Bethesda (Fallout) heeft dan ook een nogal slechte reputatie op het vlak van hoe de spellen geprogrammeerd zijn. De bugs van Skyrim zijn berucht. Wolfenstein: The New Order heeft ook verplichte VSync (ook bugs als je die uitschakelt maar naar het schijnt hebben slimme jongens daar een niet door Bethesda gesteunde patch voor ontwikkeld en had Bethesda dit zelf kunnen oplossen door een paar instellingen te wijzigen) maar nog erger dan dat, het spel start niet eens op veel computers (zwart scherm, onmiddelijk een crash naar de desktop zonder een foutmelding of een foutcode aan Windows) met Windows 7 en Windows 10 terwijl er met de hardware op die systemen niets mis is. Doordat de installer van het programma niet goed controleert of dat je bepaalde versies van bepaalde andere software hebt? Het beste doe je eerst wat onderzoek naar de performance en problemen bij een spel alvorens je overweegt om een spel van Bethesda te kopen. Het hangt natuurlijk wel af van wie het spel daadwerkelijk hebben gemaakt, de ene studio is de andere niet en Doom werd natuurlijk volledig door ID (op de multiplayer na, naar verluidt) gemaakt.nero355 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:42:
[...]
GTA 1 met de framelimiter uit was onspeelbaar met een K6-2 500 MHz CPU dus ik wil niet weten hoe dat eruit ziet met hedendaagse CPU's![]()
![]()
/Serieus : Wat een crapgame is dat dan zeg... Zoiets mag een moderne game echt niet overkomen!
De developers mogen zich diep schamen
Rockstar maakte er in het verleden ook een zooitje van maar bij GTA5 is dat flink verbeterd, al heb je bij GTA5 wel nog hinderlijke microstutters: op het Intel platform framerendertijd van meer dan 0,1 s (3 in 2 minuten gameplay bij de test van L1T) en bij AMD ook zulke microstutter maar minder frequent (1 in 2 minuten) en minder extreem. Bij GTA SA (in sommige opzichten een geweldig spel, aan te raden om nog eens te spelen als je het nooit zou hebben gespeeld
Het is gemakkelijker om te programmeren als het aantal frames per seconde vast ligt, het is lazy programming.
Niet dat ik de programmeurs dat verwijt, ik denk dat de oorzaak eerder bij de developer ligt die te weinig tijd geeft om het goed uit te werken omdat zo'n spel in eerste instantie voor de consoles wordt gemaakt die meer Vsync gebruiken (niet altijd echter).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 26-06-2017 14:36 ]