Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.014.705 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzel123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 08:43
Bewaarfee van 3 euro per maand en 0,01% van portefeuille is nog steeds weinig. Voor 100.000 euro is dat 46 euro. Voordeel van Binck t.o.v. de Giro is dat je nog steeds Amerikaanse ETFs kan kopen. Voorlopig dan. Dat voordeel weegt wel ruim op tegen geen bewaarfee bij de Giro.
Wel ben ik bang dat Binck elk moment de bewaarfee weer kan verhogen.

Als je het echt goedkoop wil doen, moet je een account openen bij interactive brokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
roda_djavulen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:36:
Zag wel dat je bij binck de 3€ per maand niet hoeft te betalen als je een gratis (?) spaarrekening bij ze opent. Combi-deal zeg maar.
Maar daarvoor moet je wel minstens 2,5k storten. Dus 2,5k die je verder nergens voor kunt gebruiken of inzetten.

Bovendien heb je dan nog steeds die 0,12% per jaar, en geen garantie dat ze straks voor dat sparen ook een fee gaan rekenen, of wederom de tarieven verhogen (dit geintje hadden ze 1-2 jaar geleden ook al..).

Terwijl ironisch genoeg beleggen voor de meeste mensen voor de lange termijn is. Dus dan moet je voor de lange termijn ook je broker kunnen vertrouwen, niet elke 1-2 jaar de spelregels wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xanaroth op 26-03-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
Ja al even naar de voorwaarden gekeken? Óf beheerd beleggen met min. 2.5k of een spaarrekening openen. Alleen t lastige is dat daar enkel deposito's op te vinden zijn van min 1 jaar, dus je geld staat wel vast. Overigens kan ik voor de spaarrekening geen min. bedrag vinden, maar zou mij niet verbazen als het 2.5k is.
roda_djavulen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:36:
Zag wel dat je bij binck de 3€ per maand niet hoeft te betalen als je een gratis (?) spaarrekening bij ze opent. Combi-deal zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
@Xanaroth Waar zie je dat je 2,5 moet storten op de binck spaarrekening? Ik kan het niet vinden in de voorwaarden. Is er geen minimumbedrag dan kan ik er net zo goed 50 euro opzetten om de drie euro uit te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 15:30
henkjobse schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:13:
Ja al even naar de voorwaarden gekeken? Óf beheerd beleggen met min. 2.5k of een spaarrekening openen. Alleen t lastige is dat daar enkel deposito's op te vinden zijn van min 1 jaar, dus je geld staat wel vast. Overigens kan ik voor de spaarrekening geen min. bedrag vinden, maar zou mij niet verbazen als het 2.5k is.
[...]
Ik heb even zitten zoeken en de minimuminleg lijkt niet verplicht te zijn. Er staat enkel de verplichting voor een actief spaardeposito. Er zijn welgeteld twee deposito's van 6 maanden met een rente van 0.2 of 0.3%. Misschien zit de minimum inleg in de spaardeposito's zelf verstopt, ik moet het nog even verder uitzoeken.

[edit] De minimale spaarinleg zit inderdaad verstopt in de voorwaarden van de spaardepositos. Minimale inleg is €5000 of €10.000. Tijd om te stemmen met onze centen en Binck te boycotten.

De kosten van een switch ook fors: €25 per regel om het bij Binck weg te krijgen.
Dan naar DeGiro toe: Gratis vanaf een portefeuillewaarde van €3000. Anders €10 per regel.
Andere optie is de stukken verkopen en opnieuw aankopen bij DeGiro maar dat is ook prijzig en extra risico natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernie op 26-03-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
roda_djavulen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:24:
@Xanaroth Waar zie je dat je 2,5 moet storten op de binck spaarrekening? Ik kan het niet vinden in de voorwaarden. Is er geen minimumbedrag dan kan ik er net zo goed 50 euro opzetten om de drie euro uit te sparen.
Moet je even voor doorklikken. Maar ongeveer elk deposito om op te 'sparen' heeft een serieus hoge minimale inleg. Staat trouwens ook bij de CombiDeal https://www.binck.nl/zelf-beleggen/pakketten/combideal

De korting wordt (maandelijks of per kwartaal )uitgekeerd als de Binck-rekening actief is. Dat wil zeggen: Binck Comfort, Forward, Pensioen: minimaal € 2.500 belegd. En Binck Sparen heeft minstens 1 actief deposito.

Als iemand kan bevestigen dat het hebben maar niet gebruiken van de rekening voldoende is wordt het een ander verhaal. Maar klinkt erg scheef om een gratis rekening aan te maken met 1 cent erop, en dan 36 euro/jaar korting te krijgen.

edit: Maar als ik het zo teruglees van minstens 1 deposito, en kijk naar de minima voor de deposito's, moet je eerder 5-10k wegzetten ipv 2,5k.

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 26-03-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:57
wourk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:30:
Ik zit zelf bij Binck omdat ze een heel gebruiksvriendelijk platform hebben, Lynx heb ik geprobeerd maar vond ik totaal niet prettig. Hoe is het platform van Degiro? Daar heb ik nl. geen ervaring mee, maar ik overweeg nu wel om het over te zetten.
Heb je Lynx Basic (hun web-based platform) al geprobeerd? Dat is behoorlijk simpel. Het 'echte' programma heeft inderdaad een aardige leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
pdukers schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:10:
[...]

De 0,15% was specifiek voor ETF's en beleggingsfondsen (geintroduceerd in 2016). Nu geldt de fee voor de gehele portefeuille. En die 3 euro per maand gaat voor de kleine portefeuiles aardig aantikken.
Ohja, die 3 euro was ik even vergeten. Zo te zien wordt het voor de kleine belegger duurder, het omslagpunt qua service-fee ligt op ongeveer 100.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

mazzel123 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:51:
Bewaarfee van 3 euro per maand en 0,01% van portefeuille is nog steeds weinig. Voor 100.000 euro is dat 46 euro. Voordeel van Binck t.o.v. de Giro is dat je nog steeds Amerikaanse ETFs kan kopen. Voorlopig dan. Dat voordeel weegt wel ruim op tegen geen bewaarfee bij de Giro.
Wel ben ik bang dat Binck elk moment de bewaarfee weer kan verhogen.

Als je het echt goedkoop wil doen, moet je een account openen bij interactive brokers.
0,01% is ook per maand.
Dus voor 100.000 euro is het 13 euro per maand, of te wel 156 euro per jaar.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50
Ascension schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Ohja, die 3 euro was ik even vergeten. Zo te zien wordt het voor de kleine belegger duurder, het omslagpunt qua service-fee ligt op ongeveer 100.000 euro.
Als je voldoende actief bent, haal je wel voordeel uit de verlaagde transactiekosten. Maar voor mijn portefeuille is dit niet van toepassing (meer buy & hodl ;) ).

Aandelen, obligaties & beleggingsfondsen
Nieuw: €1,00 + 0,15%* (min. € 8 - max. € 150 per transactie)
Oud aandelen: €6,50 + 0,10% Min. € 10-Max. € 150
Oud fondsen: € 7,50 + 0,15% Max. € 150

Plukje aandelen a €2500 van €10,00 (9,00) Euro naar €8,00 (4,75) ivm minimale transactiekosten.
Aandelen a €5000 van €11,50 naar €8,50

Fondsen a €250 van €7,86 naar €8,00
Fondsen a €2500 van €11,25 naar €8,00 (4,75)
Fondsen a €5000 van €15,00 naar €8,50

ETF's
Nieuw: € 1,00 + 0,1%* (min. € 6 - max. € 150 per transactie)
Oud: € 5,00 + 0,10% Max. € 150

ETF €2500 van €7,50 naar €6,00 (3,50)
ETF €5000 van €10,00 naar €6,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ik vind het kijkend naar de (jaar)cijfers nog veel interessanter worden. Wat ik kan vinden was de gemiddelde klant iets van 40k waard met 1 transactie/jaar. Dus de gemiddelde Binck klant gaat 40-50 euro/jaar meer opleveren - mits deze niet weggaat natuurlijk.

Die gemiddelde klant gaat het daarmee zelf 40-50 euro/jaar meer kosten, en grote kans op overstap (zoals hier, fok, en ongeveer elk ander forum). Ironisch genoeg, hoe kleiner je bent hoe groter de kosten (want fixed-free portie) en hoe groter je bent hoe groter de kosten (want % fee, of enorme activiteit nodig). Dus puur theoretisch blijft alleen een handje traders, en vergeten accounts, over.

Dit raakt kant nog wal, vrijwel geen enkele groep die voordeel heeft.

Bij het navragen krijg ik ook een Binck medewerker die oprecht meent dat de nieuwe opzet goedkoop is. Maar de mensen die ik te pakken krijg kijken ALLEEN naar bewaarloon (goedkoper dan de concurrent!) of ALLEEN naar transactiekosten (lager dan voorheen!). Niemand lijkt te beseffen dat je beiden krijgt als consument. Even voorgerekend dat Binck toch echt 50% duurder is dan de 'duurste' concurrent (Rabo/ING) en het vergelijken met de prijsvechters... yikes.

Wordt bijna nieuwsgierig naar een short-casus op Binck.

Nouja, voor nu eerst maar eens DeGiro en Lynx bekijken straks en de meuk aanvragen/overzetten voor 1 mei. Short gaan komt erna wel, want de aankomende jaarcijfers zijn naar verwachting toch eerst positief ivm verkoop Think.

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 26-03-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Wat is een goed alternatief voor Binck waarbij je beleggingen niet uitgeleend worden door de broker zelf?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Videopac schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:11:
Wat is een goed alternatief voor Binck waarbij je beleggingen niet uitgeleend worden door de broker zelf?
DeGiro met custody account?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11
Videopac schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:11:
wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Carfanatic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:33:
[...]

wat heb je zelf al gevonden?
Als ik Google kom ik niet echt handige overzichten tegen waarbij ook de risico's goed uiteen gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Tsurany schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:18:
[...]

DeGiro met custody account?
Maakt de transactiekosten wel iets hoger. Helaas hebben ze niet al mijn fondsen, heb wat fondsen lopen via FundSettle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzel123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 08:43
0,01% is ook per maand.
Dus voor 100.000 euro is het 13 euro per maand, of te wel 156 euro per jaar.
Je hebt gelijk, dit wordt echt prijzig bij Binck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Net overgestapt naar DeGiro. Verwachtte kosten wordt 7,5 euro (in geval van puur US aankopen) tot 50 euro (puur EU-aankopen) per jaar. Onder de nieuwe tarieven bij Binck zat het op >150 euro per jaar. Dat is toch de moeite waard.

Met als kanttekening dat door de bewaarloon structuur Binck gegarandeerd elk jaar aanzienlijk duurder wordt, zelfs als je even niets doet...

Nog wel even Binck gemailed, dat het raar is wat ze doen. Ze waren DE place-to-be voor buy-and-hold die DeGiro niet vertrouwden. Nu zijn ze DE place-NOT-to-be voor diezelfde belegger geworden, want elke andere random broker/bank is goedkoper.
Daarnaast is beleggen een lange termijn spel, als in 20-40+ jaar horizon voor menigeen. Dus dat ze dan zo spontaan zulke extreme wijzigingen doorvoeren... Prijstechnisch is het 1 ding (echt niet erg dat ze geld verdienen, ze hoeven niet failliet ofzo) maar de hele onderliggende business case totaal overhoop gooien is wat anders.

Zit je beetje je best te doen je aandelen goed te screenen. 25-50 jarige trackrecords etc. Komt je broken fijn je feestje verpesten. Not-done. Dividend aandelen gaan genadeloos de lijsten uit als ze 1x verlagen en moeten daarna paar jaar het vertrouwen zien terug te winnen. Binck nu idem. Benieuwd of ze hiervan terug kunnen komen.

Wacht denk ik nog wel weekje met in gang zetten van de overstap, even de storm uitzitten. De shitstorm nu onder ongeveer elk nieuwsbericht dat je kunt vinden en elk forum... kan me bijna niet voorstellen dat er geen (kleine) wijziging gaat komen.

[ Voor 61% gewijzigd door Xanaroth op 26-03-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Toen ik vanochtend het mailtje doorlas, dacht ik even dat ik nog niet goed wakker was.. Ik heb specifiek gekozen voor Binck vanwege een aantrekkelijk buy & hold scenario, en dat draaien ze nu in één keer de nek om. Natuurlijk staan ze vrij om te doen wat ze willen, maar gewoon duurder worden dan zo'n beetje elke andere aanbieder vind ik echt _heel_ vreemd, en had ik niet van Binck verwacht. Ik ga ook even Lynx onderzoeken, dat was altijd al mijn 'backup' voor als ik goedkopere transactiekosten wilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:01
Nadeel van Lynx vind ik wel de kosten bij valuta conversies (min. 4 usd bijvoorbeeld); dat maakt gespreid maandelijkse inleggen met kleinere bedragen in vreemde valuta weer duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik kan deze actie goed begrijpen. Binck heeft niks aan beleggers die minder dan €50.000 geïnvesteerd hebben of minder dan 10 transacties per jaar doen. Die zijn ze nu mooi kwijt, en de klantengroep waar ze wel aan verdienen blijft over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:01:
Ik kan deze actie goed begrijpen. Binck heeft niks aan beleggers die minder dan €50.000 geïnvesteerd hebben of minder dan 10 transacties per jaar doen. Die zijn ze nu mooi kwijt, en de klantengroep waar ze wel aan verdienen blijft over.
Gemiddelde klant bij Binck is 40k waard met 12 transacties/jaar. Kwestie van jaarcijfers afzetten tegen aantal klanten. Eigenlijk het plaatje van de perfecte long-term belegger, aardig wat vermogen opgebouwd en braaf elke maand een aankoop doen.

Daarnaast stijgen de rekeningen wel (550k -> 630k), maar transacties dalen over dezelfde periode (8,1m -> 7,7m) terwijl vermogen exponentieel stijgt (16,1m naar 26m). Dus de groei van klanten zit niet in het actieve segment, anders stegen de transacties wel mee, blijft over vermogende buy-and-hold beleggers. Past bij de gemiddelde cijfers.

Oftewel, merendeel van hun klanten valt onder de groep die ze nu raken. De kleine groep die overblijft, krijgt dus straks aanzienlijk meer overhead (vaste bedrijfskosten) voor hun kiezen. Daar gaan de kosten dus ook rap omhoog. Ik denk iets maart/april 2019, vlak voor de volgende aandeelhouders vergadering om iets te meldden te hebben richting 2020 (was het 'bewaarloon voor etf's' niet ook eenzelfde periode??).

Bewaarloon is op zich dan logisch om die pot goud aan te boren, maar die transactiekosten passen daar totaal niet bij. Hadden nog minimaal gehalveerd kunnen worden (naar niveau van andere banken), zo niet meer (niveau online banken/brokers). Dan zijn ze nog steeds duurder dan DeGiro per transactie, maar was het onder de streep minder merkbaar en overwegen waard.

Als je online rondkijkt, zijn de positieve berichten ook allemaal gemarkeerd met 'Advertorial'. Klik je verder naar de normale columns/nieuwsberichten worden ze neergesabeld of bedenkingen bij geplaatst (waarna ze in de comments neer gaan).

Bijvoorbeeld mooie op iex.nl:
Binck verwachtte zelf blijkbaar ook de nodige reuring, want ze zet zelf via een advertorial op onze site haar nieuwe paketten op een rij.
En DeGiro is al begonnen aan offensief om mensen te laten weten dat een rekening daar wél gratis is zie ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Xanaroth op 26-03-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Monga schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:01:
Nadeel van Lynx vind ik wel de kosten bij valuta conversies (min. 4 usd bijvoorbeeld); dat maakt gespreid maandelijkse inleggen met kleinere bedragen in vreemde valuta weer duur.
Bij grote transacties is Lynx juist weer interessanter, zeker nu de overstapweken gaan beginnen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 22:17
pdukers schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:29:
[...]

Bij grote transacties is Lynx juist weer interessanter, zeker nu de overstapweken gaan beginnen ;w
Wat is de actie voor het overstappen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Kixpo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:56:
[...]

Wat is de actie voor het overstappen dan?
Aandelen verkopen bij Binck en weer aankopen bij Lynx. En soms is het goedkoper om de aandelen over te boeken (eenmalig €25) ipv verkopen/aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Toen ik de app van mijn broker opende vanmorgen dacht ik dat er technisch iets mis was bij één van de aandelen in portefeuille 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ESD2Ca6kmWzmX92VkdwYrTbI/full.jpg

Maar het ging dus om een overnamebod.

Givaudan lanceert bod op sectorgenoot Naturex
De Zwitserse parfum- en aromagroep Givaudan koopt voor 522 miljoen euro een belang van 40,6 procent in de Franse producent van natuurlijke ingrediënten Naturex en gaat vervolgens een verplicht overnamebod uitbrengen op alle resterende aandelen. Dat bod gebeurt tegen dezelfde prijs van 135 euro per aandeel. Het is niet bekend van wie Givaudan het eerste belang overneemt.

De hele deal waardeert Naturex op ongeveer 1,3 miljard euro. Dat is zowat 42 procent meer dan de marktkapitalisatie van voor de transactie. Naturex, gevestigd in Avignon, realiseerde vorig jaar een omzet van 405 miljoen euro. Volgens analisten betaalt Givaudan de volle pot. [/img]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Kan iemand nog de huidige Binck Basic tarieven ergens vinden op de Binck site? Ik overweeg over te stappen naar DeGiro, maar zonder tarievenoverzicht is het lastig te bepalen wat gunstiger is. Namelijk portefeuille overboeken of gewoon simpel verkopen op binck en terug aankopen bij DeGiro.

Gezien de voorwaarden veranderen, zou dit niet betekenen dat je zonder kosten zou moeten kunnen overstappen? Als in geen 25 euro per regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Fuelke schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:18:
Toen ik de app van mijn broker opende vanmorgen dacht ik dat er technisch iets mis was bij één van de aandelen in portefeuille 8)7

[afbeelding]

Maar het ging dus om een overnamebod.

Givaudan lanceert bod op sectorgenoot Naturex
De Zwitserse parfum- en aromagroep Givaudan koopt voor 522 miljoen euro een belang van 40,6 procent in de Franse producent van natuurlijke ingrediënten Naturex en gaat vervolgens een verplicht overnamebod uitbrengen op alle resterende aandelen. Dat bod gebeurt tegen dezelfde prijs van 135 euro per aandeel. Het is niet bekend van wie Givaudan het eerste belang overneemt.

De hele deal waardeert Naturex op ongeveer 1,3 miljard euro. Dat is zowat 42 procent meer dan de marktkapitalisatie van voor de transactie. Naturex, gevestigd in Avignon, realiseerde vorig jaar een omzet van 405 miljoen euro. Volgens analisten betaalt Givaudan de volle pot. [/img]
Leuke meevaller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Unicron schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:56:
Gezien de voorwaarden veranderen, zou dit niet betekenen dat je zonder kosten zou moeten kunnen overstappen? Als in geen 25 euro per regel?
Daar heb ik helaas nog niets over kunnen vinden, ik zit in hetzelfde schuitje. Tientallen posities tegen 25 euro is echt niet grappig.. :X

En net zoals dat spaarrentes en kosten voor betaalrekeningen regelmatig 'ineens' aangepast worden door Banken, is een overstap naar b.v. DeGiro ook geen garantie dat je dáár over een half jaar niet ook meer moet gaan betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dranik
  • Laatst online: 18-09 10:50
Oude tarieven voor Basic en Active staan, voor zolang het duurt, hier nog: Tarieven Binck (PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Bedankt @Dranik, nu heb ik ook de service fee eens goed kunnen vergelijken. Bij mij gaan de kosten ook ruim 3x zoveel worden door die fee... ik koop en verkoop niet bijzonder veel omdat ik vooral beleg voor de lange termijn namelijk.

Ik ga eens kijken wat de verschillen in service fee en transactie-fee is bij DeGiro, en als dat voordeliger uit pakt hevel ik het hele zaakje over. Kost me eenmalig wel meer (juist vanwege de transactie fee), maar dat is dan mijn eigen keuze… ik krijg met die wijziging van Binck 't gevoel dat ik in de maling wordt genomen, en dat is een fee die élk jaar/elke maand terugkeert. Dat verdient zichzelf wel weer terug als je overstapt.

p.s.: zou iemand me toevallig kunnen vertellen wat de aansluitingskosten zijn van DeGiro? Dat is €2,50 per jaar per beurs… maar het klínkt alsof het €2,50 per pakketje aandelen is wat je hebt. Heb je 10 pakketjes, dan zou je dus per jaar €25 betalen. Dat lijkt erg veel, dus ik twijfel of ik dat nu goed lees :)

En voor ETF's heeft DeGiro hun eigen ETF's zo te lezen, dus geen iShares, Vanguard e.d.?

[ Voor 23% gewijzigd door Kapotlood op 27-03-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 17-09 08:39
Hier een potentiële nieuwe belegger met een vraagje. Helemaal nieuw in het speculeren ben ik niet, ik heb de afgelopen jaren al wat leuke winst gehaald met crypto's, crowdlending en een paar fondsen (groen, bonds, vastgoed). Omdat ik op tijd uitgestapt ben uit crypto's wil ik naast crowdlending en fondsen nu wat in aandelen (waarschijnlijk EFT's) gaan steken om mijn portfolio wat uit te ronden. Zal waarschijnlijk in het profiel buy & hodl (paar jaar minimaal) vallen met maandelijks kleine investeringen. Welke broker zou hier het beste bij passen?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Die 2,50 is per beurs, dus Amsterdam Euronext, Brussel, OMX enz. Ik heb gisteren een nieuw custody account aangemaakt en ga komende tijd overzetten vanuit Binck.
Jammer dat ik mijn historie kwijtraak maar soit.

Grote verschil is wel dat er geen analyse tools inzitten, of onafhankelijke adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@BiLLY_daKid, bedankt! Dat zou dus betekenen dat als je aandelen uit AEX, Dow Jones e.d. hebt, dat je dus €2,50 * het aantal beursen hebt? Dan is DeGiro toch helemaal niet goedkoper?

@Tassadar32, ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van hoe actief en met hoeveel geld je gaat beleggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Laatst online: 18-09 09:46
Tassadar32 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:29:
Hier een potentiële nieuwe belegger met een vraagje. Helemaal nieuw in het speculeren ben ik niet, ik heb de afgelopen jaren al wat leuke winst gehaald met crypto's, crowdlending en een paar fondsen (groen, bonds, vastgoed). Omdat ik op tijd uitgestapt ben uit crypto's wil ik naast crowdlending en fondsen nu wat in aandelen (waarschijnlijk EFT's) gaan steken om mijn portfolio wat uit te ronden. Zal waarschijnlijk in het profiel buy & hodl (paar jaar minimaal) vallen met maandelijks kleine investeringen. Welke broker zou hier het beste bij passen?
Dat had je best zelf kunnen uitzoeken, niemand anders dan jijzelf kan dit het beste bepalen.

https://www.beleggenverge...TIsEG6sHRpp4aAl-BEALw_wcB

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Als je veel koopt uit AEX en Dow Jones, is dat 2x 2,50. Maar zonder bewaarloon. Als je op veel beurzen zit, moet je dit meenemen in je berekening.
Die beurzen kosten mij 7,50 per jaar, ipv 6 per mnd.

Maar aanbod lijkt mij ook iets minder, mijn sustainable fondsen hebben ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Van het Fok forum:
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/p/10s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:35 schreef The_Yakuza het volgende:
Zo, na 5 of 6 jaar weer eens speciaal voor SeLang op Fok ingelogd, omdat ook ik hierdoor zeer erg word benadeeld.

Echter heb ik goed nieuws; er blijkt namelijk nog een 'geheime' vierde variant te zijn. Namelijk de 'inactive'.

Vanavond met binck gebeld en aangegeven dat ik graag deze variant wil. Je kan niet meer de app gebruiken, geen realtime koersen etc maar wel transacties doen onder de huidige voorwaarden. Geen service fee of nieuwe tarieven.

Binck gaat deze voor mij invoeren en ik word geen slachtoffer van de nieuwe tarievenconstructie.
Tip van de dag mede fokkers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@BiLLY_daKid, dat is waar. Ik heb een paar (3) verschillende beursen, dus zit ook op de €7,50 per jaar. De transacties lijken bij DeGiro iets hoger te liggen als ik daar een berekening bij doe, maar dat is alleen in het eerste jaar ongeveer €45 bij mij. Daarna betaal ik in mijn geval dus ongeveer €23,50 i.p.v. ~€48 per jaar voor de servicekosten, als ik Binck en DeGiro vergelijk. :) Toch mooi een verschil van €24,50 per jaar, en dat met mijn relatief kleine inleg.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapotlood op 27-03-2018 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:01:
Als je veel koopt uit AEX en Dow Jones, is dat 2x 2,50. Maar zonder bewaarloon. Als je op veel beurzen zit, moet je dit meenemen in je berekening.
Die beurzen kosten mij 7,50 per jaar, ipv 6 per mnd.

Maar aanbod lijkt mij ook iets minder, mijn sustainable fondsen hebben ze niet.
Welke duurzame fondsen heb jij die de Giro niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was pas half jaar geleden, toen ook al hoop heisa en weglopende mensen. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.

Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden. Dus tenzij iemand meer details heeft vanuit Binck...
Kapotlood schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:53:
@BiLLY_daKid, bedankt! Dat zou dus betekenen dat als je aandelen uit AEX, Dow Jones e.d. hebt, dat je dus €2,50 * het aantal beursen hebt? Dan is DeGiro toch helemaal niet goedkoper?

@Tassadar32, ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van hoe actief en met hoeveel geld je gaat beleggen :)
2,5/beurs van DeGiro is per jaar. de 3/rekening bij Binck is per maand. Plus dan nog je %-fee, en dat de trade vanaf 2,- vs vanaf 8,- is.

Daar kun je enorm veel van betalen. In mijn geval zou ik tussen de 40 en 50 verschillende beurzen moeten beleggen om break-even te komen aan vaste kosten (3/maand en transactiekosten). Met de %-fee eroverheen moet ik meer verschillende beurzen hebben dan ik aandelen heb voordat ik uberhaupt break-even draai tegenover Binck...

[ Voor 54% gewijzigd door Xanaroth op 27-03-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Laatst online: 18-09 15:30
Xanaroth schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid.. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was half jaar geleden. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.

Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden.
Die onzekerheid is er in theorie bij elke broker. Natuurlijk is het wel zo dat Binck dit gedrag al eerder heeft getoond. Vooralsnog is dit een mooie (tussen) optie als deze waar blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Xanaroth, ik zag 't inderdaad ook, en had vlak boven jouw bericht een kleine berekening gedaan van de kosten die voor mij van toepassing zijn :) Maar wel vreemd dat Binck ineens zoveel duurder wordt. Het is bijna alsof ze mensen willen dwingen om ook een spaarrekening te openen om zo weer aan een normale service fee te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Binck gaat uit van luie beleggers die wel blijven zitten denk ik, gewoon omdat... ze toch al de duurste zijn, en ze blijkbaar populair zijn onder simpele beleggers. Aangezien ze geen bewaarloon hadden ben ik ook blijven zitten (met mijn misschien 10 transacties per jaar ben ik een kleintje), maar nu is het duidelijk tijd om weg te wezen.

Voorlopig ga ik voor Lynx, DeGiro heeft ook al wat narigheid uitgehaald in het verleden (AmsterdamTrader weet meer en met hun salami-structuur zijn ze stiekem toch duur bij buy&hold), en grote banken zijn ook niet erg goedkoop (nog niet...).

Langzaam portefeuille maar liquideren, en zorgen dat ik onder de 25 euro/positie blijf, want die overzetkosten zijn ook smerig hoog (was het niet Binck die daar voor 2016 hard tegen protesteerde, om ze vervolgens weer hard in te voeren? Yup).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Xanaroth schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Klinkt leuk, maar wat met de betrouwbaarheid. Vorige wijziging (bewaarloon ETF's) was pas half jaar geleden, toen ook al hoop heisa en weglopende mensen. Nu lopen ze alweer de structuur/opzet te herzien.

Geen enkele garantie vanuit Binck dat deze 'inactive' behouden blijft of op korte termijn ook gewijzigd gaat worden. Dus tenzij iemand meer details heeft vanuit Binck...
Eens. Ik zeg ook niet dat je het moet doen, ik geef alleen het bestaan van een extra mogelijkheid aan.

Ik ben op zoek naar een langetermijnoplossing, aangezien het overzetten van een portefeuille best wat gedoe is en ook best wat kosten met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Videopac schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:46:
[...]
Ik ben op zoek naar een langetermijnoplossing, aangezien het overzetten van een portefeuille best wat gedoe is en ook best wat kosten met zich mee brengt.
Blijven bij Binck kost ook geld.

Maak voor je zelf een vergelijking tussen de overstapkosten en blijven; als je binnen bijv. een jaar de overstapkosten kunt terugverdienen, dan is het m.i. een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De vergelijkingssites laten ook een beetje een scheef beeld zien, die berekenen niet de buy&hold kosten, waardoor het voor dit type belegger lastiger wordt om een goed vergelijk te maken tussen bijvoorbeeld Lynx, Binck en DeGiro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:49
Kapotlood schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:32:
p.s.: zou iemand me toevallig kunnen vertellen wat de aansluitingskosten zijn van DeGiro? Dat is €2,50 per jaar per beurs… maar het klínkt alsof het €2,50 per pakketje aandelen is wat je hebt. Heb je 10 pakketjes, dan zou je dus per jaar €25 betalen. Dat lijkt erg veel, dus ik twijfel of ik dat nu goed lees :)

En voor ETF's heeft DeGiro hun eigen ETF's zo te lezen, dus geen iShares, Vanguard e.d.?
De aansluitkosten zijn 2,50 euro per jaar per beurs. Euronext Amsterdam en -Brussel betaal je niets.

DeGiro heeft gewoon iShares en Vanguard. Sinds begin dit jaar bieden ze helaas geen ETF’s meer aan zonder Nederlandse documentatie, zoals VTI en VXUS. Ze bieden bijvoorbeeld wel iShares IWDA en Vanguard VWRL aan. Deze zitten zelfs in de kernselectie waardoor je geen transactiekosten betaald, en zijn genoteerd aan de Euronext Amsterdam waardoor je ook geen aansluitkosten hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Videopac schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Eens. Ik zeg ook niet dat je het moet doen, ik geef alleen het bestaan van een extra mogelijkheid aan.

Ik ook, vandaar dat ik benieuwd ben of iemand meer weet. Als ze dan over weer half jaar of jaar iets met binck inactive aanpassen, dan kun je beter nu alvast de pijn accepteren en (langzaam) overstappen. Scheelt je paar aankopen die je in de tussentijd doet, die dan ook overgezet moeten worden (met dus potentieel nog meer kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Videopac schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Welke duurzame fondsen heb jij die de Giro niet heeft?
Ik heb er twee van Triodos
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Bij Binck lopen die via Fundsettle (dagelijkse aan/verkoop).Ik zit hierin voor lange termijn.

[ Voor 18% gewijzigd door BiLLY_daKid op 28-03-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
FreezeXJ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:46:
Voorlopig ga ik voor Lynx, DeGiro heeft ook al wat narigheid uitgehaald in het verleden (AmsterdamTrader weet meer en met hun salami-structuur zijn ze stiekem toch duur bij buy&hold), en grote banken zijn ook niet erg goedkoop (nog niet...).
Die post zie ik regelmatig aangehaald worden als het over DeGiro gaat; ik vind het alleen wat vreemd dat alleen AmsterdamTrader er over bericht, ook is die post alweer 2,5 jaar oud. Ik weet niet zo goed hoeveel waarde ik aan zo'n post moet hechten.

[ Voor 5% gewijzigd door Carfanatic op 27-03-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Carfanatic schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:34:
[...]
Die post zie ik regelmatig aangehaald worden als het over DeGiro gaat; ik vind het alleen wat vreemd dat alleen AmsterdamTrader er over bericht, ook is die post alweer 2,5 jaar oud. Ik weet niet zo goed hoeveel waarde ik aan zo'n post moet hechten.
Los daarvan:
Xanaroth schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:04:
[...]
*knip*
Terwijl ironisch genoeg beleggen voor de meeste mensen voor de lange termijn is. Dus dan moet je voor de lange termijn ook je broker kunnen vertrouwen, niet elke 1-2 jaar de spelregels wijzigen.
Met dit in het achterhoofd (m.i. zeer terecht) zou ik sowieso niet voor een partij kiezen die marktaandeel aan het winnen is middels aggresieve prijsstelling die op lange duur niet te handhaven is. Je kan de klok erop gelijk zetten dat als de groei doelen gehaald zijn er (wederom) aan de tarieven gesleuteld gaat worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 27-03-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
€134,60
Zul je altijd zien dat net het aandeel waar je een kleine positie in hebt het goed doet.

nevermind dat is de koers, niet zijn positie. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door HallonRubus op 27-03-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
Jesse schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Los daarvan:
[...]

Met dit in het achterhoofd (m.i. zeer terecht) zou ik sowieso niet voor een partij kiezen die marktaandeel aan het winnen is middels aggresieve prijsstelling die op lange duur niet te handhaven is. Je kan de klok erop gelijk zetten dat als de groei doelen gehaald zijn er (wederom) aan de tarieven gesleuteld gaat worden.
Ergens wel mee eens, maar wat dan? Binck is onbetrouwbaar (tarieven stijgen steeds verder), Lynx heeft een dure valutaconversie, DeGiro voelt nog steeds als de startup waarbij van alles mis kan gaan en ook zij verhogen de prijzen af en toe (zelfs met terugwerkende kracht). Dan toch ING met redelijk scherpe handelstarieven maar wel een kleiner aanbod en een hogere service fee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:40
Monga schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Lynx heeft een dure valutaconversie
Ehm?? Volgens mij zijn juist Binck/DeGiro duur met valutaconversie (en zonder te kijken, maar ING vast ook). Binck kost 0.2%, DeGiro 0.1% terwijl Lynx daarentegen slechts 0,004% rekent oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
Hielko schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Ehm?? Volgens mij zijn juist Binck/DeGiro duur met valutaconversie (en zonder te kijken, maar ING vast ook). Binck kost 0.2%, DeGiro 0.1% terwijl Lynx daarentegen slechts 0,004% rekent oid
Klopt, maar Lynx rekent weer een minimumtarief van 4 usd (verschilt per valuta). Pas bij bedragen groter dan 2k worden ze goedkoper dan die 0.2% van Binck, pas vanaf 4k goedkoper dan DeGiro. Dus als je maandelijks wat kleinere bedragen inlegt in buitenlandse etf's schiet dat niet op en moet je zeker de valutaconversie meenemen in de berekening van de transactiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Monga schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar Lynx rekent weer een minimumtarief van 4 usd (verschilt per valuta). Pas bij bedragen groter dan 2k worden ze goedkoper dan die 0.2% van Binck, pas vanaf 4k goedkoper dan DeGiro. Dus als je maandelijks wat kleinere bedragen inlegt in buitenlandse etf's schiet dat niet op en moet je zeker de valutaconversie meenemen in de berekening van de transactiekosten.
Er is ook nog Interactive Brokers, voor zover ik kan zien is daar het minimum $2:
https://www.interactivebr...dex.php?f=commission&p=fx
Klopt dit?

Iemand ervaring met IB? Wat zijn de nadelen? Een veelgenoemd punt is de ingewikkelde software, daar ben ik wel bereid mee te werken. Maar hoe gaat het daar verder met W8-BEN formulier en terugvragen van dividendbelasting? Andere nadelen?

Daarbij kun je bij IB ook nog mooi Amerikaanse ETFs aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
R_W schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Er is ook nog Interactive Brokers, voor zover ik kan zien is daar het minimum $2:
https://www.interactivebr...dex.php?f=commission&p=fx
Klopt dit?

Iemand ervaring met IB? Wat zijn de nadelen? Een veelgenoemd punt is de ingewikkelde software, daar ben ik wel bereid mee te werken. Maar hoe gaat het daar verder met W8-BEN formulier en terugvragen van dividendbelasting? Andere nadelen?

Daarbij kun je bij IB ook nog mooi Amerikaanse ETFs aanschaffen.
Lynx en IB zijn op dit vlak gelijk met uitzondering van de tariefstructuur.

W8 formulier vul je gewoon online in.

Terugvragen van dividendbelasting ligt eraan. Ik heb het de Lynx klantenservice wel eens gevraagd, maar die kwamen niet verder dan te verwijzen naar de informatie (overzicht) die je kunt downloaden. Wellicht dat iemand anders betere ervaringen heeft met bv een dividendnota. Sowieso heb je dat alleen maar nodig in gevallen waarbij meer dan 15% bronbelasting is ingehouden, want tot 15% krijg je in NL terug en daarvoor heb je niets bijzonders nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Via IB kan je dividendnota's voor verschillende landen aanvragen (kost wel een paar euro's). Volgens mij ondersteunen ze sowieso Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

IB heeft een minimum van $10 per maand aan transactie-opbrengsten voor ze, of een minimum-vermogen van 100k. Verder zijn de kosten laag, dus voor actieve handelaars is het een idee, maar voor buy & hold is het minder.

(zie https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=4969) bij monthly activity)

[ Voor 16% gewijzigd door FreezeXJ op 27-03-2018 14:38 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik vond het lastig om de gevolgen van een buitenlands broker te overzien. Voor mij persoonlijk was dat gevoelsmatig de reden geweest om voor Lynx te kiezen. Als iemand feiten heeft, voor of tegen, dan zou ik die graag alsnog willen weten.

[ Voor 43% gewijzigd door pdukers op 27-03-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Om dan te kiezen voor Lynx heb je weinig aan, aangezien die gebruik maken van precies dezelfde entiteit in de UK.... maar zou me daar sowieso niet al te druk over maken. Bij IB zorgen ze er echt wel voor dat alles verhuist naar een ander land in de EU mocht dat nodig blijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Lynx is juridisch in Nederland gevestigd. Dat geeft voor mij toch meer zekerheid en gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor zover ik heb kunnen vinden blijven de tarieven van Binck Fundcoach ongewijzigd. Dus 0.15% service fee en gratis periodiek beleggen in ETF en fondsen.

Tariefverhoging zat er overigens wel aan te komen met de MiFID regelgeving. Een aantal constructies waar brokers geld mee verdienen zijn niet langer toegestaan en de kosten moeten duidelijk weergegeven worden eind van het jaar. Ik verwacht bij DeGiro ook een verhoging

[ Voor 46% gewijzigd door The_FrankO op 27-03-2018 20:14 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
The_FrankO schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:10:
Voor zover ik heb kunnen vinden blijven de tarieven van Binck Fundcoach ongewijzigd. Dus 0.15% service fee en gratis periodiek beleggen in ETF en fondsen.
Daar waren ze er nog niet helemaal uit; gaan de tarieven keer 2 of keer 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

OK, Lynx is totaal van Charlotte getikt met hun 'voorwaarden'...

"Voor het openen van een LYNX effectenrekening dient u minstens 1 jaar ervaring en goede kennis van aandelen & ETF’s te hebben.

Corrigeer uw ingevulde gegevens of geef aan dat u niet in dit product wenst te handelen (na het openen van uw rekening kunt u hier nog aanpassingen in maken)."

"U geeft aan in totaal minder dan 100 transacties te hebben uitgevoerd. Vanaf 100 transacties komt u in aanmerking voor een rekening bij LYNX." en dat rekenen ze heel strak ook, buy en hold telt niet, da's duidelijk.

"Om de geselecteerde financiële producten te kunnen verhandelen, dient u aan de volgende minimale vereisten te voldoen.

Liquide netto vermogen* € 17.000
Inkomen € 35.000

* de totale waarde van uw bezittingen die snel in cash kunnen worden omgezet, zoals spaargeld en beleggingen.

Door onderaan de pagina op 'Volgende' te klikken, verklaart u dat u aan deze vereisten voldoet."
Schattig... en ik wil alleen maar een paar aandeeltjes kopen... moet ik verdorie al bovenmodaal verdienen om RDSA te mogen kopen...
Wordt wel even in de AV vermeldt dat
"Artikel 2: Clientkwalificatie
Cliënt wordt ingedeeld in de categorie van niet-
professionele belegger. "
Tot zover de rant, ik snap dat ze zich willen indekken, maar dit gaat wat te ver denk ik... Moet ik dan eerst jarenlang aan het handje van Binck lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Dat komt door de zorgplicht die dit soort financiële dienstverleners hebben. Ze moeten zich inderdaad indekken tegen klanten die geen kennis van beleggen hebben en hun hele vermogen zien verdampen door verkeerde keuzes. Dit zie je tegenwoordig ook bij andere aanbieders terug.

De vereisten m.b.t. het aantal uitgevoerde transacties, vermogen en inkomen vind ik wel vreemd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zit bij IB met buy/hold strategy, omdat ik naar de VS ben verhuisd. Toen ik nog in Belgie woonde zat ik bij Lynx. Interface is inderdaad hetzelfde. Transactiekosten voor US aandelen zijn heel laag. Ik ben tevreden over de klantenservice. Paar keer contact mee gehad en dat ging elke keer prima.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Sallin schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:04:
Ik zit bij IB met buy/hold strategy, omdat ik naar de VS ben verhuisd. Toen ik nog in Belgie woonde zat ik bij Lynx. Interface is inderdaad hetzelfde. Transactiekosten voor US aandelen zijn heel laag. Ik ben tevreden over de klantenservice. Paar keer contact mee gehad en dat ging elke keer prima.
Als je in de VS woont, kan je dan geen Robinhood gebruiken? Is erg populair op reddit, en schijnt een goed product te zijn. https://www.robinhood.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
The_FrankO schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:10:
Tariefverhoging zat er overigens wel aan te komen met de MiFID regelgeving. Een aantal constructies waar brokers geld mee verdienen zijn niet langer toegestaan en de kosten moeten duidelijk weergegeven worden eind van het jaar. Ik verwacht bij DeGiro ook een verhoging
MiFID had impact op retail, en is al een paar jaar terug effectief geworden. Per januari moet de markt MiFID II compliant zijn, dat had voornamelijk impact op de professionele markt. Dus de additionele kosten zijn zeer beperkt.

Een van de effecten die je als particulier wel merkt, is dat de tick size soms is beperkt (van x,000 naar x,00).

@FreezeXJ Dit is dus het stukje retail, het suitability & appropriateness. Oftewel, heb je in het kader vanh de zorgplicht wel voldoende kennis om execution only te mogen handelen.

[ Voor 20% gewijzigd door BiLLY_daKid op 28-03-2018 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Ik heb zojuist ook met Binck gebeld. De vierde optie 'inactive' is idd. mogelijk tegen 0,15% over gehele portefeuille/jaar. Beurzen hebben dan 15 min vertraging, de app wordt geblokkeerd en je kunt de pro trader niet meer gebruiken. Aan/verkopen blijft hetzelfde; voor Buy&Hold heeft dit voor mij dus weinig impact.

Voor mij een prima optie, op een portefeuille van EUR 1000 betaal je dan nog €1,50 - toch héél wat minder dan €36 per jaar + de 0,01%/maand. Goedkoper dan verkopen/kopen of overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
.pointer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:37:
Ik heb zojuist ook met Binck gebeld. De vierde optie 'inactive' is idd. mogelijk tegen 0,15% over gehele portefeuille/jaar. Beurzen hebben dan 15 min vertraging, de app wordt geblokkeerd en je kunt de pro trader niet meer gebruiken. Aan/verkopen blijft hetzelfde; voor Buy&Hold heeft dit voor mij dus weinig impact.

Voor mij een prima optie, op een portefeuille van EUR 1000 betaal je dan nog €1,50 - toch héél wat minder dan €36 per jaar + de 0,01%/maand. Goedkoper dan verkopen/kopen of overplaatsen.
Weet je of je met de binck inactive nog wel nieuwe orders kunt inleggen?

-Edit sorry ik had beter moeten lezen, aan en verkopen blijft dus hetzelfde. ;w

Lijkt me ook een goed alternatief dan voor mijn huidige binck basic, zal ze ook even bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door sjukke op 28-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Mooi voor de kleine portfolio's, maar voor grote is dit duurder. Als ik snel goed reken is het omslagpunt €120K.
Daarnaast ook rekening houden met de toekomst. Je portfolio zal in waarde groeien door koersstijgingen. En reken er maar niet op de kosten gelijk zullen blijven.

Dit soort mogelijkheden verborgen houden maakt mij trouwens alleen maar achterdochtiger tov Binck :X Maar ik ben dat van nature toch al.

[ Voor 16% gewijzigd door pdukers op 28-03-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 17:03
Het is wel vreemd dat je als bedrijf een "verborgen" optie hebt. Biedt het wel aan of niet zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Ik heb zojuist ook met Binck gebeld. De vierde optie 'inactive' is idd. mogelijk tegen 0,15% over gehele portefeuille/jaar.
Dat geldt voor ETF's en andere fondsen, zoals nu ook bij Binck Basic. Maar als je alleen aandelen hebt, blijft het - zover ik begrepen heb - gratis, zonder bewaarloon met Binck Inactive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-09 12:47
Cyclonist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Dat geldt voor ETF's en andere fondsen, zoals nu ook bij Binck Basic. Maar als je alleen aandelen hebt, blijft het - zover ik begrepen heb - gratis, zonder bewaarloon met Binck Inactive.
Hm, ik las dat idd. voordat ik belde ook al, maar toen ik dit specifiek navroeg, bleek de medewerker me duidelijk te maken dat dit wel echt op de gehele portefeuille van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
https://www.blackrock.com...st-gb-ie00b0m62q58-en.pdf

0,5% kosten per jaar. Is dat niet erg veel voor een ETF tracker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oscar82
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 08:57

oscar82

De ondertitel

@chronoz er is ook een accumulating versie (IWDA) met een Lopende Kosten Factor van 0,20%
ISIN IE00B4L5Y983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Iemand ervaringen met auto fx uit bij de giro en dan voornamelijk ontvangen dividend in USD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
KoRnboy112 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:12:
Iemand ervaringen met auto fx uit bij de giro en dan voornamelijk ontvangen dividend in USD?
Dan komen er gewoon USD op je cash rekening te staan.
Het enige irritante is dat je (last time i checked) geen transacties kan doen waarbij je 2 valuta combineert. Dus als je die USD op je cash rekening wilt gebruiken, dan moet je genoeg balans hebben voor de hele order.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
oscar82 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:05:
@chronoz er is ook een accumulating versie (IWDA) met een Lopende Kosten Factor van 0,20%
ISIN IE00B4L5Y983
Dankje! Wat raar dat een inkomensversie ineens factor 2,5 aan kosten heeft. Je zou denken dat herinvestering meer zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
chronoz schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:28:
[...]
Dankje! Wat raar dat een inkomensversie ineens factor 2,5 aan kosten heeft. Je zou denken dat herinvestering meer zou kosten.
Bij distributie moeten ze wel naar duizenden klanten geld overmaken, soms misschien maar een paar cent. Misschien is dat meer overhead dan van een aantal bedrijven eens per kwartaal aandelen bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
RocketKoen schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:52:
[...]

Dan komen er gewoon USD op je cash rekening te staan.
Het enige irritante is dat je (last time i checked) geen transacties kan doen waarbij je 2 valuta combineert. Dus als je die USD op je cash rekening wilt gebruiken, dan moet je genoeg balans hebben voor de hele order.
Wellicht over een paar jaar wel interessant, nog nog net te weinig dividend inkomsten hiervoor. Probeer toch wel minimaal voor een 500 USD te kopen per transactie anders is het ook zonde van de transactiekosten.
Maar het kan natuurlijk voor en tegen je werken vooral met deze hevige bewegingen in de USD/EUR valuta's op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
.pointer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Hm, ik las dat idd. voordat ik belde ook al, maar toen ik dit specifiek navroeg, bleek de medewerker me duidelijk te maken dat dit wel echt op de gehele portefeuille van toepassing is.
Alex is een label van Binck, en Alex verdwijnt (logisch, alles is gedeeld, geen reden voor aparte labels).
Alex gaat straks, eind van het jaar, geheel over in Binck. Ze kunnen nu me nu nog niet op inactive zetten, pas als ze over zijn. Maar nu heb ik ook nog geen kosten (100% korting, lang geleden afgesproken) bij Alex.

Dan Binck.
Via de mail verzocht ik (gewoon als opdracht) om twee rekeningen bij Binck om te zetten naar Inactive, maar ze geven niet op. Telkenmale kreeg ik een (ongetwijfeld voorgekauwde), nieuwe mail, met nieuwe argumenten, om maar te kiezen voor één van de drie producten. Betaalde voorheen ongeveer 10,- per jaar (prima!) en nu zou het 61,- worden (niet prima).
Met sparen erbij kreeg ik nog wel een korting, maar met zulke voorwaarden wordt het allemaal niet eenvoudiger.

Dan maar bellen.
De medewerker aan de telefoon schaamde zich dat ze via mailwisselingen maar blijven proberen om je naar een profiel te duwen, en gaat nu de rekeningen bij Binck op inactive zetten.
Kosteloze rekening.

Je moet dus bellen...

Let wel, ik wil best betalen voor de kosten die ze maken + een beetje marge, maar niet voor allerlei analyseplatforms of apps. En dat doe je met de profielen die ze nu hebben wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ik wil ook best betalen, en volgens mij deed ik dat via Binck (zowel bewaarloon als per transactie) al meer dan dan bij andere brokers.

Maar wat ik not-done vind, is dat men een drietal nieuwe pakketten verplicht stelt en dan de klanten -die daar niet helemaal in passen- dwingt om te conformeren aan het nieuwe pakket. Je kan dan wat korting krijgen op vaste kosten krijgen door gedwongen koppelverkoop (deposito, serieus?).

Pas als je als klant gaat klagen is er ineens een 'beter' geschikt pakket verkrijgbaar. Ze weten echt donders goed hoe hun klantsegment eruit ziet, deze actie is gewoon een cash cow ten koste van buy & hold klanten. Wat mij betreft zou de AFM dit dossiertje eens moeten doorlichten.

Ik trek mijn portefeuille de komende tijd weg bij Binck ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Hier ook rekening ondertussen over kunnen zetten naar Inactive. Klacht ingediend, na hun antwoord nogmaals negatief gereageerd, toen kwam 'ineens' het aanbod dat die vorm ook nog bestaat.
Maar goed je verliest wel allemaal zaken zoals actuele koersen, analyse tools die enkel voor day-traders interessant zijn. Prima dus :).

Scheelt voor nu in elk geval behoorlijk wat portfolio kosten (liquideren a 10,-/regel, daarna terugkopen a 2-7 euro/regel, of het overboeken in gang zetten a 25,-/regel) en de harde deadline van per se alles per 1 mei over MOETEN zetten/beëindigen.

Waarschijnlijk laat ik dan voor nu alles bij Binck staan/doorlopen, op natuurlijk verloop na (dividend uitkeringen, overnames, verkoop etc) waarbij alle cash vormen dan over gaan naar nieuwe broker. Geeft zonder de dreiging van de maandelijkse kosten in elk geval meer rust en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op dit moment met LYNX niet meer in ETFs beleggen door de nieuwe regulering rond de PRIIPS documenten https://www.lynx.nl/service/restricted-etfs/#Amerika

Dit terwijl ik juist mijn portfolio een beetje wil opbouwen, zuur... Enig idee of er nog brokers zijn waar dit wel kan? Eventueel buitenlandse brokers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Zojuist zelf ook alles verkocht op Binck, en zodra dat op m'n eigen betaalrekening staat komt er een rekening van DeGiro. Ik kan op 't moment geen betere vinden die bij me past (buy&hold belegger die een paar keer per jaar aankoopt), maar Binck is het in ieder geval niet met zo'n buitengewone prijsverhoging. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:09:
Ik kan op dit moment met LYNX niet meer in ETFs beleggen door de nieuwe regulering rond de PRIIPS documenten https://www.lynx.nl/service/restricted-etfs/#Amerika

Dit terwijl ik juist mijn portfolio een beetje wil opbouwen, zuur... Enig idee of er nog brokers zijn waar dit wel kan? Eventueel buitenlandse brokers?
Kom op, is hier al uitgebreid besproken. Beetje eigen inzet mag best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Carfanatic schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:02:
[...]

Kom op, is hier al uitgebreid besproken. Beetje eigen inzet mag best.
Bedankt voor je vriendelijke bericht.... Natuurlijk had ik al gezocht maar had het nog niet gevonden. Voel me meteen goed welkom hier.

Ik weet dat IB nog wel ETF's aanbied echter kan ik daar geen account openen omdat je dan je LYNX account minstens 6 maanden gesloten moet hebben.. Zucht.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:09:
*knip*
Dat je helemaal niet meer in ETF's zou kunnen investeren zou wel nieuw zijn. Maar klopt dat wel?
Volgens mij is het helemaal niet waar wat jij zegt. VWRL en IWDA kom ik bijvoorbeeld niet tegen als ik in dat lijstje zoek.

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 30-03-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Ik heb nog steeds niets van Binck gehoord. Zouden ze mij dan wel op het duurdere plan kunnen zetten :?.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
icecreamfarmer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:35:
Ik heb nog steeds niets van Binck gehoord. Zouden ze mij dan wel op het duurdere plan kunnen zetten :?.
Je "moet" bellen.

Ik denk dat de sfeer daar wat bedrukt is momenteel, en dat ze het heel druk hebben met de communicatie.
Op de heel korte termijn levert dit overigens flink wat omzet op voor ze. Veel beweging, liquideren van portefeuilles, portefeuille overzettingen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 04-09-2019 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Bij de ene broker een kooporder, bij de andere een verkoop maar net een paar centen meer. Lukt prima als je geen exotische aandelen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:50:
Bij de ene broker een kooporder, bij de andere een verkoop maar net een paar centen meer. Lukt prima als je geen exotische aandelen hebt ;)
Met jezelf handelen is echter wel strafbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silence_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:33

Silence_nl

Slnc

Cocytus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:01:
Ik snap niet waarom mensen hier zo enthousiast naar de Giro overstappen. Wat gebeurt er als je daar weer weg wil? Kijk voor de grap even in het tariefoverzicht:

Overboeken portefeuille naar DEGIRO Gratis (vanaf portefeuillewaarde > € 3.000,-) / €10,- per regel
Overboeken portefeuille van DEGIRO Kostprijs met minimum van €100 per regel

€100 per regel minimum!! Binck wordt inderdaad wel heel duur maar ik verhuis mijn portefeuille echt niet naar een partij die €100 per regel (of meer, 'kostprijs' is een rekbaar begrip) rekent als je weer weg wil.
bij degiro kan je goedkoop verkopen en hoe binck bezig is vind ik erg triest dus uit principe wil ik daar al weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 121% gewijzigd door Cocytus op 04-09-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
Cocytus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Leuk als je een positie van een paar k in drie of vier aandelen hebt. Niet als je een serieuze belegger bent. Niet als de Giro opeens besluit de tarieven per direct te verhogen.
Als je zo'n 'serieuze belegger' bent dan valt die 100 euro per regel ook wel weer mee, op een matig beursdagje verlies je dan per regel al meer of maak je verlies ruimschoots goed op een dag met groene cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 111% gewijzigd door Cocytus op 04-09-2019 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:21

M-ThijZ

Riding on Rails

Is het niet goedkoper om al je aandelen bij DEGIRO te verkopen en het geld te storten op je eigen rekening?

Als dat de enige transactie is binnen een maand, binnen de kernselectie, is dat toch zelfs gratis?

Trouwens was Q1 2018 niet het beste rendement voor mijn VTI/VXUS/IWDA portefeuille. :X
Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.