Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:03

BdK9001

50cc Prutser

Ik heb helaas ook last van hyperflash, en kan ook niet het gloeilampje terugsteken omdat ik met stomme kop BAU15S ipv BA15S gekocht heb. Dus nu zit er een LED klem in de fitting... Ga van het weekend kijken of ik 'm er zonder al te veel schade aan te richten uit krijg, er zijn al LED's met de goede fitting onderweg iig :)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-02 20:29
quote:
Geronimoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:34:
Ziet er inderdaad goed uit, mooie ombouw. Is een prijzig setje ook wel... of heb je dit ergens goedkoop kunnen scoren?
Er was een 10% kortingsactie en de canbus heb ik niet nodig, die mag ik terug sturen. Kom je op 162 euro. Ik zie anderen die setjes van 60 dollar via aliexpress bestellen. Dan geef ik liever iets meer uit, maar dat is voor iedereen verschillend.
Wilde eerst Xenon bij Hilox kopen, das nog duurder. Dus ik ben relatief goedkoop geslaagd voor meer licht. ;)

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
Geronimoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:34:
Ziet er inderdaad goed uit, mooie ombouw. Is een prijzig setje ook wel... of heb je dit ergens goedkoop kunnen scoren?
Als je goedkoper uit wil zijn kun je ook prima slagen met een chinees alternatief. Mijn setje is te koop omdat de kop helaas net te dik is voor mijn projectorlamp. *knip*

deepbass909 wijzigde deze reactie 30-03-2018 19:29 (6%)
Reden: Aanbieden van producten in een topic is niet de bedoeling, daarvoor de V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Zo, dit topic ook nog maar eens updaten met mijn laatste ontwikkelingen.

Inmiddels deze H7 LED set van Oslamp besteld en rechtstreeks op de koplamp unit bekabeling aangesloten door lasklemmen, en de h7 aansluitingen die bij de adapters zaten:

The good
En geen canbus foutmeldingen meer :)

The bad :(

Het lichtbeeld is veel te hoog. De foto vervormt wel wat doordat de koplampunit niet 100% recht in de auto zat. Wanneer je dit wel goed doet is het lichtbeeld lager maar nog steeds veel te hoog in vergelijking met de halogeen lamp.

The ugly:
Jammer genoeg passen de led lampen niet in de H7 adapters die ik al gekocht had.

Dit is een HID adapter voor Golf6 van Xenonlamp.nl die ik aangepast heb om de led lamp er zo ver en goed mogelijk passend te krijgen. Positief is dat de lamp goed vastzit, maar het lijkt erop dat de leds verder naar voren in de koplampunit moeten komen:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Niet heel gek met een cob led, je hebt totaal geen gecentreerd lichtpunt en wat je zelf al zegt past het niet goed in de behuizing, dus je behuizing kan er helemaal niks mee. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-02 20:29
Het lichtbeeld is niet alleen te hoog, je hebt helemaal geen licht waar je het wél moet hebben. Het schijnt overal heen behalve daar waar het moet.

• Tomskii5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 11-02 19:46
Morgen gaan de Nighteye's A344 even op stal, ik moet woensdag naar de keuring (omdat de auto verlaagd werd en dan moet de auto opnieuw gekeurd worden in België). Dus dan gaan even de halogeen lampjes er terug in.

Ergens best wel jammer aangezien mijn garage tijdens het onderhoud de leds ook terug afgesteld had op de correcte hoogte. Maar goed, als ik morgen mijn halogeen lampjes niet steek en eentje begeeft het dinsdag dan kan ik niet meer op tijd bij de winkel geraken voor een setje halogeen lampen, dus beter even 'safe' zijn :-).

Na de keuring gaan ze er uiteraard terug instant op ;-)

Tomskii5 wijzigde deze reactie 02-04-2018 00:11 (5%)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2807492.png[/img]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:00
Na ongeveer 6 maanden DMEX H11 led lampen bijna dagelijks te gebruiken heb ik nog steeds geen problemen ervaren. Conclusie is denk ik dan ook wel dat je de heatspreaders in de motorruimte moet openwaaieren en je ze dus niet kan gebruiken in een koplampbehuizing welke afgesloten wordt door een afdekhoes of kap. Nu de temperaturen zo nu en dan de 20 graden passeren dacht ik dat er wel één het zou begeven eerlijk gezegd maar still going strong :) .

PSN: pretpikkie

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@patrickkoning d:)b

Ik baal nog steeds dat ik (nog) geen H7 LED units heb kunnen vinden die in mijn koplampunits passen (zowel dim- als grootlicht). :-(
Of er steekt te veel uit naar achteren, of de voet van de unit is veels te omvangrijk. Nog afgezien van het klemprobleem om ze goed vast te zetten.

Maar bij mij ook; de HB4 LEDs (in de mistlamp units) doen het ook nog steeds prima.

Mooie Plaatjes   

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:00
quote:
ehtweak schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:05:
@patrickkoning d:)b

Ik baal nog steeds dat ik (nog) geen H7 LED units heb kunnen vinden die in mijn koplampunits passen (zowel dim- als grootlicht). :-(
Of er steekt te veel uit naar achteren, of de voet van de unit is veels te omvangrijk. Nog afgezien van het klemprobleem om ze goed vast te zetten.

Maar bij mij ook; de HB4 LEDs (in de mistlamp units) doen het ook nog steeds prima.
is xenon geen optie dan?

PSN: pretpikkie

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Neuh. Ik wil er op vooruit, niet achteruit. ;)

Xenon is ook 'gedoe'. Met dingen als ballast, niet onmiddellijk volle opbrengst (b.v. grootlichtseinen). Nog afgezien van de ook beperkte levensduur, de kleurdegradatie, e.d.
Juist zaken die met LED aangepakt worden.

Nog ff en je moet een nieuwe auto bij de gewenste koplampen kopen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flexib0y
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-02 14:52
Ik heb onlangs dit setje gekocht van iJDM , zoals iemand hier al eerder heeft gepost (ben de post alleen even kwijt). Via AliExpress gekocht, met luxeon zes leds H4 high/low beam. Maar bevalt uitstekend en heel erg goede projectie van het lichtbeeld. Het is een passief gekoeld unit.

Zie hier voor wat voorbeelden.

De set:

De LED lamp zelf:

Ingebouwd:

Licht aan:

Het lichtbeeld dimlicht:

Grootlicht:

Links LED, rechts halogeen geel :

Buitenaf gezien:

Link naar AliExpress: http://s.click.aliexpress.com/e/RzjYF2b

Werkt tot op heden nog heel goed. (Maand in gebruik nu). Koelelement wordt wel warm, bij stil staan . Maar zit bij mij buiten de behuizing. Je kan de lamp na installatie nog corrigeren door de lamp te draaien (links of rechts om), zie de pijltjes in foto van lamp zelf. Daarmee kun je ze dus helemaal horizontaal instellen of beetje schuin.

Mocht er nog meer info gewenst zijn hoor ik het graag.

deepbass909 wijzigde deze reactie 17-08-2018 02:22 (0%)
Reden: Affliate-deel uit de link verwijderd

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:50

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
ehtweak schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]

Neuh. Ik wil er op vooruit, niet achteruit. ;)

Xenon is ook 'gedoe'. Met dingen als ballast, niet onmiddellijk volle opbrengst (b.v. grootlichtseinen). Nog afgezien van de ook beperkte levensduur, de kleurdegradatie, e.d.
Juist zaken die met LED aangepakt worden.

Nog ff en je moet een nieuwe auto bij de gewenste koplampen kopen. :+
Bi-Xenon, heb je altijd volle lichtopbrengst. En heb je meer licht een heb je een efficienter gebruik. (Als de leds aftermarket zijn, anders niet)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:30

l3art

Moderator Mobile
quote:
azz_kikr schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:37:
[...]

Bi-Xenon, heb je altijd volle lichtopbrengst. En heb je meer licht een heb je een efficienter gebruik. (Als de leds aftermarket zijn, anders niet)
Alleen zijn er niet veel auto's die H4 verlichting (bi-xenon) hebben. Auto's met H1, H8, H9, H11, etc zitten met de opwarmtijd van Xenon. Bij automatische verlichting bij tunnels het constant aan en uit schakelen wat niet bevorderend is voor de levensduur van Xenon.
Sowieso licht die levensduur een stuk lager dan bij led. Dat zijn de zaken waar ehtweak het over heeft denk ik waar led beter/handiger in is dan xenon.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
l3art schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:04:
[...]
...

Sowieso licht die levensduur een stuk lager dan bij led. Dat zijn de zaken waar ehtweak het over heeft denk ik waar led beter/handiger in is dan xenon.
Idd.
Dat bedoel ik. :Y

In mijn huidige auto zitten 2 x 2 H7 halogeen lampjes en die moet ik regelmatig vervangen. (zeker de dimlichten; staan altijd aan)
Daar wil ik vanaf, dat regelmatige vervangen.
Bovendien wil ik meer licht op de weg.

M.a.w. LED zou de oplossing kunnen/moeten zijn... maar dan moeten ze wel fysiek passen. :-(

En ik heb gezien hoe de HB4 mistlampen, die ik wel heb kunnen omwisselen voor LED uitvoeringen, een bak meer licht voor de auto geven.

Mooie Plaatjes   

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:07
quote:
ehtweak schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:40:
[...]

Idd.
Dat bedoel ik. :Y

In mijn huidige auto zitten 2 x 2 H7 halogeen lampjes en die moet ik regelmatig vervangen. (zeker de dimlichten; staan altijd aan)
Daar wil ik vanaf, dat regelmatige vervangen.
Bovendien wil ik meer licht op de weg.

M.a.w. LED zou de oplossing kunnen/moeten zijn... maar dan moeten ze wel fysiek passen. :-(

En ik heb gezien hoe de HB4 mistlampen, die ik wel heb kunnen omwisselen voor LED uitvoeringen, een bak meer licht voor de auto geven.
Ik heb 2 nighteye LED lampjes liggen met het orginele formaat lamp. Dus geen koelribben. Geen idee of ze goed zijn in een koplamp. Maar je mag ze goedkoop hebben eventueel.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

Joepie, vandaag van xenonlamp.nl een LED set binnengekregen voor mijn Peugeot 208.

Wil ik hem installeren, blijkt de lamp gewoon te groot te zijn om door het gat te passen :(

Volgens mij is het maar een fractie van een millimeter, maar als ik aan die lamp ga zitten veilen kan ik de garantie sowieso wel vergeten.... :|

• JPS
  • Niet online
quote:
Fairy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:54:
Joepie, vandaag van xenonlamp.nl een LED set binnengekregen voor mijn Peugeot 208.

Wil ik hem installeren, blijkt de lamp gewoon te groot te zijn om door het gat te passen :(

Volgens mij is het maar een fractie van een millimeter, maar als ik aan die lamp ga zitten veilen kan ik de garantie sowieso wel vergeten.... :|
Als je even in dit topic had gezocht op 208...

Welke set heb je precies en wat is de diameter? Na mij domper heb ik een set besteld met 15mm diameter, wat zou moeten voldoen aan de H7 specs, past die ook niet :(
Ik wil wel perse lumileds dus dan wordt de keus nu erg beperkt.

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

Tja, vind dit topic ook pas nadat ik in de problemen kwam :P

Ik heb de lamp geprobeerd er in te drukken en zie duidelijk die 3 uitstekende stukjes op de lamp verschijnen van het pogen de lamp er in te drukken. Lijkt alsof het ook nét niet past.

EDIT:

Contact gehad met Xenonlamp.nl

Ik mag de set retour sturen (zojuist gedaan) en een andere set zal me worden toegestuurd zodra deze binnen is.

Er is een nieuwe lichting onderweg die een smalle tip heeft en dus wél gaat passen.

Nu hopen dat deze wel dezelfde specs heeft. Ik hoop dat het niet (veel) minder licht gaat geven dan de xenon die ik nu heb.

Fairy wijzigde deze reactie 18-04-2018 15:51 (42%)

• Tomskii5
Aangezien mijn Fiësta vervangen wordt (totaal verlies door iemand die achterop is ingereden) moet ik ook weer op zoek naar de juiste led lampjes voor mijn nieuwe ST.

De fitting is natuurlijk hetzelfde, maar zijn er nog nieuwe aanraders qua modellen? Of mag ik blijven zweren bij mijn A344 nighteyes ;)?

EDIT: Deze dan maar gekocht https://www.novsights.com...nty-2-year-7200lm-pair-h7

(Novsights is de nieuwe naam van Nighteye)

Had actieve fan willen vermijden, maar heb de indruk dat ze vrijwel niets performant genoeg meer verkopen zonder fan. Geen idee welke led chips ze hierin gebruiken. Maar aangezien het al duurdere lampen betreft dan de A344's zou ik verwachten dat ze nog beter presteren (lumen is wel lager, maar als de reeële lumen hoger ligt dan is dat al gewonnen)

Tomskii5 wijzigde deze reactie 10-05-2018 18:01 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-03 22:51
Ik ben ook opzoek naar een set LED koplampen, ben beetje klaar om elke keer alle lampen te moeten vervangen bij xenon.

Nu heb ik eigenlijk 2 goeie opties gezien, de Hilox XTR black evolution of de Novsight (Nighteye) A344!

Welke zouden jullie aanraden ook? Ook aangezien er een groot prijsverschil in zit

Alvast bedankt!

Het gaat trouwens om een ford fiesta met projector lampen!

easy-cloud wijzigde deze reactie 21-05-2018 12:31 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easy-cloud
quote:
Tomskii5 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:35:
Aangezien mijn Fiësta vervangen wordt (totaal verlies door iemand die achterop is ingereden) moet ik ook weer op zoek naar de juiste led lampjes voor mijn nieuwe ST.

De fitting is natuurlijk hetzelfde, maar zijn er nog nieuwe aanraders qua modellen? Of mag ik blijven zweren bij mijn A344 nighteyes ;)?

EDIT: Deze dan maar gekocht https://www.novsights.com...nty-2-year-7200lm-pair-h7

(Novsights is de nieuwe naam van Nighteye)

Had actieve fan willen vermijden, maar heb de indruk dat ze vrijwel niets performant genoeg meer verkopen zonder fan. Geen idee welke led chips ze hierin gebruiken. Maar aangezien het al duurdere lampen betreft dan de A344's zou ik verwachten dat ze nog beter presteren (lumen is wel lager, maar als de reeële lumen hoger ligt dan is dat al gewonnen)
En welke zijn het geworden @Tomskii5 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomskii5
quote:
easy-cloud schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:31:
[...]

En welke zijn het geworden @Tomskii5 ?
Deze: https://www.novsights.com...nty-2-year-7200lm-pair-h7

Ik heb ze inmiddels nog niet binnen omdat TNT express nogal wat fuck ups gedaan heeft. Zou vandaag geleverd worden, ik zet foto's online van zodra ik ze erin heb gestoken (vanavond of morgenavond normaalgezien).

Mocht je voor de Nighteye A344's gaan trouwens: erg goede units. Kon ze gewoon niet recoveren na het ongeval, anders had ik deze gewoon overgezet in mijn nieuwe wagen :-).

Tomskii5 wijzigde deze reactie 22-05-2018 10:53 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easy-cloud
quote:
Tomskii5 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:45:
[...]

Deze: https://www.novsights.com...nty-2-year-7200lm-pair-h7

Ik heb ze inmiddels nog niet binnen omdat TNT express nogal wat fuck ups gedaan heeft. Zou vandaag geleverd worden, ik zet foto's online van zodra ik ze erin heb gestoken (vanavond of morgenavond normaalgezien).

Mocht je voor de Nighteye A344's gaan trouwens: erg goede units. Kon ze gewoon niet recoveren na het ongeval, anders had ik deze gewoon overgezet in mijn nieuwe wagen :-).
Haha dat is vervelend, altijd problemen met post leveringen! :(

Ja ik twijfel nog tussen de duurdere Hilox XTR black en de A344, prijs verschil is best veel en de vraag is of dat het waard is. Ben benieuwd of jij het verschil tussen degene die je nu hebt en de A344 merkt, wel balen van het ongeluk, hopelijk zelf niks aan over gehouden?

Ben benieuwd naar je resultaat ook in vergelijking met de A344

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomskii5
quote:
easy-cloud schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Haha dat is vervelend, altijd problemen met post leveringen! :(

Ja ik twijfel nog tussen de duurdere Hilox XTR black en de A344, prijs verschil is best veel en de vraag is of dat het waard is. Ben benieuwd of jij het verschil tussen degene die je nu hebt en de A344 merkt, wel balen van het ongeluk, hopelijk zelf niks aan over gehouden?

Ben benieuwd naar je resultaat ook in vergelijking met de A344
Als ik zo even naar de informatie op de website van hilox kijk dan blijken ze ook Philips ZES (lumileds) te gebruiken op het eerste zicht. Dus qua lichtopbrengst gaat het hetzelfde zijn (zelfs al adverteert Nighteye 10000lm, dat is in het echt maar 3600 (net zoals de hilox'en).

Ik heb zelf niets aan het ongeluk overgehouden buiten een zere rug en een zere nek de eerste 2 dagen na het ongeval. Gelukkig, was toch wel een klap aan +40km/h (volgens wat de verzekering me kon zeggen). Chassis was in ieder geval geraakt, dan weet je denk ik wel genoeg :-).

Swat om op de leds terug te komen, ik zou dan voor Nighteye A344 gaan aangezien het om Philips ZES chips gaat in beide gevallen.

Van zodra ik de nieuwe novsights heb laat ik iets weten mbt lichtopbrengst tov de A344's :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:24
Slechte ervaring hier met DMEX'en in een opel insignia (oudste model).
De lampen zijn afgesloten met plastic kappen en de werkruimte is bijzonder klein. Standaard H7 lampjes vervangen is al erg moeilijk, maar voor deze lange LEDs moet de lampunit er echt uit, dus ook bumper er af. Ook dan blijft het nog erg lastig om de LEDs er in te krijgen en de lamellen enigszins netjes uit te vouwen. Er zijn ook adapter ringetjes nodig omdat de lamp onder 2 nauwelijks bereikbare torx schroefjes klemt, wat eigenlijk een vrij gammel aanvoelend resultaat oplevert. De LED zelf kan verdraaien, deze adapter kan verdraaien, en deze adapter zit niet heel stevig tussen een plastic tapgat en een schroefje waar je zelfs met een haakse torx inbussleutel nog niet goed bij kan.

De moeizame inbouw is allemaal zo erg nog niet als het resultaat goed zou zijn, maar het lichtbeeld is ronduit belabberd te noemen. Ook de garage kreeg het niet beter; het beeld gaat alle kanten op, sommige plekken zijn veel te fel, maar in het midden zitten meerdere dark spots. Daarbij ook nog een melding op het dashboard, ondanks de meegeleverde 'CANBUS' weerstanden.

Voor mij is het lastig te zeggen of dit een slechte LED is of een ongeschikte reflector unit. Ik gok beide.

• Tomskii5
Zo, setje staat erop:

Eerste dingen die me opvielen: deze set lijkt warmer te worden dan de A344 van Nighteye, al kan dat zijn omdat de vorige pasief waren en dus een groter koellichaam hadden. Je hoort de fans vrijwel niet aan de buitenzijde van de wagen (eerder niet dan wel), aan de binnenzijde hoor je helemaal niets (uiteraard).

Lichtbeeld zit nog niet helemaal snor (ik heb van rechts naar links toe een diagonale lijn waar minder licht lijkt te schijnen). Vermoedelijk zit de lamp niet helemaal goed in de H7 bracket, dien ik nog eens even te checken.

Verder is de lichtopbrengst mijn inziens gelijk aan die van Nighteye's A344's (voor zover ik kan zien). Ik test de komende dagen wat meer uit en zal vermoedelijk dan wat uitgebreidere ervaringen kunnen neerpennen!

https://i.imgur.com/Mw0lCGQ.jpg

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:58
Iemand al ervaring met dit soort setjes? Ik heb in het verleden zowel een auto als motor omgebouwd naar Xenon en was daar erg tevreden over (los van dat de xenon stoorde op m'n radio).

T is iets meer werk, maar je bent wel verzekerd van een goed lichtbeeld.

• antiekeradio
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Het probleem hierbij is dat de koplampunit(s) open gemaakt moeten worden. Meestal zitten de glazen tegenwoordig ultrasoon gelast aan de behuizing en krijg je het niet heel uit elkaar.

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomskii5
quote:
Tomskii5 schreef op maandag 2 april 2018 @ 00:11:
Morgen gaan de Nighteye's A344 even op stal, ik moet woensdag naar de keuring (omdat de auto verlaagd werd en dan moet de auto opnieuw gekeurd worden in België). Dus dan gaan even de halogeen lampjes er terug in.

Ergens best wel jammer aangezien mijn garage tijdens het onderhoud de leds ook terug afgesteld had op de correcte hoogte. Maar goed, als ik morgen mijn halogeen lampjes niet steek en eentje begeeft het dinsdag dan kan ik niet meer op tijd bij de winkel geraken voor een setje halogeen lampen, dus beter even 'safe' zijn :-).

Na de keuring gaan ze er uiteraard terug instant op ;-)
Hier nog op volgend, lichtbeeld is nu ok. Set moest even wat gedraaid worden (ik had de plastic fitting origineel even losgemaakt, vandaar).

Tomskii5 wijzigde deze reactie 28-05-2018 11:47 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 24-03 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Voor mijn 2016 Ford C-Max ben ik ook op zoek naar LED lampen en kwam op deze site terecht:
https://www.carid.com/2016-ford-c-max-headlights/
Is dit niet handiger dan iets Chinees te bestellen?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Tomskii5
quote:
Neus schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:59:
Voor mijn 2016 Ford C-Max ben ik ook op zoek naar LED lampen en kwam op deze site terecht:
Vrij zeker dat daar dezelfde merken/producten tussenzitten als die op ali/banggood. Maar dan voor de prijs x3.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Neus schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:59:
Waarom handiger? Het is nog steeds buiten Europa als ik het zo snel zie, zit je nog steeds met importkosten die nog hoger liggen terwijl de producten, zo op het oog althans, hetzelfde zijn.

Ik zie niet in waarom dit handiger zou zijn.

https://www.carid.com/201...ersion-kit-334303135.html VS https://www.dhgate.com/pr...50w-6000lm/407973789.html

l3art wijzigde deze reactie 31-05-2018 16:20 (15%)

• easy-cloud
quote:
Tomskii5 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:42:
Zo, setje staat erop:

Eerste dingen die me opvielen: deze set lijkt warmer te worden dan de A344 van Nighteye, al kan dat zijn omdat de vorige pasief waren en dus een groter koellichaam hadden. Je hoort de fans vrijwel niet aan de buitenzijde van de wagen (eerder niet dan wel), aan de binnenzijde hoor je helemaal niets (uiteraard).

Lichtbeeld zit nog niet helemaal snor (ik heb van rechts naar links toe een diagonale lijn waar minder licht lijkt te schijnen). Vermoedelijk zit de lamp niet helemaal goed in de H7 bracket, dien ik nog eens even te checken.

Verder is de lichtopbrengst mijn inziens gelijk aan die van Nighteye's A344's (voor zover ik kan zien). Ik test de komende dagen wat meer uit en zal vermoedelijk dan wat uitgebreidere ervaringen kunnen neerpennen!

https://i.imgur.com/Mw0lCGQ.jpg
[afbeelding]
Ziet er goed uit, setje A344 is nu binnen maar heb adapter nodig voor fiesta met vissenoog aangezien jij een fiesta had. Weet je nog welke je had gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomskii5
quote:
easy-cloud schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:10:
[...]

Ziet er goed uit, setje A344 is nu binnen maar heb adapter nodig voor fiesta met vissenoog aangezien jij een fiesta had. Weet je nog welke je had gebruikt?
Ik heb geen adapter gebruikt, past er zo in (mits je één van de klemmetjes even ombuigt en dan vastzet zodat ie blijft zitten).

Heb je een fiesta met reflector koplampunits of projectorkoplampunits?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• easy-cloud
quote:
Tomskii5 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:46:
[...]

Ik heb geen adapter gebruikt, past er zo in (mits je één van de klemmetjes even ombuigt en dan vastzet zodat ie blijft zitten).

Heb je een fiesta met reflector koplampunits of projectorkoplampunits?
Het is er een met projectorkoplampunits, ik heb nu zo een besteld:

https://ae01.alicdn.com/k...lip-metalen-Voor-Audi.jpg

En deze zat op de auto:

http://www.shiflighting.c...-fiesta-mk6-bmw-520li.jpg

maar die past niet over de achterkant van de lamp heen, vandaag degene met een opening haha! _/-\o_

Als ik de lampen erin heb zal ik wat foto's maken en ook vergelijken met mijn Golf GTE met fabrieksled verlichting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomskii5
quote:
easy-cloud schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Het is er een met projectorkoplampunits, ik heb nu zo een besteld:

https://ae01.alicdn.com/k...lip-metalen-Voor-Audi.jpg

En deze zat op de auto:

http://www.shiflighting.c...-fiesta-mk6-bmw-520li.jpg

maar die past niet over de achterkant van de lamp heen, vandaag degene met een opening haha! _/-\o_

Als ik de lampen erin heb zal ik wat foto's maken en ook vergelijken met mijn Golf GTE met fabrieksled verlichting!
Ik heb ze dus niet nodig gehad, gewoon de standaard mount van de Fiesta Projector koplampen gebruikt en daar moest ik even één pinnetje naar binnen toe duwen zodat hij vanboven goed vast zat. Voor de rest nooit last mee gehad :-)

• pipodejunk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-03 13:52
dag allemaal,

ik heb 2 auto's een VW polo (H7) en een VW UP! (H4) wil nu de night eye A344's bestellen.
zijn er mensen die ervaring hebben in het plaatsen van deze leds in een van bovenstaande auto's? passen deze lampen? in mijn VW Polo geloof ik het wel, maar de UP heeft wat minder ruimte :P

Nighteye a344 komt redelijk goed door de tests, maar misschien dat er andere betere lampen zijn die worden aangeraden?

hoor het graag van jullie..
dank alvast!

pipodejunk wijzigde deze reactie 21-06-2018 13:24 (29%)

• plaspvd
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag ook een setje a344 h4, echter krijg ik bij mijn rechter koplamp het beeld onmogelijk goed. Wat ik ook draai aan het lampje/voetje. Meerdere keren opnieuw geplaatst. Dit met een koplamp stel apparaat in de garage. Heeft iemand ideeën?

• pipodejunk
quote:
plaspvd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:22:
Ik heb sinds vandaag ook een setje a344 h4, echter krijg ik bij mijn rechter koplamp het beeld onmogelijk goed. Wat ik ook draai aan het lampje/voetje. Meerdere keren opnieuw geplaatst. Dit met een koplamp stel apparaat in de garage. Heeft iemand ideeën?
gister binnen gekregen en gelijk in de UP! geplaatst.. heb voordat ik de halogeen eruit heb gehaald, een plakbandje op de garagedeuren geplakt, om de juiste hoogte te bepalen.

daarna halogeen eruit, en Nighteye erin en heb niks hoeven draaien of doen.
zat eigenlijk gelijk goed.. zeer tevreden..
nu nog in mijn Polo inbouwen, daarvoor heb ik diepere stofkapjes besteld omdat de huidige stofkapjes niet passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:58
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe Cree XHP50 / XHP70 varianten?

Deze LED variant heeft mijn voorkeur vanwege de slanke bouw en vanwege het feit dat deze LED's een enkele puntbron hebben(eigenlijk 2, want aan weerskanten) itt. bv Lumiled.

Ik wil ze gaan voeren in 3" H1 bi-projectoren waar ik nu 4300K xenon in heb.

Tot voor kort was de XHP70 niet te krijgen in H1, geen idee waarom, misschien vanwege het hogere amperage en warmte huishouding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@kendo Heb je voorbeeld waar deze Cree types toegepast zijn? Welke Hx uitvoeringen? Welke webshops?

Ben wel benieuwd. Zoek nog steeds iets ter vervanging van de H7 halogeen pitten in mijn auto.
In de hoop dat er nieuwere types op de markt zouden komen met minder hitte productie en bescheiden afmetingen, zodanig dat het in de bestaande koplampbehuizing ingebouwd kan worden...
NightEye HB4 LEDs was een succes; die passen prima. :Y
H7 LEDs niet (zowel NightEye alsmede DMEX); passen niet. :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
quote:
ehtweak schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:07:
@kendo Heb je voorbeeld waar deze Cree types toegepast zijn? Welke Hx uitvoeringen? Welke webshops?

Ben wel benieuwd. Zoek nog steeds iets ter vervanging van de H7 halogeen pitten in mijn auto.
In de hoop dat er nieuwere types op de markt zouden komen met minder hitte productie en bescheiden afmetingen, zodanig dat het in de bestaande koplampbehuizing ingebouwd kan worden...
NightEye HB4 LEDs was een succes; die passen prima. :Y
H7 LEDs niet (zowel NightEye alsmede DMEX); passen niet. :N
Jij zoekt echt een compacte LED, als ik het goed begrijp?
Ik ben op zoek naar een slanke formfactor met lamellen als in:

Ik zit niet zo in merken. Dit zijn vaak dezelfde lampen met een ander doosje. Maar op Aliexpress staan er een stuk of wat XHP50 LED's van bv. Simeway, Xenplus, JGAUT

En met de XHP70 chip:

yobuyyowin

specs van de: Cree XHP50, Cree XHP70

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zou die even heel snel links laten liggen, je hebt een behoorlijk oppervlakte waar het licht uitkomt, dus niet gecentreerd, dat is vragen om problemen met het lichtbeeld. :)

Ter vergelijking, dit is bij de Lumileds:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pipodejunk
quote:
Joopieboy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:03:
Ik zou die even heel snel links laten liggen, je hebt een behoorlijk oppervlakte waar het licht uitkomt, dus niet gecentreerd, dat is vragen om problemen met het lichtbeeld. :)

[afbeelding]
ik zoek voor mijn Polo toch een setje met van die lammelen (zo een koelblok nighteye A344 past toch niet helemaal lekker). welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
quote:
Joopieboy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:03:

[afbeelding]
Valt mee toch, de hele xhp50 chip meet maar 5x5mm en xhp70 7x7mm. Ik vind het juist mooi geconcentreerd. Beter dan de lumileds.Het oppervlak is niet groter dan de bolletjes van mijn xenon verlichting.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uh, je bent bekend met het fenomeen van xenon verlichting en alles en iedereen die verblind wordt? Lichtbeeld komt van een buisje, ipv een gloeidraad (die mss een mm dik is). Daar zit behoorlijk wat verschil in, en dan zie je. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:21:
Uh, je bent bekend met het fenomeen van xenon verlichting en alles en iedereen die verblind wordt? Lichtbeeld komt van een buisje, ipv een gloeidraad (die mss een mm dik is). Daar zit behoorlijk wat verschil in, en dan zie je. ;)
Is ook niet helemaal eerlijk vergelijken natuurlijk. Ook bij xenon was het vaak een kwestie van goed afstellen. Daarbij zijn reflector lampen simpelweg niet geschikt voor dit soort felle verlichting, zowel xenon als led niet. Overigens is het dan natuurlijk wel zo dat een lamp die het origineel benaderd ongetwijfeld zal zorgen voor een iets beter lichtbeeld. Xenon in een projectorlamp gaat een stuk beter, zo niet gewoon goed. Dus dat zal dan met zulke leds ook prima gaan gok ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is jouw keuze, nu zijn deze wel al een stuk beter dan de meeste COB of Cree leds maar goed. Het is gewoon een feit dat je lichtlijn niet netjes strak blijft, dat is vaak met gewoon halogeen al een beetje rommelig maar vaak prima voor de keuring. Ga je dan er een fellere lamp inzitten ligt het niet alleen aan de lamp maar ook de koplamp die er alleen maar meer het defect laat zien. Heb je dan een lampje erin die het licht verspreid en over een grote oppervlakte in de koplamp afgeeft, dan heb je bingo.

Met een projector heb je dat probleem idd niet of minder, dat werkt ook heel anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
quote:
Joopieboy schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:21:
Hoe bedoel je? Ik heb projectoren dus mijn lichtbeeld met xenon is al perfect. Ik wil alleen meer intensiteit. Daarnaast begint 1 van mijn ballasten na 8jaar gebruik een beetje kuren te krijgen. (zo nu en dan een lichte flikker)Ik heb nog wel nieuwe liggen, maar ik wil gewoon wat anders, ik wil alleen geen Lumileds.

kendo wijzigde deze reactie 09-07-2018 18:56 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
kendo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:38:
[...]
ik wil alleen geen Lumileds.
Buiten de rest van de discussie om, waarom wil je geen lumileds? Alleen vanwege de afmetingen van de sets die je tot nu toe gevonden hebt? Of zijn er nog andere redenen?

Hier verkopen ze led lampen met lamellen, wel lumileds.

l3art wijzigde deze reactie 09-07-2018 19:15 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nja als je projectors hebt, speelt het probleem niet. Enige waar je dan op moet letten is de opbrengst, vaak hebben Cree en COB leds de neiging wat minder rendement en dus vooral meer warmte te genereren, zeker met de steeds hoger wordende vermogens van de laatste tijd. Niet dat het zo warm wordt als met xenon, maar goed.

En als je die koelflappen nodig hebt, dan moet je idd verder kijken. Nadeel met die manier van koelen is dat het eigenlijk altijd net onvoldoende is, met kans op problemen na verloop van tijd, zelfde met die systemen met ventilatoren. Dan is zo een nieuwe generatie waar jij naar zit te kijken misschien een idee ja. :)

• Roflmao
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-03 14:17
Jongens ik heb na het LED-debacle van mij gewoon xenon laten installeren door een bekende jongen hier (hij adverteert ook op marktplaats).

Ik ben zeer, zeer tevreden. 5000k kleur is perfect, absoluut niet geel en zeker niet te blauw, precies goed imho. Gelijk bij die jongen ook bijpassende stadslichten gehaald (hij had er een paar waaruit ik kon kiezen).

De xenon verlichting brandt zo fel dat een verkeersregelaar tegen mij zij of ik mijn grootlicht aan heb ofzo (en nee de lampen staan niet te hoog afgesteld!).
Wat wel kan is dat je koplamp niet helemaal lekker met de xenon lampen overweg kan, dus ipv een strakke lijn door de spiegel krijg je dan een rommelige lijn die vaag is een eigenlijk veel strooilicht geeft. Daarom dat je bij xenon ook altijd de borden zo ziet :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16-03 14:17
quote:
Joopieboy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:57:
Wat wel kan is dat je koplamp niet helemaal lekker met de xenon lampen overweg kan, dus ipv een strakke lijn door de spiegel krijg je dan een rommelige lijn die vaag is een eigenlijk veel strooilicht geeft. Daarom dat je bij xenon ook altijd de borden zo ziet :Y
Nop, heb gewoon projector lenzen en als je ergens op een muurtje schijnt zie je een haarscherpe afsnijding. Misschien kwam het doordat ik een beetje hard optrok (auto heeft 204 pk / 500 nm :7 )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
quote:
l3art schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:13:
[...]

Buiten de rest van de discussie om, waarom wil je geen lumileds? Alleen vanwege de afmetingen van de sets die je tot nu toe gevonden hebt? Of zijn er nog andere redenen?

Hier verkopen ze led lampen met lamellen, wel lumileds.
Ik was je reactie alweer vergeten, sorry.

Ik wil een led variant die overeenkomt met mijn xenon lampen, zodat ik zeker weet dat ze ook in mijn projectoren gaan werken.

Er zijn een aantal redenen. de bouw van de lampen is behoorlijk gelijk, de xhp70 zijn zelfs wat dikker en zwaarder uitgevoerd. Ik blijf met het brandpunt van de lampen zitten. bij de Cree varianten is het echt geconcentreerd op een paar mm². Lumileds zijn meerdere leds onder elkaar gemonteerd. Daarnaast valt het me op dat lumileds vaak een lichtbeeld laten zien met een variërende intensiteit(niet egaal).

Maar eigenlijk, hoe meer ik lees, hoe minder ik wil overstappen van mijn vertrouwde xenon naar dit soort LED oplossingen, Cree of Lumiled.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
kendo schreef op zondag 15 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Ik was je reactie alweer vergeten, sorry.

Ik wil een led variant die overeenkomt met mijn xenon lampen, zodat ik zeker weet dat ze ook in mijn projectoren gaan werken.

Er zijn een aantal redenen. de bouw van de lampen is behoorlijk gelijk, de xhp70 zijn zelfs wat dikker en zwaarder uitgevoerd. Ik blijf met het brandpunt van de lampen zitten. bij de Cree varianten is het echt geconcentreerd op een paar mm². Lumileds zijn meerdere leds onder elkaar gemonteerd. Daarnaast valt het me op dat lumileds vaak een lichtbeeld laten zien met een variërende intensiteit(niet egaal).

Maar eigenlijk, hoe meer ik lees, hoe minder ik wil overstappen van mijn vertrouwde xenon naar dit soort LED oplossingen, Cree of Lumiled.
Het idee van die leds onder elkaar is dat ze de gloeidraad in lampen benaderen en hiermee zouden zorgen voor een beter lichtbeeld.

Maar ja, gecentreerd of niet dat maakt bij projectoren dus niet heel veel verschil.

Waar heb je gezien dat lumileds een niet constant lichtbeeld laten zien? En is dit dan bij de duurdere sets ook het geval of alleen de goedkopere? Kan me voorstellen dat er verschillende kwaliteiten zijn net als met processoren in computers. Dus goedkope lampen hebben goedkopere lumileds met als gevolg dat ze niet gelijkmatig branden. Maar goed dit alles is puur speculatief.

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:56
Nou, ik ga ook maar overstag naar LED(eindelijk)
Had al een setje D2S lampen liggen voor in mijn D2S projectoren(mocht iemand ze over willen nemen, pb), maar ik stap toch maar over op een compleet nieuwe setup, dus nieuwe H7 projectoren met ook H7 led.
Wat is aan te raden qua setje? Zie heel veel voorbij komen in allemaal posts, maar wil eigenlijk wel meteen het beste voor H7

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 24-03 20:56
quote:
pipodejunk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:23:
[...]

daarna halogeen eruit, en Nighteye erin en heb niks hoeven draaien of doen.
zat eigenlijk gelijk goed.. zeer tevreden..
Kan ik daaruit opmaken dat de A344 zonder aanpassingen in de UP passen? Heb je de versie met het rode koelblok achterop?

Had in mijn vorige auto fabrieks xenon, dan is die H4 halogeen van de UP echt dramatisch. Had eerst nog even gekeken naar de 'betere' H4 lampen, maar mijn ervaring met H7 is dat die vrij snel stuk gaan. En zo'n setje Nighteye kost het dubbele van een setje Nightbreakers oid. Dus overweeg om de Nighteyes te bestellen.

• pipodejunk
quote:
gehaktstaaf schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:06:
[...]

Kan ik daaruit opmaken dat de A344 zonder aanpassingen in de UP passen? Heb je de versie met het rode koelblok achterop?

Had in mijn vorige auto fabrieks xenon, dan is die H4 halogeen van de UP echt dramatisch. Had eerst nog even gekeken naar de 'betere' H4 lampen, maar mijn ervaring met H7 is dat die vrij snel stuk gaan. En zo'n setje Nighteye kost het dubbele van een setje Nightbreakers oid. Dus overweeg om de Nighteyes te bestellen.
zonder aanpassing in de up.. heb diegene met de rode koelblok (bestellen bij BG met PDM verzenden).. Ik zou nog wel ff aan de lamp draaien om het juiste lichtbeeld te krijgen.

ziet er mooi uit icm de Led dagrij lichten. ;)

• gehaktstaaf
quote:
pipodejunk schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:35:
[...]

zonder aanpassing in de up.. heb diegene met de rode koelblok (bestellen bij BG met PDM verzenden).. Ik zou nog wel ff aan de lamp draaien om het juiste lichtbeeld te krijgen.

ziet er mooi uit icm de Led dagrij lichten. ;)
Te gek, dank voor je reactie. Zal vanavond eens kijken waar te bestellen, zag gisteren dat ze bij BG uitverkocht waren in H4. Wellicht eBay proberen.
Puur uit interesse, heb je toevallig een foto van het lichtbeeld in het donker?

• pipodejunk
quote:
gehaktstaaf schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:44:
[...]

Te gek, dank voor je reactie. Zal vanavond eens kijken waar te bestellen, zag gisteren dat ze bij BG uitverkocht waren in H4. Wellicht eBay proberen.
Puur uit interesse, heb je toevallig een foto van het lichtbeeld in het donker?
helaas heb ik geen fotos van het lichtbeeld. maar bij mij is die wel ok.

pipodejunk wijzigde deze reactie 10-09-2018 11:40 (5%)

• san1999der
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:41
Ik heb led setje van tc-x : http://bit.ly/2xM4YY4 prima licht patroon dimlicht(H7) maar high beam/grootlicht slecht ivm koplamp positie en h1 is niet echt bij te draaien zie foto's van licht patroon ;) linkje foto's https://photos.app.goo.gl/XPTBgugiCA8M1p4q9

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Nu online
Iemand die een Polo 6C heeft met LED lampen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb geen flauw idee wat ik nou precies moet halen. Wel heb ik al ervaring met lampen verwisselen (weliswaar halogeen) in de 6C. Maar welke lampen zijn het beste voor de Polo 6C en wat heb ik allemaal nodig om het passend te maken?

Bij voorbaat dank!

• BadEendTerror
  • Registratie: juni 2018
  • Nu online
Als je een LED lamp wil zorg dan dat je er een neemt met lumiled luxeon Z ES leds.
Deze zitten dan met 3 onder elkaar zodat ze de gloeidraad van een halogeen lamp nabootsen voor een identiek lichtbeeld. Het beste is ook om een lamp te kiezen die je 360 graden kan draaien om het lichtbeeld af te stellen.

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:08
Ik rij nu een tijdje met Led in mijn Zoe heb het idee dat Led verlichting alleen dingen verlicht die echt reflecteren.

Strepen en verkeersborden worden extreem goed verlicht, maar mensen met donkere kleren of bermen lichten niet altijd op.

Mijn lichtbeeld wordt ook netjes strak weergegeven dus omdat er geen strooilicht is heb ik geen grote gloed.
Het kan natuurlijk ook aan de koplampen zelf liggen, maar ik heb bij afleveren deze lampen direct ingebouwd.
Dus hoe het met normale halogeen eruit ziet weet ik niet.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:44
Crxtreem schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:18:
Ik rij nu een tijdje met Led in mijn Zoe heb het idee dat Led verlichting alleen dingen verlicht die echt reflecteren.

Strepen en verkeersborden worden extreem goed verlicht, maar mensen met donkere kleren of bermen lichten niet altijd op.

Mijn lichtbeeld wordt ook netjes strak weergegeven dus omdat er geen strooilicht is heb ik geen grote gloed.
Het kan natuurlijk ook aan de koplampen zelf liggen, maar ik heb bij afleveren deze lampen direct ingebouwd.
Dus hoe het met normale halogeen eruit ziet weet ik niet.
Met halogeen verlichting zullen de reflecterende dingen zoals verkeersborden minder goed zichtbaar zijn. Dat is m.i. het voordeel van LED (en ook Xenon).

Mensen met donkere kleren in het donker.... Tsja dit is als automobilist (of bestuurder van een ander voertuig) lastig op te lossen...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ja, donker absorbeert het licht

• gehaktstaaf
Zelf rijd ik nu een aantal weken met Nighteyes in een UP. Ondanks reflectorlampen een behoorlijk strak lichtbeeld, en ondanks dat ik sinds die tijd zeker 3K km in het donker heb gereden nog geen seinende tegenliggers gehad, dus denk dat dat redelijk goed zit.
Qua lichtopbrengst ben ik niet echt onder de indruk, ja ik heb meer licht voor de auto, mits het wegdek droog is. Bij nat asfalt moet ik zo af en toe twee keer kijken of de koplampen wel daadwerkelijk aan staan. Ik ben er dus nog niet over uit of het een blijvertje is.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Dit herken ik niet. Ik zie duidelijk m'n verlichting op de straat. Met grootlicht aan is het zelfs alsof ik een straal daglicht voor me heb.

• gehaktstaaf
Grootlicht heb ik nog niet goed kunnen testen, ja het werkt. Maar ik rijdt nagenoeg enkel op de snelweg, dus bijna altijd wel ander verkeer aanwezig. Met name op het donkerder type asfalt heb ik het idee geen donder te zien bij nat wegdek. Belijning reflecteert dan wel weer fantastisch.
Nog even aanzien hoe lang ik nog in die UP blijf rijden, anders wellicht maar gewoon iets van Osram nightbreakers oid proberen.
Overigens was de OEM xenon van mijn Ibiza uit 2004 echt heer en meester qua zicht. Onder goede omstandigheden is het verschil met de Nighteyes niet heel groot, maar bij nat wegdek of regen leverden die een stuk bruikbaarder licht. (Osram Nightbreaker Unlimited D1S waren dat)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• -Bowser-
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-03 21:06
Na het doorlezen van dit forum heb ik ook maar een setje gekocht. Ik heb via Ebay de Nighteye gekocht. (link)

Ik heb een Toyota Auris uit 2008, deze heeft halogeen lampen (H11), maar wel met een lens (projector).

Het setje ziet er goed uit:

Je kan de bovenkant losschroeven en er een buisje omheen doen:

Dat ziet er dan zo uit:

Op dit buisje kun je een gekleurd stickertje plakken, geel of blauw. Dit maakt de lamp 3000K of 8000K. Ook zit er een klein inbusje bij, hiermee kun je het koellichaam losmaken en de lamp draaien ten opzichte van de basis.

Dit zijn de originele lampen in mijn auto, in het licht:

En in het donker:

Ik heb een donker stukje opgezocht en dit is het lichtbeeld 's nachts:

Zoals gezegd is mijn auto uitgerust met H11 lampen, dat is prettig want ik heb daardoor geen afdekkapjes en dus alle ruimte voor de koellichamen. Dit is de standaard lamp:

En na een half uurtje werk:

De lamp is echt wit, nu valt dat gele dagrij lampje erg op (ik heb ledjes besteld):

Dit is hetzelfde plekje, maar dan met de LED lamp erin:

Na een kwartiertje door het dorp rijden zijn de koellichamen wel erg warm. Ik kan ze eigenlijk niet langer dan een paar seconden vasthouden. Met wat meer rijwind zal dit beter gaan denk ik.

Ik ben er erg tevreden mee. Het geeft niet echt meer licht, maar het is heel mooi wit. Dat oogt best chic. Ik heb nog geen tegenliggers gehad die knipperde (dankje projectors).

-Bowser- wijzigde deze reactie 13-10-2018 21:22 (23%)
Reden: Afbeeldingen gefixt

• BadEendTerror
  • Nu online
Hebben jullie last van radio storing na het monteren van LED lampen?
DIt is iets wat je namelijk vaak hoort.
Ferrietkern ter ontstoring over de kabel zetten. Electronica is vaak vrij goedkoop en het duurste zijn de filters, die worden dus ook standaard wegbezuinigd. :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:10:
Nee geen last van.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@-Bowser- Goh, komt me bekend voor! ;)
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
Goed dat het bij jou wel past in jouw auto. d:)b

@BadEendTerror In mijn auto heb ik dat als volgt verholpen:
kostte een paar dubbeltjes... :)

Mooie Plaatjes   

• -Bowser-
Nu je het zegt, ik heb daar wel last van. Ik dacht dat het kwam door de nieuwe antenne, zo'n goedkoop ding van ebay, maar wellicht zijn het de lampen wel... Ik zal eens van die ferriet dingen bestellen.

• -Bowser-
ehtweak schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:36:
@-Bowser- Goh, komt me bekend voor! ;)
Goed dat het bij jou wel past in jouw auto. d:)b

@BadEendTerror In mijn auto heb ik dat als volgt verholpen:
kostte een paar dubbeltjes... :)
Ik had ze inderdaad al vaker voorbij zien komen, daarom heb ik ze ook gekocht. Ze passen prima en het licht beeld is ook erg goed.

• gehaktstaaf
Bij mij levert de A344 ook flinke ruis op, op de FM (in een UP). Ferriet zijn besteld, maar zijn nogal lang onderweg.. Hoop dat dat het oplost. 's Middags luister ik in de auto eigenlijk altijd al via Spotify, maar 's ochtends geef ik de voorkeur aan radio. Maar dat moet nu elke keer via een 4G stream, beetje omslachtig..

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Hier nooit enige last van gehad. Ik heb deze H7 Lumileds gebruikt. Dit zijn de LEDs die ook altijd door @Joopieboy worden aangeraden en ik kan begrijpen waarom. Top lichtbeeld en nooit problemen mee gehad.

Mijn setje is overigens te koop. Slechts 4 maanden gebruikt (zomer, weinig branduren) en gaat weg wegens andere auto met OEM leds, anders zou ik ze nooit verkopen.

sloth wijzigde deze reactie 21-10-2018 19:37 (10%)

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:50
Ja, ferrietkernen plaatsen bracht geen oplossing dus set van de hand gedaan...
Was een setje zoals deze https://www.ebay.com/itm/...s-Luxeon-ZES/122867329484

SniperGuy wijzigde deze reactie 22-10-2018 12:17 (18%)

• gehaktstaaf
gehaktstaaf schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:45:
Bij mij levert de A344 ook flinke ruis op, op de FM (in een UP). Ferriet zijn besteld, maar zijn nogal lang onderweg..
Gisteren nog even aan het klooien geweest, heb de ballasten verplaatst, de ruis is nu een flink stuk minder. Heb vanochtend bijna de hele reis via FM kunnen luisteren (met af en toe wat ruis). Vanmiddag was het gek genoeg een stuk minder, maar nog steeds stukken beter dan tot voor de verplaatsing. Hoop dat de ferrieten uitkomst bieden, zo niet dan gaan ze LED's er uit.

• BadEendTerror
  • Nu online
Is er inmiddels iemand die weet waar je de EKlight led lampen kan kopen als particulier?
(de fabrikant van de led lampen van hilox)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:22:
Is er inmiddels iemand die weet waar je de EKlight led lampen kan kopen als particulier?
(de fabrikant van de led lampen van hilox)
Bij eklight zelf.
Ze even een mail sturen met wat je wil.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:58
Ik wil absoluut niet een smart-ass zijn maar aftermarket led zijn toch (nog) niet echt beter dan goede halogeen qua licht? Heb ooit zo'n led lampje besteld h4, van ebay oid is ongeveer 4 jaar geleden maar de lichtbeeld is echt om te huilen. Gaat ook behoorlijk warm en na paar weken is ie kapot. Daarna een xenon ingebouwd, had toen van xenonjan gekocht volgens mij,gewoon 5000k, werkt fantastisch. Betr een H4 bixenon met zo'n mechanisme waardoor het kapje open gaat met inschakkelen van grootlicht. En de blauwe licht van sommige auto, van 8-10,000K moet eigl echt verboden zijn. Je ziet toch niets met blauwe licht, je ogen worden ook moe van of niet? Ik was toen iig blij dat de led die ik had kapot ging want anders was mijn ogen het wel kapot :)
-Bowser- schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:50:
Ik ben er erg tevreden mee. Het geeft niet echt meer licht, maar het is heel mooi wit. Dat oogt best chic. Ik heb nog geen tegenliggers gehad die knipperde (dankje projectors).

Dit had ik dus alleen wat meer blauw, de licht is niet veel beter dan halogeen, wordt wel andere kleur...

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• JPS
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:54:
Heb ooit zo'n led lampje besteld h4, van ebay oid is ongeveer 4 jaar geleden maar de lichtbeeld is echt om te huilen.
Joh! 4 jaar geleden is een eeuwigheid geleden mbt de LED techniek. Fijn dat Xenon je bevalt, misschien daar even een topic over openen? 8)7

• gergs
Ik snap waarom je zo reageert, maar begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er vooruitgang zijn gemaakt, maar zoals hierboven als ervaring gedeeld door Bowser, is het verschil vs halogeen niet bijzonder veel. Zeker in die prijsklasse. Tuurlijk kan je gek gaan maar dat is het dan weer heel iets anders.
Dus als het de kleur is wat je zoekt, is het denk ik wel een leuke iets. Maar voor echte lichtopbrengst is het nog niet - toch? Of mis ik iets?

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:08

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

De complete TS misschien? :+ Daar staat e.e.a toch uitgebreid uitgelegd waaronder:
Vrij veel verkocht op eBay, goed betaalbaar en een goede lichtopbrengst en betrouwbaar. Beduidend meer lichtopbrengst dan halogeen iig van een 3000 lumen.
;)

The first 40 years of childhood are the hardest.

• JPS
  • Niet online
Steeds meer fabrikanten plaatsen af-fabriek uitstekende LED lampen voor zowel dim- als grootlicht. Lichtopbrengst/rendement van LED tov halogeen is beduidend beter.
Grote voordelen tov Xenon is dat LED geen opstarttijd heeft (zeker voor grootlicht een issue) en minder strooilicht en overlast voor tegenliggers.

Er is veel kaf&koren te koop in de Aftermarket van LED's, maar ook daar is de laatste generatie inmiddels volwassen genoeg geworden om halogeen (en Xenon) te vervangen. Als je in China gaat shoppen zijn het de Lumiled ZE-S chips die je moet hebben voor goede opbrengst en minste strooilicht.
Voor alles geldt uiteraard goede afstelling en juiste plaatsing in het armatuur. Projectoren geven het beste resultaat.

Enfin, dit alles had je ook kunnen weten als je dit topic goed had doorgelezen ipv gelijk te posten.

• BadEendTerror
  • Nu online
Ik heb een mail gestuurd naar EKlight. Op hun site staat dat ze in principe alleen per 10 stuks leveren, dus ben benieuwd.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
BadEendTerror schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:48:
Ik heb een mail gestuurd naar EKlight. Op hun site staat dat ze in principe alleen per 10 stuks leveren, dus ben benieuwd.
Toen ik ruim een jaar geleden bestelde was 2 setjes geen probleem. Maar kan altijd dat ze hun policy hebben aangepast. Ze hebben nu ook andere setjes online staan dam een jaar geleden. Deze zijn feller, maken geen gebruik meer van lumileds maar van Korea Seoul CSP chips. Ook zit er een fan in (voor mij persoonlijk niet zo'n issue). Geen idee of ze de vorige modellen ook nog leveren.

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:56
l3art schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 06:58:
[...]

Toen ik ruim een jaar geleden bestelde was 2 setjes geen probleem. Maar kan altijd dat ze hun policy hebben aangepast. Ze hebben nu ook andere setjes online staan dam een jaar geleden. Deze zijn feller, maken geen gebruik meer van lumileds maar van Korea Seoul CSP chips. Ook zit er een fan in (voor mij persoonlijk niet zo'n issue). Geen idee of ze de vorige modellen ook nog leveren.
Zijn nog wel te leveren als het goed is. Makkelijkste is om via Alibaba contact op te nemen. Grote kans dat je hun whatsappnummer krijgt voor makkelijke communicatie

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• l3art

l3art

Moderator Mobile
MartijnAbel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:06:
[...]

Zijn nog wel te leveren als het goed is. Makkelijkste is om via Alibaba contact op te nemen. Grote kans dat je hun whatsappnummer krijgt voor makkelijke communicatie
WhatsApp nummer staat gewoon op hun eigen site. ;)

Heb al twee eklight setjes in m'n auto, heb ook nog wel het mailadres van de persoon met wie ik toen alles geregeld heb. Geen idee of zij er nog steeds werkt. Mocht iemand willen pm maar.

• gergs
Raym09 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

De complete TS misschien? :+ Daar staat e.e.a toch uitgebreid uitgelegd waaronder:

[...]

;)
JPS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:54:
Steeds meer fabrikanten plaatsen af-fabriek uitstekende LED lampen voor zowel dim- als grootlicht. Lichtopbrengst/rendement van LED tov halogeen is beduidend beter.
Grote voordelen tov Xenon is dat LED geen opstarttijd heeft (zeker voor grootlicht een issue) en minder strooilicht en overlast voor tegenliggers.

Er is veel kaf&koren te koop in de Aftermarket van LED's, maar ook daar is de laatste generatie inmiddels volwassen genoeg geworden om halogeen (en Xenon) te vervangen. Als je in China gaat shoppen zijn het de Lumiled ZE-S chips die je moet hebben voor goede opbrengst en minste strooilicht.
Voor alles geldt uiteraard goede afstelling en juiste plaatsing in het armatuur. Projectoren geven het beste resultaat.

Enfin, dit alles had je ook kunnen weten als je dit topic goed had doorgelezen ipv gelijk te posten.
Ik zou liegen als ik zeg dat ik de hele 43 pagina's heb gelezen maar ik heb de beginpost een meer dan 10 pagina's doorgebladerd. Alhoewel ik weet dat veel autofabrikanten over zijn gegaan naar led, aftermarket is nog steeds een vraagteken voor mij. Ik heb wat foto's doorgenomen, en ja, ziet er goed uit dat het wit is, maar op de weg is het verschil niet veel. Dan is de vergelijking ook vaak vs halogeen lampjes die wrs op het einde van zijn leven is, dus ook niet eerlijk - tuurlijk is de nieuwe led iets feller. Dat fabrikant zegt dat het x aantal lumen is zegt nog niets als wat je ziet op de weg niet veel beter is.. Ik refereer dan naar de foto van Bowser hierboven. Maar goed, jullie zijn zo overtuigd dus ga ik het sowieso niet veranderen. Maar wellicht word ik ook overtuigd over paar jaar als de techniek blijft ontwikkelen. ;) Vele veilige kilometers toegewenst

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:46
@gergs 't hangt er ook een beetje van af wat je wil gaan vervangen.

Mijn eerste motor had één H4 halogeen lampje. Dat gaf echt niet genoeg licht, een LED H4 lampje was meteen een ongelofelijke upgrade.

Mijn huidige motor heeft één H7 lampje, en daarbij voel ik echt niet de behoefte aan een LED upgrade, daar komt een bak licht vanaf.

• gergs
@Dryhte vaak hangt het af van verschillende factoren idd. conditie van de halogeen lampjes, en ook de "sterkte" van de koplampunit. Vaak hebben oude auto's bijvoorbeeld ook zwakkere unit - of het komt door slechte massa na al de jaren, slechte accu, o.i.d. maar iig niet zo zeer te verwijten aan halogeen lamp als techniek. Maar dan heb je wel een punt, led verbruik minder energie of iig meer efficient, dus zou kunnen dat in zulke gevallen dat je dan verbetering zien met led. (y)

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:08

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

gergs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

[...]

Ik zou liegen als ik zeg dat ik de hele 43 pagina's heb gelezen maar ik heb de beginpost een meer dan 10 pagina's doorgebladerd. Alhoewel ik weet dat veel autofabrikanten over zijn gegaan naar led, aftermarket is nog steeds een vraagteken voor mij. Ik heb wat foto's doorgenomen, en ja, ziet er goed uit dat het wit is, maar op de weg is het verschil niet veel. Dan is de vergelijking ook vaak vs halogeen lampjes die wrs op het einde van zijn leven is, dus ook niet eerlijk - tuurlijk is de nieuwe led iets feller. Dat fabrikant zegt dat het x aantal lumen is zegt nog niets als wat je ziet op de weg niet veel beter is.. Ik refereer dan naar de foto van Bowser hierboven. Maar goed, jullie zijn zo overtuigd dus ga ik het sowieso niet veranderen. Maar wellicht word ik ook overtuigd over paar jaar als de techniek blijft ontwikkelen. ;) Vele veilige kilometers toegewenst
In de motor zit led omdat ik hem gekregen heb, en waarschijnlijk was ik voor de kleur uiteindelijk ook overgegaan. Kleurverschil tussen mijn led drl en de koplamp is lelijk.

In het koekblik zit nog gewoon halogeen lampjes, zie er genoeg mee. Overstappen naar led of xenon vindt ik momenteel het geld en de tijd niet waard.

Waar ik alleen op reageerde is dat je vragen stelde die in de TS behandeld worden. Je claim dat het weinig verschil maakt kun je niet echt onderbouwen, net zo min als de vooruitgang hier wordt onderbouwd. Daarvoor zou je halogeen, led en xenon op een rij moeten zetten in dezelfde auto en lumen moeten gaan meten. Wil je het helemaal netjes gaan doen moet je dat ook nog herhalen na X branduren om te zien of het verschil hetzelfde blijft, kleiner of groter wordt. Wat je zelf al zegt nieuw en oud kun je niet met elkaar vergelijken. Al zijn er hier volgens mij wel een aantal die bij een (behoorlijk) nieuwe auto gelijk naar led zijn gegaan.

Iedere techniek heeft z'n voor en nadelen, led is volop in ontwikkeling en is veel verbeterd de laatste jaren een dat is wat we ze hier laten zien.

Uiteindelijk moet je het zelf weten wat je er in steekt en wat je met het hier geleverde foto materiaal doet.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• gergs
Ik snap je punt wel, bij het ontbreken van een echte vergelijkbare test is het niet te onderbouwen - zowel pro en tegen. Ik zag de foto van Bowser en ik reageer gelijk dat het weinig doet - dit is idd geen fair test.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
gergs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

[...]

Dat de goed led lampen feller zijn dan de halogeen lampen kunnen we zonder twijfel wel stellen. Maar inderdaad dit zegt niet veel over hoe fel de 'vlek' op de weg is die je ziet. Sowieso is het halogeen ligt geler, waardoor dit meer opvalt. Het is niet voor niks dat straatlantaarns oranje waren. Oranje geeft meer contrast dan wit licht doet.

Echter is het wel zo dat het witte licht een stuk beter reflecteerd op de strepen op de weg en op de borden waardoor deze weer beter zichtbaar zijn.

Eerder in dit topic is door een andere tweaker wat meer uitgelegd over led verlichting vs halogeen en zichtbaarheid.

Kortom naar mijn idee is het LED licht wel degelijk feller, zorgt het meer gele licht van halogeen voor meer contrast van het witte led, waardoor het verschil een stuk minder lijkt. Echter reflectie van strepen en borden is wel een stuk beter. Xenon is nog altijd feller dan de aftermarket LED, maar dat heeft weer andere nadelen.

• BadEendTerror
  • Nu online
l3art schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:08:
[...]

WhatsApp nummer staat gewoon op hun eigen site. ;)

Heb al twee eklight setjes in m'n auto, heb ook nog wel het mailadres van de persoon met wie ik toen alles geregeld heb. Geen idee of zij er nog steeds werkt. Mocht iemand willen pm maar.
Ik heb ze gemaild en kreeg als reactie dat Hilox de exclusief distributeur is voor de K6F lamp voor NL.
Maar misschien lukt het wel via jou contactpersoon. Zou je me die kunnen sturen via PM?
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True