You're either part of the solution or you're part of the problem
Puur uit interesse, waarom kies je zo'n groot aandeel in opkomende landen? MSCI World heeft zelf iets van 8% van haar portfolio in opkomende landen.sylvesterrr schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40:
Ik ben ook blij met Meesman. Verdeling bij Meesman is 50% Aandelen Wereldwijd en 50% Aandelen Opkomende Land.
De tweede keer dat er een link naar dat blog word geplaatst, wat weer vol zit met affiliate links naar de Giro.redrohX schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:40:
Ik heb vorig jaar gekeken naar Meesman en deGiro en uiteindelijk voor deGiro gekozen omdat de kosten uiteindelijk lager liggen (zie: https://www.financieelona...elijk_1_Meesman_en_DeGiro).
De eerste keer kopen was spannend, want nieuw en het was nogal een fors bedrag. Maar nu maanden later kijk ik elke maand uit naar het moment dat ik mijn salaris binnen krijg en weer meer bij mag kopen. Het is niet heel ingewikkeld, ook zonder al te veel kennis over beleggen. Ik zou het kopen in ieder geval niet uit handen willen geven en er dan voor moeten betalen.
Een blog die affiliate links gebruikt, is niet onafhankelijk en moet je daarom ook niet vertrouwen als bron van je informatie.
Klik maar eens op zo'n linkje naar DeGiro; *affiliate links zijn niet toegestaan, vandaar dat deze user ze niet ziet.redrohX schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:43:
Ik zie niet zo snel affiliate links hoor, maar misschien kijk ik met mijn neus of blokkeer ik alle advertenties ofzo.
[ Voor 24% gewijzigd door Krisp op 31-05-2018 08:49 ]
Verwijderd
Niemand in deze wereld is zonder (voor)oordeel want iedereen heeft zijn eigen positieve/negatieve ervaringen, voorkeuren en belangen (kom op jongens koop dit of dat want dan stijgt de koersFlipside22 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:15:
[...]
De tweede keer dat er een link naar dat blog word geplaatst, wat weer vol zit met affiliate links naar de Giro.
Een blog die affiliate links gebruikt, is niet onafhankelijk en moet je daarom ook niet vertrouwen als bron van je informatie.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2018 16:33 ]
Op eerste gezicht vind ik "world small cap" redelijk misleidend als je bedenkt dat ~55% in de VS zit en 19% Europa. Ik verwacht op basis van zo'n naam dan toch een meer geografische spreiding.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:13:
Ik zie dat er sinds enkele dagen een nieuwe iShares ETF op de markt is: deze volgt de MSCI World Small Cap Index. Ticker code is IUSN, linkje naar de site vind je hier: https://www.blackrock.com...-ucits-etf-usd-(acc)-fund.
Aangezien de ETF pas enkele dagen verhandelbaar is op de beurs wil ik minimaal wachten tot de Kerst om te beoordelen hoe deze index zich gedraagt. Wellicht is het op termijn echter een alternatief voor het Kempen Orange Fund dat ik momenteel in mijn portefeuille heb. Zijn er mensen die hier nog iets vinden van deze iShares ETF? De financiële bladen hebben er nog niet over gepubliceerd, en ook het dagelijkse handelsvolume is nog vrij laag.
om half 9 een webinar van willem middelkoop over grondstoffen.
Bied- en laatkoersen worden voor opties echter nu helemaal niet meer weergegeven, ook niet vertraagd...U maakt gebruik van een real-time koersabonnement Eurex, CME en/of US opties bij Binck. Sinds kort is het mogelijk om alle koersabonnementen via de website te activeren. Dit maakt het activeren of deactiveren van een koersabonnement voor u zeer eenvoudig. De huidige werkwijze van het invullen en opsturen van fysieke documentatie komt hiermee dan ook te vervallen. Ook is het niet meer mogelijk om een koersabonnement telefonisch of per e-mail te activeren.
Helaas betekent dit dat u uw huidige koersabonnement(en) opnieuw dient te activeren via de website. Daarom is uw Eurex, CME en/of US opties koersabonnement per maandag 28 mei 2018 08:00 uur gedeactiveerd. Totdat u het abonnement weer activeert worden de koersen met minimaal 15 minuten vertraging weergegeven.
Volgens de email kan je heel eenvoudig het koersabonnement weer activeren via je instellingen. Alleen heb je die optie niet als je gebruik maakt van Binck Inactive, welke ik persoonlijk al duur genoeg vind. Ik hoopte met Binck Inactive in ieder geval mijn huidige portefeuille aan te kunnen houden bij Binck en nieuwe investeringen ergens anders te gaan doen, maar met deze manier van klantje pesten word ik het wel erg beu. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Verwijderd
Laat me raden ?superpolm schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:09:
https://www.onlineseminar...ondstoffenrally-van-2018/
om half 9 een webinar van willem middelkoop over grondstoffen.
We moeten allemaal weer goud gaan kopen @ een rendement van maximaal een paar procent per jaar...

niet alleen goud maar grondstoffen in t algemeen. de aandelen van die bedrijven kunnen hard gaan hoor (omhoog en omlaag).Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:32:
[...]
Laat me raden ?
We moeten allemaal weer goud gaan kopen @ een rendement van maximaal een paar procent per jaar...
Verwijderd
Met het advies van dhr. Middelkoop om goud te kopen omdat er niets van de wereld economie zou overblijven is hij bekend geworden. Die economie draait nog steeds terwijl goud nauwelijks iets heeft opgeleverd in de periode vanaf het moment van dat advies......superpolm schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:47:
[...]
niet alleen goud maar grondstoffen in t algemeen. de aandelen van die bedrijven kunnen hard gaan hoor (omhoog en omlaag).

Hij adviseerde gister om Novo Resources te kopen, het aandeel is vandaag met 30% gedaaldVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:58:
[...]
Met het advies van dhr. Middelkoop om goud te kopen omdat er niets van de wereld economie zou overblijven is hij bekend geworden. Die economie draait nog steeds terwijl goud nauwelijks iets heeft opgeleverd in de periode vanaf het moment van dat advies......
Verwijderd
Kijk dat schiet op. Een goed begin is het halve werk. De eerste klap is een daalder waard. enz.superpolm schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:47:
[...]
Hij adviseerde gister om Novo Resources te kopen, het aandeel is vandaag met 30% gedaaldEen lange termijn play zeker.
Misschien is het een idee wanneer hij iets anders gaat doen dan economische adviezen geven ?
Ik vind zn informatie soms best interessant, hij had de kredietcrisis min of meer voorspeld. Alleen de big reset waar hij het over heeft is (nog) niet gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:00:
[...]
Kijk dat schiet op. Een goed begin is het halve werk. De eerste klap is een daalder waard. enz.
Misschien is het een idee wanneer hij iets anders gaat doen dan economische adviezen geven ?
Verwijderd
Hij heeft niet echt iets weten te voorspellen. Iedereen weet nl dat er gemiddeld eens per 15 jaar een stevige crisis komt en tegenwoordig zelf iets vaker. De opgegeven redenen (oorzaken) kloppen eigenlijk nooit.superpolm schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:14:
[...]
Ik vind zn informatie soms best interessant, hij had de kredietcrisis min of meer voorspeld. Alleen de big reset waar hij het over heeft is (nog) niet gekomen.
Dus iedereen die, wanneer dan ook, claimt dat er binnen 15 jaar een crisis komt heeft altijd gelijk......
Wat extreem knap zou zijn geweest is iemand die had kunnen voorspellen dat er in de VS een bijna fatale mondiale banken crisis zou ontstaan op basis van oneindig doorverkochte, valselijk overgewaardeerde AAA pakketten van giftige hypotheken met voor de klant bewust verhulde (kleine lettertjes) progressieve rente.
Dan was ik wel echt onder de indruk geweest......
Wat ik er van begrijp, is dat o.a. Peter Schiff die voorspelde. Maar die is (tegenwoordig?) zo'n ontzettende perma-bear, en zit grotendeels buiten de Amerikaanse aandelen en obligaties, en flink in goud.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:31:
Wat extreem knap zou zijn geweest is iemand die had kunnen voorspellen dat er in de VS een bijna fatale mondiale banken crisis zou ontstaan
[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 01-06-2018 08:35 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Wat ik wel snap aan de goud insteek is de schokbestendigheid ervan, dus mocht je op een gegeven moment uit goede investeringsmogelijkheden lopen dan is fysiek goud een prima oplossing als stalling.
Voor de meeste mensen zou schuldenvrij en een klein kapitaal al een wonder zijn dus dan is goud helemaal niet iets om naar te kijken of te kopen. Tenzij je het in de vorm van juwelen wi dragen, of een gouden rolex gaat kopen. (van alle 'goud' investeringen misschien nog wel de beste optie)
Zolang je nog schulden hebt hoef je nergens over na te denken, heb je wat over, je weet er geen goede bestemming voor , aflossen.
Je betaalt inderdaad een fractie van een procent wisselkoersopslag, maar het break-even punt ligt pas bij een order van honderden stuks voor de meeste aandelen.
[ Voor 26% gewijzigd door HallonRubus op 01-06-2018 16:47 ]
Voor zover ik weet kun je Tencent alleen OTC kopen, niet op de Nasdaq.HallonRubus schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:44:
Wat is de logica achter het feit dat je bij De Giro bijvoorbeeld Tencent ADR alleen op Börse Frankfurt kunt kopen (min €8 transactiekosten), maar Jd.com wel op Nasdaq (€0.5 transactiekosten)? Beide ADRs hebben een notering aan zowel Nasdaq als Xetra.
Je betaalt inderdaad een fractie van een procent wisselkoersopslag, maar het break-even punt ligt pas bij een order van honderden stuks voor de meeste aandelen.
Ik wil spoedig gaan beginnen met beleggen, met deGiro of Lynx.
Wat ik in mijn hoofd heb zijn een aantal sectoren: Energie (Batterijen & technologie, duurzame energie etc.), social media (Snapchat, Twitter) en betalingssystemen (Ideal, paypal, Ayden).
Ayden is aardig in het nieuws geweest met Mabel van Oranje. Deze komt 13 juni voor het eerst op de beurs, ik ga deze niet kopen maar wel in de gaten houden.
Op gebied van Energie en batterijen. Heeft iemand daar nog eventuele tips voor?
Wat mij ook wel interessant leek was dit: https://genesis.vision/
Blockchain Platform waarmee je kunt investeren in brokers die handelen in Crypto en Forex. Zit nog in de ontwikkelingsfase.
我的名字是Mirno
1. Spoed is zelden goed.mirno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:
Dag medeTweakers,
Ik wil spoedig gaan beginnen met beleggen, met deGiro of Lynx.
Wat ik in mijn hoofd heb zijn een aantal sectoren: Energie (Batterijen & technologie, duurzame energie etc.), social media (Snapchat, Twitter) en betalingssystemen (Ideal, paypal, Ayden).
Ayden is aardig in het nieuws geweest met Mabel van Oranje. Deze komt 13 juni voor het eerst op de beurs, ik ga deze niet kopen maar wel in de gaten houden.
Wat mij ook wel interessant leek was dit: https://genesis.vision/
Blockchain Platform waarmee je kunt investeren in brokers die handelen in Crypto en Forex. Zit nog in de ontwikkelingsfase.
2. Zo te lezen heb je er niet bijzonder veel verstand van, de kans dat je met de voorgestelde 'strategie' de markt gaat verslaan lijkt me klein. Wat is jouw waardering van Snapchat? Waarom is de huidige koers te laag?
3. Mijn advies: lees eens wat materie over indexbeleggen, begin daar voorzichtig mee en stop maandelijks wat extra geld in je portfolio. Kun je later altijd nog in de bitcoins en Twitters investeren.
Onvoorstelbaar!
AMG zit op een hele boel Lithium, maar de koers staat momenteel op een hoogtepunt.mirno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:
heeft voorlopig weinig zin.mirno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:
Niet voor Piet Particulier
Adyen is voor de beursgang niet toegankelijk voor particuliere beleggers. De 4,19 miljoen aandelen worden uitsluitend toegekend aan institutionele beleggers. Sowieso laat Adyen met de IPO-prijs van ruim €200 al zien weinig met de kleine retailbelegger op te hebben.
https://www.iex.nl/Column/278938/Adyen-Nogmaals-cashen.aspx
Ik ga mij eerst rustig inlezen. Heb al wat boeken gekocht van onder andere Benjamin Graham.writser schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:04:
[...]
1. Spoed is zelden goed.
2. Zo te lezen heb je er niet bijzonder veel verstand van, de kans dat je met de voorgestelde 'strategie' de markt gaat verslaan lijkt me klein. Wat is jouw waardering van Snapchat? Waarom is de huidige koers te laag?
3. Mijn advies: lees eens wat materie over indexbeleggen, begin daar voorzichtig mee en stop maandelijks wat extra geld in je portfolio. Kun je later altijd nog in de bitcoins en Twitters investeren.
Ben al een paar jaar bezig met crypto, maar nu ook voor een deel gaan investeren in het normale beleggen.
Een aantal keuzes zijn gebaseerd op trends, wat te zien is bij social media. Wat zijn de platformen die de volgende generaties voornamelijk gaan gebruiken. Volgens Metcalfe's Law, gaat ervan uit dat wanneer het aantal gebruikers toenemen, het aantal connecties tussen die gebruikers exponentieel toeneemt. Als voorbeeld Facebook, dat enorm gegroeid is.
Op het gebied van betalingen zie je dat PayPal en VISA eigenlijk continu aan het groeien zijn de afgelopen 5 jaar. Maar voor de betalingssector blijf ik toch liever bij crypto.
Voornamelijk de energie sector vind ik interessant, hier werk ik ook in. En het is nagenoeg zeker dat er enorm veel vraag naar Lithium komt in de komende jaren. En zaken zoals waterstof kunnen daar als vervolg weer een oplossing gaan bieden voor de voertuigen.
Je kan het inderdaad niet echt een strategie noemen, maar ik probeer voornamelijk te bedenken wat er belangrijk gaat worden de komende 5 jaar. En daar als defensieve belegger op in te stappen.
Het bepalen van wat een bedrijf waard is is iets wat ik in de loop der jaren moet leren. Het enige wat ik nu kan doen is wat richtlijnen aanhouden om te bepalen of een aandeel niet overgewaardeerd is op het moment van aankoop.
Wat tot nu toe mijn grootste fouten zijn, is het niet willen verkopen van mijn bezittingen en altijd alles binnen het portofolio houden.
我的名字是Mirno
De grootste reden om hier dus NIET in te beleggen. Beleggingen in het bedrijf/ sector waarin je zelf werkt moet je mijns inziens als het meest risicovol behandelen.mirno schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:28:
Voornamelijk de energie sector vind ik interessant, hier werk ik ook in.
Stel het gaat slecht in jouw bedrijf/ sector......baan weg.....aandelen niets meer waard.....

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
https://www.bnr.nl/nieuws...n-de-superrijken-hun-geldSteeds meer superrijken investeren hun geld in kleine, niet-beursgenoteerde bedrijven. Door de lage rente en de wereldwijde politieke spanningen is de beurs volgens deze groep namelijk te onzeker geworden, blijkt uit een studie van BNP Paribas Wealth Management. 'Wat je ziet is dat daar de laatste tijd wat meer interesse in is', vertelt Luc Aben van Van Lanschot Bankiers. 'Wat ook meespeelt is een niet financieel argument. Het gaat over kleinere ondernemingen, waar men iets meer gevoel bij heeft.'
Verwijderd
Zoals bijvoorbeeld https://www.ishares.com/n...712/ishares-aex-ucits-etf
Want ik kan alleen maar rendement vinden door middel van koersstijgingen.
Rechtsbovenin staat een Excel sheet die je kunt downloaden. Staat alle informatie in.Verwijderd schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:29:
Is er ergens te vinden hoeveel dividend een iShares ETF aandeel in het verleden heeft uitgekeerd?
Zoals bijvoorbeeld https://www.ishares.com/n...712/ishares-aex-ucits-etf
Want ik kan alleen maar rendement vinden door middel van koersstijgingen.
Verwijderd
Gevonden, bedankt!Skyaero schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Rechtsbovenin staat een Excel sheet die je kunt downloaden. Staat alle informatie in.
Beetje oude post, maar was het topic een beetje aan het doornstruiken. Fitvermogen werkt wel via Yahoo, maar je moet zoeken op de afkortingen.helloitsme schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:15:
[...]
daarnaast heb ik enkele fitvermogen fondsen. die werken niet via yahoo
Dynamic Mix II is bv. NNDM2.AS
Hoog dividend aandelen is NNHDA.AS
etc.
niet heel makkelijk, maar als je yahoo al gebruikt dus wel te doen.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik neem dat je bedoelt hoe het praktisch wordt uitgevoerd ipv het concept.Piper schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:13:
Iemand hier in het bezit van Bayer die al heeft uitgezocht hoe dat met die extra aandelen(á 81,=) uitgifte werkt?
Ik heb mijn broker nu een extra positie voor Bayer AG genaamd "Bayer AG -REG - RTS". Hoe dit verder werkt weet ik ook niet, want is voor mij de eerste keer dat ik met subscription rights te maken heb.
[ Voor 29% gewijzigd door pdukers op 07-06-2018 13:17 ]
Zeg maar het beleggen voor dummies
Ja inderdaad, ik heb hetzelfde. Heb de Giro even gemaild.pdukers schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Ik neem dat je bedoelt hoe het praktisch wordt uitgevoerd ipv het concept.
Ik heb mijn broker nu een extra positie voor Bayer AG genaamd "Bayer AG -REG - RTS". Hoe dit verder werkt weet ik ook niet, want is voor mij de eerste keer dat ik met subscription rights te maken heb.
Ik zit via een aandeelprogramma (20% korting voor Bayer werknemersPiper schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:13:
Iemand hier in het bezit van Bayer die al heeft uitgezocht hoe dat met die extra aandelen(á 81,=) uitgifte werkt?
Voor de financiering van de Monsanto deal krijgen huidige aandeelhouders per 24 aandelen recht op het aankopen van 2 aandelen a 81 euro.
Zou je als je het antwoord krijgt het hier kunnen delen?Piper schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Ja inderdaad, ik heb hetzelfde. Heb de Giro even gemaild.
[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 07-06-2018 15:25 ]
Bedankt voor uw e-mail.pdukers schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:25:
[...]
Zou je als je het antwoord krijgt het hier kunnen delen?
U ontvangt nog een e-mail van DEGIRO met instructies hoe en wanneer u deze aandelen kunt kopen op basis van de rechten die u bezit. Op dit moment is het nog niet duidelijk wanneer u de instructies aan ons dient door te geven.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
Ik ben klant bij Binck en heb net even gevraagd aan klantenservice hoe ik die aandelen zou kunnen claimen.Bobo221 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:37:
[...]
Ik zit via een aandeelprogramma (20% korting voor Bayer werknemers) ook in bezit van Bayer aandelen.
Voor de financiering van de Monsanto deal krijgen huidige aandeelhouders per 24 aandelen recht op het aankopen van 2 aandelen a 81 euro.
Klanten bij Binck die aandelen Bayer in portefeuille hebben, hebben in hun portefeuilleoverzicht evenveel claims gekregen als dat je aandelen hebt. Je kunt die claims nu al verkopen (of kopen als je zou willen). Een dezer dagen stuurt Binck al haar Bayer aandeelhouders meer info. T.z.t heb je dan bij de menu-optie 'Overig' onder 'Claims, biedingen en emissies' de mogelijkheid je claims met bijbetaling van € 81 per aandeel in te wisselen tegen een verhouding van 23 claims voor 2 aandelen.
Op de site van Bayer staat meer info.
Dank je, maar werkt bij mij helaas niet (krijg geen prijzen te zien)RobbieB schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:06:
[...]
Beetje oude post, maar was het topic een beetje aan het doornstruiken. Fitvermogen werkt wel via Yahoo, maar je moet zoeken op de afkortingen.
Dynamic Mix II is bv. NNDM2.AS
Hoog dividend aandelen is NNHDA.AS
etc.
niet heel makkelijk, maar als je yahoo al gebruikt dus wel te doen.
Ik gebruik nu https://markets.ft.com/da...orical?s=NL0000289858:EUR en dat werkt wel ok, alleen geen lange historie maar dat komt vanzelf wel.
Als beginner met nauwelijks ervaring vraag ik me af waar je het beste kan beleggen als je weinig transacties doet (lange termijn beleggen in buitenlandse aandelen). Uit het overzicht in de startpost wordt ik niet echt wijs..
Casus: ik wil ergens tussen 2,5 en 5K euro beleggen in TSLA. (nog niet uit hoeveel precies) Denk dat het aandeel erg ondergewaardeerd is doordat analisten het te risicovol vonden. Lijkt er nu toch echt op dat de kinderziektes in Model 3 er bijna uit zijn. Energieprojecten groeit erg hard en zijn ze al erg groot in. Qua accutechniek lopen ze zo'n twee jaar voor op de rest van de industrie. Bijna op $100 per Kwh op celniveau. Afijn, ik hoef jullie niet te overtuigen.
Vraag is nu waar ik deze aandelen eenmaal kan kopen waarna ik weinig terugkerende kosten heb. Dus transactiekosten zijn dan minder belangrijk. Wil wel graag NL support dus direct bij IB beleggen valt dan af.
Degiro is een nederlandse broker en heeft bij mijn weten geen kosten voor beheer van je aandelen. Wat de kosten zijn om aandelen aan te kopen durf ik niet te zeggen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
eens: als beginnend belegger zou ik iets veiliger beginnen. Maar goed: ieder z'n keuze!squaddie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:02:
Als je een beginnend belegger bent weet je zeker dat je wilt beginnen een dergelijke aankoop? Je legt wel 5000 eieren in een mandje, wanneer je belegging meer waard wordt is het prachtig, maar als de belegging minder waard wordt en in meest ongunstige geval gaat Tesla failliet zie je je 5000 euro in rook opgaan. Ik zelf koop EFTs, enerzijds heb ik onvoldoende tijd om voldoende te verdiepen in individuele aandelen en door het aankopen van EFTs spreid ik mijn vermogen over een groot aantal mandjes en spreid daarmee het risico.
Degiro is een nederlandse broker en heeft bij mijn weten geen kosten voor beheer van je aandelen. Wat de kosten zijn om aandelen aan te kopen durf ik niet te zeggen.
kosten voor aankoop van US aandelen zijn bij de giro zijn overigens zeer laag: € 0,50 + USD 0,004 per aandeel
De giro rekent ook een kleine commissie ( ongeveer 0.01%) op het aankopen van dollars.helloitsme schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 07:59:
[...]
eens: als beginnend belegger zou ik iets veiliger beginnen. Maar goed: ieder z'n keuze!![]()
kosten voor aankoop van US aandelen zijn bij de giro zijn overigens zeer laag: € 0,50 + USD 0,004 per aandeel
Voor een order van €5000 aan NASDAQ zal je in totaal een paar euro aan kosten kwijt zijn (en bij verkoop weer opnieuw die kosten).
Het hangt er ook vanaf hoe je dit bedrag ziet, is het speelgeld waarmee je lekker wat wilt uitproberen en wat je kan missen of is het geld wat je in de toekomst hard nodig gaat hebben?matroosoft schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:13:
Bedankt allen! Ga eens naar DeGiro kijken. En misschien is het idd beter met een wat kleiner bedrag te beginnen. Ik ga erover nadenken!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als ik lees dat je wil investeren in lange termijn zou ik in world index of s&p 500 trackers gaan. Die van iShares of Vanguard bijvoorbeeld.matroosoft schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:13:
Bedankt allen! Ga eens naar DeGiro kijken. En misschien is het idd beter met een wat kleiner bedrag te beginnen. Ik ga erover nadenken!
[ Voor 5% gewijzigd door page404 op 09-06-2018 11:24 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik kan het in de toekomst ook wel gebruiken dus wat dat betreft goed om met een wat kleiner bedrag te beginnen.Tsurany schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:23:
[...]
Het hangt er ook vanaf hoe je dit bedrag ziet, is het speelgeld waarmee je lekker wat wilt uitproberen en wat je kan missen of is het geld wat je in de toekomst hard nodig gaat hebben?
Is wel heel veilig maar ik ben niet vies van een beetje risico.page404 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:24:
[...]
Als ik lees dat je wil investeren in lange termijn zou ik in world index of s&p 500 trackers gaan. Die van iShares of Vanguard bijvoorbeeld.
Die 5000 euro in TSLA stoppen brengt risico's met zich mee. Staat daar 100k aan spaargeld naast dan valt het ineens wel weer mee met die risico's.
Tegen een neergaande markt beschermen aandeel ETF's ook niet. Daar zijn staatsobligaties voor. Alles in stock ETF's stoppen brengt wat mij betreft bijna net zoveel risico met zich mee als een gespreide aandeelportefeuille.
Let er bij de TSLA aandelen, net als alle US aandelen, op dat de dollar - euro koers schommelt. Mijn aandelen TSLA zijn sinds aankoop wel gestegen maar in euro's toch een stuk minder omdat de euro is gestegen t.o.v. de dollar.
De verwachting van veel analisten, wat ik lees op internet, is dat de dollar dit en komend jaar nog verder zal dalen t.o.v. de euro.
Daar staat tegenover dat het voor het bijkopen van aandelen de hogere koersen wat drukt en je de aandelen met een "korting" kan kopen.
ETF's zullen veel minder schommelen. En op lange termijn is het de meest stabiele manier om je vermogen te laten groeien.s_schimmel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:16:
Het valt me wel vaker op dat er meteen naar ETF's gewezen wordt in dit topic zodra iemand over beleggen begint. Alsof ETF's heilig zijn en al je geld daar in moet zitten.
De risico's zijn dan net zo groot, echter ga je het bedrag dan eerder zien als speelgeld waardoor je bereid bent dat risico te nemen.Die 5000 euro in TSLA stoppen brengt risico's met zich mee. Staat daar 100k aan spaargeld naast dan valt het ineens wel weer mee met die risico's.
Een gespreid aandeelportefeuille is erg lastig te bereiken met een laag vermogen gezien de gemiddelde aandelenprijs. Daarom is een ETF veel handiger, die spreiding kan je zelf niet halen.Tegen een neergaande markt beschermen aandeel ETF's ook niet. Daar zijn staatsobligaties voor. Alles in stock ETF's stoppen brengt wat mij betreft bijna net zoveel risico met zich mee als een gespreide aandeelportefeuille.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als ik naar mezelf kijk ben ik ook met wat losse aandeeltjes begonnen en geen idee waar ik mee bezig was. Dit heeft mij een aardig verlies opgeleverd en was er klaar mee. Hierdoor ben ik eigenlijk zo’n 5 jaar onnodig niet gaan beleggen. Toen ik van indextrackers te horen kreeg ben ik pas weer begonnen, bijna 3 jaar geleden. Daarnaast heb ik wel met een klein percentage wat individuele aandelen voor wat extra spanning.
Zoals matroosoft over Tesla praat ben ik bang dat het hem duur komt te staan. De punten die worden aangehaald zijn terecht maar zijn al lang ingeprijsd. Tesla is een zeer overgewaardeerd aandeel. EPS is vaak een indicator voor wat je moet neerleggen voor een aandeel. Tesla heeft geen EPS omdat er geen winst is. Ook is bijvoorbeeld de beurswaarde van Tesla hoger dan Ford, of dit terecht is is natuurlijk afwachten maar het is wellicht wel iets wat je in de overweging mee kan nemen.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon leuk om een aandeel in Tesla te hebben, of je er rijk van wordt hoeft daarin niet perse mee te tellen.
Als we het dan toch over wat meer spanning hebben, zijn hier ook mensen die met turbo’s of sprinters werken? Bij Degiro kun je een aantal daarvan gratis handelen. Ik heb ze eens bekeken maar dat aanbod is erg beperkt, vaak dicht tegen de stoploss.
Ik zou ook eens kijken bij lynx. Die zal in aanschaf iets duurder zijn. Alleen omdat tesla een van de meest geshorte aandeel is kan je bij lynx extra geld verdienen met het uitlenen van de aandelen.matroosoft schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:13:
De Giro leent ze zelf uit, daar krijg jij helemaal niks voor. Daarom zijn ze zo goedkoop.
Verwijderd
Precies, en om die reden alloceer ik maximaal 10% van mijn investeringen in eigen stock picks. In mijn geval is dat ik naast Vanguard VTI and VXUS, ook een aantal aandelen NVIDIA & Amazon heb. Het risico is voor mij te groot om 'all in' daar op te gaan.s_schimmel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:16:
Die 5000 euro in TSLA stoppen brengt risico's met zich mee. Staat daar 100k aan spaargeld naast dan valt het ineens wel weer mee met die risico's.
Hoeveel ik dit heel goed snap, blijf ik het lastig vinden. Mijn specifieke voorbeeld: werkzaam in internet technology/media. Om dat bewust niet te beleggen in tech ETF's/FAGMAN/QQQ/KWEB terwijl ik daar nog een grote groei verwacht in de komende 10 jaar, vind ik een uitdaging.Panzer_V schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:34:
[...]
De grootste reden om hier dus NIET in te beleggen. Beleggingen in het bedrijf/ sector waarin je zelf werkt moet je mijns inziens als het meest risicovol behandelen.
Stel het gaat slecht in jouw bedrijf/ sector......baan weg.....aandelen niets meer waard.....
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2018 10:46 ]
Ik zeg ook niet dat je niet moet beleggen in het bedrijf/ de sector waarin je werkt. Ik zeg dat je deze beleggingen als het "meest risicovol" moet behandelen. Speculatief dus.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 06:34:
Hoeveel ik dit heel goed snap, blijf ik het lastig vinden. Mijn specifieke voorbeeld: werkzaam in internet technology/media. Om dat bewust niet te beleggen in tech ETF's/FAGMAN/QQQ/KWEB terwijl ik daar nog een grote groei verwacht in de komende 10 jaar, vind ik een uitdaging.
Ben je bijvoorbeeld bereid om max. 5% van je portefeuille speculatief in te zetten dan zou je in die categorie deze beleggingen moeten plaatsen en de overige 95% ergens anders in beleggen.
Persoonlijk zou ik bovenstaand voorbeeld alleen gebruiken als het gaat om een belegging in de sector waarin je werkt (bijvoorbeeld via een tracker).
Directe beleggingen in het bedrijf waar je werkt (aandelen of obligaties of personeelsaandelenprogramma's etc.) behandel ik als JUNK-stocks en JUNK-bonds. Kortom, ik koop nog liever Griekse staatsobligaties dan aandelen in het bedrijf waar ik werk.
Ik neig naar Meesman of de Giro. Die laatste is goedkoper, maar je moet zelf elke maand je inkopen doen. Bij Meesman is het meer "set and forget". Je kiest je profiel en ze regelen de rest.
Bij het openen van een rekening bij de Giro zie ik dat ze bij een standaard rekening recht hebben om mijn effecten te lenen. Van wat googelen en rondlezen begrijp ik dat dit betekent dat zij mijn ingekochte effecten kunnen lenen en daarmee kunnen handelen.
Begrijp ik dat goed, wat zijn de risico's en heeft iemand enig idee hoe groot die risico's zijn? Ik kan het niet zo goed inschatten.
Ik heb de afgelopen dagen een beetje gedaytrade met telkens 50 aandelen TSLA (+/- $7K), maar zowel mogelijke winst als verlies was beperkt. Tesla is een beetje het lieverdje van investeerders. Heb er een euro of 500 aan over gehouden.s_schimmel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:16:
De afgelopen 200 posts is deze vraag al tientallen keren voorbij gekomen.Duci schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:00:
Ik wil graag gaan beginnen met indexbeleggen, en ben van plan om maandelijks een (min of meer) gelijk bedrag in de index te steken. Daarvoor ben ik nu op zoek naar een goede broker.
Ik neig naar Meesman of de Giro. Die laatste is goedkoper, maar je moet zelf elke maand je inkopen doen. Bij Meesman is het meer "set and forget". Je kiest je profiel en ze regelen de rest.
Bij het openen van een rekening bij de Giro zie ik dat ze bij een standaard rekening recht hebben om mijn effecten te lenen. Van wat googelen en rondlezen begrijp ik dat dit betekent dat zij mijn ingekochte effecten kunnen lenen en daarmee kunnen handelen.
Begrijp ik dat goed, wat zijn de risico's en heeft iemand enig idee hoe groot die risico's zijn? Ik kan het niet zo goed inschatten.
==> Neem de moeite om de historie van dit topic door te nemen en al je vragen zullen beantwoord worden.
Wat is dat toch met al die mensen die in een bestaand topic de recente historiek niet doornemen....

Daytraden is niet gelijk aan lange termijn investeren. Dus omdat jij aan de daytrade-roulette-tafel telkens de goede kleur gekozen hebt is Tesla een goede lange termijn investering?MaZo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:31:
[...]
Ik heb de afgelopen dagen een beetje gedaytrade met telkens 50 aandelen TSLA (+/- $7K), maar zowel mogelijke winst als verlies was beperkt. Tesla is een beetje het lieverdje van investeerders. Heb er een euro of 500 aan over gehouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Panzer_V op 11-06-2018 11:05 ]
Dan heb je dat op het goede moment gedaan en dat is puur toeval. De koer van TSLA schommelt hevig en dit had je ook een paar duizend euro kunnen kosten. Zou niet mijn advies zijn aan een beginnend belegger die vermogen op de lange termijn wil opbouwenMaZo schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:31:
[...]
Ik heb de afgelopen dagen een beetje gedaytrade met telkens 50 aandelen TSLA (+/- $7K), maar zowel mogelijke winst als verlies was beperkt. Tesla is een beetje het lieverdje van investeerders. Heb er een euro of 500 aan over gehouden.
Tegenover de fans van TSLA staat een hele grote groep shorters die niets liever willen dan dat de koers in elkaar stort. Niet meteen het lieverdje van investeerders.
Verwijderd
https://www.iex.nl/Column...ps-Efficint-beleggen.aspx
Beleggen is ALTIJD risico nemen. U bent gewaarschuwd.
Waar zeg ik dat ik het een goede investering vind voor de lange termijn?Panzer_V schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:03:
[...]
De afgelopen 200 posts is deze vraag al tientallen keren voorbij gekomen.
==> Neem de moeite om de historie van dit topic door te nemen en al je vragen zullen beantwoord worden.
Wat is dat toch met al die mensen die in een bestaand topic de recente historiek niet doornemen....
[...]
Daytraden is niet gelijk aan lange termijn investeren. Dus omdat jij aan de daytrade-roulette-tafel telkens de goede kleur gekozen hebt is Tesla een goede lange termijn investering?
Met lieverdje van beleggers bedoel ik meer de koerswaarde t.o.v. bedrijfsresultaten. M.a.w. Tesla lijkt niks fout te kunnen doen bij de meeste beleggers.
Sorry, had gezocht op "uitlenen" maar had mijn antwoord niet gevonden. Zal terug gaan spitten.Panzer_V schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:03:
[...]
De afgelopen 200 posts is deze vraag al tientallen keren voorbij gekomen.
[...]
https://fd.nl/beurs/12577...g-vertaling-indextrackers
https://www.tweedekamer.n...2018D33126&did=2018D33126
[ Voor 35% gewijzigd door pirke op 11-06-2018 16:23 ]
Lekker wetenschappelijk onderbouwd, zou hij daar ook een essentieel informatiedocument voor hebben?Aangezien een groot aantal consumenten moeilijkheden ondervindt bij het begrijpen van financiële terminologie, is bijzondere aandacht besteed aan het woordgebruik en de redactionele stijl van het informatiedocument. Consumenten worden bovendien beïnvloed door het taalniveau waarin de informatie is opgesteld (bewust of onbewust). Het verwerken van informatie in de moedertaal zal daarom in veel gevallen gemakkelijker zijn dan in een vreemde taal en het risico verkleinen dat de consument het informatiedocument niet of niet goed begrijpt.
Duci schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:00:
Ik wil graag gaan beginnen met indexbeleggen, en ben van plan om maandelijks een (min of meer) gelijk bedrag in de index te steken. Daarvoor ben ik nu op zoek naar een goede broker.
https://www.degiro.nl/reg...tion/custody-profile-infoWat zijn de risico’s van het uitlenen van effecten?
Bij Uitlenen heeft DeGiro het recht om Effecten die worden gehouden door Beleggersgiro van Beleggersgiro te 'lenen'. Bijvoorbeeld voor de leveringsverplichting bij een short verkooptransactie van een klant. Het risico van het uitlenen van aandelen wordt ondervangen doordat er altijd onderpand gevraagd wordt. Dit onderpand is altijd minimaal 104% van de waarde van de uitgeleende aandelen. Indien het onderpand van karakter verschilt met de uitgeleende stukken is dit onderpand zelfs hoger. Zo zal voor uitgeleende aandelen waarbij Nederlandse staatsobligaties als onderpand gegeven zijn, zelfs minimaal 120% van de waarde als onderpand worden gevraagd. Dit om eventuele koersbewegingen op te kunnen vangen.
Zodra het onderpand zakt onder het minimum zal gevraagd worden bij te storten. Indien dit niet tijdig gebeurt worden posities geliquideerd. Een eventueel verlies wordt verhaalt op de lener. Indien deze onverhoopt niet aan zijn verplichtingen kan voldoen is een verlies volledig gedekt door DEGIRO. Indien dit verlies de middelen van DEGIRO overstijgt, zal dit naar rato worden gedragen door de eigenaren van de aandelen. De kans dat dit gebeurt, is echter buitengewoon klein, en gezien het onderpand, de verhaalsmogelijkheid, de garantie van DEGIRO en de verdeling pro rata, zal het percentage over de waarde van de aandelen waarschijnlijk extreem klein zijn. In onze ogen is dit een verwaarloosbaar en acceptabel risico.
Bij gebruik door derden gaat het er om dat de prime brokers die DeGiro gebruikt (op dit moment ABN AMRO, KAS Bank en Morgan Stanley) een pandrecht hebben op de Effecten die zij voor Beleggersgiro aanhouden en die Effecten mogen gebruiken. Natuurlijk moeten zij die Effecten bij bijvoorbeeld een verkooptransactie door een klant van DeGiro direct terug leveren. Gebruik door derden betekent dat wanneer een prime broker onverhoopt failliet gaat, er een tekort kan ontstaan in Beleggersgiro. Door alleen met degelijke partijen samen te werken en door goede contractuele afspraken te maken houdt DeGiro dit risico zo beperkt mogelijk.
- 28 eigen gekozen aandelen: +18% (80% portfolio)
- 9 ETF"s : -3%: 3 positief, 6 negatief (20% portfolio)
Blij wordt ik van die ETF's toch ook niet (voorlopig).
Klein deel van die 28 speel ik wat mee (IQ 113% up bv).
ETF's zijn erg gespreid, lage kosten en bekijk ik amper.
Ik zou Tesla ook eerder in een actief ETF nemen dan het aandeel puur.
Die toegang tot buitenlandse ETF's is wel spijtig, ARKW vond ik nog een leuke.
[ Voor 52% gewijzigd door anessie op 12-06-2018 05:10 ]
Kijk ook eens naar de gerealiseerde volatility van de discretionare portefeuille vs ETFsanessie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 04:58:
Stand van zaken in 2018:
- 28 eigen gekozen aandelen: +18% (80% portfolio)
- 9 ETF"s : -3%: 3 positief, 6 negatief (20% portfolio)
Blij wordt ik van die ETF's toch ook niet (voorlopig).
Klein deel van die 28 speel ik wat mee (IQ 113% up bv).
ETF's zijn erg gespreid, lage kosten en bekijk ik amper.
Ik zou Tesla ook eerder in een actief ETF nemen dan het aandeel puur.
Die toegang tot buitenlandse ETF's is wel spijtig, ARKW vond ik nog een leuke.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
VXUS (nu even niet meer)
VTI (nu even niet meer)
VWRL
IEGA
IWDA
UETF
Mis ik er? Of zit ik totaal fout ?
De IWDA heb ik ook en een ESG fonds van Actiam (NL0011309349) die doet het eigenlijk beter qua rendement.
[ Voor 3% gewijzigd door BiLLY_daKid op 12-06-2018 08:42 ]
I know, maar wil graag weten wat er in het emmertje zit van MeesmanBiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:36:
Kopen is het probleem niet, gaat om de spreiding en het beheer. Ik weet niet of Meesman actief balanceert of juist extra investeert als de markt gunstig is.
De IWDA heb ik ook en een ESG fonds van Actiam (NL0011309349) die doet het eigenlijk beter qua rendement.
Dan kun je zelf je portomonee bepalen m.b.t. hoeveel % aandelen, hoeveel % obligaties, etc..
Bijvoorbeeld, je vindt niet de MSCI World Custom ESG (ND, EUR) in de Giro
En dank voor je tip
[ Voor 17% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 12-06-2018 13:10 ]
Bij Meesman moet je zelf kiezen.BiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:36:
Kopen is het probleem niet, gaat om de spreiding en het beheer. Ik weet niet of Meesman actief balanceert of juist extra investeert als de markt gunstig is.
Hoe bedoel je dit precies?Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:02:
[...]
I know, maar wil graag weten wat er in het emmertje zit van Meesman![]()
Dan kun je zelf je portomonee bepalen m.b.t. hoeveel % aandelen, hoeveel % obligaties, etc..
*knip*
[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 12-06-2018 14:48 ]
Met welke fondsen handelt Meesman?Jesse schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Bij Meesman moet je zelf kiezen.
[...]
Hoe bedoel je dit precies?
Met VXUS, VTI etc..
Als je deze allemaal via degiro zelf kan kopen, kun je zelf je portefeuillie invullen.
B.v. met mijn maandelijkse inleg koop ik nu alleen obligaties of aandelen index.
Anders bepaalt Meesman dat, minder transactie kosten, meer controle.
https://www.fondsnieuws.n...ucits-fgr-feeder-fund-eur
Is dus op basis van MSCI World Custom ESG Index. Oftewel een verantwoord fonds waarmee bepaalde bedrijfstakken worden afgewezen. Via een eigen fonds kan Meesman andere posities innemen als gewenst.
Dat staat gewoon letterlijk op hun site.Paul.tjuh1986 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:56:
[...]
Met welke fondsen handelt Meesman?
Met VXUS, VTI etc..
Bij Meesman moet je ook gewoon zelf kiezen. De keuze is wel beduidend overzichtelijker.Als je deze allemaal via degiro zelf kan kopen, kun je zelf je portefeuillie invullen.
Transactiekosten zijn een percentage, dus wat voor mix je koopt maakt niks uit voor de kosten.B.v. met mijn maandelijkse inleg koop ik nu alleen obligaties of aandelen index.
Anders bepaalt Meesman dat, minder transactie kosten, meer controle.
Je hebt exact onder controle wat je koopt. (Of moet ik misschien zeggen: laat kopen.)
[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 12-06-2018 15:20 ]
Dus dan alleen:BiLLY_daKid schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
Uit jaarverslag: Meesman Indexfonds Aandelen Wereldwijd (ISIN NL0010436663) volgt de Northern Trust World Custom ESG Equity Index UCITS FGR Feeder Fund (NL0011225305).
https://www.fondsnieuws.n...ucits-fgr-feeder-fund-eur
Is dus op basis van MSCI World Custom ESG Index. Oftewel een verantwoord fonds waarmee bepaalde bedrijfstakken worden afgewezen. Via een eigen fonds kan Meesman andere posities innemen als gewenst.
Aandelen Wereldwijd - Northern Trust MSCI World Custom ESG
Aandelen Europa - Northern Trust MSCI Europe Custom ESG
Aandelen Opkomende landen - Northern Trust MSCI Emerging Markets Custom ESG (ND, EUR)
Obligaties wereldwijd - Global Short Fixed Income FundGlobal Short Fixed Income Fund
Obligaties Euro - Vanguard Barclays Euro Government Bond Index
Ik zie ze niet direct staan in de Giro.
Maar dat kan ook niet?
Dus exact hetzelfde fonds is niet altijd mogelijk. Dan moet je fondsen vinden die (vrijwel) dezelfde benchmark volgen.
Een ETF is realtime/15m verhandelbaar.
Ik neem inderdaad aan dat niet-beursgenoteerde fondsen dus OTC worden verhandeld.
Voor de volledigheid meld ik toch even hoe het bij Lynx (en dus zeer waarschijnlijk ook IB) werkt.pdukers schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:03:
[...]
Ik neem dat je bedoelt hoe het praktisch wordt uitgevoerd ipv het concept.
- Log je in op de "account management" site.
- In het message center staat onder "corporate actions" een bericht met als onderwerp "BAYN CORPORATE ACTION: DECISION REQUIRED".
- Vandaar uit klik je op de button "SELECT CA CHOICE".
- In het volgende scherm kun je aangeven of je mee doet (default is nee) en voor hoeveel aandelen.

Ontopic: vanavond maar een stuk of wat TSLA aandelen gekocht bij DEGIRO. Alles een beetje uitvinden maar het is gelukt. Gelijk een hoop nieuwe termen eigen gemaakt.
[ Voor 194% gewijzigd door matroosoft op 12-06-2018 21:13 ]
YOLOmatroosoft schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:37:
Niet verkeerd @HallonRubus, met zo'n winst wordt je vast vrijgevig?Alle tweakers een dubbeltje.
Ontopic: vanavond maar een stuk of wat TSLA aandelen gekocht bij DEGIRO. Alles een beetje uitvinden maar het is gelukt. Gelijk een hoop nieuwe termen eigen gemaakt.Had alleen beter een half uurtje kunnen wachten, staat nu zo'n $10 lager. Afijn, zo kan je altijd wel blijven wachten. Aandeel stijgt afgelopen dagen vrij hard dus nog later inzetten had ik het risico te hoog gevonden. Nu nog zien of ik m'n geduld kan bewaren en er voor langere tijd vanaf kan blijven. En Miss matroosoft al helemaal..
@Conono: Ben benieuwd of je zelf het antwoord op deze vraag wel weetConono schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:59:
Aangezien niemand gratis geld aan jou gaat uitdelen, zal je op z'n minst de vraag "waar komt mijn winst vandaan?" moeten kunnen beantwoorden.
https://twitter.com/opweg.../1006642782977626118?s=21
Wees gerust, dat weet ik.JAN-B schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:30:
[...]
@Conono: Ben benieuwd of je zelf het antwoord op deze vraag wel weet
Zat ook al te kijken, maar volgens de grafiek is het bij 400 begonnen? Jammer dat de meeste websites het nog niet goed laten zien.Silver7 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:10:
Adyen, meteen naar 400 euro?
Klopt vanaf 400 euro.HallonRubus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:16:
[...]
Zat ook al te kijken, maar volgens de grafiek is het bij 400 begonnen? Jammer dat de meeste websites het nog niet goed laten zien.
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/613007/ADYEN-NV/koers.aspx
heb jij al iets gekocht?
Ik heb net eentje gekocht voor €422. Gisteren al mijn vrije ruimte al opgemaakt, was sowieso al niet van plan om groot in te stappen.Silver7 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:17:
[...]
Klopt vanaf 400 euro.
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/613007/ADYEN-NV/koers.aspx
heb jij al iets gekocht?
Ik zag vij DeGiro dat de koers even naar +1000 schoot, vlak voor opening. Ik wilde ook wel kopen voor 250 maar koers is nu puur sentimenteel.
De infrastructuur etc zijn allemaal klaar, alle grote (start)kosten zijn gemaakt. Een nieuwe klant betekend software pakketje installeren en klaar.meermarco schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:28:
Vraag me af waarom Adyen zo hoog geprijsd is. Wij gebruiken het ook en ben nou niet echt onder de indruk. Wat heeft Adyen dat een Google bijv niet kan als ze dat zouden starten. Maar goed, de ceo vind ik wel erg goed en nuchter. Ook weinig poespas maar zag dit als een proces en de schijnwerpers een noodzakelijk kwaad. Alles voor het proces en de verbetering van het bedrijf.
Dus even grof overdreven, pakken ze voor elke nieuwe klant potentieel een 80-100% marge. Dat stelt ze in staat om de bottom line absurd te laten groeien, met tientalen tot honderden procenten per jaar over meerdere jaren.
Mijn enige probleem is de 12% van beschikbare aandelen. Is de prijs van 240 naar 440 gegaan omdat het bedrijf het waard is, of omdat deze 'schaarste' de prijs omhoog werkt voor degene die per se iets van willen kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 13-06-2018 09:53 ]
Dit topic is gesloten.