Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:13
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Betwijfel alleen of we een 2048sp GPU gaan zien als Vega 11. Ik denk dat 3072 een iets realistische schatting zal zijn. Maar dat gaan we hopelijk zien, soon™. :+

Oh en het AMD Computex evemenment is dus vannacht om 4 uur. Ik dacht echt dat het pas morgenavond was. 8)7
https://www.amd.com/en/events/computex-2017
En dan helaas nog een dag later, dus onze tijd 4 uur 's ochtends op 31 mei.

https://www.worldtimebudd...&date=2017-5-30&sln=22-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MrWisent schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:55:
[...]

En dan helaas nog een dag later, dus onze tijd 4 uur 's ochtends op 31 mei.

https://www.worldtimebudd...&date=2017-5-30&sln=22-23
Zat ik dus toch de eerste keer goed. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
"never-before-seen AMD hardware demonstrations"

Dan denk ik vooral aan Threadripper en Raven Ridge en niet zozeer aan Vega. Die hebben wel al gezien, hoewel dat alleen de FE variant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

We gaan het zien, hoe vega gaat presteren it's close! maar als volta op computex al op wordt geteased vrees ik het ergste voor vega. Volgens verschillende geruchten gaat Nvidia daarom op Computex de Volta-architectuur onthullen, de opvolger van Pascal, samen met een serie Volta-videokaarten.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
The keynote speech of NVIDIA CEO Jensen Huang will be livestreamed over the web at 8:30 PM PST 29th of May.
Das dus een dag eerder dan AMD. AMD heeft dus officieel nog niets losgelaten over de vega kaarten van de concurrentie. En NVIDIA staat alweer klaar met de volgende generatie. Dat zou wel echt een klap in het gezicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Leuk maar het telt af tot 4 uur snachts, dus zoveel heb je er niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:24:
Er blijft zo een enorm gat tussen Vega 10 en Polaris 20 over. Er moet echt iets behoorlijk misgaan als de volle Vega 10 GPU de GTX1080 niet ruimschoots verslaat. De GPU is simpelweg te groot, te veel transistoren en heeft een te grote theoretische rekenkracht om dit niet met gemak te doen.
Het is al jaren zo dat de GFlops, theoretisch prestaties, van AMD in de praktijk t.o.v. nVidia tegenvallen. Hier zijn tal van redenen voor aan te dragen die hier allemaal in bijdragen. Momenteel is het zo dat een GTX1060 met een GP106 chip van 200mm2 met 3,9TFlops heeft en sneller is dan een RX 580 met Polaris 20 chip van 232mm2 die een goeie 6,1TFlops heeft. Het is knap dat AMD zo een hoge performance per vierkante millimeter weet te halen. Knapper daarentegen is om gemiddeld genomen veel meer performance in de praktijk (games en andere leuke software) te kunnen bewerkstelligen per theoretische haalbare TFlop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
madmaxnl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:41:
Knapper daarentegen is om gemiddeld genomen veel meer performance in de praktijk (games en andere leuke software) te kunnen bewerkstelligen per theoretische haalbare TFlop.
Of dus gewoon om nieuwe markten te zoeken, zoals BOINC, cryptocurrencies, wetenschappelijke berekeningen. :p Maar dat wil tot dusver nog niet echt, tenminste niet door AMD zelf.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat valt wel mee, er zijn zat miners die thuis een sloot aan AMD videokaarten hebben draaien. Laatst nog iemand in de V&A sectie die ~14 R9 290 Ref kaarten te koop had voor een prikkie per stuk met als risico dat de kaart waarschijnlijk kapot is en geen beeld meer laat zien. Dit gaf de verkoper zelf ook netjes aan. Immers hadden die kaarten flink lopen ploeteren vierentwintig 7. AMD verdient dus wel degelijk goed geld aan dit soort F@H en Mining markten.

Geen idee waarom er nog geen fabrikant hierop in heeft gehaakt. Lijkt me dat dit in eerste instantie door een AIB van AMD opgepakt zou worden. Hebben immers ook Asrock moederbordjes gezien speciaal voor Bitcoin mining configuraties. Hier is namelijk zowel een consumenten en professionele markt die hierin geïnteresseerd zou kunnen zijn. De professionele markt hierin is iets dat AMD wel al had kunnen voorzien van een product voor Bitcoin mining. De consumentenmarkt daarentegen had al lang bedient kunnen zijn door een Sapphire of Asus die kaarten speciaal op mining gericht uitbrengen.

Hierbij is vooral de vraag wat maakt een mining kaart een mining kaart? Betere koeling met als moto boeiend dat het 50 a 60 db geluid produceert? 1 jaar garantie i.p.v. 2? Of juist 3 jaar garantie i.p.v. 2? Geen accessoires in de doos en dat soort flauwekul. Groene PCB? Meer of minder geheugen? Lagere kloksnelheden, warmte, maar hogere efficiëntie? Geen display output? (of i.i.g. geen HDMI omdat deze flauwekul licentiekosten met zich meebrengt). Singleslot zodat je er zeven op E-ATX bord kan plempen? PCI-e 3.0 1x, 4x, 8x of gewoon 16x?

Een dergelijke kaart kan ook interessant zijn voor externe videokaartbehuizingen voor laptops. Immers heb je daar voor niet perse een video output nodig. Nagenoeg altijd via USB-c 10GBit verbonden met de laptop dus meer dan 4x PCI-e 3.0 is overbodig. Daarmee zou je een kaart voor bitcoin mining en externe videokaartbehuizingen kunnen uitbrengen. Daarmee kan het wellicht interessant zijn. Jammeren hierbij is dat externe videokaartbehuizingen nog erg duur zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door madmaxnl op 29-05-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het is natuurlijk een combinatie van meerdere factoren:
- De aanschafprijs
- Het verbruik
- De prestaties
- De warmte
En dat moet dan allemaal de "sweetspot" hebben. Want als een van die onderdelen te negatief uitpakt, dan laten alle miners jouw product links liggen. Dus het is volgens mij een beetje een hit or miss markt. En gezien de ontwikkelingen redelijk snel gaan (team groen vs team rood) maar ook van verschillende kaarten heel dicht bij elkaar liggen, lijkt mij dat heel lastig om daarop in te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik ben voor een OpenCl kaart :Y
* legale minimum garantie
* geen outputs = minder bazaar in de doos
* goede koeling (dunne waterkoeler of dikke air2air)
* normale of hogere kloksnelheden
* zelfde of lagere prijs als de normale versie.
* minimum geheugen (hangt af van de controller)
* GEEN EXTRA VERLICHTING, wel die power aan de voedings connectors
* kleur pcb speelt geen rol volgens mij, prijzen zijn hetzelfde.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

madmaxnl schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:41:
[...]

Het is al jaren zo dat de GFlops, theoretisch prestaties, van AMD in de praktijk t.o.v. nVidia tegenvallen. Hier zijn tal van redenen voor aan te dragen die hier allemaal in bijdragen. Momenteel is het zo dat een GTX1060 met een GP106 chip van 200mm2 met 3,9TFlops heeft en sneller is dan een RX 580 met Polaris 20 chip van 232mm2 die een goeie 6,1TFlops heeft. Het is knap dat AMD zo een hoge performance per vierkante millimeter weet te halen. Knapper daarentegen is om gemiddeld genomen veel meer performance in de praktijk (games en andere leuke software) te kunnen bewerkstelligen per theoretische haalbare TFlop.
I know, Raja Koduri liet ook heel duidelijk doorschemeren dat dit jarenlang niet de focus was voor AMD. De gedachte dat discrete GPU's alleen nog maar voor deep learning zouden zijn en dat dit vanzelf zou komen voor AMD als de hardware er maar was. Totale fuck up dus, de zoveelste aan de top van AMD uit de periode 2006-2012. Niet alleen werden GCN GPU's niet opgepakt voor deep learning omdat er geen software platform was, ook vielen de investeringen weg voor gaming. GCN heeft het zoals bekend nog jaren behoorlijk goed uitgehouden, maar liep ook tegen de limiet aan. Toen kregen we Polaris, een meer getweakte GCN omdat het geen zin had om een grotere GPU te maken, zie Fiji.

Koduri was er bij het AMD financiële event ook duidelijk over dat AMD nu de focus heeft op niet alleen uitstekende hardware ontwerpen en leveren voor een aantal applicaties, maar ook de software om het maximale uit de hardware te halen. Koduri werd ook aangesteld als hoofd van zowel hardware ontwerp, als software ondersteuning, wat voorheen apart was. Dat hebben we de laatste jaren ook gemerkt met met steeds meer features en beter presterende drivers van AMD.

Nu is het tijd voor de resultaten. Heeft Vega 10 geen utilisatieproblemen meer zoals Fiji en wordt een veel groter deel van de theoretische FP32 prestaties omgezet in echte prestaties, dan hebben we een winnaar. Als Raja Koduri ook maar enigszins zo goed is als hij geacht wordt, en daar lijkt het wel op, dan zie ik hem nog wel een konijn uit de hoed toveren. Het was de man die uiteindelijk verantwoordelijk was voor onder andere de 4xxx en 5xxx GPU's, die waren toch best aardig voor gaming. In Raja we trust zal ik dus maar zeggen. :+

Zie ook:
http://www.anandtech.com/...aves-apple-returns-to-amd

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik weet niet of iemand het al geopperd heeft, maar is het wellicht mogelijk dat AMD 24 juni het Vega topmodel lanceert? 2 jaar geleden was dat de "lanceer" datum van de Fury X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

24 juni 2015 was toen een woensdag, dus 21 of 28/06 als ze woensdag aanhouden :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrWisent
http://wccftech.com/two-m...5-pass-rra-certification/

Twee nieuwe rx vega hebben de rra certificatie, dit is een beetje de laatste stap vóór productie. Oftewel ze moeten nu de meeste vega-kaarten nog fabriceren. Het lijkt me daarom ook niet dat ze in juni in grote getale worden geleverd.

edit: ik weet dat het wccftech is, en ik trouwens ook geen bron vinden. Maar wou het toch even delen :)

[ Voor 14% gewijzigd door MrWisent op 29-05-2017 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het staat al in de URL, maar ik zal het nog eens even spellen:

two-more-amd-rx-vega-variants-d12-and-d05-pass-rra-certification/

Sowieso duidt dit op weinig concreets, het kan misschien een OEM spec zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 29-05-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Artikelen geschreven door Usman Pirzada zijn meestal iets hoger niveau met redelijke/goede onderbouwing. Ik vond m zelf informatieve hoewel er niets concreets wordt gezegd.

Edit: @Verwijderd Helemaal mee eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 30-05-2017 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wccftech, die zitten er vaker naast dan dat ze het bij het rechte eind hebben, en als dat achteraf blijkt editen ze gewoon hun artikelen zodat het achteraf lijkt alsof ze het wel goed hadden. 8)7 Het is een waardeloze site die je beter kunt negeren: beter niet geïnformeerd dan verkeerd geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Maar kan je voor de livestream alleen via https://experience.amd.co...live-stream/?sf82379081=1 opgeven of hoeft dat niet?

[ Voor 20% gewijzigd door wouterg00 op 30-05-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wouterg00 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:22:
Maar kan je voor de livestream alleen via https://experience.amd.co...live-stream/?sf82379081=1 opgeven of hoeft dat niet?
Volgens mij is die livestream gewoon openbaar. Verder, ga je echt om 4 uur 's nachts kijken? :P

Ondertussen lijkt er weer een container met GPU's aan gekomen te zijn. Je kan zowaar een RX580 kopen als je wil nu. :P
Net op tijd voor de grote teleurstelling van AMD bij Computex. O-) (ben er wel een beetje bang voor)

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Ik moet werken om 6 uur dus dat wordt em niet. :p (gaat naar bedje toe)
De vraag alleen is stream volledig terug kijken of highlights spieken.

[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 30-05-2017 22:21 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

The Chosen One schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:21:
Ik moet werken om 6 uur dus dat wordt em niet. :p (gaat naar bedje toe)
De vraag alleen is stream volledig terug kijken of highlights spieken.
Als er Vega is, dan zullen er ongeveer een miljoen verschillende opties zijn om het terug te kijken denk ik zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Als ze vanacht Vega uit de doeken doen, dan ben ik echt onder de indruk over hoe lang ze de sappige details stil hebben kunnen houden.

Maar daar komen we morgen achter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Toettoetdaan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:53:
Als ze vanacht Vega uit de doeken doen, dan ben ik echt onder de indruk over hoe lang ze de sappige details stil hebben kunnen houden.

Maar daar komen we morgen achter :p
Hou wel rekening met een paper launch. Dat kan de reden zijn dat er weinig is gelekt. Anders hadden ze linus er al wel bij getrokken, zoals bij de ryzen launches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Ik verwacht nog niet veel. Misschien een wat uitgebreidere demo maar niet echt een (paper)launch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 31-05-2017 03:55 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Heel jammer RX VEGA komt pas eind July op het markt :( . Dus niet begin July maar eind July. De goede beschikbaarheid eind Augustus. Hynix HBM2 mislukking heeft RTG erg veel pijn gedaan door deze slechte marketing en vertraging.

[ Voor 61% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 31-05-2017 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Net als je je nieuwe PC gaat bouwen. Alles is binnengekomen op zaterdag behalve je geheugen... Dat wordt dus wachten tot minimaal dinsdag eerdat je kunt gaan installeren...

Persoonlijk vind ik het niet zo erg, het wordt nu toch vakantietijd en ondertussen kunnen ze mooi aan de drivers sleutelen zodat Vega meteen optimaal kan presteren met Launch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh dit is toch wel een teleurstelling, wel heel weinig info.

Nou moet hij zeker wel sneller dan een 1080ti worden om uberhaupt nog interessant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dit is echt een teleurstelling en had gehoopt dat de releasedate nog wel in Q2 zou liggen :( Wel goed van AMD om de kaart volledig aan te kondigen als de beschikbaarheid ook beter is. Tenminste ik hoop dat dit de reden is.
Ik lees op meerdere sites dat de aankondiging van eind juli betekent een goeie beschikbaarheid ergens eind augustus / september, verwachten jullie dit ook of is hier nog niks zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Als je de video bekeken hebt weet je genoeg. Er is dus nog niets van te zeggen. Aangezien veel mensen senseo gebruiken is het kijken in de koffieprut ook een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Als het een capaciteitsprobleem is, dan had je nu makkelijk de videokaarten kunnen aankondigen. Dan had je nu 3 soorten kaarten aangekondigd, wat demo's laten zien, wat statische gegevens (framerates, verschil met de GTX-en qua raw performance) en grafiekjes kunnen laten zien en kunnen zeggen dat de videokaarten medio Q3 in de winkels liggen.

Maar zelfs dat is niet mogelijk. Of het is slechte marketing. Of de kaarten zijn simpelweg nog niet zo ver. Het eerste is zeker het geval. Maar ik denk dat de oorzaak van het probleem bij het tweede ligt.

Anyways, ik ga maar eens een GTX kaart aanschaffen.Het heeft lang genoeg geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Good game, well played AMD maar voor een hele boel wachtende gamers zijn jullie nu te laat. Dat het nu zelfs nog niet duidelijk is in welke range de gpu zit duid wel aan dat het geen succes gaat worden. Als ik nu moest kiezen om te upgraden ging ik ook voor team green.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
MrVegeta schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:26:
Dat het nu zelfs nog niet duidelijk is in welke range de gpu zit duid wel aan dat het geen succes gaat worden. Als ik nu moest kiezen om te upgraden ging ik ook voor team green.
Tja, gegeven de grootte / TF-rating en de wel werkende vernieuwingen (HBCC, HBMv2) lijkt het me (aangenomen dat ze zich niet compleet hebben vergist in wat nuttig is voor een GPU om te hebben) dat het probleem (naast hbm-voorraad) duidelijk dat ze gewoon ontzettend veel moeite hebben met het optimaliseren van de drivers / aanspreken van de hardware. Geen idee waarom de vernieuwingen tov polaris (en/of fury) zoveel problemen opleveren, en of ze het kunnen fixen, maar goed.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 22:56
*drama mode on* voor mij is AMD / Vega dood *pakt potje met Xanax*

*serious mode* Wat een tegenvaller dit. Je kan ook concreet zijn en teleurstellend nieuws uitbrengen. Nu wordt er weer een aankondiging van een aankondiging gedaan en Joost mag weten wat er vervolgens weer aangekondigd wordt. Dan liever slecht nieuws dat er pas in december iets komt. Of nooit iets.

PS. Respect voor degenen die nog gaan zitten wachten op RX Vega.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zelfs in de serious mode maak je drama ;)

Eind juli komt er toch wat? Men heeft hier gedacht dat het product al klaar was. Door de berichtgeving, of het gebrek daar aan, had je al wel kunnen constateren dat ze nog niet zo ver waren. Helemaal omdat deze week pas goedkeuring van de keuringsinstanties kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:43
Ik vermoed dat het veel meer een segmentatiekeuze is. Als ze veel units kunnen wegzetten in het B2B segment voor HPC dan is dat waarschijnlijk winstgevender dan het consumersegment van de RX VEGA, temeer door de aankonding van de nieuwe Ryzen processors (threadripper) waardoor er toch wat uitstelgedrag zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

En dan te bedenken dat toen ik precies een jaar geleden toen ik een 1080 kocht werd gezegd dat ik niet zo haastig moest zijn omdat Vega binnenkort kwam. Dan zouden de prijzen een stuk gunstiger worden...

Ben ik even blij dat ik niet gewacht heb!

Zodra Vega er is en hij presteert goed koop ik hem, maar dit bewijst maar weer dat je in hardware land altijd wel kan blijven wachten. Er is altijd wel iets op komst...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Blaat schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:26:

Zodra Vega er is en hij presteert goed koop ik hem, maar dit bewijst maar weer dat je in hardware land altijd wel kan blijven wachten. Er is altijd wel iets op komst...
Over het algemeen WAS het wel vrij goed in te schatten wanneer er iets nieuws kwam. En kon je vrij goed bepalen of je wel of niet een nieuwe VGA aan "moest" schaffen. Of dat je beter ff geduld kon hebben... Tot nu. Dit duurt wel heeeeeeeeeel lang. En er lekt(e) wel heeeeeel weinig info uit mbt de VEGA vwb de performance en release date. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 31-05-2017 09:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waardeloos, echt waardeloos dit van AMD. Ik zat afgelopen vrijdag te denken om toch een RX580 te kopen omdat ik een mooie zag die leverbaar was, lag zelfs al even in een winkelmandje. Niet gedaan en toch even gewacht op Vega nieuws. Had beter kunnen kopen want die is nu weg, en ik ga niet tot Augustus wachten op een nieuwe GPU...

Dit is dus echt niet hoe je een product op de markt brengt AMD...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:08:
PS. Respect voor degenen die nog gaan zitten wachten op RX Vega.
Weinig respect voor nodig, hooguit wat relativatie vermogen. Mijn 7 jaar oude kaart kan ik in ieder geval nog wel wat langer mee leven. Die paar maanden maakt toch weinig uit. Ook een nieuwe PC in de tussentijd zou weinig uit maken, gewoon eerst de oude kaart overzetten en die dan te zijner tijd vervangen door een nieuwe (RX580 of Vega, afhankelijk van prijs en prijs/pret verhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:51:
Waardeloos, echt waardeloos dit van AMD. Ik zat afgelopen vrijdag te denken om toch een RX580 te kopen omdat ik een mooie zag die leverbaar was, lag zelfs al even in een winkelmandje. Niet gedaan en toch even gewacht op Vega nieuws. Had beter kunnen kopen want die is nu weg, en ik ga niet tot Augustus wachten op een nieuwe GPU...

Dit is dus echt niet hoe je een product op de markt brengt AMD...
Qua expectation management falen ze vrij hard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Tja, als het echt aan HBM2 ligt kunnen ze er zelf vrij weinig aan doen natuurlijk,
dat wil niet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
foppe-jan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Qua expectation management falen ze vrij hard ja.
Uhm, mensen ('fanboys') maken zichzelf helemaal gek en overal wordt wat achter gezocht. Ik snap namelijk niet waarom mensen er van uit gingen dat er vandaag wat gepresenteerd werd wat op korte termijn leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
418O2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Uhm, mensen ('fanboys') maken zichzelf helemaal gek en overal wordt wat achter gezocht. Ik snap namelijk niet waarom mensen er van uit gingen dat er vandaag wat gepresenteerd werd wat op korte termijn leverbaar is.
Omdat er misschien Q2 gezegd was...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
waarom zouden zij jouw expectations moeten managen? Dan blijven ze bezig namelijk aangezien er nogal wat geruchten en aannamens de wereld ingeslingerd worden, ook op deze site.
Robkazoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Omdat er misschien Q2 gezegd was...?
En vega is gelaunched in Q2... niet een vega voor de gamer, maar dat was nooit gezegd.

[ Voor 41% gewijzigd door bluebear op 31-05-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
[...]

Sure, maar raja zei op een ama anderhalve week geleden wel iets over "wait just a little while longer / won't be disappointed" , terwijl 2 maanden niet echt "a little while" is. Enz. Ik heb dat ding verder zelf niet nodig, maar erg handig is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Omdat AMD al heel lang Q2 aanhoudt voor Vega, en zelf hintte op dat ze wat zouden melden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
[...]

De hoop (of hype) is groter dan het rationeel denken.
En het helpt ook niet mee dat AMD zelf natuurlijk aldoor dingen roept over launch in Q2 2017 etc etc.

Ik zit zelf ok te kijken naar een nieuwe GPU (moet wel van NV zijn i.v.m. G-Sync) en hoopte dat AMD sneller een concurrent kan leveren dan wat ze nu gaan doen zodat die van NV goedkoper worden hopelijk.
Nu moeten we nog ff naar de hogere prijzen kijken.

En ik snap het heel goed als je hyped & hoped bent voor een snelle launch van VEGA en dan dit nieuws krijgt te horen dta je teleurgesteld bent. En op zich is dat maar goed ook, betekend namelijk dat mensen AMD graag willen kopen en supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Dit is wel héél triest..Maar het verbaast me niets, dit is ook typisch AMD en het gebrek aan leaks deed mij al twijfelen over de status van Vega. Ongelooflijk dat er weer geen info over RX Vega wordt gebracht |:( |:( (hebben ze überhaupt al iets in final stage??). Voor mij een dieptepunt in GPU-land, het lijkt bijna wel of dit bedrijf bewust deze achterlijke koers vaart...

Je zal hiervoor maar opgebleven zijn :D

[ Voor 17% gewijzigd door edward2 op 31-05-2017 10:30 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 14-09 17:20
En dan te bedenken dat toen ik precies een jaar geleden toen ik een 1080 kocht werd gezegd dat ik niet zo haastig moest zijn omdat Vega binnenkort kwam. Dan zouden de prijzen een stuk gunstiger worden...

Er rest nog altijd de daadwerkelijke availability en settling van prijzen...

Wat een flop van een demo overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel, Su's woorden waren "RX Vega will be launched at SIGGRAPH". Nu zeg ik niet dat het daadwerkelijk zo zal zijn, maar met deze woorden het is geen aankondiging van een aankondiging. Als ze met SIGGRAPH nog steeds niet concreet launchen wordt het wel een probleem ja.

Ik vermoed dat het allemaal vooral met productie te maken heeft. Of dat nu bij het HBM ligt of bij de GPU zelf, ergens zit er volgens mij gewoon een drempel in de productielijn en willen ze dus eerst wat voorraad opbouwen.

Overigens sluit ik ook niet uit dat we tussen nu en dan gewoon stukjes informatie over RX Vega krijgen. AMD doet dat niet altijd met evenementen als Computex. Sterker nog, vroeger deden ze dat juist tijdens hun eigen zomer events, met soms nog extra briefings voor specifieke producten (Cypress bijvoorbeeld).

[ Voor 29% gewijzigd door Werelds op 31-05-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gelukkig heb ik nog geen Freesync monitor gekocht.. de RX480 kan ik nog wel voor een mooie prijs doorverkopen. Nu maar eens goed denken of ik nog ga wachten op de RX Vega (die misschien wel niet eens een 1080 killer is gezien de RX Vega in CF hingen...) of toch voor the other side kies.

Op reddit gaan ze trouwens helemaal los. Zie dat ze zelfs al de tag #fireraja hebben bedacht..

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
eerst hype train dan vertragen en nu uitstellen .... :( (flame)

en dan ik pas ergens in dec een vega (ala nVidia 1070) gaan kopen. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:11
Nog 2 maanden dus ipv 1, jammer.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Werelds schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:59:
Let wel, Su's woorden waren "RX Vega will be launched at SIGGRAPH". Nu zeg ik niet dat het daadwerkelijk zo zal zijn, maar met deze woorden het is geen aankondiging van een aankondiging. Als ze met SIGGRAPH nog steeds niet concreet launchen wordt het wel een probleem ja.
Jezus christ, here we go again... Lees eens niet zoveel tussen de lijntjes. Quick, get on the hypetrain. RX Vega komt eraan jongens en het gaat heel groot worden!
Ik vermoed dat het allemaal vooral met productie te maken heeft. Of dat nu bij het HBM ligt of bij de GPU zelf, ergens zit er volgens mij gewoon een drempel in de productielijn en willen ze dus eerst wat voorraad opbouwen.

Overigens sluit ik ook niet uit dat we tussen nu en dan gewoon stukjes informatie over RX Vega krijgen. AMD doet dat niet altijd met evenementen als Computex. Sterker nog, vroeger deden ze dat juist tijdens hun eigen zomer events, met soms nog extra briefings voor specifieke producten (Cypress bijvoorbeeld).
Als het met productie te maken heeft, dan hadden ze nu prima kunnen roepen van:
RX Vega 9000: GTX 1070 killer. Prijs 200 euro. Minimaal 60 FPS bij 1080P gaming.
RX Vega 9500: GTX 1080 killer. Prijs 350 euro. Minimaal 60 FPS bij 1440P gaming. VR Ready.
RX Vega 9999: GTX 1080 TI killer. Prijs 500 euro. Minimaal 60 FPS bij 4K gaming.
Launching: September 2017. Voorraad zal beperkt zijn, maar we doen er alles aan om dit te verhelpen.

Nu hebben ze helemaal NIETS. En waarom? Of omdat AMD zuigt in marketing. Of omdat er simpelweg niets is om te showen want ze zijn nog niet zover. Ik denk dat het tweede meer relevant is dan het eerste. Maar ik denk dat ze wel beide waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mensen, we mogen blij zijn als het uberhaupt een GTX1070 killer wordt.. RX Vega in crossfire om Prey op 4k te showcasen... dat zit me nog meer dwars dan het wachten. Ik wil best wachten maar niet om uiteindelijk alsnog een GTX10x0 te kopen omdat de performance zuigt.
haarbal schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:26:
Nog 2 maanden dus ipv 1, jammer.
31 Juli announcement, waarvan? Dan krijg je eerst stock/reference..
Tegen de tijd dat je custom kaarten kan kopen zit je half/einde september, als het niet later is.

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Robkazoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:27:
[...]
Jezus christ, here we go again... Lees eens niet zoveel tussen de lijntjes. Quick, get on the hypetrain. RX Vega komt eraan jongens en het gaat heel groot worden!

[...]

RX Vega 9000: GTX 1070 killer. Prijs 200 euro. Minimaal 60 FPS bij 1080P gaming.
RX Vega 9500: GTX 1080 killer. Prijs 350 euro. Minimaal 60 FPS bij 1440P gaming. VR Ready.
RX Vega 9999: GTX 1080 TI killer. Prijs 500 euro. Minimaal 60 FPS bij 4K gaming.
Launching: September 2017. Voorraad zal beperkt zijn, maar we doen er alles aan om dit te verhelpen.

Nu hebben ze helemaal NIETS. En waarom? Of omdat AMD zuigt in marketing. Of omdat er simpelweg niets is om te showen want ze zijn nog niet zover. Ik denk dat het tweede meer relevant is dan het eerste. Maar ik denk dat ze wel beide waar zijn.
Of omdat ze het niet weten. Niets roepen is beter dan later erop terug moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

GTX 1070 gekocht in oktober, geen spijt van gehad.^^
Modbreak:Het is hier geen slowchat...

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 31-05-2017 17:06 ]

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 04:56:
Heel jammer RX VEGA komt pas eind July op het markt :( . Dus niet begin July maar eind July. De goede beschikbaarheid eind Augustus. Hynix HBM2 mislukking heeft RTG erg veel pijn gedaan door deze slechte marketing en vertraging.
Ik heb te doen met jullie...

Ja, dit kan toch nooit de bedoeling van AMD zijn geweest?! Wel leuk dat deze keer de driver support een stuk beter is, wat hebben ze anders al die tijd moeten doen?
Waarschijnlijk was HBM2 de boosdoener, zou me niets verbazen als ze Vega11 terug naar de tekentafel hebben grebracht om de HBM controller te vervangen voor een GDDR5X controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Momenteel is er geen Vega en geen RX580. Voor AMD is het grote probleem nu dat ze nog langer moeten wachten met het terugverdienen van hun R&D investering. Zoals het er nu na uitziet is het weggegooid geld. En voor AMD is dat een heel groot probleem. Vega heeft het niet waargemaakt. AMD heeft een buffer ingebouwd door hele tijd Q2 te noemen, maar was Vega goed geweest en was er genoeg HBM2 dan was deze kaart allang gelanceerd. AMD gaat niet sandbagging of express rekken met lanceren van de kaart. Ze moeten zo snel mogelijke hun geinvesteerde geld terug verdienen. Dus hiermee is VEGA officieel ''DEAD ON ARRIVAL''. Het is pijnlijk maar waar niet omwille de fanboys, maar omdat nu Nvidia de markt nog meer naar zich toe kan trekken. En een relative (high end)monopoly is nog steeds een monopoly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat zal dit met de prijzen van de 1080(Ti) doen? Ik vrees het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Je moet tussen de lijntjes lezen met de GPU bakkers, anders kom je nergens.

Maar het maakt niet uit joh, als jij het erg vindt dat niet iedereen meteen gaat zitten doemdenken moet je gewoon ergens anders gaan lezen. Genoeg forums waar dat wel hip is. Of je kruipt gewoon op de Volta hypetrain, want blijkbaar is de aankondiging van GV100 -die pas in Q4 echt verkrijgbaar zal zijn en waar alleen theoretische cijfertjes van zijn- nu al een indicatie dat Vega irrelevant is, ook al is de kans microscopisch klein dat Nvidia iets voor consumenten op de markt brengt dit jaar.

Wat een gedoe telkens. Nee, AMD pakt het niet slim aan qua marketing. Ze zijn te vroeg begonnen, waardoor de hype nu al dusdanig groot is dat ze het voor velen waarschijnlijk sowieso al niet meer goed kunnen doen omdat hun verwachtingen niet realistisch zijn. Ik volg dit spul echter al lang genoeg om te weten wat ik kan verwachten en als er iemand is die niet op hypetrains stapt ben ik het wel, over het algemeen stap ik juist op de anti-hypetrain ;)
Tuurlijk, hadden ze kunnen doen.

En dan jankt iedereen weer dat het een paper launch is, dat er geen voorraad is, enzovoort.
De hardware is wel al klaar, er zijn korte demo's met Vega chips geweest. Het feit dat jij denkt dat er nog "niets" is geeft al aan dat je niet weet hoe GPU's geproduceerd worden. Ze moeten de chip al maanden klaar hebben om in augustus iets te kunnen lanceren. Het is gewoon onmogelijk dat ze nog steeds aan te tekentafel zitten. Als ze nog "niets" hebben dan zien we Vega dit jaar niet meer.

Er zijn twee mogelijke redenen voor deze trage release: voorraad problemen (of dat nu door lage yields of slechte HBM beschikbaarheid komt doet er niet toe) of problemen met het finetunen van de chips (ook hier: of dat nu aan de software kant in de drivers zit of aan de hardware kant qua kloksnelheden afstellen is doet er niet toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is gewoon jammer dat er dit kwartaal nog geen (gaming) hardlaunch is. Zowel voor ons maar zeker voor AMD.
Volta voor consumenten is weliswaar nog wel even weg maar Vega komt daar dus steeds dichter op te zitten.

Gelukkig krijgen we nu wel de launch van de Frontier die enige indicatie kan geven van mogelijkheden van RX Vega.

We zullen ons verder moeten neerleggen bij het feit dat andere markten meer profit bieden en dat zowel bij nVidia en AMD de gamers langer zullen moeten wachten. Het voordeel is wel dat AMD hopelijk meer gaat verdienen en daarmee uiteindelijk beter concurrend wordt . Daar hebben wij ook wat aan.

Zag het eerlijk gezegd al aankomen en heb eind april een 1080Ti gehaald. Tzt kijk ik wel weer verder. Het is even niet anders.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08 13:31

nLr

Iedereen hoge verwachtingen, ook ik. Echter ben ik wel van mening dat we ook moeten relativeren.

Feitelijk gezien hebben ze eerste helft 2017 (Q2) een Vega gelanceerd. De Frontier, gericht op de zakelijke markt maar wel degelijk geschikt voor gamen. Eigen woorden van AMD toch ? Dat het als gamer verstandig is om te wachten op RX Vega werd er nog wel even bij gezegd.

Voor zo ver ik de berichtgeving gevolgd heb zijn ze hun woorden dus wel degelijk nagekomen. Dat het tegen valt voor de gamer kan ik daarbij ook wel begrijpen omdat we (ik) de verwachting hadden dat de RX nu ook gelanceerd zou worden/zijn.

Persoonlijk vind ik het jammer maar kan nou niet zeggen dat ze hun toezeggingen niet zijn nagekomen, toch ?

Ik blijf het in de gaten houden en hoop nog steeds dat het 't waard is.

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel opmerkte was dat er screen tearing was, kan duiden op te lage fps of juist te hoog.

Mischien hadden ze het getest op een f-sync monitor en deze had dat niet?

Of maar max 60hz en dat de vega's er gewoon te ver overheen gingen? ( of te laag maar fury(x) is al snel 40+fps single gpu ) Driver problemen?

Maar ja verwacht niet dat je 1080ti+ peformance voor 400 euro/dollar krijgt, is ook niet realistisch maar sommige mensen houden ervan om te veel rumors de lucht in te gooien.

Is soms beetje het zelfde dat sommige mensen de rx480/580 als '' hoogste '' kaarten van amd zagen hoewel de fury(x) al redelijk lang uit is en rond de 1070 perf zit ( vooral in hogere resoluties komen de fury's nog goed mee voor zulke '' oude gpu's ''

Ik kijk de kat nog wel even uit de boom, patience is a virtue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Werelds schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:49:
[...]

Wat een gedoe telkens. Nee, AMD pakt het niet slim aan qua marketing. Ze zijn te vroeg begonnen, waardoor de hype nu al dusdanig groot is dat ze het voor velen waarschijnlijk sowieso al niet meer goed kunnen doen omdat hun verwachtingen niet realistisch zijn. Ik volg dit spul echter al lang genoeg om te weten wat ik kan verwachten en als er iemand is die niet op hypetrains stapt ben ik het wel, over het algemeen stap ik juist op de anti-hypetrain ;)

[...]

Tuurlijk, hadden ze kunnen doen.

En dan jankt iedereen weer dat het een paper launch is, dat er geen voorraad is, enzovoort.

[...]
Wat mij betreft hadden ze nu toch echt een product moeten aankondigen, dus SKU-varianten, specs, globale perf. indicatie, prijs ed. Niet alleen omdat ze al een x-aantal maanden/jaren al zijn begonnen met de marketing van Vega, maar ook omdat nVidia (vaak) wel deadlines haalt en Volta(varianten) misschien al in Q1 2018 komen, hoogste tijd dus.

Ik vind het echt bizar hoe ze de GPU-userbase wéér hebben afgescheept met een nonevent..
Een paperlaunch is mi altijd nog beter dan niets..

Tevens verlies ik nu wel een beetje mijn vertrouwen in de GPU-tak van AMD, ze kunnen gewoon niet leveren en ik ga er dan ook vanuit dat er in juli geen enkele RX Vega te koop is.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Naughty Lisa. Vega komt eind juli omdat wij geloven dat dat de betere conferentie is om Vega te lanceren... :+
Of is het omdat ze nog tijd nodig hebben om de drivers in orde te krijgen? :)
Ach ja, in ieder geval hebben we nu een concrete datum, soort van (welke Vega-kaarten?).
edward2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Wat mij betreft hadden ze nu toch echt een product moeten aankondigen, dus SKU-varianten, specs, globale perf. indicatie, prijs ed. Niet alleen omdat ze al een x-aantal maanden/jaren al zijn begonnen met de marketing van Vega, maar ook omdat nVidia (vaak) wel deadlines haalt en Volta(varianten) misschien al in Q1 2018 komen, hoogste tijd dus.

Ik vind het echt bizar hoe ze de GPU-userbase wéér hebben afgescheept met een nonevent..
Een paperlaunch is mi altijd nog beter dan niets..

Tevens verlies ik nu wel een beetje mijn vertrouwen in de GPU-tak van AMD, ze kunnen gewoon niet leveren en ik ga er dan ook vanuit dat er in juli geen enkele RX Vega te koop is.
Jij hebt liever dat ze het product lanceren terwijl de drivers nog niet zijn afgewerkt?
En dan weer minder goede day 1 reviews krijgen die hen nog jarenlang achtervolgen omdat reviewers ze niet updaten...Dat zou zelfmoord zijn. Het is de eerste keer dat AMD een concrete datum noemt, ik vertrouw daarom dat het ook daadwerkelijk gebeurt, Ik had zelf natuurlijk ook graag een eerdere datum gezien.

Ter herinnering, Koduri gaf laatst in die Reddit Q&A aan dat juist de drivers de reden zijn dat er zo weinig (2) bedrijven zijn die grafische kaarten maken. Je moet dat steeds backward compatible houden met alle bestaande spellen (gigantische database) en je moet voor elke nieuwe architectuur nieuwe drivers schrijven. Dit vergt veel meer arbeidsuren dan de ontwikkeling van de hardware.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Werelds tussen de lijntjes lezen, helemaal eens, maar dat is het punt niet. AMD kwam in januari al met haar eerste Vega bechmark video, toen een hele lange tijd niks behalve Q2 volhouden. Nu is het Q3 geworden voor de gaming versie, en weten we alsnog niks.

Of het drivers, kostenoverwegingen, yields of HBM2 is maakt niet uit, dit is een marketing f*ck up van AMD. Ze hadden helemaal niks moeten zeggen tot gisternacht en toen moeten aankondigen dat het juli/augustus zou worden, en meteen een paar SKU's, productnamen etc melden. Ik mag toch hopen dat ze dit onderhand weten. Laat prestaties maar even zitten en zeg, terecht dat er nog gewerkt wordt aan de drivers voor optimale prestaties.

Je kan het niemand kwalijk nemen dat als ze wachtte op Vega, nu van boort springen en naar alternatieven gaan kijken. Zo veranderd een marketing f*ck up ook in een commerciële f*ck up.

Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit. Had graag een Vega gehad, maar zal nu genoegen nemen met een RX580, als ik er eentje kan vinden met een goede koeler, voor een leuke prijs. dat gaat nog wat worden. :P

edit: buck het. €281 voor een Sapphire Nitro+ is een goede deal. Levertijd, waarschijnlijk eerder dan Vega. :+

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-05-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met jou eens dat AMD het meer concreet had moeten maken door nadrukkelijk aan te geven welke modellen dan lanceren.
Quick, get on the hypetrain. RX Vega komt eraan jongens en het gaat heel groot worden!
Het is in ieder geval slimmer om te wachten totdat het er is en pas dan te beslissen om wel of niet een andere kaart te kopen. Maar hé, als iemand zichzelf in zijn voet wil schieten, ik vind het prima. :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 14-09 17:20
De TS mag inmiddels ook wel worden bijgewerkt. Vega 10 en H1 zit er niet meer in :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Jan 2017 AMD SOMETHING BIG IS COMING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:45:
Ik ben het met jou eens dat AMD het meer concreet had moeten maken door nadrukkelijk aan te geven welke modellen dan lanceren.
Dat is dan meteen een launch.... Iedereen zit te springen op meer info, maar pas als er een launch is krijg je te horen over wat en hoe en welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
DaniëlWW2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:41:
@Werelds tussen de lijntjes lezen, helemaal eens, maar dat is het punt niet. AMD kwam in januari al met haar eerste Vega bechmark video, toen een hele lange tijd niks behalve Q2 volhouden. Nu is het Q3 geworden voor de gaming versie, en weten we alsnog niks.

Of het drivers, kostenoverwegingen, yields of HBM2 is maakt niet uit, dit is een marketing f*ck up van AMD. Ze hadden helemaal niks moeten zeggen tot gisternacht en toen moeten aankondigen dat het juli/augustus zou worden, en meteen een paar SKU's, productnamen etc melden. Ik mag toch hopen dat ze dit onderhand weten. Laat prestaties maar even zitten en zeg, terecht dat er nog gewerkt wordt aan de drivers voor optimale prestaties.

Je kan het niemand kwalijk nemen dat als ze wachtte op Vega, nu van boort springen en naar alternatieven gaan kijken. Zo veranderd een marketing f*ck up ook in een commerciële f*ck up.

Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit. Had graag een Vega gehad, maar zal nu genoegen nemen met een RX580, als ik er eentje kan vinden met een goede koeler, voor een leuke prijs. dat gaat nog wat worden. :P

edit: buck het. €281 voor een Sapphire Nitro+ is een goede deal. Levertijd, waarschijnlijk eerder dan Vega. :+
Ik heb mijn RX580 XTR (Edit:) 22 Mei besteld, ik heb m nog steeds niet, als deze eind van de week niet verzonden wordt, ga ik mijn bestelling annuleren. En daarna ga ik kijken of ik mijzelf kan overtuigen om een GTX1060 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ik heb mijn RX580 XTR 22 Juni besteld, ik heb m nog steeds niet, als deze eind van de week niet verzonden wordt, ga ik mijn bestelling annuleren. En daarna ga ik kijken of ik mijzelf kan overtuigen om een GTX1060 te kopen.
22 juni? Jij wacht nu al bijna een jaar? :P
Ik zal geen GTX1060 kopen, want freesync scherm, maar hoop wel dat mijn Nitro+ niet al te lang zal duren. Maar dit is allemaal veel te offtopic. Terug naar het nieuws, of beter gezegd, het gebrek hieraan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De FE is een Vega10, alleen niet op de gamers gericht, we kunnen er nu over bekvechten of dat AMD wel of niet Q2 heeft gehaald maar dat is een semantisch spelletje.

Ik wacht ook al bijna een jaar, Daniël, ik vond de waarde/euro voor Polaris te laag (FPS/euro is voor de 1070 beter) en de performance net te weinig.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 20:43
De Frontier Edition zal het "uiteindelijk" in games ook wel doen, als je de behoefte hebt om zoveel neer te tellen, men schat $1000 of hoger. De driver support zal uiteindelijk goed komen, maar zoals ook hierboven al gemeld is dat waarschijnlijk wel een vertrager voor de consumentenversie geweest of nog steeds.
Je kunt dus in juni een Vega bestellen, maar voor een paar honderd euro een paar maanden wachten, klinkt ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:20:
De FE is een Vega10, alleen niet op de gamers gericht
Waarschijnlijk gewoon de 16GB variant voor een premium, bergelijkbaar met Titan Xp vs 1080Ti.
(Alleen de clocksnelheid is niet helemaal duidelijk hoe die zich verhoud tegenover de 'gewone' Vega10)

AMD kan Vega10 FE eerder lanceeren omdat de markt daavoor veel kleiner is en daarom hoeven ze veel minder vooraad op te bouwen. Maar het blijft Vega10 met dezelfde drivers en waarschijnlijk vergelijkbare clocks. Aangezien AMD heeft gezegd dat Vega10 FE op 27 juni in de winkel moet liggen, is dat de volgende datum om naar uit te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RK had aangegeven dat sommige edities van Vega10 sneller zullen zijn dan de FE. Ja, we mogen uitkijken naar die datum omdat op dat moment wel aardig duidelijk wordt wat de hardware kan veronderstellende dat sommige mensen met die kaart gaan benchmarken, je moet dan nog niet te veel naar de gaming performance kijken maar de synthetische benchmarks (Firestrike...) zijn dan wel informatief. Vergelijk die van de RX 480 en de GTX 1060, houd er rekening mee dat Vega relatief beter zal presteren dankzij architecturele verbeteringen (tile based rendering etc.) en je krijgt een eerste indicatie van wat de minimale performance zal worden.
Sandwalker schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:53:
De Frontier Edition zal het "uiteindelijk" in games ook wel doen, als je de behoefte hebt om zoveel neer te tellen, men schat $1000 of hoger. De driver support zal uiteindelijk goed komen, maar zoals ook hierboven al gemeld is dat waarschijnlijk wel een vertrager voor de consumentenversie geweest of nog steeds.
Je kunt dus in juni een Vega bestellen, maar voor een paar honderd euro een paar maanden wachten, klinkt ook niet verkeerd.
Niet een paar maanden, vanaf eind juli. Reken dan maar op uiterlijk eind augustus voor alle edities, vooral als de drivers het struikelblok vormen om het nu al (of zelfs 1-2 maanden eerder) uit te geven. Als de beschikbaarheid van HBM2 ook een probleem zou zijn dan zou het later kunnen zijn, volgens mij gaf AMD in die Q&A aan dat de voorraad HBM2 nu snel aan het stijgen is (in relatie tot hoeveel ze nodig hebben voor de Vega-kaarten).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:06:
[...]

Waarschijnlijk gewoon de 16GB variant voor een premium, bergelijkbaar met Titan Xp vs 1080Ti.
(Alleen de clocksnelheid is niet helemaal duidelijk hoe die zich verhoud tegenover de 'gewone' Vega10)

AMD kan Vega10 FE eerder lanceeren omdat de markt daavoor veel kleiner is en daarom hoeven ze veel minder vooraad op te bouwen. Maar het blijft Vega10 met dezelfde drivers en waarschijnlijk vergelijkbare clocks. Aangezien AMD heeft gezegd dat Vega10 FE op 27 juni in de winkel moet liggen, is dat de volgende datum om naar uit te kijken ;)
Het rare is dus dat de software kant van vega echt cruciaal is en daarom RX vega ook zo laat komt. Ik verwacht ook meer performance gains post release vanwege de software.

Dus hoe gaat dat straks met de frontier edition dan ?

Ik verwacht niet dat deze echte game drivers beschikbaar heeft eind juni.
Dus misschien kan je erop gamen maar dat deze dan meer de performance heeft van een overclockte fury X en je wat langer moet wachten op game drivers die alles van de nieuwe architectuur benutten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Het rare is dus dat de software kant van vega echt cruciaal is en daarom RX vega ook zo laat komt. Ik verwacht ook meer performance gains post release vanwege de software.
Ondanks dat Tweakers het niet wil citeer ik toch maar even mezelf. :P
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:37:
Ter herinnering, Koduri gaf laatst in die Reddit Q&A aan dat juist de drivers de reden zijn dat er zo weinig (2) bedrijven zijn die grafische kaarten maken. Je moet dat steeds backward compatible houden met alle bestaande spellen (gigantische database) en je moet voor elke nieuwe architectuur nieuwe drivers schrijven. Dit vergt veel meer arbeidsuren dan de ontwikkeling van de hardware.
Er is niets raar aan in dit licht bezien, de drivers goed maken vormt het grootste deel vavn het werk voor AMD en Nvidia. Volgens Raja Koduri, die man kan het weten. Bedenk dat Vega een nogal verschillende architectuur heeft t.o.v. eerdere generaties. Niet volledig nieuw en revolutionair maar voldoende anders dat je flink wat extra werk hebt aan de drivers.

Ja, je kan direct gamen met de FE, alleen gebeurt dit dan met brute kracht in plaats van met goed getweakte drivers die ervoor zorgen dat de hardware optimaal wordt benut. De spellen zullen gewoon draaien op die kaart. De resultaten bij spellen zijn dus niet een goede indicatie van hoe de gewone Vega-kaarten straks zullen presteren, de synthetische benchmarks zijn veel interessanter.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Ondanks dat Tweakers het niet wil citeer ik toch maar even mezelf. :P

[...]

Er is niets raar aan in dit licht bezien, de drivers goed maken vormt het grootste deel vavn het werk voor AMD en Nvidia. Volgens Raja Koduri, die man kan het weten.
Had ik al gelezen maar dat is ook niet wat ik probeerde te zeggen, ik bedoelde meer over hoe het gamen op de frontier edition straks gaat..

zijn de drivers dan wel klaar etc..

Ik weet niet of we straks met de frontier edition wel de rx vega prestaties kunnen extrapoleren waneer de helft van de nieuwe hardware features bijvoorbeeld niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Mijn GTX 970 is als het goed is niet helemaal functionerend meer, morgen of zo ff testen of bij iemand anders in PC.
Maar ik ga ff ondertussen kijken naar wat 1080TI's met goede prijs, als ik iets zie.... wie weet...

[ Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 31-05-2017 14:28 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:27:
[...]

Had ik al gelezen maar dat is ook niet wat ik probeerde te zeggen, ik bedoelde meer over hoe het gamen op de frontier edition straks gaat..

zijn de drivers dan wel klaar etc..
Zie de rest van mijn reactie die er niet stond toen jij begon met het typen van deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:13:

Niet een paar maanden, vanaf eind juli. Reken dan maar op uiterlijk eind augustus voor alle edities, vooral als de drivers het struikelblok vormen om het nu al (of zelfs 1-2 maanden eerder) uit te geven.
En voordat er custom kaarten zijn zit je idd denk ik ook wel op eind augustus /september als het meezit.

Ervan uitgaande dat er custom kaarten komen.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:27:
Mijn GTX 970 is als het goed is niet helemaal functionerend meer, morgen of zo ff testen of bij iemand anders in PC.
Maar ik ga ff ondertussen kijken naar wat 1080TI's met goede prijs, als ik iets zie.... wie weet...
G-Sync monitors zijn voor mij te duur, ik wacht nog 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amazigh_N_Ariff schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Ik heb mijn RX580 XTR (Edit:) 22 Mei besteld, ik heb m nog steeds niet, als deze eind van de week niet verzonden wordt, ga ik mijn bestelling annuleren. En daarna ga ik kijken of ik mijzelf kan overtuigen om een GTX1060 te kopen.
Ligt dat niet meer aan de winkel dan aan AMD?
Sowieso hoorde ik dat er weer een run is op RX470/480 en 570/580 vanwegen de Crypto miners. De ETH koers staat hoog en AMD kaarten zijn daar erg goed in.

Je kan ook voor weinig een 2e hands 290/290x kopen om de tijd te overbruggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 31-05-2017 14:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:30:
[...]

En voordat er custom kaarten zijn zit je idd denk ik ook wel op eind augustus /september als het meezit.
Dat klopt.
Ervan uitgaande dat er custom kaarten komen.....
Het zou vreemd zijn als er geen custom-kaaarten zouden komen aangezien het er alle schijn van heeft dat de Vega kaarten tussen 1070 en 1080ti(+?)-niveau zullen presteren en Nvidia in deze segmenten AIB-partners kaarten laat maken.
Voor deze keer zal ik echter de versie van AMD overwegen desda het gerucht klopt dat er goede open koelers op komen. Het hangt ervan af hoe goed de heatsink is. Ik wil geen lawaaierige hardware meer. Als AMD de kaart zo maakt zoals Sapphire dit deed voor de Nitro 580 dan vind ik het prima. Anders wacht ik nog 1-2 maanden langer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Jij hebt liever dat ze het product lanceren terwijl de drivers nog niet zijn afgewerkt?
En dan weer minder goede day 1 reviews krijgen die hen nog jarenlang achtervolgen omdat reviewers ze niet updaten...Dat zou zelfmoord zijn. Het is de eerste keer dat AMD een concrete datum noemt, ik vertrouw daarom dat het ook daadwerkelijk gebeurt, Ik had zelf natuurlijk ook graag een eerdere datum gezien.

Je moet mij niet de tekortkomingen/tegenslagen/uitdagingen verwijten waar de GPU-tak van AMD mee te kampen/maken heeft. Zij krijgen het niet voor elkaar, los van het feit dat het natuurlijk een gigantische uitdaging/mijlpaal is vwb de markt/producten waarin ze opereren.

Het gaat mij nog niet eens zo zeer om de daadwerkelijke lunch, al is het inmiddels wel 2 voor twaalf en vrees ik een beetje voor AMD, (alleen als Vega erg goed is, dan kunnen ze het nog hebben).
Veel erger vind ik het communicatiegebrek, na zoveel events nog niks zinnig over RX Vega ontvangen, dat kan je nu gewoon niet meer maken vind ik |:(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Je moet mij niet de tekortkomingen/tegenslagen/uitdagingen verwijten
Ik verwijt jou niets, ik leg slechts uit waarom AMD mogelijk (het is de drivers of HBM2) geen andere keuze heeft dan de lancering uit te stellen.
Zij krijgen het niet voor elkaar
AMD heeft beperkte financiële middelen, zij kunnen niet zomaar even tientallen extra medewerkers inhuren, los van het feit dat die mensen eerst ingewerkt zouden moeten worden.
Veel erger vind ik het communicatiegebrek, na zoveel events nog niks zinnig over RX Vega ontvangen, dat kan je nu gewoon niet meer maken vind ik |:(
Ik ben het met jou eens dat dat onhaandig is. AMD had beter aangegeven dat ze niet weten of dat ze Q2 halen en hierbij aangegeven wat de oorzaak is en aangegeven in welke periode je wel de kaart mag verwachten (bijvoorbeeld tussen eind juli en eind augustus).
Er zullen hier niet veel mensen zijn die een meer achterhaalde (en versleten al werkt het wel nog :)) grafische kaart hebben dan ik, ik zou graag in de zomervakantie wat spellen spelen die ik met mijn huidige grafische kaart (HD 7850) niet wil en kan spelen op een fatsoenlijke manier. Ik begrijp het ongeduld maar er is weinig aan te doen voor AMD en voor onszelf. Ik zou nu ook kunnen bezwijken en maar een 1070 of 1080 kopen maar dan kan ik jarenlang blijven spelen met tearing, daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dan moet je ook niet stellen dat ik een GPU met onvolledige drivers zou willen ;) Het is aan AMD omdat (op tijd) in orde te krijgen.

Ik begrijp dat het vandaag de dag een enorme uitdaging is in deze markt te overleven en competatief (met nVidia) te zijn zowel technisch als economisch.
Juist dat punt komt nu toch wel onder druk te staan als het allemaal nog veel verder dreigt uit te lopen.
Wat krijgen we straks eind juli/begin aug. te horen, een snelle hardlaunch, of weer een nieuwe datum waarop de NDA vervalt en er mogelijk reviews volgen? Van de oorspronkelijk H1-release is dan voor consumenten niet veel meer over en zit je op Q3 of 4 voor beschikbaarheid.

Dat brengt mij tevens op het laatste punt, communicatie. Als AMD had aangegeven dat consumenten GPU's later zouden volgen en nu op z'n minst eens wat SKU's had aangekondigd, was het voor mij iig wat beter te verteren geweest.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Je moet mij niet de tekortkomingen/tegenslagen/uitdagingen verwijten waar de GPU-tak van AMD mee te kampen/maken heeft. Zij krijgen het niet voor elkaar, los van het feit dat het natuurlijk een gigantische uitdaging/mijlpaal is vwb de markt/producten waarin ze opereren.

Het gaat mij nog niet eens zo zeer om de daadwerkelijke lunch, al is het inmiddels wel 2 voor twaalf en vrees ik een beetje voor AMD, (alleen als Vega erg goed is, dan kunnen ze het nog hebben).
Met mid en low end gpu's tegen een goede prijs kunnen ze toch ook bestaansrecht hebben?
Lunch? :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWisent
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:36:
[...]

Ik verwijt jou niets, ik leg slechts uit waarom AMD mogelijk (het is de drivers of HBM2) geen andere keuze heeft dan de lancering uit te stellen.

[...]

AMD heeft beperkte financiële middelen, zij kunnen niet zomaar even tientallen extra medewerkers inhuren, los van het feit dat die mensen eerst ingewerkt zouden moeten worden.

[...]

Ik ben het met jou eens dat dat onhaandig is. AMD had beter aangegeven dat ze niet weten of dat ze Q2 halen en hierbij aangegeven wat de oorzaak is en aangegeven in welke periode je wel de kaart mag verwachten (bijvoorbeeld tussen eind juli en eind augustus).
Er zullen hier niet veel mensen zijn die een meer achterhaalde (en versleten al werkt het wel nog :)) grafische kaart hebben dan ik, ik zou graag in de zomervakantie wat spellen spelen die ik met mijn huidige grafische kaart (HD 7850) niet wil en kan spelen op een fatsoenlijke manier. Ik begrijp het ongeduld maar er is weinig aan te doen voor AMD en voor onszelf. Ik zou nu ook kunnen bezwijken en maar een 1070 of 1080 kopen maar dan kan ik jarenlang blijven spelen met tearing, daar heb ik geen zin in.
6950 hierzo :9 ,. Ik speel op het moment niet zo veel spellen meer, maar straks als ik vakantie heb of het qua werk wat minder druk heb wil ook wel een paar potjes kunnen spelen. En dan zit ik in hetzelfde scenario als jij, sommige spellen speelt mijn graka gewoon niet fatsoenlijk meer.
.
Nu ik wat meer te besteden heb wil ik ook (met al het geweld) een AMD :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

maratropa schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Met mid en low end gpu's tegen een goede prijs kunnen ze toch ook bestaansrecht hebben?
Lunch? :P
Ik doelde specifiek op Vega. AMD als geheel kan natuurlijk prima concurreren op andere vlakken.
Maar goed, waarschijnlijk weer 2 maanden radiostilte omtrent Vega :|

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal staat crossfire/mGPU onderaan de lijst kwa driver optimalisaties.

Dat ze dat nu al showen kan je ook positief zien dat ze al vergevorderd zijn met de software :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrWisent schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:27:
[...]

6950 hierzo :9 ,. Ik speel op het moment niet zo veel spellen meer, maar straks als ik vakantie heb of het qua werk wat minder druk heb wil ook wel een paar potjes kunnen spelen. En dan zit ik in hetzelfde scenario als jij, sommige spellen speelt mijn graka gewoon niet fatsoenlijk meer.
.
Nu ik wat meer te besteden heb wil ik ook (met al het geweld) een AMD :P.
Ja, dat is vergelijkbaar. Bij mij liet recent de plastic shroud (Sapphire) los van de PCB. :')
Ik merkte het doordat de grafische kaart wel heel erg lawaaierig was tijdens het afspelen van een video met video-optimalisatie (madVR), zelfs voor een Sapphire kaart uit die tijd (tegenwoordig is dat gelukkig verbeterd). Ik heb het provisorisch opgelost maar ik heb het niet meer getest dan met het afspelen van video's en Assassin's Creed Brotherhood wat bij lange na niet voor 100% de kaart gebruikt, de idle temperaturen lijken normaal te blijven. Binnenkort moet ik maar weer eens even de kast openen en inspecteren of dat het goed houdt. Verkopen lijkt geen optie meer te zijn.
edward2 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:55:
[...]

Ik doelde specifiek op Vega. AMD als geheel kan natuurlijk prima concurreren op andere vlakken.
Maar goed, waarschijnlijk weer 2 maanden radiostilte omtrent Vega :|
Waarschijnlijk niet maar mogelijk wel vanuit het AMD hoofdkwartier. :)
Er zal wel weer het een en ander lekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Tja, erg jammer weer van AMD, maar er zijn toch niet echt nieuwe AAA games om te spelen.. en weer wat extra tijd voor wat nieuwe 1440p of 1440p ultrawide monitoren (of een lagere prijs). Ik zie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:18:
Tja, erg jammer weer van AMD, maar er zijn toch niet echt nieuwe AAA games om te spelen.. en weer wat extra tijd voor wat nieuwe 1440p of 1440p ultrawide monitoren (of een lagere prijs). Ik zie het wel...
Daar zit ik ook op te wachten, er zijn diverse modellen beloofd (Samsung, LG...) die nog niet zijn uitgekomen. UIteraard allen met een hoge refreshrate en FreeSync.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste