Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:30

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Ik heb ze gemaild en kreeg als reactie dat Hilox de exclusief distributeur is voor de K6F lamp voor NL.
Maar misschien lukt het wel via jou contactpersoon. Zou je me die kunnen sturen via PM?
Done.
Kan natuurlijk zijn dat ze gestopt zijn te leveren aan particulieren. Dat K6F is hier in ieder geval niet ruim vertegenwoordigd als ik Google mag geloven.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Nu online
MIsschien een idee om een lijst te maken met LED lampen die wel en niet storen op de radio etc?
Buiten de ferriet kernen schijnt een betere driver ook een oplossing te zijn.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 27-10-2018 16:15 (3%)

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-03 20:56
BadEendTerror schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:14:
MIsschien een idee om een lijst te maken met LED lampen die wel en niet storen op de radio etc?
Buiten de ferriet kernen schijnt een betere driver ook een oplossing te zijn.
Dat is wel een goed idee, alleen is het minder eenvoudig dan het lijkt.
Zelf heb ik bv wel storing met de Nighteye, maar is deze al enorm afgenomen nadat ik de ballasten (?) heb verplaatst. Op sommige radio stations verneem ik het niet eens, daarnaast sluit ik niet uit dat het ook per auto nog enorm zal verschillen.

• Demiesehv
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-03 23:19
Ik heb nu deze led lampen er in zitten.
EURS Auto Koplamp Lamp H1 H3 H4 H7 H11 9005 HB3 9012 9006 HB4 LED Koplamp Auto Kit LUXEON ZES LUMILED Chips 6500 k 50 w 8000LM
https://s.click.aliexpress.com/e/Lvf2pMc

Beeld is prima.
Maar heb niet het iddee dat ik echt veel licht heb.
Nh zie ik inmiddels setjes met meer lumen voorbij komen van bv nighteye.
Gaan die meer licht opleveren of moet ik dan toch over naar xenon.

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:43
Ben mij hier ook maar eens in het verdiepen. Golf MK7.5 bezitter die meer licht wil dan de Osram night breakers. Het ouder worden helpt ook niet echt.
Zelf had ik liever fabrieks-led gewillen maar daar doordat ik onmiddelijk een auto moest hebben heeft het lot daar anders over beslist.

Ben al wat aan het zoeken geweest, maar veel reclame tegengekomen en niet echt ervaringen. Er is iets dat mij aanstaat, maar waar ik geen enkele ervaring over vind wat zeer vreemd is en voor mij dus twijfelachtig overkomt om dergelijke dingen te kopen. Ik zit nog met fabriekswaarborg tot 2022 en dat wil ik zo houden. Ook het feit dat die dingen niet CE gekeurd zijn en ik in Belgie woon is misschien een issue.

Zoals deze vind ik er nog een paar. Lijkt mij zeer handig, draai uit en draai in en klaar. Maar mis ik iets?
https://www.lightec-autos...-led-headlight-h7-upgrade

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Luke-san schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:38:
.....
Zoals deze vind ik er nog een paar. Lijkt mij zeer handig, draai uit en draai in en klaar. Maar mis ik iets?
https://www.lightec-autos...-led-headlight-h7-upgrade
Heb zelf de Golf niet, maar nee ik denk niet dat je iets mist. Het enige wat waarschijnlijk extra nog moet gebeuren is het netjes weg werken van de ballasten/drivers die er bij zitten. Verder zal het redelijk plug en play zijn. Aangezien ze aangeprezen worden voor jouw specifieke Golf zal er denk ik ook wel voldoende ruimte achter je koplampen zitten om de koelelementen die aan de lamp vast zitten kwijt te kunnen.

• gehaktstaaf
Voordat je ze bestelt, ik meen hier in het topic eens gelezen te hebben dat de Golf 7.5 een andere pasvorm qua lichtbronnen heeft dan de 7. Dus geschikt voor de 7 wil niet zeggen dat het ook in de 7.5 gaat passen.
Voor de rest niks meer als mijn voorganger al zegt, lichtbronnen vervangen, ballasten plaatsen, stekkertjes erin en klaar.

• martijnr17
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:07
sloth schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:36:
Hier nooit enige last van gehad. Ik heb deze H7 Lumileds gebruikt. Dit zijn de LEDs die ook altijd door @Joopieboy worden aangeraden en ik kan begrijpen waarom. Top lichtbeeld en nooit problemen mee gehad.

Mijn setje is overigens te koop. Slechts 4 maanden gebruikt (zomer, weinig branduren) en gaat weg wegens andere auto met OEM leds, anders zou ik ze nooit verkopen.
Ik heb dezelfde leds h7 van de week in mijn Mondeo gezet maar helaas wel storing op dab+.
Ferriet zit er nu om de hele aanvoer kabel maar ontvangst blijft minder. FM werkt wel gewoon.
gehaktstaaf schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Dat is wel een goed idee, alleen is het minder eenvoudig dan het lijkt.
Zelf heb ik bv wel storing met de Nighteye, maar is deze al enorm afgenomen nadat ik de ballasten (?) heb verplaatst. Op sommige radio stations verneem ik het niet eens, daarnaast sluit ik niet uit dat het ook per auto nog enorm zal verschillen.
Wat heb je met de ballasten/ drivers gedaan om de storing minder te maken?

martijnr17 wijzigde deze reactie 29-10-2018 22:09 (24%)

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:43
gehaktstaaf schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:43:
Voordat je ze bestelt, ik meen hier in het topic eens gelezen te hebben dat de Golf 7.5 een andere pasvorm qua lichtbronnen heeft dan de 7. Dus geschikt voor de 7 wil niet zeggen dat het ook in de 7.5 gaat passen.
Voor de rest niks meer als mijn voorganger al zegt, lichtbronnen vervangen, ballasten plaatsen, stekkertjes erin en klaar.
De Golfjes, in algemeen de VW's, zijn iets anders. Die werken met een systeem dat de lamp in een houder past en die je er zo moet inschroeven. Nu bij een led is er volgens mij al geen ballast maar een driver en bij de meeste leds zitten deze op de achterkant van de H7. Kwestie enorme stromen, en dus verlies over kabels beperken.
Veel verkopers, maar weinig te vinden op het net met resultaten of ervaringen.

• gehaktstaaf
martijnr17 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:02:
Wat heb je met de ballasten/ drivers gedaan om de storing minder te maken?
Ik had ze eerst nogal haastig gemonteerd. Ze zitten nu zo ver mogelijk weggewerkt als dat de bedrading toe liet. Dus de grotere afstand tot de andere stroomlopen maakt het verschil denk ik. Overigens verneem ik nog steeds wel een verschil op de FM tussen verlichting aan of uit, maar stukken minder dan vooraf. Nu is het nog wachten op de ferrieten.

• martijnr17
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:07
Ik ga mijn h7 leds weer verkopen.* Kan helaas niet leven met de storing op de dab+ op FM geen problemen gehad. Als ik ergens een hekel aan heb is het storing op een radio vandaar de dab+.

* Post aangepast omdat dit VV is, niet VA (Vraag & Aanbod)...

Albantar wijzigde deze reactie 09-11-2018 09:24 (28%)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
gergs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

[...]

Ik zou liegen als ik zeg dat ik de hele 43 pagina's heb gelezen maar ik heb de beginpost een meer dan 10 pagina's doorgebladerd. Alhoewel ik weet dat veel autofabrikanten over zijn gegaan naar led, aftermarket is nog steeds een vraagteken voor mij. Ik heb wat foto's doorgenomen, en ja, ziet er goed uit dat het wit is, maar op de weg is het verschil niet veel.
Echt een klein verschil hoor.. al moet ik wel zeggen dat ik ze er niet meer in heb. Eruit gehaald ivm apk, ivm storing op dashboard. Daarna niet meer teruggezet, en verkocht aan @MartijnAbel
Al zit ik met de donkere dagen wel na te denken over Eklight k6f.

Halogeen

Led:

GAIAjohan wijzigde deze reactie 08-11-2018 20:32 (14%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Ik heb het idee dat de ontwikkeling van de after market led een beetje stil ligt. Na meer dan een jaar zijn er voor zover ik weet nog geen leds uitgebracht die meer licht geven dan de lumileds die veel gebruikt worden. Of is iemand anders al iets tegen gekomen wat echt een duidelijke verbetering is?

Dan heb je denk ik de Ultinon lampen gemist van Philips denk ik? :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:06:
Dan heb je denk ik de Ultinon lampen gemist van Philips denk ik? :)
Heb nu een stuk of 5 sites geopend die die lampen verkopen, maar enige wat ik zie is de claim 200% meer licht. Maar zo'n kreet zegt niet zo heel veel natuurlijk. Sterker nog, dat maakt me juist meer achterdochtig in de zin van dat de prijs opgedreven wordt omdat er de naam Philips op staat maar dat de meerwaarde er niet, of minimaal is.

Ben nog niet overtuigd ;)

Edit:
Bij deze set wordt gesproken over 3x de opbrengst van halogeen. Dat zou 300% zijn. Dus alweer 100% meer dan die Philips dingen. Niet dat ik die '3x de opbrengst' kreet geloof, maar meer om aan te geven dat 200% niet echt heel overtuigend klinkt.

l3art wijzigde deze reactie 09-11-2018 07:54 (24%)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:58

servies

Veni Vidi Servici

l3art schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:45:
[...]

Heb zelf de Golf niet, maar nee ik denk niet dat je iets mist. Het enige wat waarschijnlijk extra nog moet gebeuren is het netjes weg werken van de ballasten/drivers die er bij zitten.
Als je de fotos op de website bekijkt lijkt het er op dat er geen externe driver bij zit, dat is denk ik wat hij bedoelt met iets missen...
Nog zo'n voorbeeld:
https://hilox.eu/h15-xtr-s-led-kit-5700k-hilox-evolution-duo
Ik heb zelf een Skoda Rapid en zit ook over aftermarket LED te denken, maar de ruimte die ik heb is zo beperkt...

servies wijzigde deze reactie 09-11-2018 08:16 (4%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
servies schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:15:
[...]

Als je de fotos op de website bekijkt lijkt het er op dat er geen externe driver bij zit, dat is denk ik wat hij bedoelt met iets missen...
Nog zo'n voorbeeld:
https://hilox.eu/h15-xtr-s-led-kit-5700k-hilox-evolution-duo
Ik heb zelf een Skoda Rapid en zit ook over aftermarket LED te denken, maar de ruimte die ik heb is zo beperkt...
Zou kunnen, alleen had ik het in mijn eerdere bericht over de lichtopbrengst, dat daar weinig vooruitgang in lijkt te zitten. :)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb destijds, ca. een jaar geleden, met wat verschillende typen H7 LEDs gepoogd mijn auto van meer licht op de weg, te voorzien.

Alleen met de HB4 (NightEye A344) LEDs is dat gelukt. Daar speelde de inbouwruimte geen rol. Ruimte zat in mijn mistlampunits.
Maar voor groot- en dimlicht H7 (zowel NightEye alsmede DMEX) kreeg ik de units gewoon niet passend in mijn koplamp reflectorbehuizing. :-(

Heb heel eventjes proefgereden, waarbij ik de LEDs provisorisch had vastgezet, en wel degelijk meer licht op de weg, dan met de H7 halogeen.

M.a.w. er is wel vooruitgang qua lichtopbrengst met retrofit LEDs, maar nog geen vooruitgang qua inbouw perikelen. Die achterzijde met koelvlerken en/of -ribben, blijft een probleem.
hier wat plaatjes: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157689651134185

Mooie Plaatjes   

• BadEendTerror
  • Nu online
EKlight levert helaas definitief geen K6F lampen meer aan NL buiten Hilox om.
Maar via een ander land en andere leverancier zou het misschien nog wel kunnen.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:55:
EKlight levert helaas definitief geen K6F lampen meer aan NL buiten Hilox om.
Maar via een ander land en andere leverancier zou het misschien nog wel kunnen.
Dat is jammer.

• BadEendTerror
  • Nu online
Wel apart dat dit NL bedrijf ze dan wel kan aanbieden.
https://www.gm-tuningpart...ed-dimlicht-k6f-h7-6000k/

• Frontysco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:43
Vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan, daarvoor kan je terecht in https://tweakers.net/aanbod/.

Momenteel rijd ik een IS300H waar fabrieksaf Xenon in zit. Deze ga ik natuurlijk niet vervangen voor LED :9

deepbass909 wijzigde deze reactie 19-11-2018 16:38 (46%)

• BadEendTerror
  • Nu online
Mijn auto heeft ook af fabriek xenon maar ik vind de reikwijdte nogal tegenvallen. Het betreft hier een golf 7.
Heb jij dat ook met je lexus frontysco?

BadEendTerror wijzigde deze reactie 19-11-2018 15:06 (15%)

• Frontysco
  • Registratie: september 2005
BadEendTerror schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:44:
Mijn auto heeft ook af fabriek xenon maar ik vind de reikwijdte nogal tegenvallen. Het betreft hier een golf 7.
Heb jij dat ook met je lexus frontysco?
Ik merk wel duidelijk een lijn waar het stopt wat ik bij LED niet zag echter is het mij niet opgevallen dat dit niet afdoende is.

Daarbij moet ik wel zeggen dat er automatisch grootlicht functie opzit dus zodra er niet voldoende licht is gaat die vanzelf aan.

Ik heb de IS nu net een paar weken en de donkere dagen komen er net aan, wellicht veranderd dat mijn mening nog.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Wat denken jullie, zouden hier echte Lumileds Luxeon leds op zitten?
https://www.ebay.de/itm/2...eadlight-Kit/391907712636

Lijken mij mooie vervangers voor mijn HB3 dimlicht.

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 23-11-2018 21:41 (15%)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@nokiaan958GB denk 't niet.
Er staat in de omschrijving: " COB CREE LED"

Mooie Plaatjes   

Leds zijn idd te groot, geen tekst op de print, positie is anders, het 'heuveltje' is anders qua positie en qua grootte. Plus het koelblok is niet herkenbaar voor de Lumiled sets die ik ken. :)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ah, jammer :$

Bedankt voor het meekijken d:)b

De originele halogeenlampen zijn 60W per stuk
Deze zijn 50W/8000lm per stuk
Zou ik mij hier een buil aan vallen? Zou deze 50W led koeler blijven dan 60W halogeen :?

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 23-11-2018 23:21 (63%)

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:25

Maegrim

Lokführer

volgens mij heeft m'n pa die en is hij er blij mee

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

nokiaan958GB schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:08:
Ah, jammer :$

Bedankt voor het meekijken d:)b

De originele halogeenlampen zijn 60W per stuk
Deze zijn 50W/8000lm per stuk
Zou ik mij hier een buil aan vallen? Zou deze 50W led koeler blijven dan 60W halogeen :?
Voor een tientje meer haal je de Lumileds die wel iets meer opbrengst hebben. Specs kloppen gewoon niet, 25W per lamp is realistischer en qua echte lumens, ik heb de Lumileds in de motor zitten en 1x lampje doet net even iets minder opbrengst dan een auto met xenon. Xenon zit rond de 1450-1500 Lumen per lamp, maal twee dus een 2900-3000, dan zou ik zeggen 2800 Lumen realistisch.

https://www.ebay.com/itm/...s-Luxeon-ZES/202357578011

Joopieboy wijzigde deze reactie 24-11-2018 07:59 (8%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ja, heb helemaal gelijk.
Vanaf 22 euro koop ik eigenlijk nooit buiten de EU vanwege de mogelijke navordering van omzetbelasting.

Nog even wachten tot de dollar iets verder daalt :+

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 24-11-2018 19:59 (17%)

Het is China...

• nokiaan958GB
  • Niet online
Weet ik.

Ik krijg als ik op je link klik een bedrag van US $28.99 in het scherm ;)

Raar trouwens is dat (meestal shop ik vanuit eBay.de) als ik zoek op deze ledlamp, deze niet wordt getoond. Ook niet als ik links "wereldwijd" aanvink.
Uh, ja? Als je shopt bij een chinees krijg je bij de wereldwijde eBay gewoon de US prijs te zien. Dat heeft niet te maken dat het uit de states komt (item location China staat er) en dat je dus last krijgt van heffingen.

• BadEendTerror
  • Nu online
Zijn de leds van de volgende 2 links uitgerust met echte Lumileds Z ES?

https://www.aliexpress.co...74-4b32-9cc7-af49c01bf920

https://www.aliexpress.co...74-4b32-9cc7-af49c01bf920

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:44
Volgens de beschrijving wel :+ Of ze echt zijn is op een plaatje niet in te schatten. Dan moet je de reviews in duiken en eventuele foto's bij de reviews bekijken.
Je eerste link heeft overigens al veel feedback ontvangen (1035 feedback waarvan 89% 5 sterren).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• BadEendTerror
  • Nu online
Ik heb al een manier gevonden om toch aan de K6F lampen te komen, door ze te laten versturen naar een adres in België. Als je niemand kent die in België of Duitsland woont kan je ze ook via http://www.huifkarverzendservice.nl naar Nederland laten komen.
Dan laat je de lampen versturen naar Duitsland en zei regelen de verzending naar NL.

De reviews op aliexpress zijn vaak erg onduidelijk of er staat bijna niks in.
.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 02-12-2018 11:28 (11%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:25:
Ik heb al een manier gevonden om toch aan de K6F lampen te komen, door ze te laten versturen naar een adres in België. Als je niemand kent die in België of Duitsland woont kan je ze ook via http://www.huifkarverzendservice.nl naar Nederland laten komen.
Dan laat je de lampen versturen naar Duitsland en zei regelen de verzending naar NL.

De reviews op aliexpress zijn vaak erg onduidelijk of er staat bijna niks in.
.
En dan bestel je ze wel zelf bij EK Light?
Ik heb helaas nooit meer reactie van ze gekregen.

• BadEendTerror
  • Nu online
Dan bestel ik ze wel zelf bij EKlight inderdaad.
Je kan ze bestellen via ivy @eklight.com

BadEendTerror wijzigde deze reactie 04-12-2018 12:00 (31%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:47:
Dan bestel ik ze wel zelf bij EKlight inderdaad.
Je kan ze bestellen via ivy@eklight.com
Hoeveel heb je er voor moeten betalen?
Heb je ze kunnen vergelijken met andere setjes?

• BadEendTerror
  • Nu online
46 euro inclusief verzenden met China Post, met TNT kan ook maar dan heb je ongeveer 4 euro extra verzendkosten en moet je sowieso extra kosten betalen voor inklaring en BTW.
Ik heb het bedrag op de factuur zodanig laten zetten dat ik binnen de vrijstelling val. Ik heb ze nog niet kunnen vergelijken.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 03-12-2018 11:42 (9%)

• Geronimoos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:41
Dank voor het delen van deze route, wel interessant. Via de shop van Eklight op Aliexpress zijn de sets ook nog verkrijgbaar, maar wel min order van 10 sets.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:30:
46 euro inclusief verzenden met China Post, met TNT kan ook maar dan heb je ongeveer 4 euro extra verzendkosten en moet je sowieso extra kosten betalen voor inklaring en BTW.
Ik heb het bedrag op de factuur zodanig laten zetten dat ik binnen de vrijstelling val. Ik heb ze nog niet kunnen vergelijken.
Hmm ok heb gemaild, maar nog geen reactie ontvangen van Ivy ...
Voor 46 euro wil ik ook wel een setje bestellen, maar ja dan moeten ze wel reageren....
Woon jij overigens zelf in België?

l3art wijzigde deze reactie 04-12-2018 21:18 (11%)

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:05
Pfff. Ik zoek goede leds voor m'n 2013 Toyota Auris. Alles voor 2013 had H11, mijn versie blijkt HIR2 9012 lampen te hebben. Laat nou net deze lamp minder beschikbaar zijn.
Heeft iemand hier een goede link voor Lumileds op 9012 voet? Heb er tot nu toe geen gevonden met groot verkoop aantal en goede reviews.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:44
@ixl85, bij mij pa heb ik vier van deze jongens (H11) geïnstalleerd:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dQ3162J
9012 (HIR2) staat ertussen ≠ aan de H1R2 9012 in jouw bericht. Ik weet niet of er ergens een typo zit of dat dit daadwerkelijk twee verschillende aansluitingen zijn.
Overigens, is er geen adapter kabel beschikbaar van jouw aansluiting naar een andere, breder beschikbare aansluiting?

Mijn pa is er erg tevreden over, goede kwaliteit, goede lichtopbrengst en de LEDs lijken echte Z ES te zijn. Ze staan al een tijdje op Aliexpress, de eerste twee heb ik half maart besteld en de andere twee begin juli. Daarmee valt het aantal reviewers (28) me wel tegen (maar heb zelf ook nog geen review geplaatst moet ik zeggen :$).

Op een ander forum heb ik wel wat foto's staan in vergelijking met een Pilot xenon set: https://www.motor-forum.n...nter.428763/post-28673144
Vanwege de korte afstand tot de schutting is het moeilijk om het lichtbeeld te beoordelen, maar het lijkt beter te zijn dan de Xenon set.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:05
alesandro_46 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:06:
@ixl85, bij mij pa heb ik vier van deze jongens (H11) geïnstalleerd:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dQ3162J
9012 (HIR2) staat ertussen ≠ aan de H1R2 9012 in jouw bericht. Ik weet niet of er ergens een typo zit of dat dit daadwerkelijk twee verschillende aansluitingen zijn.
Overigens, is er geen adapter kabel beschikbaar van jouw aansluiting naar een andere, breder beschikbare aansluiting?

Mijn pa is er erg tevreden over, goede kwaliteit, goede lichtopbrengst en de LEDs lijken echte Z ES te zijn. Ze staan al een tijdje op Aliexpress, de eerste twee heb ik half maart besteld en de andere twee begin juli. Daarmee valt het aantal reviewers (28) me wel tegen (maar heb zelf ook nog geen review geplaatst moet ik zeggen :$).

Op een ander forum heb ik wel wat foto's staan in vergelijking met een Pilot xenon set: https://www.motor-forum.n...nter.428763/post-28673144
Vanwege de korte afstand tot de schutting is het moeilijk om het lichtbeeld te beoordelen, maar het lijkt beter te zijn dan de Xenon set.
Dank voor de info! Heb het aangepast. Wist eigenlijk wel dat het HIR2 was maar een youtuber zei H one R, en dat is hardnekkig blijven hangen... :( :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Kwam deze setjes nog tegen:
https://www.xenonjan.nl/W...Lumileds-10000-lumen.html
https://www.xenonjan.nl/W...-Luxeon-Zes-Lumileds.html

Die laatste is voor zover ik kan zien de K6F set van EKLight. Die eerste lijkt 4 Luxeon ZES leds per kant te hebben ipv 3 zoals bij de EKLight K8 set die ik nu in de auto heb zitten. De opgegeven waardes lijken me echter dan alsnog rijkelijk aan de hoge kant.

• BadEendTerror
  • Nu online
l3art schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:11:
[...]

Hmm ok heb gemaild, maar nog geen reactie ontvangen van Ivy ...
Voor 46 euro wil ik ook wel een setje bestellen, maar ja dan moeten ze wel reageren....
Woon jij overigens zelf in België?
Ik woon zelf niet in België, het kan natuurlijk ook via een ander land zolang het maar geen NL is.
Het kan even duren voor ze reageert vanwege het tijdsverschil. Ik heb eventueel ook het whatsapp nr van Ivy, als je die wil hebben stuur me een PM.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 07-12-2018 12:30 (36%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:09:
[...]

Ik woon zelf niet in België, het kan natuurlijk ook via een ander land zolang het maar geen NL is.
Het kan even duren voor ze reageert vanwege het tijdsverschil. Ik heb eventueel ook het whatsapp nr van Ivy, als je die wil hebben stuur me een PM.
Ik krijg sterk de inrdruk dat ik hard genegeerd word door EKLight. Misschien omdat ik wat issues had de vorige keer met een lamp waar ik wat over gezeurd had (wat overigens niet opgelost is destijds). Maar als ik zelf mail dan krijg ik geen reactie, van Tom niet, van Ivy niet.
Afgelopen week mijn vrouw laten mailen en die kreeg vrijwel direct een antwoord. Ik daarna weer met Ivy gemaild en vervolgens geen reactie meer.

Zit er over na te denken om even een tijdelijk account aan te maken en daar mee te gaan mailen.

• BadEendTerror
  • Nu online
Je kan het dan toch ook met het emailadres van je vrouw doen?
Zie nu dat je vervolgens verder gegaan bent met je eigen emailadres, nu snap ik het.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 15-12-2018 15:00 (40%)

• Mickz
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:51
Hier een ervaring met HLXG (Aliexpress). Voor zover ik kan beoordelen zijn dit echte Lumileds ZES. d:)b
In de doos zat ook een kaartje met het exacte typenr van de chip (LXZ2-6570: 6000k, 70CRI).
Het stroomverbruik per lamp heb ik gemeten op 28,8 watt.

De HLXG lumileds ZES dimlichten geven een stuk meer licht als de originele halogeen dimlichten in een Seat Ibiza (reflector koplamp). _/-\o_ Wel moest ik de dimlichten naderhand wat lager afstellen.
Er is een klein nadeel dat de stofkappen van de Ibiza net niet helemaal dicht kunnen, maar wellicht is dit nog te tweaken ;) Verder heb ik geen storing van radiosignaal waargenomen, dus ik kan ze aanbevelen.

Zoals op foto 2 te zien, is er een onzuiverheid bij de linker koplamp, maar bij het naar beneden afstellen van de koplamp bleef deze op dezelfde plaats, kan dus aan de reflector liggen ipv de nieuwe led-lamp.
Ik ben er voor gaan staan (wat gebukt om op hoogte van andere weggebruikers te komen) en had geen last van verblinding. Ook heb ik geen signalen van andere weggebruikers gehad.

Foto 1: links origineel halogeen, rechts HLXG Lumileds

Foto 2: allebei met HLXG lumileds

Hier heb ik ze gehaald:
https://nl.aliexpress.com...-12000LM/32954579043.html

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:41
Mickz schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:20:
Hier een ervaring met HLXG (Aliexpress). Voor zover ik kan beoordelen zijn dit echte Lumileds ZES. d:)b
In de doos zat ook een kaartje met het exacte typenr van de chip (LXZ2-6570: 6000k, 70CRI).

De HLXG lumileds ZES dimlichten geven een stuk meer licht als de originele halogeen dimlichten in een Seat Ibiza (reflector koplamp). _/-\o_ Wel moest ik de dimlichten naderhand wat lager afstellen.
Er is een klein nadeel dat de stofkappen van de Ibiza net niet helemaal dicht kunnen, maar wellicht is dit nog te tweaken ;) Verder heb ik geen storing van radiosignaal waargenomen, dus ik kan ze aanbevelen.

Zoals op foto 2 te zien, is er een onzuiverheid bij de linker koplamp, maar bij het naar beneden afstellen van de koplamp bleef deze op dezelfde plaats, kan dus aan de reflector liggen ipv de nieuwe led-lamp.
Ik ben er voor gaan staan (wat gebukt om op hoogte van andere weggebruikers te komen) en had geen last van verblinding. Ook heb ik geen signalen van andere weggebruikers gehad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier heb ik ze gehaald:
Heb je nog iets anders gekocht om het te laten passen of was het 'plug & play'?

• Mickz
plug and play. Ik had niets anders nodig.

• BadEendTerror
  • Nu online
De linker lamp lijkt nogal wat strooilicht te geven. Misschien kan je dat verhelpen door de lamp wat te draaien.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 24-12-2018 12:55 (47%)

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
Heeft iemand hier al ervaring met de NIGHTEYE? Ik had al in het topic gezocht, en kwam inderdaad diverse modellen tegen. Is mij alleen onduidelijk of dit hetzelfde model is.

Daarnaast maak ik mij een beetje zorgen of je door een setje LED's niet andere automobilisten gaat verblinden: vooral omdat er origineel halogeen in zit.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@XiaomiGlobal Jazeker. Zoek maar op mijn ervaringen hiermee.
Op zich tevreden over het A344 model. Echter, het past fysiek niet in mijn auto... :-(
https://www.skodaforum.nl...-grootlicht-ombouw.35018/

Mistlamp HB4 past wel! :Y Zeer tevreden mee.
https://www.skodaforum.nl...d-mistlicht-ombouw.34644/

Verblinden? Tja, de lampvoet is verstelbaar t.o.v. de lampunit zelf. E.e.a. is ook afhankelijk van het feit of je projector- of reflector-koplampunits hebt.

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
@ehtweak bedankt, ik had ze al snel doorgelezen en zag dat Nighteye inderdaad best vaak voorkwam in de zoekresultaten. En het lijken goede setjes te zijn. In dit geval is het de Nighteye 9006 die op AliExpress word aangeboden.

Alleen wat ik een beetje mis: is het wel volgens regelgeving? Je hebt al fabriekaf LED dimlichten die behoorlijk verblindend zijn voor het overige verkeer, vooral in vergelijking met halogeen. Dus ik vraag mij af of iemand weleens naar de APK met deze lampen geweest was.

Op YouTube kon ik wel een oudere type Nighteye vinden die in ieder geval illegaal in de UK zijn: die persoon was ermee naar de MOT geweest, wat zeg maar de APK in Groot Brittannië is. En zijn auto werd er vervolgens op afgekeurd.

Ik begrijp wel uit je bericht dat je bij de dimlichten tegen inbouw problemen aanliep, omdat de LED lampen ja groter zijn. Heb je dan al eens HITBEAM uitgeprobeerd? Die zijn juist compacter en zouden niet groter dan een Halogeenlamp zijn.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 18-12-2018 11:42 (16%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:39:
@ehtweak bedankt, ik had ze al snel doorgelezen en zag dat Nighteye inderdaad best vaak voorkwam in de zoekresultaten. En het lijken goede setjes te zijn. In dit geval is het de Nighteye 9006 die op AliExpress word aangeboden.

Alleen wat ik een beetje mis: is het wel volgens regelgeving? Je hebt al fabriekaf LED dimlichten die behoorlijk verblindend zijn voor het overige verkeer, vooral in vergelijking met halogeen. Dus ik vraag mij af of iemand weleens naar de APK met deze lampen geweest was.

Op YouTube kon ik wel een oudere type Nighteye vinden die in ieder geval illegaal in de UK zijn: die persoon was ermee naar de MOT geweest, wat zeg maar de APK in Groot Brittannië is. En zijn auto werd er vervolgens op afgekeurd.

Ik begrijp wel uit je bericht dat je bij de dimlichten tegen inbouw problemen aanliep, omdat de LED lampen ja groter zijn. Heb je dan al eens HITBEAM uitgeprobeerd? Die zijn juist compacter en zouden niet groter dan een Halogeenlamp zijn.
Apk is geen probleem. Die kijken puur naar het lichtbeeld en de kleur. Ben zelf zonder problemen de apk doorgekomen.
Wetgeving en apk lopen niet altijd gelijk zullen we maar zeggen. Hoe het tegenwoordig met de wetgeving zit weet ik eigenlijk niet.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Grappig dat het topic is veranderd van "klachten over LED-verlichting" naar "knutselen met LED-verlichting".

Beter hou je zoiets gewoon OEM. niet dat dat altijd even goed is (ja peugeot en renault ik bedoel jullie) maar je ziet te vaak oogverblindende verlichting van auto's waarvan je zeker weet dat dat niet affabriek zo is geleverd.

RodeStabilo wijzigde deze reactie 18-12-2018 12:23 (6%)

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:38
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:22:
Beter hou je zoiets gewoon OEM. niet dat dat altijd even goed is (ja peugeot en renault ik bedoel jullie)
Roep je altijd maar wat? Ik ben benieuwd naar je onderbouwing aangaande Peugeot en Renault. Volgens mij zijn vooral de leds van VAG en Volvo juist van matige kwaliteit, gezien de knipperfrequentie.

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Steven.w schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:30:
[...]

Roep je altijd maar wat? Ik ben benieuwd naar je onderbouwing aangaande Peugeot en Renault.
Ga eens op de weg kijken en welk merk voorbijkomt als er weer eens een lamp stuk is en je zal zien dat het bijna altijd van dat soort merken zijn. Vooral de 307 is rampzalig. Schijnt met te hoge spanning op de lampen te maken te hebben die te warm worden.

En dan zal ik het maar niet hebben over de DRL van bijvoorbeeld de CLIO. Hoe vaak dat soort auto's je in het donker voorbijkomen met aleen die twee felle leds brandende. Als ik daar toch eens een euro voor kreeg elke keer als ik dat zie......

Goed, eigenlijk had dit hier gemoeten Knipperende LEDlampen: moet dat nou? ; titels lijken nogal op elkaar

RodeStabilo wijzigde deze reactie 18-12-2018 14:11 (8%)

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:38
RodeStabilo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:10:
[...]
Ga eens op de weg kijken en welk merk voorbijkomt als er weer eens een lamp stuk is en je zal zien dat het bijna altijd van dat soort merken zijn. Vooral de 307 is rampzalig. Schijnt met te hoge spanning op de lampen te maken te hebben die te warm worden.
De Peugeot 307 is inderdaad een echte lampenvreter, daar heb je een punt. Maar zijn alle Renaults en Peugeots nu slecht? Als je die achterhaalde gedachte nog steeds koestert kan ik je helaas niet serieus nemen. De huidige Full-led koplampen van PSA zijn dik in orde.
Volkswagen Tsi’tjes en iets met olie? Zijn alle Volkswagens slecht? Hitteschilden van BMW-diesels die in brand vliegen? En zo heeft elk merk wel eens een misser.
En dan zal ik het maar niet hebben over de DRL van bijvoorbeeld de CLIO. Hoe vaak dat soort auto's je in het donker voorbijkomen met aleen die twee felle leds brandende. Als ik daar toch eens een euro voor kreeg elke keer als ik dat zie......
Bijvoorbeeld de Clio? Ford Fiesta, Suzuki’s, noem ze maar op. Ze hebben er allemaal ‘last’ van. Niet specifiek Renault toch?
Goed, eigenlijk had dit hier gemoeten Knipperende LEDlampen: moet dat nou? ; titels lijken nogal op elkaar
Dat denk ik ook.

• XiaomiGlobal
Wat een gepuzzel met die LED lampen: iets wat aanbieders van deze setjes vergeten te vermelden, is dat het afdekrubber waarschijnlijk niet zal passen. Daarom die je ook een paar afdekrubber te bestellen, zoals deze bijvoorbeeld.

http://i67.tinypic.com/50mn9x.jpg

Die dan ter vervanging dienen van de originele afdekrubbers: want als je ze weg laat, dan loop je de kans om vochtigheid binnen in je koplamp te krijgen. Al weet niet of de koeling van de LED door de opening van de originele afdekrubbers passen.

Het is toch iets wat je aan het denken zet: inderdaad het is plug en play, maar het moet wel netjes gebeuren :+ Ik ben in iedere geval nog steeds erover na het denken of ik een setje ga bestellen.

Ik heb in iedere geval een setje LED's besteld vis AliExpress en denk dat aparte afdekrubbers waarschijnlijk niet nodig zijn:

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 19-12-2018 02:39 (14%)

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:26:
Wat een gepuzzel met die LED lampen: iets wat aanbieders van deze setjes vergeten te vermelden, is dat het afdekrubber waarschijnlijk niet zal passen. Daarom die je ook een paar afdekrubber te bestellen, zoals deze bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

Die dan ter vervanging dienen van de originele afdekrubbers: want als je ze weg laat, dan loop je de kans om vochtigheid binnen in je koplamp te krijgen. Al weet niet of de koeling van de LED door de opening van de originele afdekrubbers passen.

Het is toch iets wat je aan het denken zet: inderdaad het is plug en play, maar het moet wel netjes gebeuren :+ Ik ben in iedere geval nog steeds erover na het denken of ik een setje ga bestellen.
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze dat niet vertellen. Dan kom je op het vlak van "kan zijn" "misschien" etc...

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• XiaomiGlobal
Zo ik ben ook eindelijk overtuigd genoeg, om LED in de auto te gaan installeren. Heb gisteravond een setje Nighteye op AliExpress besteld, wat schijnbaar de A315 is? Al word het AliExpress zelf niet vermeld :?

Het zal in iedere geval wel kloppen gezien de vele reviews die deze verkoper gekregen heeft. Ik heb ook een hoop geleerd over waarom je geen Multi-Sided LED lampen moet kopen, maar juist enkel met LED lampen die slechts twee kanten hebben.

Daarnaast lijkt het mij verstandig om apart afdekrubbers te kopen, zodat je de fan niet bloot hoeft te stellen aan vuil en vochtigheid. Als het goed is past daar namelijk de gehele LED unit in. En hoef je enkel nog een gat te maken voor de kabel.

Ik ben dus erg benieuwd: vooral ook of ik er in donker beter mee ga zien :) Nu dus wachten tot ergens in Januari 2019 denk ik :+

• l3art

l3art

Moderator Mobile
XiaomiGlobal schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:53:

Daarnaast lijkt het mij verstandig om apart afdekrubbers te kopen, zodat je de fan niet bloot hoeft te stellen aan vuil en vochtigheid. Als het goed is past daar namelijk de gehele LED unit in. En hoef je enkel nog een gat te maken voor de kabel.
Dat is helemaal auto/lamp afhankelijk.
In mijn auto zit bijvoorbeeld H9/H11 verlichting. Die hebben niet eens een kap.
Het is dus per auto kijken wat er nodig is :)

Veel plezier alvast van je led verlichting d:)b

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

XiaomiGlobal schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:53:

Ik ben dus erg benieuwd: vooral ook of ik er in donker beter mee ga zien :) Nu dus wachten tot ergens in Januari 2019 denk ik :+
Dat dacht ik eerst ook. Grotere afdekkap erop, dan past het wel. Niet dus.

Ten eerste zaten in mijn auto de originele (platte) afdekkappen heel dicht op andere onderdelen onder de motorkap. M.a.w. die uitstekende bult van de grotere afdekkap had niet eens plek.
Daarnaast zit de kabel + connector waar de originele halogeenlamp aanzit, binnenin de koplampbehuizing. En loopt niet via afdekkap naar buiten.
dit dus:

imho wil je geen opening in die afdekkap om dat wervelende vocht/vuil, wat normaal is onder de motorkap bij een rijdende auto, in je koplampunit te krijgen. Dat opgedampte spiegellaagje in de koplampbehuizing is heel dun en fragiel. Zodra daar vocht, of nog erger vocht + zout op neerslaat, zul je al snel corrosie krijgen.

Mooie Plaatjes   

• XiaomiGlobal
Bij mijn auto steekt de aansluiting van de H4 verlichting gewoon uit buiten het afdekrubber: hoort schijnbaar zo? Dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Ik denk zelfs dat met wat friemelwerk: zoals ze in deze video demonstreren, het ook met de originele afdekrubber zou moeten werken.

Ik heb die er vanmorgen even afgelegd i.v.m. nameten, voor de afdekrubbers die ik op AliExpress ging bestellen. En er zit inderdaad een gat in van zo'n 2cm, dus dat is even afwachten. De tip van de afdekrubbers had ik van deze site.

Eigenlijk vraag ik mij ook af of het kwaad kan wanneer de fan uitsteekt, want die word dan natuurlijk wel blootgesteld.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:10 (8%)

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:46
Bij mijn auto zijn de koplampen helemaal dof geworden. Ook al een keertje gepoets maar schijnbaar zit de dofheid aan de binnenkant van de koplamp vreemd genoeg. Ik wilde 2 van deze units gaan bestellen en dan dit soort lampen er in doen. Passen die LED's in elke koplamp of heb je extra ruimte hiervoor nodig?

Koplampen vervangen is nogal aan dingetje bij mijn auto, hele voorkant moet los 8)7 dus vandaar dat ik graag van tevoren even check of dit wel goed gaat voordat ik zometeen niet verder kan en alles weer terug moet bouwen. :X

don't mind me

• XiaomiGlobal
Soms heb je extra ruimte nodig zoals @ehtweak enkele posts hierboven al liet zien. Maar het lijkt vooral wat friemelwerk om de oorspronkelijke afdekrubbers op hun plek te krijgen, die heatsinks steken dan uit naar buiten. Zelf vraag ik mij nog steeds af of dat het beste is, of toch proberen om ze met een aftermarket afdekrubber te verbergen....

Het is bij mij vooral de vraag of de ventilator van die LED'S niet teveel te lijden hebben onder al het vuil en stof, maar het lijkt erop dat het vrij normaal is om dat deel van de lamp te laten uitsteken.

Eer je die LED's heb is het trouwens alweer 2019 :+ Ik ben echt een beetje ongeduldig wat betreft AliExpress, vroeger had ik nog weleens spul uit China binnen een week. Maar nu wacht ik al gauw een maand. Of het past of niet blijft toch een beetje een gok, of je moet even alles na gaan meten.

Bij mijn auto weet ik zeker dat het past, omdat er genoeg ruimte is.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:46
Heb je tips voor (goedkope) LED's die sneller leverbaar zijn dan?
Wil gewoon wat beter licht in mijn auto hebben dan nu, zonder teveel strooilicht.

don't mind me

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Pindakaas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:32:
Wil gewoon wat beter licht in mijn auto hebben dan nu, zonder teveel strooilicht.
Als je bij AliExpress besteld met AliExpress standard shipping dan heb je ongeveer een week later het spul in huis. Dat is wel goed te doen toch?

• XiaomiGlobal
Pindakaas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:32:
Sommige verkopers op AliExpress hebben ook een warenhuis in Spanje: dat zou theoretische snellere moeten zijn en geen kans op douane toeslag. Maar zelf kies ik altijd voor de standaard verzending, want ik wil best een weekje langer wachten :+

Mijn LED's die zitten nu al in het vliegtuig, dus tot nu toe gaat het lekker snel. Maar ik had deze besteld, die zijn van Nighteye en wat ik zo hebben kunnen lezen zouden die wel goed moeten zijn.

Vind echter ook wel jammer dat al die Youtubers gewoon een setje gratis verstuurd krijgen en vervolgens is plotseling iedere LED the best |:( Door de bomen zie je dan het bos niet meer. Is trouwens ook gewoon interessant om te kijken wat de flash deal is: al vond ik Cnsunnylights nou niet bepaald betrouwbaar klinken :X

Maar het is denk ik ook wel een beetje een gok uiteindelijk: dat ene YouTube kanaal van die Amerikanen die in LED's handelen geeft veel bruikbare informatie, alleen je moet wel een beetje filteren. Want aangezien ze die ook verkopen, zijn ze niet geheel onafhankelijk.

En met deze ga je juist andere automobilisten verblinden, want om een halogeenlamp na te bootsen moet je juist niet meer dan twee kanten leds hebben.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 20-12-2018 16:47 (14%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
XiaomiGlobal schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:42:
[...]

Mijn LED's die zitten nu al in het vliegtuig, dus tot nu toe gaat het lekker snel. Maar ik had deze besteld, die zijn van Nighteye en wat ik zo hebben kunnen lezen zouden die wel goed moeten zijn.
Die worden ook verzonden met AliExpress standard shipping, dus dat gaat inderdaad snel en zoals ik zei met ongeveer een week in huis.

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Mickz schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier heb ik ze gehaald:
Gisteren dit setje besteld voor mijn Leon ST 2018 ,
Als het binnen en ingebouwd is zal ik ook wat foto's en ervaringen plaatsen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• BadEendTerror
  • Nu online
Pindakaas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:02:
Bij mijn auto zijn de koplampen helemaal dof geworden. Ook al een keertje gepoets maar schijnbaar zit de dofheid aan de binnenkant van de koplamp vreemd genoeg. Ik wilde 2 van deze units gaan bestellen en dan dit soort lampen er in doen. Passen die LED's in elke koplamp of heb je extra ruimte hiervoor nodig?

Koplampen vervangen is nogal aan dingetje bij mijn auto, hele voorkant moet los 8)7 dus vandaar dat ik graag van tevoren even check of dit wel goed gaat voordat ik zometeen niet verder kan en alles weer terug moet bouwen. :X
De afmetingen van de meeste LED lampen staan erbij, ook bij die van jou link. Dat zijn trouwens goede lampen. Die lijken trouwens wel erg op de K6 lampen van EKlight, misschien komen die ook wel bij hun vandaan.

De afwerking van de K6 lampen van Eklight die ik heb gekocht zijn helaas niet constant, van 1 van de lampen is de lak beschadigd. Chinese precisie. ;)

BadEendTerror wijzigde deze reactie 24-12-2018 13:11 (9%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:06:
[...]

Die lijken trouwens wel erg op de K6 lampen van EKlight, misschien komen die ook wel bij hun vandaan.
Lijken er op maar ze zijn het niet.
Kijk maar naar het verschil van de 'koelribben' http://www.eklight.com/ek...iptwo-years-warranty.html

VS

https://ae01.alicdn.com/k...ampada-H4.jpg_640x640.jpg

De K6F zijn met een maglev fan, daar wordt bij AliExpress niks over vermeld.

Toch jammer dat je ook niet uit kan gaan van de waardes die vermeld worden. Zelfs eklight heeft het over 4200lumen bij de K6F terwijl bij hilox (en andere verkopers) 3600 wordt genoemd.

• Geronimoos
Lumens lijkt in deze wereld van de auto lampen een vrij subjectieve eenheid. In de datasheet van de Lumiled Zes chips staat een lichtintensiteit van 270lm vermeld.
Met 6 chips per lamp is het maximaal dus 1520 Lumen, niet veel hoger dan een a-merk halogeen lamp.

Bron
luxeon z es - Lumileds
https://www.google.com/ur...GLSFK&cshid=1545684229796

Ik heb inmiddels een Nighteye en HLXG set en ik wacht nog op een K6 van EKlight. Maar de positie van de gloeidraad/leds is niet gelijk, de Nighteye wijkt hier af.
Links halogeen, rechts Nighteye

Als de K6 binnen is ga ik testen met m'n projectorkoplamp en een keuze maken.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Een gewone halogeen lamp doet een 12-1300 Lumen, xenon een 1400, affabriek led vaak een 1450 Lumen. Het is hetzelfde als met decibels, die 100 Lumen meer is zowat een verdubbeling van je licht. :) Wel iets om rekening mee te houden. ;)

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:01:
Het is hetzelfde als met decibels, die 100 Lumen meer is zowat een verdubbeling van je licht. :)
Huh, hoezo dat?

Lumen is géén logaritmische eenheid/schaal ofzo. 't Is gewoon de eenheid voor licht-energie met een correctie voor de gevoeligheid van het menselijk oog voor de golflengtes licht. 2x zoveel lumen is strikt gezien 2x zoveel licht. 100 lm meer is pas een verdubbeling als je van 100 naar 200 lm gaat.

Het maakt natuurlijk wél een verschil hoe het aantal lumen verspreid wordt. 100 lm wat 360° rondschijnt en zo maar een paar lux oplevert is natuurlijk een wereld van verschil t.o.v. een 100 lm-lichtbron wat al z'n energie concentreert op 10 cm2 en daarmee een relatief hoog aantal lux weet te veroorzaken.

Osiris wijzigde deze reactie 24-12-2018 23:28 (23%)

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:08

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Osiris schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:26:
[...]

Huh, hoezo dat?

Lumen is géén logaritmische eenheid/schaal ofzo. 't Is gewoon de eenheid voor licht-energie met een correctie voor de gevoeligheid van het menselijk oog voor de golflengtes licht. 2x zoveel lumen is strikt gezien 2x zoveel licht. 100 lm meer is pas een verdubbeling als je van 100 naar 200 lm gaat.

Het maakt natuurlijk wél een verschil hoe het aantal lumen verspreid wordt. 100 lm wat 360° rondschijnt en zo maar een paar lux oplevert is natuurlijk een wereld van verschil t.o.v. een 100 lm-lichtbron wat al z'n energie concentreert op 10 cm2 en daarmee een relatief hoog aantal lux weet te veroorzaken.
Dit^

Lumen worden niet logaritmische opgeteld.

Daarbij gaat je vergelijking ook mank, 2x zoveel geluid is idd "maar" 3dB meer. Maar mensen horen het pas als een verdubbeling van het geluid bij een verschil van 10dB.

De perceptie van geluid en licht is namelijk logaritmisch, hier komt de Weber Fechner Law om de hoek kijken.

Daarbij maakt de lichtkleur hierbij ook nog eens uit, je ziet de ene kleur namelijk beter dan de andere.

1300 of 1500 in dezelfde lichtkleur ga je geen noemenswaardige verschil tussen zien en zeker geen verdubbeling.

(2min googlen had je dit verteld, dat heb ik, met mijn geluidkennis in mijn achterhoofd, namelijk ook gedaan)

The first 40 years of childhood are the hardest.

Dat had ik ook beter kunnen doen idd, dank voor de aanvulling. Geen idee waarom ik dit zo in mijn hoofd had zitten, maar goed. :P

• BadEendTerror
  • Nu online
Luxeon led heeft ongeveer 140LM per W. Dus dat keer 20 maakt 2800LM.en keer 25 maakt 3500LM
Halogeenlamp geeft ongeveer 1500LM.

Ik denk dat de prijs/kwaliteit van de HLXG lamp beter als die van de EKlight omdat die dubbel zo duur is.
Enige wat echt beter zou kunnen zijn is de Maglev fan en mocht de fan stuk gaan schakelt de EKlight terug op lager vermogen.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 25-12-2018 13:51 (16%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Geronimoos schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:54:

Ik heb inmiddels een Nighteye en HLXG set en ik wacht nog op een K6 van EKlight. Maar de positie van de gloeidraad/leds is niet gelijk, de Nighteye wijkt hier af.
Links halogeen, rechts Nighteye
[Afbeelding]
De lumileds lijken verschillend op deze foto. Die Hlxg lijken de echte maar misschien is het ook omdat de NightEye lamp iets gedraaid staat.

• XiaomiGlobal
Interessante, maar tegelijkertijd een beetje een ingewikkelde discussie over de Lumen. Dus daar ga ik mij niet in mengen: omdat ik er geen verstand van heb :+

Wel heb ook ik een LED lamp bij HLXG besteld: puur omdat ik ook dit merk wel interessant vond en voor $ 16,92 kon ik dan dit model bestellen :) ( Nu $ 21,40 )

Wat ik er zo interessant aan vind, is dat dit model CSP LED's uit Zuid Korea bevat: en die CSP LED's zouden beter zijn om een halogeenlamp te imiteren, omdat COB LEDs een te groot oppervlak innemen. Dus ik wil dat gewoon gaan vergelijken B)

De Nighteye welke na de kerst hopelijk bezorgd word en die ga ik als eerste dan uitproberen 8)

Maja nu is zo'n nieuwere type van Novsight in de aanbieding op AliExpress, ook uitgevoerd met CSP LED's. Alleen wel $ 23,24 i.p.v. de $ 16,92 en ik snap niet wat het verschil is met dit model van Novsight, aangezien ze vrijwel hetzelfde uitzien.

In iedere geval bestel ik bewust onder de € 22 omdat het anders erg duur kan worden: stel je besteld een LED lamp die omgerekend € 23 kost, dan kost je dat uiteindelijk ruim € 40,83 omdat je inklaringskosten dient te betalen aan Postnl.

Interessante trouwens aan die designs van de nieuwere LED lampen voor H4 is, dat ze ook dat schildje imiteren wat bij de H4 lamp ervoor zorgt dat het licht naar boven gericht word. Zonder dat schildje zou je licht namelijk ook naar boven schijnen. Dat is ja wat groot licht doet, dan zijn beide gloeidraaden ingeschakeld.

Wat men bij Headlight Revolution zegt klopt dus ook niet helemaal, want ze kijken enkel naar een H7 halogeenlamp en die heeft maar een gloeidraad. En heeft ook enkel de functie van dimlicht of grootlicht, terwijl een H4 lamp zowel dimlicht en grootlicht is en meestal in een reflector behuizing zit.

Maar ik ga geen LED's meer bestellen: straks heb ik al drie setjes besteld en nog geen een ontvangen :+ Had niet gedacht trouwens dat ik ooit zo zou nadenken over een paar LED's. Mijn collega's in de supermarkt waren mij al kwijt toen ik onbekende termen begon te noemen 8)7

• BadEendTerror
  • Nu online
Voor de duidelijkheid hier het aantal lumen per verschillende lichtbron
Halogeen = ongeveer 1500
Xenon = ongeveer 3000
LED = vergelijkbaar met Xenon of meer

Uiteraard betreft dit alleen de betere lampen er zijn er ook een heleboel die deze waardes bij lange na niet halen. Wat me opvalt is dat steeds meer chinese merken die LED lampen produceren zich vergelijken met Philips Ultinon.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 25-12-2018 13:44 (10%)

• Geronimoos
BadEendTerror schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:25:
Voor de duidelijkheid hier het aantal lumen per verschillende lichtbron
Halogeen = ongeveer 1500
Xenon = ongeveer 3000
LED = vergelijkbaar met Xenon of meer

Uiteraard betreft dit alleen de betere lampen er zijn er ook een heleboel die deze waardes bij lange na niet halen. Wat me opvalt is dat steeds meer chinese merken die LED lampen produceren zich vergelijken met Philips Ultinon.
In de specs van de Philips ultinon komt men ook niet verder dan '200% brighter light'. Net als andere leds denk ik niet dat dit in de buurt komt van de 3000lm.
De Chinese specs van led licht setjes zijn vaak ook per set aangegeven, de 4000lm set van EKlight is hier een voorbeeld van. (bevestigd in communicatie met EK zelf)

Aftermarket leds zitten denk ik tussen 1500-3000lm qua lichtopbrengst.

@l3art in de Nighteye zitten idd ander leds, per chip ca 0.4mm groter. Of dit een ander type lumileds zijn, geen idee...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• XiaomiGlobal
Bij een H4 LED gaat sowieso maar de helft van LED's aan, want zo werkt een autolamp die zowel dimlicht en grootlicht is. Als ze dan 4000lm per lamp claimen, dan denk ik dat ze bedoelen wanneer alle LED Chips aan zijn. Iets wat enkel bij groot licht het geval is. Ik denk dat vooral het witte licht ervoor zorgt dat je beter zicht hebt en dat mag dan rustig net zoveel lumen als een halogeenlamp hebben, al liever natuurlijk iets meer :+

In Duitsland is het volgens mij zelfs verplicht om vanaf 3000lm een koplampreinigingssproeier ingebouwd te hebben, als de autolampen fabriekaf al zoveel licht levert. Dat is om strooilicht tegen te gaan: iets wat vuile koplampen kunnen veroorzaken.
Dat laatste weet ik niet. Wel dat dat hier een hele tijd was met xenon, en ook de regel dat je goedgekeurde lampen moest hebben (speciaal E nummer voor gaaontladingslampen) en ook moest kunnen reinigen. Die regel is gelukkig komen te vervallen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Afgelopen zomer op advies van @Joopieboy een Lumiled voor de motor aangeschaft en die doet het erg goed. Zou niet anders meer willen.
Voor de Ford Ka MK2 nu ook eenzelfde setje gekocht, maar hier lijkt het lichtbeeld wat lastiger goed te krijgen.
Wat denken jullie ervan...

Origineel halogeen (geen ideaal object om te testen, ik weet het):

Lumileds (let niet op de hoogte, de auto staat anders en scheef):

Positie van de led:

De halogeenlamp staat vrijwel recht (0 graden), de lumileds moeten behoorlijk gedraaid worden om bovenstaand lichtbeeld te krijgen. Deze foto is van de rechter lamp, de andere moet zelfs nog een stukje extra gedraaid worden.

Vanavond een stuk met 2 auto's moeten rijden, waarbij ik de Ka geregeld in de spiegels heb gezien. Ziet er uit als andere auto's met standaard LEDverlichting, hoogstens iets intenser licht, maar zeker niet verblindend.

Joepla wijzigde deze reactie 26-12-2018 09:20 (22%)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• BadEendTerror
  • Nu online
De echte Lumileds geven ongeveer evenveel licht als Xenon, dan heb ik het wel over de 2de generatie Lumiled. Maar de ontwikkelingen gaan snel dus ze gaan elke keer meer licht geven.

@Joepla De lamp zou het beste lichtbeeld moeten geven als je hem verticaal zet..

BadEendTerror wijzigde deze reactie 26-12-2018 13:19 (30%)

• BadEendTerror
  • Nu online
Dubbel, deze mag weg.

BadEendTerror wijzigde deze reactie 26-12-2018 13:17 (92%)

• Mickz
Geronimoos schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:05:
[...]

In de specs van de Philips ultinon komt men ook niet verder dan '200% brighter light'. Net als andere leds denk ik niet dat dit in de buurt komt van de 3000lm.
De Chinese specs van led licht setjes zijn vaak ook per set aangegeven, de 4000lm set van EKlight is hier een voorbeeld van. (bevestigd in communicatie met EK zelf)

Aftermarket leds zitten denk ik tussen 1500-3000lm qua lichtopbrengst.

@l3art in de Nighteye zitten idd ander leds, per chip ca 0.4mm groter. Of dit een ander type lumileds zijn, geen idee...
Ik denk dat +3.000 lumen per H7 led-lamp zeker wel haalbaar is. Ik heb ooit een (licht-bol) meting gezien waar een (oude generatie) after-market led-lamp meer dan 3.187 lumen gaf, maar deze kan ik helaas niet terug vinden. Het kan zijn dat Ultinon lampen 'slechts' 200% meer licht geven, maar hoe moet ik dit lezen? 100% + 200% meer is 300%...

Standaard halogeen zou 1.600 lumen zijn, maar is in praktijk vaak eerder 1.200 lumen (vanuit een beoogde levensduur) heb ik ooit begrepen, Dit heeft o.a. te maken met de balans tussen levensduur en performance. Als je bijvoorbeeld een Osram Nightbreaker koopt geeft deze een stuk beter licht en lichtbeeld dan standaard halogeen, maar die gaan ook vaak weer minder lang mee.

In mijn ervaring gaf cheap china Xenon (VisionXenon+55w balast) een beetje meer licht dan standaard halogeen, maar slechter lichtbeeld en CRI. Naderhand zag ik op een duitse site dat deze Vision Xenon ongeveer het slechtste xenon is wat er bestaat, 2.000 lumen, een gemiddelde cri van 60 of lager en een slecht lightbeeld. In projector lampen van een passat was dit nog te doen, maar een performance Halogeen zoals Osram Nightbreaker was hier vermoedelijk beter geweest. Ik merkte dat met de Vision Xenon Wit beter reflecteerde, waardoor je verkeersborden beter zag, maar er gewoon erg weinig contrast was als je de weg en het landschap wilde zien.
Verklaring: Dit komt omdat bij een lage CRI er vaak gebrek aan rood en geel in de lichtbundel is. Terwijl juist bij weinig light deze 'warme' 'vuur' kleuren het menselijk oog helpen om beter ze zien. Zelf merk ik dat mijn Philips Warmglow ledlampen op lage intensiteit niet alleen een warmer en comfortabeler gevoel geven, (dan niet warm-glow ledlampen), maar het ook makkelijker voor mij maken om te zien (mijn ogen hoeven minder inspanning te leveren).

Met duurdere Xenon was de CRI en lichtbeeld natuurlijk veel beter geweest. Dit heb ik echter nooit zelf getest. Blijf ik echter rond de € 20,- dan zijn de HLXG-led welke ik in de Ibiza reflector koplampen heb gezet echt 2-3x zo goed _/-\o_ (het strooilicht is inmiddels verwaarloosbaar)
.
Als ik mijn ervaring/waarneming verifieer met specificaties en eigen metingen van mijn HLXG ZES setje:
Philips Zes specificeerd typical (270 lumen) 138 lumen/watt bij 3V 700mA. Met een minimum CRI van 70. De peak pulsed forward current is 1.350mA (ongeveer 2x zoveel). Ik weet niet of onze chinese fabrikanten hier nog overeen kunnen gaan (net als de XML-T6 bij zaklampen ook meer licht kan geven dan gespecificeerd door betere koeling)
Als ik indicatief reken kom ik op 3v * 1,35 A * 6 = 24 watt. (ik heb een stroomverbruik van 28,8watt per lamp gemeten, maar dit was het totaal inclusief de fan-koeling, dus 24 watt voor enkel de led-emitters kan kloppen)

24 watt x 125 lumen/watt (schatting, ik ga uit van minder efficiëntie, maar weet niet hoeveel ik moet rekenen }:O ) = 3.037 lumen per lamp.

https://www.lumileds.com/uploads/542/DS134-pdf :Y)

Ik weet dat mijn rekenvoorbeeld niet heel precies is door o.a. de aanname van een (lagere) lumen/watt efficiëntie en het ontbreken van diverse details in mijn metingen (echte verbruik van de fan, etc). Ik ben helaas maar een huis-tuin&keuken (&auto :+) tweaker ;-)

Zelf was ik eerst bang dat de minimum CRI van 70 niet goed genoeg zou zijn en had ik liever een minimum van 80, maar gelukkig is dit tot nu toe voldoende gebleken. Wel blijf ik nieuwsgiering naar CRI 80+ (of 90+), maar wellicht is dit een overkill voor gebruik als dimlicht in de auto en het aantal lumen hier belangrijker. Ik heb in ieder geval nog geen fabrikant gezien welke deze gebruikt (vermoedelijk door de lagere lumen/watt efficientie en hogere warmte productie, zoals ook merkbaar is bij een s43s zaklamp)

Ik weet niet of het youtube-kanaal van Testlab al genoemd is. Zelf vond ik deze erg interessant. Wellicht hebben andere mede-tweakers hier ook iets aan? 8)
Bijvoorbeeld onderstaande video, met op 4m56 een duidelijke vergelijking van lux-meetwaarden tussen standaard halogeen, Osram Nightbreaker en een oude generatie LED-aftermarket :Y)

Mickz wijzigde deze reactie 26-12-2018 13:54 (0%)
Reden: gramatica

• Joepla

Joepla

BadEendTerror schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:17:
@Joepla De lamp zou het beste lichtbeeld moeten geven als je hem verticaal zet..
Klopt, vandaar mijn opmerking over de behoorlijke afwijking vanaf de verticale positie. Als ik ze echt verticaal monteer, lijkt het lichtbeeld niet op het halogeenbeeld. Zoals je ziet is het originele beeld volgend de richtlijnen. Dus een horizontale lijn, die rechts schuin oploopt.

• BadEendTerror
  • Nu online
En hoe is het lichtbeeld dan als je ze horizontaal zet?

• Joepla

Joepla

@BadEendTerror Dan lijkt het helemaal nergens op. Zoals ze nu gemonteerd zijn, ziet het er het meest uit zoals het origineel. Ik vind het niet verkeerd, maar merk dat het iets minder strak af te stellen is dan destijds bij m'n motor (ook H4 en zelfde setje).

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Interessant setje (in ieder geval voor met lenzen). In plaats van 3 lumileds zitten er hier 4 op een rij. Theoretisch zou dat dus meer licht kunnen geven....

• XiaomiGlobal
Mijn setje van Nighteye is vandaag bezorgd: tot aan de bezorging is het mij onduidelijk gebleven, of het nou aan twee kanten LED's zaten of aan drie... schijnbaar bij H4 dus aan drie kanten COB chips.

http://i65.tinypic.com/xptq3t.jpg

http://i66.tinypic.com/bj7loj.jpg

Het ziet er kwalitatief wel goed uit moet ik zeggen, ben alleen benieuwd hoe het straks in de auto uit ziet. Dus dat ga ik vanavond waarschijnlijk uitproberen.
Poeh, daar ga je nooit een goed lichtbeeld uit kunnen kijken. Je licht komt uit een beeld ipv een punt/gloeidraad. Daar zijn lampen niet op gemaakt...

• XiaomiGlobal
Daarom dat ik nog een tweede setje besteld heb... maar theoretische snap ik het idee wel. Je hebt twee leds die aanstaan bij dimlicht en naar boven schijnen. Dat is precies wat de H4 lamp ook doet, alleen zit er dan een schildje om te voorkomen dat het licht naar de onderste reflector schijnt.

En de derde LED is dan voor grootlicht bedoeld, die schijnt naar onder dan. Ik heb dit soort designs de afgelopen dagen nog goedkoper gezien, de Nighteye vind ik achteraf gezien best duur i.v.m. HLXG. Want voor dit setje heb ik ook ruim € 17 betaald, terwijl ik voor dat geld blijkbaar bij HLXG ook een setje met CSP Chips kon bestellen.

Maar de H4 lamp kun je niet vergelijken met de H7 lamp, dus daar slaat Headlight Revolution weer de plank mis. Die noemen alleen de H7 lamp en bij H7 heb je ook bij dit model enkel aan twee kanten LED's.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 27-12-2018 17:04 (8%)

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True