Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Mistymo schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:14:
Eergister ook maar overstag gegaan en mijzelf op een c8 65 (had eigenlijk geen tv nodig, meer een impuls aankoop) getrakteerd. De installatie verliep vlekkeloos en heb de tv opgehangen via een LG beugel. Meteen ook maar een Sonos Beam (omdat ik al 2x play 5 gen 2 heb) en een CI+ aangeschaft. Het schakelen van zenders lijkt wel langer te duren (soms 5 sec), maar het beeld maakt dat ruimschoots goed. Ik heb de tv via wifi verbonden en kom volgens netflix uit op 40-50 mbps en er zijn dus geen haperingen tijdens het kijken. Ik betrap mij erop om youtube 4k demo's te kijken vanwege het beeld.

Ik heb toch maar een pixeltest gedaan en zie 1 dode pixel (alleen zichtbaar op groen testbeeld en als je met je neus erop op het scherm sta). Nu heb ik pixelgarantie (verkoper gaf aan bij zelfs 1 defecte pixel), maar voor 1 pixel is dat neem ik niet lonend toch? Of mag er geen enkele dode pixel zijn en zouden jullie hem omruilen?

Op de tv heb ik geen aanpassingen in de instellingen gedaan omdat ik de kleuren etc wel best vindt. Als ik eerlijk ben dan vindt ik de HDR/sterk instelling het mooist ( jajaja ik weet dat de meeste van jullie het hier niet mee eens zijn, vanwege de echtheid).

Wilde ook eens wat positiefs plaatsen hier en dat ik echt super tevreden ben en nog steeds WOW factor heb als ik de tv aanzet :)
je hoort geen dode pixel te hebben,helemaal als je pixelgarantie hebt,maar snap je punt die ene dode pixel zul je vanaf de bank nooit zien.normaal zou ik het iemand afraden om direct allemaal test-slides te gaan bekijken,maar in dit geval zou ik het wel doen.heb je verder een mooi uniform scherm zonder banding of wat ook,zou ik het waarschijnlijk zo laten.zie je nu nog meer,gewoon ruilen.wat betreft de wifi,die gaat gegarandeerd inzakken voor de kerstdagen,paar kleine aanpassingen en het werkt goed.sowieso quickstart uitzetten.
ps.bij normale garantie zijn 3 dode pixels acceptabel voor (mij niet) LG,als het je een paar maanden later opvalt,als ik hem gisteren had gekocht had ik hem geruild,vervelende is, je weet nu waar die zit en je gaat erop letten.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 20-12-2018 18:09 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34
donpablo80 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:49:
[...]

Wat ik super irritant vond aan mijn Samsung KS7000 LCD is dat bij elke ondertitel het hele beeld werd verlicht en vooral bij hdr content. Deze heb ik daarom de deur uitgedaan en een B7 gekocht.
Helaas heeft een OLED ook nog altijd blooming, althans op de C7 en C8 ervaren bijvoorbeeld bij aftiteling, als er dan een echt witte tekst in beeld komt op een zwarte achtergrond zie je toch een glow.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:14:
[...]

Helaas heeft een OLED ook nog altijd blooming, althans op de C7 en C8 ervaren bijvoorbeeld bij aftiteling, als er dan een echt witte tekst in beeld komt op een zwarte achtergrond zie je toch een glow.
Blooming op een OLED bestaat niet, kan simpelweg niet.
Die glow waar je het over hebt zit tussen je ogen en je hersens, die kan het scherpe contrast tussen de ondertiteling en het zwart niet aan....

-typo correctie-

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

davidov schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:18:
[...]

Die glow waar je het zit tussen je ogen en je hersens, die kan het scherpe contrast tussen de ondertiteling en het zwart niet aan....
Maar ik herken het 'fenomeen' wel inderdaad.
Is denk ik simpel te testen: Beeld op pauze als er een blokje felle witte letters zichtbaar is. En dan een stukje zwart karton in dezelfde afmetingen knippen en er overheen houden. Dan zie je snel genoeg of er echt 'blooming' is of niet.
Hinderlijk is het hoe dan ook niet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@Phusebox is de held van deze topic. wat een vent _/-\o_

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
donpablo80 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:49:
[...]

Wat ik super irritant vond aan mijn Samsung KS7000 LCD is dat bij elke ondertitel het hele beeld werd verlicht en vooral bij hdr content. Deze heb ik daarom de deur uitgedaan en een B7 gekocht.
Jah das dus precies het persoonlijke, heb me daar op mijn oude Sony LCD nooit echt aan gestoord eigenlijk. Waar ik me vervolgens bij de LG wel weer aan stoor, met name bij HDR, is de enorme felheid van de subtitles. Op zich logisch want die letters knallen nu nog meer uit het scherm en weet zo nog geen manier hoe ik dat zou kunnen terug schroeven. Helemaal tijdens een UHD HDR bluray en wat donkere scene gaat de ondertitels echt nergens over, die verblinden je bijna 8)7

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 09:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:32:
[...]

Jah das dus precies het persoonlijke, heb me daar op mijn oude Sony LCD nooit echt aan gestoord eigenlijk. Waar ik me vervolgens bij de LG wel weer aan stoor, met name bij HDR, is de enorme felheid van de subtitles. Op zich logisch want die letters knallen nu nog meer uit het scherm en weet zo nog geen manier hoe ik dat zou kunnen terug schroeven. Helemaal tijdens een UHD HDR bluray en wat donkere scene gaat de ondertitels echt nergens over, die verblinden je bijna 8)7
Bij Netflix heb ik het aan kunnen passen. Dit kan echter alleen als je inlogt op de web variant. In de Windows 10 app of op de tv zelf kon ik de optie niet vinden.

Geen idee of het kan bij 4K discs overigens. Zal van de speler afhangen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Phusebox
davidov schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:18:
[...]

Die glow waar je het over hebt zit tussen je ogen en je hersens, die kan het scherpe contrast tussen de ondertiteling en het zwart niet aan....

-typo correctie-
Dan zal het dat zijn, either way schiet je dan dus niks op met je OLED als je (of mijn) hersens het niet aankunnen. ;)

• chulin
  • Laatst online: 08:05
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:14:
[...]

Ik kan niet praten over de LG’S maar hier met de Sony geen blooming

• Phusebox
chulin schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:51:
[...]

Ik kan niet praten over de LG’S maar hier met de Sony geen blooming
Blijkbaar is het niet de tv die dit veroorzaakt. Ik vond het zelf ook gek, zal dus ook persoonsgebonden zijn of je dit wel of niet ervaart.

• pwh53
[...]

in de homecinema-stand zijn de ondertitels minder fel,weet niet of je de xplay-app gebruikt maar via plex kun je ze wel aanpassen (verkleinen)

• Dirrukje
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:56:
[...]

Blijkbaar is het niet de tv die dit veroorzaakt. Ik vond het zelf ook gek, zal dus ook persoonsgebonden zijn of je dit wel of niet ervaart.
Misschien de bril wat vaker schoonmaken? :+ 8)7

Ik heb ook wel na 2 uur in een relatief donkere kamer naar een film kijken dat het een zeker aanslag op je ogen is natuurlijk.. Dan lijken dat soort dingen wat te bloomen, als je dan ff goed met je ogen knippert en er ff in wrijft valt het weer mee ;)
pwh53 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:57:
[...]

in de homecinema-stand zijn de ondertitels minder fel,weet niet of je de xplay-app gebruikt maar via plex kun je ze wel aanpassen (verkleinen)
Gebruik een kodi player (vero 4k+), daar heb ik de setting nog niet kunnen vinden waarmee je de brightness van je subtitles kunt terugschroeven. Kan wel ff naar de modus kijken, volgens mij had ik hem op cinema home staan qua HDR.

[ Voor 30% gewijzigd door Dirrukje op 20-12-2018 14:58 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Hulleman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:48:
Wat anders, zijn er mensen die bij Red Dead 2 last hebben van een slechte color gradiënt als het donker is? Valt me op aan de bovenkant van m'n scherm (C7). Je ziet heel duidelijk de kleurschakeringen/overgang.
Ff mezelf quoten. Iemand hier ook problemen mee? Was net weer wat RDR2 aan het spelen. In Saint Denis als het donker wordt en mistig dan is t echt verschrikkelijk. Ik kan duidelijk de kleurovergangen zien alsof ik weer terug ben in het 256 kleuren tijdperk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• chulin
Baseman77 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:38:
Ik heb mijn C8 gewoon aangezet, de instellingen beetje getweakt n.a.v. de prima adviezen hier en ben daarna gaan genieten van het fantastische beeld.
Dit deed ik met mijn vorige (plasma) tv ook en daar heb ik heel wat jaren veel plezier van gehad.

Noem me onnozel, noem me simpel, noem me naïef, maar ik heb nul ervaring met de negatieve verhalen die zowel over plasma als over OLED rondgaan.

Daarbij krijg ik soms het idee dat sommigen de problemen graag opzoeken. Zonder hiermee overigens degenen tekort te doen die 'gewoon' een tv met een slecht(er) scherm hebben ontvangen.
Ik heb dan ook totaal geen behoefte om al die verschillende testbeelden te gebruiken, zolang ik geen duidelijke problemen zie tijdens het kijken ben ik tevreden over de tv. Dat maakt me bijna een alien hier volgens mij.
Groot gelijk heb je :)
Als jij met gewone content niks opvallend ziet, geniet het maar. Ik was een tevreden plasma gebruiker maar OLED is toch een stuk beter, prachtige beeld zeker UHD, kabel tv is ook goed maar afhankelijk van de bron.

• chulin
[...]

Misschien ligt aan je instellingen of helaas aan je toetstel maar hier zijn ondertitels super strak
[...]

Tjsa...
En dan nog beweren de Samsung QLED fanboys het te zeggen dat OLED TV’s te weinig nits hebben! :?

• Dirrukje
edit, dit is natuurlijk voor het andere topic

[ Voor 80% gewijzigd door Dirrukje op 20-12-2018 17:48 ]

Verwijderd

[...]

Zou kunnen dat je een soort van hypogonder bent. Maar dan op het terrein van Tv's, telefoons, auto's, en meer van dat soort zaken. Weet niet of je daar een ander woord voor hebt

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:20:
[...]

Zou kunnen dat je een soort van hypogonder bent. Maar dan op het terrein van Tv's, telefoons, auto's, en meer van dat soort zaken. Weet niet of je daar een ander woord voor hebt
Een technogonder ofzo :+

Verwijderd

Zeurpiet of de vrouwelijke variant: zeikwijf?

• chulin
Met alle respect......
Denk niet dat netjes is om iemand een zeurpiet of zeikwijf te noemen omdat niet tevreden is met zijn €2000 apparatuur.
Heb eerder al gezegd, phusebox heeft gelijk, zijn tv is onacceptabel, niet alleen voor hem maar ieg zeker ook voor mij. Ik zou zeer zeker blijven aan LG kloppen tot een andere krijg en tevreden ben

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
chulin schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:34:
Met alle respect......
Denk niet dat netjes is om iemand een zeurpiet of zeikwijf te noemen omdat niet tevreden is met zijn €2000 apparatuur.
Link naar één topic waar 'ie wel tevreden is over iets? :+

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Met alle respect......
Heb eerder al gezegd, phusebox heeft gelijk, zijn tv is onacceptabel, niet alleen voor hem maar ieg zeker ook voor mij. Ik zou zeer zeker blijven aan LG kloppen tot een andere krijg en tevreden ben
Ja,het is ook gewoon toegestaan dat je hier gewoon belachelijk gemaakt word als je terecht niet tevreden met je tv bent en dat hier mededeeld. Daar word niet tegen opgetreden door moderator. Omdat alleen positieve ervaringen hier worden geaccepteerd door het meerendeel van de gebruikers en dus de moderator. Bizar.

Verwijderd

Heb eerder al gezegd, phusebox heeft gelijk, zijn tv is onacceptabel,
Was misschien wat bedenkelijk mijn opmerking, Maar ik kan zijn gelijk nog ongelijk bevestigen. Heb het op zijn tv namelijk niet kunnen waarnemen.
pennywise666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:49:
[...]

Omdat alleen positieve ervaringen hier worden geaccepteerd door het meerendeel van de gebruikers en dus de moderator. Bizar.
Staan hier over het algemeen meer negatieve dan positieve ervaringen. Is ook inherent aan het topic. Maar begin het idee te krijgen dat veel van die negatieve ervaringen opgefokt worden. Kan mij ook niet aan de indruk ontrekken dat er luitjes zijn die de hele dag met testsheets en beelden aan de gang zijn en met een vergrootglas op 10 centimeter van het scherm afzitten en zoeken naar iets wat er niet is.

Wat zien ik nu...Stof

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 16:53 ]

• pennywise666
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:49:
[...]

Was misschien wat bedenkelijk mijn opmerking, Maar ik kan zijn gelijk nog ongelijk bevestigen. Heb het op zijn tv namelijk niet kunnen waarnemen.

[...]

Staan hier over het algemeen meer negatieve dan positieve ervaringen. Is ook inherent aan het topic. Maar begin het idee te krijgen dat veel van die negatieve ervaringen opgefokt worden. Kan mij ook niet aan de indruk ontrekken dat er luitjes zijn die de hele dag met testsheets en beelden aan de gang zijn en met een vergrootglas op 10 centimeter van het scherm afzitten en zoeken naar iets wat er niet is.

Wat zien ik nu...Stof
Maar het punt is dat er dan tal van lullige opmerkingen komen als iemand op een serieuze manier ZIJN PERSOONLIJKE negatieve ervaringen deelt.
En dat van 10cm van het scherm afzitten om te kijken wat er scheelt, dat is weer het andere uiterste als je daar over gaat klagen hier. Gewoon mededelen wat je ziet op 10cm vind ik dan wel kunnen,gewoon omdat dat interessant kan zijn.

Verwijderd

pennywise666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:00:
[...]

Gewoon mededelen wat je ziet op 10cm vind ik dan wel kunnen,gewoon omdat dat interessant kan zijn.
Really?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:30
pennywise666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:00:
[...]
Maar het punt is dat er dan tal van lullige opmerkingen komen als iemand op een serieuze manier ZIJN PERSOONLIJKE negatieve ervaringen deelt.
En dat van 10cm van het scherm afzitten om te kijken wat er scheelt, dat is weer het andere uiterste als je daar over gaat klagen hier. Gewoon mededelen wat je ziet op 10cm vind ik dan wel kunnen,gewoon omdat dat interessant kan zijn.
Dat is niet goed, maar het is bij hem wel een beetje te begrijpen. Welk product of wat dan ook, hij heeft altijd probleem op probleem. Of het nou de tv is, een auto, een leasecontract of wat dan ook... Ik geloof zeker dat er waarachtige kernen in zitten, maar daarnaast ook veel gemierenn**k.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• pennywise666
Vulcan750 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:09:
[...]

Dat is niet goed, maar het is bij hem wel een beetje te begrijpen. Welk product of wat dan ook, hij heeft altijd probleem op probleem. Of het nou de tv is, een auto, een leasecontract of wat dan ook... Ik geloof zeker dat er waarachtige kernen in zitten, maar daarnaast ook veel gemierenn**k.
Ja dat kan,we zitten allemaal net iets anders in elkaar.
Ik haal gewoon die kernen eruit waar je wat van kan opsteken en alles er om heen kan dan nog grappig zijn ook.
met de nadruk op KAN;)
Ja, we zitten hier toch op tweakers. Dat is toch interessant dan om te zien hoe die techniek er van alle kanten uitziet? Gewoon om iets waar te nemen,zonder dat je er obsessief over gaat doen.

[ Voor 45% gewijzigd door pennywise666 op 20-12-2018 17:28 ]

Verwijderd

Hahaha, ja kan idd. Mijn kat doet dat regelmatig en drukt af en toe ook zijn neus er tegen aan. En ik dan maar weer blur zien.. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 17:31 ]

• pennywise666
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:30:
[...]

Hahaha, ja kan idd. Mijn kat doet dat regelmatig en drukt af en toe ook zijn neus er tegen aan. En ik dan maar weer blur zien.. >:)
Ja die kat van mij doet ook afentoe van dichtbij de TV inspecteren voor me, dan hoef ik er me niet schuldig over te voelen;)

• chulin
Brad Pitt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:43:
[...]

Link naar één topic waar 'ie wel tevreden is over iets? :+
Ik lees allen deze topic ;)
pennywise666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:49:
[...]

Ja,het is ook gewoon toegestaan dat je hier gewoon belachelijk gemaakt word als je terecht niet tevreden met je tv bent en dat hier mededeeld. Daar word niet tegen opgetreden door moderator. Omdat alleen positieve ervaringen hier worden geaccepteerd door het meerendeel van de gebruikers en dus de moderator. Bizar.
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:49:
[...]

Ik heb zijn tv ook niet in het echt gezien, alleen maar foto’s maar het is echt belachelijk slecht, ik zou ook ontevreden zijn, hij heeft 100 % gelijk

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

pennywise666 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:32:
[...]

Ja die kat van mij doet ook afentoe van dichtbij de TV inspecteren voor me, dan hoef ik er me niet schuldig over te voelen;)
Sinds ik een LG OLED (c8) TV heb heeft mijn kat opeens interesse in de TV. De vorige plasma TV gaf ze helemaal niks om. Heeft iemand hier zowel verstand van katten als tv's zodat hij dit kan verklaren?
chulin schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:33:
[...]

Ik lees alleen dit topic ;)

[...]

[...]

Ik heb zijn tv ook niet in het echt gezien, alleen maar foto’s maar het is echt belachelijk slecht, ik zou ook ontevreden zijn, hij heeft 100 % gelijk
Het is hier al zovaak gezegd, een defecte TV wordt echt wel door LG omgeruild of gerepareerd.
Ook bij @Phusebox !
Dat dit een paar keer achter elkaar moet gebeuren is buitengewoon veel pech.
De kans hierop is immers erg klein.
Ik begrijp ook wel dat het vervelend is om iedere keer te moeten omruilen maar je betaalt wel veel geld dus mag hiervoor een goed (niet perfect!) werkend product verwachten.

Negatieve ervaringen over producten of diensten worden overval eenmaal breeduit besproken.
Dat is niet zo vreemd. Je gaat niet iedere keer ergens plaatsen dat je heel blij bent met je TV (of auto, smartphone, PC enz).

• Phusebox
Ik heb er geen vertrouwen meer in en aangezien het bij elk toestel alleen maar slechter is geworden ben ik er mee gestopt.

LG wil niks doen om me enigszins te helpen alleen een monteur met een willekeurig scherm sturen. In die willekeur heb ik dus geen vertrouwen meer. Geen garanties op een getest en goed bevonden scherm? Dan ga ik me de ellende niet weer op de hals halen.

Iedereen verklaart me toch al voor gek dus voor de sfeer en perceptie van anderen heb ik me er bij neergelegd. Het is maar een tv hè. Genoeg andere dingen om me druk over te maken ;)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 19:58

Convoy

g44p

Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:54:

Genoeg andere dingen om me druk over te maken ;)
Misschien een mooi voornemen voor 2019: Minder druk maken om zaken. :+

• Phusebox
Convoy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:06:
[...]

Misschien een mooi voornemen voor 2019: Minder druk maken om zaken. :+
Ach wat moet ik anders. Klagen is mijn leven.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Gotiniens schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:16:
[...]

Sinds ik een LG OLED (c8) TV heb heeft mijn kat opeens interesse in de TV. De vorige plasma TV gaf ze helemaal niks om. Heeft iemand hier zowel verstand van katten als tv's zodat hij dit kan verklaren?
Geen idee wat het is, maar hier heeft de kat ook duidelijk meer interesse in de tv, misschien omdat het gewoon een schitterende tv is en onze eerste OLED :+

• pennywise666
DigitalError schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:26:
[...]

Geen idee wat het is, maar hier heeft de kat ook duidelijk meer interesse in de tv, misschien omdat het gewoon een schitterende tv is en onze eerste OLED :+
Het is zo leuk om te zien dat ze helemaal alert zijn met dieren in natuurdocu's.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Wat ik nog vergat te zeggen: voor de mensen die een C8 hebben gekocht met black friday, ik heb vanmiddag een bevestiging gekregen van de cashback. (Was nogal stil rondom de cashback las ik)

• Dirrukje
DigitalError schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:36:
Wat ik nog vergat te zeggen: voor de mensen die een C8 hebben gekocht met black friday, ik heb vanmiddag een bevestiging gekregen van de cashback. (Was nogal stil rondom de cashback las ik)
Die had ik eerst ook in dit topic geplaatst, maar hoort eigenlijk thuis in het prijzen topic ;) Daar hebben we met z'n allen rond black friday lopen hunten :9

• Dirrukje
Ik heb er geen vertrouwen meer in en aangezien het bij elk toestel alleen maar slechter is geworden ben ik er mee gestopt.

LG wil niks doen om me enigszins te helpen alleen een monteur met een willekeurig scherm sturen. In die willekeur heb ik dus geen vertrouwen meer. Geen garanties op een getest en goed bevonden scherm? Dan ga ik me de ellende niet weer op de hals halen.

Iedereen verklaart me toch al voor gek dus voor de sfeer en perceptie van anderen heb ik me er bij neergelegd. Het is maar een tv hè. Genoeg andere dingen om me druk over te maken ;)
Aan de andere kant.. Als LG gewoon bereid is een monteur met een nieuwe te sturen waarom niet? Okey ik snap dat je hem elke keer hebt hangen en misschien moet je dat doen als je zeker weet dat hij goed is. Maar zolang je in de situatie zit dat omruilen slechts een kwestie is van de voordeur open doen en een grote doos in ontvangst nemen.. waarom niet? In principe wordt de kans steeds kleiner dat je een slecht toestel krijgt, en de staat van het toestel is vrij snel vast te stellen toch?

ps. Sorry als ik de hele discussie nu weer opnieuw aanzwengel, maar heb hem toen niet gevolgd en op 1 of andere manier moet deze comment wel mijn vingers uit 8)7

• chulin

De ellende heb je al dus kan alleen maar beter worden toch....
Maar goed als jij het opgegeven hebt dan heb ik niets meer te zeggen maar IMHO hebt jij ook geen reden/recht om constant te blijven klagen, tenminste op deze forum.

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor een ieder die ook rare problemen heeft met hdmi-cec of hdmi-arc, aangesloten op een receiver:

- blijkbaar zijn alle hdmi poorten met elkaar verbonden, wanneer 1 aangesloten ander apparaat roet in het eten gooit hierbij heeft dat ook effect op de andere hdmi-ingangen op je receiver en hdmi-arc. Zelfs door een apparaat in standby of powered off modus.

Bij mij was een mediaspeler de boosdoener (nexbox a95x met coreelec met cec-adapter/plugin uitgeschakeld) . Blijkbaar zit het in de u-boot van deze speler. Stroom eraf of hdmi kabel los (welke zijde maakt niet uit) en 2 seconden later kreeg ik geluid door op hdmi-arc op mijn LG oled, dat blijft hierna goed blijft werken.

• Phusebox
Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:44:
[...]

Aan de andere kant.. Als LG gewoon bereid is een monteur met een nieuwe te sturen waarom niet? Okey ik snap dat je hem elke keer hebt hangen en misschien moet je dat doen als je zeker weet dat hij goed is. Maar zolang je in de situatie zit dat omruilen slechts een kwestie is van de voordeur open doen en een grote doos in ontvangst nemen.. waarom niet? In principe wordt de kans steeds kleiner dat je een slecht toestel krijgt, en de staat van het toestel is vrij snel vast te stellen toch?

ps. Sorry als ik de hele discussie nu weer opnieuw aanzwengel, maar heb hem toen niet gevolgd en op 1 of andere manier moet deze comment wel mijn vingers uit 8)7
Nou ja op de voet zetten of ophangen moet je toch. De oude moet ook weer ingepakt worden en zorgen dat alles netjes correct in de doos zit plus het uitpakken is toch wel wat werk. En dan weer thuis blijven minimaal een halve dag. Ach ja. Het is wat het is. We laten het maar rusten. Ook aan banding kun je wennen.

• pwh53
Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:38:
[...]

Die had ik eerst ook in dit topic geplaatst, maar hoort eigenlijk thuis in het prijzen topic ;) Daar hebben we met z'n allen rond black friday lopen hunten :9
dacht dat deze info, juist niet gewaardeerd werd in het prijzentopic.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Iemand al meegemaakt dat er plots extreme banding optreedt? Ik had helemaal nergens last van en plots vandaag staat het scherm letterlijk vol. Allemaal witte strepen, zichtbaar tot 25% Grey. Ervoor helemaal niets gemerkt. Heb pixel refresher gedraaid maar niet geholpen...

Grootste ergernis is dat bij voetbal het gras een andere tint heeft aan de linkerkant van het scherm (eerder gelig/rood ipv groen)

• pwh53
FlameDB schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:20:
Iemand al meegemaakt dat er plots extreme banding optreedt? Ik had helemaal nergens last van en plots vandaag staat het scherm letterlijk vol. Allemaal witte strepen, zichtbaar tot 25% Grey. Ervoor helemaal niets gemerkt. Heb pixel refresher gedraaid maar niet geholpen...

Grootste ergernis is dat bij voetbal het gras een andere tint heeft aan de linkerkant van het scherm (eerder gelig/rood ipv groen)
ja,heb ik na ongeveer 9-10 maanden met een B6 gehad,midden in het scherm en rechts,balk van 12 en 18 cm.
voetbal,lucht/water scenes,zelfs in het menu duidelijk te zien.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Gotiniens schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:16:
[...]

Same here :) Meer licht en snellere refreshrate waardoor beweging meer aandacht trekt is mijn gok.

Wij kijken regelmatig iets samen met onze jongste kater :D

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 21-12-2018 09:18 ]

Arrived anxious, left bored

• FlameDB
pwh53 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:42:
[...]

ja,heb ik na ongeveer 9-10 maanden met een B6 gehad,midden in het scherm en rechts,balk van 12 en 18 cm.
voetbal,lucht/water scenes,zelfs in het menu duidelijk te zien.
Heb je hier iets aan gedaan? Dit kan toch niet zomaar, het scherm was quasi perfect en plots na 3 weken dit... Zucht.

• pwh53
FlameDB schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:54:
[...]

Heb je hier iets aan gedaan? Dit kan toch niet zomaar, het scherm was quasi perfect en plots na 3 weken dit... Zucht.
ja,foto's naar lg gestuurd en heb een C7 terug gekregen

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

• Spyran
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-11 13:59
Zeer tevreden over mijn C8! Kan het - 2 maanden na aankoop - nog steeds niet laten om af en toe een 4K Black OLED-demo aan te gooien. Gewoon even genieten van het contrast. >:)

Ik zit wel met een uitdaging: hoe kan ik het beste grote (50GB) 4K content afspelen op je TV? Als ik PLEX gebruik (PLEX en Xplay apps geprobeerd op de TV) krijg ik compleet random haperingen bij het afspelen. Soms treedt dit ineens na een half uur afspelen op. Het zou niet aan het netwerk moeten liggen gezien ik Netflix nooit haperingen merk en voldoende bandbreedte heb.

Ik denk er zelf over om een portable HDD aan te schaffen. Het mooiste zou zijn met een voeding dmv de USB zodat ik daar niet mee hoef te sjouwen steeds. Zijn er in dat geval nog zaken waarop ik echt moet letten zoals de doorgeefsnelheid?

• FlameDB
Lijkt me toch eerder je netwerk die niet stabiel is. Speel je deze media af via de 5ghz wifi?

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
@Spyran Ik doe het ook op die manier. Heb hiervoor deze aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/p/...C2Z4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Daarnaast nog een usb verlengkabel zodat ik niet de hele tijd aan de zijkant van mijn tv zit te kutten (tv hangt tegen de muur en dan is het pielen om je usb erin te krijgen).

Het is denk ik wel wat meer gedoe dan PLEX/Xplay maar ik moet zeggen dat het wel gewoon goed werkt. Heb er nu een stuk of 15 UHD films op staan incl ondertiteling dus kan nog wel even vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Thodekroo op 21-12-2018 12:54 ]

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 23:16
tussen netflix 4k (max 25mbps?) en 4k films streamen (50-100mbps) zit wel een wereld van verschil.

Ik heb zelf ook een soort glitches met plex (icm xplay) maar dit is nooit random. Dit heb ik ook met de interne player en ik moet nog vasttstellen of een media player (als Vero 4K+) uitkomst kan bieden.
[b]Spyran in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"..Ik zit wel met een uitdaging: hoe kan ik het beste grote (50GB) 4K content afspelen op je TV? Als ik PLEX gebruik (PLEX en Xplay apps geprobeerd op de TV) krijg ik compleet random haperingen bij het afspelen. Soms treedt dit ineens na een half uur afspelen op. Het zou niet aan het netwerk moeten liggen gezien ik Netflix nooit haperingen merk en voldoende bandbreedte heb...

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Spyran schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:39:
Zeer tevreden over mijn C8! Kan het - 2 maanden na aankoop - nog steeds niet laten om af en toe een 4K Black OLED-demo aan te gooien. Gewoon even genieten van het contrast. >:)

Ik zit wel met een uitdaging: hoe kan ik het beste grote (50GB) 4K content afspelen op je TV? Als ik PLEX gebruik (PLEX en Xplay apps geprobeerd op de TV) krijg ik compleet random haperingen bij het afspelen. Soms treedt dit ineens na een half uur afspelen op. Het zou niet aan het netwerk moeten liggen gezien ik Netflix nooit haperingen merk en voldoende bandbreedte heb.

Ik denk er zelf over om een portable HDD aan te schaffen. Het mooiste zou zijn met een voeding dmv de USB zodat ik daar niet mee hoef te sjouwen steeds. Zijn er in dat geval nog zaken waarop ik echt moet letten zoals de doorgeefsnelheid?
Reality check: je hebt wel bandbreedte problemen...

Sommige 4K bestanden kunnen niet zonder haperen over de 100Mbit ethernet afgespeeld worden (NAS naar Xplay of Plex).
De 5G wifi, indien goed werkend, is dan dus sneller en werkt bij mij nagenoeg foutloos. Ik haal met de C7 ongeveer 180Mbit via wifi (Quick Start uitzetten).
Een C8 is qua netwerkaansluitingen niet anders.

Als alternatief heb ik overigens gekozen voor een nVidia Shield TV (WAF en kids bedien-proof) en als laatste middel een i5 pc met GTX1050ti als al het eerder genoemde toch iets niet afspeelt...

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51
Heb mijn B6 ook gewoon verbonden met het 5Ghz WiFi en daarmee stream ik moeiteloos 4K content dat op m'n NAS en/of NUC staat die wel met UTP zijn verbonden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Puck schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:21:
[...]
Same here :) Meer licht en snellere refreshrate waardoor beweging meer aandacht trekt is mijn gok.

Wij kijken regelmatig iets samen met onze jongste kater :D
Nee joh, een oled ruikt gewoon lekkerder :P
(Maar dat hadden we met de ouwe CRT tv overigens ook)
Van een B6 naar een C7, goede upgrade :)

[ Voor 40% gewijzigd door Fireshade op 21-12-2018 14:39 ]

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 11:10
iemand nog tips waarmee je de oled 55c8 schoon kan maken? heb er veel vingers op en wat vliegenstront :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Microvezel doekie.

Nickname does not reflect reality

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

MazeWing

The plot thickens...

Adem en een brillendoekje

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:
edit:
En weer open. Houd het gezellig hier en maak een TR aan indien nodig.

[ Voor 79% gewijzigd door Zeehond op 22-12-2018 14:27 ]

200 fish found!

• chulin
Microvezel doekje idd, als niet alles schoon wordt, ff de doekje iets nat maken met gedemineraliseerd water en daarna afdrogen.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 18:14

Mfpower

In dubio

Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.de/gp/aw/d/B073H82B35/

Fijn is dat die groot genoeg is.

Verwijderd

-

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2018 16:33 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Kan je hem niet zelf alvast van de muur halen?

Verwijderd

-

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2018 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:02:
. Het "gele" knopje zoeken van de Youtube app is nu te zien op een rode achtergrond. Geen logo maar een zwart rechthoekig vakje is nu blijvend te zien (enkel op een rode achtergrond).
Hoelang heb je 'gele' knopje dan in hemelsnaam permanent in het beeld laten staan?

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2018 16:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:24:
[...]

Het kan niet eens lang in beeld staan aangezien de screensaver dan automatisch begint te werken. Maar alsnog blijkt het niets uit te maken.
Nah, ik herken het in ieder geval niet. En als het burn-in is, dan weet ik wel zeker dat LG dat ding ruilt. Maar daar heb je geen trek in zoals ik het lees

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:23
Gebruiken mensen hier bepaalde Tru Motion instellingen? Volgens de settings die hier voorbij komen staat dat vaak uit, maar bij mij 65C8 vind ik de langzame bewegingen (bijv als de camera rustig draait van links naar rechts) schokt het me toch best vaak.

Enige minpunt aan verdere top tv. Wat een mooi beeld zeg!

• THX
  • Niet online

THX

VidaR-9 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:01:
Gebruiken mensen hier bepaalde Tru Motion instellingen? Volgens de settings die hier voorbij komen staat dat vaak uit, maar bij mij 65C8 vind ik de langzame bewegingen (bijv als de camera rustig draait van links naar rechts) schokt het me toch best vaak.

Ik ben één van de weinige hier die het soap effect prefereert, dus staat ie bij mij op vloeiend.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
VidaR-9 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:01:

Bij mij maakt die optie het beeld juist schokkender, gek genoeg. Lijkt op een soort random frame skipping om de zoveel seconden. Ik heb hem dus uit staan.

• VidaR-9
@THX vanavond ook op vloeiend gehad en me minder gestoort denk ik. Maar niet echt veel panning shots gehad. Wellicht probeer ik t ook nog even met manuele settings op 50%. Dat zou wat ik heb gelezen de panning shot beelden verbeteren en daar is t me om te doen.

@vinom dat klinkt apart idd. Maar sowieso is het allemaal erg persoonlijk denk.

• THX
  • Niet online

THX

VidaR-9 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:38:
@THX vanavond ook op vloeiend gehad en me minder gestoort denk ik. Maar niet echt veel panning shots gehad. Wellicht probeer ik t ook nog even met manuele settings op 50%. Dat zou wat ik heb gelezen de panning shot beelden verbeteren en daar is t me om te doen.

't Is inderdaad heel persoonlijk. Een OLED is zo snel, dat elk frame nagenoeg zonder vertraging in beeld komt, dus "hapert" het bij panning shots.

Ik stoorde me destijds overigens ook ontiegelijk aan plasma's. Als je maar even net naast het scherm keek, zag je de trillingen zoals bij een CRT. Wegens het destijds perfecte beeld wilde ik ooit een VT20, maar kon gewoon niet om het trillen heen. Heb overigens hier twee RTW plasma audio-level meters; zelfde getril.

In het begin had ik met de C7 vaak het probleem, dat instelling aanpassingen soms niet werkte. Enige optie was dan het spanningsloos maken van de tv. Speelde vooral bij de beeldprocessing aanpassingen.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 19:28
VidaR-9 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:38:

Ik heb hem op aangepast en dan de-judder op 4. En de-blur op 0. Is voor mij de beste instelling.

Verwijderd

RedNas74 schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:06:
[...]

Ik heb hem op aangepast en dan de-judder op 4. En de-blur op 0. Is voor mij de beste instelling.
Denk ook dat het heel persoonlijk is. De-blur staat hier op 10 en de-judder op 3. Motion Pro is uit.

Verwijderd

Beweging is inderdaad erg persoonlijk. Het maakt bijna niet uit op welke stand ik de sliders zet mijn vrouw ziet het verschil niet. Daarnaast is er ook niet één instelling welke perfect is voor alle situaties. Sowieso is het per content verschillend. TV kijken via de KPN-box vraagt andere instellingen dan een 24p film kijken vanaf een USB-stick.

Maar ook binnen de content is er niet één instelling die altijd het gewenste effect geeft. Stel ik de-judder en de-blur zo in dat bepaalde scenes vloeiend en natuurlijk ogen dan zijn er andere scenes die opeens niet 'perfect' meer zijn. Pas ik de instellingen vervolgens aan om deze scenes natuurlijk en vloeiend te krijgen dan zijn de eerder genoemde scenes opeens weer van matige kwaliteit. Het is een kwestie van 'trial and error' en concessies doen. Tenzij je er dus niet gevoelig voor bent zoals mijn vrouw....wat lijkt mij dat heerlijk. :)

• Dirrukje
Eigenlijk is het toch weer te gek voor worden ook he dat de content die we afspelen gewoon niet geschikt is voor onze panelen.. Want of je nu kiest voor oled of LCD, ze hebben allemaal moeite met de keuzes die worden gemaakt in hoe de beelden worden opgenomen. Je zou toch verwachten dat TV industrie en de film/tv industrie toch wat meer naar elkaar toe trekken om ervoor te zorgen dat de content gewoon aansluit op waar onze panelen goed in zijn.

Verwijderd

OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2018 12:59 ]

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:47
Sorry verkeerde forumtopic

[ Voor 92% gewijzigd door wc2wc op 23-12-2018 12:22 ]

Verwijderd

wc2wc schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:15:
Leuke kerst aanbieding voor de c8 65” ? €2435 of onjuiste prijs bij de webshop art & craft
pricewatch: LG OLED65C8PLA Zwart.

Ook nog €500 cashback
Daar is een apart topic voor:

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:12:
OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening mee moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.
Overdrijven is ook een vak!
Met jouw redenering zaten we nu nog steeds naar 66cm CRT TV’s te kijken.
De perfecte TV bestaat niet en komt ook niet of je nu 1, 5 of 10 jaar blijft wachten.
Het is altijd de huidige stand van de techniek èn de betaalbaarheid.
Alles heeft immers zijn prijs. Microled zal ook niet perfect zijn.
De gemiddelde TV kijker heeft nog steeds een LCD TV die dan misschien wel HD is maar meer ook niet.
Door nu OLED te kijken zit je al ruim boven de norm en is de kwaliteit al aanzienlijk beter.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:27:
[...]

Overdrijven is ook een vak!
Met jouw redenering zaten we nu nog steeds naar 66cm CRT TV’s te kijken.
De perfecte TV bestaat niet en komt ook niet of je nu 1, 5 of 10 jaar blijft wachten.
Het is altijd de huidige stand van de techniek èn de betaalbaarheid.
Alles heeft immers zijn prijs. Microled zal ook niet perfect zijn.
De gemiddelde TV kijker heeft nog steeds een LCD TV die dan misschien wel HD is maar meer ook niet.
Door nu OLED te kijken zit je al ruim boven de norm en is de kwaliteit al aanzienlijk beter.
Wat lul je nou krom? Volgens mij moet je beter lezen. Nergens staat omschreven dat het tijdperk waarin CRT TV's nog verkocht werden beter was. Nergens staat omschreven dat er perfecte tv's bestaan echter hetgeen wat de OLED tv's zo sterk maakt (pixels dat afzonderlijk van elkaar uitgeschakeld kunnen worden), heeft ook een grote nadeel. Rekening houden met permanente beschadigingen terwijl de eindgebruikers over het algemeen de tv's enkel gebruiken waarvoor het bedoeld is, namelijk tv kijken.

Nu moet je met teveel dingen rekening houden om een OLED paneel ook over 2-5 jaar zonder gebreken te kunnen gebruiken. Een LCD heeft heel veel nadelen maar het intensief gebruik en statische beelden permanent er ingebrand te zien staan is er geen van. En dat maakt Micro-LED zo interessant. Burn-in is daar gewoon niet op mogelijk (of héél zeldzaam) maar het heeft hetzelfde contrast als een OLED. Ik zou absoluut geen problemen hebben met de paneelloterij (wat een OLED tv ook heeft) en een paar tv's terug moeten sturen omdat het last heeft van excessieve banding of pixels die niet meer correct werken, dan wat OLED nu is. Een zorgenkindje waar zelfs na het aanschaffen van het product en het beoordelen ervan nog voor grote problemen kan zorgen (wat niet moederbord gerelateerd is) terwijl je er relatief gezien nog best veel nog voor moet betalen.

Mensen zoals jij die met alles tevreden zijn zorgen juist voor dit soort situaties waarin ontwikkeling juist stagneert omdat men snel tevreden is. Concurrentie is alleen maar goed en voor mij is OLED maar een tussenstap. Zodra Micro-LED goed betaalbaar is komt het hier erin. Alles beter dan de kans op burn-in.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:59
OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening mee moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.
Lekker kort door de bocht.
Ga op die zelfde fora maar eens zoeken naar een willekeurige high end LCD tv zoals de Q9F en je zult net zoveel klachten tegenkomen. Backlight bleed, blooming, verlies van detail door te aggressieve local dimming, DSE, uniformity issues etc. etc. etc.

Het enige waar je bij een oled rekening mee moet houden is burn in. En dan nog moet je het wel heel erg bont maken om daar last van te krijgen.
En als je van te voren weet dat je veel statische content kijkt, waarom heb je dan niet voor een LCD gekozen?
Jij rijdt zeker ook een 3 liter V6 diesel terwijl je 10.000 km per jaar rijdt om vervolgens te klagen over de hoge wegenbelasting? 8)7
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:49:
[...]

Wat lul je nou krom? Volgens mij moet je beter lezen. Nergens staat omschreven dat het tijdperk waarin CRT TV's nog verkocht werden beter was. Nergens staat omschreven dat er perfecte tv's bestaan echter hetgeen wat de OLED tv's zo sterk maakt (pixels dat afzonderlijk van elkaar uitgeschakeld kunnen worden), heeft ook een grote nadeel. Rekening houden met permanente beschadigingen terwijl de eindgebruikers over het algemeen de tv's enkel gebruiken waarvoor het bedoeld is, namelijk tv kijken.

Nu moet je met teveel dingen rekening houden om een OLED paneel ook over 2-5 jaar zonder gebreken te kunnen gebruiken. Een LCD heeft heel veel nadelen maar het intensief gebruik en statische beelden permanent er ingebrand te zien staan is er geen van. En dat maakt Micro-LED zo interessant. Burn-in is daar gewoon niet op mogelijk (of héél zeldzaam) maar het heeft hetzelfde contrast als een OLED. Ik zou absoluut geen problemen hebben met de paneelloterij (wat een OLED tv ook heeft) en een paar tv's terug moeten sturen omdat het last heeft van excessieve banding of pixels die niet meer correct werken, dan wat OLED nu is. Een zorgenkindje waar zelfs na het aanschaffen van het product en het beoordelen ervan nog voor grote problemen kan zorgen (wat niet moederbord gerelateerd is) terwijl je er relatief gezien nog best veel nog voor moet betalen.

Mensen zoals jij die met alles tevreden zijn zorgen juist voor dit soort situaties waarin ontwikkeling juist stagneert omdat men snel tevreden is. Concurrentie is alleen maar goed en voor mij is OLED maar een tussenstap. Zodra Micro-LED goed betaalbaar is komt het hier erin. Alles beter dan de kans op burn-in.
Je mag van een TV (Plasma, LCD of OLED) zeker een levensduur verwachten van 10 jaar.
Er zullen mensen zijn die eerder vervangen maar dat blijft een keuze.
De techniek staat niet stil en zal blijven doorontwikkelen. Echter de volgende technologische ontwikkeling zal ook niet perfect zijn.
Jij hebt blijkbaar torenhoge verwachtingen van Microled. Het zal ook beter zijn maar ook hier weer niet perfect. Zo gaat het met alles zo.
Het is echt ook niet zo dat ik met alles tevreden ben. Een LCD heb ik nooit gehad en komt er ook niet in omdat er nu eenmaal betere alternatieven zijn.
Succes met de aanschaf van je eerste Microled.
Ik hoor tegen die tijd graag je ervaringen.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 18:14

Mfpower

In dubio

Gisteravond vrij laat een film gekeken met veel helderheid en blauwe luchten. Daarna in bed had ik het gevoel dat het midden op de dag was, moeite met slapen. De OLED helderheid icm blauw licht is genoeg om mijn bioritme omver te gooien, dat heb ik nog niet eerder gehad met een film kijken 's avonds bij mijn oude tv.

Toch maar eens op zoek naar een andere kleurtemperatuur voor dit soort laat-op-de-avond gevallen.

• pennywise666
OLED is het gewoon niet. Een leuke tussenoplossing maar voor een gewoon gezin niet aan te raden, met alles waarmee je rekening moet houden, voor het normaal tv kijken. Tegen kinderen of partner zeggen dat het beeld niet te lang stil mag staan, geen zender bekijken die gebruik maakt van banners of een fel logo etc en dan heb je nog dirty screen en allerlei andere variabelen waar je rekening mee moet houden. De ontwikkeling van Micro-LED kan niet snel genoeg zijn. Wanneer het betaalbaar is gaan alle OLED televisies hier vervangen worden. Hier komt sowieso geen nieuwe OLED televisie meer binnen. Sowieso merk je nu steeds meer klachten op nu de techniek steeds meer commerciëler begint te worden, een AVS of AV forum staan vol met klachten wat eigenlijk te gek voor woorden is voor normaal tv gebruik.
Zwaar overdreven. Geen enkel probleem met mijn OLED tv. En als het beeld stilstaat dan dimt het beeld automatisch of de screensaver word gestart met een TV app. Daarnaast heb je ook nog de logo dimmer. Elke techniek heeft zijn eigen minpunten ook en daar lees je ook allerlei klachten over op AVS.
Ik ben benieuwd naar alle klachten over Micro-Led.

• pennywise666
Mfpower schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:04:
Gisteravond vrij laat een film gekeken met veel helderheid en blauwe luchten. Daarna in bed had ik het gevoel dat het midden op de dag was, moeite met slapen. De OLED helderheid icm blauw licht is genoeg om mijn bioritme omver te gooien, dat heb ik nog niet eerder gehad met een film kijken 's avonds bij mijn oude tv.

Toch maar eens op zoek naar een andere kleurtemperatuur voor dit soort laat-op-de-avond gevallen.
Warm2 en oledlight lager zetten.
Sorry voor de dubbelpost.

• VidaR-9
Voor normaal tv kijken hoef je toch nergens rekening mee te houden. Of zitten ze bij jou thuis elke dag uren naar dezelfde zender te staren?

• Vulcan750
Mfpower schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:04:

Het beeld van een Oled tv is zo natuurgetrouw, dat je bioritme er van in de war kan raken.
Dus beter 's avonds laat naar een film kijken met voornamelijk nacht-scenes. :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 16:20
Hoi,
Even een vraagje van mijn kant. Ik wilde het prijzentopic hier niet voor gebruiken.
Ik was bij mijn lokale Expert vandaag en vroeg of ze het aanbod van Foka, Apollo of andere zaken konden matchen, te weten: ongeveer €1500,- voor de LG c8.

Ik kreeg toen een verhaal dat die zaken de c8 onder de inkoopprijs van ongeveer €1730,- aan het verkopen zijn. En dat zou komen omdat ze hun tv's niet inkopen bij Schuurman in Alkmaar ( dé lg-dealer in nederland) maar van andere plekken in Europa. Voornamelijk zou het dan gaan om een stroom gerepareerde (en dus niet nieuwe) tv's uit Tjechiė. Risico op een slechtere tv dus.
En daar bovenop zou ik dan het risico lopen dat garantiezaken moeilijker zouden lopen, omdat de serienummers niet voor de Nederlandse markt zouden gelden.

Kennen jullie deze verhalen? En wat vinden jullie hiervan? Ik bestel morgen mijn tv, zou jullie mening graag nog meenemen in mijn keuze.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Chielemans, mogelijk dat er een shop is die het zo doet, maar over het algemeen verkopen die andere zaken exact hetzelfde als wat de lokale Expert zijn klanten aanbied. Een BS verhaal met een laagje, "hopelijk trapt de klant erin", er nog overheen ;)

Testing, one, two ...

• Vulcan750
hardware-lover schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:04:
@Chielemans, mogelijk dat er een shop is die het zo doet, maar over het algemeen verkopen die andere zaken exact hetzelfde als wat de lokale Expert zijn klanten aanbied. Een BS verhaal met een laagje, "hopelijk trapt de klant erin", er nog overheen ;)
Inderdaad een BS verhaal! De hier veelal genoemde zaken (Smits, Foka, Apollo e.d.) zijn 100% officiële LG dealers. Bij problemen hoef je niet de deur uit, thuis service dus. De tv's zijn niks anders dan die Expert aanbiedt.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
Alle genoemde verkopers zijn ook genoemd in de cashback actie van LG Nederland. Als ze dit soort praktijken erop zouden nahouden zouden ze echt niet als officiële dealer zijn aangemerkt door LG Nederland. Persoonlijk vind ik het smaad van de verkoper van Expert. Vraag hem eens om hard bewijs. Eens kijken hoe lang hij zijn verhaal volhoudt.

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 20:07
Ik heb op de vorige paginas wat bijgelezen over garantie bij banding e.d., maar heb de vraag of er meer mensen zijn die hier ervaringen mee hebben en welke deze zijn?

Ik heb mijn E7 nu namelijk een jaar, maar sinds een niet al te lange tijd heb ik een heel erg brede afwijkende balk aan de linkerkant van mijn televisie. Over het algemeen leek dit niet zo'n enorm probleem te zijn (en banding was er altijd al een beetje, zelden te merken), maar bij bepaalde scenes in daredevil (die met veel zwart/wit) merkte ik het voor het eerst en nu begin ik ook bij voetbalwedstrijden met veel beweging soms gewoon een afwijkende tint te zien ter breedte van ongeveer 1/10e / 1/12e van het scherm. Veel breder en veel merkbaarder dan normale banding.

Hoe kan ik hier het beste foto's van maken en is LG over het algemeen goed als het gaat over garantie bij dit soort dingen? De TV is denk ik net 53 weken oud, dus geloof dat garantie dan niet meer via de winkel gaat.

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
@iuuk Zo goed mogelijk wat foto's en ook filmpjes maken, deze desgewenst naar LG sturen, adres is hier ergens wel te vinden. Garantie loopt zeker de eerste twee jaar via de winkel, daar heb je namelijk een koop overeenkomst mee, niet met LG. Als LG het naar hun mening te storend vinden word je paneel aan huis vervangen door CERepair.

Niet geschoten is altijd mis.

@Chielemans Klopt helemaal je verhaal, elke terug gestuurde tv van LG gaat naar het centrale distributiepunt in Oosterhout (NB) daar vandaan rijden er wekelijks Tjechische onderbetaalde waardeloze chauffeurs naar een refurbish warehouse in Tjechie. Daar zitten zwaar onderbetaalde werknemers elke tv te cotroleren, schoon te maken, resetten de boel, pakken alles weer netjes in een hagelnieuwe doos die vervolgens door nog minder betaalde Bulgaarse chauffeurs weer terug naar Nederland gereden en hier weer in de verkoop gegooid.

Nee natuurlijk niet, die verkoper moet dij GTST gaan solliciteren met zijn kulverhaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Qapla1 op 23-12-2018 18:33 ]

Chielemans schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:58:
Hoi,
Even een vraagje van mijn kant. Ik wilde het prijzentopic hier niet voor gebruiken.
Ik was bij mijn lokale Expert vandaag en vroeg of ze het aanbod van Foka, Apollo of andere zaken konden matchen, te weten: ongeveer €1500,- voor de LG c8.

Ik kreeg toen een verhaal dat die zaken de c8 onder de inkoopprijs van ongeveer €1730,- aan het verkopen zijn. En dat zou komen omdat ze hun tv's niet inkopen bij Schuurman in Alkmaar ( dé lg-dealer in nederland) maar van andere plekken in Europa. Voornamelijk zou het dan gaan om een stroom gerepareerde (en dus niet nieuwe) tv's uit Tjechiė. Risico op een slechtere tv dus.
En daar bovenop zou ik dan het risico lopen dat garantiezaken moeilijker zouden lopen, omdat de serienummers niet voor de Nederlandse markt zouden gelden.

Kennen jullie deze verhalen? En wat vinden jullie hiervan? Ik bestel morgen mijn tv, zou jullie mening graag nog meenemen in mijn keuze.
Wat een onzinverhaal van Expert!
Een reden zelfs om ze aan te klagen omdat ze collega LG dealers hiermee zwart maken.
Ik vermoed dat LG Benelux niet gecharmeerd is van dit soort praktijken.
Dé LG dealer bestaat ook niet, en zijn vele officiële LG dealers zie hiervoor de cashback lijst.
De genoemde inkoopprijs klopt ook al niet.
Zoek dus heel snel een andere dealer zoals genoemd in het Zero tolerance topic en ga nooit meer naar Expert.
Expert heeft mij in het verre verleden (35 jaar terug) ook behoorlijk genaaid om het zo maar eens uit te drukken. Dat vergeef ik ze nooit meer.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nou nee ;w . Je zou toch een idioot zijn als je druk gaat maken om burnin. En al helemaal als je je druk maakt om banding. De kans is nihil dat het zichtbaar zal zijn tijdens content.

Als straks de top emission oled panels in productie gaan en er verschillende organische materialen worden gebruikt, dan kan de brightness eindelijk eens van LCD panelen gehaald worden. En wie weet zal LGD in de toekomst een andere TFT laag gebruiken en kunnen ze uniformiteiten van een paneel naar een hoger niveau brengen.

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:47

Funky22

Guild invite

Verkeerd topic...

[ Voor 168% gewijzigd door Funky22 op 24-12-2018 01:01 ]

https://discord.gg/x8uWt9

• Phusebox
Beetje onzin verhaal van Expert inderdaad, ach verkopers vertellen meer onzin dan wat anders, dus daar zou ik sowieso nooit op afgaan.

Dit weekend toch maar de kabel weer aangesloten op de C8, lijkt nu wat sneller te zijn dan in het begin met oudere firmware. In ieder geval stabieler voor intern verkeer, voor streamen van internet is de WiFi bij mij weer beter. Je kunt ze allebei actief laten maar geen idee welke hij dan gebruikt?

[ Voor 238% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2018 07:53 ]

Pagina: 1 ... 156 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.