Gewoon, omdat je dan nog meer geld kunt binnenharken

Bovendien heb je kapitaal nodig om geld binnen te halen. Ik begrijp dat de bots daar worden gebouwd door onafhankelijke ontwikkelaars. Stel je voor dat je een 25-jarige software developer bent met tijd over en 10.000 euro op de bank, en je bouwt een geweldig algoritme dat 10% rendement per jaar haalt. Wat zou je er zelf mee doen? Eerst die 10.000 euro zelf investeren in het advies dat hij geeft, en daarna je advies naar zoveel mogelijk betalende klanten sturen natuurlijk! Die 10% rendement op je eigen 10.000 euro heeft je aan het einde van het jaar maar 1.000 euro opgeleverd, maar als 5.000 mensen je elk 1 euro geven voor het advies heb je daar bovenop alsnog 5.000 euro. En wie weet, als je groot genoeg wordt stuwt jouw advies die aandelenkoers zelfs
Niet dat ik het platform hiermee aan wil raden, ik
lees dat de algoritmes veel gebruik maken van technische analyse waar ik niet zo in geloof... En ik vind de getallen op hun eigen website wel een
beetje verdacht... >6% rendement per
maand met een asterisk ernaast die niet wordt uitgelegd, en transactiekosten van maar 0,003%

Maar het idee van handelen met bots vind ik interessant, en de keuze om het advies te verkopen vind ik zelf niet heel vreemd. Vraag me af of je kunt zien hoe de bots werken (wat voor input er gebruikt wordt in ieder geval).