Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:30:
[...]

En voordat er custom kaarten zijn zit je idd denk ik ook wel op eind augustus /september als het meezit.

Ervan uitgaande dat er custom kaarten komen.....
Oh die komen er wel. Dat was voor mij ook wel de druppel. Juni release of begin juli, oke, nog even wachten op een fatsoenlijke koeler. Nu kijk je echt naar september...
Het is dat Volta echt niet dit jaar zal arriveren, anders had AMD echte problemen. Dat hebben ze nu al, nu ze zoveel goodwill hebben weggegooid.

Nee, ik kijk volgend jaar naar Vega 2 of het jaar erop naar Navi. Nu hopen dat mijn RX580 geleverd gaat worden voordat Vega uitkomt. :P
De winkel had op verzoek navraag gedaan, leverancier kon niks melden over levertijd. De crypto miners lijken weer bezig. Kan AMD ook niks aan doen. Opschalen van de productie zal ook al snel een maand of twee duren. Ik sla mezelf ook echt voor mijn kop want een maand geleden stond ik al op het punt om een RX580 te kopen. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie niet waarom custom kaarten later zouden moeten komen. Vega Frontier is al een reference koeler, de kaart is in principe klaar, dus custom versies kunnen al prima ontwikkeld worden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-The_Mask- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:50:
Ik zie niet waarom custom kaarten later zouden moeten komen. Vega Frontier is al een reference koeler, de kaart is in principe klaar, dus custom versies kunnen al prima ontwikkeld worden.
Het zou mooi zijn, maar garandeer het maar. Zou AMD hebben gezegd dat ze dit meteen toelaten en faciliteren, oke. AMD, ze kunnen zeker serieuze hardware maken op een smal budget, maar van marketing begrijpen ze echt niks. Ik heb echt een bloedhekel aan de meeste marketing, maar AMD kan wel wat gebruiken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raja heeft via een tweet gezegd dat de focus op computex lag op threadripper and dat de demo alleen er was om te laten zien dat threadripper 2 Vega frontier kaarten kan voeden.

Dat strookt niet met wat hij op de Q7A op reddit vertelde.....

Ook zegt hij op twitter dat de demo comfortabel boven de 60fps draaide en sneller was dan alle single gpu's
(logisch opzich)

en dat ze nog met drivers bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:33:
Raja heeft via een tweet gezegd dat de focus op computex lag op threadripper and dat de demo alleen er was om te laten zien dat threadripper 2 Vega frontier kaarten kan voeden.

Dat strookt niet met wat hij op de Q7A op reddit vertelde.....

Ook zegt hij op twitter dat de demo comfortabel boven de 60fps draaide en sneller was dan alle single gpu's
(logisch opzich)

en dat ze nog met drivers bezig zijn.
Van de positieve kant, deze keer gaan we niet meemaken dat de performance op dag 1 ietwat tegenvalt voor DX11 en dat een half jaar later AMD ineens 5-10% inloopt voor DX11. :)
Best belangrijk, die dag 1 reviews, met al die luie reviewers die het niet updataen als er grote veranderingen zijn. Goed voor de inkomsten, goed voor toekomstige investeringen, betere concurrentiestrijd wat weer goed is voor de performance/prijs bij de beide bedrijven. :)
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:57:
[...]

Het zou mooi zijn, maar garandeer het maar. Zou AMD hebben gezegd dat ze dit meteen toelaten en faciliteren, oke. AMD, ze kunnen zeker serieuze hardware maken op een smal budget, maar van marketing begrijpen ze echt niks. Ik heb echt een bloedhekel aan de meeste marketing, maar AMD kan wel wat gebruiken.
Idem voor mij maar om fair te zijn, de marketing is erg hit or miss, ze hebben een paar goede acties gehad maar ook een paar keer fors geblunderd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitspraak "praatjes vullen geen gaatjes" kennen ze daar denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
-

[ Voor 103% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 31-05-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
dus even vlug recap want ik heb alles gemist of ik het goed begrepen heb.
launch is eind juli?
Voor de rest niets bekend.

Ik dacht even met een paar comments hier dat het nog veel langer gaat duren maar eind juli is voor mij op zich wel oke. Ik wil na de zomer pas mijn nieuwe PC bouwen en heb het liefste ook eentje met een zon stil mogelijke koeler. Jammere van eind juli is dat we redelijk zeker van kunnen zijn dat er nog niet echt veel aftermarket versies zullen zijn. Ze zullen dan ook wss moeiljk te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:04:
[...]
Best belangrijk, die dag 1 reviews, met al die luie reviewers die het niet updataen als er grote veranderingen zijn.
De betere reviewers doen al hun tests op de drivers van 'het moment van de review'. Daarom bevatten de GTX1080Ti en RX580 reviews gewoon de performance van de kaarten na alle driver updates. Dat is ook de reden waarom er wel eens linkjes langskomen van AMD kaarten die na 2 jaar een leuke performance bieden, want die komen in de laatste reviews langs. Natuurlijk kun je niet iedere review van de laatste 4 jaar gaan updaten met de laatste data, want ze hebben niet iedere aftermarket kaart forever in bezit. 8)7

Het zou overigens ook nog eens betekenen dat je iedere tekst opnieuw moet schrijven, want letterlijk alle woorden behalve keiharde specificaties zijn al niet meer van toepassing. |:(

Wat ik zelf dan weer oh zo apart en jammer vind is dat AMD de 'ik koop altijd Nvidia kaarten' mensen moet overhalen om toch een keer een AMD kaart te kopen en dan doen ze dit. De laatste 6-12 maanden voeden de 'anti-AMD' gedachten echter alleen maar...

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 01-06-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 01:11:
Wat ik zelf dan weer oh zo apart en jammer vind is dat AMD de 'ik koop altijd Nvidia kaarten' mensen moet overhalen om toch een keer een AMD kaart te kopen en dan doen ze dit. De laatste 6-12 maanden voeden de 'anti-AMD' gedachten echter alleen maar...
Dat ook. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo pessimistisch over wat Vega zou kunnen qua prestaties, Pascal verslaan tot en met de GTX1080Ti of zelfs de Titan Xp zou mij eigenlijk niet verbazen, maar dan moet het wel beschikbaar zijn als een optie. Zeker met wat AMD de afgelopen jaren om haar GPU heen heeft gebouwd, hebben ze naar mijn mening bij gelijkwaardige prestaties en prijs, gewoon het betere aanbod.

Freesync verslaat G-sync met gemak omdat je de eerste tenminste kan krijgen voor een niet gestoord bedrag. De technologie zelf is geweldig, en iets waar ik eindelijk eens gebruik van wil maken. AMD Chill, je hoort reviewers of techmedia er nooit over, terwijl dat ook een behoorlijke innovatie is. Betere DX12/Vulkan ondersteuning vanuit de hardware en software features die AMD nu ook bied, inclusief natuurlijk "AMD fine wine" maken het al helemaal af. Staat in schril contrast met de planned obsolecene waar Nvidia zich schuldig aan lijkt te maken met Gameworks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 01:36:
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo pessimistisch over wat Vega zou kunnen qua prestaties
Ik ben er wel bang voor, terwijl ik het allerbeste hoop : De Fury/Fury X was echt iets waar ik naar uitkeek en heeeel erg tegenviel :/
Zeker met wat AMD de afgelopen jaren om haar GPU heen heeft gebouwd, hebben ze naar mijn mening bij gelijkwaardige prestaties en prijs, gewoon het betere aanbod.
Ik heb toen dus maar 2x R9 290X gekocht en sindsdien is er IMHO niks interessants uitgekomen eigenlijk, zolang ze RX VEGA niet succesvol uitbrengen.
Met daarbij de sidenote dat het sinds de R9 290X/390X eigenlijk al een beetje achteruit ging met AMD en er al een flinke tijd geen high end/topmodel is uitgebracht.
AMD Chill, je hoort reviewers of techmedia er nooit over, terwijl dat ook een behoorlijke innovatie is.
Dat zijn van die dingen die ik altijd liever niet gebruik : Voor je het weet levert het gezeik op in een game en kan je het weer gaan uitschakelen.
Hetzelfde met AA buiten de game om forceren en dergelijke : Doe ik liever niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
-The_Mask- schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:50:
Als dat het geval was wisten we ook al meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
http://www.pcgameshardwar...a-Release-Termin-1229152/

Als dit waar is, is het erg ****. VEGA 11 pas in 2018. En mogelijke met GDDR6 als AMD geleerd heeft van de HBM2 debacle. Mijn gok is dat ze terug zijn gegaan naar de teken tafel en controller hebben vervangen om GDDR6 te gebruiken. Daarom komt deze pas in 2018 uit. Uiteindelijk ben ik aan het speculeren op een speculatie. Oftewel '' - + - = +'' dus met gebruik van deze logica is ''speculatie + speculatie = waarheid'' :P .

[ Voor 3% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 01-06-2017 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw gerucht, de kleine Vega zou zelfs pas aan het einde van het jaar of begin 2018 uitkomen. Ik hoop dat dit gerucht niet waar is. Er zou eerst een referentiekaart komen en pas later customkaarten van de AIB-partners.

31.05.2017 um 08:30 Uhr AMD hat auf seiner Pressekonferenz während der Computex 2017 den Release-Termin der ersten Radeon-RX-Vega-Grafikkarten verraten. Die Veröffentlichung soll zur SIGGRAPH stattfinden, die Ende Juli, Anfang August ihre Pforten im US-amerikanischen Los Angeles öffnen wird. Sonstige Details wurden noch keine genannt.

Wer sich eine Fülle an handfesten Informationen zu Radeon RX Vega im Rahmen der Computex 2017 erhofft hat, muss leider enttäuscht werden. Raja Koduri, Leiter der Radeon Technologies Group und eigentlich immer für einen Auftritt zu haben, war gar nicht erst auf der Bühne anzutreffen. Neben wenig aussagefähigen Demonstrationen (so zeigte man unter anderem 2x Radeon RX Vega im Crossfire auf einem 16-Kern-Threadripper-System unter Prey) bestätigte AMD-CEO Lisa Su immerhin die Launch-Termine für Vega-basierte Grafikkarten.

So soll das erste für professionelle Anwender angehauchte Modell Radeon Vega Frontier Edition ab dem 27. Juni ausgeliefert werden. Einen Preis nannte AMD noch nicht. Spieler müssen einen guten Monat länger warten, denn erste Radeon-RX-Vega-Grafikkarten sollen zur SIGGRAPH 2017 vorgestellt werden. Diese findet vom 30. Juli bis 03. August in Los Angeles statt. Der Chiphersteller sprach explizit von einem "Launch", sodass zumindest erste Kontingente zeitnah verfügbar sein sollten. Testberichte sind ebenfalls zu dem Datum zu erwarten.

Die Boardpartner ließen auf der Computex derweil durchblicken, dass es zunächst nur Referenzdesigns geben wird und eigene Custom-Designs folgen sollen. Ob AMD wieder ein Modell mit Kompakt-Wasserkühlung anbieten möchte, konnte noch niemand sagen. Die Frontier Edition zeigte der Hersteller bereits mit einer solchen. Ebenso wurde unter der Hand das Offensichtliche bestätigt: Den Anfang wird ausschließlich Vega 10 machen. Mittelklassemodelle mit der kleineren Vega-11-GPU sind erst gegen Ende 2017 zu erwarten, wahrscheinlich erst nächstes Jahr.
nero355 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 02:14:
Dat zijn van die dingen die ik altijd liever niet gebruik : Voor je het weet levert het gezeik op in een game en kan je het weer gaan uitschakelen.
Hetzelfde met AA buiten de game om forceren en dergelijke : Doe ik liever niet :)
Chill lijkt best goed te werken; in ieder geval geen merkbare delay op het moment dat de inputs toenemen voor de casual gamers, volgens AMD zelf zelfs een verbeterde framerendertime op het moment dat de actie hoog is omdat de hardware daarvoor - toen het nog rustig was - minder werk had. Ik ga het in de toekomst wel eens uitproberen wanneer ik die feature en een monitor met een hoge refreshrate (ook met Chill zou ik het minimum op 60 zetten) zou hebben.
De framelimiter van AMD lijkt helaaas wel een grotere inputlag te geven dan wanneer je de framelimiter van Rivatuner gebruikt.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 05:53:
Nieuw gerucht, de kleine Vega zou zelfs pas aan het einde van het jaar of begin 2018 uitkomen. Ik hoop dat dit gerucht niet waar is. Er zou eerst een referentiekaart komen en pas later customkaarten van de AIB-partners.

31.05.2017 um 08:30 Uhr AMD hat auf seiner Pressekonferenz während der Computex 2017 den Release-Termin der ersten Radeon-RX-Vega-Grafikkarten verraten. Die Veröffentlichung soll zur SIGGRAPH stattfinden, die Ende Juli, Anfang August ihre Pforten im US-amerikanischen Los Angeles öffnen wird. Sonstige Details wurden noch keine genannt.

Wer sich eine Fülle an handfesten Informationen zu Radeon RX Vega im Rahmen der Computex 2017 erhofft hat, muss leider enttäuscht werden. Raja Koduri, Leiter der Radeon Technologies Group und eigentlich immer für einen Auftritt zu haben, war gar nicht erst auf der Bühne anzutreffen. Neben wenig aussagefähigen Demonstrationen (so zeigte man unter anderem 2x Radeon RX Vega im Crossfire auf einem 16-Kern-Threadripper-System unter Prey) bestätigte AMD-CEO Lisa Su immerhin die Launch-Termine für Vega-basierte Grafikkarten.

So soll das erste für professionelle Anwender angehauchte Modell Radeon Vega Frontier Edition ab dem 27. Juni ausgeliefert werden. Einen Preis nannte AMD noch nicht. Spieler müssen einen guten Monat länger warten, denn erste Radeon-RX-Vega-Grafikkarten sollen zur SIGGRAPH 2017 vorgestellt werden. Diese findet vom 30. Juli bis 03. August in Los Angeles statt. Der Chiphersteller sprach explizit von einem "Launch", sodass zumindest erste Kontingente zeitnah verfügbar sein sollten. Testberichte sind ebenfalls zu dem Datum zu erwarten.

Die Boardpartner ließen auf der Computex derweil durchblicken, dass es zunächst nur Referenzdesigns geben wird und eigene Custom-Designs folgen sollen. Ob AMD wieder ein Modell mit Kompakt-Wasserkühlung anbieten möchte, konnte noch niemand sagen. Die Frontier Edition zeigte der Hersteller bereits mit einer solchen. Ebenso wurde unter der Hand das Offensichtliche bestätigt: Den Anfang wird ausschließlich Vega 10 machen. Mittelklassemodelle mit der kleineren Vega-11-GPU sind erst gegen Ende 2017 zu erwarten, wahrscheinlich erst nächstes Jahr.
Echo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als dit klopt, dan moeten ze Volta haast wel gaan matchen. Ze zitten bij AMD zo veel te dicht op die release...
nero355 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 02:14:
[...]

Ik ben er wel bang voor, terwijl ik het allerbeste hoop : De Fury/Fury X was echt iets waar ik naar uitkeek en heeeel erg tegenviel :/
Maar met al dit uitstellen van release ga ik behoorlijk twijfelen aan de staat van de drivers. Betwijfel dus of Vega 10 ook maar in de buurt van het prestatiedoel komt nu. Ook lijkt Vega 10 wel gericht te zijn op de GTX1080Ti en Titan Xp, want er lijkt wel een Vega 11 te komen, vlak voordat Nvidia Volta begint uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
madmaxnl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 03:13:
Als dat het geval was wisten we ook al meer.
[devilsadvocate]

Waarom? Een jaar of 8 geleden wisten we ook niet veel meer dan dat de GPU's code namen gingen krijgen op basis van "Evergreen" bomen (te weten Cypress, Cedar, Redwood en Hemlock), dat er een "nieuwe" UVD in zou zitten, iets genaamd "Dual Shader Engine" zonder dat we ook maar enige idee hadden wat dat betekende en dat er hoogstwaarschijnlijk DX11 ondersteuning zou zijn.

Oh, en Hemlock zou de laagste variant van ze allemaal worden :+

[/devilsadvocate]

Los van het sarcasme, is het wel de waarheid ;)

Cypress wisten we geen reet van en daar hadden we bij launch gewoon in elk geval een Vapor X. Volgens kwam de rest van de custom koelers een week twee later, maar een gebrek aan informatie wil bij RTG niet veel zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Werelds op 01-06-2017 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:14:
[...]

Ja, dat is vergelijkbaar. Bij mij liet recent de plastic shroud (Sapphire) los van de PCB. :')
Ik merkte het doordat de grafische kaart wel heel erg lawaaierig was tijdens het afspelen van een video met video-optimalisatie (madVR), zelfs voor een Sapphire kaart uit die tijd (tegenwoordig is dat gelukkig verbeterd). Ik heb het provisorisch opgelost maar ik heb het niet meer getest dan met het afspelen van video's en Assassin's Creed Brotherhood wat bij lange na niet voor 100% de kaart gebruikt, de idle temperaturen lijken normaal te blijven. Binnenkort moet ik maar weer eens even de kast openen en inspecteren of dat het goed houdt. Verkopen lijkt geen optie meer te zijn.
Ik heb exact het zelfde gehad met mijn Sapphire 7850. Blijkbaar een beetje een design foutje. Het lijkt er op dat door de trillingen, het plastic rond the schroeven barst. Ik heb het uiteindelijk met wat touw weer vast gemaakt

Hier wat fotos (ignore the dust :P): http://imgur.com/a/sGKco
[...]
AMD Chill, je hoort reviewers of techmedia er nooit over, terwijl dat ook een behoorlijke innovatie is.
Alleen jammer dat er maar 19 games zijn die het ondersteunen, die ik allemaal niet speel. Nou ja, The Witcher III ga ik wel spelen, maar eerst moet ik 2 nog uitspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
YouTube: The RX 500 Series Review - Featuring MSI RX 580 Gaming X...and Chill! ;)

[ Voor 51% gewijzigd door foppe-jan op 01-06-2017 11:12 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniël, het hoeft niet enkel de drivers te zijn al lijkt het erop dat die nog niet afgewerkt zijn. AMD gaf eveneens in die Q&A van Reddit aan dat de hoeveelheid beschikbare HBM2 aan het toenemen is, ik kan me voorstellen dat 2 maanden wachten resulteert in een lagere kostprijs voor zowel AMD als de klanten.
De enige uitzondering die ik ken. Nota bene had AMD een live-demonstratie gegeven bij PC Perspective met een uitleg over hoe het werkt, toch hoor je hen en vrijwel alle andere techtubers er nooit over. Het is nog voor weinig spellen uitgewerkt en de grote zwakte is dat de developer het moet ondersteunen maar desalniettemin is het een geweldige feature. Minimum op 60 FPS (ook handig voor menu's ;)) en maximum net onder de maximale FreeSync of hoger dan de refreshrate van je monitor als je geen FreeSync (voor online competitief op het hoogste niveau?) gebruikt.
iFez schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:02:
[...]

Ik heb exact het zelfde gehad met mijn Sapphire 7850. Blijkbaar een beetje een design foutje. Het lijkt er op dat door de trillingen, het plastic rond the schroeven barst. Ik heb het uiteindelijk met wat touw weer vast gemaakt

Hier wat fotos (ignore the dust :P): http://imgur.com/a/sGKco
Dat het een ontwerpfout was verbaast me niet, ik had echter nog geen bevestiging to nu.
Yep, dat is precies hoe het er bij mij uitzag. Mijn verbazing was groot op het moment dat ik mijn kast opende. Gelukkig heb ik het volgens mij kunnen oplossen. De grote les voor Sapphire en andere bedrijven die grafische kaarten maken: lijm at spul niet maar gebruik schroefjes. In het ergste geval draai je de schroefjes eens aan of stop je er nieuwe schroefjes in. :)
Goed, in theorie kan je natuurlijk zelf wat schroefgaten boren maar dat durf ik niet bij de PCB. ;)
Alleen jammer dat er maar 19 games zijn die het ondersteunen, die ik allemaal niet speel. Nou ja, The Witcher III ga ik wel spelen, maar eerst moet ik 2 nog uitspelen
Hetzelfde hier. Met mijn huidige grafische kaart vind ik de performance voor TW2 net wat te zwak, ik wacht daarom nog even.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
[...]
net als TrueAudio..... AMD praatjes maker .... :z ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Als de dev chill support moet inbouwen zal je het niet zo vaak zien denk. Ik ben al blij als ik met een ingame fps limiter de fps onder de freesync limit kan houden.

Snap niet dat dat bijvoorbeeld bij Doom niet kan, ontzettend veel moeite doen met shader intrinsics maar een simpele fps limiter is onmogelijk. Rtss werkt, maar die latency blijft vervelend.

En het stomste is dat de cutscenes wel op 60fps draaien....

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
AMD Radeon: Mining soll die Ursache für die RX-580/570-Knappheit sein
Die Boardpartner waren sich einig, noch problemlos (viel) mehr Grafikkarten verkaufen zu können, wenn es denn genügend GPUs geben würde. So berichtet ein Hersteller davon, dass eine Mining-Farm nicht zum ersten Mal in einem Rutsch mehrere Hundert Modelle der Radeon RX 580 gekauft hat. Mehr als 300 Euro selbst für einfache Modelle der Radeon RX 580 zu verlangen, sei dabei derzeit kein Problem.

Allerdings kann AMD nicht genügend Polaris-20-GPUs liefern, um die hohe Nachfrage befriedigen zu können. Offenbar hat AMD nicht mit einer vom Mining getriebenen Nachfrage gerechnet und zunächst zu wenig GPUs produzieren lassen. Bestellungen lassen sich aber nicht in Tagen ändern, das dauert eher mehrere Wochen bis Monate. Und zu viel zu bestellen könnte mittelfristig zu dem genau entgegen gesetzten Problem führen.

Schlechte GPU-Yields sind laut Aussagen der Gesprächspartner kein Problem

Ein anderes Gerücht sieht eine andere Ursache, und zwar dass AMD die Taktraten der Radeon RX 580 und der Radeon RX 570 etwas zu hoch angesetzt hat und daher die Yield-Raten nicht optimal ausfallen würden. Mehrere von ComputerBase befragte Hersteller haben das allerdings verneint.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 01-06-2017 14:07 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De bevestiging van wat we eigenlijk al wisten. Nu zou het fijn zijn als winkels besluiten om bestellingen van meerdere GPU's achter te stellen als deze andere klanten benadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:54:
[...]

De bevestiging van wat we eigenlijk al wisten. Nu zou het fijn zijn als winkels besluiten om bestellingen van meerdere GPU's achter te stellen als deze andere klanten benadelen...
Waarom deze ene klant benadelen t.o.v. de andere klant. Een miner die meerdere kaarten koopt is net zo goed klant als jantje de gamer die een GPU koopt voor zijn gaming system. Ik zie eigenlijk niet waarom je de een boven de ander zou moeten stellen. Zeker bij webshops waar volume draaien vaak het meest belangrijk is.

Ik snap die "haat" richting de miners niet zo, ze kopen gewoon het product dat voor hun het meest interessant is, net als Jantje de gamer. Dat AMD schijnbaar de initiële vraag te laag inschat is klote, maar volledig de schuld van AMD, niet die van de Miners. Ben dan boos op AMD die de boel gewoon (weer) verkloot door niet te kunnen leveren in het volume dat de markt vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het lijkt me best lastig om de vraag naar miner gpu's goed in te schatten van te voren?

In die zin zijn gamers wel vaker de sjaak door het succes de gpu in algemene zin. Wat begon als chip voor game ondersteuning is nu een breed inzetbare processor met hogere marges in allerlei niet game sectoren. Ook krijgen gamers niet meer als eerst de top hardware, als ze die uberhaupt nog krijgen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik weet niet of het zo lastig is, volgens mij is zo'n beetje iedere AMD generatie vanaf de eerste GCN telg populair onder de miners en dan volgens mij vooral de kaarten in het 200 tot 400 euro segment. Juist de high end kaarten zijn voor zover ik weet niet direct populair onder de miners omdat de prijs / prestatie (ROI) daarvan veel slechter dan bij de midden segment kaarten. Ik zou toch eigenlijk zeggen dat je daar best op in zou moeten kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dennism schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
Waarom deze ene klant benadelen t.o.v. de andere klant. Een miner die meerdere kaarten koopt is net zo goed klant als jantje de gamer die een GPU koopt voor zijn gaming system. Ik zie eigenlijk niet waarom je de een boven de ander zou moeten stellen. Zeker bij webshops waar volume draaien vaak het meest belangrijk is.
Behalve omdat miners de markt nu aan het verzieken zijn, kan je wel meer redenen aandragen.
Als webwinkel moet je ook aan klantbinding doen, dat gaat beter als je veel klanten wat kan leveren, in plaats van een keer iemand een hele stapel GPU's opsturen, die je vervolgens niet meer terugziet. Het gaat allemaal om waar het de ene keer het goedkoopst was, dus geen binding.

Staat tegenover dat als je veel klanten het product kan leveren, je deze kan binden, en ze terug kunnen komen. Daar heeft een webwinkel ook baad bij. De GPU's raken ze toch kwijt, maar nu doen ze het ook op een klantvriendelijke manier.
Ik snap die "haat" richting de miners niet zo, ze kopen gewoon het product dat voor hun het meest interessant is, net als Jantje de gamer. Dat AMD schijnbaar de initiële vraag te laag inschat is klote, maar volledig de schuld van AMD, niet die van de Miners. Ben dan boos op AMD die de boel gewoon (weer) verkloot door niet te kunnen leveren in het volume dat de markt vraagt.
En dit is gewoon onzin. De nieuwste miners hype begon na de release van de RX580. AMD kon hier niet op anticiperen, en dat kan niemand. Mining is niet stabiel, voorspelbaar of logisch. Het is irrationeel, pieken en dalen en gemanipuleerd. Iemand met een hele stapel GPU's kan de markt verstoren als je maar organisatie hebt. Het zijn ook echt niet een paar mensen op een zoldertje meer, bij lange na niet. Kennelijk zitten op alleen Ethereum al meer dan een half miljoen GPU's...

Als laatste wordt veel van deze alternatieve betaalmiddelen gewoon grijs of zwart gebruikt als alternatief geld voor criminele activiteiten. Er is geen regulering, dat vinden sommigen voor weet ik veel wat voor reden geweldig, maar dat is het zelden. Geen reguliering betekent dat dergelijke "valuta" geweldig is voor darknet en criminele activiteiten, of witwassen/verbergen van vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Moeten jullie voor de grap eens kijken hoe veel R9 290's (en soortgenoten) er nog 2e hands op staan. Waar ze er eerst in overvloed waren zijn ze nu allemaal alweer opgekocht. (En ik doe er ook lekker aan mee hoor, 4x R9 290 + 4x 7970)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
auto660 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:41:
Moeten jullie voor de grap eens kijken hoe veel R9 290's (en soortgenoten) er nog 2e hands op staan. Waar ze er eerst in overvloed waren zijn ze nu allemaal alweer opgekocht. (En ik doe er ook lekker aan mee hoor, 4x R9 290 + 4x 7970)
Ik vind het wel apart want wanneer je de https://www.nicehash.com/?p=calc calculator bekijkt dan zie je dat uiteindelijk de nvidia kaarten hoger scoren in totale hash power.

Waarom de AMD kaarten dan populairder zijn snap ik niet. De nvidia kaarten zijn misschien wel duurder maar dat haal je er theoretisch ook weer uit ivm hogere hashrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Behalve omdat miners de markt nu aan het verzieken zijn, kan je wel meer redenen aandragen.
Als webwinkel moet je ook aan klantbinding doen, dat gaat beter als je veel klanten wat kan leveren, in plaats van een keer iemand een hele stapel GPU's opsturen, die je vervolgens niet meer terugziet. Het gaat allemaal om waar het de ene keer het goedkoopst was, dus geen binding.

Staat tegenover dat als je veel klanten het product kan leveren, je deze kan binden, en ze terug kunnen komen. Daar heeft een webwinkel ook baad bij. De GPU's raken ze toch kwijt, maar nu doen ze het ook op een klantvriendelijke manier.
Klantenbinding is ook niet meer wat het geweest is, en dit werkt natuurlijk ook de andere kant op. De gemiddelde consument kijkt net als een miner vaak enkel naar de prijs. Bijna geen consument laat zich nog binden als klant enkel vanwege het feit dat hij ergens een product kan kopen (tenzij het enorme niche producten zijn). Iemand die nu een GPU koopt bij Webshop A omdat die voorraad heeft of de goedkoopste is, kan de volgende keer gewoon net zo makkelijk de CPU/Mobo/Mem combinatie bij Webshop B kopen omdat die een paar euro goedkoper zijn bij dat product. Levenslang klant bij de dezelfde winkel zie je amper meer na de opkomst van internet shopping.
En dit is gewoon onzin. De nieuwste miners hype begon na de release van de RX580. AMD kon hier niet op anticiperen, en dat kan niemand. Mining is niet stabiel, voorspelbaar of logisch. Het is irrationeel, pieken en dalen en gemanipuleerd. Iemand met een hele stapel GPU's kan de markt verstoren als je maar organisatie hebt. Het zijn ook echt niet een paar mensen op een zoldertje meer, bij lange na niet. Kennelijk zitten op alleen Ethereum al meer dan een half miljoen GPU's...
Totaal voorspelbaar nee, maar gezien het feit dat zo'n beetje iedere AMD GPU generatie (als het niet iedere generatie is) sinds de eerste generatie GCN zeer populair is geweest onder de miners is het ook allerminst onverwacht dat bij een (terugkerend) gunstig klimaat voor miners (een deel van) de AMD kaarten in de 200 tot 400 euro range populair gaan zijn bij de miners. En inderdaad mining is serious business geworden, en zolang dat zo is zou het niet verkeerd zijn wanneer AMD daar rekening mee zou houden.
Als laatste wordt veel van deze alternatieve betaalmiddelen gewoon grijs of zwart gebruikt als alternatief geld voor criminele activiteiten. Er is geen regulering, dat vinden sommigen voor weet ik veel wat voor reden geweldig, maar dat is het zelden. Geen reguliering betekent dat dergelijke "valuta" geweldig is voor darknet en criminele activiteiten, of witwassen/verbergen van vermogen.
Heb je zeker gelijk in dat dit soort "valuta" interessant kunnen zijn voor criminelen, alleen vrij irrelevant voor deze discussie imho.
Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:46:
[...]

Ik vind het wel apart want wanneer je de https://www.nicehash.com/?p=calc calculator bekijkt dan zie je dat uiteindelijk de nvidia kaarten hoger scoren in totale hash power.

Waarom de AMD kaarten dan populairder zijn snap ik niet. De nvidia kaarten zijn misschien wel duurder maar dat haal je er theoretisch ook weer uit ivm hogere hashrate.
Als ik even met de default data daar speel verdient een AMD 580 series kaart zich terug in 88 dagen door vrijwel 1 coin te minen, terwijl alle Nvidia kaarten op 90+ tot zelfs 100+ zitten en je bijna dagelijks wat anders moet minen, zolang de Nvidia kaarten daarna nog winst blijven maken kun je volgens mij op langere termijn inderdaad meer mee verdienen, echter is het risico ook groter mochten er verschuivingen zijn in de opbrengst. Nu ben ik zelf geen miner, maar ik verwacht dat door het lagere risico op niet terugverdienen de AMD kaarten daardoor populairder zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 01-06-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

[...]

Het gaat in dit geval om de Ethereum munt, waarbij een 290 30mh/s haalt en een 970 "maar" 20mh/s. Qua efficiëntie zitten ze ongeveer gelijk daardoor maar de marktprijs van de 970 ligt hoger dan de 290. Dan is het redelijk simpel. Naar de Pascal generatie hoef ik niet eens te kijken want die zijn veel te duur voor mij.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Dennism schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:51:

Als ik even met de default data daar speel verdient een AMD 580 series kaart zich terug in 88 dagen door vrijwel 1 coin te minen,
Al die mensen die vers instappen houden vaak ook helemaal geen rekening met hoeveel de difficulty omhoog gaat bij zo'n influx aan populariteit. Die kaarten haal je er bij lange na niet in 88 dagen uit (met ethereum in ieder geval).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
chaoscontrol schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Al die mensen die vers instappen houden vaak ook helemaal geen rekening met hoeveel de difficulty omhoog gaat bij zo'n influx aan populariteit. Die kaarten haal je er bij lange na niet in 88 dagen uit (met ethereum in ieder geval).
Daar schijnt die calculator rekening mee te houden (voor zover ik kan zien, de Roi grafiek laat een dalende lijn zien, ben er verder niet diep in gedoken), maar volgens mij gaat die ook uit van de wat minder bekende coins, bekendere (o.a. ETH) zag ik bijv. zo snel niet voorbij komen. wat het volgens mij enkel nog maar risico voller maakt. Mij iig niet gezien :P

Maargoed das denk ik ook vrij offtopic hier in de discussie of Gamers voorrang moeten hebben op Miners :D

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 01-06-2017 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pffft, ik let even een paar dagen niet op en ineens is er groot nieuws. :( Had ik moeten weten natuurlijk, het is niet alsof de datum niet bekend was. ;)

Erg jammer dat de Vega toch later komt, ik had op meer gehoopt. Zeker voor mensen die een nieuwe GPU willen kopen is dit teleurstellend. Bij Ryzen ging het allemaal boven verwachting, maar RTG valt tegen. Jammer!

Wat me dan wel weer opvalt is hoe dit topic los gaat. Dat de marketing bij AMD heel wat beter kan is duidelijk, maar dat iedereen in dit topic dan ineens marketingexpert is lijkt me wat overdreven. Paper launches leverden in het verleden zo veel kritiek en negatieve publiciteit op dat zowel Nvidia als AMD zich daar niet meer aan wagen, maar ik zie dat er nu in dit topic zelfs mensen zijn die daar om vragen. 8)7

Gelukkig is het hier nog niet zo erg als op reddit (heel reddit is volkomen doorgeslagen) maar ook hier mag het wat mij betreft wel ietsje minder. Ja het is erg jammer en teleurstellend dat we langer op Vega moeten wachten en het AMD niet lukt om met Nvidia op de high-end te concurreren, maar een klein beetje relativering mag ook wel. Het is immers ook weer geen wereldramp. :)

Werelds schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:49:
[...]

Je moet tussen de lijntjes lezen met de GPU bakkers, anders kom je nergens.
Psssst: "reading between de lines" is in het Nederlands "tussen de regels lezen", niet "tussen de lijntjes". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Werelds schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:56:
[...]

[devilsadvocate]

Waarom? Een jaar of 8 geleden wisten we ook niet veel meer dan dat de GPU's code namen gingen krijgen op basis van "Evergreen" bomen (te weten Cypress, Cedar, Redwood en Hemlock), dat er een "nieuwe" UVD in zou zitten, iets genaamd "Dual Shader Engine" zonder dat we ook maar enige idee hadden wat dat betekende en dat er hoogstwaarschijnlijk DX11 ondersteuning zou zijn.

Oh, en Hemlock zou de laagste variant van ze allemaal worden :+

[/devilsadvocate]

Los van het sarcasme, is het wel de waarheid ;)

Cypress wisten we geen reet van en daar hadden we bij launch gewoon in elk geval een Vapor X. Volgens kwam de rest van de custom koelers een week twee later, maar een gebrek aan informatie wil bij RTG niet veel zeggen.
I.p.v. één tak binnen AMD weten dan alle AIBs wat een dergelijke chip kan. Hoelang denk je dat ze hun muil kunnen houden? Al helemaal de AIBs die ook bij nVidia in de boot zitten. Ergo, als de AIBs al Vega 10 kaarten hebben dan had ik wel meer leaks e.d. verwacht.

Als een Asus, Gigabyte en/of MSI meer orders plaatsten voor GP102 en GP104 chips dan snappen ze bij nVidia toch wel dat die AIBs niet veel vertrouwen in Vega 10 hebben en dat een dergelijke houding niet is gebaseerd op gebakken lucht. En vice versa natuurlijk. Dus dat de AIBs van nVidia (die ook AMD AIB zijn) opeens geen GP102 en GP104 chips bestellen terwijl nVidia wel een bestelling verwacht had.

Enfin, eerlijk gezegd weet ik er het fijne niet vanaf, maar het lijkt me erg sterk als dergelijke factoren helemaal niet meespelen.

Cypress kan ik me nog wel enigszins herinneren maar het staat me niet meer bij dat er binnen een maand AIB versies waren. Wel dat na een maand de prijs stevig op was gelopen (zeker in relatieve zin) en dat ze nagenoeg bijna niet te krijgen waren of tegen de veel hogere prijs dan t.t.v. de launch.

Hopelijk verbazen ze ons deze keer minstens net zo positief als destijds met Cypress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
wat moet AMD dan uberhaupt doen met miners dan? Ze zorgen er gewoon voor dat alle GPU's van hun worden weg gekocht. Blijkbaar hebben ze geen extra capaciteit om meer chips te bakken maar ja wat doe je daar dan mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
tomcatha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 19:26:
wat moet AMD dan uberhaupt doen met miners dan? Ze zorgen er gewoon voor dat alle GPU's van hun worden weg gekocht. Blijkbaar hebben ze geen extra capaciteit om meer chips te bakken maar ja wat doe je daar dan mee dan?
Tja, of Vega of Naples productie zit in de weg, of ze willen dat niet doen omdat ze dat al eens eerder hebben gedaan, en ze toen de vraag overschat hebben (al dan niet omdat de vraag onverwacht instortte?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:47:
Psssst: "reading between de lines" is in het Nederlands "tussen de regels lezen", niet "tussen de lijntjes". ;)
offtopic:
Shit, ik praat echt te veel Engels tegenwoordig als ik dat soort fouten ga maken }:|
madmaxnl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:44:
I.p.v. één tak binnen AMD weten dan alle AIBs wat een dergelijke chip kan. Hoelang denk je dat ze hun muil kunnen houden? Al helemaal de AIBs die ook bij nVidia in de boot zitten. Ergo, als de AIBs al Vega 10 kaarten hebben dan had ik wel meer leaks e.d. verwacht.
Nogmaals, dat hoeft helemaal niet? :)

Ik haal gewoon weer Cypress en Hawaii aan. Van beide kwam pas heel kort vóór de release meer informatie naar buiten en de AIBs hadden die dingen toen ook al lang. Tahiti had iets meer...lekkage zullen we maar zeggen. Polaris waarschijnlijk het meest. Maar in beide gevallen was AMD zelf ook relatief loslippig, dus toen vonden ze het niet zo erg.

Vergeet niet dat dit het bedrijf is dat misinformatie verspreid om lekken te vinden.

Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat we niet meteen het ergste moeten denken en even onthouden over welk bedrijf we het hebben. Ik laat me in elk geval niet gek maken.
Cypress kan ik me nog wel enigszins herinneren maar het staat me niet meer bij dat er binnen een maand AIB versies waren. Wel dat na een maand de prijs stevig op was gelopen (zeker in relatieve zin) en dat ze nagenoeg bijna niet te krijgen waren of tegen de veel hogere prijs dan t.t.v. de launch.
Nee, de AIB versies zou ik ook even op moeten zoeken, ik weet alleen 100% zeker dat er een Vapor-X was met launch. En de prijs was inderdaad ook flink opgelopen, meer vraag dan aanbod. En dat was ook gewoon terecht, het is en blijft wat mij betreft het beste GPU product van de afgelopen 8 jaar. Tahiti en Maxwell krijgen een gedeelde tweede plaats (om volledig verschillende redenen), de rest valt daar allemaal ver onder.
Hopelijk verbazen ze ons deze keer minstens net zo positief als destijds met Cypress.
Ik hoop het van harte. Zowel zij als wij hebben het nodig. De prijzen van Nvidia zijn gewoon belachelijk en er moet meer concurrentie komen. Ze hebben het met Ryzen in elk geval wel geflikt, dus ik hoop dat het met Vega net zo goed uit pakt. Hoewel ik betwijfel of de GeForce Battleboxes ook met AMD GPU beschikbaar zullen worden, iets zegt me dat die kans net iets kleiner is dan dat voor Ryzen was :+

Overigens baren juist de prestaties mij nog steeds geen zorgen. Het is het verbruik dat me zorgen baart. Ik hoop echt dat die lijn weer onder die van Nvidia duikt.

En tja, miners @ hierboven. Daar kunnen ze niets aan doen. Er is niets dat ze weg kunnen halen of uitschakelen om dat in te perken zonder daarbij veel aan game performance te verliezen.

Hangt er helemaal van af naar welke je precies kijkt. Nvidia heeft met Pascal veel ingelopen omdat ze nu zowel de prestaties als de efficiëntie hebben, maar er zijn er nog steeds waar AMD het veel beter doet.

Overigens neemt die site geadverteerde cijfers als uitgangspunt. Vrijwel elke miner zal een RX480/580 gewoon undervolten, waarmee dat verbruik eerder tussen de 125W en 150W komt te liggen dan op 190W. Met name bij de 580 liggen de voltages bijzonder hoog en kun je het verbruik in de meeste gevallen flink omlaag trekken, zonder dat je daarbij veel aan hash rate in moet boeten. Dat is bij Nvidia minder het geval en dat is waarom AMD nog steeds zo populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich zou het wel mooi zijn als die hele mining markt nu zo dadelijk instort, dan wordt de 2de hands marks overspoeld met goedkope 480/580 kaarten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:14:
Opzich zou het wel mooi zijn als die hele mining markt nu zo dadelijk instort, dan wordt de 2de hands marks overspoeld met goedkope 480/580 kaarten :+
Bring on the Proof-of-Stake algorithms! Dan is het klaar met de kaping van GPUs en inderdaad mooie tweedehands markt.

[ Voor 8% gewijzigd door MatsSkoe op 01-06-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Zou wel twijfelen om een 2dehandse mining gpu te kopen, die dingen worden gemarteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Rezk schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:38:
Zou wel twijfelen om een 2dehandse mining gpu te kopen, die dingen worden gemarteld :P
Het hangt er vanaf hoe je de koeling op orde heb. Bij mij staat alles in de schuur en wordt het niet warmer dan 60 graden op de GPU en de vrm's, plus dat er extra fans op de kaart staan gericht. En ethereum minen is ook minder zwaar dan dat bitcoin minen is/was. Die kaarten zullen niet zo snel de pijp uit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:06:
Ik snap die "haat" richting de miners niet zo
Omdat ze de kaart niet voor gaming kopen en de gamers voor wie die kaart in beginsel wordt gemaakt meer mogen betalen en maandenlang mogen wachten.
In mijn geval ook omdat ze het milieu verneuken met die cryptocurrencyfarms, als ze tenminste nog eiwitten zouden vouwen dan zou het nog engiszins nuttig zijn. Omdat de gewone mensen het niet kunnen doen wegens het vereiste startkapitaal. Het zijn de mensen die toch al goed in de slappe was zitten die zonder er iets voor te doen zichzelf verrijken ten koste van gewone mensen en specifiek gamers.
Zoiets?
Misschien heb ik enigszins een bias maar wie heeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:43
[...]

Die hebben volgens mij een kortere terugverdientijd. Je verdient uiteindelijk wel meer met een NVIDIA kaart, maar het duurt ook langer voor je uit de kosten bent. Niks zou onvoorspelbaar als de waarde van cryptocurrency, dus liever veel keer een beetje winst vanaf 90 dagen, dan meer winst per dag vanaf 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:01:
[...]

Omdat ze de kaart niet voor gaming kopen en de gamers voor wie die kaart in beginsel wordt gemaakt meer mogen betalen en maandenlang mogen wachten.
hmmjah, dit zou een argument kunnen zijn, echter vind ik het niet heel sterk, de kaarten worden natuurlijk via marketing weggezet als "gaming" omdat dit "hip" is, maar het is natuurlijk niet zo dat je er enkel mee kan gamen, of dat deze kaarten exclusief voor gamers geproduceerd worden (Edit: zie ook bijv. onderstaand artikel waar hardware fabrikanten mining rigs promoten). Dat je meer moet betalen is volgens mij gewoon hebzucht ergens in het retail kanaal, ik kan me iig niet direct voorstellen dat AMD als producent aan het begin van de keten ineens de prijs per chip omhoog gooit omdat de kaarten populair zijn, ik heb echt het gevoel dat dit ergens verderop in het retail kanaal gebeurt.

Daarnaast zijn er genoeg andere alternatieven als je vandaag een kaart wil kopen, enkel niet wanneer je een AMD fan bent en enkel een AMD kaart wil hebben. Maar goed het is net zo goed AMD's fout dat ze al tijden geen kaarten hebben in het segment dat de miners niet interessant vinden vanwege verschuivende prijs / prestatie verhoudingen en dus de terugverdien tijd.
In mijn geval ook omdat ze het milieu verneuken met die cryptocurrencyfarms, als ze tenminste nog eiwitten zouden vouwen dan zou het nog engiszins nuttig zijn. Omdat de gewone mensen het niet kunnen doen wegens het vereiste startkapitaal. Het zijn de mensen die toch al goed in de slappe was zitten die zonder er iets voor te doen zichzelf verrijken ten koste van gewone mensen en specifiek gamers.
Zoiets?
Tja, veel mensen vinden geld verdienen nuttig en eiwitten vouwen zinloos stroomverbruik. Ieder zijn ding denk ik dan. Dat gewone mensen het niet kunnen doen vind ik ook geen argument in deze discussie, nu er vol instappen zal ongetwijfeld lastig zijn qua budget, daar zul je zeker gelijk in hebben, echter een paar jaar geleden voordat mining een enorme vlucht nam hadden deze mensen gewoon in kunnen stappen hadden ze dat gewild. Gemiste kans denk ik dan als je er interesse in had. Verrijking zie ik ook zo ook niet als argument, tuurlijk wordt er geld mee verdient door miners, maar moet ik er wakker van liggen dat de een zijn geld verdient met mining, de ander als directeur van AMD en ik als gamer met een kantoorbaan? Ik lig daar in ieder geval niet wakker van. Mensen die goed in de slappe was zitten zijn ook gewone mensen, niets speciaals aan voor zover ik kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 02-06-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sandwalker schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Die hebben volgens mij een kortere terugverdientijd. Je verdient uiteindelijk wel meer met een NVIDIA kaart, maar het duurt ook langer voor je uit de kosten bent. Niks zou onvoorspelbaar als de waarde van cryptocurrency, dus liever veel keer een beetje winst vanaf 90 dagen, dan meer winst per dag vanaf 140.
Opzich heb je gelijk. Maar je pakt je winst op de coins wanneer je verkoopt. Dus je kan ervoor kiezen om voor een paar euro per dag te gaan en je coins direct inwisselen voor Fiat. Het alternatief is de coin vasthouden en wanneer deze 2163 euro waard is te verkopen of zelfs nog langer vast te houden.

Er zijn dus meerdere strategieën mogelijk. Dus de singuliere focus van de miners voor AMD is een beetje vreemd. Aangezien er niet alleen maar Bitcoin is met 1 hash protocol waarbij AMD indertijd inderdaad het snelste was. Er zijn honderden coins met tientallen hash protocollen. Die verschillend presteren op AMD/Nvidia
owja voor de mensen die liever eiwitten vouwen is er Gridcoin. Daarbij krijg je Gridcoins voor je bijdrage aan Boinc projecten oa eiwitten vouwen dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Defector op 02-06-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
Tekort aan Radeon RX 500-videokaarten door mining cryptovaluta
https://nl.hardware.info/...-door-mining-cryptovaluta

[ Voor 26% gewijzigd door icegodd op 02-06-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Hoort het mining gedoe niet in een of ander ervaringen topic thuis?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
[...]
In mijn geval ook omdat ze het milieu verneuken met die cryptocurrencyfarms, als ze tenminste nog eiwitten zouden vouwen dan zou het nog engiszins nuttig zijn.
Dit vraag ik mij ook altijd af met het hele cryptocurrency verhaal. Waar worden al die berekeningen/energie eigenlijk voor gebruikt? Is het alleen maar energie verspillen om een virtueel muntje te krijgen? Meestal werkt een economie dat iemand iets maakt of een service aanbiedt, en dat iemand anders daar voor betaald. Maar hier lijkt het te zijn dat mensen worden betaald om nutteloze berekeningen te doen, wat niet heel logisch is. Of wordt al die GPU rekenkracht ergens ander voor ingezet?

Ik heb het hele bitcoin ding nooit echt gesnapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
Nutteloos is het niet.

Het is alsof je in een mijn werkt als ZZP-er. Je doet zelf het vieze werk (stroom verbruiken, materiaal in de vorm van een videokaart kopen) maar de opbrengst mag je zelf houden. Het enige verschil met een echte mijn is dat je daar nooit weet wat je tegen gaat komen en dat hier redelijk van te voren duidelijk is wat je opbrengst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
[...]

Dus jij mag er wel hobbymatig mee gamen, maar ik mag er niet hobbymatig mee minen? 8)7

In mijn geval ook omdat ze het milieu verneuken met die cryptocurrencyfarms, als ze tenminste nog eiwitten zouden vouwen dan zou het nog engiszins nuttig zijn. Omdat de gewone mensen het niet kunnen doen wegens het vereiste startkapitaal.
Ik heb 3 kaarten draaien, dat is 600,- En ik ben maar een gewoon mens
Het zijn de mensen die toch al goed in de slappe was zitten die zonder er iets voor te doen zichzelf verrijken ten koste van gewone mensen en specifiek gamers.
|:( |:( |:( |:( Hahaha Ja, dit is geweldige logica.

Zoiets?
Zie mijn opmerkingen in je quote.
De meeste kaarten zijn recentelijk gekocht door hobbyisten zoals ik, een 2 tot 3 kaarten om lekker mee te spelen.
Maar ik gebruik hem niet voor berekeningen die guns genereren, maar berekeningen die meehelpen aan internet 2.0. Waar ook jij in de toekomst profijt van gaat krijgen.
En ja, dit levert nu ook nog eens een leuk zakcentje op, waardoor ik aan het einde van de rit gratis RX 570 kaarten heb waarmee ik lekker video games kan spelen als de markt weer in stort.
(en als deze niet in stort blijf ik lekker bij kopen :9 )

- Edit;
MatsSkoe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:34:
[...]

Bring on the Proof-of-Stake algorithms! Dan is het klaar met de kaping van GPUs en inderdaad mooie tweedehands markt.
Dan gaan we vrolijk verder op de volgende coins.. www.whattomine.com

Als het over minen gaat heb ik het idee dat iedereen gelijk naar zijn hooivork grijpt.
Omdat mensen de gedachte er achter niet begrijpen willen ze het maar niet hebben. Dat verbaasd mij, zeker op tweakers. Lees je even in in bijvoorbeeld de mogelijkheden van Ethereum.

Of een project wat heel eenvoudig te begrijpen is; https://basicattentiontoken.org/

[ Voor 18% gewijzigd door kleefei op 02-06-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Laatst online: 14-09 15:57
Ik heb momenteel een hd7950 op 1170/1555 draaien en kan eventueel een r9 390 8gb kopen. Vinden jullie dit een noemenswaardige upgrade om zo de tijd tot vega te overbruggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
offtopic:
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een andere interessante aanwijzing: de vraag naar en het aanbod van highend voedingen (zeer hoog vermogen, zo hoog dat het voor gaming niet nuttig is & zeer hoge efficiëntie etc.) is flink gestegen. Volgens Johynnyguru (bekend als reviewer van voedingen, ontwerper voor Corsair) die gisteren een gesprek had met Brian van TechCity zou cryptocurrency dit verklaren.
iFez schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Dit vraag ik mij ook altijd af met het hele cryptocurrency verhaal. Waar worden al die berekeningen/energie eigenlijk voor gebruikt? Is het alleen maar energie verspillen om een virtueel muntje te krijgen? Meestal werkt een economie dat iemand iets maakt of een service aanbiedt, en dat iemand anders daar voor betaald. Maar hier lijkt het te zijn dat mensen worden betaald om nutteloze berekeningen te doen, wat niet heel logisch is. Of wordt al die GPU rekenkracht ergens ander voor ingezet?

Idem voor mij.
Robkazoe schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:32:
Nutteloos is het niet.

Het is alsof je in een mijn werkt als ZZP-er. Je doet zelf het vieze werk (stroom verbruiken, materiaal in de vorm van een videokaart kopen) maar de opbrengst mag je zelf houden. Het enige verschil met een echte mijn is dat je daar nooit weet wat je tegen gaat komen en dat hier redelijk van te voren duidelijk is wat je opbrengst is.
Jij beantwoordt niet zijn vraag hoe het de maatschappij zou verrijken dat je een stukje van een fictieve munt uit het niets doet ontstaan. Wat voor goed of dienst lever je hiermee aan de maatschappij? Hoe heeft dat waarde?
Als jij eiwitten vouwt, een hoop berekeningen uitvoert voor een of ander door wetenschappers ontworpen model, iets simuleert waaruit betere technologie voortkomt, sure. Met de kanttekening dat het efficiënter is als dit 10 jaar later zou gebeuren aangezien je dan met veel minder vermogen dezelfde berekeningen uitvoert. MIsschien begrijpen wij onvoldoende waarvoor je die cryptocurrency krijgt maar elke keer als ik het aan iemand vroeg dan bleek die persoon aan wie ik het vroeg het niet te kunnen uitleggen.
Dennism schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:03:
Daarnaast zijn er genoeg andere alternatieven als je vandaag een kaart wil kopen, enkel niet wanneer je een AMD fan bent en enkel een AMD kaart wil hebben.
Hier sla jij de plank behoorlijk mis. Het heeft niets met fan zijn te maken voor een aanzienlijk deel van die mensen. Het heeft te maken met de volgende redenen:
- FreeSync nodig hebben en G-Sync niet kunnen/willen betalen
- niet het kinderachtige gedrag van Nvidia met PhysX, GameWorks (in contrast hiermee was alle code van AMD openbaar sinds een lange tijd, inclusief TressFX vanaf dag 1 dat het werd gebruikt door gamers),, het niet ondersteunen van FreeSync etc. willen belonen.
- het besef bij die mensen dat we VEEEEEEEEEEEL meer gaan betalen voor grafische kaarten als AMD failliet zou gaan
- het feit dat AMD-kaarten meer longevity bieden (780ti vs. 290X, 970 vs. 390)
- het feit dat AMD-kaarten momenteel beter voorbereid zijn op de toekomst met moderne API's en betere multithread

Dit zijn de redenen waarom het voor sommige mensen per se een AMD-kaart moet zijn momenteel, niet omwille van brandloyalty. Die zitten er ongetwijfeld ook tussen maar dat is een andere groep mensen. Zelf ben ik totaal niet gevoelig voor brandloyalty, reclame werkt bij mij als een rode lap op een stier, ik boycot producten die agressief reclame maken wanneer het mogelijk is en voor het grootste deel mijd ik succesvol reclame. Ik zal echter geen Nvidia-kaart kopen in de komende jaren. Ik zal eveneens niet roepen dat ik nooit meer een Nvidia-kaart ga kopen, het hangt af van wat er in de toekomst gebeurt, als het marktaandeel rond 50/50 komt te liggen voor de beide bedrijven en op een gegeven moment is het zo dat Nvidia de betere kaarten maakt, open source omarmt (voor hun Gameworks-sausje) en een goede service biedt aan de gebruikers (FreeSync of een ander open standaard ondersteunen) dan kies ik waarschijnlijk wel op een gegeven moment weer eens voor een Nvidia-kaart. Voor de komende jaren is dit ondenkbaar.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2017 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:45:

Hier sla jij de plank behoorlijk mis. Het heeft niets met fan zijn te maken voor een aanzienlijk deel van die mensen. Het heeft te maken met de volgende redenen:
- FreeSync nodig hebben en G-Sync niet kunnen/willen betalen
- niet het kinderachtige gedrag van Nvidia met PhysX, GameWorks (in contrast hiermee was alle code van AMD openbaar sinds een lange tijd, inclusief TressFX vanaf dag 1 dat het werd gebruikt door gamers),, het niet ondersteunen van FreeSync etc. willen belonen.
- het besef bij die mensen dat we VEEEEEEEEEEEL meer gaan betalen voor grafische kaarten als AMD failliet zou gaan
- het feit dat AMD-kaarten momenteel beter voorbereid zijn op de toekomst met moderne API's en betere multithread

Dit zijn de redenen waarom het voor sommige mensen per se een AMD-kaart moet zijn momenteel, niet omwille van brandloyalty. Die zitten er ongetwijfeld ook tussen maar dat is een andere groep mensen. Zelf ben ik totaal niet gevoelig voor brandloyalty, reclame werkt bij mij als een rode lap op een stier, ik boycot producten die agressief reclame maken wanneer het mogelijk is en voor het grootste deel mijd ik succesvol reclame. Ik zal echter geen Nvidia-kaart kopen in de komende jaren. Ik zal eveneens niet roepen dat ik nooit meer een Nvidia-kaart ga kopen, het hangt af van wat er in de toekomst gebeurt, als het marktaandeel rond 50/50 komt te liggen voor de beide bedrijven en op een gegeven moment is het zo dat Nvidia de betere kaarten maakt, open source omarmt (voor hun Gameworks-sausje) en een goede service biedt aan de gebruikers (FreeSync of een ander open standaard ondersteunen) dan kies ik waarschijnlijk wel op een gegeven moment weer eens voor een Nvidia-kaart. Voor de komende jaren is dit ondenkbaar.
Dat ben ik niet volledig met je eens, en daar om zeg ik ook als je vandaag een kaart wil hebben. Dat het niet de kaart is die je mogelijk het liefst wil hebben ben ik volledig met je eens. Maar als je om wat voor reden op dit moment een nieuwe kaart nodig hebt (bijv. je kaart gaat nu defect) zijn er genoeg alternatieven te krijgen zodat je morgen weer je favoriete game kan spelen zonder in te leveren op de performance die je vandaag hebt. Als je iets specifieks wil dan kan het inderdaad zijn dat dit er niet is en zit er inderdaad niets anders op dan wachten, maar goed dit komt nog steeds net zo goed door het niet bedienen van bepaalde markt segmenten door AMD als door de miner populariteit.

Freesync vs Gsync is natuurlijk een valide punt, maar voor de gemiddelde consument niet echt belangrijk, ik zie in mijn omgeving bijv. nergens Freesync of Gsync, behalve bij de doorgewinterde gamers die shoppen in het high end segment.

Het kinderachtig vinden van Nvidia kom ik bij de gemiddelde consument ook nergens tegen, alleen zo nu en dan onder reacties op techsites, en dan vooral bij AMD fanboi's. Onder de gemiddelde consument zie ik dit totaal niet leven.

AMD Failliet zie ik niet gebeuren, maar als het al zou gebeuren komt dat ook gewoon omdat ze de markt niet optimaal bedienen niet omdat er een paar mensen bewust over nadenken en om die reden een AMD kaart zou kopen. Onder de gemiddelde consument leeft dit sentiment totaal niet.

AMD beter voorbereid klopt, maar imho wel theoretisch, dit was ooit een al een dingetje toen ik mijn HD7950 kocht maar is er tot op heden nooit echt uitgekomen (op een paar zeer specifieke games na volgens mij) en ik moet nog maar zien of deze al jaren durende belofte ooit uit gaat komen voordat Nvidia op deze punten net zo ver gaat zijn. Ik merk er in ieder geval in de games die ik veel speel nog helemaal niets van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:59
Kan in beide draadjes, maar deze is op dit moment actiever dus.... :+

https://jonpeddie.com/pre...arter-with-nvidia-gaining

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:39:
Kan in beide draadjes, maar deze is op dit moment actiever dus.... :+

https://jonpeddie.com/pre...arter-with-nvidia-gaining
Zaten we stiekem op wccftech? ;) :+
Wat? Ik google net marketshares vanwege de steam survey en die kom je meteen tegen, en dan via bij jouw bron. :P

Maar de lichte val van AMD, nadat ze een goede aantal maanden hadden waar ze flink terugwonnen. Het leek de goede kant op te gaan, terug naar 40-60, dat acceptabel is voor goede concurrentie. Het lijkt erop dat de drop van AMD/winst van Nvidia komt door de GTX1080Ti en de pricecuts van de GTX1070/80, denk eerder de tweede dan de eerste. AMD had helemaal niks in Q1 qua graphics en mining begon pas eind april, begin mei op te lopen. Q2 gaat interessanter worden nu de RX570/80 gewoon niet meer leverbaar zijn. Loopt AMD dan in, of worden er ook meer Nvidia's verkocht. Het is zomer, dus je zou minder gaming en meer mining verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:45:
Waarom altijd die oude 780Ti meuk vs. 290X :?

Ik heb altijd de 970/980 veel relevanter gevonden voor de R9 290(X) modellen als concurrent :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
nero355 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Waarom altijd die oude 780Ti meuk vs. 290X :?

Ik heb altijd de 970/980 veel relevanter gevonden voor de R9 290(X) modellen als concurrent :)
780ti is een Kelper die door Nvidia die gelijk bij het uitkomen van Maxwell niet meer ondersteunt. Mensen hadden grof geld betaald voor 780ti, want die kaarten waren veel sneller dan de reference heethoofd 290X. Moet je nu eens een 290X vs 780ti bench uitvoeren kijken wie zal winnen. Het was gewoon vies hoe Nvidia met hun pre-Maxwell kaarten om gegaan is. Dus wanneer men over AMD's FineWineTM praat is the 780Ti het ultieme voorbeeld hoe het niet moet.

Ps. Ik leg het momenteel heel slecht uit. Misschien kan iemand het beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Amazigh_N_Ariff schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:56:
Dus wanneer men over AMD's FineWineTM praat is the 780Ti het ultieme voorbeeld hoe het niet moet.
Als die fijne wijn Crimson moet voorstellen dan heb ik daar nog wel wat klachten over :X

Geforce Experience vs. Crimson is wat mij betreft ook potato, patato : Beiden hebben dingen waar ik helemaal niet blij van word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn enige klacht over Crimson op dit moment is dat de framelimiter een te grote extra input lag geeft in vergelijking met Rivatuner.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:44:
Mijn enige klacht over Crimson op dit moment is dat de framelimiter een te grote extra input lag geeft in vergelijking met Rivatuner.
Kan je Radeon chill niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Kan je Radeon chill niet gebruiken?
Nee, dat is niet beschikbaar voor mijn generatie grafische kaart (7850). Ik weet niet hoe groot de inputlag is bij 60 FPS met chill, uiteindelijk ga ik wel eens upgraden naar een monitor met een hogere refreshrate maar ik ben aan het wachten op wat nieuwe modellen (LG, Samsung) aangezien dat waarschijnlijk de prijs gaat verlagen en mogelijk ook betere opties zal geven (Asus heeft bijvoorbeeld geen goede reputatie m.b.t. de calibratie).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Nee, dat is niet beschikbaar voor mijn generatie grafische kaart (7850).
Ah, is dat waarom ik mijn trusty 7750 niet kan undervolten? Wat flauw. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Ah, is dat waarom ik mijn trusty 7750 niet kan undervolten? Wat flauw. ;(
Via MSI afterburner kan ik mijn kaart undervolten, via AMD Settings kan ik enkel de powerslider aanpassen.
Nu ik opzocht of dat ik via AMD Settings de spanning kan aanpassen kwam ik er eveneens achter dat chill er wel op staat maar het is verstopt onder het kopje Global OverDrive. :')
Nu nog uitzoeken wat beter werkt (inputlag): Rivatuner framelimiter of Chill. Als ik Chill zou gebruiken met mijn huidige monitor dan zou ik zowel het minimum als het maximum op 60 zetten. In theorie zou je verwachten dat chill meer overhead geeft omdat er een algorithme achter zit wat de input detecteert en wat in functie hiervan de FPS aanpast. Echter is Chill nieuwer en is RTG de laatste jaren veel professioneler gaan werken wat betreft de software.

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/z682wb9qb/chill.png
Onderaan staat de optie Chill.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Amazigh_N_Ariff schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:56:
[...]

780ti is een Kelper die door Nvidia die gelijk bij het uitkomen van Maxwell niet meer ondersteunt. Mensen hadden grof geld betaald voor 780ti, want die kaarten waren veel sneller dan de reference heethoofd 290X. Moet je nu eens een 290X vs 780ti bench uitvoeren kijken wie zal winnen. Het was gewoon vies hoe Nvidia met hun pre-Maxwell kaarten om gegaan is. Dus wanneer men over AMD's FineWineTM praat is the 780Ti het ultieme voorbeeld hoe het niet moet.

Ps. Ik leg het momenteel heel slecht uit. Misschien kan iemand het beter doen.
Kap gewoon met driver updates als er nieuwe generatie kaarten komen (nvidia), dan krijg je ook geen performance loss.AMD is ook niet veel aan met de RX580 wat gewoon gaap is en slechte rebrand.

[ Voor 44% gewijzigd door A87 op 04-06-2017 21:20 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nee, Amazigh_N_Ariff legt het beter uit. Hoezo kap met drivers? Wat bedoel je daar precies mee? Welke performance loss wil je hier verhullen?

[ Voor 59% gewijzigd door madmaxnl op 05-06-2017 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat slaat inderdaad als een tang op een varken. Nvidia verneukt niet de performance voor spellen die reeds bestonden met nieuwe drivers (dat is waar hij het over had met "kap met driverupdates"), dat blijkt uit benchmarks. Het probleem is dat die generaties Nvidia-kaarten minder goed mee konden op het moment dat nieuwe spellen zwaardere eisen stelden. Je kan discussiëren over wat precies die zwaardere eisen (aantal GB geheugen, tessellation, aantal bewerkingen per seconde...) zijn maar dat is voor hier offtopic. Het lijkt erop dat AMD-kaarten in het begin onderbenut worden en meer headroom hebben die benut kan worden door drivers goed te schrijven.

De 580 is gewoon een 480 die een net iets lager vermogen heeft bij dezelfde klokfrequentie en die een betere behandeling (betere passieve koeling) heeft gekregen van een aantal AIB-partners en dit - in theorie - voor dezelfde prijs. Ik zou het geen rebrand noemen. AMD is er volledig transparant over geweest dat het exact dezelfde architectuur is met exact dezelfde specs met enkel een lichtjes verbeterd productieproces, AMD wou simpelweg iets meer performance bieden totdat Vega uitkomt om voor DX11 het gat met de 1060 te overbruggen. De 580 is een betere keuze dan de 480 als de prijs hetzelfde is en persoonlijk zou ik geen enkele 480-kaart kopen omdat ze naar mijn smaak te slecht gekoeld worden, het probleem voor de beide kaarten is dat die technologie nu 1 jaar oud is terwijl een generatie voor een grafische kaart ongeveer 1,5 jaar bedraagt. De prijs ligt dus momenteel te hoog naar mijn mening, dat geldt net zo sterk voor de GTX 1060. Maar goed, voor 1080p@60Hz gaming zijn het prima kaarten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

iFez schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Minen is een leuk woord voor het verwerken van de transacties, des te meer miners des te sneller transacties verwerkt worden en daar wordt je voor beloond.

Iedereen in een minerpool vormen een rekencluster, des te meer mensen des te meer rekenkracht des te sneller een blok verwerkt/ berekend kan worden en dan krijg je een .....coin als beloning.

Er gebeurt vast wel meer maar dit is 1 van de hoofdzaken.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
er is bij AMD wel sprake van meer dan alleen dat vroege drivers de kaart nog niet volledig benutten. Voor nieuwe games komen er vaak ook driver updates omdat nieuwe games net wat anders vragen. Amd doet dit veel langer dan Nvidia dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws zal vast wel op de FP komen als ze klaar zijn, maar AMD heeft nog steeds een vinger in alle Apple-pap. Geen nieuwe Mac Pro, wel een iMac Pro - met daarin Vega. Alleen jammer dat ze niet ook de CPU winst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Werelds schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:59:
Nieuws zal vast wel op de FP komen als ze klaar zijn, maar AMD heeft nog steeds een vinger in alle Apple-pap. Geen nieuwe Mac Pro, wel een iMac Pro - met daarin Vega. Alleen jammer dat ze niet ook de CPU winst hebben.
mag een mens daaruit opmaken dat apple vertrouwen heeft in de drivers & hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foppe-jan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:06:
[...]

mag een mens daaruit opmaken dat apple vertrouwen heeft in de drivers & hardware?
In elk geval qua hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Werelds schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:50:
[...]

In elk geval qua hardware ;)
offtopic:
Fair enough, ik vermoedde reeds dat mensen Macs puur kopen om vervolgens te kunnen zeggen en laten zien dat ze zo'n ding hebben; het enige dat je daar natuurlijk voor nodig hebt, is een driver die stabiel genoeg is om het OS te booten, en de mouse-over animaties vloeiend weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, op OS X doen drivers er minder toe. Het is een van de redenen dat Macs nooit echt boeiend waren voor games tot de recente overgang naar low-level API's. Ze liepen altijd achter met de ondersteunde OGL versie en de drivers konden daar niet veel aan doen, in tegenstelling tot op Windows. Drivers zijn bijzonder beperkt in OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Laatst online: 00:49
AMD vega die-shot is gelekt:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2017/06/AMD-Vega-Die-Shot.jpg

Vega die shot reveals that the GPU is divided into 8 clusters, each holding 8 Next Generation Compute Units. Each NCU is equipped with 64 Stream Processors, which in total gives us 4096 FP32 cores. The only difference from the previous generation Compute Units is that NCU also has the 16-bit processing capability with doubled throughput.

The memory is codenamed GPA022GA2656, which does not correspond to SK Hynix nomenclature. Are those memory chips made by Samsung?

https://videocardz.com/newz/amd-releases-vega-gpu-die-shot

[ Voor 58% gewijzigd door polli_ op 05-06-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die site heeft hot-link beveiliging, ff gerehost in t.net fotoalbum :)

Vega Die Shot
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus Vega lijkt echt te bestaan? Toch een opluchting. :P
Maar we hebben dus een 490mm ish GPU, dat is GP102 terrein qua omvang, met theoretische betere prestaties dan GP 100. Nu nog de omzetting naar drivers en IRL prestaties voor gaming, kijken waar het schip strand.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-06-2017 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Nu weten we waar de tweede deel van VEGA GPU's naar toe is gegaan. Het was te verwachten en was ook voorspeld. Oftewel AMD fallows the money. Dus eerst HPC markt dan Apple en als laatst concumenten.

https://videocardz.com/ne...spotted-in-imac-pro-specs

Er wordt gepraat over vega 64 en 56 moet voor my betekent 64 CU's en 56 CU's waardoor nu iets meer weten.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:28:
Dus Vega lijkt echt te bestaan? Toch een opluchting. :P
Maar we hebben dus een 490mm ish GPU, dat is GP102 terrein qua omvang, met theoretische betere prestaties dan GP 100. Nu nog de omzetting naar drivers en IRL prestaties voor gaming, kijken waar het schip strand.
En volgens deze berekening nog kleiner, ongeveer 440mm2: http://disq.us/p/1jaaxgo

[ Voor 36% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 06-06-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zal wel niet veel hitten produceren als het stil kan werken in een iMac behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De cut down is dus ook bekent. Eigenlijk geen verrassingen daar. :)
madmaxnl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:35:
Zal wel niet veel hitten produceren als het stil kan werken in een iMac behuizing?
Als je er maar genoeg koper en aluminium tegenaan gooit, dan kan je alles tegenwoordig koel krijgen. Ik denk dat Apple een mooie deal heeft gekregen, en misschien nog wil investeren in een serieus koelblok ook. :P

Het kan natuurlijk ook architectuur en fab proces zijn waar ze ook naar de temperaturen hebben gekeken. Ryzen is ook koel, en hetzelfde 14nm proces als polaris 20. Vega zal daar ook op gebakken worden. Downclocken voor de Mac kan natuurlijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja maar het verbruik moet dan wel heel erg meevallen. De R9 Nano had een TDP van 175 watt en die krijgen ze denk ik niet in een iMac gebouwd zonder dat die ook nog eens door de temperatuur gaat terug clocken.

Van de Apple site:

Radeon Pro Vega
11 teraflops bij single precision
22 teraflops bij half precision
8 GB of 16 GB High Bandwidth Memory
Geheugen­bandbreedte van 400 GB/s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCqI7LLwbxn1iD5j85KsOs9c/medium.png

Dat is een beperkte koelcapaciteit. Schijnbaar genoeg om 500 watt af te voeren?:

"Voor prestaties is energie nodig, en door energie ontstaat hitte. Om dit te reguleren, hebben we de thermische architectuur van iMac Pro helemaal opnieuw ontworpen met twee ventilatoren, een grote koelplaat en extra ventilatie. Het resultaat? Bijna 75 procent meer lucht­stroom en 80 procent meer thermisch vermogen. Dit betekent dat iMac Pro 500 watt aankan (67 procent meer vermogen dan de vorige iMac) zonder zijn koelbloedigheid te verliezen."

De R9 M395X had een TDP van 125 watt en 3,7TFlops, vandaar de 3x toenamen in "performance".

[ Voor 83% gewijzigd door madmaxnl op 06-06-2017 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met ~1350MHz als GPU kloksnelheid zit je al iets lager dan de standaard ~1525MHz, HBM2 kloksnelheid is ook omlaag gehaald. Beide zorgen voor een lager verbruik en betere performance per watt. Ik zou overigens nog steeds zo'n 175W verwachten voor zo'n videochip.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@madmaxnl onderschat die blowers niet, die kunnen heel wat druk maken en debiet verzetten. Waardoor je dus heel veel lucht door je koelblok kunt duwen en dus meer warmte kunt afvoeren en wie gamed er nu op een iMac :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Damic schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 01:58:
@madmaxnl onderschat die blowers niet, die kunnen heel wat druk maken en debiet verzetten. Waardoor je dus heel veel lucht door je koelblok kunt duwen en dus meer warmte kunt afvoeren en wie gamed er nu op een iMac :+
Genoeg Blizzard gamers die spelen op een Mac, zo'n beetje al hun games zijn compatible :P

Maar goed dit is natuurlijk meer een productiviteitsmachine dan een gaming machine, en ook bij productiviteit is het van belang (misschien nog wel belangrijker dan bij gaming) dat hardware niet throttled omdat deze te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen dieshot, maar een dood normale foto van Vega met daarop een schematische tekening van de GPU gesoept, marketing materiaal. In het artikel vind je wel een dieshot van Fiji.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zag het ook net. Maar dit is wel goed nieuws als het klopt. De bottleneck van Fiji is weg, de architectuur is beter in balans, meer naar gaming, de meeste Nvidia Gameworks trucjes zouden niet meer negatief werken, en een groter deel van de theoretische PF32 prestaties kunnen omgezet worden in echte prestaties. Dan komen de GTX1080Ti en Titan Xp opeens dichtbij. :)
madmaxnl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:43:
Ja maar het verbruik moet dan wel heel erg meevallen. De R9 Nano had een TDP van 175 watt en die krijgen ze denk ik niet in een iMac gebouwd zonder dat die ook nog eens door de temperatuur gaat terug clocken.

Van de Apple site:

Radeon Pro Vega
11 teraflops bij single precision
22 teraflops bij half precision
8 GB of 16 GB High Bandwidth Memory
Geheugen­bandbreedte van 400 GB/s

[afbeelding]

Dat is een beperkte koelcapaciteit. Schijnbaar genoeg om 500 watt af te voeren?:

"Voor prestaties is energie nodig, en door energie ontstaat hitte. Om dit te reguleren, hebben we de thermische architectuur van iMac Pro helemaal opnieuw ontworpen met twee ventilatoren, een grote koelplaat en extra ventilatie. Het resultaat? Bijna 75 procent meer lucht­stroom en 80 procent meer thermisch vermogen. Dit betekent dat iMac Pro 500 watt aankan (67 procent meer vermogen dan de vorige iMac) zonder zijn koelbloedigheid te verliezen."

De R9 M395X had een TDP van 125 watt en 3,7TFlops, vandaar de 3x toenamen in "performance".
Tja, consumer Vega 10 lijkt toch naar de 1600mhz te gaan, en 13Tflops+ FP32 te hebben. Verder schaalt nooit iets lineair met clocks en voltage. Ik denk dat de downclock hier het grootste verschil maakt, de rest zal eerder marketingpraat zijn.

Overigens weten we nu waarom de vertraging er was. Weet iemand of Apple voor dit soort producten wel een redelijke prijs bied, of gaan ze hier ook voor het absoluut minimale? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:41:

Overigens weten we nu waarom de vertraging er was. Weet iemand of Apple voor dit soort producten wel een redelijke prijs bied, of gaan ze hier ook voor het absoluut minimale? :)
Marge is heilig voor Apple, ook voor nVidia. Dus dat botert al niet zo lekker ;) AMD is genoodzaakt met minder genoegen te nemen helaas. Er zijn ook andere argumenten aan te dragen waarom Apple voor AMD kiest, maar ik denk dat dit de voornaamste reden is.

Dan zal je nu misschien denken en die AMD CPUs t.o.v. Intel CPUs dan? Tja, dat is met de komst van AMD Ryzen een terechte vraag. Voorheen was hier geen spraken van. Hooguit hun APUs die kans konden maken, naast hun GPUs.

Helaas hebben we nooit een AMD APU gebaseerde Apple iMac of laptop gezien. Wie weet krijgen ze iets met Raven Ridge voor elkaar op dit vlak. Anders maar hopen dat hun APUs met HBM geheugen op een later moment zich kunnen vestigen in Apple computers.

[ Voor 30% gewijzigd door madmaxnl op 06-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

madmaxnl schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:58:
[...]

Marge is heilig voor Apple, ook voor nVidia. Dus dat botert al niet zo lekker ;) AMD is genoodzaakt met minder genoegen te nemen helaas. Er zijn ook andere argumenten aan te dragen waarom Apple voor AMD kiest, maar ik denk dat dit de voornaamste reden is.
Het is zwaar om een voorkeur te hebben voor AMD GPU's op het moment tussen de crypto miners, en Apple die de Vega productie opkoopt. :+
Maar het zit er dik in dat Apple weinig zal betalen voor die productie. Voor marketing is het interessant om te leveren aan Apple, ook voor volume, maar prijstechnisch is het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Als het alleen marketing zou zijn denk ik niet dat AMD daar in zou trappen. Deals met OEM partners zorgen wel voor een gegarandeerde afzet van een x aantal maar schept ook wel meer verplichtingen. Als het dan gaat om marktaandeel zou het zeker een goede deal zijn. Voor Vega zullen nu eenmaal niet rijen voor de winkels staan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:07
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Het is zwaar om een voorkeur te hebben voor AMD GPU's op het moment tussen de crypto miners, en Apple die de Vega productie opkoopt. :+
Maar het zit er dik in dat Apple weinig zal betalen voor die productie. Voor marketing is het interessant om te leveren aan Apple, ook voor volume, maar prijstechnisch is het minder.
Ik wilde zo graag een 580 nitro voor mijn nieuwe machine. Maar ik zal nog een hele lange tijd moeten wachten vrees ik. De prijzen zijn al flink aan het stijgen. Zag net al dat ie in mijn wishlist 15 euro duurder is geworden, en aangezien het aanbod kleiner is dan de vraag zie ik het somber in voor de toekomst gaat alleen maar duurder worden. Misschien koop ik dan maar toch een console. Blasphemy! :+

Edit: Blasphemy! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foppe-jan
zelfhaat, bedoel je. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vega gaat blijkbaar verhoudingsgewijs meer geometrie-units en minder compute-units hebben. AMD geeft zelf aan dat Vega t/m 2,6 keer zo goed presteert als de FuryX.

Hij beweert dat Vega vertraagd wordt doordat AMD veel tijd kwijt was (drivers) aan nieuwe Apple-troep. Ik hoop dat mijn grafische kaart het nog lang genoeg uithoudt met de huidige prijzen van de lowendmodellen van AMD. Ik heb geen geïntegreerde graphics.
Foxhound83 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:49:
[...]

Ik wilde zo graag een 580 nitro voor mijn nieuwe machine. Maar ik zal nog een hele lange tijd moeten wachten vrees ik. De prijzen zijn al flink aan het stijgen. Zag net al dat ie in mijn wishlist 15 euro duurder is geworden, en aangezien het aanbod kleiner is dan de vraag zie ik het somber in voor de toekomst gaat alleen maar duurder worden. Misschien koop ik dan maar toch een console. Blasphemy! :+

Edit: Blasphemy! :D
Over een paar maanden zijn die egoïstische crytominers klaar met hun aankopen en wordt de prijs weer normaal.
Misschien koop ik dan maar toch een console. Blasphemy! :+
Ai, jij bent wel heel erg wanhopig aan het worden. ;)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Vertel mij wat. |:(

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Het klinkt dus alsof miners minder aan Vega kaarten gaan hebben dan aan Polaris kaarten, scheelt weer :p.
Overigens komt het dus een beetje neer op wat Nvidia de laatste generaties ook gedaan heeft, wat minder op compute richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:57:
Het klinkt dus alsof miners minder aan Vega kaarten gaan hebben dan aan Polaris kaarten, scheelt weer :p.
Mensen moeten mij maar corrigeren als ik dat verkeerd inschat, mijn eerste tweede (de eerste gedachte was dat het goed is voor de prestatie bij de huidige spellen) gedachte was ook dat als het aantal computation-units afneemt dat de kaarten dan verhoudingsgewijs minder nuttig zullen worden voor mining. Met een beetje geluk levert zo'n Polaris-kaart relatief meer op per geïnvesteerde euro.
AMD verwachtte dat compute sneller meer benut zou worden, net als voor de multithreading waren ze te optimistisch.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
Of er komen gewoon speciale kaarten voor de miners: nieuws: Gerucht: AMD en Nvidia brengen videokaarten voor minen cryptocoins uit
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste