 0 0 2

b 0 0 3

c 0 0 1

m 0 0 0

g 0 1 0

opties

uit

uit

laag

aan

uit

uit

-----------------

HDR bioscoop

100

100

50

0

50

0

geavanceerd

uit

aan

uit

auto

uit

2.2

witbalans

warm2

laag 2 0 -3

hoog 0 -8 6

kleur

r 0 0 0

g 3 0 0

b 0 0 -2

c 0 0 -2

m 2 2 0

g 0 0 0

opties idem.

------------------

dolby vision bioscoop

100

90

50

0

50

0

geavanceerd

uit

uit

breed

uit

2.2

witbalans

warm2

laag 5 0 -4

hoog 4 0 12

kleur 0

opties idem.

Verwijderd

[...]

Met het eerste ben ik het niet eens. Het is wel zo dat vanaf fabriek de schermen op zich al behoorlijk goed gekalibreerd zijn. Echter niet voor de omstandigheden bij jouw persoonlijk thuis. Dat is wat de reviews proberen te zeggen. Er staat nergens dat je het scherm NIET moet kalibreren

Wil je echter van je twijfels af of alles we technisch en theoretisch voldoet aan rec 2020 [bt2020]dan zal je je gerust kunnen stellen door zo'n professionele kalibratie te laten doen. Je weet dan zeker dat aan wat jij meent te zien niet aan het toestel ligt, maar aan je eigen waarneming.

Verder ben ik het natuurlijk met je eens dat je zelf die instellingen moet nemen die volledig aan jouw wensen voldoen. En wat een ander dan meent te moeten aanraden voor een korrel zout moet nemen. Jij moet er naar kijken en tevreden zijn..
[...]

. Het neigt hier af en toe wel naar huisartswaardig ocd hoor...
Inderdaad. Lijkt op : als ik hier druk, heb ik daar pijn. Oplossing: niet hier drukken....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2018 16:31 ]

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:42:
[...]

Met het eerste ben ik het niet eens. Het is wel zo dat vanaf fabriek de schermen op zich al behoorlijk goed gekalibreerd zijn. Echter niet voor de omstandigheden bij jouw persoonlijk thuis. Dat is wat de reviews proberen te zeggen. Er staat nergens dat je het scherm NIET moet kalibreren

Wil je echter van je twijfels af of alles we technisch en theoretisch voldoet aan rec 2020 [bt2020]dan zal je je gerust kunnen stellen door zo'n professionele kalibratie te laten doen. Je weet dan zeker dat aan wat jij meent te zien niet aan het toestel ligt, maar aan je eigen waarneming.

Verder ben ik het natuurlijk met je eens dat je zelf die instellingen moet nemen die volledig aan jouw wensen voldoen. En wat een ander dan meent te moeten aanraden voor een korrel zout moet nemen. Jij moet er naar kijken en tevreden zijn..
Een kalibratie heeft weinig zin als je er zelf een persoonlijke smaakje aan gaat geven of het laat afhangen van je situatie in de huiskamer.
Een kalibratie betekent dat je TV de meest optimale instellingen heeft en daarmee voldoet aan de gestelde waarden. Dit is overal en altijd gelijk.
Twee gekalibreerde TV’s zullen dus exact gelijk aan elkaar zijn waarbij dit waarschijnlijk daarvoor wel iets afwijkend was. Zoals je zelf al zegt de waarnemer zal het toch anders bekijken.
De ogen en hersenen van de waarnemer zijn per persoon ook verschillend.

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:54:
[...]

Een kalibratie heeft weinig zin als je er zelf een persoonlijke smaakje aan gaat geven of het laat afhangen van je situatie in de huiskamer.
Een kalibratie betekent dat je TV de meest optimale instellingen heeft en daarmee voldoet aan de gestelde waarden. Dit is overal en altijd gelijk.
Twee gekalibreerde TV’s zullen dus exact gelijk aan elkaar zijn waarbij dit waarschijnlijk daarvoor wel iets afwijkend was. Zoals je zelf al zegt de waarnemer zal het toch anders bekijken.
Ben bang dat ik niet duidelijk genoeg ben. Het laten kalibreren heeft als fijne bijkomstigheid dat je instellingen zodanig zijn dat ze technisch voldoen aan BT2020 norm. Mocht je je scherm dan nog te donker of te licht vinden wat dan ook, dan zou je nog kunnen trimmen naar gelang de content en omstandigheden middels gamma, contrast, helderheid.

En ja, iedereen neemt anders waar. Maar uitsluiten dat het aan de foute instellingen ligt is door een kailbratie via de norm te doen.

Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Niet meer en niet minder...

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:42:
[...]

[...]

Inderdaad. Lijkt op : als ik hier druk, heb ik daar pijn. Oplossing: niet hier drukken....
Ik vergeet er bij te zeggen dat ik hier twee soorten kalibratie onderscheidt: Een mannetje laten komen die voor veel geld met een metertje jouw scherm kalibreert, of zélf met de settings spelen eventueel adhv websites zoals Rtings.
Wat ik dus onnodig acht is een professionele kalibratie met een kleurmeter en software en een hoop geld. Dat is gewoon niet nodig omdat het finetunen geen zichtbaar resultaat oplevert. De tv voldoet al aan die profi standaarden. Of komt in ieder geval dermate dichtbij dat je de afwijking niet ziet.

Uiteraard kun je zelf de boel nog kalibreren aan de hand van ervaringen van anderen, of je eigen ogen.
Wat ik probeer te zeggen is: Geef geen geld uit een een kalibratie :)

• chulin
  • Laatst online: 08:05
HoppyF schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:54:
[...]

Idd idereen is anders met verschillende smaken maar met een kalibratie is oa de grayscale in orde, en dat heeft niets mee te maken met smaak.

• chulin
Nyarlathotep schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:38:
[...]

Ik vergeet er bij te zeggen dat ik hier twee soorten kalibratie onderscheidt: Een mannetje laten komen die voor veel geld met een metertje jouw scherm kalibreert, of zélf met de settings spelen eventueel adhv websites zoals Rtings.
Wat ik dus onnodig acht is een professionele kalibratie met een kleurmeter en software en een hoop geld. Dat is gewoon niet nodig omdat het finetunen geen zichtbaar resultaat oplevert. De tv voldoet al aan die profi standaarden. Of komt in ieder geval dermate dichtbij dat je de afwijking niet ziet.

Uiteraard kun je zelf de boel nog kalibreren aan de hand van ervaringen van anderen, of je eigen ogen.
Wat ik probeer te zeggen is: Geef geen geld uit een een kalibratie :)
Dat vind ik apart, een man met proffesionele apparatuur niet geloven maar wel een andere met veel YouTube volgers 8)7

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

chulin schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:46:
[...]

Dat vind ik apart, een man met proffesionele apparatuur niet geloven maar wel een andere met veel YouTube volgers 8)7
Niet geloven? Waar zeg ik dat :?

Lees mijn stukje nog eens rustig door. Ik houd er nu ook maar over op want ik ben toch wel duidelijk genoeg geweest :)

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:01:
[...]

Ben bang dat ik niet duidelijk genoeg ben. Het laten kalibreren heeft als fijne bijkomstigheid dat je instellingen zodanig zijn dat ze technisch voldoen aan BT2020 norm. Mocht je je scherm dan nog te donker of te licht vinden wat dan ook, dan zou je nog kunnen trimmen naar gelang de content en omstandigheden middels gamma, contrast, helderheid.

En ja, iedereen neemt anders waar. Maar uitsluiten dat het aan de foute instellingen ligt is door een kailbratie via de norm te doen.

Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Niet meer en niet minder...
Het is prima als je je TV aan de BT2020 laat voldoen.
Maar als je dan zelf besluit dat het lichter of donkerder moet zijn wijk je dus af.
Niet dat dit erg is maar het nut van het kalibreren ontgaat mij dan.
Je kunt ook zonder kalibreren je TV naar eigen smaak instellen.
Blijft een vreemde discussie dat kalibreren, loopt al jaren maar het is nog steeds niet verdwenen ondanks het feit dat TV’s steeds vaker dicht tegen de norm aanzitten.

• chulin
Nyarlathotep schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:04:
[...]

Niet geloven? Waar zeg ik dat :?

Lees mijn stukje nog eens rustig door. Ik houd er nu ook maar over op want ik ben toch wel duidelijk genoeg geweest :)
Lezen is ook een vak..... had verkeerd begrepen
Mijn excuses _/-\o_

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de black level veranderen in de picture mode settings? Deze staat bij mij namelijk grijs net als real cinema. Ik kan alles veranderen behalve deze 2 opties. Ik zit dan in technicolor expert mode. Het gaat om een C8.

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 16:20
Hoi! Dank voor de reality check op het verhaal van mijn lokale Expert. Heb vandaag de c8 gekocht bij Apollo.
Fijne feestdagen!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
OLED TVs Hit By Severe Blocking And Flashing Problems

https://www.forbes.com/si...ng-problems/#18a3f946ed7e

[ Voor 19% gewijzigd door pennywise666 op 24-12-2018 21:48 ]

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-11 14:24
Hallo mensen van het goede leven, ik heb een vraagje..

Sinds kort zie ik dat mijn linker paneel (vanaf het midden) van mijn LG OLED 55c7 ietsjes donkerder is dan het rechterpaneel van mijn tv Hoe is dit mogelijk? is dit een instelling? of is het misschien ingebrand? Ik kijk netflix. speel playstation en kijk tv. Ik zie het steeds nu ik erop let. Ik zie het net met het blote oog. Helaas krijg ik dit niet rechtgezet. Hopelijk weet iemand de oplossing anders gaat die helaas retour.

• Qapla1
  • Laatst online: 16-02-2024
@Canerooo

Helaas kun je dit niet zelf rechtzetten. Als je het heel erg stoort zou je hem kunnen laten omruilen als je nog in je eerste twee weken zit. Zo niet, dan contact opnemen met de winkel, foto's maken van de content waar je het duidelijk kunt zien en afwachten wat ze gaan doen.

Succes.

Verwijderd

Goed om te zien dat er aandacht aan dit probleem wordt besteed :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik had het van de week over een soort frame skipping. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit alleen binnen Netflix is. Film kijken via Kodi of YouTube gaat perfect en kan ik zelfs de-judder erbij aanzetten terwijl dat bij Netflix een veel onrustiger beeld geeft. Word Netflix wel in 24P weergeven? Ik heb het idee dat het daar ergens in zit.

• pennywise666
vinom schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:30:
Ik had het van de week over een soort frame skipping. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit alleen binnen Netflix is. Film kijken via Kodi of YouTube gaat perfect en kan ik zelfs de-judder erbij aanzetten terwijl dat bij Netflix een veel onrustiger beeld geeft. Word Netflix wel in 24P weergeven? Ik heb het idee dat het daar ergens in zit.
De content op Netflix is 24p en mijn Appletv switched daar netjes naartoe ook.
Op de LG Netflix app zit geen auto framerate switching, dus daar kan het aan liggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:15:
[...]

Goed om te zien dat er aandacht aan dit probleem wordt besteed :)
Ja precies,het gaat de goede kant op. Een fix is dichterbij.

[ Voor 54% gewijzigd door pennywise666 op 25-12-2018 09:41 ]

• vinom
pennywise666 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:37:
[...]

Op de LG Netflix app zit geen auto framerate switching, dus daar kan het aan liggen.
[...]
Ik kijk alles via mijn nvidia Shield maar die heeft ook geen autoframerate switching. Zal het daar wel aan liggen. Gek genoeg is het mij nooit opgevallen bij mijn Sony XE9305, maar nu met de bijna instant pixel response valt het mij op.

Edit: net getest net The Bridge, waarvan ik vermoed dat die 25P is. Shield op 50Hz gezet en voila, vloeiend beeld. Maar lekker klote dus, kan ik voor elke serie elke keer gaan switchen. En hier kijken we nog wel eens dingen door elkaar heen. De Shield kan het overigens wel, alleen heeft Netflix het niet ingebouwd in de app.

[ Voor 25% gewijzigd door vinom op 25-12-2018 10:25 ]

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
Nu ik een nieuw huis heb waar ik wat verder van de tv zit (4 a 4,5m), zit ik te denken aan een leuk kerstcadeau voor mijzelf. Een LG C8 is dan een mooie opvolger van mijn 46 inch Sony die ik nu heb staan. Grote vraag is dan alleen, gaat 55 inch groot genoeg zijn. Of ga ik spijt krijgen dat ik geen 65 inch heb genomen? Merk nu vooral met gamen dat de 46 inch wat te klein is. Maar vind 65 inch wel meteen een joekel van een tv (en ook wel erg duur haha). Beetje jammer dat er geen 60 inch is.

Iemand die zelf ervaring heeft met deze kijk afstand? Op internet lees ik dat ik idealiter 65 inch zou hebben, maar het staat mij toch nog een beetje tegen.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:29
Mistymo schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:11:
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de black level veranderen in de picture mode settings? Deze staat bij mij namelijk grijs net als real cinema. Ik kan alles veranderen behalve deze 2 opties. Ik zit dan in technicolor expert mode. Het gaat om een C8.
In deze modus staat black level standaard op Laag.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
Kartmans1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:23:
Nu ik een nieuw huis heb waar ik wat verder van de tv zit (4 a 4,5m), zit ik te denken aan een leuk kerstcadeau voor mijzelf. Een LG C8 is dan een mooie opvolger van mijn 46 inch Sony die ik nu heb staan. Grote vraag is dan alleen, gaat 55 inch groot genoeg zijn. Of ga ik spijt krijgen dat ik geen 65 inch heb genomen? Merk nu vooral met gamen dat de 46 inch wat te klein is. Maar vind 65 inch wel meteen een joekel van een tv (en ook wel erg duur haha). Beetje jammer dat er geen 60 inch is.

Iemand die zelf ervaring heeft met deze kijk afstand? Op internet lees ik dat ik idealiter 65 inch zou hebben, maar het staat mij toch nog een beetje tegen.
Ik heb nog niet vaak (nooit) gelezen dat iemand een 65" nam en achteraf liever een 55" had gehad. Ik zit zelf op 3.5meter en 65" had ook gekund als ik geen vrouw had.

• pennywise666

Ik zit op 2 meter afstand van een 65 inch en ik vind het net iets te klein.
77 inch zou perfect zijn voor 2 meter afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 25-12-2018 12:16 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:23

Hier 4,5m met 65”. Bevalt prima, heb hem nu drie weken staan ofzo, maar kan me niet voorstellen dat ik groter zou willen. Dit lijkt me de perfecte maat/afstand voor regulier tv kijken.

Hiervoor had ik een 48” Sony die opzich ook prima voldeed zolang je niet groter gewend bent ;)

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-11 18:06
3m 65inch is niks te groot. Had 77 genomen als het betaalbaar was...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-11 15:58
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:16:
Zijn er hier die ervaring hebben met Telenet en CI+ met LG oled van 2017 of 2018 ?
Die staan namelijk niet in de lijst met compatibele tv's bij Telenet.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/
Werkt perfect al gaat het switchen tussen kanalen nogal traag. Opnemen op een externe hdd is ook geen probleem.

Verwijderd

Ik heb nu een Samsung 50” 4K 50hz tv staan van krap 2 jaar oud. In hoeverre ga ik er op vooruit met een 55” OLED 100hz? Is het marginaal of echt een compleet andere wereld?
Waar ik de tv voor gebruik: voornamelijk het volgen van auto- en motorsport en Netflix.

Verwijderd

pennywise666 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 12:15:
[...]

Ik zit op 2 meter afstand van een 65 inch en ik vind het net iets te klein.
77 inch zou perfect zijn voor 2 meter afstand.
Op 2 meter voor een 77" ben ik bang dat als ik rechts kijk links wat mis. Plus dat me nekwervels aan gort gaan.

Maar inderdaad zo groot mogelijk naar gelang je mogelijkheden en je beperkingen.. 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:29:

In hoeverre ga ik er op vooruit met een 55” OLED 100hz? Is het marginaal of echt een compleet andere wereld?
Effectief ga je er 5"op vooruit. Echter als die Samsung bevalt en er verder geen specifieke reden is om een Oled te nemen, zou ik in ieder geval denken: het zij zo en het laten

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2018 13:35 ]

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
Bedankt voor de reacties! Klinkt dan toch dat ik nog wat dieper in de buidel moet tasten en voor de 65 inch moet gaan haha.

Verwijderd

Kartmans1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:49:
Bedankt voor de reacties! Klinkt dan toch dat ik nog wat dieper in de buidel moet tasten en voor de 65 inch moet gaan haha.
:) Hou dit topic in de gaten!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb zelf de 65C7, en ik ben van 5,5 meter afstand naar 4,5 meter gegaan (andere indeling huiskamer).
Als ik een 77" had kunnen veroorloven had ik dat gedaan. 65" is groot, zeker als je het ding uitpakt, neerzet en voor het eerst gaat kijken.
Ik ben tevreden hoor, daar niet van :)
Maar eigenlijk is het voor op deze afstand nog steeds te klein. En 55" heb ik nooit overwogen. Wél heb ik getwijfeld tussen 65" OLED of 75" of groter LCD. En dan ben ik toch weer blij dat ik voor OLED heb gekozen :P

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 22:26

invincible30

Psn: pelter29

pennywise666 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 09:37:
[...]

[...]
De LG Netflix app heeft wel automatische frame rate switching. Net als de ingebouwde Amazon app.
Google het maar eens.
Apple tv doet dit inderdaad ook. En de shield en chromecast niet.

• pennywise666
invincible30 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:11:
[...]

De LG Netflix app heeft wel automatische frame rate switching. Net als de ingebouwde Amazon app.
Google het maar eens.
Apple tv doet dit inderdaad ook. En de shield en chromecast niet.
Ik heb gegoogled maar ik vind niks.
Link graag?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34
Voor wie nog een goede banding test zoekt met "real world" materiaal ipv testbeelden: Haunting of Hill House op Netflix aflevering zes vanaf ca. 39:30. Panning shots in een donkergrijze setting.

Als je tv dat aan kan zit je wel goed volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Mistymo
Ik had vorige week hetzelfde dilemma. Ik had een 10 jaar oude lcd 47" en dacht ga ik voor een 55"of 65", Mijn vrouw vindt tv's lelijk en gaf aan 55" groot genoeg te vinden. Ik heb de winkel verlaten, rondje gelopen en heb de C8 65" gekocht. Thuis meteen opgehangen aan de muur en geniet er inmiddels al een week van. Mijn vrouw zegt "goh de grootte valt best mee en ben er al helemaal aan gewend >:) ". Ik zit vanaf de bank rond de 3,5 a 4 mtr er vanaf. Weet nu al dat de volgende tv weer een maatje groter wordt. Dus conclusie is ga voor de 65". Als je 55"neemt ga je achteraf spijt krijgen.
Ruud2007 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:59:
[...]

In deze modus staat black level standaard op Laag.
Snap ik maar waarom kan ik de setting niet veranderen?

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 22:26

invincible30

Psn: pelter29

pennywise666 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:36:
[...]

Ik heb gegoogled maar ik vind niks.
Link graag?
Hier wordt er over gesproken:

https://www.avforums.com/...pps-refresh-rate.2130159/

En ik heb er zelf ook ervaring mee. Heb een Apple tv 4K gehad en een chromecast.
Kon dus goed vergelijken met bijvoorbeeld Netflix.

Op de Apple tv en de interne lg app was het beeld even vloeiend. Bij zowel 24p, 25p en 30p materiaal.
Zelfde beeldinstellingen natuurlijk.

Bij Netflix op de chromecast kon ik duidelijk zien dat alles met dezelfde framerate werd afgespeeld. Wat hakkelend beeld dus.

• pennywise666
invincible30 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 23:03:
[...]

Hier wordt er over gesproken:

https://www.avforums.com/...pps-refresh-rate.2130159/

En ik heb er zelf ook ervaring mee. Heb een Apple tv 4K gehad en een chromecast.
Kon dus goed vergelijken met bijvoorbeeld Netflix.

Op de Apple tv en de interne lg app was het beeld even vloeiend. Bij zowel 24p, 25p en 30p materiaal.
Zelfde beeldinstellingen natuurlijk.

Bij Netflix op de chromecast kon ik duidelijk zien dat alles met dezelfde framerate werd afgespeeld. Wat hakkelend beeld dus.
Ok bedankt voor de link. Goed om te weten dat ie wel gewoon automatisch switched! Ik dacht echt van niet altijd.

• Prostie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-07 14:39
Goedmorgen,

Zoals Mistymo aangeeft ben ik het ook zeker eens betreffende de 65inch t.o.v de 55inch modellen. Ik heb eerst twee 55inch modellen C8 opgehangen met problemen. Daarna dacht ik dat het zeker een maatje groter kon. Geen moment spijt van gehad. Mijn vriendin moest wel even wennen maar nadat Mamma Mia via de AppleStore was aangekocht en bekeken was ook zij helemaal om.

Mijn mening is dan ook als de kijkafstand minimaal 3,5 mtr is de 65inch een goede keuze zal zijn.

• Dirrukje
  • Laatst online: 20-10 12:50
Prostie34 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:42:
Goedmorgen,

Zoals Mistymo aangeeft ben ik het ook zeker eens betreffende de 65inch t.o.v de 55inch modellen. Ik heb eerst twee 55inch modellen C8 opgehangen met problemen. Daarna dacht ik dat het zeker een maatje groter kon. Geen moment spijt van gehad. Mijn vriendin moest wel even wennen maar nadat Mamma Mia via de AppleStore was aangekocht en bekeken was ook zij helemaal om.

Mijn mening is dan ook als de kijkafstand minimaal 3,5 mtr is de 65inch een goede keuze zal zijn.
Ik zit op 2,5 meter en ben meer dan tevreden met mijn 65". Dacht in eerste instantie dat het te groot was en heb getwijfeld, na uiteindelijk hier wat advies en meten in een fuck it moment de 65" besteld. En ja, er staat (binnenkort hangt) een groot zwart vlak waar men zich aan zou kunnen storen. Maar daar heb ik maling aan, uiteindelijk gaat het om de kijkbeleving als hij aan staat en met 65" op 2,5 meter kom ik toch aardig dicht in de buurt van een biosscoop ervaring. Tis bij mij al zo ver dat ik het eigenlijk 'zonde' vind om naar de bios te gaan, want dan kan ik die film thuis niet meer kijken.. Voor zover je dus films maar 1 keer kijkt natuurlijk.

Maar uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur.. Voor de 1 is het weer te groot en niet acceptabel, voor de ander kan het niet groot genoeg zijn.

Verwijderd

Dirrukje schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:19:
[...]

Maar uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur.. Voor de 1 is het weer te groot en niet acceptabel, voor de ander kan het niet groot genoeg zijn.
Precies. Als ik in de bioscoop bij een Imax op de eerste rij zit wordt ik niet echt vrolijk.. ;)

• vinom
55 inch hier op 2,8 meter. Lekker dat ding op de slaapkamer opgehangen, omdat mijn leidinggevende (:P) het te groot vond beneden. Daar staat dus nog een 32 inch en boven de surroundset en alles.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:29
@Dirrukje tja binnenkort hoef je niet perse naar een zwart scherm te kijken, komt zoals jullie vast al wel bekend mooie nieuwe set met een oprolbaar OLED scherm uit😉

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
voor wie niet helemaal tevreden is met het geluid,dit is een mooie aanbieding.
https://www.artencraft.nl...nl&utm_medium=Vergelijker

sk9 netto 384 euro

• Mistymo
Dirrukje schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:19:
[...]

En ja, er staat (binnenkort hangt) een groot zwart vlak waar men zich aan zou kunnen storen. Tis bij mij al zo ver dat ik het eigenlijk 'zonde' vind om naar de bios te gaan, want dan kan ik die film thuis niet meer kijken.. Voor zover je dus films maar 1 keer kijkt natuurlijk.

Hahaha gister naar de bios geweest en dacht inderdaad kijk liever thuis op mijn nieuwe tv >:) . Ik heb trouwens mijn muur antraciet en als het sávonds is dan zie ik alleen wat er draait op de tv en zijn de films 21:9 formaat. Had laats een kennis die langs kwam en die zei huh wat voor raar formaat scherm heb jij is zo lang gerekt. Die zag op mijn muur de bezels van de tv niet ;)
Mistymo schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:46:
[...]

Hahaha gister naar de bios geweest en dacht inderdaad kijk liever thuis op mijn nieuwe tv >:) . Ik heb trouwens mijn muur antraciet en als het sávonds is dan zie ik alleen wat er draait op de tv en zijn de films 21:9 formaat. Had laats een kennis die langs kwam en die zei huh wat voor raar formaat scherm heb jij is zo lang gerekt. Die zag op mijn muur de bezels van de tv niet ;)
Whooo, dit is de oplossing voor het “zwarte gat” aan de muur!
Maak gewoon de muur ook zwart. ;)
De TV valt dan niet meer op ongeacht de grootte.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Iemand ook last van dat het audio signaal sinds de laatste update vaker lijkt te schakelen? Had dat met Netflix eerste minuut, maar Google play app deed het continu. Beeld is verder wel prima, maar door dat wisselen van signaal (Dolby naar stereo of iets anders) gaat de receiver (onkyo?) weer even stil tot dat omgeschakeld is..
Phusebox schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:31:
Voor wie nog een goede banding test zoekt met "real world" materiaal ipv testbeelden: Haunting of Hill House op Netflix aflevering zes vanaf ca. 39:30. Panning shots in een donkergrijze setting.

Als je tv dat aan kan zit je wel goed volgens mij.
Hier geen vertical banding bij panning, wel duidelijk macro blocking zichtbaar in de near-black overgangen bij de reflecties op de muur van de het knipperen/flitsen van het licht. Ziet er af en toe niet best uit. Lijkt op de hier eerder aangehaalde problematiek van https://www.forbes.com/si...ng-problems/#356858596ed7

Ter referentie, op dit punt in de scene met de man naast het bed:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5NSY40bj/Schermafbeelding-2018-12-26-om-18-03-42.png

Ander irritant dingetje (ik weet niet of Netflix er patent op heeft maar het lijkt haast zo) is dat het zwarte openingsscherm waarop even later de letters verschijnen dus weer niet zwart is maar raised black. :N
Je moet de helderheid enkele tikken terugschroeven om de pixels van het paneel helemaal uit te laten gaan (bij mij 47 ipv 50/51). De verschillende black referentieschermen zijn op 50/51 uiteraard wel helemaal zwart, dus de instelling is het probleem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 26-12-2018 18:08 ]

• pennywise666
Cap schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:57:
[...]

Hier geen vertical banding bij panning, wel duidelijk macro blocking zichtbaar in de near-black overgangen bij de reflecties op de muur van de het knipperen/flitsen van het licht. Ziet er af en toe niet best uit. Lijkt op de hier eerder aangehaalde problematiek van https://www.forbes.com/si...ng-problems/#356858596ed7

Ter referentie, op dit punt in de scene met de man naast het bed:
[Afbeelding]

Ander irritant dingetje (ik weet niet of Netflix er patent op heeft maar het lijkt haast zo) is dat het zwarte openingsscherm waarop even later de letters verschijnen dus weer niet zwart is maar raised black. :N
Je moet de helderheid enkele tikken terugschroeven om de pixels van het paneel helemaal uit te laten gaan (bij mij 47 ipv 50/51). De verschillende black referentieschermen zijn op 50/51 uiteraard wel helemaal zwart, dus de instelling is het probleem niet.
Ziet er niet uit nee, maar het flashing probleem is hier niet te zien. Alleen macroblocking.
Ja Netflix he,niet al te beste kwaliteit.
Ik heb hem ook op 49 staan ipv 50.

Verwijderd

Cap schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:57:
[...]
Dit viel mij ook al op, al moet ik wel zeggen dat ik het buiten de intro om niet echt heb waargenomen (en heb de gehele serie inmiddels bekeken).

Vallen er geen details weg als je hem op 47 zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2018 19:15 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb nu een paar weken de 65 inch staan, en loop nu voor het eerst tegen een probleem aan.
Ik gebruik Kodi op Xbox om films te streamen vanaf mijn NAS, maar dat werkt niet lekker met 4k films. Dus die speel ik af met de in WebOS ingebouwde foto- en video-speler. Werkt prima, maar: wanneer ik films toevoeg of verwijder op mijn NAS, wordt de lijst in de videospeler niet bijgewerkt. Ik heb alles afgezocht in de instellingen, en al bijna 2 uur zitten zoeken online, maar kan niks vinden.
Iemand een idee hoe ik die lijst kan verversen?

Nomen nescio

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:14:
[...]

Vallen er geen details weg als je hem op 47 zet?
Ja natuurlijk, daarom laat ik hem op 50 staan. De macro blocking vind ik nog irritanter maar daar is niets aan te doen.
pennywise666 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 18:50:
[...]

Ziet er niet uit nee, maar het flashing probleem is hier niet te zien. Alleen macroblocking.
Ja Netflix he,niet al te beste kwaliteit.
Ik heb hem ook op 49 staan ipv 50.
Klopt ze flashen niet maar lelijk blijft het, die blocking en colorbanding van near-black. Vette posterized textures.

[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 26-12-2018 20:26 ]

• pennywise666
Cap schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:25:
[...]

Ja natuurlijk, daarom laat ik hem op 50 staan. De macro blocking vind ik nog irritanter maar daar is niets aan te doen.

[...]

Klopt ze flashen niet maar lelijk blijft het, die blocking en colorbanding van near-black. Vette posterized textures.
Misschien dat ze die macroblocking ook meteen aanpakken door het wat te verbergen in die hopelijk aanstaande "fix" voor de flashing.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:32
Bra-Jo schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:41:
Ik heb nu een paar weken de 65 inch staan, en loop nu voor het eerst tegen een probleem aan.
Ik gebruik Kodi op Xbox om films te streamen vanaf mijn NAS, maar dat werkt niet lekker met 4k films. Dus die speel ik af met de in WebOS ingebouwde foto- en video-speler. Werkt prima, maar: wanneer ik films toevoeg of verwijder op mijn NAS, wordt de lijst in de videospeler niet bijgewerkt. Ik heb alles afgezocht in de instellingen, en al bijna 2 uur zitten zoeken online, maar kan niks vinden.
Iemand een idee hoe ik die lijst kan verversen?
Installeer Plex server op je NAS en gebruik de LG app Xplay.

Verwijderd

Heeft de nieuwe update voor de c8 Nog voor of nadelen? Hoor wel is dat je beter even kan wachten namelijk

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
baba420 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb op m'n laptop Plex server draaien en een externe HDD van 4tb aangesloten vol 4k hdr remux films. Op de tv de Xplay app en dat werkt fantastisch. Zorg er wel voor dat de ondertitels extern zijn, deze worden anders heel groot weergegeven als ze in de mkv zelf zitten. Laptop zit op 5Ghz wifi en tv via LAN.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

baba420 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:59:
[...]

Dat zou ook mijn voorkeur zijn, ware het niet dat ik een goedkope oude NAS heb die dat niet ondersteunt. :)
De laatste stap is een nieuwe NAS, maar ik hoop eigenlijk op een andere (goedkopere) oplossing.

Nomen nescio

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Bra-Jo schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:45:
[...]
maar ik hoop eigenlijk op een andere (goedkopere) oplossing.
In Kodi: instellingen > media instellingen > bibliotheek > bibliotheek opschonen ;)

Nickname does not reflect reality

• Katseviool
pwh53 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:09:
voor wie niet helemaal tevreden is met het geluid,dit is een mooie aanbieding.
https://www.artencraft.nl...nl&utm_medium=Vergelijker

sk9 netto 384 euro
En weg... :|

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brad Pitt schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:49:
[...]

In Kodi: instellingen > media instellingen > bibliotheek > bibliotheek opschonen ;)
Tnx :) Dat had ik gedaan, en in Kodi wordt inderdaad alles netjes weggegooid. Maar het probleem zit 'm in de ingebouwde Fotos en Video app in WebOS, die vernieuwt de inhoud van m'n NAS niet.

Nomen nescio

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-10 05:13
Gister Saving Private Ryan op 4K disc gekregen voor kerst... DAMN dat is echt een geweldige test disc! Wat een beeld en geluid zeg. Close up van Hanks rond de 27 minuten mark ziet er op mn C8 echt fantstisch uit. Ieder haartje en zandkorreltje tot in kleinste detail te zien. Dat icm Dolby Vision maakt het een van mn favoriete discs van het moment!

Hopelijk binnenkort Apocalypse Now ook in zelfde kwaliteit op 4K

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 17:12
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een LG C8 (55").
Super televisie, echter heb ik een vraag omtrent de samenwerking met een Google Home:
Ik probeer de tv te 'koppelen' aan m'n Google Home, zodat ik via een stemcommando bijvoorbeeld Youtube content kan starten op m'n TV (liefst ook als 'ie uit staat), zoals ik dat ook bij m'n 'oude' televisies met een Chromecast kan.

Echter, ik krijg de tv niet gevonden wanneer ik in de Google Home app een apparaat toe probeer te voegen.
De manual op deze pagina vermeld dat de televisie in de lijst zou moeten komen staan, echter is dit niet het geval bij mij.
Ook de optie 'Set Up TV for the Google Assistant app' is bij mij niet aanwezig in WebOS, doe ik iets verkeerd?
Is het iemand hier wél gelukt om deze prachtige TV aan een Google Home te koppelen?

Alvast zeer bedankt!

• Katseviool
Thx! Gelijk aangeschaft! Past mooi onder een 55C8 :)

• Phusebox
Fietstasss schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:26:
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een LG C8 (55").
Super televisie, echter heb ik een vraag omtrent de samenwerking met een Google Home:
Ik probeer de tv te 'koppelen' aan m'n Google Home, zodat ik via een stemcommando bijvoorbeeld Youtube content kan starten op m'n TV (liefst ook als 'ie uit staat), zoals ik dat ook bij m'n 'oude' televisies met een Chromecast kan.

Echter, ik krijg de tv niet gevonden wanneer ik in de Google Home app een apparaat toe probeer te voegen.
De manual op deze pagina vermeld dat de televisie in de lijst zou moeten komen staan, echter is dit niet het geval bij mij.
Ook de optie 'Set Up TV for the Google Assistant app' is bij mij niet aanwezig in WebOS, doe ik iets verkeerd?
Is het iemand hier wél gelukt om deze prachtige TV aan een Google Home te koppelen?

Alvast zeer bedankt!
Niet in Nederland beschikbaar.

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 17:12
Phusebox schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:07:
[...]

Niet in Nederland beschikbaar.
Is dit niet omzeilbaar op 1 of andere manier?
En, geldt dat ook voor de koppeling met Google Home, of alleen voor het 'Google Assistent' verhaal?

• pennywise666
Fietstasss schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:17:
[...]

Is dit niet omzeilbaar op 1 of andere manier?
En, geldt dat ook voor de koppeling met Google Home, of alleen voor het 'Google Assistent' verhaal?
Regio veranderen in service menu.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 13:23

DancePlaza

ninja

Zat gisteren te prusten met mijn apple tv 4k en mijn magic remote te koppelen, bleek dat mijn hdmi kabel niet goed was.

Iemand een goed alternatief voor een kabel zodat ik wel kan koppelen dat CEC enzo ondersteunt?

YouTube: Using LG Magic Remote with APPLE TV

Van het kastje naar de muur lopen...

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
LG 2018 OLED TV (B8, C8, E8) Near-Black "Flashing" Problem Analysed

YouTube: LG 2018 OLED TV (B8, C8, E8) Near-Black "Flashing" Problem Analysed

Bijzonder dat Panasonic en Sony deze problemen niet heeft terwijl de panel ook van LG is. Zou dus een softwareprobleem kunnen zijn wat ze misschien met een ifrmwareupdate kunnen verhelpen.

[ Voor 33% gewijzigd door benza2006 op 27-12-2018 15:10 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01

13art

Moderator Mobile
DancePlaza schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:41:
Zat gisteren te prusten met mijn apple tv 4k en mijn magic remote te koppelen, bleek dat mijn hdmi kabel niet goed was.

Iemand een goed alternatief voor een kabel zodat ik wel kan koppelen dat CEC enzo ondersteunt?

Heb zelf deze, werkt prima tussen de tv en mijn soundbar:
https://www.amazon.de/gp/...age_o06_s01?ie=UTF8&psc=1

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• THX
  • Niet online

THX

benza2006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:47:

Bijzonder dat Panasonic en Sony deze problemen niet heeft terwijl de panel ook van LG is. Zou dus een softwareprobleem kunnen zijn wat ze misschien met een ifrmwareupdate kunnen verhelpen.
Zijn wellicht de panelen uit 2017 voor Panasonic en Sony?!

• Brad Pitt
THX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:39:
[...]
LG heeft dit al jaren, de andere merken niet.

• Phusebox
DancePlaza schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:41:

Belkin heeft ook een Apple certified kabel, mocht je daar waarde aan hechten.

• Qapla1
benza2006 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:47:

Verplichte kijkkost voor iedereen, hij legt uit wat het probleem is bij sommige panelen. Macroblocking in black en near black ligt aan te weinig allocatie van bitdiepte.

Chroma overshoot word ook uitgelegd en met voorbeelden duidelijk gemaakt. Ongeveer op drie kwart van het filmpje.

De Panasonic die hij laat zien heeft er geen last van. Of dat aan de software ligt of aan de hardware is niet duidelijk.
Hij zegt ook dat de techneuten bij LG van beide problemen op de hoogte zijn en hopelijk komt er een oplossing.

Helemaal aan het einde geeft hij nog even een flinke schop naar de 'reviewers' van andere sites....
Blijkt dus wat we eigenlijk allemaal wel wisten dat deze de boel mooier doen laten lijken dan in werkelhied het geval is.

[ Voor 10% gewijzigd door Qapla1 op 27-12-2018 16:06 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Qapla1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:03:
[...]

Helemaal aan het einde geeft hij nog even een flinke schop naar de 'reviewers' van andere sites....
Blijkt dus wat we eigenlijk allemaal wel wisten dat deze de boel mooier doen laten lijken dan in werkelhied het geval is.
Tja... hij zal niet van zichzelf zeggen dat hij er niets van snapt of biased is. Vooralsnog zijn mijn eigen ervaringen belangrijker dan die van welke reviewer dan ook.

• pennywise666
THX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:39:
[...]

https://www.avsforum.com/...ashing-problems-poll.html

• THX
  • Niet online

THX

Ik bedoelde dat de panelen, welke de andere merken ontvangen van LG, misschien niet de panelen zijn van 2018.

Met de LG OLED 7-serie van 2017 had de concurrentie de panelen uit de vorige generatie (2016). Geen idee hoe het met de 8-serie is.

Het zou dan logisch zijn dat alleen LG zelf (met de 2018 panelen) een probleem heeft, omdat de andere merken daar helemaal niet de beschikking over hebben.

Alle linkjes verwijzen naar 2018, maar blijkbaar stelt @Brad Pitt dat het al jaren een probleem is, dus gaat mijn redenatie en vraagstelling mank.
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:22:
[...]

Tja... hij zal niet van zichzelf zeggen dat hij er niets van snapt of biased is. Vooralsnog zijn mijn eigen ervaringen belangrijker dan die van welke reviewer dan ook.
Wat dus ook niet zo is, hij snapt het overduidelijk wel (lult niet in de ruimte maar legt alle issues juist technisch onderbouwd uit) en is niet / zo min mogelijk biased. Dat is juist wat hij aan het einde van deze video vertelt. En hij geeft aan dat dit een probleem kan worden omdat fabrikanten hem dan geen review samples meer willen sturen. Hij moet toe naar review samples afkomstig van de winkels en niet eentje van de fabrikant. Maar dat kost centen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 27-12-2018 16:43 ]

• Brad Pitt
THX schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:40:
[...]
Ik bedoelde dat de panelen, welke de andere merken ontvangen van LG, misschien niet de panelen zijn van 2018.
De macro foto's van de tv's van de andere merken tonen aan dat deze ook de 2018-panelen hebben.

• Qapla1
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:22:
[...]

Het gaat er om dat hij geen panelen meer krijgt als hij geen psoitieve reviews plaatst, althans dat begrijp ik er uit.

Wat @Cap dus twee posts hierboven iets duidelijker verteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Qapla1 op 27-12-2018 16:46 ]

• THX
  • Niet online

THX

Brad Pitt schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:43:
[...]

De macro foto's van de tv's van de andere merken tonen aan dat deze ook de 2018-panelen hebben.
Oké, maar blijkbaar dus alleen de 2018 panelen?

• pennywise666
Cap schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:42:
[...]

Wat dus ook niet zo is, hij snapt het overduidelijk wel (lult niet in de ruimte maar legt alle issues juist technisch onderbouwd uit) en is niet / zo min mogelijk biased. Dat is juist wat hij aan het einde van deze video vertelt. En hij geeft aan dat dit een probleem kan worden omdat fabrikanten hem dan geen review samples meer willen sturen. Hij moet toe naar review samples afkomstig van de winkels en niet eentje van de fabrikant. Maar dat kost centen.
Hij kan toch gewoon retourneren binnen een bepaalde tijd zodat hij niks hoeft te betalen? Of zie ik het verkeerd?

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:10
Onze grote vriend van HDTVtest over het flashing en macroblocking issue:

• Qapla1
pennywise666 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:46:
[...]

Hij kan toch gewoon retourneren binnen een bepaalde tijd zodat hij niks hoeft te betalen? Of zie ik het verkeerd?
Dat gaat niet lukken omdat je een tv pas goed kan kalibreren na minstens 200 a 300 uur inspelen. Geloof me dat dat echt wel wat uitmaakt. We ervaren het nu zelf met ons 55C8, die zit nu tegen de 300 uur aan en het beeld word nog steeds beter. De zwarte massa aan de linkerzijde word beetje bij beetje steeds minder.
Pagina: 1 ... 157 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.