Op AV staan vaak horrorverhalen en lui die zichzelf en elkaar gek maken met allerlei testfilmpjes.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:12:
OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.
Ik vond het juist opvallend dat ik hier veel lovende reacties las en ik moet zeggen dat ik sinds dag 1 ook erg content ben. Heb geen testen gedraaid en heb 2 lui in huis die werkelijk nergens op letten wbt inbranden van zo’n knalrood Telekidslogo.
Hij wordt dus als een echte familie TV gebruikt maar heb totaal geen last van inbranden of andere paneelklachten of een verbogen scherm. WebOS is een genot en ik kan zo ontzettend genieten van Narcos: Mexico in Dolby Vision op Netflix en andere 4K content
Los van de prijs zou ik ook 10x eerder een TV bij speciaalzaken als Apollo, Smits of Foka halen dan bij dit soort zaken.Chielemans schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:58:
Hoi,
Even een vraagje van mijn kant. Ik wilde het prijzentopic hier niet voor gebruiken.
Ik was bij mijn lokale Expert vandaag en vroeg of ze het aanbod van Foka, Apollo of andere zaken konden matchen, te weten: ongeveer €1500,- voor de LG c8.
Ik kreeg toen een verhaal dat die zaken de c8 onder de inkoopprijs van ongeveer €1730,- aan het verkopen zijn. En dat zou komen omdat ze hun tv's niet inkopen bij Schuurman in Alkmaar ( dé lg-dealer in nederland) maar van andere plekken in Europa. Voornamelijk zou het dan gaan om een stroom gerepareerde (en dus niet nieuwe) tv's uit Tjechiė. Risico op een slechtere tv dus.
En daar bovenop zou ik dan het risico lopen dat garantiezaken moeilijker zouden lopen, omdat de serienummers niet voor de Nederlandse markt zouden gelden.
Kennen jullie deze verhalen? En wat vinden jullie hiervan? Ik bestel morgen mijn tv, zou jullie mening graag nog meenemen in mijn keuze.