offtopic:
Shit, ik praat echt te veel Engels tegenwoordig als ik dat soort fouten ga maken

madmaxnl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:44:
I.p.v. één tak binnen AMD weten dan alle AIBs wat een dergelijke chip kan. Hoelang denk je dat ze hun muil kunnen houden? Al helemaal de AIBs die ook bij nVidia in de boot zitten. Ergo, als de AIBs al Vega 10 kaarten hebben dan had ik wel meer leaks e.d. verwacht.
Nogmaals, dat hoeft helemaal niet?
Ik haal gewoon weer Cypress en Hawaii aan. Van beide kwam pas heel kort vóór de release meer informatie naar buiten en de AIBs hadden die dingen toen ook al lang. Tahiti had iets meer...lekkage zullen we maar zeggen. Polaris waarschijnlijk het meest. Maar in beide gevallen was AMD zelf ook relatief loslippig, dus toen vonden ze het niet zo erg.
Vergeet niet dat dit het bedrijf is dat misinformatie verspreid om lekken te vinden.
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat we niet meteen het ergste moeten denken en even onthouden over welk bedrijf we het hebben. Ik laat me in elk geval niet gek maken.
Cypress kan ik me nog wel enigszins herinneren maar het staat me niet meer bij dat er binnen een maand AIB versies waren. Wel dat na een maand de prijs stevig op was gelopen (zeker in relatieve zin) en dat ze nagenoeg bijna niet te krijgen waren of tegen de veel hogere prijs dan t.t.v. de launch.
Nee, de AIB versies zou ik ook even op moeten zoeken, ik weet alleen 100% zeker dat er een Vapor-X was met launch. En de prijs was inderdaad ook flink opgelopen, meer vraag dan aanbod. En dat was ook gewoon terecht, het is en blijft wat mij betreft het beste GPU product van de afgelopen 8 jaar. Tahiti en Maxwell krijgen een gedeelde tweede plaats (om volledig verschillende redenen), de rest valt daar allemaal ver onder.
Hopelijk verbazen ze ons deze keer minstens net zo positief als destijds met Cypress.
Ik hoop het van harte. Zowel zij als wij hebben het nodig. De prijzen van Nvidia zijn gewoon belachelijk en er moet meer concurrentie komen. Ze hebben het met Ryzen in elk geval wel geflikt, dus ik hoop dat het met Vega net zo goed uit pakt. Hoewel ik betwijfel of de GeForce Battleboxes ook met AMD GPU beschikbaar zullen worden, iets zegt me dat die kans net iets kleiner is dan dat voor Ryzen was
Overigens baren juist de prestaties mij nog steeds geen zorgen. Het is het verbruik dat me zorgen baart. Ik hoop echt dat die lijn weer onder die van Nvidia duikt.
En tja, miners @ hierboven. Daar kunnen ze niets aan doen. Er is niets dat ze weg kunnen halen of uitschakelen om dat in te perken zonder daarbij veel aan game performance te verliezen.
Hangt er helemaal van af naar welke je precies kijkt. Nvidia heeft met Pascal veel ingelopen omdat ze nu zowel de prestaties als de efficiëntie hebben, maar er zijn er nog steeds waar AMD het veel beter doet.
Overigens neemt die site geadverteerde cijfers als uitgangspunt. Vrijwel elke miner zal een RX480/580 gewoon undervolten, waarmee dat verbruik eerder tussen de 125W en 150W komt te liggen dan op 190W. Met name bij de 580 liggen de voltages bijzonder hoog en kun je het verbruik in de meeste gevallen flink omlaag trekken, zonder dat je daarbij veel aan hash rate in moet boeten. Dat is bij Nvidia minder het geval en dat is waarom AMD nog steeds zo populair is.