En na wat googlen kwam ik dit artikel tegen:
https://www.lynx.nl/kenni...orbeurs-nabeurs-handelen/
Met daarin:
Betekend dit dat een aantal beleggers wel voor- en nabeurs kunnen handelen? Het artikel gaat over een service waarbij je kunt handelen buiten de openingstijden van de beurzen, maar het is nog steeds niet 24/7. Zijn er wel instanties/beleggers die ook nog buiten de ruimere tijden kunnen handelen?De meeste bedrijven komen voorbeurs of nabeurs met cijfers. Onmiddellijk volgen vaak grote koersreacties. Toch moet het gros van de Nederlandse particuliere beleggers wachten totdat de reguliere handel start voordat hij/zij kan ingrijpen. Dit terwijl dat de grootste koerssprongen al buiten de reguliere handel plaatsvinden. Dit kan grote gevolgen hebben voor uw beleggingsresultaten.
Bij de IPO van Adyen voorbeurs zelfs van 240 naar 400 en een uitschieter naar 1000. Maar actief handelen, dat was niet mogelijk. Het zal ook wel afhankelijk zijn of er bestens orders worden ingestuurd.
Ja, dit wordt maar door weinig brokers aangeboden. Het heeft ook niet heel veel nut om eraan mee te doen, behalve misschien wanneer er resultaten bekend gemaakt worden. Alleen zodra de beurs echt opent is het volume veel hoger en kan het helemaal de andere kant op gaan. Zie bijvoorbeeld vaak -4% staan pre-market, en dan gaat het aandeel gedurende de normale uren wel flink omhoog, of andersom, gisteren stond JD.com +7% pre-market, maar dat werd tijdens de gewone handelstijden lang niet gehaald.matroosoft schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:36:
Betekend dit dat een aantal beleggers wel voor- en nabeurs kunnen handelen? Het artikel gaat over een service waarbij je kunt handelen buiten de openingstijden van de beurzen, maar het is nog steeds niet 24/7. Zijn er wel instanties/beleggers die ook nog buiten de ruimere tijden kunnen handelen?
https://www.investopedia.com/terms/e/extended_trading.asp
Buiten de extended hours kun je niet in aandelen handelen, misschien wel in derivaten?
[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 19-06-2018 13:48 ]
@Musicmasters: ik lees nu al weken/maanden dat je iedereen aanraad om maar Ishares MSCI World te kopen; ben je zo zeker van je zaak (jij kan toch ook niet in de toekomst kijken) en waarom moet iedereen dus maar doen wat jij gedaan hebt / of doetVerwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:24:
Wbt beleggen, niet moeilijk doen en maandelijks Ishares MSCI World kopen. Maak er geen rocketscience van. Daarmee gaan de meeste juist op hun bek. Geldt ook voor @JAN-B
nu vind ik dit echt geen slecht advies hoor, misschien ga ik je wel nadoen - zoals ik eerder zei: ik ben nogal besluiteloos - maar klopt het dat die iets te maken hebben met Blackrock ? bekende naam bij mij, iemand in de familie had jaren geleden rendementen van 14 en zelfs 16%
Verwijderd
Resultaten uit het verleden..JAN-B schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:
[...]
@Musicmasters: ik lees nu al weken/maanden dat je iedereen aanraad om maar Ishares MSCI World te kopen; ben je zo zeker van je zaak (jij kan toch ook niet in de toekomst kijken) en waarom moet iedereen dus maar doen wat jij gedaan hebt / of doetnu vind ik dit echt geen slecht advies hoor, misschien ga ik je wel nadoen - zoals ik eerder zei: ik ben nogal besluiteloos - maar klopt het dat die iets te maken hebben met Blackrock ? bekende naam bij mij, iemand in de familie had jaren geleden rendementen van 14 en zelfs 16%
(Blackrock mix fonds was dat)
Lees dit eens: Jasper in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7"JAN-B schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:
[...]
@Musicmasters: ik lees nu al weken/maanden dat je iedereen aanraad om maar Ishares MSCI World te kopen; ben je zo zeker van je zaak (jij kan toch ook niet in de toekomst kijken) en waarom moet iedereen dus maar doen wat jij gedaan hebt / of doet
nu vind ik dit echt geen slecht advies hoor, misschien ga ik je wel nadoen - zoals ik eerder zei: ik ben nogal besluiteloos - maar klopt het dat die iets te maken hebben met Blackrock ? bekende naam bij mij, iemand in de familie had jaren geleden rendementen van 14 en zelfs 16%(Blackrock mix fonds was dat)
Leuk ja. Eventjes. Heeft ie ook verteld over de magere jaren?JAN-B schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:
[...]
bekende naam bij mij, iemand in de familie had jaren geleden rendementen van 14 en zelfs 16%(Blackrock mix fonds was dat)
Ik vind 5% per jaar minimaal, dat haalde je 10 jaar geleden al met deposito's zonder risico.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:25:
[...]
Zegt iemand met 0,0 beleggingservaring.Ik spreek je over 20 jaar nog wel een keer.
Als de inflatie weer naar gebruikelijk niveau stijgt zal de (langlopende) spaarrente ook weer langzaam richting 4% gaan. Waarom zou je dan voor 1% extra zoveel risico aangaan?
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@Jesse: Ja, bedankt, heb mij de laatste goed ingelezen, dus ben weer wat wijzer geworden
Ik vrees dat het nog jaren gaat duren voordat de spaarrente weer boven het inflatie uitkomt, het tarief voor het stallen van geld bij de ECB is ongewijzigd gebleven dus kost het stallen van geld banken nog steeds geld. Daarnaast heeft de ECB uitsluitend aangekondigd dat het printen van geld te gaan stoppen, het programma voor het aankopen van obligaties blijft voorlopig doorgaan met geld dat vrijkomt binnen het programma. Beide maatregelen zorgen ervoor dat banken weinig interesse hebben in jouw spaargeld en dit zal op korte termijn niet wijzigen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
De vermogensrendementheffing zal dan ook omhoog gaan. Dan schiet je er nog weinig mee op als het op 4% staatSport_Life schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:03:
[...]
Ik vind 5% per jaar minimaal, dat haalde je 10 jaar geleden al met deposito's zonder risico.
Als de inflatie weer naar gebruikelijk niveau stijgt zal de (langlopende) spaarrente ook weer langzaam richting 4% gaan. Waarom zou je dan voor 1% extra zoveel risico aangaan?
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Ik doel ook niet op de korte termijn, maar over 5-10 jaar verwacht ik wel dat de rentes weer gestabiliseerd zijn. Glazen bol natuurlijksquaddie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:33:
@Sport_Life
Ik vrees dat het nog jaren gaat duren voordat de spaarrente weer boven het inflatie uitkomt, het tarief voor het stallen van geld bij de ECB is ongewijzigd gebleven dus kost het stallen van geld banken nog steeds geld. Daarnaast heeft de ECB uitsluitend aangekondigd dat het printen van geld te gaan stoppen, het programma voor het aankopen van obligaties blijft voorlopig doorgaan met geld dat vrijkomt binnen het programma. Beide maatregelen zorgen ervoor dat banken weinig interesse hebben in jouw spaargeld en dit zal op korte termijn niet wijzigen.
Als ik een vleugje pessimisme toevoeg aan mijn verwachting dan vrees ik dat het tijdperk van geld op een spaarrekening zetten om geld te verdienen ten einde is omdat bij de eerst volgende financiele tegenvaller / crisis, die reeds op de loer ligt, de ECB wederom de geldpersen zal aan zetten en het voor banken goedkoper blijft geld bij de ECB te lenen dan bij consumenten.
Het zou mij niets verbazen als beleggen het nieuwe sparen wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door squaddie op 21-06-2018 09:38 ]
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
- Yahoo finance / Seekingalpha portfolios om nieuws bij te houden.DJH schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:19:
Momenteel gebruik ik tradingview.com veel om realtime wat aandelen te tracken. Opzich best tevreden mee en de meeste functionaliteiten zijn gratis. Welke (online) apps gebruiken jullie voornamelijk?
- Morningstar.com om snel wat financials / kengetallen van losse aandelen op te zoeken.
- Google Sheets voor portfolio beheer.
- Feedly om blogs / filings bij te houden (idea sourcing).
- Changedetection.com om in de gaten te houden of bepaalde websites veranderen.
- Bamsec.com, Sec.gov om SEC-filings op te zoeken.
- Ffiec.gov voor US regulatory bank filings.
- Pacer.gov voor US rechtbank filings.
- Finra OTC website om corporate actions bij te houden (http://otce.finra.org/)
- Sedar, afm.nl, amf-france.org, hkex.com.hk, asx.com.au, etc. voor filings in andere landen.
- Euronext.com om (delayed) orderboek van illiquide aandelen te bekijken.
- Onlinedoctranslator.com om grote PDF-files te vertalen
Onvoorstelbaar!
10 jaar rente schiet omhoog, is dit echt
beetje hoog he?BiLLY_daKid schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:21:
Wat denk je zelf?
Hoezo? Tenminste weer wat bewegingsuperpolm schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:24:
de 30 jaars ook trouwens. als dat echt is dan is heel de wereld failliet. ik ga voor de zekerheid maar de supermarkt voor dat de hel losbreekt.
Verwijderd
"I JUST INCREASED INTEREST RATE BY 30 BASE POINTS BEST INTEREST EVER"
Investing.comDJH schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:19:
Momenteel gebruik ik tradingview.com veel om realtime wat aandelen te tracken. Opzich best tevreden mee en de meeste functionaliteiten zijn gratis. Welke (online) apps gebruiken jullie voornamelijk?
Wel irritant dat ik elke order van De Giro handmatig over moet zetten om daar real-time de koersen te hebben, maar super overzichtelijk en notificaties zijn ook erg handig.
Als het goed is zie je ze in de app staan in je portefeuille. Daar zit een knop corporate actions. Daar staat je dividend onder.GoEV6 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:29:
Ben een kleine maand aan het beleggen bij De Giro in ETF's. Heb bij beide ETF's het bericht ontvangen dat ik dividend krijg. Heb ik daarmee nu al het recht verworven of moet ik de ETF's aanhouden tot het moment van uitkeren? Gaat om IAEX en VWRL.
Volgens mij gaat het dividend naar de houder van het aandeel op de 'ex' datum. Op de boekdatum wordt het dan overgemaakt, ook als je inmiddels het aandeel verkocht hebt. (Maar waarom zou je?)
In het overzicht zie ik een kopje Cash Fund, zie screenshot hier.
Iemand enig idee wat dit inhoudt?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nope. Ik heb alleen een welkomsmail gehad.Tsurany schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:44:
@cooper87 kijk nog eens de mails terug van DeGiro, daar staat dit keurig in vermeld
Ik heb een uitgebreide mail gehad met de volgende informatie:cooper87 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:46:
[...]
Nope. Ik heb alleen een welkomsmail gehad.
Cash Funds bij DEGIRO
DEGIRO vindt het belangrijk dat klanten begrijpen hoe de structuur met de geldmarktfondsen precies werkt. DEGIRO is geen bank, maar een beleggingsonderneming. In Nederland mogen beleggingsondernemingen, in tegenstelling tot in de rest van Europa, geen geld van klanten aanhouden. DEGIRO biedt een goed alternatief. Wanneer u klant wordt bij DEGIRO geeft u opdracht om geld te beleggen in geldmarktfondsen (de Cash Funds) van FundShare. Dit gaat via de doorlopende order die u aan DEGIRO heeft opgegeven bij het aangaan van de Cliëntenovereenkomst. Bij DEGIRO houdt u dus geen geld aan. Van het geld in uw account dat u niet anders heeft belegd, koopt u automatisch participaties in een geldmarktfonds.
Hoe werken Geldmarktfondsen?
Geldmarktfondsen hebben als doel om een rendement te realiseren, dat met een zo laag mogelijk risico, gelijk is aan de marktrente. Geldmarktfondsen worden veel gebruikt door institutionele partijen, zoals pensioenfondsen, om grote bedragen op een veilige manier aan te houden. Op dit moment is binnen Europa ongeveer 1 biljoen euro in geldmarktfondsen belegd. Via DEGIRO is voor bijna 1 miljard euro in geldmarktfondsen (de Cash Funds) belegd.
Voor elke valuta waarin u via DEGIRO kunt beleggen, is een separaat geldmarktfonds beschikbaar. Naast het lage risico is een bijkomstig voordeel dat uw geldmarktfonds participaties, net als al uw andere beleggingen, strikt gescheiden worden aangehouden van het vermogen van DEGIRO. Dit is wel zo veilig.
Beleggen in veilige obligaties via een geldmarktfonds heeft een keerzijde, namelijk een laag rendement. In obligaties van veel Europese landen is dit rendement, als gevolg van de huidige rente, momenteel zelfs negatief. Een aantal Cash Funds realiseren hierdoor momenteel ook een negatief rendement. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor het Euro Cash Fund. DEGIRO heeft ervoor gekozen om dit te compenseren. Uiteraard betreft dit enkel het negatieve rendement als gevolg van de rente. De compensatie gebeurde tot nu toe rechtstreeks aan de Cash Funds.
Onder de nieuwe wetgeving voor erkende geldmarktfondsen kan dit rechtstreeks compenseren aan de fondsen niet meer. Toch wil DEGIRO in uw belang deze compensatie graag in stand houden. Er is daarom besloten om voor erkende geldmarktfondsen de compensatie rechtstreeks in uw account te storten. Voor de volledigheid willen we u erop wijzen dat deze compensatie vrijblijvend is. Van wijzigingen in de toekomst houden we u op de hoogte. Op dit moment geldt de compensatie alleen voor het Euro Cash Fund, aangezien het USD Cash Fund en GBP Cash Fund positief renderen. Dit positieve fondsrendement komt geheel aan u ten goede.
DEGIRO geeft op deze pagina een uitgebreidere uitleg over de Cash Funds
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dank je.ImaPseudonym schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
[...]
Als het goed is zie je ze in de app staan in je portefeuille. Daar zit een knop corporate actions. Daar staat je dividend onder.
Volgens mij gaat het dividend naar de houder van het aandeel op de 'ex' datum. Op de boekdatum wordt het dan overgemaakt, ook als je inmiddels het aandeel verkocht hebt. (Maar waarom zou je?)
Ik heb een beetje IAEX, die wil ik inruilen voor VWRL. Ik beleg dan alles in 1 breed gespreid fonds.
Ik ben van plan vooralsnog mijn stukken bij Binck te laten, maar wel alvast nieuwe aankopen elders te gaan doen.
Waarom zou je ETF's na een maand alweer willen verkopenGoEV6 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:29:
Ben een kleine maand aan het beleggen bij De Giro in ETF's. Heb bij beide ETF's het bericht ontvangen dat ik dividend krijg. Heb ik daarmee nu al het recht verworven of moet ik de ETF's aanhouden tot het moment van uitkeren? Gaat om IAEX en VWRL.
Welke magere jarenPannencouque schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:47:
[...]
Leuk ja. Eventjes. Heeft ie ook verteld over de magere jaren?
Alleen maar vette jaren
Van 2010 tot 2017: meerdere jaren met 16 / 14 en 11 %; niet slecht volgens mij.
Ik kan moeilijk opmaken of je nou een grapje maakt of niet. Maar je begrijpt dat aandelen niet altijd voor winst zorgen, hè? Zie ook de heatmap hier:
https://portfoliocharts.com/portfolio/total-stock-market/
Als je serieus was: zoek eens naar recency bias, want dat is wat je nu toont.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Mocht je de heatmaps lastig vinden, bekijk dan het grafiekje hier eens, en denk er eens over na wat er zou zijn gebeurt als je begin 2000 ingestapt was. (Hoe je resultaat er het decennium daarna uitgezien had.)JAN-B schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:22:
[...]
Welke magere jaren
Alleen maar vette jaren
Van 2010 tot 2017: meerdere jaren met 16 / 14 en 11 %; niet slecht volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Jesse op 22-06-2018 11:15 ]
Stel het aandeel is nu $255
1. Verkoopt automatisch als hij de $265 bereikt?
2. Verkoopt automatisch als hij zakt tot $240?
Probeer die order eens te bevestigen... Dat gaat dus niet werken. De limiet moer lager zijn dan de stoploss.DJH schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:04:
Heb diverse YT video's bekeken over stoploss orders, maar ben nog 100% helemaal zeker. Hieronder een voorbeeldje van De Giro:
[afbeelding]
Stel het aandeel is nu $255
1. Verkoopt automatisch als hij de $265 bereikt?
2. Verkoopt automatisch als hij zakt tot $240?
Stel het aandeel is nu 265.
Je stoploss is 255.
Je limiet is 245.
Zodra het aandeel 255 bereikt zal er een limiet order van 245 aangeboden worden. Als je dus direct kan verkopen kun je voor rond de 255 verkopen. Maar stel het aandeel daalt naar 246 zodra de beurs opent, dan verkoop je voor 246. En stel het aandeel opent op 220, dan wordt je order niet uitgevoerd omdat de limiet hoger is.
Kijk, dat is duidelijk! BedanktHallonRubus schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Probeer die order eens te bevestigen... Dat gaat dus niet werken. De limiet moer lager zijn dan de stoploss.
Stel het aandeel is nu 265.
Je stoploss is 255.
Je limiet is 245.
Zodra het aandeel 255 bereikt zal er een limiet order van 245 aangeboden worden. Als je dus direct kan verkopen kun je voor rond de 255 verkopen. Maar stel het aandeel daalt naar 246 zodra de beurs opent, dan verkoop je voor 246. En stel het aandeel opent op 220, dan wordt je order niet uitgevoerd omdat de limiet hoger is.
En bij een "stoploss" kun je slechts stoploss aangeven. Stel ik zet hem op $255 terwijl het aandeel nu $265 is. Vervolgens opent het aandeel op $245 (lager dan mijn aangegeven stoploss), verkoopt hij hem dan op $245 of wordt de order niet uitgevoerd omdat hij lager opent dan mijn stoploss bedrag? Voorbeeldje: https://djh.d.pr/b0MYiZ
Nogmaals dank.
@TucanoItaly: is echt een serieus verhaal hoor, persooon is vorig jaar overleden, daar ga ik geen grappen over makenTucanoItaly schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 06:59:
Ik kan moeilijk opmaken of je nou een grapje maakt of niet. Maar je begrijpt dat aandelen niet altijd voor winst zorgen, hè? Zie ook de heatmap hier:
https://portfoliocharts.com/portfolio/total-stock-market/
Als je serieus was: zoek eens naar recency bias, want dat is wat je nu toont.
kijk maar naar de grafiek die Jesse bedoelt: na 2000 zakt alles en na 2010 stijgt die enorm, dus dat klopt toch met mijn verhaal dat in 2014 een rendement van 14% echt wel kon.
recency bias> dat is wat je nu toont
Als je de crash aan ziet komen ben je al te laat... Toch? Dus je ontkomt er eigenlijk niet aan om een deel elders te stallen.ImaPseudonym schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 07:34:
Tsja, als je die beurscrash aan ziet komen verdampt het op een spaarrekening minder snel dan op de beurs...
[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 23-06-2018 08:20 ]
Alleen aan die kennis heb je niks, want de toekomst kan anders zijn. Dus je moet een strategie uitvogelen (of beter nog, kopiëren) die een stukje winst toestaat, maar waarbij je niet te harde klappen krijgt als de koersen in elkaar klappen voor meerdere jaren achter elkaar.JAN-B schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:15:
kijk maar naar de grafiek die Jesse bedoelt: na 2000 zakt alles en na 2010 stijgt die enorm, dus dat klopt toch met mijn verhaal dat in 2014 een rendement van 14% echt wel kon.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Als je obv het rendement in 2014 erop rekent dat je vandaag de dag 14% rendement per jaar kan pakken, negeer je de jaren waarin de beurs daalt, zoals bijvoorbeeld 2001 - 2003 of 2008. En die dips zijn niet te voorspellen. Op veel langere duur is er wel een duidelijke trend uit de beurs te halen op basis waarvan je een voorspelling kan doen van je toekomstige rendement, mits je een bijpassende beleggingsstrategie hanteert.JAN-B schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:15:
[...]
@TucanoItaly: is echt een serieus verhaal hoor, persooon is vorig jaar overleden, daar ga ik geen grappen over maken
recency bias> dat is wat je nu toontNee, ik vertel gewoon de waarheid.
Dit klopt dus niet: JAN-B in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8" Er zijn wel degelijk magere jaren, jij rekent die alleen eventjes niet mee en kijkt alleen naar specifieke vette jaren, die geen enkele garantie bieden voor de toekomst. Die vette jaren zeggen dus helemaal niets over het eventueel wel of niet goed zijn van dat bewuste blackrock fonds.
[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 23-06-2018 11:29 ]
Ik zie nu dat ik geen VTI en VXUS meer kan kopen. Ik wil daarom switchen naar XMME en AWIAW.AS. Probleem is dat ik die laatste niet in mijn sheet kan krijgen, omdat Google Finance dit fonds niet kent. Denk dus dat ik op zoek moet naar een alternatief. AWIAW.AS staat wel gewoon op Yahoo Finance en Morningstar: zo'n vaag fonds is het dus niet. Het importeren van Yahoo Finance data in Google Sheets schijnt niet meer te kunnen omdat de API vanuit Yahoo Finance niet meer werkt.
Iemand nog tips voor een simpele portoflio tool/belegginstool? Liefst ik dus ook AWIAW.as in kan proppen
Edit: niet meet nodig. Ik heb gewoon de Morningstar data geïmporteerd voor dit fonds. Heb deze site daarvoor gebruikt: https://support.google.co...BuH1jm0uGg1h4hIkRw/?hl=en
[ Voor 9% gewijzigd door Muncher op 23-06-2018 21:01 ]
https://www.portfolio-performance.info/portfolio/index.html[b][message=55626419,noline]
Iemand nog tips voor een simpele portoflio tool/belegginstool? Liefst ik dus ook AWIAW.as in kan proppen
Geniaal programma voor het managen van je portefeuille. En ja, ook AVIAW.AS (tweede letter is een V
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Het ging erom dat er mensen zijn die wachten met kopen op een crash. Als je kan voorspellen wanneer de crash komt dan verkoop je natuurlijk op tijd en koop je op precies de dip weer in. Dan wordt je natuurlijk schatrijk. Maar niemand kan het.Sport_Life schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:19:
[...]
Als je de crash aan ziet komen ben je al te laat... Toch? Dus je ontkomt er eigenlijk niet aan om een deel elders te stallen.
Als je denkt dat er binnenkort een crash komt maar je kan m niet exact voorspellen dan staat je geld op een spaarrekening VRH te betalen, aan inflatie in waarde te verminderen en beursrendement mis te lopen zolang die crash niet komt. Dan staat het te verdampen
Op moment dat de crash begint staat je geld vanzelfsprekend beter op die spaarrekening, want daar verliest het minder waarde dan in een crashende beurs. Dat is wat ik met mijn opmerking bedoelde.
Als je accepteert dat je het ook niet allemaal weet en gewoon vertrouwt op de lange termijn trend van de beurs. Dan laat je het gewoon staan, probeer je de doos te negeren en oogst je over een paar decennia naar verwachting een aardige winst
Ik zie geen livestats, en alleen een aankoop bedrag. Geen laat en bied
Ik zoek trouwens nog een goede duurzame etf. Iemand tips?
Of een sector wat nu booming is? Opkomende markten gaan ook niet zo lekker, maar denk ook niet dat het “buy the dip” is op dit moment
[ Voor 50% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 24-06-2018 08:39 ]
Bied en laat weergeven gaat een beetje lastig als de beurs dicht is...Paul.tjuh1986 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 05:08:
Kun je AVIAW.AS verhandelen met degiro?
Ik zie geen livestats, en alleen een aankoop bedrag. Geen laat en bied
Ik zoek trouwens nog een goede duurzame etf. Iemand tips?
Of een sector wat nu booming is? Opkomende markten gaan ook niet zo lekker, maar denk ook niet dat het “buy the dip” is op dit moment
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Juist die strategie is voor veel mensen lastig. Ze willen altijd iets proberen te beïnvloeden en net iets slimmer proberen te doen. Ik merk dat bij mezelf ook. Als ik dan dividendaandelen wil kopen, toch nog twintig cent onder de koers van dat moment, gewoon omdat het kan. Terwijl het om bijna niks gaat.ImaPseudonym schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:43:
[...]
Als je accepteert dat je het ook niet allemaal weet en gewoon vertrouwt op de lange termijn trend van de beurs. Dan laat je het gewoon staan, probeer je de doos te negeren en oogst je over een paar decennia naar verwachting een aardige winst
Juist daarom ben ik fan van Meesman. Automatisch incasso, geen invloed op het koopmoment, eens per jaar even de transacties bijwerken in m'n Excelletje, evt de inleg aanpassen, en weer rustig de beurs een jaartje z'n werk laten doen.
Kan jij me uitleggen hoe Meesman met het Wereld indexfonds een vrij stabiel rendement haalt? Volgens mij is de verdeling van het fonds vergelijkbaar met IWDA namelijk wereld wijde spreiding, 1650 posities en dividend wordt herbelegd. Toch is in bijvoorbeeld 2015 het rendement van IWDA -0,77% en bij Meesman in het zelfde jaar 10,5%. Ook dit jaar is het verschil best groot in het voordeel van Meesman. 6,5% versus 1,24%.Pannencouque schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:22:
[...]
Juist die strategie is voor veel mensen lastig. Ze willen altijd iets proberen te beïnvloeden en net iets slimmer proberen te doen. Ik merk dat bij mezelf ook. Als ik dan dividendaandelen wil kopen, toch nog twintig cent onder de koers van dat moment, gewoon omdat het kan. Terwijl het om bijna niks gaat.
Juist daarom ben ik fan van Meesman. Automatisch incasso, geen invloed op het koopmoment, eens per jaar even de transacties bijwerken in m'n Excelletje, evt de inleg aanpassen, en weer rustig de beurs een jaartje z'n werk laten doen.
Rendement Meesman
Rendement IWDA
Mijn reactie klopte niet. Heb net het rendement vanuit Morningstar bekeken en daaruit maak ik op dat er zo goed als geen verschil in rendement is.
[ Voor 19% gewijzigd door GoEV6 op 24-06-2018 19:47 ]
Check strax maar als de beurs open gaat.KW25 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:08:
[...]
Bied en laat weergeven gaat een beetje lastig als de beurs dicht is...
Kijk anders eerst is even voordat je wat roept..
[ Voor 9% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 25-06-2018 06:45 ]
Laten we vriendelijk blijven hier hèPaul.tjuh1986 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:12:
[...]
Check strax maar als de beurs open gaat.
Kijk anders eerst is even voordat je wat roept..
Enfin, even inhoudelijk reageren op je vraag. AVIAW.AS is een fonds dat niet doorlopend verhandeld wordt maar waarvan éénmaal per dag een koers van vastgesteld wordt. Gelijk een beleggingsfonds dus. De koers is dus altijd gebaseerd op de koersen van de onderliggende waarden van de voorgaande handelsdag.
Dat verklaard waarom er geen bied/laat is. Zie voor meer informatie: https://www.actiam.nl/nl/...enfonds-wereld?tab=tabs-2
[ Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 25-06-2018 11:05 ]
Alleen omdat ik strax met een x schrijfPanzer_V schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:03:
[...]
Laten we vriendelijk blijven hier hè. Voordat je het weet begint men over jouw Nederlandse taalgebruik of het gebrek daaraan
![]()
Enfin, even inhoudelijk reageren op je vraag. AVIAW.AS is een fonds dat niet doorlopend verhandeld wordt maar waarvan éénmaal per dag een koers van vastgesteld wordt. Gelijk een beleggingsfonds dus. De koers is dus altijd gebaseerd op de koersen van de onderliggende waarden van de voorgaande handelsdag.
Dat verklaard waarom er geen bied/laat is. Zie voor meer informatie: https://www.actiam.nl/nl/...enfonds-wereld?tab=tabs-2
Dank, voor jou nuttig antwoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 25-06-2018 11:13 ]
Verwijderd
JouW nuttig antwoord (bezittelijk voornaamwoord). Vond zonder T (verleden tijd, geen stam plus t).Paul.tjuh1986 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:09:
[...]
Alleen omdat ik strax met een x schrijf, maar sorry vondt het een beetje een vervelend antwoord
Dank, voor jou nuttig antwoord.
Arrggh.. gaan we vervelend doenVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:31:
[...]
JouW nuttig antwoord (bezittelijk voornaamwoord). Vond zonder T (verleden tijd, geen stam plus t).

60% wereld
20% opkomende landen
20% Obligaties
Waarom wachten? De afgelopen paar dagen is er veel gedaald, nu zijn ze dus goedkoper te kopen. Als je wacht tot alles voorbij is zijn de prijzen weer hoger.Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:26:
Als die "handelsoorlog" weer is wat gesust voeg ik Vanguard FTSE Emerging Markets toe aan me mandje.
60% wereld
20% opkomende landen
20% Obligaties
Gewoon elke maand een vast bedrag inleggen ongeacht de koersen, time in market beats timing the market.
Verwijderd
---
De Giro heeft een boete gehad voor het te laat melden van transacties. Gezien hun EV positie is deze boete naar beneden gegaan. Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren als de Giro failliet zou gaan? Ze lenen toch ook aandelen uit om te speculeren?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 12:17 ]
Ik kan het artikel niet lezen dus ken de details niet.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:16:
https://fd.nl/beurs/12596...e-laat-melden-transacties
---
De Giro heeft een boete gehad voor het te laat melden van transacties. Gezien hun EV positie is deze boete naar beneden gegaan. Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren als de Giro failliet zou gaan? Ze lenen toch ook aandelen uit om te speculeren?
https://www.telegraaf.nl/...de-giro-voor-240-000-euro
De boete ging eveneens omlaag omdat ze de fout zelf ontdekt hebben en netjes gemeld hebben. Dat zet het toch even in een ander daglicht. Tevens gaat het om transacties die inmiddels ruim twee jaar gelden zijn uitgevoerd.
Met betrekking tot faillissement, alle aandelen van jou zitten in een apart bewaarbedrijf en zijn geen onderdeel van DeGiro, die zijn dus veilig. Het enige nadeel is dat handelen in je bestaande aandelen tijdelijk niet mogelijk is tot ze overgezet zijn naar een andere broker.
Zie ook: https://www.degiro.nl/hel...ggingen-veilig-bij-degiro
[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2018 12:26 ]
Gelet op de omvang van het EV vallen ze in de 60÷-categorie. Basisboete is 500k. Ze krijgen korting omdat zelf gemeld.
Blijft geld weggooien gezien voorgeschiedenis.
Verwijderd
Niet weer dat faillissement verhaal aub. Zoek even in het topic aub. Pagina's over vol geschreven. NB: ze lenen niet uit om te speculeren. Ze lenen uit om voor jou het tarief laag te laten/gratis te laten. Krijgen ze vergoeding voor. Maar nu ga ik het toch weer uitleggen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:16:
https://fd.nl/beurs/12596...e-laat-melden-transacties
---
Of lagerpirke schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Waarom wachten? De afgelopen paar dagen is er veel gedaald, nu zijn ze dus goedkoper te kopen. Als je wacht tot alles voorbij is zijn de prijzen weer hoger.
Gewoon elke maand een vast bedrag inleggen ongeacht de koersen, time in market beats timing the market.

Maandelijks inleggen altijd goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 15:52 ]
Redelijk logische conclusie hoor. Momenteel dalen de koersen door de escalerende handelsoorlog. Als we morgen het bericht krijgen dat iedereen weer vriendjes is, dan stijgen de koersen lang voordat wij als gewone sterveling extra aandelen hebben gekocht.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:49:
[...]
Of lagerOf heb je een glazen bol? Kan ik hem lenen?
Maandelijks inleggen altijd goed.
Van de week ook nieuws dat bepaalde banken repo's afsluiten om kwartaallijkse cijfers op te poetsen.
Knappe jongen die weet waar de bodem is en wanneer stijging inzet en doorzet.
Nou niet echt, het gaat vandaag weer omhoog (of Trump is weer vriendjes zonder dat ik het weetSissors schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:01:
[...]
Redelijk logische conclusie hoor. Momenteel dalen de koersen door de escalerende handelsoorlog. Als we morgen het bericht krijgen dat iedereen weer vriendjes is, dan stijgen de koersen lang voordat wij als gewone sterveling extra aandelen hebben gekocht.
Ik wacht even op mijn dividend van VTI VXUS en VWRL en dan pomp ik dat weer in VWRL. Ze staan al wel vermeld onder Corporate Actions, dus nu nog even wachten dat het wordt uitbetaald naar mijn rekening.
[ Voor 4% gewijzigd door AceAceAce op 26-06-2018 21:50 ]
Wordt de 5de July als het goed isAceAceAce schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:49:
Zo, laatste 20 pagina's bij lezen kostte wat moeite
[...]
Nou niet echt, het gaat vandaag weer omhoog (of Trump is weer vriendjes zonder dat ik het weet).
Ik wacht even op mijn dividend van VTI VXUS en VWRL en dan pomp ik dat weer in VWRL. Ze staan al wel vermeld onder Corporate Actions, dus nu nog even wachten dat het wordt uitbetaald naar mijn rekening.
Verwijderd
Ja en als we morgen het bericht krijgen dat ....... wie zal het weten ????? dan stijgen of dalen de koersen. Als beleggen zo makkelijk was, was iedereen hier stinkend rijk en zaten we met zijn allen op een tropisch eiland. Dat is een redelijk logische conclusie.Sissors schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:01:
[...]
Redelijk logische conclusie hoor. Momenteel dalen de koersen door de escalerende handelsoorlog. Als we morgen het bericht krijgen dat iedereen weer vriendjes is, dan stijgen de koersen lang voordat wij als gewone sterveling extra aandelen hebben gekocht.

We zijn beiden niet in staat om de beurs te voorspellen maar zij heeft geluk en ik niet
Gelukkig zit vrijwel al mijn geld in diverse ETF's en is dit puur wat gokwerk waarvoor ik een klein bedragje heb gereserveerd
VTI en VXUS hebben payment date vandaag. Waarom het bij VWRL zo lang moet duren, daar begrijp ik niks van.
Ah thanks! VWRL dividend is toch 1% van het totaal ofzo dus dan kan ik al eerder aandelen kopencoelho schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:22:
[...]
VTI en VXUS hebben payment date vandaag. Waarom het bij VWRL zo lang moet duren, daar begrijp ik niks van.
En ik ben de sukkel die na €1400 winst op BILI gepakt te hebben er nog wel een paar % uit te kunnen slepen.Tsurany schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:59:
Zo ben ik de sukkel die dacht Bitcoin en Ethereum ETF's op een mooie dip te komen, prijs is daarna nog even gehalveerdPharming te duur gekocht, Tencent te duur gekocht en AMD is eindelijk in de plus gaan staan
En dan heb je aan de andere kant mijn vriendin die even ruim 1000 euro pakt op Netflix
![]()
We zijn beiden niet in staat om de beurs te voorspellen maar zij heeft geluk en ik niet![]()
Gelukkig zit vrijwel al mijn geld in diverse ETF's en is dit puur wat gokwerk waarvoor ik een klein bedragje heb gereserveerd
Leuk, ga ik naar kijken. En het is met een V inderdaad, lang leve de autocorrect. Nu kijken of ik daar Meersman ook in kan proppen. Sharesights is ook best een redelijk programma.Panzer_V schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 21:58:
[...]
https://www.portfolio-performance.info/portfolio/index.html
Geniaal programma voor het managen van je portefeuille. En ja, ook AVIAW.AS (tweede letter is een V) is gewoon te tracker hiermee.
Dividend van VTI en VXUS is uitbetaald in een USD Cash Funds, terwijl ik Auto-Fx aan heb staan voor USD.
Vervolgens wil ik aandelen VWRL kopen en wordt er getoond "Bestedingsruimte is €XXXX" (inclusief de USD Cash Funds in euro-waarde), maar als ik op Koop druk wordt er de fout gemeld "Te weinig bestedingsruimte, u heeft maar €YYYY" (exclusief wat er in de USD Cash Funds zit).
M.a.w. zeggen dat de bestedingsruimte inclusief non-EUR Cash Funds is, maar puntje bij paaltje blijkt dat exclusief non-EUR Cash Funds.
Wie snapt het? Is dit een bug ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door AceAceAce op 27-06-2018 22:46 ]
Ik zoek nog een blockchain ETF, maar volgens mij bestaat deze nog niet in DeGrio. Wat google werk zijn er wel een paar op de Canadese beurs.Tsurany schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:59:
Zo ben ik de sukkel die dacht Bitcoin en Ethereum ETF's op een mooie dip te komen, prijs is daarna nog even gehalveerdPharming te duur gekocht, Tencent te duur gekocht en AMD is eindelijk in de plus gaan staan
En dan heb je aan de andere kant mijn vriendin die even ruim 1000 euro pakt op Netflix
![]()
We zijn beiden niet in staat om de beurs te voorspellen maar zij heeft geluk en ik niet![]()
Welke heb jij mbt BC ETF's? Ik vindt BC nu lekker laag staan, lijkt mij een mooi instap moment
Pharming... pfoeh zeg, ik krijg er de kriebels van. Niets zo onvoorspelbaar als Biotech aandelen, en vooral PH. Ik heb me lesje wel geleerd.
REcent nog tijdens een webinar van PH, boem 10% eraf in 20 min.. 10% erbij in 10 min, uiteindelijk sluitend op 5% min.
Er wordt daar door de grote spelers zo vreselijk veel geld verdient.
Er wordt geroepen long term, maar je moet toch stalen ballen hebben wil je je geld in PH beleggen.
Op IEX forum lees ik dat mensen soms 100% vermogen erin knallen.

Ik stap heus nog wel is in, maar pas rond September wanneer ze goedkeuring "verwachten" van de FDA.
[ Voor 16% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 28-06-2018 06:18 ]
Je moet ballen van staal hebben om in PH beleggen maar ondertussen wel doodleuk in BC stappen.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Met ETF's wat minder risicovol, een wezenlijk verschil dan met één aandeel zoals PHChief schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:04:
Dit is wel mooi LoL moment:
Je moet ballen van staal hebben om in PH beleggen maar ondertussen wel doodleuk in BC stappen.....
Geen idee of het bestaat, vandaar mijn vraag.
Even bellen met DeGiro. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad waar het dividend al in de vrije bestedingsruimte stond maar in de achtergrond was het toch nog niet zo en moest er iemand nog ergens een vinkje zetten oid. Bij mij belletje hebben ze het doen direct vrijgegeven.AceAceAce schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:43:
Ik snap er geen kloot van bij DeGiro.
Dividend van VTI en VXUS is uitbetaald in een USD Cash Funds, terwijl ik Auto-Fx aan heb staan voor USD.
Vervolgens wil ik aandelen VWRL kopen en wordt er getoond "Bestedingsruimte is €XXXX" (inclusief de USD Cash Funds in euro-waarde), maar als ik op Koop druk wordt er de fout gemeld "Te weinig bestedingsruimte, u heeft maar €YYYY" (exclusief wat er in de USD Cash Funds zit).
M.a.w. zeggen dat de bestedingsruimte inclusief non-EUR Cash Funds is, maar puntje bij paaltje blijkt dat exclusief non-EUR Cash Funds.
Thanks, ik ga bellen. Wel dom dat dat een manueel proces is.Ernie schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Even bellen met DeGiro. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad waar het dividend al in de vrije bestedingsruimte stond maar in de achtergrond was het toch nog niet zo en moest er iemand nog ergens een vinkje zetten oid. Bij mij belletje hebben ze het doen direct vrijgegeven.
Had gisteren precies hetzelfde idee, en hetzelfde probleem.AceAceAce schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:43:
Ik snap er geen kloot van bij DeGiro.
Maat ETF beleggen moet wel stressvrij zijn, dus een dagje gewacht, en zojuist kon ik de volledige vrije ruimte besteden.
Zie nu ook dat de order is uitgevoerd, en de aandelen aan mijn portefeuille zijn toegevoegd (heb al 20 cent winst!).
Echter, de kosten zijn wel van mijn vrije ruimte afgegaan, maar nog niet van mijn cashfund...
[ Voor 10% gewijzigd door Baytep op 28-06-2018 10:34 ]
Hoezo zou bitcoin minder risicovol zijn als je er via een ETF in belegt?Paul.tjuh1986 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:07:
[...]
Met ETF's wat minder risicovol, een wezenlijk verschil dan met één aandeel zoals PH
Geen idee of het bestaat, vandaar mijn vraag.
Ik met ze gebeld.Baytep schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:31:
[...]
Had gisteren precies hetzelfde idee, en hetzelfde probleem.
Maat ETF beleggen moet wel stressvrij zijn, dus een dagje gewacht, en zojuist kon ik de volledige vrije ruimte besteden.
Zie nu ook dat de order is uitgevoerd, en de aandelen aan mijn portefeuille zijn toegevoegd (heb al 20 cent winst!).
Echter, de kosten zijn wel van mijn vrije ruimte afgegaan, maar nog niet van mijn cashfund...
Kennelijk werkt AutoFX direct bij aankopen en verkopen van aandelen e.d., maar in het geval van dividend wordt dit pas de eerstvolgende nacht verwerkt.
Dus ik ga zo maar eens de aankoop herproberen. Koers is weer omlaag dus dat is.... mooi
Zat ook nog te denken dt de VWRL koers omhoog moet gaan nadat de VTI en VXUS dividenden uitgekeerd zijn omdat veel mensen in dat schuitje zitten, maar was ook te lui om dat na te kijken.AceAceAce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:36:
[...]
I Koers is weer omlaag dus dat is.... mooi
Dat ETF beleggen is echt voor de luie stoel.
Toch een aandeeltje meer kunnen kopen omdat VWRL een procentje gezakt is, fijn. Tot zo ver mijn markttimingstrategie *kuch*
Sinds kort overgaan op een traderprofiel op DeGiro, omdat ik wil gaan experimenteren met kleine hoeveelheden opties. Toen kwam ik het bovenstaande tegen over 'debet geld' en ik zag ook dat mijn 'vrije ruimte' op DeGiro met de helft van mijn portofolio waarde gestegen was. Wat dus denk ik betekent dat ik de helft van mijn portofolio aan geld kan bijlenen?Debet rente (EUR)
EONIA (minimum van 0) + 1,25%
De EONIA is op dit moment negatief. Betekent dit dat ik via DeGiro geld kan lenen om in VWRL te stoppen met slechts 1.25% aan rentekosten per jaar? Dat lijkt mij vrij gunstig aangezien VWRL over het algemeen een hoger rendement heeft dan 1.25%. Iemand anders die dit al doet?
Iets met resultaten uit het verleden... en dan nog. Uit de Vanguard Fact Sheet zit heel recent een negatief (boek)jaar: mei 2015 – mei 2016: -5.37%.
Geld lenen om te beleggen/investeren is de normaalste zaak die er is in het bedrijfsleven.oscar82 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:32:
Geld lenen om te beleggen: what could possibly go wrong?
Iets met resultaten uit het verleden... en dan nog. Uit de Vanguard Fact Sheet zit heel recent een negatief (boek)jaar: mei 2015 – mei 2016: -5.37%.
VWRL haalt over de lange termijn een rendement van meer dan 5% op jaarbasis, terwijl de debetrente bij degiro momenteel slechts 1.25% bedraagt, dus dit lijkt in ieder geval het overwegen aan, tenzij ik het ergens niet goed begrepen heb.
Verwijderd
Zowel banken als klanten hebben helemaal niets geleerd van de schuldencrisis die begon in dezelfde hypejaren zoals nu voor 2008. Lekker laten doen. Ze gaan vanzelf vroeg of laat weer op hun waffel.oscar82 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:32:
Geld lenen om te beleggen: what could possibly go wrong?

Dan wordt je toch wel gered door de overheid-belastingbetaler toch. Zo is het ook altijd geweest.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:04:
[...]
Zowel banken als klanten hebben helemaal niets geleerd van de schuldencrisis die begon in dezelfde hypejaren zoals nu voor 2008. Lekker laten doen. Ze gaan vanzelf vroeg of laat weer op hun waffel.
Verwijderd
De particulier die teveel leent en niet terugbetaald niet. Die wordt gewoon kaal geplukt. Zo is het ook altijd geweest. Banken wel ja en die horen in mijn ogen ook niet aan de beurs genoteerd te zijn. Dienen gewoon nutsbedrijven te zijn zonder winstoogmerk.Motions schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:25:
[...]
Dan wordt je toch wel gered door de overheid-belastingbetaler toch. Zo is het ook altijd geweest.
Zo bezien lijkt Alfen iets aan de dure kant (€260 mln), ze zitten ook meer in de ontwikkeling dan in de exploitatie van laadpalen.Oil giant BP is buying the UK's largest electric charging network, Chargemaster, for £130m.
Op zich wel een signaal dat de grote oliebedrijven echt investeren in dat soort bedrijven, ze hebben genoeg cash om zelf een en ander te ontwikkelen, maar kennelijk is de know-how hun veel waard.
AVIAW is een fonds dat een keer per dag verhandeld wordt. Effe wachten tot morgen/ maandag en dan is ie gekocht.Muncher schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:17:
Weet iemand hoe het werkt met aandelenfondsen bij DeGiro? Ik wil voor een bepaald bedrag in AVIAW stappen, maar de inkooporder word niet uitgevoerd. Blijft gewoon op “kopen” staan. Daarnaast kan ik alleen geld van het EUR CashFund gebruiken voor een aankoop en niet de totale te besteden vrije ruimte. Documentatie nageslagen, maar het blijft onduidelijk...
Is hier meermaals genoemd 😉
Bedankt manPanzer_V schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:20:
[...]
AVIAW is een fonds dat een keer per dag verhandeld wordt. Effe wachten tot morgen/ maandag en dan is ie gekocht.
Is hier meermaals genoemd 😉
Klopt. Ik doe het al een tijdje met een kleine hefboom op Rabo certificaten.Motions schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:52:
[...]
Sinds kort overgaan op een traderprofiel op DeGiro, omdat ik wil gaan experimenteren met kleine hoeveelheden opties. Toen kwam ik het bovenstaande tegen over 'debet geld' en ik zag ook dat mijn 'vrije ruimte' op DeGiro met de helft van mijn portofolio waarde gestegen was. Wat dus denk ik betekent dat ik de helft van mijn portofolio aan geld kan bijlenen?
De EONIA is op dit moment negatief. Betekent dit dat ik via DeGiro geld kan lenen om in VWRL te stoppen met slechts 1.25% aan rentekosten per jaar? Dat lijkt mij vrij gunstig aangezien VWRL over het algemeen een hoger rendement heeft dan 1.25%. Iemand anders die dit al doet?
Let er wel op dat 1,25% alleen geldt als je het geld alloceerd (ff kijken op de site hoe dit moet). Anders betaal je gewoon 4% rente over je negatief saldo.
Dit topic is gesloten.