Straks maar de rx 480 uit de kast schroeven
500 euro lijkt me wel een nette prijs.
Ik heb ook nog een nano misschien 600?
🤡Gekkenhuis
500 euro lijkt me wel een nette prijs.
Ik heb ook nog een nano misschien 600?
🤡Gekkenhuis
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je bedoelt dat een vier jaar oude kaart voor meer als nieuw verkopen altijd zo geweest is?Paprika schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:51:
V&A handel is geen nieuws, zeker niet in "de Vega periode".
Uit de TS...GEEN gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 16-06-2017 19:39 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik zou zeggen, stel een prijsalert in, ze staan al in de pricewatch maar helaas nog zonder prijs...Damic schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:39:
Iemand een idee waar je de FE kan pre ordenen, met al die post tussen door van "ik heb mijn rx4.. verkocht aan het dubbelen van de prijs is het een beetje los aan't gaan.
Ik hou het voor je in de gaten. Als ik 2 van die "goudstaven" op voorraad zie, vrees ik dat ik ze met schuim op m'n mond bestel, (mits iets scherper geprijsd) ook al kan ik er niet gelijk mee gamen. Zoiets kan ik niet laten liggen...Damic schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:39:
Iemand een idee waar je de FE kan pre ordenen, met al die post tussen door van "ik heb mijn rx4.. verkocht aan het dubbelen van de prijs is het een beetje los aan't gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 16-06-2017 23:41 ]
Niet op voorraad.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
Niet iedereen zal eerlijk vermelden waarvoor die kaart is gebruikt, helaas.madmaxnl schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 01:14:
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Ethereum vol op zijn bek gaat. Dan staat de V&A weer volGa er maar vanuit dat niemand je 24/7 gemartelde kaart wil hebben. I.i.g. niet voor een normale tweedehandsprijs.
De 1070 gaat over een week allicht ook bijna niet meer te krijgen zijn.pingkiller schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:38:
Ik ben over naar Nvidia.
Mijn 4GB 290 heb ik verkocht voor 180€ en heb er een 1060 voor teruggekocht. Op zich niet een hele grote upgrade, maar voor 100€ totaal ook weer niet slecht.
Dan maar geen freesync en wellicht dat ik de 1060 weer met winst kan verkopen als de miners daar naar over stappen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 23:58 ]
[ Voor 12% gewijzigd door madmaxnl op 17-06-2017 04:04 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Fijn zeker kaarten zonder (fatsoenlijke) video uitgang met nul verkoopwaarde als de mining gekte voorbij is. Waarom Nvidia kaarten... de meeste AMD kaarten zijn beter in minen. Denk dat de reden is dat er geen chips genoeg voor zijn.madmaxnl schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 04:02:'ASUS, Colorful en MSI komen met mining-kaarten'
spoiler: wait for itAlleen nVidia kaarten xD
Je kan minen op een GTX1060, niet zo goed als een RX580, maar het kan.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Fijn zeker kaarten zonder (fatsoenlijke) video uitgang met nul verkoopwaarde als de mining gekte voorbij is. Waarom Nvidia kaarten... de meeste AMD kaarten zijn beter in minen. Denk dat de reden is dat er geen chips genoeg voor zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Ik zou eerder verwachten dat ze reference-kaarten leveren zonder fans met enkel "afdoende" heatsinks, die wel nog actieve koeling vereisen. Zonder video-outputs inderdaad, in bulkverpakking ala HDD's.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:50:
Ik vraag mij af of deze mining kaarten echt een custom bord hebben of dat het gewoon een referentie kaart is waarvan ze de uitgangpoort er niet op hebben gesoldeerd.
[ Voor 41% gewijzigd door Phuncz op 17-06-2017 16:53 ]
Normaliter lees ik hier enkel maar goedSp3ci3s8472 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Fijn zeker kaarten zonder (fatsoenlijke) video uitgang met nul verkoopwaarde als de mining gekte voorbij is. Waarom Nvidia kaarten... de meeste AMD kaarten zijn beter in minen. Denk dat de reden is dat er geen chips genoeg voor zijn.
Het probleem voor de miner is dan dat hij die kaart nadat hij klaar is met minen of dat een ander stuk hardware meer oplevert hij de kaart eigenlijk niet meer kan verkopen.Phuncz schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:52:
[...]
Ik zou eerder verwachten dat ze reference-kaarten leveren zonder fans met enkel "afdoende" heatsinks, die wel nog actieve koeling vereisen. Zonder video-outputs inderdaad, in bulkverpakking ala HDD's.
How do you save a random generator ?
Ja die gaan naar China of ergens anders waar laag loon geldt en energie geen drol kost en waar Green Peace de gevestigde orde nog niet heeft overtuigd de energiekosten te verhogen met een factor 2 a 3 d.m.v. belasting en eco belastingDamic schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:49:
@enchion bwa de miner rigs met dedicated asic chips worden ook 2de hands verkocht zelfs als ze niets meer opbrengen.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Is dat echt een probleem voor miners? Ik ben niet op de hoogte van de details maar kan me zo maar voorstellen dat die restwaarde peanuts is vergeleken met andere kosten en dat het dus weinig uitmaakt.enchion schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:44:
Het probleem voor de miner is dan dat hij die kaart nadat hij klaar is met minen of dat een ander stuk hardware meer oplevert hij de kaart eigenlijk niet meer kan verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-06-2017 12:36 ]
En toch durft een miner zijn hele set RX 470 kaarten aan te bieden na ze 3 maanden uitgewoond te hebben..Olaf van der Spek schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:35:
[...]
Is dat echt een probleem voor miners? Ik ben niet op de hoogte van de details maar kan me zo maar voorstellen dat die restwaarde peanuts is vergeleken met andere kosten en dat het dus weinig uitmaakt.
Lees ook weleens dat die kaarten na het minen eigenlijk op zijn en snel stuk gaan, maar dat is dan weer het probleem van de koper.
560s zijn ook nauwelijks verkrijgbaar, zijn die ook aantrekkelijk voor miners?
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Niet meer waar met de huidige prijzen. Ze vragen, zoals je ziet, voor een RX470 400 euro als ze 8 van hebben liggenLord_Dain schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:41:
[...]
De 560's zijn niet interessant voor miners, omdat ze maar de helft opleveren vergeleken met RX570/580.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Maar hoe weten we of eventuele extra capaciteit ook beschikbaar is. Het zou ook heel goed al gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld de Apple bestellingen van Vega. Daarnaast lijkt het me sterk dat AMD even wat extra wafers besteld en dat deze een paar dagen later al in productie zijn.foppe-jan schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:00:
Maar AMD kan toch ook bij Samsung bestellen? Die zullen in dit seizoen toch wel wat overcapaciteit hebben?
Verwijderd
Jij vergeet nu alleen wel dat mensen die voor gaming voor AMD kiezen loyaler zijn dan mensen die voor cryptopcurrency de AMD-kaarten kopen. Is het voor AMD goed op de lange termijn dat mensen die voor een Polaris-kaart hadden gekozen nu uit nood gedwongen dan maar een 1070 kochten, bij de volgende monitor niet erop letten of dat die FreeSync bevat en de volgende keer weer een Nvidia kaart kopen? Voor hoeveel toekomstige spellen bedankt de developer voor samenwerking omdat slechts X-5% van de gamers een AMD-kaart heeft in plaats van X%, met 0<X<100?Pat-Juh schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:05:
[...]
Normaliter lees ik hier enkel maar goed...
Twee kanten van de munt:
consumenten die niet willen minen kunnen niet makkelijk aan een AMD kaart komen door tekorten en kopen wellicht een nVidia. Anderzijds als AMD meer winst maakt (dus zoveel mogelijk chips verkoopt ongeacht doelgroep) zullen zij meer R&D kunnen bekostigen, meer/betere support leveren door betere drivers, er is meer draagvlak vanuit de community om AMD te ondersteunen en zo zijn er nog wel wat gunstige bijeffecten.
Jij veronderstelt nu dat die miner een eerlijk en integer persoon is. Dat zal hopelijk gelden voor een deel van de miners maar vast niet voor alle miners.enchion schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 18:44:
[...]
Het probleem voor de miner is dan dat hij die kaart nadat hij klaar is met minen of dat een ander stuk hardware meer oplevert hij de kaart eigenlijk niet meer kan verkopen.
Dus ik denk dat miners de miner kaarten links laten liggen imho, tenzij de minerkaarten bv makkelijker zijn over te klokken natuurlijk. (maar die wending lijkt me niet te gaan gebeuren)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 20:14 ]
Verwijderd
Overdrijven is ook een vak. Stroom is hier duur maar je moet erg veel uren zo'n kaart gebruiken alvorens je een redelijk klein prijsverchil eruit haalt. Laten we veronderstellen dat je 100 W meer gebruikt voor kaart X dan voor kaart Y van een oudere generatie en dat je 20 uur per week die kaart op vol vermogen laat draaien, dat is absurd hoog geschat maar het rekent lekker gemakkelijk en je moet ergens beginnen.Damic schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:09:
@madmaxnl personen (over de hele wereld) die denken dat ze een koopje doen om er vervolgens achter te komen dat het duurder is (door de elektriciteitsrekening) dan een laatste generatie te kopen die nog wel zichzelf terug betaald.
400 euro voor 1 RX 470.Lord_Dain schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:41:
[...]
En toch durft een miner zijn hele set RX 470 kaarten aan te bieden na ze 3 maanden uitgewoond te hebben..
V&A aangeboden: 8 x MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G
En dat ook nog eens voor een premium prijs.
De 560's zijn niet interessant voor miners, omdat ze maar de helft opleveren vergeleken met RX570/580.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 20:39 ]
Beetje huiswerk gedaanVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:33:
[...]
Hoe weet jij dat die kaart is gebruikt voor mining?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 21:26 ]
niet alleen het spel, ook de spelers die de regels naar hun hand zetten (zie de ettelijke recente corruptiegevallen, de uitbreiding van de politiestaat onder het mom van de GWoT, enz.).madmaxnl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:33:
Beetje slap om deze inhaligheid op individueel niveau te gaan veroordelen en grote bedrijven die het dag in dag uit doen is dikke prima want zo is economie??? (woord grapje van zo is natuur/natoer).
Het systeem is rot. Don't hate the player, hate the game (en nVidia).
[ Voor 10% gewijzigd door foppe-jan op 18-06-2017 21:53 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Het ging over specifieke mining kaarten, zonder hdmi/displaypoorten enzo, die worden moeilijk te verkopen als ze geen coins meer opleveren. (netjes of niet netjes maakt dan niet eens uit.)Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:12:
Jij veronderstelt nu dat die miner een eerlijk en integer persoon is. Dat zal hopelijk gelden voor een deel van de miners maar vast niet voor alle miners.
How do you save a random generator ?
Nouja, kijk eens naar zijn beroep in z'n [Verwijderde gebruiker]Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:33:
Hoe weet jij dat die kaart is gebruikt voor mining?
Verwijderd
Ja, alleen maakt het voor ons gamers niet uit of dat AMD dat wel of niet doet, je verliest nog steeds 1 GPU per kaart die voor mining wordt gebruikt.enchion schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:03:
[...]
Het ging over specifieke mining kaarten, zonder hdmi/displaypoorten enzo, die worden moeilijk te verkopen als ze geen coins meer opleveren. (netjes of niet netjes maakt dan niet eens uit.)
Kras dat die kaarten zo goed als nieuw zijn.spNk schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:20:
[...]
Nouja, kijk eens naar zijn beroep in z'n [Verwijderde gebruiker].
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 00:03 ]
Zelfstandige is dat danmadmaxnl schreef op maandag 19 juni 2017 @ 03:47:
Hoe zit dit belastingtechnisch als je je beroep ervan maakt? Je verkoopt een "product" dat jezelf hebt gemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door skdevil op 19-06-2017 12:23 ]
MSI Armor kaarten moet je alleen vermijden als de pest. De Gaming serie zijn al matig voor de RX580, en er waren dacht ik ook wat problemen met de GTX1060 waar een van de twee ventilatoren niet werkt. De Armor is nog veel slechter qua koeling. Dat geld eigenlijk voor alle MSI Armor kaarten.skdevil schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:16:
Bij Alternate zijn de RX570 en RX580 morgen leverbaar (MSI Armor) echter tegen een hogere prijs helaas.
RX480 en 1070 hebben voor zover ik weet dan ook geen problemen, RX580 en 1060 dus wel. Verder heeft een MSI Armor bijna geen koelblok dus wat denk je zelf dat er gebeurd. Zeker voor zoiets als een GTX1080Ti is het gewoon slecht, heel erg slecht.Lord_Dain schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:55:
Mwoah, MSI doet het best goed met de MSI Gaming X modellen, heb een RX480 en 1070 in mijn PC gehad en ben zeer te spreken over de kwaliteit van de kaart en de koeloplossing. De Armor ken ik niet maar als ik de reviews zo lees is het sleutelwoord 'plastic'. Niet iets wat mijn voorkeur zou hebben.. maar als tijdelijk kaartje tot Vega? Why not.
Verwijderd
Het hangt maar net af van wat je van een kaart verwacht. Laten we eerlijk zijn, in vergelijking met de RX 480 van alle bedrijven is de 580 van Sapphire (en die van Asus) een stuk minder lawaaierig en klokt die hoger (meer dan wat op basis van de 'verfijning' van AMD logisch zou zijn). Over Gigabyte laat ik me niet uit, hun RX 580 heb ik niet gevolgd.DaniëlWW2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:40:
[...]
RX480 en 1070 hebben voor zover ik weet dan ook geen problemen, RX580 en 1060 dus wel. Verder heeft een MSI Armor bijna geen koelblok dus wat denk je zelf dat er gebeurd. Zeker voor zoiets als een GTX1080Ti is het gewoon slecht, heel erg slecht.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 15:12 ]
Nee, dan zouden ze echt uitkomen. Of je ze dan ook meteen kan kopen is een tweede.Hedgy schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:47:
Ook mijn r9 390x wordt binnenkort opgehaald. Dacht eerst mooi wat geld bijleggen en 1080ti halen. Zou ook kunnen wachten op vega.
Staat het vast dat de high end gaming kaarten van vega in juli/augustus uit komen? Of worden ze dan slechts aangekondigd? Eerder las ik een gerucht dat de launch pas eind dit jaar / begin volgend jaar zou komen, dat zal echt te laat zijn voor mij maar tot augustus kan ik nog wel wachten.
[ Voor 16% gewijzigd door flessuh op 20-06-2017 11:43 ]
Verwijderd
Afhankelijk van de prijs (600 euro zou ik overwegen)! Ik zou best graag een 1440p-scherm met HDR en een hoge refreshrate van hen kopen. Nog liever de 4k maar die zal wel niet te betalen zijn (>1000 euro). Het fijne van 4k is dat je 1080p kan upscalen zonder artefacten te zien, met 1440p is dat niet mogelijk. Nu zal je met HDR minder last hebben van backlight bij het upscalen maar het aantal lichtbronnen is nog steeds erg beperkt. Wetende dat die technologie de komende jaren nog sterk gaat verbeteren ben ik niet bereid om er een forse premie voor te betalen.flessuh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:42:
Mooi na de zomer nieuwe PC.. die schermen van Samsung zien er ook mooi uit voor er bij
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 13:24 ]
Dat is inderdaad het nadeel er van ja. Ik hoop dat Vega 1440p nog lang genoeg kan aansturen in tegenstelling tot 4k. Echt HDR kost volgens mij veel te veel rekenkracht voor de huidige generatie kaarten toch?Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:22:
[...]
Afhankelijk van de prijs (600 euro zou ik overwegen)! Ik zou best graag een 1440p-scherm met HDR en een hoge refreshrate van hen kopen. Nog liever de 4k maar die zal wel niet te betalen zijn (>1000 euro). Het fijne van 4k is dat je 1080p kan upscalen zonder artefacten te zien, met 1440p is dat niet mogelijk. Nu zal je met HDR minder last hebben van backlight bij het upscalen maar het aantal lichtbronnen is nog steeds erg beperkt. Wetende dat die technologie de komende jaren nog sterk gaat verbeteren ben ik niet bereid om er een forse premie voor te betalen.
Verwijderd
HDR heeft weinig invloed op de performance van je grafische kaarten, HDR gebruikt 10 bits voor de kleuren (8 bits is standaard, let erop dat je uiteraard 3 * 8/10 bits hebt voor 1 kleur met in totaal maximaal (beperkingen lichtbron etc.) (2^8)^3 en (2^10)^3 aantal kleuren) maar dat is niet echt een probleem.flessuh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:54:
[...]
Dat is inderdaad het nadeel er van ja. Ik hoop dat Vega 1440p nog lang genoeg kan aansturen in tegenstelling tot 4k. Echt HDR kost volgens mij veel te veel rekenkracht voor de huidige generatie kaarten toch?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 15:05 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 19:52 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
niet alle kaarten zijn in prijs verhoogd, maar beschikbaarheid is compleet onvoorspelbaar. belangrijkere 1e vraag lijkt me wat voor spellen wil je de komende tijd spelen, if any?nLr schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:22:
Afgelopen weekend mijn R9 390 van MSI verkocht en alle hoop op de Vega gevestigd. Vakantie begint begin augustus, ergens in mijn hoofd ben ik zo optimistisch dat ik dan weer kan gamen...
Laten we hopen dat het wachten de moeite waard is, wordt een paar maandjes FM spelen haha.
Zit overigens nog wel erg te twijfelen om een tijdelijke kaart te nemen maar gezien de vraag op dit moment betaal ik, denk ik, altijd te veel voor een tijdelijke oplossing. Jullie mening hierover ?
Ik denk dat ik de periode wel kan overbruggen met FM alleen... Alhoewel dat ook wel gaat vervelen. Rust, Overwatch zal dan moeten wachten. Overigens speel ik wel een aantal singleplayer games die voorbij komen, en speel alles gewoon graag op high/ultrafoppe-jan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:27:
[...]
niet alle kaarten zijn in prijs verhoogd, maar beschikbaarheid is compleet onvoorspelbaar. belangrijkere 1e vraag lijkt me wat voor spellen wil je de komende tijd spelen, if any?Minecraft op 5k, civ1, dn3d?
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
Verwijderd
Ik kan 4-5 jaar makkelijk met ene gpu, alhoewel ik nu liever elke drie jaar upgrade. Ik speel verder zelden echt zware games, dus maakt het niet bijzonder veel uit welke gpu ik neem gelukkig, want weer meer dan een half jaar wachten (denk ik) op volta heb ik geen zin in.Help!!!! schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:16:
^
Qua gaming Volta is een vrij breed gedeelde verwachting 17Q4 - 18Q1.
Zelf denk ik eerder 18Q1. Tenzij Vega een geweldige sloper is, dan zal nVidia proberen om Volta naar voren te halen.
Als je 4 a 5 jaar met een kaart wil doen zou ik zelf eerder wachten op Volta of Vega omdat ik denk dat die een (veel) betere basis voor DX12 zullen zijn (zeker in het geval van nVidia) en DX12 zal in die periode wel degelijk heel relevant worden.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 20:58 ]
Lijkt me raar dat er 2 nodig zijn. Dat zou betekenen dat die vergelijkbaar met de RX 580 zou zijn, of in ieder geval die variant van Vega.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:57:
Gisteren of eergisteren was er een lek dat twee Vega-kaarten de 1080 verslaan, hiermee weet je hoe de beste minimaal presteert gezien het verschil van 1/7de tussen die twee kaarten bij de Frontier-editie. Sowieso zitten ze dus boven de 1080 maar dat hadden we ook wel verwacht.
Dat klinkt niet best in mijn oren?Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:57:
Gisteren of eergisteren was er een lek dat twee Vega-kaarten de 1080 verslaan, hiermee weet je hoe de beste minimaal presteert gezien het verschil van 1/7de tussen die twee kaarten bij de Frontier-editie. Sowieso zitten ze dus boven de 1080 maar dat hadden we ook wel verwacht.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Verwijderd
Nee, er zijn 2 Vega-kaarten die beide in hun uppie beter presteren dan de 1080.Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:23:
[...]
Lijkt me raar dat er 2 nodig zijn. Dat zou betekenen dat die vergelijkbaar met de RX 580 zou zijn, of in ieder geval die variant van Vega.
Ervan uitgaande dat de volle 1/7de meer CU's bevat dan de cut komt je uit op minstens 1/7de = 14-15% meer performance dan de 1080 voor de volle kaart. De rest is speculatief. Merk op dat de drivers ook nog wel eens een negatieve invloed kunnen hebben voor de huidige performance.Hedgy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:42:
Hij bedoelt niet crossfire, maar 2 verschillend geprijste vega kaarten die in hun uppie de 1080 kunnen verslaan.
Ik zou zelf dus zeggen 1 die boven de 1080 staat een 1 boven de ti. Maar wie weet...
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 23:59 ]
[ Voor 41% gewijzigd door zion op 21-06-2017 10:59 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
ze hadden het over q3, maar gegeven het gebrek aan verdere info ga ik uit van begin/medio oktober voor APUs met zen/vega, om zo op tijd te zijn voor het "feest"seizoen.zion schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:00:
Weet iemand hier dan ook (met enige vorm van vertrouwen, ik weet niks is zeker omtrent VEGA,) of er medio augustus ook al laptops uit zullen zijn met RX-Vega?
Heb een nieuwe laptop nodig, en ga begin september weer voor 2 maanden naar het buitenland, en gun het AMD heel erg om lekker te kunnen showen met m'n Ryzen/Vega laptop, maar dan moet ik die wel kunnen kopen....
Ik zoek bijna dagelijks op inet voor nieuws, maar op die ene ASUS na die getoond is op Computex, zonder enige vorm van release date, vind ik helemaal niks, noppes, nada....
Ik zou zelfs die 2 maanden extra nog wel wachten, als ik dan zeker wist dat er laptops beschikbaar zijn, en voor dezelfde prijs ook dezelfde prestaties (of liever beter natuurlijk) gingen leveren....
@tomcatha Ja dat weet ik, maar nu Dell (Alienware)/ASUS, en nog meer grote fabrikanten aangeven dat ze allemaal Ryzen/Vega laptops willen gaan maken, hoopte ik dat het dit keer wel wat sneller zou gaan.
Nou heeft Dell natuurlijk wel het alleenrecht op de Threadripper tot 31-12-2017, maar in principe vind ik zelfs dat wel prima, want het word anders toch de Alienware 17 R4 GTX1070, dus als Alienware met een sub € 2500,- systeem komt van AMD die tegen de Intel 7700HQ/1070GTX combo opkan, vind ik het allang prima
Je hebt nu een voormalig workstation? Denk dat die moederborden geen 75w leveren aan het PCIe slot -- daar kan geen biosupdate tegenop.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:45:
PS
Ik ga waarschijnlijk mijn computer moeten upgraden voordat ik zo'n kaart kan gebruiken aangezien Polaris-kaarten niet op systemen met al te oude Intel-CPU's werken, het gaat o.a. om de 560, 570 en 580. Wendell had het hier laaatst over (Level1Tech-forum), ze hadden van alles uitgeprobeerd (betere voeding, BIOS-update) maar het was niet werkende te krijgen. Volgens zou het vanaf de 3000-serie werken maar t/m de 2000-serie niet. Spijtig, ik zou het wel leuk vinden om eens te experimenteren met zo'n Vega-kaart met mijn i5-750.
[ Voor 19% gewijzigd door foppe-jan op 21-06-2017 10:36 ]
Verwijderd
Te hoog vermogen?tomcatha schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 03:55:
met amd kaarten is het de laatste jaren erg moeizaam en onvoorspelbaar wanneer je daadwerkelijk laptops ziet met amd hardware.
Jij hebt niet goed gelezen, ik gaf aan dat ze er een betere voeding in hadden geplaatst.foppe-jan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:34:
[...]
ze hadden het over q3, maar gegeven het gebrek aan verdere info ga ik uit van begin/medio oktober voor APUs met zen/vega, om zo op tijd te zijn voor het "feest"seizoen.
[...]
Je hebt nu een voormalig workstation? Denk dat die moederborden geen 75w leveren aan het PCIe slot -- daar kan geen biosupdate tegenop.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 14:08 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
ik lees wel goed, maar ik denk dat het punt is dat Dell moederborden zich niet aan de PCIe (stroom-)spec houden, en dus geen 75w via het moederbord leveren. GPUs kunnen niet 'kiezen' waar ze hun stroom vandaan halen, alleen de delen die zijn aangesloten op de PSU PCIe connector kunnen daarvandaan stroom betrekken, het gedeelte dat stroom via het moederbord verwacht is 'fucked'.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Te hoog vermogen?
De AMD-CPU's daarentegen zijn er leuk voor laptops en die APU"s zijn ook mooi als je niet al te zware spellen met hoge instellingen wil draaien op je laptop.
[...]
Jij hebt niet goed gelezen, ik gaf aan dat ze er een betere voeding in hadden geplaatst.
De i5-750 zit in veel meer computers dan enkel voormalige workstations?
Mijn voeding draait stabiel de HD 7850, qua vermogen zou een RX 580 dus geen probleem zijn, Op papier levert mijn voeding 450 W, een Vega-kaart zou nog wel kunnen lukken (afhankelijk van of at het ook echt 450 of zelfs 400 W haalt) aangezien alle andere componenten dan de CPU en de grafische kaart niet meer dan pak hem beet 50 W trekken.
In het vervolg niet denken, maar gewoon berekenen zoals @-The_Mask- ook doet, 2 van de 3 variabelen zijn bekend, dus de 3e kun je dan berekenenDaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:29:
Gezien de Tflops denk ik ook net onder de 1500mhz geclocked.
Dat wou ik doen, maar ik was even kwijt hoe de berekening ook al weer werkte. Het internet was het ook weer eens oneens hoe het precies werkte, dus deed ik een vrij aardige inschatting.Werelds schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:48:
[...]
In het vervolg niet denken, maar gewoon berekenen zoals @-The_Mask- ook doet, 2 van de 3 variabelen zijn bekend, dus de 3e kun je dan berekenen
For future reference:DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:54:
Dat wou ik doen, maar ik was even kwijt hoe de berekening ook al weer werkte. Het internet was het ook weer eens oneens hoe het precies werkte, dus deed ik een vrij aardige inschatting.![]()
Overigens is 1500 precies niet gegarandeerd, want AMD doet ook wel eens oneven getallen.
Oh dammit, dat was het ja.Werelds schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:57:
[...]
For future reference:
<TFLOPS> = <SP's> * 2 * <kloksnelheid in MHz> / 1000000
Omdraaien geeft dan dus <TFLOPS> / <SP's> / 2 * 1000000 om de snelheid in MHz te krijgen
Wel oneven, maar altijd logische getallen, nooit zo als nVidia, die op de megahertz precies afstemt wat de meest ideale frequentie is.DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Overigens is 1500 precies niet gegarandeerd, want AMD doet ook wel eens oneven getallen.
Valt nog wel wat mee, de echte val moet nog komen. Dan kan ik wel twee R9 290 videokaarten terug kopen voor het bedrag waar ik mijn enkele vorige week voor heb verkocht.Iets anders, de ETH koers gaat nu al voor de tweede keer binnen een week flink onderuit. Misschien kan je dus binnenkort weer eens een RX580 kopen, zou wel grappig zijn.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Dat is gelukkig niet nodig.Damic schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:06:
@Verwijderd je mobo modden met een paar draadjes die extra vermogen op de pci-e 12V lijnen zet
Dan mis ik de logica voor 1257 bij de RX580.-The_Mask- schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:20:
[...]
Wel oneven, maar altijd logische getallen, nooit zo als nVidia, die op de megahertz precies afstemt wat de meest ideale frequentie is.
I know, en het kan me niet snel genoeg gebeuren. Toch zijn er wel wat indicaties. Mensen die hun rig verkopen, en die cashen en vertrekken. De bubbel is te bekent, en er stappen nu te veel mensen in. Het gaat om vertrouwen, en het kan zomaar instorten als veel mensen opeens instappen. Heb verder ook absoluut geen geluk met een tweedehands optie, zoals een Fury gedacht te hebben gekocht voor €300 bij een veiling waarna de verkopen doodleuk komt melden dat die al verkocht is. Waren geen andere bieders...Valt nog wel wat mee, de echte val moet nog komen. Dan kan ik wel twee R9 290 videokaarten terug kopen voor het bedrag waar ik mijn enkele vorige week voor heb verkocht.
Verwijderd
Op die fiets. Het is mogelijk maar je kan bij de RX 480-kaarten toch ook instellen dat die meer stroom uit de voeding mag trekken als dat nodig is?foppe-jan schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:06:
[...]
ik lees wel goed, maar ik denk dat het punt is dat Dell moederborden zich niet aan de PCIe (stroom-)spec houden, en dus geen 75w via het moederbord leveren.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 22:45 ]
[ Voor 39% gewijzigd door foppe-jan op 21-06-2017 23:25 ]
Verwijderd
dat is geen goed teken dus.The Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Specs van Vega RX gezien. Tering wat power heeft die nodig.
Wij zijn er aan bezig, dat is een start dus launch komt dichterbij
Verwijderd
250-300 Watt?The Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Zelfde design als Nano,Fury, Fury X?The Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Had stiekem wel een beetje gehoopt op een wat stillere kaart, maar dat lijkt zo inderdaad niet uit te komen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:00:
dat is geen goed teken dus.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq