Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 19:58

Convoy

g44p

JeyJey schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:55:
Weet iemand wat het formaat van de doos is van een 55c8? Wil m volgende week ophalen met de Yaris :).
suc6 :+

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
pwh53 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:49:
[...]

xplay-app icm plex al geprobeerd ?
plex is gratis,xplay kun je 5 dagen testten daarna eenmalig ongeveer 8 euro.mooie bibliothheek + beschrijving,formaat ondertitels is makkelijk aan te passen.
Mijn Synology DS211 wordt door Plex niet meer ondersteund :-( M’n media wordt op de Synology gedownload, bestanden over zetten naar de pc zie ik niet zitten Ik blijf voorlopig de externe mediaplayer gebruiken. Had gehoopt dat ik daar afkon, maar helaas,..

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

miles schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:16:
[...]
Mijn Synology DS211 wordt door Plex niet meer ondersteund [knip]
@miles, wat wordt er niet meer door Plex ondersteund op dat type Synology?

Testing, one, two ...

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

miles schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:16:
[...]

Mijn Synology DS211 wordt door Plex niet meer ondersteund :-( M’n media wordt op de Synology gedownload, bestanden over zetten naar de pc zie ik niet zitten Ik blijf voorlopig de externe mediaplayer gebruiken. Had gehoopt dat ik daar afkon, maar helaas,..
Je bedoelt nieuwere updates niet? Dan installeer je toch gewoon een oudere versie? Kan gewoon en zoveel zul je niet missen als je enkel video af wilt spelen.

Arrived anxious, left bored

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:48
Ik zou het geld eerder investeren in een echte auto dan. Troll mode...
Maar als je de bank kan klappen, moet t lukken.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb mijn 65 inch ook gewoon in een Touran vervoerd. Geen probleem.

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-10 13:00
MrLeon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:09:
Zijn er toevallig mensen die tijdens de black friday actie een c8 gekocht hebben die al wat van de cashback gehoord hebben. Heb bijna 3 weken geleden de brief verstuurd naar LG maar nog geen bericht gekregen veder dat hij geaccepteerd is.
Ik heb ook nog geen reactie ontvangen. Even afwachten dan maar. Hopelijk is het niet zoek. :P

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 12:50
MrLeon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:09:
Zijn er toevallig mensen die tijdens de black friday actie een c8 gekocht hebben die al wat van de cashback gehoord hebben. Heb bijna 3 weken geleden de brief verstuurd naar LG maar nog geen bericht gekregen veder dat hij geaccepteerd is.
Niks gehoord.. zelf even er achteraan gemaild en er was iets mis gegaan met het serienummer. Foto gemaakt en die op de mail gezet, ze hebben hem bijgevoegd en doorgezet. Een extern bureau doet nu de beoordeling, daar nog niks van gehoord verder.

• Dirrukje
Als er verder nog mensen zijn die hun c8 willen laten kalibreren en in de buurt van Zwolle wonen. Nieuwe tour op htforum.nl voor Zwolle E.O.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170368.0

Ik ga hem sowieso laten kalibreren, puur en alleen voor mijn eigen gemoedsrust. Alles wat ik er aan beeld optimalisatie uit haal is mooi meegenomen :)

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 21:53
pwh53 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:29:
[...]

nee,ook de hier boven genoemde kleur problemen heb ik geen last van (voor mijn gevoel zijn de kleuren juist beter).
wat je zou kunnen proberen,stroom er af voor 10 min. en batterij uit de AB,lukt het niet dan tv fabrieksinstellingen reset.(ben je wel alle instellingen en apps kwijt).nog niet, bellen/mailen met LG
benoben1988 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:18:
[...]

Dit heb ik gisteren ook gehad na de softwareupdate...

Vandaag even kijken of dit nog voorvalt, anders LG maar eens contacteren.
Terug naar fabrieksinstellingen lijkt (tot nu toe) de oplossing te zijn.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Nog een tip wat betreft wifi: ik had ook problemen met de wifi en las ook online dat quick start uitzetten kon helpen en ook bij de smart share app iets afzetten, alleen is deze laatste optie niet beschikbaar op de C8. Quick start laat ik liever ook aan; ik zag dat mijn modem het 5ghz kanaal op 100 had staan, blijkbaar te hoog voor deze tv. Heb channel opnieuw laten berekenen en staat nu op 48 en wifi is weer beschikbaar aan volle snelheid (98 mbps ipv 1.2 ervoor).

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 13:35

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik kreeg vanmorgen op mijn C7 05.80.15 als update door!

Spielerei...

• Mawa1972
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-04 10:15
Weet iemand wat er in deze update zit?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Mawa1972 schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:01:
Weet iemand wat er in deze update zit?
[05.80.15]
1. To improve Intermittent no audio issue during watching LiveTV

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:59
Deze update was niet aangekondigtd 05.80.15..

• Afred1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik ben in het bezit van de oled LG55C8 pracht TV.
Ik gebruik de satelliet tuner

Nu probeer ik de favorieten te ordenen maar dat lukt mij niet en ik kan dit in de handleiding niet vinden.

Heeft iemand een idee?

Afred.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 15:56
Heel blij met mijn 55C8. Prachtig beeld. Ik heb m nu bijna 2 weken en aan de muur hangen. Begrijp wel waarom ze in de standaard iets opgenomen hebben om het geluid wat naar voren te sturen. Aan de muur lijkt het alsof het geluid daar wat blijft hangen. Toch is het geluid beter dan verwacht.

Vraagje: als ik de TV uitzet hoor ik soms een kort plonk geluidje. Is dat herkenbaar / normaal? Excuus als dit eerder behandeld is, ik heb niet alles teruggelezen ;-)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34
Lost in Space maar eens gaan kijken voor de goede HDR maar denk dat dit voor mij persoonlijk bewijst dat ik weinig meerwaarde zie in de HDR "gimmick" (mijn mening).

(Wat een slechte serie overigens... Lang niet zo'n pulp gezien)

OLED light omhoog geschroeft voor maximaal effect maar ik kijk uiteindelijk liever rustig beeld op OLED 20 dan HDR dat overall feller is. Ook in de donkere delen.

En met OLED zo hoog heb ik ook weer het probleem met Netflix van de 3mm grijze rand bovenaan mijn beeld die nu toch wel begint te irriteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZJqBDj5/20181217-200847.jpg
Wat je ziet; bovenaan eerst de bezel van de tv. Dan een grijze strook LEDs. Dit hoort er dus niet te zijn neem ik aan. Heb het alleen nog bij Netflix gezien dus een hardware defect lijkt me onmogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2018 20:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• pwh53
vanderwolf schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:42:
Heel blij met mijn 55C8. Prachtig beeld. Ik heb m nu bijna 2 weken en aan de muur hangen. Begrijp wel waarom ze in de standaard iets opgenomen hebben om het geluid wat naar voren te sturen. Aan de muur lijkt het alsof het geluid daar wat blijft hangen. Toch is het geluid beter dan verwacht.

Vraagje: als ik de TV uitzet hoor ik soms een kort plonk geluidje. Is dat herkenbaar / normaal? Excuus als dit eerder behandeld is, ik heb niet alles teruggelezen ;-)
ja,dat geluidje is normaal

• Dirrukje
Hulleman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:44:
Ook voor le nieuwsgierigheid die narcos scene bekeken op Netflix HDR. Ik heb al een jaar een C7 en een knap exemplaar volgens mij. Zie nooit banding of niet zwarte schermen wat wel pilzwart moet zijn.

Die donkere scene op afl8 43:23 in een volledig donkere kamer is we een lastige scene voor de tv zie ik. Hieronder een brakke foto van het resultaat :p en ziet er knap uit. Moet zeggen dat de foto geen eer doet aan de echte situatie, daar ziet het er allemaal wat minder uit. Voor een oled is dit ook wel echt een uitzonderlijk nare scene met de near blacks

Maar mijn C7 doet het knap!

[Afbeelding]
Ik ook de aflevering ff binnen gehaald om te kijken wat het doet.. En vraag me dan toch weer af wat ik zou moeten zien. Ik heb geprobeerd er een foto en filmpje van te maken, maar zelfs met de telefoon op HDR en 60 FPS modus valt het simpelweg niet goed waar te nemen voor de camera. Moet je nagaan wat voor knappe apparaten die ogen van ons zijn.

Desalniettemin ik vraag me toch af wat ik zou moeten zien om te concluderen dat ook mijn oled het er knap vanaf brengt bij deze scene. Zodra je de auto van een afstand ziet raden heb ik het gevoel dat ik in het zwarte met name bovenaan het scherm echt zichtbare ruis heb, weet niet hoe ik het moet noemen. Testbeeldachtige zichtbare witte korrels. Geen idee of dat dat hoort of niet.

Aanvullend zie ik aan de rechterkant van het scherm overduidelijk een gloed van licht achter het scherm. Aansluitend op wat je hier wel meer kunt lezen dat er in de hoeken van het scherm een iets lichtere gloed zit. Verder niet storend of eerder opgevallen bij normaal gebruik.
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:16:
[...]

[...]
Update: vandaag mijn 3e C8 ontvangen en jawel, drie keer lijkt scheepsrecht te zijn :*) Deze C8 heeft geen knik dan wel een lichte buiging in het scherm en met alle standaard instellingen van ISF Expert (Dark Room) (dus OLED-light op 60 (!) en brightness op 50) heb ik met de 'blokjes-test' direct zeer goede resultaten. Ook de banding is zeer minimaal _/-\o_

Het viel mij gewoon direct op dat deze televisie beduidend minder donker oogt. Hij is trouwens geproduceerd in oktober waar de vorige twee toestellen in november zijn geproduceerd.
Wat is volgens jou een goed resultaat van de blokjes? Alle blokjes gewoon écht goed zichtbaar? Hier vandaag ook de blokjes test gedaan in een donkere kamer, m'n ogen niet 10-15 laten wennen aan het donker maar toch even gekeken. Links bovenin is natuurlijk het lastigste deel, op het eerste oog lijkt dat 1 zwart blok. Ga ik dichterbij kijken, echt met m'n snuffert op het scherm kan ik heel licht wel verschil zien. Maar volgens mij zou dat niet nodig moeten zijn voor de test toch? Als je het vanaf de bank niet ziet mag ik aannemen dat er dus al detail verloren gaat. Wat moet je wanneer wel en niet kunnen zien bij de blokjes test?

[ Voor 4% gewijzigd door Dirrukje op 17-12-2018 20:28 ]

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

FlameDB schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:11:
Nog een tip wat betreft wifi: ik had ook problemen met de wifi en las ook online dat quick start uitzetten kon helpen en ook bij de smart share app iets afzetten, alleen is deze laatste optie niet beschikbaar op de C8. Quick start laat ik liever ook aan; ik zag dat mijn modem het 5ghz kanaal op 100 had staan, blijkbaar te hoog voor deze tv. Heb channel opnieuw laten berekenen en staat nu op 48 en wifi is weer beschikbaar aan volle snelheid (98 mbps ipv 1.2 ervoor).
Ik voorspel dat je binnen enkele dagen wederom op de 1.2 zit... Dat het nu werkt, komt doordat er opnieuw een verbinding is geforceerd. Net zoals het even van netspanning halen of verbreken+verbinden van de WiFi.

Als ie weer inkakt dan Quick Start gewoon uitzetten. Heel traag start het niet op, zonder deze functie.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-11 11:47
@Puck
@hardware-lover
Was in de veronderstelling dat je gewoon geen plex meer kon installeren op oude syno's.
Ik zal eens kijken of ik een oude versie van plex kan vinden en deze op m'n syno kan krijgen.
Tnx.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@miles, vanuit het package center? Daarin staat bij mij nog steeds een oudere versie om te installeren. Maar voor mijn oude Synology uit 2010 is er nog een nieuwere versie via de Plex website te downloaden.

Testing, one, two ...

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-11 22:58
Dirrukje schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:26:
[...]

Ik ook de aflevering ff binnen gehaald om te kijken wat het doet.. En vraag me dan toch weer af wat ik zou moeten zien. Ik heb geprobeerd er een foto en filmpje van te maken, maar zelfs met de telefoon op HDR en 60 FPS modus valt het simpelweg niet goed waar te nemen voor de camera. Moet je nagaan wat voor knappe apparaten die ogen van ons zijn.

Desalniettemin ik vraag me toch af wat ik zou moeten zien om te concluderen dat ook mijn oled het er knap vanaf brengt bij deze scene. Zodra je de auto van een afstand ziet raden heb ik het gevoel dat ik in het zwarte met name bovenaan het scherm echt zichtbare ruis heb, weet niet hoe ik het moet noemen. Testbeeldachtige zichtbare witte korrels. Geen idee of dat dat hoort of niet.

Aanvullend zie ik aan de rechterkant van het scherm overduidelijk een gloed van licht achter het scherm. Aansluitend op wat je hier wel meer kunt lezen dat er in de hoeken van het scherm een iets lichtere gloed zit. Verder niet storend of eerder opgevallen bij normaal gebruik.

[...]

Wat is volgens jou een goed resultaat van de blokjes? Alle blokjes gewoon écht goed zichtbaar? Hier vandaag ook de blokjes test gedaan in een donkere kamer, m'n ogen niet 10-15 laten wennen aan het donker maar toch even gekeken. Links bovenin is natuurlijk het lastigste deel, op het eerste oog lijkt dat 1 zwart blok. Ga ik dichterbij kijken, echt met m'n snuffert op het scherm kan ik heel licht wel verschil zien. Maar volgens mij zou dat niet nodig moeten zijn voor de test toch? Als je het vanaf de bank niet ziet mag ik aannemen dat er dus al detail verloren gaat. Wat moet je wanneer wel en niet kunnen zien bij de blokjes test?
Met SDR:

Minimaal 19 moet je duidelijk kunnen zien vanaf zitpositie.
En zou mooi zijn als je 18 ook een beetje kunt zien vanaf zitpositie.
De details waar het om gaat zul je dan ieder geval wel kunnen zien.
Het beeld ziet er dan zeker niet crusched uit dan.

Op deze manier zie ik genoeg detail in een donkere of met heel dim licht er achter.
17 wil je sowiezo ook niet duidelijk kunnen zien, want dat ziet er niet uit in content op deze oled icm hoe de meeste content slecht gemastered is in near black om bandbreedte te besparen (vooral streaming content). macroblocking etc.
Los van dat is er vrij weinig interessants te zien op 17.
Dus het totale plaatje ziet er allemaal mooier uit als 17 crushed is.

Met HDR:

Met een 4K HDR blu ray ziet het er allemaal een stuk beter uit wanneer je ook 17 een beetje kunt zien denk ik. Maar dan heb je dus een HDR testfile nodig. Kan je ergens vinden via AVS forum.

Enige wat je kan doen als je tv een beetje te donker is, is om 2-point low te verhogen in white balance.
Of wanneer je via MadVR op de PC kijkt, wat ik doe,dan is echt alles mogelijk met custom gamma etc.

Test trouwens ook met een zwart scherm of het zwart niet oplicht,want dan heb je de brightness te hoog staan. Ook in het pikkedonker testen en er naar kijken 1 a 2 minuten.
Op deze manier kan je ook goed zien of bv de rechterhelft van je scherm lichter is dan de linkerhelft, wat bij mij het geval is. Bij mij begint het zwart op te lichten aan de rechterkant wanneer ik brightness hoger dan 51 zet en dat breid dan helemaal uit totdat het 60 heeft bereikt waarin het verdeeld is opgelicht.
Op brightness 50 is vanaf 20 zichtbaar op de blackleveltest aan de rechterkant van mijn scherm, maar wanneer ik de videoplayer naar de linkerkant schuif, dan is tot 22 gecrushed. Dus mijn tv is niet alleen crushed,maar ook nog eens minder donker aan de rechterkant.
Vandaar dat ik bepaalde aanpassingen moet doen om alles redelijk goed te krijgen.

Ook zijn er gevallen bekend waarbij er ook hier macroblocking flashing optreed bij HDR blu rays, maar het probleem is vooral met SDR content. Een bekend probleem inmiddels die de meeste LG oleds treft. En ik kan me niet indenken dat hier binnenkort geen firmware fix komt voor deze processor fout.
Het mooie is dat ik content zonder die macroblocking kan afspelen in MPC-HC met MadVR op de PC door bitdept op 5bit te zetten of hem op Error difusion 2 te zetten. (6 bit)
Dus als ik het al kan oplossen dmv MadVR, dan kan LG het ook met een firmware fix.
Geweldig die nieuwe processor zeg! Sjongejonge.

Nee,Deze LG Oled is HEEL ver van perfect!

[ Voor 56% gewijzigd door pennywise666 op 18-12-2018 07:52 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 16:25
Dirrukje schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:26:
[...]

Je zou last kunnen hebben van banding. Dat heb ik bij de beruchte marco polo scene ook niet en bij Narcos ook niet. Die ruis ligt aan de bron en niet aan de tv.

Wat anders, zijn er mensen die bij Red Dead 2 last hebben van een slechte color gradiënt als het donker is? Valt me op aan de bovenkant van m'n scherm (C7). Je ziet heel duidelijk de kleurschakeringen/overgang.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Dirrukje
pennywise666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 03:25:
[...]

Met SDR:

Op deze manier zie ik genoeg detail in een donkere of met heel dim licht er achter.
17 wil je sowiezo ook niet duidelijk kunnen zien, want dat ziet er niet uit in content op deze oled icm hoe de meeste content slecht gemastered is in near black om bandbreedte te besparen (vooral streaming content). macroblocking etc.
Allrite, het gaat om de kolommen dus en begint bij 16 en loopt door tot level 27. Je wil links sowieso de 4e (19) kolom zichtbaar hebben en het liefste ook iets van de derde kolom (18). Volgens mij had ik dat wel, maar vanavond ff opnieuw kijken want ik had gewoon geen idee wat ik moest zien. Had het idee dat alle vierkantjes zichtbaar moesten zijn en dat was echt niet zo.
[...]

Test trouwens ook met een zwart scherm of het zwart niet oplicht,want dan heb je de brightness te hoog staan. Ook in het pikkedonker testen en er naar kijken 1 a 2 minuten.
Op deze manier kan je ook goed zien of bv de rechterhelft van je scherm lichter is dan de linkerhelft, wat bij mij het geval is. Bij mij begint het zwart op te lichten aan de rechterkant wanneer ik brightness hoger dan 51 zet en dat breid dan helemaal uit totdat het 60 heeft bereikt waarin het verdeeld is opgelicht.
Op brightness 50 is vanaf 20 zichtbaar op de blackleveltest aan de rechterkant van mijn scherm, maar wanneer ik de videoplayer naar de linkerkant schuif, dan is tot 22 gecrushed. Dus mijn tv is niet alleen crushed,maar ook nog eens minder donker aan de rechterkant.
Vandaar dat ik bepaalde aanpassingen moet doen om alles redelijk goed te krijgen.
Dat het scherm oplicht was me heel subtiel opgevallen bij deze tests, alleen niet storend. Had het meer geaccepteerd aangezien je dat hier wel wat meer terug leest dat het in de hoeken dus wat meer kan oplichten. Maar bij het normale gebruik zie je daar niks van. Zal nog even kijken vanavond of het zich alleen tot de hoeken concentreert of dat het dus echt een significant deel van het scherm is.
[...]

Ook zijn er gevallen bekend waarbij er ook hier macroblocking flashing optreed bij HDR blu rays, maar het probleem is vooral met SDR content. Een bekend probleem inmiddels die de meeste LG oleds treft.

Dit test moet ik nog doen, eigenlijk niet meer van gekomen. Wat is je plan nu verder dan? Terug sturen?
Hulleman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:48:
[...]

Je zou last kunnen hebben van banding. Dat heb ik bij de beruchte marco polo scene ook niet en bij Narcos ook niet. Die ruis ligt aan de bron en niet aan de tv.
De ruis ligt aan de bron? Das wel bijzonder, de bron is namelijk de gedownloade (ja, sorry) file op de NAS afgespeeld via de interne mediaspeler van de TV. Ohh.. je bedoelt de file zelf? Ik zou misschien nog wel een andere versie binnen kunnen trekken.

Los daarvan heb ik op sommige momenten best last van banding, maar het zijn hele specifieke momenten. Ik moet zeggen dat ik geen banding zie in die scene van Narcos, enkel en alleen de ruis in het zwarte. Grappig is overigens wel dat zodra ik hem pauzeer de ruis niet zichtbaar is. Maar de banding waar ik last van heb is relatief beperkt, maar het valt me wel op.. Bijvoorbeeld tijdens de voetbalzondag eergisteren op foxsports.. Het KPN is sponsor van de erdivisie logo wat helemaal groen is, daar zie ik dan weer banding in. Maar dat zijn sporadische momenten eigenlijk.

• pennywise666
Dirrukje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:53:
[...]

Allrite, het gaat om de kolommen dus en begint bij 16 en loopt door tot level 27. Je wil links sowieso de 4e (19) kolom zichtbaar hebben en het liefste ook iets van de derde kolom (18). Volgens mij had ik dat wel, maar vanavond ff opnieuw kijken want ik had gewoon geen idee wat ik moest zien. Had het idee dat alle vierkantjes zichtbaar moesten zijn en dat was echt niet zo.

[...]

Dat het scherm oplicht was me heel subtiel opgevallen bij deze tests, alleen niet storend. Had het meer geaccepteerd aangezien je dat hier wel wat meer terug leest dat het in de hoeken dus wat meer kan oplichten. Maar bij het normale gebruik zie je daar niks van. Zal nog even kijken vanavond of het zich alleen tot de hoeken concentreert of dat het dus echt een significant deel van het scherm is.

[...]

Dit test moet ik nog doen, eigenlijk niet meer van gekomen. Wat is je plan nu verder dan? Terug sturen?

[...]

De ruis ligt aan de bron? Das wel bijzonder, de bron is namelijk de gedownloade (ja, sorry) file op de NAS afgespeeld via de interne mediaspeler van de TV. Ohh.. je bedoelt de file zelf? Ik zou misschien nog wel een andere versie binnen kunnen trekken.

Los daarvan heb ik op sommige momenten best last van banding, maar het zijn hele specifieke momenten. Ik moet zeggen dat ik geen banding zie in die scene van Narcos, enkel en alleen de ruis in het zwarte. Grappig is overigens wel dat zodra ik hem pauzeer de ruis niet zichtbaar is. Maar de banding waar ik last van heb is relatief beperkt, maar het valt me wel op.. Bijvoorbeeld tijdens de voetbalzondag eergisteren op foxsports.. Het KPN is sponsor van de erdivisie logo wat helemaal groen is, daar zie ik dan weer banding in. Maar dat zijn sporadische momenten eigenlijk.
Dirrukje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:53:
[...]

[...]

[...]

[...]

Nee,precies.Niet alles hoeft zichtbaar te zijn. Een paar blokjes van 16,17 en 18 zijn in de linker bovenhoek niet zichtbaar hier op zitafstand. En bij 18 is het bij mij vaag zichtbaar. Maar ik blijf oplossingen proberen te vinden om near black te verbeteren.
En dit alles is dus met 2-point low rgb +13, anders is het totaal gecrushed t/m 21.
Als je 18 niet goed kan zien dan moet je even met je hand die rechterkant afdekken van afstand want door die felheid van die rechter kolommen is het moeilijker om 18 te zien. Of met een fluwelen lap over de tv hangen etc.
In een donkere scene zou je het in verhouding dus beter kunnen zien.

Dat het in een zwarte achtergrond oplicht is echt niet de bedoeling,dat is dus niet puur zwart meer ookal zie je dat niet terug in de blackleveltest,want 16 blijft zwart,of in donkere filmscenes.
Je kan het wel zien bv in films als er van scene verwisseld word etc. en dat vind ik dan echt geen gezicht.
Dus ik zorg ervoor dat dat zwart is.

Nee ik ga hem niet terug sturen,kan ook niet meer. Maar voor de rest ben ik zeker tevreden over het prachtige beeld wat deze tv naar voren tovert met de juiste instellingen. Dus het is jammer dat het soms er gewoon niet goed uitziet. Geen tv is perfect, maar dit is simpel op te lossen.
Ik ga wel even LG contacten als het nog lang duurt met die flashing macroblocks firmware fix.

En die ruis ligt aan de bron ja, maar het punt is hoe de processor van LG hier mee omgaat en dat is dus gewoon niet goed.
Die macroblocking is tot daar aantoe(wat te fixen is), maar die oplichtende ruis( overgang van zwart naar een level hoger) is dus ook een processorfout (wat ook te fixen is). Wat ik zelf dus gedaan heb op de PC.
En dat je dat dus ziet wanneer je het bestand afspeelt en NIET wanneer je hem op pauze zet,bewijst dat dat dus aan de tv ligt.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:29
Is het ook mogelijk ergens op een C8 de signaal sterkte/kwaliteit weer te geven bij gebruik van CI+ module? Op de Humax kon ik dit altijd netjes checken. Heb het idee dat het op de LG niet mogelijk is?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Dirrukje
pennywise666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:22:
En die ruis ligt aan de bron ja, maar het punt is hoe de processor van LG hier mee omgaat en dat is dus gewoon niet goed.
Die macroblocking is tot daar aantoe(wat te fixen is), maar die oplichtende ruis( overgang van zwart naar een level hoger) is dus ook een processorfout (wat ook te fixen is). Wat ik zelf dus gedaan heb op de PC.
En dat je dat dus ziet wanneer je het bestand afspeelt en NIET wanneer je hem op pauze zet,bewijst dat dat dus aan de tv ligt.
Interessant, zal hem vanavond eens afspelen met de mediaplayer en kijken wat dan het effect is.

• pennywise666
Dirrukje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:32:
[...]

Interessant, zal hem vanavond eens afspelen met de mediaplayer en kijken wat dan het effect is.
Wanneer je de brightness bv te hoog zet dan zie je het flashen dus ook niet, omdat ie dan niet uit puur zwart komt.
Ook wanneer je 2-point low hoger zet om meer detail near black te krijgen,zie je het flashen niet. Maar als kado krijg je dan wel die macroblocks die nu echt overduidelijk en constant in beeld zijn.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Inspired schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:27:
Is het ook mogelijk ergens op een C8 de signaal sterkte/kwaliteit weer te geven bij gebruik van CI+ module? Op de Humax kon ik dit altijd netjes checken. Heb het idee dat het op de LG niet mogelijk is?
Kan, weet alleen even niet uit mijn hoofd waar. Via menu - channels ergens.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:29
Puck schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:19:
[...]

Kan, weet alleen even niet uit mijn hoofd waar. Via menu - channels ergens.
OK. Ga ik nog ff verder zoeken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• bram1984
@Phusebox Een gimmick? Ik vraag me dan meer af of er niet iets mis is met je TV. Ik zie het echt meteen als een serie (of game) goede HDR heeft. Ik vind het echt veel toevoegen en een genot om naar te kijken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51
HDR een gimmick. LOL. Voor mij biedt HDR een grotere meerwaarde dan 4K.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
bram1984 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:14:
@Phusebox Een gimmick? Ik vraag me dan meer af of er niet iets mis is met je TV. Ik zie het echt meteen als een serie (of game) goede HDR heeft. Ik vind het echt veel toevoegen en een genot om naar te kijken.
Na 4 OLED tv's en geen verschil gemerkt te hebben tussen de tv's onderling denk ik niet dat het aan de tv ligt; of ze zijn allemaal gewoon slecht. Nu is de kwaliteit van LG tv's soms wel belabberd, als je zoals ik veel pech hebt, maar zo slecht nog net niet schat ik ;)

Op aanraden van mensen hier dus Lost In Space dan maar eens gaan kijken als soort van HDR showcase, maar nee, ik zie echt niet in wat dit toevoegt, buiten dat alles gewoon feller is en ook donkergrijze delen dus gewoon feller worden.

Als er ergens een lichtpunt is ervaar ik dat niet als een lichtpunt, maar gewoon het hele scherm dat meer licht geeft, waarschijnlijk is een 55" tv op 3 meter afstand daar te klein voor en moet je dan al 77" hebben wil je dat zo ervaren.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HDR op netflix is sowieso niet serieus te nemen toch?

• Phusebox
Hamazaki schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:39:
HDR op netflix is sowieso niet serieus te nemen toch?
Het is wel de enige bron die je realistisch gezien veel zult gebruiken. Aanbod of Amazon Prime in Nederland is gewoon echt slecht, en of dat beter is?

Verder, zijn er echt nog mensen die met discs in de weer gaan om iets te kijken? Ja ik heb me ook schuldig gemaakt aan het kopen van een paar UHD Blu-rays, maar het merendeel niet eens gekeken omdat ik het medium gewoon zo omslachtig en irritant vindt.

• Farabi
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:44:
[...]

Het is wel de enige bron die je realistisch gezien veel zult gebruiken. Aanbod of Amazon Prime in Nederland is gewoon echt slecht, en of dat beter is?

Verder, zijn er echt nog mensen die met discs in de weer gaan om iets te kijken? Ja ik heb me ook schuldig gemaakt aan het kopen van een paar UHD Blu-rays, maar het merendeel niet eens gekeken omdat ik het medium gewoon zo omslachtig en irritant vindt.
in games is het wow-effect groter dan in films. ben je een gamer? ik heb de sony XE93 trouwens, maar ben misschien wel in voor een oled volgend jaar. vandaar dat ik de ervaringen hier mee lees. ik heb geen netflix dus kan eigenlijk niet beoordelen, maar uit de ervaringen blijkt het tegen te vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 18-12-2018 13:47 ]

• Phusebox
Hamazaki schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:45:
[...]

in games is het wow-effect groter dan in films. ben je een gamer? ik heb de sony XE93 trouwens, maar ben misschien wel in voor een oled volgend jaar. vandaar dat ik de ervaringen hier mee lees. ik heb geen netflix dus kan eigenlijk niet beoordelen, maar uit de ervaringen blijkt het tegen te vallen.
Meeste vinden het wel mooi, dus om te roepen dat het tegenvalt. Of bedoel je Netflix?

Ja games, daar voegt het al helemaal niks toe in alles dat ik tot nu toe gespeeld heb (vrijwel alle grote releases van 2018 minus CoD/BF)

• Farabi
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:50:
[...]

Meeste vinden het wel mooi, dus om te roepen dat het tegenvalt. Of bedoel je Netflix?

Ja games, daar voegt het al helemaal niks toe in alles dat ik tot nu toe gespeeld heb (vrijwel alle grote releases van 2018 minus CoD/BF)
ik bedoel netflix. heb je geen ps4 ? die exlusives zijn een dikke pluspunt met HDR.

• Phusebox
Hamazaki schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:51:
[...]

ik bedoel netflix. heb je geen ps4 ? die exlusives zijn een dikke pluspunt met HDR.
PS4 Pro en Xbox One X, alleen Spider-Man heb ik niet gespeeld bedacht ik me net. Misschien dat die wel mind-blowing HDR heeft :+

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 18-12-2018 14:41 ]

• bram1984
@Phusebox Ik heb Lost in Space zelf niet gekeken, maar in bijvoorbeeld Ozark en Altered Carbon is het heel tof. Misschien is de implementatie in Lost in Space niet echt goed?

Spider-Man heeft overigens tegenvallende HDR zonder in-game paperwite slider. Detroit, Assassins Creed Origins (Odyssey vast ook, maar die heb ik niet gespeeld), God of War en Far Cry 5 vind ik persoonlijk tot nu toe het meest indrukwekkend.

Horizon en Uncharted 4 heb ik op mijn vorige TV gespeeld, maar die schijnen ook fraai te zijn.

@Hamazaki Gewoon heel goed zichtbaar hoor, HDR en non-HDR op Netflix. HDR geeft gewoon veel helderdere lichtbronnen. Een auto met felle koplampen die in het donker tegemoet komt rijden of een lamp die brand in een duistere huiskamer. Ook de hier veel besproken scene in Narco's Mexico is een mooi voorbeeld.

• Phusebox
bram1984 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:49:
@Phusebox Ik heb Lost in Space zelf niet gekeken, maar in bijvoorbeeld Ozark en Altered Carbon is het heel tof. Misschien is de implementatie in Lost in Space niet echt goed?

Spider-Man heeft overigens tegenvallende HDR zonder in-game paperwite slider. Detroit, Assassins Creed Origins (Odyssey vast ook, maar die heb ik niet gespeeld), God of War en Far Cry 5 vind ik persoonlijk tot nu toe het meest indrukwekkend.

Horizon en Uncharted 4 heb ik op mijn vorige TV gespeeld, maar die schijnen ook fraai te zijn.

@Hamazaki Gewoon heel goed zichtbaar hoor, HDR en non-HDR op Netflix. HDR geeft gewoon veel helderdere lichtbronnen. Een auto met felle koplampen die in het donker tegemoet komt rijden of een lamp die brand in een duistere huiskamer. Ook de hier veel besproken scene in Narco's Mexico is een mooi voorbeeld.
Ozark? Wat? Dat is één grauwe bende. Qua cinematografie vind ik dat zelfs een van de mindere die op Netflix staat. Verder is de serie zelf ook saai. Lost in Space kan ik je ook echt afraden... die is al helemaal slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 18-12-2018 14:54 ]

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11 18:04
Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:44:
[...]
Je zou natuurlijk ook een paar goede 2160p UHD rips kunnen downloaden O-)

• Farabi
  • Niet online
https://4kmedia.org/ je kan hier gratis 4K HDR/Dolby Vision demo's downloaden.

• pennywise666
Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:50:
[...]

Ozark? Wat? Dat is één grauwe bende. Qua cinematografie vind ik dat zelfs een van de mindere die op Netflix staat. Verder is de serie zelf ook saai. Lost in Space kan ik je ook echt afraden... die is al helemaal slecht.
Dat hebben de makers zo bedoeld om de tijd na te bootsen.
Ik zie veel onscherpte ook,wat irritant is om naar te kijken.
Wat mij betreft hadden ze dat niet hoeven nabootsen.
Ook ik vind dit seizoen van Narcos saai en heb het uitgezet na de 3e aflevering. Andere seizoenen vond ik wel goed.
Lost in Space is erg kinderachtig, 1 aflevering gekeken voor de HDR.
Amazon is trouwens geen haar beter.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Je moet niemand iets aan- of afraden. Buiten de beeldkwaliteit van een TV is het gezegde "smaken verschillen" ook op media van toepassing. En gelukkig maar, het zou anders wel een heel grijze wereld gaan worden en dan zouden we in dit topic, als voorbeeld, allemaal alleen maar aan het klagen zijn :+

Ik vond (en vind), die serie meer dan prima (als SciFi liefhebber). d:)b

Testing, one, two ...

• bram1984
[...]

Grauwe bende? Bedoel je dan de blauwe filter die eroverheen zit? Want dat is bewust gedaan. Die serie tovert echt hele mooie plaatjes op mijn 65 inch B7 hoor. Maar wellicht is mijn standaard gewoon laag en is jouw standaard zo hoog dat je nergens meer van onder de indruk bent. Ik zie in ieder geval een duidelijk verschil tussen HD - Ultra HD - Dolby Vision materiaal op Netflix.

Vette serie verder. Ik ga vanavond aflevering 10 van het tweede seizoen kijken en dat belooft wat te worden na aflevering 9. Nu al zin in.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 18-12-2018 15:19 ]

• pennywise666
bram1984 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:17:
[...]

Grauwe bende? Bedoel je dan de blauwe filter die eroverheen zit? Want dat is bewust gedaan. Die serie tovert echt hele mooie plaatjes op mijn 65 inch B7 hoor. Maar wellicht is mijn standaard gewoon laag en is jouw standaard zo hoog dat je nergens meer van onder de indruk bent. Ik zie in ieder geval een duidelijk verschil tussen HD - Ultra HD - Dolby Vision materiaal op Netflix.

Vette serie verder. Ik ga vanavond aflevering 10 van het tweede seizoen kijken en dat belooft wat te worden na aflevering 9. Nu al zin in.
Ik vind het wel heel mooi de HDR kwaliteit vergeleken met HD.
Ozark seizoen 1 vond ik redelijk goed. Alleen Seizoen 2 geen zak aan. Heel traag ook terwijl er verder weinig gebeurd.

• bram1984
@pennywise666 Yep seizoen 1 is wel beter. Maar bij 2 komt halverwege de snelheid er lekker in.

• Phusebox
bram1984 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:30:
@pennywise666 Yep seizoen 1 is wel beter. Maar bij 2 komt halverwege de snelheid er lekker in.
Haha als seizoen 1 beter is hoef ik niet meer verder te gaan met 2... :+

Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:52:
[...]

Haha als seizoen 1 beter is hoef ik niet meer verder te gaan met 2... :+
Eigenlijk kun je beter nergens mee verder gaan.
Er is volgens mij bij jou echt niets wat deugt of goed is.
Overal is wel wat op aan te merken. :'(

On topic dan.
LG gaat blijkbaar nu echt met het al eerder aangekondigde oprolbare OLED scherm komen.
Daar is vast wel wel doelgroep voor en voor een kritische review kunnen ze misschien @Phusebox vast inhuren. :9

nieuws: Gerucht: LG gaat volgend jaar tv met oprolbaar scherm uitbrengen

https://www.ad.nl/tech/op...019-op-de-markt~ad4cb260/

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2018 16:02 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Goh Phusebox, ook hier al aan je reputatie aan het werken? :+

Nieuwe bezitter van LG OLED55C8PLA meldt zich! :) Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen de laatste pagina's. Ik heb de ECO modus al uitgezet maar verder nog niks gedaan met de beeldinstellingen en ik vind het al fantastisch. Zijn er nog "must haves" (instellingen/apps/whatever) voor deze TV? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:04:
Goh Phusebox, ook hier al aan je reputatie aan het werken? :+

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen de laatste pagina's.
Heel verstandig, en ik zou het daar gewoon bij laten.

• pennywise666
HoppyF schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:56:
[...]

On topic dan.
LG gaat blijkbaar nu echt met het al eerder aangekondigde oprolbare OLED scherm komen.
Daar is vast wel wel doelgroep voor en voor een kritische review kunnen ze misschien @Phusebox vast inhuren. :9

nieuws: Gerucht: LG gaat volgend jaar tv met oprolbaar scherm uitbrengen

https://www.ad.nl/tech/op...019-op-de-markt~ad4cb260/
Ik vind zijn ervaringen juist wel interessant om te lezen. Er zit altijd een kern van waarheid in elke mening waardoor je weer tot andere inzichten kan komen.
Los van dat is het ook saai als iedereen elkaar napraat als een eenheidsworst.
Diversiteit is leuker,spannender en uitdagender.

• Farabi
  • Niet online
pennywise666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:26:
[...]

Ik vind zijn ervaringen juist wel interessant om te lezen. Er zit altijd een kern van waarheid in elke mening waardoor je weer tot andere inzichten kan komen.
inderdaad. ik vind het altijd geinig om te zien hoe mensen hun eigen product 'afbranden'. die lees ik liever dan de mensen die een 'geweldige' product binnen hebben gehaald. zo cliche altijd :P

• pennywise666
Hamazaki schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:29:
[...]

inderdaad. ik vind het altijd geinig om te zien hoe mensen hun eigen product 'afbranden'. die lees ik liever dan wat mensen een geweldige product binnen hebben gehaald.
Ja precies en tegelijkertijd heeft het ook iets humoristisch en aandoenlijks tegelijk. Nou, wat willen we nog meer als lezer!;)
pennywise666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:26:
[...]

Ervaringen vermelden of vragen stellen is prima.
Maar om nu op iedere slak zou te leggen gaat mij wel wat ver.
Ik weet wel dat @Phusebox buitengewoon veel pech heeft met zijn C8 maar met alle eerder gegeven tips van de groepsleden hier moet het toch wel lukken een acceptabele TV los te peuteren bij de winkel/webshop of bij LG zelf.
En zoals eerder ook al gezegd is heeft hij niet alleen pech met de TV’s.

• Phusebox
HoppyF schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:35:
[...]

Ervaringen vermelden of vragen stellen is prima.
Maar om nu op iedere slak zou te leggen gaat mij wel wat ver.
Ik weet wel dat @Phusebox buitengewoon veel pech heeft met zijn C8 maar met alle eerder gegeven tips van de groepsleden hier moet het toch wel lukken een acceptabele TV los te peuteren bij de winkel/webshop of bij LG zelf.
En zoals eerder ook al gezegd is heeft hij niet alleen pech met de TV’s.
Welke tips? LG zegt we sturen wel iemand voor reparatie, zonder dat ze kunnen aangeven of ze dan wel iemand met een fatsoenlijk scherm sturen ipv de zelfde brakke shit die ik heb hangen.

Ik heb er maar mee leren leven dat het nooit goed zal zijn. Het is maar een tv :+ Over twee jaar is ie weer weg.

• bram1984
HoppyF schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:56:
[...]

Dat idee krijg ik ook een beetje. Nou ja, hij liever dan ik natuurlijk. :)

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:53:
[...]

Ik heb er maar mee leren leven dat het nooit goed zal zijn.
Inderdaad wel opvallend dat bij jou nooit iets goed/acceptabel is. Of het nu een tv, xbox, auto, telefoon etc, etc.

Karma, karma of gewoon zeuren..kan ook

• RemcoINC08
  • Laatst online: 21:56
[...]

Welke tips? LG zegt we sturen wel iemand voor reparatie, zonder dat ze kunnen aangeven of ze dan wel iemand met een fatsoenlijk scherm sturen ipv de zelfde brakke shit die ik heb hangen.

Ik heb er maar mee leren leven dat het nooit goed zal zijn. Het is maar een tv :+ Over twee jaar is ie weer weg.
Kan je dan stoppen met hier posten? Het is echt wel duidelijk voor mij en de rest van de lezers dat ook dit produkt je niet bevalt.

Kijk al die posts hier boven. Wil je het gewoon niet zien? We zijn er klaar mee.

Ik lees hier mee voor de tips etc. Maar altijd dat negatieve over een tv waar ik, en vele andere, super tevreden over ben is echt niet leuk meer.

Asus G501

• chulin
  • Laatst online: 08:05
@Phusebox

Volgens mij jij was tevreden met je oude c7 toch?
Imo heb je drie opties..
1- geeft paps je c8 en vraag vriendelijk je oude c7 terug
2- volhouden tot een goede scherm van LG krijgt
3- stoppen met LG en denk aan een andere brand zoals Sony of Panasonic.

Jij bent nu ongelukkig, jij moet wat aan doen, zonde van je tijd en je energie, vindt jij niet?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Met SDR:

Met HDR:

Met een 4K HDR blu ray ziet het er allemaal een stuk beter uit wanneer je ook 17 een beetje kunt zien denk ik. Maar dan heb je dus een HDR testfile nodig. Kan je ergens vinden via AVS forum.

Enige wat je kan doen als je tv een beetje te donker is, is om 2-point low te verhogen in white balance.
Of wanneer je via MadVR op de PC kijkt, wat ik doe,dan is echt alles mogelijk met custom gamma etc.

Ook zijn er gevallen bekend waarbij er ook hier macroblocking flashing optreed bij HDR blu rays, maar het probleem is vooral met SDR content. Een bekend probleem inmiddels die de meeste LG oleds treft. En ik kan me niet indenken dat hier binnenkort geen firmware fix komt voor deze processor fout.
Het mooie is dat ik content zonder die macroblocking kan afspelen in MPC-HC met MadVR op de PC door bitdept op 5bit te zetten of hem op Error difusion 2 te zetten. (6 bit)
Dus als ik het al kan oplossen dmv MadVR, dan kan LG het ook met een firmware fix.
Geweldig die nieuwe processor zeg! Sjongejonge.

De C8 is sowieso al een achteruitgang op het gebied van response times. 9ms response times van 0-20% :+ Lekker veel ghosting

• pennywise666
RemcoINC08 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:23:
[...]

Kan je dan stoppen met hier posten? Het is echt wel duidelijk voor mij en de rest van de lezers dat ook dit produkt je niet bevalt.

Kijk al die posts hier boven. Wil je het gewoon niet zien? We zijn er klaar mee.

Ik lees hier mee voor de tips etc. Maar altijd dat negatieve over een tv waar ik, en vele andere, super tevreden over ben is echt niet leuk meer.
Hij moet hier gewoon kunnen zeggen wat hij wil.
Als jij tevreden bent en een goeie tv hebt dan zeg je dat, andersom mag het ook etc. Anders was er wel ingegrepen door een MOD.
Als jij de mening of post van een ander onzin en stom vind dan lees je het niet.
Dit is geen topic voor tips in het bijzonder. Er staat vanalles.

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12
* knip * Dit voegt net zo min iets toe aan het topic.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 20-12-2018 09:21 ]

[...]

Tips en suggesties zijn al eerder gegeven hier bv zelf naar de winkel gaan en vragen om je mag omruilen waarbij je wel eerst de C8 ter plaatse wilt beoordelen op mogelijke gebreken.
Kost je wat tijd en moeite maar je gaat dan wel tevreden naar huis.
Ik mag hopen dat je langer met een TV doet dan twee jaar anders wordt het wel een duur grapje!

Daarbij komt als je nu nog twee jaar moet kijken naar een TV waar je ontevreden over bent dit nogal frustrerend voor je is.

• Dirrukje
pennywise666 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:22:
[...]

Hulleman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:48:
[...]

Wat anders, zijn er mensen die bij Red Dead 2 last hebben van een slechte color gradiënt als het donker is? Valt me op aan de bovenkant van m'n scherm (C7). Je ziet heel duidelijk de kleurschakeringen/overgang.
Net even de blokjes video afgespeeld via de mediaspeler en inderdaad geen ruis, grappig dat die er dus beter om gaat dan de interne mediaspeler.

Moet zeggen dat het er al wel beter uit zag. Zag wel aan beide kanten dat het scherm lichter was en geprobeerd om de brightness terug te schroeven, maar dat leverde weinig effect op. Het zorgde eerder voor een onregelmatiger zwart beeld. Dus brightness weer op 50 gezet en oled lampje iets terug geschroefd. Volgens mij mag dit geen effect hebben maar het resultaat was wel dat het donkere nog iets egaler werd. De verlichte zijkanten blijf ik houden.

Nu kan ik gaan frutten in de 2 point low maar dat doe ik liever niet, geen ervaring mee.
[...]

Met SDR:

16 en 17 zijn niet zichtbaar (links bovenin dan, links onder wel gewoon natuurlijk). En vanaf 18 en 19 zijn ze wel zichtbaar, 18 op het randje van zichtbaar dus volgens mij is dat prima. Tis nog wel zo dat het zwart om het vierkant heen niet volledig zwart is, en dat moet het volgens mij wel zijn. Om dat te realiseren moet de brightness dus wel iets naar beneden, maar dan krijg ik dus wel weer verstoord zwart in de demo van Narcos. Het blijft een gehannus :P

edit

Oh hemeltje, ik heb nog brightness settings in me mediaplayer zitten (vero 4k+ met kodi). Die van 51% naar 49% gezet. Narcos afgespeeld en wereld van verschil, tis helemaal zwart en dat moet misschien niet maar dat is wel de knop waar aan gedraaid moet worden dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirrukje op 18-12-2018 19:45 ]

Verwijderd

Dirrukje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:37:
[...]

[...]

Oh hemeltje, ik heb nog brightness settings in me mediaplayer zitten (vero 4k+ met kodi). Die van 51% naar 49% gezet. Narcos afgespeeld en wereld van verschil, tis helemaal zwart en dat moet misschien niet maar dat is wel de knop waar aan gedraaid moet worden dus.
Lijkt mij dat je aanpassing in je medaiplayer op passthrough moet zetten. Als je daar al aan de gang gaat met allerelei brighness settingen enzo, dan schop de settings van de Oled natuurlijk ook helemaal in de war. Met LG doe je dan alle aanpassingen. Die hardware en software lijkt mij daar beter voor geschikt

Om eens te kijken hoe het met het zwart/wit en allerlei grijstinten is zou je eens op Netflix Roma moeten afspelen is in zwart-wit en Dolbyvision. Is een plaatje hier en nog een prima arthouse movie ook

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 22:12 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik ben toch nog eens in de Narcos aflevering gedoken en als ik de brightness twee tandjes omlaag zet is de banding weg. Wat zijn de consequentie met brightness op 48 in plaats van 50? Crushed blacks? Omdat ik hier en op internet lees dat 50 de sweet spot is.

• Smirnoff
  • Laatst online: 21-11 14:06
vinom schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:24:
Ik ben toch nog eens in de Narcos aflevering gedoken en als ik de brightness twee tandjes omlaag zet is de banding weg. Wat zijn de consequentie met brightness op 48 in plaats van 50? Crushed blacks? Omdat ik hier en op internet lees dat 50 de sweet spot is.
Ben hier ook wel benieuwd naar, als ik namelijk op 50 sta dan tekent links zich een helderder gedeelte af. (wat pennywise rechts heeft) Ik heb hem ook op 48.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

vinom schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:24:
De exacte waarde blijft gewoon van je paneel en je kan dit dus makkelijk testen met de diverse near-black patterns die hier al meerdere malen genoemd zijn.

Ik kan je in ieder geval niet aanraden je settings af te laten hangen van één scène uit één bepaalde serie.

• pennywise666
Smirnoff schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:10:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar, als ik namelijk op 50 sta dan tekent links zich een helderder gedeelte af. (wat pennywise rechts heeft) Ik heb hem ook op 48.
Ja, het is erg vervelend dat het scherm van mij en van anderen aan de ene kant donkerder/lichter is.
Want dan klopt het gewoon niet meer met die aangeraden instellingen van mensen die dat probleem niet hebben.
Ik zet de brightness in ieder geval op een punt waarop het hele scherm gewoon zwart is en geen glow heeft en dat is bij mij 50 of 51, dat is al een meevaller. Maar in jouw geval zou ik hem ook op 48 zetten.

Maar welke gamma moet ik kiezen? Wat is de juiste? Denk ik dan.
Want 2.2 lijkt op 2.4 en 2.4 ziet er echt veel te donker uit naar mijn gevoel en heb ik ook het idee echt veel detail te missen. Op gamma 1.9 is het detail weer veel beter,maar ziet het totale plaatje er gewoon niet uit.

Probeer dit: ga van dichtbij in het donker met je neus bovenop bar/square 17 zitten en zodra die ook maar enigzins zichtbaar word is dat de juiste instelling op zitafstand. En van daaruit kies je de gamma die je het meeste bevalt/waarin je voelt dat je geen of net niet teveel detail verliest.

Als je deze testvideo op een PC kan afspelen,dan kan je de videowindow van de lichtere kant naar de donkere kant slepen om het verschil te zien en hoeveel blackcrush je hebt. En daar dan een middenweg in proberen te vinden met instellingen.

Detail is ook niet alles. Een beter uitziend totaal plaatje met een beetje detail verlies is ok,want veel interessants mis je niet.
Maar het is dus lastig om de juiste instellingen te vinden met onze schermen en extra verwarrend met al die aangeraden settings die dus niet helemaal voor ons gelden.

• Dirrukje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:00:
[...]

Lijkt mij dat je aanpassing in je medaiplayer op passthrough moet zetten. Als je daar al aan de gang gaat met allerelei brighness settingen enzo, dan schop de settings van de Oled natuurlijk ook helemaal in de war. Met LG doe je dan alle aanpassingen. Die hardware en software lijkt mij daar beter voor geschikt
Volgens mij niet echt een optie.. Alhoewel ik verwacht dat de 50% waar brightness en contract nu op staat gelijk zijn aan de passthrough. En dat je erboven of eronder kunt gaan zitten afhankelijk van wat je voorkeur heeft.

@vinom @Smirnoff @Puck @pennywise666

Ik weet niet of 48 de juiste keuze is. Volgens mij moet het zwart in die scene niet volledig zwart zijn en is dat juist het spel toch? Die nachthemel is near black en je TV zou er dus moeite voor moeten doen om bij de juiste kleuren uit te komen. Zet je je brightness zo laag dat de nachthemel in die scene gewoon volledig zwart is staat ie te laag lijkt me en wil je hem toch wat meer opschroeven.

Ik heb op basis van die scene icm het blokjespatroon voor gekozen om de brigtness uiteindelijk wel op 50 te laten staan maar m'n gamma op 2.2 te zetten ipv bt.1886. Had het idee dat de blokjes toch iets beter zichtbaar waren en een iets minder verstorend zwart in de narcos scene. Je ziet nog steeds dat het paneel z'n best moet doen om weer te geven wat gewenst is, maar het ziet er wel iets egaler en rustiger zwart uit.

Ik blijf wel aan weers kanten de opgelichte zijkanten zien, in een donkere kamer.. Met lampen aan zie ik dat wat minder. Ik moet de brightness wel heel ver terug schroeven wil ik dat eruit hebben, dus dat accepteer ik maar denk ik.

• pennywise666
Dirrukje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:37:
[...]

Volgens mij niet echt een optie.. Alhoewel ik verwacht dat de 50% waar brightness en contract nu op staat gelijk zijn aan de passthrough. En dat je erboven of eronder kunt gaan zitten afhankelijk van wat je voorkeur heeft.

@vinom @Smirnoff @Puck @pennywise666

Ik weet niet of 48 de juiste keuze is. Volgens mij moet het zwart in die scene niet volledig zwart zijn en is dat juist het spel toch? Die nachthemel is near black en je TV zou er dus moeite voor moeten doen om bij de juiste kleuren uit te komen. Zet je je brightness zo laag dat de nachthemel in die scene gewoon volledig zwart is staat ie te laag lijkt me en wil je hem toch wat meer opschroeven.

Ik heb op basis van die scene icm het blokjespatroon voor gekozen om de brigtness uiteindelijk wel op 50 te laten staan maar m'n gamma op 2.2 te zetten ipv bt.1886. Had het idee dat de blokjes toch iets beter zichtbaar waren en een iets minder verstorend zwart in de narcos scene. Je ziet nog steeds dat het paneel z'n best moet doen om weer te geven wat gewenst is, maar het ziet er wel iets egaler en rustiger zwart uit.

Ik blijf wel aan weers kanten de opgelichte zijkanten zien, in een donkere kamer.. Met lampen aan zie ik dat wat minder. Ik moet de brightness wel heel ver terug schroeven wil ik dat eruit hebben, dus dat accepteer ik maar denk ik.
Doe eens brightness 48 en dan vervolgens ga je naar:
white balance > 2 points > en dan bij "point" selecteer je "low". En dan verhoog je R,G en B een beetje met alle 3 dezelfde waardes. En dan zal je zien dat het detail near black tevoorschijn komt en dan heb je tegelijkertijd geen last meer van opgelichte zijkanten. Want dat kan echt niet door de beugel.

• Dirrukje
lmao.. okey vanavond eens proberen. Heel benieuwd of dat het beoogde effect geeft. _/-\o_

• Smirnoff
  • Laatst online: 21-11 14:06
pennywise666 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:46:
[...]

Doe eens brightness 48 en dan vervolgens ga je naar:
white balance > 2 points > en dan bij "point" selecteer je "low". En dan verhoog je R,G en B een beetje met alle 3 dezelfde waardes. En dan zal je zien dat het detail near black tevoorschijn komt en dan heb je tegelijkertijd geen last meer van opgelichte zijkanten. Want dat kan echt niet door de beugel.
Haha, mijn vrouw wordt gek van mij :+
Vanavond eens proberen :D

• pennywise666
Dirrukje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:54:
lmao.. okey vanavond eens proberen. Heel benieuwd of dat het beoogde effect geeft. _/-\o_
Ik zelf kan het tot +13 verhogen voordat het weer begint op te lichten.
Het is sowiezo niet aan te raden om heel hoog te zetten,omdat het de hele gamma curve in de war kan schoppen. Maar goed,we praten over een tv die al niet helemaal in orde is en dit kan een nood oplossing zijn voor mensen met een lastig scherm. ik heb er zelf op het moment niet voor gekozen omdat mijn scherm niet oplicht met 50/51, en ik met gamma 2.2 redelijk detail heb ookal kan het beter.
Test het vanavond maar en laat het weten. Ik ben benieuwd.

Edit: Vaak wil je ook niet eens dat laatste beetje detail zien omdat dat er gewoon niet uitziet omdat er dan allemaal noise/artefacts te zien kan zijn doordat de kwaliteit gewoon te laag is en vooral voor een Oledtv.
Dan heb ik liever dat dat kleine beetje detail zwart en dus gecrushed is.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywise666 op 19-12-2018 10:10 ]

• pennywise666
* knip *

@pennywise666 Deze post voegt om te beginnen weinig toe aan het topic. Verder ben je - voor de zoveelste keer - aan het dubbelposten. Op de forum regels ben jij ondertussen wel al heel vaak gewezen. Doe er eens wat mee.

[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 19-12-2018 16:33 ]

• Dirrukje
pennywise666 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:04:
[...]

Ik zelf kan het tot +13 verhogen voordat het weer begint op te lichten.
Het is sowiezo niet aan te raden om heel hoog te zetten,omdat het de hele gamma curve in de war kan schoppen. Maar goed,we praten over een tv die al niet helemaal in orde is en dit kan een nood oplossing zijn voor mensen met een lastig scherm. ik heb er zelf op het moment niet voor gekozen omdat mijn scherm niet oplicht met 50/51, en ik met gamma 2.2 redelijk detail heb ookal kan het beter.
Test het vanavond maar en laat het weten. Ik ben benieuwd.

Edit: Vaak wil je ook niet eens dat laatste beetje detail zien omdat dat er gewoon niet uitziet omdat er dan allemaal noise/artefacts te zien kan zijn doordat de kwaliteit gewoon te laag is en vooral voor een Oledtv.
Dan heb ik liever dat dat kleine beetje detail zwart en dus gecrushed is.
Zojuist even geprobeerd, maar ik krijg die opgelichte zijkanten niet weg hoor. De zijkanten zijn aan beide kanten over de gehele zijkant opgelicht, dus tis niet een deel van de zijkant of slechts 1 zijkant.

Ik heb de brightness op 48 gezet, blokjes test opgezet en white balance aangepast. Ik heb telkens de RGB met 3 puntjes in tegelijke stappen verhoogd. Moet zeggen je ziet inderdaad meer detail ontstaan in het zwart maar om te zeggen dat het nu het gewenste effect had, nee. Het feit dat de brightness 2 punten was teruggeschroefd had in het zwart meer effect dan het opschroeven van de RGB aan detail terugbracht. Ik ben uiteindelijk tot 13 gegaan, heb het zowel geprobeerd op bt.1886 en 2.2. Tis duidelijk inderdaad dat je daar mogelijkheden hebt om meer detail terug te krijgen, maar moet je denk ik wel weten wat je doet. En dat is bij mij niet zo.

Wat die oplichtende zijkanten betreft.. Ik heb voor de grap de brightness eens teruggeschroefd naar 35, alle blokjes in de zwarte blokjes test waren niet eens meer zichtbaar. Maar mijn oplichtende zijkanten wel gewoon. Nog geprobeerd een foto te maken maar tis voor de camera van de telefoon gewoon niet zichtbaar. Heb ik hier te maken met een deffect paneel?

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Brandende vraag aan alle C8 bezitters hier:

Hoe zijn bij jullie de 2, 3 en 4 % grey slides?

Bij ons vertonen die een zwarte brij aan de linkerkant waardoor het scherm niet egaal is.

Bij 5% is dat al heel wat beter.

We twijfelen nog ernstig of we deze C8 om gaan laten ruilen voor een andere. Deze heeft hele lichte vorm van vertical banding en het is maar afwachten hoe het is met een vervanger.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Qapla1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:23:

Deze thread even doorlezen misschien dan: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Succes.

[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 19-12-2018 20:45 ]

Nickname does not reflect reality

• pennywise666
Dirrukje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:41:
[...]

Zojuist even geprobeerd, maar ik krijg die opgelichte zijkanten niet weg hoor. De zijkanten zijn aan beide kanten over de gehele zijkant opgelicht, dus tis niet een deel van de zijkant of slechts 1 zijkant.

Ik heb de brightness op 48 gezet, blokjes test opgezet en white balance aangepast. Ik heb telkens de RGB met 3 puntjes in tegelijke stappen verhoogd. Moet zeggen je ziet inderdaad meer detail ontstaan in het zwart maar om te zeggen dat het nu het gewenste effect had, nee. Het feit dat de brightness 2 punten was teruggeschroefd had in het zwart meer effect dan het opschroeven van de RGB aan detail terugbracht. Ik ben uiteindelijk tot 13 gegaan, heb het zowel geprobeerd op bt.1886 en 2.2. Tis duidelijk inderdaad dat je daar mogelijkheden hebt om meer detail terug te krijgen, maar moet je denk ik wel weten wat je doet. En dat is bij mij niet zo.

Wat die oplichtende zijkanten betreft.. Ik heb voor de grap de brightness eens teruggeschroefd naar 35, alle blokjes in de zwarte blokjes test waren niet eens meer zichtbaar. Maar mijn oplichtende zijkanten wel gewoon. Nog geprobeerd een foto te maken maar tis voor de camera van de telefoon gewoon niet zichtbaar. Heb ik hier te maken met een deffect paneel?
Nou, dat zegt genoeg inderdaad met die oplichtende zijkanten die niet weg gaan ook nog.
Ik zou echt een nieuw panel eisen, wat dit is gewoon defect. En gewoon niet om aan te zien met oplichtende randen lijkt mij.
Hoe lang heb je dat ding al?

• Qapla1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-02-2024
Brad Pitt schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:27:
[...]

Deze thread even doorlezen misschien dan: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Succes.
Denk je nou werkelijk dat ik weer dit hele topic door ga lezen? Niet dus. Waar het ons om gaat is of die zwarte brij bij anderen ook aanwezig is. Is dat het geval dan heeft het weinig nut om deze om te ruilen voor een andere die hetzelfde heeft.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Qapla1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:33:
[...]
Denk je nou werkelijk dat ik weer dit hele topic door ga lezen? Niet dus. Waar het ons om gaat is of die zwarte brij bij anderen ook aanwezig is. Is dat het geval dan heeft het weinig nut om deze om te ruilen voor een andere die hetzelfde heeft.
https://gathering.tweaker...[filter_keywords]=banding
https://gathering.tweaker...a[filter_keywords]=slides

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 19-12-2018 20:44 ]

Nickname does not reflect reality

• Dirrukje
pennywise666 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:31:
[...]

Nou, dat zegt genoeg inderdaad met die oplichtende zijkanten die niet weg gaan ook nog.
Ik zou echt een nieuw panel eisen, wat dit is gewoon defect. En gewoon niet om aan te zien met oplichtende randen lijkt mij.
Hoe lang heb je dat ding al?
Rond black friday gekocht, dus inmiddels wel zo'n 3 weken in bezit. Tis overigens geluk om wat foto's te maken, niet met de blokjes test maar op 5%, 4% en 1% gray.

5% gray
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YyszeyN.jpg

4% gray
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WeMJpkL.jpg

1% gray
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNITuVz.jpg

Moet zeggen vind op zich de 4% en 5% vrij egaal.. De vlekken die je ziet is meer door de camera van de telefoon dan van het paneel. Dat is wel ietsje anders dan voorbeelden die je ook veel voorbij ziet komen met een groot onregelmatig grijsbeeld.

Maar je ziet bij de 1% gray duidelijk het licht aan beide kanten. Settings zijn overigens gamma 2.2, brightness op 49, de RGB 2 white point low op +3. Oled lampje op 65. Zal eens kijken of het lukt om nog een foto te maken met de brightness op 35.

edit: Een foto met brightness op 35 is niet te doen, voor de camera gewoon zwart. En hoewel de zijkanten beduidend minder licht zijn zie ik ze nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirrukje op 19-12-2018 21:00 ]

Qapla1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:23:

Bij ons vertonen die een zwarte brij aan de linkerkant waardoor het scherm niet egaal is.

Bij 5% is dat al heel wat beter.

We twijfelen nog ernstig of we deze C8 om gaan laten ruilen voor een andere. Deze heeft hele lichte vorm van vertical banding en het is maar afwachten hoe het is met een vervanger.
Hier hetzelfde: zwarte brij links. Plus zwarte blob rechtsboven + oplichtende hoek rechtsonder bij de near black slides, zie eerder geplaatste foto's. Maar er is nulkommanul vertical banding te zien bij het tv kijken, en dat is bepaald geen zekerheidje in de panel lottery. Daarom geen inruil, want strakke verticale strepen over de hele hoogte van het beeld die wel zichtbaar zijn bij met name camera pans in sportwedstrijden, films etc, dat is echt veel erger. IMO.

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Dirrukje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:50:
[...]

Moet zeggen vind op zich de 4% en 5% vrij egaal.. De vlekken die je ziet is meer door de camera van de telefoon dan van het paneel. Dat is wel ietsje anders dan voorbeelden die je ook veel voorbij ziet komen met een groot onregelmatig grijsbeeld.

Maar je ziet bij de 1% gray duidelijk het licht aan beide kanten. Settings zijn overigens gamma 2.2, brightness op 49, de RGB 2 white point low op +3. Oled lampje op 65. Zal eens kijken of het lukt om nog een foto te maken met de brightness op 35.

edit: Een foto met brightness op 35 is niet te doen, voor de camera gewoon zwart. En hoewel de zijkanten beduidend minder licht zijn zie ik ze nog wel.
Als op stand 35 een 0% grey oftewel een compleet-echt-eerlijk-zwarte-en-dus-niet-net-niet-zwarte :P slide nog niet zwart is... dan moet je helderheid nog lager.

De eerste klik dat net-niet-zwart compleet zwart wordt is simpelweg de goede helderheidsstand. Zeer eenvoudig te zien in een compleet verduisterde ruimte, want dan zie je direct of een pixel oplicht. Je kan vervolgens allerlei meer geavanceerde balkjes of blokjes slides tevoorschijn halen maar dat zal de instelling niet anders maken want je test precies dezelfde overgang. Oke, het kan 1 tikje schelen met het blokjesscherm, maar dat verschil ga je werkelijk niet zien. Wat je wél zou zien is raised blacks door een te hoge instelling. Of de helderheidsstand dan op 30, 35, 50 of 60 uitkomt maakt eigenlijk niet uit.

Licht aan zijkanten bij near-black slides is vrij normaal, de panelen zijn (een hele enkele uitzondering daargelaten) gewoon niet perfect uniform. Het is moeilijk in te schatten obv een foto maar jouw oplichtende zijkanten zijn er dan iets meer dan bij mij (alleen rechtsonder) maar zo te zien lijken ze niet helderder, bovendien lijkt het black-blob gehalte weer minder dan bij mijn paneel.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 19-12-2018 21:24 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-11 11:43

Baseman77

We move

Ik heb mijn C8 gewoon aangezet, de instellingen beetje getweakt n.a.v. de prima adviezen hier en ben daarna gaan genieten van het fantastische beeld.
Dit deed ik met mijn vorige (plasma) tv ook en daar heb ik heel wat jaren veel plezier van gehad.

Noem me onnozel, noem me simpel, noem me naïef, maar ik heb nul ervaring met de negatieve verhalen die zowel over plasma als over OLED rondgaan.

Daarbij krijg ik soms het idee dat sommigen de problemen graag opzoeken. Zonder hiermee overigens degenen tekort te doen die 'gewoon' een tv met een slecht(er) scherm hebben ontvangen.
Ik heb dan ook totaal geen behoefte om al die verschillende testbeelden te gebruiken, zolang ik geen duidelijke problemen zie tijdens het kijken ben ik tevreden over de tv. Dat maakt me bijna een alien hier volgens mij.

• Phusebox
Dirrukje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:50:
[...]

Rond black friday gekocht, dus inmiddels wel zo'n 3 weken in bezit. Tis overigens geluk om wat foto's te maken, niet met de blokjes test maar op 5%, 4% en 1% gray.

5% gray
[Afbeelding]

4% gray
[Afbeelding]

1% gray
[Afbeelding]

Ziet er nog eigenlijk best ok uit... mijn huidige tv's en de twee daarvoor waren erger. Dus voordat je gaat ruilen, je kunt ook met een slechter exemplaar achter blijven.

Die laatste foto bijvoorbeeld, je hebt wat gloed aan de rand. Bij mij is dat zo ongeveer 1 helft gloed, de andere helft volledig zwart, met een harde lijn als scheiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 20-12-2018 09:10 ]

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Baseman77 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:38:
Ik heb mijn C8 gewoon aangezet, de instellingen beetje getweakt n.a.v. de prima adviezen hier en ben daarna gaan genieten van het fantastische beeld.
Dit deed ik met mijn vorige (plasma) tv ook en daar heb ik heel wat jaren veel plezier van gehad.

Noem me onnozel, noem me simpel, noem me naïef, maar ik heb nul ervaring met de negatieve verhalen die zowel over plasma als over OLED rondgaan.

Daarbij krijg ik soms het idee dat sommigen de problemen graag opzoeken. Zonder hiermee overigens degenen tekort te doen die 'gewoon' een tv met een slecht(er) scherm hebben ontvangen.
Ik heb dan ook totaal geen behoefte om al die verschillende testbeelden te gebruiken, zolang ik geen duidelijke problemen zie tijdens het kijken ben ik tevreden over de tv. Dat maakt me bijna een alien hier volgens mij.
Nee hoor, ook een tevreden gebruiker. Ik kijk wel uit om mezelf helemaal gestoord te maken door testbeelden te gaan gebruiken en daarmee eventueel een afwijking te gaan opzoeken. Net als jij vind ik dat een slecht scherm gewoon goed behandeld moet worden maar als ik al eens minder beeld te zien krijg weet ik dat het in 99% van de gevallen door het slechte bronmateriaal komt.

• Dirrukje
Cap schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:05:
[...]

Als op stand 35 een 0% grey oftewel een compleet-echt-eerlijk-zwarte-en-dus-niet-net-niet-zwarte :P slide nog niet zwart is... dan moet je helderheid nog lager.

De eerste klik dat net-niet-zwart compleet zwart wordt is simpelweg de goede helderheidsstand. Zeer eenvoudig te zien in een compleet verduisterde ruimte, want dan zie je direct of een pixel oplicht. Je kan vervolgens allerlei meer geavanceerde balkjes of blokjes slides tevoorschijn halen maar dat zal de instelling niet anders maken want je test precies dezelfde overgang. Oke, het kan 1 tikje schelen met het blokjesscherm, maar dat verschil ga je werkelijk niet zien. Wat je wél zou zien is raised blacks door een te hoge instelling. Of de helderheidsstand dan op 30, 35, 50 of 60 uitkomt maakt eigenlijk niet uit.

Licht aan zijkanten bij near-black slides is vrij normaal, de panelen zijn (een hele enkele uitzondering daargelaten) gewoon niet perfect uniform. Het is moeilijk in te schatten obv een foto maar jouw oplichtende zijkanten zijn er dan iets meer dan bij mij (alleen rechtsonder) maar zo te zien lijken ze niet helderder, bovendien lijkt het black-blob gehalte weer minder dan bij mijn paneel.
Goed punt eigenlijk wel. Uiteindelijk gaat het om het vinden van die grens, op welke brightness lichten de pixels bij 1% gray wel of niet op. En dat zou eigenlijk je default moeten zijn. Ik ga vanavond even op zoek naar die grens.
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:49:
[...]

Ziet er nog eigenlijk best ok uit... mijn huidige tv's en de twee daarvoor waren erger. Dus voordat je gaat ruilen, je kunt ook met een slechter exemplaar achter blijven.

Die laatste foto bijvoorbeeld, je hebt wat gloed aan de rand. Bij mij is dat zo ongeveer 1 helft gloed, de andere helft volledig zwart, met een harde lijn als scheiding.
Dat idee had ik dus eigenlijk ook wel. Leefde in de veronderstelling dat die oplichtende zijkanten gewoon bij Oled horen en dat je er altijd wel iets last van hebt, dus had het geaccepteerd. Maar kreeg op basis van eerdere comments dus de indruk dat het op te lossen zou moeten zijn. Moet wel zeggen het hangt ook weer af van het scherm waarop je me foto's bekijkt.. Bekijk ze nu met het scherm op kantoor en dan lijken de zijkanten stukken minder op te lichten.

Ben jij is het dus erger.. Hoe ga je daar mee om dan? Kwestie van accepteren? Vind je het niet storend? Kan me voorstellen dat je gewoon het beste van het beste wilt hebben.

• Phusebox
Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:05:
[...]

Goed punt eigenlijk wel. Uiteindelijk gaat het om het vinden van die grens, op welke brightness lichten de pixels bij 1% gray wel of niet op. En dat zou eigenlijk je default moeten zijn. Ik ga vanavond even op zoek naar die grens.

[...]

Dat idee had ik dus eigenlijk ook wel. Leefde in de veronderstelling dat die oplichtende zijkanten gewoon bij Oled horen en dat je er altijd wel iets last van hebt, dus had het geaccepteerd. Maar kreeg op basis van eerdere comments dus de indruk dat het op te lossen zou moeten zijn. Moet wel zeggen het hangt ook weer af van het scherm waarop je me foto's bekijkt.. Bekijk ze nu met het scherm op kantoor en dan lijken de zijkanten stukken minder op te lichten.

Ben jij is het dus erger.. Hoe ga je daar mee om dan? Kwestie van accepteren? Vind je het niet storend? Kan me voorstellen dat je gewoon het beste van het beste wilt hebben.
Ja het kan soms storend zijn bij donkere scene's, je weet soms niet of de maker het zo bedoelt heeft of dat je naar een gebrek van je tv zit te kijken.

Verder heb ik het maar te accepteren, LG wil zeker wel een monteur sturen, maar ik ben er klaar mee na 3 tv's uitpakken, ophangen, controleren en weer omruilen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:08:
[...]

Ja het kan soms storend zijn bij donkere scene's, je weet soms niet of de maker het zo bedoelt heeft of dat je naar een gebrek van je tv zit te kijken.

Verder heb ik het maar te accepteren, LG wil zeker wel een monteur sturen, maar ik ben er klaar mee na 3 tv's uitpakken, ophangen, controleren en weer omruilen.
Gelukkig heb je het dus geaccepteerd ;)

• Dirrukje
Phusebox schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:08:
[...]

Ahh right, dat was dat verhaal inderdaad wat ik in dit topic al wel vaker voorbij heb zien komen. Vrij zuur eigenlijk dat het nog best wel een loterij is met die oled's. Los van alle voordelen die het nog wel zich meebrengt.

Ben op zich nog wel benieuwd hoe het er bij jullie uit ziet als je de brightness op bijvoorbeeld 35 zet.. Of je dan de randen nog ziet of niet, en in welke mate.

[ Voor 10% gewijzigd door Dirrukje op 20-12-2018 11:44 ]

• pwh53
Wren schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:51:
[...]

Nee hoor, ook een tevreden gebruiker. Ik kijk wel uit om mezelf helemaal gestoord te maken door testbeelden te gaan gebruiken en daarmee eventueel een afwijking te gaan opzoeken. Net als jij vind ik dat een slecht scherm gewoon goed behandeld moet worden maar als ik al eens minder beeld te zien krijg weet ik dat het in 99% van de gevallen door het slechte bronmateriaal komt.
ook mee eens,toen met mijn B6 hoefde ik helemaal geen testbeelden op te zoeken zo duidelijk was de banding,maar op de C7 nog geen testbeeld gehad,en ben het ook niet van plan.betrap mezelf erop dat ik bij sommige ster-reclames nog op zoek ga naar iets,maar zie gelukkig niets.

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Eergister ook maar overstag gegaan en mijzelf op een c8 65 (had eigenlijk geen tv nodig, meer een impuls aankoop) getrakteerd. De installatie verliep vlekkeloos en heb de tv opgehangen via een LG beugel. Meteen ook maar een Sonos Beam (omdat ik al 2x play 5 gen 2 heb) en een CI+ aangeschaft. Het schakelen van zenders lijkt wel langer te duren (soms 5 sec), maar het beeld maakt dat ruimschoots goed. Ik heb de tv via wifi verbonden en kom volgens netflix uit op 40-50 mbps en er zijn dus geen haperingen tijdens het kijken. Ik betrap mij erop om youtube 4k demo's te kijken vanwege het beeld.

Ik heb toch maar een pixeltest gedaan en zie 1 dode pixel (alleen zichtbaar op groen testbeeld en als je met je neus erop op het scherm sta). Nu heb ik pixelgarantie (verkoper gaf aan bij zelfs 1 defecte pixel), maar voor 1 pixel is dat neem ik niet lonend toch? Of mag er geen enkele dode pixel zijn en zouden jullie hem omruilen?

Op de tv heb ik geen aanpassingen in de instellingen gedaan omdat ik de kleuren etc wel best vindt. Als ik eerlijk ben dan vindt ik de HDR/sterk instelling het mooist ( jajaja ik weet dat de meeste van jullie het hier niet mee eens zijn, vanwege de echtheid).

Wilde ook eens wat positiefs plaatsen hier en dat ik echt super tevreden ben en nog steeds WOW factor heb als ik de tv aanzet :)

• Dirrukje
pwh53 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:51:
[...]

ook mee eens,toen met mijn B6 hoefde ik helemaal geen testbeelden op te zoeken zo duidelijk was de banding,maar op de C7 nog geen testbeeld gehad,en ben het ook niet van plan.betrap mezelf erop dat ik bij sommige ster-reclames nog op zoek ga naar iets,maar zie gelukkig niets.
Om even voor mezelf te spreken.. Ben ook niet per se op zoek naar mankementen aan het scherm, alles wat ik doe is met de focus op een zo goed mogelijk en amateuristische 'kalibratie' en dus de zoektocht naar de juiste zwartwaarden.

Ik zie hier en daar sporadisch ook wel banding maar goed daar stoor ik me niet aan. Is niet iets wat je per se gaat oplossing volgens mij en hoort gewoon bij de oleds. Wie weet dat het in de toekomst wat beter wordt, wat je vaak wel leest. Maar ik ga niet een waslijst aan lastige video's afspelen om maar zo veel mogelijk banding mankementen vast te stellen. Dan kun je gewoon echt niet meer genieten van je TV.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:49:
[...]

Om even voor mezelf te spreken.. Ben ook niet per se op zoek naar mankementen aan het scherm, alles wat ik doe is met de focus op een zo goed mogelijk en amateuristische 'kalibratie' en dus de zoektocht naar de juiste zwartwaarden.

Ik zie hier en daar sporadisch ook wel banding maar goed daar stoor ik me niet aan. Is niet iets wat je per se gaat oplossing volgens mij en hoort gewoon bij de oleds. Wie weet dat het in de toekomst wat beter wordt, wat je vaak wel leest. Maar ik ga niet een waslijst aan lastige video's afspelen om maar zo veel mogelijk banding mankementen vast te stellen. Dan kun je gewoon echt niet meer genieten van je TV.
Nou begrijp ik deze zoektocht naar de perfecte instellingen wel vanwege de hoge prijs van een oled tv.
Maar dan vraag ik me af hoe deze genoemde oled-mankementen zich verhouden tot het beeld van een goede LCD tv. Zeg je dan dat die banding en oplichtende zijkanten nog erger zijn dan de typische LCD-features zoals clouding, of ren je dan nog steeds gillend terug naar de oled-met-mankementen?
Gewoon deze vraag om de genoemde problemen in perspectief te zien.

• Dirrukje
Fireshade schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:06:
[...]

Nou begrijp ik deze zoektocht naar de perfecte instellingen wel vanwege de hoge prijs van een oled tv.
Maar dan vraag ik me af hoe deze genoemde oled-mankementen zich verhouden tot het beeld van een goede LCD tv. Zeg je dan dat die banding en oplichtende zijkanten nog erger zijn dan de typische LCD-features zoals clouding, of ren je dan nog steeds gillend terug naar de oled-met-mankementen?
Gewoon deze vraag om de genoemde problemen in perspectief te zien.
Is denk ik zeer persoonlijk.. Lees voldoende over dat banding voor mensen echt een dealbreaker is, en ander stoort het wat minder. Tot nu toe heb ik me niet gestoord aan de banding, maar ik zie het wel. Hoe sporadisch ook. De oplichtende zijkanten zie je bij normaal gebruik gewoon echt niet hoor, je ziet het alleen bij hele near black scene's 1-2% gray die het overgrote merendeel van het scherm betrekken, en hoe vaak kom je die nu tegen. Bij normaal gebruik stoor ik me er niet aan alleen kwam het ter sprake rondom de zoektocht naar de juiste zwart waardes.

Die oplichtende zijkanten en de hele sporadische banding zijn voor mij geen reden om een ander paneel te willen. Of er ontevreden mee te zijn. Ik moet ook zeggen ik kom van een 4 jaar oude Sony Bravia LCD af dus het is allemaal een miljoen miljard keer mooier ;)

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Dirrukje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:24:
[...]

Is denk ik zeer persoonlijk.. Lees voldoende over dat banding voor mensen echt een dealbreaker is, en ander stoort het wat minder. Tot nu toe heb ik me niet gestoord aan de banding, maar ik zie het wel. Hoe sporadisch ook. De oplichtende zijkanten zie je bij normaal gebruik gewoon echt niet hoor, je ziet het alleen bij hele near black scene's 1-2% gray die het overgrote merendeel van het scherm betrekken, en hoe vaak kom je die nu tegen. Bij normaal gebruik stoor ik me er niet aan alleen kwam het ter sprake rondom de zoektocht naar de juiste zwart waardes.

Die oplichtende zijkanten en de hele sporadische banding zijn voor mij geen reden om een ander paneel te willen. Of er ontevreden mee te zijn. Ik moet ook zeggen ik kom van een 4 jaar oude Sony Bravia LCD af dus het is allemaal een miljoen miljard keer mooier ;)
Wat ik super irritant vond aan mijn Samsung KS7000 LCD is dat bij elke ondertitel het hele beeld werd verlicht en vooral bij hdr content. Deze heb ik daarom de deur uitgedaan en een B7 gekocht.
Pagina: 1 ... 155 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.