Nee, het zijn nog steeds 4096sp's, verdeeld in blokken van 64 per CU. Het verschil is dat er nu acht in plaats van vier shader pipelines zijn. Bij Fiji ging dat mis omdat er simpelweg geen gebruik gemaakt werd van alle CU's van de vier een pipelines om een frame aan polygons te renderen. Effectief verloor je een deel van je CU's die idle bleven. Nu is dat probleem er niet meer.spNk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:57:
Het klinkt dus alsof miners minder aan Vega kaarten gaan hebben dan aan Polaris kaarten, scheelt weer.
Overigens komt het dus een beetje neer op wat Nvidia de laatste generaties ook gedaan heeft, wat minder op compute richten?
Betekent niet dat je er niet mee kan minen. Je zal er waarschijnlijk uitstekend mee kunnen minen, want je hebt nog steeds al die CU's, en hogere clocks. Prijstechnisch gaat het denk ik heel wat minder interessant zijn.
Ondertussen kan je er waarschijnlijk veel, veel beter mee gamen. Met dit probleem weggehaald denk ik dat je de GTX1080 wel kan vergeten als equivalent. Dit is minimaal gericht op GP102, de GTX1080Ti en de Titan Xp dus. Ga ook maar uit van €500+ voor een cut down Vega 10, laat staan de volle GPU. Acht shader pipelines in plaats van vier heeft het probleem eigenlijk opgelost waar GCN al een tijdje mee zat, namelijk dat niet alle CU werden gebruikt om een frame te renderen. Voor zoiets als Polaris gaat het nog, Hawaii (290/390(X)) ook nog wel, Fiji absoluut niet. Je kon het zien in het geringe verschil tussen een Fury en Fury X in games. De extra 500 ish sp's werden gewoon niet of nauwelijks gebruikt door de meeste titels. De shader engines konden deze extra CU units van elk 64 sp's niet voorzien.
Bij mij roept dit wel een vraag op. Nu zijn er acht shader engines, die elk rendercalls zullen vragen aan een CPU. Dat is een serieuze load op een CPU, zeker als dit van een enkele core moet komen zoals bij DX11. Ik vraag me dan ook af hoe dat gaat presteren qua CPU load. Vega 10 lijkt eigenlijk alleen bedoeld voor DX12/Vulkan zoals Raja Koduri al aangaf, en nu is denk ik duidelijk waarom. Je gaat zowat DX12/Vulkan nodig hebben om al die shader engines te voorzien denk ik zo, omdat je meerdere cores nodig hebt.
Zo zie ik ook, alweer belachelijke tests aankomen met rare resultaten. De bekende 1080p, en DX11 games test. Ik betwijfel of het uberhaupt zinvol gaat zijn om Vega 10 met 1080p te gaan testen. Ik denk dat je dan echt serieuze CPU loads zal zien. 1440p of 4k, tja, daar is Vega 10 voor bedoeld. Een bench met DX12/Vulkan titels en 4k lijkt mij wel interessant. Dat is Vega unleashed denk ik zo.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.