Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08 21:13

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

Kan mij dan iemand vertellen waarom ik nog steeds tv storingen krijg ( veelal tussen 15:00 en later )

Ik heb mijn Asus ac88u nu als vervanger voor de experiabox staan, maar ik blijf die storingen houden.

De kpn tv app, welke over internet gaat, heeft hier geen last van.

Maar de Stb blijft bij tijd en wijlen keihard falen.

Van nood gedwongen reboots maken, tot alleen maar even naar een ander kanaal weg zappen, en weer terug.

Kpn is ook waardeloos met service.

Ik heb de vraag daar ook al uit gezet, en zou terug gebeld worden door iemand met meer verstand, dan de helpdesk scripts volgers, maar dat terug bellen moet nu nog gebeuren, na denk een maand of 2-3.

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:58
@Obi Wan Kinobi Je kunt wel gaan lopen klagen op KPN, maar je kiest er zelf voor om andere apparatuur te gebruiken dan hetgeen KPN zelf levert. Ik heb een poging voor je gedaan, maar kan niet de vinger er op leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi

Obi Wan Kinobi

Tuurlijk heb je 100 procent gelijk, ik kies voor andere apparatuur.

En ik waardeer je hulp, dank daarvoor, ookal heeft het niets concreets opgeleverd.

Maar waarom heb ik dat gezeik nou weer.

Je heb de boel gezien, en getest, maar tot 1500 is het okay, en daarna is het bagger, er moet toch wel iets zijn waar dit aan te herleiden is?

En dat wij er niet uit kwamen, vervelend. Nogmaals ik waardeer je inzet, maar als ik dan verder ga bij kpn en er worden dingen beloofd, maar niet waar gemaakt, ja sorry, maar dan word ik een beetje narrig.

Helaas hebben ze al meer beloofd dan waar gemaakt.

Maar goed ik zoek wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04-2024
mad-dog schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:41:
Merlin is niet meer en niet minder dan de officiële firmware met wat extra tweakopties en de mogelijkheden scripts uit te voeren. De huidige setup die je hebt is totaal onlogisch.. Dus Merlin erop, scripts draaien en go

AiMesh is dus uiteraard ook mogelijk. Ik heb zelf een TUF-AX5400 en XD6S draaien. De eerste met, de ander zonder Merlin
Kun je aangeven wat er onlogisch aan is? Dat ik de experiabox nog heb lijkt mij inkoppertje maar verder?

Met de volgende iptv settings lijkt KPN TV weer stabiel te draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koHLFO8GCqB8AnPy9XDKViXBN5M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dI7qatYMzrSYnHg92WKiaXQu.png?f=user_large

Ergens ben ik hier ook wel gelukkig mee, hoef ik geen tijd te steken in firmware en scripts en ook met KPN minder gedoe als het erop aankomt.

Voor nu prima :-)

Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
pbor1234 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Kun je aangeven wat er onlogisch aan is? Dat ik de experiabox nog heb lijkt mij inkoppertje maar verder?

Met de volgende iptv settings lijkt KPN TV weer stabiel te draaien.

[Afbeelding]

Ergens ben ik hier ook wel gelukkig mee, hoef ik geen tijd te steken in firmware en scripts en ook met KPN minder gedoe als het erop aankomt.

Voor nu prima :-)

Paul
Als je STB op de Asus aansluit zul je sowieso geen support krijgen. Sowieso is het al wonderbaarlijk dat het werkt op deze manier. Het installeren van Merlin en bijbehorende scripts heb je in een half uur voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 13:55
Ola tweakers; ik heb nu mijn AX88U vervangen voor een AX11000 (meer vanwege de wifi) en de tweede AX11000 als wired backhaul. Dekking is goed voor 2000m2.

Ik kom van 1xAX88 en 3xAC88U; dus de AX11000 heeft een beestachtige dekking.

Nu mijn vraag: ik heb ooit voor mijn AX88U achter de Xperiabox de IPv4 ingesteld, nu werkt de AX11000 zonder die settings aan te passen. Kan ik dit beter wel nog doen? Heeft de IPv6 meerwaarde en dien ik die ook apart in te stellen?

Dank voor jullie input!

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
tzeunis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:58:
Ola tweakers; ik heb nu mijn AX88U vervangen voor een AX11000 (meer vanwege de wifi) en de tweede AX11000 als wired backhaul. Dekking is goed voor 2000m2.

Ik kom van 1xAX88 en 3xAC88U; dus de AX11000 heeft een beestachtige dekking.

Nu mijn vraag: ik heb ooit voor mijn AX88U achter de Xperiabox de IPv4 ingesteld, nu werkt de AX11000 zonder die settings aan te passen. Kan ik dit beter wel nog doen? Heeft de IPv6 meerwaarde en dien ik die ook apart in te stellen?

Dank voor jullie input!
Waarom heb je em achter de Experiabox hangen en niet direct op de NTU/ONT? Mocht je tv gebruiken, Merlin volgens de guide installeren en klaar. Indien je geen TV afneemt is Merlin uberhaupt niet nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 14:10
Ik wil even een bedankje geven aan diegene die vanuit dit forum de tijd hebben genomen om een handleiding op te stellen voor het werkend maken van internet/IPTV op de asus routers _/-\o_ _/-\o_

Heb zelf een XT8 al een aantal jaar en met de scripts (en de gnuton firmware) heb ik prima internet, tv en wifi. Alsof er niets gebeurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segondvb
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-10-2023
Ik volg al tijden jullie forum over "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken". Nu word ik over drie weken op KPN Glasvezel aangesloten. Ik ben nu jullie handleiding aan het bestuderen en heb een Asus GT-AXE16000 in de aanbieding bij Bol kunnen scoren en vraag mij af of er al scripts voor deze router te downloaden zijn? Via de handleiding zijn de scripts van de GT-AX11000 te downloaden, maar de scripts voor dd GT-AXE 16000 kan ik niet vinden.

Zijn die al beschikbaar of doen de scripts van GT-AX11000 het ook op de GT-AXE16000?

Groeten

Carl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
segondvb schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:48:
Ik volg al tijden jullie forum over "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken". Nu word ik over drie weken op KPN Glasvezel aangesloten. Ik ben nu jullie handleiding aan het bestuderen en heb een Asus GT-AXE16000 in de aanbieding bij Bol kunnen scoren en vraag mij af of er al scripts voor deze router te downloaden zijn? Via de handleiding zijn de scripts van de GT-AX11000 te downloaden, maar de scripts voor dd GT-AXE 16000 kan ik niet vinden.

Zijn die al beschikbaar of doen de scripts van GT-AX11000 het ook op de GT-AXE16000?

Groeten

Carl
Er is een release voor je router:

https://sourceforge.net/p...merlin/files/GT-AXE16000/

Verdere instructies zijn hetzelfde als bij de andere modellen

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 29-08-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segondvb
Die nieuwste versie Merlin 388.4 had ik al gevonden en geïnstalleerd. Op pag 31 van de handleiding wordt gesproken over JFFS scripts en die gaan tot router GT-AX11000 en de JFFS-scripts voor de GT-AXE16000 staan er nog niet bij. Kan ik die scripts van van de GT-AX11000 ook op mijn GT-AXE16000 installeren, zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
segondvb schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:33:
Die nieuwste versie Merlin 388.4 had ik al gevonden en geïnstalleerd. Op pag 31 van de handleiding wordt gesproken over JFFS scripts en die gaan tot router GT-AX11000 en de JFFS-scripts voor de GT-AXE16000 staan er nog niet bij. Kan ik die scripts van van de GT-AX11000 ook op mijn GT-AXE16000 installeren, zonder problemen?
Omg, ik was nog niet helemaal wakker.. :)

Gewoon kwestie van proberen en direct erna controleren of multicast werkt op TV+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Heeft KPN iets gewijzigd gister/vandaag?
Ik kom uit het niets niet meer rechtstreeks op de glasvezel aansluiting met mijn Asus routers.
Dacht dat ik gek werd, dus heb een node gereset en tot router omgedoopt, zelfde verhaal :(

Experia box aangezet, en die gaf na ca 10 min ineens sjoege met een connectie.
Kabel weer in beide Asussen geprobeerd > no internet connection

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik kan m'n nas gewoon bereiken, dus nee :)

KPN maakt sinds jaar en dag gebruik van VLAN6 met PPPOE. Dit kunnen ze niet zomaar aanpassen zonder bericht, gezien de vrije modem/router keuze

[ Voor 63% gewijzigd door mad-dog op 01-09-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadKip
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-06 12:34
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met deze handleiding. Dacht het word tijd dat ik die zwyxel er is tussen uit haal.

Na alle stappen te hebben doorlopen krijg ik alleen geen wan verbinding.
Mijn log geeft aan services: applying rules error (19548).

Ben ondertussen al druk aan zoeken. Mocht iemand hier tips hebben dan neem ik ze graag aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadKip
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-06 12:34
Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaklurker01
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-10-2023
Sinds vorige week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel met IPTV. Veel fora vooraf gelezen inclusief deze om te bepalen of ik mijn eigen routers (Asus RT-AC68U) kon gebruiken. Dit leek allemaal het geval, dus door gegaan met het KPN Abbo en de keuze voor mijn eigen routers.

Nu zie ik veel verschillende Asus routers voor bij komen en veel al met de merlin software waar ook de handleidingen aan het begin van dit topic over gaan. Echter ik heb het (zover ik heb kunnen testen nu) met de default Asus firmware gewoon werkend. Kan het zijn dat KPN en Asus hier zelf ontwikkelingen in gemaakt hebben? Zag eerder een post van iemand die het verzoek voor native KPN IPTV support bij Asus aangevraagd had.

De IPTV settings als volgt maar zonder Merlin software en draait als een zonnetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZkq6lYLWiGYaeuCvNdbe6zcUuw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0u3yGX7PqLhUuC6QC22ZZF8X.png?f=user_large

Post is meer ter info :)
Daarnaast dank voor iedereen die hier aan bijdraagt! Maakt het leven weer een stukje makkelijker ;)

[ Voor 0% gewijzigd door tweaklurker01 op 18-09-2023 12:59 . Reden: tipo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
tweaklurker01 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:07:
Sinds vorige week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel met IPTV. Veel fora vooraf gelezen inclusief deze om te bepalen of ik mijn eigen routers (Asus RT-AC68U) kon gebruiken. Dit leek allemaal het geval, dus door gegaan met het KPN Abbo en de keuze voor mijn eigen routers.

Nu zie ik veel verschillende Asus routers voor bij komen en veel al met de merlin software waar ook de handleidingen aan het begin van dit topic over gaan. Echter ik heb het (zover ik heb kunnen testen nu) met de default Asus firmware gewoon werkend. Kan het zijn dat KPN en Asus hier zelf ontwikkelingen in gemaakt hebben? Zag eerder een post van iemand die het verzoek voor native KPN IPTV support bij Asus aangevraagd had.

De IPTV settings als volgt maar zonder Merlin software en draait als een zonnetje.
[Afbeelding]

Post is meer ter info :)
Daarnaast dank voor een iedereen die hier aan bijdraagt! Maakt het leven weer een stukje makkelijker ;)
Je zal ongetwijfeld gebruik maken van TV+. Met TV+ is multicast icm VLAN4(waar die script voor zorgen) etc niet noodzakelijk, maar is de bitrate wel een heel stuk lager.
Makkelijkste manier om dit te testen: druk bij een live-zender op pijltje omhoog. Indien je dan zenderinfo krijgt zit je op Unicast ipv multicast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 04:49
Ik heb geprobeerd mijn nieuwe Asus XT9 aan te sluiten en om 1 of andere reden lukt het niet een internetconnectie op te zetten. Met de Experiabox aangesloten op het glasvezel kastje werkt alles.

Ik verwijder de Experiabox, sluit de XT9 via dezelfde ethernetkabel aan op het glasvezelkastje, en het ethernet ledje op het kastje gaat aan. Lan en wireless werken zonder problemen.

Bij de WAN settings heb ik PPPoE gekozen met "internet" als username/password . Op het statusscherm zie ik echter dat het internet op disconnected staat. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
SirBlade schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:34:
Ik heb geprobeerd mijn nieuwe Asus XT9 aan te sluiten en om 1 of andere reden lukt het niet een internetconnectie op te zetten. Met de Experiabox aangesloten op het glasvezel kastje werkt alles.

Ik verwijder de Experiabox, sluit de XT9 via dezelfde ethernetkabel aan op het glasvezelkastje, en het ethernet ledje op het kastje gaat aan. Lan en wireless werken zonder problemen.

Bij de WAN settings heb ik PPPoE gekozen met "internet" als username/password . Op het statusscherm zie ik echter dat het internet op disconnected staat. Wat zie ik over het hoofd?
Heb je wel VLAN6 ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
mad-dog schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:03:
[...]

Heb je wel VLAN6 ingesteld?
De enige plek waar ik een vlan kon instellen was in het IPTV deel, daar stond hij al op 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
SirBlade schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:47:
[...]

De enige plek waar ik een vlan kon instellen was in het IPTV deel, daar stond hij al op 6.
En kabel vanuit NTU/ONT zit wel in de WAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
mad-dog schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:52:
[...]

En kabel vanuit NTU/ONT zit wel in de WAN?
Ja, en het is dezelfde kabel die de Experiabox gebruikte dus een kabelbreuk ofzo lijkt me ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirBlade
Ok, ik heb het gevonden: onder lan - iptv moet je in plaats van KPN kiezen voor manual en het VID van Internet op 6 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Na een jaar KPN ga ik weer terug naar Ziggo. Niet omdst het niet beviel maar om de prijs. Kan ik nu gewoon Ziggo er weer aanhangen? Of moet de modem weer gereset ?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmIMeYet
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Stampre schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:36:
Na een jaar KPN ga ik weer terug naar Ziggo. Niet omdst het niet beviel maar om de prijs. Kan ik nu gewoon Ziggo er weer aanhangen? Of moet de modem weer gereset ?
Als je de handleiding van dit topic hebt gevolgd zou ik in ieder geval de JFFS scripts weer verwijderen en de LAN->IPTV settings weer terug naar None zetten. Daarna kan je je router in gaan stellen voor Ziggo, dus de WAN instellingen veranderen van de KPN PPPoE instellingen naar wat je voor Ziggo nodig hebt. Reset lijkt me dan niet nodig maar opnieuw opstarten natuurlijk wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
AmIMeYet schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

Als je de handleiding van dit topic hebt gevolgd zou ik in ieder geval de JFFS scripts weer verwijderen en de LAN->IPTV settings weer terug naar None zetten. Daarna kan je je router in gaan stellen voor Ziggo, dus de WAN instellingen veranderen van de KPN PPPoE instellingen naar wat je voor Ziggo nodig hebt. Reset lijkt me dan niet nodig maar opnieuw opstarten natuurlijk wel even.
Inderdaad de handleiding gevolgd. Scripts verwijderen ben ik nog niet helemaal achter hoe het werkt maar kan ze natuurlijk ook gewoon uitzetten in Merlin en automatic aanzetten op de WAN

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-01 09:40
Hallo Kenners

Ik ben een aantal dagen bezig met behulp van de handleiding om de Experia V12 er tussen uit te halen en mijn Asus router (RT-AC 86U) rechtstreeks op het glasvezelpunt aan te sluiten.

Mijn netwerk ziet er zo uit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1og_X34Ij7SqZrvb9mBh5vdp_QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39jEsDOuA6RzMIxbreysODUI.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het volgen van de handleiding kom ik bij het punt van het invoeren in PuTTy van het commando "ROBOCFG SHOW"

Dat lukt niet omdat putty aangeeft dat ROBOCFG er niet is.... en dan kom ik niet verder. (ik sla dit even over)

WinSCP en het inlezen van de scripts lukt wel ,

Ik volg de handleiding verder en ik krijg verbinding met internet en internet werkt dan ook gewoon op de computers.....

Alleen krijg ik op beide KPT Settopboxen beeld maar dat blijft na een seconde of 7 hangen kortom ik doe zeker iets fout.

Wie o Wie heeft voor mij de verlossend oplossing want om nu een nieuwe router aan te schaffen vind ik een beetje overbodig (denk ik) omdat de Asus router in principe goed functioneert.

Alvast dank voor de hulp!!!

groet

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
De SG108 doet geen multicast, met als gevolg dat het beeld hangt.

Beste test is de STB even direct op de router aan te sluiten en dan kijken wat er gebeurt.

Indien dat werkt gaan voor de SG108E, welke door KPN zelf ook wordt verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Hoi Mad-dog

dank voor je reactie ik ga het proberen

groetjes

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:42
Deze is niet geschikt, kijk maar in de lijst op de beginpagina van dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Simple mind op 06-10-2023 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uninstall3d
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53

Uninstall3d

Chaos Engineered

Hi mede-Tweakers,

Afgelopen week had ik iemand geholpen met het configureren van een RT-AX86U Pro en we liepen hier tegen het mooie IPTV vraagstuk aan. Na heel wat forum berichten, documentatie en andere artikelen te lezen. Is het dankzij jullie posts, hulp en inzet ons (gelukkig in 1 poging) gelukt om het werkend te krijgen.

Om andere verder op weg te helpen, hier onze bevindingen/documentatie.

Infrastructure as Code. ”If you’re going to do operations reliably, you need to make it reproducible and programmatic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.obbink
Simple mind schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

De mijne staat niet in de door jou genoemde lijst maar de Merlin software werkt er op en ik krijg ook gewoon internet met glas rechtstreeks op de WAN...

Ik heb andere websites gelezen waar de mijne gewoon zou moeten werken rechtsreeks op glas met IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:29:
Hoi Mad-dog

dank voor je reactie ik ga het proberen

groetjes

Rene
Robocfg is voor veel routers overigens niet meer van toepassing. Alleen de scripts via WinSCP erin zetten en deze laten uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Robocfg is voor veel routers overigens niet meer van toepassing. Alleen de scripts via WinSCP erin zetten en deze laten uitvoeren
Dank voor je toevoeging.... dinsdag ga ik het opnieuw proberen

de nieuwe switch (managed) wordt vandaag thuis bezorgd... dus dan zou het moeten gaan werken

ik laat het hier weten

groet

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Vandaag aan de gang geweest met de handleiding

Helaas is het niet gelukt... ook niet met de nieuwe managed swicth...

Ik zal dus toch een andere nieuwe router moeten.

Als er aanbevelingen zijn voor een type, dan hou ik me eenbeveloen... die ind e handleiding zijn niet meer leverbaar

groetjes

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
r.obbink schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:43:
Vandaag aan de gang geweest met de handleiding

Helaas is het niet gelukt... ook niet met de nieuwe managed swicth...

Ik zal dus toch een andere nieuwe router moeten.

Als er aanbevelingen zijn voor een type, dan hou ik me eenbeveloen... die ind e handleiding zijn niet meer leverbaar

groetjes

René
Tsja....
Jij hebt vlgs mij de verkeerde handleiding. Degene die in de nieuwste versie staan zijn bijna allemaal nog leverbaar. Zie de link in deze post: https://gathering.tweaker...message/70664514#70664514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Simple mind schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Tsja....
Jij hebt vlgs mij de verkeerde handleiding. Degene die in de nieuwste versie staan zijn bijna allemaal nog leverbaar. Zie de link in deze post: https://gathering.tweaker...message/70664514#70664514
Hoi SImple mind

Nee ik had de laatst bijgewerkte versie.

Maar ik heb zoiets van als ik dan toch een nieuwe router moet dan wil ik graag eentje die bekabeld 2,5 Gb ondersteund en die stonden niet in die lijst, ik heb het verkeerd uitgelegd ;)

Mijn vraag is dus wat is een goede, liefst beetje betaalbare, optie dan.
Wifi & 2Gbp bedraad.

dank voor je feedback!

groet

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Hoi SImple mind

Nee ik had de laatst bijgewerkte versie.

Maar ik heb zoiets van als ik dan toch een nieuwe router moet dan wil ik graag eentje die bekabeld 2,5 Gb ondersteund en die stonden niet in die lijst, ik heb het verkeerd uitgelegd ;)

Mijn vraag is dus wat is een goede, liefst beetje betaalbare, optie dan.
Wifi & 2Gbp bedraad.

dank voor je feedback!

groet

Rene
Voor deze eisen begint het pas met de XT12 van Asus. Ik gebruik zelf een TUF-AX5400(alleen 1Gbit poorten), wat perfect werkt.
Houd er ook rekening mee dat 2,5Gbit eigenlijk pas echt zin heeft als je glas hebt op basis van XGSPON. Indien je AON hebt heeft 2,5GBit de komende jaren totaal geen nut

[ Voor 249% gewijzigd door mad-dog op 09-10-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Voor deze eisen begint het pas met de XT12 van Asus. Ik gebruik zelf een TUF-AX5400(alleen 1Gbit poorten), wat perfect werkt.
Houd er ook rekening mee dat 2,5Gbit eigenlijk pas echt zin heeft als je glas hebt op basis van XGSPON. Indien je AON hebt heeft 2,5GBit de komende jaren totaal geen nut
ok! Dank je wel

en IPTV (de kastjes van KPN) werken bij jou dus wel?

groetjes

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:18:
[...]

ok! Dank je wel

en IPTV (de kastjes van KPN) werken bij jou dus wel?

groetjes

René
Prima. Heb 3x TV+ en 1x een VIP5202 in gebruik. Werkt zonder enig probleem. 1 TV+ rechtstreeks op de TUF aangesloten. De overige 2x TV+ en VIP5202 aangesloten op een TP-Link SG108E switch welke is doorgelust vanuit een Asus XD6S node

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Prima. Heb 3x TV+ en 1x een VIP5202 in gebruik. Werkt zonder enig probleem. 1 TV+ rechtstreeks op de TUF aangesloten. De overige 2x TV+ en VIP5202 aangesloten op een TP-Link SG108E switch welke is doorgelust vanuit een Asus XD6S node
Voor de helderheid...

Dit is de router die jij hebt?

Asus router AX 5400 (link)

Want dan ga ik deze laten komen.

EDIT: Vanmorgen toch nog eigenwijs geweest en de AX-86-u firmware in de RT AC-86U geprakt...
Alles werkt, internet verbinding is prima... alleen de beide IPTV kastjes blijven haperend beeld geven..
IMGP V1, 2 of 3 geprobeerd maar dat helpt niet... IPTV kastje rechtstreeks in de router geprikt maar ook dan blijft beeld na een paar seconden hangen... ik heb het gevoel er bijna te zijn maar ben toch bang dat ik nieuwe router moet helaas.

groetjes

Rene

[ Voor 24% gewijzigd door r.obbink op 10-10-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 06:05:
[...]

Voor de helderheid...

Dit is de router die jij hebt?

Asus router AX 5400 (link)

Want dan ga ik deze laten komen.

EDIT: Vanmorgen toch nog eigenwijs geweest en de AX-86-u firmware in de RT AC-86U geprakt...
Alles werkt, internet verbinding is prima... alleen de beide IPTV kastjes blijven haperend beeld geven..
IMGP V1, 2 of 3 geprobeerd maar dat helpt niet... IPTV kastje rechtstreeks in de router geprikt maar ook dan blijft beeld na een paar seconden hangen... ik heb het gevoel er bijna te zijn maar ben toch bang dat ik nieuwe router moet helaas.

groetjes

Rene
Nee, ik heb de TUF-AX5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Nee, ik heb de TUF-AX5400.
ok duidelijk, alleen is die niet meer leverbaar.... de AX 6000 is dat de opvolger? Want dan moet het die maar worden

groetjes

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

ok duidelijk, alleen is die niet meer leverbaar.... de AX 6000 is dat de opvolger? Want dan moet het die maar worden

groetjes

Rene
Deze heeft vziw echter geen support voor Merlin. Dus wil je echt 2,5Gbit ben je op z'n goedkoopst uit met de XT12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Deze heeft vziw echter geen support voor Merlin. Dus wil je echt 2,5Gbit ben je op z'n goedkoopst uit met de XT12
Neuh, ik heb de 2.5 Gb eis losgelaten n.a.v. jouw verhaal :*) .... dus dat is niet nodig... 1Gb is meer dan genoeg.

Dus moet op zoek naar alternatief voor de door jou genoemde TUF 5400.... opvolger (de 6000) wordt dus niet ondersteund door Merlin...

Thanks voor de feedback... ik ga nog wel even het lijstje af van de genoemde routers in de (nieuwste) handleiding.

groetjes

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Neuh, ik heb de 2.5 Gb eis losgelaten n.a.v. jouw verhaal :*) .... dus dat is niet nodig... 1Gb is meer dan genoeg.

Dus moet op zoek naar alternatief voor de door jou genoemde TUF 5400.... opvolger (de 6000) wordt dus niet ondersteund door Merlin...

Thanks voor de feedback... ik ga nog wel even het lijstje af van de genoemde routers in de (nieuwste) handleiding.

groetjes

René
Je zou evt voor de XT8 kunnen gaan, deze heeft ondersteuning voor Merlin en zelfs 2,5Gbit WAN(wel alleen 1GBit LAN)

Is ook nog eens klein van formaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:55
mad-dog schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

De ASUS GT-AX6000 heeft wel Merlin support. Staat tussen de modellen op de homepage.

Er zijn nog een paar modellen die door Merlin ondersteunen, maar worden bijgehouden door GNUton. Heeft ook een Github.

[ Voor 27% gewijzigd door Glassertje op 10-10-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.obbink
Glassertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

De ASUS GT-AX6000 heeft wel Merlin support. Staat tussen de modellen op de homepage.
Je hebt gelijk!!! Dank je wel.

besteld, wordt morgen bezorgd... nog in een redelijke aanbieding ook, 151 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
r.obbink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Je hebt gelijk!!! Dank je wel.

besteld, wordt morgen bezorgd... nog in een redelijke aanbieding ook, 151 €
alvast veel plezier met je nieuwe aankoop. Scherpe prijs. Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Glassertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

alvast veel plezier met je nieuwe aankoop. Scherpe prijs. Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?
Nou, nog even gewacht want er zijn 2 types.... en nu twijfel ik

ASUS ROG Rapture GT-AX6000 - Draadloze router

En de

ASUS TUF Gaming AX6000

Behoorlijk prijsverschil........ dus zeg het maar 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Dat idee had ik al, was wel heel goedkoop.

De bovenste is die je moet hebben. Maar je kan ook een ander model nemen uit het Merlin lijstje hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Glassertje op 10-10-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.obbink
Glassertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:40:

De bovenste is die je moet hebben.
HAHA dat dacht ik al....ff wat meer centen... eerst even overleggen met de directrice ;)

Dank voor je snelle antwoord!

EDIT: Nog niet overlegd met de directrice. Wat mij intrigeert is dat ik mijn AC 86U dus wel gewoon op internet krijg...met de handleiding en dat de IPTV kastjes ook werken, ok een seconde of 5 en dan loopt TV vast.... blijf het vreemd vinden dat mijn type Asus router als enige uit de serie er blijkbaar niet mee overweg kan.... het zou toch een instelling moeten zijn die neit goed is...dat heef tme vannacht bezig gehouden toen ik wakker lag/was..... De managed switch bracht geen soelaas, en rechtstreeks inprikken van één kastje op de Router hielp ook niet. Dit soort dingen blijven me bezig houden.

[ Voor 33% gewijzigd door r.obbink op 11-10-2023 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Glassertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:40:

De bovenste is die je moet hebben. Maar je kan ook een ander model nemen uit het Merlin lijstje hoor.
Net met de directrice overlegd.... en de door jou genoemde router besteld.

Ik hoop echt dat IPTV gaat werken.... vraagje: ik heb die managed switch gekocht... moet en hoe stel ik die in? Of is dat niet nodig

groetjes

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:03:
[...]

Net met de directrice overlegd.... en de door jou genoemde router besteld.

Ik hoop echt dat IPTV gaat werken.... vraagje: ik heb die managed switch gekocht... moet en hoe stel ik die in? Of is dat niet nodig

groetjes

René
Aansluiten en het werkt. Het managing gedeelte is voor zaken als extra vlans aanmaken en snelheid per poort regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Aansluiten en het werkt. Het managing gedeelte is voor zaken als extra vlans aanmaken en snelheid per poort regelen
Ok Thanks Maddog..

Ik hoop zo dat morgen dat IPTV gaat werken.....router wordt morgen geleverd oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simple mind
De RT-AC86U heeft geen IGMP snooping daarom werkt IPTV niet op dit model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Hartelijke dank aan allen die hebben meegewerkt aan de scripts! Ik heb er ook gebruik van kunnen maken op mijn GT-AX6000 ondanks dat ik geen glasvezel heb bij KPN. Bij TriNed werkt het tot dus ver ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Vanavond de nieuwe router JIPPIE!!!!!!

Installeren volgens de AX instructie en dat ging prima....

alleen.............. IPTV...........geen soelaas, weer hangend beeld na 5 seconden.....ik weet het nu niet meer....

de handleiding echt exact gevolgd

wie weet raad :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
r.obbink schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:20:
Vanavond de nieuwe router JIPPIE!!!!!!

Installeren volgens de AX instructie en dat ging prima....

alleen.............. IPTV...........geen soelaas, weer hangend beeld na 5 seconden.....ik weet het nu niet meer....

de handleiding echt exact gevolgd

wie weet raad :-(
Heb je alles afgekoppeld en alleen STB aangesloten? Je mag evt serienummer tv ontvanger sturen, dan kan ik wellicht iets zien in systemen kpn

Even voor de zekerheid, je hebt via WinSCP die config files naar de betreffende mappen geupload en de rechten aangepast per map?

[ Voor 68% gewijzigd door mad-dog op 12-10-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
mad-dog schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:44:
[...]

Heb je alles afgekoppeld en alleen STB aangesloten? Je mag evt serienummer tv ontvanger sturen, dan kan ik wellicht iets zien in systemen kpn

Even voor de zekerheid, je hebt via WinSCP die config files naar de betreffende mappen geupload en de rechten aangepast per map?
Hoi Maddog

Ja, kastje KPN rechtstreeks in de nieuwe router

WinSCP de scripts en config files geupload en de rechten aangepast zoals beschreven

serienummer IPTV kastje: zie bijlage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WquCfjJq_dSkk6MKMNC4stIKa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E2j4I9IMG5qDEMbLTBGqa49G.jpg?f=fotoalbum_large

hoop dat je me kunt helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:25
Al eens geprobeerd met de Odido instellingen?
https://community.odido.n...ten-op-asus-rt-68u-315812

Weet niet of er wezenlijke verschillen zijn maar anders het proberen waard

[ Voor 192% gewijzigd door Von Henkel op 12-10-2023 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Von Henkel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:37:
Al eens geprobeerd met de Odido instellingen?
https://community.odido.n...ten-op-asus-rt-68u-315812

Weet niet of er wezenlijke verschillen zijn maar anders het proberen waard
Compleet andere VLANs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
-

[ Voor 99% gewijzigd door mad-dog op 12-10-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Vlan heb ik op 6 gezet, zoals in de handleiding... dat is toch correct volgens de handleiding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.obbink
YES!!!! HET WERKT!!!!!!!!!

Dankzij Maddog werkt mijn IPTV op beide kastjes....

de Experiabox er tussen uit en de snelheid van internet is ook een stuk hoger....

ik ben helemaal blij en ga met een goed gevoel het weekend in

Dank Maddog!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Simple mind schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Deze opmerking klopt niet. Zowel in de handleiding als in dit forum lees je dat de AC86u wel werkt met IPTV. Ik heb het inmiddels 1,5 jaar werkend.
tdn135 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Vandaag is het mij gelukt op basis van de handleiding en AX86u scripts van @leroy98ecker om de AC86u inclusief IPTV (VIP5202) werkend te krijgen.

Het vermoeden van Leroy was juist dat de AX86u dezelfde config deelt met de AC86u. Vandaag heeft KPN bij mij de NTU geüpgrade voor 1000mbits (XGS-PON). Ik vond dat een mooi moment om mijn AC86u te testen met de nieuwe scripts. De Box 12 is niet meer aangesloten.
cc: @JPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.obbink
tdn135 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

Deze opmerking klopt niet. Zowel in de handleiding als in dit forum lees je dat de AC86u wel werkt met IPTV. Ik heb het inmiddels 1,5 jaar werkend.

[...]
Dat is mooi....ik ben er 2 weken zoet mee geweest maar ik kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de scripts van de AX zoals jij noemde.

Mooi dat het bij jou wel werkt....

Ik ben erg blij met de nieuwe AX-6000, werkt uitstekend en hele hoge snelheid. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
ADDG schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 03:23:
Hartelijke dank aan allen die hebben meegewerkt aan de scripts! Ik heb er ook gebruik van kunnen maken op mijn GT-AX6000 ondanks dat ik geen glasvezel heb bij KPN. Bij TriNed werkt het tot dus ver ook perfect.
Helaas toch iets te vroeg gejuicht, ik denk dat er toch een onderdeel bij TriNed net iets anders werkt dan bij KPN want mijn tv beeld loopt helaas vast na zo'n 4 minuten maar ja viel te proberen. Even goed wel erg mooi die scripts dat bij het KPN wel werkt _/-\o_ helaas hier nog geen KPN beschikbaar maar wie weet ooit in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
ADDG schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Helaas toch iets te vroeg gejuicht, ik denk dat er toch een onderdeel bij TriNed net iets anders werkt dan bij KPN want mijn tv beeld loopt helaas vast na zo'n 4 minuten maar ja viel te proberen. Even goed wel erg mooi die scripts dat bij het KPN wel werkt _/-\o_ helaas hier nog geen KPN beschikbaar maar wie weet ooit in de toekomst.
Hier staan alle gegevens die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Glassertje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Hier staan alle gegevens die je nodig hebt.
Klopt daar ben ik bekend mee en de vlan's zijn ook hetzelfde als bij KPN. Het internet werkt ook perfect alleen de tv werkt dus zo'n 4 tot 5 minuten daarna blijft het beeld stil staan totdat ik van kanaal verander en dan loopt ie weer 4 tot 5 minuten. Ik heb het geprobeerd met dit KPN script omdat ik op mijn AX6000 router als ik de VLAN instel de Enable multicast routing geblokkeerd wordt vanwege hardware limitations en die instellingen zou ik ook nodig hebben voor TriNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbor1234
@r.obbink misschien vloeken in de kerk hoor maar je kan ook de KPN App installeren en dan gewoon streamen naar een chromecast. Bediening is dan natuurlijk totaal anders maar ik denk dat je beeld-technisch er niet op achteruit gaat, en dan geen gedoe met multicast, etc..., je kan gewoon toe met standaard router sw.
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
pbor1234 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:16:
@r.obbink misschien vloeken in de kerk hoor maar je kan ook de KPN App installeren en dan gewoon streamen naar een chromecast. Bediening is dan natuurlijk totaal anders maar ik denk dat je beeld-technisch er niet op achteruit gaat, en dan geen gedoe met multicast, etc..., je kan gewoon toe met standaard router sw.
Paul
6Mbit ipv 14Mbit? Maak je een grap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

allure

Titaan fase 2/3

Als ik kijk naar de bandbreedte van de TV haal ik maar 7 Mbit, welke kanalen komen er er op 14Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
allure schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:23:
Als ik kijk naar de bandbreedte van de TV haal ik maar 7 Mbit, welke kanalen komen er er op 14Mbit?
Alle gangbare Nederlandse kanalen. Bij TV+ zijn het de kanalen 1-10. Bij het ITV platform de glaskanalen vanaf 661.
Indien je TV+ hebt en 6Mbit meet zit je waarschijnlijk op Unicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb het gelijk even getest en inderdaad, vanaf 661 gaat het richting 14Mbit.
Ook best raar dat de HD-kanalen helemaal op 661 beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
allure schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:34:
Ik heb het gelijk even getest en inderdaad, vanaf 661 gaat het richting 14Mbit.
Ook best raar dat de HD-kanalen helemaal op 661 beginnen...
1-10 op iTV is ook gewoon HD, maar met lagere bitrate. 66x is alleen beschikbaar voor klanten op glasvezel. Met TV+ is dit rechtgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi Wan Kinobi

Obi Wan Kinobi

r.obbink schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:29:
YES!!!! HET WERKT!!!!!!!!!

Dankzij Maddog werkt mijn IPTV op beide kastjes....

de Experiabox er tussen uit en de snelheid van internet is ook een stuk hoger....

ik ben helemaal blij en ga met een goed gevoel het weekend in

Dank Maddog!!!!!!!
hardstikke mooi man, wat heeft hij dan bij jouw gedaan om het te laten werken ?

ik heb nog regelmatig complete drops in mijn iptv, en hij kon mij ook niet verder helpen.

voor mij blijft het meest vreemde, dat het crashen van iptv meestal vanaf een uurtje of 15:00 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Obi Wan Kinobi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

ik heb nog regelmatig complete drops in mijn iptv, en hij kon mij ook niet verder helpen.

voor mij blijft het meest vreemde, dat het crashen van iptv meestal vanaf een uurtje of 15:00 begint.
Dit was puur het gebruik van het verkeerde script(ac router script op ax router)

Daarnaast was er überhaupt geen verkeer op VLAN4 zichtbaar

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 16-10-2023 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbor1234
mad-dog schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Alle gangbare Nederlandse kanalen. Bij TV+ zijn het de kanalen 1-10. Bij het ITV platform de glaskanalen vanaf 661.
Indien je TV+ hebt en 6Mbit meet zit je waarschijnlijk op Unicast.
Ik ook even gemeten (we hebben iTV):
- Chromecast KPN App: 8Mbps
- iTV Ch1: 7.44Mbps
- iTV Ch661: 11.67Mbps maar ook uitschieters tot 14Mbps

En dit is trouwens met een RT-AX88U Pro (met stock sw) als AP achter de ExperiaBox waarbij de iTV op een AiMesh zit (kortom 3 hops). Niet ideaal en beeld blijft elke keer even hangen bij terugkijken maar goed voor ons geen reden om aan te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.obbink
Obi Wan Kinobi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

Als gezegd door maddog...

het script wat je in de router laadt is dus MEGA belangrijk..... in eerste instantie had ik een script speciaal voor de AX6000 maar dat werkte niet.... het script voor de AX11000 werkte wél....gelukkig heeft maddog me daarmee geholpen, erg dankbaar voor.... we zijn nu een paar dagen verder en alles werkt tot volle tevredenheid. _/-\o_

de 'oude' AC 86U probeer ik nu als AImesh node te installeren achter de AX6000 maar dat wil niet.. na de AC86 in aimesh node te hebben gereset en de AX6000 te laten zoeken (ze staan naat elkaar nu) vind de 6000 het knooppunt niet... maar daar heb ik een apart topic over aangemaakt.... hoop dat het vandaag lukt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 11:34
Even wat vragen tussendoor, ik zit namelijk nu nog bij ziggo.
binnenkort ga ik over op kpn en heb eerst Internet ONLY maar zou wss wel tv+ bij hebben. en wil absoluut niet de box gebruiken van kpn
ik heb nu als hoofd router de ASUS GT-AXE16000, deze kan wel in merlin? zodat ik later alsnog tv kan toevoegen? daarnaast heb ik nog een ASUS GT-AX11000 in AP modus staan in het hok, moet ik hier ook straks merlin voor opzetten? (in hok staat ook een tv voor als ze met groepje gaan zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Soppyscroll schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:19:
Even wat vragen tussendoor, ik zit namelijk nu nog bij ziggo.
binnenkort ga ik over op kpn en heb eerst Internet ONLY maar zou wss wel tv+ bij hebben. en wil absoluut niet de box gebruiken van kpn
ik heb nu als hoofd router de ASUS GT-AXE16000, deze kan wel in merlin? zodat ik later alsnog tv kan toevoegen? daarnaast heb ik nog een ASUS GT-AX11000 in AP modus staan in het hok, moet ik hier ook straks merlin voor opzetten? (in hok staat ook een tv voor als ze met groepje gaan zitten.)
Nee, alleen de hoofdrouter is nodig :)

Merlin is beschikbaar voor de 16000. Ook voor de 11000 overigens, maar dat zet verder geen zoden aan de dijk als ie in AP mode staat in AiMesh

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 18-10-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segondvb
Gisteren XGS-pon Genexis van KPN binnen gekregen. Volgens handleiding Tweakers V5.6 25 feb 2023 Asus router GT-AXE16000 geïnstalleerd. Scripts van de Asus GT- AXE11000 gebruikt omdat er voor de AXE16000 nog geen scripts beschikbaar waren. Experia box V12 er tussenuit gehaald. Glasvezel abo 1 Gbps gaat als een speer op de Asus GT-AXE16000. 3 Netgear switches op 3 etages werken goed en de 3 TV's ook 100% werkend. Ook Pihole goed werkend na aanvulling instellingen jffs script op pag 44 van de handleiding (Pihole of AdGuard Home).

Perfecte handleiding, top!

Hartelijk dank.

Groeten uit Vredenburg Arnhem.

Carl

[ Voor 10% gewijzigd door segondvb op 22-10-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segondvb
Oh ja, ook 2 Yealinks W56H VOIP telefoons op W70B basisstation werkend direct op de router aangesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door segondvb op 22-10-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
segondvb schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:07:
Gisteren XGS-pon Genexis van KPN binnen gekregen. Volgens handleiding Tweakers V5.6 25 feb 2023 Asus router GT-AXE16000 geïnstalleerd. Scripts van de Asus GT- AXE11000 gebruikt omdat er voor de AXE16000 nog geen scripts beschikbaar waren. Experia box V12 er tussenuit gehaald. Glasvezel abo 1 Gbps gaat als een speer op de Asus GT-AXE16000. 3 Netgear switches op 3 etages werken goed en de 3 TV's ook 100% werkend. Ook Pihole goed werkend na aanvulling instellingen jffs script op pag 44 van de handleiding (Pihole of AdGuard Home).
FYI: Ik heb met een Netgear GS108Ev3 met de laatste firmware en de juiste instellingen een minder vloeiende IPTV ervaring. Af en toe staat het beeld heel even stil en het doorspoelen werkt minder goed. Ook als mijn XBOX bijna op volle snelheid download (ongeveer 800MBits), dan werkt TV niet of blijft het continu stilstaan.
Die Netgear GS108Ev3 heeft gewoon een iets te beperkte CPU. Het zou goed kunnen dat jij daar ook last van hebt als je die switch hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
In mijn netwerk gebruik ik meerdere superwifi 2 accesspoints en een Asus AC86u (met wifi uitgeschakeld). Ik heb weleens last dat mijn mobiele apparaten (iOS/Android) vooral bij het wisselen van etage geen goed IP adres krijgen. Het ip adres is in de range 169.254.x.x, terwijl het 192.168.x.x had moeten zijn. Ik denk dat het samenhangt met de aanpassingen uit dit topic.

In de logging van de Asus zie ik het volgende terugkomen. In de superwifi2 zie ik niets langskomen, maar die heeft geen eigen DHCP server. Heeft iemand iets soortgelijks en enig idee wat er fout gaat?

Dit is een geanonimiseerde log.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
08:59:20 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPDISCOVER(br0) 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:20 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.166 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:28 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPDISCOVER(br0) 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:28 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.166 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:36 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPDISCOVER(br0) 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:36 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.166 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:45 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPDISCOVER(br0) 20:37:xx:xx:xx:xx 
08:59:45 dnsmasq-dhcp[11799]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.166 20:37:xx:xx:xx:xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mocht iemand interesse hebben in een volledig geconfigde TUF-AX5400, zie vraag & aanbod :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaterpoloMike
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-07 14:01
Heel dankbaar voor de duidelijke handleiding. Had mijn nieuwe GT-AXE11000 echt binnen een half uurtje werkend inclusief IPTV.
Veel dank!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

Prosperot

Today is a gift...

Werkt het script van de AX88 ook op de AX88 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:06
GT-AX6000 is nu ook werkend voor IPTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik draai alweer 5+ jaar met een ASUS RT-AC68U op KPN glasvezel maar Black Friday deals en kan je aardig wat besparen door over te stappen naar andere glasvezel aanbieders. Maar hoe eenvoudig is het om te switchen en deze constructie zonder modem van de provider te behouden met bijvoorbeeld Odido, Budget, Online, Youfone, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbrink
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:22
royduin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:54:
Ik draai alweer 5+ jaar met een ASUS RT-AC68U op KPN glasvezel maar Black Friday deals en kan je aardig wat besparen door over te stappen naar andere glasvezel aanbieders. Maar hoe eenvoudig is het om te switchen en deze constructie zonder modem van de provider te behouden met bijvoorbeeld Odido, Budget, Online, Youfone, etc?
Youfone zit op het netwerk van KPN. De scripts werken hetzelfde voor Youfone als voor KPN. Odido hoef je alleen bij LAN instellingen onder het tabblad IPTV, ISP profiel op handmatig zetten en dan vlan 300 voor internet. Budget en Online heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
sbrink schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:47:
[...]

Youfone zit op het netwerk van KPN. De scripts werken hetzelfde voor Youfone als voor KPN. Odido hoef je alleen bij LAN instellingen onder het tabblad IPTV, ISP profiel op handmatig zetten en dan vlan 300 voor internet. Budget en Online heb ik geen ervaring mee.
Budget en Online is ook KPN zo te lezen dan is switchen zo geregeld *O* ik ga even dealtjes vergelijken <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

sbrink schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:47:
[...]

Is het echt zo simpel ja? Dus als ik naar Youfone overstap hoe ik niets te veranderen en kan ik gewoon mijn asusrouter blijven gebruiken zoals nu?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbrink
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:22
Cyberpope schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:45:
[...]

Is het echt zo simpel ja? Dus als ik naar Youfone overstap hoef ik niets te veranderen en kan ik gewoon mijn asusrouter blijven gebruiken zoals nu?
Dat is de theorie. Ik ben zelf niet overgestapt van KPN naar Youfone, of andersom. Dus zeker weten doe ik het niet. Maar als jij overstapt dan horen wij graag of het inderdaad zo simpelt is.

• Hollister78
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:19
Hallo!

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn Asus router het wifi paswoord niet meer herkend waardoor alle met wifi verbonden apparaten geen internet meer hebben. Bekabeld is er nog wel verbinding, echter kom ik niet meer in de router. Opnieuw router opstarten lost het probleem op, maar handig is het niet.

In het kort een overzicht van mijn netwerk. Internet provider is KPN (glasvezel). Hoofdrouter is een Asus RT-AX86U, hierop draait Asuswrt-Merlin (meest recente versie; 3004.388.4) en ik heb het stappenplan gevolgd voor iptv van KPN. Dank daarvoor, werkt perfect! Het KPN modem zit dus keurig in de doos, alwaar hij het beste tot zijn recht komt ;)

Als AiMesh node is een RT-AX53U bekabeld aangesloten, hierop draait meest recente Asus firmware. Op de hoofdrouter zijn voorzover ik weet geen bijzondere instellingen toegepast. Er is verder nog een hdd aangesloten als netwerk schijf met AIDisk. Enige hulp is gewenst, want met thuis werkende mensen is een stabiel wifi noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
sbrink schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:37:
[...]

Dat is de theorie. Ik ben zelf niet overgestapt van KPN naar Youfone, of andersom. Dus zeker weten doe ik het niet. Maar als jij overstapt dan horen wij graag of het inderdaad zo simpelt is.
Zojuist overgestapt, ik zal mijn bevindingen delen zodra de datum gepasseerd is van de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En ik ga overstappen neer budget-nogiets ook KPN netwerk, dus kan het daarna ook laten weten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Cyberpope schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 07:44:
En ik ga overstappen neer budget-nogiets ook KPN netwerk, dus kan het daarna ook laten weten.
Dat heb ik een paar maanden geleden gedaan, merk je niks van. Ik had voor de zekerheid het modem van budget even gebruikt, maar denk dat dat niet nodig is.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Let op:
Vernieuwde handleiding te vinden in: leroy98ecker in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"