Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 444127 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Als je geen FreeSync-monitor hebt, ok. Het punt is dat er een sterk verminderde meerwaarde is van de hogere FPS naarmate die hoger wordt. Simpel gesteld, tot de 75 FPS merk je nog veel verbetering in vergelijking met 60 FPS, tussen de 75 en de 100 FPS merk je nog enige verbetering en daarboven moet je actief gaan zoeken naar het verschil. Voor competitieve online gaming op een hoog niveau waarbij 0,005 s het verschil maakt doet het er toe, als je geen FreeSync zou gebruiken dan doet het er toe, in andere scenario's zit het volgens mij meer in het kopje dat je boven de 100 FPS moet zitten als je TW3 of GTAV speelt.
Mwah, daar ben ik het niet mee eens. Ik speel wel enkele games (soort van) competitief, maar ook als ik Battlefield of GTA speel merk ik wel degelijk het verschil tussen 80 FPS en 110 FPS.

Dat geldt niet voor iedereen, maar dat is het hem nu juist: niet iedereen ervaart dit soort dingen in gelijke mate. Zo ben ik ook uitermate gevoelig voor microstuttering. Er hoeven van de 90 frames maar een tweetal richting de 15ms te pieken en merk het al. Dat heb ik in het verleden eens voor mezelf getest als ik in games merkte dat het niet "lekker" aan voelde en dan bleek telkens dat er kleine piekjes in de frametimes zaten. Om die reden heb ook maar ooit even SLI gedraaid en zal ik nooit meer naar multi GPU met AFR terug gaan.

Het is een fenomeen waar ik wel eens een wetenschappelijk onderzoek naar zou willen zien, want ik betwijfel of dit iets te maken heeft met hoe goed je zicht is. Ik heb geen bril of lenzen, maar ik ken mensen die wel een bril hebben en dit soort dingen ook meteen opmerken. Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met enerzijds gewenning (20+ jaar gamen, begonnen op CRT, enkele jaren vrij serieus competitief in snelle games) en anderzijds iets in je visuele cortex waardoor sommige mensen snelle bewegingen anders verwerken. Ik heb ook goede reflexen, altijd al gehad (één van de redenen dat snelle shooters me aantrekken, dat ligt me gewoon goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 19:26
Zolang ik cursor trails zie blijf ik vasthangen aan het gegeven dat de refreshrate te laag is, dus 165Hz is niet genoeg :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Deze gast heeft er gewoon een gekocht omdat hij niet meer kon wachten: https://disqus.com/by/klaudiuszkaczmarzyk/

Mooi kastje wel:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/de4ed93ec1511e66320b21a4b5de221128e01e8cccd9d8e10e57d970a3155480.jpg

Hopelijk doet hij wat benches later vandaag :D

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/57c75da84a7f7adfa30ac0367821975525f2f7891996c2cf8d17bbd627ac5dc2.jpg
Hier staat dan weer een core clock van 1600MHz.

EDIT2:
I will be running 3DMArk now, first in no GAME Mode and in 1080p resolution and then in GameMode
EDIT3:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/f09de6ba8d90fbc511da96d77bdd3920bc39335e5c3ca29595fc814bf946b003.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/5a1d18d19c707cb80d42a236bbfdc9f769da245554b4060706e4bfca747c98e9.gif

[ Voor 49% gewijzigd door Toettoetdaan op 28-06-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Werelds schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Mwah, daar ben ik het niet mee eens. Ik speel wel enkele games (soort van) competitief, maar ook als ik Battlefield of GTA speel merk ik wel degelijk het verschil tussen 80 FPS en 110 FPS.
Mijn stelling was dat je het verschil niet merkt tussen 100 en 110 (of 120, of 130, wat jij wil ;)).
Probeer het eens uit.
Ik geloof direct dat het verschilt tussen mensen (ik weet het uit ervaring, ik heb dat met mijn gehoor dat het veel beter functioneert dan bij de meeste mensen) maar het is uitzonderlijk als je dat verschil merkt wanneer je gewoon speelt en niet actief zoekt naar het verschil.
Dat geldt niet voor iedereen, maar dat is het hem nu juist: niet iedereen ervaart dit soort dingen in gelijke mate. Zo ben ik ook uitermate gevoelig voor microstuttering. Er hoeven van de 90 frames maar een tweetal richting de 15ms te pieken en merk het al. Dat heb ik in het verleden eens voor mezelf getest als ik in games merkte dat het niet "lekker" aan voelde en dan bleek telkens dat er kleine piekjes in de frametimes zaten. Om die reden heb ook maar ooit even SLI gedraaid en zal ik nooit meer naar multi GPU met AFR terug gaan.
Interessant. Hoe liet jij de framerenderplots maken? Ik wil daar ook eens mee experimenteren.
Het is een fenomeen waar ik wel eens een wetenschappelijk onderzoek naar zou willen zien, want ik betwijfel of dit iets te maken heeft met hoe goed je zicht is. Ik heb geen bril of lenzen, maar ik ken mensen die wel een bril hebben en dit soort dingen ook meteen opmerken. Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met enerzijds gewenning (20+ jaar gamen, begonnen op CRT, enkele jaren vrij serieus competitief in snelle games) en anderzijds iets in je visuele cortex waardoor sommige mensen snelle bewegingen anders verwerken. Ik heb ook goede reflexen, altijd al gehad (één van de redenen dat snelle shooters me aantrekken, dat ligt me gewoon goed).
Zowel voor het gehoor als het zicht geldt natuurlijk dat je ziet/hoort met de cortex van je hersenen, niet met je ogen/oren. Je ogen/oren zijn slechts een transfermedium die actiepotentialen (spanningen tussen buiten de neuron en binnen de neuron en spanningen tussen neuronen) genereren, wat er vervolgens als reactie op die actiepotentialen gebeurt wordt inderdaad in de cortex bepaalt, dat is uitgebreid bewezen door te kijken naar welke delen van de cortex actief zijn bij welke take en doordat allerlei defecten gekoppeld kunnen worden aan het niet goed functioneren van delen van de cortex. Zo is het bekend dat zoogdieren nooit kunnen gaan zien als je de eerste paar jaar de ogen afplakt, simpelweg omdat dat deel van de visuele cortex op latere leftijd niet meer goed ontwikkelt, neurowetenschappers spreken over een/de kritische periode. Dat ik beter hoor heeft weinig te maken met mijn oren maar met dat het auditieve deel van mijn cortex die informatie beter kan verwerken. Idem voor als je een sneller visuele waarneming hebt. Bijziendheid kan mogelijk wel verschil maken, het zal afhangen van hoe klein/groot hetgeen is wat je waarneemt. Tearing zal je opmerken (geen verschil door de ogen) als je een beetje bijziend bent, van aliasing heb je minder last omdat dat veel fijnere details zijn.
Wat betreft het waarnemen van microstutter, daar komt meer bij kijken dan slechts de visuele cortex, timing is immers ook erg belangrijk en dat zit weer elders in het brein.
Ervaring speelt inderdaad ook een grote rol, simpelweg omdat je je hersenen traint (adaptief en plastisch vermogen, vergelijkbaar met eender welke vaardigheid je leert of welke kennis je opdoet). Bij geheugentraining zie je zelfs dat het hierbij betrokken deel van het brein (de hippocampus als ik me niet vergis) groter wordt, dit bleek bij een experiment met taxichauffeur-leerlingen in London die alle straten uit hun hoofd moeten leren en de kortste route moeten geven van A naar B.
Ik aanvankelijk geen tearing, de laatste jaren word ik er gek van en zie ik elke tear. Bij 1 spel stopte ik zelfs met het te spelen om die reden. Duidelijk een gevolg van ervaring.

Zelf ben ik trouwens erg gevoelig voor de extra inputlag bij VSync dus ik herken goed wat jij zegt. Bij ME2 en ME3 merkte ik het bijvoorbeeld sterk, het voelde niet juist in vergelijking met hoe ik het eerder speelde. Ik vergat om VSync uit te schakelen in het tekstbestandje. Bij Deus Ex HR (op mijn systeem ongeveer 80-90 FPS) en nog wat andere spellen merkte ik het ook direct. Bij LA Noire vind ik de inputlag ook hinderlijk groot maar bij dat spel kan je het helaas niet uitschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-06-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toettoetdaan mooi ding!

Het kriebelt :(

@Anoniem: 444127 gewoon met MSI AB of Fraps naar frametimes gekeken. Geen van beide is echt precies, zelfs daar was het toen in te zien. FCAT was er nog niet ;)

Overigens voor @MrCharming: Quadro's en Fire Pro's worden vrijwel nooit samples van verstuurd. Reviews die je daar van ziet zijn nagenoeg altijd gekochte of geleende kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
Werelds schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:44:

Overigens voor @MrCharming: Quadro's en Fire Pro's worden vrijwel nooit samples van verstuurd. Reviews die je daar van ziet zijn nagenoeg altijd gekochte of geleende kaarten.
Dit is dan ook geen Quadro of Fire Pro. Vega FE is constant door AMD vergeleken met de Titan X. Een prosumer kaart. Voor de Titan X werden wel degelijk samples verstuurd in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrCharming schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Dit is dan ook geen Quadro of Fire Pro. Vega FE is constant door AMD vergeleken met de Titan X. Een prosumer kaart. Voor de Titan X werden wel degelijk samples verstuurd in het verleden.
Titans zijn echter ook het enige vergelijkbare materiaal qua prestaties (hopelijk :P).

Het grote verschil dat jij en anderen echter negeren is dat AMD "pro" drivers voor dit ding uit brengt. Of die een soortgelijke invloed hebben als bij de "echte" pro kaarten valt nog te bezien, maar met die stap laat AMD ook meteen merken dat ze een stuk verder gaan dan een Titan.

Dus nee, ik sta er niet van te kijken dat AMD geen samples van dit ding verstuurd. Het is vooral een niche product om de hype te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

toon volledige bericht
Ik denk het niet. Ik zit hier met een bril met een + en een - oog en een aantal jaar geleden was ik echt heel erg goed in BF3. Dat was ook een interessante setup destijds. :P

Met een vrij matig 1440x900 75hz scherm, settings maxed out met mijn toen nog nieuwe 7950 ging ik nog wel eens opzettelijk naar een server waar ESL spelers zich verzamelde, en hield ik me behoorlijk staande met mijn M416, in een M16A3 only server, met mensen die echt niet missen. Buiten die server om stond ik meestal stipt bovenaan van de server. Ik had ook alles van een MX518 muis, tot de MarkC mousefix tot perfecte afstelling van de muis etc.

Ik had toen ook nog een andere bril, met grotere verschillen tussen de lenzen, die het ietwat lastig maakte om echt te focussen met beide ogen. Ik zag wel alles gewoon redelijk, maar ik merkte wel dat ik meer reageerde op beweging door de combinatie van klein scherm, en bril. Tearing had ik toen niet echt last van, nu met mijn 1080p scherm dat ik vorig jaar ook maar eens kocht wel. :P

Framedrops heb ik echt een bloedhekel aan. Ik zie het ook meteen. Overigens baal ik ergens wel dat het weer een 75hz scherm is dat ik nu heb. Liever had ik €200 betaald voor een 1080p/120hz scherm, maar die zijn er gewoon niet meer. Nee, je moet minstens €250 betalen voor 1080p/144hz en dat vond ik te veel. Ik denk ook dat ik tot 120hz zeer zeker zou zien, daarboven betwijfel ik. Het verschil tussen 60 en 75 is voor mij hetzelfde als tussen 45 en 60, dus minimaal 75 was een vereiste.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Werelds schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:44:

@Anoniem: 444127 gewoon met MSI AB of Fraps naar frametimes gekeken. Geen van beide is echt precies, zelfs daar was het toen in te zien. FCAT was er nog niet ;)
Ik weet dat je FRP kan maken met Windows Performance Analyzer (Wendell van L1T deed dat) maar ik heb nog niet kunnen achterhalen hoe dat werkt, het is lastiger dan dat je zou denken. Frpas en AB zijn natuurlijk niet geschikt om microstutter waar te nemen als het om slechts 1 frame gaat.
flessuh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:51:
en daar gaan we al...

https://www.reddit.com/r/...h_no_one_will_officially/

Ja, bron is vaak ruk maar toch.

Aan de andere kant kan dit soort "nieuws" AMD toch zover brengen om wat meer informatie uit te brengen, of zou het ze koud laten?
Ik zou me er niet druk om maken, het zegt weinig. Vega verschilt qua architectuur nogal sterk (denk bijv. aan de tile based rendering), ze moeten voor elk spel bij 0 beginnen met de drivers te optimaliseren. Dat dat veel tijd kost is niet zo gek, het enige wat mij verwondert is dat AMD zelf onderschatte hoe lang het zou duren. Extra werk door Apple en hierdoor vertraging opgelopen? Een scenario dat AMD de lancering heeft uitgesteld omdat de performance nog niet representatief is voor wat de hardware kan leveren is goed mogelijk. Het is ook best mogelijk dat AMD de kaart pas wil lanceren zo gauw het de competitie aan kan met de 1080 ti omdat ze de kaart dan voor een hogere prijs kunnen verkopen.
Voor ons zou het prima zijn als Vega op 10% de 1080 Ti nadert voor DX11, na een jaar optimaliseren van de drivers zit die dan op gelijke hoogte. ;)\
Even rustig afwachten. Ik ben het eens met Daniël dat er voor ons consumenten niets aan de hand is als Vega slechts op 1080 niveau zou presteren, de prijs zal dan ook evenredig lager zijn. Voor AMD zou het echter wel een flinke klap zijn (financieel gezien).

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-06-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

Er spookt al een firestrike score rond. Wel in gaming mode, maar de gebruiker zegt dat hij het mogelijk verkloot heeft en dat de kloksnelheid all over the place is. Interessant dit, aangezien AMD heeft gezegd dat de gaming kaart er boven zit. Uitgaande dat dit nog vroege drivers zijn overigens. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door flessuh op 28-06-2017 15:24 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:09:
Deze gast heeft er gewoon een gekocht omdat hij niet meer kon wachten: https://disqus.com/by/klaudiuszkaczmarzyk/

Mooi kastje wel:
[afbeelding]

Hopelijk doet hij wat benches later vandaag :D

EDIT:
[afbeelding]
Hier staat dan weer een core clock van 1600MHz.

EDIT2:

[...]

EDIT3:
[afbeelding]
[afbeelding]
toon volledige bericht
Sorry it took time but never used wattman for those cards
FireStrike test in game mode (pro mode does not make sense), frequency on GPU all over the place, I am trying to hard set it to 1600 and on the next run, as of now score is not impressive. But colud be my fault.
http://www.3dmark.com/fs/12987144 (19% onder 1080Ti)
flessuh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:22:
Er spookt al een firestrike score rond. Wel in gaming mode, maar de gebruiker zegt dat hij het mogelijk verkloot heeft en dat de kloksnelheid all over the place is. Interessant dit, aangezien AMD heeft gezegd dat de gaming kaart er boven zit. Uitgaande dat dit nog vroege drivers zijn overigens. ;)
Kan gewoon dynamische clock zijn om de GPU altijd op een vast verbruik te houden.

EDIT2:
guys, let me try to set it correctly as i never used Wattman and this card is fresh in. I am running as well just 550W PSU which could be problem as well. I keep trying :)
Best een goede 550watt voeding dan...

[ Voor 35% gewijzigd door Toettoetdaan op 28-06-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Werelds schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
[...]

Titans zijn echter ook het enige vergelijkbare materiaal qua prestaties (hopelijk :P).

Het grote verschil dat jij en anderen echter negeren is dat AMD "pro" drivers voor dit ding uit brengt. Of die een soortgelijke invloed hebben als bij de "echte" pro kaarten valt nog te bezien, maar met die stap laat AMD ook meteen merken dat ze een stuk verder gaan dan een Titan.

Dus nee, ik sta er niet van te kijken dat AMD geen samples van dit ding verstuurd. Het is vooral een niche product om de hype te stimuleren.
D'r zit schijnbaar ook een Gaming Mode op. Nou ja, ik parkeer mijn skepticisme maar even en doe leuk mee. Hopelijk wordt het een beest van een kaart. 1080Ti of hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15
Grapics score van haast 23k is toch niet slecht? Hij gebruikt maar een 4790k op 4GHz, dus totale score is niet representatief.

Edit:
Graphics Score 22 916
Physics Score 12 445
Combined Score 7 706

Van een GTX1080Ti
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=29125&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=29122&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1

[ Voor 103% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-06-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:32:
Grapics score van haast 23k is toch niet slecht?
Nope, maar de 1080Ti haalt 28K. Ik meen dat Fury X op 14K 18K zit, dus het is een gigantische verbetering, maar nog best ver van de Nvidia top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Nope, maar de 1080Ti haalt 28K. Ik meen dat Fury X op 14K zit, dus het is een gigantische verbetering, maar nog best ver van de Nvidia top.
Klopt zag dat even over het hoofd, dacht dat de Ti op hoog 23k zat.
Sowieso is Firestrike geen goede benchmark, Nvidia kaarten hebben een veel te hoge physics score door Physx.

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-06-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Lol, hij draait het met een 550W PSU, dus dat kan ook nog issue zijn :P

Nou ja hij gaat de boel nog eens draaien. Ben benieuwd. Het is in ieder geval geen slechte baseline voor een kaart die niet voor gaming is met de eerste versie drivers :)

maar ja beter draait hij gewoon wat game-benches.

[ Voor 9% gewijzigd door flessuh op 28-06-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
https://www.reddit.com/r/...ga_fe_stop_removing_this/

Dit bedoelde ik dus. Nu heb je een totaal onbekend iemand, die wat benches zit te doen en die worden het internet ingeslingerd, zonder enige context. Reddit gaat al door het dak heen omdat de score maar 23K is. Ik vind veel review sites bagger, maar het is beter dan een onbekend iemand die een beetje met drivers zit te vogelen om 't ding aan de praat te krijgen en ondertussen update. Dat is gewoon slechte pers.

[ Voor 5% gewijzigd door MrCharming op 28-06-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

MrCharming schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:45:
https://www.reddit.com/r/...ga_fe_stop_removing_this/

Dit bedoelde ik dus. Nu heb je een totaal onbekend iemand, die wat benches zit te doen en die worden het internet ingeslingerd, zonder enige context. Reddit gaat al door het dak heen omdat de score maar 23K is. Ik vind veel review sites bagger, maar het is beter dan een onbekend iemand die een beetje met drivers zit te vogelen om 't ding aan de praat te krijgen en ondertussen update. Dat is gewoon slechte pers.
Daarom vraag ik me ook af wat AMD nu gaat doen.. Blijven ze zwijgen of gooien ze zelf wat benches online van de RX. Ik gok alsnog keuze A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Klopt zag dat even over het hoofd, dacht dat de Ti op hoog 23k zat.
Sowieso is Firestrike geen goede benchmark, Nvidia kaarten hebben een veel te hoge physics score door Physx.
Fury X zit zelfs op 18K
Hier een een 3dMark compair: http://www.3dmark.com/compare/fs/12987144/fs/11047656#

Dat lijkt niet op een 60% hoger geclockte Fury...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:37:
onzin

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:51:
[...]

Fury X zit zelfs op 18K
Hier een een 3dMark compair: http://www.3dmark.com/compare/fs/12987144/fs/11047656#

Dat lijkt niet op een 60% hoger geclockte Fury...
Ja, hier klopt inderdaad geen fuck van. AMD heeft een kleiner proces en 60% meer kloksnelheid en ze winnen net 20%? Dan zouden ze gewoon achteruit gegaan zijn. Lijkt me vrij sterk.

[ Voor 5% gewijzigd door MrCharming op 28-06-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Het proces is kleiner en ze hebben een hogere clock, maar de chip is ook kleiner en heeft features ingebakken die de fury x niet heeft, zoals half precision op 2x de snelheid en dat gedoe met het geheugen dat automagisch door de hardware gemanaged wordt.

Zou ook kunnen dat de stock koeler wat tam is om geluidsoverlast te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
flessuh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:38:
Lol, hij draait het met een 550W PSU, dus dat kan ook nog issue zijn :P
Alsof een 4790k zoveel verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Paprika schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:14:
[...]

Alsof een 4790k zoveel verbruikt...
Nee, zelfs niet op 4.4GHz, en het is een colermaster Corair voeding, dit model kan prima 650watt leveren over zijn 12v lijn.

Maar er is iets heel erg verkeerd en ik hoop dat het voor AMD drivers is, anders hadden ze beter FuryX een die-shrink kunnen geven en op 1200MHz kunnen clocken, een Fury X op 1150MHz (met een beetje betere CPU) gaat Vega FE al voorbij: http://www.3dmark.com/com...4/fs/11047656/fs/6657103#

[ Voor 1% gewijzigd door Toettoetdaan op 28-06-2017 16:26 . Reden: Woopz naampje door elkaar, dank Vipeax! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Nee, zelfs niet op 4.4GHz, en het is een colermaster voeding, dit model kan prima 650watt leveren over zijn 12v lijn.

Maar er is iets heel erg verkeerd en ik hoop dat het voor AMD drivers is, anders hadden ze beter FuryX een die-shrink kunnen geven en op 1200MHz kunnen clocken, een Fury X op 1150MHz (met een beetje betere CPU) gaat Vega FE al voorbij: http://www.3dmark.com/com...4/fs/11047656/fs/6657103#
Als de voeding het probleem was zou het systeem ook crashen. Een voeding levert wat die kan en als dat niet genoeg is crasht de computer. Hij gaat niet throttlen of iets in die aard.

Ik denk eerder dat er nog wat kinken in de kabels zit en de poster deze nu op eigen houtje probeert te fixen. Misschien lukt dat, misschien gaat AMD een paar dingen repareren doormiddel van een revision.

Nogmaals, dit kan echt niet de final performance zijn. Dan zou AMD een slechtere kaart hebben gemaakt dan een paar jaar geleden. Zo incompetent zijn ze nou ook weer niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Afbeeldingslocatie: https://uploads.disquscdn.com/images/5a1d18d19c707cb80d42a236bbfdc9f769da245554b4060706e4bfca747c98e9.gif
Driver versie: 22.19.384.2 (van deze maand)
Crimson driver versie: 17.1.1 (van januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[...]
en het is een colermaster voeding, dit model kan prima 650watt leveren over zijn 12v lijn.
Ik zie toch echt een Corsair logo (linksbeneden) :+. My guess (gezien de kabels en de sticker)...

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 28-06-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:32:
Grapics score van haast 23k is toch niet slecht? Hij gebruikt maar een 4790k op 4GHz, dus totale score is niet representatief.

Edit:
Graphics Score 22 916
Physics Score 12 445
Combined Score 7 706

Van een GTX1080Ti
[afbeelding]
[afbeelding]
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:34:
[...]

Nope, maar de 1080Ti haalt 28K. Ik meen dat Fury X op 14K 18K zit, dus het is een gigantische verbetering, maar nog best ver van de Nvidia top.
Waarom dit grote verschil (graphics score: 22*** vs. 28***) voor de 1080 ti? Andere instellingen van Firestrike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 444127 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:28:
[...]
Waarom dit grote verschil (graphics score: 22*** vs. 28***) voor de 1080 ti? Andere instellingen van Firestrike?
Total vs graphics score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

* DaniëlWW2 moppert iets over drivers en niks zeggende scores. O-)

Nee, natuurlijk zou het behoorlijke klote voor AMD zijn als ze de GTX1080Ti niet eens matchen en deze score klopt en indicatief is. Dat zou namelijk beteken dat er alsnog ergens in de GPU er behoorlijk wat problemen zijn met gebruik van hardware. Sterker nog, dit zou een downgrade zijn qua prestaties tegenover de toch al zeer matig presterende Fury X. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Total vs graphics score.
Ik zie het. Ik heb zelf nooit deze benchmark kunnen draaien, het werkt blijkbaar niet op W7. :?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-06-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

8) YouTube: Vega Power Hungry + Coffee Lake Has 6 Cores?! tweakers is bekend. op 0:23 praat youtuber gamer meld over tweakers en in het bijzonder CJ'S AMD radeon info & nieuwsdiscussietopic 8)

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nee, zelfs niet op 4.4GHz, en het is een colermaster Corair voeding, dit model kan prima 650watt leveren over zijn 12v lijn.

Het kan toch ook aan de gebruiker liggen? Als die klokfrequentie zo wild stijgt en daalt dan is er sowieso iets niet goed, dat is niet enkel de boost die een standje lager gaat als het zo erg is als dat hij omschreef. Hij gaf aan dat hij voor het eerst Wattman gebruikt, zou daar niet de fout kunnen liggen (verkeerd gebruik van Wattman)?
Ik heb geen toegang tot Wattman maar ik begreep dat je wel even moet leren hoe je dit programma moet werken.
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:24:
[afbeelding]
Dat is inderdaad wel heel erg oud. Het zou prima een fors lagere score kunnen veroorzaken. Als de kaart alles op brute kracht rendert en hierbij niet goed gebruik maakt van de architectuur...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 28-06-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
De heisa om de resultaten van een random gozer met een FE kaart snap ik niet zo goed, maar als je verwacht dat de resultaten niet veel beter gaan worden dan begrijp ik de heisa wel :+ 8)7 :+ 8)7
JulianI-Intel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:34:
8) YouTube: Vega Power Hungry + Coffee Lake Has 6 Cores?! tweakers is bekend. op 0:23 praat youtuber gamer meld over tweakers en in het bijzonder CJ'S AMD radeon info & nieuwsdiscussietopic 8)
Je zit waarschijnlijk in het verkeerde topic. Dit is al reeds langs gekomen. Op verschillende "nieuws" sites is Tweakers genoemd geworden en ook in enkele YouTube filmpjes waar men "nieuws" verspreid is Tweakers genoemd geworden.

[ Voor 39% gewijzigd door madmaxnl op 28-06-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:53:
Ik denk het niet. Ik zit hier met een bril met een + en een - oog en een aantal jaar geleden was ik echt heel erg goed in BF3. Dat was ook een interessante setup destijds. :P

Met een vrij matig 1440x900 75hz scherm, settings maxed out met mijn toen nog nieuwe 7950 ging ik nog wel eens opzettelijk naar een server waar ESL spelers zich verzamelde, en hield ik me behoorlijk staande met mijn M416, in een M16A3 only server, met mensen die echt niet missen. Buiten die server om stond ik meestal stipt bovenaan van de server. Ik had ook alles van een MX518 muis, tot de MarkC mousefix tot perfecte afstelling van de muis etc.
BF3... competitief... ehm... NO. Vreselijke laggy en vooral buggy game die de goed schalende game engine niet waard is IMHO :)

"Headshot isn't!" kwam ietsje te vaak voor in die game :X :F
Framedrops heb ik echt een bloedhekel aan. Ik zie het ook meteen.
Ik ook en daarom heb ik dus onlangs maar de videokaart geupgrade. De schommelende fps werd ik gek van!
Overigens baal ik ergens wel dat het weer een 75hz scherm is dat ik nu heb. Liever had ik €200 betaald voor een 1080p/120hz scherm, maar die zijn er gewoon niet meer. Nee, je moet minstens €250 betalen voor 1080p/144hz en dat vond ik te veel. Ik denk ook dat ik tot 120hz zeer zeker zou zien, daarboven betwijfel ik. Het verschil tussen 60 en 75 is voor mij hetzelfde als tussen 45 en 60, dus minimaal 75 was een vereiste.
Ik vind € 250 wel meevallen eigenlijk, maar dat zal wel weer een TN paneel zijn gok ik ?
Zo ja, dan is dat weer minder...

Toen ik nog een CRT had kon ik me herinneren dat ik alles boven de 120/125 fps te snel vond, maar dat kan ook aan de game engines van toen hebben gelegen, omdat je dan ook verder kon springen en dergelijke :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Fijn, dank je voor de geweldige uitleg en goede onderbouwing van dit argument.

Ik heb me vergist met 3dMark Vantage, waar dit wel het geval was met PhysX.

offtopic:
Als het nu een random user was die onzin poste oke, maar 9 van de 10 keer zit ik goed en controleer ik wat ik post. Plaats dan ook een normale reactie en verbeter me.
Toettoetdaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:24:
[afbeelding]
Dat zou best voor een verschil kunnen zorgen, met de professionele drivers de oude "game" drivers meeleveren zodat de score sowieso niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Fijn, dank je voor de geweldige uitleg en goede onderbouwing van dit argument.
Je geeft zelf natuurlijk evenveel uitleg en onderbouwing :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Paprika schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Je geeft zelf natuurlijk evenveel uitleg en onderbouwing :p.
Touché :p, nu zijn resultaten geboekt in het verleden natuurlijk geen garantie voor de toekomst maar als ik mijn post historie zo even bekijk dan heb ik vaak een hele lap tekst met vaak bronnen.

Daarom vond ik die onzin reactie dan ook jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik heb geen lijst met het trackrecord van iedereen die in het radeon topic post, dus voor mij leek het de zoveelste nvidia=evil post waar dit topic af en toe bol van staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

LOl AMD geeft zelf aan dat een voeding van +850W gewenst is en dan gaat ie benchen met een 550W :/

* Damic veracht een blauw doosje vrijdag en heeft een V850 als voeding :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:57:
Dat zou best voor een verschil kunnen zorgen, met de professionele drivers de oude "game" drivers meeleveren zodat de score sowieso niet optimaal is.
Dat zou best kunnen, maar waarom zou AMD dit niet wat duidelijker zeggen? Nu komt de RX Vega wel aardig negatief in het licht, veel mensen zullen niet veel verder kijken dan de resultaten van de FE die nu gaan verschijnen. Ik blijft het vreemd vinden hoe ze dit aanpakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Damic schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:24:
LOl AMD geeft zelf aan dat een voeding van +850W gewenst is en dan gaat ie benchen met een 550W :/

Juist, omdat die videokaart even 700W in z'n eentje gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Weet ik veel, overkill is underestimated :)

http://pro.radeon.com/en-...on-vega-frontier-edition/ naar beneden scrollen en dan op Requirements drukken :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Gut, het is ook echt altijd hetzelfde rondom een release he. Er komen nu wat vage geruchten dat Vega misschien niet tien keer sneller dan de 1080 Ti zal zijn en meteen knalt dit topic zwaar in de mineur en is de helft hier overtuigd dat het een kutkaart gaat worden. Onzin natuurlijk. De FE is niet representatief voor wat de Rx gaat doen en op basis van die kaart kun je dus geen conclusies trekken. Zeker niet als om een of andere willekeurige user gaat met een overgeklokte CPU en een veel te krap bemeten voeding.

Daarnaast wordt het tijd om onszelf niet te overschatten. Wat er nu hier of op reddit allemaal geroepen wordt is totaal niet belangrijk en heeft 0,0 invloed. De reviews die over de Rx uit zullen komen hebben dat wel, als die er zijn kunnen we conclusies trekken en gebeurt er iets. Tuurlijk is het interessant om dit soort dingen te bespreken, maar laten we alsjeblieft ophouden met conclusies te trekken, dat is nu niet zinniger dan het bij de afgelopen releases was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Damic schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:24:

Ik ga het gewoon met een 550W voeding proberen als ik er uiteindelijk een heb :+.

Dat ze 850W als minimaal neerzetten komt omdat er genoeg mensen zijn die het anders gaan proberen met een x aantal Watt Sweex voeding en dan het systeem om zeep helpen. Zelfs een 850W Sweex voeding zou het nu aankunnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nee +850W is recomended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Summary tabel van Videocardz...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MGTpnuD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nero355 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:46:
[...]

BF3... competitief... ehm... NO. Vreselijke laggy en vooral buggy game die de goed schalende game engine niet waard is IMHO :)

"Headshot isn't!" kwam ietsje te vaak voor in die game :X :F
Ja de netcode was meh, maar headshots maken kon ik met gemak. ;)
Ik ook en daarom heb ik dus onlangs maar de videokaart geupgrade. De schommelende fps werd ik gek van!
Pas een maand geleden een RX580 besteld, so shut up. :P
Ik vind € 250 wel meevallen eigenlijk, maar dat zal wel weer een TN paneel zijn gok ik ?
Zo ja, dan is dat weer minder...
Imputlag boven kleurenechtheid voor mij, en het was iets minder pijnlijk voor mijn studentenportemonnee. ;)

In het algemeen, eens met @Anoniem: 59888. We weten nog steeds geen ene f. Echt 10/10 would hype again AMD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:42
[...]

toon volledige bericht
In games met een framerate limiter via de console kun je zelf aardig een eind komen qua testen Zo heb ik ooit in Black Ops in een mapje met de ai getest met 30,60,90,120, 240fps. Heeft met name effect op hoe goed je kunt " side tracken". Dus het kunnen inschatten van waar je moet richten om een vijand te raken die zich van rechts naa rlinks over je scherm beweegt. Bij <45 fps heb ik daar echt gigantisch veel moeite mee. Op 90/120 fps gaat dat veel prettiger, ook al is je scherm 60 Hz.

Brildragend zal inderdaad geen factor zijn. Mensen met een bril kunnen kwalitatief beter zicht hebben, na correctie, dan iemand zonder bril.

Het verschil met de hogere fps is dat je meer één bent met de bediening van de game. Het gaat dan op de auto piloot. Net als autorijden, fietsen, vallen, enz. Toen ik vroeger competitief speelde (en dat is Soldier of Fortune 2, clanbase dus eeuwen geleden, wel nr1 ctf europe :9 ) had ik letterlijk slow motion momenten waarbij ik dan een kamer kon inrennen en 3 campende vijanden alle 3 een headshot kon bezorgen in circa 6 kogels. Maar dat kan alleen als één bent met je game. Bij lagere fps voel je een soort disconnect en dan is dat gewoon niet mogelijk. Vereist overigens ook 4 uur trainen per dag :+ . Nu bak ik er niks meer van. Altijd ruzie met die hoge dpi van tegenwoordig. Beste wat er toen vanaf kon was trouwens een gesponserde server van Jowood hosting oid

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MrCharming schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:50:
[...]

True.. AMD zit ook een beetje in een lastig parket.

Nvidia kan de titan marketen als elite gamekaart maar weten dat er een grote interesse is in de compute; ze hoeven daar alleen geen reclame mee te maken, en vinden het ergens wel prima want hoe meer mensen op de pro CUDA wagen hoe beter.

In de VEGA chips is vanuit de gamer community zo veel interesse dat ondanks de marketing van AMD iedereen en z'n moeder meteen de standaard benchmarks wil zien. Terwijl hun verhaal mbt de FE wel redelijk consistent is, en die moeten ze ook gewoon blijven herhalen.

De goedkope prijs werkt ook een beetje tegen ze. Toen de GP100 voor 7K uitkwam kraaide er geen gamer haan naar, terwijl ook op die chip gametests interressant zouden zijn. Was het hele CUDA verhaal er niet dan hadden ze dit ding ook gewoon 3k+ kunnen maken.

Maar ze laten iig zien aan de markt dat ze VEGA chips kunnen produceren :)

Eerlijk gezegd had AMD hier op moeten anticiperen en wat goeie workstation reviews moeten laten verschijnen.. Zelfs Tomshardware doen redelijke.

specs

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste