Je moet tussen de lijntjes lezen met de GPU bakkers, anders kom je nergens.
Maar het maakt niet uit joh, als jij het erg vindt dat niet iedereen meteen gaat zitten doemdenken moet je gewoon ergens anders gaan lezen. Genoeg forums waar dat wel hip is. Of je kruipt gewoon op de Volta hypetrain, want blijkbaar is de aankondiging van GV100 -die pas in Q4 echt verkrijgbaar zal zijn en waar alleen theoretische cijfertjes van zijn- nu al een indicatie dat Vega irrelevant is, ook al is de kans microscopisch klein dat Nvidia iets voor consumenten op de markt brengt dit jaar.
Wat een gedoe telkens. Nee, AMD pakt het niet slim aan qua marketing. Ze zijn te vroeg begonnen, waardoor de hype nu al dusdanig groot is dat ze het voor velen waarschijnlijk sowieso al niet meer goed kunnen doen omdat hun verwachtingen niet realistisch zijn. Ik volg dit spul echter al lang genoeg om te weten wat ik kan verwachten en als er iemand is die niet op hypetrains stapt ben ik het wel, over het algemeen stap ik juist op de anti-hypetrain

Robkazoe schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:27:
Als het met productie te maken heeft, dan hadden ze nu prima kunnen roepen van:
RX Vega 9000: GTX 1070 killer. Prijs 200 euro. Minimaal 60 FPS bij 1080P gaming.
RX Vega 9500: GTX 1080 killer. Prijs 350 euro. Minimaal 60 FPS bij 1440P gaming. VR Ready.
RX Vega 9999: GTX 1080 TI killer. Prijs 500 euro. Minimaal 60 FPS bij 4K gaming.
Launching: September 2017. Voorraad zal beperkt zijn, maar we doen er alles aan om dit te verhelpen.
Tuurlijk, hadden ze kunnen doen.
En dan jankt iedereen weer dat het een paper launch is, dat er geen voorraad is, enzovoort.
Nu hebben ze helemaal NIETS. En waarom? Of omdat AMD zuigt in marketing. Of omdat er simpelweg niets is om te showen want ze zijn nog niet zover. Ik denk dat het tweede meer relevant is dan het eerste. Maar ik denk dat ze wel beide waar zijn.
De hardware is wel al klaar, er zijn korte demo's met Vega chips geweest. Het feit dat jij denkt dat er nog "niets" is geeft al aan dat je niet weet hoe GPU's geproduceerd worden. Ze moeten de chip al maanden klaar hebben om in augustus iets te kunnen lanceren. Het is gewoon onmogelijk dat ze nog steeds aan te tekentafel zitten. Als ze nog "niets" hebben dan zien we Vega dit jaar niet meer.
Er zijn twee mogelijke redenen voor deze trage release: voorraad problemen (of dat nu door lage yields of slechte HBM beschikbaarheid komt doet er niet toe) of problemen met het finetunen van de chips (ook hier: of dat nu aan de software kant in de drivers zit of aan de hardware kant qua kloksnelheden afstellen is doet er niet toe).