LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
FlowDesign schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:48:
[...]
Die waar je naar linked zou ik sowieso NIET bestellen want daar had iemand hier onlangs mindere ervaringen mee. Zo goed als zeker zullen die ook een waarschuwing op je boordcomputer gaan geven.
Ah thanks, daar heb ik dan overheen gelezen. Ik ga het nog even aankijken en misschien eerst de ingebouwde mistlampen in mijn motor (R1150RT) eens voor ledjes vervangen. Stap voor stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
BlackLabel01 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:17:
[...]

Ah thanks, daar heb ik dan overheen gelezen. Ik ga het nog even aankijken en misschien eerst de ingebouwde mistlampen in mijn motor (R1150RT) eens voor ledjes vervangen. Stap voor stap :)
Dan word je wel goed gezien op de motor :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:17:
[...]

Toevallig van 't weekend een setje DMEX H7-lampen voor mijn R1150RT binnen gekregen, zodra de temperaturen iets aangenamer zijn deze monteren, ik laat 't wel weten zodra ze erin zitten :).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
SlinkingAnt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:40:
[...]

Toevallig van 't weekend een setje DMEX H7-lampen voor mijn R1150RT binnen gekregen, zodra de temperaturen iets aangenamer zijn deze monteren, ik laat 't wel weten zodra ze erin zitten :).
Ben benieuwd! Je gaat het dimlicht doen dus? Heb je die H7 ergens als enkele lamp gevonden of gewoon een set besteld? :)
Beter lezen, een set dus.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackLabel01 op 13-12-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

SlinkingAnt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:40:
[...]

Dan gaan ze je zeker zien, of ze snappen dat het een motor is, is een tweede. Ik was van het weekend wel even in de war toen ik een trio LED's zag opdoemen

Kalm aan! En rap een beetje!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Trio LED's, dat was vast een R1200GS :P. Eerst de H7 erin (proberen te) stoppen, en als dat erg goed bevalt, dan misschien ook nog de H3 mistlampjes (die ook in de 'grote' koplamp zitten) ook nog vervangen. Vervelende is dat door al het plastic je er zo slecht bij komt :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 27-01-2018 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Duur en met een ventilator, neem liever een goedkoper alternatief zonder bewegende delen.

Heb vandaag eindelijk m'n T10 LED's ontvangen. Post uit de UK is echt ontzettend traag.
Best fel voor stadslicht. Precies dezelfde kleur als de DMEX LED's en geen storing op de boordcomputer :)

Stadslicht LED T10

[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 27-01-2018 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:15:
[...]

Duur en met een ventilator, neem liever een goedkoper alternatief zonder bewegende delen.

Heb vandaag eindelijk m'n T10 LED's ontvangen. Post uit de UK is echt ontzettend traag.
Best fel voor stadslicht. Precies dezelfde kleur als de DMEX LED's en geen storing op de boordcomputer :)

[afbeelding]
Liever iets duurder en goed licht dan die irritante koelribben die je haast niet weg krijgt.

Die ventilator zorgt er juist voor dat de leds goed gekoeld worden en op temperatuur blijven.

Het is een onderhoudsvrije maglev fan, gaat net zo lang mee als de leds zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 16:38

13art

Moderator Mobile
Op zich wel mee eens. Maglev werkt anders dan de goedkope fans in goedkopere led sets. Maar de vraag blijft wel op langer termijn als er vuil bij komt of ze blijven draaien. Maar de kans dat ze vast lopen is wel een stuk kleiner gezien het gebruik van magnetisme.

Heb zelf ook een setje met maglev fans, dezelfde als Hilox verkoopt (niet deze nieuwste, die daarvoor) maar dan zelf gekocht bij de fabrikant.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 16-12-2017 07:48 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:05:
[...]

Liever iets duurder en goed licht dan die irritante koelribben die je haast niet weg krijgt.

Die ventilator zorgt er juist voor dat de leds goed gekoeld worden en op temperatuur blijven.

"iets" duurder, of 4 keer zo duur?

Lichtbeeld is precies hetzelfde als van andere met Z ES LED's.

Flexibele koelflapjes nemen minder ruimte in dan die maglev ventilator.

Nu jij weer *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:05:
[...]

Tot zover de theorie... ;)
Ik heb zelf ook zitten te twijfelen tussen passief versus actief gekoelde LED units.
Toch gekozen voor passieve koeling.
Ten eerste, waar moet die warmte heen, in een afgesloten koplampunit?
Ten tweede lees ik redelijk wat veel info over het feit dat actief gekoelde units EN lawaai gaan maken (als er vuil in/tussen de bewegende delen komt) en/of meer storing op radio ontvangst veroorzaken.

Daarnaast; (zelf)meten=weten!
zie hier:
ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"
en hier:
de levensduur wordt vooral beperkt als de chiptemperatuur van de LED boven de gespecificeerde maximale junctietemperatuur komt. Bij Luxeon Z ES ligt die grens op 135 graden.
M.a.w. heb je de temperatuur van de LED chips zelf gemeten, na enige tijd in bedrijf?
En wat is de temperatuur van de driver unit, na enige tijd gebruik?

als ik dit zo lees:
https://hilox.eu/blog/kle...r-dat-is-onze-nieuwe-xtr/
dan zie ik dat ze de temperatuur "in de buurt van de LED chips" hebben gemeten. Maar "in de buurt" is nog niet er tegen aan! En die paar millimeter verschil van de plaatsing van het thermokoppel, maakt een groot verschil. Zo heb ik zelf geconstateerd... :Y

Weliswaar is de voet (waar die fabeltastische fan in zit) van die XTR LED unit wat kleiner dan b.v. die bij NightEye A344, maar dan nog is zo'n LED unit niet geschikt om direct te kunnen omsteken in plaats van de bestaande halogeen lamp. :N
Bij een halogeen lampje zit de steker rechtstreeks op de lamp en het klemmechanisme om de lamp te vergrendelen in de behuizing, is daarop ontworpen. M.a.w. bij veel auto's past het nog steeds niet 1-2-3.

En als laatste punt; de prijs! :X VIJF KEER zoveel dan de al eerder besproken LED units... Wow; voor dat geld kun je wel heel veel nieuwe halogeen lampjes kopen. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Waarom is het beter dan?
Omdat het duurder is.

Waarom is het duurder dan?
Omdat het beter is.

Die logica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM

[ Voor 98% gewijzigd door PWM op 16-12-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:21:
Nou ik heb diverse led geprobeerd, er liggen nog steeds een paar losse led chips in mijn koplamp te rammelen. Deze leds zijn van alle 3 de leds die ik heb geprobeerd, (ook met lumileds) het beste. Lichtbeeld, lichtopbrengst en geen storing in mn bc.
spam

Je hoeft het geld niet uit te geven maar ik heb mijn lesje wel geleerd met die alibaba meuk. En garantie? Dan zijn ze op vakantie..
Ok, omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt gehad geldt dat meteen voor alles en iedereen?
Als we hier allemaal zo zouden denken dan konden we het forum beter meteen opheffen.

Vergelijkend onderzoek? Je bedoelt denk ik een salespraatje.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend :D

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 16-12-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vond nog wat nadere info over al dan niet actieve koeling van LED units:
https://www.digikey.com/e...rightness-led-performance
ook de eerder genoemde maglev fan wordt besproken.

Ook deze fabrikant:
https://www.digikey.com/e...s-for-use-in-led-lighting
heeft speciale koelers voor LED verlichting.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ehtweak schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:58:
Ik vond nog wat nadere info over al dan niet actieve koeling van LED units:
https://www.digikey.com/e...rightness-led-performance
ook de eerder genoemde maglev fan wordt besproken.

Ook deze fabrikant:
https://www.digikey.com/e...s-for-use-in-led-lighting
heeft speciale koelers voor LED verlichting.
Conclusion
Forced-air cooling is an effective way to manage LED thermals. For high-brightness LEDs in particular, the benefits of active cooling include a reduction in size of the light fixture, a decrease in overall cost, an increase in light output, and longer LED lifetime.

Dus blijkbaar toch wat beter voor de leds dan passieve koeling. Mits het blijft werken natuurlijk. Maar gezien de Maglev geen contact heeft met wrijvenden onderdelen is die kans wel groter dat het blijft werken in tegenstelling tot meganische aangedreven ventilatoren.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 16-12-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:10
Trouwens stel, stel dat de DMEXjes niet bevallen op de een of andere manier ga ik ze als grootlicht gebruiken en dan koop ik wel een cheap-ass Xenon set. Ja mijn grootlicht is gewoon H7. Ik ga daar vooralsnog niet van uit overigens!

http://www.lince.nl heb je voor 57 euro een H7 / H7R (voor reflectorlampen) xenon set met canbus
Offtopic: Ik heb sinds gisteren een xenon setje van Lince in een Fiat Bravo zitten (H1).
Een tikje blauw, maar als ze opgewarmd zijn wordt het witter/ijsblauw (wel mooi).

Verder zo'n setje prima in elkaar voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Ik heb 2 sets led H4 met beide storen op de radio.

De ene is van AutoFeel en de ander heeft een kastje en zouden Lumiled zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:43:
[...]

Conclusion
Forced-air cooling is an effective way to manage LED thermals. For high-brightness LEDs in particular, the benefits of active cooling include a reduction in size of the light fixture, a decrease in overall cost, an increase in light output, and longer LED lifetime.

Dus blijkbaar toch wat beter voor de leds dan passieve koeling. Mits het blijft werken natuurlijk. Maar gezien de Maglev geen contact heeft met wrijvenden onderdelen is die kans wel groter dat het blijft werken in tegenstelling tot meganische aangedreven ventilatoren.
Mechanische koeling is altijd beter dan passieve koeling, geen enkele koplampunit is volledig dicht, er is altijd luchtcirculatie, anders zou de 2x zo warme halogeenlamp met dik 200 graden ook nog een stuk warmer kunnen worden.

Ik heb in mijn laptop ook een soortgelijke maglev fan, dat ding staat dag en nacht aan en werkt al 7 jaar zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:34:
[...]

Ok, omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt gehad geldt dat meteen voor alles en iedereen?
Als we hier allemaal zo zouden denken dan konden we het forum beter meteen opheffen.

Vergelijkend onderzoek? Je bedoelt denk ik een salespraatje.
Wij van wc-eend adviseren wc-eend :D
Niet alleen ik, het internet staat bomvol van dit soort problemen. Het is niet voor niets dat xenon en led bij garages een slecht imago hebben, veelal door die goedkoper chinese rommel. Boordcomputers die het begeven, radiostoring, tegenliggers verblinden. In mijn geval storing en leds die in mn koplamp rondzwerven.

ik zeg niet dat alles troep is maar het merendeel laat nogal te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadronnor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02-2018
Ik volg dit topic al een tijdje, en heb op basis van wat opmerkingen hier de gok genomen om DMEX Led lampjes te bestellen in H7 formaat.

Mijn auto is een Ford Mondeo met adaptieve bochtverlichting (dus met meedraaiende projector-lens (H7 halogeen). Ik heb eerst xenon overwogen, maar ben geen voorstander van het gaten boren in stofkappen achter de lichtunits. Daarom gekeken naar LED.
Voordeel van de projectorlenzen is dat het lichtbeeld eigenlijk al perfect wordt afgesneden, dus de kans op verblinding van tegenliggers is al een stuk minder dan bij reflectoren.

Hierbij de doos die ik vorige week uit China ontving:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nAvxC6/20171210_195605.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dfn5zm/20171210_195644.jpg
Ook ik heb 2 verschillende lampjes: eentje met de bredere transistor en eentje met de smallere :/ Qua hoeveelheid licht en kleur lijkt het echter geen verschil te maken.

Mijn eerste indruk: "mwah". Qua lichtopbrengst vind ik ze niet echt feller dan mijn huidige halogeenlampjes.
Ik heb gisteravond testgereden in het donker, en het regende, dus gelijk een goeie test. Maar ik zag niet heel veel méér dan normaal. Wel zie je idd de verkeersborden wat eerder reflecteren. Maar het verschil had ik eigenlijk groter verwacht. Bijgaand een paar testplaatjes vanaf de oprit:

2x oorspronkelijke halogeen:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fu3dKm/20171217_161221.jpg

links halogeen, rechts LED:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gDW9QR/20171217_165022.jpg

Optisch ziet het er wel behoorlijk blauwwittig uit.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iF3HC6/20171217_165117.jpg

Closeup koplamp met LED. Het verschil met de standaard halogeen stadslichtjes is wel enorm, die lijken wel extreem oranje zo:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/f2Xus6/20171217_165013.jpg

Daarnaast moet ik nog even kijken naar de manier van inbouwen. Er zitten in mijn koplampunits namelijk twee stelmotortjes: eentje voor de handmatige hoogteregeling, en eentje die automatisch de lenzen naar links en rechts laat meedraaien als je aan het stuur draait.
En door alle bekabeling, de koelstrips en de driver-unit, blijft er wel erg weinig bewegingsruimte over in de koplampunit. Zodanig, dat bij mijn testritje de auto begon te piepen: "verlichting voren defect".. :-(
Ik heb ze er daarom maar weer uitgehaald, en ga er als ik meer tijd heb nog wel een keer naar kijken.

Kortom: ik ben er nog niet echt tevreden over nu. Vooral qua lichtopbrengst vind ik het nog niet een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd zo lust ik er nog eentje...

Tuurlijk staat het internet vol met problemen. Juist problemen worden besproken, zelden als het goed werkt...

-Radiostoring treed vaker op bij LED units met actieve koeling...
-De HB4 LEDs (NightEye A344) die ik in mijn auto heb zitten, geven geen storing. Bovendien zijn die steviger/degelijker in elkaar gezet dan menig fragiel halogeen lampje...
-Tegenliggers verblinden? Woeha; dat zie ik dagelijks :Y , vooral bij verkeerd ingedraaide halogeen pitjes en ja, zelfs bij de irritant fout geplaatste Xenon lichtvlek-op-je-netvlies-achterlatende pitten. Of gewoon van die mensen, die bij klaarlichte dag hun grootlicht aanhebben en niet eens reageren als je ff seint...
-Ach ja, en koplampbehuizingen die helemaal wazig zijn (UV degradatie van te felle halogeen lampjes), of vol met condens of gewassen met schuursponsjes, etc. en derhalve een enorm verstrooid lichtbeeld geven.

Zo kunnen we nog wel ff doorgaan. >:)

Volgens mij is juist de bedoeling om alhier concrete ervaringen uit te wisselen en gebruikerservaringen te delen c.q. daadwerkelijke metingen te laten zien. :|

BTW: waar worden die Hilox fabeltastische en overpriced units gemaakt? O-)

@roadronnor goed dat je een praktijkervaring plaatst!
Zo blijkt dus dat bij een auto met bewegende koplampen er een additioneel probleem is als je LED units in probeert te bouwen waar veel meer extra onderdelen uitsteken/ c.q. aanhangen. M.a.w. ook al past de fitting, dat wil nog niet zeggen dat geheel werkt/past... Iets om rekening mee te houden.
Iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had, simpelweg omdat mijn auto geen actief bewegende koplampunits heeft. Slechts elektrische hoogteverstelling met een instelwieltje op het dashboard.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 18-12-2017 10:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ehtweak schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:42:
[~
BTW: waar worden die Hilox fabeltastische en overpriced units gemaakt? O-)
Bij EK-Light in jawel, China ;) 30usd per set. Let op, dat is dus niet de set waar ze nu reclame mee maken maar doe van daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:22
1ste aanwinst is aangekomen (ik wou wit licht op mijn nummerplaat ipv het gelige dat standaard is). H7 Leds zijn ook onderweg (nighteye)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.google.com/u/2/d/1JAIwWzXXO-nVY3jPAuzd7xbLTlqBZWKg=w1920-h983-iv1

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat zijn geen goedkope leds volgens mij. Waarom deze een niet een van de velen die te vinden zijn op bijvoorbeeld AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
roadronnor schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:41:Kortom: ik ben er nog niet echt tevreden over nu. Vooral qua lichtopbrengst vind ik het nog niet een enorme verbetering.
Heb je ook gespeeld met de afstelling van de LED's? Dus horizontaal of verticaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadronnor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-02-2018
meintje schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:35:
[...]

Heb je ook gespeeld met de afstelling van de LED's? Dus horizontaal of verticaal?
Nee nog niet. Ze zaten er (zo goed als) horizontaal in. Bij een van de lampjes was het stel-moertje wat naar binnen gedraaid, dus die kon er zo gauw niet meer uit krijgen. Het inbussleuteltje draait er ook een beetje lam op, niet echt prettig.
Zodra ik meer tijd heb ik ga ik kijken of ik ze in verticale positie kan krijgen. Al kwam het lichtbeeld op de muur wel redelijk overeen met de halogeenlampjes. Daarom denk ik dat dat niet veel verschil uitmaakt.

*edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:51
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:14:
[...]

Mechanische koeling is altijd beter dan passieve koeling, geen enkele koplampunit is volledig dicht, er is altijd luchtcirculatie, anders zou de 2x zo warme halogeenlamp met dik 200 graden ook nog een stuk warmer kunnen worden.

Ik heb in mijn laptop ook een soortgelijke maglev fan, dat ding staat dag en nacht aan en werkt al 7 jaar zonder problemen.
Ben ik het niet mee eens. Indien passieve koeling voldoet is het toepassen van active koeling gewoon over-engineering, waarbij je een extra risico toevoegt dat het stuk gaat. In vergelijking met jouw laptop worden deze lampjes blootgesteld aan weer, wind, vocht en vuil, wat grote invloed kan hebben op de maglev fan.

In mijn Subaru kun je na 30 minuten de koelblokken van mijn H4 Lumileds gewoon vasthouden, dus ik zou niet inzien waarom je dan nog een fan zou toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
l3art schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:14:
Dat zijn geen goedkope leds volgens mij. Waarom deze een niet een van de velen die te vinden zijn op bijvoorbeeld AliExpress?
Goedkoop is relatief natuurlijk. Setje kostte me 16 EUR en het is van een reputabel merk. Ik wou ze ook wat sneller dan via Ali, dus vandaar.

Mijn H7 leds die onderweg zijn, zijn wel van nighteye (dus 'goedkoop'), maar daar vind ik het wat gek om 160 EUR aan de philips variant te geven, die dezelfde leds enzoverder gebruikt. De H7's wil ik vooral testen om te kijken of ze écht beter zijn dan halogeen (wss wel) en dan is 160 EUR een bak geld dat je ertegenaan gooit als je niet zeker bent dat het product je gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
roadronnor schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:41:
[...]

Nee nog niet. Ze zaten er (zo goed als) horizontaal in. Bij een van de lampjes was het stel-moertje wat naar binnen gedraaid, dus die kon er zo gauw niet meer uit krijgen. Het inbussleuteltje draait er ook een beetje lam op, niet echt prettig.
Zodra ik meer tijd heb ik ga ik kijken of ik ze in verticale positie kan krijgen. Al kwam het lichtbeeld op de muur wel redelijk overeen met de halogeenlampjes. Daarom denk ik dat dat niet veel verschil uitmaakt.

*edit: typo
Wel bijzonder dat het lichtbeeld duidelijk minder lijkt dan bij anderen met dezelfde DMEX LEDs.

Ik hoop ze zaterdag in mijn auto te kunnen inbouwen, alleen ben ik nu wel een beetje huiverig voor het resultaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Loei123 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:20:
[...]

Wel bijzonder dat het lichtbeeld duidelijk minder lijkt dan bij anderen met dezelfde DMEX LEDs.
Dat komt door de lens van die Mondeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
FlowDesign schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:47:
[...]

Dat komt door de lens van die Mondeo.
Ik hoop het!
Ergens wel vreemd dat de resultaten zo afwijkend zijn van anderen, waarvan het licht wel echt serieus fel is en een mooi breed lichtbeeld geeft.

De lenzen in de Mondeo lijken eigenlijk een reflectorlamp lichtbeeld te geven.

Offtopic:
Gisteren zelf even gereden met onze Fiat Bravo (auto is van de vriendin) met het Lince xenonsetje.
Daar komt echt wel behoorlijk licht af!
De Fiat heeft ook geen canbus op de koplampen dus kon ik kiezen voor de slim balasten, die zijn mooi dun en klein. Iets groter dan een SSD denk ik.

Zeker wel een aanrader voor die prijs. :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Loei123 op 19-12-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Wou ik gisteren mijn nieuwe nummerplaatledjes steken, zit mijn nummerplaathouder in de weg (en ik had geen schroevendraaier bij omdat ik het op de parking van mijn werk deed). Vanavond foto met het resultaat (voor/na) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 23:21
Hoe vinden jullie deze led verlichting ten opzichte van een xenon setje?
Ik heb aftermarket xenon gehad in mijn vorige auto en ik mis nu toch wel het extra licht.
Nu zit ik alleen te twijfelen als ik ga voor xenon of led.
Het liefste heb ik een strak lichtbeeld en weinig strooilicht zodat ik niet constant lampen hoef te wisselen voor de apk.
Bij mijn vorige auto (Renault Megane Coupe) met reflector koplampen was ik ieder jaar de lampen aan het wisselen omdat hij anders de apk niet haalde.

Ik heb nu lens koplampen.
Verder zie ik dat er helaas maar weinig led lampen zijn in H1 van de merken die hier genoemd worden.

Wel zie ik bijvoorbeeld H1 lampen met de Philips lumileds bij verschillende webshops.
Afbeeldingslocatie: https://www.xenonjan.nl/Files/2/72000/72485/ProductPhotos/MaxContent/445203968.png

Ik heb zelf geen zin in losse ledjes in mijn koplampen dus twijfels twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Het is hier geen V&A

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 19-12-2017 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
thespeed schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:35:
Hoe vinden jullie deze led verlichting ten opzichte van een xenon setje?
Ik heb aftermarket xenon gehad in mijn vorige auto en ik mis nu toch wel het extra licht.
Nu zit ik alleen te twijfelen als ik ga voor xenon of led.
Het liefste heb ik een strak lichtbeeld en weinig strooilicht zodat ik niet constant lampen hoef te wisselen voor de apk.
Bij mijn vorige auto (Renault Megane Coupe) met reflector koplampen was ik ieder jaar de lampen aan het wisselen omdat hij anders de apk niet haalde.

Ik heb nu lens koplampen.
Verder zie ik dat er helaas maar weinig led lampen zijn in H1 van de merken die hier genoemd worden.

Wel zie ik bijvoorbeeld H1 lampen met de Philips lumileds bij verschillende webshops.
[afbeelding]

Ik heb zelf geen zin in losse ledjes in mijn koplampen dus twijfels twijfels.
Ik merk niet heel veel verschil. Het zal iets minder licht zijn, daar weegt echter tegenop dat led geen opwarmtijd heeft (wel fijn bij het automatisch inschakelen van de verlichting). Daarnaast vond ik zelf dat de intensiteit van Xenon vrij snel afnam naarmate de lampen langer brandde. Iets waar je bij LED niet of nauwelijks last van hebt (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Laatst online: 23:21
Loei123 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:09:
[...]
Ik heb nog een setje H1 LEDs liggen, ongebruikt omdat ze niet passen.
Nu Xenon ingebouwd en zeer zeer tevreden over tegenover halogeen lampen.

Laat maar horen of je belang hebt. :)
Ik heb je een pb gestuurd ;)
l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:42:
[...]

Ik merk niet heel veel verschil. Het zal iets minder licht zijn, daar weegt echter tegenop dat led geen opwarmtijd heeft (wel fijn bij het automatisch inschakelen van de verlichting). Daarnaast vond ik zelf dat de intensiteit van Xenon vrij snel afnam naarmate de lampen langer brandde. Iets waar je bij LED niet of nauwelijks last van hebt (volgens mij).
Toen ik Xenon had merkte ik dat ook wel.
Ze begonnen steeds blauwer en minder fel te worden.
Na 2 a 2,5 jaar kon ik er nieuwe lampen inzetten.
Ik had dan geen pilot maar wel kleine balasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Excuses voor de marktplaats post. :+

Zojuist bericht gehad dat mijn H7 ringen voor HIDs en LEDs in Nederland zijn gearriveerd!

Hopelijk kan ik er zaterdag mee aan de gang, als de H7 LEDs door de ring passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ik heb mijn nrplaat even weggeshopt, want die wil je niet echt op het internet zien staan maar toch tevreden van het witte licht nu op mijn nummerplaat ipv gelig halogeen licht.

Heb wel mijn linker houdertje gemold (stukje weggeschoten toen ik hem met wat geweld moest losmaken) dus das voorlopig even vastgelijmd tot ik een vervangende houder gevonden heb.

Voor
https://drive.google.com/...-PBdYnQ-m4FbQ2sMejZCIM3WK

Na
https://drive.google.com/...rA2CV_MnyF8E-DDTX9qGeqtTc

Qua licht geven de nieuwe lampjes nét iets meer licht, maar daar blijft het dan ook bij vind ik. Het is me vooral om de strakkere uitstraling te doen.

H7 leds still on there way, eens ze bij mij zijn, vliegen ze er ook op zodat mijn koplampen mooi wit licht uitstralen (en hopelijk een betere lichtopbrengst hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomskii5 op 19-12-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomskii5 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:45:
Ik heb mijn nrplaat even weggeshopt, want die wil je niet echt op het internet zien staan maar toch tevreden van het witte licht nu op mijn nummerplaat ipv gelig halogeen licht.
Je afbeelding zijn kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:46:
[...]

Je afbeelding zijn kapot....
Heb ze dan gewoon maar in link gezet aangezien die afbeeldingen via drive issue blijven geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomskii5 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:45:
Ik vraag me altijd af waarom de nummerplaat niet gewoon op internet kan. Kan je me dat uitleggen? Op straat is die toch ook gewoon te zien? Op de snelweg?

Wat betreft de lichtjes, ziet er prima uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:17:
[...]

Ik vraag me altijd af waarom de nummerplaat niet gewoon op internet kan. Kan je me dat uitleggen? Op straat is die toch ook gewoon te zien? Op de snelweg?

Wat betreft de lichtjes, ziet er prima uit toch?
Openbare weg is iets anders, maar op het internet is niet zo aangewezen. Dieven schuimen het web ook af en zouden je plaat wel eens kunnen dupliceren, dan krijg je ineens random boetes in de bus (gebeurd in België in ieder geval regelmatiger dan je denkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomskii5 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:19:
[...]

Openbare weg is iets anders, maar op het internet is niet zo aangewezen. Dieven schuimen het web ook af en zouden je plaat wel eens kunnen dupliceren, dan krijg je ineens random boetes in de bus (gebeurd in België in ieder geval regelmatiger dan je denkt)
Zou het? Het is toch sneller om gewoon op de straat te kijken wat voorbij komt? Daarbij is een nummerplaat niet zomaar bijgemaakt, dacht dat je daar de juiste papieren voor moest hebben. Op plekken als autotrader ed zijn ze veel makkelijker te vinden lijkt me. Maar goed het is wel een beetje off topic natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
l3art schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:21:
[...]

Zou het? Het is toch sneller om gewoon op de straat te kijken wat voorbij komt? Daarbij is een nummerplaat niet zomaar bijgemaakt, dacht dat je daar de juiste papieren voor moest hebben. Op plekken als autotrader ed zijn ze veel makkelijker te vinden lijkt me. Maar goed het is wel een beetje off topic natuurlijk O-)
Zijn genoeg louche zaken waar je een plaat kan laten namaken natuurlijk ;-). Op straat is het idd sneller, maar is er ook sociale controle. Op het web niet echt aangezien dit forum vrij toegankelijk is ;-).

Maar goed idd off topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
roadronnor schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:41:
Ik volg dit topic al een tijdje, en heb op basis van wat opmerkingen hier de gok genomen om DMEX Led lampjes te bestellen in H7 formaat.

Mijn auto is een Ford Mondeo met adaptieve bochtverlichting (dus met meedraaiende projector-lens (H7 halogeen). Ik heb eerst xenon overwogen, maar ben geen voorstander van het gaten boren in stofkappen achter de lichtunits. Daarom gekeken naar LED.
Voordeel van de projectorlenzen is dat het lichtbeeld eigenlijk al perfect wordt afgesneden, dus de kans op verblinding van tegenliggers is al een stuk minder dan bij reflectoren.

Hierbij de doos die ik vorige week uit China ontving:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook ik heb 2 verschillende lampjes: eentje met de bredere transistor en eentje met de smallere :/ Qua hoeveelheid licht en kleur lijkt het echter geen verschil te maken.

Mijn eerste indruk: "mwah". Qua lichtopbrengst vind ik ze niet echt feller dan mijn huidige halogeenlampjes.
Ik heb gisteravond testgereden in het donker, en het regende, dus gelijk een goeie test. Maar ik zag niet heel veel méér dan normaal. Wel zie je idd de verkeersborden wat eerder reflecteren. Maar het verschil had ik eigenlijk groter verwacht. Bijgaand een paar testplaatjes vanaf de oprit:

2x oorspronkelijke halogeen:
[afbeelding]

links halogeen, rechts LED:
[afbeelding]

Optisch ziet het er wel behoorlijk blauwwittig uit.
[afbeelding]

Closeup koplamp met LED. Het verschil met de standaard halogeen stadslichtjes is wel enorm, die lijken wel extreem oranje zo:
[afbeelding]

Daarnaast moet ik nog even kijken naar de manier van inbouwen. Er zitten in mijn koplampunits namelijk twee stelmotortjes: eentje voor de handmatige hoogteregeling, en eentje die automatisch de lenzen naar links en rechts laat meedraaien als je aan het stuur draait.
En door alle bekabeling, de koelstrips en de driver-unit, blijft er wel erg weinig bewegingsruimte over in de koplampunit. Zodanig, dat bij mijn testritje de auto begon te piepen: "verlichting voren defect".. :-(
Ik heb ze er daarom maar weer uitgehaald, en ga er als ik meer tijd heb nog wel een keer naar kijken.

Kortom: ik ben er nog niet echt tevreden over nu. Vooral qua lichtopbrengst vind ik het nog niet een enorme verbetering.
Ik heb ook van die lenslampen in koplampen op de hoek van het spatbord.
Als je voor je auto staat en kijkt naar de stand van de koplamp dan vraag je je af hoe het ooit mogelijk is dat je recht voor je wagen een goed lichtbeeld hebt.
Zelf verbaas ik mij er ook over dat de geplaatste aftermarket LED niet overtuigend veel beter is dan de oorspronkelijke halogeen. Wellicht dat halogeen 360 graden licht rondstrooit en LED niet?

• FlowDesign
Nou, bij beide dmex H7 lampen zijn er een paar LED's doorgefikt. Dus binnen een maand. Heb de verkoper om een full refund gevraagd en natuurlijk direct een 1 ster review met foto's geplaatst.
Zegt ie stuur ze maar terug. Nou volgens mijn informatie kost dat minimaal 25 Euro, dus dat gaan we natuurlijk niet doen.
Ben benieuwd hoe die gaat reageren.

Bij beide lampen is aan één kant de boel doorgefikt en aan de andere kant is alles nog goed, die deden het ook gewoon nog.

Misschien ligt het aan de PWM van de Volvo, dat ze daar toch niet zo goed tegen kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/301n9k7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vaak helpt het als je zegt dat je ze wel wil terug sturen maar gezien het in de garantie periode is dat de verzendkosten dan voor de verkoper zijn. Dan haken ze zelf vaak al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
l3art schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 04:00:
Vaak helpt het als je zegt dat je ze wel wil terug sturen maar gezien het in de garantie periode is dat de verzendkosten dan voor de verkoper zijn. Dan haken ze zelf vaak al af.
Heb ik idd ook gezegd, dat ie dan 65 Euro vooruit mag terugbetalen. De discussie loopt nog...

Staat er bij Ali ergens zwart op wit dat de kosten voor terugsturen dan voor de verkoper zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 22-12-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ga je meteen een andere set aanschaffen? Of even klaar met led nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
l3art schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:42:
Ga je meteen een andere set aanschaffen? Of even klaar met led nu?
Wel even klaar mee. Ben bang dat die PWM de oorzaak is en/of toch te warm in een afgesloten koplampunit.

Die seller is trouwens een klootzak. Hij wil niet meewerken omdat ik een slechte review had achtergelaten.

Hoe open je bij Ali een dispute als het al langer dan 15 dagen in je bezit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zot daar een termijn aan? Lees wel hier dat de verkoper 15 dagen heeft om te reageren op een dispute.
Ik kan ook bij bestellingen van een maand geleden nog een dispute openen. Klikken op je bestelling en dan staat daar de optie voor een dispute. In ieder geval bij de Android app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
l3art schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:51:
Zot daar een termijn aan? Lees wel hier dat de verkoper 15 dagen heeft om te reageren op een dispute.
Ik kan ook bij bestellingen van een maand geleden nog een dispute openen. Klikken op je bestelling en dan staat daar de optie voor een dispute. In ieder geval bij de Android app
Als ik op open dispute klik in de app zegt ie dat kan slechts binnen 15 dagen nadat je bevestigd hebt dat je de order ontvangen hebt. Zal later wel ff op de site kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FlowDesign schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:31:
Nou, bij beide dmex H7 lampen zijn er een paar LED's doorgefikt. Dus binnen een maand.
...

Bij beide lampen is aan één kant de boel doorgefikt en aan de andere kant is alles nog goed, die deden het ook gewoon nog.

Misschien ligt het aan de PWM van de Volvo, dat ze daar toch niet zo goed tegen kunnen.
Hmmm, mooi balen. :-(
Lijkt me sterk dat het aan de PWM van je Volvo ligt, er zit immers een driver unit tussen die de LEDs aanstuurt. En ongeacht de ingangsspanning, houdt die de stroom/spanning waarmee de LEDs gevoed worden, constant. (of tenminste zou moeten...)
Doen ze het nou helemaal niet meer? Of geven de andere LEDs nog wel licht?

Zouden dan toch mijn temperatuurmetingen van DMEX een voorbode zijn? Ik meet waardes, ruim boven de maximaal toegestane junctietemperatuur.

Temperatuur gemeten tegen de LED chips aan.
DMEX: 170o Celsius

en volgens Lumileds:

LED Junction Temperature [1] (DC & Pulse) 135°C for LXZx-xxxxx
1. Proper current derating must be observed to maintain junction temperature below the maximum.

Ook zie ik enigszins bruinige aanslag (van het doorfikken?) vlak naast de LED chips, op jouw foto.

Kun je ook zien welke LEDs zijn doorgefikt? Zijn dat de 'neppe' of de 'echte'? Of zit daar bij jou geen verschil tussen?
Helemaal bijzonder is het eigenlijk vanwege het feit dat het de afgelopen weken niet eens warm is buiten. Kun je nagaan dat bij buitentemperaturen die 20 graden hoger liggen en/of bakkende zonnestralen, er nog eens 20-30 graden bijkomt!

Aan de andere kant, bij @patrickkoning zitten de DMEX LEDs al geruime tijd in zijn auto. En bij hem doen ze het wel goed. Ook toen hij bij mij was en we zijn DMEX-en gemeten hebben, zag ik geen enkel spoortje van bruinige verkleuring als gevolg van hitte...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 22-12-2017 10:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Nou, bij beide dmex H7 lampen zijn er een paar LED's doorgefikt. Dus binnen een maand. Heb de verkoper om een full refund gevraagd en natuurlijk direct een 1 ster review met foto's geplaatst.
Zegt ie stuur ze maar terug. Nou volgens mijn informatie kost dat minimaal 25 Euro, dus dat gaan we natuurlijk niet doen.

[afbeelding]
WTF, nu twijfel ik wel of het een goed plan is om ze erop te gooien...

Als ze nu al met deze buitentemperaturen doorfikken, wat tijdens een zomervakantie met 30+ buitentemperatuur???

Ik hoop dat het een fabrieksfout is oid...

Bizar dat het zo snel stukgaat 8)7 :X

@ehtweak

Ik ben bang dat je gelijk hebt met de temperaturen, ze worden idd te warm denk ik.

@FlowDesign

Trouwens hoe kwam je erachter dat een paar ledjes waren doorgebrand?

[ Voor 3% gewijzigd door Roflmao op 22-12-2017 22:35 . Reden: ontwerpfout moet zijn fabrieksfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
ehtweak schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:34:
[...]

Hmmm, mooi balen. :-(
Lijkt me sterk dat het aan de PWM van je Volvo ligt, er zit immers een driver unit tussen die de LEDs aanstuurt. En ongeacht de ingangsspanning, houdt die de stroom/spanning waarmee de LEDs gevoed worden, constant. (of tenminste zou moeten...)
Nou...
Met draaiende motor kan ik op Slowmotion camera mijn leds zien knipperen.
Als de motor niet draait staat PWM niet aan, en flikkeren ze ook niet..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GAIAjohan dat de LEDs knipperen is helemaal niet erg, hooguit hinderlijk.
Knipperen doen LEDs (door PWM aansturing) vrijwel altijd, alleen op zodanige frequenties dat wij mensen het niet zien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:34
ehtweak schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:31:
@GAIAjohan dat de LEDs knipperen is helemaal niet erg, hooguit hinderlijk.
Knipperen doen LEDs (door PWM aansturing) vrijwel altijd, alleen op zodanige frequenties dat wij mensen het niet zien.
En daarom noem ik de Slowmotion camera.
Als de auto draait en PWM actief is, kan ik ze zien knipperen op de camera.
Als ik alleen de lampen aan zet en de auto niet, is PWM niet actief, en knipperen de leds ook niet in de Slowmotion camera.

Er is dus wel daadwerkelijk een verschil in gedrag.

Ik denk zelf dat normaal de frequentie zo hoog is, dat ook de Slowmotion camera het niet ziet.
Pwm van Volvo P1 auto's is 82hz... Een stuk lager dan normaal

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roflmao schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:27:
[...]

@FlowDesign

Trouwens hoe kwam je erachter dat een paar ledjes waren doorgebrand?
Ik reed 's ochtends weg, toen deed 1 lamp helemaal niks. 's middags deden ze het allebei weer wel, dus ik dacht ff kijken want dit is vreemd. Toen zag ik dat bij beide nog steeds 1 kant van de ledjes brandde.

Overigens had ik met de helft van de LED's kapot nog steeds veel licht, genoeg om in het donker mee te kunnen rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2017 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
FlowDesign schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 07:38:
[...]

Ik reed 's ochtends weg, toen deed 1 lamp helemaal niks. 's middags deden ze het allebei weer wel, dus ik dacht ff kijken want dit is vreemd. Toen zag ik dat bij beide nog steeds 1 kant van de ledjes brandde.

Overigens had ik met de helft van de LED's kapot nog steeds veel licht, genoeg om in het donker mee te kunnen rijden.
Wellicht een domme vraag, maar heb je misschien de LEDS aangeraakt met het monteren? Ik weet van halogeen autolampen dat je dat niet moet doen vanwege het vet op je vingers dat dan warm wordt en de lamp kan beschadigen. Zou zoiets gebeurd kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
meintje schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:16:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar heb je misschien de LEDS aangeraakt met het monteren? Ik weet van halogeen autolampen dat je dat niet moet doen vanwege het vet op je vingers dat dan warm wordt en de lamp kan beschadigen. Zou zoiets gebeurd kunnen zijn?
Domme vragen bestaan niet, maar nee dat is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:17:
[...]

Ben benieuwd! Je gaat het dimlicht doen dus? Heb je die H7 ergens als enkele lamp gevonden of gewoon een set besteld? :)
Beter lezen, een set dus.
En een update: een halve middag besteed aan het demonteren van het kuipwerk om enigszins bij de koplamp te kunnen komen. Het lampje zelf past prima, geeft ook flink meer licht dan de standaard halogeenlamp, alleen het is vrijwel onmogelijk om de koelvinnen en de driver in de behuizing te proppen. Na een uur proberen (en bloedende handen) verder heb ik het opgegeven en het oude lampje er weer ingezet.

Mocht iemand interesse hebben, ik heb dus een setje H7 DMEX liggen waar ik niets mee kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
SlinkingAnt schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:04:
[...]

En een update: een halve middag besteed aan het demonteren van het kuipwerk om enigszins bij de koplamp te kunnen komen. Het lampje zelf past prima, geeft ook flink meer licht dan de standaard halogeenlamp, alleen het is vrijwel onmogelijk om de koelvinnen en de driver in de behuizing te proppen. Na een uur proberen (en bloedende handen) verder heb ik het opgegeven en het oude lampje er weer ingezet.

Mocht iemand interesse hebben, ik heb dus een setje H7 DMEX liggen waar ik niets mee kan :(
Balen! Is het ook niet mogelijk om de koelvinnen helemaal naar buiten te vouwen en dan de driver bijvoorbeeld buiten de behuizing ergens vast te plakken? Zo heeft mijn pa het op zijn F800GS opgelost geloof ik, al heb je met die motor sowieso meer ruimte om te werken zonder al dat plastic van de RT :P

Dit, gecombineerd met de ervaring van @FlowDesign maakt dat ik toch maar voor ouderwetse Nightbreakers ga denk ik...Misschien is de volgende generatie leds weer wat compacter en past het dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Lijkt wel alsof mijn huidige koplampen de komst van de LED units voelen aankomen, want gisteren sprong mijn rechterkoplamp lampje stuk :(.

Goed nieuwe is wel dat mijn pakketje inmiddels in Brussel ligt en vermoedelijk ergens deze week geleverd zal worden. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Zo: vandaag zijn ze aangekomen (sneller dan verwacht) en geïnstalleerd. stofkappen niet diep genoeg dus even nieuwe besteld, maar aangezien ik toch al een stofkap mistte heb ik ze maar laten steken. Hieronder het resultaat. Betreft Nighteye A344 (die met de rode koelvinnen)

Links LED rechts philips whitevisions: https://drive.google.com/...Cm1riuq_KyeXlYiG1ZvqygKAm
Na: https://drive.google.com/...gopU_36VS8BfIm5P0-ROohjDS

[ Voor 4% gewijzigd door Tomskii5 op 26-12-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tomskii5 leuke foto's, maar dit zegt, of beter nog, toont, weinig... ;)
Het gaat om het lichtbeeld wat JIJ als bestuurder ziet, vanuit de auto.
Is dat bij jouw auto/koplampcombinatie nu beter dan voorheen met halogeen lampjes?
Hoe is de afbakening van de lichtbundel?

En, ook niet onbelangrijk; verblindt de bundel niet je tegenliggers?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:09:
@Tomskii5 leuke foto's, maar dit zegt, of beter nog, toont, weinig... ;)
Het gaat om het lichtbeeld wat JIJ als bestuurder ziet, vanuit de auto.
Is dat bij jouw auto/koplampcombinatie beter dan voorheen met halogeen lampjes?
Hoe is de afbakening van de lichtbundel?

En, ook niet onbelangrijk; verblindt de bundel niet je tegenliggers?
Ze staan er net op dus nog niet kunnen testen, maar de afbakening lijkt me hetzelfde als bij halogeen (gezien de lens vanaf een bepaalde hoogte afkapt).

Eens ik 's nachts ermee gereden heb kan ik je meer info geven, maar als ik op de auto die voor mij geparkeerd stond afga wordt dit alvast een pak beter :)

EDIT:

Bij deze even een toertje gaan doen in wat donkerdere ruimtes (random parkeergarage) zodat je het lichtbeeld en dergelijke kunt zien. Lichtbeeld is niet anders dan met halogeen (positief), maar bakken meer licht en vooral iets verder (al stonden de whitevisions erom bekend niet super veel licht te geven)

https://drive.google.com/...WTSGJd-BtZDCzaM_uIw2st68e

https://drive.google.com/...qCPiUm7RTzkqCC8vtp4-n7D17

Lichtbeeld (geen paniek, heb daar gewoon snel even stilgestaan voor de foto ;-)) https://drive.google.com/...KnSrinASAU1IGzXHiZ68KvaYt

[ Voor 28% gewijzigd door Tomskii5 op 26-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:04
Tomskii5 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:11:
[...]

Ze staan er net op dus nog niet kunnen testen, maar de afbakening lijkt me hetzelfde als bij halogeen (gezien de lens vanaf een bepaalde hoogte afkapt).

Eens ik 's nachts ermee gereden heb kan ik je meer info geven, maar als ik op de auto die voor mij geparkeerd stond afga wordt dit alvast een pak beter :)

EDIT:

Bij deze even een toertje gaan doen in wat donkerdere ruimtes (random parkeergarage) zodat je het lichtbeeld en dergelijke kunt zien. Lichtbeeld is niet anders dan met halogeen (positief), maar bakken meer licht en vooral iets verder (al stonden de whitevisions erom bekend niet super veel licht te geven)

https://drive.google.com/...WTSGJd-BtZDCzaM_uIw2st68e

https://drive.google.com/...qCPiUm7RTzkqCC8vtp4-n7D17

Lichtbeeld (geen paniek, heb daar gewoon snel even stilgestaan voor de foto ;-)) https://drive.google.com/...KnSrinASAU1IGzXHiZ68KvaYt
Ik was mij net aan het inlezen op led-verlichting en zat al te zoeken naar ervaringen in een Fiesta, ivm weinig ruimte achter de koplamp.
Mooi om te zien dat het allemaal past, en de aftekening van het licht ziet er goed uit.
Verwacht je nog problemen qua ruimte wanneer je de stofkap monteerd?
Wanneer je ervaring hebt van het lichtbeeld snachts op de weg ben ik hier wel naar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Goh ik verwacht een moeilijke fit op de linkerkoplamp omdat je daar tegen de batterij of luchtfilter zit, maar niets onoverkomelijk.

Ik probeer komend weekend even nachtelijk lichtbeeld te posten enzo :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tomskii5 op 27-12-2017 14:10 ]

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:42

[afbeelding]
Klopt het dat dit geen lumileds zijn? ik zie jouw code op de lampen beginnen met AK en dat zijn DMEX eigen merk, het zou AA moeten zijn voor de USA lumileds. Wat ik op hun eigen pagina op aliexpress zie in ieder geval...

• FlowDesign
menn0 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:59:
[...]

Klopt het dat dit geen lumileds zijn? ik zie jouw code op de lampen beginnen met AK en dat zijn DMEX eigen merk, het zou AA moeten zijn voor de USA lumileds. Wat ik op hun eigen pagina op aliexpress zie in ieder geval...
Dat zou dan helemaal fraai zijn. Ik dacht dat hun eigen lampen 3000K waren.

Waar heb je dat precies gezien van die AK/AA?

• menn0
FlowDesign schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:48:
[...]

Dat zou dan helemaal fraai zijn. Ik dacht dat hun eigen lampen 3000K waren.

Waar heb je dat precies gezien van die AK/AA?
Check bij Products Show:

https://www.aliexpress.co...9daf9423&rmStoreLevelAB=5

• Loei123
Er staat nu ook een leuk stukje tekst bij over het feit dat ze klachten hebben gehad over de verschillende LED chips.

Zie de rode tekst.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@menn0 AA s/n# --> 6000K (voorbeeldplaatje AE advertentie)
AK s/n# --> 3000K (voorbeeldplaatje AE advertentie)
En er staat nadrukkelijk bij dat de 3000K uitvoering hun eigen 'DMEX LED chips' zijn en de 6000K uitvoering 'genuine Luxeon'.
Dus ??? :?

En het setje wat ik hier heb liggen, geeft op beiden een AA s/n#, maar toch verschillende chip layouts... Maar die discussie is al eerder uitgebreid aan de orde geweest! ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4540/37918768044_10c87bceea.jpg
Oh ja, en deze zijn echt geen 3000K.

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 28-12-2017 16:06 ]

Mooie Plaatjes   

• menn0
En daarvan lijken alleen die met brede resistors dan weer echte, als ik de link in de startpost mag geloven. Maar jij (ook) niet tevreden over DMAX @ehtweak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@menn0 ff teruglezen in dit topic aub.
Dan mag je zelf de conclusie trekken of er überhaupt verschil is tussen 'echte' of 'neppe' Lumileds... :?

Feit is wel dat Lumileds idd in de loop van de productie de chiplayout heeft aangepast.
Of de na-apers dat vervolgens ook gedaan hebben? Geen idee... :N

Mooie Plaatjes   

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

De DMEX die ik in mijn Focus heb zitten zijn iig de AK-variant. Zitten er nu een kleine maand in en tot nu toe geheel probleemloos. De koplampbehuizing wordt ook totaal niet warm.

Heb desondanks wel de halogeenpitjes in de auto liggen voor het geval er iets niet volgens plan gaat. Ik denk dat ik gemiddeld iedere 25km die ik rijd wel iemand tegenkom die tenminste 1 kapot dimlicht heeft, ik voel er weinig voor om bij die club te gaan horen :P

Kalm aan! En rap een beetje!

• FlowDesign
ehtweak schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:00:
@menn0 AA s/n# --> 6000K (voorbeeldplaatje AE advertentie)
AK s/n# --> 3000K (voorbeeldplaatje AE advertentie)
En er staat nadrukkelijk bij dat de 3000K uitvoering hun eigen 'DMEX LED chips' zijn en de 6000K uitvoering 'genuine Luxeon'.
Dus ??? :?

En het setje wat ik hier heb liggen, geeft op beiden een AA s/n#, maar toch verschillende chip layouts... Maar die discussie is al eerder uitgebreid aan de orde geweest! ;)

[afbeelding]
Oh ja, en deze zijn echt geen 3000K.
Ik had 6000K besteld en de lampies die ik had ontvangen hebben een AK serienummer.
Dat zou betekenen dat ik 3000K lampen van die lullo uit China heb ontvangen van hun eigen merk én dat ze kapot zijn. :(

Edit: heb ook nog ff gekeken maar die ik had waren definitief geen 3000K. Dus ik denk niet dat die letters van het serienummer daar iets over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 28-12-2017 17:44 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@FlowDesign Idd; dat s/n zegt helemaal niks over of het nou wel of niet 3000K of 6000K LEDs zijn.
Net zo min of het nou echte of neppers zijn. Als er al sprake is van echte c.q. nep LEDs... ;)
En het verschil tussen 3000 of 6000Kelvin kleurtemperatuur zie je echt wel. :Y

Nog makkelijker: die NightEye LEDs hebben helemaal geen serienummer. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door ehtweak op 28-12-2017 23:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Eerste nachtervaringen met de nighteye a344's: bakken meer licht en vooral je ziet meer van de baan. Ik ga niet meer terug denk ik, ze zijn te goed om niet te gebruiken :)

EDIT:

Daarnaast ook even gevoeld qua warmte, ik kan de koellichamen na een uurtje rijden nog gewoon vasthouden dus dat zou best wel ok moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Tomskii5 op 30-12-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ook in mijn MiTo was een poging tot inbouwen een kansloze onderneming, gaat niet passen.

Dus hier een H1 en H7 LED setje liggen waar ik niks mee kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Loei123 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:45:
Ook in mijn MiTo was een poging tot inbouwen een kansloze onderneming, gaat niet passen.

Dus hier een H1 en H7 LED setje liggen waar ik niks mee kan. :+
Wat past er niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ik heb hele mooie ringen die op een H7 fitting gedraaid moeten worden.
Echter vult de ledlamp de opening achter de koplamp dusdanig dat je er daarna met je handen niet bijkomt.

Misschien toch maar een HID kitje van Lince bestellen...

[ Voor 24% gewijzigd door Loei123 op 30-12-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blijkbaar heeft mijn auto in de gaten dat ik hier aan het lezen ben, want vandaag ging spontaan mijn linker koplamp stuk. Morgen laten vervangen bij de garage en dan goed opletten welk formaat het is een hoe hij vervangen wordt. Als het H7 is (zou moeten volgens boekje bij de auto maar kan het online nergens bevestigd zien) en er ruimte is, ben ik wel geïnteresseerd in een setje van hier die niet ingebouwd kon worden.....

Voor de volledigheid: ik heb een Honda Civic tourer uit 2015 (9e generatie na facelift, met projector lamp halogeen)

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 02-01-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Iemand hier LEDs ingebouwd in een Corsa D (facelift)? Ik speel nog steeds met het idee om de standaard lampen te vervangen. Het liefst zou ik voor projectoren gaan, deze heb ik in mijn vorige auto (Fiesta ST MK6.5) geplaatst en icm xenon had ik zeer prettig en veel licht. Ik ben nog geen LEDs in D2S formaat tegen gekomen, dus dan kom ik vanzelf bij H1 lenzen uit. De reden dat ik nu niet weer voor xenon ga is t start-stop systeem, ben lekker aan het eco-dieselen nu O-)
Die (in ieder geval voor mij) niet in te zien is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
gastje01 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:13:
Iemand hier LEDs ingebouwd in een Corsa D (facelift)? Ik speel nog steeds met het idee om de standaard lampen te vervangen. Het liefst zou ik voor projectoren gaan, deze heb ik in mijn vorige auto (Fiesta ST MK6.5) geplaatst en icm xenon had ik zeer prettig en veel licht. Ik ben nog geen LEDs in D2S formaat tegen gekomen, dus dan kom ik vanzelf bij H1 lenzen uit. De reden dat ik nu niet weer voor xenon ga is t start-stop systeem, ben lekker aan het eco-dieselen nu O-)

[...]

Die (in ieder geval voor mij) niet in te zien is...
Vergeten delen aan te zetten, zou nu wel moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Ik heb ze overigens erop erop gezet, al een week of 2, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.

De reden is dat het een ongelofelijke priegelwerk was om ze erin te krijgen, de extra auto specifieke klem ligt los op de led lamp (je kan hem niet strak er tegen aan krijgen) waardoor je dus eerst klem van auto + klem van led op de koplampbehuizing moet zetten, en daarna pas lamp erop. Overigens moesten dus de spatborden eraf om de lampen uberhaupt erin te krijgen.

En dus denk ik dat de leds verkeerd staan, ik vermoed dat ze verticaal staan ipv horizontaal. Het lichtbeeld is niet helemaal egaal + ik had meer lichtsterkte verwacht... Maar ze zijn wel beter dan de halogeen lampen, dat wel.

Maar uiteindelijk ga ik er wel een xenon set indoen. Ik denk dat de projector koplampen beter werken met lampen die licht aan alle kanten uitstralen (ipv) 2 kanten.

Maar nogmaals, die ledjes zijn zeker niet slecht, ik had alleen wat meer ervan verwacht. Ik denk ook dat wanneer ik ze zou kunnen verdraaien het beeld er beter uit zal zien.

In dit filmpje kan je precies zien wat ik bedoel, ik heb een W212, een nieuwer model, maar het klem systeem is hetzelfde: hier zie je dat die gast de klem van de auto erop beunt en dat de klem redelijk vast zit op de lamp zelf. En daardoor kan je hem met speels gemak erop plaatsen... Maar dat kan dus bij mij niet en dat komt ook deels door de DMEX lampen zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Roflmao op 03-01-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
In dit filmpje kan je precies zien wat ik bedoel, ik heb een W212, een nieuwer model, maar het klem systeem is hetzelfde: hier zie je dat die gast de klem van de auto erop beunt en dat de klem redelijk vast zit op de lamp zelf. En daardoor kan je hem met speels gemak erop plaatsen... Maar dat kan dus bij mij niet en dat komt ook deels door de DMEX lampen zelf.
Gezien de moderne fittingen die veel auto's tegenwoordig hebben denk ik dat LED lampen gewoon in veel auto's niet passen.
Ik heb het zelf bij onze beide auto's ervaren en dan praat je nog over eenvoudige H1 en H7 fittingen.

Door alle koeling die er aan vast zit, passief of actief, zijn de lampen zelf veel te dik waardoor de meeste klemmen en bevestigingssystemen gewoon niet meer passen.

Als ik mijn setjes nog redelijk kan verkopen bouw ik zelf nog xenon in, anders doe ik niks meer aan mijn MiTo.
Bij mijn vriendin bevalt de xenon in ieder geval super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor diegenen die zich afvroegen waarom ehtweak z'n NightEye/DMEX LEDs nog steeds niet ingebouwd heeft... ik zat nog te wachten op de juiste H7 (groot- en dimlicht) borgklemmetjes.
De HB4 NightEye LEDs doen het trouwens nog steeds prima. Maar omdat het de mistlampen zijn, gebruik ik die natuurlijk niet continu.

Die klemmetjes zijn eindelijk binnengekomen. :)

In de tussentijd heb ik nog een 'akkefietje' ontdekt die de HB4 LEDs introduceren; radio ontvangst beïnvloeding op de FM.
Wanneer ik ergens rijd waar de FM ontvangst best wel zwak is en ik schakel de NightEye A344 HB4 LED mistlampen in, dan wordt de FM ontvangst een klein beetje zwakker/vager. Het is moeilijk te omschrijven, maar je merkt wel verschil. Heb ff stil gestaan op een parkeerplaats waar ik wat minder goede ontvangst had.
Schakel ik dan de HB4 LEDs in, dan begint het geluid een klein beetje te vervormen, er komt nog meer ruis bij. Mistlampen uit, extra ruis weg.
Maar op een plek waar de ontvangst gewoon goed is; kan ik geen verschil ik geluidskwaliteit bemerken.

Over DAB+ kan ik geen uitspraak doen; zo'n radio heb ik niet.

Om dat probleem te tacklen heb ik ook nog, voor een paar dubbeltjes, een stelletje ontstoor ferrietkralen besteld. Kijken of die dit probleem verminderen.
Afbeeldingslocatie: https://4.imimg.com/data4/JS/TT/MY-5532184/emi-suppression-filter-250x250.png
6 stuks voor een euro. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
Helaas. Na ongeveer 1.5 maand heeft mijn dmex led h7 aan de rechterkant begeven.. morgen even checken of alles nog goed aangesloten zit maar daar verwacht ik geen fouten.

Meer gevallen bekend met defecte dmex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ambianz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 01:04:
Helaas. Na ongeveer 1.5 maand heeft mijn dmex led h7 aan de rechterkant begeven.. morgen even checken of alles nog goed aangesloten zit maar daar verwacht ik geen fouten.

Meer gevallen bekend met defecte dmex?
Bij mij waren op beide lampen aan één zijde de LED's doorgefikt. Zie eerdere post van mij met foto's.

Eerst deed 's ochtends 1 lamp helemaal niks en later in de middag deden spontaan beide lampen het nog maar half. Toen heb ik ze er dus maar uitgehaald.

Wat voor type auto had je ze in?
Waar had je ze gekocht?

Zou je van die van jou ook foto's hier kunnen plaatsen?

[ Voor 12% gewijzigd door FlowDesign op 06-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ambianz Zijn er individuele LEDs doorgefikt, zoals bij @FlowDesign , of doet de hele LED lamp het niet meer? Of is wellicht je driver unit kapot?

Ik begin te vrezen :-( dat mijn temperatuurmetingen:
toch een indicatie zijn van het voortijdig overlijden van de te heet wordende DMEX LEDs?

Blijft apart dat ze b.v. bij @patrickkoning al geruime tijd wel goed functioneren... :?

Ben ook benieuwd hoe de verkoper waar @Ambianz z'n DMEX LEDs heeft gekocht, reageert als 'ie een claim indient... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:22
ehtweak schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:19:
@Ambianz Zijn er individuele LEDs doorgefikt, zoals bij @FlowDesign , of doet de hele LED lamp het niet meer? Of is wellicht je driver unit kapot?

Ik begin te vrezen :-( dat mijn temperatuurmetingen:
toch een indicatie zijn van het voortijdig overlijden van de te heet wordende DMEX LEDs?

Blijft apart dat ze b.v. bij @patrickkoning al geruime tijd wel goed functioneren... :?

Ben ook benieuwd hoe de verkoper waar @Ambianz z'n DMEX LEDs heeft gekocht, reageert als 'ie een claim indient... O-)
Inderdaad, deze week weer een kleine 400 km gereden met uiteraard de lampen aan en tot nog toe geen centje pijn. Overdag rijd ik van oktober tot maart met lampen overdag aan, de rest van het jaar staan ze op de AUTO stand maar dat is een andere discussie ;) .

Kanttekening is wel dat de heatspreader vrij in het motorcompartiment hangt en dus niet gehinderd wordt door kapjes etc.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Had ik eindelijk alle ingrediënten voor een suksesvolle inbouw van de H7 LED dimlichten in huis:
  • NightEye A344 H7 LEDs + driver (liggen al een poosje klaar)
  • de juiste klemmetjes (dacht ik)
  • ferriet ontstoor filters
Pffff. :-( ben vandaag aan het pielen gegaan om die H7's er in te krijgen.
Nu wist ik al dat die kwart-slag-draaien klemmen in mijn koplamp nou niet bepaald de meest vingervriendelijke klemmetjes zijn, maar loshalen lukt meestal nog wel zonder snij- of schaafwonden.
Maar er IN? .... na anderhalf uur nog niet... en toen werd het donker en te koud.

Heb nu zelfs 2 typen klemmetjes en als ik ze naast de originele (die één geheel vormen met de H7 halogeenfitting) houd, zou het qua afstanden/klemrichting etc. moeten passen.
Nadeel is, is dat je alles zowat op gevoel/blind moet doen. Want eenmaal je hand in de koplampbehuizing, zie je niet meer wat je precies doet en/of het goed zit.

Morgen weer een poging... ;)

Dat het verdikkeme zo lastig is, had ik niet voorzien.
En notabene de HB4 LEDs (mistlampen) was zo gebeurd. :Y Ruimte zat. Maar daar was het grote voordeel dat je complete mistlampbehuizing zo uit de bumper plukt en rustig op je gemak de LED er in kan zetten.
Maar de koplampen zitten gewoon helemaal klem in de auto. Met de nodige andere componenten die in de weg zetten qua handbereik en qua zichtbereik. :|

[zondag, het is zonnig, maar erg koud]
Het is nu erg koud buiten, maar toch ff die ferriet ontstoor filters in de toevoerkabel naar de HB4 NightEye A344 LED mistlampen geklikt.
Afbeeldingslocatie: http://hackedgadgets.com/wp-content/uploads/2014/09/How-Ferrite-Beads-Work-EMI-Suppression_4.jpg
En ja :Y geen slechtere ontvangst meer op de FM radio, als ik de mistlampen inschakel!
M.a.w. voor een paar dubbeltjes is dat probleem verholpen. d:)b
Gelukkig zitten die HB4's in de bumper met drie schroefjes vast, ff losschroeven, kraaltje er om klikken, terugstoppen in de bumper, afdekring erop klikken, klaar. Gelukkig slechts een paar minuutjes in de koude...

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 07-01-2018 13:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
ehtweak schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:19:
Gister even de boel opnieuw aangesloten, had het vermoeden dat de connector niet helemaal goed zat. Lampen weer aangezet en ze deden het weer, vervolgens gaan rijden maar het blijkt dat de rechterlamp (die kapot leek) dus op ongeveer 20% brandt. Lekker waardeloos dus

Ben er nog niet aan toegekomen de ledjes zelf te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:44
ehtweak schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:38:
Voor diegenen die zich afvroegen waarom ehtweak z'n NightEye/DMEX LEDs nog steeds niet ingebouwd heeft... ik zat nog te wachten op de juiste H7 (groot- en dimlicht) borgklemmetjes.
De HB4 NightEye LEDs doen het trouwens nog steeds prima. Maar omdat het de mistlampen zijn, gebruik ik die natuurlijk niet continu.

Die klemmetjes zijn eindelijk binnengekomen. :)

In de tussentijd heb ik nog een 'akkefietje' ontdekt die de HB4 LEDs introduceren; radio ontvangst beïnvloeding op de FM.
Wanneer ik ergens rijd waar de FM ontvangst best wel zwak is en ik schakel de NightEye A344 HB4 LED mistlampen in, dan wordt de FM ontvangst een klein beetje zwakker/vager. Het is moeilijk te omschrijven, maar je merkt wel verschil. Heb ff stil gestaan op een parkeerplaats waar ik wat minder goede ontvangst had.
Schakel ik dan de HB4 LEDs in, dan begint het geluid een klein beetje te vervormen, er komt nog meer ruis bij. Mistlampen uit, extra ruis weg.
Maar op een plek waar de ontvangst gewoon goed is; kan ik geen verschil ik geluidskwaliteit bemerken.

Over DAB+ kan ik geen uitspraak doen; zo'n radio heb ik niet.

Om dat probleem te tacklen heb ik ook nog, voor een paar dubbeltjes, een stelletje ontstoor ferrietkralen besteld. Kijken of die dit probleem verminderen.
[afbeelding]
6 stuks voor een euro. :)
Bij mij werkte die ferrietkernen helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
SniperGuy schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Bij mij werkte die ferrietkernen helaas niet :'(
Ik heb dit in het verleden gehad met Xenon, die heb ik toen (dmv een vertragings-relais) direct aan de accu gehangen. Ik gok dat het in de auto die ik toen had (Ford Fiesta MK6.5) te maken had met slechte massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zo'n beetje de laatste 10 pagina's van dit topic door zitten lezen en het is me iig duidelijk dat je een kitje moeten hebben waarop 3 Z ES chips naast elkaar zitten, het liefst niet namaak.

Ik heb een Opel Corsa GSi uit 2009 met AFL (meedraaiende) projectorlampen waar nu halogeenpitjes in zitten. De lichtopbrengst van de projectors is echter niet geweldig en omdat mijn lichtsensor wat hyperactief is wil ik niet aan Xenon beginnen. Het AFL systeem zorgt er echter ook voor dat ik echt extreem weinig ruimte heb in de koplampunit om een koelblok in weg te werken.

En laat daar nou weinig focus op zitten op AE.

Ik kon wel deze vinden: https://pilotxenonshop.co...ack-5700k-hilox-evolution

Die hebben een vrij oppervlakkige inbouwdiepte en ik denk dat ik het daarmee wel zou redden. Maar 200,- voor een setje. :X

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.