Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fflow
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-06 18:02
servies schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:17:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Lang????? Na 1,5 jaar is er al 1 kapot. Mijn halogeen zitten er vanaf het begin (2015) in en er is er nog geen een vervangen.
Een van de 'beloftes' van LED is lange levensduur en hogere lichtopbrengst. Het 2e geloof ik wel maar 1,5 jaar vind ik een VEEL te korte levensduur...
Vijf jaar voor een halogeen is inderdaad pas lang. Bij de verschillende auto's die ik heb gehad gingen ze vaak maar een jaar mee. En tijd is natuurlijk relatief. Het maakt wel uit hoeveel kilometer, of eigenlijk tijd, je rijd en dan met de lichten aan. Voorheen reden de auto's van mijn huishiuden +- 25.000 km per jaar en altijd met lichten aan. En ook zaken als starten met je lichten aan of uit kan invloed hebben op de levensduur van de lampen.

Ik ben het met je eens dat een led in potentie veel langer mee zou moeten kunnen gaan. Ik denk dat de leds te warm zijn waardoor ze te snel slijten. Maar de focus op nog meer lumen per lamp drijft de warmteproductie nog verder op. En wat er op ali wordt verkocht heeft vast niet perse de focus op een zo lang mogelijke levensduur.
Ik benieuwd hoeveel branduren de officiele leds van bijvoorbeeld Osram zullen hebben.

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:59
fflow schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Vijf jaar voor een halogeen is inderdaad pas lang. Bij de verschillende auto's die ik heb gehad gingen ze vaak maar een jaar mee. En tijd is natuurlijk relatief. Het maakt wel uit hoeveel kilometer, of eigenlijk tijd, je rijd en dan met de lichten aan. Voorheen reden de auto's van mijn huishiuden +- 25.000 km per jaar en altijd met lichten aan. En ook zaken als starten met je lichten aan of uit kan invloed hebben op de levensduur van de lampen.

Ik ben het met je eens dat een led in potentie veel langer mee zou moeten kunnen gaan. Ik denk dat de leds te warm zijn waardoor ze te snel slijten. Maar de focus op nog meer lumen per lamp drijft de warmteproductie nog verder op. En wat er op ali wordt verkocht heeft vast niet perse de focus op een zo lang mogelijke levensduur.
Ik benieuwd hoeveel branduren de officiele leds van bijvoorbeeld Osram zullen hebben.
Verwacht niet teveel van osram kwa design gelijk aan ali / amazon setjes behalve de prijs die is wel hoger natuurlijk omdat osram erop moet 😉 maar gebruiken de inmiddels verouderde zes led 😅

En slecht is dat nou niet zo zeer het nadeel aan deze leds is dat ze blauwig zijn

En de leds zitten apart van elkaar gemonteerd dus dan krijg je vaak met reflectie koplampen 3x lichtbundels is mijn ervaring

Xd14 en gpx leds hebben de drie leds samen gebracht dus minder ruimte ertussen dit vind ik persoonlijk fijner lichtbeeld

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Qua levensduur:

Philips geeft b.v. aan dat z'n halogeen XtremeVision130 lampjes een levensduur hebben van 450 uur.
En gewone, niet zulke hele felle lampjes halen vaak zo tegen de 1000 uur.

Maar die tigk uur van wat die Chinezen allemaal beloven; no way! :N Al die LEDs worden vrijwel zonder uitzondering, ver boven/buiten hun thermische specificaties aangestuurd. Met als gevolg dat ze zo snel doorfikken... :-(

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20-06 22:44
De F2/F3/F5 led lampen werken op een relatief hoog wattage i.v.m. andere LED lampen wat de levensduur een stuk korter maakt door de extra warmte. Dat zorgt er wel voor dat ze ook meer licht geven als gemiddeld.

[Voor 21% gewijzigd door BadEendTerror op 30-01-2021 22:54]

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Maar dan nog, zo'n setje op ali vs een echte XtremeVision lamp, als zo'n led-lamp even lang mee zou gaan dan was ik er voor die prijs er nog steeds tevreden mee.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@LCD_viewer Die snap ik ff niet...

Ik heb afgelopen week bij de auto van een familielid de H4 lampjes vervangen.

Hij begon zelf over "kun je niet op AE wat van die LED dingen bestellen?" Nu was ik ff onder de motorkap gedoken, maar in die Renault Twingo was al nauwelijks ruimte om je vingers tussen te krijgen om een standaard H4 lampje te vervangen. Laat staan om er een, nog veel grotere LED unit tussen te wrotten. :N

Toen heb ik op Amazon maar een setje H4 XtremeVisions van Philips besteld. Die geven beduidend meer licht dan de standaard H4 pitten. En ja, dan weet je van tevoren dat ze maar 450 uur meegaan.
Ik had ook de allergoedkoopste merkloze H4-tjes kunnen bestellen. Die kosten amper een paar euro per stuk. Nu was ik 13 euro kwijt voor een set van 2 x Philips H4 XtremeVision. Binnen een dag in huis, en gegarandeerd zonder montageproblemen in te bouwen. (behalve dan dat je wel lenige vingers moet hebben ;) )

Mooie Plaatjes   

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:47

servies

Veni Vidi Servici

fflow schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:28:
Vijf jaar voor een halogeen is inderdaad pas lang. Bij de verschillende auto's die ik heb gehad gingen ze vaak maar een jaar mee.
M'n auto heeft 2 maanden geleden een grote beurt gehad en toen had ik het daarover met een monteur en hij antwoorde daarover dat dat echt verleden tijd is. De halogeen lampen van tegenwoordig gingen veel langer mee, mijn 5 jaar was vrij normaal tegenwoordig bij normaal autogebruik (+/- 20000km per jaar)
ehtweak schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:09:
Qua levensduur:

Philips geeft b.v. aan dat z'n halogeen XtremeVision130 lampjes een levensduur hebben van 450 uur.
En gewone, niet zulke hele felle lampjes halen vaak zo tegen de 1000 uur.

Maar die tigk uur van wat die Chinezen allemaal beloven; no way! :N Al die LEDs worden vrijwel zonder uitzondering, ver boven/buiten hun thermische specificaties aangestuurd. Met als gevolg dat ze zo snel doorfikken... :-(
Dus kun je niet anders tot de conclusie komen dat het gewoon vrij slechte producten zijn... Wat ik me dan afvraag is hoe zit het dan bijvoorbeeld met die LEDS van bijvoorbeeld HiLox, wat in naam een Nederlands product is. Worden die ook zo overstuurd?...

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
https://nl.aliexpress.com/item/33051389271.html Ik zie nu in bestelgeschiedenis dat ik hem van een andere verkoper heb gekocht: https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.5c49d241nn9Vv5.

Het is mij niet duidelijk of deze lampen echte of nep lumileds zijn? En wat is jullie ervaring met deze setje qua levensduur?

Ik heb hem al bijna 1 jaartje en ik lees dat er hier veel mensen zijn met Philips Led met "blauwe flappen". Ik was benieuwd naar de algemene ervaring en de gemiddelde levensduur en of ze echt zijn. Het schijnt dat er een code op de dozen zit die je kan invoeren op een Philips website zodat ze op authenticiteit gecontroleerd kunnen worden. (heb dat zelf niet geprobeerd).

[Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 31-01-2021 14:23]

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:42

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:41:
https://nl.aliexpress.com/item/33051389271.html Het is mij niet duidelijk of deze lampen echte of nep lumileds zijn? En wat is jullie ervaring met deze setje qua levensduur?
Dat Philips zal sowieso nep zijn. En aan de afbeeldingen te zien lijken het geen lumileds te zijn maar het is wat slecht te zien.

...

• san1999der
13art schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:54:
[...]

Dat Philips zal sowieso nep zijn. En aan de afbeeldingen te zien lijken het geen lumileds te zijn maar het is wat slecht te zien.
Heb deze ook liggen, opzich voor hoe weinig watt ze zijn is helderheid okay maar meer alleen geschikt voor mist verlichting dan dimlicht daarvoor misschien te donker

• san1999der
servies schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:08:
[...]

M'n auto heeft 2 maanden geleden een grote beurt gehad en toen had ik het daarover met een monteur en hij antwoorde daarover dat dat echt verleden tijd is. De halogeen lampen van tegenwoordig gingen veel langer mee, mijn 5 jaar was vrij normaal tegenwoordig bij normaal autogebruik (+/- 20000km per jaar)

[...]

Dus kun je niet anders tot de conclusie komen dat het gewoon vrij slechte producten zijn... Wat ik me dan afvraag is hoe zit het dan bijvoorbeeld met die LEDS van bijvoorbeeld HiLox, wat in naam een Nederlands product is. Worden die ook zo overstuurd?...
Hilox is gewoon een rebrand merk die bulk in china setjes laat maken en gebruikt phillips zes van paar jaren terug,

opzich lees je prima berichten maar de prijs is heel hoog en de f5c /m2s setjes zijn prima door ontwikkeld ,

tenzij je bad batch hebt maar dan gewoon kwestie geschil starten en geld of nieuwe set regelen
Meeste slechte sets houden na een maand op ;)

Heb een f3s set in men taxi bus gehad en deed het prima na 1.5 jaar (en reed bijna 100.000km in die tijd met licht aan) dusja levensduur is misschien ook afhankelijk hoe de auto met andere lampen omgaat

• san1999der
F5c plus set is binnen heel interessante ring die traploos is maar wel stevig vasthoud ook is de externe driver kleiner en meer koper in de lamp

Zie link voor foto's

https://photos.app.goo.gl/bFcTBWQAzLqg97qD7

Hier had ik de lampen gekocht was snel geleverd
https://a.aliexpress.com/_9RZg4a

• 13art

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:32:
F5c plus set is binnen heel interessante ring die traploos is maar wel stevig vasthoud ook is de externe driver kleiner en meer koper in de lamp

Zie link voor foto's

https://photos.app.goo.gl/bFcTBWQAzLqg97qD7

Hier had ik de lampen gekocht was snel geleverd
https://a.aliexpress.com/_9RZg4a
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Voornamelijk ten opzichte van de F2's die ik er zelf nog in heb zitten.

...

• Rob070
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16:35
Ik twijfel nog tussen de F5 en de f5c maar dan de 60w.

@san1999der waarom heb je voor deze gekozen als ik vragen mag?

• san1999der
Rob070 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:57:
Ik twijfel nog tussen de F5 en de f5c maar dan de 60w.

@san1999der waarom heb je voor deze gekozen als ik vragen mag?
Ik had de f5 maar deze had geen canbus daardoor ging eentje uit afentoe vanwege men Megane(2013) die via boordcomputer voltage checkt (auto's voor 2008 meestal geen last van)

vandaar de f5c plus gedaan ook is deze meer voorzien van copper en is de externe driver compacter waardoor die iets makkelijker te installeren is

• san1999der
13art schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:02:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Voornamelijk ten opzichte van de F2's die ik er zelf nog in heb zitten.
F2 heb ik niet meer voor een tijdje maar heb de m2s ernaast gelegt zie foto's https://photos.app.goo.gl/SwLunmdG4KbiqhGq7

Conclusie de f5c plus is net zoals f3(s) ,f5 meer gefocust op lens koplampen al werken ze ook prima in mij in reflectie koplampen ,

heb een taxi bus de f setjes geprobeerd en de m2s deze bus heeft lens lampen en beide lampen prima maar de f setten geven egaler beeld door de iets grotere led chip gp x de m2s is een kleinere chip van cree

• san1999der
Goed nieuws de f5c plus set is bij apk goedgekeurd met steekproef keuring 😃👍 reflectie koplampen

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:04
san1999der schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:46:
Goed nieuws de f5c plus set is bij apk goedgekeurd met steekproef keuring 😃👍 reflectie koplampen
Gefeliciteerd!
spoiler:
met je verjaardag!

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Vimana
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-06 09:05

Vimana

Que...?

Iemand ervaring met 7443CK led's?

Heb in mijn Alfa Romeo Mito nu Osram Ledriving T20 W21/5W LED lampjes zitten. Deze fungeren als DRL (LEDjes branden fel), en als stadslicht (LEDjes branden zacht) als de dimlichten aangaan. Dat doen ze op zich prima, op twee dingen na:

- Op mijn dashboard krijg ik een melding "controleer stadslicht/parkeerlicht" op het moment dat ik mijn dinmlichten aan doe.
- Als mijn auto geparkeerd/uit staat, blijven de LEDjes heel zachtjes branden.

Ik gok dat de LEDjes in stadslichtmodus zo weinig energie gebruiken dat mijn boordcomputer denkt dat de lampjes kapot zijn, en dat als de auto uit staat er een hele lichte lekstroom door de LEDjes gaat, voldoende om ze op te lichten.
Dit zou wellicht verholpen kunnen worden met weerstanden, echter loop ik dan weer tegen het volgende probleem aan: De fittingen in mijn Mito zijn "anders" bedraad.

Van wat ik heb gevonden heeft is het gros van de auto's met W21/5 W lampen bedraad waarbij de de min op beide lange zijden zitten (7443?)
Bij een 7443CK zou de min in zijn geheel op één lange zijde zitten. Ik heb dit gecontroleerd in mijn Mito en dat lijkt inderdaad het geval.

De weerstandensets die ik heb gebruikt zijn allemaal bedraad volgens het reguliere 7443 schema.
Nu heb ik 7443 weerstanden gekocht:

en deze draden omgezet naar 7443CK schema. Echter doen de lampjes dan helemaal niets, ook niet als ik de weerstanden er tussen uit haal.

Iemand een oplossing hier voor?

• BadEendTerror
@Vimana
Dat de LED zachtjes blijft branden duid op een lekstroom, in de auto van mijn vriendin heb ik ook LED in de dagrijverlichting gezet maar die gaan wel helemaal uit. Betreft ook de CK fitting.

[Voor 14% gewijzigd door BadEendTerror op 04-03-2021 18:47]

• BadEendTerror
@Vimana Dat de LED zachtjes blijft branden duid op een lekstroom, in de auto van mijn vriendin heb ik ook van die lampjes erin gezet maar die gaan wel helemaal uit.

• Dennisb1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-06 12:10
Wie kan er een goede H7 set aanbevelen voor een Skoda Citigo ?

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-06 13:22
Dennisb1 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:10:
Wie kan er een goede H7 set aanbevelen voor een Skoda Citigo ?
Gaan daar geen H4 lampen in? In de Up! en Mii in ieder geval wel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisb1
niels132 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Gaan daar geen H4 lampen in? In de Up! en Mii in ieder geval wel...
Klopt in de eerdere modellen wel. Ik heb echter het laatste 5 deurs model die heeft H7 gekregen. Wel scherp van je :)

Deze zitten er in https://www.renoirparts.n...ed-origineel-links-rechts

[Voor 16% gewijzigd door Dennisb1 op 05-03-2021 15:00]

• LCD_viewer
  • Niet online
Dennisb1 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Klopt in de eerdere modellen wel. Ik heb echter het laatste 5 deurs model die heeft H7 gekregen. Wel scherp van je :)

Deze zitten er in https://www.renoirparts.n...ed-origineel-links-rechts
Deze zijn mij wel heel goed bevallen, voor mijn groot licht in H7.

https://nl.aliexpress.com/item/4000783907605.html

Verzending uit België is mogelijk en de hitte valt mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:06
Ik denk ik mag mij ook eens melden met het LED topic

Volgend maand ben ik van plan om ook mijn koplampen een LED conversie te geven.
Voor deze maand ben ik wel even klaar met geld uitgeven.

Mijn achterlichten heb ik vervangen van standaard hallogen lampen naar LED, evenals de zijpinkers van mijn zijschermen (effect knipperlichten)

enig probleem dat ik heb is dat mijn BC meld dat er een lamp defect is, volgens adverteerder moet/moest het geen problemen geven met mijn CANBUS, anders lampje trekken.

hier het voorbeeld van oud naar nieuw.

nieuw:

knipperlichten zijn idem LED, met een eigen weerstand.
dus daar heb ik geen problemen mee (snel knipperen of BC melding)

een kleine vraag MBT tot LED koplampen.
normale H7 koplampen is mogelijk voor LED zonder medeweggebruikers te verblinden?
of is projector koplampen raadzaam/aanbevolen?

[Voor 9% gewijzigd door ExportZeeuw1985 op 07-03-2021 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:26

Aight!

'A toy robot...'

Volgens mij zijn projectoren wel aangeraden i.v.m strooilicht.

Ik heb het jongere broertje de W211 en geprobeerd met een led setje (F2) wat hier mensen ook al gebruiken. Ik kreeg helaas een melding op de BC van kapotte lamp. Daar had ik geen zin in :P.

Heb nog een xenon set liggen die ik eventueel kan inbouwen, maar dat is wel erg blauw licht. Vindt dat een beetje tokkie overkomen in een Mercedes :P. En dan moet ik boren in de lens kappen, wil ik eigenlijk ook niet.

Dus ben opzoek naar een H7 led lamp die gewoon past (aparte klem gebruikt Mercedes) maar heb nog niks gevonden :) Trouwens alle lampjes binnen vervangen voor led ziet er ook weer een stuk frisser uit.

[Voor 7% gewijzigd door Aight! op 07-03-2021 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19:06
Aight! schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:17:
Volgens mij zijn projectoren wel aangeraden i.v.m strooilicht.

Ik heb het jongere broertje de W211 en geprobeerd met een led setje (F2) wat hier mensen ook al gebruiken. Ik kreeg helaas een melding op de BC van kapotte lamp. Daar had ik geen zin in :P.

Heb nog een xenon set liggen die ik eventueel kan inbouwen, maar dat is wel erg blauw licht. Vindt dat een beetje tokkie overkomen in een Mercedes :P. En dan moet ik boren in de lens kappen, wil ik eigenlijk ook niet.

Dus ben opzoek naar een H7 led lamp die gewoon past (aparte klem gebruikt Mercedes) maar heb nog niks gevonden :) Trouwens alle lampjes binnen vervangen voor led ziet er ook weer een stuk frisser uit.
storingslampje voor defecte lamp trek ik er wel uit, perfecte oplossing in de W210 :+

wat betreft koplampen denk ik dat ik een ideaal setje heb gevonden, met projector
alleen weet ik niet of ik nu deze in smoked of clear ga halen.
stadslichten zijn Angeleyes LED, maar wil ipv XENON naar LED koplampen gaan. geen flauw idee welke ik daarvoor moet kiezen :?

voorbeeld van de lampen:

smoked:

[Voor 5% gewijzigd door ExportZeeuw1985 op 07-03-2021 16:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:26

Aight!

'A toy robot...'

ExportZeeuw1985 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:58:
[...]

storingslampje voor defecte lamp trek ik er wel uit, perfecte oplossing in de W210 :+

wat betreft koplampen denk ik dat ik een ideaal setje heb gevonden, met projector
alleen weet ik niet of ik nu deze in smoked of clear ga halen.
stadslichten zijn Angeleyes LED, maar wil ipv XENON naar LED koplampen gaan. geen flauw idee welke ik daarvoor moet kiezen :?

voorbeeld van de lampen:
[Afbeelding]

smoked:
[Afbeelding]
Dat lijken wel op lampen voor een W211 :P. Maar als die passen in je W210, vooral doen en dan ben ik ook benieuwd welk setje je gaat kopen .

Ik had deze besteld: https://nl.aliexpress.com/item/4001015366712.html

Maar die geven dus een storing helaas bij een W211.

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-06 23:21
Zojuist de F5C besteld voor mijn Projectorkoplampen in de Fiesta Mk7.5.

Zit er eigenlijk nog verschil tussen de F5C en de F5?

Zodra ze ingebouwd zijn deel ik mijn bevindingen!

[Voor 45% gewijzigd door -Bas op 08-03-2021 11:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
-Bas schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:13:
Zojuist de F5C besteld voor mijn Projectorkoplampen in de Fiesta Mk7.5.

Zit er eigenlijk nog verschil tussen de F5C en de F5?

Zodra ze ingebouwd zijn deel ik mijn bevindingen!
Heb de F5C is beter gekoeld en heeft canbus in gebouwd handig voor koplampen waar computer voltage checkt deze werken nu perfect in men Megane de f5 set werkt door de check niet die heeft geen canbus

• -Bas
san1999der schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:14:
[...]

Heb de F5C is beter gekoeld en heeft canbus in gebouwd handig voor koplampen waar computer voltage checkt deze werken nu perfect in men Megane de f5 set werkt door de check niet die heeft geen canbus
Zie nu dat er F5 bestaat, F5C en F5C Plus. Waarbij de F5C wat meer geluid maakt, iets meer licht geeft dan de "normale" F5. Daarentegen schijnt inbouwen van de F5C een vervelende vergrendeling te hebben.

Als ik ze ingebouwd heb dan deel ik uiteraard mijn ervaringen.

• san1999der
-Bas schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Zie nu dat er F5 bestaat, F5C en F5C Plus. Waarbij de F5C wat meer geluid maakt, iets meer licht geeft dan de "normale" F5. Daarentegen schijnt inbouwen van de F5C een vervelende vergrendeling te hebben.

Als ik ze ingebouwd heb dan deel ik uiteraard mijn ervaringen.
Ik heb de f5c plus 😅😅😅😅 🙈

• hikhakhok
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:32
Ik heb de https://a.aliexpress.com/_vd4Rgn in mijn alfa romeo giulietta geknutseld. Deze gekozen omdat ik dacht, halogeen schijnt alle kanten op dan moet de led dat ook doen 😅 maar lees hier veel over F5 is dit nou nog veel beter?
Ben nu best tevreden eigenlijk, veel meer licht op brengst.

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22-06 12:39
H7 schijnt inderdaad rondom. H4 niet. daar zit een kleine reflector in om een gedeelte van het licht af te schermen.
zou je dat niet doen dan rij je feitelijk continu met groot licht en dan kan ik me voorstellen dat je meer lichtopbrengst hebt. (maar wel ten koste van tegenliggers)

• 13art

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Ik heb de f5c plus 😅😅😅😅 🙈
Ik twijfel nog steeds of ik m'n, nog altijd goed werkse f2 set, zal vervangen voor de f5c set. Ik vermoed dat het verschil niet echt groot zal zijn. Heb al projector lampen dus het lichtbeeld zal sowieso niet veel verbeteren vermoed ik. Misschien wat opbrengst betreft iets... Maar of dat merkbaar is vraag ik me af.

...

• Rob070
Nu ook f5D led verkrijgbaar, 130w😂

https://m.dutch.alibaba.c...3A%22appDetailShare%22%7D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

En mogelijk een levensduur die nog korter is dan een halogeen lamp...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Bas
13art schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Ik twijfel nog steeds of ik m'n, nog altijd goed werkse f2 set, zal vervangen voor de f5c set. Ik vermoed dat het verschil niet echt groot zal zijn. Heb al projector lampen dus het lichtbeeld zal sowieso niet veel verbeteren vermoed ik. Misschien wat opbrengst betreft iets... Maar of dat merkbaar is vraag ik me af.
Ben je wel blij met het lichtbeeld van de F2 set in de projectorlampen? Ik zou het risico niet nemen als de lampen nog goed werken, zo heel veel weten we nog niet over de F5(C/PLUS) set. Mijn F5C set is inmiddels in Nederland.

• LCD_viewer
  • Niet online
Misschien al eens gepost maar ik kwam deze, al oude video tegen van bigclivedotcom tegen:
YouTube: Inside a very clever LED headlight lamp.

Hier haalt hij een led-lamp met COB led uit elkaar en doet een grondige analyse van de componenten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
LCD_viewer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:56:
Misschien al eens gepost maar ik kwam deze, al oude video tegen van bigclivedotcom tegen:
YouTube: Inside a very clever LED headlight lamp.

Hier haalt hij een led-lamp met COB led uit elkaar en doet een grondige analyse van de componenten.
COB leds zijn echt no go gelukkig hebben f2 de xd14chip en de f5,f3 etc de gp x chip

Acties:
  • +2Henk 'm!

• san1999der
13art schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:19:
[...]

F2 is heel verschil met de f5c plus vind deze weer beter met lenzen en de f2 met reflectie

• 13art

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:10:
[...]

F2 is heel verschil met de f5c plus vind deze weer beter met lenzen en de f2 met reflectie
Beter in de zin van meer lichtopbrengst? Of alleen de lichtverdeling?

...

• san1999der
13art schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:50:
[...]

Beter in de zin van meer lichtopbrengst? Of alleen de lichtverdeling?
Licht opbrengst beter omdat het wat witter is en meer vermogen met regen iets beter ook

Ook licht beeld is wat egaler minder gefocust op een te kleine brandpunt

• 13art

13art

Moderator Mobile
san1999der schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Licht opbrengst beter omdat het wat witter is en meer vermogen met regen iets beter ook

Ook licht beeld is wat egaler minder gefocust op een te kleine brandpunt
Ok, heb maar besteld. Benieuwd of ik verschil ga merken.
Misschien de F2's dan maar in m'n mistlampen stoppen ofzo.

...

• -Bas
Inmiddels de F5C set ingebouwd. Een enorme bak licht vergeleken met mijn halogeenlampjes.

Ik zal binnenkort een foto maken met de lijn van het beeld. Deze heeft twee heuvels, al vind ik hem aan de rechterkant wel wat ver omhoog schijnen. Misschien dat ik dat binnenkort nog even af laat stellen. Ze zitten in projectorlenzen.

• Rob070
-Bas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:48:
Inmiddels de F5C set ingebouwd. Een enorme bak licht vergeleken met mijn halogeenlampjes.

Ik zal binnenkort een foto maken met de lijn van het beeld. Deze heeft twee heuvels, al vind ik hem aan de rechterkant wel wat ver omhoog schijnen. Misschien dat ik dat binnenkort nog even af laat stellen. Ze zitten in projectorlenzen.
Fijn dat ze werken!

Zijn ze feller dan xenon lampen of weet je dat niet.

Ben benieuwd naar de foto's.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Bas
Rob070 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:26:
[...]

Fijn dat ze werken!

Zijn ze feller dan xenon lampen of weet je dat niet.

Ben benieuwd naar de foto's.
Dat is lastig te zeggen, in de auto van mijn vader is destijds xenon ingebouwd. Ook aftermarked, maar dat was in 2011. Dit LED licht is vele malen beter, echter zal er ook het één en ander geinnoveerd zijn binnen Xenon. Ik maak vanavond even een foto in een parkeergarage.

Edit:

Bruine muur, het licht is wit! Al lijkt het op de foto wat geler dan in het echt. Wat vinden jullie van het lichtbeeld?

En een foto op de parkeerplaats:

[Voor 26% gewijzigd door -Bas op 23-03-2021 18:59]

• Rob070
Ze lijken inderdaad wel fel!
Ik kan niet echt iets zeggen over het lichtbeeld! Was het anders dan, met halogeen erin?

Ik zie wel dat de led een donkere plek heeft in het lichtbeeld omdat de lamp geen 360 graden licht geeft!

Xenon lampen blijven een beetje hangen kwa technologie! Led daarin tegen moet je maar afwachten hoe lang ze mee gaan.

Ik ga ze ook bestellen! Dan pas kan ik kijken of er verschil te zien is!

• -Bas
Rob070 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:23:
Ze lijken inderdaad wel fel!
Ik kan niet echt iets zeggen over het lichtbeeld! Was het anders dan, met halogeen erin?

Ik zie wel dat de led een donkere plek heeft in het lichtbeeld omdat de lamp geen 360 graden licht geeft!

Xenon lampen blijven een beetje hangen kwa technologie! Led daarin tegen moet je maar afwachten hoe lang ze mee gaan.

Ik ga ze ook bestellen! Dan pas kan ik kijken of er verschil te zien is!
Leuk dat je ze ook besteld hebt! Ik zal eind deze week even een foto maken op een donkere weg. Het beeld lijkt wat donkere vlekken te bevatten, maar dit is gevuld met strooilicht wat niet goed te zien is op deze foto.

De lampen maken trouwens best wat 'lawaai'. Ik heb ook nieuwe doppen besteld, zodat de koplampunit volledig afgesloten blijft. Hierdoor hoor je het bijna niet meer 8)

• san1999der
-Bas schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is lastig te zeggen, in de auto van mijn vader is destijds xenon ingebouwd. Ook aftermarked, maar dat was in 2011. Dit LED licht is vele malen beter, echter zal er ook het één en ander geinnoveerd zijn binnen Xenon. Ik maak vanavond even een foto in een parkeergarage.

Edit:
[Afbeelding]

Bruine muur, het licht is wit! Al lijkt het op de foto wat geler dan in het echt. Wat vinden jullie van het lichtbeeld?

En een foto op de parkeerplaats:
[Afbeelding]
Prima lichtbeeld sowieso met lenzen meestal wel goed

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het was even prutsen, maar de F5c lampen zitten er in.
De oranje rubber rand is behoorlijk dik waardoor ik aardig wat moeite moest doen om de lampen er in te draaien. Toen was ook het lichtbeeld niet goed dus moest ook de ring versteld worden. Dit maar gedaan aan de hand van de F2 lampen door te kijken hoe die er daar op zaten.

Ik ben benieuwd of ik 's avonds verschil ga merken in de lichtopbrengst. Zo overdag was er niet veel verschil te zien.

Maar goed, het lichtbeeld is wel best strak.

De F2's heb ik nu maar ik m'n grootlicht gedaan. Hoe zitten de lampen er daar bij jullie in? Horizontaal of verticaal?

...

• -Bas
13art schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:50:
De oranje rubber rand is behoorlijk dik waardoor ik aardig wat moeite moest doen om de lampen er in te draaien. Toen was ook het lichtbeeld niet goed dus moest ook de ring versteld worden. Dit maar gedaan aan de hand van de F2 lampen door te kijken hoe die er daar op zaten.

Ik ben benieuwd of ik 's avonds verschil ga merken in de lichtopbrengst. Zo overdag was er niet veel verschil te zien.

[Afbeelding]

De F2's heb ik nu maar ik m'n grootlicht gedaan. Hoe zitten de lampen er daar bij jullie in? Horizontaal of verticaal?
Ben benieuwd! Bij mij konden ze maar op 1 manier erin gedraaid worden. Misschien dat Sander het weet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-Bas schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Ben benieuwd! Bij mij konden ze maar op 1 manier erin gedraaid worden. Misschien dat Sander het weet?
Klopt is ook zo, maar er zit een gaatje met daarin een schroefje (imbus), als je die los draait kan je de ring zelf verdraaien waardoor de lamp anders in de behuizing komt.

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
@13art
Op de foto lijkt de linker lamp feller te schijnen als de rechter lamp.
Is dat in het echt ook zo?

• 13art

13art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:29:
@13art
Op de foto lijkt de linker lamp feller te schijnen als de rechter lamp.
Is dat in het echt ook zo?
Zag ik ook op de foto maar lijkt me sterk, lijkt me eerder een vertekening doordat ik er scheef voor sta. Heb er nog niet mee in het donker gereden dus dan nog niet kunnen vergelijken. Zal vandaag nog ergens anders tegen een muur gaan staan om te vergelijken. Is hij wel echt minder fel dan ligt dat aan de lamp zelf vrees ik. Het lichtbeeld is verder wel gelijk dus dat de lamp er anders of scheef in zit lijkt me niet het geval.

Edit:
Meteen even naar een wasbox gereden deze ochtend en twee foto's gemaakt. Als ik het zo zie valt het wel mee. Alleen de linker lijkt bij de bovenste horizontale lijn misschien iets minder ver door te lopen en het licht iets meer geconcentreerd te zijn op het middengedeelte.

[Voor 79% gewijzigd door 13art op 27-03-2021 08:14]

...

• -Bas
En nog even de beloofde foto in het donker. Super tevreden, hoef veel minder grootlicht te gebruiken.

[Voor 14% gewijzigd door -Bas op 30-03-2021 09:59]

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
-Bas schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:13:
En nog even de beloofde foto in het donker. Super tevreden, hoef veel minder grootlicht te gebruiken.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, maar zijn dit nou projector of juist reflectorlampen?

Edit: ah..... antwoord gevonden in onderstaand bericht. Dat dacht ik al.
-Bas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:48:

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 27-03-2021 21:27]

• san1999der
-Bas schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:13:

[Afbeelding]
Mooi bas 😉

• san1999der
13art schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:50:

[Afbeelding]

Leds moeten soms wat scheef bij lens koplampen

Al lijkt het prima op de foto ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
Ja hoor de cn360 merk heeft de eerste setje met de nieuwe osram chip

https://www.cn360led.com/product/M2PO-H7-LED-Headlight.html

Deze chip is compacter en daardoor meer geschikt voor reflector koplampen maar is wel heel krachtig bij headlight revolution was morimoto al ermee bekend

Zodra deze voor bestellen beschikbaar is zal ik hem zeker uitesten

• -Bas
san1999der schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:22:
Ja hoor de cn360 merk heeft de eerste setje met de nieuwe osram chip

https://www.cn360led.com/product/M2PO-H7-LED-Headlight.html

Deze chip is compacter en daardoor meer geschikt voor reflector koplampen maar is wel heel krachtig bij headlight revolution was morimoto al ermee bekend

Zodra deze voor bestellen beschikbaar is zal ik hem zeker uitesten
[Afbeelding]
Wat maakt deze beter geschikt voor een reflectorlamp? Behalve dat die compacter is? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
-Bas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:43:
[...]

Wat maakt deze beter geschikt voor een reflectorlamp? Behalve dat die compacter is? :)
Ja deze is ontworpen voor reflector natuurlijk doen de f5c plus etc ook prima
maar iets meer geschikt voor lens

hopelijk snel beschikbaar zal ze dan met f5c plus vergelijken

• servies

servies

Veni Vidi Servici

san1999der schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:32:
[...]

Ja deze is ontworpen voor reflector natuurlijk doen de f5c plus etc ook prima
maar iets meer geschikt voor lens
Waar staat dat dat deze is ontworpen voor reflector, ik kan het nergens vinden.

Ik vind de website ook een beetje tegenstrijdig op sommige punten: dan weer 6000 Lumen, dan weer 4000. Dan weer 6000K lichttemperatuur en dan weer 6500K...

• Rob070
Ik heb de f5c led ook binnen gehad! In slechts 7 dagen geleverd en voor een mooi prijsje😁

Als ik ze heb ingebouwd dan zal ik even de foto's uploaden.

• san1999der
servies schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:42:
[...]

Waar staat dat dat deze is ontworpen voor reflector, ik kan het nergens vinden.

Ik vind de website ook een beetje tegenstrijdig op sommige punten: dan weer 6000 Lumen, dan weer 4000. Dan weer 6000K lichttemperatuur en dan weer 6500K...
De led chip zelf is van osram en deze zit ook op de nieuwste morimoto set uit de tests van die led lampen blijkt dat het beeld strakker is in reflector koplampen ;)

• Vanitas1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13-06 21:36
@-Bas zei dat ik dit even het beste hier kon vragen, dus bij deze even de volgende vraag:

Eerder in de week een nieuwe set ingebouwd (F5C Plus), echter twijfel ik over de lampen. Ik heb twee foto’s bijgevoegd, één schijnt op de muur en de ander gewoon op de weg. Er lijkt wel HEEL VEEL strooilicht te zijn. Al moet ik dan wel weer zeggen dat het licht op de weg prima lijkt.

Wat vinden jullie? Zou ik de lampen horizontaal moeten draaien? Ze staan nu als rechtopstaand | erin in plaats van liggend -

Edit: Ik heb in mijn Ford Focus Rally edition uit 2006 reflectoren zitten btw!

[Voor 4% gewijzigd door Vanitas1996 op 11-04-2021 15:41]

• BadEendTerror
Ik heb het idee dat de lampen te hoog staan, zou je ook een foto kunnen plaatsen dat je een aantal meter van een muur af staat?

• Vanitas1996
BadEendTerror schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:20:
Ik heb het idee dat de lampen te hoog staan, zou je ook een foto kunnen plaatsen dat je een aantal meter van een muur af staat?
Kan ik vanavond wel eens doen! Ik moet zeggen dat de lampen op de normale hoogte te hoog stonden (knipperende tegenliggers). Ik heb ze toen een klein beetje lager afgesteld en toen knipperde niemand meer.

Ik deel vanavond even een foto als ik op een paar meter afstand sta, hoe veel is het beste? Volgens mij een meter of 3-5 of niet?

Edit: stond op de “grote strooilicht” foto wel maar 50cm - 1 meter van de muur.

[Voor 6% gewijzigd door Vanitas1996 op 11-04-2021 14:27]

• BadEendTerror
Ja, dat is voldoende.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:24

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[quote]Vanitas1996 schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:14:
Edit: Ik heb in mijn Ford Focus Rally reflectoren zitten btw![/quote]
Wat moet ik me daarbij voorstellen :?

/EDIT :
Vanitas1996 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:40:
Whoops! Ik bedoelde te zeggen dat ik een Ford Focus Rally Edition heb waar reflectoren in zitten! Ik zal het even aanpassen!
LOL! OK! Never mind! :D

[Voor 39% gewijzigd door nero355 op 11-04-2021 15:46]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vanitas1996
nero355 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:24:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen :?
Whoops! Ik bedoelde te zeggen dat ik een Ford Focus Rally Edition heb waar reflectoren in zitten! Ik zal het even aanpassen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob070
Ik heb de f5c ook gemonteerd.
Tot nu toe ben ik wel tevreden. Ze geven mooi wit licht en ze geven een iets breder licht dan mij xenon set.

Ik had wat foto's gemaakt maar omdat achteraf bleek dat ik een led lamp niet ver genoeg erin had gezet heb ik geen goeie vergelijking. Heb wel een foto van een eerder moment met xenon en van gister met de f5c led

Xenon 5500k H1 35w

F5c led h1 60w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vanitas1996
Net foto’s gemaakt van de lampen. Wellicht dat ik de lampen zal moeten draaien. Maar die uitschijn is wel wat aan de felle kant denk ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob070
Vanitas1996 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:25:
[...]

Net foto’s gemaakt van de lampen. Wellicht dat ik de lampen zal moeten draaien. Maar die uitschijn is wel wat aan de felle kant denk ik?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe was het lichtbeeld met de halogeen lampen erin? Als je toen ook al wat strooilicht had dan word het nu alleen maar versterkt omdat deze lampen meer licht geven.

Ik zou de lampen draaien tot je het beste lichtbeeld hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat ziet er inderdaad uit als heel veel strooilicht. Daar ga je je medeweggebruikers niet blij mee maken.
Inderdaad maar even draaien en kijken wat daar het effect van is. Buiten het strooilicht is het lichtbeeld sowieso niet super zou ik denken, maar goed ik ben al jaren verwend met lenzen dus wellicht verwacht ik een iets te strak lichtbeeld bij projectoren

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Lichtbeeld is totaal niet goed! Even de lampen draaien tot het lichtbeeld goed is. Hoe dat lichtbeeld eruit moet zien kan je in dit topic vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisb1
Ik heb een setje van Ali een tijd geleden gekocht alleen heb ik van de week ze er definitief uitgehaald.
Hoewel ze extreem goed licht geven bij donker kwam ik er achter dat als het regent ik praktisch rij zonder verlichting.

In de storm (2e paasdag) midden op de afsluitdijk rond 21:00 in de hagel de koplampen staan te vervangen is geen pretje kan ik je zeggen :D Had de kabels met tie-wrap's vast gezet dus mijn lol kon niet op _/-\o_ 8)7

Hebben meer mensen hier ervaring mee in combinatie met regen dat het wegdek totaal niet verlicht lijkt te worden?

[Voor 7% gewijzigd door Dennisb1 op 13-04-2021 11:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:59:
Ik heb een setje van Ali een tijd geleden gekocht alleen heb ik van de week ze er definitief uitgehaald.
Hoewel ze extreem goed licht geven bij donker kwam ik er achter dat als het regent ik praktisch rij zonder verlichting.

In de storm (2e paasdag) midden op de afsluitdijk rond 21:00 in de hagel de koplampen staan te vervangen is geen pretje kan ik je zeggen :D Had de kabels met tie-wrap's vast gezet dus mijn lol kon niet op _/-\o_ 8)7

Hebben meer mensen hier ervaring mee in combinatie met regen dat het wegdek totaal niet verlicht lijkt te worden?
De weg wordt wel verlicht alleen zie je het minder goed. Hoe geler het licht hoe meer contrast je ziet. Led licht is vrij wit en hierdoor geeft het minder contrast en dat valt extra op bij slechtere weersomstandigheden.

...

• Dennisb1
13art schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:08:
[...]

De weg wordt wel verlicht alleen zie je het minder goed. Hoe geler het licht hoe meer contrast je ziet. Led licht is vrij wit en hierdoor geeft het minder contrast en dat valt extra op bij slechtere weersomstandigheden.
Dus eigenlijk is een LED lamp met 6500K helemaal geen goede optie?
Wat is dan wel een goed advies om te nemen dat je
1) beter licht hebt dan H7 lampjes
2) tijdens alle weer condities goed zicht

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:23:
[...]

Dat moet ieder voor zich bepalen. Hoe vaak rijd je door de regen en hoe vaak rijd je door het donker?
Ikzelf zit niet zo vaak in noodweer en prefereer dus meer licht en witter licht waardoor dit minder vermoeiend is voor de ogen dan minder licht, meer vermoeiend voor de ogen voor de keren dat ik in de regen rijd.

...

• Dennisb1
13art schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:25:
[...]

Dat moet ieder voor zich bepalen. Hoe vaak rijd je door de regen en hoe vaak rijd je door het donker?
Ikzelf zit niet zo vaak in noodweer en prefereer dus meer licht en witter licht waardoor dit minder vermoeiend is voor de ogen dan minder licht, meer vermoeiend voor de ogen voor de keren dat ik in de regen rijd.
Donker is juist extreem veel bij mij, al hangt dat wel beetje af wanneer de zon onder gaat natuurlijk. De lampen heb ik overdag ook niks aan.

Tja, hoe vaak regent het in NL... ik wil voor alle weersinvloeden gewoon goed zicht hebben. _/-\o_

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:50:
[...]

Donker is juist extreem veel bij mij, al hangt dat wel beetje af wanneer de zon onder gaat natuurlijk. De lampen heb ik overdag ook niks aan.

Tja, hoe vaak regent het in NL... ik wil voor alle weersinvloeden gewoon goed zicht hebben. _/-\o_
Je zou kunnen kijken naar setjes met geel licht. Er zijn ook setjes waar je een huls om zet met geel folie waardoor het licht meer geel wordt en hiermee mee contrast krijgt. Maar goed, buisjes met folie om de lamp heen zetten klinkt mij niet aantrekkelijk in de oren.
Wellicht is dan toch gewoon halogeen voor jou de beste oplossing. Eventueel de lampen met een iets hogere helderheid (=kortere levensduur).

...

• Rob070
Misschien zoiets proberen?

€ 30,80 15%OFF | Dawnknight K4S H7 HB3 9005 H1 H11 4300K Auto Led Gloeilamp H8 HB4 9006 Mistlamp Lamp 12V Turbo Led Auto Verlichting Koplamp Kit
https://a.aliexpress.com/_mMQkvsF

• -Bas
Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:59:

Fijn aan de ogen is het niet met het witte licht tijdens een regenbui. Echter durf ik wel te stellen dat ondanks dat het niet fijn oogt, dat ik wel degelijk meer zie dat met mijn vorige halogeenlampen. Ook tijdens regenbuien.

Het comfort dat je hebt tijdens droog weer is mij dat wel waard. Het regent ook maar 7% van de tijd in Nederland. Daarbij is het dan ook nog nieteens altijd donker. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Dennisb1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:23:
[...]

Een lagere lichttemperatuur... dus maximaal zo'n 5500K...

• san1999der
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Licht beeld is prima natuurlijk is strooilicht altijd aanwezig zolang het vooral naar boven gaat of zijkanten is niet zo erg ook raad ik met led helder koplampen aan dus geen gepolijste /doffe dit geeft strooilicht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• san1999der
Rob070 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:50:
Misschien zoiets proberen?

€ 30,80 15%OFF | Dawnknight K4S H7 HB3 9005 H1 H11 4300K Auto Led Gloeilamp H8 HB4 9006 Mistlamp Lamp 12V Turbo Led Auto Verlichting Koplamp Kit
https://a.aliexpress.com/_mMQkvsF
Zulke type kort gehad hellaas niet goeie chip en positie is niet correct

• san1999der
servies schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
[...]

Idd tussen 5500-5700 beste

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Er komt geen licht in de stukken die schuin omhoog schijnen, dat moet wel. Dus is het lichtbeeld niet goed!

[Voor 3% gewijzigd door BadEendTerror op 13-04-2021 18:54]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vanitas1996
Rob070 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:12:
[...]

Hoe was het lichtbeeld met de halogeen lampen erin? Als je toen ook al wat strooilicht had dan word het nu alleen maar versterkt omdat deze lampen meer licht geven.

Ik zou de lampen draaien tot je het beste lichtbeeld hebt.
Net dus inderdaad even zitten pielen! Zit inderdaad nog wat strooilicht op, maar nu is het een normale hoeveelheid. Stukken beter zo!

Zijn dus de F5C plus, deze zijn prima te gebruiken icm reflector lampen! Heb ze nu dus in een Ford Focus hatchback van 2006 zitten (voor wie het wilt weten voor de toekomst hehe).

[Voor 9% gewijzigd door Vanitas1996 op 13-04-2021 21:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BadEendTerror
Met dit lichtbeeld kom je wel door de APK. Sommige LED lampen zijn ook gewoon te fel voor reflector koplampen.

• Vanitas1996
BadEendTerror schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:19:
Met dit lichtbeeld kom je wel door de APK. Sommige LED lampen zijn ook gewoon te fel voor reflector koplampen.
Mooi om te horen! Deze zijn kwa felheid inderdaad wel volgens mij de max, maar zitten nu prima!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:13:
[...]

Mijn ervaring(weliswaar met xenon) is idd. dat een kleur temp. tussen de 4000k en 5000k toch het beste contrast geeft. Ik heb ook gereden met 5500k en 6000k, maar tijdens regen of mistig weer, was de opbrengst gewoon een stuk minder. Mijn favoriet blijft toch 4300k voor all round. Maar volgens mij bijna niet te krijgen in LED, althans niet bij de Chinese aftermarket setjes.

• Rob070
kendo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:44:
[...]

Mijn ervaring(weliswaar met xenon) is idd. dat een kleur temp. tussen de 4000k en 5000k toch het beste contrast geeft. Ik heb ook gereden met 5500k en 6000k, maar tijdens regen of mistig weer, was de opbrengst gewoon een stuk minder. Mijn favoriet blijft toch 4300k voor all round. Maar volgens mij bijna niet te krijgen in LED, althans niet bij de Chinese aftermarket setjes.
4300k is meestal wat fabrieksaf in auto's zitten met xenon. Hier haal je vaak ook de meeste opbrengst uit kwa lumen. Al is het minimaal!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb laatst een setje F5C-lampen binnen gekregen (H7-fitting) die ik in m'n Peugeot 207 wil zetten.

Het probleem is dat ik te weinig ruimte heb achter de koplampen om ze erin te krijgen... De 'clip' moet om het beugeltje heen, maar de lamp schuift alleen recht in de beugel en ik heb niet genoeg ruimte achter de koplamp om hem recht erin te schuiven.

Ik kan de lamp wel met beugel en al in de armatuur krijgen (want dan kan ik hem er scheef erin schuiven), maar dan krijg ik de clip er niet omheen, want de achterkant van de lamp (met heatsink) is veel te lomp.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Het lijkt me een beetje teveel van het goede om de hele koplamparmatuur los te halen hiervoor.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
kendo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:44:
[...]

HLXG heeft ze wel, heb daar de 4300k, 5000k en onlangs de 6000k van besteld.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Compizfox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:57:
Ik heb laatst een setje F5C-lampen binnen gekregen (H7-fitting) die ik in m'n Peugeot 207 wil zetten.

Het probleem is dat ik te weinig ruimte heb achter de koplampen om ze erin te krijgen... De 'clip' moet om het beugeltje heen, maar de lamp schuift alleen recht in de beugel en ik heb niet genoeg ruimte achter de koplamp om hem recht erin te schuiven.

Ik kan de lamp wel met beugel en al in de armatuur krijgen (want dan kan ik hem er scheef erin schuiven), maar dan krijg ik de clip er niet omheen, want de achterkant van de lamp (met heatsink) is veel te lomp.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Het lijkt me een beetje teveel van het goede om de hele koplamparmatuur los te halen hiervoor.
Het werkt bij mij nu anders maar bij een andere auto met klemmetjes had ik het klemmetje los/er uit gehaald, lamp er in gezet en daarna de klem terug gezet.

...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag voor het eerst in het donker gereden met de F5c lampen. Ten opzichte van de F3 lampen geven deze een hoop meer licht, althans zo lijkt het. Krijg de indruk dat de focus nu meer op het midden voor de auto ligt. Bij de F3 leek de zijkant van de weg wat meer verlicht te worden.
Nu de hele rit gehad dat ik dacht: wow wat een bak licht. Bij de F3 led lampen had ik dit niet daar mocht het bij mij wel wat feller.

...

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True