LED Verlichting auto+motor

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BdK9001 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 07:03:
[...]

Hopelijk zijn mijn DMEX H7 vanmiddag binnen, dan hebben we weer wat extra materiaal om te vergelijken.
Ik ben heel benieuwd.
Want het blijft dat raar dat bij de NightEye A344 LED units er binnen één en dezelfde unit, verschillende typen LED chips gebruikt worden! M.a.w. aan de ene kant van het buisvormige gedeelte, de ene soort LED chip, en aan de andere kant, een ander soort LED chip. Terwijl bij de andere LED unit, uit dezelfde doos, er wel gelijke LEDs (2 x 3) op één unit zitten.
En bij de DMEX LEDs is er wel consistent het ene soort LED chip op de ene lamp unit gebruikt (dus 2 x 3 dezelfde), maar weer andere LEDs op de andere unit (2 x 3 ander soort).

Daarnaast komt die AE verkoper aanzetten met documenten van Lumileds, die gedateerd zijn uit 2015 (!). En de info op die website over fake/non fake is veel recenter. En waarom zou een leverancier anno 2017 nog ineens LED chips uit een batch VOOR 2015 gebruiken? Want deze LED autolampen als geheel zijn pas sinds korte tijd leverbaar.

Wederom een reactie gehad van de seller:

1. Both LED chips are real ZES, you can check with Philips company, if they told you are fake, i will refund you 500USD.

2. About temperature it's standard, our LED kit warranty 18 months, if not working well you can ask for replacement.

3. LED driver hot is normal, all LED driver will be hot after working, HID and Halogen temperature more higher than LED.

Toch wel lachu.
Ad 1. Als ik kan aantonen dat het fakes zouden zijn, dan krijg ik $500.
Ad 2. warranty? Uit/in China? Tuurlijk... O-)
Ad 3. Hot is normal, maar niet zo heet!

Afijn, dat houdt de discussie gaande... ;)
Nog vreemder is dat in de tussentijd AE zelf al een refund van $25 heeft toegekend. Terwijl de seller nog bezig is mijn dispute weg te krijgen. 8)7
Regarding to your dispute about the order(order id: xxxx ), considering that your account has always been in good standing, we have made the following mediation.

Result:
Final resolution: USD 25.00(no need to return goods)

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 29-11-2017 08:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Als je iets uit China besteld neem je imho wel een risico dat het een nepper is. Zolang het lichtbeeld goed is, lichtsterkte e.d. veel beter is dan halogeen vind ik het prima. Ik ga me echt niet bezighouden of het echte of neppe ZES ledjes derin heeft, maar zo denk ik erover en dat is mijn mening. Eerlijk he, ik verwacht niet eens dat het echte ZES ledjes zijn, ook al beweert de verkoper van wel. Maar zolang de kwaliteit goed is boeien.

En ik heb bewust voor een China LED gekozen die getest is op Tweakers. Philips levert zelf H7 LED koplampen maar de reviews zeggen letterlijk dat je voor dat bedrag (170 euro!) liever voor een goede China LED kan gaan omdat de prestaties en kwaliteit ervan niet onderdoen voor de Philips Ultinon Led's.

Ik ga geen 170 euro neertellen voor iets wat kwalitatief mager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Roflmao schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
...
En ik heb bewust voor een China LED gekozen die getest is op Tweakers.
He, da's interessant. Waar zijn die getest dan?
Roflmao schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
Philips levert zelf H7 LED koplampen maar de reviews zeggen letterlijk dat je voor dat bedrag (170 euro!) liever voor een goede China LED kan gaan omdat de prestaties en kwaliteit ervan niet onderdoen voor de Philips Ultinon Led's.

Ik ga geen 170 euro neertellen voor iets wat kwalitatief mager is.
Waar denk je dat die Philips LED fabriek (Luxeon/Lumileds) staat? :+
Wikipedia: Lumileds
Als we uitgaan van echte Lumileds, dan zou er geen verschil moeten zijn tussen de Philips-branded LED koplampen versus de Lumileds/Luxeon branded LED koplampen. Toch?
Of zou er een verschil zijn tussen de mechanische/thermische constructie van de LEDs in de unit en de elektrische/thermische eigenschappen van de driverunit? Geen idee, ik heb geen originele Philips unit opengemaakt...

Heb die Russische video ff bekeken en de kromme" ;) Engelse ondertiteling gelezen, maar leuk detail; op het doosje van Philips staat "Made in P.R.C." :+

Maar je hebt groot gelijk; ik was zelf ook op zoek naar meer licht en minder vaak vervangen van halogeenlampjes. En idd, die 170 euro voor een mooi Philips doosje interesseert me niet.
zie hier: ehtweak in "LED Verlichting auto+motor"

Ook 'leuk', die seller spreekt zichzelf tegen als 'ie roept dat "LED driver hot is normal" "temperature it's standard"
Terwijl de technical specs: https://www.lumileds.com/uploads/542/DS134-pdf aangeven dat application conditions @ 85o en Junction temperature (DC & Pulse) is specified @ 135o.
En ik meet maar liefst 170o direct naast de LED!

Daar maak ik me een beetje zorgen over, die (te?) hoge bedrijfstemperatuur; dat is funest voor de levensduur. Heb geen zin om binnen een jaar weer nieuwe lampen te moeten monteren.

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 29-11-2017 09:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roflmao
@ehtweak

Met getest bedoel ik getest door de gebruikers hier, sorry was een beetje onduidelijk daarover.

Bij mij is het eerlijk gezegd meer het visuele aspect dan lichtopbrengst, een Mercedes E-klasse met halogeen ziet er echt ruk uit, juist met projector koplampen vind ik het cheap-ass staan... Met reflector koplampen vaak niet, zeker niet als het glas helder is.

Dus dan zie ik het zo: stel een echt goede LED heeft 50% meer lichtopbrengst, en deze DMEX maar 30% boeien, is nog altijd veel beter dan halogeen pitjes en ziet er beter uit. Mede dankzij medegebruikers @patrickkoning en @FlowDesign ben ik overstag gegaan.

Halogeen is voor iemand die in Amsterdam woont meer dan zat, maar Led/Xenon heeft echt veruit superieure lichtopbrengst en een fijner lichtbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Roflmao op 29-11-2017 11:13 ]

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
ehtweak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:29:
[...]

Ik ben heel benieuwd.
Want het blijft dat raar dat bij de NightEye A344 LED units er binnen één en dezelfde unit, verschillende typen LED chips gebruikt worden! M.a.w. aan de ene kant van het buisvormige gedeelte, de ene soort LED chip, en aan de andere kant, een ander soort LED chip. Terwijl bij de andere LED unit, uit dezelfde doos, er wel gelijke LEDs (2 x 3) op één unit zitten.
En bij de DMEX LEDs is er wel consistent het ene soort LED chip op de ene lamp unit gebruikt (dus 2 x 3 dezelfde), maar weer andere LEDs op de andere unit (2 x 3 ander soort).

Daarnaast komt die AE verkoper aanzetten met documenten van Lumileds, die gedateerd zijn uit 2015 (!). En de info op die website over fake/non fake is veel recenter. En waarom zou een leverancier anno 2017 nog ineens LED chips uit een batch VOOR 2015 gebruiken? Want deze LED autolampen als geheel zijn pas sinds korte tijd leverbaar.

Wederom een reactie gehad van de seller:

1. Both LED chips are real ZES, you can check with Philips company, if they told you are fake, i will refund you 500USD.

2. About temperature it's standard, our LED kit warranty 18 months, if not working well you can ask for replacement.

3. LED driver hot is normal, all LED driver will be hot after working, HID and Halogen temperature more higher than LED.

Toch wel lachu.
Ad 1. Als ik kan aantonen dat het fakes zouden zijn, dan krijg ik $500.
Ad 2. warranty? Uit/in China? Tuurlijk... O-)
Ad 3. Hot is normal, maar niet zo heet!

Afijn, dat houdt de discussie gaande... ;)
Nog vreemder is dat in de tussentijd AE zelf al een refund van $25 heeft toegekend. Terwijl de seller nog bezig is mijn dispute weg te krijgen. 8)7
Regarding to your dispute about the order(order id: xxxx ), considering that your account has always been in good standing, we have made the following mediation.

Result:
Final resolution: USD 25.00(no need to return goods)
Dus je hebt ongeveer de helft teruggekregen en waarschijnlijk zijn al die chips of echt of namaak en je hebt gewoon een werkend setje lampen. Is het nu klaar? ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Opvallend! De verkoper op AE heeft z'n productomschrijving aangepast!

In recent days, DMEX store got some complains about our DMEX D5X LED kit, the customers told us they got different LUXEON ZES LED chips in the kit, one is real ZES chips, another one is fake ZES chips, now we are declaration about that,

1.Our ZES LED chips bought from LUXEON ZES company(In U.S.A), just the different batches booking.

2.So may you got different ZES LED chips in the kit, both are real ZES chips.

3.Attached is the Customer Notification from LUXEON company, please kindly check.

4.6000K color is real LUXEON ZES LED chips, 3000K is DMEX high quality LED Chips.

5.If you don't agreed please don't order from us, thanks.

FlowDesign schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:41:
[...]

Dus je hebt ongeveer de helft teruggekregen
De NightEye A344's (setje HB4 + setje H7) heb ik uiteindelijk gratis
De DMEX H7's heb ik de helft van teruggekregen.
FlowDesign schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:41:
en waarschijnlijk zijn al die chips of echt of namaak en je hebt gewoon een werkend setje lampen. Is het nu klaar? ;)
Ze werken wel, maar voor hoe lang? Gezien de thermische bedenkingen...
De NightEye HB4's zijn al ingebouwd. De H7's dim- en grootlicht nog niet.
Ik wacht nog op de juiste klembeugeltjes. Daarnaast weet ik nog niet welk merk, NightEye of DMEX, ik zal gaan gebruiken voor dim- respectievelijk grootlicht. Denkende aan het feit dat de NightEye LEDs een forser koelblok hebben en wat lastiger op hun plek te krijgen zijn (beperkte inbouwruimte in mijn auto), maar dat de DMEX LEDs wel (te?) warmer worden en waarschijnlijk eerder zullen overlijden.
Dimlicht = altijd aan
Grootlicht = zelden aan. :?

Of de LED chips echt zijn? Tja; weet jij het? Ik niet. Welke info is nou betrouwbaar?
Of het klaar is? ;) Het is pas klaar als alles in bedrijf is en goed functioneert. Zo ver zijn we nog niet... O-)
Roflmao schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:11:

Bij mij is het eerlijk gezegd meer het visuele aspect dan lichtopbrengst
Aha, jij gaat voor de looks; wat anderen zien.
Ik ga voor mijn looks; wat ik zie als bestuurder. :)
Roflmao schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:11:

Halogeen is voor iemand die in Amsterdam woont meer dan zat, maar Led/Xenon heeft echt veruit superieure lichtopbrengst en een fijner lichtbeeld.
Hier op/langs de polderwegen is meer licht, meer dan welkom. :Y De vosjes, konijnen, reeën, e.d. worden dan hopelijk wat eerder afgeschrikt.

Komend weekend komt één van de tweakers bij mij langs. Gaan we gezamenlijk zijn LEDs ook ff opmeten en kijken hoe en wat.

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 30-11-2017 10:28 ]

Mooie Plaatjes   

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Crosspost vanuit het Renault topic :)

On another note , vandaag mijn H7 LED lampen binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LxsxURpIyqoLw7aCNc80OdaK/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KwhdJpmkTgRJjUXEUs9SR5OP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5rb7fEJz7Hdw2PmJOq5BqxHG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CBQmqfIgtVy0n16ZTkFcY44H/medium.jpg

Inbouw is een fluitje van een cent, de Megane III fase 2 heeft genoeg ruimte om alles plug and play te kunnen plaatsen.

Als eerste mijn halogeen aangezet en met tape op de roldeur het lichtbeeld "beplakt" .
Daarna de LED lampen geplaatst en nogmaals het lichtbeeld gecheckt aan de hand van mijn eerder geplakte tape op de roldeur. Gelukkig weinig tot geen strooilicht :) . Maar wauw! wat een licht :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HZB3buBCGbo1WGfyIT8Zl0zr/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JpTWrFvittK0W7fDxwKnXxnd/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lWfUbKVM0BPXIXfIk0O5ydL6/medium.jpg

Daarna nog wel even de lampen schoongemaakt, ten tijde van de foto's waren ze echt uber ranzig.

Ik ben er content mee.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Galaxis gewoon uit nieuwsgierigheid; welk merk H7 LEDs zijn dat nu?
En waar heb je die besteld, voor hoeveel?

Mooie Plaatjes   

• Galaxis
ehtweak schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:16:
@Galaxis gewoon uit nieuwsgierigheid; welk merk H7 LEDs zijn dat nu?
En waar heb je die besteld, voor hoeveel?
Ik heb echt geeeeeen idee welk merk het is. Staat helemaal nergens iets op. Ik heb ze gewoon bij bol.com besteld voor 6 tientjes.

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Galaxis schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:21:
[...]

Ik heb echt geeeeeen idee welk merk het is. Staat helemaal nergens iets op. Ik heb ze gewoon bij bol.com besteld voor 6 tientjes.

https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
Precies die had laatst iemand hier ook op Ali gevonden en een linkje gepost.

Heb je ook een close-up foto van de LED's gemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 01-12-2017 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
FlowDesign schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 00:30:
[...]

Precies die had laatst iemand hier ook op Ali gevonden en een linkje gepost.

Heb je ook een close-up foto van de LED's gemaakt?
De derde thumbnail even openen. Foto's zijn snel met mijn telefoon gemaakt, mijn DSLR had ik zo snel niet bij de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Galaxis schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:55:
[...]

De derde thumbnail even openen. Foto's zijn snel met mijn telefoon gemaakt, mijn DSLR had ik zo snel niet bij de hand.
Dit lijken ook de leds met de kleinere transistor (de grotere is ook donkerder van kleur en heeft geen uitsteeksel boven). Ik heb een mail gestuurd naar info@lumileds.com met wat foto's en info. Hopelijk krijgen we hier een duidelijk antwoord van terug over wat nou echt en nep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
RinuX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:
[...]

Dit lijken ook de leds met de kleinere transistor (de grotere is ook donkerder van kleur en heeft geen uitsteeksel boven). Ik heb een mail gestuurd naar info@lumileds.com met wat foto's en info. Hopelijk krijgen we hier een duidelijk antwoord van terug over wat nou echt en nep is...
Goede actie :)

Hier is ook nog een datasheet:
https://www.lumileds.com/uploads/542/DS134-pdf

Lumileds is trouwens nog steeds een Nederlandse BV zie ik, ook na afsplitsing van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RinuX d:)b
RinuX schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:
[...]

Ik heb een mail gestuurd naar info@lumileds.com met wat foto's en info. Hopelijk krijgen we hier een duidelijk antwoord van terug over wat nou echt en nep is...
Ben heel benieuwd!
Of, en wat voor een antwoord je krijgt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Misschien ligt het aan mij, maar ik ben even de dashcambeelden van de verlichting aan het vergelijken. Maar echt blij word ik niet van de led..

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/v07Xvi4.jpg

Voor mijn gevoel was het beter.. Maar de beelden laten dat niet zien.. :-(

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2017 21:16 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GAIAjohan Maar wat is nou wat?
En heb/moet je wellicht je LED unit nog wat verdraaien i.v.m. uitlijning t.o.v. je reflector?

Welke type/merk LED heb jij trouwens gebruikt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ehtweak schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:30:
@GAIAjohan Maar wat is nou wat?
En heb/moet je wellicht je LED unit nog wat verdraaien i.v.m. uitlijning t.o.v. je reflector?

Welke type/merk LED heb jij trouwens gebruikt?
Boven is LED, onder is halogeen. Ik zet zo nog wel een plaatje online met links een halogeen, en rechts een led.

De led is niet te draaien volgens de handleiding (niet zo'n gradenboogje als Joopieboy heeft, en de ledje staan op dit moment exact zo geplaatst als het gloeidraadje in een normale H7..
Bovendien heb ik een lens, geen reflector.

Ik heb deze:
https://www.ebay.com/itm/...-Luxeon-ZES-/262878900198

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77hG52j.jpg Rechterkant (links op foto) led, Linkerkant halogeen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QkLcT0Y.jpg Het led-lichtbeeld is haast niet te herkennen waar halogeen ook is. terwijl ik juist had verwacht dat het veel feller zou zijn. Verder ook weer donkere vlekken bij LED, niet bij halogeen.

Op de weg, is heel moeilijk vergelijkbaar, ik kan weer dashcambeelden van dezelfde locatie in het buitengebied opzoeken, maar ook dat vergelijkt niet helemaal.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

13art

Moderator Mobile
Nou denk ik niet dat een dashcam de ideale manier is om te vergelijken. Beste is een camera waar je handmatig insteld de ISO waarde, diafragma en sluitertijd en met dezelfde instellingen bij beide lampen een foto maakt.

That being said, het lichtbeeld lijkt niet bepaald even te zijn. Je hebt lichtere en minder lichte gebieden in het lichtbeeld. Lijkt me niet de bedoeling.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
l3art schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:47:
Nou denk ik niet dat een dashcam de ideale manier is om te vergelijken. Beste is een camera waar je handmatig insteld de ISO waarde, diafragma en sluitertijd en met dezelfde instellingen bij beide lampen een foto maakt.

That being said, het lichtbeeld lijkt niet bepaald even te zijn. Je hebt lichtere en minder lichte gebieden in het lichtbeeld. Lijkt me niet de bedoeling.
Tja, dat kan, maar verschillende camerastandpunten helpt ook niet echt waar de meesten mee vergelijken.
En ik denk dat mijn dashcam ndanks de wazige avondbeelden duidelijk laat zien dat het vlekkenpatroon van LED niet aan de haak is..
Je ziet ook duidelijk dat de halogeen cutoff heel strak is.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die andere foto's die je net heb toegevoegd laten wel duidelijk zien dat de led inderdaad niet feller is. Vreemd aangezien de anderen hier wel enthousiast zijn, of dit is een fake remake van een goedkoper model... Maar snap dat je zwaar teleurgesteld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
l3art schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:02:
Die andere foto's die je net heb toegevoegd laten wel duidelijk zien dat de led inderdaad niet feller is. Vreemd aangezien de anderen hier wel enthousiast zijn, of dit is een fake remake van een goedkoper model... Maar snap dat je zwaar teleurgesteld bent.
De meesten hier hebben andere besteld (via Ali) dan hij van eBay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Ik dacht dat 4 leds op een rij juist niet goed is omdat het te “lang” is vergeleken met de gloeidraad van een gewone h7 lamp.

Heb mijn DMEX binnen overigens. Inbouwen gaat even duren want om de koplampen eruit te halen moet de bumper eraf. Ik ga denk ik de binnenspatbord uitbouwen ofzo dan kan ik vandaar makkelijker werken. Er is heel weinig ruimte achter de koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb de ebay seller maar gecontacteerd met de foto's erbij. Dat ik niet tevreden ben en mn geld terug wil.
Ik had juist op ebay besteld omdat eerder in het topic mensen erg tevreden waren over deze seller.

Als deze lampen daadwerkelijk die opbrengst aan lumen zouden hebben gehad, zouden ze de halogeen van €4 moeten outshinen easily.

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:11
Nou daar loop ik toch ook niet warm van als dat LED is. Was aan het denken om dergelijke dimlichten in mijn Fiesta te steken (met projector koplampen), maar als het minder licht oplevert dan mijn philips whitevisions, dan pas ik wel :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tomskii5 Lees ff op je gemak de laatste paar bladzijden van dit topic door.
Daar staat heel wat nuttige info EN ervaringen van wat mensen. Met wel goede H7 LEDs...

Ik zit zelf nog te wachten op het juiste klembeugeltje, maar de lichtopbrengst van de H7's die ik tot nu toe heb liggen, is gewoon uitstekend, zo niet verblindend op de testbank. 8)
En de HB4 LEDs die ik al ingebouwd heb, zijn wel degelijk een goede vooruitgang t.o.v. de HB4 halogeenpitten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:26:
@Tomskii5 Lees ff op je gemak de laatste paar bladzijden van dit topic door.
Daar staat heel wat nuttige info EN ervaringen van wat mensen. Met wel goede H7 LEDs...

Ik zit zelf nog te wachten op het juiste klembeugeltje, maar de lichtopbrengst van de H7's die ik tot nu toe heb liggen, is gewoon uitstekend, zo niet verblindend op de testbank. 8)
En de HB4 LEDs die ik al ingebouwd heb, zijn wel degelijk een goede vooruitgang t.o.v. de HB4 halogeenpitten.
Ervaringen zijn wel goed voor de meeste idd, maar weinig kan onderbouwd worden met beeldmateriaal zoals bovenstaand. Ik heb uiteraard ook al andere beelden gezien in het topic waarbij het er beter uitziet. Maar als halogeen de LED overstijgt zoals bij de volvo hierboven weet ik niet of LED dan de juiste keuze is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Tomskii5 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:34:
[...]

Ervaringen zijn wel goed voor de meeste idd, maar weinig kan onderbouwd worden met beeldmateriaal zoals bovenstaand. Ik heb uiteraard ook al andere beelden gezien in het topic waarbij het er beter uitziet. Maar als halogeen de LED overstijgt zoals bij de volvo hierboven weet ik niet of LED dan de juiste keuze is voor mij :)
Beeldmateriaal moet je ook niet op af gaan want ik heb eergisteren ook nog foto's gemaakt vanuit de auto in het pikkedonker en het ziet er in het echt toch anders uit. De DMEX H7 LED's in mijn Volvo geven bijna net zo veel licht als halogeen grootlicht. Op foto's is dat bijna niet vast te leggen,vooral niet met een smartphone.
Met andere woorden, als je goede LED's koopt (Lumileds Z ES), dan heb je er groot voordeel van ten opzichte van halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FlowDesign schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:05:
[...]

De DMEX H7 LED's in mijn Volvo geven bijna net zo veel licht als halogeen grootlicht. Op foto's is dat bijna niet vast te leggen,vooral niet met een smartphone.
Naar mijn idee moet de h7 led -veel- meer licht geven dan je halogeen grootlicht. Tussen groot licht en Dimlicht zit qua lichtsterkte niet zoveel verschil. Allebei een standaard lampje tussen 45W (H1) en 65W(H8)..
Alleen waar het licht terecht komt is bij een Dimlicht gebundeld, en bij het grootlicht verspreid. Dus moet het licht van je dimlicht in het lichtbeeld sterker zijn, zéker als led.. is dat niet het geval, dan zijn je leds niet zo goed
En gezien het feit dat dimlicht een duidelijke cutoff moet hebben, zou het juist op een foto heel duidelijk moeten zijn als je de lichtsterkte van de foto erop aanpast

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FlowDesign schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:05:
[...]

Beeldmateriaal moet je ook niet op af gaan want ik heb eergisteren ook nog foto's gemaakt vanuit de auto in het pikkedonker en het ziet er in het echt toch anders uit. De DMEX H7 LED's in mijn Volvo geven bijna net zo veel licht als halogeen grootlicht. Op foto's is dat bijna niet vast te leggen,vooral niet met een smartphone.
Met andere woorden, als je goede LED's koopt (Lumileds Z ES), dan heb je er groot voordeel van ten opzichte van halogeen.
Zowel de DMEX H7 alsmede de NightEye H7 LEDs zouden beduidend meer licht moeten geven, volgens de specificaties, dan standaard H7 halogeen!
Anders zijn het ook nog eens fake specificaties qua lichtopbrengst. :/

En het lichtbeeld is prima vast te leggen hoor, zie hieronder. :)
GAIAjohan schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:50:
[...]

Naar mijn idee moet de h7 led -veel- meer licht geven dan je halogeen grootlicht.
Idd! Zeker volgens de claims die de verkopers doen!
GAIAjohan schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 00:50:
Tussen groot licht en Dimlicht zit qua lichtsterkte niet zoveel verschil. Allebei een standaard lampje tussen 45W (H1) en 65W(H8)..
Alleen waar het licht terecht komt is bij een Dimlicht gebundeld, en bij het grootlicht verspreid. Dus moet het licht van je dimlicht in het lichtbeeld sterker zijn, zéker als led.. is dat niet het geval, dan zijn je leds niet zo goed
En gezien het feit dat dimlicht een duidelijke cutoff moet hebben, zou het juist op een foto heel duidelijk moeten zijn als je de lichtsterkte van de foto erop aanpast
Bij mijn auto wordt een set H7's voor dimlicht en een set H7's voor grootlicht gebruikt.
Waarbij het dimlicht een reflectorbehuizing met projectorlens is. En het grootlicht een reflectorbehuizing zonder projectielens.

Dimlicht (halogeen):
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4568/26830496239_240c5cb2d8_c.jpg
Roomster Dimlicht by Erik Haak, on Flickr
Dim- + grootlicht (halogeen):
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4585/38550122676_6d0fbeaf35_c.jpg
Roomster Dim- + Grootlicht by Erik Haak, on Flickr

Zoals eerder gemeld, ik kan mijn H7 LEDs nog niet monteren, omdat ik nog wacht op de juiste klembeugeltjes. Maar toen ik de H7 LED unit ff kort in de behuizing gestoken had, kon ik duidelijk een helderder lichtbundel zien. En de cut-off veranderde als ik de H7 LED draaide t.o.v. het montagevoetje.
M.a.w. nog ff geduld voor foto's van het lichtbeeld in mijn auto...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord.
Wat ik bedoelde is dat de H7 LED's VEEL MEER lichtopbrengst hebben dan de gewone H7 halogeen bij dimlicht.
EN dat m'n halogeen grootlicht niet meer zoveel toevoegt als je normaal gewend bent qua verschil tussen dim- en grootlicht, omdat m'n LED dimlicht al zoveel lichtopbrengst heeft.

Onderstaand is 2 keer eerst alleen LED dimlicht en daarna LED dimlicht + halogeen grootlicht.

Led dimlicht 1

Led dimlicht + halogeen grootlicht 1

Led dimlicht 2

Led dimlicht + halogeen grootlicht 2

[ Voor 56% gewijzigd door FlowDesign op 02-12-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Kleine vraag: het is de bedoeling dat de ledjes naar links en rechts wijzen right? Of het nou in een projectorlamp is of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roflmao schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:12:
Kleine vraag: het is de bedoeling dat de ledjes naar links en rechts wijzen right? Of het nou in een projectorlamp is of niet??
Ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het lijkt erop dat mijn led toch wel draaibaar is tov de socket, maar veel vertrouwen heb ik niet in een beter lichtbeeld..
Ik heb al projectors, en de hoeveelheid licht is al een probleem. De hoeveelheid licht eruit wordt niet ineens veel feller..

Dat gezegd hebbende, het inbussleuteltje ervoor was niet meegeleverd. En gezien ik geen gradenboog heb op de socket, vraag ik me oprecht af of dit voor H7 wel moet, ITT H4..

[ Voor 39% gewijzigd door GAIAjohan op 02-12-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GAIAjohan schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:32:
Het lijkt erop dat mijn led toch wel draaibaar is tov de socket, maar veel vertrouwen heb ik niet in een beter lichtbeeld..
Ik heb al projectors, en de hoeveelheid licht is al een probleem. De hoeveelheid licht eruit wordt niet ineens veel feller..

Dat gezegd hebbende, het inbussleuteltje ervoor was niet meegeleverd. En gezien ik geen gradenboog heb op de socket, vraag ik me oprecht af of dit voor H7 wel moet, ITT H4..
Als ik jou was zou ik jouw setje gewoon fijn terugsturen, binnen 14 dagen na ontvangst moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FlowDesign schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:07:
[...]

Als ik jou was zou ik jouw setje gewoon fijn terugsturen, binnen 14 dagen na ontvangst moet dat geen probleem zijn.
Zal eerder een dispute met de verkoper worden aangezien terug sturen naar china bijna net zoveel kost als de lampen zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
l3art schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:44:
[...]

Zal eerder een dispute met de verkoper worden aangezien terug sturen naar china bijna net zoveel kost als de lampen zelf....
Als ik iets op Ebay bestel dan doe ik dat alleen maar als het dan ook uit Europa wordt verzonden. Anders kun je het net zo goed op Ali bestellen toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Depends... Aliexpress is betalen met iDeal, ebay met Paypal. Paypal is iets makkelijker je geld terug claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FlowDesign schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:55:
[...]

Als ik iets op Ebay bestel dan doe ik dat alleen maar als het dan ook uit Europa wordt verzonden. Anders kun je het net zo goed op Ali bestellen toch? :)
Nee en ja.
Soms zie je op zowel eBay als AE als BG dezelfde artikelen, maar met verschillende prijzen.
En soms is via het ene handelsplatform de keuze ruimer dan op de ander, of niet. :?
En waarom zou je niet iets via eBay uit China/HK/Singapore/Thailand/whatever bestellen? Ik betaal altijd via PayPal of cc. Niks onveiligs aan.
l3art schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:57:
Depends... Aliexpress is betalen met iDeal, ebay met Paypal.
AE betaal ik gewoon een cc, noway met iDEAL. In het geval van serieuze conflicten, is het twijfelachtig dat je je geld kunt terughalen.

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2017 19:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ehtweak schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:43:
[...]

Nee en ja.
Soms zie je op zowel eBay als AE als BG dezelfde artikelen, maar met verschillende prijzen.
En soms is via het ene handelsplatform de keuze ruimer dan op de ander, of niet. :?
En waarom zou je niet iets via eBay uit China/HK/Singapore/Thailand/whatever bestellen? Ik betaal altijd via PayPal of cc. Niks onveiligs aan.

[...]

AE betaal ik gewoon een cc, noway met iDEAL. In het geval van serieuze conflicten, is het twijfelachtig dat je je geld kunt terughalen.
Het gaat me niet om veiligheid, maar om de prijs en garantie.
Als ik iets koop waarbij ik garantie belangrijk vind, dan moet het vanuit Europa verstuurd worden. Vanwege betere wetgeving maar ook omdat terugsturen dan nog betaalbaar is. Als het relatief goedkoop is en ik de gok aandurf dan haal ik het uit China.
Over het algemeen betaal je op ebay meer dan op Ali voor hetzelfde product uit China, dus zie ik het nut er niet van in om via eBay iets uit China te bestellen :)

En alles wat ik bestel gaat via m'n creditcard, ook Paypal en Alipay komen uiteindelijk op m'n creditcard.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 02-12-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27
Vanmiddag eens bij @ehtweak mijn H11 DMEX lampen bij hem op de testbank gelegd, om te kijken of er verschil in zit in beide lampen. :)

Na een kop koffie en gezellige kroegpraat de lamp eens uit de auto gehaald en bekeken. Het eerste wat opviel was dat mijn lamp schroefjes heeft en die van ehtweak popnagels. Een verdere inspectie leerde dat er bij mij alleen ‘echte’ ZES chips op zitten. We kunnen dus in ieder geval stellen dat men na verloop van tijd het productieproces goedkoper heeft willen maken.

Na het meten van temperaturen kunnen we vaststellen dat de lampen van zowel die van mij als ehtweak dezelfde warmte genereren en dezelfde temperaturen bereiken. Dus op de LED 142 graden celcius, en tussen de heatspreader rond de 75 graden. Ook neemt de stroomafname geleidelijk af naarmate de lamp langer aan staat.

Onwijs bedankt voor de leerzame dag en nog meer dank voor het lekkere stuk appelgebak! :9 :o

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
patrickkoning schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:09:
We kunnen dus in ieder geval stellen dat men na verloop van tijd het productieproces goedkoper heeft willen maken.
Dus jullie "conclusie" is een aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
@patrickkoning

Bij mij zit het ook met schroeven vast? (ik neem aan dat je bedoeld de plaat waar de ledjes op zitten?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het was gezellig @patrickkoning :Y

Nou conclusie, aanname... Ik zou liever nog het woord 'constatering' willen gebruiken. ;)

Helemaal vreemd is dat, de documenten die de Chinese AE seller opstuurde, aangaven dat er idd iets veranderd zou zijn in de chip layout/fabricage van het Luxeon Z ES chip blokje.
MAAR! Dat de layout juist aangepast is van die meer vierkante vorm, naar die wat rondere vorm van het donkere gedeelte op het LED chip blokje. En dat zou al in 2015, volgens die documentatie, gebeurd zijn...

M.a.w. wat wij tot nu toe aangenomen hebben als 'fake' zouden juist de goede chips moeten zijn, en wat wij denken dat 'real' is, zouden gewoon oudere types moeten zijn... ?!? 8)7 :?
Daarom ben ik heel benieuwd of er nog antwoord komt van lumileds zelf, op de vragen van @RinuX

M.a.w. onderstaande tekst 'real' en 'fake' zou je eigenlijk moeten lezen als 'older type' en 'new type'.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4538/38408336026_aeb2b5f885_c.jpg
HB4LEDDetail1 by Erik Haak, on Flickr
volgens dit document:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1vAITftnJ8KJjSszdq6yxuFXao.jpg
voor zover dat echt is...
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1REwBfsrI8KJjy0Fhq6zfnpXap.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 03-12-2017 09:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Blijft bijzonder idd, enige wat je dus met zekerheid kan zeggen is als ze echt serieus heet worden je waarschijnlijk met een slechte kloon te maken hebt :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Kortom: waar bestel je ze nu best en waar let je best op voor je besteld? (Als je lumileds zes chips wil)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Joopieboy schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:20:
Blijft bijzonder idd, enige wat je dus met zekerheid kan zeggen is als ze echt serieus heet worden je waarschijnlijk met een slechte kloon te maken hebt :Y
Ok, dan is het duidelijk, toch? :+
De DMEX LEDs (zowel bij mij als bij @patrickkoning ) worden beduidend heter dan de NightEye A344 LEDs. Zowel rechtstreeks tegen de LEDs gemeten, alsmede de driver module.
Wat is nou beter? Wat is nou echt? Er is wel sprake van echt/nep? En wat is een kloon dan? Van wat is wat een kloon?

Kortom duidelijkheid alom. >:) :N
Tomskii5 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:27:
Kortom: waar bestel je ze nu best en waar let je best op voor je besteld? (Als je lumileds zes chips wil)
Lees mijn diverse postings in dit topic maar eens terug. Daarin vind je veel metingen, op- en aanmerkingen waar je op kunt letten (en niet). Dan mag je vervolgens zelf beslissen wat in jouw situatie belangrijk is.

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2017 22:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ehtweak schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:12:
Het was gezellig @patrickkoning :Y

Nou conclusie, aanname... Ik zou liever nog het woord 'constatering' willen gebruiken. ;)

Helemaal vreemd is dat, de documenten die de Chinese AE seller opstuurde, aangaven dat er idd iets veranderd zou zijn in de chip layout/fabricage van het Luxeon Z ES chip blokje.
MAAR! Dat de layout juist aangepast is van die meer vierkante vorm, naar die wat rondere vorm van het donkere gedeelte op het LED chip blokje. En dat zou al in 2015, volgens die documentatie, gebeurd zijn...

M.a.w. wat wij tot nu toe aangenomen hebben als 'fake' zouden juist de goede chips moeten zijn, en wat wij denken dat 'real' is, zouden gewoon oudere types moeten zijn... ?!? 8)7 :?
Daarom ben ik heel benieuwd of er nog antwoord komt van lumileds zelf op de vragen van @RinuX

M.a.w. onderstaande tekst 'real' en 'fake' zou je eigenlijk moeten lezen als 'older type' en 'new type'.
[afbeelding]
HB4LEDDetail1 by Erik Haak, on Flickr
volgens dit document:
[afbeelding]
voor zover dat echt is...
[afbeelding]
Oude en nieuwe type, dat zeg ik dus al de hele tijd... Kom je er nu al achter? ;)

Verschil in temperatuur kan ook veroorzaakt worden door de soldering van de LED package op de rest van de lamp en sowieso met de rest van de lamp. Als die z'n warmte minder goed kwijt kan dan wordt de LED zelf ook warmer lijkt me.

Zullen we heel de fake/real discussie nu gewoon afsluiten en wachten op een reactie van lumileds? Dan kunnen we gewoon weer ontopic verder.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 03-12-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27
Roflmao schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:32:
@patrickkoning

Bij mij zit het ook met schroeven vast? (ik neem aan dat je bedoeld de plaat waar de ledjes op zitten?)
Klopt inderdaad, bij ehtweak zit dit plaatje vast met popnagels.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FlowDesign schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:12:
[...]

Oude en nieuwe type, dat zeg ik dus al de hele tijd... Kom je er nu al achter? ;)
Eh... nou... ik ben niet begonnen over fake, maar over verschillen die ik constateerde.
Waarop vervolgens een aantal mensen er op inspringt en aangeeft dat het fake/namaak zou zijn... ;)
FlowDesign in "LED Verlichting auto+motor"
RinuX in "LED Verlichting auto+motor"

ALS, en ik zeg met nadruk ALS we idd een concreet en inhoudelijk antwoord van Lumileds zien/krijgen, dan is deze website: http://www.ledoauto.com/b...ntial-danger-to-your-car/ zelf fake. :Y
Of nee wacht, zoals de Aziaten dan vaak zeggen; dat moet je anders uitleggen... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ehtweak schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:42:
[...]

Eh... nou... ik ben niet begonnen over fake, maar over verschillen die ik constateerde.
Waarop vervolgens een aantal mensen er op inspringt en aangeeft dat het fake/namaak zou zijn... ;)
RinuX in "LED Verlichting auto+motor"

ALS, en ik zeg met nadruk ALS we idd een concreet en inhoudelijk antwoord van Lumileds zien/krijgen, dan is deze website: http://www.ledoauto.com/b...ntial-danger-to-your-car/ zelf fake. :Y
Of nee wacht, zoals de Aziaten dan vaak zeggen; dat moet je anders uitleggen... O-)
Of diegene die dat artikel heeft geschreven heeft ook maar gewoon een aanname gedaan en roept dat het fake is. Het is maar net hoe je het wil zien. Op dit moment lijken die documenten van Lumileds erop te wijzen dat er idd verschillende ontwerpen zijn. Ik ga er gewoon vanuit dat beide echt zijn totdat iemand met echte bewijzen komt dat het nep is en daar wil ik het graag bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinuX
  • Laatst online: 18-10-2021
FlowDesign schreef op zondag 3 december 2017 @ 09:49:
[...]

Of diegene die dat artikel heeft geschreven heeft ook maar gewoon een aanname gedaan en roept dat het fake is. Het is maar net hoe je het wil zien. Op dit moment lijken die documenten van Lumileds erop te wijzen dat er idd verschillende ontwerpen zijn. Ik ga er gewoon vanuit dat beide echt zijn totdat iemand met echte bewijzen komt dat het nep is en daar wil ik het graag bij laten.
Helaas nog geen reactie ontvangen vanuit Lumileds, misschien kan iemand anders er nog een mailtje aan wagen? en anders jammer dan, beide units van DMEX werken op zich prima tot nu toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Mijn DMEX H7 zijn ook binnen (waren ze vrijdag al, maar toen zat ik in Warschau). Heb ook een setje met 2 verschillende soorten LED's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qIcclhNb5dEEXu730oESEO1I/medium.jpg

Wel keurig met inbus om de hoek goed af te stellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3cGOuzJ3vVjlKCSB87RCPfCx/medium.jpg

En deze controllers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TKAY5wOVpLAe3sk6VKfKtEyg/medium.jpg

Inbouwen gaat helaas nog tot morgen moeten wachten ivm donker...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik zal vanavond ook eens duidelijke foto's proberen te maken (met een smartphone).
Voor zover ik het kon beoordelen hadden mijn DMEX LEDs in ieder geval overal dezelfde LED chips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ze zitten er in! De rechter lichtunit was prima te doen, maar bij de linker is de reflector natuurlijk iets meer naar binnen gekanteld om het jusite lichtbeeld te leveren. Het was al ietwat lastig om de halogeen H7 te plaatsen, maar de DMEX moest ik echt met heel veel beleid naar binnen frotten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lx8DVtRT3Jt48Ajq9uSLVDYd/medium.jpg

De koelribben netjes uitvouwen was ook niet te doen omdat het allemaal zo krap was, dus ik heb zo goed en zo kwaad het ging geprobeerd er een soort van waaier van de te maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f5TnxkLp5hYIuGy73Q7aF4DZ/medium.jpg

Het klemsysteem leek eerst ook voor problemen te zorgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/95tNTqk1CRSDvnN6KSwfOXhH/medium.jpg

Maar gelukkig zijn de H7 adapters afneembaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1wihmCyXaQ8tY6HsWpI28Ukl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GfXxkvaPpzviyAV6Jim0v2xR/medium.jpg

En nog even lichtbeeld op halogeen en LED vergelijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQ0W83lWDRjdRZ0uHHyOFlwR/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xLt6mpHFyFulDwG5ycIW0zif/medium.jpg

Helaas een beetje lastig vergelijken omdat ik de halogeen met het laatste restje schemering gefotografeerd heb, maar met een beetje steentjes tellen lijkt het behoorlijk overeen te komen, maar het is wel een behoorlijke bak licht meer.

Vanavond maar even de polder in om te kijken of het in de praktijk ook een verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb mijn leds nu toch horizontaal gedraaid, en nu is het goed qua lichtbeeld.
Voor mijn gevoel is het licht beter, en met een licht app kom ik tot 80k lux met de leds, terwijl halogeen op 50k lux blijft steken.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
De foto's met de smartphone blijken niet veel waard.
Wel heb ik twijfels of alle chips hetzelfde zijn, maar ik kan het echt moeilijk zien.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ipI8EfL

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/2jtDmFz

Edit: Wat doe ik nu fout met de afbeeldingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Loei123 op 05-12-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Loei123 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:29:
De foto's met de smartphone blijken niet veel waard.
Wel heb ik twijfels of alle chips hetzelfde zijn, maar ik kan het echt moeilijk zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: Wat doe ik nu fout met de afbeeldingen?
Je linkt niet naar de image URL, maar de site URL.. even goed kijken wat je kopieert

Verder hier mijn nieuwe resultaten, door de lamp te draaien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1r15Yg2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tCSVNRg.jpg

Ja mijn stadslicht is nog een gewone w5w lamp.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 05-12-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Nog een poging dan.
Volgens mij zijn het niet overal dezelfde LEDs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McJMwB7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40jy87f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
@FlowDesign

Custommania heeft gezegd dat ze niks kunnen leveren. Heb gelijk bij Aliexpress 10 stuks canbus LEDjes besteld voor 6,60.

De klemmen waren helaas verkeerd, dus gelijk de goeie klemmen besteld ook.

Om de lampen er op een nette manier in te krijgen heb ik toch wat meer ruimte nodig zie ik, dus waarschijnlijk moet de binnenspatbord eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roflmao schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:52:
@FlowDesign

Custommania heeft gezegd dat ze niks kunnen leveren. Heb gelijk bij Aliexpress 10 stuks canbus LEDjes besteld voor 6,60.
Mooi. Ik had via Facebook tegen ze gezegd dat ik nog steeds niks ontvangen had, toen zeiden ze eindelijk dat ik m'n geld terugkrijg. Denk dat ze dat meteen maar voor iedereen besloten hebben.

Welke heb jij besteld?

Ik kon op Ali nml. geen enkele vinden waar ik niet in de reviews las dat ze toch storingen op de boordcomputer geven.

Dus heb ik deze maar besteld vanuit London:
https://m.ebay.co.uk/itm/...N-HID-WHITE-/161796387343

Want dat zijn dezelfde als deze:
https://www.led-voordeel....s-stadslicht-wit-1-setje/

[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 05-12-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
@FlowDesign

Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/2qYbmMve

Lekker cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Uiteindelijk gister niet meer met de auto weggeweest gisteravond, dus de 'op de weg'-foto's houden jullie nog tegoed.

Kreeg vanmorgen erg veel chagrijnige tegenliggers op de scooter, blijkt dat de LED verdraaid is in z'n houder |:( Vanmiddag maar weer even recht zetten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roflmao schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 23:55:
@FlowDesign

http://s.aliexpress.com/2qYbmMve

Lekker cheap.
Dan had ik op Ali misschien nog wel betere gezien voor nog minder geld. Maar ook bij deze in de 1 en 2 ster reviews berichten over OCB errors, slechte afwerking en/of binnen no time kapot en knipperen.

Dit zijn trouwens SMD LED's en ik heb alleen naar COB LED's gezocht.

Maar goed, fingers crossed dat het beter is dan het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
@FlowDesign

http://s.aliexpress.com/RNzMfQ7r

Weet je wat 4 stuks besteld van die cob ledjes. Misschien gaan die smds er niet zo mooi eruitzien. Ik heb 2 autos dus ik kan er zowiezo 8 kwijt plus de scooter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OCB error is ook erg wagen afhankelijk. De Fiat Bravo die ik hiervoor had was er erg gevoelig voor waardoor zo'n beetje elke led wel een error was ook al waren die gemaakt om geen error te geven. De Bravo stond daar ook om bekend als je een beetje op fora rond keek. In een andere auto werkte dezelfde leds wel zonder een error te geven. Beetje trial and error dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Uit de begintijd ;) van LEDs in je auto, heb ik ooit, zeven (!) jaar geleden, via hypercolor.de een aantal LED units besteld en destijds gemonteerd. Die doen het nu, zoveel jaar later, nog steeds perfect!
M.a.w. Qualität aus Deutschland. d:)b

Een dashboard kastje LEDje:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4568/38838095012_d172c11667_z.jpg
SkodaRRDashboardLED by Erik Haak, on Flickr

Een oranje/geel knipperLED:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4528/38868327621_9e066de16a_z.jpg
SkodaRRKnipperLED by Erik Haak, on Flickr

En een recht vooruit schijnend stadsLEDje:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4555/24996695108_033dd8fbda_z.jpg
SkodaRRStadslichtLED by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roflmao schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:35:
@FlowDesign

http://s.aliexpress.com/RNzMfQ7r

Weet je wat 4 stuks besteld van die cob ledjes. Misschien gaan die smds er niet zo mooi eruitzien. Ik heb 2 autos dus ik kan er zowiezo 8 kwijt plus de scooter :+
Die lijken er heel erg op. Enige verschil is de locatie van de onderste weerstand.

Je kunt ze trouwens ook als interieurverlichting gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
FlowDesign schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:30:
[...]

Die lijken er heel erg op. Enige verschil is de locatie van de onderste weerstand.

Je kunt ze trouwens ook als interieurverlichting gebruiken :)
Klopt maar dat ga ik niet doen, ik heb ambergekleurde sfeerverlichting en dat is wat rustiger voor je ogen, die verlichting staat altijd aan.

Leeslampjes zijn al trouwens LED (fabrieksaf).

Wat ik zeker wil aanpakken is kentekenlampjes + verlichting onder spiegel wanneer je deuren opent. Dat mag wel wit. Alleen alle verlichting is PITA om te vervangen. Het lijkt wel alsof ze graag willen dat je voor iedere kapotte lampje naar de dealer mag.

Heeft iemand een ervaring met LED knipperlichten? Hoe ziet dat eruit?

Trouwens stel, stel dat de DMEXjes niet bevallen op de een of andere manier ga ik ze als grootlicht gebruiken en dan koop ik wel een cheap-ass Xenon set. Ja mijn grootlicht is gewoon H7. Ik ga daar vooralsnog niet van uit overigens!

http://www.lince.nl heb je voor 57 euro een H7 / H7R (voor reflectorlampen) xenon set met canbus

[ Voor 4% gewijzigd door Roflmao op 06-12-2017 14:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
Na draaien van de LEDs is mijn lichtbeeld prima
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X54iuXDl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GAIAjohan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:33:
[afbeelding]
Dat is idd top :)
Had jij nou reflectors of lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FlowDesign schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:42:
[...]

Dat is idd top :)
Had jij nou reflectors of lenzen?
Lenzen. Heb er ongeveer 30 a 40 minuten mee gereden net. Het koelblok was wel vrij warm (kon hem net aanraken, driver hetzelfde.).
Krijg nu wel een beetje het idee dat ik wellicht toch een ietwat andere kap moet gaan zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 06-12-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Nou de H1 lampen zijn ook binnen.

De lampen zijn te dik om door de opening te passen, ook is het koelblok te groot.

Iemand belang bij H1 lampen? :)

Ik ga maar Xenon bestellen bij de site die Roflmao aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
GAIAjohan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:33:
[afbeelding]
Net bij mij even getest maar merkt dat ze nog wel redelijk gedraaid zitten. Hoe heb jij ze in de lamp? Met de ledjes onder en boven of links en rechts. Laatste lijkt me het meest logisch maar goed

Krijg ze ook niet makkelijk gedraaid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ambianz schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:31:
[...]

Net bij mij even getest maar merkt dat ze nog wel redelijk gedraaid zitten. Hoe heb jij ze in de lamp? Met de ledjes onder en boven of links en rechts. Laatste lijkt me het meest logisch maar goed

Krijg ze ook niet makkelijk gedraaid..
Ledjes links en rechts.
Bij mij is de lamp te draaien tov de base door kleine inbusschroefjes. Dus dat is al een feature van mijn lamp.

Wel ben ik nog bang dat ze op langere ritten te warm worden..
Vanmiddag was na een minuut of 40 de stofkap best warm, en de koelvinnen nauwelijks aanraakbaar.
Ik wil eigenlijk een set extra stofkappen hebben waar ik een gat in kan maken voor de bekabeling, zodat iig de warmte van de driver buiten de koplamp valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn auto heeft 16 watt W16W achteruitrijverlichting.
In de praktijk zie ik bij het achteruitrijden vrij weinig, de achteruitrijcamera heeft te weinig licht om goed beeld te geven.

Dus tijd om deze een boost te geven.

Iemand ervaring met een goeie vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
GAIAjohan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:37:
[...]

Ledjes links en rechts.
Bij mij is de lamp te draaien tov de base door kleine inbusschroefjes. Dus dat is al een feature van mijn lamp.
Ja inbusje heb ik erbij. Maar ben bang dat de led er dan weer helemaal uit moet, nogal een klus.

Morgen bij daglicht nog eens testen. Warmte heb ik niet gecheckt maar heb nu wel controller+ lamp en bekabeling met heatsinkjes erg dicht op elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nokiaan958GB schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:54:
Mijn auto heeft 16 watt W16W achteruitrijverlichting.
In de praktijk zie ik bij het achteruitrijden vrij weinig, de achteruitrijcamera heeft te weinig licht om goed beeld te geven.

Dus tijd om deze een boost te geven.

Iemand ervaring met een goeie vervanger?
heel vaak is achteruitrijverlichting nogal afhankelijk van een goede reflector. Mijn huidige auto heeft een goed zicht achteruit, terwijl ik ook auto's heb gehad waar ik niks zag achteruit.

Overigens vind ik 16W ook wel weinig. Volgens mij was in het verleden P21W standaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

De hoek die je LED's maken maakt echt behoorlijk uit!

Zoals ik gister aangaf stond het dimlicht van m'n scooter uit het lood en hadden m'n tegenliggers daar behoorlijk last van. Gistermiddag met een hoop gepriegel (want niet verstelbare LED's) het toch voor elkaar gekregen om het dimlicht netjes rechtop (dus met de chips naar de zijkanten) te monteren, ben gelijk een boel strooilicht kwijt. Beter gaat het helaas niet worden omdat het LED's met grote chips zijn ipv netjes kleine chips op een rijtje.

Het verschil was 10-15 graden, maar het is echt een wereld van verschil, minder licht richting m'n tegenliggers en een wat langere lichtvlek op de grond.

Vanavond ga ik met de auto weg, dus dan kan ik de H7's in m'n Focus in de praktijk testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[vervolg dispute met AE verkoper DMEX LEDs]

Wel apart, ik heb al lang de refund gehad van AE, maar de verkoper heeft me weer bestookt met z'n kromme Engels... ;)

Our led kit warranty 24 months, but you don't contact with us before open dispute, then no warranty provide.
Ach ja, garantie vanuit China... Kan ik me weinig bij voorstellen... ;)

And our engineer control the temperature about 130 degrees, and LED driver and heat belt should be outside of headlight house to get better lifespan.
Ook een leuke; nu zegt 'ie ijskoud dat je gewoon die driver unit buiten de koplamp unit moet hangen, inclusief koelstrippen. 8)7 Grappig... ben benieuwd hoe je dat doet met een gesloten unit die dicht moet blijven om 'zooi' buiten te houden...

You never attention our manul book.
Tuurlijk joh... Daarin vermelden ze nog minder dan bij het verkoopverhaal op AE...

LED driver built in led resistor for canbus solution, it's standard temperature.
Nog een leuke; omdat er een dikke weerstand in zou zitten, wordt 'ie (te) warm. Da's normaal...

Luxeon ZES change TVS, not stop production.
Ja, idd. In 2015!

Who told you LUXEON ZES operation temperature should be under 85 degrees ?
Volgens de specs van Luxeon zelf moet de junctie temperatuur onder de 135 graden blijven, en de chips worden maar liefst 170 graden...
Vervolgens kopieert die Chinees diezelfde technische specs van Luxeon en omcirkelt dan de opslagtemperatuur. 8)7

Ach ja, het blijft wel interessant zo. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Toch maar eens doorspitten dit topic. Mijn 2012 Tiguan heeft bar slechte verlichting aan de voorkant, zeker in vergelijking met mijn woon/werk quad die alleen maar LED heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En binnen het uur wederom reactie uit China:

If buyer want to refund they will have so many reasons, because i have meet so many buyers like that. They want 100USD can bought 1000USD products.
Now goods no any problem, all issue is your conjecture.
As a seller want to selling on the internet, price is more cheaper than local market, but some buyers want break this condition, how can we do ?
Anyway, refund cost is from Aliexpress, not us.

Hier uit begrijp ik dat ze geen verdere discussie willen en dat AE de refund doet, en niet ten koste van de seller?

Dit is ook wel apart: all issue is your conjecture. 8)7
M.a.w. het is allemaal mijn 'vermoeden'? Terwijl ik gewoon keiharde meetgegevens aanlever...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
GAIAjohan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:37:
[...]

Ledjes links en rechts.

Wel ben ik nog bang dat ze op langere ritten te warm worden..
Vanmiddag was na een minuut of 40 de stofkap best warm, en de koelvinnen nauwelijks aanraakbaar.
Ik wil eigenlijk een set extra stofkappen hebben waar ik een gat in kan maken voor de bekabeling, zodat iig de warmte van de driver buiten de koplamp valt.
Volgens mij wordt een gewone H7 halogeen lamp veel warmer, had hier al ergens 300 graden oid gelezen?

Ik denk wel dat de lampbehuizing daartegen kan hoor, weet je hoe heet het in je motorruimte wordt als je een dikke benzinmotor eronder hebt? Doe eens in de zomer na een dikke rit (200 km/u+ op de Autobahn met 30+ graden buitentemperatuur bijv.) met airco je motorkap open, het lijkt alsof de zon onder je motorblok verstopt zit :+ :o

Ik denk eerder dat de led lamp uitvalt dan dat er schade aan je koplamp oid zal komen. Waar ik naar benieuwd ben of die lampen tegen 30+ graden hitte kunnen. Immers koplamp is afgesloten dus de warmte kan er heel moeilijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Roflmao schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:27:
[...]

Volgens mij wordt een gewone H7 halogeen lamp veel warmer, had hier al ergens 300 graden oid gelezen?
Idd! Gemeten op het glas van een H7 halogeen, zie ik temperaturen van 300 graden en hoger.
En ook het metalen voetje van een halogeen lampje wordt zo heet, die kun je echt niet beetpakken.

Probleem bij LEDs is, is dat het een halfgeleider is. En Luxeon zelf geeft aan dat de maximale junctietemperatuur 135 graden mag zijn. Terwijl ik bij de DMEX LEDs maar liefst 170 graden meet tegen de LED chip aan. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:26:
M.a.w. het is allemaal mijn 'vermoeden'? Terwijl ik gewoon keiharde meetgegevens aanlever...
Die Chinees die nep-producten bij de vleet verkoopt zal het aan z'n anus oxideren dat jij met """keiharde meetgegevens""" (vanuit zijn perspectief, zo heeft 'ie nog 100 anderen met "echte harde meetgegevens", terwijl hij zelf ook wel weet dat 'ie nepproducten verkoopt _O-) aan komt zetten.

Als je zooi op AlieExpress bestelt, dan moet je ook niet miepen als er iets mis mee is mijns inziens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:44:
[...]

Die Chinees die nep-producten bij de vleet verkoopt zal het aan z'n anus oxideren dat jij met """keiharde meetgegevens""" (vanuit zijn perspectief, zo heeft 'ie nog 100 anderen met "echte harde meetgegevens", terwijl hij zelf ook wel weet dat 'ie nepproducten verkoopt _O-) aan komt zetten.

Als je zooi op AlieExpress bestelt, dan moet je ook niet miepen als er iets mis mee is mijns inziens :P
Nou, nou ferme taal... >:)

Ten eerste is het geen zooi. Maar wel degelijk best wel goed in elkaar gezet materiaal. En, lees maar eens de technische info terug in de topic :Y , het is geen (hoogst waarschijnlijk) nepproduct. Zelfs de testen van de hele dure Philips Ultinon LED lampen geven soortgelijke resultaten.
Nog opmerkelijker is eigenlijk dat er geen, echt product op dit gebied bestaat! Tenminste, ik zou niet weten welke/waar dan?

Tot nu toe blijkt bij diverse mensen dat deze LED units gewoon prima licht leveren en zeer zeker een goede vervanging voor (te) snel sneuvelende halogeen lampjes kunnen zijn. En daarnaast, maar dat moet nog blijken, een langere levensduur en een hogere lichtopbrengst hebben.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
http://betterautomotiveli...-led-headlight-bulbs-get/ (temperaturen in het artikel zijn in fahrenheit dus niet vergeten om te rekenen naar celsius!)

Hier heb je nog een test over de hitte die LED lampen afgeven.

Belangrijk is dat gewone halogeen lampen zo extreem heet worden dat de beglazing van de koplampen achteruit gaat (omdat het niet van glas is, maar van plastic!).

Dus led heeft daar zeker een voordeel.

Zolang er geen vitale onderdelen achter de koplamp zitten, en dat zal meestal wel niet zo zijn, maakt het geen fluit uit hoe warm de led aan de achterzijde wordt imho.

Zeker bij lampen zonder behuizing aan de achterzijde lijkt mij LED zwaar in het voordeel te zijn.

Nogmaals, een H7 halogeen lamp wordt aan de voor en achterzijde serieus warm, ik verbaas me er al over dat de stekkers niet gewoon smelten oid... (gebeurt wel bij 100watt lampen, maar dat lijkt me normaal).

[ Voor 19% gewijzigd door Roflmao op 07-12-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Domme vraag, ik ben op zoek naar W5W ledjes voor mijn nummerplaatverlichting (ik wil gewoon lekker wit ipv dat lelijk geel).

Nu, ik vind vooral T10 als fitting in de winkels en vind ik vaak geen W5W led lampjes. Zijn W5W en T10 interchangeable of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomskii5 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:16:
Domme vraag, ik ben op zoek naar W5W ledjes voor mijn nummerplaatverlichting (ik wil gewoon lekker wit ipv dat lelijk geel).

Nu, ik vind vooral T10 als fitting in de winkels en vind ik vaak geen W5W led lampjes. Zijn W5W en T10 interchangeable of niet?
Ja dat zijn ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Met sneeuwbuien 's nachts is LED toch wel in het nadeel tov halogen. De 'witte muur' die dan op je afkomt is gelijk een stuk heftiger. Verder ben ik tot nu toe erg tevreden, heb ook nog geen seinende tegenliggers gehad. Merk wel dat m'n mistlampen wat feller mogen, die worden volledig overschenen door m'n dimlicht nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Sta op het punt Nighteye H7's te bestellen. Is dit het recentste model? https://www.amazon.de/NIG...ywords=nighteye%2BH7&th=1

Of zijn die met de rode koelelementen recenter? Lig wat te twijfelen, dus vraag liever even bevestiging. Heb ik verder nog iets nodig voor de inbouw in mijn Ford Fiesta (Mk7) of is de unit voldoende met bijgeleverde materialen?
Top, die zijn alvast besteld ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomskii5 op 10-12-2017 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tomskii5 Nee, dat zijn niet de meest recente... Dat zijn CSP of COB LED chips, zeer zeker geen Luxeon...
De NightEye A344 H7's moet je dan hebben.

o.a. via BG:
https://www.banggood.com/...720.html?cur_warehouse=CN

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:58:
@Tomskii5 Nee, dat zijn niet de meest recente... Dat zijn CSP of COB LED chips, zeer zeker geen Luxeon...
De NightEye A344 H7's moet je dan hebben.

o.a. via BG:
https://www.banggood.com/...720.html?cur_warehouse=CN
Die waarnaar je linkt heb je zelf ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tomskii5 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:00:
[...]

Die waarnaar je linkt heb je zelf ook of niet?
Yes. Lees dit topic maar eens terug. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
ehtweak schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:02:
[...]

Yes. Lees dit topic maar eens terug. ;)
Had het gemist, even bestellen dan! Bedankt :D

EDIT: In blijde verwachting inmiddels, ben best wel benieuwd. Kan me alleen maar voorstellen dat ik bakken meer licht ga krijgen tov mijn philips whitevisions (die, laten we eerlijk zijn, nog altijd geel licht uitstralen omdat ze halogeen zijn)

[ Voor 37% gewijzigd door Tomskii5 op 10-12-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:34
@FlowDesign
Leuk om te zien dat het goed past in je V40. Ik heb zelf een D2 uit 2013 sinds een paar weken en het lijkt me ook wel tof om er led-lampen in te zetten, ook omdat ik niet helemaal tevreden ben over het lichtbeeld van de huidige halogeen lampjes. Twee vraagjes: denk je dat ledjes met een ronde heatsink, zoals deze, ook in de lamphouder zullen passen? En heb je de lampen nog moeten bijstellen voor een goed lichtbeeld, of was het in één keer goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Laatst online: 15:14
Een tijdje geleden de DMEX-en binnengekregen en ingebouwd. Oordeel tot nu toe: "wel OK". Ook ik kreeg twee verschillende units wat me (hoewel het kwa licht niet uitmaakt) een klein beetje irriteert. Het grootste probleem is dat de bevesting tussen de H7-adapter en de lamp zelf niet goed in elkaar zit en daardoor moeilijk vastgemaakt kan worden. Hierdoor is het stellen dus ook gewoon lastig, alhoewel het nu bij mij (na wat gevloek en wat opvullen van bevestigingen met lijm) nu recht lijkt te zitten.

Snelle vergelijking met hallogeenpitje zonder goed te stellen:
Afbeeldingslocatie: https://audi-a2.nl/uploads/editor/ag/x2oo942ck7cn.jpg

Uiteindelijke resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://audi-a2.nl/uploads/editor/in/dcowhffz8zd0.jpg

Eerst maar eens een stukje rijden en kijken hoe het houdt en bevalt. Anders degraderen ze naar mistlampen, of wellicht heeft dan iemand hier interesse.

[ Voor 1% gewijzigd door Timorad op 11-12-2017 21:06 . Reden: Nu de goede afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
BlackLabel01 schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:08:
@FlowDesign
Leuk om te zien dat het goed past in je V40. Ik heb zelf een D2 uit 2013 sinds een paar weken en het lijkt me ook wel tof om er led-lampen in te zetten, ook omdat ik niet helemaal tevreden ben over het lichtbeeld van de huidige halogeen lampjes. Twee vraagjes: denk je dat ledjes met een ronde heatsink, zoals deze, ook in de lamphouder zullen passen? En heb je de lampen nog moeten bijstellen voor een goed lichtbeeld, of was het in één keer goed? :)
Die waar je naar linked zou ik sowieso NIET bestellen want daar had iemand hier onlangs mindere ervaringen mee. Zo goed als zeker zullen die ook een waarschuwing op je boordcomputer gaan geven.

Je kunt beter via Aliexpress die DMEX die ik heb bestellen (die passen 100% zeker weten en geven geen foutmeldingen) of die Nighteye A344. Die zijn iets groter maar ik denk dat die ook wel passen want er is minimaal 4 cm ruimte van de lampvoet tot aan het afsluitdeksel. Ik weet niet hoeveel cm het koelblok van die Nighteye zijn, moet je even controleren.

Het lichtbeeld was bij mij in één keer goed (ledjes naar links en naar rechts, zo werden ze ook geleverd)..
Heb alleen de linker koplamp een heel klein tikkie naar beneden gedraaid. Stelschroef zit bovenop de koplampbehuizing, die zie je zo zitten onder je motorkap.
Timorad schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:32:
Een tijdje geleden de DMEX-en binnengekregen en ingebouwd. Oordeel tot nu toe: "wel OK". Ook ik kreeg twee verschillende units wat me (hoewel het kwa licht niet uitmaakt) een klein beetje irriteert. Het grootste probleem is dat de bevesting tussen de H7-adapter en de lamp zelf niet goed in elkaar zit en daardoor moeilijk vastgemaakt kan worden. Hierdoor is het stellen dus ook gewoon lastig, alhoewel het nu bij mij (na wat gevloek en wat opvullen van bevestigingen met lijm) nu recht lijkt te zitten.

Snelle vergelijking met hallogeenpitje zonder goed te stellen:
[afbeelding]

Uiteindelijke resultaat:
[afbeelding]

Eerst maar eens een stukje rijden en kijken hoe het houdt en bevalt. Anders degraderen ze naar mistlampen, of wellicht heeft dan iemand hier interesse.
Bij mij klemde één lamp wel goed in de H7-adapter en de andere niet zo goed.
Kwestie van de adapter een heel klein beetje bijbuigen, dan zit ie goed vast :)

[ Voor 27% gewijzigd door FlowDesign op 11-12-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En toch ben ik zelf qua temperaturen nog niet zeker. De heatsink wordt wel echt ontzettend warm, en ik za eenzelfde setje als die van mij 120 graden worden bij de heatsink. Dan begin ik toch bang te worden voor de behuizing die er nu enorm dicht achter zit, en het ledje zelf, of die de hitte aankan.
Eigenlijk moet de heatsink gewoon buiten de behuizing vallen.

Voorlopig rij ik weer even met halogeen:
1. Omdat ik op dit moment lange afstanden rij (3u) dus hitte..
2. Omdat ik de komende tijd veel in DE zit, en ik geen zin in gezeik heb,
FlowDesign schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:48:
[...]

Die waar je naar linked zou ik sowieso NIET bestellen want daar had iemand hier onlangs mindere ervaringen mee. Zo goed als zeker zullen die ook een waarschuwing op je boordcomputer gaan geven.
Euhm ik had ze nog steeds he. En laatste lichtbeeld van mij, was ook met deze (Prima)
;) GAIAjohan in "LED Verlichting auto+motor"

Alleen ja, je zult errors op de BC krijgen

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 11-12-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Laatst online: 15:14
FlowDesign schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:48:
[...]

Bij mij klemde één lamp wel goed in de H7-adapter en de andere niet zo goed.
Kwestie van de adapter een heel klein beetje bijbuigen, dan zit ie goed vast :)
Hoe bedoel je bijbuigen? De "ring" van de H7 adapter wat samenpersen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Timorad schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:17:
[...]

Hoe bedoel je bijbuigen? De "ring" van de H7 adapter wat samenpersen?
Exact. Wel heel voorzichtig knijpen. Een heel klein beetje is genoeg.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Let op:
Wanneer je een setje deelt/showt, dan graag ook even merk en type vermelden en waar je deze vandaan hebt. Erg veel posts zijn namelijk vragen wat setje x of y exact is en deze vandaan komt.