Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:47
quote:
Basho schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Op welke poort is je TV aangesloten en heb je de ITV ook al eens stroomloos gemaakt voor een minuutje?
//

- Is de TV ontvanger/ITV al eens stroomloos gemaakt voor een minuut?
- Op welke poort sluit je de TV aan op je router?
- Ondersteunt je switch wel IGMP Snooping?

We hebben je log nodig vanaf een clean start: eerst even leeggooien, en dan herstarten. Die uitkomsten hier plaatsen :D
Het is al gelukt! "Enable JFFS custom scripts and configs" stond op 1 of andere manier op: "NO". Dit aangepast naar "YES" en draait nu als een zonnetje!! Thanks voor deze handleiding! _/-\o_ _/-\o_

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-09 17:55
quote:
harmpie21 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Het is al gelukt! "Enable JFFS custom scripts and configs" stond op 1 of andere manier op: "NO". Dit aangepast naar "YES" en draait nu als een zonnetje!! Thanks voor deze handleiding! _/-\o_ _/-\o_
Joepie :D

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Welke diensten doen het eigenlijk niet bij bridged TV ten opzichte van routed TV?

Iedereen heeft het over "meer TV" maar waar hebben we het dan precies over?

Netflix? Opnemen? TV pauzeren? Terugspoelen? Films huren?

Kan iemand mij vertellen wat ik kwijtraak bij bridged TV?

Bovenstaande dingen doe ik allemaal, hoewel ik Netflix los heb, daar heb ik geen KPN voor nodig (doe ik met Chromecast).

Oftewel: kan ik bij bridged TV nog opnemen, pauzeren en films huren? En bijv. kinderseries behorende bij het Kids pakket kijken? (Nijntje is belangrijk hier :+ ).

De bridged opzet lijkt mij een stuk eenvoudiger en minder storingsgevoelig dan zelf een routed oplossing te maken met een igmp proxy etc, maar ik ben dus benieuwd of ik dan dingen kwijtraak die we vaak gebruiken.

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

@Lethalis 'meer tv' is de naam van het knopje in de tv-ontvanger die je kwijt raakt.
En hier zit inderdaad alles onder wat internet nodig heeft - dus Netflix, YouTube, etc.
De standaard tv dienst incl opnemen/pauzeren/gids doet het wel gewoon.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Basho
quote:
Lethalis schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:46:
Welke diensten doen het eigenlijk niet bij bridged TV ten opzichte van routed TV?

Iedereen heeft het over "meer TV" maar waar hebben we het dan precies over?

Netflix? Opnemen? TV pauzeren? Terugspoelen? Films huren?

Kan iemand mij vertellen wat ik kwijtraak bij bridged TV?

Bovenstaande dingen doe ik allemaal, hoewel ik Netflix los heb, daar heb ik geen KPN voor nodig (doe ik met Chromecast).

Oftewel: kan ik bij bridged TV nog opnemen, pauzeren en films huren? En bijv. kinderseries behorende bij het Kids pakket kijken? (Nijntje is belangrijk hier :+ ).

De bridged opzet lijkt mij een stuk eenvoudiger en minder storingsgevoelig dan zelf een routed oplossing te maken met een igmp proxy etc, maar ik ben dus benieuwd of ik dan dingen kwijtraak die we vaak gebruiken.
Ja en nee: bridged configuraties zijn erg eenvoudig op te zetten. Je zet een vinkje, sluit het e.e.a. wat anders aan en het werkt. Routed/tagged configuraties zijn storingsgevoeliger omdat het eenmaal meer 'technische' kennis vereist: een deel van je configuratie gaat via code en dus niet via een simpele interface.
Desondanks heb ik hier nog weinig last gehad van echte storingen. Wel dat de TV eens haperde: dit is opgelost door 2 kabeltjes om te wisselen op de ASUS router.

@NiGeLaToR @duronbug Wat ik overigens mij ook heb afgevraagd, is waarom de Meer TV optie niet beschikbaar is, aparte VLAN misschien? Zal eens een keer kijken.

Basho wijzigde deze reactie 17-07-2017 00:49 (4%)

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• Lethalis
  • Niet online
quote:
Basho schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:48:
[...]
Ja en nee: bridged configuraties zijn erg eenvoudig op te zetten. Je zet een vinkje, sluit het e.e.a. wat anders aan en het werkt. Routed/tagged configuraties zijn storingsgevoeliger omdat het eenmaal meer 'technische' kennis vereist: een deel van je configuratie gaat via code en dus niet via een simpele interface.
Desondanks heb ik hier nog weinig last gehad van echte storingen. Wel dat de TV eens haperde: dit is opgelost door 2 kabeltjes om te wisselen op de ASUS router.
Een ander voordeel is dat het niet meer via de router gaat.

Ik heb thuis nu de Experiabox (V8) weg gehaald en voor de bridged oplossing gekozen. Werkt als een trein. IPTV lijkt zelfs "sneller". Zappen door de kanalen, opstarten van de ontvanger, etc.

Nu heb ik al langer het idee dat mijn Experiabox gaar is, maar goed.

Ik mis verder niets qua functionaliteit tot nu toe :)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• Basho
quote:
Lethalis schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Een ander voordeel is dat het niet meer via de router gaat.

Ik heb thuis nu de Experiabox (V8) weg gehaald en voor de bridged oplossing gekozen. Werkt als een trein. IPTV lijkt zelfs "sneller". Zappen door de kanalen, opstarten van de ontvanger, etc.

Nu heb ik al langer het idee dat mijn Experiabox gaar is, maar goed.

Ik mis verder niets qua functionaliteit tot nu toe :)
Als je de Experiabox V8 in bridged hebt staan, gaat de verbinding toch via de Experiabox door naar de ASUS router? Via deze oplossing haal je de Experiabox 'weg'.

Vraagje: wat voor pakket heb je, en wat voor snelheid haal je op Speedtest?

• Lethalis
  • Niet online
quote:
Basho schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:14:
[...]

Als je de Experiabox V8 in bridged hebt staan, gaat de verbinding toch via de Experiabox door naar de ASUS router? Via deze oplossing haal je de Experiabox 'weg'.

Vraagje: wat voor pakket heb je, en wat voor snelheid haal je op Speedtest?
Ik heb de box er helemaal tussenuit gehaald. Er staat alleen een managed switch die de vlan's afsplitst. De TV ontvanger praat nu direct met het iptv netwerk.

Daarnaast heb ik PfSense met pppoe verbonden op het andere vlan (wat je ook zou kunnen met een ASUS router).

Op papier heb ik 100 down en 10 up, maar ik haal 115 down en 35 up gemiddeld. Dit was ook al zo toen de Experiabox er nog tussen zat op de standaard KPN manier.

Maar ik had dus het probleem dat als ik op TV bijvoorbeeld Nijntje keek (on demand) en in de tussentijd iets ging downloaden op een PC of via wireless, dat Nijntje ermee kapte.

Nu de Experiabox er niet meer tussenzit, blijft het allemaal wel werken.

Wel is het zo dat ik een Experiabox V8 heb. Wellicht had een V9 of V10 het ook opgelost.

Maar ja, ik vind het wel fijn om een extern ip te hebben in PfSense :)

Bijkomend voordeel dat ik verder niks met de Experiabox zelf heb uitgespookt, is dat ik hem zo terug kan hangen als het een keer nodig zou moeten zijn.

PS:
Ik gebruik geen telefonie verder, dus heb hem daarvoor ook niet nodig.

Lethalis wijzigde deze reactie 17-07-2017 13:25 (9%)

quote:
[...]

@NiGeLaToR @duronbug Wat ik overigens mij ook heb afgevraagd, is waarom de Meer TV optie niet beschikbaar is, aparte VLAN misschien? Zal eens een keer kijken.
Als je hem niet routed gebruikt bedoel je?

Meer TV gebruikt generieke internet diensten en dat verkeer gaat gewoon over het internet Vlan. Dus als je Netflix start gebruik je niet het IPtv Vlan, maar die voor internet.

Als je nu geen routed IPtv gebruikt dan heb je de meer TV optie dus niet, omdat je niet verbonden bent met 'internet'.

Was dat je vraag? :+ Want ergens bekruipt me het gevoel dat je dit al weet 8)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• duronbug
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-09 22:59

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
quote:
[...]

Die zou het gewoon moeten doen. Misschien de ontvangers een keer herstarten.
Zitten de ontvangers in het zelfde netwerk/vlan als de rest? Ze hebben internet nodig (naast het IPTV netwerk) voor Meer TV. Na het opstarten kan het soms even duren(enkele minuten) voordat Meer TV beschikbaar komt.

duronbug wijzigde deze reactie 17-07-2017 22:29 (8%)

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-08 14:10
Is het veilig om te upgraden naar de laatste Asuswrt-Merlin 380.67 firmware voor gebruik van iTV van KPN/XS4ALL/Telfort? Hebben jullie dat al getest?

• Basho
quote:
Mark-NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:03:
Is het veilig om te upgraden naar de laatste Asuswrt-Merlin 380.67 firmware voor gebruik van iTV van KPN/XS4ALL/Telfort? Hebben jullie dat al getest?
Ik zou zeggen, doe een poging :9
Kan ik dat direct verwerken in de handleiding haha.

• harmpie21
Zodra ik bij mijn PC ga downloaden / uploaden via FTP. En de tv staat ook aan, dan heb ik erg last van happerend beeld en geluid. Heb een 100/100 Glas.

FTP maakt maar max gebruik van 5MB/s.

Iemand idee om dit op te lossen?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• Mark-NL
quote:
Basho schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:24:
[...]
Ik zou zeggen, doe een poging :9
Kan ik dat direct verwerken in de handleiding haha.
In dat geval wacht ik zeker op de Asuswrt-Merlin 380.67_2 versie. Maar goed, jij hebt deze versie dus nog niet draaien :)

• Basho
quote:
harmpie21 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:16:
Zodra ik bij mijn PC ga downloaden / uploaden via FTP. En de tv staat ook aan, dan heb ik erg last van happerend beeld en geluid. Heb een 100/100 Glas.

FTP maakt maar max gebruik van 5MB/s.

Iemand idee om dit op te lossen?
Hoe zit alles aangesloten?

• harmpie21
quote:
Basho schreef op maandag 24 juli 2017 @ 03:24:
[...]

Hoe zit alles aangesloten?
NTU -> Asus RT-AC68U -> TV. (Dus zonder een switch ertussen.

PC zit wel achter een switch bij de Router.

harmpie21 wijzigde deze reactie 24-07-2017 08:49 (10%)

• Treganz
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-09 22:43
Hey allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouwwoning met glasvezel. Ik heb nog niet eerder glasvezel gehad, dus dit is allemaal best nieuw voor me. KPN wordt de ISP, en ik zou graag de Experiabox uit de loop halen, omdat ik toch al een AC87U heb en we geen vaste telefonie afnemen.

In het huis hebben we op het moment 4 loze leidingen voor data liggen. In elk van deze leidingen wil ik 2x cat6 (harde kern) aanleggen, zodat er aan het uiteinde een mooie wandcontactdoos met 2 aansluitingen geplaatst kan worden. Liefst op elke aansluiting zowel internet als IPTV.

Zou het volgende werken? Als het goed is wel, right?

NTU -> AC87U router -> Netgear Prosafe Gigabit Plus GS116Ev2 switch -> patch panel

Alvast bedankt voor de reacties :)

p.s. handleiding is echt super duidelijk, bedankt hiervoor!

Treganz wijzigde deze reactie 24-07-2017 13:22 (16%)

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 15:56
quote:
Treganz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:45:
(...)Liefst op elke aansluiting zowel internet als IPTV.

NTU -> AC87U router -> Netgear Prosafe Gigabit Plus GS116Ev2 switch -> patch panel
Ja!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basho
quote:
harmpie21 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:49:
[...]

NTU -> Asus RT-AC68U -> TV. (Dus zonder een switch ertussen.

PC zit wel achter een switch bij de Router.
Vreemd... mij komt het probleem niet bekend voor. Als je de TV eens in een andere aansluiting stopt?
quote:
Treganz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:45:
Hey allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouwwoning met glasvezel. Ik heb nog niet eerder glasvezel gehad, dus dit is allemaal best nieuw voor me. KPN wordt de ISP, en ik zou graag de Experiabox uit de loop halen, omdat ik toch al een AC87U heb en we geen vaste telefonie afnemen.

In het huis hebben we op het moment 4 loze leidingen voor data liggen. In elk van deze leidingen wil ik 2x cat6 (harde kern) aanleggen, zodat er aan het uiteinde een mooie wandcontactdoos met 2 aansluitingen geplaatst kan worden. Liefst op elke aansluiting zowel internet als IPTV.

Alvast bedankt voor de reacties :)

p.s. handleiding is echt super duidelijk, bedankt hiervoor!
Dank voor het compliment. Zag dat @RobinF je vraag al had beantwoord :P

Basho wijzigde deze reactie 24-07-2017 21:27 (62%)

• jhreekers
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-08-2018
Hallo na een tijdje volgen heb ik ook de keuze gemaakt. Had een experia V10 maar die moest
eruit.
Vandaag ook bezig geweest en moet zeggen de handleiding is super duidelijk kan gewoon niet missen. TOP!!!
Werkte in 1 keer. Draai op een RT-N66U.
Op zolder heb ik nog een RT-N66U als accespoint staan en me tv ook op aangesloten ik dit werkt perfect.

Ik heb alleen 1 probleem ik krijg geen poort open op de router iemand tips/ idee ?
Draai met de merlin firmware.

• bartecmeister
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:01
Tweakers die dit mogelijk hebben gemaakt, BEDANKT!

ook hier draait nu de ASUS-RT-AC87U direct op de NTU en de experiabox v10 daarachter voor de telefonie en als internet switch, Wifi(van de Experia) en ITV (via Experia)helaas nog niet bruikbaar word nog aan gewerkt.
Voor het routen van het internet, DHCP op de experia uitschakelen en internet(lan)poort van de ASUS verbinden met een lan poort van de experia.

nogmaals dank voor de vele uren die jullie hier in moeten hebben zitten.

grt een tevreden KPN en ASUS gebruiker. _/-\o_ _/-\o_

• BritzFox
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 29-07-2017
Een vraag; ik heb glas van xs4all, echter geen NTU met een ethernet-aansluiting. Uit de 'NTU' komt bij mij glas, dat gaat een fritzbox in, en vandaaruit via ethernet naar m'n RT-AC68U.

Die heeft bij mij weten geen aansluiting waar je glasvezel op aan kunt sluiten.

De vraag is dus; is er een manier om die fritzbox er tussenuit te krijgen? een glas->ethernet interface?

• Basho
quote:
jhreekers schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:14:
Hallo na een tijdje volgen heb ik ook de keuze gemaakt. Had een experia V10 maar die moest
eruit.
Vandaag ook bezig geweest en moet zeggen de handleiding is super duidelijk kan gewoon niet missen. TOP!!!
Werkte in 1 keer. Draai op een RT-N66U.
Op zolder heb ik nog een RT-N66U als accespoint staan en me tv ook op aangesloten ik dit werkt perfect.

Ik heb alleen 1 probleem ik krijg geen poort open op de router iemand tips/ idee ?
Draai met de merlin firmware.
Kun je eens een screenshot posten van je portforwarding? :)
quote:
BritzFox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:21:
Een vraag; ik heb glas van xs4all, echter geen NTU met een ethernet-aansluiting. Uit de 'NTU' komt bij mij glas, dat gaat een fritzbox in, en vandaaruit via ethernet naar m'n RT-AC68U.

De vraag is dus; is er een manier om die fritzbox er tussenuit te krijgen? een glas->ethernet interface?
De glaskabel gaat rechtstreeks je fritzbox in? Er zit toch een kabeltje tussen de NTU en de fritzbox denk ik?
quote:
bartecmeister schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:10:
Tweakers die dit mogelijk hebben gemaakt, BEDANKT!

ook hier draait nu de ASUS-RT-AC87U direct op de NTU en de experiabox v10 daarachter voor de telefonie en als internet switch, Wifi(van de Experia) en ITV (via Experia)helaas nog niet bruikbaar word nog aan gewerkt.
Voor het routen van het internet, DHCP op de experia uitschakelen en internet(lan)poort van de ASUS verbinden met een lan poort van de experia.

nogmaals dank voor de vele uren die jullie hier in moeten hebben zitten.

grt een tevreden KPN en ASUS gebruiker. _/-\o_ _/-\o_
Geen probleem! :D

+'je voor startpost wordt gewaardeerd _/-\o_

Basho wijzigde deze reactie 29-07-2017 02:37 (57%)

• BritzFox
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 29-07-2017
quote:
Basho schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 02:36:
De glaskabel gaat rechtstreeks je fritzbox in? Er zit toch een kabeltje tussen de NTU en de fritzbox denk ik?
Nee. Het binnenkomende glasvezel gaat recht de fritzbox in zonder dat daar nog iets tussenzit.

Dit is een random pic van internet, maar zo dus:

Het gele 'snoertje' is glasvezel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@BritzFox dan wordt de Fritzbox er tussenuit halen wat lastiger inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:15
Kan wel hoor, door een switch met SFP poort ertussen te zetten of direct een router met SFP poort te gebruiken. Of natuurlijk gewoon een media converter kan ook.

In elk geval de glas interface moet singlemode 1000BASE BX-U zijn (1310TX / 1550RX).

• Mark-NL
quote:
BritzFox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:21:

Ik heb de oplossing van XS4ALL niet gebruikt (fritzbox 5490 met het glaskabeltje), maar met de oplossing (NTU) die KPN standaard levert. Dan komt er dus een ethernetverbinding vanaf de Reggefiber glasverbinding (heb er hier nog wel eentje liggen voor weinig als je interesse hebt).

Je ASUS router gaat daar dus rechtstreeks op en door de handleiding die hier beschikbaar is, kan je deze zo instellen dat het gaat werken met XS4ALL. Gebruik je ook VoIP telefoon van XS4ALL (en/of andere VoIP provider), dan hang je de Fritzbox weer achter de ASUS. Perfect werkende combinatie.

• Basho
quote:
Mark-NL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:49:
[...]

Ik heb de oplossing van XS4ALL niet gebruikt (fritzbox 5490 met het glaskabeltje), maar met de oplossing (NTU) die KPN standaard levert. Dan komt er dus een ethernetverbinding vanaf de Reggefiber glasverbinding (heb er hier nog wel eentje liggen voor weinig als je interesse hebt).

Je ASUS router gaat daar dus rechtstreeks op en door de handleiding die hier beschikbaar is, kan je deze zo instellen dat het gaat werken met XS4ALL. Gebruik je ook VoIP telefoon van XS4ALL (en/of andere VoIP provider), dan hang je de Fritzbox weer achter de ASUS. Perfect werkende combinatie.
Werkt de handleiding 1:1 met XS4All? :P

• Mark-NL
quote:
Basho schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:09[/message]:
[...]

Werkt de handleiding 1:1 met XS4All? :P
Ja de handleiding is 1 op 1 te gebruiken. Op de inlognaam/wachtwoord na, want die had ik uit de fritzbox gehaald. Al denk ik dat je er alles in kan vullen wat je maar wilt.

• DioNZB
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 01-07 11:24
Zou iemand mij willen helpen

Ik heb al 6 maanden de Asus rt AC3200 op de ntu
heb de hele handleiding netjes 1 op 1 gevolgd

En op mijn tv ontvanger bevriest het beeld de hele tijd
"Zender niet beschikbaar"

Robocfg /show:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
admin@RT-AC3200-1910:/tmp/home/root# robocfg show
Switch: enabled
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 14:dd:a9:e8:e9:e5
Port 2:  100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:02:9b:da:5d:a6
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 60:a4:4c:57:8d:df
Port 4: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:4a:77:5a:4c:eb
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
   1: vlan1: 1 2 3 4 5t
   2: vlan2: 0 5
   4: vlan4: 0t 5t
   6: vlan6: 0t 5t
   7: vlan7: 0t 3t 5t
1045: vlan1045: 0 2t 5t 7 8t
1046: vlan1046: 0 1t 7 8t
1047: vlan1047: 0 2t 5t 8t
1099: vlan1099: 2t 4 5t 7t
1100: vlan1100:
1101: vlan1101: 1 3 4t 5t 7t
1102: vlan1102: 0t 2t 5 8u
1103: vlan1103: 1 2t 3t 4t 8u
admin@RT-AC3200-1910:/tmp/home/root#

Log:
Paste hier niet dus heb hem even geupload
https://www.scribd.com/document/355376344/LOG-ASUS

In mijn log zie ik dit opvallen:
igmpproxy[873]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.

DioNZB wijzigde deze reactie 02-08-2017 20:38 (75%)
Reden: Robocfg

• jhreekers
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-08-2018
quote:
Basho schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 02:36:
[...]

Kun je eens een screenshot posten van je portforwarding? :)
Beetje late reactie maar was door ziekte verhinderd. Inmiddels draait de boel wel.
Me nas had de gateway nog verkeerd staan waardoor ik hem intern wel zag maar van buitenaf kwam ik er niet in. inmiddels draai ik al een week zonder problemen.

• Basho
quote:
DioNZB schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:42:
Zou iemand mij willen helpen

Ik heb al 6 maanden de Asus rt AC3200 op de ntu
heb de hele handleiding netjes 1 op 1 gevolgd

En op mijn tv ontvanger bevriest het beeld de hele tijd
"Zender niet beschikbaar"

Robocfg /show:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
admin@RT-AC3200-1910:/tmp/home/root# robocfg show
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 14:dd:a9:e8:e9:e5
Port 2:  100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:02:9b:da:5d:a6
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 60:a4:4c:57:8d:df
Port 4: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:4a:77:5a:4c:eb
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
1045: vlan1045: 0 2t 5t 7 8t
1046: vlan1046: 0 1t 7 8t
1047: vlan1047: 0 2t 5t 8t
1099: vlan1099: 2t 4 5t 7t
1100: vlan1100:
1101: vlan1101: 1 3 4t 5t 7t
1102: vlan1102: 0t 2t 5 8u
1103: vlan1103: 1 2t 3t 4t 8u
admin@RT-AC3200-1910:/tmp/home/root#

Log:
Paste hier niet dus heb hem even geupload
https://www.scribd.com/document/355376344/LOG-ASUS

In mijn log zie ik dit opvallen:
igmpproxy[873]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
Op welk poortje en hoe is je TV aangesloten? Rechtstreeks? Via een Switch misschien? Werkt je telefonie/internet wel?

• DioNZB
@Basho
Poort 3
Op elk poortje zelfde probleem
internet en telefonie werkt top!
Rechtstreeks aangesloten met een CAT6A kabel

• Basho
quote:
DioNZB schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:46:
@Basho
Poort 3
Op elk poortje zelfde probleem
internet en telefonie werkt top!
Rechtstreeks aangesloten met een CAT6A kabel
Hmm vreemd. Ook rechtstreeks op poort 3 dus?
Zou je eens je log willen leegmaken en dan je router rebooten? Dan krijg je een wat kleinere log.

@DioNZB dat had ik alleen toen er nog een switch tussenzat die niet goed om ging met de IGMP pakketjes. Zit er bij jou een switch tussen? Zo ja, kun je eens zonder proberen?

• DioNZB
Heb het al opgelost!

in de nat-start:

iptables -I FORWARD -p udp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 10.142.64.0/18 -i vlan4 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 213.75.112.0/21 -i vlan4 -j ACCEPT

Deze 3 lijntjes toevoegen en probleem opgelost

DioNZB wijzigde deze reactie 03-08-2017 22:06 (75%)

• KeesV
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:34

KeesV

Zonder titel

Vandaag ben ik in ons nieuwe huis aan de slag gegaan om de Experiabox V10 grotendeels buitenspel te zetten. Allereerst complimenten voor de handleiding! Zeer gemakkelijk te volgen!
Echter, ik krijg het niet helemaal aan de praat. Alles werkt, behalve VOIP. Ik heb mijn Asus RT-AC68U met de WAN poort op de NTU aangesloten. Vanuit LAN poort 1 van de Asus een kabeltje naar mijn switch (waar vervolgens de rest van mijn netwerk inclusief IPTV kastjes achter hangt).
De WAN poort van de Experiabox vervolgens verbonden met poort 2 (ook de andere poortjes geprobeerd overigens) van de Asus. Resultaat: Internet lampje op de Experiabox wordt rood, en het Services lampje oranje. In de web interface blijft bij VOIP mijn telefoonnummer op "Niet geregistreerd" staan. Bellen werkt dus ook niet.

De output van robocfg show ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
admin@ROUTER:/tmp/home/root# robocfg show
Port 0:  100FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:16:4d:89:df:5c
Port 1: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:02:9b:de:fa:e6
Port 2: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 28:ff:3e:1a:57:c3
Port 3:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 4:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 38:2c:4a:cb:cf:60
Port 7:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
  56: vlan56: 0 1 2 4 5 7t 8u
  57: vlan57: 2 3t 4t 5
  58: vlan58: 0t 1t 2 3 4 5t 8t
  59: vlan59: 0t 1 4 8u
  60: vlan60: 1 2 3t 4 5 8u
  61: vlan61: 2 3 7t 8t
  62: vlan62: 1 3 5t 7t

Heb de VOIP variant van de scripts gebruikt. Ik zie de Experiabox ook niet verschijnen in in de Network map op de Asus. Ook in de logs van de Asus geen kik mbt de Experiabox. Moet er niet ergens een DHCP request langs komen?
Als ik de Experiabox met z'n WAN poort rechtstreeks aan de NTU hang werkt het wél. Ra ra, what's going on?

Ik doe niet aan sigs

• DioNZB
@KeesV probeer de EB op een andere poort aan te sluiten

DioNZB wijzigde deze reactie 05-08-2017 03:50 (3%)

• KeesV

KeesV

Zonder titel

Ik heb alle combinaties geprobeerd. Zowel wan als lan poorten op de EB als alle poorten op de Asus.

Ik doe niet aan sigs

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
quote:
KeesV schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:46:
Ik heb alle combinaties geprobeerd. Zowel wan als lan poorten op de EB als alle poorten op de Asus.
Kun je het log van de Asus posten?

• KeesV

KeesV

Zonder titel

quote:
xh3adshotx schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:06:
[...]

Kun je het log van de Asus posten?
Tuurlijk kan ik dat :)
Linkje: https://pastebin.com/raw/BSHyPLDu

Ik doe niet aan sigs

• xh3adshotx
  • Nu online
quote:
Ik zie zo geen rare dingen in het log. Wat ik mij dus afvraag: is de encoding van de bestanden juist en de rechten? Kun je eens de uitkomst van "stat" van de aangemaakte bestanden posten?

• plank
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-09 00:17
Alles werkend gekregen hier bedankt voor alles!

P.S. Bedankt @Basho voor je support via DM & WhatsApp Toppie :)

• KeesV

KeesV

Zonder titel

quote:
xh3adshotx schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

Ik zie zo geen rare dingen in het log. Wat ik mij dus afvraag: is de encoding van de bestanden juist en de rechten? Kun je eens de uitkomst van "stat" van de aangemaakte bestanden posten?
En ineens ging het magisch werken 8)7
Het "Internet" lampje is nog steeds rood, en het "Services" lampje oranje. In het status scherm van de EB heeft de WAN interface ook geen IP. Maar ik kan wel bellen :) .
Is dit hoe het hoort te zijn?

Ik doe niet aan sigs

• xh3adshotx
  • Nu online
quote:
KeesV schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

En ineens ging het magisch werken 8)7
Het "Internet" lampje is nog steeds rood, en het "Services" lampje oranje. In het status scherm van de EB heeft de WAN interface ook geen IP. Maar ik kan wel bellen :) .
Is dit hoe het hoort te zijn?
Ja, de ExperiaBox heeft immers geen internetverbinding. Als je handig bent met het opzetten van een PPPoE server op Linux kan je dat wel voor elkaar krijgen.

Als de telefoon stopt met werken na onderhoud moet je de ExperiaBox weer even rechtstreeks aansluiten (bij mij nog nooit gebeurd).

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 14:43
Ik probeer e.e.a. werkend te krijgen op een Ubiquiti USG. Nu is daar weer separaat een topic over maar ben niet in staat om een goed antwoord te vinden.

Ik zie nl dat bij de Asus configuratie jullie de gateway o 192.168.1.1 zetten (ipv de standaard 192.168.2.254). Begrijp ik het nu goed dat dit gewoon kan?

Ik werk nl met een config file voor de USG en daar heb ik de twee verwijzingen naar het 192.168.2.x subnet aangepast naar 192.168.1.x. Alles lijkt dan te werken alleen heb ik problemen die ik niet begrijp; Er zijn interne en externe sites die ik niet of moeilijk kan bereiken. Lijkt een DNS probleem maar probeer te begrijpen of dit ook aan de aanpassingen naar de 1.x range kan liggen.

dank

• Basho
quote:
tyfoon_2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:53:
Ik probeer e.e.a. werkend te krijgen op een Ubiquiti USG. Nu is daar weer separaat een topic over maar ben niet in staat om een goed antwoord te vinden.

Ik zie nl dat bij de Asus configuratie jullie de gateway o 192.168.1.1 zetten (ipv de standaard 192.168.2.254). Begrijp ik het nu goed dat dit gewoon kan?

Ik werk nl met een config file voor de USG en daar heb ik de twee verwijzingen naar het 192.168.2.x subnet aangepast naar 192.168.1.x. Alles lijkt dan te werken alleen heb ik problemen die ik niet begrijp; Er zijn interne en externe sites die ik niet of moeilijk kan bereiken. Lijkt een DNS probleem maar probeer te begrijpen of dit ook aan de aanpassingen naar de 1.x range kan liggen.

dank
Geef je in je USG/Unifi Security Gateway ook een DNS op die hetzelfde is als in je ASUS router? Wij gebruiken hier de standaard gateway van asus (192.168.1.1) .

• tyfoon_2
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 14:43
quote:
Basho schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Geef je in je USG/Unifi Security Gateway ook een DNS op die hetzelfde is als in je ASUS router? Wij gebruiken hier de standaard gateway van asus (192.168.1.1) .
Yep!

• Evanesco
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05-09-2017
Ik zit al een tijdje te broeden op het uitfaseren van de Experia V10 bij mijn Telfort abonnement. Ik had al een Netgear R7000 router voordat ik overstapte, die ik nu maar in AP mode achter de Experia heb gehangen. Naast het feit dat ik dit zonde vind van mijn router, heb ik ook niet zo'n vertrouwen in dat Experia ding. Komen er uberhaupt firmware updates voor uit die bijvoorbeeld mogelijke security issues oplossen?

Mijn setup is nu als volgt:

Het liefst zou ik de R7000 gewoon weer in router mode willen zetten, in de woonkamer laten staan en de stock firmware erop laten staan. Vraag is dan even waar ik de Experia voor moet vervangen? Ik las iets over de Netgear 105SE switch voor het aanmaken van de VLAN's, maar die kan ik niet in de pricewatch terugvinden?

Ander alternatief is mijn desktop via wifi van internet te voorzien (5GHz ac doet hij met 866Mbit, zou voldoende moeten zijn voor mijn 100Mbit abonnement) en bijvoorbeeld XWRT op mijn R7000 te flashen. Vraag is dan even of ik ook de handleiding van hier dan kan volgen?

Overigens: ik gebruik geen VOIP, alleen internet en IPTV.

• Basho
quote:
Evanesco schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:54:
Ik zit al een tijdje te broeden op het uitfaseren van de Experia V10 bij mijn Telfort abonnement. Ik had al een Netgear R7000 router voordat ik overstapte, die ik nu maar in AP mode achter de Experia heb gehangen. Naast het feit dat ik dit zonde vind van mijn router, heb ik ook niet zo'n vertrouwen in dat Experia ding. Komen er uberhaupt firmware updates voor uit die bijvoorbeeld mogelijke security issues oplossen?

Mijn setup is nu als volgt:

[afbeelding]

Het liefst zou ik de R7000 gewoon weer in router mode willen zetten, in de woonkamer laten staan en de stock firmware erop laten staan. Vraag is dan even waar ik de Experia voor moet vervangen? Ik las iets over de Netgear 105SE switch voor het aanmaken van de VLAN's, maar die kan ik niet in de pricewatch terugvinden?

Ander alternatief is mijn desktop via wifi van internet te voorzien (5GHz ac doet hij met 866Mbit, zou voldoende moeten zijn voor mijn 100Mbit abonnement) en bijvoorbeeld XWRT op mijn R7000 te flashen. Vraag is dan even of ik ook de handleiding van hier dan kan volgen?

Overigens: ik gebruik geen VOIP, alleen internet en IPTV.
Voor zover ik begreep is dat de routers van KPN geupdate worden maar denk niet dat dit à la minuut gebeurt. Een uitrol van zo'n securitypatch is namelijk niet binnen een paar dagen gedaan, schuilt een heel project achter.

Een Netgear R7000 is niet vergelijkbaar met een ASUS router en dus zal je de handleiding van dit topic niet kunnen gebruiken. Wel kun je tagged VLAN toepassen op de R7000 voor wat ik een tijdje terug las maar hoe dat werkt, geen idee.

/
https://kb.netgear.com/25...etup-for-Nighthawk-router
Heb je hier wat aan wellicht? Hier zou je bijvoorbeeld de telefonie VLAN (dus Experiabox) op poort 1 kunnen zetten en vervolgens de TV zowel internet op alle poorten behalve poort 1. Dan kom je als het goed is op hetzelfde uit :+

//
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Basho wijzigde deze reactie 14-08-2017 23:45 (10%)

• Nerko
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 22:43
Binnenkort stap ik ook over naar KPN glasvezel, en dan zou ik ook graag gebruik willen maken van mijn eigen router. Nu heb ik hier veel over gelezen en door de bomen zie ik het bos niet meer 8)7
Overal word gesproken over een alles in 1 pakket, met vlan's voor je iptv internet en telefonie.
Ik heb straks alleen glasvezel internet, en vraag me dan af hoe mijn setup er dan uit komt te zien? Moet ik dan ook met scripts gaan werken en vlan's?
quote:
Nerko schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:43:
Binnenkort stap ik ook over naar KPN glasvezel, en dan zou ik ook graag gebruik willen maken van mijn eigen router. Nu heb ik hier veel over gelezen en door de bomen zie ik het bos niet meer 8)7
Overal word gesproken over een alles in 1 pakket, met vlan's voor je iptv internet en telefonie.
Ik heb straks alleen glasvezel internet, en vraag me dan af hoe mijn setup er dan uit komt te zien? Moet ik dan ook met scripts gaan werken en vlan's?
Uhm ja, KPN levert je normaal een router die de meeste basale dingen heel goed kan. Je kunt als je bijvoorbeeld je wifi bereik wilt uitbreiden een Access Point (AP) toevoegen aan je netwerk, etc.

Alleen als je aan één of meer van onderstaande eigenschappen voldoet kun je overwegen je glasvezel verbinding te 'hacken' door een eigen router te gebruiken:

- je vindt het leuk om te prutsen met scripts, vlan's en hardware.
- je wilt per se iets doen wat de router niet kan, met je eigen router
- je vindt de kleur wit niet mooi, wat de experiabox als kleur heeft. Asus routers zijn meestal zwart :+

Anyway, wat zou jouw reden zijn om je eigen router te willen gebruiken? Ik juich elke motivatie toe, maar je klinkt in je laatste zin alsof je er niet veel zin in hebt en ook (nog) niet zoveel verstand van routers e.d. Ergo: je kunt wat leren, maar dat kan een stijle leercurve worden. Al is er een tamelijk briljante handleiding beschikbaar :+

• Nerko
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03-09 22:43
Zit nu dus bij de oranje concurrent :o , en daar gebruik ik het modem in bridge met mijn eigen asus router er achter. Voornamelijk om een eigen vpn server te draaien.

Ik kwam misschien verkeerd over, maar door het lezen hier snap ik het al aardig, en wil ik straks zo snel mogelijk de EB tussen uit halen. :X
Was me alleen niet duidelijk hoe je setup eruit ziet als je alleen van het internet gebruik gaat maken.

Hoe stel je dan je vlans in?

Nerko wijzigde deze reactie 15-08-2017 23:53 (7%)

• eXtink
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Basho schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Voor zover ik begreep is dat de routers van KPN geupdate worden maar denk niet dat dit à la minuut gebeurt. Een uitrol van zo'n securitypatch is namelijk niet binnen een paar dagen gedaan, schuilt een heel project achter.

Een Netgear R7000 is niet vergelijkbaar met een ASUS router en dus zal je de handleiding van dit topic niet kunnen gebruiken. Wel kun je tagged VLAN toepassen op de R7000 voor wat ik een tijdje terug las maar hoe dat werkt, geen idee.

/
Heb je hier wat aan wellicht? Hier zou je bijvoorbeeld de telefonie VLAN (dus Experiabox) op poort 1 kunnen zetten en vervolgens de TV zowel internet op alle poorten behalve poort 1. Dan kom je als het goed is op hetzelfde uit :+

//
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
Let hierbij wel op dat Telfort geen aparte VLAN heeft voor telefonie. Deze gaat over dezelfde VLAN als internet, namelijk VLAN34. Ik heb het zelf nog niet kunnen uitproberen (geen DECT set in bezit), maar naar mijn weten kan je je Experiabox direct aansluiten op een 'normale' internet poort op je (Asus) router en dan zou je Experiabox het telefonie verkeer moeten kunnen afhandelen.

• eXtink
  • Niet online
quote:
Nerko schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:17:
Zit nu dus bij de oranje concurrent :o , en daar gebruik ik het modem in bridge met mijn eigen asus router er achter. Voornamelijk om een eigen vpn server te draaien.

Ik kwam misschien verkeerd over, maar door het lezen hier snap ik het al aardig, en wil ik straks zo snel mogelijk de EB tussen uit halen. :X
Was me alleen niet duidelijk hoe je setup eruit ziet als je alleen van het internet gebruik gaat maken.

Hoe stel je dan je vlans in?
Als je alleen internet gaat afnemen van KPN, dan hoef je niet heel veel te doen om het werkend te krijgen. In je Asus router kan je aangeven op welke VLAN je internet zit. Het zit een beetje onder een apart kopje, namelijk Advanced Settings → LAN → IPTV, waarbij je de VLAN kan specificeren voor je internet. Zie ook stap 5.1 in de handleiding van de TS.

Het gebruik van de scripts is dan totaal niet nodig

• Evanesco
  • Laatst online: 05-09-2017
quote:
Basho schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:52:
[...]
Ik heb wat zitten klooien met die VLAN instelling en mijn R7000 direct aan de NTU gehangen in router modus. Probleem is dat ik twee VLAN's over 1 kabel naar mijn woonkamer wil en dit kan blijkbaar niet of het is een beperking van de router (telefonie gebruik ik dus sowieso niet @eXtink). Als ik VLAN34 toewijs aan LAN poort 1, kan ik daar VLAN4 (IPTV) niet meer aan toewijzen en vice versa. Plaatje komt van de Netgear site, maar voor het idee:

Naast het feit dat mijn R7000 ook geen extern IP krijgt -ik zag in de KPN handleiding al iets met PPPoE inloggegevens-, gaat het dus niet werken. Aangezien twee kabels trekken geen optie is, vond ik deze handleiding nog waarbij 2 switches worden gebruikt om 2 VLAN's via 1 kabel te realiseren. Verschil is overigens wel dat mijn NTU gewoon 1 poort heeft waar alles overheen gaat, dus als de GS105E switch wel gewoon 2 VLAN's over 1 kabel kan sturen zou dat evt. nog een oplossing zijn?

Ik snap overigens niet waarom het zo moeilijk moet zijn om een eigen router te gebruiken. Is die Experia zo geavanceerd of zijn consumentrouters zo beperkt? In mijn oude setup is het plug en play met de Experia in de meterkast (als router in ECO modus en wifi uitgeschakeld) en 1 kabel naar de woonkamer waar ik al mijn apparatuur aan mijn R7000 hang in access point modus. Vervolgens werken zowel internet als IPTV gewoon en gebruik ik wifi via de R7000 zonder enig gedoe.

Het lijkt er dan ook op dat er weinig anders op zit dan mijn oude setup weer terug zetten. 2 kabels trekken is echt een nogo. En om nou 2 switches aan te gaan schaffen en een complexe netwerk situatie op te tuigen alleen om de Experia eruit te werken is ook wel wat overdreven... |:(

Evanesco wijzigde deze reactie 18-08-2017 14:04 (5%)

• Basho
quote:
eXtink schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Als je alleen internet gaat afnemen van KPN, dan hoef je niet heel veel te doen om het werkend te krijgen. In je Asus router kan je aangeven op welke VLAN je internet zit. Het zit een beetje onder een apart kopje, namelijk Advanced Settings → LAN → IPTV, waarbij je de VLAN kan specificeren voor je internet. Zie ook stap 5.1 in de handleiding van de TS.

Het gebruik van de scripts is dan totaal niet nodig
Wees wel compleet in je antwoord: als je 1 poort voor internet, 1 poort voor telefonie en 1 poort voor televisie wenst, dan zijn scripts niet nodig inderdaad. Wil je echter dat je 3 poorten kunt gebruiken voor internet EN televisie: dan is het gebruik van scripts wel noodzakelijk.

• Basho
quote:
Evanesco schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:52:
[...]

Ik heb wat zitten klooien met die VLAN instelling en mijn R7000 direct aan de NTU gehangen in router modus. Probleem is dat ik twee VLAN's over 1 kabel naar mijn woonkamer wil en dit kan blijkbaar niet of het is een beperking van de router (telefonie gebruik ik dus sowieso niet @eXtink). Als ik VLAN34 toewijs aan LAN poort 1, kan ik daar VLAN4 (IPTV) niet meer aan toewijzen en vice versa. Plaatje komt van de Netgear site, maar voor het idee:

[afbeelding]

Naast het feit dat mijn R7000 ook geen extern IP krijgt -ik zag in de KPN handleiding al iets met PPPoE inloggegevens-, gaat het dus niet werken. Aangezien twee kabels trekken geen optie is, vond ik deze handleiding nog waarbij 2 switches worden gebruikt om 2 VLAN's via 1 kabel te realiseren. Verschil is overigens wel dat mijn NTU gewoon 1 poort heeft waar alles overheen gaat, dus als de GS105E switch wel gewoon 2 VLAN's over 1 kabel kan sturen zou dat evt. nog een oplossing zijn?

Ik snap overigens niet waarom het zo moeilijk moet zijn om een eigen router te gebruiken. Is die Experia zo geavanceerd of zijn consumentrouters zo beperkt? In mijn oude setup is het plug en play met de Experia in de meterkast (als router in ECO modus en wifi uitgeschakeld) en 1 kabel naar de woonkamer waar ik al mijn apparatuur aan mijn R7000 hang in access point modus. Vervolgens werken zowel internet als IPTV gewoon en gebruik ik wifi via de R7000 zonder enig gedoe.

Het lijkt er dan ook op dat er weinig anders op zit dan mijn oude setup weer terug zetten. 2 kabels trekken is echt een nogo. En om nou 2 switches aan te gaan schaffen en een complexe netwerk situatie op te tuigen alleen om de Experia eruit te werken is ook wel wat overdreven... |:(
Een ASUS router kopen is ook een optie O-)

• eXtink
  • Niet online
quote:
Basho schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:53:
[...]

Wees wel compleet in je antwoord: als je 1 poort voor internet, 1 poort voor telefonie en 1 poort voor televisie wenst, dan zijn scripts niet nodig inderdaad. Wil je echter dat je 3 poorten kunt gebruiken voor internet EN televisie: dan is het gebruik van scripts wel noodzakelijk.
Als hij telefonie en/of televisie zou afnemen, dan zou dat inderdaad zo zijn. Dus volgens mij was ik compleet voor zijn situatie

• Basho
Zijn er mensen die toevallig de Ubiquiti AP's gebruiken in deze setting?

• jeroenPr
  • Laatst online: 31-05 23:48
Beste mensen, Zouden jullie me willen helpen. Het lijkt er op of dat iedereen minimaal het internet werkend krijgt, maar dat is zelfs bij mij niet het geval. Ik heb de handleiding letter voor letter gevolgd, maar de WAN verbinding blijft dood.

Mijn situatie:
- abonnement bij XS4all (glasvezel)
- Asus RT-AC87u
- MTU aangesloten op de WAN poort.
- 1 laptop aangesloten op poort 2
- verder (nog) geen kabels aangesloten op de asus. Mijn Fritz!box 5490 komt later voor tv en voip
- inlognaam: FB5490@xs4all.nl, wachtwoord 1234

Dit is mijn logfile:

Aug 1 02:02:18 pppd[569]: Timeout waiting for PADO packets
Aug 1 02:00:12 syslogd started: BusyBox v1.25.1
Aug 1 02:00:12 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2017-09-11 17:44:42 EDT)
Aug 1 02:00:12 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #2 SMP PREEMPT Mon Sep 11 17:54:18 EDT 2017
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
Aug 1 02:00:12 kernel: Machine: Northstar Prototype
Aug 1 02:00:12 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
Aug 1 02:00:12 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE found at 19020000
Aug 1 02:00:12 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
Aug 1 02:00:12 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
Aug 1 02:00:12 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1
Aug 1 02:00:12 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 60416
Aug 1 02:00:12 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
Aug 1 02:00:12 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
Aug 1 02:00:12 kernel: Memory: 255488k/255488k available, 6656k reserved, 0K highmem
Aug 1 02:00:12 kernel: Virtual kernel memory layout:
Aug 1 02:00:12 kernel: vector : 0xffff0000 - 0xffff1000 ( 4 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: fixmap : 0xfff00000 - 0xfffe0000 ( 896 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: DMA : 0xf7e00000 - 0xffe00000 ( 128 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000 ( 504 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: lowmem : 0xc0000000 - 0xd0000000 ( 256 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: modules : 0xbf000000 - 0xc0000000 ( 16 MB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .init : 0xc0008000 - 0xc003d000 ( 212 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .text : 0xc003d000 - 0xc03aa000 (3508 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: .data : 0xc03c2000 - 0xc03e52e0 ( 141 kB)
Aug 1 02:00:12 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
Aug 1 02:00:12 kernel: * Invalid signature of oopsbuf: FF-DC-FF-EE-DB-FF-9F-3E (len 4227069531)
Aug 1 02:00:12 kernel: Hierarchical RCU implementation.
Aug 1 02:00:12 kernel: RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
Aug 1 02:00:12 kernel: Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
Aug 1 02:00:12 kernel: NR_IRQS:256
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE GIC init
Aug 1 02:00:12 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
Aug 1 02:00:12 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
Aug 1 02:00:12 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
Aug 1 02:00:12 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
Aug 1 02:00:12 kernel: Calibrating local timer... 499.821MHz.
Aug 1 02:00:12 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
Aug 1 02:00:12 kernel: CPU1: Booted secondary processor
Aug 1 02:00:12 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
Aug 1 02:00:12 kernel: Brought up 2 CPUs
Aug 1 02:00:12 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
Aug 1 02:00:12 kernel: devtmpfs: initialized
Aug 1 02:00:12 kernel: atomic64 test passed
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 16
Aug 1 02:00:12 kernel: Found a AMD NAND flash:
Aug 1 02:00:12 kernel: Total size: 128MB
Aug 1 02:00:12 kernel: Block size: 128KB
Aug 1 02:00:12 kernel: Page Size: 2048B
Aug 1 02:00:12 kernel: OOB Size: 64B
Aug 1 02:00:12 kernel: Sector size: 512B
Aug 1 02:00:12 kernel: Spare size: 16B
Aug 1 02:00:12 kernel: ECC level: 8 (8-bit)
Aug 1 02:00:12 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x 0 0x1d 0x 1 0xf1
Aug 1 02:00:12 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
Aug 1 02:00:12 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
Aug 1 02:00:12 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
Aug 1 02:00:12 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 2
Aug 1 02:00:12 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP reno registered
Aug 1 02:00:12 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: no core
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: no core
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: scanning bus 0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 switching to GEN2
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE1 link=1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Aug 1 02:00:12 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:12 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem pref disabled]
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE2 link=0
Aug 1 02:00:12 kernel: PCIE3 link=0
Aug 1 02:00:12 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
Aug 1 02:00:12 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:12 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
Aug 1 02:00:12 kernel: fuse init (API version 7.15)
Aug 1 02:00:12 kernel: msgmni has been set to 499
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler noop registered (default)
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler deadline registered
Aug 1 02:00:12 kernel: io scheduler cfq registered
Aug 1 02:00:12 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:12 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
Aug 1 02:00:12 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:12 kernel: brd: module loaded
Aug 1 02:00:12 kernel: loop: module loaded
Aug 1 02:00:12 kernel: pflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:12 kernel: bcmsflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:12 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
Aug 1 02:00:12 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
Aug 1 02:00:12 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
Aug 1 02:00:12 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x00000039d8d4-0x000004000000 : "rootfs"
Aug 1 02:00:12 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
Aug 1 02:00:12 kernel: PPP MPPE Compression module registered
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 24
Aug 1 02:00:12 kernel: PPTP driver version 0.8.5
Aug 1 02:00:12 kernel: Mirror/redirect action on
Aug 1 02:00:12 kernel: u32 classifier
Aug 1 02:00:12 kernel: Actions configured
Aug 1 02:00:12 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
Aug 1 02:00:12 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3992 buckets, 15968 max)
Aug 1 02:00:12 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
Aug 1 02:00:12 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:12 kernel: TCP cubic registered
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 10
Aug 1 02:00:12 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:12 kernel: NET: Registered protocol family 17
Aug 1 02:00:12 kernel: L2TP core driver, V2.0
Aug 1 02:00:12 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
Aug 1 02:00:12 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
Aug 1 02:00:12 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
Aug 1 02:00:12 kernel: Registering the dns_resolver key type
Aug 1 02:00:12 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
Aug 1 02:00:12 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
Aug 1 02:00:12 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
Aug 1 02:00:12 kernel: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Aug 1 02:00:12 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
Aug 1 02:00:12 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0)
Aug 1 02:00:12 kernel: Scanning device for bad blocks
Aug 1 02:00:12 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
Aug 1 02:00:12 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
Aug 1 02:00:12 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
Aug 1 02:00:12 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
Aug 1 02:00:12 kernel: devtmpfs: mounted
Aug 1 02:00:12 kernel: Freeing init memory: 212K
Aug 1 02:00:12 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
Aug 1 02:00:12 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:12 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
Aug 1 02:00:12 kernel: =================
Aug 1 02:00:12 kernel: robo chk regs:
Aug 1 02:00:12 kernel: ===================
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:12 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
Aug 1 02:00:12 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:12 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:12 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
Aug 1 02:00:12 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:12 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:12 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
Aug 1 02:00:12 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:12 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:12 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:12 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: topology change detected, propagating
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: topology change detected, propagating
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:13 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Aug 1 02:00:13 qcsapi: write qcsapi conf ok
Aug 1 02:00:13 start_ap: No security in use
Aug 1 02:00:13 WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:00:13 WAN_Connection: Ethernet link down.
Aug 1 02:00:22 dropbear[493]: Running in background
Aug 1 02:00:26 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
Aug 1 02:00:26 dnsmasq[504]: started, version 2.76 cachesize 1500
Aug 1 02:00:26 dnsmasq[504]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Aug 1 02:00:26 dnsmasq-dhcp[504]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Aug 1 02:00:26 dnsmasq[504]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug 1 02:00:26 RT-AC87U: start httpd
Aug 1 02:00:26 crond[512]: crond (busybox 1.25.1) started, log level 8
Aug 1 02:00:26 snooper[519]: started on vlan1@br0
Aug 1 02:00:27 hour_monitor: daemon is starting
Aug 1 02:00:27 hour_monitor: daemon terminates
Aug 1 02:00:27 jffs2: valid logs(1)
Aug 1 02:00:27 disk_monitor: be idle
Aug 1 02:00:27 wan: [wan0_hwaddr] == [54:A0:50:E4:5B:C0]
Aug 1 02:00:27 pppd[560]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Aug 1 02:00:27 pppd[560]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Aug 1 02:00:27 pppd[566]: pppd 2.4.7 started by Jeroen, uid 0
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
Aug 1 02:00:28 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
Aug 1 02:00:28 kernel: usbcore: registered new device driver usb
Aug 1 02:00:28 kernel: SCSI subsystem initialized
Aug 1 02:00:28 kernel: csw_retry 100
Aug 1 02:00:28 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
Aug 1 02:00:28 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
Aug 1 02:00:28 kernel: USB Mass Storage support registered.
Aug 1 02:00:29 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:29 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Wed Dec 2 11:17:39 CST 2015 arm
Aug 1 02:00:29 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #2 SMP PREEMPT Mon Sep 11 17:54:18 EDT 2017 armv7l
Aug 1 02:00:29 kernel: Tuxera NTFS driver 3015.1.29.8_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:29 kernel: Tuxera HFS+ driver 3014.7.28
Aug 1 02:00:29 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
Aug 1 02:00:29 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
Aug 1 02:00:29 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
Aug 1 02:00:29 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
Aug 1 02:00:29 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
Aug 1 02:00:29 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1 interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
Aug 1 02:00:29 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
Aug 1 02:00:29 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
Aug 1 02:00:29 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
Aug 1 02:00:29 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
Aug 1 02:00:29 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
Aug 1 02:00:29 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:29 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
Aug 1 02:00:29 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
Aug 1 02:00:29 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
Aug 1 02:00:29 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:29 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:29 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
Aug 1 02:00:30 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:00:30 kernel: cdc_mbim: loaded
Aug 1 02:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPDISCOVER(br0) 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPDISCOVER(br0) 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: Ignoring domain corp.capgemini.com for DHCP host name LBNL01640
Aug 1 02:00:33 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPACK(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9 LBNL01640
Aug 1 02:00:37 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPINFORM(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:37 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPACK(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9 LBNL01640
Aug 1 02:00:38 rc_service: zcip 769:notify_rc start_firewall
Aug 1 02:00:38 custom_config: Using custom /jffs/configs/igmpproxy.conf config file.
Aug 1 02:00:38 dnsmasq[504]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug 1 02:00:38 igmpproxy[772]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
Aug 1 02:00:38 zcip_client: configured 169.254.14.234
Aug 1 02:00:53 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
Aug 1 02:00:53 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
Aug 1 02:00:56 qtn: bootcfg.tgz exists
Aug 1 02:00:59 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:59 dnsmasq-dhcp[504]: Ignoring domain corp.capgemini.com for DHCP host name LBNL01640
Aug 1 02:00:59 dnsmasq-dhcp[504]: DHCPACK(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9 LBNL01640
Aug 1 02:01:02 pppd[566]: Timeout waiting for PADO packets

Alvast heel veel dank voor de hulp!!!

• mvdarend
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Ik ga hier vandaag aan beginnen, gisteren heb ik de RT-AC87U besteld.

Handleiding heb ik al doorgelezen, erg duidelijk maar ik heb een vraag over het bestand dnsmasq.conf.add, ik zie de volgende twee regels staan:
quote:
dhcp-option=60,IPTV_RG
dhcp-option=28,192.168.1.255
Ik heb geen TV of VOIP, maar als ik het goed heb begrepen moet de eerste regel gewoon zo staan?

De huidige netwerk reeks van mijn Experia box is 192.168.2.xxx, moet ik de tweede regel wijzigen naar dhcp-option=28,192.168.2.255 om dit zo te houden in de nieuwe setup? Of kan dit later met de gebruikersinterface van de router.

Alvast bedankt voor de moeite.

• RobinF
optie 28 geeft het broadcast address aan. Als je 192.168.2.0/24 wil gebruiken moet dat 192.168.2.255 zijn inderdaad.

optie 60 heb je alleen nodig voor de iTV Ontvangers. Deze zou je volgensmij achterwege kunnen laten als je geen iTV hebt maar voor zo ver ik weet kan t ook geen kwaad om hem er in te laten.

• mvdarend
  • Niet online
Hartstikke bedankt, is in een keer goed gegaan. :) Ben ik eindelijk van die Experia Box af...

• jeroenPr
Robin, MvDarend,

Mis ik iets? Ik zie nergens in de handleiding gesproken worden over dnsmask.conf.add. Wellicht moet ik nog een deel configureren en zou dat de oorzaak zijn van mijn probleem?

Hartelijke Groet,
Jeroen

• mvdarend
  • Niet online
quote:
jeroenPr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:34:
Mis ik iets? Ik zie nergens in de handleiding gesproken worden over dnsmask.conf.add. Wellicht moet ik nog een deel configureren en zou dat de oorzaak zijn van mijn probleem?
Sorry, maar ik heb er zelf te weinig verstand van om nuttige informatie uit je logs te halen.

Als je de IP reeks van de modem op 192.168.1.xxx heb gehouden zou je niks hoeven aanpassen in dnsmask.conf.add. (ik had het alleen aangepast omdat ik nog veel apparaten heb met een vast 192.168.2.xxx ip adres zonder DHCP)

Als het mij was zou ik gewoon opnieuw beginnen, factory reset en alles weer doorlopen. Misschien kom je een stap tegen waar je ineens denkt van 'oh shit, dat was ik vergeten' |:( Succes!

• jeroenPr
Dank je wel voor je snelle reactie. dat ga ik zeker doen. Het enige is dat ik in mijn handleiding (de handleiding die in dit topic op pagina 1 staat) nergens gerept wordt over een dnsmask. Met andere woorden, heb jij een andere handleiding dan ik?

hartelijke groet,
Jeroen

• mvdarend
  • Niet online
quote:
jeroenPr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:23:
...nergens gerept wordt over een dnsmask. Met andere woorden, heb jij een andere handleiding dan ik?
Nee, ik heb gewoon de handleiding uit de topic start gisteren gedownload. Mijn vraag over dnsmasq kwam nadat ik de scripts had doorgenomen.

Volgens mij gaat de handleiding er vanuit dat je 192.168.1.xxx aan gaat houden zoals default is in de router.

• jeroenPr
ik hou d die 192.168.1.xxx inderdaad aan. Weer een dag frustratie aan deze kant :-(. Alles opnieuw gedaan, maar de lijn blijft down. Mocht je nog iets weten, dan hoor ik het graag. Hou me erg graag aanbevolen.
@jeroenPr

'Lijn blijft down' ?

Dus de PPPoE verbinding komt niet eens op? Geen extern IP?

Settings in de GUI voor vlans staan goed?
Rechten op de scripts staan goed?
Scripts geen typo, tis hoofdlettergevoelig?

Tis inmiddels wel een handleiding die wanneer letterlijk gevolgd meteen zou moeten werken - er zal dus ergens iets niet goed staan.

• Vliegtuigje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:25
Allereerst hartelijk dank voor de heldere handleiding, ik had de boel binnen zo'n 2 uur aan het draaien ... op IPTV na de Kreatel-IPTV box krijgt wel een IP-adres en configuratie gegevens toegewezen en krijg bij 85% een F562 foutmelding dat er geen verbinding meer gemaakt kan worden, kortom ik heb wat input nodig om te begrijpen of dit mogelijk iets is wat ik in de configuratie bestanden kan aanpassen aangezien de IPTV sessie wordt gestart maar niet online komt.

ik maak gebruik van een ASUS RT-RC3200, rechstreeks op de Genexis FTU, vanuit deze ga ik naar de core switch een GS110ST v2 welke verbonden is met een GS110ST v2 op kantoor en een GS108Ev3 in de woonkamer.

Met de Experiabox in de vergelijking werkt IPTV over dit netwerk op IPTV 2 boxen, met de ASUS RT-RC3200 helaas nog niet, ik heb alle LAN-poorten gebruikt dit maakt geen verschil.

config igmproxy:

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 0.0.0.0/0

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1
phyint lo disabled
phyint vlan1 disabled
phyint vlan6 disabled
phyint ppp0 disabled
phyint eth0 disabled
phyint eth1 disabled
phyint eth2 disabled

Al vast dank voor de feedback !

• jeroenPr
@NiGeLaToR Klopt inderdaad. Het staat allemaal goed. Ik heb het inmiddels 3 keer opnieuw ingesteld (zelfs een firmware downgrade gedaan naar de versie die in het document staat), maar blijf dezelfde problemen hebben: Ik krijg geen WAN IP adres. Laat ik een ding voorop stellen: de handleiding moet goed zijn want velen gingen mij met succes voor. Dat maakt het nu juist zo frustrerend. :-( :-(

In mijn beleving worden de scripts goed uitgevoerd. Ik lees immers in de logs:
- Running /jffs/scripts/nat-start
stop nat rules: apply the redirect rules!

maar dan komt:

pppd[1225]: Timeout waiting for PADO packets
Unable to complete PPPoE Discovery

Ik denk dat er hier iets fout gaat.

Heb jij wellicht een idee?

jeroenPr wijzigde deze reactie 18-09-2017 01:23 (5%)

@jeroenPr hmmm.. in theorie maakt het PPPoE wachtwoord niet uit, maar in de praktijk wellicht toch wel.

Voordat dit topic met handleiding er was ben ik ooit begonnen in dit topic:
Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U

Daar staat nog een boel mogelijke problem-solving en wachtwoord opties in. Kun je nog even doorheen scrollen.. wellicht staat er nog een hint. Lastig dit.

Kabeltje is ook zelfde die je al gebruikte, dat het niet zoiets is?

• bartecmeister
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:01
@jeroenPr

Na een stroomstoring ook aan het kl..e geweeste met de Ppoe sessie nadat alles maanden zonder problemen gedraaid had.
Oplossing wat extra tijd nemen om de NTU spanningsloos te laten( 60 minuten of meer)

hierna alles weer zonder problemen

• jeroenPr
quote:
jeroenPr schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:01:
Mensen, Allereerst enorm bedankt voor de reacties. Fijn dat er mensen belangeloos meedenken.

@NiGeLaTor Ik heb zelfs nieuwe kabels gehaald (CAT 7 (onder het mom van, dan kan het daar zeker niet aan liggen). Uit het forum haalde ik nog de tip om een voor een de rechten goed te zetten op de scripts. ook dat heeft niet het gewenste resultaat
@bartecmeister: de NTU is nu een half uur spanningloos geweest. resultaat nope! Zal hem vannacht helemaal down brengen.

Hieronder mijn laatste post: mijn log. Ik ben inmiddels echt ten einde raad. Het heeft me al wat uurtjes nachtrust gekost. Als jullie tips hebben dan graag, anders stop ik er mee :-(. XS4all zal me dan binden met hun Fritz!box 5490.

betreffende de log (laat ik voorop stellen dat dit geen dagelijkse kost voor mij is). Wat mijn leken-gedachte voortbrengt is:
1. regel 3: Unable to complete PPPoE Discovery (maar dat zal van voor de reboot zijn)
2. regel 207: vlan6: link is not ready --> dat kan kloppen want ik heb (bewust) mijn Fritz!box nog niet aangekoppeld. Laat ik eerst maar eens data op mijn asus AC87 krijgen.
3. regel 211 WAN Connection: Fail to connect with some issues
4. regel 288: igmpproxy[638]: there must be at least 2 Vif's where one is upstream

Ik heb het vermoeden rond regel 200 daar ergens de crux zit. Regel 288 kan wel eens komen omdat ik de Fritzx!Box niet heb aangesloten (??) .

Even omdat ik nu aan letterlijk alles twijfel: De NTU moet toch worden aangesloten op de WAN poort van mijn router??? en straks de Fritz!Box op de poort waarop ik e.e.a. heb geconfigureerd (LAN).

Aug 1 02:06:57 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:07:05 rc_service: httpd 465:notify_rc reboot
Aug 1 02:07:05 pppd[513]: Unable to complete PPPoE Discovery
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Hangup (SIGHUP)
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Terminating on signal 15
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Exit.
Aug 1 02:07:07 iTunes: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 FTP Server: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 Samba Server: smb daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 kernel: gro disabled
Aug 1 02:07:07 Timemachine: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 WEBDAV Server: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 NAT Tunnel: AAE Service is stopped
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Aug 1 02:00:11 syslogd started: BusyBox v1.25.1
Aug 1 02:00:11 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2017-02-03 00:19:40 EST)
Aug 1 02:00:11 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #2 SMP PREEMPT Fri Feb 3 00:28:49 EST 2017
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
Aug 1 02:00:11 kernel: Machine: Northstar Prototype
Aug 1 02:00:11 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
Aug 1 02:00:11 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE found at 19020000
Aug 1 02:00:11 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
Aug 1 02:00:11 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
Aug 1 02:00:11 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1
Aug 1 02:00:11 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 60416
Aug 1 02:00:11 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
Aug 1 02:00:11 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory: 255488k/255488k available, 6656k reserved, 0K highmem
Aug 1 02:00:11 kernel: Virtual kernel memory layout:
Aug 1 02:00:11 kernel: vector : 0xffff0000 - 0xffff1000 ( 4 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: fixmap : 0xfff00000 - 0xfffe0000 ( 896 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: DMA : 0xf7e00000 - 0xffe00000 ( 128 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000 ( 504 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: lowmem : 0xc0000000 - 0xd0000000 ( 256 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: modules : 0xbf000000 - 0xc0000000 ( 16 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .init : 0xc0008000 - 0xc003d000 ( 212 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .text : 0xc003d000 - 0xc03a9000 (3504 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .data : 0xc03c0000 - 0xc03e32a0 ( 141 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
Aug 1 02:00:11 kernel: Hierarchical RCU implementation.
Aug 1 02:00:11 kernel: RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
Aug 1 02:00:11 kernel: Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
Aug 1 02:00:11 kernel: NR_IRQS:256
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE GIC init
Aug 1 02:00:11 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
Aug 1 02:00:11 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
Aug 1 02:00:11 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
Aug 1 02:00:11 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
Aug 1 02:00:11 kernel: Calibrating local timer... 499.840MHz.
Aug 1 02:00:11 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU1: Booted secondary processor
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
Aug 1 02:00:11 kernel: Brought up 2 CPUs
Aug 1 02:00:11 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
Aug 1 02:00:11 kernel: devtmpfs: initialized
Aug 1 02:00:11 kernel: atomic64 test passed
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 16
Aug 1 02:00:11 kernel: Found a AMD NAND flash:
Aug 1 02:00:11 kernel: Total size: 128MB
Aug 1 02:00:11 kernel: Block size: 128KB
Aug 1 02:00:11 kernel: Page Size: 2048B
Aug 1 02:00:11 kernel: OOB Size: 64B
Aug 1 02:00:11 kernel: Sector size: 512B
Aug 1 02:00:11 kernel: Spare size: 16B
Aug 1 02:00:11 kernel: ECC level: 8 (8-bit)
Aug 1 02:00:11 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x 0 0x1d 0x 1 0xf1
Aug 1 02:00:11 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
Aug 1 02:00:11 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
Aug 1 02:00:11 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
Aug 1 02:00:11 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 2
Aug 1 02:00:11 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP reno registered
Aug 1 02:00:11 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 1
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: no core
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: scanning bus 0
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE1 link=1
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE1 switching to GEN2
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem pref disabled]
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE2 link=0
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE3 link=0
Aug 1 02:00:11 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
Aug 1 02:00:11 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
Aug 1 02:00:11 kernel: fuse init (API version 7.15)
Aug 1 02:00:11 kernel: msgmni has been set to 499
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler noop registered (default)
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler deadline registered
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler cfq registered
Aug 1 02:00:11 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:11 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:11 kernel: brd: module loaded
Aug 1 02:00:11 kernel: loop: module loaded
Aug 1 02:00:11 kernel: pflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:11 kernel: bcmsflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:11 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
Aug 1 02:00:11 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
Aug 1 02:00:11 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
Aug 1 02:00:11 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x00000039d620-0x000004000000 : "rootfs"
Aug 1 02:00:11 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
Aug 1 02:00:11 kernel: PPP MPPE Compression module registered
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 24
Aug 1 02:00:11 kernel: PPTP driver version 0.8.5
Aug 1 02:00:11 kernel: Mirror/redirect action on
Aug 1 02:00:11 kernel: u32 classifier
Aug 1 02:00:11 kernel: Actions configured
Aug 1 02:00:11 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
Aug 1 02:00:11 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3992 buckets, 15968 max)
Aug 1 02:00:11 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
Aug 1 02:00:11 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP cubic registered
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 10
Aug 1 02:00:11 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 17
Aug 1 02:00:11 kernel: L2TP core driver, V2.0
Aug 1 02:00:11 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
Aug 1 02:00:11 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
Aug 1 02:00:11 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
Aug 1 02:00:11 kernel: Registering the dns_resolver key type
Aug 1 02:00:11 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
Aug 1 02:00:11 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
Aug 1 02:00:11 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
Aug 1 02:00:11 kernel: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Aug 1 02:00:11 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
Aug 1 02:00:11 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0)
Aug 1 02:00:11 kernel: Scanning device for bad blocks
Aug 1 02:00:11 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
Aug 1 02:00:11 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
Aug 1 02:00:11 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
Aug 1 02:00:11 kernel: devtmpfs: mounted
Aug 1 02:00:11 kernel: Freeing init memory: 212K
Aug 1 02:00:11 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
Aug 1 02:00:11 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
Aug 1 02:00:11 kernel: =================
Aug 1 02:00:11 kernel: robo chk regs:
Aug 1 02:00:11 kernel: ===================
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
Aug 1 02:00:11 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:11 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:11 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
Aug 1 02:00:11 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:11 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: br0: topology change detected, propagating
Aug 1 02:00:11 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:11 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Aug 1 02:00:11 kernel: ADDRCONF(NETDEV_UP): vlan6: link is not ready
Aug 1 02:00:12 snooper: started on vlan1@br0
Aug 1 02:00:12 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Aug 1 02:00:12 qcsapi: write qcsapi conf ok
Aug 1 02:00:12 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:00:21 dropbear[448]: Running in background
Aug 1 02:00:25 custom config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: started, version 2.76 cachesize 1500
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: DHCPv6 stateless on br0
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: router advertisement on br0
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: IPv6 router advertisement enabled
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: read /etc/hosts - 6 addresses
Aug 1 02:00:25 RT-AC87U: start httpd
Aug 1 02:00:25 crond[467]: crond (busybox 1.25.1) started, log level 8
Aug 1 02:00:25 jffs2: valid logs(1)
Aug 1 02:00:25 wan: [wan0_hwaddr] == [54:A0:50:E4:5B:C0]
Aug 1 02:00:26 disk monitor: be idle
Aug 1 02:00:26 hour monitor: daemon is starting
Aug 1 02:00:26 hour monitor: daemon terminates
Aug 1 02:00:26 pppd[504]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Aug 1 02:00:26 pppd[504]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Aug 1 02:00:26 pppd[513]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new device driver usb
Aug 1 02:00:26 kernel: SCSI subsystem initialized
Aug 1 02:00:26 kernel: csw_retry 100
Aug 1 02:00:26 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
Aug 1 02:00:26 kernel: USB Mass Storage support registered.
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:27 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Wed Dec 2 11:17:39 CST 2015 arm
Aug 1 02:00:27 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #2 SMP PREEMPT Fri Feb 3 00:28:49 EST 2017 armv7l
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera NTFS driver 3015.1.29.8_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera HFS+ driver 3014.7.28
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
Aug 1 02:00:27 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1 interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
Aug 1 02:00:27 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
Aug 1 02:00:27 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:00:27 kernel: cdc_mbim: loaded
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:00:32 dnsmasq-dhcp[459]: DHCPDISCOVER(br0) 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:32 dnsmasq-dhcp[459]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.35 54:ee:75:6f:56:d9
Aug 1 02:00:32 dnsmasq-dhcp[459]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.35 54:
Mensen, Allereerst enorm bedankt voor de reacties. Fijn dat er mensen belangeloos meedenken.

@NiGeLaTor Ik heb zelfs nieuwe kabels gehaald (CAT 7 (onder het mom van, dan kan het daar zeker niet aan liggen). Uit het forum haalde ik nog de tip om een voor een de rechten goed te zetten op de scripts. ook dat heeft niet het gewenste resultaat
@bartecmeister: de NTU is nu een uur spanningloos geweest. resultaat nope!

Hieronder mijn laatste post: mijn log. Ik ben inmiddels echt ten einde raad. Het heeft me al wat uurtjes nachtrust gekost. Als jullie tips hebben dan graag, anders stop ik er mee :-(. XS4all zal me dan binden met hun Fritz!box 5490.

betreffende de log (laat ik voorop stellen dat dit geen dagelijkse kost voor mij is). Wat mijn leken-gedachte voortbrengt is:
1. regel 3: Unable to complete PPPoE Discovery (maar dat zal van voor de reboot zijn)
2. regel 207: vlan6: link is not ready --> dat kan kloppen want ik heb (bewust) mijn Fritz!box nog niet aangekoppeld. Laat ik eerst maar eens data op mijn asus AC87 krijgen.
3. regel 211 WAN Connection: Fail to connect with some issues
4. regel 288: igmpproxy[638]: there must be at least 2 Vif's where one is upstream

Ik heb het vermoeden rond regel 200 daar ergens de crux zit. Regel 288 kan wel eens komen omdat ik de Fritzx!Box niet heb aangesloten (??) .

Even omdat ik nu aan letterlijk alles twijfel: De NTU moet toch worden aangesloten op de WAN poort van mijn router??? en straks de Fritz!Box op de poort waarop ik e.e.a. heb geconfigureerd (LAN).

Aug 1 02:06:57 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:07:05 rc_service: httpd 465:notify_rc reboot
Aug 1 02:07:05 pppd[513]: Unable to complete PPPoE Discovery
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Hangup (SIGHUP)
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Terminating on signal 15
Aug 1 02:07:06 pppd[513]: Exit.
Aug 1 02:07:07 iTunes: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 FTP Server: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 Samba Server: smb daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 kernel: gro disabled
Aug 1 02:07:07 Timemachine: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 WEBDAV Server: daemon is stopped
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Aug 1 02:07:07 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Aug 1 02:00:11 syslogd started: BusyBox v1.25.1
Aug 1 02:00:11 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2017-02-03 00:19:40 EST)
Aug 1 02:00:11 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #2 SMP PREEMPT Fri Feb 3 00:28:49 EST 2017
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
Aug 1 02:00:11 kernel: Machine: Northstar Prototype
Aug 1 02:00:11 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
Aug 1 02:00:11 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE found at 19020000
Aug 1 02:00:11 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
Aug 1 02:00:11 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
Aug 1 02:00:11 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1
Aug 1 02:00:11 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 60416
Aug 1 02:00:11 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
Aug 1 02:00:11 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
Aug 1 02:00:11 kernel: Memory: 255488k/255488k available, 6656k reserved, 0K highmem
Aug 1 02:00:11 kernel: Virtual kernel memory layout:
Aug 1 02:00:11 kernel: vector : 0xffff0000 - 0xffff1000 ( 4 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: fixmap : 0xfff00000 - 0xfffe0000 ( 896 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: DMA : 0xf7e00000 - 0xffe00000 ( 128 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000 ( 504 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: lowmem : 0xc0000000 - 0xd0000000 ( 256 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: modules : 0xbf000000 - 0xc0000000 ( 16 MB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .init : 0xc0008000 - 0xc003d000 ( 212 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .text : 0xc003d000 - 0xc03a9000 (3504 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: .data : 0xc03c0000 - 0xc03e32a0 ( 141 kB)
Aug 1 02:00:11 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
Aug 1 02:00:11 kernel: Hierarchical RCU implementation.
Aug 1 02:00:11 kernel: RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
Aug 1 02:00:11 kernel: Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
Aug 1 02:00:11 kernel: NR_IRQS:256
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE GIC init
Aug 1 02:00:11 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
Aug 1 02:00:11 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
Aug 1 02:00:11 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
Aug 1 02:00:11 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
Aug 1 02:00:11 kernel: Calibrating local timer... 499.840MHz.
Aug 1 02:00:11 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
Aug 1 02:00:11 kernel: CPU1: Booted secondary processor
Aug 1 02:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
Aug 1 02:00:11 kernel: Brought up 2 CPUs
Aug 1 02:00:11 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
Aug 1 02:00:11 kernel: devtmpfs: initialized
Aug 1 02:00:11 kernel: atomic64 test passed
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 16
Aug 1 02:00:11 kernel: Found a AMD NAND flash:
Aug 1 02:00:11 kernel: Total size: 128MB
Aug 1 02:00:11 kernel: Block size: 128KB
Aug 1 02:00:11 kernel: Page Size: 2048B
Aug 1 02:00:11 kernel: OOB Size: 64B
Aug 1 02:00:11 kernel: Sector size: 512B
Aug 1 02:00:11 kernel: Spare size: 16B
Aug 1 02:00:11 kernel: ECC level: 8 (8-bit)
Aug 1 02:00:11 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x 0 0x1d 0x 1 0xf1
Aug 1 02:00:11 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
Aug 1 02:00:11 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
Aug 1 02:00:11 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
Aug 1 02:00:11 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 2
Aug 1 02:00:11 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP reno registered
Aug 1 02:00:11 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 1
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: scanning bus 0
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE1 switching to GEN2
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Aug 1 02:00:11 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [io disabled]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
Aug 1 02:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: bridge window [mem pref disabled]
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE2 link=0
Aug 1 02:00:11 kernel: PCIE3 link=0
Aug 1 02:00:11 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
Aug 1 02:00:11 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
Aug 1 02:00:11 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
Aug 1 02:00:11 kernel: fuse init (API version 7.15)
Aug 1 02:00:11 kernel: msgmni has been set to 499
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler noop registered (default)
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler deadline registered
Aug 1 02:00:11 kernel: io scheduler cfq registered
Aug 1 02:00:11 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:11 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
Aug 1 02:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
Aug 1 02:00:11 kernel: brd: module loaded
Aug 1 02:00:11 kernel: loop: module loaded
Aug 1 02:00:11 kernel: pflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:11 kernel: bcmsflash: found no supported devices
Aug 1 02:00:11 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
Aug 1 02:00:11 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
Aug 1 02:00:11 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
Aug 1 02:00:11 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x00000039d620-0x000004000000 : "rootfs"
Aug 1 02:00:11 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
Aug 1 02:00:11 kernel: PPP MPPE Compression module registered
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 24
Aug 1 02:00:11 kernel: PPTP driver version 0.8.5
Aug 1 02:00:11 kernel: Mirror/redirect action on
Aug 1 02:00:11 kernel: u32 classifier
Aug 1 02:00:11 kernel: Actions configured
Aug 1 02:00:11 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
Aug 1 02:00:11 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3992 buckets, 15968 max)
Aug 1 02:00:11 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
Aug 1 02:00:11 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:11 kernel: TCP cubic registered
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 10
Aug 1 02:00:11 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Aug 1 02:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 17
Aug 1 02:00:11 kernel: L2TP core driver, V2.0
Aug 1 02:00:11 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
Aug 1 02:00:11 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
Aug 1 02:00:11 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
Aug 1 02:00:11 kernel: Registering the dns_resolver key type
Aug 1 02:00:11 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
Aug 1 02:00:11 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
Aug 1 02:00:11 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
Aug 1 02:00:11 kernel: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Aug 1 02:00:11 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
Aug 1 02:00:11 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0)
Aug 1 02:00:11 kernel: Scanning device for bad blocks
Aug 1 02:00:11 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
Aug 1 02:00:11 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
Aug 1 02:00:11 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
Aug 1 02:00:11 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
Aug 1 02:00:11 kernel: devtmpfs: mounted
Aug 1 02:00:11 kernel: Freeing init memory: 212K
Aug 1 02:00:11 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
Aug 1 02:00:11 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:11 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
Aug 1 02:00:11 kernel: =================
Aug 1 02:00:11 kernel: robo chk regs:
Aug 1 02:00:11 kernel: ===================
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
Aug 1 02:00:11 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
Aug 1 02:00:11 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
Aug 1 02:00:11 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
Aug 1 02:00:11 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
Aug 1 02:00:11 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
Aug 1 02:00:11 kernel: Interface br0 doesn't exist
Aug 1 02:00:11 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
Aug 1 02:00:11 kernel: ADDRCONF(NETDEV_UP): vlan6: link is not ready
Aug 1 02:00:12 snooper: started on vlan1@br0
Aug 1 02:00:12 stop_nat_rules: apply the redirect_rules!
Aug 1 02:00:12 qcsapi: write qcsapi conf ok
Aug 1 02:00:12 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Aug 1 02:00:21 dropbear[448]: Running in background
Aug 1 02:00:25 custom config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: started, version 2.76 cachesize 1500
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: IPv6 router advertisement enabled
Aug 1 02:00:25 dnsmasq[459]: read /etc/hosts - 6 addresses
Aug 1 02:00:25 RT-AC87U: start httpd
Aug 1 02:00:25 crond[467]: crond (busybox 1.25.1) started, log level 8
Aug 1 02:00:25 jffs2: valid logs(1)
Aug 1 02:00:25 wan: [wan0_hwaddr] == [54:A0:50:E4:5B:C0]
Aug 1 02:00:26 disk monitor: be idle
Aug 1 02:00:26 hour monitor: daemon is starting
Aug 1 02:00:26 hour monitor: daemon terminates
Aug 1 02:00:26 pppd[504]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Aug 1 02:00:26 pppd[504]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Aug 1 02:00:26 pppd[513]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new device driver usb
Aug 1 02:00:26 kernel: SCSI subsystem initialized
Aug 1 02:00:26 kernel: csw_retry 100
Aug 1 02:00:26 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
Aug 1 02:00:26 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
Aug 1 02:00:26 kernel: USB Mass Storage support registered.
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:27 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Wed Dec 2 11:17:39 CST 2015 arm
Aug 1 02:00:27 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #2 SMP PREEMPT Fri Feb 3 00:28:49 EST 2017 armv7l
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera NTFS driver 3015.1.29.8_1 [Flags: R/W MODULE].
Aug 1 02:00:27 kernel: Tuxera HFS+ driver 3014.7.28
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
Aug 1 02:00:27 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
Aug 1 02:00:27 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1 interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
Aug 1 02:00:27 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
Aug 1 02:00:27 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
Aug 1 02:00:27 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
Aug 1 02:00:27 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
Aug 1 02:00:27 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
Aug 1 02:00:27 kernel: cdc_mbim: loaded
Aug 1 02:00:27 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
Aug 1 02:00:32 dnsmasq-dhcp[459]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.35 54:

jeroenPr wijzigde deze reactie 18-09-2017 12:07 (50%)

• Basho
Mmhh,

Ik ervaar de laatste tijd toch problemen met de TV op 1 of andere manier. De TVs geven telkens aan dat ik heen en weer moet zappen om weer een zender te krijgen. Is dit iemand bekend? Ik heb een switch van HP er tussen hangen van KPN standaard, maar daar zit GEEN TV op aangesloten. Kan dit wel de boosdoener zijn?

Ho @jeroenPr je hebt geen KPN, maar Xs4all! Had ik even gemist. In principe redelijk vergelijkbaar alleen wellicht toch andere credentials dan bij kpn. Ik heb lang lopen rommelen met het wachtwoord, dat zou niet uit moeten maken en maakte het wel.

Overigens is vlan 6 aan de wan kant blijkbaar wat je zoekt maar dat staat goed? Hoe zien de vlan instellingen er in de gui uit? En je wan instellingen?

@Basho ja ik heb m'n switch bij de tv achter een schakelaar en dan verliest de decoder wel eens z'n geduld ofzo. Koude herstart werkt altijd. Nu kijken we ms eens per 2 weken tv ofzo dus geen probleem.

• RobinF
quote:
Basho schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:21:
Mmhh,

Ik ervaar de laatste tijd toch problemen met de TV op 1 of andere manier. De TVs geven telkens aan dat ik heen en weer moet zappen om weer een zender te krijgen. Is dit iemand bekend? Ik heb een switch van HP er tussen hangen van KPN standaard, maar daar zit GEEN TV op aangesloten. Kan dit wel de boosdoener zijn?
Als die Asus IGMP Snooping doet zou TV niet bij die switch moeten komen en zou dat geen probleem moeten zijn. Wat wel kan is dat er een apparaat achter die switch zit die zich abonneert op die IGMP Stream(s)

Je kan natuurlijk altijd proberen of het het probleem is. 't Is al wel eens eerder gebleken dat zo'n switch het probleem was ook al zat die direct op de Experiabox en was er geen TV op aangesloten.

• Basho
Weet niet of de situatie duidelijk is maar de KPN IPTVs zitten DIRECT op de ASUS aangesloten. Dan gebeurt het regelmatig dat je elke keer moet overschakelen naar een andere zender (een keer of 6) voordat er weer beeld is.

Er hangt 1 NIET-IGMP switch in het netwerk maar die staan niet in verbinding met de IPTVs. Hierop zit een NAS, computer, enkele printers aangesloten.

• jeroenPr
@NiGeLaToR Wat betreft het wachtwoord, dit heb ik opgevraagd bij XS4all. Zij geven aan dat het niets uitmaakt, als het maar eindigt op @xs4all.nl. Ik heb daarom admin@xs4all gebruikt. Het bijbehorende wachtwoord is 1234.

Hierbij de gevraagde screenshots. Ik hoop dat jij een a-ha momentje hebt:

https://tweakers.net/ext/f/aRsl3RZZtOLkzFDFsGI3mK0p/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/X0qdVkndLjx4w0nXpu1bywA7/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/eHTqX3aWTkQPo6mfU4GaPgAG/thumb.jpg

jeroenPr wijzigde deze reactie 19-09-2017 19:23 (126%)

@jeroenPr je hebt logischerwijs exact dezelfde instellingen als dat ik heb - op 1 ding na.
Bij mij is de usernamer het mac-adress van mijn experiabox eindigend op @internet. En dan ipv puntjes tussen de charsets een -. Dus:
code:
1
xx-xx-xx-xx-xx@internet

Als password 'kpn' of wat in de handleiding staat.

Wild guess: probeer dit nog eens. Zou gek zijn, aangezien Xs4all zelf zegt dat het niet hoeft.

Overigens: de LAN instellingen zijn niet eens relevant zolang je PPPoE verbinding het niet doet: je eerste prio is een WAN ip adress te verkrijgen. De rest komt later. Volgens mij heb je de JFFS scripts niet eens nodig voor het WAN adres - je kunt JFFS zelfs uitlaten wellicht.

Ik weet nog dat ik lang heb lopen klooien met WAN ip, ik moest uiteindelijk met de wachtwoorden rommelen. Wat raar is, want de één zegt 'het maakt niet uit' en de ander zegt 'het werkt alleen met x of y'.

Misschien heeft @duronbug nog een (ander) idee?

• Basho
quote:
RobinF schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:43:
[...]
Als die Asus IGMP Snooping doet zou TV niet bij die switch moeten komen en zou dat geen probleem moeten zijn. Wat wel kan is dat er een apparaat achter die switch zit die zich abonneert op die IGMP Stream(s)

Je kan natuurlijk altijd proberen of het het probleem is. 't Is al wel eens eerder gebleken dat zo'n switch het probleem was ook al zat die direct op de Experiabox en was er geen TV op aangesloten.
quote:
Basho schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:57:
Weet niet of de situatie duidelijk is maar de KPN IPTVs zitten DIRECT op de ASUS aangesloten. Dan gebeurt het regelmatig dat je elke keer moet overschakelen naar een andere zender (een keer of 6) voordat er weer beeld is.

Er hangt 1 NIET-IGMP switch in het netwerk maar die staan niet in verbinding met de IPTVs. Hierop zit een NAS, computer, enkele printers aangesloten.
De ASUS router doet IGMP snooping. Ook wel logisch denk ik, gezien het feit dat de TV's hier direct op aangesloten zitten. Ik heb 2 switches gekocht van NETGEAR, om zo ELKE switch in mijn huis te vervangen voor IGMP snooping switches. Ik laat de uitkomst weten. Knap irritant als 2 TV's vastlopen.

@NiGeLaToR @jeroenPr
Dit staat in de log:
Aug 1 02:00:25 dnsmasq-dhcp[459]: IPv6 router advertisement enable

Klopt het dat je IPv6 aanstaat? Als je deze eens uitzet?

Als ik de foutmelding met de PPPoE Discovery zoek op Google, kom ik regelmatig uit op de PPPoE inloggegevens. En daarnaast een eerdere quote uit het topic:
quote:
Mark-NL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Ja de handleiding is 1 op 1 te gebruiken. Op de inlognaam/wachtwoord na, want die had ik uit de fritzbox gehaald. Al denk ik dat je er alles in kan vullen wat je maar wilt.

Basho wijzigde deze reactie 20-09-2017 01:23 (29%)

• Vliegtuigje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:25
Werkelijk niemand enig idee waar ik aan zou moeten denken ?

Allereerst hartelijk dank voor de heldere handleiding, ik had de boel binnen zo'n 2 uur aan het draaien ... op IPTV na de Kreatel-IPTV box krijgt wel een IP-adres en configuratie gegevens toegewezen en krijg bij 85% een F562 foutmelding dat er geen verbinding meer gemaakt kan worden, kortom ik heb wat input nodig om te begrijpen of dit mogelijk iets is wat ik in de configuratie bestanden kan aanpassen aangezien de IPTV sessie wordt gestart maar niet online komt.

ik maak gebruik van een ASUS RT-RC3200, rechstreeks op de Genexis FTU, vanuit deze ga ik naar de core switch een GS110ST v2 welke verbonden is met een GS110ST v2 op kantoor en een GS108Ev3 in de woonkamer.

Met de Experiabox in de vergelijking werkt IPTV over dit netwerk op IPTV 2 boxen, met de ASUS RT-RC3200 helaas nog niet, ik heb alle LAN-poorten gebruikt dit maakt geen verschil.

config igmproxy:

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 0.0.0.0/0

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1
phyint lo disabled
phyint vlan1 disabled
phyint vlan6 disabled
phyint ppp0 disabled
phyint eth0 disabled
phyint eth1 disabled
phyint eth2 disabled

Al vast dank voor de feedback !

• jeroenPr
@NiGeLator en @basho,

Super bedankt voor jullie hulp, maar ik ga het spreekwoordelijk bijltje er bij neer gooien. IPv6 staat uit, wachwoord en username nogmaals veranderd. Het wil gewoon niet. Waar het fout gaat, werkelijk geen idee. Hij wil geen verbinding maken met XS4all. Nogmaals alle dank maar ik zal met de fritzbox verder moeten :-(

• Basho
Inmiddels alle switches in huis vervangen voor NETGEAR IGMP snooping switches, mijn verhaal wordt vervolgd..

• duronbug
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-09 22:59

duronbug

Step on it.....!

Topicstarter
quote:
NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:39:
@jeroenPr je hebt logischerwijs exact dezelfde instellingen als dat ik heb - op 1 ding na.
Bij mij is de usernamer het mac-adress van mijn experiabox eindigend op @internet. En dan ipv puntjes tussen de charsets een -. Dus:
code:
1
xx-xx-xx-xx-xx@internet

Als password 'kpn' of wat in de handleiding staat.

Wild guess: probeer dit nog eens. Zou gek zijn, aangezien Xs4all zelf zegt dat het niet hoeft.

Overigens: de LAN instellingen zijn niet eens relevant zolang je PPPoE verbinding het niet doet: je eerste prio is een WAN ip adress te verkrijgen. De rest komt later. Volgens mij heb je de JFFS scripts niet eens nodig voor het WAN adres - je kunt JFFS zelfs uitlaten wellicht.

Ik weet nog dat ik lang heb lopen klooien met WAN ip, ik moest uiteindelijk met de wachtwoorden rommelen. Wat raar is, want de één zegt 'het maakt niet uit' en de ander zegt 'het werkt alleen met x of y'.

Misschien heeft @duronbug nog een (ander) idee?
Ik gebruik kpn als wachtwoord. Ik hoor vaker dat het niet uitmaakt wat je invult. Nooit geprobeerd, gezien met kpn gewoon werkt.

• Basho
quote:
jeroenPr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:00:
@NiGeLator en @basho,

Super bedankt voor jullie hulp, maar ik ga het spreekwoordelijk bijltje er bij neer gooien. IPv6 staat uit, wachwoord en username nogmaals veranderd. Het wil gewoon niet. Waar het fout gaat, werkelijk geen idee. Hij wil geen verbinding maken met XS4all. Nogmaals alle dank maar ik zal met de fritzbox verder moeten :-(
Mocht je nog een poging willen wagen, zou je @Mark-NL kunnen vragen of hij iets speciaals heeft gedaan.

Jammer dat het (nog) niet gelukt is @jeroenPr - enige lichtpuntje is dat zo’n Fritzbox op zich minder vervelend is dan een experiabox...

• jeroenPr
@Mark-NL. Ik ben al meer dan twee weken aan het stoeien met de xs4all/asus router combinatie. Alles lijkt gioed te staan, maar de inlogggegevens worden geweigerd. Zou je aub heel precies willen aangeven welke usernae en wachtwoord jij gebruikt?

Hartelijk dank voor de moeite1

• Mark-NL
quote:
jeroenPr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:18:
@Mark-NL. Ik ben al meer dan twee weken aan het stoeien met de xs4all/asus router combinatie. Alles lijkt gioed te staan, maar de inlogggegevens worden geweigerd. Zou je aub heel precies willen aangeven welke usernae en wachtwoord jij gebruikt?

Hartelijk dank voor de moeite1
Hier komt ie dan :)
PPP Username. : fb5490@xs4all.nl
Password. ; XS4ALL

Als bovenstaande niet werkt, zou ik nog 1x helemaal opnieuw beginnen. Zorgen dat je NVRAM leeg is, de JFFS partitie formatteren en ASUS naar fabrieksinstellingen (doe dat desnoods 2x). Ik heb nu Merlin 380.66_6 draaien als firmware. Als je de handleiding volgt, kan het daarna niet meer mis gaan. IPv6 heb ik uitgezet.
Succes!

Mark-NL wijzigde deze reactie 22-09-2017 09:36 (25%)

• Basho
Inmiddels is mijn TV al weer eens een keer vastgelopen, verdomme :(
Switches vervangen hielp dus niet.. nu de TV op een switch aangesloten i.p.v. rechtstreeks. Iemand nog suggesties?

• stverschoof
  • Laatst online: 07:18
quote:
Basho schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:12:
Inmiddels is mijn TV al weer eens een keer vastgelopen, verdomme :(
Switches vervangen hielp dus niet.. nu de TV op een switch aangesloten i.p.v. rechtstreeks. Iemand nog suggesties?
IGMP uitgezet op je switches (indien mogelijk, ik denk mee maar heb niet alles van je setup teruggelezen)?

• Basho
quote:
stverschoof schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:52:
[...]

IGMP uitgezet op je switches (indien mogelijk, ik denk mee maar heb niet alles van je setup teruggelezen)?
IGMP moet juist aan naar mijn idee :)
Zeker als je IPTV hebt.

• stverschoof
quote:
Basho schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:53:
[...]

IGMP moet juist aan naar mijn idee :)
Zeker als je IPTV hebt.
Hangt zeer sterk van je configuratie af. Als je routed iptv hebt via vlans moet je het juist uit zetten, anders stopt de stream al na een paar tellen! Spreek uit ervaring ;)

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:14
Ook ik heb nog een klein probleem. Ik ga krijg helemaal geen TV, ik krijg bij het testen van de verbinding NTP/DNS errors.

Ik heb een RT-AC66U met een TP link TL-SG108e (managed) switch.
Hier heb ik de TV, NUC, receiver en KPN box op zitten. Ik krijg prima internet maar helaas, geen TV.

De guide heb ik 2 maal gevolgd. Zijn routed Vlan's een optie?

• jeroenPr
allen,

Project is definief opgegeven. Vanavond de handleiding tot op de letter gevolgd inclusief de aanwijzingen van ieder. Helaasd geen resultaat. Dank voor jullie enorme support.

Groet,
jeroen

jeroenPr wijzigde deze reactie 23-09-2017 00:43 (4%)

• Basho
quote:
stverschoof schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:17:
[...]

Hangt zeer sterk van je configuratie af. Als je routed iptv hebt via vlans moet je het juist uit zetten, anders stopt de stream al na een paar tellen! Spreek uit ervaring ;)
De IPTV is routed, maar untagged. Concreet wil dat zeggen dat je op elke poort van de ASUS IPTV moet kunnen krijgen. Het is dus niet zo dat poort 1 puur alleen voor IPTV wordt gebruikt.

• Basho
quote:
manii schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:57:
Ook ik heb nog een klein probleem. Ik ga krijg helemaal geen TV, ik krijg bij het testen van de verbinding NTP/DNS errors.

Ik heb een RT-AC66U met een TP link TL-SG108e (managed) switch.
Hier heb ik de TV, NUC, receiver en KPN box op zitten. Ik krijg prima internet maar helaas, geen TV.

De guide heb ik 2 maal gevolgd. Zijn routed Vlan's een optie?
Kun je je log eens posten van de ASUS? Fungeert de TP Link switch als een managed domme switch of heb je hier toch het e.e.a. op ingesteld. Het kan zijn dat je VLAN4 ook moet toewijzen op de poorten.

• stverschoof
quote:
Basho schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:46:
[...]

De IPTV is routed, maar untagged. Concreet wil dat zeggen dat je op elke poort van de ASUS IPTV moet kunnen krijgen. Het is dus niet zo dat poort 1 puur alleen voor IPTV wordt gebruikt.
Dan is IGMP snooping inderdaad vereist ja :)

• Zaratrass
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:14
quote:
Basho schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 00:47:
[...]

Kun je je log eens posten van de ASUS? Fungeert de TP Link switch als een managed domme switch of heb je hier toch het e.e.a. op ingesteld. Het kan zijn dat je VLAN4 ook moet toewijzen op de poorten.
Goedemorgen,

De switch heeft een ip met een gateway naar de router en ik heb igmp snooping aangezet.

Ik zal straks een log maken en posten.

Zaratrass wijzigde deze reactie 29-09-2017 21:19 (192%)

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True