Foto's genomen met de iPad2 air, dus ja niet de beste camera.hardware-lover schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:17:
[...]
Het resultaat van de plaatjes in het donker zal beslist afhankelijk zijn van het apparaat (en de instellingen daarop), waarmee de foto's gemaakt zijn.
Bij Narcos Mexico krijg ik het niet goed op de foto. Aflevering 8 op 43:23. Echt gewoon egaal donker bij jou? Netflix 4k HDR ook?X2X2X schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:50:
[...]
Ik kijk in een volledig verduisterde ruimte met soms een paar kaarsen aan, daar zou eventuele banding dus nog meer moeten opvallen.
Ik zou niet eens een paar weken wachten als ik jou was, gewoon direct contact opnemen met de verkopende partij/LG.
Het moet out of the box gewoon goed zijn.
Banding test ziet er zo uit:

Hier gewoon egaal donker ja.vinom schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:17:
[...]
Bij Narcos Mexico krijg ik het niet goed op de foto. Aflevering 8 op 43:23. Echt gewoon egaal donker bij jou? Netflix 4k HDR ook?
Banding test ziet er zo uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op jouw foto zie ik er niks van.
Je banding test lijkt ook mee te vallen maar dit kan aan je camera liggen natuurlijk.
Ik ben overigens zo stout geweest om de Narcos afleveringen te downloaden dus kijk niet via Netflix.
Yep exact t zelfde probleem gehad. Staan ook foto's van in dit topic. Binnen een paar dagen gefixt.Aethex schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:57:
Ik heb een C7 al een jaartje en het is mij al eerder opgevallen dat ik dit probleem heb. Volgens mij ontstaan na het uitvoeren van een pixel refresh.
[Afbeelding]
Zie ook: YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS.com
[...]
Schijnt dus een bekend probleem te zijn. Heeft iemand hier dit probleem gehad en LG Support in Nederland zo ver gekregen dit te fixen? Ik heb er namelijk een hard hoofd in dat CE Repair dit gaat fixen. Ik denk dat een monteur al snel gaat zeggen dat dit burn-in is.
Ik heb mail gestuurd aan LG met het verhaal en alle links die ik kon vinden waarin gezegd wordt dat dit geen burn-in is.
Vanochtend was er een nieuwe update, die heb ik geïnstalleerd. Na het voltooien van de update heb ik een pixel refresh schedule after shutdown aangezet. Als ik thuis ben even kijken of dit het gefixed heeft...
DondersteenX2X2X schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:29:
[...]
Hier gewoon egaal donker ja.
Op jouw foto zie ik er niks van.
Je banding test lijkt ook mee te vallen maar dit kan aan je camera liggen natuurlijk.
Ik ben overigens zo stout geweest om de Narcos afleveringen te downloaden dus kijk niet via Netflix.
Welke settings heb je staan op je tv? OLED light, contrast, brightness, dark room, etc.
Dan stop ik hoor
ISF Dark Room, Oled light op 45, contrast en brightness niet aangeraakt. Gamma op BT.1886.vinom schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:02:
[...]
Dondersteen![]()
Welke settings heb je staan op je tv? OLED light, contrast, brightness, dark room, etc.
Dan stop ik hoor
Ook voor le nieuwsgierigheid die narcos scene bekeken op Netflix HDR. Ik heb al een jaar een C7 en een knap exemplaar volgens mij. Zie nooit banding of niet zwarte schermen wat wel pilzwart moet zijn.
Die donkere scene op afl8 43:23 in een volledig donkere kamer is we een lastige scene voor de tv zie ik. Hieronder een brakke foto van het resultaat
en ziet er knap uit. Moet zeggen dat de foto geen eer doet aan de echte situatie, daar ziet het er allemaal wat minder uit. Voor een oled is dit ook wel echt een uitzonderlijk nare scene met de near blacks
Maar mijn C7 doet het knap!
Die donkere scene op afl8 43:23 in een volledig donkere kamer is we een lastige scene voor de tv zie ik. Hieronder een brakke foto van het resultaat
Maar mijn C7 doet het knap!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mooie test voor iedereen dan 
Bij jou ziet het er inderdaad een stuk beter uit! Hoe zijn jouw instellingen?
/offtopicpennywise666 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:57:
[...]
Nou, die +2 hoort hier dan misschien ook niet thuis;)
+7, het gaat hier leeglopen!
Verwijderd
Wat heeft LG gedaan met de C7 firmware. Verschrikkelijk, je kunt nu duidelijk de ABL op een witte achtergrond in werking zien terwijl het daarvoor altijd subtiel en netjes was. Ook lagt de Spotify app ineens. Waarom verneuken ze het elke keer met firmware updates.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom zou je de Spotify app op je TV gebruiken? Lijkt me persoonlijk bijzonder onhandig, maar geen ervaring mee verder. Ik doe het nu via AirPlay naar mijn versterker en daarvoor via Chromecast, maar altijd vanaf een mobiel device.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:52:
Wat heeft LG gedaan met de C7 firmware. Verschrikkelijk, je kunt nu duidelijk de ABL op een witte achtergrond in werking zien terwijl het daarvoor altijd subtiel en netjes was. Ook lagt de Spotify app ineens. Waarom verneuken ze het elke keer met firmware updates.
Verwijderd
Omdat het super handig is. Ik heb namelijk geen Spotify premium en via de tv app kun je gewoon hele albums op chronologische volgorde aanhoren.bram1984 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:05:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom zou je de Spotify app op je TV gebruiken? Lijkt me persoonlijk bijzonder onhandig, maar geen ervaring mee verder. Ik doe het nu via AirPlay naar mijn versterker en daarvoor via Chromecast, maar altijd vanaf een mobiel device.
En dat kan niet op een tablet of smartphone, bedoel je?Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:11:
[...]
Omdat het super handig is. Ik heb namelijk geen Spotify premium en via de tv app kun je gewoon hele albums op chronologische volgorde aanhoren.
Maar lijkt mij juist onhandig met een afstandsbediening en daarbij moet je verplicht je TV aan hebben staan met al die statische menu's.
Verwijderd
Nee dat kan niet op een tablet of smartphone. Dan springt het willekeurig van nummer naar nummer. Overigens krijg je gewoon een screensaver (na een minuut van inactiviteit) te zien en gebruik ik de telefoon om het geluid harder of zachter te zetten (soundbar).bram1984 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:13:
[...]
En dat kan niet op een tablet of smartphone, bedoel je?
Maar lijkt mij juist onhandig met een afstandsbediening en daarbij moet je verplicht je TV aan hebben staan met al die statische menu's.
Ah okay, dat wist ik niet.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:15:
[...]
Nee dat kan niet op een tablet of smartphone. Dan springt het willekeurig van nummer naar nummer. Overigens krijg je gewoon een screensaver (na een minuut van inactiviteit) te zien en gebruik ik de telefoon om het geluid harder of zachter te zetten (soundbar).
Poeh, even uit mijn hoofd. Ik gebruik de HDR Home Cinema als basis (praktisch gelijk aan de Technicolor preset). Die aardig getweaked naar de ISF Lightroom settings van Rtings.com. Dat is een SDR setting, maar vind ik voor HDR ook heel geslaagd. OLED lampje op 100, contrast zal iets van 90-95 zijn en kleur denk ik op 65.vinom schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:33:
Mooie test voor iedereen dan
Voor gamen gebruik ik ook deze preset. De HDR game of de tv op PC input zetten geeft bij mij een lelijk plaatje. Alles lijkt wel te rood ofzo. Input lag ervaar ik met gamen niet.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Volgens mij heb je dan boven de 60ms inputlag? Wellicht speel je games waarbij je er geen last van hebt, maar merken doe je het zeker wel bij veel games. Ga maar eens een shooter spelen. Je raakt waarschijnlijk geen bal dan.Hulleman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:01:
[...]
Poeh, even uit mijn hoofd. Ik gebruik de HDR Home Cinema als basis (praktisch gelijk aan de Technicolor preset). Die aardig getweaked naar de ISF Lightroom settings van Rtings.com. Dat is een SDR setting, maar vind ik voor HDR ook heel geslaagd. OLED lampje op 100, contrast zal iets van 90-95 zijn en kleur denk ik op 65.
Voor gamen gebruik ik ook deze preset. De HDR game of de tv op PC input zetten geeft bij mij een lelijk plaatje. Alles lijkt wel te rood ofzo. Input lag ervaar ik met gamen niet.
Vroeger veel FIFA online gespeeld en nooit een gamer setting op de tv gebruikt. Ging altijd perfect.bram1984 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:13:
[...]
Volgens mij heb je dan boven de 60ms inputlag? Wellicht speel je games waarbij je er geen last van hebt, maar merken doe je het zeker wel bij veel games. Ga maar eens een shooter spelen. Je raakt waarschijnlijk geen bal dan.
Vorig jaar vrij veel COD ww2 gespeeld, ging ook prima. Competitief ben ik hier niet in, dus als een potje ruk is, is dat ook prima
Verder speel ik lekker single players op mn dooie gemak.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2018 10:38 ]
Er lijkt een probleem te zitten in de laatste firmware van (oa.) de C7. 05.80.10
De kleuren worden bij bepaalde bronnen niet meer goed weergegeven en zijn dof/vervaagd.
Ik heb dit dus ook met de Ziggo Mediabox, m'n ShieldTV heeft er weer geen last van (zelfde HDMI poort)
Het lijkt erop dat de kleurbereik instelling: Auto, niet altijd de juiste kleurbereik kan instellen.
Ik heb inmiddels een mail verzonden naar LG voor dit probleem.
Zie ook http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-265.html
De kleuren worden bij bepaalde bronnen niet meer goed weergegeven en zijn dof/vervaagd.
Ik heb dit dus ook met de Ziggo Mediabox, m'n ShieldTV heeft er weer geen last van (zelfde HDMI poort)
Het lijkt erop dat de kleurbereik instelling: Auto, niet altijd de juiste kleurbereik kan instellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fuske op 13-12-2018 11:39 ]
Hmm vervelend. Ik heb de update nog niet doorgevoerd (en dat laat ik dan maar ff zo), maar irritant als je dat hebt.Fuske schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:30:
Er lijkt een probleem te zitten in de laatste firmware van (oa.) de C7. 05.80.10
Ik heb het kleurbereik altijd op breed staan (geeft mij net wat meer schwung aan het beeld). Zijn de kleuren bij die instelling wel goed?
@bram1984, men kan altijd het TV scherm op zwart zetten (scherm uitschakelen) als men zou willen?bram1984 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:13:
[...]
[knip]
@Verwijderd, dat schrijf ik toch ook?
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2018 14:13 ]
Testing, one, two ...
De kleuren zijn dan iets beter maar ten opzichte van andere bronnen is het nog steeds wat vervaagd.Hulleman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:57:
[...]
Hmm vervelend. Ik heb de update nog niet doorgevoerd (en dat laat ik dan maar ff zo), maar irritant als je dat hebt.
Ik heb het kleurbereik altijd op breed staan (geeft mij net wat meer schwung aan het beeld). Zijn de kleuren bij die instelling wel goed?
Verwijderd
Scherm kan je wel uitschakelen icm muziekluisterenhardware-lover schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:16:
[...]
@bram1984, men kan altijd het TV scherm op zwart zetten (scherm uitschakelen) als men zou willen?
Gisteren nog toevallig gezien op youtube bij vincent(hdtv) tips en tricks voor webos ging om de 2017 versie.
Settings, All settings, Energy saving, Screen off. volgens https://www.lgwebos.com/t...while-listening-to-music/Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:39:
[...]
Scherm kan je wel uitschakelen icm muziekluisteren
Gisteren nog toevallig gezien op youtube bij vincent(hdtv) tips en tricks voor webos ging om de 2017 versie.
Maar niet super handig dus.
Ik hoor wat mensen klagen over black crush op de C8.
Mijn ervaringen tot nu toe: als ik testfiles afspeel met de interne media player (bijv van harde schijf) of youtube (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) heb ik bij SDR nergens last van. 16 is reference black en 17 netjes zichtbaar.
Bij HDR10 (https://www.avsforum.com/...10-test-patterns-set.html) moet ik bij mijn paneel de brightness op 51 zetten om alles goed weer te geven. Op 52 komt er de bekende grijze omranding rond het scherm in beeld en zie je van heel dichtbij de 'pixel ruisen'. Wel had ik mijn sharpness op 20 staan en daarbij vielen vlak 66 en 68 helemaal weg (=black crush). Sharpness terug naar 10 loste dat helemaal op (raar maar waar).
Bij gebruik van HDMI input (icm Geforce GPU) heb ik in SDR wel last van black crush. welke settings ik ook gebruik, alles onder de 19 is totaal zwart. Brightness omhoog maakt geen verschil en ook spelen met sharpness doet niets. Daarnaast kan via HDMI het contrast op 100 voordat er witte vlakken wegvallen in de contrast test terwijl dezelfde files via de interne apps boven de contrast 85 wit weg laten vallen....
HDMI staat op deep color met label PC maar het lijkt er toch oip dat danwel Nvidia danwel LG iets met het signaal doet waardoor er black crush ontstaat.
ps. uiteraard black level op high/low gehad afhv de content en nvidia rgb op full gezet.
Mijn ervaringen tot nu toe: als ik testfiles afspeel met de interne media player (bijv van harde schijf) of youtube (YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration) heb ik bij SDR nergens last van. 16 is reference black en 17 netjes zichtbaar.
Bij HDR10 (https://www.avsforum.com/...10-test-patterns-set.html) moet ik bij mijn paneel de brightness op 51 zetten om alles goed weer te geven. Op 52 komt er de bekende grijze omranding rond het scherm in beeld en zie je van heel dichtbij de 'pixel ruisen'. Wel had ik mijn sharpness op 20 staan en daarbij vielen vlak 66 en 68 helemaal weg (=black crush). Sharpness terug naar 10 loste dat helemaal op (raar maar waar).
Bij gebruik van HDMI input (icm Geforce GPU) heb ik in SDR wel last van black crush. welke settings ik ook gebruik, alles onder de 19 is totaal zwart. Brightness omhoog maakt geen verschil en ook spelen met sharpness doet niets. Daarnaast kan via HDMI het contrast op 100 voordat er witte vlakken wegvallen in de contrast test terwijl dezelfde files via de interne apps boven de contrast 85 wit weg laten vallen....
HDMI staat op deep color met label PC maar het lijkt er toch oip dat danwel Nvidia danwel LG iets met het signaal doet waardoor er black crush ontstaat.
ps. uiteraard black level op high/low gehad afhv de content en nvidia rgb op full gezet.
Ik krijg bij mijn C8 66 en 68 alleen uit de black crush als ik contrast op 100 zet. Brightness staat op 51. Bij brightness op 52 inderdaad pixel ruis van dichtbij.GG85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:40:
Ik heb het ook, dit ziet er echt niet uit!Fuske schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:30:
Je kunt zeker niet downgraden?
Deze testpattern moet je gebruiken voor SDR voor Oled. Die andere is niet goed.GG85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:40:
https://www.avsforum.com/...etail-3.html#post46798617
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:24:
Nou @Phusebox, je bent niet de enige pechvogel hier![]()
Vorige week zaterdag is mijn (defecte) 55B6V vervangen voor een 55C8PLA. Deze heeft welgeteld 3 dagen gewerkt... Op woensdag wilde hij niet meer uit standby (zodra het scherm aansprong, viel de televisie direct weer uit).
Gisteren is de koerier weer langsgeweest met een nieuwe C8. Bij het verwijderen van de verpakking viel mij direct op dat er een flinke knik in de bovenkant van het scherm zit (iets voorbij het midden).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Update: vandaag mijn 3e C8 ontvangen en jawel, drie keer lijkt scheepsrecht te zijnVerwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:52:
[...]
Kenners, ik las vandaag bovenstaand bericht en zou hier toch nog wat meer over willen weten.
Afgelopen zaterdag is mijn C8, vanwege een defect, omgeruild voor een andere C8 (welke zeer vermoedelijk ook weer omgeruild gaat worden wegens een ander defect (zoals jullie eerder hebben kunnen lezen), maar dat terzijde
Al vrij snel na het installeren van de tweede C8 viel mij op dat het beeld beduidend donkerder oogt dan mijn vorige C8, ongeacht de bron en met dezelfde instellingen.
Ik gebruik zowel ISF Expert (Dark Room) als ISF Expert (Light Room), waarbij ik alleen gespeeld heb met OLED-light en brightness. Ik heb de vorige C8 niet uitgebreid kunnen testen, maar wel de 'blokjes-test' gedaan en n.a.v. daarvan de brightness op 49 ingesteld (ISF Expert (Dark Room)). Dit gaf een perfect resultaat.
Zojuist heb ik in een volledig verduisterde ruimte opnieuw een aantal testen gedaan en mijn tweede C8 geeft hele andere resultaten.
ISF Expert (Dark Room)
OLED-light op 100: het lukt mij niet om alle blokjes zichtbaar te krijgen zonder dat het gehele scherm te grijs wordt. Als ik de brightness op 60 zet is het te donker (ik mis dan nog steeds 3 blokjes), bij 61 is ook linksboven grijs. Daarnaast is bij zowel 60 als 61 de gehele rand (eigenlijk dus het hele scherm) lichtgrijs.
Als ik zorg dat de rand zwart is (brightness ongeveer op 55) is ongeveer 1/4 van de blokjes (linksboven) niet meer zichtbaar.
ISF Expert (Light Room)
Als ik OLED-light op 100 en brightness op 53 zet, zijn alle blokjes zichtbaar (behalve linksboven, zwart). Zet ik OLED-light op 80, dan wordt het lastig om meerdere blokjes linksboven te onderscheiden.
Kortom, ISF Expert (Dark Room) lijkt geen optie bij deze televisie. ISF Expert (Light Room) kan wel, maar dan moet ik OLED-light wel op 100 hebben staan... En nogmaals, mijn vorige C8 kon met dezelfde setting voor ISF Expert (Dark Room) op brightness 49![]()
Zijn dit nu acceptabele resultaten?
Het viel mij gewoon direct op dat deze televisie beduidend minder donker oogt. Hij is trouwens geproduceerd in oktober waar de vorige twee toestellen in november zijn geproduceerd.
Test even of je hier last van hebt. Ik wel namelijk.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:16:
[...]
[...]
Update: vandaag mijn 3e C8 ontvangen en jawel, drie keer lijkt scheepsrecht te zijnDeze C8 heeft geen knik dan wel een lichte buiging in het scherm en met alle standaard instellingen van ISF Expert (Dark Room) (dus OLED-light op 60 (!) en brightness op 50) heb ik met de 'blokjes-test' direct zeer goede resultaten. Ook de banding is zeer minimaal
![]()
Het viel mij gewoon direct op dat deze televisie beduidend minder donker oogt. Hij is trouwens geproduceerd in oktober waar de vorige twee toestellen in november zijn geproduceerd.
https://www.avforums.com/...ime-scene-inside.2204059/
Hier heb je alle testpatronen:pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:08:
[...]
Deze testpattern moet je gebruiken voor SDR voor Oled. Die andere is niet goed.
https://www.avsforum.com/...-ray-mp4-calibration.html
Ik gebruik de MP4 bestanden.
Je moet dat bovenstaande testpatroon ,waar ik net een link voor gaf,gebruiken voor SDR op een OLED TV.Huit schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:33:
[...]
Hier heb je alle testpatronen:
https://www.avsforum.com/...-ray-mp4-calibration.html
Ik gebruik de MP4 bestanden.
Die link die je geeft met testbestanden zijn niet juist voor een OLED TV voor SDR.
Nope helaas...remmuz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:56:
[...]
Ik heb het ook, dit ziet er echt niet uit!
Je kunt zeker niet downgraden?
Enige wat je kan doen is ook een mail sturen naar LG of even bellen om dit door te geven. Hopelijk brengen ze dan snel een fix uit.
Hier bij die youtube AVS HD 709 Calibration moet ik brightness op 55 zetten om 17 nog te zien knipperen.GG85 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:40:
Met brightness op 50 zijn 19 en hoger zichtbaar.
Verwijderd
Hier ook, zelfde probleem...pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:26:
[...]
Test even of je hier last van hebt. Ik wel namelijk.
Nou vooruit, voor jou dan ook even:X2X2X schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:42:
[...]
Hier bij die youtube AVS HD 709 Calibration moet ik brightness op 55 zetten om 17 nog te zien knipperen.
Met brightness op 50 zijn 19 en hoger zichtbaar.
Kun je ook uitleggen waarom?pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:38:
[...]
Je moet dat bovenstaande testpatroon ,waar ik net een link voor gaf,gebruiken voor SDR op een OLED TV.
Die link die je geeft met testbestanden zijn niet juist voor een OLED TV voor SDR.
Levert bij mij exact dezelfde instellingen op.
Ja, ze moeten gewoon even een firmware fix geven. Niet moeilijk op te lossen dit probleem hoor.
Dus hopelijk 1e of 2e maand van het nieuwe jaar, want dit kan echt niet voor zo'n dure TV.
Verwijderd
Eens, het viel mij ook al op bij The Haunting of Hill House eerder vanavond. Ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar het staat al vast dat het een software issue is? (aangezien ik ook lees dat sommigen er blijkbaar geen last van hebben?)pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:46:
[...]
Ja, ze moeten gewoon even een firmware fix geven. Niet moeilijk op te lossen dit probleem hoor.
Dus hopelijk 1e of 2e maand van het nieuwe jaar, want dit kan echt niet voor zo'n dure TV.
Omdat dit testpatroon ontwikkeld is om near black goed te kunnen zien op Oledtv.Huit schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:45:
[...]
Kun je ook uitleggen waarom?
Levert bij mij exact dezelfde instellingen op.
Ga eerst maar je ogen laten wennen een paar minuten in het donker en dan zal je alle vakjes vaag zien.
Die knipperende balken test kan near black niet weergeven.
Good one.pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:43:
[...]
Nou vooruit, voor jou dan ook even:
Ik zie alles, maar voor het deel linksboven moet ik wel echt op met m'n neus er boven op zit en van dichtbij kijken of de vakjes te onderscheiden. Om ze allemaal vanaf de bank te zien wederom brightness op 55.
Negatieve gevolgen van brightness op 55?
[ Voor 3% gewijzigd door X2X2X op 13-12-2018 21:55 ]
Ja, het schijnt dat sommige er geen last van hebben en sommigen wel .En dan de een meer dan de ander.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:51:
[...]
Eens, het viel mij ook al op bij The Haunting of Hill House eerder vanavond. Ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar het staat al vast dat het een software issue is? (aangezien ik ook lees dat sommigen er blijkbaar geen last van hebben?)
Ik kan het zelf fixen door MadVR op de PC op 5bit te zetten ipv de gebruikelijke 8bit. Dan ziet het er gewoon perfect uit zoals het hoort.
Ook op mijn FireTV is het probleem er niet. Maar het probleem is er dus wel degelijk op de TV.
Dus LG moet gewoon een fix uitbrengen waarin ze near black ditheren op 5 of 6 bit of iets dergelijks.
Want dit ziet er echt niet uit.
Gewoon met je neus op het scherm in het donker inderdaad en als je het kan zien, dan weet je iig dat je tv niet gecrushed is en dat het goed zit.X2X2X schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:54:
[...]
Good one.
Ik zie alles, maar voor het deel linksboven moet ik wel echt op met m'n neus er boven op zit en van dichtbij kijken of de vakjes te onderscheiden. Om ze allemaal vanaf de bank te zien wederom brightness op 55.
Negatieve gevolgen van brightness op 55?
55 brighthbess is veel te hoog, dan is zwart niet meer zwart want dan zie je het zwart oplichten.
Max is 51.
Ook proberen om oledlight niet te hoog te zetten, want het is moeilijk om details in het donker te zien terwijl de rest er omheen heel fel is.
Verwijderd
Duidelijk, hopen op een snelle oplossing dan maarpennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:57:
[...]
Ja, het schijnt dat sommige er geen last van hebben en sommigen wel .En dan de een meer dan de ander.
Ik kan het zelf fixen door MadVR op de PC op 5bit te zetten ipv de gebruikelijke 8bit. Dan ziet het er gewoon perfect uit zoals het hoort.
Ook op mijn FireTV is het probleem er niet. Maar het probleem is er dus wel degelijk op de TV.
Dus LG moet gewoon een fix uitbrengen waarin ze near black ditheren op 5 of 6 bit of iets dergelijks.
Want dit ziet er echt niet uit.
Ja je kan Kodi gebruiken icm Madvr,waarin je dus 5bit kan instellen.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:02:
[...]
Duidelijk, hopen op een snelle oplossing dan maarIk gebruik zelf Kodi (Vero 4K+). Enig idee of ik het daar ook mee kan fixen?
Kodi DSplayer genaamd.
Edit: weet niet of dat kan op jouw apparaatje. Op de PC wel.
[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 13-12-2018 22:05 ]
Na gisteren de laatste firmware geïnstalleerd te hebben op mijn 55c7 gaat bij het uitschakelen van de tv via de remote na een aantal seconden de TV weer aan. Soms tot wel 3x aan toe. Heeft iemand anders ook dit issue?
nee,ook de hier boven genoemde kleur problemen heb ik geen last van (voor mijn gevoel zijn de kleuren juist beter).Mrk87 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:15:
Na gisteren de laatste firmware geïnstalleerd te hebben op mijn 55c7 gaat bij het uitschakelen van de tv via de remote na een aantal seconden de TV weer aan. Soms tot wel 3x aan toe. Heeft iemand anders ook dit issue?
wat je zou kunnen proberen,stroom er af voor 10 min. en batterij uit de AB,lukt het niet dan tv fabrieksinstellingen reset.(ben je wel alle instellingen en apps kwijt).nog niet, bellen/mailen met LG
Problemen met de kleuren doen zich alleen voor met bepaalde 4K devices.
ShieldTV werkt prima
interne TV tuner werkt ook prima
4K mediabox en een VU+ mediabox hebben dit probleem wel
ShieldTV werkt prima
interne TV tuner werkt ook prima
4K mediabox en een VU+ mediabox hebben dit probleem wel
Vage test. Je moet die scene afspelen via de Amazon Prime app:pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:26:
[...]
Test even of je hier last van hebt. Ik wel namelijk.
Die beeldfouten kunnen dus ook aan de Amazon Prime app voor WebOS liggen. Daar is niet op getest.Can you confirm if you watched it on the C8's own internal Amazon Prime Video app? It may not make a difference but best to try and play it in like for like.
Ook gaat het om een stream, dus ook niet 100% reproduceerbaar.
Waarom dan? Kun je dat onderbouwen?pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:43:
[...]
Nou vooruit, voor jou dan ook even:
Klopt, in SDR contrast op 85 omdat anders het wit weg wordt gedrukt maar in HDR op 100 tegen de black crush. Wit is dan nog steeds prima zichtbaarHuit schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:04:
[...]
Ik krijg bij mijn C8 66 en 68 alleen uit de black crush als ik contrast op 100 zet. Brightness staat op 51. Bij brightness op 52 inderdaad pixel ruis van dichtbij.
[ Voor 7% gewijzigd door GG85 op 14-12-2018 11:49 ]
Heb inmiddels een reactie van LG
Bedankt voor uw bericht over uw LG OLED55C7V televisie. Wat vervelend dat de kleuren op uw televisie vager zijn geworden!
We zien inderdaad meldingen van een aantal klanten die aangeven dat de kleuren minder zijn geworden, echter we zien ook meldingen van klanten die het tegenovergestelde beweren dat de kleuren juist beter zijn geworden. Ook zijn er klanten die helemaal geen verandering hebben gezien, of merken klanten dat het probleem niet met elk apparaat speelt. Daarom is het voor ons nog niet 100% duidelijk waar het probleem precies zit.
We hebben even bij de technische dienst nagevraagd wat de opties zijn die u op dit moment heeft. Ze gaven in elk geval aan dat het downgraden van de software helaas geen mogelijkheid is. Ze adviseren om te controleren of de instelling van "deep color" misschien na de update is aangesprongen, het uitschakelen hiervan kan mogelijk de kleurkwaliteit weer verbeteren.
Hopelijk lost dat het probleem al op. Als dat het probleem niet verhelpt dan hopen we natuurlijk dat LG spoedig met een update komt die de problemen zal oplossen.
Met vriendelijke groet,
Alexander
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Ah, goed te horen dat jij hetzelfde hebt. Blijft toch raar om een setting op maximaal te zetten. Maar je hebt gelijk, alle details in wit bij HDR met contract op 100 blijven zichtbaar.GG85 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:44:
[...]
Klopt, in SDR contrast op 85 omdat anders het wit weg wordt gedrukt maar in HDR op 100 tegen de black crush. Wit is dan nog steeds prima zichtbaar
Ja klopt, had eerst in alle profielen contrast op 85 staan nadat ik dat voor SDR als ideaal had gevonden. Totdat ik tegen die HDR10 test patronen aan liep.Huit schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:00:
[...]
Ah, goed te horen dat jij hetzelfde hebt. Blijft toch raar om een setting op maximaal te zetten. Maar je hebt gelijk, alle details in wit bij HDR met contract op 100 blijven zichtbaar.
Vriendin lacht zich rot als ze weer eens thuis komt en me in een volledig donkere kamer op 50cm van het scherm ziet zitten turen naar testpatroontjes....
Maar met wat toelichting begint ze aardig oog te krijgen en kan ze het wel waarderen,. Ah ja, dat eindeloos settings tunen is ook vooral hobby. Ben al lang blij dat 65" in de woonkamer geen probleem is
Ja, bij mij net zo.GG85 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:03:
[...]
Ja klopt, had eerst in alle profielen contrast op 85 staan nadat ik dat voor SDR als ideaal had gevonden. Totdat ik tegen die HDR10 test patronen aan liep.
Hahaha, zo herkenbaar!!!GG85 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:03:
[...]
Vriendin lacht zich rot als ze weer eens thuis komt en me in een volledig donkere kamer op 50cm van het scherm ziet zitten turen naar testpatroontjes....![]()
Heeft iemand overigens wel een gespeeld met Super Resolution (C8)? Bij mij doet dat echt geen drol, niet met 4k content (ok, logisch), niet met 1080p remuxen en ook niet met 720p serie rips. Lees ook nog wel eens dat 1080p games vanuit de xbox of pc stuk strakker worden maar ik zie geen verschil.
Alleen de MPEG noise reduction staat sinds een dag op auto ipv off, die haalt toch een heleboel banding weg bij bijv True Detective 1080p rip. Lijkt er op dat hij ook geen negatieve invloed heeft op een 4k remux dus laat het maar aan staan
Alleen de MPEG noise reduction staat sinds een dag op auto ipv off, die haalt toch een heleboel banding weg bij bijv True Detective 1080p rip. Lijkt er op dat hij ook geen negatieve invloed heeft op een 4k remux dus laat het maar aan staan
[ Voor 12% gewijzigd door GG85 op 14-12-2018 12:17 ]
Geen idee wat XoneX is, kan er ook niks over vinden op Google.Hulleman schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:24:
[...]
Als ARC het probleem is (wat goed mogelijk is) dan lost een XoneX dit op ja. Als je Netflix via de XoneX kijkt dan hoef je voor het geluid geen ARC meer te gebruiken, omdat de XoneX het geluid naar je receiver stuurt en je receiver beeld naar je tv. Tip, maak je ook niet teveel druk om ARC, dat is namelijk de slechtste uitvinding van de mensheid sinds alcohol vrij bier en werkt vaker niet (goed) dan wel.
Ga er van uit dat je een XoneX hebt anders is het wel een prijzige oplossing
de Xdoos one X ga ik van uitEagleman7 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:01:
[...]
Geen idee wat XoneX is, kan er ook niks over vinden op Google.
Je weet wel zo'n apparaat om spelletjes op je tv te toveren
tijd voor wat klusjes!
Dat is dan het enige dat bij mij in 99,5% van de gevallen wel goed werkt.Hulleman schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:24:
[...]
Tip, maak je ook niet teveel druk om ARC, dat is namelijk de slechtste uitvinding van de mensheid sinds alcohol vrij bier en werkt vaker niet (goed) dan wel.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zo kan je het ook noemen, lekker duidelijk xDs0ulmaster schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:04:
[...]
de Xdoos one X ga ik van uit![]()
Je weet wel zo'n apparaat om spelletjes op je tv te toveren
Probeer aub wel correct te zijn. 55 brigthness kan veel te hoog zijn, maar mijn oled moet ook naar 55 toe en behoudt dan absoluut zwart ook nog.pennywise666 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:01:
[...]
Gewoon met je neus op het scherm in het donker inderdaad en als je het kan zien, dan weet je iig dat je tv niet gecrushed is en dat het goed zit.
55 brighthbess is veel te hoog, dan is zwart niet meer zwart want dan zie je het zwart oplichten.
Max is 51.
Ook proberen om oledlight niet te hoog te zetten, want het is moeilijk om details in het donker te zien terwijl de rest er omheen heel fel is.
Bij de meeste OLEDS van de 6 serie van LG is het ook rond de 51/50 maar mijn is toch echt 55.
Ik heb mijn TV deze week nog gekalibreerd met een i1display pro
Je weet niet wat een Xbox One X is?Eagleman7 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:01:
[...]
Dat wel, maar dacht dat een XoneX een of andere audio protocol was van Sonos.
kan iemand mij vertellen of ik de google home assisstent ook op mijn 55c8 kan krijgen?
Google zelf denk ik?harrybeuker schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:03:
kan iemand mij vertellen of ik de google home assisstent ook op mijn 55c8 kan krijgen?
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
En waar zie jij dan precies wanneer google assistant beschikbaar komt voor Nederlandse LG oleds?bram1984 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:09:
[...]
Google zelf denk ik?
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
teruglezen en het staat daar ook uitgelegd.
Ik ben ook correct wanneer ik spreek over het algemeen. Natuurlijk zijn er uitzonderlijke gevallen zoals in jouw geval.Adlermann schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:35:
[...]
Probeer aub wel correct te zijn. 55 brigthness kan veel te hoog zijn, maar mijn oled moet ook naar 55 toe en behoudt dan absoluut zwart ook nog.
Bij de meeste OLEDS van de 6 serie van LG is het ook rond de 51/50 maar mijn is toch echt 55.
Ik heb mijn TV deze week nog gekalibreerd met een i1display pro
Geen idee, maar dat was de vraag toch ook niet? Ik ben verder niet bekend met deze combi, maar tal van sites wel zo te zien. Dat was mijn punt meer.Thodekroo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:15:
[...]
En waar zie jij dan precies wanneer google assistant beschikbaar komt voor Nederlandse LG oleds?
Dat is waar. Voor zover ik weet is Google Assistant dus beschikbaar voor een aantal landen maar nog niet voor de Nederland. Ik ben ook erg benieuwd of dit gaat komen want de filmpjes die ik ervan heb gezien zijn veelbelovendbram1984 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:33:
[...]
Geen idee, maar dat was de vraag toch ook niet? Ik ben verder niet bekend met deze combi, maar tal van sites wel zo te zien. Dat was mijn punt meer.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 23:21
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG E8
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65G8
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
jochem8 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
@jochem8
Discussie mag niet in het Zero Tolerance topic daarom maar hier.
Blijft een persoonlijke keuze of je een jarenlange pixelgarantie wilt of ervan uitgaat dat defecte pixels zich wel in de eerste twee jaren zullen openbaren.
49 euro is echter nog een te overzien bedrag.
@jochem8
Discussie mag niet in het Zero Tolerance topic daarom maar hier.
Blijft een persoonlijke keuze of je een jarenlange pixelgarantie wilt of ervan uitgaat dat defecte pixels zich wel in de eerste twee jaren zullen openbaren.
49 euro is echter nog een te overzien bedrag.
Sorry, maar "Omdat dit testpatroon ontwikkeld is om near black goed te kunnen zien op Oledtv." is toch echt geen uitleg.pennywise666 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:18:
[...]
teruglezen en het staat daar ook uitgelegd.
Ik heb het patroon waar je naar verwijst gebruikt en kom tot exact dezelfde instellingen dus ik zie niet in waarom de een beter zou zijn dan de ander.
Nou geeft niet, maar ik heb je toch een link gestuurd? Daar kan je het dus mooi allemaal lezen in ieder geval.Huit schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 17:50:
[...]
Sorry, maar "Omdat dit testpatroon ontwikkeld is om near black goed te kunnen zien op Oledtv." is toch echt geen uitleg.
Ik heb het patroon waar je naar verwijst gebruikt en kom tot exact dezelfde instellingen dus ik zie niet in waarom de een beter zou zijn dan de ander.
Ik ben zelf niet zo technisch onderbouwd,dus ik heb geen leuk verhaaltje voor je.
Zijn er toevallig mensen die tijdens de black friday actie een c8 gekocht hebben die al wat van de cashback gehoord hebben. Heb bijna 3 weken geleden de brief verstuurd naar LG maar nog geen bericht gekregen veder dat hij geaccepteerd is.
Same here.. Zal wel druk zijnMrLeon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:09:
Zijn er toevallig mensen die tijdens de black friday actie een c8 gekocht hebben die al wat van de cashback gehoord hebben. Heb bijna 3 weken geleden de brief verstuurd naar LG maar nog geen bericht gekregen veder dat hij geaccepteerd is.
Ongeveer 2,5 week geleden ingestuurd, nog niks gehoord. Zal vast wel goed komen!
Heeft iemand ook een probleem met zijn LG (55 c8) waar bij het opstarten een paar minuten nodig zijn om verbinding te maken met het internet? (draadloos)? Dit is een vrij grote ergernis als je snel iets wil kijken op YouTube of netflix en je 5 minuten moet wachten voor er connectie is. Mijn andere apparaten hebben dit probleem niet.
Heb je quickstart uit staan?amadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:52:
Heeft iemand ook een probleem met zijn LG (55 c8) waar bij het opstarten een paar minuten nodig zijn om verbinding te maken met het internet? (draadloos)? Dit is een vrij grote ergernis als je snel iets wil kijken op YouTube of netflix en je 5 minuten moet wachten voor er connectie is. Mijn andere apparaten hebben dit probleem niet.
Ja deze had ik uitgezet om electriciteit te besparen. Zou het effectief zo lang mogen duren ook al staat deze uit? Ik zal het alvast even testen als het zo wordt opgelost
Eagleman7 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:01:
[...]
Precies dit, dacht er hetzelfde over.
[LG OLED] Ervaringen & Discussieamadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:52:
Zoals @pwh53 al in een link meldt (waar ik veel in voor kom... 🥴), is DE oplossing voor traag WiFi het uitzetten van Quick Start.amadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:01:
Ja deze had ik uitgezet om electriciteit te besparen. Zou het effectief zo lang mogen duren ook al staat deze uit? Ik zal het alvast even testen als het zo wordt opgelost
Gewoon de Amazon webrip downloaden en afspelen.Fireshade schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:34:
[...]
Vage test. Je moet die scene afspelen via de Amazon Prime app:
[...]
Die beeldfouten kunnen dus ook aan de Amazon Prime app voor WebOS liggen. Daar is niet op getest.
Ook gaat het om een stream, dus ook niet 100% reproduceerbaar.
Ligt niet aan Amazon zelf etc. Het is een processor fout of een fout in het paneel,want niet iedereen heeft het.
Dit is al uitvoerig getest door mijzelf en anderen.
[ Voor 16% gewijzigd door pennywise666 op 14-12-2018 22:00 ]
Het probleem is dat mijn quick start al uitstond.THX schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:48:
[...]
Zoals @pwh53 al in een link meldt (waar ik veel in voor kom... 🥴), is DE oplossing voor traag WiFi het uitzetten van Quick Start.
Echter had ik niet zozeer problemen met traag internet, wel dat hij bij opstarten de eerste minuten geen verbinding wil maken.
Als quickstart bij mij al uitstond moet het dus iets anders zijn.
Heb ondertussen de TV al op de 5ghz kanaal alleen gezet.
Aha helder. Ik heb m ook in z’n eentje op 5GHz gezet. Probeer ook wat te spelen met control channel. Ik heb m wat laag gehouden op 48. Kan ook zijn dat het merk van de WiFi router net wat slechter werkt icm je LG tov andere merken.amadeus123 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:14:
[...]
Het probleem is dat mijn quick start al uitstond.
Echter had ik niet zozeer problemen met traag internet, wel dat hij bij opstarten de eerste minuten geen verbinding wil maken.
Als quickstart bij mij al uitstond moet het dus iets anders zijn.
Heb ondertussen de TV al op de 5ghz kanaal alleen gezet.
Goedemorgen.
Ik heb een lg oled c8 tot grote tevredenheid, maar sinds vandaag werkt het smart gedeelte niet, ik kan niet meer de LG appstore openen en heel veel andere apps ook niet. De enige die wel werken zijn Netflix en you tube, de rest niet, ik krijg alleen het start scherm en dan staat alles vast en na een paar keer proberen verdwijnt de hele galerij als je op een App drukt...... Hebben meer mensen daar last van? Of misschien zelfs een oplossing.
Vriendelijke groeten Sietse
Ik heb een lg oled c8 tot grote tevredenheid, maar sinds vandaag werkt het smart gedeelte niet, ik kan niet meer de LG appstore openen en heel veel andere apps ook niet. De enige die wel werken zijn Netflix en you tube, de rest niet, ik krijg alleen het start scherm en dan staat alles vast en na een paar keer proberen verdwijnt de hele galerij als je op een App drukt...... Hebben meer mensen daar last van? Of misschien zelfs een oplossing.
Ook een keer gehad. Tv gereset terug naar fabrieksinstellingen, sindsdien is het probleem ook niet teruggekomen.Sietse13 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:31:
Goedemorgen.
Oh, dat is nog een mogelijkheid, heb nu de stekker een tijdje uit, hopelijk werkt dat ook, terug naar fabrieks instellingen is weer een hoop instel en inlog gedoe.....
Dit heb ik gisteren ook gehad na de softwareupdate...Mrk87 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:15:
Vandaag even kijken of dit nog voorvalt, anders LG maar eens contacteren.
Heel vervelend. Het is ook niet consequent heb ik het idee.benoben1988 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:18:
[...]
Dit heb ik gisteren ook gehad na de softwareupdate...
Vandaag even kijken of dit nog voorvalt, anders LG maar eens contacteren.
Heb zelf nog geen oplossing gevonden. Tv wel al van de spanning afgehaald maar geen resultaat.
Stekker er een kwartier eruit heeft gelukkig geholpen alles werkt weerDersan schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:59:
[...]
Ook een keer gehad. Tv gereset terug naar fabrieksinstellingen, sindsdien is het probleem ook niet teruggekomen.
Hoe kan je via de interne LG mediaspeler ondertitels kiezen? Standaard wordt de eerste ondertitel gepakt, maar dat is in dit geval niet handig, ik wil een andere, maar zie op het scherm geen optie en weet ook niet welke knop op de magic remote ik daarvoor kan gebruiken.
In de 'afspeelbalk' helemaal rexhts op die .. klikken, dan krijg je extra opties en dan bij submiles schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:30:
Hoe kan je via de interne LG mediaspeler ondertitels kiezen? Standaard wordt de eerste ondertitel gepakt, maar dat is in dit geval niet handig, ik wil een andere, maar zie op het scherm geen optie en weet ook niet welke knop op de magic remote ik daarvoor kan gebruiken.
Iemand?GG85 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:07:
Heeft iemand overigens wel een gespeeld met Super Resolution (C8)? Bij mij doet dat echt geen drol, niet met 4k content (ok, logisch), niet met 1080p remuxen en ook niet met 720p serie rips. Lees ook nog wel eens dat 1080p games vanuit de xbox of pc stuk strakker worden maar ik zie geen verschil.
xplay-app icm plex al geprobeerd ?miles schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:30:
plex is gratis,xplay kun je 5 dagen testten daarna eenmalig ongeveer 8 euro.mooie bibliothheek + beschrijving,formaat ondertitels is makkelijk aan te passen.
Ik vind het irritant dat je geen plotweergave etc. kunt instellen.pwh53 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:49:
[...]
xplay-app icm plex al geprobeerd ?
plex is gratis,xplay kun je 5 dagen testten daarna eenmalig ongeveer 8 euro.mooie bibliothheek + beschrijving,formaat ondertitels is makkelijk aan te passen.
Daarom gebruik ik dus ook gewoon de Plexserver op PC icm MPC-HC en PlexPlayer Agent.
HD-audio als extra voordeel.
Weet iemand wat het formaat van de doos is van een 55c8? Wil m volgende week ophalen met de Yaris
.
[ Voor 3% gewijzigd door JeyJey op 16-12-2018 13:55 ]
@JeyJey 133x20x80
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.