LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Thanks! Die H7 adapter is ook nog nodig dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien mijn oude volvo s40 gloeilampen vreet als smarties ben ik het nu min of meer beu.
Niet alleen kost het klauwen vol geld, maar sta ik om de 14 dagen bijna een gloeilamp te verwisselen.
Stadslichten 4x BA15s fitting achter voor stadslicht.
Remlichten evenzo, Ik vervang ze per 2 stuk, dus één kapot, de ander vervang ik meteen mee.
Net zoals ik deze week moest achter komen dat ze beide niet werkten op derde remlicht na!
En deze zijn beide recent vervangen voor nieuwe. :?

Dus nu investeren in LED lampen die hopelijk langer meegaan als twee weken.

wat heb ik besteld:
4 X BA15S- 9X2835SMD- COOL WIT 10-30V.
https://www.immers.info/2-x-BA15s-9x2835smd-Cool-Wit-10-30v#

4X BA15S 3030SMD COOL-WIT 10-30V 900LUMEN (voor remlichten en achteruitrijlicht)
https://www.immers.info/2...Cool-Wit-10-30v-900lumen#

Knipperlichten houd ik gewoon als gloeilampen om storingen te voorkomen.
Mistlicht blijft ook een simpele 21watt gloeilamp.

Maar nu, aan de voorkant moet ik door ouderdom van het plastic mijn koplampen vervangen.
Het glas en reflector is nog in goede toestand, enkel de plastic is poreus en laat water door.
Tijdens het rijden trilt het licht ook omdat de stelmotoren afgebroken zijn en de koplamp maar op 1 a 2 punten nog vast zit.
De rest is afgebroken.
Nu wil ik mijn koplampen vervangen voor dit model.
Afbeeldingslocatie: https://www.carfantasy.nl/images/CFKL0207.jpg
Stadslichten zijn DRL (LED) en gaan dimmen zodra het dimlicht aan word gezet.
Nu ben ik aan het twijfelen aan drie opties voor dimlicht.
Halogeen H7 lampen, Xenon Upgrade of LED?
Eerste instantie zat ik te denken aan Xenon, en dan niet een set van 20 a 50 euro, maar een goed merk dat zich ook laat afstellen.
Gezien de koplampen projectoren hebben.
Maar hoe zit dit nu met LED?
Geeft dit mooi gebundeld licht zoals met goed afgesteld Xenon?

Koplampsproeiers volgen ook, deze heb ik in de garage liggen nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
JPS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:48:
Thanks! Die H7 adapter is ook nog nodig dus?
Niet altijd, in mijn geval wel omdat er een stekker achterop de originele lamp zat. De led lamp heeft een kabel dus de stekker komt iets verderop er aan. Dus zodoende. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:44:
[...]

Die van mij zijn ook van hard plastic.
Ik gok dat hard plastic beter warmtebestendig is dan een rubber dop.

Ik heb de doppen nu binnen dus morgenavond even monteren O-)
Heb je deze ondertussen al kunnen monteren? Ik ben net zoals @ehtweak benieuwd hoe dit in praktijk bevalt (hoe goed is de pasvorm en afdichting) ten opzichte van de rubberen aftermarket doppen die je online kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja, werkelijk perfect.

Het ronde afdichtingsrubber kon ik van de oude dop gewoon op de nieuwe overzetten.

De laatste keer dat ik onder de motorkap keek waren ze nog niet gesmolten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@ sreamer
Is je voltage van je dynamo toevallig niet te hoog?
Dat vreet namelijk ook lampen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:42:
[...]

[video]

Links de LED, rechts het originele gloeilampje ter vergelijking.

Voor de remlichten en achteruitrijlichten is het verschil het zelfde... Alleen dat is lastig zelf te filmen natuurlijk :D

De mistachterlichten zitten onder in de bumper. Ik heb de moeite niet genomen om die door LED te vervangen omdat ze veel moeilijker bereikbaar zijn - en omdat je ze in de praktijk toch eigenlijk nooit gebruikt.
Stuk beter inderdaad! Hier ook de zogenaamde "full LED uitvoering" weer iets meer full LED gemaakt 8)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:12
sloth schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:07:
@Tomskii5 @maier zijn jullie na enkele maanden (nog steeds) tevreden van de Nighteye A344 set?

Ik twijfel nog tussen de Nighteye en deze Oslamp H7 set.
De Oslamp set is ongeveer de helft van de prijs van de Nighteye, waardoor er geen Lumileds maar COB chips op zitten. Ook hebben ze in tegenstelling tot de A344 een fan. Volgens mij zijn er zowel voor als tegenargumenten hierover te geven: met fan heb je wellicht lagere temperaturen dus een betere levensduur. Anderzijds vergroot het risico op falen als de fan blokkeert wat je niet hebt met een passieve heatsink zoals op de Nighteye A344.

Dankzij @glydoscoop weten we wel al dat de Oslamp past in een Golf 7 facelift. Tenminste, als je de juiste adapter / bracket installeert :P De Nighteye is voor zover ik kan vinden (nog) niet in deze auto getest, maar zou net zoals de Oslamp 85 mm lang moeten zijn en dus ook geen probleem mogen geven lijkt me.

Edit: inmiddels mede dankzij de positieve beoordeling van de bouwkwaliteit van ehtweak in "LED Verlichting auto+motor" en de post hieronder over de fan van @Joopieboy toch maar voor de Nighteye A344 gegaan.

Nu maar even wachten tot ze er zijn, ik hou jullie op de hoogte.
Ja hoor, nog steeds tevreden. Voorlopig nog geen lichtafname gemerkt (dus ga ervan uit dat de leds gewoon nog steeds allemaal werken, maar zou hem hiervoor best eens even uithalen natuurlijk). Blijft dag en nacht verschil qua lichtopbrengst op de baan vind ik. :-)

EDIT: Sorry voor het late antwoord trouwens, had tweakers al een weekje niet meer geopend.
JB schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Stuk beter inderdaad! Hier ook de zogenaamde "full LED uitvoering" weer iets meer full LED gemaakt 8)

[video]
Waar heb je die ledjes van? Ook Ali gewoon? Lijkt me potentiële volgende upgrade in de fiesta 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Tomskii5 op 05-03-2018 23:12 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:45:
Zijn er mensen met H15 lamp ervaring? Dat is de DRL en grootlicht lamp bij auto's als de Golf 6 en 7. H7 is inmiddels wel genoeg informatie over, maar een LED lamp met 2 standen, zal dat een beetje werken?
Ik heb zelf geen ervaring maar ik zou het wel eens willen proberen.

NOVSIGHT, de nieuwe bedrijfsnaam van de hier populaire Nighteye lampen, heeft verschillende H15 sets. Bijvoorbeeld https://www.novsights.com...ss-a385-n7-headlight-bulb

Ze lijken wel allemaal met fan te zijn wat mijn voorkeur niet draagt. Ik wacht eerst maar even hoe de Nighteye A344 H7 units bevallen, en of ik dan nog veel behoefte heb aan grootlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Iets minder nieuws vanuit A344 Nighteye land, een ledje van mijn rechterunit heeft het helaas begeven waardoor net in het midden van het lichtbeeld nu een blind spot zit. Het was me pas eergisteren opgevallen toen ik in het semi donker reed, maar nu ik vanavond echt in het pikke donker reed was het wel duidelijk. Ik heb even via banggood een ticket aangemaakt, en nu hopen dat de verkoper welwillend is.

Het is niet dat ik geen licht meer op de straat heb door dat ledje minder, maar ik merk wel op dat het lichtbeeld nu anders is door die blindspot in het midden die dan opgevangen moet worden door de rest. Ik weet niet of het echt aan de koeling ligt of gewoon een foutieve unit zal geweest zijn, want de koellichamen kon ik steeds genoeg met mijn hand vastpakken (wel warm, maar niet onhoudbaar warm)

Zie de foto in bijlage. Links zie je een normaal lichtbeeld, rechts zie je dus de blindspot op de rechterkant van de bumper van de auto voor me.

https://drive.google.com/...UdnBRJ6BaWvbiiHoRHT5YRbdV

Even afwachten dus wat de verkoper zegt. Ik weet niet hoe goed de BG aftersales is tov ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Inmiddels de unit eruitgehaald. Leds werken allemaal, maar om één of andere reden is het beschermglas rond de led lampen (die ronde glazen koker) stuk gegaan en was er een stukje glas in de reflector ruimte terechtgekomen. Heb mijn unit even geschud en stukje glas kwam eruit gevallen. Ik steek ze terug en jawel hoor, unit geeft normaal ligt. Dat stukje glas zorgde er dus voor dat het licht op dat punt niet kon reflecteren :/

Ik heb nog geen antwoord van banggood (heb alvast een paypal geschil geopend ook). Maar ik zou em op z'n minst vervangen willen zien of of mijn geld terug (zodat ik een nieuwe set kan bestellen).

Tot op heden wel een raadsel hoe die glazen koker stuk gegaan is want de unit zit gewoon stevig vast in e H7 mount :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tomskii5 Maar die glazen koker hoeft er toch helemaal niet om heen bij de NightEye A344?
Die is imho alleen bedoeld als je de gekleurde stukjes plastic gebruikt...

Bovendien belemmeren ze ook nog eens de warmteafgifte.

Gewoon open en bloot:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4543/37577653955_b514b55039_z.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 07-03-2018 21:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:52:
@Tomskii5 Maar die glazen koker hoeft er toch helemaal niet om heen bij de NightEye A344?
Die is imho alleen bedoeld als je de gekleurde stukjes plastic gebruikt...

Bovendien belemmeren ze ook nog eens de warmteafgifte.

Gewoon open en bloot:
[afbeelding]
Aha! In that case gaat ie der op de andere kant ook af. Ik dacht dat de glaasjes de IP68 rating moesten verwezenlijken omdat ze rusten op die rubberen ringetjes. :-) Maar als het zo zit, dan haal ik het glaasje er ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tomskii5 Klinkt plausibel; dat van die IP68 rating.
Maar sinds wanneer dompel je je lampen onder in water? Gewone halogeenlampjes in water dompelen is ook desastreus! Niet zozeer omdat ze niet waterdicht zouden zijn (de glazen behuizing is immers grotendeels vacuum), maar eenmaal opgedroogde druppels op een halogeen lamp, betekent ook einde oefening, na enige tijd ingeschakeld te zijn...

Wat betreft die rubberen ringetjes; zonder zou je het glas meteen kapot maken, als je die metalen dop, bovenop, zou aandraaien rechtstreeks metaal-op-glas.

En, als je koplamp units vol met water komen, heb je een heel ander (groot) probleem. O-)

Kijk maar naar al die andere merken (zoals de fameuze DMEX), die hebben helemaal geen afdichting in de vorm van een glazen tube rondom de LED stralers.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 08-03-2018 09:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:23:
@Tomskii5 Klinkt plausibel; dat van die IP68 rating.
Maar sinds wanneer dompel je je lampen onder in water? Gewone halogeenlampjes in water dompelen is ook desastreus! Niet zozeer omdat ze niet waterdicht zouden zijn (de glazen behuizing is immers grotendeels vacuum), maar eenmaal opgedroogde druppels op een halogeen lamp, betekent ook einde oefening, na enige tijd ingeschakeld te zijn...

Wat betreft die rubberen ringetjes; zonder zou je het glas meteen kapot maken, als je die metalen dop, bovenop, zou aandraaien rechtstreeks metaal-op-glas.

En, als je koplamp units vol met water komen, heb je een heel ander (groot) probleem. O-)

Kijk maar naar al die andere merken (zoals de fameuze DMEX), die hebben helemaal geen afdichting in de vorm van een glazen tube rondom de LED stralers.
Klopt idd,

Het is voornamelijk omdat mijn stofkappen er momenteel niet geheel goed op zitten. Niet dat ik ooit al geweten heb dat er water in terechtgekomen is, maar ik moet gewoon eens dringend betere stofkappen vinden. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tomskii5 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Klopt idd,

Het is voornamelijk omdat mijn stofkappen er momenteel niet geheel goed op zitten.
Niet geheel goed of in z'n geheel niet? ;)

Ik zou wel zo snel mogelijk zorgen dat je goed afgesloten koplampunits hebt! Want zout/vochtaanslag in/op je units (reflectie oppervlak en/of projectorlens) dat wil je echt niet...
Dan is de LED unit + driver nog je minste zorg.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Niet geheel goed of in z'n geheel niet? ;)

Ik zou wel zo snel mogelijk zorgen dat je goed afgesloten koplampunits hebt! Want zout/vochtaanslag in/op je units (reflectie oppervlak en/of projectorlens) dat wil je echt niet...
Dan is de LED unit + driver nog je minste zorg.
Ze zitten er op (als in rond om rond, maar zit wat speling op. Heb nochtans de juiste maat besteld, maar zijn gewoon kutdingen. En de standaard ford stofkappen die zijn uiteraard te klein. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Mijn ledjes voor de achterkant zijn binnen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEoo6HoPvuKJkPlzDxjuUnof/full.jpg

Heb voor zowel knipperlichten als rem/achterlicht een gekleurde en een witte variant besteld om te kijken wat het beste oogt. Daarnaast nog extra rode voor het mistlicht. De LED die daar in zit is erg zwak (kon helaas niet per 1 bestellen). Mochten de gele goed ogen in de knipperlichten, dan gaat er ook een LED in het achteruitrijlicht.

Hopelijk is het van t weekend droog :D

[ Voor 26% gewijzigd door BdK9001 op 08-03-2018 11:24 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goeie sterke led in je achteruitlicht is ook erg fijn met achteruit rijden, zie je net ff wat meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Joopieboy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:24:
Goeie sterke led in je achteruitlicht is ook erg fijn met achteruit rijden, zie je net ff wat meer :P
Exact! Met de halogeenkaars die er nu in zit zie ik niks in het donker -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BdK9001 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:22:
Mijn ledjes voor de achterkant zijn binnen :D

[afbeelding]

Heb voor zowel knipperlichten als rem/achterlicht een gekleurde en een witte variant besteld om te kijken wat het beste oogt. Daarnaast nog extra rode voor het mistlicht. De LED die daar in zit is erg zwak (kon helaas niet per 1 bestellen). Mochten de gele goed ogen in de knipperlichten, dan gaat er ook een LED in het achteruitrijlicht.

Hopelijk is het van t weekend droog :D
Voor welke auto is dit? Geven die LEDjes geen meldingen op canbus etc?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

JB schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:45:
[...]

Voor welke auto is dit? Geven die LEDjes geen meldingen op canbus etc?
Ford Focus uit 2002, dus heeft grlukkig geen canbus op de verlichting. Als ik straks thuis ben ga ik ze inbouwen en show ik het resultaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Niet blij met deze LED's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fjBXRxTeleP3Gh8pcquO37Ds/full.jpg
Remlichten aan, links LED, rechts halogeen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b2Tfvkn9IBNxmLYk7mRD6gOL/full.jpg
Mistlicht, kentekenverlichting en achteruitrijlicht zijn wel chill

LED-knipperlichten werkten niet omdat ze niet genoeg vermogen trekken, dus had alleen een snel knipperend knipperlicht voor... Heb nu maar dezelfde LED's besteld voor zowel rem/achterlicht als knipperlichten als @Mx. Alba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:45
Zijn die lampjes van de kentekenplaatverlichting niet te fel?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Zijn dat niet gewoon deze:
https://www.aliexpress.com/item/32803972844/32803972844.html

Die heb ik zelf in de auto zitten (geen fan, wel z es leds) en daar ben ik heel tevreden over. Fel, goede kleur en makkelijk in te bouwen (H7)

Ik heb ook H11 units
https://www.aliexpress.com/item/32779913086/32779913086.html
Maar die vind ik niet zo indrukwekkend, beetje paarsige tint (ik heb gewoon wit/6500k besteld) en niet indrukwekkend fel. Wel heel makkelijk inbouwen door de compacte koelribben en ingebouwde driver.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lastig te bepalen, ik heb met die verkoper geen ervaring. Enige is dat je zelf naar de leds kunt kijken of het nep is of niet, maar ook dat is niet waterbestendig. Qua globale opbouw lijkt het heel erg, maar als ik in de reviews foto's voorbij zie komen lijkt dat weer totaal wat anders. Mijn ervaring is dat het via eBay toch een stuk betrouwbaarder en zekerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

patrickkoning schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:50:
Zijn die lampjes van de kentekenplaatverlichting niet te fel?
Op de foto's lijkt het inderdaad wel zo, maar in het echt is het een stuk minder fel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Nounou, afgelopen donderdag een H7 Luxeon setje op Ebay besteld en vandaag tot mijn verrassing al binnen! Het spul komt echt steeds sneller vanuit China, binnen 5 dagen deze keer.
Afgelopen vrijdag had ik er nog eentje besteld (voor de motorfiets) dus eens kijken of die er morgen dan is:)

De lampen zien er qua bouwkwaliteit netjes uit en het lijken 'echte' Z ES chips te zijn, voor zover ik dat visueel kan beoordelen. Dit weekend eerst maar eens inbouwen in de auto.

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 13-03-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Rico

Wie dit leest is gek....

BdK9001 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 07:31:
[...]

Op de foto's lijkt het inderdaad wel zo, maar in het echt is het een stuk minder fel :)
Controleer die leds ook eens als de zon erop schijnt. Al vaak gehad dat ze dan totaal niet meer zichtbaar zijn.
In het donker en bewolkt weer gaat het prima maar met de zon erop zie je geen remlichten meer.
Vergelijk het dan ook even met een normale lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Rico schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 00:14:
[...]

Controleer die leds ook eens als de zon erop schijnt. Al vaak gehad dat ze dan totaal niet meer zichtbaar zijn.
In het donker en bewolkt weer gaat het prima maar met de zon erop zie je geen remlichten meer.
Vergelijk het dan ook even met een normale lamp.
Ik heb de remlichten voorlopig nog halogeen gelaten omdat ik het verschil te groot vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Maegrim schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:23:
Ze zitten wel gewoon verticaal gemonteerd, naar links en rechts schijnend. Binnenkort post ik een update :)
vanmiddag de boel weer uit elkaar gehaald, beide lampen 2 streepjes gedraaid en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i5Pd5jn.jpg
als ik die waaier rechts minder extreem maak staat het links weer te hoog, dus zo moet het maar blijven. :P
in het echt zit er wat meer vorm in dan op de foto zichtbaar is, maar perfect is het niet. wel een goede verbetering van halogeen :Y

ik zag nog dat in m'n KTM een H4 cree led zit zoals deze, maar da's echt troep. die tzt maar eens vervangen :)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/a79a4db9f51e592eb2fce89207ea257bfce242ae/?url=http%3A%2F%2Fg03.s.alicdn.com%2Fkf%2FHTB1RqZTFFXXXXc5XVXXq6xXFXXXB%2F220461624%2FHTB1RqZTFFXXXXc5XVXXq6xXFXXXB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JyfIu5A.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Dat afstellen van de lampen heeft goed geholpen! Best een goed resultaat

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 109% gewijzigd door _eLMo_ op 26-03-2018 23:13 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
_eLMo_ schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 09:52:
Gisteren deze besteld:

[afbeelding]

met deze zodat ze passen in mijn ford:

[afbeelding]

Als ze binnen zijn zal ik het lichtbeeld voor / na eens vastleggen. En ook de helderheid (met mijn dSLR kan ik de belichting vast zetten).
Kheb zelf ook een setje van TC-X liggen die ik maandag eens in ga bouwen. Ga uiteindelijk toch wel voor een EK Light setje denk ik. Heb wat meer vertrouwen in die maglev fan dan in de strips om alles te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MartijnAbel schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Kheb zelf ook een setje van TC-X liggen die ik maandag eens in ga bouwen. Ga uiteindelijk toch wel voor een EK Light setje denk ik. Heb wat meer vertrouwen in die maglev fan dan in de strips om alles te koelen.
Lees je eens in hier in het topic. ;) Een fan heeft ook maar een beperkte koelcapaciteit, vervuilt en koelt daardoor nog minder maar het ergste is dat ze vaak falen omdat de kwaliteit beroerd is. Zo een koelstrip is leuk maar ook niet voldoende in een afgesloten behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Lees je eens in hier in het topic. ;) Een fan heeft ook maar een beperkte koelcapaciteit, vervuilt en koelt daardoor nog minder maar het ergste is dat ze vaak falen omdat de kwaliteit beroerd is. Zo een koelstrip is leuk maar ook niet voldoende in een afgesloten behuizing.
Al gedaan Joopie ;)
Vandaar ook dat ik aangeef een maglev fan. Daardoor heb je een stuk minder last van vervuiling die zich ophoopt in het fan gedeelte. Kwaliteit, net zo, aangezien een maglev fan iets heel anders is dan de gemiddelde pc fan oplossingen die je bij de meesten ziet.
De EK Light setjes zijn dezelfde setjes die hier in NL door Hilox verkocht worden en waar men garantie op geeft, dus volgens mij zit dat wel aardig goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ook die geven op den duur de geest. Ik vraag me altijd af hoe die lampen met een fan goed gekoeld kunnen worden onder die afgesloten rubberen dop. De warmte hoopt zich op en die fan verplaatst wat van die warme lucht, maar verder gebeurt er weinig.

Zo heb ik het in de motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cRV0qAfbWXUB6YOMID78K2v2/full.jpg
De lamp unit is afgesloten en er stroomt tijdens het rijden koude lucht langs het koelblok. Is ook voelbaar, na het rijden kan ik mijn vingers erop houden zonder ze te verbranden. Dat is wel anders als hij een tijd stilstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tiLsFvbjwHHPlbh5QoPU0GRW/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/620WE8RnQtyCtjqqGQZtq4VQ/full.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Ophidian schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:56:
Ook die geven op den duur de geest. Ik vraag me altijd af hoe die lampen met een fan goed gekoeld kunnen worden onder die afgesloten rubberen dop. De warmte hoopt zich op en die fan verplaatst wat van die warme lucht, maar verder gebeurt er weinig.

Zo heb ik het in de motor:
[afbeelding]
De lamp unit is afgesloten en er stroomt tijdens het rijden koude lucht langs het koelblok. Is ook voelbaar, na het rijden kan ik mijn vingers erop houden zonder ze te verbranden. Dat is wel anders als hij een tijd stilstaat.

[afbeelding][afbeelding]
Ik plaats ze ook met rubberen doppen zodat de fan niet in de koplamp zit, maar in ieder geval iets van rijwind meekrijgt.
Welke rubberen doppen heb je gekocht en waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MartijnAbel schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Al gedaan Joopie ;)
Vandaar ook dat ik aangeef een maglev fan. Daardoor heb je een stuk minder last van vervuiling die zich ophoopt in het fan gedeelte. Kwaliteit, net zo, aangezien een maglev fan iets heel anders is dan de gemiddelde pc fan oplossingen die je bij de meesten ziet.
De EK Light setjes zijn dezelfde setjes die hier in NL door Hilox verkocht worden en waar men garantie op geeft, dus volgens mij zit dat wel aardig goed
Dan lees je maar wat je wilt lezen, merk maakt geen zak uit, iedere verkoper zet er zijn eigen naam of merk op, is allemaal spul uit China en eigenlijk allemaal gaan die fans vroeg of laat stuk en allemaal vervuilen ze. Daarbij is ook bij een fan de koeling in een gesloten koplamp minimaal. Profit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 26-03-2018 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Mijne komt van Ebay. Maar hij klikt niet op de lampunit maar zit om de led lamp heen. Het rubber loopt mee naar binnen en de brede rand sluit het af. De lampunit kan dus ook ventileren en dat werkt voortreffelijk tegen condens in de unit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Vandaag probeerde ik de Lumiled H7 van Ebay in de projectorkoplamp van een Peugeot 208 te plaatsen, blijkt dat de diameter van de voorkant van de ledlamp te groot is. Blijkbaar is de diameter van het glas van een gewone H7 halogeen kleiner. Bummer! Hier mensen met soortgelijke problemen/ervaring?

BTW, 2e setje was binnen een week gearriveerd. Echt snel dus!

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 17-03-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Past die niet in het kapje/spiegeltje binnenin de lamp? Zelf nog niet meegemaakt, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Zal kijken of ik binnenkort een fotootje kan maken, maar gaat gewoon niet door het gaatje met de kop van het lampje. Ik laat het ff liggen nu, de rubbers moeten toch ook nog binnenkomen en het is te koud om met je vingers te priegelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oei dat is best vervelend.

Kan me bijna niet voorstellen dat van de standaard maatvoering van H7 afgeweken wordt.

Eventueel kan de lamp te lang zijn waardoor hij er niet in niet past.
Snel retour sturen want hier kun je niets mee.

Of eventueel met de dremel de opening met een milimeter vergroten maar dan moet je wel zorgen dat je al het gruis uit de de reflector verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02
Er was hierboven iemand zeer tevreden over deze: https://nl.aliexpress.com...eadlight/32803972844.html
Die wil ik dus ook kopen maar er klopt natuurlijk niets van de data.
Volgens de datasheet is de 6500k max 270lm per led. Er zitten er 8 op een H7 dus dat maakt 2160lm.
Of doe ik iets verkeerd?
Verder wel positief dat er 4 ledjes per kant zitten waardoor de temp misschien lager is. Deze waren nog niet getest zoals met een aantal andere wel gedaan was of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:40
martijnr17 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:12:
Er was hierboven iemand zeer tevreden over deze: https://nl.aliexpress.com...eadlight/32803972844.html
Die wil ik dus ook kopen maar er klopt natuurlijk niets van de data.
Volgens de datasheet is de 6500k max 270lm per led. Er zitten er 8 op een H7 dus dat maakt 2160lm.
Of doe ik iets verkeerd?
Verder wel positief dat er 4 ledjes per kant zitten waardoor de temp misschien lager is. Deze waren nog niet getest zoals met een aantal andere wel gedaan was of niet?
Ik heb denk ik de H4 versie hiervan, maar dan van Ebay. Erg tevreden over.
Ik denk dat ze van de H4 versie uit gaan:
8 ledjes per kant * 2 kanten* 2 lampen * 270 is 8600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lumens mag en kan je niet optellen, zelfde als decibels. Als 1 speaker 100db doet, heb je niet met 2 speakers 200db. ;) Hoewel die Chinezen vaak zo rekenen, zelfde met vermogens van de chips.

Info:
https://www.lumileds.com/...gh-power-leds/luxeon-z-es

[ Voor 37% gewijzigd door Joopieboy op 18-03-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Haha, weet ik, we zullen het maar even "Aliexpresnatuurkunde" noemen. Voor speakers is het meestal de vuistregel dat een verdubbeling van het aantal geluidsbronnen 3dB extra oplevert. Geen idee of er ook zoiets voor lampen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ben ik niet bekend mee, maar kan me er wel iets bij voorstellen. N=1 ervaring is dan een standaard lamp rond de 1000 lumen doet, een Philips Xtremevision of Osram Nightbreaker halogeen vervanglampen doen zo rond de 1300 lumen en dat is het verschil van een kaarslichtje naar fatsoenlijk licht. Xenon en Lumileds zitten rond de 1400~1450 lumen en dat is gewoon ook een merkbare stap hoger. Echt fel wordt het met moderne affabriek ledkoplampen, die tikken de 1500 lumen aan en zijn gewoon echt fel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

nokiaan958GB schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:25:
Kan me bijna niet voorstellen dat van de standaard maatvoering van H7 afgeweken wordt.

Eventueel kan de lamp te lang zijn waardoor hij er niet in niet past.
Niet te lang; de kop is gewoon te dik dus.
Snel retour sturen want hier kun je niets mee.
Hey, we blijven wel tweakers he! >:)
Of eventueel met de dremel de opening met een milimeter vergroten maar dan moet je wel zorgen dat je al het gruis uit de de reflector verwijdert.
Ja of wat naar binnen zien te buigen. Als het warmer is ga ik het beter bekijken maar hopelijk is het oplosbaar zonder teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik zag ergens een ander topic op een Peugeot forum waar iemand tegen hetzelfde probleem was aangelopen. De lamp paste simpelweg niet in het gat. Maar stond geen oplossing bij :+

Is Xenon plaatsen anders niet gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ophidian schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:26:
Maar stond geen oplossing bij :+
Bandschuurmachine? Eventueel de diodes even afdekken ergens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik ben echt niet bekend met LED verlichting in een auto, maar het lijkt me een makkelijkere oplossing dan Xenon.
Maar ik zie dan dat zo'n lamp uitgerust is met een fan en iedereen weet dat die dingen een keer stuk gaan. Wat gebeurt er dan met zo'n lamp? Is er dan kans op brand?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ophidian schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:26:
Ik zag ergens een ander topic op een Peugeot forum waar iemand tegen hetzelfde probleem was aangelopen. De lamp paste simpelweg niet in het gat. Maar stond geen oplossing bij :+
Jammer dat er geen oplossing bij stond. Ik denk dat je mijn reactie op het peugeot forum hebt gelezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:06:
Ik ben echt niet bekend met LED verlichting in een auto, maar het lijkt me een makkelijkere oplossing dan Xenon.
Maar ik zie dan dat zo'n lamp uitgerust is met een fan en iedereen weet dat die dingen een keer stuk gaan. Wat gebeurt er dan met zo'n lamp? Is er dan kans op brand?
Brand zal wel meevallen, maar de leds zelf verbranden wel zoals sommigen hier al eens gehad hebben. Al dan niet met slechte versies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
JPS schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:08:
[...]

Jammer dat er geen oplossing bij stond. Ik denk dat je mijn reactie op het peugeot forum hebt gelezen :D
Dan heb je het er in 2016 gepost? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
JPS schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:20:
Vandaag probeerde ik de Lumiled H7 van Ebay in de projectorkoplamp van een Peugeot 208 te plaatsen, blijkt dat de diameter van de voorkant van de ledlamp te groot is. Blijkbaar is de diameter van het glas van een gewone H7 halogeen kleiner. Bummer! Hier mensen met soortgelijke problemen/ervaring?

BTW, 2e setje was binnen een week gearriveerd. Echt snel dus!
Ik ervaar helaas hetzelfde met mijn Opel Tigra Twintop. Erg jammer en heb het ook eventjes naast mij neergelegd. Mocht jij een oplossing weten ben ik zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, apart, dat het gat van sommige koplampunits zo krap is bemeten. :/

Ik heb ff een H7 halogeenlampje opgemeten en die meet 12 mm (breedste gedeelte van het glas, tegen de voet aan), 10,5 mm bovenaan het glasgedeelte.
Terwijl b.v. NightEye A344 16mm meet.
En bij andere LED 'merkjes' zie ik waardes tussen de 14 - 18 mm.

Dat betekent wel dat die autofabrikant het gaatje voor het halogeenlampje wel erg beperkt gemaakt heeft.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frontysco schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Hotsjee, ferrieten zitten erop en direct storing vrij 😀
Top om te weten!

Doe je die om de 12V zo dicht mogelijk bij de ballast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Fairy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Top om te weten!

Doe je die om de 12V zo dicht mogelijk bij de ballast?
Kleine kanttekening, je bent niet 100% storings vrij. Als test zal ik met beter weer eens een extra ferriet om dezelfde kabel doen.

De ferriet doe je direct na de ballast aan 12v vanaf/naar de accu dus niet aan de lamp zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frontysco schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Kleine kanttekening, je bent niet 100% storings vrij. Als test zal ik met beter weer eens een extra ferriet om dezelfde kabel doen.

De ferriet doe je direct na de ballast aan 12v vanaf/naar de accu dus niet aan de lamp zijde.
Alle beetjes helpen. Ik heb 1 ballast die stoort en de andere niet. Zijn 2 iets verschillende modellen, 1 is omgeruild in de garantie. Als ik ze omwissel van plek word het veel erger, dus die stap heb ik al gemaakt, maar als het nog verder onderdrukt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik merkte een heel duidelijk verschil na de plaatsing.
Momenteel heb ik wel last van ruis bij slechter weer. Natuurlijk inherent aan de gebruikte techniek, echter met lampen uit is deze ruis weg :). Je kunt wonderen verwachten, kraak helder zal het bij slecht weer niet zijn. Spotify met bluetooth is ook een verademing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ophidian schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:13:
[...]

Dan heb je het er in 2016 gepost? :p
Eh nee idd. Ik zie net ook dat ik er op het peugeot forum nog niets over heb geschreven 8)7

Heb jij een linkje naar die post toevallig? Ben benieuwd en kan misschien dan ook even in dat topic reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:01
Joopieboy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:03:
Ben ik niet bekend mee, maar kan me er wel iets bij voorstellen. N=1 ervaring is dan een standaard lamp rond de 1000 lumen doet, een Philips Xtremevision of Osram Nightbreaker halogeen vervanglampen doen zo rond de 1300 lumen en dat is het verschil van een kaarslichtje naar fatsoenlijk licht. Xenon en Lumileds zitten rond de 1400~1450 lumen en dat is gewoon ook een merkbare stap hoger. Echt fel wordt het met moderne affabriek ledkoplampen, die tikken de 1500 lumen aan en zijn gewoon echt fel. :)
Ik heb sinds een maand affabriek led koplampen (dynamische met dynamic light assist), komende van halogeen is dat echt een verademing. Als de high beam aangaat op de autosnelweg zie je echt ver.
Je ziet ook dat de highbeam gewoon begint te schijnen waar de low beam ophoudt, het is niet dat er direct voor je nog licht bijkomt.
Ook het in het 'donker' zetten van je voorligger en/of tegenligger werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vandaag maar even geprutst met de base van mij TC-X led lampen. Blijkt dat die malle chinezen de gaatjes voor de nokjes precies tegenover gesteld gemaakt hebben. Dus zelf maar even met het ijzerzaagje in de weer.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/tHXMmdf.jpg

Binnenkort eindelijk maar eens installeren :D

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 19-03-2018 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik heb recent een setje LED incl fannetje geplaatst in de nieuwe Polo. Helaas moet ik constateren dat de luchtbundel zuigt. Geen duidelijke lichtlijn zichtbaar op de weg, erg klote. Lampen al naar ondergesteld met het knopje binnen voorals je zwaar beladen bent, helaas lost het niks op. Denk toch maar even terug naar orgineel. Overigens zijn de LEDS op de zelfde positie als het gloei draad van een H7 halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
JPS schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Eh nee idd. Ik zie net ook dat ik er op het peugeot forum nog niets over heb geschreven 8)7

Heb jij een linkje naar die post toevallig? Ben benieuwd en kan misschien dan ook even in dat topic reageren.
Klik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Marsjee schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:15:
Ik heb recent een setje LED incl fannetje geplaatst in de nieuwe Polo. Helaas moet ik constateren dat de luchtbundel zuigt. Geen duidelijke lichtlijn zichtbaar op de weg, erg klote. Lampen al naar ondergesteld met het knopje binnen voorals je zwaar beladen bent, helaas lost het niks op. Denk toch maar even terug naar orgineel. Overigens zijn de LEDS op de zelfde positie als het gloei draad van een H7 halogeen.
Al gespeeld meer de positie van led? Dus ook anders dan de gloeidraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Frontysco schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Nog niet. Heb eventueek nog 1 ander setje klaarliggen. Kan alleen niet zoveel draaien heb ik het idee, want je klikt hem met een kwartslag dicht zegmaar. Maar ga het zeker proberen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Dat kan alleen met Lumileds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Joopieboy Het al dan niet kunnen draaien van de lichtbron t.o.v. de fitting heeft niks te maken met het toepassen van Lumileds. ;)
Maar met hoe de fabrikant het voetje heeft geconstrueerd; wel of niet met een draaibare vatting, vaak geborgd met een inbusboutje.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

ehtweak schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:17:
Idd, apart, dat het gat van sommige koplampunits zo krap is bemeten. :/

Ik heb ff een H7 halogeenlampje opgemeten en die meet 12 mm (breedste gedeelte van het glas, tegen de voet aan), 10,5 mm bovenaan het glasgedeelte.
Terwijl b.v. NightEye A344 16mm meet.
En bij andere LED 'merkjes' zie ik waardes tussen de 14 - 18 mm.

Dat betekent wel dat die autofabrikant het gaatje voor het halogeenlampje wel erg beperkt gemaakt heeft.
Ik heb van de E-bay H7 Lumiled even de diameter van de kop opgemeten en die is 16,5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ehtweak schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:43:
@Joopieboy Het al dan niet kunnen draaien van de lichtbron t.o.v. de fitting heeft niks te maken met het toepassen van Lumileds. ;)
Maar met hoe de fabrikant het voetje heeft geconstrueerd; wel of niet met een draaibare vatting, vaak geborgd met een inbusboutje.
Ik heb het verder nog niet gezien, bij diverse cob of cree leds, alleen dus bij de laatstgenoemde die ook een bepaald ontwerp heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ja dat topic ken ik heb ik geheel doorgelezen en ik heb er ook in gepost. Ik lees alleen nergens dat het gat in de reflector danwel projector te klein zou zijn. Of kijk ik daar finaal overheen? Wel zie ik dat het rubber niet past over de lamp, maar dat is natuurlijk te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik heb even een fotootje gemaakt van de H7 fitting:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IaeEcFI.jpg

Dit is dus een projector armatuur van een Peugeot 208.
Het lijkt er niet op dat er even eenvoudig wat valt bij te buigen. Ik kon niet goed opmeten, maar ruw geschat lijkt het zo'n 14-15mm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
JPS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 17:51:
Ik heb even een fotootje gemaakt van de H7 fitting:

[afbeelding]

Dit is dus een projector armatuur van een Peugeot 208.
Het lijkt er niet op dat er even eenvoudig wat valt bij te buigen. Ik kon niet goed opmeten, maar ruw geschat lijkt het zo'n 14-15mm te zijn.
Zie je geen mogelijkheid om met een dremel en zo'n schuurbitje het gat wat groter te maken rondom?
Je hebt dus ongeveer 14 a 15mm? Mijn TC-X setjes is volgens mij maar 12mm ongeveer.

Edit: net even nagekeken, 11mm om precies te zijn

TC-X H7 Low Beam H1 Main Light H11 fog Lamp Luxeon ZES H4 High/low Beam 9005 9006 D2S D4S 6000K White Car Headlight Bulb LED12V
http://s.aliexpress.com/UzIr2Ezq

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnAbel op 20-03-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

MartijnAbel schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:06:
[...]

Zie je geen mogelijkheid om met een dremel en zo'n schuurbitje het gat wat groter te maken rondom?
Je hebt dus ongeveer 14 a 15mm? Mijn TC-X setjes is volgens mij maar 12mm ongeveer.
Ja tuurlijk zou dat kunnen, maar grote kans op slijpsel in de projector. Ben bang dat de hele koplamp gedemonteerd moet worden om dat te voorkomen/minimaliseren.
Edit: net even nagekeken, 11mm om precies te zijn

TC-X H7 Low Beam H1 Main Light H11 fog Lamp Luxeon ZES H4 High/low Beam 9005 9006 D2S D4S 6000K White Car Headlight Bulb LED12V
http://s.aliexpress.com/UzIr2Ezq
Dat is met 11mm fors smaller zeg, thx voor het opmeten Wel echte ZE S Lumileds? En hoe zit het met de warmteontwikkeling? Die thermoflappen ben ik niet zo van gecharmeerd, maar als dat het probleem kan verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
JPS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:41:
[...]

Ja tuurlijk zou dat kunnen, maar grote kans op slijpsel in de projector. Ben bang dat de hele koplamp gedemonteerd moet worden om dat te voorkomen/minimaliseren.

[...]

Dat is met 11mm fors smaller zeg, thx voor het opmeten Wel echte ZE S Lumileds? En hoe zit het met de warmteontwikkeling? Die thermoflappen ben ik niet zo van gecharmeerd, maar als dat het probleem kan verhelpen...
Naar mijn weten de echte ZES Lumileds, al zijn er zat verhalen en meningen over wat nou de echten zijn en welke niet. Temp metingen enzo heb ik helaas niet en ze zijn bij mij nog niet geinstalleerd, maar de afwerking e.d. vind ik allemaal wel supernetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
ehtweak schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:43:
Komt goed, tweaken we wel even, kzal het voetje draaien en eventueel een nieuw gaatje boren/tappen.
Of wat seconde lijm.. wilt ook vast wel. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Jullie hebben mijn probleem hierboven misschien gelezen dat de diameter van de Ebay H7 lampen groter is dan de diameter in de projector van de koplamp. Ik ga die fitting niet aanpassen, dat is te lastig en daarvoor is de auto ook te nieuw.

Ik wil dus een alternatieve set gaan plaatsen met Lumiled ZE S leds en twijfel nu tussen deze 2:

1) TC-X H7 Luxeon ZES 6000K White, hierboven door @MartijnAbel genoemd.

2) de eerder uitgebreid in dit topic beschreven DMEX

Welke zou de voorkeur hebben en waarom? Is er misschien toch nog een beter alternatief zoals die Nighteye?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
JPS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:06:
Jullie hebben mijn probleem hierboven misschien gelezen dat de diameter van de Ebay H7 lampen groter is dan de diameter in de projector van de koplamp. Ik ga die fitting niet aanpassen, dat is te lastig en daarvoor is de auto ook te nieuw.

Ik wil dus een alternatieve set gaan plaatsen met Lumiled ZE S leds en twijfel nu tussen deze 2:

1) TC-X H7 Luxeon ZES 6000K White, hierboven door @MartijnAbel genoemd.

2) de eerder uitgebreid in dit topic beschreven DMEX

Welke zou de voorkeur hebben en waarom? Is er misschien toch nog een beter alternatief zoals die Nighteye?
Ik heb her en der gelezen in dit topic dat die van DMEX zeker wel door willen branden, gezien de temperatuurmetingen van een andere tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

MartijnAbel schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:19:
[...]

Ik heb her en der gelezen in dit topic dat die van DMEX zeker wel door willen branden, gezien de temperatuurmetingen van een andere tweaker
Ja heb ik ook gezien. Ben daarom ook wel benieuwd naar de ervaringen met jouw lamp (qua temperatuur als lichtopbrengst). Ik ben ze nog niet zo tegengekomen op andere forums.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
JPS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Ja heb ik ook gezien. Ben daarom ook wel benieuwd naar de ervaringen met jouw lamp (qua temperatuur als lichtopbrengst). Ik ben ze nog niet zo tegengekomen op andere forums.
Snap ik idd, zal ze zsm inbouwen. Ik heb alleen helaas geen temp meter o.i.d. om te meten of alles een beetje binnen de grenzen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Inmiddels zitten mijn LEDs erin nu. Helaas krijg ik bij deze leds wel errors. Dimlicht rechts controleren aub. Toch apart, zit er dan toch canbus in zo een stom standaard halogeen lampje? Dacht dat ik geen canbus had in de Polo. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Marsjee schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:30:
Inmiddels zitten mijn LEDs erin nu. Helaas krijg ik bij deze leds wel errors. Dimlicht rechts controleren aub. Toch apart, zit er dan toch canbus in zo een stom standaard halogeen lampje? Dacht dat ik geen canbus had in de Polo. :p
Je hebt van die cancellers op Ali, eurootje of 8 en doen precies wat ze moeten doen. Geen knipperende leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Je hebt van die cancellers op Ali, eurootje of 8 en doen precies wat ze moeten doen. Geen knipperende leds?
Nee knipperen niet. Heb nog 2 setjes liggen, waarvan ik met 1 set een lelijk lchtbeeld krijg, maar die gaven geen errors. Maar dan was het net alsof grootlicht aanstond. Heb nog wel wat fotos straks.

Deze LED geven dus een error, maar wel een goed lichtbeeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/17/6d/36/176d36daeb5826eae9a04eb974d864fd.jpg

Nu heb ik ook LEDS. Met een COB ledje denk ik? Die werken voor geen meter in mijn koplamp.
Enkel voor grootlicht zouden ze gebruikt kunnen worden bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://image.made-in-china.com/202f0j00PFzTOfptqErd/Factory-Wholesale-New-Powerful-Bridgelux-COB-Chip-USA-Car-LED-Headlight-H4-Hi-Lo-Beam-72W-8000lm-Auto-LED-Light.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Marsjee op 25-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Marsjee schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Nee knipperen niet. Heb nog 2 setjes liggen, waarvan ik met 1 set een lelijk lchtbeeld krijg, maar die gaven geen errors. Maar dan was het net alsof grootlicht aanstond. Heb nog wel wat fotos straks.

Deze LED geven dus een error, maar wel een goed lichtbeeld.
[afbeelding]

Nu heb ik ook LEDS. Met een COB ledje denk ik? Die werken voor geen meter in mijn koplamp.
Enkel voor grootlicht zouden ze gebruikt kunnen worden bij mij.

[afbeelding]
Die met COB leds vreten waarschijnlijk meer stroom waardoor je canbus niet in de error slaat. De andere led chips nemen waarschijnlijk minder stroom en daardoor denkt het systeem dat er een lampje kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Blijft mooi en het belangrijkste: Een goed lichtbeeld, verlicht nu niet meer de achterbanken van de mensen voor mij. :P

Afbeeldingslocatie: https://i389.photobucket.com/albums/oo340/marsjee/20180326_0611421.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Dit weekend met hulp van een vriend de Nighteye a344 set H7 geïnstalleerd in een Golf 7 (PFL) maar helaas geen succes :(.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1lF8SA.jpg?1

Met alleen een foutcode zou ik mogelijk nog kunnen leven, maar de LEDs gaan niet eens aan. Dit ondanks de ballasten of canbus cancellers die deel uitmaken van de Nighteye kit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ONEucqK.png?1

Dan maar meteen even getest in een andere auto en daar werken ze perfect. Geen gevalletje DOA dus.
Het goede nieuws is dat ze wel passen met de OEM stofkap en dat ook deze H7 adapters voor Golf 7 perfect in de originele H7 lamphouders passen.

Dan maar zoeken naar de oorzaak en die lijkt me te liggen bij het rare en afwijkende koplamp unit van de Golf 7 in vergelijking met andere auto's. Je hebt namelijk geen aparte stekker waar je de H7 LED op kan aansluiten, maar één algemene stekker voor de volledige koplamp unit (dus voor H7 dimlicht, H15 DRL, ...).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDXEZgT.jpg?1
De standaard halogeen H7 lamp zit via deze houder in de koplampunit gedraaid en krijgt zo spanning via een metalen contactpunt in de koplampunit (via de algemene stekker).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y06Yk43.jpg?1

Nog even gezocht en blijkbaar kan het wel door de draden uit de originele H7 houder van de koplampunit rechtstreeks te verbinden met de stekker van de LED lampen.
YouTube: Volkswagen Golf 6/Golf 7 LED Headlight Bulbs Change And Install Inst...
YouTube: philips LED Golf 7

Dat lijkt me echter veel gedoe en bovendien moeilijk om ooit makkelijk terug in OEM staat terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Marsjee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:02:
Blijft mooi en het belangrijkste: Een goed lichtbeeld, verlicht nu niet meer de achterbanken van de mensen voor mij. :P

[afbeelding]
Ziet er goed uit d:)b

Heb je een linkje naar de goede LED set die er nu bij jou in zit ajb?
Is er in je Polo gewoon een stekker voor de halogeen H7 lamp die je 1 op 1 kan aansluiten op die van de LED set (zie ook mijn vorige post hoe dit zit bij een Golf 7). Geen adapters nodig om ze goed te laten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Vraagje: ik zie vaak voorbijkomen dat led knipperlichten van bijvoorbeeld Ali te snel knipperen, hyperflashing. Gaat dat dan om de ledjes zelf? Ik heb namelijk voor en achter de knipperlichten vervangen, evenals de achter- en remlichten van mijn Seat Ibiza, alles werkt perfect, krijg wel een canbusmelding maar daar kan ik mee leven. Echter, bij richting aangeven knippert het pijltje op het dashboard twee keer zo snel (evenals het irritante 'knipperlichtgeluidje'). Aan de buitenkant is daar niets van te zien, dus geen probleem eigenlijk.. maar wel irritant. Is daar ook een oplossing voor? Of hebben de klachten in dit topic hier juist mee te maken ipv over de ledjes zelf en heb ik gewoon hetzelfde probleem 8)7

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
sloth schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Ziet er goed uit d:)b

Heb je een linkje naar de goede LED set die er nu bij jou in zit ajb?
Is er in je Polo gewoon een stekker voor de halogeen H7 lamp die je 1 op 1 kan aansluiten op die van de LED set (zie ook mijn vorige post hoe dit zit bij een Golf 7). Geen adapters nodig om ze goed te laten passen?
Directe link naar de lampen die er nu inzitten: http://www.wish.com/c/59f7714c5dcd024e16755553
Maar LET OP, die passen niet standaard, ik heb de achterkant met een dremel iets aangepast :+

Ja, de 2018 Polo heeft standaard H7 fittingen voor zowel groot als dimlicht.

Als ik jou was, zou ik deze kiezen:
http://www.wish.com/c/59f4b5911b304a6f7f272e1e

die passen wel, en door de Lumileds/ CSP leds is je lichtbeeld ook prima.

- 1e linkje zijn mijn lampen, maar die heb ik dus iets aangepast ( koelribben ) wordt handwarm, er kan dus niks smelten.
- 2e linkje is een lamp die ik eigenlijk gelijk had moeten bestellen. Die past en geeft een goed lichtbeeld in de Polo AW ( 2018 model dus )

Opmerking: Stof kap past niet meer, want de lamp/stekkertjes zitten in de weg. Maar ik heb de stof kap er al een tijd niet meer op, nog geen problemen gehad met vocht o.i.d.

Tevens moet je heel de koplamp demonteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 26-03-2018 11:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een korte topic-warning aan het topic toegevoegd. Een groot deel van de vragen in dit topic gaan namelijk over welk setje exact geshowd wordt en waar dit setje vandaan komt.
Wees daarom deze vragen voor en help elkaar door deze info gelijk even te delen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 98% gewijzigd door _eLMo_ op 29-03-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
_eLMo_ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:27:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

https://m.aliexpress.com/...Bulbs-Hi-Lo-Beam-Auto-12V

In de Ford (2007, reflectors). Tevreden. Kijken hoe lang ze het uit houden binnen het armatuur.
Ziet er netjes uit! Kon je de koelribben een beethe uitvouwen? En heb je de koelribben binnenin de koplamp of buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 29-03-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:01
FunkyBro schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:26:
Vraagje: ik zie vaak voorbijkomen dat led knipperlichten van bijvoorbeeld Ali te snel knipperen, hyperflashing. Gaat dat dan om de ledjes zelf? Ik heb namelijk voor en achter de knipperlichten vervangen, evenals de achter- en remlichten van mijn Seat Ibiza, alles werkt perfect, krijg wel een canbusmelding maar daar kan ik mee leven. Echter, bij richting aangeven knippert het pijltje op het dashboard twee keer zo snel (evenals het irritante 'knipperlichtgeluidje'). Aan de buitenkant is daar niets van te zien, dus geen probleem eigenlijk.. maar wel irritant. Is daar ook een oplossing voor? Of hebben de klachten in dit topic hier juist mee te maken ipv over de ledjes zelf en heb ik gewoon hetzelfde probleem 8)7
Ik denk dat door de canbusmelding je wagen denkt dat er 1 of meerdere knipperlichten stuk zijn en dan gaat die 2x zo snel als waarschuwing.
Normaal gaan ze binnen en buiten dan 2x zo snel, bij jou ogenschijnlijk alleen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Vandaag een setje Hilox XTR Black LED kit binnen gekregen, onze Laguna had nog gewoon halogeen. 3600 lumen per lamp zou het moeten zijn. Binnen een kwartiertje zat alles erin, bij deze LED lampen kun je de lamphouder loshalen, deze kun je dan in de koplampunit vastzetten en daarna de lamp zelf erin klikken. Erg mooi systeem! Past ook prima in de koplampunit.

Beeld lijkt prima, voor zover ik kan beoordelen, het is nog niet donker. ;D

Halogeen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7T4nFr.jpg?1

LED:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G0LosF2.jpg?1

Nu alleen nog de stadslichten vervangen door led, deze zijn nogal geel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wSqvmr.jpg?1

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 28-03-2018 20:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Ziet er inderdaad goed uit, mooie ombouw. Is een prijzig setje ook wel... of heb je dit ergens goedkoop kunnen scoren?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.