The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Kan goed zijn dat het verschil enkel / grotendeels in gecertificeerde drivers, geoptimaliseerde bios, 24/7 support, NBD replacement services e.d. zit, net als bij een (groot) deel van de FireGL / Radeon Pro kaarten.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 04:57:
Weet jij waarom mensen meer betalen voor die speciale edities van de AMD-kaarten (MI8, MI25...)? Bij Nvidia is daar een duidelijke reden voor (locked specs) maar hoe zit dat bij AMD? Ik neem aan dat daar een goede reden voor bestaat. 1 Polaris-kaart heeft meer RAM-geheugen, ik kan me voorstellen dat dat meespeelt, maar bij die nieuwe Fury-kaart (MI*?) zie ik niet direct verschil met de Fury-kaart.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 22-06-2017 08:24 ]
De RX480 (ook Polaris toch?) werkt in ieder geval perfect met mijn i5-750.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:24:
[...]
Dat is gelukkig niet nodig.
Het lijkt een of ander softwareprobleempje te zijn. Op het Level1Tech-forum hebben veel mensen het uitgeprobeerd. Lager dan de 3000-serie en een Polaris-kaart gaat niet goed samen, al stop je de beste voeding in die bak. Daarnaast zijn er OEM-probleempjes (die zijn vaak niet netjes met het updaten van de BIOS) maar ook wanneer je wel de nieuwste BIOS erop zet en er een goede voeding in zit weigeren de grafische kaart en de rest om netjes samen te werken. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, als ik van iemand een Polaris-kaart kan lenen dan wil het wel eens testen op mijn i5-750.
250W zou die reactie niet geven denk ik zo... (R9 390 bv). Ik verwacht zelf een peak van 300+ dan...
https://tpucdn.com/review.../images/power_maximum.gif
Ter aanvulling: Tylical Board Power zou 300W @ 1500MHz en 350W @ 1600MHz moeten zijn. Voor iemand die dat te veel vind, onder volten en iets onderklokken kan altijd. Kan heel veel verschil in verbruik veroorzaken, terwijl het verschil in prestaties maar klein zal zijn.The Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Specs van Vega RX gezien. Tering wat power heeft die nodig.
Wij zijn er aan bezig, dat is een start dus launch komt dichterbij
Sommige custom versies kunnen ook hoger zitten door een kleine overklok en hogere spanning op de GPU. Aangezien spanning kwadratisch schaalt met verbruik en frequentie lineair kan het nogal veel verschil in verbruik veroorzaken.
Ter vergelijking, de meeste populaire custom GTX 1080 Ti kaarten zitten rond de 325W max verbruik, sommigen er net overheen sommigen eronder.
Zoals gezegd zijn de AIB partners zoals dus MSI zijn nu met de kaart bezig. Zij maken nu hun custom versie klaar voor een beschikbaarheid van eind juli tot begin augustus, voor de eerste exemplaren. Komen dus allemaal verschillende versies qua koeler. Zal ook vast wel een fabrikant zijn die bezig gaat met een klein PCB en all-in-one waterkoeler.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
In het verleden waren er inderdaad genoeg kaarten die daar overheen gingen. Ook de GTX 1080 Ti springt regelmatig over de 300w heen.Paprika schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:47:
[...]
250W zou die reactie niet geven denk ik zo... (R9 390 bv). Ik verwacht zelf een peak van 300+ dan...
https://tpucdn.com/review.../images/power_maximum.gif
Als Vega inderdaad in de buurt komt bij de prestaties van een 1080 Ti vind ik het niet meer dan logisch dat het energieverbruik daar ook bij in de buurt ligt
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Nee.foppe-jan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:10:
[...]
Dus de 23e klopte wel, toek ik mijn bestelling destijds deed.
@DaniëlWW2: jij al iets gehoord?
Qua powerdraw, dit wisten we eigenlijk toch al? Raja Koduri had al aangegeven dat de FE Vega tweemaal 8 pin zou krijgen, 6 en 8 kon, maar het werd tweemaal 8 voor wat extra ruimte. Ik gok dat dit doelt op bepaalde boostspeeds die je kan vergeten met maar een 225W setup voor je PCI-E connectoren. Ga je rekenen dan kom je op 75W voor het PCI-E slot, 150W voor de 8 pin, en 75W voor de 6 pin.
Nu wordt het PCI-E slots nog wel eens alleen voor het werkgeheugen gebruikt, en trekken ze absoluut geen 75W. Is dat het geval, dan blijft een maximale 300W staan voor een Vega 10 GPU haar Vcore VRM. Draagt het PCI-E slot ook nog bij, dan kan je over de 300W gaan. Dat is ook niet uit de pas met een GTX1080Ti.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat een verschillen ook tussen vendors...-The_Mask- schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Ter vergelijking, de meeste populaire custom GTX 1080 Ti kaarten zitten rond de 325W max verbruik, sommigen er net overheen sommigen eronder.
Gigabyte 266W, 1607MHz core (pre-boost), 1404MHz geheugen
EVGA 272W
ASUS 293W
MSI 305W
Palit 315W
Zotac 318W, 1645MHz core (pre-boost), 1400MHz geheugen
Guru3D komt op vergelijkbare waarden uit. Welke kaarten zitten op 325W+ out of the box zoal? Ik neem aan de EVGA GeForce GTX 1080 Ti K|NGP|N vast wel
Threadripper met 2 Vega kaarten, 800W+ als je er wat leuks tegenaan gooit. Mooi te mixen met een werkkamer in de winter. Hoef je die niet meer te verwarmen
[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 22-06-2017 10:51 ]
Inderdaad als hij daar mee sneller is als een 1080 Ti heb ik er geen probleem meeThe Source schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:02:
Ligt eraan wat voor performance je ervoor terug krijg
Echter verwacht ik nog steeds iets tussen de 1080 en 1080 Ti in.
Waarschijnlijk is het verbruik hoog door de hoge clocks. Ze hadden dan beter een grotere chip kunnen maken en die lager kunnen clocken.
Maar goed dan gaan we zelf wel een beetje underclcoken + undervolten. Dat doet bij 290X en Fury X kaarten wonderen voor de efficientie. En bij de 480X refferenced kaarten kon je ook hele leuke resultaten halen zonder veel prestaties in te leveren.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 74% gewijzigd door The Source op 22-06-2017 15:10 ]
Ja joh, als je dit nu eens verklapt.The Source schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:11:
[...]
^^ en wat voor koeling zie je hierop terug...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
+50 watt voor 100 MHz is het imo totaal niet waard. Als je gratis stroom hebt ja. Of om net de prestatie kroon te kunnen pakken. Maar anders is het grote verspilling. Reviews kijken ook steeds vaker naar verbruik en worden kaarten er harder op afgerekend als de performance per watt laag is. (ook terecht in mijn ogen)-The_Mask- schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Ter aanvulling: Tylical Board Power zou 300W @ 1500MHz en 350W @ 1600MHz moeten zijn. Voor iemand die dat te veel vind, onder volten en iets onderklokken kan altijd. Kan heel veel verschil in verbruik veroorzaken, terwijl het verschil in prestaties maar klein zal zijn.
Sommige custom versies kunnen ook hoger zitten door een kleine overklok en hogere spanning op de GPU. Aangezien spanning kwadratisch schaalt met verbruik en frequentie lineair kan het nogal veel verschil in verbruik veroorzaken.
Zoals gezegd zijn de AIB partners zoals dus MSI zijn nu met de kaart bezig. Zij maken nu hun custom versie klaar voor een beschikbaarheid van eind juli tot begin augustus, voor de eerste exemplaren. Komen dus allemaal verschillende versies qua koeler. Zal ook vast wel een fabrikant zijn die bezig gaat met een klein PCB en all-in-one waterkoeler.
Heb mijn 295X2 om die rede ook underclocked naar 975 MHz een 1.13v scheelt samen toch weer 100 watt+ in verbruik. Ik merk dat ik dat steeds vaker bij videokaarten doe. Deed ik bij de 980 en 980Ti ook al. Daar wel iets hogere clocks maar met lagere voltages. Alles bij elkaar een stuk efficienter.
CPU's hetzelfde. Al kun je die niet fijn genoeg in stellen. Bij GPU's kun je met BIOS mod's per verschillende clock stage iets aan passen. Bij CPU's kom je dan vaak op een fixed voltage uit wat dan minder efficient is in bepaalde omstandigheden. Soms kan je met offsets werken maar lang niet altijd.
Met AMD wattman kan je ook aardig wat tweaken zonder bios mod.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 22-06-2017 11:28 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het kan nog steeds een stille kaart zijn mits de koeling toerijkend is.henkie196 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:23:
[...]
Had stiekem wel een beetje gehoopt op een wat stillere kaart, maar dat lijkt zo inderdaad niet uit te komen.
Denk dat 350Watt krap gaat worden op mijn voeding, 300Watt gaat waarschijnlijk prima. Vega dus downclocken of niet het topmodel dus
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Of max power slider wat lager zettenSp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Het kan nog steeds een stille kaart zijn mits de koeling toerijkend is.
Denk dat 350Watt krap gaat worden op mijn voeding, 300Watt gaat waarschijnlijk prima. Vega dus downclocken of niet het topmodel dus.
Maar underclocken en volten is efficienter.
Ligt er aan. Als je een Titanium voeding hebt zijn ze aardig duur.winwiz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:
Of een andere voeding... zo duur zijn ze ook niet
De Platinum die ik 3 jaar terug kocht was toen ook 220-230 ish.
[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 22-06-2017 14:03 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik heb een be quiet! Dark Power Pro 11 550W, zoals de naam al suggereerd is deze stil, ik ga dus niet zomaar weer een nieuwe psu kopen. Het enige component wat geluid maakt in mijn kast is de gpu welke een reference RX 480 iswinwiz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:
Of een andere voeding... zo duur zijn ze ook niet
Geen disken in mijn kast, alleen een m2 ssd dus qua gebruik icm een Ryzen cpu zal het wel meevallen.
Met een klein beetje tweaken moet dat prima lukken.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Ik heb een be quiet! Dark Power Pro 11 550W, zoals de naam al suggereerd is deze stil, ik ga dus niet zomaar weer een nieuwe psu kopen. Het enige component wat geluid maakt in mijn kast is de gpu welke een reference RX 480 is.
Geen disken in mijn kast, alleen een m2 ssd dus qua gebruik icm een Ryzen cpu zal het wel meevallen.
Ik zat net ook op Videocardz te kijken en het viel me inderdaad ook op. Dat is snel gegaan! Niks mis mee overigens met wat waardering voor GoT op die sites.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:40:
Ok wie was het ?!
@The Source source al gezien op Videocardz ?
meer on topic: leuk hoor, meer power, maar sommige mensen interesseert dat gelukkig niet. Tuurlijk ik betaal mn eigen stroom rekening, maar mij boeit die extra warmte dus niks, zo lang de performance er maar is!
AMD is nu al zo lang bezig, wat tegenslagen met HBM2 productie, maar ik ben zo benieuwd wat de performance gaat worden, gaan ze de 1080ti van de troon stoten? Er was ook een interview ergens met Raja (lang geleden, kan de link niet meer vinden) dat de VEGA kaarten 'slimmer' zullen zijn en beter gaan omspringen met resources. I can't wait!
Verwijderd
Ja dat wel maar nu krijgen we geen inside informatie van the source meer als dit consequenties voor hem heeft....gerreh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:47:
[...]
Ik zat net ook op Videocardz te kijken en het viel me inderdaad ook op. Dat is snel gegaan! Niks mis mee overigens met wat waardering voor GoT op die sites.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 14:49 ]
Verder heb ik nog nooit gehoord van een GPU die meer dan twee acht pin connectoren heeft, en ik denk dat dit wel even zo zal blijven.
Dacht ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Beaudog op 22-06-2017 15:12 ]
Ze missen wel de context, het tweede bericht van The Source is net zo interessant.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:40:
Ok wie was het ?!
Dat lukte ook wel met 2x 290X en eerder met 4x HD5870 dus zo spannend is dat nietPaprika schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:
Threadripper met 2 Vega kaarten, 800W+ als je er wat leuks tegenaan gooit. Mooi te mixen met een werkkamer in de winter. Hoef je die niet meer te verwarmen(krijgt er natuurlijk wel naast wamte iets anders ook voor terug).
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Welk 2de bericht ?Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:58:
[...]
Ze missen wel de context, het tweede bericht van The Source is net zo interessant.
Deze lijkt me.
The Source in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 140"
[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2017 22:26 ]
2x 290X is in verhouding vrij normaal en 4x HD5870 is een memory starved setup die het nooit waard is geweest (over 3x HD5870 of 1x HD5870 + 1x HD5970). 4x GTX480 gaat er echt dik overheen, maar 2x Vega is gewoon een realistische opstelling als je het aantal Titan en 1080Ti SLI opstellingen ziet.nero355 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:01:
[...]
Dat lukte ook wel met 2x 290X en eerder met 4x HD5870 dus zo spannend is dat niet
Inderdaad. Ik dacht dat AMD eerder ook had gezegd dat het een slag ging maken op power-efficiency, dus dan kan het ook goed nieuws zijn. Ik vermoed dat ze gewoon alles eruit persen om een zo krachtig mogelijk halo product neer te zetten en vrij hoog op de freq/power curve zitten. Dat zou betekenen dat je met een kleine underclock al veel power kan besparen.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:58:
[...]
Ze missen wel de context, het tweede bericht van The Source is net zo interessant.
Hè hè, het wordt eindelijk weer interessant rondom Vega
De 2x 290X setup had ik dan ook meteen gekocht, terwijl de 4x HD5870 setup die ik ervoor had meer een "omdat het kan" projectje is geweest waarbij 3 van de 4 kaarten tweedehands waren gekochtPaprika schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:08:
2x 290X is in verhouding vrij normaal en 4x HD5870 is een memory starved setup die het nooit waard is geweest (over 3x HD5870 of 1x HD5870 + 1x HD5970). 4x GTX480 gaat er echt dik overheen
De Seasonic X-1250 voeding was echter wel een beetje duur

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja en nee. Die 4x zal zijn berekend met de TFlops, waardoor de echte performance efficiëntie toenamen lager komt te liggen. Wel weten we dat AMD met Vega 10 de intentie heeft de werkelijke prestatie, in de praktijk, dichter bij de theoretische prestatie te krijgen. Polaris had i.i.g. een 2,8x efficiëntie toenamen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:33:
AMD zei ook 4x efficiency dus veel watt = veel power ?
The Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Reactie op jouw bericht lol, laatste dusThe Source schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:02:
Ligt eraan wat voor performance je ervoor terug krijg
[ Voor 4% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:22 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Wel bizar hoe zoiets direct sneeuwbalt, ik ben benieuwd wanneer men er getalletjes rond gaat verzinnen
Verwijderd
Niet zo snel conclusies trekken! Als de kaart een goede passieve koeling en goede ventilators krijgt dan kan het best meevallen met het lawaai. Mogelijk dat zogenaamd ondervolten (niet echt wat er gebeurt maar dat is wat je als gebruiker denkt te doen) ook flink wat scheelt. Je kan misschien ook nog de spanning verder verlagen en de klokfrequentie wat verlagen, 90% van de performance voor 50% van het vermogen of zo. Even rustig afwachten.henkie196 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 07:23:
[...]
Had stiekem wel een beetje gehoopt op een wat stillere kaart, maar dat lijkt zo inderdaad niet uit te komen.
De kaart moet echter wel minder lawaaierig zijn dan de Sapphire HD 7850, ik hoop dat deze keer MSI het goede voorbeeld van Sapphire (de Nitro+ heeft een gigantisch grote heatsink en ze hebben goed nagedacht over de details bij het ontwerp) volgt @The Source , voor de RX 580 lieten ze dat na, voor mij een reden om geen MSI te overwegen.
Een grotere kaart (met een evenredig grotere heatsink en grotere fans zie ik natuurlijk ook graag. Alles om met zo weinig mogelijk lawaai de hitte af te voeren. Laat het afvoeren van de warmte uit de kast maar lekker over aan de casefans voor zo'n grote kaat, voor de miniatuurliefhebbers is er het referentiemodel en anders maak je 1 model met blower-koeler voor hen.
Dat zou ik doen, in ieder geval zolang ik daarmee de spellen goed kan draaien met hoge instellingen @1440p en een FPS van >=100.-The_Mask- schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Ter aanvulling: Tylical Board Power zou 300W @ 1500MHz en 350W @ 1600MHz moeten zijn. Voor iemand die dat te veel vind, onder volten en iets onderklokken kan altijd. Kan heel veel verschil in verbruik veroorzaken, terwijl het verschil in prestaties maar klein zal zijn.
Ik vind het de rationele keuze, tegen het einde van de gebruiksduur kan je er meer uitpersen om het gat te overbruggen totdat je een nieuwe kaart kan kopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 22:41 ]
Dit staat dus nu ook op Guru3d ;-pThe Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Daarnaast, het is ook zo dat AMD toch het verbruik van geheugen meerekend en NV hun tdp van alleen de core specificeerd.. HBM is vrij hongerig naar stroom...
@The Source je zou zelf eigenlijk heel even moeten kijken naar die post bij Guru3d
@Sp3ci3s8472 reactie op:Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:30 Oeps .. ik bedoelde ook HBM2
[ Voor 34% gewijzigd door Atmosphere op 23-06-2017 13:02 . Reden: Wijzigen van de post ;) ]
-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Verwijderd
Het ging specifiek over de 500-serie maar je zou verwachten dat daar geen verschil in zit. Het kan te maken hebben met het moederbord. Hoe dan ook, het is een risico waar je je bewust van moet zijn als je een OEM-bak hebt. Zie dat je het kan ruilen als er een probleem is (en de verpakking geopend is) en je kan het met een gerust hard uitproberen.Lintesir schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:44:
[...]
De RX480 (ook Polaris toch?) werkt in ieder geval perfect met mijn i5-750.
Al ben ik nu al blij als een webshop ook daadwerkelijk levert (#Afuture), hoe weet je welke webshops wel en niet te vertrouwen zijn?
Probeer trouwens maar eens om erachter te komen welk moederbord gebruikt wordt in zo'n OEM-bak, je moet praktisch de PC uit elkaar halen om op het moederbord te lezen (hopelijk

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 22:37 ]
Volgens mij was het net 500mm2-. Zeer vergelijkbaar met GP102 dus, en die trekt ook behoorlijk wat. Context mag echt wel. Ondertussen zullen The Source denk ik even niet meer zien hier. Denk dat AMD not amused is.foppe-jan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:33:
Tjonge wat een drukte om niks op /r/amd en videocardz -- is het echt zo verbazend dat een ding van wat, ~570mm2 stroom verbruikt?
Tja, mijns inziens is dit ongeveer net zulk groot nieuws als 'vloeibaar water is nat' / 'vervoersmiddel verbruikt energie bij verplaatsing'. En dat die dingen verscheept waren naar AIBs was ook al bekend. Maar goed, het zal wel.DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:40:
[...]
Volgens mij was het net 500mm2-. Zeer vergelijkbaar met GP102 dus, en die trekt ook behoorlijk wat. Context mag echt wel. Ondertussen zullen The Source denk ik even niet meer zien hier. Denk dat AMD not amused is.
Verwijderd
Dus 300 kan maar 375 voor het overklokken.DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:04:
Qua powerdraw, dit wisten we eigenlijk toch al? Raja Koduri had al aangegeven dat de FE Vega tweemaal 8 pin zou krijgen, 6 en 8 kon, maar het werd tweemaal 8 voor wat extra ruimte.
Hierover gesproken, hoeveel vermogen kan zo'n kabeltje met 8 pinnetjes maximaal leveren als je een goede voeding en goede kabeltjes hebt? Officieel is het voor respectievelijk 75 en 150 W voor 6 en 8 pinnetjes (2 pinnen per fase) maar in de praktijk kan het meer leveren in verband met overcapaciteit en toleranties en zo. Ik herinner me dat bij die RX480 werd gesteld dat het geen probleem zou zijn voor een fatsoenlijke voeding om 100 W of zo te leveren met 6 pinnen (180 W piek-vermogen , waarbij na de softwareupdate tot zo'n 30 W extra via de voeding werd geleverd).
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 22:51 ]
Gewoon 150W lijkt me. Buiten specificatie gaan lijkt mij zeer onverstandig. Verder, wie zegt dat het ook echt 300W is. We weten dat een engineering sample van de FE editie draaide op een zes en een acht, en dat AMD tweemaal acht bied. Het kan dus ook gewoon 240W zijn voor de FE, en 270W voor de RX ofzo. Dat is ook niet mals.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:49:
[...]
Dus 300 kan maar 375 voor het overklokken.
Hierover gesproken, hoeveel vermogen kan zo'n kabeltje met 8 pinnetjes maximaal leveren als je een goede voeding en goede kabeltjes hebt? Officieel is het voor respectievelijk 75 en 150 W voor 6 en 8 pinnetjes (2 pinnen per fase) maar in de praktijk kan het meer leveren in verband met overcapaciteit en toleranties en zo.
Wat bedoel je met fase?Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:49:
Officieel is het voor respectievelijk 75 en 150 W voor 6 en 8 pinnetjes (2 pinnen per fase)
Verwijderd
Jij sprak over 2 keer 8 of 1 keer 8 en 1 keer 6, dus 150+150+75 en 150+75+75.DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:51:
[...]
Gewoon 150W lijkt me. Buiten specificatie gaan lijkt mij zeer onverstandig. Verder, wie zegt dat het ook echt 300W is. We weten dat een engineering sample van de FE editie draaide op een zes en een acht, en dat AMD tweemaal acht bied. Het kan dus ook gewoon 240W zijn voor de FE, en 270W voor de RX ofzo. Dat is ook niet mals.
Natuurlijk is het niet gewenst als je buiten de specificaties gaat maar het kan wel, ik wil nu gewoon even weten wat maximaal mogelijk is voor een goede voeding als het via software wordt toegelaten. Jij herinnert je toch wel dat AMD voor de RX 480 extra vermogen uit de voeding faciliteerde (dus meer dan 75W via 6 pinnen) om te voorkomen dat meer dan 75W via de PCIe wordt 'getrokken'? Liever een kabeltje moeten vervangen dan een nieuw moederbord moeten kopen.
Een onhandige manier om een + en - koppel uit te drukken. 2 pinnetjes voor 1 + en - (spanning aanleggen waardoor stroom kan lopen). Zeg het maar als ik dat beter kan uitdrukken.
Ik weet dat fase doorgaans bij AC wordt gebruikt waarbij elke faase een 120 graden faseverschuiving van de sinusoïde heeft zodat 3 fases samen mooi een constante spanning geven, waar ik het nu over had is iets geheel anders, vandaar mijn schuldbekentenis dat dat een onhandige manier is om het uit te drukken.
Ach, een mechanische harde schijf heeft ook niet zo'n hoog verbruik.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Ik heb een be quiet! Dark Power Pro 11 550W, zoals de naam al suggereerd is deze stil, ik ga dus niet zomaar weer een nieuwe psu kopen. Het enige component wat geluid maakt in mijn kast is de gpu welke een reference RX 480 is.
Zo'n motortje draait enorm efficiënt. Denk bijvoorbeeld aan 6W voor de green drives van WD (prima voor grote videobestanden en bufferopslag).
Als je een SSD hebt dan moet je vooral geen programma's draaien van de mechanische harde schijf en dan heb ik liever een minder lawaaierige harde schijf die minder snel slijt dan eentje die een hoog toerental heeft.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 23:04 ]
Hoop niet dat de TheSource hiermee problemen krijgt, hoewel hij eigenlijk niets zegt dat een NDA verbreekt.CriticalHit_NL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:53:
[...]
Je commentaar heeft blijkbaar het 'nieuws' gehaald:
https://videocardz.com/70...vega-needs-a-lot-of-power
En wie is @kinger9119 die de credits krijgt van WhyCry voor de tip.
[ Voor 206% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 23-06-2017 00:09 ]
Aders / pinnen? Overigens is het niet 3 / 4 paar, je hebt Gnd, +12V en twee verschillende sense pinnen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:56:
Een onhandige manier om een + en - koppel uit te drukken. 2 pinnetjes voor 1 + en - (spanning aanleggen waardoor stroom kan lopen). Zeg het maar als ik dat beter kan uitdrukken.
Ik weet dat fase doorgaans bij AC wordt gebruikt waarbij elke faase een 120 graden faseverschuiving van de sinusoïde heeft, waar ik het nu over had is iets geheel anders, vandaar mijn schuldbekentenis dat dat een onhandige manier is om het uit te drukken.
Verwijderd
Ik suggereerde niet dat er 3/4 paren zijn, ik gaf aan dat er 2 paren zijn bij de 8 pinnen waarbij 2*2 pinnen de 2 paren vormen en dat dus de overige 4 pinnen een andere functie hebben. Maar goed, de vraag staat nog open hoeveel je maximaal uit 1 zo'n paar kan trekken als het nodig zou zijn. Ik ben daar benieuwd naar.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:02:
Overigens is het niet 3 / 4 paar, je hebt Gnd, +12V en twee verschillende sense pinnen.
Dat zal wel slaan op functies zoals tile based rendering en Rapid Packed Math (alleen leuk als de developer het ondersteunt).gerreh schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:47:
AMD is nu al zo lang bezig, wat tegenslagen met HBM2 productie, maar ik ben zo benieuwd wat de performance gaat worden, gaan ze de 1080ti van de troon stoten? Er was ook een interview ergens met Raja (lang geleden, kan de link niet meer vinden) dat de VEGA kaarten 'slimmer' zullen zijn en beter gaan omspringen met resources. I can't wait!
Iemand die hier leest (en eventueel reageert) zal wel een e-mail hebben gestuurd naar Videocardz (ik nietVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:40:
Ok wie was het ?!
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 23:30 ]
HBM is juist niet hongerig naar stroom. De reden dat de Fury X zuiniger was en met name de Nano is doordat ze HBM gebruikten ipv GDDR5.Atmosphere schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:33:
[...]
Dit staat dus nu ook op Guru3d ;-p
Daarnaast, het is ook zo dat AMD toch het verbruik van geheugen meerekend en NV hun tdp van alleen de core specificeerd.. HBM is vrij hongerig naar stroom...
@The Source je zou zelf eigenlijk heel even moeten kijken naar die post bij Guru3d
Zie ook het volgende artikel die de verschillende geheugen standaarden naast elkaar legt.
http://www.anandtech.com/...lishes-hbm2-specification
GPU Memory Math | |||||||
AMD Radeon R9 290X | NVIDIA GeForce GTX 980 Ti | AMD Radeon R9 Fury X | Samsung's 4-Stack HBM2 based on 8 Gb DRAMs | Theoretical GDDR5X 256-bit sub-system | |||
Total Capacity | 4 GB | 6 GB | 4 GB | 16 GB | 8 GB | ||
Bandwidth Per Pin | 5 Gb/s | 7 Gb/s | 1 Gb/s | 2 Gb/s | 10 Gb/s | ||
Number of Chips/Stacks | 16 | 12 | 4 | 4 | 8 | ||
Bandwidth Per Chip/Stack | 20 GB/s | 28 GB/s | 128 GB/s | 256 GB/s | 40 GB/s | ||
Effective Bus Width | 512-bit | 384-bit | 4096-bit | 4096-bit | 256-bit | ||
Total Bandwidth | 320 GB/s | 336 GB/s | 512 GB/s | 1 TB/s | 320 GB/s | ||
Estimated DRAM Power Consumption | 30W | 31.5W | 14.6W | n/a | 20W |
Ik heb domweg een tabel geconverteerd naar html en de blokhaakjes aangepast, het ziet er niet uit maar voldoet hoop ik
https://www.mastercard.nl...oducts/card-benefits.htmlVerwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:35:
[...]
Al ben ik nu al blij als een webshop ook daadwerkelijk levert (#Afuture), hoe weet je welke webshops wel en niet te vertrouwen zijn?
https://www.visa.nl/winkelen/
Probleem-vrij shoppen.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
*kuch* laurens91 *kuch*CriticalHit_NL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:19:
[...]
kinger9119... enigste naam die bij mij hierbij opkomt is iemand bij HWI met een soortgelijke naam, maar daar kan ik denk ik beter geen aannames over doen.
You!Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:40:
Ok wie was het ?!
[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 23-06-2017 00:29 ]
Verwijderd
Owjee busted... Ik ben ook vast de enige hier die in 91 geboren is
Maar nee , dit lijkt me eerder het werk van een Nvidia fanboy die AMD/Vega in kwaad daglicht probeert te stellen door dit soort uit verband getrokken nieuws.
Mijn laatste bericht hierover overigens... Te ver off-topic.
[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 23-06-2017 00:46 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2017 16:15 ]
Nee hoor, niets mis mee. Je moet er niet 250W over willen trekken, maar zo gevaarlijk als je misschien denkt dat dat is, is het niet.DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:51:
Gewoon 150W lijkt me. Buiten specificatie gaan lijkt mij zeer onverstandig.
Je beseft toch dat de 8-pin "spec" een wassen neus is hoop ik? De twee extra draden ten opzichte van 6-pin zijn namelijk gewoon GND. Sterker nog, in de meeste voedingen takken ze ze ook daadwerkelijk van twee bestaande GND draden af en TADAAAA een 8-pin stekker
De draden en stekkers zelf kunnen veel meer hebben dan je denkt. De 8-pin spec is vooral voor de duidelijkheid. Als een voeding een 8-pin stekker heeft, weet je zeker dat die minimaal 150W over die 6 draden kan leveren. Maar als puntje bij paaltje komt, is het in de meeste gevallen niets meer dan een 6-pin stekker met twee GND draden verdubbeld.
@-The_Mask- kan hier vast wel een paar pagina's over vol lullen, maar de hele PCI-e power spec en bijbehorende "limieten" zijn eigenlijk niet zo spannend als je zou denken.
[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 23-06-2017 01:16 ]
Kennen we deze nog? https://www.techpowerup.c...SI/R9_390X_Gaming/28.html
Niet te snel conclusies trekken... zeker niet zonder te weten wat voor performance tegenover 'veel' verbruik staat.
Ik sta wel te trappelen om mn 290X te vervangen, laat maar komen!
Verwijderd
Mooi om te horen ! Zoals ik al aangaf heeft iemand hier zijn kans gezien om AMD ik kwaad daglicht te stellen door een overtrokken "nieuwtje". Zou jammer zijn als daar voor jou consequenties aan vast zou zitten.The Source schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:22:
Ik ben er nog hoor, don't worry. Geen nda informatie die ik heb vrijgegeven en daarbij naar mijn mening niets spanneds, sommige hier hadden dit al van de reeds gereleasde kaarten kunnen uitrekenen. Maar ja click bate op websites werkt altijd de websites moeten toch hun banner inkomsten genereren
Hoe zit het eigenlijk met het verbruik van HBM2 ? Is dat nou zuiniger dan gddrx5 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2017 01:48 ]
Je zou ze bijna mail sturen of ze niet deel van de opbrengst met je kunnen delenThe Source schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:22:
Ik ben er nog hoor, don't worry. Geen nda informatie die ik heb vrijgegeven en daarbij naar mijn mening niets spanneds, sommige hier hadden dit al van de reeds gereleasde kaarten kunnen uitrekenen. Maar ja click bate op websites werkt altijd de websites moeten toch hun banner inkomsten genereren
Ik snap ook niet waarom mensen zeuren over een kaart die 300W of wat meer trekt, deze kaarten zijn toch voor het segment waar je op de eerste plaats voor performance gaat. En juist over de daadwerkelijke performance weten we nog niks, dus dan kun je toch ook niet echt zeggen of het veel is.
Kan niet wachten tot de Vega uitkomt
En welke uitvoering watergekoeld/lucht.
Ik hoop ook een nano versie .🐶
Is makkelijk zeuren toch?flessuh schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:02:
Ik snap ook niet waarom mensen zeuren over een kaart die 300W of wat meer trekt, deze kaarten zijn toch voor het segment waar je op de eerste plaats voor performance gaat.
Maar of AMD nu blij is met je uit haar verband gerukte opmerking is een tweede lijkt me.The Source schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:22:
Echt, waarom is het zo moeilijk om even door te lezen, iets in context plaatsen etc. "Techmedia" is dat dan...
Maar don't f*ck up the koeler hé? Jullie zijn nu bezig me stuivertje wisselen met Gigabyte als je kijkt naar de RX480/580. Eerst was Gigabyte problematisch, nu gaat het niet bepaald lekker met MSI. Stay on the ball.
* DaniëlWW2 is nu al vijf jaar zeer tevreden met een MSI 7950, die nu wat problemen geeft en denk ik bijna dood is. Ik denk dat het een van de geheugenchipjes is.
Well, that's stupid.Werelds schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:16:
[...]
Nee hoor, niets mis mee. Je moet er niet 250W over willen trekken, maar zo gevaarlijk als je misschien denkt dat dat is, is het niet.
Je beseft toch dat de 8-pin "spec" een wassen neus is hoop ik? De twee extra draden ten opzichte van 6-pin zijn namelijk gewoon GND. Sterker nog, in de meeste voedingen takken ze ze ook daadwerkelijk van twee bestaande GND draden af en TADAAAA een 8-pin stekker
De draden en stekkers zelf kunnen veel meer hebben dan je denkt. De 8-pin spec is vooral voor de duidelijkheid. Als een voeding een 8-pin stekker heeft, weet je zeker dat die minimaal 150W over die 6 draden kan leveren. Maar als puntje bij paaltje komt, is het in de meeste gevallen niets meer dan een 6-pin stekker met twee GND draden verdubbeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Toettoetdaan op 23-06-2017 14:16 ]
ik kan op geen enkel plaatje oid de poorten van die frontier edition zien of ontdekken. Ik hoop dat het ook gewoon alleen maar DP uitgangen zijn met extra veel ruimte voor de exhause vents (zoals de titan xp & 1080ti?)
oh wacht
https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16814105073
[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 23-06-2017 14:27 ]

Kast dicht, op de grond in de hoek plaatsen en verder met het leven...spNk schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:25:
Hij moet nog wel even de kleuren van de CPU koeler aanpassen.
[quote]maratropa schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:25:
Ik vind die reference designs ook vet, ik kijk sowieso alleen maar naar blower koelers.
ik kan op geen enkel plaatje oid de poorten van die frontier edition zien of ontdekken. Ik hoop dat het ook gewoon alleen maar DP uitgangen zijn met extra veel ruimte voor de exhause vents (zoals de titan xp & 1080ti?)
oh wacht
https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16814105073
3x DP 1.4 en nog een suf HDMI poortje : Ik zeg niks meer aan doen, tenzij het 4x DP 1.4 kan worden
Uiteraard, mijn eigen pc staat netjes in een kastje (hoewel een Node 304 niet vervelend kermis is om te zien). Maar ik gok dat het juist het idee was om er mee te showenPaprika schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:34:
[...]
Kast dicht, op de grond in de hoek plaatsen en verder met het leven...
Titan Xp is dan ook helemaal geen (semi) professionele GPU, maar gewoon een gaming GPU die Nvidia een marketingterm heeft gegeven, en lijkt te gebruiken als melkkoe, en als argument als ze een halfjaar laten dezelfde prestaties uitbrengen voor veel minder. Kijk eens, presteert zoals de Titan, maar goedkoper. Koop nu, maar €800.maratropa schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:25:
Hij ziet er eigenlijk zakelijker uit de dan de titan-x waar hij qua prijs tegenover gepositioneerd word, behalve dat kleurtje dan. Ik vind die strakke recht hoeken altijd wat zakelijk ogen dan de gtx georienteerde koelers van nvidia.
Dat is toch de Corsair Carbide Air 240 als ik het goed zie? Dan vind ik hem relatief klein voor een high-end kaart, mijn oude MSI Gaming 970 en huidige Sapphire Nitro+ 580 zijn toch groter dan dat hoor. (Heb zelf de Air 240 in gebruik gehad, dus kan een beetje de grootte schatten.)DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:32:
Het is geen kleintje. Echt elke laatste millimeter is eruit geperst voor de koeler. Maar nu benches met een korreltje zou graag.
Ik kijk naar het MSI plankje achter de GPU.Louw Post schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:57:
[...]
Dat is toch de Corsair Carbide Air 240 als ik het goed zie? Dan vind ik hem relatief klein voor een high-end kaart, mijn oude MSI Gaming 970 en huidige Sapphire Nitro+ 580 zijn toch groter dan dat hoor. (Heb zelf de Air 240 in gebruik gehad, dus kan een beetje de grote schatten.)
Dat is deze:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:59:
[...]
Ik kijk naar het MSI plankje achter de GPU.
https://www.msi.com/Mothe...ml#productFeature-section
Dan gok ik de kaart op een 27/28cm lengte? Dat is iets langer dan de RX 580, maar wel minder breed (al ligt dat vaak aan 3rd party koeling natuurlijk).
Even los van de redelijke onzin van het kopen van een titan-x nu de 1080-ti er is (en daarvoor ook al omdat je weet dat hij gaat komen)DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:28:
[...]
Titan Xp is dan ook helemaal geen (semi) professionele GPU, maar gewoon een gaming GPU die Nvidia een marketingterm heeft gegeven, en lijkt te gebruiken als melkkoe, en als argument als ze een halfjaar laten dezelfde prestaties uitbrengen voor veel minder. Kijk eens, presteert zoals de Titan, maar goedkoper. Koop nu, maar €800.
Tegenover de tesla's en grids hebben ze de instinct gpu's, tegenover de quadro's de radeon pro WX'en. Als ze hem qua OpenGL viewport performance tegenover de quadro's zouden zetten verliest ie van een P5000 dus daar ligt de focus niet, als hij blijkbaar maar z'n mannetje staat tegenover de titan-x. En een echte high end pro gpu van nu concurrerend met de gp100 zou zoiets als nvlink moeten hebben om vram te poolen bijv. (dat lijkt de instinct ook niet te doen dus misschien gaan we dit gewoon niet zien deze generatie?) en met de power van de FE moet ie met speciale drivers wel erg goede openGL scores kunnen neerzetten, er zal wel een WX versie komen oid.
Je kunt sowieso debateren over wanneer hardware pro of niet is aangezien het vooral om drivers gaat. (ff los van ecc, speciale cores of speciul outputs etc) Beide bedrijven drukken waarschijnlijk OpenGL performance softwarmatig in alles behalve de echte workstation pro modellen.
Maar compute is compute en aangezien AMD marktaandeel moet winnen is het voor hun zinvol op het gebied van bepaalde compute bijv met de gp100 te kunnen concurreren tegen een aantrekkelijk prijspeil. AMD wordt door de dominantie van CUDA sowieso vaak al niet eens overwogen.. Dan kun je nog zo'n sterke gpu hebben..
Iig; de FE is ook net zo pro als de titan-x dat is, en dat maakt ook niet uit want vaak heb je ook helemaal geen pro features nodig (niet gecapte opengl perf., ecc, sdi/genlock/framelock outputs, 10 bits, pro multigpu, etc) Al kan ik me best voorstellen dat AMD toch wat meer features in de drivers stopt dan de titanX, daar ben ik wel benieuwd naar.
Lol, wccftech heeft het opgepikt: AMD Radeon RX Vega Allegedly Very Power Hungry, MSI Rep Claims – Launch Coming CloserThe Source schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:47:
Gisteren toevallig nog met @Werelds over gehad of 240W nu zo problematisch is om te koelen bij Intel's nieuwe 10 core (wat mij betreft niet). Maar als er dan nog 300W (of 2x 300W) bijkomt dan wordt het voor elke kast wel pittig ja.
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 23-06-2017 17:02 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kaart is een stuk kleiner dan een Palit GTX 1080 (ik bezit dezelfde kast)... Daar staat wel tegenover dat de PCB een stuk kleiner kan, omdat je geen memory chips hebt op de PCB zelf (zie Fury X), dus dan is ie relatief gezien wel best groot.Louw Post schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:06:
[...]
Dat is deze:
https://www.msi.com/Mothe...ml#productFeature-section
Dan gok ik de kaart op een 27/28cm lengte? Dat is iets langer dan de RX 580, maar wel minder breed (al ligt dat vaak aan 3rd party koeling natuurlijk).
Ik vind dat blauwe kleurtje echt wel iets hebben eigenlijkToettoetdaan schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:15:
Hij is wel mooi: (van de twitter van Chris Hook)
[afbeelding]
@DaniëlWW2 bekijk de stroomvoorziening hier eens goed? Valt je iets op aan de draadjes?
Behalve dan dat een Titan X (M en P), Titan Xp en 1080 Ti allemaal over nagenoeg geen FP16 capaciteiten beschikken en zelfs een RX 480 ze bij houdt qua FP64maratropa schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:23:
Even los van de redelijke onzin van het kopen van een titan-x nu de 1080-ti er is (en daarvoor ook al omdat je weet dat hij gaat komen), ik schaar de FE wel in hetzelfde straatje, net als AMD anders zouden ze er niet mee vergelijken en tegenoverzetten qua prijs. Geen focus op ECC, workstation drivers, speciale outputs, maar op rauwe compute, content creation en VR. Die titan-x en 1080-ti worden daar ook veelvuldig voor ingezet.
Ze zijn alleen geschikt voor FP32 workloads, alle andere workloads kunnen ze niets mee. Dat argument is altijd zwak geweest met Titans, want met uitzondering van de eerste Titan zijn ze helemaal niet goed met deze workloads.
Bij AMD hebben ze al jaren 1:1 FP16 throughput en ligt FP64 met 1:16 ook gunstiger dan Nvidia's 1:32. En met Vega is de FP16 throughput dus zelfs 2:1 - daar heeft Nvidia helemaal niets tegen in te brengen buiten P100/V100.
Daarnaast krijgt de FE weldegelijk ook "pro" drivers. Hij valt niet onder de Radeon Pro reeksen, maar werkt wel met de Pro drivers.
AMD gaat toch wel even een flinke stap verder dan Nvidia, hun pijlen zijn toch wel een stukje nauwkeuriger gericht op die quasi-pro doelgroep
240W van een ~300mm² die amper contact maakt met z'n IHS en dan ook nog eens via matig geleidend materiaal, of 300W van een >500mm² chip waar je een gigantische heatsink vol er boven op hebt zitten? Toch wel een verschilsdk1985 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:00:
Gisteren toevallig nog met @Werelds over gehad of 240W nu zo problematisch is om te koelen (wat mij betreft niet). Maar dat + 300-375W wordt een ander verhaal. Dual wordt helemaal een uitdaging voor een case (en je stroomrekening).
Moet ook de kast uit he. Denk dat 240+300W nog net gaat bij mijn CM 690II maar daarboven zal het toch aardig opwarmen. Denk jij ook niet?Werelds schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:08:
[...]
240W van een ~300mm² die amper contact maakt met z'n IHS en dan ook nog eens via matig geleidend materiaal, of 300W van een >500mm² chip waar je een gigantische heatsink vol er boven op hebt zitten? Toch wel een verschil
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Hangt van de koeling afsdk1985 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:23:
[...]
Moet ook de kast uit he. Denk dat 240+300W nog net gaat bij mijn CM 690II maar daarboven zal het toch aardig opwarmen. Denk jij ook niet?
De rest hitte van de achterkant van de videokaart zal wel aardig hoog zijn met zo'n verbruik, maar tegelijkertijd zit er ook een blower op waarmee het grootste deel naar buiten wordt geblazen. Met een lucht koeler op je CPU heb je die luxe niet. Met Vega FE Liquid + AIO op je CPU zal het niet zo'n probleem zijn
Ik niet. Het moet rood zijn.Werelds schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:08:
[...]
Ik vind dat blauwe kleurtje echt wel iets hebben eigenlijk
Het zijn er veel, en ze zijn zwart?@DaniëlWW2 bekijk de stroomvoorziening hier eens goed? Valt je iets op aan de draadjes?
Ik kan gewoon niet goed zien of het er nu zes of acht zijn. Verder was ik het niet met je oneens. Ik merkte wel op dat het een beetje raar is dat je uit zes kabels zowel 75W als 150W kan halen. Dat is dus of overbuild, of een kromme standaard specificatie.
fp16 en fp64 toegankelijker maken is natuurlijk ook 1 van AMD's manieren op marktaandeel te winnen.
Alleen met FP 32 komt je wel een heel eind, bij content creation gaat het alleen maar om fp32 en voorzover ik kan zien zien zijn titan-x 'en ook prima voor veel andere compute taken, ze bouwen er blijkbaar zelfs gpu servers vol mee
En tell daar cuda bij op en dan moet AMD wel met wat leuks komen.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:27:
Het zijn er veel, en ze zijn zwart?
Ik kan gewoon niet goed zien of het er nu zes of acht zijn. Verder was ik het niet met je oneens. Ik merkte wel op dat het een beetje raar is dat je uit zes kabels zowel 75W als 150W kan halen. Dat is dus of overbuild, of een kromme standaard specificatie.

Verwijderd
dus de kabel kan het makkelijk aan maar de aansluiting niet ? dus daarom zon verdeel/verleng stukje erop ? of bedoel je dat niet.
Bij de 8 pin heb je een extra sense lijn maar wel een extra +12V + extra massa's.
Waarom een sense lijn op massa hangt mag joost weten maar vind het nogal raar.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
De snelste modellen en er zit ook onderling verschil tussen kaarten zelf.Paprika schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:45:
[...]
Guru3D komt op vergelijkbare waarden uit. Welke kaarten zitten op 325W+ out of the box zoal? Ik neem aan de EVGA GeForce GTX 1080 Ti K|NGP|N vast wel. Of bedoelde je na een handmatige overclock?
KloptWerelds schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:16:
[...]
@-The_Mask- kan hier vast wel een paar pagina's over vol lullen, maar de hele PCI-e power spec en bijbehorende "limieten" zijn eigenlijk niet zo spannend als je zou denken.
In de specs staat wel dat een 6 pins maar twee 12V draden heeft, maar in de praktijk heeft elke normale retail voeding gewoon drie 12V draden en drie maal ground en hierdoor geen moeite met zo'n 200W continue.Damic schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 17:41:
De standaard: Wikipedia: PCI Express in de 6pin zit 1 sense lijn in en eigenlijk is een 12V kabel niet mee gerekend.
Bij de 8 pin heb je een extra sense lijn maar wel een extra +12V + extra massa's.
Waarom een sense lijn op massa hangt mag joost weten maar vind het nogal raar.
De 8 pins heeft dan volgens de specs één 12V meer van twee naar drie, maar omdat de 6 pins eigenlijk altijd al drie heeft zijn het aantal 12V draden dus identiek. Dus dan heb je alleen een extra sense en ground, waarbij ook de sense nooit gebruikt wordt. In plaats daarvan maken ze dat ook gewoon een ground. In de praktijk heeft een 6 pins dus drie 12V en drie grounds en een 8 pins heeft dan twee grounds meer.
Iets van 250W is dan ook realistisch voor een 8 pins PEG en 200W voor een 6 pins PEG connector. Het zwakke punt is overigens de connector en niet de draden zelf. En aangezien PSU fabrikanten het een goed idee vonden om modulaire PEG kabels te maken met twee PEG connectors voor de videokaarten en een enkele modulaire 8 pins connector aan de andere kant, wil dit wel eens problemen geven.
Radeon RX Vega moet je dus niet aan één zo'n modulaire kabel hangen met twee 8 pins PEG connectors, want dan vraag je om problemen. Met een overgeklokt model kun je dan naar 10 ampère per pin gaan als je voeding een modulaire PEG kabel heeft en jij één zo'n kabel gebruikt met twee 8 pins PEG connectors.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb zelf 18AWG draad gebruikt voor m'n DIY cable sleeving waar ik als t goed is in theorie 10 amp per draad doorheen kan jagen, dat is 360watt op een 6/8pin connector.
Natuurlijk wil je kabels liever niet op hun grenzen hebben dus is er altijd wel wat overkill in wat kan en wat daadwerkelijk gevraagd wordt.
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het probleem is zoals ik al aangaf dan ook niet de kabel maar de connector en dan met name de pinnen. Een standaard pin zoals je die in een normale modulaire voeding terug vindt zal die 10 ampère niet leuk vinden. Met een niet modulaire voeding heb je dan ook nergens last van.Gelunox schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:27:
Als ik de AWG standaard goed begrijp kan je In theorie een 6+2 pin connector voorzien van draden van minder dan 0.6mm in diameter terwijl je op de meeste voedingen kabels krijgt meegeleverd met draden van 1+mm diameter.
Ik heb zelf 18AWG draad gebruikt voor m'n DIY cable sleeving waar ik als t goed is in theorie 10 amp per draad doorheen kan jagen, dat is 360watt op een 6/8pin connector.
Natuurlijk wil je kabels liever niet op hun grenzen hebben dus is er altijd wel wat overkill in wat kan en wat daadwerkelijk gevraagd wordt.
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.pcgamer.com/ms...n-rx-vega-is-a-power-hog/
https://www.techpowerup.c...-of-power-aib-partner-rep
Dit sneeuwbalt wel uit proportie, ik hoop dat je er geen onterechte backlash van krijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 24-06-2017 10:01 ]

Phuncz schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:00:
@The Source het gaat alweer verder het net op:
http://www.pcgamer.com/ms...n-rx-vega-is-a-power-hog/
https://www.techpowerup.c...-of-power-aib-partner-rep
Dit sneeuwbalt wel uit proportie, ik hoop dat je er geen onterechte backlash van krijgt.
Komt vast door al dat fake news in de MSM sinds Hillary's kansloze verkiezingscampagne waar niemand de verantwoordelijkheid voor wil nemen.
Nee... Dat zijn de TDP waarden (van de koeler?) van de FE variant die AMD zelf bekend heeft gemaakt. Staat ook gewoon in de tekst....
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 24-06-2017 10:25 ]
Mwua, het leuke van forums is dat mensen die het volgen en tussen de regels door lezen net wat meer weet dan de gemiddelde WC-Tech lezer. Dat dit nu in de nieuws echo kamer komt en kompleet uit verband word getrokken doet daar alleen maar afbreuk aan.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:07:
Gaat iemand deze "primeur" nog inzenden naar de nieuwspagina van Tweakers hier of?
Het maakt ook de drempel hoger voor mensen met meer informatie om dat te delen. Dus laten we het vooral niet op de voorpagina zetten
(en stiekem vind ik de persoon die dit 'getipt' heeft naar Videocardz niet lief)