Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.011.331 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
BiLLY_daKid schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:09:
Ik heb net mijn pijnlijke verlies ~20% gepakt op Deutsche Bank, paar plukjes bijgekocht om verlies te dempen bij kleine stijging, maar dat houdt na een tijdje toch echt op.
Ik ga eigenlijk altijd voor lange posities, maar Beursman verkoopt volgens mij bij -5%. Jullie?
Zelf ga ik ook altijd voor de lange positie, geen vast percentage waarbij ik verkoop. Afgelopen week (en vandaag) was het even slikken met Beter Bed 8)7
Referals zijn niet toegestaan en crossposten ook niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 08-07-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-05 12:29
BiLLY_daKid schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:09:
Ik heb net mijn pijnlijke verlies ~20% gepakt op Deutsche Bank, paar plukjes bijgekocht om verlies te dempen bij kleine stijging, maar dat houdt na een tijdje toch echt op.
Ik ga eigenlijk altijd voor lange posities, maar Beursman verkoopt volgens mij bij -5%. Jullie?
Ik ken beursman zelf niet maar ziet er niet erg betrouwbaar uit, volg je zijn tips? Verkopen bij -5% slaat natuurlijk nergens op, 5% is namelijk gewoon een arbitrair punt. Als het goed is kocht je DB met een reden, zag je er waarde in? wou je meeliften op momentum? Als deze reden nog steeds geldt zie ik geen rede om nu te verkopen. Als je DB kocht zonder reden zou ik je verlies nemen, want dan ben je door nu niet te verkopen namelijk gewoon aan het gokken met je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik volg beursman nu een paar weken en vind zijn (gratis) beursnieuws wel interessant. Er lijkt ook wel enige logica in zijn voorspellingen te zitten (rente vs dollar /Eur vs koers etc), maar uiteraard is de beurs niet te voorspellen dus zit ie er ook weleens naast. Maar alle grote nieuwsfeiten komen langs en worden in makkelijke taal uitgelegd wat mogelijk de impact is op de koers.
Probleem alleen is dat als hij het publiceert zit het al in de koers verwerkt ;) dus het is goed om een beetje gevoel te krijgen met beleggen, maar echt rijk word je er niet van.

En er staan veel etfs met uitleg op z'n site.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2019 17:44 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
Ik las dat VTI/VXUS geen (of nauwelijks) dividendlek hebben. Geldt dit voor alle Amerikaanse ETFs?

(ik koop ze via opties bij Lynx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
Pistachenootje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:50:
Ik las dat VTI/VXUS geen (of nauwelijks) dividendlek hebben. Geldt dit voor alle Amerikaanse ETFs?

Mja ligt geheel hoe je het bekijkt. Beide fondsen hebben geen FBI status dus je wordt gewoon aangeslagen. Alleen door gebruik te maken van een W8Ben formulier hoef je niet met de Amerikaanse fiscus af te rekenen. De Nederlandse fiscus zal je echter wel weten te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Miki schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Mja ligt geheel hoe je het bekijkt. Beide fondsen hebben geen FBI status dus je wordt gewoon aangeslagen. Alleen door gebruik te maken van een W8Ben formulier hoef je niet met de Amerikaanse fiscus af te rekenen. De Nederlandse fiscus zal je echter wel weten te vinden :+
Ik heb me er nog niet in verdiept maar hier staat dat VTI geen dividendlek zou hebben: https://www.reddit.com/r/...kosten_populaire_fondsen/

Zeg jij dat dit niet klopt? en daarmee dat NT een betere keuze is qua dividendlek?

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 08-07-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Pistachenootje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:50:

VTI heeft inderdaad geen dividendlek. Lynx houdt van de dividenden 15% in, een deze kan in de belastingaangifte terug gevraagd worden
Eigenlijk geldt dit voor alle Amerikaanse ETF's op Amerikaanse aandelen.

Vxus daar in tegen heeft wel een Dividendlek omdat deze onderliggend alleen in bedrijven zit buiten de US. Echter als je in dezelfde verhouding Europese ETF's aanschaft, ben je met vxus toch goedkoper uit vanwege de lage ter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Miki schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:09:
[...]
De Nederlandse fiscus zal je echter wel weten te vinden :+
Dat heeft vrij weinig met dividendlek te maken toch?

@Pistachenootje zoals @HEA220 al aangaf, zit VTI alleen in Amerikaanse aandelen en is dat de reden dat er geen dividendlek is. Er is geen sprake van een buitenlandse overheid die belasting inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
HEA220 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:52:
[...]
VTI heeft inderdaad geen dividendlek. Lynx houdt van de dividenden 15% in, een deze kan in de belastingaangifte terug gevraagd worden
Eigenlijk geldt dit voor alle Amerikaanse ETF's op Amerikaanse aandelen.

Vxus daar in tegen heeft wel een Dividendlek omdat deze onderliggend alleen in bedrijven zit buiten de US. Echter als je in dezelfde verhouding Europese ETF's aanschaft, ben je met vxus toch goedkoper uit vanwege de lage ter
Duidelijk. Nu heb ik de interessante situatie dat ik een ETF zowel in de VS als in Duitsland kan kopen. Het gaat om een EM small cap fonds.

Als ik het goed begrijp is er geen dividendvoordeel als ik in de VS te koop omdat de bedrijven alleen buiten de VS zitten. Dan is het eigenlijk fijner om ze in Duitsland te kopen, omdat ik dan niet met opties aan de slag hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Longcat schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Dat heeft vrij weinig met dividendlek te maken toch?

@Pistachenootje zoals @HEA220 al aangaf, zit VTI alleen in Amerikaanse aandelen en is dat de reden dat er geen dividendlek is. Er is geen sprake van een buitenlandse overheid die belasting inhoudt.
Eens vandaar ook de clowns smiley ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 17:18

3DDude

I void warranty's

Ik heb nog steeds de BAM, maar wat een aandeel is dat he ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Pistachenootje Op welke beurs je de ETF koopt, maakt niet uit. Het gaat om de domicile van de ETF. Notering staat daar los van.

@3DDude Het lijkt wel een jaarlijks ritueel, die winstwaarschuwingen van BAM.

[ Voor 24% gewijzigd door Longcat op 08-07-2019 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Longcat schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:10:
@Pistachenootje Op welke beurs je de ETF koopt, maakt niet uit. Het gaat om de domicile van de ETF. Notering staat daar los van.
Voor de duidelijkheid: die in Duitsland wordt verkocht heeft in Duitsland domicilie, de ander in de VS.

Die in de VS kan ik alleen via opties kan kopen en de TER is iets hoger. Dan wordt het dus die in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

Fuelke

Forza Ferrari

BAM is wel de juiste omschrijving als ik sommige koerssprongen zie van hun :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
Zitten er hier mensen tussen die op dagelijkse basis aandelen kopen/verkopen? Welke broker is voor kleine bedragen interessant, en heeft real-time koersen die je in een goed overzicht kunt volgen?

Ik ben bekend met TradersOnly, DeGiro en Flatex. (Ik ben in afnemende mate enthousiast over hun gebruikersinterface...)

[ Voor 1% gewijzigd door likewise op 08-07-2019 22:11 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 17:18

3DDude

I void warranty's

Fuelke schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:59:
BAM is wel de juiste omschrijving als ik sommige koerssprongen zie van hun :P
Heb ze al eens hernoemd naar BOEM... 8)7

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

likewise schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:11:
Zitten er hier mensen tussen die op dagelijkse basis aandelen kopen/verkopen?
Ik, soort van. Ik koop niet dagelijks maar wekelijks.
Welke broker is voor kleine bedragen interessant
Als je dagelijks handelt is IB (met Tiered pricing) goedkoper dan DEGIRO, zelfs voor kleine bedragen. Het is natuurlijk veel interessanter bij grotere bedragen, maar het vaste component bij Tiered pricing is kleiner dan bij DEGIRO. En het belangrijkste prijsargument tegen IB voor kleine accounts, de minimum activity fee, is voor jou ook niet relevant omdat je veel wil handelen.
en heeft real-time koersen die je in een goed overzicht kunt volgen?
IB, met TWS. :) Voeg de effecten die je wil volgen toe op dezelfde pagina en pas de weergegeven kolommen aan naar hartelust.

Afbeeldingslocatie: https://i.investopedia.com/broker-ux/interactive/desktop/1.1.3.png

Dit zou je al moeten kennen van TradersOnly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Na mooi verkocht te hebben boven de 20 ben ik weer stilletjes aan mijn positie in Arcelor Mittal aan het opbouwen. Wat een lekkere prijzen hebben we nu weer ^_^. Snap alleen niet waar de average target voor Arcelor Mittal vandaan komt: 32 op Bolero.

Mijn sell voor First Majestic Silver ($AG) is ook getriggerd op 7.99$. Goed management team, goed product en ook aan een goede prijs ingekocht. Ik denk echter dat we terug naar de 6$ gaan (minimaal).

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 01:45
matthewk schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:42:
Na mooi verkocht te hebben boven de 20 ben ik weer stilletjes aan mijn positie in Arcelor Mittal aan het opbouwen. Wat een lekkere prijzen hebben we nu weer ^_^. Snap alleen niet waar de average target voor Arcelor Mittal vandaan komt: 32 op Bolero.
Gefeliciteerd. Je kunt vandaag AM 4% lager oppikken dan gisteren. ;)

Staar je niet blind op adviezen, trek je eigen plan. De vorsers ( :') ) lopen altijd achter de feiten aan. Niemand kan immers in de toekomst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

DJTimo schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:15:
[...]
Gefeliciteerd. Je kunt vandaag AM 4% lager oppikken dan gisteren. ;)

Staar je niet blind op adviezen, trek je eigen plan. De vorsers ( :') ) lopen altijd achter de feiten aan. Niemand kan immers in de toekomst kijken.
Ik hoop stiekem dat ze weer naar de 10 gaan en dat de handelsoorlog nog even blijft duren...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Laatst online: 13-05 17:06
Zr40 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 06:28:
[...]
Ik, soort van. Ik koop niet dagelijks maar wekelijks.
[...]
En het belangrijkste prijsargument tegen IB voor kleine accounts, de minimum activity fee, is voor jou ook niet relevant omdat je veel wil handelen.
[...]

IB, met TWS. :)
Dit zou je al moeten kennen van TradersOnly.
Klopt, bedankt!

Wil dat zeggen dat het wekelijks ook al interessant is bij IB qua kosten?

Ik moet zeggen dat ik vooral bij Flatex (en in mindere mate bij DeGiro) de interface mis van TWS, of in elk geval het makkelijk kunnen switchen tussen recente koersinfo en een koop/verkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 21:53

Fuelke

Forza Ferrari

matthewk schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:42:

Mijn sell voor First Majestic Silver ($AG) is ook getriggerd op 7.99$. Goed management team, goed product en ook aan een goede prijs ingekocht. Ik denk echter dat we terug naar de 6$ gaan (minimaal).
Ik zie bij Bolero een gemiddeld koersdoel van $ 27,13 (Laag - $ 19,03 / Hoog $ 40,92)

Hier zie ik er dan weer eentje van $ 25,88 >> https://money.cnn.com/quote/forecast/forecast.html?symb=MT

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mijn eerste ervaring met Flatex was wat minder positief, inmiddels ben ik bijgedraaid. Heb nu wat meer orders uitgevoerd en kan niet zeggen dat het veel scheelt met DeGiro. Qua spread en prijzen valt het alles mee. Nu met een iShares bond ETF was de prijs, spread en uitvoer snelheid vrijwel gelijk aan DeGiro.

Misschien is de gratis selectie bij Flatex wat groter? Denk het wel. Ik vind het wel handig om deze broker erbij te hebben, vooral als ik een gratis transactie wil.

Overigens vind ik de interface van DeGiro wel duidelijk beter. Er wordt meer informatie weergegeven en het geheel is overzichtelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 09-07-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEA220
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-02 11:51
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:06:
Mijn eerste ervaring met Flatex was wat minder positief, inmiddels ben ik bijgedraaid. Heb nu wat meer orders uitgevoerd en kan niet zeggen dat het veel scheelt met DeGiro. Qua spread en prijzen valt het alles mee. Nu met een iShares bond ETF was de prijs, spread en uitvoer snelheid vrijwel gelijk aan DeGiro.
....
Waarom was je eerder minder positief?
Ook al ervaringen met de spread/kosten voor losse aandelen?

Heb wel even gekeken naar Flatex maar kijk toch eerst even de kat uit de boom denk ik. Gratis beleggen klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 17:31
Vraagje voor de tweakers die graag hun rendement iets meer gedetailleerd in de gaten willen houden dan wat de brokers aanbieden: Gebruiken jullie het liefst True Time Weighted Rate of Return, Internal Return Rate, of een andere statistiek? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
HEA220 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:24:
[...]
Waarom was je eerder minder positief?
Ook al ervaringen met de spread/kosten voor losse aandelen?

Heb wel even gekeken naar Flatex maar kijk toch eerst even de kat uit de boom denk ik. Gratis beleggen klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Eerste ervaring had ik over gepost. Toen was de order uitvoering erg traag. Was misschien eenmalig. Losse aandelen geen ervaring mee. Welk aandeel wil je weten?

Gratis tja. De Giro is ook grotendeels gratis. Bij Flatex hebben ze een truckje waardoor ze verdienen aan beleggingsfondsen, heb ik nog over gepost hier.

Dividend uitkeringen bij Flatex zijn gratis, net als bij DeGiro standaard account.

Ik weet overigens niet of Flatex aan uitlenen doet. Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 20:06
Afgelopen jaar liep hier een kleine discussie over het investeren bij bepaalde toko's die je beloven dat ze fysiek goud voor je opslaan (het ging toen over 'Republic Gold' geloof ik). Zo'n partij zou veel veiliger zijn dan bijvoorbeeld een simpele GLD etf. Hier een mooi voorbeeldje van hoe het helemaal mis kan gaan met zo'n partij die je helpt met fysiek goud: https://www.telegraaf.nl/...iljoen-zoek-in-goudfraude
In het geval van Gold Investment Europe bleef levering van het goud voor een grote groep Nederlandse en Belgische consumenten uit. De winning van het Tanzaniaanse goud zou om diverse redenen, waaronder een overstroming in de mijn daar, al bijna een jaar stil liggen. Volgens het Openbaar Ministerie is er echter geen sprake van wateroverlast, maar van een criminele organisatie die oplichting en verduistering van gelden als oogmerk heeft.
Eerder al schreef De Telegraaf over de arrestatie van GIE-directeur John H. en twee van zijn collega’s. John H. was tot z’n aanhouding regelmatig op het circuit van Zandvoort te vinden, waar hij rondjes maakte in een van z’n snelle BMW’s en Mercedessen. Daarnaast sponsorde hij met Gold Investment de zogeheten ’DRDO-klasse’ op het circuit.
Een mooie quote, letterlijk van hun website (https://www.goldinvestment.nl/) die nog steeds online is:
Er zijn vele verschillende soorten contracten die tegenwoordig allemaal digitaal kunnen worden afgesloten, zoals ETF’s, CFD’s, opties en binaire opties. Het gaat hier om digitale derivaatcontracten over het volgen van de goudprijs, waarbij de daadwerkelijke aankoop en verkoop van fysiek goud secundair is. Uiteindelijk kunt u met deze digitale derivaatcontracten geen aanspraak maken op echt fysiek goud. Het gaat om het speculeren met de goudprijs waarbij een verlies of winst wordt verrekend in dollars. In feite hebben we hier niet met handel in goud te maken, maar speculatie op de goudprijs.

Daarom, als lange termijn investering is het verstandig om papiergoud van de hand te doen en in fysiek goud te beleggen.
ETF's: digitale speculatie. Niet aan beginnen. Koop lekker fysiek goud bij ons, veel veiliger! Mooi verkooppraatje dat ook bij sommige mensen in dit topic in de smaak zou vallen.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Goud standaard -1 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

writser schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:22:
Afgelopen jaar liep hier een kleine discussie over het investeren bij bepaalde toko's die je beloven dat ze fysiek goud voor je opslaan (het ging toen over 'Republic Gold' geloof ik).
Gold Republic, toevallig? Wist je dat daar dezelfde partij achter zit als Nxchange? In het begin was Nxchange letterlijk opgestart op basis van een kopie van de Gold Republic website. Ik heb hier nog zelfs een Nxchange activatiemail uit 2014 waarin ze schreven: "[..] you can now log in and buy your bullion." :+

Verder geen ervaring met Gold Republic (of überhaupt met beleggen in al dan niet fysiek goud). Als ik het zou willen doen dan zou ik het gewoon via IB kopen, ofwel direct als commodity (XAUUSD) ofwel een van de vele ETFs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Ah, geinig, wist ik niet. Lijkt er op dat er wat geld van wat Optiver-dames/heren in zit.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds vrijdag bij ING een beleggingsrekening geopend. Direct die avond 2 orders geplaatst, maar echt snel gaat het niet. Actiam order is gisteren uitgevoerd, Northern Trust staat nog steeds in de lopende order lijst. Uitleg waarom het zo lang duurt is er ook niet. Had ze namelijk uiterlijk gisteren allebei wel verwerkt zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Aghanim schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:18:
Sinds vrijdag bij ING een beleggingsrekening geopend. Direct die avond 2 orders geplaatst, maar echt snel gaat het niet. Actiam order is gisteren uitgevoerd, Northern Trust staat nog steeds in de lopende order lijst. Uitleg waarom het zo lang duurt is er ook niet. Had ze namelijk uiterlijk gisteren allebei wel verwerkt zien worden.
Het is geheel afhankelijk wat je precies gekocht hebt of iets snel uitgevoerd kan worden.
De Northern Trust fondsen hebben een verwerkingstijd van 2 werkdagen waarbij er ook nog voor een specifiek tijdstip de orders ingediend dienen te worden. Daarnaast zijn er ook nog dagen waarop er niet gehandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
NT is behoorlijk traag ja, ook bij Rabobank. Maar ja, vrijdag avond inleggen is een beetje ongelukkig. Dan wordt je order pas maandag meegenomen. Orders in Vanguard beleggingsfondsen gaan een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een stukje over Flatex uit de DEGIRO newsfeed met wat inzicht over waar ze nou precies aan verdienen met gratis transacties (selectieve quote uit het item genaamd "Europese expansie online-broker Flatex start in Nederland"):
Voor de Europese expansie werd Nederland als eerste uitgekozen, deels omdat andere marktpartijen hier op dit moment “een beetje lam liggen", volgens directeur Nederland Jeroen Sonsma. [..]

Gratis transacties aanbieden is in deze markt volgens Sonsma een must. “Als je nog een kans wil maken in Nederland moet je een hele sterke propositie hebben”. [..]

De inkomsten voor de broker komen vooral van een selecte groep market makers, waaronder BNP Paribas, Vontobel en Goldman Sachs: deze professionele handelaren fungeren als vaste tegenpartij bij de transacties van de particuliere beleggers en halen daar voordeel uit. Een deel van dat voordeel wordt doorgegeven aan Flatex.

Daarnaast heeft Flatex ook inkomsten uit rente op krediet en een doorlopende provisie op producten zoals contracts for difference. Al met al krijgt het bedrijf gemiddeld zo'n 7 à 8 euro per transactie binnen, bevestigde het bedrijf.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 10-07-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Als ik bij Lynx in USD wil aankopen, kan ik dan beter bij Lynx wisselen of gelijk in USD overmaken via de Rabobank?

Dit zijn de tarieven van vanochtend 8:00 bij Rabo: USD Dollar 1,1135 1,1285

Ik zie bij Lynx alleen de huidige tarieven.

@Zr40 misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar was ook al weer die 500 euro bonus als je 10.000 inlegde? Ik kan 't niet meer vinden... Saxo? Maar zie niks op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:00:
Als ik bij Lynx in USD wil aankopen, kan ik dan beter bij Lynx wisselen of gelijk in USD overmaken via de Rabobank?

Dit zijn de tarieven van vanochtend 8:00 bij Rabo: USD Dollar 1,1135 1,1285

Ik zie bij Lynx alleen de huidige tarieven.

@Zr40 misschien een idee?
Waarom zou je dat via Rabo willen doen? Je moet wachten op aankomst en Rabo vraagt € 7 aan kosten om de overboeking te doen.

Gewoon bij IB wisselen. Prima koersen, geen wachttijd, $ 2 kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
Zr40 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Waarom zou je dat via Rabo willen doen? Je moet wachten op aankomst en Rabo vraagt € 7 aan kosten om de overboeking te doen.

Gewoon bij IB wisselen. Prima koersen, geen wachttijd, $ 2 kosten.
En wellicht relevanter: de spread bij de Rabobank kun je een vrachtwagen doorheen rijden. 1.1135 /1.1285 is anderhalf procent. Ze nemen de 'marktprijs' en daar drukken ze voor hun klanten aan beide kanten 0.75% bij op. M.a.w. het kost je 75 euro plus kosten als je 10k wil omwisselen. Vergelijk dat met de spread bij Lynx (IB): 1.1257 / 1.12575 oftewel 0.005%.

Als je zo op alle kosten zit te letten dan is het toch een beetje jammer als je op deze wijze bijna een procent wegpist elke transactie.

[ Voor 16% gewijzigd door writser op 10-07-2019 18:12 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:40
Ter aanvulling op Flatex en gratis transacties, heb ik ook een maand geleden een mail gekregen van Bux. Je weet wel, die schreeuwerige reclame op tv waarin je kunt handelen in CFD's etc. Zij zijn ook bezig met een platform om zonder commissie aandelen te kopen en verkopen. Voor de meer geavanceerde orders zal een kleine opslag betaald worden.

Mooie ontwikkelingen uiteraard, zolang het verdienmodel van dergelijke bedrijven maar wel helder is en ze ook voldoen aan eisen van DNB en AFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Zr40 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:26:
Een stukje over Flatex uit de DEGIRO newsfeed met wat inzicht over waar ze nou precies aan verdienen met gratis transacties (selectieve quote uit het item genaamd "Europese expansie online-broker Flatex start in Nederland"):

[...]
Die 7-8 euro per transactie vind ik bizar veel eigenlijk. Dat moeten wel flinke transacties zijn dan. De market maker moet er ook nog wat aan overhouden.

Ben benieuwd of degiro hierop gaat reageren. Ik ga er van uit dat beide partijen je aandelen uitlenen en dat er bij de kernselectie van degiro ook sprake is van payment for order flow. Dan is flatex eigenlijk gewoon degiro met een veel grotere kernselectie.

Zijn de kosten voor valutatransacties bij flatex een beetje ok? Ik kan het niet vinden op de tarievenpagina.

@Orangelights23 STOCKS heette het toch? Of STOX? Ik had mij aangemeld, je kon geloof ik een random aandeel winnen, maar niets meer van gehoord. EDIT: Laatste mail is van 16 april, dat de app 'well underway' is...

[ Voor 10% gewijzigd door Longcat op 10-07-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik heb vandaag even een blunder gemaakt. Ik wilde een call optie kopen, ik bood 3,30. Op een gegeven moment heb ik de prijs een paar keer aangepast. Even later was de koers inmiddels 3,46 hoger dan de uitoefenprijs. Toen wilde ik de limiet aanpassen naar 3,50. Helaas sloeg ik de komma verkeerd aan, bam, order uitgevoerd op 4,30. 80 euro 'naar de knoppen'.

Stomme fout natuurlijk. Maar nu vroeg ik me af, wat kan ik het beste doen? Ik wil het onderliggende graag hebben voor de uitoefenprijs. Ik kan hem nu gelijk uitoefenen, of ik zou nog kunnen wachten. Is er enig voordeel aan nog wachten? Ik vermoed van wel: als de koersen ineens gaan kelderen hoef ik die ETF niet meer te kopen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
Pistachenootje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:45:
Ik heb vandaag even een blunder gemaakt. Ik wilde een call optie kopen, ik bood 3,30. Op een gegeven moment heb ik de prijs een paar keer aangepast. Even later was de koers inmiddels 3,46 hoger dan de uitoefenprijs. Toen wilde ik de limiet aanpassen naar 3,50. Helaas sloeg ik de komma verkeerd aan, bam, order uitgevoerd op 4,30. 80 euro 'naar de knoppen'.

Stomme fout natuurlijk. Maar nu vroeg ik me af, wat kan ik het beste doen? Ik wil het onderliggende graag hebben voor de uitoefenprijs. Ik kan hem nu gelijk uitoefenen, of ik zou nog kunnen wachten. Is er enig voordeel aan nog wachten? Ik vermoed van wel: als de koersen ineens gaan kelderen hoef ik die ETF niet meer te kopen. Wat denken jullie?
Als je de onderliggende waarde sowieso wilt kopen kan je een put op dezelfde strike prijs schrijven. Dan ontvang je de put premie als bonus. Is de prijs hoger dan de strike prijs dan oefen je jouw optie uit, is de prijs lager worden de stukken geleverd voor de strike price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
klaasvaak1853 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:04:
[...]
Als je de onderliggende waarde sowieso wilt kopen kan je een put op dezelfde strike prijs schrijven. Dan ontvang je de put premie als bonus. Is de prijs hoger dan de strike prijs dan oefen je jouw optie uit, is de prijs lager worden de stukken geleverd voor de strike price.
Kijk daar leer ik nog eens wat van. Inmiddels is de koers wel gestegen. Ik heb een call optie gekocht van 144. De koers is nu 148,20. De laagste put prijs die ik kan schrijven is 145. Heeft dat ook zin?

Update: prijs is weer gezakt. Nu 147,90. De optie van 144 is weer terug. Daar kan ik 20-30 usd mee winnen. Maar dan is er nog wel een klein risico als de prijs ineens keldert toch? Immers heb ik dan sowieso de stukken voor 144.

[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 10-07-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Longcat schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:13:
[...]

@Orangelights23 STOCKS heette het toch? Of STOX? Ik had mij aangemeld, je kon geloof ik een random aandeel winnen, maar niets meer van gehoord. EDIT: Laatste mail is van 16 april, dat de app 'well underway' is...
Volgens mij STOX inderdaad. Als je je inschrijft, krijg je één aandeel gratis. Aandeel in wat? Geen idee, net als de prijs. Maar altijd leuk om even te kijken wat het is.

Net als met de nieuwe Duitse bank N26 en hun lage tarieven, zorgen dit soort nieuwkomers wel voor meer concurrentie ten opzichte van de grote beleggingsmaatschappijen en banken. Laat de banken ook maar wat minder transactiekosten en beheerskosten in rekening brengen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Orangelights23 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Volgens mij STOX inderdaad. Als je je inschrijft, krijg je één aandeel gratis. Aandeel in wat? Geen idee, net als de prijs. Maar altijd leuk om even te kijken wat het is.

Net als met de nieuwe Duitse bank N26 en hun lage tarieven, zorgen dit soort nieuwkomers wel voor meer concurrentie ten opzichte van de grote beleggingsmaatschappijen en banken. Laat de banken ook maar wat minder transactiekosten en beheerskosten in rekening brengen 8)
Robinhood had geloof ik ook zo’n actie. Volgens mij kregen de meesten een pennystock.

Ik dacht dat flatex ook gratis handel in opties aanbood, maar dat is helaas niet zo (wel bij Robinhood). Binnenkort maar eens een account aanmaken. Kan ik eindelijk een mandje hoog-dividendaandelen maken. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• writser
Pistachenootje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:15:
[...]

Kijk daar leer ik nog eens wat van. Inmiddels is de koers wel gestegen. Ik heb een call optie gekocht van 144. De koers is nu 148,20. De laagste put prijs die ik kan schrijven is 145. Heeft dat ook zin?

Update: prijs is weer gezakt. Nu 147,90. De optie van 144 is weer terug. Daar kan ik 20-30 usd mee winnen. Maar dan is er nog wel een klein risico als de prijs ineens keldert toch? Immers heb ik dan sowieso de stukken voor 144.
Heb je al eens een stapje teruggenomen? Je komt sinds een paar week in dit topic, bent druk met uitpluizen wat allemaal de goedkoopste opties zijn: dividendlek hier, TER van 0.28% daar, Northern Trust, weet ik het allemaal.

Maar in de praktijk open je een Lynx account om er een week later achter te komen dat je toch een IB account wil hebben, vraag je je af of je valuta-transacties bij de Rabobank moet doen (met 2 minuten werk zie je hoeveel geld je zo wegpist) en gooi je zonder goed te kijken een order met een verkeerde komma in Lynx (waar je nog heel goed mee wegkomt, zulke stommiteiten kunnen veel meer geld kosten). Nu moet er ineens 'geld gewonnen worden', alsof we in het casino zitten, en zit je in opties te handelen terwijl je, even cru gezegd, volgens mij geen bal snapt van wat je precies aan het doen bent en eigenlijk gewoon aan het wachten bent tot de koers omlaag stort zodat je je blunder weer goed kan maken ..

Misschien hoop je zo al doende te leren maar wat ik hier lees heeft toch een beetje train wreck potentie :P .

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
Pistachenootje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:15:
[...]

Ja er is inderdaad een klein risico dat als de koers lager is dan nu 144 je nog steeds voor 144 moet kopen. Dit lijkt me geen probleem omdat je al aangaf de onderliggende etf sowieso te willen kopen. Natuurlijk is het wel de vraag of jij het de 20-30 usd waard vindt om dit risico te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
klaasvaak1853 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:54:
[...]

Ja er is inderdaad een klein risico dat als de koers lager is dan nu 144 je nog steeds voor 144 moet kopen. Dit lijkt me geen probleem omdat je al aangaf de onderliggende etf sowieso te willen kopen. Natuurlijk is het wel de vraag of jij het de 20-30 usd waard vindt om dit risico te lopen.
Als toevoeging: @Pistachenootje overwoog om direct uit te oefenen. Dan geef je de tijdswaarde weg. Door de put te schrijven, heb je dat probleem minder/niet. ‘Nadeel’ is dat je dan voor 144 moet kopen maar vergeleken met direct uitoefenen van de call is dat geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 05:36
Ik snap nog even niet hoe je een geschreven optie kunt laten uitoefenen voor de expiratiedatum. Dat bepaald de koper van die optie toch zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hij heeft een call optie gekocht tegen een hoge prijs. Dat is de optie die hij eventueel uit zou kunnen oefenen. De put schrijven op dezelfde strike is enkel om de pijn van het te duur kopen te verzachten. Zijn doel is om de underlying in bezit te krijgen, als de put naar waarschijnlijkheid bij expiratie niet uitgeoefend wordt door de koper dan kan hij zijn eigen call uitoefenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
€100 Voor de mensen die bij ABN AMRO beleggen of een overstap overwegen (dus ook voor bestaande klanten!)

Beleg € 2.000 en ontvang € 100 op uw rekening
Actievoorwaarden € 100 zomerbonus beleggen

[ Voor 6% gewijzigd door Carfanatic op 11-07-2019 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Carfanatic schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:24:
€100 Voor de mensen die bij ABN AMRO beleggen of een overstap overwegen (dus ook voor bestaande klanten!)

Potverdikkie, da's niet slecht! Ik denk dat ik 2 maandjes aan inleg naar voren haal en een NT fonds koop bij ABN. Dat stukje gespreid beleggen dat ik dan opgeef zal vast ruim gecompenseerd worden door die 100 euro. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 15:56

page404

Website says no

Heb Binck maar weer eens een mailtje gestuurd dat hun mobiele app op iOS compleet faalt zodra je een beta installeert. Elk jaar hetzelfde liedje, elk jaar dezelfde reactie:
Een beta verandert in de aanloop van de definiteve versie constant. Dit betekent dat wij de app daar dan ook constant voor moeten aanpassen. Als we tijdens de beta wekelijks zouden updaten, lopen we eigenlijk constant achter de feiten aan.
Ik snap het niet hoor, bijna alle complexe apps blijven gewoon werken maar die simpele Binck app stopt ermee. Het is toch echt niet zo dat ze de app compleet opnieuw moeten bouwen na een nieuwe release of notabene tussen updates in. Geeft bij mij aan hoe weinig energie ze in hun producten willen steken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhemme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 12:02

Slimme zet, zo vlak na de lancering van Flatex en als extra zetje voor de buy-and-hold belegger om vooral bij hen over te stappen naar NT, in plaats bij één van de oranje concurrenten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou als je zo om 100 euro verlegen zit lijkt mij beleggen met alle risico's van dien sowieso niet verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

page404 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:56:
Heb Binck maar weer eens een mailtje gestuurd dat hun mobiele app op iOS compleet faalt zodra je een beta installeert. Elk jaar hetzelfde liedje, elk jaar dezelfde reactie:

[...]

Ik snap het niet hoor, bijna alle complexe apps blijven gewoon werken maar die simpele Binck app stopt ermee. Het is toch echt niet zo dat ze de app compleet opnieuw moeten bouwen na een nieuwe release of notabene tussen updates in. Geeft bij mij aan hoe weinig energie ze in hun producten willen steken.
offtopic:
Ik heb er zo ook een paar die niet werken op de huidige beta, maar ik kan geen patroon herkennen.

LeasePlan Bank: crasht na inloggen
App van muziekstreamingdienst: crasht op het laadscherm
DigiD: crasht onmiddellijk

Maar de apps van IB, DEGIRO, hypotheek, mijn eigen bank, YNAB... die werken allemaal prima.
Sport_Life schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:14:
Nou als je zo om 100 euro verlegen zit lijkt mij beleggen met alle risico's van dien sowieso niet verstandig.
Het is gratis geld. Daar gebruik van maken zegt niets over je persoonlijke financiele situatie ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Longcat
Deze stelling begrijp ik niet. 100 euro op 2000 is 5% gegarandeerd rendement in +/- 4 maanden. Wat heeft dat te maken met om geld verlegen zitten? Gewoon maximaliseren van rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Er is meer dan alleen maar aandelen. Koop een obligatiefonds, amper risico, 5 minuten werk om €100 te verdienen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik heb mijn dividend ontvangen via DeGiro, eerste keer voor mij bij dit platform. Ik zit in ETF's die in USD uitbetalen en het dividendbedrag is dan ook als USD toegevoegd. Ik heb eerder wat gelezen over AutoFX aan hebben staan, het staat bij mij aan maar het is alsnog in USD bijgeschreven.

Nu kom ik er niet zo snel uit waar ik de USD's nou naar euro's moet converteren. Iemand een idee? Kan ik volgende maand mooi wat meer ETF's kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 19:40
Orangelights23 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:34:
Ik heb mijn dividend ontvangen via DeGiro, eerste keer voor mij bij dit platform. Ik zit in ETF's die in USD uitbetalen en het dividendbedrag is dan ook als USD toegevoegd. Ik heb eerder wat gelezen over AutoFX aan hebben staan, het staat bij mij aan maar het is alsnog in USD bijgeschreven.

Nu kom ik er niet zo snel uit waar ik de USD's nou naar euro's moet converteren. Iemand een idee? Kan ik volgende maand mooi wat meer ETF's kopen :)
Elke nacht gaat AutoFX je vreemde valuta converteren. Morgen is het dus bij je euro-saldo zichtbaar.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Sjeik schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Elke nacht gaat AutoFX je vreemde valuta converteren. Morgen is het dus bij je euro-saldo zichtbaar.
Ah, super. Ik zie inderdaad dat het deze ochtend was bijgeschreven. Bedankt voor het antwoord! Het blijft altijd weer wennen wanneer je een nieuw platform gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AceAceAce
Orangelights23 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Ah, super. Ik zie inderdaad dat het deze ochtend was bijgeschreven. Bedankt voor het antwoord! Het blijft altijd weer wennen wanneer je een nieuw platform gebruikt.
Ik had dezelfde vraag toen ik voor het eerst dividend ontving terwijl ik AutoFX had :).

Met het VWRL dividend van afgelopen kwartaal dus mooi 3% op jaarbasis.
20 keer zo veel als Moneyou rente, 100x zo veel als ING spaarrente, 150x zoveel als ABN AMRO spaarrente 8)7 Echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AceAceAce schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Ik had dezelfde vraag toen ik voor het eerst dividend ontving terwijl ik AutoFX had :).

20 keer zo veel als Moneyou rente, 100x zo veel als ING spaarrente, 150x zoveel als ABN AMRO spaarrente 8)7 Echt bizar.
Dividend dit kwartaal VWRL is ongeveer 2 keer zo hoog als andere kwartalen. Daarbij is het natuurlijk onzin om het te vergelijken met spaarrente.

Mocht dividend je game zijn, dan zijn er genoeg opties voor richting 6% op jaarbasis.

Divide and conquer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AceAceAce schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Tot het moment komt dat je 3% dividend gepaard gaat met 25% koersdaling, dan ben je plots heel blij dat de bank van je spaarsaldo afblijft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Als VWRL voor een kwart verdampt is je spaargeld mogelijk ook niet helemaal safe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 20:44
Tsurany schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Tot het moment komt dat je 3% dividend gepaard gaat met 25% koersdaling, dan ben je plots heel blij dat de bank van je spaarsaldo afblijft.
Mooi moment om dat spaargeld (gedeeltelijk) om te zetten in VWRL...

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
Bulder schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:51:
Als VWRL voor een kwart verdampt is je spaargeld mogelijk ook niet helemaal safe meer.
Totale onzin dit. Tijdens de afgelopen kredietcrisis daalde de koersen met 50%. De banken bleven gewoon van je spaargeld af.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Dividend op een ETF (of index dus) versus de rente op een spaarrekening is inderdaad niet een heel goede vergelijking. Veel bedrijven keren een deel van de winst uit, waardoor je dividendrendement flink kan fluctueren.

Ik zou liever een vergelijking maken van dividendrendement Shell/Unilever (of een Amerikaanse dividend aristocrat/champion/etc) met de spaarrente (of liever nog een langlopend deposito). Bij die aandelen heb je namelijk een redelijke zekerheid dat ze het dividend jaarlijks verhogen (of gelijk houden).

Zelf heb ik in die categorie: 3M, AT&T, Altria, B&G Foods en Invesco. Gemiddeld dividendrendement ong. 6%. Deze aandelen verkoop ik nooit (tenzij het moet i.v.m. overname) en dividend herinvesteer ik of leef ik van wanneer ik met pensioen ben. De prijs maakt me dus niets uit - een daling is hooguit een reden om bij te kopen. Die 6% (incl. het risico dat er toch een dividend cut moet komen) vind ik een stuk leuker dan de 0% spaarrente. Maar natuurlijk moet je dit niet doen met je geld dat nu op de spaarrekening staat als buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Tsurany schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:34:
[...]

25% daling maakt (als je het mentaal op orde hebt) geen hol uit, zolang je het niet verkoopt.

En zoals iemand al zei, perfect moment om in te kopen, en als het weer gebeurt vlak voor het einde vh jaar is het lekker besparen op de vermogensrendementheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

poehee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:20:
[...]

Mooi moment om dat spaargeld (gedeeltelijk) om te zetten in VWRL...
Natuurlijk, een daling van 25% hoeft geen probleem te zijn. Echter vond ik de vergelijking met de spaarrente vrij frappant, dan vergelijk je twee totaal verschillende producten met elk een eigen risicoklasse.

Toch weer 5% gratis rendement :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Panzer_V schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:19:
[...]

Totale onzin dit. Tijdens de afgelopen kredietcrisis daalde de koersen met 50%.
Ik ken wat mensen die daar anders over denken *kuch* DSB Bank, IceSave *kuch*
De banken bleven gewoon van je spaargeld af.
Iets als 'aan je spaargeld komen' bestaat niet. Het saldo op je (spaar-) rekening is niets meer of minder dan een vordering op de bank. Als de bank failleert kun je dus fluiten naar je centen (voor zover niet gedekt onder het depositogarantiestelsel).

[ Voor 39% gewijzigd door Cocytus op 11-07-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Longcat schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Deze stelling begrijp ik niet. 100 euro op 2000 is 5% gegarandeerd rendement in +/- 4 maanden. Wat heeft dat te maken met om geld verlegen zitten? Gewoon maximaliseren van rendement.
Mijn reactie is wat kort door de bocht natuurlijk, als er 100 euro op straat ligt pak ik 't ook op ;). En mensen hier hebben enige kennis en profiteren ervan.

Maar ik vind het meer in zijn algemeenheid een bijzondere manier van klanten trekken, die 100 euro is werkelijk peunuts op een jarenlange periode van (index) beleggen. Stel het vermogen wordt na 25 jaar indexbeleggen 100k, dan is dat rendement geen 5% meer maar 0,004%... (100/25 jaar op basis van 100k). Nog even los van de extra kosten vs Meesman of Degiro. Vanuit de bank vraag ik me af of je wel de juiste doelgroep aantrekt. Vermoed dat er een hoop mensen bij zitten die hun volledige spaargeld inleggen en als de beurs straks 10 of 20% zakt is het weer de schuld van de bank...

Dus als die 100 euro zo doorslaggevend is dan ben ik van mening dat je niet helemaal goed narekent :). Terwijl er hele andere redenen te bedenken zijn om voor broker x te kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Sport_Life Je bent toch ook niet gebonden voor 25 jaar? Na 4 maanden haal je die 2k er af en ga je door naar de volgende actie. Mooie bijkomstigheid is dat ABN de laatste tijd hier al veel in de belangstelling staat vanwege de lage kosten i.c.m. NT fondsen.

ABN weet natuurlijk heel goed dat mensen maar heel sloom van bank wisselen. De meerderheid van de nieuwe klanten zal vast lange tijd blijven beleggen en met hogere bedragen (uiteindelijk) dan die 2k. Dat is mooi, want die klanten zorgen ervoor dat wij voor de 'take the money and run' strategie kunnen gaan.

Toevallig heb ik vandaag 105 euro aan fondsen verkocht bij Robeco. Hier had ik in februari of maart 50 euro op gestort en toen kreeg ik 25 euro bonus + 25 euro bonus voor het aanmelden van mijn zus. Geld moest er 3 maanden op staan. 100% rendement + 10% rendement van de belegging. :9~

[ Voor 53% gewijzigd door Longcat op 11-07-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Longcat schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:23:
@Sport_Life Je bent toch ook niet gebonden voor 25 jaar? Na 4 maanden haal je die 2k er af en ga je door naar de volgende actie. Mooie bijkomstigheid is dat ABN de laatste tijd hier al veel in de belangstelling staat vanwege de lage kosten i.c.m. NT fondsen.
Persoonlijk vind ik het nogal veel moeite voor 100 euro (tenzij je al bij die bank zit natuurlijk) en daarbij is het "maar" 5%, dus als er een paar grote bedrijven met winstwaarschuwingen komen of de FED gaat geen renteverlaging aankondigen ben je t misschien al kwijt.

Daarbij zitten er hier mensen met kennis, maar mijn reactie was meer bedoeld voor Jan modaal die zijn volledige spaargeld inzet en daar bepaalde risico's mee neemt.
Longcat schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:23:

ABN weet natuurlijk heel goed dat mensen maar heel sloom van bank wisselen. De meerderheid van de nieuwe klanten zal vast lange tijd blijven beleggen en met hogere bedragen (uiteindelijk) dan die 2k. Dat is mooi, want die klanten zorgen ervoor dat wij voor de 'take the money and run' strategie kunnen gaan.
Precies wat ik bedoel te zeggen ;). En wat als er weer een correctie komt? Dan hebben banken het weer gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2019 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Sport_Life Tja, in mijn geval beleg ik sowieso elke maand al meer dan 1k in ETFs. ABN heeft een NT fonds dat ong. hetzelfde is, maar zonder dividendlek. Voor mij dus geen extra risico (behalve dat ik 1 maand 'voorfinancier'), maar wel 5% extra rendement. Daarnaast kun je, zoals iemand anders al aangaf, het ook steken in een superduper Investment Grade bond ETF waarbij je 0% of een licht negatief rendement krijgt, maar wel die 100 euro.

Wat betreft Jan modaal geef ik je helemaal gelijk. ;) Gelukkig bestaan er daar veel van zodat wij lekker die 100 euro kunnen pakken. Thanks, Jan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:31
Het is een mooie actie van de ABN. Echter vind ik het ethisch niet verantwoord om speciaal hiervoor klant te worden om voorts na 4 maanden je rekeningen weer op te heffen.

Alleen al alle onnodige vervuiling die dit met zich mee brengt:
* Papieren en post
* Plastic pas
* Plastic identifier
* etc.

Ik laat deze aan mij voorbij gaan.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je zou nog kunnen stellen dat de marketingafdeling van ABN daarvoor verantwoordelijk is, niet diegenen die er gebruik van maken, maar ik ben het helemaal eens over dit soort lokkertjes. Het geld moet immers ergens vandaan komen en dat komt niet van klanten die na de actie meteen weer weg gaan. En inderdaad de onnodige vervuiling als je nog geen klant bent.

Als ik klant van ABN zou zijn, dan had ik liever gehad dat ze dit 'overtollige marketingbudget' zouden steken in lagere tarieven.

Om dezelfde reden stap ik ook niet jaarlijks over naar energieleveranciers met de grootste overstapbonus, maar heb ik een vijfjarig energiecontract met prima tarieven. Die paar tientjes over 5 jaar maken het verschil niet. Hetzelfde met cashback via derde partijen die gebruik maken van referral kickbacks, en met bepaalde credit cards. Ik vind het persoonlijk de moeite niet waard en ook hier moet het geld ergens vandaan komen. Maar er zijn genoeg mensen die dat het wel waard vinden en dat houdt het systeem in stand.

Goed, terug on topic. In dit specifieke geval bij ABN is de totale opbrengst natuurlijk minder dan 100 euro, want je betaalt wat kosten voor de benodigde bankrekening als je niet bij ABN bankiert, en voor de servicekosten van de beleggingsrekening.

En '5% extra rendement' hoe sommigen het hier omschrijven klopt eigenlijk ook niet. Als je 4000 euro inlegt ipv 2000, dan krijg je nog steeds maar 100 euro cadeau. Laat je het 6 maanden staan ipv 3 maanden, dan krijg je ook nog steeds maar 100 euro cadeau. En leg je 1999 euro in of laat je het minder dan 3 maanden staan, dan krijg je niets. Het is een actie, niet een rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zr40 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:01:
En '5% extra rendement' hoe sommigen het hier omschrijven klopt eigenlijk ook niet. Als je 4000 euro inlegt ipv 2000, dan krijg je nog steeds maar 100 euro cadeau. Laat je het 6 maanden staan ipv 3 maanden, dan krijg je ook nog steeds maar 100 euro cadeau. En leg je 1999 euro in of laat je het minder dan 3 maanden staan, dan krijg je niets. Het is een actie, niet een rendement.
Ik denk dat de mensen niet verwacht hadden zo'n zuur persoontje aan te treffen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25

de Peer

under peer review

Om dezelfde reden stap ik ook niet jaarlijks over naar energieleveranciers met de grootste overstapbonus, maar heb ik een vijfjarig energiecontract met prima tarieven. Die paar tientjes over 5 jaar maken het verschil niet. Hetzelfde met cashback via derde partijen die gebruik maken van referral kickbacks, en met bepaalde credit cards. Ik vind het persoonlijk de moeite niet waard en ook hier moet het geld ergens vandaan komen. Maar er zijn genoeg mensen die dat het wel waard vinden en dat houdt het systeem in stand.
Ik begrijp dat je het de moeite niet waard vindt, maar het gaat in de meeste gevallen wel om wat meer dan een paar tientjes.
Mijn 'extra inkomsten' als gevolg van cashbacks, overstappen energie en creditcard loopt zeker richting de 2000 euro in 5 jaar, en dan ben ik geen big spender.
Het is gewoon 5% rendement verkregen over die 2000 euro. Niet meer en niet minder.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:24
Je zou nog kunnen stellen dat de marketingafdeling van ABN daarvoor verantwoordelijk is, niet diegenen die er gebruik van maken, maar ik ben het helemaal eens over dit soort lokkertjes. Het geld moet immers ergens vandaan komen en dat komt niet van klanten die na de actie meteen weer weg gaan. En inderdaad de onnodige vervuiling als je nog geen klant bent.

Als ik klant van ABN zou zijn, dan had ik liever gehad dat ze dit 'overtollige marketingbudget' zouden steken in lagere tarieven.

Goed, terug on topic. In dit specifieke geval bij ABN is de totale opbrengst natuurlijk minder dan 100 euro, want je betaalt wat kosten voor de benodigde bankrekening als je niet bij ABN bankiert, en voor de servicekosten van de beleggingsrekening.

Ach, ik heb altijd nog liever dat ze me 100 euro geven om klant te worden/blijven, dan dat ze die 100 euro steken in advertenties die alleen maar irritant zijn. Je hoeft die 100 euro natuurlijk niet te pakken en je hoeft niet te beleggen bij ABN AMRO als je dat niet wil.

Ik heb mn beleggingsportefeuille verdeeld over ABN AMRO en De Giro en leg deze maand een beetje extra bij de ABN in om 100 euro te pakken. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

de Peer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:25:
[...]
Het is gewoon 5% rendement verkregen over die 2000 euro. Niet meer en niet minder.
Je kan alles wat geen rendement is wel uitdrukken alsof het rendement is, maar dat maakt het nog niet waar.

Mijn fiets levert op jaarbasis "200% rendement" op, want zonder fiets zou ik zoveel meer kosten maken per jaar. Maar dat er een financieel voordeel aan zit ten opzichte van een duurder alternatief maakt het verschil nog niet rendement. Ik noem het 'bespaarde kosten'.

Rendement noem ik datgene waarvan als je er meer geld in stopt, er een evenredig grotere winst of verlies uit zou komen. Acties zoals die van ABN (en kostenbesparing van mijn fiets) hebben dat dus niet. Beleggingen, spaargeld, zonnepanelen bijvoorbeeld wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 12-07-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Zr40 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Je kan alles wat geen rendement is wel uitdrukken alsof het rendement is, maar dat maakt het nog niet waar.

Mijn fiets levert op jaarbasis "200% rendement" op, want zonder fiets zou ik zoveel meer kosten maken per jaar. Maar dat er een financieel voordeel aan zit ten opzichte van een duurder alternatief maakt het verschil nog niet rendement. Ik noem het 'bespaarde kosten'.

Rendement noem ik datgene waarvan als je er meer geld in stopt, er een evenredig grotere winst of verlies uit zou komen. Acties zoals die van ABN (en kostenbesparing van mijn fiets) zijn dat dus niet. Beleggingen, spaargeld, zonnepanelen bijvoorbeeld wel.
Ok prima, dan hanteer jij je eigen definitie. Maar die kun je dan beter ook voor jezelf houden denk ik.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

de Peer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:39:
[...]

Ok prima, dan hanteer jij je eigen definitie. Maar die kun je dan beter ook voor jezelf houden denk ik.
Ok, leg eens uit hoe ik een ton investeer bij ABN met 5% rendement over 3 maanden?

...Oh, dan is het opeens geen 5%?

Precies dit is wat er mis gaat als je voordelen of acties beschouwt als rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Zr40 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:41:
[...]

Ok, leg eens uit hoe ik een ton investeer bij ABN met 5% rendement over 3 maanden?

...Oh, dan is het opeens geen 5%?

Precies dit is wat er mis gaat als je het wel beschouwt als rendement.
Ik zeg toch niet dat dat rendement voor hogere bedragen ook geldig is of haalbaar is. Op de AH spaarzegels haal je ook een aardig rendement, maar je moet er wel boodschappen voor kopen. Kan ik dus ook niet 'even' een ton investeren.

Dus nogmaals, zo lang je je aan bepaalde voorwaarden/afspraken houdt, haal je 5% rendement over die 2000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

de Peer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:43:
[...]

Ik zeg toch niet dat dat rendement voor hogere bedragen ook geldig is of haalbaar is.
En daarom is het géén rendement, alleen een bonus (ABN) danwel korting (spaarzegels) danwel besparing (fiets).
Op de AH spaarzegels haal je ook een aardig rendement, maar je moet er wel boodschappen voor kopen. Kan ik dus ook niet 'even' een ton investeren.
AH spaarzegels zijn 6% korting op boodschappen, niet een rendement.
Dus nogmaals, zo lang je je aan bepaalde voorwaarden/afspraken houdt, haal je 5% rendement over die 2000 euro.
Je haalt een 5% bonus over de minimale inleg. Niet een rendement.

Mijn standpunt lijkt me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-05 18:27
Welke "bronnen" gebruiken jullie zoal om je in te lezen in een bedrijf (aandeel) of ETF (indextracker)
Alvorens het besluit tot aankoop?
Bij voorkeur de bronnen welke "gratis" op internet beschikbaar zijn (niet de bronnen uit betaalde tools).
Alvast bedankt!

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

@Zr40
Zowel de definitie van rendement, als jouw standpunt, zijn me duidelijk.
Ik zie alleen geen verband tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik denk dat de verhouding inkomen vs "gratis" geld ook belangrijk is. Met een spaarquote van zo'n 30% ga ik geen extra moeite doen voor 100 euro. Geldt ook voor overstappen met energie ed.

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 12-07-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sport_Life schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:08:
Ik denk dat de verhouding inkomen vs "gratis" geld ook belangrijk is. Met een spaarquote van zo'n 30% ga ik geen extra moeite doen voor 100 euro. Geldt ook voor overstappen met energie ed.
Mijn spaarquote ligt boven de 50%, maar persoonlijk heb ik er ook gewoon plezier in om zo extraatjes te krijgen :9 . Het is vaak ook gewoon makkelijk verdiend. Zoveel moeite is het niet als je al bij ABN zit om dan even 2000 euro over te maken.
In de praktijk merk ik inderdaad (als ik vrienden/kenissen inlicht) dat de meesten hun schouders ophalen en geen interesse hebben in 100 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 12-07-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

de Peer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:06:
@Zr40
Zowel de definitie van rendement, als jouw standpunt, zijn me duidelijk.
Ik zie alleen geen verband tussen die 2.
Ik denk dat de definitie van indexbeleggen relevanter is, en dan met name het onderdeel kosten. Die wil je zo laag mogelijk hebben, dus eerst 4 maanden 100 euro "bonus" en vervolgens 20 jaar hogere kosten is niet rendabel ;).
Zoals gezegd uitgezonderd de profiteurs hier ;) die voor 100 euro bonus een middag werk steken.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 12-07-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sport_Life schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat de definitie van indexbeleggen relevanter is, en dan met name het onderdeel kosten. Die wil je zo laag mogelijk hebben, dus eerst 4 maanden 100 euro "bonus" en vervolgens 20 jaar hogere kosten is niet rendabel ;).
Zoals gezegd uitgezonderd de profiteurs hier ;) die voor 100 euro bonus een middag (4 uur) werk steken, dus omgerekend 25 euro per uur winst :P.
Tsja het is een actie die je geheel vrijblijvend uitnodigt om het te proberen. Wie weet bevalt het werkelijk goed en hebben ze er toch weer een klant bij.

Overigens, ABN is helemaal niet zo duur hoor, dus (veel) hogere kosten is zeker geen sprake van. Northern Trust aankopen via ABN is geen slechte keuze kostentechnisch.

Een middag werk? ik was in 20 min klaar hoor. Dus dan is het 300 euro per uur :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 12-07-2019 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
Ik zou het ook bekijken als uurloon. 100 euro voor een half uurtje werk is toch een prima deal voor de meeste mensen. En ik zou nog willen toevoegen dat het eigenlijk je burgerplicht is om te profiteren als zo'n cowboy tent die met staatssteun overeind is gehouden in 2008 ineens geld gaat weggeven. Wij hebben die bank tenslotte gered, daar mag ook wel wat tegenover staan :P .

(Doe het zelf trouwens ook niet ..)

[ Voor 5% gewijzigd door writser op 12-07-2019 11:09 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

writser schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:44:
Ik zou het ook bekijken als uurloon. 100 euro voor een half uurtje werk is toch een prima deal voor de meeste mensen. En ik zou nog willen toevoegen dat het eigenlijk je burgerplicht is om te profiteren als zo'n cowboy tent die met staatssteun overeind is gehouden in 2008 ineens geld gaat weggeven. Wij hebben die bank tenslotte gered, daar mag ook wel wat tegenover staan :P .

(Doe het zelf trouwens ook niet ..)
Dit is nu de 3e actie van ABN in korte tijd. Het verbaast me dat ik telkens gewoon weer mee mag doen. Vorige keren was het 35 en 50 euro, maar hoefde je ook maar 100 of 200 in te leggen dacht ik. Die 2e actie loopt zelfs nog (als in, heb de bonus nog niet binnen), dus ik doe nu aan 2 ABN acties tegelijk mee :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
de Peer schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:26:
[...]

Mijn spaarquote ligt boven de 50%, maar persoonlijk heb ik er ook gewoon plezier in om zo extraatjes te krijgen :9 . Het is vaak ook gewoon makkelijk verdiend. Zoveel moeite is het niet als je al bij ABN zit om dan even 2000 euro over te maken.
In de praktijk merk ik inderdaad (als ik vrienden/kenissen inlicht) dat de meesten hun schouders ophalen en geen interesse hebben in 100 euro.
Het stomme is dat juist als je dat soort dingen even doet je meer besteedbaar inkomen overhoud waarmee je meer kan investeren en dus weer meer besteedbaar inkomen krijgt... >:) Iedereen hier snapt welke kant dat opgaat.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Precies. Als je die 100 euro compound over 40 jaar met 8% dan praten we over 2172 euro 45 die de mensen hier even laten liggen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 117% gewijzigd door writser op 12-07-2019 14:08 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Panzer_V schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 07:34:
Het is een mooie actie van de ABN. Echter vind ik het ethisch niet verantwoord om speciaal hiervoor klant te worden om voorts na 4 maanden je rekeningen weer op te heffen.

Alleen al alle onnodige vervuiling die dit met zich mee brengt:
* Papieren en post
* Plastic pas
* Plastic identifier
* etc.

Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
Actie is ook voor mensen die al klant zijn. :) Papier en plastic kun je in de juiste bakken doen voor recycling, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Longcat schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:11:
[...]
Papier en plastic kun je in de juiste bakken doen voor recycling, toch?
Recycling maakt het alleen een beetje minder erg. Het beste is natuurlijk als het helemaal niet geproduceerd en verstuurd hoefde te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Offtopic: recyclen van plastic schijnt geen echt goede oplossing te zijn.https://www.nrc.nl/nieuws...effect-op-milieu-a1574093

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 27-05 13:56
writser schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:46:
Precies. Als je die 100 euro compound over 40 jaar met 8% dan praten we over 2172 euro 45 die de mensen hier even laten liggen!

Ik heb nog steeds een zwak voor zulke promoties. 'Back in the days' waren zulke bonussen enorm winstgevend bij online casino's en pokersite's. Stort 500 euro bij ons casino, krijg 200 euro bonus. Daar zaten natuurlijk wat voorwaarden aan maar je kon bij wijze van spreke alles op rood zetten aan de virtuele roulettetafel. Je was 500 euro kwijt als je verloor en kreeg 500+200 euro als je won (en dan moest je nog hopen dat je je geld terugkreeg van het casino .. ) . Toen online gokken en poker booming waren probeerde elke website zo klanten te lokken en waren er sites die hun geld praktisch weggaven in de hoop op market share.

Op een gegeven moment werden zulke promoties te veel misbruikt en inmiddels zijn de voorwaarden bij bijna alle goktenten zo aangescherpt dat het moeilijk is om er nog misbruik van te maken. En moet je een betaalrekening openen en een hele meuk papierwerk doen en je geld een paar maand parkeren bij ABN voor een schamele 100 euro.

Wie weet zijn er weer wat mogelijkheden als de online gokmarkt in Nederland (eindelijk) gedereguleerd wordt maar op dit moment is het redelijk dood. Jammer, want dit was veel leuker en spannender dan value investing of indexbeleggen :P .
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door coelho op 12-07-2019 13:43 . Reden: MO gemaakt om het niet te laten indexeren ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door writser op 12-07-2019 14:08 ]

Onvoorstelbaar!

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.