LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:22:
[...]

Ja, zo zitten ze bv bij mijn moeder in haar auto en bij zoveel kennissen ook.
Ik haal ze altijd bij deze verkoper vandaan, goeie ervaringen mee:
https://m.ebay.com/itm/G7...s-Luxeon-ZES/122867329484

Iedere winkel of verkoper zet er zijn eigen naam of logo op en zeker hier in Nederland betekend dat vaak ook behoorlijke prijzen zoals jij al noemt. Dat zegt helaas niks over de kwaliteit of wat je krijgt.

Ik heb met de bovengenoemde er al 20dkm mee opzitten, mijn moeder 15dkm.

[...]

Ik kan alleen maar beamen dat deze erg fijn zijn. Ik heb ook veel leds gehad en allemaal gingen ze of stuk in de auto of te fel idd. Zeker bij mijn motor omdat je er niet meer bijkomt is het fijn als je goeie hebt, vandaar ik zo blij ben dat deze zo goed zijn. :)
Bedankt voor de tip!

Weet je toevallig of deze passen in een Golf 7 (of ander VAG merk)?
Je zou hier @Marsjee wellicht ook mee kunnen helpen, want blijkbaar passen sommige sets niet. Ze zijn te lang, de stroomaansluiting komt tegen de koplamp behuizing.

Voor nog geen 40 euro wil ik ze ook bestellen en het zelf even proberen. Alleen is het dan nog 3 weken wachten.. Is het eventueel een optie om ze even bij jou te komen passen?

Een alternatief zou de nieuwe XTR Black LED kit van Hilox kunnen zijn. Deze zijn slechts 32mm diep. Kan je bevestigen dat deze passen in een Golf 7(.5) @Verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Met een Golf 7 (en ook het canbus systeem ervan heb ik helaas geen ervaring. :)
Ik weet wel dat een vergelijkbare set met 'koelflappen' minder werkt en eerder defect raken, koelt toch minder kennelijk.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
l3art schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:46:
[...]

Kleine toevoeging, de leds van eklight die ik heb hebben ook een maglev fan. Dat daar snel vuil tussen komt en dat ze niet meer draaien is niet zo groot. Ze draaien op een magnetisch veld daarmee minder gevoelig voor vuil ivm een reguliere fan. Of ze zorgen voor meer storing op de radio weet ik niet. In mijn ct200h geen last van waar iemand met een ander setje (zonder maglev) in dezelfde type auto er wel last van heeft. Het heeft denk ik eerder te maken met de kwaliteit van de set en afscherming van het setje.
Jij hebt deze k8 set van eklight.com toch?

Is dit net dezelfde set als de nieuwe Hilox XTR LED met een diepte van maar 32mm? Zou je dit eventueel na kunnen meten, of kan ik een keer komen 'passen'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
sloth schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:25:
[...]

Jij hebt deze k8 set van eklight.com toch?

Is dit net dezelfde set als de nieuwe Hilox XTR LED met een diepte van maar 32mm? Zou je dit eventueel na kunnen meten, of kan ik een keer komen 'passen'? :)
Dat is inderdaad de set die ik heb. Bedoel je met inbouwdiepte de totale lengte? Die zal wel iets langer zijn dan 32mm zal eens kijken. Langs komen mag altijd natuurlijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
ik heb vandaag deze set besteld.
iemand ervaring met deze
Fastcar 2 stks/set G7 H7 50 W 8000lm 6500 K LED Auto Koplamp Conversie Auto Kit ZES Fog Chips Lamp DRL Super Wit 12 V 24 V
http://s.aliexpress.com/b6ruERzm?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Auto word pas aankomende maand geleverd de astra k dan kan ik hem inbouwen.

[ Voor 45% gewijzigd door demies op 27-01-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Ziet er goed uit op de foto's, maar... Joopieboy heeft ook echt goede ervaringen met vrijwel identiek uitziende 'led manufactory' lampen.
Die heb ik ook (bij die seller) besteld iig! Kans op goed spul is voor mij nu wel gestegen :-)
Hoop dat je via AliExpress dezelfde krijgt. Het ontwerp is OK dus als er kwalitatief hoogwaardige LEDs op zitten, profit!

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Mannen/vrouwen, wat zouden jullie doen.
Op 1 van de resistors van 1 van de ledlampen mist zeg maar de coating. Zou dat problemen opleveren?
De Aliexpresa sellee zegt dat ik het retour dien te sturen, maar dat is nogal een prijzige oplossing. Dispute aanmaken, of gewoon gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
antiekeradio schreef op zondag 28 januari 2018 @ 02:52:
Ziet er goed uit op de foto's, maar... Joopieboy heeft ook echt goede ervaringen met vrijwel identiek uitziende 'led manufactory' lampen.
Die heb ik ook (bij die seller) besteld iig! Kans op goed spul is voor mij nu wel gestegen :-)
Hoop dat je via AliExpress dezelfde krijgt. Het ontwerp is OK dus als er kwalitatief hoogwaardige LEDs op zitten, profit!
Het er hetzelfde uitzien wilt niet helaas wat zeggen vaak idd, maar kans is groot aangezien dezelfde driver eraan hangt en de leds op de foto hetzelfde ogen. Er wordt gesproken over ZES leds naar niet specifiek lumileds, die tekst staat vaak ook op het lampje.

https://www.ledoauto.com/...ntial-danger-to-your-car/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Ik hoop dat het een goed setje is en de auto gwen foutmelding geeft.
Kan ik anders ergens die cancelers bestellen.

Baal beetje dat ik deze set besteld heb en nu naar alles doorgelezen te hebben de nightshade niet besteld heb.
Maar had deze sets helaas al besteld.
Maar goed anders verkoop ik ze wel door voor die 36 is de gok wel te wagen.

Maar joopieboy jij bent wel tevreden over de set die ik besteld heb?? Of ongeveer dezelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door demies op 28-01-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:21:
[...]

... Er wordt gesproken over ZES leds naar niet specifiek lumileds, die tekst staat vaak ook op het lampje.

https://www.ledoauto.com/...ntial-danger-to-your-car/
tekst staat vaak ook op het lampje ?
Ik heb zowel de DMEX als NightEye LED units onder een flinke vergroter gehad, maar daar staat echt geen tekst op hoor... Hooguit op de onderkant van de Z ES LED chip, maar die is niet toegankelijk omdat ze gesoldeerd zitten op de drager.

En wat betreft die echt/nep discussie; volgens mij hebben we dit al uitgebreid besproken in dit topic.
Volgens (?!) de aangeleverde documentatie heeft Lumileds in de loop van de productie de layout van de chip aangepast. M.a.w. het bewuste artikel is gewoon niet waar.
Zie ook de commentaren bij het door jou gelinkte artikel...

2017-12-07 at 19:54

Hi, so some sellers are misleading the buyers with this info?

Example from Aliexpress, bulbs are not the one most cheap:
https://tinyurl.com/y7msczjt

Pictures of claiming, that this are just changed design from ZES:

https://i.imgur.com/AE1jrge.jpg
https://i.imgur.com/LeAbLfI.jpg
https://i.imgur.com/bH8Bert.jpg

Bye

2018-01-17 at 01:23
So what is this high potential danger that you keep mentioning? That an LED will burn out? Big deal, that’s not dangerous lol
Clickbait….

Dus; wat is waar/niet waar? En welke info is nou correct? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ja, daar heb je een punt. Alleen heb ik zelf nog geen last gehad van doorgebrande leds of andere problemen, bij mijzelf of anderen. Dus voor mij werkt het iig.

Dat anderen met andere producten dan weer wel problemen hebben maar die dan wat afwijkend zijn sterkt mij alleen maar in mijn opvatting.

Dmex en Nighteye zijn ook niet meer dan een sticker en een naam van een verkoper helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:58:

Dat anderen met andere producten dan weer wel problemen hebben maar die dan wat afwijkend zijn sterkt mij alleen maar in mijn opvatting.
Dan ben ik toch benieuwd... ;) wat is dat dan, die mijn opvatting?
Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:58:
Dmex en Nighteye zijn ook niet meer dan een sticker en een naam van een verkoper helaas.
Uiteraard.
Nu nog een type/merk/[leuk naampje] vinden die EN overal in past, EN niet te heet wordt c.q. de maximale junctietemperatuur overschrijdt, EN een goede lichtopbrengst levert, EN de goede lichtkleur heeft, EN een goed lichtbeeld geeft in reflector/projectorbehuizing, EN niet stoort op radio-ontvangst, EN langer meegaat dan een halogeenlamp, EN ...
Oh ja, ik was nog vergeten, mot ook niet te duur zijn... :+

Mijn opvatting is tot nu toe dat de ideale LED halogeenvervanger (nog) niet bestaat. :|
(alhoewel de NightEye HB4's tot nu toe goed bevallen)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 28-01-2018 12:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
ehtweak schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Dan ben ik toch benieuwd... ;) wat is dat dan, die mijn opvatting?

[...]

Uiteraard.
Nu nog een type/merk/[leuk naampje] vinden die EN overal in past, EN niet te heet wordt c.q. de maximale junctietemperatuur overschrijdt, EN een goede lichtopbrengst levert, EN de goede lichtkleur heeft, EN een goed lichtbeeld geeft in reflector/projectorbehuizing, EN niet stoort op radio-ontvangst, EN langer meegaat dan een halogeenlamp, EN ...
Oh ja, ik was nog vergeten, mot ook niet te duur zijn... :+

Mijn opvatting is tot nu toe dat de ideale LED halogeenvervanger (nog) niet bestaat. :|
(alhoewel de NightEye HB4's tot nu toe goed bevallen)
Mijn opvatting zijn die hierboven al wel vaker geposte lampen. Zelfde als bij jouw die NE's goed bevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
@Joopieboy ik heb ff geen zin om 800 posts door te spitten, zijn de H4 cree leds die je in de startpost voorstelt nog steeds een goede koop? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is niet veel mis mee maar voor een paar euro meer heb je ook de Lumileds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
MartijnAbel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:13:
Mannen/vrouwen, wat zouden jullie doen.
Op 1 van de resistors van 1 van de ledlampen mist zeg maar de coating. Zou dat problemen opleveren?
De Aliexpress sellee zegt dat ik het retour dien te sturen, maar dat is nogal een prijzige oplossing. Dispute aanmaken, of gewoon gaan gebruiken?
Iemand een idee misschien of dit problemen op gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
MartijnAbel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:54:
[...]

Iemand een idee misschien of dit problemen op gaat leveren?
Ik zou gewoon een dispute openen nu het nog kan (binnen 2 weken na ontvangst). Daarna gewoon inbouwen en uitproberen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
FlowDesign schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:07:
[...]

Ik zou gewoon een dispute openen nu het nog kan (binnen 2 weken na ontvangst). Daarna gewoon inbouwen en uitproberen.
Mocht ik vandaag niks horen, dan zal ik dat maar doen idd.

Ik kwam ook een whatsappnummer van EKLight tegen op hun Alibaba pagina. Daar maar even een appje naar toe gedaan of het mogelijk is een setje K8 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:58: nog geen last gehad van doorgebrande leds of andere problemen, bij mijzelf of anderen. Dus voor mij werkt het iig.
Dit betreft de merkloze lampen die aangeboden worden door "led-manufactory" toch?

Toevallig heb ik die gisteren binnen gekregen. Ziet er best OK uit!

Als je vanaf de tekentafel op zoek gaat naar 'de beste H7 led lamp' kun je prima met dit ontwerp beginnen en een paar kleine dingetjes zouden het nog beter maken:

Ik denk dat het een grote verlaging van de junction temp zou kunnen opleveren om de centrale stift van de lamp van koper te maken.

Het gat voor de bedrading is vrij ruim tov wat erin moet. Iedere tiende mm dat het gat kleiner kan is winst voor de koeling

Het zou geen gek idee zijn om er aan de achterzijde een thermokoppel bij te zetten zodat de driver kan terugregelen bij oververhitting.

Voorlopig ga ik alleen ff checken of er koelpasta achter de LED pcb's zit en ze verder gewoon lekker 'as is' monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Merkloos ja, want dat zegt sowieso niks. Een 'merk' is vaak maar een naampje of een sticker die eraan gegeven wordt.

Edit: jij bent zeker sodeknetters op mf. :P

Dat van de dunne draad, geen moeite in steken want het is maar een erg korte afstand, koelpasta kan misschien wat brengen maar je moet rekening houden dat de warmte afgevoerd moet worden en niet bij de leds de boel moet gaan verwarmen. Ik zou er iig niet teveel moeite in steken. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Joopieboy op 31-01-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Hmm, led canbus decoders gekocht op Ali en net even getest. Werk ansich goed, maar helaas zijn de ledlampen een stuk minder fel dan zonder de decoders.
Kan dit liggen aan de 9v batterij waar ik mee test, of is het echt een puntje van de decoders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Een eenvoudige canbus decoder is alleen een weerstand die evenveel stroom trekt als de lamp zelf om je bc te laten denken dat je lamp niet kapot is. Ik weet natuurlijk niet wat je gekocht hebt.
Denk dat zoiets inderdaad zo een batterij leegtrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je krijgt een vervangweerstand, dus idd dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:27:
Je krijgt een vervangweerstand, dus idd dat klopt. :)
Is er dan nog iets anders aan te doen? Of moet ik daar vrede mee hebben?
Heb eigenlijk niet zoveel zin in de "storing lampje dimlicht" melding...

Of zal het gewoon goed werken als ik het inbouw in de auto doordat deze constant 12v kan leveren?

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnAbel op 31-01-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MartijnAbel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:34:
[...]

Is er dan nog iets anders aan te doen? Of moet ik daar vrede mee hebben?
Heb eigenlijk niet zoveel zin in de "storing lampje dimlicht" melding...

Of zal het gewoon goed werken als ik het inbouw in de auto doordat deze constant 12v kan leveren?
Eerst inbouwen zonder, kan goed gaan maar als je een 'simpele' weerstandsmeting hebt of iets aders gaat ie piepen. En anders eens kijken of je een digitale canceler kan scoren, die zijn er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Zijn er mensen met H15 lamp ervaring? Dat is de DRL en grootlicht lamp bij auto's als de Golf 6 en 7. H7 is inmiddels wel genoeg informatie over, maar een LED lamp met 2 standen, zal dat een beetje werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:39:
[...]

Eerst inbouwen zonder, kan goed gaan maar als je een 'simpele' weerstandsmeting hebt of iets aders gaat ie piepen. En anders eens kijken of je een digitale canceler kan scoren, die zijn er ook wel.
Hmm, dan ga ik dat eerst proberen. Met die decoder blijven ze dus hoe dan ook minder fel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Das juist wat we zeggen, een weerstand. Oftewel een dunnere leiding waardoor er minder water doorheen kan stromen. Het water (stroom) heb je nodig om het rad te laten draaien maar de druk wordt niet ineens hoger (de spanning), dus het rad kan nooit dezelfde snelheid draaien als met de oude leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MartijnAbel FYI:
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Enne, nee; LED verlichting testen met een 9V batterijtje is nou niet bepaald de manier... ;) Dan zal je echt een goede stevige voeding moeten pakken en daar de LED lampen op aan moeten sluiten.
Bij een draaiende auto(motor) is de boordspanning meestal zoiets van 13-14V DC.

[ Voor 61% gewijzigd door ehtweak op 01-02-2018 00:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:38:
Edit: jij bent zeker sodeknetters op mf. :P
Klopt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
Het is niet de bedoeling producten aan te bieden op het forum. Hiervoor is de V&A.

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 02-02-2018 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:34
Weg vanwege reply op V&A-post

[ Voor 94% gewijzigd door deepbass909 op 02-02-2018 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
Weg vanwege reply op V&A-post

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 02-02-2018 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ehtweak schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:03:
@MartijnAbel FYI:

Enne, nee; LED verlichting testen met een 9V batterijtje is nou niet bepaald de manier... ;) Dan zal je echt een goede stevige voeding moeten pakken en daar de LED lampen op aan moeten sluiten.
Bij een draaiende auto(motor) is de boordspanning meestal zoiets van 13-14V DC.
Net even de multimeter en het 9V(i know haha) er bij gepakt en gekeken wat er misgelopen wordt qua voltage met de decoders er tussen. Dit gaat op 9V slechts om 0.2 a 0.3V wat dus verwaarloosbaar is.
Trek ik dit door naar 12V, er even van uit gaande dat dat linear kan, zou dat een verlies zijn van 0.4V.
Nu nog even op zoek naar een goede accu, of gewoon de meuk aansluiten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MartijnAbel Decoders ertussen? Mag hopen dat je belastingsweerstanden bedoelt en die parallel aansluit met de LED lampen?
zoals hier uitgelegd: ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Dat de spanning van een 9V batterij (zeker als je zo'n mini 9V blokje gebruikt), verder instort als je er een flinke lage weerstand op aansluit is vrij normaal. Je trekt zo'n batterijtje dan binnen no-time leeg.
Daarnaast is 9V eigenlijk te laag als werkspanning voor LED units in je auto. Ze zullen waarschijnlijk wel licht geven, maar dit (9V) zit tegen de ondergrens van de specificaties aan.

En nee, het is niet normaal dat extra belastingsweerstanden de voedingsspanning verder laten zakken; dat zou namelijk betekenen dat je voeding de gevraagde stroom niet kan leveren.
Op zich normaal voor een 9V batterijtje, maar niet normaal voor het boordnet van je auto.

Misschien toch eens handig om begrippen als de Wet van Ohm, Vermogen, Spanning, Stroom, e.d. op te frissen? O-)

Hier wat meetresultaten:
waar bleek dat de LEDs pas vanaf ca. 10V goed licht gaven.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ehtweak schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:41:
@MartijnAbel Decoders ertussen? Mag hopen dat je belastingsweerstanden bedoelt en die parallel aansluit met de LED lampen?
zoals hier uitgelegd: ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Dat de spanning van een 9V batterij (zeker als je zo'n mini 9V blokje gebruikt), verder instort als je er een flinke lage weerstand op aansluit is vrij normaal. Je trekt zo'n batterijtje dan binnen no-time leeg.
Daarnaast is 9V eigenlijk te laag als werkspanning voor LED units in je auto. Ze zullen waarschijnlijk wel licht geven, maar dit (9V) zit tegen de ondergrens van de specificaties aan.

En nee, het is niet normaal dat extra belastingsweerstanden de voedingsspanning verder laten zakken; dat zou namelijk betekenen dat je voeding de gevraagde stroom niet kan leveren.
Op zich normaal voor een 9V batterijtje, maar niet normaal voor het boordnet van je auto.

Misschien toch eens handig om begrippen als de Wet van Ohm, Vermogen, Spanning, Stroom, e.d. op te frissen? O-)

Hier wat meetresultaten:
waar bleek dat de LEDs pas vanaf ca. 10V goed licht gaven.
Het zijn idd weerstanden, maar worden verkocht als error decoders.
De spanning is niet ingestort vind ik, maar oke :p
Sowieso ben ik weinig thuis in het hele stroom gebeuren. Ik heb een multimeter, kan meten, maar daar houd het ook ongeveer mee op haha
Ik heb de weerstanden nog niet getest op de auto accu en weet dus ook niet wat de spanning dan is. Ik had helaas even niks beter voorhanden dan een klein 9V blokje. Ik deed alleen even de aanname, die onjuist blijkt te zijn, dat ik het verval linear door kon trekken, maar dat is onjuist blijkt nu. Excuus, zal het niet weer doen :> ;)

Nog een kleine toevoeging, je raad in die post van je Load Resistors aan die loei en loeiheet worden en daarmee een potentieel brandgevaar kunnen zijn. Ik zou ze niet in de motorruimte willen hebben met temperaturen van 200 graden of soms zelfs meer.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnAbel op 02-02-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Heb net het topic doorzitten lezen en zo links en rechts wat informatie opgezocht. Ben opzoek naar dimlichten tussen de 6500k en 8000k heb bij de dimlichten maar 40mm ruimte (misschien is meer met een bolle stof kap). Van wat ik lees zijn de NightEye A344 redelijk goede lampen en zouden deze goed moeten passen. Iemand die nog andere aanraders heeft ?

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MartijnAbel schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:02:
[...]

Nog een kleine toevoeging, je raad in die post van je Load Resistors aan die loei en loeiheet worden en daarmee een potentieel brandgevaar kunnen zijn. Ik zou ze niet in de motorruimte willen hebben met temperaturen van 200 graden of soms zelfs meer.
Ja, en?
Vermogensweerstanden zijn er in vele (vermogens)uitvoeringen...
Dus je kiest een uitvoering die geschikt is voor de beoogde warmtedissipatie.
M.a.w. als je 25W aan vermogen weg wilt stoken, dan moet je geen 5W weerstand nemen. ;)

Nogmaals, dikke vermogensweerstanden om energie te verspillen zijn een soort van laatste redmiddel:

Dat los je op met:
  • of herprogrammering van de CANBUS lightcheck van je auto (mits mogelijk)
  • [small]het fraaist is dat je parameters die de grenswaardes van defect/niet defect bepalen, wijzigt. Of je schakelt de controle helemaal uit. In nieuwere auto's bestaat soms de mogelijkheid om de LED variant te programmeren[/small]
  • of met een extra vermogensweerstand, parallel aan de lampaansluiting. Zodanig dat het totaal opgenomen vermogen gelijk is aan de oorspronkelijk waarde van de bestaande lamp
  • [small]Eigenlijk is dit wel jammer, want de winst die je behaalt met het lagere energieverbruik van een LED versus de gloeilamp, doe je teniet, door het surplus met opzet in warmte om te zetten. :-([/small]

Er zijn nog veel meer dingen onder de motorkap die heet worden. Het hangt er maar helemaal van af op welke plek ze zitten en/of tegen welke andere materialen aan.

Ik neem dat je ook (terug)gelezen hebt, hoe heet een halogeen lampje kan worden? :X Dat gaat ook gauw >200 graden...

[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2018 09:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ehtweak schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:24:
[...]

Ja, en?
Vermogensweerstanden zijn er in vele (vermogens)uitvoeringen...
Dus je kiest een uitvoering die geschikt is voor de beoogde warmtedissipatie.
M.a.w. als je 25W aan vermogen weg wilt stoken, dan moet je geen 5W weerstand nemen. ;)

Nogmaals, dikke vermogensweerstanden om energie te verspillen zijn een soort van laatste redmiddel:

Dat los je op met:
  • of herprogrammering van de CANBUS lightcheck van je auto (mits mogelijk)
  • [small]het fraaist is dat je parameters die de grenswaardes van defect/niet defect bepalen, wijzigt. Of je schakelt de controle helemaal uit. In nieuwere auto's bestaat soms de mogelijkheid om de LED variant te programmeren[/small]
  • of met een extra vermogensweerstand, parallel aan de lampaansluiting. Zodanig dat het totaal opgenomen vermogen gelijk is aan de oorspronkelijk waarde van de bestaande lamp
  • [small]Eigenlijk is dit wel jammer, want de winst die je behaalt met het lagere energieverbruik van een LED versus de gloeilamp, doe je teniet, door het surplus met opzet in warmte om te zetten. :-([/small]

Er zijn nog veel meer dingen onder de motorkap die heet worden. Het hangt er maar helemaal van af op welke plek ze zitten en/of tegen welke andere materialen aan.

Ik neem dat je ook (terug)gelezen hebt, hoe heet een halogeen lampje kan worden? :X Die gaat ook gauw >200 graden...
I know idd, was ook niet om je de les te lezen hoor :D
Ben gewoon geen fan van die dingen.
Ik had graag gewild dat die BOW op een andere manier te fixen zou zijn in mijn Volvo, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
daarom begin ik er niet aan op m'n S60, en geen gezeik bij de APK :+
m'n woonwerk VFR800 kan wel een mooie 2xH4 bak licht gebruiken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Maegrim schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:31:
daarom begin ik er niet aan op m'n S60, en geen gezeik bij de APK :+
m'n woonwerk VFR800 kan wel een mooie 2xH4 bak licht gebruiken :Y
Snap ik.
Maar als ik iets doe, dan zorg ik wel dat er bij de APK geen enkele opmerking op kan komen. Het liefst heb ik het dan beter dan af fabriek zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Heeft iemand ervaring of een mening over het gebruik van andere (rubberen) stofkappen om het probleem van te lange/uitstekende LED lampen op te lossen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ms3VpQ2.jpg?1
Geen problemen met bijvoorbeeld te hoge temperaturen of insijpelend stof, water, ... En hoeveel gedoe is het om ze goed passend te krijgen?

LED headlight bulbs are too large to install or work with dust cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb hiervoor de oplossing gevonden.

Iemand heeft het originele dop ingescand, digitaal opgerekt/bewerkt.
Heb nu een dop uit een 3d-printer in bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nokiaan958GB schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:36:
Ik heb hiervoor de oplossing gevonden.
Ik ook. ;)
via b.v. eBay kun je voor een paar euro allerlei (diepere) rubberen doppen bestellen in talloze doorsnede maten. En die passen prima.
nokiaan958GB schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:36:
Iemand heeft het originele dop ingescand, digitaal opgerekt/bewerkt.
Heb nu een dop uit een 3d-printer in bestelling :)
Klinkt leuk, maar sinds wanneer kunnen 3d-printers flexibel materiaal printen? :?
En mijn ervaring met zowel PLA als ABS is, is dat het materiaal zeer zeker niet flexibel is, noch vormvast bij temperatuur- en vochtigheidswisselingen. M.a.w. je zult nooit een goede afdichting hebben van je koplampunit. Daarnaast is gelaagd materiaal (uit de spuitmond van een 3D printer) voor dit soort toepassingen imho niet geschikt. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Bij veel koplamphuizen is de dop van hard plastic. De zachte doppen kunnen een perfecte oplossing zijn maar zijn niet overal toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:33
Mijn rubberen doppen voor de Kawi komen ook van Ebay. Maar die zijn juist tegengesteld aan de hierboven geposte. Deze zorgen ervoor dat het koelblok juist buiten de lichtunit zit en tegelijkertijd de lampunit afsluit. Zo kan die lamp zijn warmte ook veel beter kwijt, zeker gezien er ook rijwind langs komt. Merkt ook dat ze na het rijden een stuk koeler aanvoelen dan wanneer je een tijd stilgestaan heb met de lampen aan.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/PjgAAOSwC6dZrRZY/s-l225.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ophidian He, die kende ik nog niet! Omgekeerde (ondiepe) rubber kappen. 8)

Maar ik begrijp hier uit dat ze bij jou op een motor gemonteerd zitten? Lijkt me een totaal andere situatie dan onder de motorkap bij een auto.

Vrijwel alle VAG modellen die ik onder de motorkap gezien heb, gebruiken rubber(achtig) materiaal als afdekkap. Dat klemt makkelijk om een rand heen, sluit goed af tegen vuil/vocht.
Maar ondanks een diepere kap, ging het bij mijn auto niet lukken... :-( omdat de ruimte tussen achterzijde koplampunit en andere onderdelen in het motorcompartiment niet voldoende is.
Ook was bij mijn auto de uitlijning van de fitting niet evenwijdig aan de binnenzijde van de koplampunit; m.a.w. een langere/dikkere voet op de LED unit, zat klem/paste niet binnen de behuizing.
Da's het nadeel van een compacte auto met ditto motorkap lengte. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:40
Bij mij in de auto zitten de standaard lampen op die manier gemonteerd. De stekker heeft ook een rubberen behuizing en word zo achterin de lamp gedrukt. Het installeren van Lumileds was dan ook een koud kunstje, en de standaard rubberen ring dicht perfect af op de pasring van de lamp zelf (net als bij Halogeen).
Pluspunt is inderdaad de koeling op deze manier, aangezien de koelblokken totaal niet warm worden tijdens het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/c5/c6/iWxsn7Ih_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
antiekeradio schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:47:
Bij veel koplamphuizen is de dop van hard plastic. De zachte doppen kunnen een perfecte oplossing zijn maar zijn niet overal toepasbaar.
Die van mij zijn ook van hard plastic.
Ik gok dat hard plastic beter warmtebestendig is dan een rubber dop.

Ik heb de doppen nu binnen dus morgenavond even monteren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Als je leds zo warm worden dat dit invloed heeft op kunststof of rubber zullen ze in no time stuk zijn. Je houdt met LED om te beginnen al minstens 50% minder energie verbruik over, wat ook nog een hoger rendement heeft. M.a.w. goede kans dat de hitteontwikkeling in de koplampbehuizing nog maar een kwart is van wat het was met halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Pyramiden schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:46:
Het installeren van Lumileds was dan ook een koud kunstje, en de standaard rubberen ring dicht perfect af op de pasring van de lamp zelf
Dat is mazzel hebben zeg! Ideale situatie dit. Bij mijn Alfa 147 hebben de koplamphuizen een enkele hard kunststof afdekplaat voor dim- en groot licht. Die is dus gevormd als een soort oneindig symbool (8 op z'n kant). Kan daar niet veel mee voor de koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
antiekeradio schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Dat is mazzel hebben zeg! Ideale situatie dit. Bij mijn Alfa 147 hebben de koplamphuizen een enkele hard kunststof afdekplaat voor dim- en groot licht. Die is dus gevormd als een soort oneindig symbool (8 op z'n kant). Kan daar niet veel mee voor de koeling.
Kon het koelelement er niet afgedraaid worden? Dan kan je een gat maken in de afdekdop naderhand het koelelement er weer terug op schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
De afdekplaat zit niet tussen de lamp en de stekker, dus deze valt veel te ver naar achteren om dat te kunnen doen. Heb het nog niet kunnen proberen maar ik vermoed dat zelfs de hele heatsink binnen de kap gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Krijg de lampen maar niet netjes, telkens teveel strooilicht of ze schijnen weer te hoog.

Wat is de manier om de goede afstelling van de lampen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Mogelijk kan je de lampen wat draaien, of had je dat al geprobeerd? GAIAjohan in "LED Verlichting auto+motor"

Om welk setje gaat het, en voor welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
sloth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:32:
Mogelijk kan je de lampen wat draaien, of had je dat al geprobeerd? GAIAjohan in "LED Verlichting auto+motor"

Om welk setje gaat het, en voor welke auto?
Gaat om de DMEX met koelvinnen achterop die je kunt buigen.

Auto is de clio 4 phase 1. Draaien al aantal keer geprobeerd maar lijkt niet 100% te werken. Meest logische lijkt me ook de ledjes naar boven en onder gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Volgens mij zitten de leds in mijn auto links en rechts en niet onder en boven. Misschien auto afhankelijk, maar in ieder geval de moeite om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Ambianz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:12:
[...]

Gaat om de DMEX met koelvinnen achterop die je kunt buigen.

Auto is de clio 4 phase 1. Draaien al aantal keer geprobeerd maar lijkt niet 100% te werken. Meest logische lijkt me ook de ledjes naar boven en onder gericht
Nope, links/rechts. Anders heb je aan een groot deel van het bovenste niets, omdat daar een plaatje zit dat licht tegenhoudt. (In mijn koplamp althans]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Uhm ja stom. Ik bedoel links en rechts, zat te denken aan hoe het niet dat en blijkbaar daarom dat getypt 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Frontysco schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Licht ziet er strak uit! Goed lichtbeeld en 'savonds inderdaad een bak met licht.
1 bummer - Ze storen op de radio. Het nadeel is, het ene uur heb je nergens last van, de volgende bemerk je ruis. En dat op dezelfde trajecten.

Heb op Ali maar even wat ferrieten besteld :9
Hotsjee, ferrieten zitten erop en direct storing vrij 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Mooi! Zal vast een opluchting zijn om van de storing af te zijn :)

Welke ferrieten had je precies besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
sloth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:06:
Mooi! Zal vast een opluchting zijn om van de storing af te zijn :)

Welke ferrieten had je precies besteld?
Zeg dat wel!

https://m.nl.aliexpress.c....0.788a023iSt0v8#autostay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Frontysco schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:02:
[...]

Hotsjee, ferrieten zitten erop en direct storing vrij 😀
Tnx voor de tip! Het enige nadeel van de lampen is toch wel dat de radio het niet doet.
Gelijk ook maar een setje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
visie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Tnx voor de tip! Het enige nadeel van de lampen is toch wel dat de radio het niet doet.
Gelijk ook maar een setje besteld.
Enige nadeel? Ik werd er gek van! Als ik t niet opgelost zou krijgen had ik ze dr weer uitgehaald hoor haha!

Als je sneller resultaat wilt, Conrad verkoopt ze ook vrij goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
2x H4 lumileds binnen gekregen en gemonteerd, paste allemaal heel mooi met stofkap op de VFR800. Alleen het lichtbeeld is nog niet goed, ik denk dat ik de linkerlamp maar iets tegen de klok in roteer ofzo...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dOy2JWc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ai :'( Idd even verdraaien, komt meer voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Ze zitten wel gewoon verticaal gemonteerd, naar links en rechts schijnend. Binnenkort post ik een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Ok een van die DMEX led koplampen zijn stukgegaan bij mij, ik denk dat ik gewoon een slechte set had want ik vond de lichtopbrengst ook niet zo denderend.

Iemand een idee of ik een nieuwe set kan krijgen van de verkoper? Gewoon via chat benaderen in de app? Open geschil kan niet meer (kan tot 15 dagen na aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Roflmao schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:37:
Ok een van die DMEX led koplampen zijn stukgegaan bij mij, ik denk dat ik gewoon een slechte set had want ik vond de lichtopbrengst ook niet zo denderend.

Iemand een idee of ik een nieuwe set kan krijgen van de verkoper? Gewoon via chat benaderen in de app? Open geschil kan niet meer (kan tot 15 dagen na aankoop).
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ga er alleen naar van uit dat ze niks voor je doen, je je geld op die manier kwijt bent en je weer een nieuw setje kunt gaan bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Roflmao schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:37:
Ok een van die DMEX led koplampen zijn stukgegaan bij mij,
Oei. :-(

Je bent niet de enige... lees dit topic maar eens terug.
Zouden mijn temperatuurmetingen dan toch een voorbode zijn van...?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn V40 had al standaard full LED koplampen en LED achterlicht... Maar de richtingaanwijzers achter, remlichten, achteruitrijlichten en mistachterlichten waren nog ouderwetse gloeilampjes. Op de mistachterlichten na (die je toch in de praktijk eigenlijk nooit gebruikt) heb ik die dus vervangen door LED alternatieven. Zelfde lichtopbrengst, maar het is *knip* aan *knip* uit ipv met opwarm- en afkloeltijd. Ziet er een stuk beter uit, vooral ook omdat de rest op de auto allemaal ook LED is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:51:
Mijn V40 had al standaard full LED koplampen en LED achterlicht... Maar de richtingaanwijzers achter, remlichten, achteruitrijlichten en mistachterlichten waren nog ouderwetse gloeilampjes. Op de mistachterlichten na (die je toch in de praktijk eigenlijk nooit gebruikt) heb ik die dus vervangen door LED alternatieven. Zelfde lichtopbrengst, maar het is *knip* aan *knip* uit ipv met opwarm- en afkloeltijd. Ziet er een stuk beter uit, vooral ook omdat de rest op de auto allemaal ook LED is.
Grappig, mijn mistlamp was het eerste dat LED was op mijn auto :P Maar dat komt omdat ik er helder glas in heb gezet voor de symmetrie met het achteruitrijlicht. Ik wil op termijn wel nog over op LED voor de rest, bij voorkeur met 5-10% extra opbrengst. Vergeleken met moderne auto's zijn mijn achterlichten en knipperlichten niet zo heel fel.

Had je geen last met dubbele knippersnelheid bij je nieuwe achterknippers?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

BdK9001 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:17:
Had je geen last met dubbele knippersnelheid bij je nieuwe achterknippers?
Nope! Ik had half verwacht dat de auto een lampfout zou aangeven ivm wellicht andere weerstand, maar dat was niet het geval. Ik vermoed dat in het LEDlampje een extra weerstand zit om de auto voor de gek te houden. Maakt dus voor energieverbruik niets uit, want het lampje trekt nog steeds 21W, maar het is gewoon een stuk mooier dat het licht meteen vol aan is ipv "langzaam" helderder wordt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 11:46
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:51:
Heb je een foto / filmpje?

Ik heb ook een V40. En ben toch wel benieuwd naar jouw eindresultaat. :)

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rikvdlee schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:30:

Heb je een foto / filmpje?

Ik heb ook een V40. En ben toch wel benieuwd naar jouw eindresultaat. :)

Links de LED, rechts het originele gloeilampje ter vergelijking.

Voor de remlichten en achteruitrijlichten is het verschil het zelfde... Alleen dat is lastig zelf te filmen natuurlijk :D

De mistachterlichten zitten onder in de bumper. Ik heb de moeite niet genomen om die door LED te vervangen omdat ze veel moeilijker bereikbaar zijn - en omdat je ze in de praktijk toch eigenlijk nooit gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 20-02-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
ehtweak schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Oei. :-(

Je bent niet de enige... lees dit topic maar eens terug.
Zouden mijn temperatuurmetingen dan toch een voorbode zijn van...?

Ja maar de grap is vanaf dag 1 vond ik de lichtopbrengst niet denderend terwijl ik toch echt projector koplampen heb. Ik denk dat ik een slechte setje heb want als ik de reviews op Aliexpress en hier bekijk zien ze er qua lichtopbrengst veel beter uit dan bij mij het geval was. Of ze zaten er niet goed in dat kan ook, je kan ze moeilijk verdraaien dus misschien stonden de led lampjes totaal verkeerd ofzo. Het komt ook gewoon door de DMEX lampen zelf als de borg klem dat ik extra had besteld gewoon vast op de lamp zelf kon worden vastgezet kon ik ze makkelijker afstellen en erin doen.

Maar goed er komt gwn xenon in. Denk dat ik een setje van Lince.nl ga bestellen. Gooi ze gewoon zelf er wel op. En geen gezeur met hoe ze derin moeten want ik heb projector lampen en xenon schijn 360 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 20-02-2018 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08 11:46
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:42:
[...]

[video]

Links de LED, rechts het originele gloeilampje ter vergelijking.

Voor de remlichten en achteruitrijlichten is het verschil het zelfde... Alleen dat is lastig zelf te filmen natuurlijk :D

De mistachterlichten zitten onder in de bumper. Ik heb de moeite niet genomen om die door LED te vervangen omdat ze veel moeilijker bereikbaar zijn - en omdat je ze in de praktijk toch eigenlijk nooit gebruikt.
Ziet er goed uit man! Dat wil ik ook wel haha! :P

Volvo V40 T3 MY13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Rikvdlee schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Ziet er goed uit man! Dat wil ik ook wel haha! :P
't Is gewoon Chinese meuk van Alibaba bij wijze van spreken. Voor die paar euro wilde ik de gok wel eens wagen. :)

(En uiteraard het oude setje gloeilampjes gewoon in de kofferbak mee voor als die Chinese meuk het toch opeens begeeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Dat die DMEX lampen stuk gaan zal toch niemand verbazen na de gepubliceerde temperatuur metingen.. :p

De temperatuurhuishouding van die dingen klopt gewoon niet. De linten kunnen veel minder vermogen dissiperen dan de leds verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de driver gewoon in de koplampbehuizing zelf heb gestopt, het paste makkelijk maar misschien kan dat een reden zijn geweest waardoor ze gesloopt zijn.

Maar buiten dat om, ze waren vanaf dag 1 al niet wauw, zelfs halogeen had een beter lichtbeeld :/

Dus ik denk of slechte lampen of de leds zaten er totaal verkeerd in. Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
@Mx. Alba welke heb je precies gekocht?
Achteruitrijlicht is met een gewone sleutel heel simpel te checken:
Zet contact op stand 2, start de auto dus niet.
Gooi hem in z'n achteruit
Loop achter de auto, en je ziet het

[ Voor 68% gewijzigd door GAIAjohan op 21-02-2018 09:48 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

GAIAjohan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:44:
@Mx. Alba welke heb je precies gekocht?
Achteruitrijlicht is met een gewone sleutel heel simpel te checken:
Zet contact op stand 2, start de auto dus niet.
Gooi hem in z'n achteruit
Loop achter de auto, en je ziet het
Gewoon van Wish geplukt...

http://www.wish.com/c/58ef6b91c04ea25cb3640478
http://www.wish.com/c/58c27941ad5f61533ad8dc05

Die twee volgens mij. De witte zijn per twee, de gele per stuk, dus in totaal inclusief zo'n €15 voor een complete set.

En helaas heeft de V40 geen ouderwetse sleutel maar een startknop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@Tomskii5 @maier zijn jullie na enkele maanden (nog steeds) tevreden van de Nighteye A344 set?

Ik twijfel nog tussen de Nighteye en deze Oslamp H7 set.
De Oslamp set is ongeveer de helft van de prijs van de Nighteye, waardoor er geen Lumileds maar COB chips op zitten. Ook hebben ze in tegenstelling tot de A344 een fan. Volgens mij zijn er zowel voor als tegenargumenten hierover te geven: met fan heb je wellicht lagere temperaturen dus een betere levensduur. Anderzijds vergroot het risico op falen als de fan blokkeert wat je niet hebt met een passieve heatsink zoals op de Nighteye A344.

Dankzij @glydoscoop weten we wel al dat de Oslamp past in een Golf 7 facelift. Tenminste, als je de juiste adapter / bracket installeert :P De Nighteye is voor zover ik kan vinden (nog) niet in deze auto getest, maar zou net zoals de Oslamp 85 mm lang moeten zijn en dus ook geen probleem mogen geven lijkt me.

Edit: inmiddels mede dankzij de positieve beoordeling van de bouwkwaliteit van ehtweak in "LED Verlichting auto+motor" en de post hieronder over de fan van @Joopieboy toch maar voor de Nighteye A344 gegaan.

Nu maar even wachten tot ze er zijn, ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 16% gewijzigd door sloth op 26-02-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een fan vervuilt gewoon altijd en zonder die of met vervuiling heb je behoorlijk mindere koelcapaciteit. Erger nog, de COB leds hebben een lagere opbrengst naar ook een lager rendement, dus ze worden al warmer... Niet echt heel relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 12:42
Bij mij zitten de oslamp leds erin , gaat om golf 7.5 geven heerlijk wit licht en dan ook echt een flinke bak . Voor de 7.5 heb je wel andere brackets nodig als de 7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:20
Mx. Alba schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:49:
[...]

En helaas heeft de V40 geen ouderwetse sleutel maar een startknop. :)
Auto in de achteruit zetten, koppeling niet indrukken en op de startknop drukken. Als het goed is zal de auto niet echt starten, maar wel op contact springen waardoor je achteruitrijlampje zal aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:11
Enige weken geleden is mijn Toyota Yaris met reflector koplampen en leds gewoon door de keuring gekomen. Niet op aangesproken maar misschien hebben ze ook niet verder gekeken dan het lichtbeeld (welke in orde is).

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Apk stelt vaak geen zak voor om eerlijk te zijn dus verbaasd mij niks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:52
Headshot_NL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:58:
Enige weken geleden is mijn Toyota Yaris met reflector koplampen en leds gewoon door de keuring gekomen. Niet op aangesproken maar misschien hebben ze ook niet verder gekeken dan het lichtbeeld (welke in orde is).
Mijn kia picanto met led lampen in reflectors woensdag ook goedgekeurd, kreeg zelfs complimenten over het lichtbeeld.
Gaat om deze lampen: http://s.aliexpress.com/nAVZfUrq?
Ondertussen 8 maanden in gebruik, nog steeds prima lichtopbrengst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb inmiddels nog wat rondgeshopped op AliExpress en voor de volledige achterkant led besteld, alsmede voor de richtingaanwijzers voor en in de zijschermen.

Omdat het allemaal toch niet zoveel kost heb ik voor zowel achterlicht/remlicht als knippers achter witte en gekleurde leds besteld. Ben benieuwd wat het verschil is, en monteer dan degene die het beste licht geeft. Duurt helaas wel nog even voor het er is, maar dan zijn alleen nog grootlicht en mistlichten voor halogeen

[ Voor 7% gewijzigd door BdK9001 op 26-02-2018 22:07 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
GeertH schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:03:
[...]
Gaat om deze lampen: http://s.aliexpress.com/nAVZfUrq?
Ondertussen 8 maanden in gebruik, nog steeds prima lichtopbrengst!
Ik kom verder weinig review of ervaringen tegen van deze lampen. Heb jij de keuze voor deze lampen kunnen onderbouwen?

(snel) overzicht van recente posts in dit topic wbt ervaringen:
DMEX: nu meerdere ervaringen met defecte/doorgebrande lampen
Nighteye A344: overwegend positief, maar vrij groot, past dus niet overal
iJDM: lichtbeeld goed, levensduur >8mnd (GeertH)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Gaat het om H4 of H7 lampen? Voor H4 springen de Lumileds Z ES er vrij duidelijk tussenuit. Volgens mij zijn die bij niemand stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 31-08 19:49
Volgens mij zijn die Philips lumileds bordjes er zowel in H4 als H7, en ik ben er inderdaad ook van overtuigd dat dat momenteel het beste spul is. Alleen weet je bij een bestelling op AE niet of de leds fake zijn en wat de bouwkwaliteit van lamp en driver is.
Ik had namelijk een goed kwaliteitsgevoel bij DMEX van AE maar dat is wel afgenomen met de defecten die genoemd zijn...
Een echte Philips set van ~200euro is mij weer iets te gortig.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pyramiden schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:18:
Gaat het om H4 of H7 lampen? Voor H4 springen de Lumileds Z ES er vrij duidelijk tussenuit. Volgens mij zijn die bij niemand stuk?
Die zijn nou juist wel stuk gegaan, bij meerdere mensen... :-( Ze springen er idd tussenuit. ;)
Allemaal Z ES LED chips... :X

Grootste manco, is imho de onjuiste thermische uitvoering van het (DMEX uitvoering) geheel. Daardoor worden de LED chips te heet (> de maximale junctietemperatuur) en sneuvelen ze...

Maar idd, bij mij werken de NightEye A344 HB4 mistLEDs (ook Z ES) overigens prima. En worden niet (te) heet.
Helaas kreeg ik met geen mogelijkheid die H7 A344's in mijn koplampunits, zowel voor dim-(projectormodel) unit alsmede voor groot-(reflector)unit, paste het gewoonweg niet de behuizing.

Ik heb beide types in handen en onder handen gehad; zowel de DMEX als de NightEye. En die A344's zijn toch echt mechanisch degelijker uitgevoerd dan de DMEX-en...

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4569/37918767704_1abbf0ac97_c.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 27-02-2018 23:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
ehtweak schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Die zijn nou juist wel stuk gegaan, bij meerdere mensen... :-( Ze springen er idd tussenuit. ;)
Allemaal Z ES LED chips... :X
Haal je H7 en H4 door elkaar? Want anders ben ik in de war.

Ik bedoel namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.horizonleds.co.uk/image/cache/data/LED%20Headlights/G7/h4-g7-led-headlight-700x700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Pyramiden Dat specifieke type wat je op je foto laat zien heb ik niet getest.
Maar het zou heel goed kunnen dat die, thermisch gezien, beter in elkaar zitten. Want ik zie in ieder geval 4 LED chips per sectie. Terwijl alle andere merknaampjes 3 LED chips per sectie gebruiken.
Wellicht dat men daar de LED chip iets minder extreem aanstuurt, waardoor de junctietemperaratuur van de individuele LED chip binnen de toelaatbare grenzen blijft?

Maar gezien de grootte van het koellichaam, imho vergelijkbaar met die van de NightEye A344, zullen die in mijn auto ook niet passen.

Misschien dat iemand die dit specifieke type heeft, ook eens wat temperatuur- en elektrische metingen kan doen, soortgelijk aan wat ik zelf met die DMEX en NightEye heb gedaan?

BTW: bij horizonleds punt co punt uk vragen ze wel een forse prijs voor die LED units.
Voordeel is dat ze op dit moment 25% sneeuw korting geven... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 28-02-2018 09:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Pyramiden schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:25:
[...]

Haal je H7 en H4 door elkaar? Want anders ben ik in de war.

Ik bedoel namelijk deze:
[afbeelding]
Die heb ik zelf en bij een aantal mensen ingebouwd, en meerderen mensen op mijn advies hebben die ook aangeschaft. Wel van een specifieke verkoper op eBay, maar geen enkele is nog uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Joopieboy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Die heb ik zelf en bij een aantal mensen ingebouwd, en meerderen mensen op mijn advies hebben die ook aangeschaft. Wel van een specifieke verkoper op eBay, maar geen enkele is nog uitgevallen.
Inderdaad, dat is wat ik bedoelde, nog bedankt voor de tip _/-\o_ Ben er erg blij mee.
ehtweak schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:44:

Misschien dat iemand die dit specifieke type heeft, ook eens wat temperatuur- en elektrische metingen kan doen, soortgelijk aan wat ik zelf met die DMEX en NightEye heb gedaan?
De driver vastgetiewrapped in mijn auto, dus ik kan ze niet thuis testen. En met deze temperaturen kan ik buiten geen betrouwbare meting doen, haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Joopieboy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Kun jij je Ebay link nog eens plaatsen, want er zijn er verscheidene stuk in de OP en andere berichten in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
JPS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:50:
[...]

Kun jij je Ebay link nog eens plaatsen, want er zijn er verscheidene stuk in de OP en andere berichten in dit topic.
Dat snap ik, hier de H7 versie:
https://m.ebay.com/itm/G7...s-Luxeon-ZES/122867329484

En hier de H4:
https://m.ebay.com/itm/H4...s-Luxeon-ZES/262729686568

De stadslichten:
https://m.ebay.com/itm/4-...C-White-Lamp/202033344001

En de H7 adapter:
https://m.nl.aliexpress.com/item/32849528346.html

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.