Heb je dan gewoon de OEM blower variant of zonLr schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:31:
Blazen en lawaai maken kan die als de besteRuimte lekker warm stoken ook met z'n 94 graden tijdens het gamen haha. Zal eens kijken naar die spanning ! Goede tip.
Mijn R9 290X wordt hooguit 84/87 graden ongeveer
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Fuck, die kaart is nog gereserveerd ook.madmaxnl schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 20:40:
Classic Humans:
V&A aangeboden: Sapphire NITRO Radeon RX 470 8G D5 OC
Uiteraard kunnen de kaarten ook gewoon met flinke winst verkocht worden i.p.v. er mee te minen

Ik weet niet of dit helpt, maar het zijn er 6 (of 9) hè?
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd
1 of 6/9 , dat mensen dat betalen voor die kaart wetende dat deize persoon er veel minder (100-150 euro?) voor betaalde toen hij ze kocht...foppe-jan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 08:49:
[...]
Ik weet niet of dit helpt, maar het zijn er 6 (of 9) hè?
Ik begrijp trouwens wel dat cryptominers dat nu doen (zie eerdere reactie), ik vermoed dan ook dat deze persoon een cryptominer is, ofwel dat ofwel heeft hij ze niet allemaal op een rijtje.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd
250 euro voor die 8 GB 570? Serieus overpriced.foppe-jan schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:51:
nah ja, dit is wel de 8gb variant, die is volgens Tweakers nooit goedkoper geweest dan 250e.
Als je bereid bent om dat te betalen koop dan direct de 8 GB 580 van hetzelfde merk en model. Of wacht op Vega, op zijn minst zal de kleine Vega straks waarschijnlijk meer bang for the buck leveren.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 11:14 ]
Alles op ultralow i.p.v. ultrahigh is wel een beleving.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Dat is wel wat ik ga doen met mijn R9 290X 8GB setLord_Dain schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:00:
Mwoa, ik zou bijna overwegen mijn MSI RX480 Gaming X 8GB te koop te zetten en voor een kleine meerprijs (tijdelijk) de GTX1070 ofzo aan te schaffen. Daarna zien we wel verder (als/wanneer VEGA eindelijk komt).
Alleen eerst effe kijken of ik niet een 1080 i.p.v. een 1070 kan scoren de komende twee weken!
Scheelt wel 10 fps
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
* gebruik het design van de Nano en de fury (x)
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Nee, want PCB zal anders zijn, dus ook waar de koeling moet zijn. Wel komt professionele Vega over een paar weken, en dan hebben de AIB's een reference design lijkt me.Damic schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:08:
Zou het kunnen dat de AIB's nog geen chips hebben maar wel al de design notes wat in het kort het volgende zou kunnen zijn:
* gebruik het design van de Nano en de fury (x)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er zijn ook mensen die 175-200 euro vragen voor een HD7970, blijkbaar is er een Cryptokoorts losgebarsten, het is jammer dat hierdoor de 2ehands markt voor AMD gpu's compleet verziekt isVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:11:
[...]
250 euro voor die 8 GB 570? Serieus overpriced.
Als je bereid bent om dat te betalen koop dan direct de 8 GB 580 van hetzelfde merk en model. Of wacht op Vega, op zijn minst zal de kleine Vega straks waarschijnlijk meer bang for the buck leveren.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Eind Augustus zullen we hele goedkope 470/480/570/580 gaan zienLord_Dain schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:01:
Tja wat is verziekt. In tijden van schaarste gaan prijzen omhoog. Ik denk wel dat het slecht is voor het marktaandeel van AMD in gaming builds, hoop mensen die nu voor een prikkie meer kunnen switchen naar het andere kamp.
Daar wint AMD het ook op, tweedehands verkoopprijs
Klopt, maar er zijn ook nog steeds mensen die denken dat hun GTX770 100-125 euro waard is_Drake_ schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:08:
Tja een hd7970 was iets van 75 euro waard en nu opeens 175, dat is wel vrij krom imho

GTX770 is +/- 80 euro waard, de HD7970 zo'n 90 mijn inziens.
Ben het helemaal met je eens dat die prijzen nergens op slaan en dat het niet positief is voor AMD wat betreft markt aandeel...
Denk je?Horatius schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:10:
[...]
Eind Augustus zullen we hele goedkope 470/480/570/580 gaan zien, wanneer Vega komt zal er waarschijnlijk veel worden gedumpt voor de mid of low versie van Vega. Hopelijk worden ze dan niet zo schaars als de 5xx series nu zijn.
https://nl.hardware.info/...or-minen-cryptocurrencies
Maar het zal mij benieuwen. Ik wil binnenkort mijn GPU en videokaart gaan upgraden en als ik ga wachten op Vega wil ik ook wel dat het binnen niet al te lange tijd ook leverbaar gaat zijn.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Tja, weet ik niet. AMD krijgt sowieso het geld, dus in dat op zicht is het goed.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat die prijzen nergens op slaan en dat het niet positief is voor AMD wat betreft markt aandeel...
Daarbij kun je niet direct weten hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden aan miners of gamers. Tuurlijk zou je kunnen kijken naar zoiets als de steamsurvey, maar hoe betrouwbaar is dat...
Had er zelf 260 voor betaald en nu verkocht voor 320.
Ben nu eventjes kaartloos maar over een paar maanden had ik hem wel toch verkocht.
Waarom dan niet het nu doen ? Of ik kan wachten op vega weet ik nog niet.
Een 1070 is eigenlijk ook wel goed genoeg.
Waarom zou je dat niet durven? Denk dat een aantal mensen zich er wellicht voor schamen. Maar aan de andere kant, als je je huis met overwaarde kan verkopen doe je dat ook. Ook al is de waardestijging kunstmatig.. waarde is gebaseerd op vraag en aanbod. Ik heb de mijne gekocht voor 280€ en als ie voor een kleine winst weg zou kunnen scheelt het me bijleggen naar een andere kaart..cem. schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:35:
Ik heb net ook vraag&aanbod MSi RX 480 8GB iemand vraagt 350euro, ik vroeg aan hem, wat staat op de factuur en hij zegt gaat je niets aan, hahaha, hij net als de rest zitten gewoon boel te naaien. Als ze lef hebben, moeten ze gewoon zeggen "ja, ik maak misbruik van de situatie met die shit mining gedoe, boel te naaien en lekker lekker lekker winst maken" dat wil ik horen, durven ze niet te zeggen, triest.
Dit. Aan de andere kant..die paar maanden had je hem ook kunnen gebruiken om de aanschafwaarde x2 terug te minenSecondGuess schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:49:
Ben nu eventjes kaartloos maar over een paar maanden had ik hem wel toch verkocht.
Waarom dan niet het nu doen ?
[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 12-06-2017 17:16 ]
Verwijderd
En de HD 7850? Als de shrout provisorisch is bevestigd aan de PCB nadat die afbrak?Sp3ci3s8472 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Klopt, maar er zijn ook nog steeds mensen die denken dat hun GTX770 100-125 euro waard is![]()
.
GTX770 is +/- 80 euro waard, de HD7970 zo'n 90 mijn inziens.
Ik ben niet de enige, het is een bekend probleem van deze kaart (Sapphire).
Ik heb er twijfels over of dat dit een oplossing gaat zijn als ik me verplaats in zo'n cryptominer. Mijn gedachte zou dan zijn dat een normale grafische kaart tweedehands veel meer verkoopwaarde heeft en dat dit veel zwaarder weegt dan de iets lagere aanschafprijs. Tenzij AMD en Nvidia de kaart tweaken voor het crypto'mining' op de een of andere manier zodat die beter werkt hiervoor. Tot nu toe heb ik enkel plannetjes gelezen om er geen videouitgangen op te zetten (veel lagere tweedehands verkoopwaarde) en constructies op te zetten met een groot aantal PCIe-sloten met 1 lane (niet zeker welke versie van PCIe).
Terzijde (mogelijk heb ik dit eerder hier opgemerkt), de bekende JohnnyGuru (Corsair) gaf twee weken geleden in een gesprek aan dat naar zijn indruk het aandeel van voedingen met een extreem hoog vermogen (1000W en zo) flink is toegenomen (relatief natuurlijk, het blijft om een zeer klein percentage gaan) omdat cryptominers dit vragen.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 18:06 ]
Een uur later stond het bod op 420 euro per kaart.. oftewel 480 euro 'winst' zonder te hoeven minen. Ik heb de deal maar gesloten met de ongeduldige miner, en met erg veel geluk net 4 nieuwe kunnen halen bij een lokale pc boer voor 290 p/s
Ik snap echter niet dat iemand er zoveel geld voor over heeft, het duurt dan toch veel te lang voor je je geld terug verdient?
4x rx 580 levert met de huidige koers ~ 800 p/m op, dan ben je 2 volle maanden bezig om de kaarten terug te verdienen en dan is Vega er waarschijnlijk al waardoor je achter loopt..
Maand geleden moest je nog moeite doen om 130 euro voor een r9 290 te krijgen...
Ik denk het amd weinig kan schelen hoe hun marktaandeel onder gamers is op dit moment... Daar zijn ze zich helemaal kapot aan het lachen om de belachelijke aantallen videokaarten die ze kwijt kunnen aan miners nu.Lord_Dain schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:01:
Tja wat is verziekt. In tijden van schaarste gaan prijzen omhoog. Ik denk wel dat het slecht is voor het marktaandeel van AMD in gaming builds, hoop mensen die nu voor een prikkie meer kunnen switchen naar het andere kamp.
[ Voor 42% gewijzigd door indifined1 op 12-06-2017 18:40 ]
YouTube: DiRT 4 Benchmark, AMD Powerslides to Victory! \[27 GPUs Tested]
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat ik me afvraag, als die mining craze doorgaat en de koersen blijven stijgen, krijg je dan ook schaarste bij de high end kaarten, ondanks de mindere prijs/prestatie?
en ik vraag me af of die dedicated mining kaartjes ook prima compute kaartjes gaan worden... (of gegimped worden met drivers)
[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 12-06-2017 19:14 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
@-The_Mask- bwa pci-e3 1x lijntje leggen, standaard vrm en standaard koeling is goed genoeg, mijn fury x overleeft het ook al een jaar 24/7 op rc5.
[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 12-06-2017 20:00 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dus ze zullen duurder zijn om te maken, en moeten goedkoper verkocht worden. Juist.-The_Mask- schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:41:
Om ze interessant te maken moeten ze idd wel een stuk goedkoper worden zoals anderen ook al opmerken. Vooral als ze met een veel kortere garantie verkocht gaan worden, dan moet de prijs flink omlaag anders kun je natuurlijk beter een gewone kaart halen welke je weer kunt verkopen. Ook zal het VRM, VRM koeling en de fans geüpgraded moeten worden. De goedkope sleeve bearing fans gaan niet lang mee bij 24/7 mining en VRM en VRM koeling is ook niet gebouwd voor 24/7 mining, dus dan kan ook wel geüpgraded worden. Als zulke aanpassingen gedaan worden dan zal er vast wel vraag voor zulke kaarten zijn.
Nee, ik denk dat ze niet veel meer af zullen wijken dan bios, clocks en wat kleine dingen. Misschien het belachelijk overbuilde PCB waar AMD altijd mee komt.
1. te duur voor wat het is
2. trager dan de amd's

ok misschien mijn ignorance van het minenDamic schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:01:
1080ti en titan xp zijn:
1. te duur voor wat het is
2. trager dan de amd's
[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 12-06-2017 20:08 ]
Ik gebruik deze tool om te zien hoelang het duurt om een kaart terug te verdienen: https://www.nicehash.com/?p=calc
Verwijderd
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Voor de korte termijn is het natuurlijk geweldig dat ze zo snel zoveel Polaris-kaartjes verkopen, voor de lange termijn is het slecht dat ze zo weinig door gamers gekocht zijn aangezien AMD minder voor elkaar krijgt bij developers als het marktaandeel onder gamers lager ligt en ze die medewerking hard nodig hebben om Gimpworkstoestanden tegen te gaan en functies zoals TressFX (geweldige reclame voor de Vega-kaarten met hun RPM) gebruikt te krijgen.indifined1 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:38:
Ik denk het amd weinig kan schelen hoe hun marktaandeel onder gamers is op dit moment... Daar zijn ze zich helemaal kapot aan het lachen om de belachelijke aantallen videokaarten die ze kwijt kunnen aan miners nu.
Ook weer een voorbeeld waarbij de 390 (8 GB) gehakt maakt van de 970 en de 980: 60/71 vs. 40/49 en 42/61.aminam schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:06:
Ondertussen lopen de oude radeon kaarten wel als de brandweer in dirt4, steve heeft weer een heel zwikje getest.
YouTube: DiRT 4 Benchmark, AMD Powerslides to Victory! \[27 GPUs Tested]
De 580 maakt gehakt van de 1060 (8 en 6 GB): 60/74 vs. 42/61 , de 580 kan zich meten met de 1070: 59/79 vs. 60/74
Zeg het maar: liever het minimum 1 hoger en de FPS dichter bij elkaar? Ik zou de 5 FPS minder gemiddeld er voor over hebben.
Voer voor speculatie waarom de 580 zo dicht in de buurt komt bij de 1070. Samenwerking met AMD bij het maken van het spel? Het effect van goede driveroptimalisatie en een teken wat de kaart kan presteren als AMD eraan toe komt om voor spel X de drivers goed te optimaliseren? Toeval dat het spel net een beroep doet op iets waar die 580 sterker in is dan de 1070?
Ben ik de enige hier die bij het spelen van zo'n spel stiekem graag zo'n controller met pedalen, pook en stuur zou willen hebben?
MSI introduceerde laatst leuk maar heel erg duur speelgoed hiervoor als ik me niet vergis.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 21:53 ]
Verwijderd
De grafiek die je aan het einde van die video ziet is interessant, de 1060 wint bij lage instellingen maar verliest bij hoge instellingen, het verloop is ongeveer lineair van laag naar hoog. Theorie: bij de Nvidia-kaarten is de load meer verdeeld over de CPU-cores waardoor je minder snel een CPU-bottleneck krijgt bij de lagere instellingen waarbij meer frames worden gerenderd. Dit uiteraard gebaseerd op Nerdtechgasm zijn video (theorie?). Wat denken jullie daaarvan?
We moeten dus maar hopen dat Vega minder dan X keer zo veel oplevert per dag als de RX 580 bij de prijsverhouding X/1 voor Vega vs. 580.AquaSheep schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:08:
Het gaat vooral om return on investment. Voor de prijs van een 1080 ti kun je twee 580's kopen en die twee 580's leveren per dag meer op dan een enkele 1080 ti.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 22:27 ]
Je zou in feite bij zulke resultaten ook ipv een 0.1%/0.01% low ook een 0.1%/0.01% high uit de resultaten kunnen halen. Die voegen niks toe namelijk, die uitschieters zijn niet interessant voor gamers.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:18:
Dat vraag ik me nu dus af. Zou de RX 580 stiekem de betere kaart zijn maar AMD de handicap hebben dat het met een veel kleiner team de drivers moet optimaliseren voor al die spellen waardoor de potentie van de kaart pas zichtbaar wordt op het moment dat ze volop werken aan een bepaalde titel?
De grafiek die je aan het einde van die video ziet is interessant, de 1060 wint bij lage instellingen maar verliest bij hoge instellingen, het verloop is ongeveer lineair van laag naar hoog. Theorie: bij de Nvidia-kaarten is de load meer verdeeld over de CPU-cores waardoor je minder snel een CPU-bottleneck krijgt bij de lagere instellingen waarbij meer frames worden gerenderd. Dit uiteraard gebaseerd op Nerdtechgasm zijn video (theorie?). Wat denken jullie daaarvan?
[...]
We moeten dus maar hopen dat Vega minder dan X keer zo veel oplevert per dag als de RX 580 bij de prijsverhouding X/1 voor Vega vs. 580.
We hebben in 2018 iig wat om Vega te testen, een echte dx12-game?:

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 13-06-2017 00:28 ]
Niet op voorraad.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
MSIVerwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:24:
Ben ik de enige hier die bij het spelen van zo'n spel stiekem graag zo'n controller met pedalen, pook en stuur zou willen hebben?![]()
MSI introduceerde laatst leuk maar heel erg duur speelgoed hiervoor als ik me niet vergis.
Maar niet voor de DiRT reeks : DiRT2 was totale bagger wat betreft FFB en het kwam er eigenlijk op neer dat zelfs onverhard niet als onverhard overkwam, maar... tja... eigenlijk NIKS
Hoop dat ze het deze keer beter voor elkaar hebben in ieder geval!
Wil je echt racen kijk dan naar rFactor2/iRacing/enz.
Koop lekker wat anders joh, desnoods tweedehands. Tenzij je gaat minen natuurlijkAspharon schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:40:
Wat is de slimste manier om op dit manier aan een 580 te komen? Gewoon ergens bestellen zodat je het sowieso krijgt als ze daar in stock komen? Op een of andere manier constant alle uitvoeringen in de gaten houden op stock? Beetje vervelend dit, heb je eindelijk al het geld bij elkaar voor je rig, is je videokaart nergens te vinden
Voorheen zou ik het volledig met je eens zijn geweest, maar het is nu zo dat de RX560 voor 110 a 120 euro te krijgen is. De RX570 en RX580 daarentegen zijn niet te krijgen of voor belachelijke prijzen. Ergo, nu is het wellicht, ondanks de de nadelen, toch interessant om met een RX560 te minen.-The_Mask- schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 00:23:
In vergelijking met de RX570 heb je dubbel zoveel RX560's nodig voor dezelfde hashrate en dat maakt het nogal wat duurder. Alle andere onderdelen worden dan ook dubbel. Als je eerst één miningrig had, moet je er dan dus twee hebben voor dezelfde hashrate.
🇺🇦
Niet overdrijven. Een GTX 1060 (3GB of 6GB) is ook een goede kaart voor 1080p.Nycrea schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:06:
Ik hoop dat die mining gekte snel weer afneemt, er is geen goede 1080p build meer te maken omdat alles gewoon asociaal wordt opgekocht.
Ik vraag me trouwens af of die miners ook de Pentium G4560's aan het opkopen zijn, die zijn namelijk ook slecht beschikbaar.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Die is wel voor meer dingen geschikt. Voor een budget gamingbuild is dat ook niet. Met een 1060 er naast kan je relatief goedkoop gamenNitroX infinity schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Niet overdrijven. Een GTX 1060 (3GB of 6GB) is ook een goede kaart voor 1080p.
Ik vraag me trouwens af of die miners ook de Pentium G4560's aan het opkopen zijn, die zijn namelijk ook slecht beschikbaar.
De 6GB versie inderdaad, de 3GB versie zou ik niemand meer aanraden. Die heeft soms al moeite in huidige spellen.NitroX infinity schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Die 3GB versie is dan ook niet om 1080p op de allerhoogste grafische instellingen te spelen. Op 'hoog' voldoet dat ding net als de RX 470 en 570 meer dan genoeg.Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:14:
[...]
De 6GB versie inderdaad, de 3GB versie zou ik niemand meer aanraden. Die heeft soms al moeite in huidige spellen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ik overdrijf m.i. niet, de 1060 is namelijk ook al slecht te krijgen doordat miners uitwijken naar deze kaart.NitroX infinity schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
[...]
🇺🇦
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
Volgens mij was het inderdaad MSI die ermee kwam, het nieuwe is dat ze een hele stoel hebben gemaakt die meebeweegt, het zou $2000 of zo gaan kosten. Ik zou zelf eerder voor een van die andere producten kiezen.nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 02:07:
[...]
MSIIk zou eerder naar Logitech/Thrustmaster kijken
Maar niet voor de DiRT reeks : DiRT2 was totale bagger wat betreft FFB en het kwam er eigenlijk op neer dat zelfs onverhard niet als onverhard overkwam, maar... tja... eigenlijk NIKS
Hoop dat ze het deze keer beter voor elkaar hebben in ieder geval!
Wil je echt racen kijk dan naar rFactor2/iRacing/enz.
Geen FreeSync!NitroX infinity schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Verder is de 580 veel beter in DX12, Vulkan en beter in de meeste nieuwe DX11-spellen. De kaart gaat zonder enige twijfel meer longevity bieden dan de 1060, over 3 jaar zal je zien dat de 580 de 1060 in bijna alle spellen ruim achter zich laat zoals de 290 en de 390 nu doen met de 970.
Het zou me niet verbazen, deze CPU's hebben een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding en als de GPU het werk doet dan heb je geen zware CPU nodig. Het is ook best mogelijk dat Intel te weinig 'afvallers' heeft die het als dual-core kan verkopen of dat veel budget-gamers, mensen die overstappen van een console etc. dat kopen. We kunnen momenteel enkel speculeren.Ik vraag me trouwens af of die miners ook de Pentium G4560's aan het opkopen zijn, die zijn namelijk ook slecht beschikbaar.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 16:23 ]
Daar hadden we vroeger Frex GP voor (€ 1800 uit Japan geleverd) en tegenwoordig kan je dat allemaal DIY'en geloof ikVerwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:18:
Volgens mij was het inderdaad MSI die ermee kwam, het nieuwe is dat ze een hele stoel hebben gemaakt die meebeweegt, het zou $2000 of zo gaan kosten. Ik zou zelf eerder voor een van die andere producten kiezen.
Jammer alleen dat we NU games spelen en vaak op monitoren die zowel geen Freesync als G-Sync ondersteunenGeen FreeSync!
Verder is de 580 veel beter in DX12, Vulkan en beter in de meeste nieuwe DX11-spellen. De kaart gaat zonder enige twijfel meer longevity bieden dan de 1060, over 3 jaar zal je zien dat de 580 de 1060 in bijna alle spellen ruim achter zich laat zoals de 290 en de 390 nu doen met de 970.
Ohh en de 290 had toch de 780 Ti als tegenstander ?
/Kan het niet laten mode
Verwijderd
NU presteren ze ongeveer hetzelfde bij DX11 en presteert de RX 580 beter bij DX12, Vulkan en recente DX11-spellen (2016-2017), binnen 1 jaar (waarschijnlijk binnen 0,5 jaar maar het hangt van bedrijven zoals Samsung af) heb ik een FreeSync-monitor dus dat is eveneens een hele gemakkelijke keuze. Als je de 1060 koopt dan blijf je zonder FreeSync en G-Sync spelen, als je een AMD-kaart koopt dan zal je bij die eerstvolgende nieuwe monitor wel van FreeSync genieten.nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:31:
Jammer alleen dat we NU games spelen en vaak op monitoren die zowel geen Freesync als G-Sync ondersteunen
De 290X was dat maar de 290 verslaat die kaart inmiddels ook, het verslaat eveneens de 970.Ohh en de 290 had toch de 780 Ti als tegenstander ?![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 16:44 ]
Valt ook nog wel redelijk mee toch, het is dan wel geen 290 (maar een 390) als ik bijv naar onderstaand filmpje bij de conclusie kijk (en naar het voorlopende filmpje van een jaar of 2 terug), zie ik dat ze zowel in de 22 games die nu getest zijn, als de 22 games die 2 jaar geleden getest zijn (in beide series 22 andere games, totaal 44 games dus) ze gemiddeld genomen exact gelijk presteren. (AMD wat beter in sommige games vooral de AMD sponsored games volgens mij, Nvidia weer beter in andere, voornamelijk nvidia sponsored volgens mij). Ik zou het op basis van dit filmpje iig gelijkspelen willen noemen en niet verslaan. Neemt trouwens niet weg dat als ik nu de keuze zou moeten maken ik voor de R390 gaan ipv de GTX970.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:40:
De 290X was dat maar de 290 verslaat die kaart inmiddels ook, het verslaat eveneens de 970.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 13-06-2017 16:56 ]
We hebben NU ook nog genoeg olie. Dus laat die hernieuwbare energie NU maar zitten?nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:31:
Jammer alleen dat we NU games spelen en vaak op monitoren die zowel geen Freesync als G-Sync ondersteunen
Ohh en de 290 had toch de 780 Ti als tegenstander ?![]()
/Kan het niet laten mode
Zelfs als je NU geen Freesync monitor hebt ga je die in de toekomst waarschijnlijk wel halen. Of krijgen we NU het argument dat al die mensen op 60Hz FHD monitor gamen hun monitor niet upgrade? Kan best hoor. Heb wel eens systemen langs zien komen met SLI en vervolgens een of andere B monitor. Alles staat op maximaal van graphics. Alleen jammer dat de monitor roet in het eten gooit. Alsof je een UHD film op HD ready scherm gaat kijken. Duizend euro aan videokaarten met een monitor van nog geen één vierde van de prijs. Al dat geld om goede beeldkwaliteit (hoge grafische setting) te kunnen realiseren om vervolgens een groot gedeelte hiervan te niet te doen met de monitor.
Kun je nagaan hoe bagger nVidia kaarten hun initiële prestatie "positie" kunnen blijven waarmaken. Daar betaal je ook nog eens meer voor
Overdrijven is ook een vakmadmaxnl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:10:
We hebben NU ook nog genoeg olie. Dus laat die hernieuwbare energie NU maar zitten?
In mijn geval zeer zeker zo en vele anderen die ik ken ook. Vooral de eigenaren van een Eyefinity setupZelfs als je NU geen Freesync monitor hebt ga je die in de toekomst waarschijnlijk wel halen. Of krijgen we NU het argument dat al die mensen op 60Hz FHD monitor gamen hun monitor niet upgrade? Kan best hoor. Heb wel eens systemen langs zien komen met SLI en vervolgens een of andere B monitor. Alles staat op maximaal van graphics. Alleen jammer dat de monitor roet in het eten gooit. Alsof je een UHD film op HD ready scherm gaat kijken. Duizend euro aan videokaarten met een monitor van nog geen één vierde van de prijs. Al dat geld om goede beeldkwaliteit (hoge grafische setting) te kunnen realiseren om vervolgens een groot gedeelte hiervan te niet te doen met de monitor.
En in mijn geval zijn het ook nog eens monitoren die waren gericht op beeldkwaliteit in de zin van fotobewerking en dergelijke dus die ga ik zeker niet vervangen de komende jaren, tenzij er wat stuk gaat en er tweedehands niks verkrijgbaar is : 3x U2410 die € 500 per stuk waren toen

En ondertussen heel wat ATi/AMD videokaarten hebben gezien trouwens
De vergelijking met wijn is inderdaad terecht : Duurt te lang totdat het echt lekker isKun je nagaan hoe bagger nVidia kaarten hun initiële prestatie "positie" kunnen blijven waarmaken. Daar betaal je ook nog eens meer voorAMD FineWine is gratis trouwens
Ergo, voorheen was de 290 de concurrent van de 780Ti, maar NU kan die een GTX970 ook makkelijk hebben.
nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:37:
De vergelijking met wijn is inderdaad terecht : Duurt te lang totdat het echt lekker is
Tegenwoordig hebben we daar een oplossing voor: Tanninesulfiet dus, te vinden in alle massa- (dwz, supermarkt-)productiewijn. Drink er teveel van (>1 glas, basically), en je hebt de dag erop gegarandeerd hoofdpijn.
[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 13-06-2017 22:35 ]
Niet bij de RX580 vs GTX1060, daar wint AMD nu al. Hebben we natuurlijk geen ene f*ck aan want miners.nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:37:
De vergelijking met wijn is inderdaad terecht : Duurt te lang totdat het echt lekker is
Ik vind het helemaal prima : Dankzij de miners mijn setje 290X'en voor een leuke prijs kunnen verkopen binnen een uur, waardoor een nieuwe videokaart me bijna niks kost i.c.m. een cashback actieDaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:11:
Niet bij de RX580 vs GTX1060, daar wint AMD nu al. Hebben we natuurlijk geen ene f*ck aan want miners.
c'est vrai. Ik geloof dat ik m'n caffeinebudget wat moet opschroeven.
Verwijderd
Sterker nog, als iedereen zo zou redeneren (alleen wat nu speelt is belangrijk) dan zouden we helemaal geen grafische kaarten en computers hebben.madmaxnl schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:10:
[...]
We hebben NU ook nog genoeg olie. Dus laat die hernieuwbare energie NU maar zitten?
Vergeet al dat fundamentele onderzoek maar wat in het verleden is uitgevoerd waar we de computers aan te danken hebben.
Ook geen GPS, want zonder Einsteins speciale relativiteitstheorie wordt het wel heel erg lastig om dat in orde te krijgen. Maar goed, we zouden die GPS-satellieten niet eens kunnen lanceren want raketten kan je al helemaaal vergeten!
Zwaar offtopic, het punt is dat verstandige mensen vooruit kijken. Je weet niet of dat je de komende jaren een nieuwe monitor koopt, beter maar er rekening mee houden dat dat wel gebeurt. Veel goede redenen ervoor, zelfs als je geluk hebt en je monitor al die tijd goed blijft werken: hogere resoluties, betere kleuren, HDR en last but not least, dit alles met een hoge refresh rate...
Misschien geven veel gamers weinig om 200 Hz maar meer dan 60 Hz is verdomd prettig voor gamers als de grafische kaart zoveel frames per seconde kan leveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 00:04 ]
Wordt er gek van. Eindelijk na jaren upgraden (270X) kan het gewoon niet. Nu nog geen Dirt 4 aangeschaft en geen nieuwe kaart. Vraag me af hoe het met Vega gaat straks...DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:11:
[...]
Niet bij de RX580 vs GTX1060, daar wint AMD nu al. Hebben we natuurlijk geen ene f*ck aan want miners.
Miners hebben ook een voordeel
Nu rustig wachten tot Vega 10.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
edit: Kaart is al weg, heb gelukkig nog wel een 5870 thuis liggen
[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 15-06-2017 15:59 ]
Verwijderd
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Ethereum vol op zijn bek gaat. Dan staat de V&A weer vol
Ze willen nu zelfs Ethereum gebruiken om kaarten mee te betalen in de V&A.
[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 16-06-2017 01:19 ]
AMD Radeon Vega Frontier AIR 16GB Pro Workstation Graphics Card £1,139.99
AMD Radeon Vega Frontier LIQUID 16GB Pro Workstation Graphics Card £1,656.49
https://www.scan.co.uk/sh...er-edition-graphics-cards
Prijzen zijn op z'n zachts gezegd niet mals.
[ Voor 69% gewijzigd door madmaxnl op 16-06-2017 02:47 ]
Het lijkt wel of iedereen helemaal debiel is geworden met die prijzen. Ik heb mijn RX480 4GB in maart gekocht voor omgerekend €165,- in GB. Had er gelijk 10 moeten halen.madmaxnl schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:14:
.....
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Ethereum vol op zijn bek gaat. Dan staat de V&A weer volGa er maar vanuit dat niemand je 24/7 gemartelde kaart wil hebben. I.i.g. niet voor een normale tweedehandsprijs.
Dat was pas een leuke investering geweest.
Volgende maand is het upgrade-heaven voor de gamers onder ons
Ja, ik had het er met een maatje van mij over, hij heeft zelf nog een 5 jaar oude NV GPU en twijfelt nu wat te kopen en overwoog nu een 1070- ik zei tegen hem: wacht nog een paar weken, als de cryptocoin markt straks op zijn bek gaat weet iedereen niet hoe snel ze hun duurbetaalde GPU's moeten dumpen.. ik durf voorzichtig te voorspellen dat de prijzen dan echt even een dip gaan meemaken en dat je dan een RX480 voor rond de 150€ kan oppikken..madmaxnl schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:14:
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Ethereum vol op zijn bek gaat. Dan staat de V&A weer volGa er maar vanuit dat niemand je 24/7 gemartelde kaart wil hebben. I.i.g. niet voor een normale tweedehandsprijs.
Dan heeft iedereen zijn kaart er al uit, dus daar is niemand rouwig ommadmaxnl schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:14:
Leuk dat iedereen geld voor zijn eieren kiest, maar echt nieuws is het helaas niet meer. De V&A staat vol met goudzoekers en hier lijkt iedereen ook nog eens te moeten vermelden dat ze zojuist een goeie deal gesloten hebben.
Met heel veel geluk misschien net de videokaart. Maar de rest van de rig niet. Dus netto verlies. In een andere Thread spraak een serieuze miner van een 2k verlies bij de vorige hype.418O2 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:38:
[...]
Dan heeft iedereen zijn kaart er al uit, dus daar is niemand rouwig om
Ook al staat het mij tegen om te doen. Maar ik zit eraan te denken om mijn kaart te verkopen en tijdelijk over te stappen naar het andere kamp (1060/1070).
zet er gewoon een oude kaart in en ga wat spellen van 5-10j terug spelen die je hebt gemist. Zijn er vast wel 1 of 2.Defector schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:54:
[...]
Met heel veel geluk misschien net de videokaart. Maar de rest van de rig niet. Dus netto verlies. In een andere Thread spraak een serieuze miner van een 2k verlies bij de vorige hype.
Ook al staat het mij tegen om te doen. Maar ik zit eraan te denken om mijn kaart te verkopen en tijdelijk over te stappen naar het andere kamp (1060/1070).
Haha net verhuist en alle ouwe meuk weggegeven of verkocht. Dan zal ik nu naar mijn eerste amd liefde terug moeten ATI9700. Gaat lastig passen in de moederborden van tegenwoordig.foppe-jan schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:08:
[...]
zet er gewoon een oude kaart in en ga wat spellen van 5-10j terug spelen die je hebt gemist. Zijn er vast wel 1 of 2.
De beschikbaarheid van NV10x0 kaarten loopt terug en de prijzen lopen nu ook op...Defector schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:54:
[...]
Met heel veel geluk misschien net de videokaart. Maar de rest van de rig niet. Dus netto verlies. In een andere Thread spraak een serieuze miner van een 2k verlies bij de vorige hype.
FTFYfoppe-jan schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:08:
zet er gewoon een oude kaart in en ga wat spellen van 5-10j terug spelen die je hebt gemist gekocht maar nog niet gespeeld. Zijn er vast wel 1 of 2 10 of 20.
Ik denk dat m'n vorige kaart inderdaad ook nog een AGP aansluiting heeft. Als ik me nog kan herinneren waar die gebleven is. Nog een kaart verder terug en ik zit denk ik nog op een Riva TNT2Defector schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:11:
Haha net verhuist en alle ouwe meuk weggegeven of verkocht. Dan zal ik nu naar mijn eerste amd liefde terug moeten ATI9700. Gaat lastig passen in de moederborden van tegenwoordig.
Viel te verwachten. Theoretische prestaties zijn beter dan de Titan Xp dus matched AMD op de prijs. Nemen ze een lichte margeverlies vanwege de grotere chip en HBM2, maar deze zal wel verkopen als het AMD software platform eenmaal aanslaat. Dat zal wel lukken lijkt me omdat AMD in feite conversiesoftware heeft voor al bestaande programma's zodat het ook werkt op AMD, en niet alleen Nvidia.polli_ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 02:29:
Vega Frontier prijzen volgens een webshop:
AMD Radeon Vega Frontier AIR 16GB Pro Workstation Graphics Card £1,139.99
AMD Radeon Vega Frontier LIQUID 16GB Pro Workstation Graphics Card £1,656.49
https://www.scan.co.uk/sh...er-edition-graphics-cards
Prijzen zijn op z'n zachts gezegd niet mals.
Blijft de vraag hoe ze presteren in gaming. Er gaat vast iemand zijn die er eentje koopt om dit te laten zien. Uiteraard zonder drivers dan en dan krijgen we nog een leuke "discussie". Presteert Vega opeens alsnog behoorlijk dan hebben we een winnaar vanuit het AMD kamp, valt het tegen dan krijg je flamewars op het internet. Wait, scratch that, die krijgen we toch wel, ook als Vega boven alle verwachtingen presteert.
PS: * DaniëlWW2 heeft ook altijd pech met AMD hardware beschikbaarheid en kosten en wacht nog steeds op zijn RX580 Nitro+.
De RX drivers zouden ook op Pro kaarten werken, maar die hebben ze wel eerst nodig neem ik aan? Maw, de pro drivers zullen niet, of niet optimaal werken in games?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:30:
[...]
Blijft de vraag hoe ze presteren in gaming. Er gaat vast iemand zijn die er eentje koopt om dit te laten zien. Uiteraard zonder drivers dan en dan krijgen we nog een leuke "discussie". Presteert Vega opeens alsnog behoorlijk dan hebben we een winnaar vanuit het AMD kamp, valt het tegen dan krijg je flamewars op het internet. Wait, scratch that, die krijgen we toch wel, ook als Vega boven alle verwachtingen presteert.
Niet op voorraad.
Dat is mijn punt. Je kan wel gamen, maar je hebt geen gaming drivers.edward2 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:50:
[...]
De RX drivers zouden ook op Pro kaarten werken, maar die hebben ze wel eerst nodig neem ik aan? Maw, de pro drivers zullen niet, of niet optimaal werken in games?
[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 16-06-2017 12:37 ]
Niet op voorraad.
Alternate heeft op het moment van spreken RX 580 kaarten in voorraad. Het zijn de 8GB modellen voor prijzen van 359,- en 419,- p/s. Net even gebeld en de voorraad klopt, dus weer er snel bij
Ik sla 'um wel over en wacht *hopelijk* nog 2 maand op Vega. Straks stort de hele tweedehands RX580 markt in en ga je er 100-150 euro op achteruit. Dan wacht ik nog wel even.Pater91 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:52:
Misschien offtopic, maar wel even het vermelden waard:
Alternate heeft op het moment van spreken RX 580 kaarten in voorraad. Het zijn de 8GB modellen voor prijzen van 359,- en 419,- p/s. Net even gebeld en de voorraad klopt, dus weer er snel bij
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Wees er snel bij....Pater91 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:52:
Misschien offtopic, maar wel even het vermelden waard:

Voor dat geld kun je beter gelijk een GTX 1070 kopen...Sowieso het blijft Alternate, dus overpriced en zeer slechte service.
Tja wanneer je perse deze kaarten wil dan valt het wel mee. Moet wel zeggen dat je de kaarten voor deze prijs niet specifiek hoeft in te zetten om te minen, want dat ga je er echt nooit meer uithalen denk ik.sjekneck schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:14:
[...]
Wees er snel bij....![]()
Voor dat geld kun je beter gelijk een GTX 1070 kopen...Sowieso het blijft Alternate, dus overpriced en zeer slechte service.
Eigenlijk best belachelijk die prijzen, ik kan me nog herinneren dat ik ze voor 250,- per stuk aangeboden zag worden, en zelfs ~200 tweedehands. Nu zijn ze, in welke staat dan ook, > 300 euro.
“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”
Mijn 4GB 290 heb ik verkocht voor 180€ en heb er een 1060 voor teruggekocht. Op zich niet een hele grote upgrade, maar voor 100€ totaal ook weer niet slecht.
Dan maar geen freesync en wellicht dat ik de 1060 weer met winst kan verkopen als de miners daar naar over stappen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/