Daytrading snap ik dat je de spread gaat gebruiken en probeert om zo snel mogelijk te kopen/verkopen om je winst vast te zetten.
Compleet tegenovergestelde is juist wat ik doe en hoe ik inzet. DGI, buy-and-hold. Dus waarom zou ik niet even paar dagen geduld willen hebben? Ik hoef juist NIET per-se vandaag te traden, kan dus prima een maandje wachten als dat nodig is. Waarom haast hebben op aankoopmoment en buy-high doen, als je toch 10-20 jaar horizon hebt.
Nu bijvoorbeeld Red Electrica enige tijd op de radar staan. Was even ervoor 18,47 geweest, maar op het vaste aankoopmoment omhoog naar 19,x wat ik iets te gretig vond. Dus rustig ingeschoten op 8-3 voor 18,4, een 2-3% lager dan de koers die dag.
Nu ondertussen weer de 18,6 aangetikt, kan zomaar vandaag of morgen gebeuren dat ik uitvoer krijg. Beetje geduld, scheelt dan toch >20 euro op de totale aankoop, zonder dat ik iets misloop of tekort kom.
Abbvie was de aankoop deze maand, maar die vond ik vanaf 125 al dusdanig interessant en de ex-dividend komt eraan (waardoor ik dan opnieuw de order zou moeten plaatsen). Ingeschoten 82,6 (was ~84 op 8e) en dag erna al uitvoer op een piekje in verkoop. Toch weer ~8-10 USD lager dan nodig was bij directe koop, afhankelijk van welk tijdstip ik anders de order had geplaatst.
Daarvoor was BAT trouwens, maar niks mee gedaan. Min of meer op de spread gekocht dezelfde dag (27). Had daar geen vertrouwen in grote wijzigingen omlaag.
Als dat maar vaak genoeg meezit, klein beetje hier en daar, levert dat aan het eind van het jaar ineens een best significant bedrag op.
En ja, kan best zijn dat ik er eens naast vis. Dat heb je zowiezo met een vast aankoopmoment, dat de koers rare sprongen doet voor je aankoop en je achteraf liever een dag of 2 eerder/later had gekocht en er nu toch maar vanaf ziet.
Zie daar dus niet noemenswaardig een verschil. Ik koop op mijn prijs, niet tegen elke prijs.
[
Voor 26% gewijzigd door
Xanaroth op 11-04-2019 11:18
]