Het leven is te kort om geduld te hebben!
Inmiddels even navraag gedaan bij de verkoper, code van de led gestuurd en nu even afwachtenehtweak schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:19:
@Ambianz Zijn er individuele LEDs doorgefikt, zoals bij @FlowDesign , of doet de hele LED lamp het niet meer? Of is wellicht je driver unit kapot?
Ik begin te vrezendat mijn temperatuurmetingen:
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
toch een indicatie zijn van het voortijdig overlijden van de te heet wordende DMEX LEDs?
Blijft apart dat ze b.v. bij @patrickkoning al geruime tijd wel goed functioneren...![]()
Ben ook benieuwd hoe de verkoper waar @Ambianz z'n DMEX LEDs heeft gekocht, reageert als 'ie een claim indient...
Heb hier nog de fotos van de led, echt doorgebrand

[ Voor 3% gewijzigd door Ambianz op 11-01-2018 20:04 ]
Bij welke verkoper heb je je DMEX LEDs gekocht?
Ook bij DMEX Car Lighting Store op AE?
Waarom geen 4? Omdat ik ooit een bagger lichtbeeld had toen ik ze nog niet afgesteld had.Blaat schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:02:
Zo'n beetje de laatste 10 pagina's van dit topic door zitten lezen en het is me iig duidelijk dat je een kitje moeten hebben waarop 3 Z ES chips naast elkaar zitten, het liefst niet namaak.
Ik heb een Opel Corsa GSi uit 2009 met AFL (meedraaiende) projectorlampen waar nu halogeenpitjes in zitten. De lichtopbrengst van de projectors is echter niet geweldig en omdat mijn lichtsensor wat hyperactief is wil ik niet aan Xenon beginnen. Het AFL systeem zorgt er echter ook voor dat ik echt extreem weinig ruimte heb in de koplampunit om een koelblok in weg te werken.
En laat daar nou weinig focus op zitten op AE.
Ik kon wel deze vinden: https://pilotxenonshop.co...ack-5700k-hilox-evolution
Die hebben een vrij oppervlakkige inbouwdiepte en ik denk dat ik het daarmee wel zou redden. Maar 200,- voor een setje.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja precies die verkoper inderdaad.. Ben benieuwd of ik nog iets terug ga krijgen.ehtweak schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:23:
@Ambianz wow! Die zijn echt goed doorgefikt!
Bij welke verkoper heb je je DMEX LEDs gekocht?
Ook bij DMEX Car Lighting Store op AE?
Wil in ieder geval wel weer led er terug in maar zit nu sterk te twijfelen over waar ik deze moet bestellen. Lijkt me sowieso wel een slim plan om wat grotere rubber doppen te bestellen zodat het zooitje allemaal wat meer ruimte krijgt om te 'koelen'
https://www.powerbulbs.co...e-ultinon-led-headlamp-h7

met 4 leds
Maar je ziet ook wat er op die doos staat?

"Designed for rally and race tracks" "Not for use on public roads"
https://www.philips.com.a...on-led-car-headlight-bulb
YouTube: Тест Philips X treme Ultinon LED H7 12985BWX...
https://www.hidplanet.com...ips-xtreme-ultinon-h7-led
http://www.p4c.philips.co...nformation&scy=TW&slg=AEN
Wel opmerkelijk dat op het ene productplaatje van Philips 6500K staat en op de andere weer 6000K!?
[ Voor 69% gewijzigd door ehtweak op 11-01-2018 23:20 ]
Tja lijkt me logisch.. 8 leds totaal. Maar ik zag net iemand zeggen 3leds naast elkaar max.ehtweak schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:15:
4 LEDs? lijkt me dat het er 8 zijn... 2 x 4 aan iedere zijde...
Maar je ziet ook wat er op die doos staat?![]()
"Designed for rally and race tracks" "Not for use on public roads"
Verder wat betreft het toegestaan zijn:
Komt omdat leds sowieso niet zijn toegestaan. Onze lichtunits waar normaal H1,H4,H7 etc in zitten, zijn goedgekeurd voor een lamp met een gloeidraad.
Aangezien leds geen gloeidraad hebben, kunnen ze ook niet zijn toegestaan, en dus geen e-keur krijgen. Dus altijd 'off road' of zoals alle T10 leds (alleen voor interieur)..
Zo heb ik in oudere Peugeots gele lampen gehad. Ook geen e-keur. Kan wel door de APK komen, maar als iemand streng gaat zijn is het gewoon afkeur..
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 11-01-2018 23:30 ]

Zou Philips zelf in die Ultinon uitvoering met opzet 2 x 4 LEDs per unit gebruiken, i.t.t. al die anderen die slechts 2 x 3 LEDs per unit gebruiken, om de thermische belasting wat lager te houden?
M.a.w. de Luxeon chip wordt wat minder tegen de maximale opbrengst/warmteproductie aangestuurd, zodat uiteindelijk de lichtopbrengst hetzelfde blijft bij een lagere junctietemperatuur?
Want in de specificaties geeft Philips aan dat het stroomverbruik 25W/unit bedraagt. Net zoveel als dat anderen (chinezen?) met 2 x 3 LEDs doen.
http://download.p4c.phili...85bwx2/12985bwx2_pss_.pdf
(ook in dit document discrepanties qua lichttemperatuur; 6000K versus 6500K
Bijzonder dat zo'n Philips LED unit wel maar liefst vier tot vijf keer zoveel moet kosten als de non-Philips branded uitvoeringen...
Verwijderd
APK Afkeur is enkel als het lichtbeeld niet goed is, er word niet getoetst op lichtbron ;-) moet natuurlijk wel een goed kleurtje hebben dat voldoet aan de wettelijke eisen, dus geen paars, blauw of rose. Dat franse geel zou nog net kunnen.GAIAjohan schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:26:
[...]
Tja lijkt me logisch.. 8 leds totaal. Maar ik zag net iemand zeggen 3leds naast elkaar max.
Verder wat betreft het toegestaan zijn:
Komt omdat leds sowieso niet zijn toegestaan. Onze lichtunits waar normaal H1,H4,H7 etc in zitten, zijn goedgekeurd voor een lamp met een gloeidraad.
Aangezien leds geen gloeidraad hebben, kunnen ze ook niet zijn toegestaan, en dus geen e-keur krijgen. Dus altijd 'off road' of zoals alle T10 leds (alleen voor interieur)..
Zo heb ik in oudere Peugeots gele lampen gehad. Ook geen e-keur. Kan wel door de APK komen, maar als iemand streng gaat zijn is het gewoon afkeur..
Heb zelf redelijk wat leds geprobeerd maar ondanks dat er lumileds op zitten was ik niet bij alle leds tevreden over de opbrengst en vooral het lichtbeeld.
Todat ik er 1 had waar de led chips nog steeds van in mijn koplamp rondstuiteren was ik er een beetje klaar mee. Heb nu die xtr led die een pagina eerder ook werd genoemd, welliswaar geen 200 euri voor betaald maar maar 165 icm een aanbieding die ze regelmatig hebb. Van alle leds die ik inmiddels heb versleten wel het beste resultaat. En geen storing op bc en radio, ook wel fijn.
Die 280 euri die ik inmiddels aan ali express, heb gespendeerd ben ik kwijt en voor garantie zijn ze op vakantie

Maar helaas, het blijft bij de HB4 LEDs als mistlampen.
Die doen het overigens prima.
Maar zowel de DMEX H7 alsmede de NightEye A344 H7 krijg ik niet in mijn auto (Skoda Roomster) gemonteerd. Er is simpelweg te weinig inbouwruimte tussen koplampunit en de overige onderdelen onder de motorkap.
Heb ook diverse metalen klemmetjes geprobeerd om de H7's vast te zetten. Toen bleek ook nog eens dat VAG de H7 dimlampen met een iets ander klemmetje borgt dan de H7 grootlichtlampen.
Bovendien is de koplampbehuizingconstructie zodanig dat de uitstekende delen van de H7 LEDs (koellamellen van de DMEX en het koellichaam van de NightEye A344) gewoonweg niet in passen. Zelfs niet met diepere rubberen doppen.
Jammer, heel jammer. Want toen ik ze provisorisch ff had vastgezet was ik wel blij met de lichtopbrengst en -beeld.

M.a.w. als iemand nog interesse heeft...

Dit is het plaatje uit de Skoda manual:
(het betreft de rechterafbeelding)
De achterkant, waar die doppen zitten, zit rechtsvoor in de auto op een paar centimeter afstand van het expansievat en de wielkast.
En linksvoor zit vlak daar achter de accu. M.a.w. je kunt er al nauwelijks tussen met je handen om een halogeenlampje te wisselen (meestal met de nodige krassen op je vingers). Maar een uitstekend koellichaam/-lamellen met diepere rubberen dop, kun je gewoon niet kwijt.
Laat staan dat je met je hand zulke rare kronkels kunt maken om de H7 LEDs er überhaupt in te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2018 15:05 ]
In de motor bevalt het nog steeds uitstekend

[ Voor 34% gewijzigd door Ophidian op 13-01-2018 07:28 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Zo heeft mijn set 1800 real lumen. Net als deze geteste set: https://headlightrevoluti...eadlight-bulbs-h8-h9-h11/ (hier getest:
http://betterautomotiveli...ght-bulb-shoot-ones-best/) terwijl ze het ook over raw lumen hebben die dan opeens op 3700 liggen. Nu zijn ze er hier eerlijk over, maar bij de meeste sets niet.
Kortom laat je niet gek maken over cijfers van 4000 lumen of hoger. Misschien is het handig om hier kort wat over te vermelden in de TS.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 13-01-2018 07:45 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb deze:Ophidian schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:26:
@ehtweak Welke klemmetjes zitten erbij? Passen die toevallig in een Fiesta mk7? Let me know, wellicht heb ik interesse.

en deze:

klemmetjes erbij.
Of die passen? Geen idee. Dat schijnt nogal te verschillen per automerk/model/type/jaar...
Maar die beugeltjes kosten amper een euro/stuk. En op eBay hebben ze keuze genoeg.
Het hangt er ook van af of jouw auto een openklap-klembeugel vergrendeling gebruikt of een kwart-slag-draaien-bajonet bevestiging.

Nog 1 vraagehtweak schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:48:
[...]
Ik heb deze:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
klemmetjes erbij.
Of die passen? Geen idee. Dat schijnt nogal te verschillen per automerk/model/type/jaar...
Maar die beugeltjes kosten amper een euro/stuk. En op eBay hebben ze keuze genoeg.
Het hangt er ook van af of jouw auto een openklap-klembeugel vergrendeling gebruikt of een kwart-slag-draaien-bajonet bevestiging.

Wat betreft is een motor makkelijk, ruimte zat
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Zou het niet alsnog passen als je de koelribben van de DMEX zo vouwt zoals ik heb gedaan? Voor mijn auto zijn geen andere klepjes te krijgen, maar op deze manier kunnen ze alsnog meer dan voldoende hun warmte kwijtehtweak schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:10:
Het had zo mooi kunnen zijn... zowel HB4 LEDs (mistlampen) en H7 LED dimlicht en H7 LED grootlicht.
Maar helaas, het blijft bij de HB4 LEDs als mistlampen.![]()
Die doen het overigens prima.![]()
Maar zowel de DMEX H7 alsmede de NightEye A344 H7 krijg ik niet in mijn auto (Skoda Roomster) gemonteerd. Er is simpelweg te weinig inbouwruimte tussen koplampunit en de overige onderdelen onder de motorkap.
Dit is het plaatje uit de Skoda manual:
[afbeelding]
(het betreft de rechterafbeelding)
De achterkant, waar die doppen zitten, zit rechtsvoor in de auto op een paar centimeter afstand van het expansievat en de wielkast.
En linksvoor zit vlak daar achter de accu. M.a.w. je kunt er al nauwelijks tussen met je handen om een halogeenlampje te wisselen (meestal met de nodige krassen op je vingers). Maar een uitstekend koellichaam/-lamellen met diepere rubberen dop, kun je gewoon niet kwijt.
Laat staan dat je met je hand zulke rare kronkels kunt maken om de H7 LEDs er überhaupt in te krijgen.
Zoals je op de foto's kunt zien heb ik de lichtunits uit de auto gehaald, was bij mij een kwestie van 3 schroeven (waarvan een onder het spatbord). Aan het plaatje uit de handleiding te zien is dat bij jouw Skoda ook het geval. Zelfs bij het wisselen van een halogeenlampje is het de moeite meer dan waard: geen krassen op je armen, geen moeilijke kijhoek etc. EN het kost uiteindelijk nog minder tijd ook
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-Jl4AvFD0ms]
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de schroeven in de wielkast al twee jaar niet meer vast heb zitten, volgens diverse fora is dat geen enkel probleem bij mijn Focus.
[ Voor 2% gewijzigd door BdK9001 op 13-01-2018 10:41 . Reden: Filmpje voor de Roomster toegevoegd ]
Kalm aan! En rap een beetje!
Zou kunnen, maar het verschi is wel vele malen minder dan bij reflectoren.Frontysco schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:18:
Ga zo de lampen inbouwen in de ct200h. Nu zag ik dat de leds te draaien zijn. Schijnbaar voor een beter licht beeld. Is dat ook van toepassing als je projectoren hebt?
Ik heb niks hoeven aanpassen in mijn CT200H. Kon volgens mij ook niet echt bij mijn lampen.
Welke lampen heb je gekocht?
Ik kan de voet zo draaien dat de leds een andere kant op schijnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Frontysco op 13-01-2018 12:18 ]
plaatje van de afmetingen:Ophidian schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Nog 1 vraagHoe lang is het van de oorspronkelijke voet van de lamp tot en met koelblok? Passagierskant is ruimte zat, maar bestuurderskant zit de zekeringskast
Wat betreft is een motor makkelijk, ruimte zat

Ik zie trouwens dat er bij jouw auto een scharnierende klembeugel is gebruikt. Had ik dat maar...BdK9001 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Zou het niet alsnog passen als je de koelribben van de DMEX zo vouwt zoals ik heb gedaan? Voor mijn auto zijn geen andere klepjes te krijgen, maar op deze manier kunnen ze alsnog meer dan voldoende hun warmte kwijt
Helaas, bij mijn auto zit de lampvoet niet haaks/evenwijdig op de gehele koplampbehuizing, maar onder een hoek, en alles wat meer uitsteekt dan een normale H7 gloeilamp, zit klem/past niet in de behuizing. Zelfs al zou ik de flappen van de DMEX LEDs helemaal naar één kant vouwen.
En die koelribben van zo'n NightEye A344 krijg ik er dan niet op, omdat aan één kant de koplampbehuizing te weinig speelruimte laat.
Dat filmpje ken ik ook. Maar dat is bij mijn auto niet van toepassing. De enige reden waarom ze daar het dieselfilter loshalen, is omdat je anders helemaal niet bij de lampunit kan komen.BdK9001 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Aan het plaatje uit de handleiding te zien is dat bij jouw Skoda ook het geval. Zelfs bij het wisselen van een halogeenlampje is het de moeite meer dan waard: geen krassen op je armen, geen moeilijke kijhoek etc. EN het kost uiteindelijk nog minder tijd ook
[video]
Ze halen de koplampunit NIET uit de auto, slechts het dieselfilter (en ik heb een benzineauto).
Voorheen had ik een Octavia O2 en daar kon je heel makkelijk de hele koplampunit eruit pakken om ff een lampje te verwisselen op de keukentafel. Maar helaas, dat lukt hier niet.
En dan nog, een H7 halogeen verwisselen lukt wel. Maar H7 halogeen eruit, oorspronkelijke klemvoetje loshalen, H7 LED erin, andere klem erin/erop, koelflappen of koellichaam erin; dat is nou juist hetgene wat niet lukt/past...
[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 13-01-2018 12:56 ]
https://imgur.com/a/0CeH1
[ Voor 9% gewijzigd door Frontysco op 13-01-2018 13:05 ]
Haha bij de lexus is dat inderdaad zo gedaan ja.Frontysco schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:05:
Zo, dat ging vlot :-)
https://imgur.com/a/0CeH1
Nog aan het draaien gegaan?
Even vraag van heel andere orde. Woon je in de Betuwe? De huizen op de achtergrond lijken namelijk heel veel op huizen hier in de buurt.
Heb alleen die plastic afdek plaat FF verwijderd. Ook niet afgesteld verder met draaien. Zag er direct al zo uit wat imho goed is.l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Haha bij de lexus is dat inderdaad zo gedaan ja.
Even vraag van heel andere orde. Woon je in de Betuwe? De huizen op de achtergrond lijken namelijk heel veel op huizen hier in de buurt.
Woon idd in de Betuwe, Bemmel.
Dat is nog iets verder weg dan ik dacht.Frontysco schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Heb alleen die plastic afdek plaat FF verwijderd. Ook niet afgesteld verder met draaien. Zag er direct al zo uit wat imho goed is.
Woon idd in de Betuwe, Bemmel.
Maar wel grappig dat dat zo te zien is aan de huizen.
Precies hetzelfde als bij de mijne dusAmbianz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:03:
[...]
Inmiddels even navraag gedaan bij de verkoper, code van de led gestuurd en nu even afwachten
Heb hier nog de fotos van de led, echt doorgebrand
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mij ging die verkoper moeilijk doen omdat ik een 1 ster review had achtergelaten voordat ik met hem contact op had genomen. Heb het nu via AliExpress zelf geprobeerd te regelen, als ze het toekennen krijg ik m'n geld via hen terug.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Kwaliteit is gewoon ontzettend ruk dus. Ik heb inmiddels een nieuwe toegezonden gekregen en rij nu weer met halogeen rond. Wil als ze binnen zijn nog wel een poging wagen maar ik verwacht er weinig meer van.FlowDesign schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Precies hetzelfde als bij de mijne dus![]()
Bij mij ging die verkoper moeilijk doen omdat ik een 1 ster review had achtergelaten voordat ik met hem contact op had genomen. Heb het nu via AliExpress zelf geprobeerd te regelen, als ze het toekennen krijg ik m'n geld via hen terug.
Zonde dat de Philips rond de 5x zo duur fijn. Anders zijn die ook nog wel te overwegen om van het gedoe af te zijn zeg maar..
Bestel dan gewoon de K8 set rechtstreeks bij Eklight. Dit is de fabrikant van oa de hilox setjes. Ben je weliswaar iets meer kwijt, maar dat is met name vanwege de verzendkosten. Ik heb eventueel een mail adres voor je.Ambianz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:40:
[...]
Zonde dat de Philips rond de 5x zo duur fijn. Anders zijn die ook nog wel te overwegen om van het gedoe af te zijn zeg maar..
TC-X D2S
http://s.aliexpress.com/UzIr2Ezq
Ik heb vanaf xenon D2S aansluiting en daar is helaas weinig in te vinden. Dit zouden de originele Luxeon ZES leds moeten zijn en prijstechnisch volgens mij niks mis mee.
Of heeft iemand anders een nog beter idee met D2S aansluiting?
Nog een goed idee om die koperen strippies een beetje uit te waaieren in een V50 koplamp?
Hebben die ook D2S aansluiting denk je?l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:10:
[...]
Bestel dan gewoon de K8 set rechtstreeks bij Eklight. Dit is de fabrikant van oa de hilox setjes. Ben je weliswaar iets meer kwijt, maar dat is met name vanwege de verzendkosten. Ik heb eventueel een mail adres voor je.
[ Voor 31% gewijzigd door MartijnAbel op 13-01-2018 16:50 ]
Lijkt er wel op als ik deze afbeelding zie:MartijnAbel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:46:
Hebben die ook D2S aansluiting denk je?

Toen ik de setjes kocht waren ze 30usd per set. Heb twee sets besteld en toen waren de verzendkosten met DHL 45usd.
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 13-01-2018 16:57 ]
Hmm nice, ziet er goed uit!l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:56:
[...]
Lijkt er wel op als ik deze afbeelding zie:
[afbeelding]
Toen ik de setjes kocht waren ze 30usd per set. Heb twee sets besteld en toen waren de verzendkosten met DHL 45usd.
Heb je toevallig dat emailadres om te bestellen?
Ik heb toen de boel geregeld via Carol; Carol@eklight.comMartijnAbel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:32:
[...]
Hmm nice, ziet er goed uit!
Heb je toevallig dat emailadres om te bestellen?
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 13-01-2018 18:49 ]
Licht ziet er strak uit! Goed lichtbeeld en 'savonds inderdaad een bak met licht.l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:46:
[...]
Haha bij de lexus is dat inderdaad zo gedaan ja.
1 bummer - Ze storen op de radio. Het nadeel is, het ene uur heb je nergens last van, de volgende bemerk je ruis. En dat op dezelfde trajecten.
Heb op Ali maar even wat ferrieten besteld
Het setje wat jij meerdere malen adviseert werkt helaas de link niet meer van ebay. Kun jij een andere fixen of weet jij zo of dit dezelfde zijn:Joopieboy schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:49:
Ja die verkoper heeft zijn zaakjes goed in orde.Even nog een update posten, net weer iemand heel erg blij gemaakt met een setje led, en nu even moeten spelen met het afstellen van de lampvoet wat bij Lumileds dus wel kan. Ik heb zelf projectors ook op de motor en daarmee een glasharde scheidingslijn, mijn moeder heeft een Alto met H4 reflectorkoplampen, iets wat xenon dus altijd een bak strooilicht en ellende geeft en met de 'goedkopere' leds ook snel problemen geeft.
https://www.ebay.com/itm/...:J-EAAOSwrnRaVxf8&vxp=mtr
Als je ze d'r in hebt hangen hoor ik graag of t wat is. Ik heb op de motor D2S aansluitingen en ik overweeg de lampen van mijn auto ook om te bouwen (Retrofitlab) naar 3.0 Inch D2S projectoren vanwege het fijne lichtbeeld in combinatie met Xenon.MartijnAbel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:46:
Ik heb afgelopen week deze besteld:
TC-X D2S
http://s.aliexpress.com/UzIr2Ezq
Ik heb vanaf xenon D2S aansluiting en daar is helaas weinig in te vinden. Dit zouden de originele Luxeon ZES leds moeten zijn en prijstechnisch volgens mij niks mis mee.
Of heeft iemand anders een nog beter idee met D2S aansluiting?
Nog een goed idee om die koperen strippies een beetje uit te waaieren in een V50 koplamp?
[...]
Hebben die ook D2S aansluiting denk je?
Dat is een andere verkoper, zij had ze via deze:Jarnoootje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Het setje wat jij meerdere malen adviseert werkt helaas de link niet meer van ebay. Kun jij een andere fixen of weet jij zo of dit dezelfde zijn:
https://www.ebay.com/itm/...:J-EAAOSwrnRaVxf8&vxp=mtr
https://m.ebay.com/itm/G7...s-Luxeon-ZES/122867329484
Verwijderd
Ik zoek ze voor een polo 6c met goede klemmen.
Ik laat het je even weten. Ik heb projectoren van Retrofitlab, die geven idd een heerlijk lichtbeeld. Dus hopen dat het met LED net zo isgastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Als je ze d'r in hebt hangen hoor ik graag of t wat is. Ik heb op de motor D2S aansluitingen en ik overweeg de lampen van mijn auto ook om te bouwen (Retrofitlab) naar 3.0 Inch D2S projectoren vanwege het fijne lichtbeeld in combinatie met Xenon.
De bestaande klem past met geen mogelijkheid over de lamp namelijk, ben je beter af met een xenon setje.
Zelf hele goede ervaring met LED lampen, had ze in mijn vorige auto zitten ( Aygo 2015 ) en deze zagen er echt prima uit. Mooier licht en een grotere lichtbundel.
Helaas krijg ik deze mooie led lampen niet in mijn Polo 2018 bevestigd, op een of andere manier is het gat waar de lamp in moet te smal. De aansluiting van de LED lamp zelf ( h4/h7, heb ze beiden) zorgt ervoor dat de lamp niet volledig in de koplamp geklikt kan worden.
Wellicht kan ik ooit nog goede vinden die wel passen ( h4 iig )
[ Voor 3% gewijzigd door Marsjee op 17-01-2018 13:39 ]
Bij de DMEX hebben ze hier een oplossing voor gevonden: je kunt de hoek instellen onafhankelijk van de ring. Dan plaats je eerst de ring in je koplampbehuizing en zet deze vast met de klem, daarna kun je met een kleine draaibeweging de DMEX zo in de ring klikken.Loei123 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:35:
Elke auto die de koplamp met klemmen/beugels vast zet zal niet overweg kunnen met LED koplampen volgens mij.
De bestaande klem past met geen mogelijkheid over de lamp namelijk, ben je beter af met een xenon setje.
Ik geef toe, het is verre van ideaal en jet moet ook maar net passen in je behuizing.
[ Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 17-01-2018 13:43 ]
Ah ik snap hem, dat is inderdaad nog enigzins te doen.BdK9001 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:42:
[...]
Bij de DMEX hebben ze hier een oplossing voor gevonden: je kunt de hoek instellen onafhankelijk van de ring. Dan plaats je eerst de ring in je koplampbehuizing en zet deze vast met de klem, daarna kun je met een kleine draaibeweging de DMEX zo in de ring klikken.
Ik geef toe, het is verre van ideaal en jet moet ook maar net passen in je behuizing.
Ik had zelf LEDs met koelblokken i.p.v. vinnen, dan maak je echt geen kans met een klem/beugel.
Ja en nee.Loei123 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:35:
Elke auto die de koplamp met klemmen/beugels vast zet zal niet overweg kunnen met LED koplampen volgens mij.
Had ik maar zo'n scharnierende klembeugel in mijn auto, dan had ik de H7's (DMEX en NightEye) in ieder geval kunnen vastzetten.
Maar omdat VAG in mijn Skoda zeer afwijkende bajonet klemmetjes heeft gebruikt, wil het niet lukken.
Bij die DMEX LEDs kun je eerst alleen de fittinghouder in de oorspronkelijk koplampbehuizing klemmen en vervolgens pas de 'echte' LED er in steken.
En bij die NightEye LEDs is het koellichaam volledig afschroefbaar:

M.a.w. eerst vastzetten en dan pas het koellichaam er weer opschroeven en borgen. Bovendien kun je zowel de brede als de smalle kant, naar keuze, naar buiten laten wijzen.
Alleen dan moet je alsnog voldoende ruimte in je koplampbehuizing/onder de motorkap hebben, om het uitstekende gedeelte (koellamellen of koelribben) kwijt te kunnen...
Ik denk gauw aan dit soort klemmen namelijk.

@FlowDesign
Ik heb COB leds besteld, maar het vreemde is, ze hebben een paarsachtige gloed oid?
COB leds:
https://nl.aliexpress.com...948c02e&priceBeautifyAB=4
De gewone leds:
https://nl.aliexpress.com...a21d7d9&priceBeautifyAB=4
Voor de duidelijkheid, de COB leds lijken iets paars te zijn, en de andere leds heel licht blauwachtig, dus niet helemaal wit...
Heeft iemand dat ook? Of komt het door de leverancier, op zich kan ik weer een nieuwe bestelling plaatsen maar ik ben bang dat ik weer een kat in de zak koop

Ik wil dus gewoon helderwitte led lampen. Trouwens voor de kentekenverlichting ben ik wel tevreden met de gewone led's, daar ziet het gewoon OEM uit.
Trouwens als ik op Aliexpress rondkijk dan zien de meest "witte" led's er in de reviews er gewoon blauwachtig uit... Vreemd is dat?
[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 17-01-2018 21:36 ]
Heb zelf een aantal van deze leds in en om de auto:
http://s.aliexpress.com/aEzMF36Z?fromSns
Niet de goedkoopste maar doen het tot nu toe goed.
Heb je deze ook als kentekenplaatverlichting? Als ik achter auto's zit die van gloeilamp naar LED zijn gegaan dan hebben deze een te grote lichtopbrengst waardoor de grond, naar mijn mening, teveel verlicht wordt.l3art schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:36:
Dat Leds een blauwe gloed hebben is niet zo gek. Veel leds zitten op 6500K. Als je leds zoekt goed kijken naar de kleurtemperatuur.
Heb zelf een aantal van deze leds in en om de auto:
http://s.aliexpress.com/aEzMF36Z?fromSns
Niet de goedkoopste maar doen het tot nu toe goed.
Indien je ze ook als kentekenplaatverlichting hebt toegepast, hoe is dat bij jou?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Heb ze inderdaad als kentekenplaat verlichting. Heb er niet zo op gelet hoe dat er uit ziet.alesandro_46 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:01:
[...]
Heb je deze ook als kentekenplaatverlichting? Als ik achter auto's zit die van gloeilamp naar LED zijn gegaan dan hebben deze een te grote lichtopbrengst waardoor de grond, naar mijn mening, teveel verlicht wordt.
Indien je ze ook als kentekenplaatverlichting hebt toegepast, hoe is dat bij jou?
Edit:
Weer en wind getrotseerd voor foto's deze ochtend. Je ziet het licht wel op de grond, is het te fel, geen idee ik rijd al jaren met led verlichting.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 18-01-2018 07:57 ]

Dit is het 2e setje led lampen die ik probeer. De eerste waren een ramp. Die had geen verschil tussen dim licht en groot licht. Nu is het echt stukken beter!
Alleen moest ik de lamp wat draaien om een mooie horizontale lijn te krijgen. Ik verblind nu zeker geen tegenliggers. Maar de berm is iets te veel/hoog verlicht. Met de halogeen lampjes had ik daar geen last van.
Komt dit doordat de lamp gedraaid zit in de fitting? En wat zou ik er nu aan kunnen doen?
hoe is de installatie in de up, gaat dat goed? mijn vrouw heeft ook een Up, en is misschien wel leuk om daar deze ledlampen in te steken.visie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:47:
Hier inmiddels voor mijn VW Up! ook een setje H4 LED lampen. Dezelfde als Joopieboy.
[afbeelding]
Dit is het 2e setje led lampen die ik probeer. De eerste waren een ramp. Die had geen verschil tussen dim licht en groot licht. Nu is het echt stukken beter!
Alleen moest ik de lamp wat draaien om een mooie horizontale lijn te krijgen. Ik verblind nu zeker geen tegenliggers. Maar de berm is iets te veel/hoog verlicht. Met de halogeen lampjes had ik daar geen last van.
Komt dit doordat de lamp gedraaid zit in de fitting? En wat zou ik er nu aan kunnen doen?
heb je een link naar dat product,
wat heb je gedaan met die stadslampjes? die zijn nu nog beetje geel-achtig. moeten straks ook ledjes in.
Een halogeen lamp schijnt rondom (gloeidraad), en led schijnt in feite maar 2 richting op. Heb het vaker gezien dat je hem net even iets moet draaien om een goed lichtbeeld te krijgen.visie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:47:
Hier inmiddels voor mijn VW Up! ook een setje H4 LED lampen. Dezelfde als Joopieboy.
[afbeelding]
Lampen zijn inmiddels binnen en ziet er zeer netjes uit. Base kan los van de lamp om te installeren.gastje01 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Als je ze d'r in hebt hangen hoor ik graag of t wat is. Ik heb op de motor D2S aansluitingen en ik overweeg de lampen van mijn auto ook om te bouwen (Retrofitlab) naar 3.0 Inch D2S projectoren vanwege het fijne lichtbeeld in combinatie met Xenon.

Zodra de canbus decoders binnen zijn zal ik ze even installeren
Ben benieuwd. Ook naar de lichtopbrengst vs de xenon. Als jouw projectoren bij dezelfde toko vandaan kwamen als die van mij neem ik aan dat je daar ook de lampen gekocht had? Dan heb ik enig vergelijkingsmateriaal.MartijnAbel schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:19:
[...]
Lampen zijn inmiddels binnen en ziet er zeer netjes uit. Base kan los van de lamp om te installeren.
[afbeelding]
Zodra de canbus decoders binnen zijn zal ik ze even installeren
LED heeft tov xenon voor mij t voordeel dat t met start-stop zou moeten werken. (En 1 van de 2 xenon lampen op de motor is ver op, mooie testcase)
Mijn projectoren komen bij retrofitlab.com vandaan met als de XB35 lampen van hungastje01 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:06:
[...]
Ben benieuwd. Ook naar de lichtopbrengst vs de xenon. Als jouw projectoren bij dezelfde toko vandaan kwamen als die van mij neem ik aan dat je daar ook de lampen gekocht had? Dan heb ik enig vergelijkingsmateriaal.
LED heeft tov xenon voor mij t voordeel dat t met start-stop zou moeten werken. (En 1 van de 2 xenon lampen op de motor is ver op, mooie testcase)
Dus volgens mij is het behoorlijk hoed te vergelijken
Ik gok wel dat de ledlampen iets minder fel zijn dan de xenon(ze halen zo rond de 2900 lumen, en bij opstarten een 3200 lumen) waar de xenon 3200 lumen zou moeten halen
Deze projectoren heb ik:
https://www.retrofitlab.c...-bi-xenon-projectors.html
[ Voor 6% gewijzigd door MartijnAbel op 21-01-2018 09:31 ]
Als het past ga ik ze gebruiken voor het dimlicht in mijn Alfa 147. Ik heb geen enkel vertrouwen in de DMX leds voor gebruik als dimlicht vanwege de hoge temperaturen die ik voorbij zie komen in het topic. Die linten zijn klaarblijkelijk volstrekt onvoldoende om de lampen koel te houden als ze langer dan een paar minuten moeten branden. Voor grootlicht zou ik ze wel durven inzetten.
Een vriend van me heeft me recent een defecte led koplamp gegeven ter autopsie. Dat was een actief gekoelde lamp met een enkele rechthoekige led array aan beide zijden. (Zo'n geel ingegoten rechthoekje dus) type Chip On Board? Anyways, de ingebouwde drivers nog prima, LED overleden (bondwires/onderbroken).
Petrolhead en draadjesnerd
Misschien handig om de link er bij te vermelden.antiekeradio schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:55:
Ik heb zelf ondertussen een set via ebay gekocht wat veel lijkt op de 'reference' originele Philips ultinon. 4 leds per kant en een lompe aluminium passieve heatsink. Hopelijk gaan die me niet teleurstellen..
Als het past ga ik ze gebruiken voor het dimlicht in mijn Alfa 147. Ik heb geen enkel vertrouwen in de DMX leds voor gebruik als dimlicht vanwege de hoge temperaturen die ik voorbij zie komen in het topic. Die linten zijn klaarblijkelijk volstrekt onvoldoende om de lampen koel te houden als ze langer dan een paar minuten moeten branden. Voor grootlicht zou ik ze wel durven inzetten.
Een vriend van me heeft me recent een defecte led koplamp gegeven ter autopsie. Dat was een actief gekoelde lamp met een enkele rechthoekige led array aan beide zijden. (Zo'n geel ingegoten rechthoekje dus) type Chip On Board? Anyways, de ingebouwde drivers nog prima, LED overleden (bondwires/onderbroken).

Gisteren heb ik de lampen geplaatst in mijn fiesta met projectors.
Het koellichaam van de lampen past net achter de lampbehuizing, de rubberen stofkap zit zelfs iets tegen de koelblok aan. Ik weet niet of dit problemen gaat geven.
Hier enkele foto's, van het schijnsel van de lampen stond ik helaas niet op dezelfde plek. Maar de lampen zijn duidelijk feller met een goed lichtbeeld.

Ik zal mijn ervaringen in het donker ook nog posten.
Daar ga je zeker plezier van hebben in het donker. Belijningen en borden zullen heerlijk oplichten zo.maier schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:04:
Ik had de nighteye a344 lampen van banggood die hier eerder vermeld zijn ook al een tijdje binnen (waren heel snel geleverd). Bij deze zitten wel allemaal dezelfde ledjes op de lampen.
[afbeelding]
Het koellichaam van de lampen past net achter de lampbehuizing, de rubberen stofkap zit zelfs iets tegen de koelblok aan. Ik weet niet of dit problemen gaat geven.
Hier enkele foto's, van het schijnsel van de lampen stond ik helaas niet op dezelfde plek. Maar de lampen zijn duidelijk feller met een goed lichtbeeld.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar klopt het dat het koplampglas er wat beschadigd uitziet? (of enkel smerig?) Misschien eens polijsten oid.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Kan je eens een foto posten van de bestuurderskant? Heb zelf een Fiesta en ben benieuwd hoe het zit!maier schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:04:
Ik had de nighteye a344 lampen van banggood die hier eerder vermeld zijn ook al een tijdje binnen (waren heel snel geleverd). Bij deze zitten wel allemaal dezelfde ledjes op de lampen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
-LEDs zijn de laatste jaren telkens beter geworden, en kunnen voor een fractie van het budget een vergelijkbare ervaring als Xenon geven. Over het algemeen lees ik positieve reacties, ook al is er een tweaker die geen verschil m.b.t. lichtopbrengst t.o.v. halogeen bemerkt.
-Je wil eigenlijk (als je het budget er aan wil geven) Luxeon Z ES led voor de beste combinatie van prijs/lichtopbrengst/kleuruniformiteit/ zo weinig mogelijk kans op strooilicht
-De Hilox LEDs zijn import uit China, @l3art heeft ze zelf bij de fabrikant (Eklight) geïmporteerd naar tevredenheid voor de helft van de prijs. Verder bevat de nieuwe XTR LED kit een Maglev Fan waardoor er meer kans is op ruis op je radio of andere elektrische componenten, en vroegtijdig falen door ophoping van vuil waardoor de fan stopt met draaien en de LEDs het door oververhitting begeven.
-Populaire voorbeelden van LED verlichting op basis van de Luxeon Z ES led zijn kits van DMEX en NightEye (A344). Prijzen lijken in de buurt van 50 EUR per set van 2 lampen te liggen.
DMEX is geen aanrader, al enkele gevallen van doorgebrande LEDs. De NightEye A344 lijkt voor zover ik heb kunnen vinden wel goed, maar past niet in alle koplampbehuizingen.
Het is me nog niet helemaal duidelijk welke unit de beste keuze op dit moment is. Ik wil best tot 200 EUR voor een set uitgeven als daar duurzaamheid en kwaliteit tegenover staat. Alleen lijkt dat helemaal niet vanzelfsprekend als je bijvoorbeeld de meningen hier over de dure Philips Ultinon LED lampen leest.
Zijn er trouwens ook ervaringen met H7 Leds in een recente Volkswagen, zoals een Golf 7? Bieden deze koplampbehuizingen genoeg plaats voor bijvoorbeeld de NightEye A344 set?
Kleine toevoeging, de leds van eklight die ik heb hebben ook een maglev fan. Dat daar snel vuil tussen komt en dat ze niet meer draaien is niet zo groot. Ze draaien op een magnetisch veld daarmee minder gevoelig voor vuil ivm een reguliere fan. Of ze zorgen voor meer storing op de radio weet ik niet. In mijn ct200h geen last van waar iemand met een ander setje (zonder maglev) in dezelfde type auto er wel last van heeft. Het heeft denk ik eerder te maken met de kwaliteit van de set en afscherming van het setje.sloth schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
-De Hilox LEDs zijn import uit China, @l3art heeft ze zelf bij de fabrikant (Eklight) geïmporteerd naar tevredenheid voor de helft van de prijs. Verder bevat de nieuwe XTR LED kit een Maglev Fan waardoor er meer kans is op ruis op je radio of andere elektrische componenten, en vroegtijdig falen door ophoping van vuil waardoor de fan stopt met draaien en de LEDs het door oververhitting begeven.
Graag hoor ik wanneer jij passende hebt gevonden. Zelf 2 sets liggen ( Soort nightEYE variant ) maar deze krijg ik niet in mijn koplamp behuizing. Nu heb ik zelf wel een Polo, maar ook bij de Golf 7.5 die ik hiervoor heb gereden, pasde ze niet. De koelribben/stroom aansluiting komt tegen de koplamp behuizing, waardoor de lamp nooit erin geklikt kan worden... Nu zit ik met 2 sets waar ik niks mee kan.....sloth schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
Net het hele topic gelezen om een goede keuze H7 LEDs te kunnen maken als vervanger van de halogeen (kaars)lampjes op een Golf 7. Mogelijk dat iemand wat aan mijn samenvatting heeft of kan verbeteren:
-LEDs zijn de laatste jaren telkens beter geworden, en kunnen voor een fractie van het budget een vergelijkbare ervaring als Xenon geven. Over het algemeen lees ik positieve reacties, ook al is er een tweaker die geen verschil m.b.t. lichtopbrengst t.o.v. halogeen bemerkt.
-Je wil eigenlijk (als je het budget er aan wil geven) Luxeon Z ES led voor de beste combinatie van prijs/lichtopbrengst/kleuruniformiteit/ zo weinig mogelijk kans op strooilicht
-Populaire voorbeelden van LED verlichting op basis van de Luxeon Z ES led zijn kits van DMEX en NightEye (A344). Prijzen lijken in de buurt van 50 EUR per set van 2 lampen te liggen.
DMEX is geen aanrader, al enkele gevallen van doorgebrande LEDs. De NightEye A344 lijkt voor zover ik heb kunnen vinden wel goed, maar past niet in alle koplampbehuizingen.
Het is me nog niet helemaal duidelijk welke unit de beste keuze op dit moment is. Ik wil best tot 200 EUR voor een set uitgeven als daar duurzaamheid en kwaliteit tegenover staat. Alleen lijkt dat helemaal niet vanzelfsprekend als je bijvoorbeeld de meningen hier over de dure Philips Ultinon LED lampen leest.
Zijn er trouwens ook ervaringen met H7 Leds in een recente Volkswagen, zoals een Golf 7? Bieden deze koplampbehuizingen genoeg plaats voor bijvoorbeeld de NightEye A344 set?
H4 en H7

Maar het probleem was dat de berm te veel/hoog verlicht werd. Dus heb ik met wat aluminiumfolie de reflector iets aangepast. Nu is de berm minder hoog verlicht.
Voor:

Na:

Hier zie je de aluminiumfolie:

Verwijderd
Absoluut geen last van radiostoring, wat ik wel had bij alle andere led setjes. Die ventilator zit in een gesloten behuizing waar haast geen stof of zand komt.sloth schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:41:
Net het hele topic gelezen om een goede keuze H7 LEDs te kunnen maken als vervanger van de halogeen (kaars)lampjes op een Golf 7. Mogelijk dat iemand wat aan mijn samenvatting heeft of kan verbeteren:
En mocht de maglev toch op een of andere manier verstopt raken schakelt deze led op 40% van het vermogen. zo branden de led chips niet door en kun je toch veilig verlicht thuis komen. Naar mijn weten heeft zelfs de Philips led deze feature niet.
p.s. 95% van alle elektronica bij de mensen thuis is import uit china
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 12:23 ]
In deze puur in merkbeleving aangezien de sets precies hetzelfde zijn als de hilox sets.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:20:
p.s. 95% van alle elektronica bij de mensen thuis is import uit chinazelfs mijn onderbroeken worden daar in elkaar genaaid. Het verschil zit 'm dus in kwaliteit en merkbeleving.
Verwijderd
De lumileds halen zeker wel meer dan 2000 tot 2400 lumen met passieve koeling. Tuurlijk zakken ze iets af, maar 2800 a 2900 lumen is zeker haalbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:14:
Heb even gekeken naar de nighteye, ik denk dat in mijn geval deze niet passen aangezien er ook nog een kabel achter de led uit komt. De xtr past bij mij maar net en hierbij zit de kabel aan de zijkant. Ik zet ook mijn vraagtekens bij de lichtopbrengst, met een passieve koeling lijkt mij een lichtopbrensgst van 2000 tot 2400 lumen de max. Tenzij ze 5000 lumen bedoelen voor de complete set met 2 lampen.
Verwijderd
Deze hebben een boutje waarmee je de reflector deels los kan maken. En de aluminiumfolie zit geklemd zodat temperatuur geen probleem vormt.Pyramiden schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:56:
Slim! Bij mijn Impreza zit hij ook ongeveer zo schuin, en ik verlicht de berm ook te hoog. Ik ga ook meer eens kijken of dit beter kan met wat aluminium folie. Hoe heb je de folie vastgemaakt?
Top! Dankjewel! Ik ga ook eens een poging wagen. Dan durf ik het ook weer aan om de lampen omhoog te stellen.visie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:34:
[...]
Deze hebben een boutje waarmee je de reflector deels los kan maken. En de aluminiumfolie zit geklemd zodat temperatuur geen probleem vormt.
Erg jammer want we hebben veel tevreden klanten met de bikedesign lampen.
Maar nu zoek ik dus een alternatief. Ik lees her en der dat de flexibele koelstrips niet voldoende zouden koelen, maar met metalen koellichaam krijg ik dus niet kwijt helaas
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Even terug kijken naar mijn posts. Heb ergen het mail adres geplaatst van ene Carol die je kan mailen als je bij eklight lampen wil kopen.harley schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:16:
zat aan de EKlight K16 te denken, maar ze hebben geen webshop op hun site staan
Flexibele koelstrips niet voldoende koelen? Ik kan het nergens vinden...harley schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:16:
Wilde vandaag de BikeDesign CSP leds in onze "nieuwe" renault clio plaatsen maar helaas is het gat niet groot genoeg/en schuin ten opzichte van de H7 aansluiting in de reflector waardoor ik het koellichaam tegen de behuizing aankom en het dus niet past
Erg jammer want we hebben veel tevreden klanten met de bikedesign lampen.
Maar nu zoek ik dus een alternatief. Ik lees her en der dat de flexibele koelstrips niet voldoende zouden koelen, maar met metalen koellichaam krijg ik dus niet kwijt helaaszat aan de EKlight K16 te denken, maar ze hebben geen webshop op hun site staan
Ben wel nieuwschierig namelijk
Ophidian schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:00:
[...]
Kan je eens een foto posten van de bestuurderskant? Heb zelf een Fiesta en ben benieuwd hoe het zit!

Hierbij een foto van boven. Er is heel weinig ruimte. De ledlamp zelf zit niet klem, maar heeft ook geen / nauwelijks speling.
@kendo dit is als het goed is enkel smerig.
Reflecties zijn inderdaad beter zichtbaar, en de borden zijn veel beter zichtbaar. De lichtbundel zelf komt niet zichtbaar verder dan de nightbreakers die ik eerst had.
De lichtbundel wordt dan ook bepaald door de hoogte afstelling van de projector. Hij schijnt niet ineens verder wanneer je andere lampen plaatst.maier schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:56:
[...]
[afbeelding]
Hierbij een foto van boven. Er is heel weinig ruimte. De ledlamp zelf zit niet klem, maar heeft ook geen / nauwelijks speling.
@kendo dit is als het goed is enkel smerig.
Reflecties zijn inderdaad beter zichtbaar, en de borden zijn veel beter zichtbaar. De lichtbundel zelf komt niet zichtbaar verder dan de nightbreakers die ik eerst had.
Als het goed is, kun je nog net de afbakening op de weg zien wanneer de auto mooi horizontaal staat/rijdt.
Bij mijn xenon projectoren, zijn die lijnen super strak afgebakend.
Wat voor soort temperatuur kleur hebben dit soort Leds eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 23-01-2018 22:20 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Nu wil ik graag de angel eyes wit hebben. Betekend led lampen kopen, maar welke?!
Als ik YT bekijk, zie ik veel het merk LUX voorbij komen. De laatste versie is de LUX H8 180, alleen kost die behoorlijk wat; 219,- Zijn er ook goedkopere alternatieven van een goede kwaliteit?
Chinese webshops bieden ook veel alternatieven aan. Misschien is dat een optie?baronruud schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:20:
Had al in bmw topic geplaatst, maar zag dat er ook een speciaal topic voor was. Heb een bmw 3 serie touring E91 LCI (2010) met fabrieksaf xenon en als het er toe doet, ze zijn adaptief.
Nu wil ik graag de angel eyes wit hebben. Betekend led lampen kopen, maar welke?!
Als ik YT bekijk, zie ik veel het merk LUX voorbij komen. De laatste versie is de LUX H8 180, alleen kost die behoorlijk wat; 219,- Zijn er ook goedkopere alternatieven van een goede kwaliteit?
Antwoord op je nieuwsgierigheid:MartijnAbel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:50:
[...]
Flexibele koelstrips niet voldoende koelen? Ik kan het nergens vinden...
Ben wel nieuwschierig namelijk
...ik heb wat temperatuurmetingen gedaan...
Lijkt me niet verstandig.kendo schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:25:
[...]
Chinese webshops bieden ook veel alternatieven aan. Misschien is dat een optie?
Thanks voor de link.ehtweak schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:27:
[...]
Antwoord op je nieuwsgierigheid:
![]()
...ik heb wat temperatuurmetingen gedaan...
Dat zijn wel temperatuurmetingen met metalen strips en niet met koperen strips. Daar ging het mij meer om, maar had dat er niet bij gezet.
Kan iemand mij trouwens vertellen of dit de echte lumileds zijn? Lijkt mij wel, maar toch:

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnAbel op 23-01-2018 22:57 ]
Trouwens; heb je gecheckt of beide zijden van je LED unit precies hetzelfde zijn?MartijnAbel schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:35:
Kan iemand mij trouwens vertellen of dit de echte lumileds zijn? Lijkt mij wel, maar toch:
[afbeelding]
Lees maar eens:
M.a.w. het is helemaal niet zeker/duidelijk welk type nou al dan niet fake zou zijn...
Was het maar zo simpel.
Zal ze zo eens checken, naar mijn weten zijn alle zijdes exact hetzelfde. Logischerwijs geeft de seller aan dat het officiele lumileds zijn.ehtweak schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:42:
[...]
Trouwens; heb je gecheckt of beide zijden van je LED unit precies hetzelfde zijn?
Lees maar eens:
M.a.w. het is helemaal niet zeker/duidelijk welk type nou al dan niet fake zou zijn...
Was het maar zo simpel.
Heb je ooit nog reactie gehad of de lumileds van jou fake of real zijn?
Edit: Leds zijn allemaal hetzelfde gelukkig
Nog wat gehoord van Lumileds zelf?RinuX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:
[...]
Dit lijken ook de leds met de kleinere transistor (de grotere is ook donkerder van kleur en heeft geen uitsteeksel boven). Ik heb een mail gestuurd naar info@lumileds.com met wat foto's en info. Hopelijk krijgen we hier een duidelijk antwoord van terug over wat nou echt en nep is...
[ Voor 22% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2018 13:09 ]
MartijnAbel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:59:
[...]
Zal ze zo eens checken, naar mijn weten zijn alle zijdes exact hetzelfde. Logischerwijs geeft de seller aan dat het officiele lumileds zijn.
Heb je ooit nog reactie gehad of de lumileds van jou fake of real zijn?
Edit: Leds zijn allemaal hetzelfde gelukkig
[...]
Nog wat gehoord van Lumileds zelf?
Zonde, zou mooi zijn geweest als we iets van uitsluitsel zouden krijgen/hebbenRinuX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:24:
Nee helaas geen bericht meer gehad, tot nu toe doen de leds het nog goed, dus hopen dat ze wat langer dan een jaar meegaan.
[...]
Zou het trouwens kwaad kunnen dat bij 1 van de resistors op de chip, de coating er van af is?
[ Voor 12% gewijzigd door MartijnAbel op 24-01-2018 17:02 ]
(ik had onderstaande erin zitten)
https://www.ebay.de/itm/2...a87900:g:ztgAAOSwQwBZksM6
Normale H7 lampjes gaan vaak stuk en zijn bijzonder lastig te vervangen, dus ik wil graag weer LED erin.
Welke LED verlichting die vergelijkbare of betere specificaties heeft kan ik erin zetten zodat ik volgende keer wel door de APK kom?
Mag opzicht ook een stuk duurder zijn, dat is niet zo'n probleem.
Volgens mij gaat het bij de APK om het lichtbeeld en de kleur van de lampen.moppentappers schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:28:
Vandaag ging mij Toyota Corolla voor APK, maar mijn LED lampen waren niet goedgekeurd helaas.
Normale H7 lampjes gaan vaak stuk en zijn bijzonder lastig te vervangen, dus ik wil graag weer LED erin.
Welke LED verlichting die vergelijkbare of betere specificaties heeft kan ik erin zetten zodat ik volgende keer wel door de APK kom?
Lees het topic eens door en dan zie je vanzelf welke lampen een goed lichtbeeld geven.
Lichtbeeld? Opbrengst? Kleur? Verblinding? Iets anders?
Want volgens mij wordt er echt niet gekeken wat voor een merk/type/soort er in je koplampunit zit. Men kijkt slechts naar het resultaat. Daar gaat het immers om.
Ben benieuwd wat de reden was.
Of het is een broodje aap, of je bent opgelicht. Zoals gezegd kijkt APK alleen naar de kleur en het lichtbeeld.moppentappers schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:28:
Vandaag ging mij Toyota Corolla voor APK, maar mijn LED lampen waren niet goedgekeurd helaas.
Niet heel gek aangezien je normaal een centraal punt als lichtbron in de lamp hebt, zoals een gloeidraad of zoals bij Lumileds een vergelijkbare kleine rij met leds, in dit geval heb je een behoorlijk oppervlakte als lichtbron... En dat gaat dus niet goed helaas.moppentappers schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:28:
Zijn die Lumileds ook geschikt voor in standaard reflectorkoplampen zonder veel strooilicht? Of kan ik met reflector beter nergens aan beginnen? En is er nog een adresje waar ze goedkoop zijn, of zijn die dingen standaard 120 euro per stuk?Joopieboy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:46:
[...]
Niet heel gek aangezien je normaal een centraal punt als lichtbron in de lamp hebt, zoals een gloeidraad of zoals bij Lumileds een vergelijkbare kleine rij met leds, in dit geval heb je een behoorlijk oppervlakte als lichtbron... En dat gaat dus niet goed helaas.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bedankt voor het maken van de foto's en dat in de storml3art schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:51:
[...]
Heb ze inderdaad als kentekenplaat verlichting. Heb er niet zo op gelet hoe dat er uit ziet.
Edit:
Weer en wind getrotseerd voor foto's deze ochtend. Je ziet het licht wel op de grond, is het te fel, geen idee ik rijd al jaren met led verlichting.
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Niet jokken hè!Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Kwam deze test vandaag tegen op facebook [spam link]

Je kwam het niet tegen, je maakt reclame voor je eigen spullen...

Ja, zo zitten ze bv bij mijn moeder in haar auto en bij zoveel kennissen ook.tdw schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:15:
[...]
Zijn die Lumileds ook geschikt voor in standaard reflectorkoplampen zonder veel strooilicht? Of kan ik met reflector beter nergens aan beginnen? En is er nog een adresje waar ze goedkoop zijn, of zijn die dingen standaard 120 euro per stuk?

Ik haal ze altijd bij deze verkoper vandaan, goeie ervaringen mee:
https://m.ebay.com/itm/G7...s-Luxeon-ZES/122867329484
Iedere winkel of verkoper zet er zijn eigen naam of logo op en zeker hier in Nederland betekend dat vaak ook behoorlijke prijzen zoals jij al noemt. Dat zegt helaas niks over de kwaliteit of wat je krijgt.
Ik heb met de bovengenoemde er al 20dkm mee opzitten, mijn moeder 15dkm.
Ik kan alleen maar beamen dat deze erg fijn zijn. Ik heb ook veel leds gehad en allemaal gingen ze of stuk in de auto of te fel idd. Zeker bij mijn motor omdat je er niet meer bijkomt is het fijn als je goeie hebt, vandaar ik zo blij ben dat deze zo goed zijn.alesandro_46 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:11:
[...]
Bedankt voor het maken van de foto's en dat in de storm. Deze schijnen inderdaad een stuk minder op het asfalt. Eens overwegen om een kleiner aantal te bestellen.
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 27-01-2018 08:29 ]
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.