[F1 2017] Race 5 - GP van Spanje Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:
  • 62.458 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Grrrrrene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Maar wat weinigen lijken te snappen is dat HAM en VET elkaar aan het pushen waren en dat Ricciardo in niemandsland rondreed. Er was voor Ricciardo geen enkele reden om het gat kleiner te proberen te houden, hij was meer dan snel genoeg om p3 veilig te stellen en niet snel genoeg om p1 en p2 bij te houden. Dan ga je cruisen en de auto zonder problemen thuisbrengen. Geen onnodige risico's en geen onnodige slijtage.

Dat gat is dus hoogstwaarschijnlijk behoorlijk geflatteerd. Het is vrji zinloos om hier conclusies uit te trekken (zoals ik hier al zie gebeuren omdat de upgrade van RBR ze niks gebracht heeft), dat doen we na FP1 of een wintertest toch ook niet direct?
De snelste ronde van Ricciardo is vrijwel net zo snel als die van Hamilton en Vettel. Ricciardo is, net zoals Verstappen de vorige race data gaan verzamelen, gaan testen en dingetjes gaan proberen om te kijken waar ze staan met de auto. Als team kun je beter op 75 seconde achterstand 3de worden met een hoop "gratis" data en testronden dan 3de worden op 10 seconde achterstand zonder data en testen. Terwijl je nummer 4 op een ronde zet :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Grrrrrene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Maar wat weinigen lijken te snappen is dat HAM en VET elkaar aan het pushen waren en dat Ricciardo in niemandsland rondreed. Er was voor Ricciardo geen enkele reden om het gat kleiner te proberen te houden, hij was meer dan snel genoeg om p3 veilig te stellen en niet snel genoeg om p1 en p2 bij te houden. Dan ga je cruisen en de auto zonder problemen thuisbrengen. Geen onnodige risico's en geen onnodige slijtage.

Dat gat is dus hoogstwaarschijnlijk behoorlijk geflatteerd. Het is vrji zinloos om hier conclusies uit te trekken (zoals ik hier al zie gebeuren omdat de upgrade van RBR ze niks gebracht heeft), dat doen we na FP1 of een wintertest toch ook niet direct?
Waarom was Ricciardo in de eerste 10 rondes al 1.2 seconde per ronde langzamer dan Vettel? Op dat moment lag Ricciardo nog vlak achter de kop en had hij alle reden om te pushen.

Rb / DR was simpelweg veel te langzaam vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:02
sjaool schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:14:
Zal VAN waarschijnlijk ook niet heel veel pijn van hebben.
Juist wel: ze hebben dit weekend bewust extra een grid penalty gepakt, om een goede verse PU te hebben voor de volgende race. Dit aangezien ze verwachten in Monaco een goed resultaat te kunnen halen.
En als je ergens last hebt van 3 plaatsen straf, dan is het wel in Monaco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Waarom was Ricciardo in de eerste 10 rondes al 1.2 seconde per ronde langzamer dan Vettel? Op dat moment lag Ricciardo nog vlak achter de kop en had hij alle reden om te pushen.

Rb / DR was simpelweg veel te langzaam vandaag.
Kijk even 1 post boven je ;)

Als RIC zo traag was, hoe verklaar je dan dat zijn snelste ronde slechts 0.012s langzamer was dan de snelste van Vettel en slechts ~0.1s langzamer dan Hamilton? Hij is niet speciaal binnengekomen voor nieuwe banden met nog 4 rondjes te gaan ;)

Edit: ik wil dus niet beweren dat RBR net zo snel is als Mercedes en Ferrari, maar het scheelde dit weekend een stuk minder dan de races hiervoor. En Ricciardo had gewoon z'n weekend niet, getuige de matige prestaties vergeleken met VER. Normaal zijn ze in Q erg aan elkaar gewaagd en wil RIC in Q3 nog wel eens een superrondje rijden. Nu zat er bijna een halve seconde tussen die twee...

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 14-05-2017 20:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 20:22
Maar toch ook weer een mooie start/positionering van Verstappen.
Als Bottas Kimi niet aantikte was Verstappen ze beide voorbij in bocht 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mede daarom zo jammer dat we Max geen ronde hebben zien rijden... dan had je dit duidelijk gehad, nu blijft het gissen en ondertussen knutseld iedereen verder aan de auto. Los daar van had ik Max willen zien knokken met Bottas, Rai en wellicht was ie dan 3e geworden. iig vóór Ric!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk dat Max P4 gehad zou hebben, achter BOT en voor RAI.

Maar ja. Altijd weer die finnen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Grrrrrene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Als RIC zo traag was, hoe verklaar je dan dat zijn snelste ronde slechts 0.012s langzamer was dan de snelste van Vettel en slechts ~0.1s langzamer dan Hamilton? Hij is niet speciaal binnengekomen voor nieuwe banden met nog 4 rondjes te gaan ;)

Edit: ik wil dus niet beweren dat RBR net zo snel is als Mercedes en Ferrari, maar het scheelde dit weekend een stuk minder dan de races hiervoor. En Ricciardo had gewoon z'n weekend niet, getuige de matige prestaties vergeleken met VER. Normaal zijn ze in Q erg aan elkaar gewaagd en wil RIC in Q3 nog wel eens een superrondje rijden. Nu zat er bijna een halve seconde tussen die twee...
Ik denk ook dat RIC gewoon een beetje rustig aan deed. Verder lijkt me dat een snel racerondje puur neerkomt op het op een bepaalde manier inzetten van de energie uit de ES. De laatste ronden zat ik de tijden van ALO in de gaten te houden. Hij zette imo de op een na laatste ronde een best langzaam rondje neer, om vervolgens de laatste ronde enorm te pushen en op, meen ik, 3/10 seconde van het snelste rondje van HAM te zitten. En dat in een McLaren. Dat kan haast niet anders dan een volledig lege batterij zijn. Als het 'em wel gelukt was, zou het natuurlijk hilarisch zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:59
lochpatje schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:21:
Maar toch ook weer een mooie start/positionering van Verstappen.
Als Bottas Kimi niet aantikte was Verstappen ze beide voorbij in bocht 2.
Het had een hele andere race geworden, maar ik denk niet dat hij ze erachter had kunnen houden gedurende de hele race, zeker omdat de RBR gewoon snelheid te kort komt. Nu ga ik wel mee in de analyse van sommigen die zeggen dat RBR vandaag niet heeft lopen pushen, maar als je zag hoe makkelijk ze rond de pits stops langs de RBR gingen verwacht ik niet dat Verstappen echt veel uit had kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
ArnevdS schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:26:
De laatste ronden zat ik de tijden van ALO in de gaten te houden. Hij zette imo de op een na laatste ronde een best langzaam rondje neer, om vervolgens de laatste ronde enorm te pushen en op, meen ik, 3/10 seconde van het snelste rondje van HAM te zitten. En dat in een McLaren. Dat kan haast niet anders dan een volledig lege batterij zijn. Als het 'em wel gelukt was, zou het natuurlijk hilarisch zijn :)
Op Sky gaf Ted dat inderdaad aan. Hij was even bij McLaren binnen gewandeld en daar gaven ze inderdaad aan dat Alonso aan het proberen was om de snelste raceronde neer te zetten (wat hem blijkbaar dus ook nog bijna gelukt was).

Verder natuurlijk jammer van Verstappen, en misschien dan toch handiger geweest om even "rustig aan" te doen in bocht 1. Vorig jaar zagen we ook dat hij meteen in de eerste bocht werd ingehaald (door Vettel) maar er in bocht 3 alweer voor zat. Daarnaast dan wel genoeg spanning vooraan gezien. En IMO is Stroll ook weer door het ijs gezakt. In de laatste ronden nog worden ingehaald door Alonso en eigen teamgenoot die gok ik al de hele race met een beschadigde auto reed (in ieder geval heeft ook Massa een flinke achterstand goed gemaakt, nadat hij zijn voorvleugel in eerste ronde beschadigde en de pitstop voor neuswissel ook nog langzaam ging, aldus Ted).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

dennisfr schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Juist wel: ze hebben dit weekend bewust extra een grid penalty gepakt, om een goede verse PU te hebben voor de volgende race. Dit aangezien ze verwachten in Monaco een goed resultaat te kunnen halen.
En als je ergens last hebt van 3 plaatsen straf, dan is het wel in Monaco.
In Monaco staat VAN echt niet zo ver vooraan hoor, Het valt dus wel mee.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Misschien goed om even hier te kijken:
http://en.mclarenf-1.com/...el&dr2=Daniel%20Ricciardo

Vettel zet zijn snelste tijd neer op mediums, Ric op softs. Hamilton moest een mega lange laatste stint op softs moeten rijden en heeft zn softs dus gespaard.

Toen de omstandigheden gelijk waren en het nog ergens om ging in het begin van de race, was DR letterlijk 1.2 sec/ronde langzamer dan Vettel. Zie de link. In die periode was hij echt nog niet aan het cruisen. Nee, hij was simpelweg langzaam in een cruciale fase.

Hoe snel Max was zullen we niet weten. Al neig ik te denken dat hij paar tiendes per ronde sneller was geweest. Zelfs al was hij 0,5 sneller dan DR geweest, dan was hij alsnog 42 sec achter Hamilton gefinished.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14

Crazy D

I think we should take a look.

[b]RobertMe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:50:

Verder natuurlijk jammer van Verstappen, en misschien dan toch handiger geweest om even "rustig aan" te doen in bocht 1.
Volgens mij had dat weinig met rustig aan doen te maken maar met pech. Bottas had iets last van onderstuur en schoof daarom door. Vind het totaal geen onbezonnen actie of zo maar echt pech.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Requiem19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Vettel zet zijn snelste tijd neer op mediums, Ric op softs. Hamilton moest een mega lange laatste stint op softs moeten rijden en heeft zn softs dus gespaard.

Toen de omstandigheden gelijk waren en het nog ergens om ging in het begin van de race, was DR letterlijk 1.2 sec/ronde langzamer dan Vettel. Zie de link. In die periode was hij echt nog niet aan het cruisen. Nee, hij was simpelweg langzaam in een cruciale fase.

Hoe snel Max was zullen we niet weten. Al neig ik te denken dat hij paar tiendes per ronde sneller was geweest. Zelfs al was hij 0,5 sneller dan DR geweest, dan was hij alsnog 42 sec achter Hamilton gefinished.
Dit. Red Bull heeft gigantisch veel werk te doen eer ze enigzins in racepace willen vechten met de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Denk dat Stroll echt wel klaar is na dit seizoen. Het lijkt niet te verbeteren en structureel te langzaam. Palmer zie ik ook niet nog een jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Leuk feitje. Stel Max was 0.5 seconde sneller per rondje dan Daniel wat belachelijk veel is, dan was die nog 35 seconden achter de top 2 gefinisht.

De eerste 12 ronden reed Ricciardo op gelijke banden dan Vettel 1.2 seconde gemiddeld per lap langzamere racepace. Auw Red Bull. Dat brei je niet meer zo snel recht dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

epo

alwaysleft schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:39:
Leuk feitje. Stel Max was 0.5 seconde sneller per rondje dan Daniel wat belachelijk veel is, dan was die nog 35 seconden achter de top 2 gefinisht.

De eerste 12 ronden reed Ricciardo op gelijke banden dan Vettel 1.2 seconde gemiddeld per lap langzamere racepace. Auw Red Bull. Dat brei je niet meer zo snel recht dit jaar.
Ze hebben de motor in spaarstand gezet dat kan niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
epo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:53:
[...]

Ze hebben de motor in spaarstand gezet dat kan niet anders.
Spaarstand op zo`n laag niveau dat Force India met de "snelle" Mercedes motor nog steeds 100% kansloos waren.

Toch verbazend dat de Mercedes gemotoriseerde teams allen geen deuk in een pakje boter konden rijden op dit hoge snelheid circuit.

Williams werd op het rechte stuk ingehaald door McLaren.

Toch misschien Shenanigans ???

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
enchion schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Spaarstand op zo`n laag niveau dat Force India met de "snelle" Mercedes motor nog steeds 100% kansloos waren.

Toch verbazend dat de Mercedes gemotoriseerde teams allen geen deuk in een pakje boter konden rijden op dit hoge snelheid circuit.

Williams werd op het rechte stuk ingehaald door McLaren.

Toch misschien Shenanigans ???
Hoge snelheid wil niet altijd zeggen sterkste PU wint.

In Barcelona zit hem de hoge snelheid voor een groot deel ook in de bochtensnelheid. Dus aero en chassis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Barcelona is niet bepaald "hoge snelheid" circuits in de reeks Monza e.d. Verreweg van. Het is meer downforce circuit, met name S1.
S3 is mechanische grip en balans weer erg belangrijk.

Vandaar veels teams er graag ook testen in de winter. Het circuit is eigenlijk samengevat waar een goede auto package moet werken. Dat Mercedes en Ferrari juist dit weekend zo aan elkaar gewaagd zijn is erg mooi voor de rest van het seizoen. En sja Red Bull.. misschien dat ze aan het einde van het seizoen nog voor een podium kunnen knokken, maar aangezien de voorste 2 teams een echte titelstrijd hebben zullen die echt alles op alles zetten om hun voorsprong te behouden.

Ergens wel jammer dat het verschil tussen Mercedes & Ferrari tot middenveld (RBR) zo groot is. Het zou leuk zijn als een team als Force India (Perez) ook eens een podium kan pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 10:35

AzzKickah

06-CENSORED

Goed om te zien dat meerdere coureurs toch echt wel fysiek gepusht zijn deze race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Maar de omstandigheden waren niet gelijk. Vettel reed in schone lucht vooraan met Hamilton op z'n staart. Vettel kwam in rondje 14 al binnen voor nieuwe banden (de softs waren op), Ricciardo deed een 1,5x (!) langere stint. Nogmaals: ik wil niet beweren dat RBR net zo snel is als Ferrari en Mercedes in de race, maar het gat is een stuk kleiner dan de achterstand op de finishlijn doet vermoeden.
Er valt helaas weinig over te zeggen. Ricciardo had zijn weekend niet, had misschien de verkeerde strategie, was misschien wel meer dan 0.5s per rondje langzamer geweest dan VER. Ik bedoel: het is stuivertje wisselen tussen die twee: soms zit de een in de race, soms de ander. En de verschillen onderling in de race zijn ook wel eens groter dan 0.2-0.3s geweest. Je kunt niet simpelweg 0.5s van de tijden van RIC aftrekken en aannemen dat dat de tijden van VER zijn simpelweg omdat VER 0.5s sneller was in Q.

Ik vind het dan ook doodzonde dat we VER, die echt een goede vrijdag en zaterdag had, niet hebben zien racen voor een podium. We kunnen nu enkel nog speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:29:
Ik vind het dan ook doodzonde dat we VER, die echt een goede vrijdag en zaterdag had, niet hebben zien racen voor een podium. We kunnen nu enkel nog speculeren.
En in dat speculeren zijn we als deelnemers van dit forum ook erg goed in.Of wellicht typisch Nederlands1.
Als je de beelden op Formula1.com bekijkt zie je dat VER er al voorbij was en dat hij door die tik ineens opzij werd geschoven. Hij is wellicht iets te nauw de bocht in gegaan, want op de beelden is te zien dat hij aan de linkerkant nog ruimte had, echter weet niet of hij nog wijder had kunnen gaan, want ook dan zou wellicht RAI hem geraakt hebben.

offtopic:
1. zag zelf iemand [uit NL] die boek heeft geschreven over 'what if'-scenario's in Formule 1. Wat als Senna nog leefde, etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 07:29:
[...]

Maar de omstandigheden waren niet gelijk. Vettel reed in schone lucht vooraan met Hamilton op z'n staart. Vettel kwam in rondje 14 al binnen voor nieuwe banden (de softs waren op), Ricciardo deed een 1,5x (!) langere stint. Nogmaals: ik wil niet beweren dat RBR net zo snel is als Ferrari en Mercedes in de race, maar het gat is een stuk kleiner dan de achterstand op de finishlijn doet vermoeden.

[...]

Er valt helaas weinig over te zeggen. Ricciardo had zijn weekend niet, had misschien de verkeerde strategie, was misschien wel meer dan 0.5s per rondje langzamer geweest dan VER. Ik bedoel: het is stuivertje wisselen tussen die twee: soms zit de een in de race, soms de ander. En de verschillen onderling in de race zijn ook wel eens groter dan 0.2-0.3s geweest. Je kunt niet simpelweg 0.5s van de tijden van RIC aftrekken en aannemen dat dat de tijden van VER zijn simpelweg omdat VER 0.5s sneller was in Q.

Als je stint 1 vergelijkt tussen HAM en RIC is het beeld identiek: http://en.mclarenf-1.com/...on&dr2=Daniel%20Ricciardo

Beiden stint tot ronde 21 op zachte band. RIC per ronde gemiddeld 1,324 langzamer. HAM reed overigens in de vuile lucht van Vettel. RIC kon op dat moment nog Bottas verslaan en had geen reden om te cruisen.

Eerder stelde je dat RB zo ver achter eindigde omdat ze rustig aan deden. Gebaseerd op de beschikbare gegevens van, in ieder geval, het begin van de race is dit onwaarschijnlijk.

Het enige argument om te stellen dat RB's achterstand wel meevalt, is dat RIC slecht gepresteerd heeft en er dus meer pace in de auto zat. Maar zoals jij terecht zegt kunnen we niet het Q verschil gelijk stellen aan het racepace verschil.

Ten slotte zien we ook dat de RB bijna de snelste Renault gelapped heeft. Dat geeft ook wel aan dat RB zich flink verbeterd heeft tov eerdere races, echter hebben Ferrari en Merc even grote stappen genomen.

Als je speculaties weglaat, is de enige conclusie dat het gat tussen RB en Merc/Fer simpelweg enorm was gisteren. In een goed scenario 40 seconden achterstand.

Waarom dan toch zo dichtbij in de Q? Hamilton kon 0,3 sneller op basis van zn snelste sector tijden. Vettel had naar eigen zeggen geen goed ritme in S3. Bottas had matige voorbereiding in FP3 en Kimi is Kimi. Max had daarentegen misschien wel zijn beste Q3. De 0,5 Q achterstand is geflatteerd in het voordeel van RB. De echte pace deficit is meer in lijn met wat we in de race zagen.

In Monaco worden de kaarten echter opnieuw geschud.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Nou, dat was een behoorlijke anti-climax...

We waren dus bij opa Verstappen de race kijken.
Hier een impressie van de zaal:
YouTube: GP van Spanje bij opa Verstappen

Het was niet zo druk, zeker op het filmpje niet, dat was een uur voor de race, Frans kwam nog het podium op en vond het toch leuk dat zoveel kerels zich bij moeders vandaan hadden kunnen trekken :P

Na de herhalingen van de start, werd het al helemaal leger... "de Max fans" zeg maar.
Het geluid was niet altijd even goed hoorbaar ( de teamradio's ), maar het was prima te volgen, je had keuze uit 4 schermen, 2 TV's en 2 Beamerschermen. Jammer dat de sfeer natuurlijk wat bedrukt was, maar wel voor herhaling vatbaar.

De race zelf was i.m.o. spannend genoeg, de winnaar was alles behalve vanzelfsprekend, dus prima genoten van alle actie op de baan.

Hoop dat deze foto's het doen, anders post ik ze vanavond eff opnieuw:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18451336_1319622438093586_4486999002036566462_o.jpg?oh=cf8c5f9285dc444d04d145bce05b7b35&oe=59C0BD8B

De replica, erg leuk gedaan!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18491695_1319614858094344_4037690272264407667_o.jpg?oh=19ee8f3e629d05ace16726163e10fdfe&oe=59BB3817

[ Voor 102% gewijzigd door metallicattim op 15-05-2017 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:31
Als SFI zo doorgaat gaan ze lekker in de nek hijgen van RBR.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_zRcfLXYAAwTpu.jpg:large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:36:
Als SFI zo doorgaat gaan ze lekker in de nek huigen van RBR.

[afbeelding]
Die lijken hun zaakjes wat beter op orde te hebben, het onderlinge gat tussen Perez en Verstappen is ook slechts 1 puntje.

Ocon is ook lekker bezig in zijn debuutjaar, daarnaast rijdt Perez gewoon 20 races op rij in de punten 8)7

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Vind het wel jammer dat Max - ook als de emoties van het eerste moment al lang weg zijn - zo fel blijft reageren: Verstappen: 'Mooi, maar daar koop ik niks voor'

Bottas biedt notabene zijn excuses aan voor een in mijn ogen race-incident. Hierbij is de situatie van Bottas vrij vergelijkbaar met die van Max zelf in Spa vorig jaar. Toen was Max ook al zo fel op zijn collegae.

Deze kwaadheid is zo onzinnig omdat je er niet zoveel mee opschiet. Lijkt me handiger om de omgang met de mede-coureurs een beetje goed te houden dan te proberen steeds weer je gelijk te halen door ze telkens aan te vallen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
WEH presteerde dus ook knap gister.

F1 artikel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:44:
Deze kwaadheid is zo onzinnig omdat je er niet zoveel mee opschiet. Lijkt me handiger om de omgang met de mede-coureurs een beetje goed te houden dan te proberen steeds weer je gelijk te halen door ze telkens aan te vallen.
Volgens mij viel zijn reactie wel mee. Hij wil graag winnen en met de top meerijden. Bottas was uiteindelijk de boosdoener dat hij eruit is gevlogen. Hij heeft ook al gezegd dat hij zijn excuses heeft aanvaard, maar dat hij er niet aan heeft omdat hij geeneens een rondje heeft kunnen rijden.

Om dat nu meteen onder kwaadheid te gooien vind ik jammer. Daarbij schrijft de media het ook graag op die manier weg omdat ze dan veel clickbaits krijgen. Dus zal de berichtgeving wel met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:48:
WEH presteerde dus ook knap gister.

F1 artikel
Die had wel DotD mogen worden, beetje geluk wel met zijn pitstop en de VSC maar desondanks toch erg strak gereden, met name de laatste stint op mediums.

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Vind het wel jammer dat Max - ook als de emoties van het eerste moment al lang weg zijn - zo fel blijft reageren: Verstappen: 'Mooi, maar daar koop ik niks voor'

Bottas biedt notabene zijn excuses aan voor een in mijn ogen race-incident. Hierbij is de situatie van Bottas vrij vergelijkbaar met die van Max zelf in Spa vorig jaar. Toen was Max ook al zo fel op zijn collegae.

De Telegraaf......komop ga je hier nu echt een hele post over typen, terwijl de bron de Telegraaf is? :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Dit was zijn omgang met de pers toch, niet met de coureur in kwestie? Wat hij zegt is ook niet zo gek toch: hij koopt niks voor "sorry", zijn race is verkloot. Datzelfde denk je als je van de baan getikt wordt en de ander krijgt een tijdstraf of een positiestraf voor de volgende race: je schiet er zelf niks mee op: je mogelijke resultaat is je afgenomen.

Ik vind het overigens niet te vergelijken met Spa. Bottas maakte hier gewoon een joekel van een remfout, waardoor iedereen hem voorbij schoot. Waarschijnlijk bang om als een Kvyat in de versnellingsbak van Vettel te knallen. Daarna laat hij de rem even los en sluit hij aan, daarmee creëert hij zelf een rare en onoverzichtelijke situatie. Ergens mag hij nog van geluk spreken dat er niemand in zijn achterkant rijdt, dit was bijna een braketest :o

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Je kunt me niet wijsmaken dat Red Bull na 1 ronde de motor al aan het sparen was.

Check die rondetijden. Dat verschil. Bizar. De Red Bull is niet slecht, zeker niet.

Alleen zijn Ferrari en Mercedes in een andere competitie lijkt het dit jaar. Hun eigen competitie.

Vettel
1 14:04:38
2 1:26.584
3 1:26.210
4 1:26.083
5 1:26.254
6 1:26.188
7 1:26.270
8 1:26.091
9 1:25.806
10 1:26.083
11 1:25.973
12 1:26.135
13 1:26.124

Ricciardo
1 14:04:43
2 1:27.952
3 1:27.663
4 1:27.266
5 1:27.453
6 1:27.428
7 1:27.669
8 1:27.292
9 1:27.349
10 1:27.527
11 1:27.219
12 1:27.254
13 1:27.223

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TKpvjPLft2A]

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 15-05-2017 09:22 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Bottas was nu de veroorzaker, Vettel in Spa. Ja Max perst hem ertussen, maar het was Vettel die instuurde alsof ie alleen de bocht in ging. dus nee, dat is niet gelijk. Bovendien zat Max nu op de racelijn.

En voor dat excuus koop je niet zo veel. Het is gewoon frustrerend hoe dat ie eruit wordt geknikkert.

Ook Massa mag wel even aan McLaren zijn excuus aanbieden voor het verkloten van de race van beide rijders. Sure Vandoorne had moeten kijken, maar Massa had niks en Vandoorne was stuk. Ik heb ook Kvyat niet gehoord naar Magnussen toe. Dat was ook niet bepaald netjes.

Sowieso vond ik het lachwekkend dat race control geen straffen durfde te geven. Kvyat had toch op zijn minst wel een straf verdiend? Knikkert iemand eruit en profiteert daar zelf enorm van.
alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:18:
Je kunt me niet wijsmaken dat Red Bull na 1 ronde de motor al aan het sparen was.

Check die rondetijden. Dat verschil. Bizar. De Red Bull is niet slecht, zeker niet.

Alleen zijn Ferrari en Mercedes in een andere competitie lijkt het dit jaar. Hun eigen competitie.

Vettel
1 14:04:38
2 1:26.584
3 1:26.210
4 1:26.083
5 1:26.254
6 1:26.188
7 1:26.270
8 1:26.091
9 1:25.806
10 1:26.083
11 1:25.973
12 1:26.135
13 1:26.124

Ricciardo
1 14:04:43
2 1:27.952
3 1:27.663
4 1:27.266
5 1:27.453
6 1:27.428
7 1:27.669
8 1:27.292
9 1:27.349
10 1:27.527
11 1:27.219
12 1:27.254
13 1:27.223
Aan de andere kant: wat is er te winnen? Die weten heus wel wat ze wel of niet kunnen rijden. Als ze pushen redden ze het heel misschien om op 30 seconden in de buurt te komen. Doen ze rustig aan, dan kan deze ene motor nog mee tot de nieuwe upgrade. De tijden zijn niet representatief. Bovendien waren Bottas en Raikkonen er al snel uit, dus was verder pushen ook onzinnig (al zat Bottas er aan het begin natuurlijk nog wel bij, maar alsnog is die te snel).

Thuisbrengen en het tekort aan punten beperken lijkt me prio 1 en 2 momenteel.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
@Martinspire de mensen die er ook verstand van hebben namelijk Sky F1's Martin Brundle gaf ook aan dat op een aerotrack als Spanje de Red Bull update buiten de kwali in racetrim gewoon tegenviel.

Ook al zet je je motor in spaarstand, dan is 75 seconden gewoon nog heel veel. We moeten gewoon eens gaan accepteren dat Red Bull dit jaar geen rol van betekenis gaat spelen in dit WK en eenzaam het derde team is en zal blijven de rest van het jaar.

Een motorupdate is leuk, maar wat nu blijkt is dat Ferrari en Mercedes deze race een zelfde stap hebben gezet. In kwali trim zijn ze wat closer ja.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2017 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6H3e72QdZJWF3NMNAK1A8WDz/full.jpg

Niet perse iets te winnen door voluit achter de merc/fer aan te gaan (die zijn nog steeds sneller)
Niet perse nodig om voluit te gaan om voor de FI & rest te blijven (die zijn beduidend langzamer.)

Dus Ja, waarom zou RIC niet "op cruise control" gereden hebben?

Ja, RBR heeft het gat naar de top2 nog niet gedicht, maar de racepace zegt nog niet heel veel over hoe groot/klein het gat nu na de update geworden is.

[ Voor 81% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:40
Martinspire schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Ook Massa mag wel even aan McLaren zijn excuus aanbieden voor het verkloten van de race van beide rijders. Sure Vandoorne had moeten kijken, maar Massa had niks en Vandoorne was stuk. Ik heb ook Kvyat niet gehoord naar Magnussen toe. Dat was ook niet bepaald netjes.
Volgens mij moest Massa uitwijken voor RAI en VER die daar de baan weer opkwamen gestuiterd en kwam hij daardoor Alonso tegen.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:57:
[afbeelding]

Niet perse iets te winnen door voluit achter de merc/fer aan te gaan (die zijn nog steeds sneller)
Niet perse nodig om voluit te gaan om voor de FI & rest te blijven (die zijn beduidend langzamer.)

Ja, RBR heeft het gat naar de top2 nog niet gedicht, maar de racepace zegt nog niet heel veel over hoe groot/klein het gat nu na de update geworden is.
Hun doel was na de update om enigzins in de buurt te komen in racetrim bij Ferrari en Mercedes. Dat is mislukt deze race.

Stel je zou 0.5 seconde per rondje verliezen door de spaarmodus, dan finish je nog 35+ seconde achter de eerste 2 zonder spaarmodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

peeth schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Volgens mij moest Massa uitwijken voor RAI en VER die daar de baan weer opkwamen gestuiterd en kwam hij daardoor Alonso tegen.
Vond het nogal vrij debiel hoe zowel RAI als VER daar op de baan kwamen, het veld achterop moest echt rare dingen uithalen. Stond er geen paaltje waar ze omheen moeten rijden als ze de bocht niet halen zodat ze bij T3 weer de baan op kunnen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 16:16
vhal schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Vond het nogal vrij debiel hoe zowel RAI als VER daar op de baan kwamen, het veld achterop moest echt rare dingen uithalen. Stond er geen paaltje waar ze omheen moeten rijden als ze de bocht niet halen zodat ze bij T3 weer de baan op kunnen?
Ja dat klopt maar blijkbaar werd daar niet streng op gecontroleerd gezien hamilton dat ook niet deed nadat hij van de baan af ging toen Vettel net uit de pits kwam.

Twitch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
[...]

beide heren hadden een kapotte ophanging, bij RAI stond zelfs het wiel bijna overdwars.. ik denk dat ze vrij weinig controle over de wagen hadden op dat moment.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Knappe jongen die met gebroken voorwielophanging/stuurstang om dat paaltje heen kan sturen :+

Zag je dat linkervoorwiel van Kimi? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Spotmatic

Ken sent me

nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:57:
[afbeelding]
Dat is precies wat hij deed volgens Mateschitz:

"Daniel was een beetje te langzaam in zijn eerste stint, maar in zijn tweede stint was zijn niveau vergelijkbaar met dat van Hamilton. In de derde stint stond de volgorde wel ongeveer vast en hebben we zuinig aan gedaan met de motor."

https://www.f1today.net/n...ardo-blijven-bij-red-bull

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

YakuzA schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Knappe jongen die met gebroken voorwielophanging/stuurstang om dat paaltje heen kan sturen :+

Zag je dat linkervoorwiel van Kimi? :P
Dat is wellicht waar maar mijn gevoel was dit later. Nou zat ik ook wel met een half oog te kijken :+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Spotmatic schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Dat is precies wat hij deed volgens Mateschitz:

"Daniel was een beetje te langzaam in zijn eerste stint, maar in zijn tweede stint was zijn niveau vergelijkbaar met dat van Hamilton. In de derde stint stond de volgorde wel ongeveer vast en hebben we zuinig aan gedaan met de motor."

https://www.f1today.net/n...ardo-blijven-bij-red-bull
Ik lees juist teleurstelling: in stint 1 was de snelheid simpelweg niet goed genoeg.

Pas toen er niets meer te winnen was, aan het einde van de race, is de motor op standje zuinig gezet.

Average pace difference per lap per stint Ricciardo ten opzichte van Hamilton:
Stint 1: - 1,324
Stint 2: - 0,467
Stint 3: - 0,920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
alwaysleft schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:56:
@Martinspire de mensen die er ook verstand van hebben namelijk Sky F1's Martin Brundle gaf ook aan dat op een aerotrack als Spanje de Red Bull update buiten de kwali in racetrim gewoon tegenviel.

Ook al zet je je motor in spaarstand, dan is 75 seconden gewoon nog heel veel. We moeten gewoon eens gaan accepteren dat Red Bull dit jaar geen rol van betekenis gaat spelen in dit WK en eenzaam het derde team is en zal blijven de rest van het jaar.

Een motorupdate is leuk, maar wat nu blijkt is dat Ferrari en Mercedes deze race een zelfde stap hebben gezet. In kwali trim zijn ze wat closer ja.
Vergeet ook niet dat RIC het hele weekend al langzamer was dan VER, zeker een 3 tot 5 tienden. Het kan ook zijn dat VER beter met de upgrade uit de voeten kan en RIC niet. Als VER ook een racestint had gereden en zoveel langzamer was, dan had ik mijn twijfels gehad bij de upgrade.

Nu weten we wel dat de auto beter is geworden, maar hoeveel is moeilijk in te schatten. Dat het gat er nog is en dat dit gat kleiner gaat worden is wel duidelijk. Maar nee; RB zal dit jaar geen titelkandidaat zijn. Hopelijk een paar podia en een overwinning richting einde jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-05-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik blijf goede hoop houden voor Monaco, met name omdat Mercedes gekozen heeft voor een auto met erg lange wheelbase:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C64IIdlW0AAPiku.jpg:large

In principe zorgt een lange wheelbase ervoor dat de auto minder snel van richting kan veranderen in langzame bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:14:
Ik blijf goede hoop houden voor Monaco, met name omdat Mercedes gekozen heeft voor een auto met erg lange wheelbase:

[afbeelding]

In principe zorgt een lange wheelbase ervoor dat de auto minder snel van richting kan veranderen in langzame bochten.
Is dat nog actueel? Ik zag her en der dat Mercedes misschien de wielbasis aan had gepast voor Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:34
MikeyMan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Is dat nog actueel? Ik zag her en der dat Mercedes misschien de wielbasis aan had gepast voor Spanje.
Wielbasis aanpassen tijdens het seizoen lijkt me heel sterk.. (en niet toegestaan, vermoed ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Grimmie187 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Wielbasis aanpassen tijdens het seizoen lijkt me heel sterk.. (en niet toegestaan, vermoed ik)
even niet direct een bron paraat, maar dacht recent gezien te hebben dat teams wel vaker spacers tussen de motor en het chassis plaatsen/weghalen om te kiezen voor een langere/kortere wielbasis.

Niet helemaal juist maar zie de gele balk als een spacer.
Afbeeldingslocatie: https://www.f1technical.net/f1db/cars/images/2006/toyotatf106b-side.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
MikeyMan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Lijkt me erg ingewikkeld om je wheelbase aan te passen in het seizoen, dat heeft een enorme impact op alles.

Wat ik begrepen heb is dat Mercedes veel aero upgrades gebracht heeft alsmede de auto 8kg lichter gekregen heeft. Als je een lange wheelbase hebt, zorgt dit automatisch voor een hoger gewicht doorgaans.

Ik denk dat dit nog actueel is dus. Enige comment op mijzelf: Mercededs was heel sterk in de 3e sector op Barcelona, waar juist veel langzame bochten zijn. Max was hier ook heel sterk - sterker dan Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:32

Martinspire

Awesomeness

Zoals ik zeg: ze willen de huidige motoren zo lang mogelijk mee laten gaan om zoveel mogelijk nieuwe motoren te kunnen gebruiken met zo weinig mogelijk penalties. En gezien er voor p1 tm 4 weinig te behalen valt, heeft dat gewoon weinig zin. En ik zie Ricciardo wel als iemand die dan ook niet meer gaat pushen.

Ik had verder het idee dat ie de eerste paar rondes wel kon aansluiten. Iedereen liet gaten vallen om zo min mogelijk last van de wind van anderen te hebben.
peeth schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Dus omdat ie onnodig veel uitwijkt, is het maar prima dat ie iemand eraf ketst? Hij had Alonso gewoon niet gezien en wat er ook gebeurd vind ik dat niet netjes. Zeker als je Vandoorne dan zo'n straf gaat geven als nu het geval is.
Korras schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:34:
[...]

beide heren hadden een kapotte ophanging, bij RAI stond zelfs het wiel bijna overdwars.. ik denk dat ze vrij weinig controle over de wagen hadden op dat moment.
Ik vond het ook wel raar dat ze zo makkelijk weer de baan op kwamen. Remmen had prima gekunnen, maar dat deden ze dan weer niet. Zeker Raikkonen waar zn wiel 45 graden gedraaid was, leek het me vrij duidelijk dat ie niet meer verder kon. Dus waarom het risico nemen om de baan op te gaan. Zeker ook omdat ie dan meer onderdelen stuk rijdt dan nodig is.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
RAI ging de baan op, op het moment dat hij zo'n broodje in de uitloopzone raakte klapte zn wiel pas echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Max was zeker sneller geweest dan RIC. Titelkandidaat? nee. Meekomen in racepace? Dat denk ik wel, zeker na de motorupgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb het niet gezien dat ze dat zeggen, maar als dat zo is vind ik het erg dom en kortzichtig van ze om dat te concluderen uit een race waarin ze de snelste rijder van de twee niet hebben zien racen en waar Ricciardo voor zijn neus de nummers 4 en 5 in de race ziet uitvallen. Dan blijven er nog twee Mercedessen en een Ferrari over, waarvan iedereen wel snapt dat ze nog sneller zijn dan een RBR. Waarom dan pushen? Ze zijn al 1 auto kwijt en willen maximale punten. De autos ervoor kunnen ze net niet bijhouden, dus waarom pushen? Om dezelfde punten te halen met minder achterstand? Om het risico te nemen dat de auto uitvalt?
Hoezo is dat heel veel? Ik snap echt niet wat je wil bereiken met je betoog. Het is toch superduidelijk dat er voor RBR niks te winnen viel met harder pushen? Niemand hier beweert dat ze net zo snel zijn als Ferrari en Mercedes, dus waarom pushen als dat de enigen zijn die voor je rijden en je met cruisen nog tig seconden voor de concurrentie achter je kunt finishen? Ik kan echt geen enkel argument bedenken waarom RIC sneller had moeten rijden, jij wel?

Net zoals Mercedes vorig seizoen en het seizoen ervoor geregeld op cruise control reed omdat er van achteren geen druk was en er dus geen reden was om de grenzen op te zoeken...
Ik vind het knap dat je dat uit 1 race kunt concluderen waarin er niet gepusht is...

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 11:13
Vind het eigenlijk raar dat er hier sommigen Bottas aanwijzen als schuldige van het uitvallen van Verstappen. Voor mij is het een racing incident. En als er al iemand moet aangewezen worden als "schuldige", is het volgens mij eerder Raikkonen. Bottas volgde zijn lijn, op de curb stones. Ging niet wijd of zo en Raikkonen reed tegen het wiel van Bottas aan. Maar zoals gezegd, is eigenlijk niet echt iemand zijn fout.
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb het niet gezien dat ze dat zeggen, maar als dat zo is vind ik het erg dom en kortzichtig van ze om dat te concluderen uit een race waarin ze de snelste rijder van de twee niet hebben zien racen en waar Ricciardo voor zijn neus de nummers 4 en 5 in de race ziet uitvallen....
Dus de opmerkingen van mensen die er meer van af weten dan ieder van ons samen, is dom en kortzichtig ? Vind het eerder kortzichtig om te denken dat "de snelste van de twee" niet heeft meegereden. Spanje is een aero circuit en dat is (was) traditioneel het sterkste punt van Red Bull. Ik begrijp hun uitspraak wel (heb het stukje ook niet gezien dus de context weet ik niet). Vond het teleurstellend dat ze relatief snel in "spaar"-modus zijn gegaan. Maar er was dan ook geen enkele reden om dat niet te doen (behalve data verzamelen)

Voor de rest:
Mercedes: zeer veel geluk gehad met timing van VSC. Ben benieuwd wat Ferrari had gedaan was Hamilton voor Vettel de baan op gekomen.
Red Bull : zeer anonieme race. Wat natuurlijk niet zo moeilijk is als je maar één wagen hebt in de race en die valt net tussen de top en de middenmoot
Wehrlein : toch wel revelatie van de eerste races. Herinner me dat hij redelijk werd afgebroken op het einde van vorig seizoen maar hij doet zijn job zoals het hoort
Strohl : mag stilaan zijn koffers pakken, mocht het van mij afhangen. Hij kan natuurlijk wel aan een stuur draaien (anders kom je nooit in de F1, onafhankelijk van het budget dat je meebrengt) maar blijkbaar niet goed genoeg

[ Voor 20% gewijzigd door Kenhas op 15-05-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

In deze link zie je dat Rai, net het wiel van Bottas raakt met gevolg van dien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:42:

Dus de opmerkingen van mensen die er meer van af weten dan ieder van ons samen, is dom en kortzichtig?
Ja? Maar ik heb de uitspraak niet gehoord, dus ik weet niet hoe hij gedaan is (heeft iemand een filmpje?). Ik moet nu afgaan op anderen die zeggen dat op Sky gezegd is dat zij "ook vinden dat de updates van RBR niks brengen"... Ik geloof niet dat dat zo gezegd is en anders is het een ongenuanceerde uitspraak. Hoe kun je nu conclusies trekken uit de snelheid van een auto die nooit tot het uiterste gepusht is?
Vind het eerder kortzichtig om te denken dat "de snelste van de twee" niet heeft meegereden.
Dat denk ik niet, dat IS zo :D Ricciardo was het hele weekend al trager dan Max... Bij Sky vroegen ze zich zelfs af of Ricciardo dit seizoen niet al gezien was door VER. Dat vonden ze nog wat prematuur, maar hij moest zich wel gaan verbeteren, want anders zou VER de nummer 1 coureur worden. Maar ja, de geruchten gingen ook dat hij naar Ferrari zou overstappen, dus tsja...
Spanje is een aero circuit en dat is (was) traditioneel het sterkste punt van Red Bull. Ik begrijp hun uitspraak wel (heb het stukje ook niet gezien dus de context weet ik niet). Vond het teleurstellend dat ze relatief snel in "spaar"-modus zijn gegaan. Maar er was dan ook geen enkele reden om dat niet te doen (behalve data verzamelen)
Daarmee bevestig je toch wat ik zei? We hebben hun echte snelheid nog niet gezien. De race was voor RBR zoals FP1 dat voor alle teams is: rondjes rijden, tot de teller op 66 staat en dan binnenkomen. Ik vind het tegenvallen van Sky als ze uit de race pace wat proberen te concluderen, terwijl Q (wanneer iedereen pusht en we allemaal weten dat iig Mercedes nog een extra beetje vermogen uit de motor perst) aantoonde dat het gat flink kleiner geworden is, ondanks nieuwe Mercedes-motor en geen nieuwe Renault-motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:56:
[...]
Dat denk ik niet, dat IS zo :D Ricciardo was het hele weekend al trager dan Max... Bij Sky vroegen ze zich zelfs af of Ricciardo dit seizoen niet al gezien was door VER. Dat vonden ze nog wat prematuur, maar hij moest zich wel gaan verbeteren, want anders zou VER de nummer 1 coureur worden. Maar ja, de geruchten gingen ook dat hij naar Ferrari zou overstappen, dus tsja...
Spijtig voor Max is dat RBR naar eigen zeggen geen 1e en 2e coureurs heeft.. ;)
Daarmee bevestig je toch wat ik zei? We hebben hun echte snelheid nog niet gezien. De race was voor RBR zoals FP1 dat voor alle teams is: rondjes rijden, tot de teller op 66 staat en dan binnenkomen. Ik vind het tegenvallen van Sky als ze uit de race pace wat proberen te concluderen, terwijl Q (wanneer iedereen pusht en we allemaal weten dat iig Mercedes nog een extra beetje vermogen uit de motor perst) aantoonde dat het gat flink kleiner geworden is, ondanks nieuwe Mercedes-motor en geen nieuwe Renault-motor.
Tegenvallen van Sky? Komop, ze maken toch analyses met de data die ze hebben? Die data vertelt dat het gat met Mercedes in kwalificatie hetzelfde is als vorig jaar (vergelijk met vorige race Rusland is namelijk nutteloos aangezien het gat daar vorig jaar ook 1,5s was). Diezelfde data vertelt dat Ricciardo's pace gisteren in alle 3 zijn stints gewoon matig was. Ik vind het dan een redelijk logische conclusie van Sky dat de geplande updates (nog) niet brengen wat ze hadden gehoopt. Argumenten als Ricciardo reed alsof het een vrije training was of we hebben de echte pace niet kunnen zien omdat Max niet meedeed vind ik zwak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Hackus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:54:
In deze link zie je dat Rai, net het wiel van Bottas raakt met gevolg van dien.
In een closeup slomo die gister op tv was zie je dat Bottas net een klein uitstapje naar links maakt met zn auto en daarop kimi raakt.

Als Bottas zn auto niet dat kleine stukje naar links was gestuiterd dan had het allemaal gepast. Maargoed, daar heb je achteraf niks meer aan.

Race incident. Niet meer en niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Voor de mensen die het niet eens zijn met mijn betoog, Red Bull zal heus nog wel wat dichterbij komen.

Maar vechten met Ferrari en Mercedes onder dezelfde omstandigheden dit jaar?

Nee, gaat niet meer gebeuren. De motorupgrade van Renault zou voornamelijk betrekking hebben tot de betrouwbaarheid, niet eens pure snelheid.
Dan ben je bezig aan een verloren seizoen, en zijn de hoge woorden van Marko dat dit jaar Red Bull hun jaar zou worden lachwekkend gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Grimmie187 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:07:
[...]

[...]

Tegenvallen van Sky? Komop, ze maken toch analyses met de data die ze hebben? Die data vertelt dat het gat met Mercedes in kwalificatie hetzelfde is als vorig jaar (vergelijk met vorige race Rusland is namelijk nutteloos aangezien het gat daar vorig jaar ook 1,5s was). Diezelfde data vertelt dat Ricciardo's pace gisteren in alle 3 zijn stints gewoon matig was. Ik vind het dan een redelijk logische conclusie van Sky dat de geplande updates (nog) niet brengen wat ze hadden gehoopt. Argumenten als Ricciardo reed alsof het een vrije training was of we hebben de echte pace niet kunnen zien omdat Max niet meedeed vind ik zwak.
Helemaal mee eens, alsof Ricciardo een matige coureur is. In racetrim doet hij nauwelijks onder voor de top coureurs.

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 15-05-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Ja? Maar ik heb de uitspraak niet gehoord, dus ik weet niet hoe hij gedaan is (heeft iemand een filmpje?). Ik moet nu afgaan op anderen die zeggen dat op Sky gezegd is dat zij "ook vinden dat de updates van RBR niks brengen"... Ik geloof niet dat dat zo gezegd is en anders is het een ongenuanceerde uitspraak. Hoe kun je nu conclusies trekken uit de snelheid van een auto die nooit tot het uiterste gepusht is?

[...]

[...]

Je hebt inmiddels genoeg gefundeerde tegenargumenten gehad die jouw stelling ontkrachten, inclusief data met betrekking tot rondetijden, alsmede de opmerking van Helmut Marko dat Ricciardo's snelheid in stint 1 simpeweg tegenviel.

Jouw standpunt lijkt me eerder een geval van 'de wens is de vader van de gedachte'. Een wens die we allemaal delen; aub RB vooraan zien. Echter lijkt het erop dat RB in het droog dit jaar weinig vooraan te vinden zal zijn. Met uitzondering wellicht van circuits als Monaco en Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:36
Woudloper schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Volgens mij viel zijn reactie wel mee. Hij wil graag winnen en met de top meerijden. Bottas was uiteindelijk de boosdoener dat hij eruit is gevlogen. Hij heeft ook al gezegd dat hij zijn excuses heeft aanvaard, maar dat hij er niet aan heeft omdat hij geeneens een rondje heeft kunnen rijden.

Om dat nu meteen onder kwaadheid te gooien vind ik jammer. Daarbij schrijft de media het ook graag op die manier weg omdat ze dan veel clickbaits krijgen. Dus zal de berichtgeving wel met een korreltje zout nemen.
Ongetwijfeld, maar ik blijf erbij dat het wellicht verstandiger is om je een beetje op de vlakte te houden. Iedere coureur maakt wel eens een foutje, en tenzij het spuigaten uitloopt (Maldonado, Grosjean in zijn beginjaren) maken de andere coureurs daar niet zo'n punt van. Maar ja, hij is jong dus dan laat je van je horen. En eerlijk is eerlijk, dat temperament heeft hem wel gebracht waar hij nu staat.

Zit alleen nog te dubben wat verstandiger voor hem was geweest: de actie zoals hij die nu gedaan heeft uitvoeren (de buitenbocht nemen met als risico dat als er in de binnenbocht iets gebeurt je het haasje bent), of net als Ricciardo braaf je rondjes rijden en finishen.

Achteraf gezien had Max, ook als hij Räikkönen en Bottas in bocht 1 succesvol gepakt had die 3e plek nooit vast kunnen houden, maar op dat moment ging RedBull er gezien de kwalificatie wellicht nog vanuit dat ze dichter op de Ferrari's en Mercedessen zouden zitten. In dat geval was de actie van Max wel logisch.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Je hebt inmiddels genoeg gefundeerde tegenargumenten gehad die jouw stelling ontkrachten, inclusief data met betrekking tot rondetijden, alsmede de opmerking van Helmut Marko dat Ricciardo's snelheid in stint 1 simpeweg tegenviel.
Ik heb niet zoveel zin om hier weer tegenin te gaan, want ik ben het echt niet eens met conclusies uit een race als deze, maar ik heb nog geen gefundeerd tegenargument gehoord waarom Ricciardo had moeten pushen. Nog geen een. Dan kun je met rondetijden aankomen, maar dat is juist het punt: als je niet HOEFT te pushen, waarom zou je het dan doen? Iedereen is het er hier over eens, inclusief alle analytici bij Sky, Ziggo, Channel 4, etc dat RBR het 3e team is. Dat snapt RBR zelf ook wel. En als dan je grootste concurrent (Verstappen) uitvalt, is alle druk weg.

Maar goed, dit wordt een herhaling van zetten. Mijn enige punt is dat je geen conclusies zou moeten trekken uit een race waar het er zo dik bovenop ligt dat de ware pace niet getoond is. Het is jammer dat dat vertaald wordt als:
Jouw standpunt lijkt me eerder een geval van 'de wens is de vader van de gedachte'. Een wens die we allemaal delen; aub RB vooraan zien. Echter lijkt het erop dat RB in het droog dit jaar weinig vooraan te vinden zal zijn. Met uitzondering wellicht van circuits als Monaco en Singapore.
Ik houd van realistische analyses, that's all :) Als ik een "wens/vader/gedachte"-gevoel had, had ik wel beweerd dat RBR er wel is qua updates. Ik ageer alleen tegen conclusies uit "tainted data".
Grimmie187 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:07:
[...]

Zijn niet mijn uitspraken he? :*
[...]

Tegenvallen van Sky? Komop, ze maken toch analyses met de data die ze hebben?
Als je data gaat analyseren moet je kijken naar de betrouwbaarheid van de data. En als die data zeer waarschijnlijk niet representatief is, moet je er geen conclusies uit trekken. Als een auto, al is het een vermoeden, bewust trager rijdt, moet je daar geen conclusies uit willen trekken of op z'n minst erg genuanceerd zijn in je bewoordingen. "We hebben nog niet kunnen zien of..." of "Het lijkt erop dat..., maar dat moet de komende races blijken". De media zijn alleen niet zo genuanceerd meer, want dat wil het publiek niet.
Argumenten als Ricciardo reed alsof het een vrije training was of we hebben de echte pace niet kunnen zien omdat Max niet meedeed vind ik zwak.
Dat mag je me uitleggen, want het lijken me steekhoudende argumenten :) Max was gewoon sneller dan RIC, het hele weekend al. Als hij dan uitvalt en de coureur die niet in z'n vel zat pakt in niemandsland een podium, kun je niet van een representatieve race praten.

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:14:

Interessante tabel. Zo op het oog lijkt het of de rake (hellingshoek van het chassis) bij Redbull groter is dan Ferrari.

Ik vraag me toch af hoe lang het gaat duren voordat RB ook met een T-bar komt, lijkt mij redelijk low hanging fruit om downforce te krijgen, of Newey ziet het als een zwaktebod en probeert het tegen te houden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie eerder Force India nog dichter op RBR komen dan RBR dichterbij Fer/Merc, precies wat je in top 3 teams ziet (renault achter fer/merc) zie je ook in de hele subtop, India met merc motor voorop alle Renaults. Fer neem ik even niet mee, die rijden afaik allemaal op oude spec motoren.

Stiekem hoop ik gewoon dat Honda door alle hulp gewoon een sterke motor krijgt, McLaren en Sauber meteen knokken rond alle andere jongens. Als je dan de keuze moet maken waar het dichter op elkaar moet zitten, zie ik liever 5 t/m 20 allemaal binnen 1sec zitten dan dat hele veld ~1sec dichter op de eerste 4, want zelfs met 1sec red gewoon niemand dit (ook RBR niet). Mogen die 4 voorin het lekker uitvechten, maar dat de race daarachter 10x interessanter is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 16:53
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:55:
[...]

Ik heb niet zoveel zin om hier weer tegenin te gaan, want ik ben het echt niet eens met conclusies uit een race als deze, maar ik heb nog geen gefundeerd tegenargument gehoord waarom Ricciardo had moeten pushen. Nog geen een. Dan kun je met rondetijden aankomen, maar dat is juist het punt: als je niet HOEFT te pushen, waarom zou je het dan doen? Iedereen is het er hier over eens, inclusief alle analytici bij Sky, Ziggo, Channel 4, etc dat RBR het 3e team is. Dat snapt RBR zelf ook wel. En als dan je grootste concurrent (Verstappen) uitvalt, is alle druk weg.

Maar goed, dit wordt een herhaling van zetten. Mijn enige punt is dat je geen conclusies zou moeten trekken uit een race waar het er zo dik bovenop ligt dat de ware pace niet getoond is. Het is jammer dat dat vertaald wordt als:

[...]

Ik houd van realistische analyses, that's all :)
My 50 cents: Natuurlijk hoeft Daniel niet te pushen als hij in niemandsland zit. Daarvoor zijn ze net niet snel genoeg en net te goed voor teams 4-10. Maar in de beginfase van de race dan wil je toch kijken welke racepace je hebt en of je een gat kan slaan met de nummers 5 en de rest, toch?

Waarom kan Ricciardo dan niet aanklampen, ook al is het op een stabiele 2 seconde aan Bottas? Dat gat zat er al na een ronde of 3 en werd alleen maar groter, het gat achter Ricciardo groeide ook, maar minder snel (optisch) dan het gat vooraan. Je kunt niet vanaf ronde 1 denken: "4de plek, prima!" als je in de kwalificatie op 0.6 van pole hebt gezeten en je vaak in racetrim andere verhoudingen hebt.

Mijn conclusie: De RB kan de Renault motor iets opschroeven omdat er een update aankomt en de motor zelf niet heel het seizoen mee hoeft, dus ze kunnen de KERS/MERS/GERS (ben even kwijt hoe ze allemaal heten) voor een rondje of 2 op standje maximaal zetten in de kwalificatie. In de race moet de rem erop en zijn ze nog steeds die 1.4 seconden per ronde trager. Gaan ze niet goed maken dit seizoen, races winnen gaat een utopie zijn nu er 4 andere auto's moeten wegvallen voor die nummer 1 plek.

Al met al gaat dit seizoen RB een aantal dingen kosten; geld mbt constructeurskampioenschap, aansluiting en niet onbelangrijk, mogelijk 2 rijders. Bij Ferrari én Mercedes staan de deuren wagenwijd open en zowel Max als Daniel kunnen zo instappen ipv Kimi en Bottas. Ik zie beide heren weggaan aan het einde van het seizoen (en "helaas" Ricciardo naar Ferrari en niet Max..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Ik heb niet zoveel zin om hier weer tegenin te gaan.....
Kennelijk wel.. ;)
Ik houd van realistische analyses, that's all :) Als ik een "wens/vader/gedachte"-gevoel had, had ik wel beweerd dat RBR er wel is qua updates. Ik ageer alleen tegen conclusies uit "tainted data".
En wij ageren tegen jouw conclusies dat RBR dichterbij is gekomen terwijl er 0 data is wat dit ondersteund..
Dat mag je me uitleggen, want het lijken me steekhoudende argumenten :) Max was gewoon sneller dan RIC, het hele weekend al. Als hij dan uitvalt en de coureur die niet in z'n vel zat pakt in niemandsland een podium, kun je niet van een representatieve race praten.
Sorry maar ik vind subjectieve meningen (Ric zat niet lekker in zijn vel, Max was het hele weekend sneller o.b.v. een paar kwalificatie rondjes) geen steekhoudende argumenten. Of kun jij met zekerheid zeggen dat Max ook in de vrije trainingen consequent sneller was dan Ricciardo en met dezelfde hoeveelheid brandstof reed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Holkers schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:07:
[...]

My 50 cents: Natuurlijk hoeft Daniel niet te pushen als hij in niemandsland zit. Daarvoor zijn ze net niet snel genoeg en net te goed voor teams 4-10. Maar in de beginfase van de race dan wil je toch kijken welke racepace je hebt en of je een gat kan slaan met de nummers 5 en de rest, toch?

Waarom kan Ricciardo dan niet aanklampen, ook al is het op een stabiele 2 seconde aan Bottas? Dat gat zat er al na een ronde of 3 en werd alleen maar groter, het gat achter Ricciardo groeide ook, maar minder snel (optisch) dan het gat vooraan. Je kunt niet vanaf ronde 1 denken: "4de plek, prima!" als je in de kwalificatie op 0.6 van pole hebt gezeten en je vaak in racetrim andere verhoudingen hebt.

Mijn conclusie: De RB kan de Renault motor iets opschroeven omdat er een update aankomt en de motor zelf niet heel het seizoen mee hoeft, dus ze kunnen de KERS/MERS/GERS (ben even kwijt hoe ze allemaal heten) voor een rondje of 2 op standje maximaal zetten in de kwalificatie. In de race moet de rem erop en zijn ze nog steeds die 1.4 seconden per ronde trager. Gaan ze niet goed maken dit seizoen, races winnen gaat een utopie zijn nu er 4 andere auto's moeten wegvallen voor die nummer 1 plek.

Al met al gaat dit seizoen RB een aantal dingen kosten; geld mbt constructeurskampioenschap, aansluiting en niet onbelangrijk, mogelijk 2 rijders. Bij Ferrari én Mercedes staan de deuren wagenwijd open en zowel Max als Daniel kunnen zo instappen ipv Kimi en Bottas. Ik zie beide heren weggaan aan het einde van het seizoen (en "helaas" Ricciardo naar Ferrari en niet Max..)
Races gaan ze in normale omstandigheden nooit meer winnen inderdaad. In Singapore, Monaco en regenraces vechten voor podiums.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alwaysleft
Toffe gif, Hamilton bedankt Bottas even nadat hij er makkelijk langskwam.

https://imgur.com/a/onOiO#UJyKg4V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

[...]

[...]

Zijn niet mijn uitspraken he? :*

[...]

Als je data gaat analyseren moet je kijken naar de betrouwbaarheid van de data. En als die data zeer waarschijnlijk niet representatief is, moet je er geen conclusies uit trekken. Als een auto, al is het een vermoeden, bewust trager rijdt, moet je daar geen conclusies uit willen trekken of op z'n minst erg genuanceerd zijn in je bewoordingen. "We hebben nog niet kunnen zien of..." of "Het lijkt erop dat..., maar dat moet de komende races blijken". De media zijn alleen niet zo genuanceerd meer, want dat wil het publiek niet.

[...]

Geef dan heel eenvoudig antwoord op de volgende vraag:

Waarom zou Ricciardo in de 1e stint niet proberen om Bottas bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Omdat hij niet hoefde te pushen volgens velen hier :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Omdat hij dat niet kon? 8)7 Ik snap echt niet waar dat beeld vandaan komt dat RBR Mercedes en Ferrari bij kan houden, waar heb ik dat in godsnaam gezegd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grimmie187
Nog een leuke gif, omdat ik er geen genoeg van kan krijgen.. :D

https://media.giphy.com/media/V75atC1NlqM2A/giphy.gif

[ Voor 10% gewijzigd door Grimmie187 op 15-05-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat was wel echt DE stoerste actie van de race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mooie actie van Vettel, en Bottas kan toch verdedigen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Grrrrrene schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:14:
[...]

Omdat hij dat niet kon? 8)7 Ik snap echt niet waar dat beeld vandaan komt dat RBR Mercedes en Ferrari bij kan houden, waar heb ik dat in godsnaam gezegd?
Ik dacht dat jouw eerdere stelling was dat Ricciardo het rustig aan deed om de motor / chassis te sparen? Zie hieronder in quote je eigen opmerking van 5 minuten geleden:
Ik heb niet zoveel zin om hier weer tegenin te gaan, want ik ben het echt niet eens met conclusies uit een race als deze, maar ik heb nog geen gefundeerd tegenargument gehoord waarom Ricciardo had moeten pushen. Nog geen een.
.

Mijn opmerking: in stint 1 had Ricciardo al reden om te pushen om in ieder geval dicht bij Bottas te blijven voor een eventuele undercut, profiteren van pitstop onder VSC etc etc.

Nu zeg je opeens dat hij Bottas niet kon bijhouden? Wat is het nu, had Ricciardo geen reden om te pushen, of kon hij niet pushen, ik ben beetje in verwarring nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Is leuk he! Giphy haha.

Over RIC en het pushen met BOT. Het had gekund en ik geloof er ook heilig in dat RIC het graag zou willen.

Maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat er orders vanaf de pitwall kwamen om de motor niet te veel te pushen. Vergeet niet, dat als RIC BOT voorbij is, RIC nóg veel harder zijn best moet doen om zijn positie verdedigen. Wat ook veel vraagt van de PU. Zijn toen nog P5 verdedigen (ook al was dat al na lap 3/4) en finishen en daarmee punten pakken (zeker nadat VER eruit ging) was voor het team denk ik even belangrijker dan nog eens 50+ ronden gaan pushen en daar geheid motor problemen op te lopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48
Hij 'kon' niet pushen, Horner legt uit waarom;

http://www.gpupdate.net/n...vermogen-ricciardo-terug/

Vermogen was teruggeschroefd

[ Voor 9% gewijzigd door stefanass op 15-05-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Ik dacht dat jouw eerdere stelling was dat Ricciardo het rustig aan deed om de motor / chassis te sparen? Zie hieronder in quote je eigen opmerking van 5 minuten geleden:
Het een sluit het ander niet uit toch? Als je weet dat je niet kunt volgen omdat je 0.5s per ronde te traag bent als je hard pusht heeft dat geen zin. Een undercut met 10-15s achterstand heeft ook geen zin :)
[...]
.

Mijn opmerking: in stint 1 had Ricciardo al reden om te pushen om in ieder geval dicht bij Bottas te blijven voor een eventuele undercut, profiteren van pitstop onder VSC etc etc.

Nu zeg je opeens dat hij Bottas niet kon bijhouden? Wat is het nu, had Ricciardo geen reden om te pushen, of kon hij niet pushen, ik ben beetje in verwarring nu.
Het is ook reuze ingewikkeld als iemand wat trager is (wat ik nergens heb ontkend) en ook nog eens niet pusht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 20:22
stefanass schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:22:

Zo ook meteen een einde aan deze eindeloze discussie :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
stefanass schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:22:

Voila. Klaar haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 15-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Uiteraard kan en hoeft Ric niet de hele race te pushen, dat doet bijna niemand. Maar als ik Herr Marko zijn commentaar goed lees was er toch zeker 1 stint waarbij hij dit wel heeft gedaan. Verschil was toen gemiddeld 0,5s met Hamilton? Dan zou je kunnen concluderen dat de updates van RBR ze circa 2-3 tienden hebben gebracht, maar dat is o.b.v. de beschikbare data natuurlijk zwaar kort door de bocht..

Conclusie is dat we toch zeker nog een maand moeten wachten tot we meer weten of RBR dichterbij is gekomen, Monaco is ook nooit een lekkere graadmeter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
lochpatje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Zo ook meteen een einde aan deze eindeloze discussie :w
Hahaha, maar over deze opmerking wordt vast doorgezeurd:
"Met deze krachtbron moeten we nog een aantal races doen en toen we zagen dat de koplopers té ver weg waren, besloten we het vermogen terug te draaien. "
Ik vul vast in: "Hoe kwam het toch dat de koplopers te ver weg waren?" en voila: weer een discussie :P
Grimmie187 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:26:

Conclusie is dat we toch zeker nog een maand moeten wachten tot we meer weten of RBR dichterbij is gekomen, Monaco is ook nooit een lekkere graadmeter..
Laten we het daar bij houden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 15-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 17:52
Uiteraard kan en hoeft Ric niet de hele race te pushen, dat doet bijna niemand. Maar als ik Herr Marko zijn commentaar goed lees was er toch zeker 1 stint waarbij hij dit wel heeft gedaan. Verschil was toen gemiddeld 0,5s met Hamilton? Dan zou je kunnen concluderen dat de updates van RBR ze circa 2-3 tienden hebben gebracht, maar dat is o.b.v. de beschikbare data natuurlijk zwaar kort door de bocht..

Wel om te zien of het ze ook lukt om dit jaar pole te pakken. Mochten ze er nu ver vanaf zitten dan zegt dat toch wel veel...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch kreeg ik een beetje het idee dat ie hem daar bijna in de hekken hing :|

Edit: vettel ook dus:

https://www.f1today.net/n...ntrole-bij-inhalen-bottas

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 15-05-2017 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19

Als ik sommige posters goed begrijp, draait RB de motor tegenwoordig al terug in ronde 1, omdat ze dan al voorspellen dat ze 75 seconden achterstand zullen krijgen bij het einde van de race ;).

In stint 1 was Ricciardo 1,3 seconde per ronde langzamer dan Hamilton. In de stints waarin Ricciardo zijn motor, aldus Horner, terugschroefde, werd hij gek genoeg sneller... ;).

In stint 2 was het 0,5 seconde per ronde. In stint 3 was het 0,9 seconde per ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@Requiem19 }) Advocaat van de duivel antwoord: "Dat is niet zo heel gek immers minder brandstof aan boord en schone lucht."

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:06:
@Requiem19 }) Advocaat van de duivel antwoord: "Dat is niet zo heel gek immers minder brandstof aan boord en schone lucht."

;)
Datzelfde geldt voor Hamilton :).

De verschillen van 0,5 in stint 2 en 0,9 in stint 3 zijn de verschillen per ronde ten opzichte van Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
MikeyMan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Toch kreeg ik een beetje het idee dat ie hem daar bijna in de hekken hing :|

Edit: vettel ook dus:

https://www.f1today.net/n...ntrole-bij-inhalen-bottas
Mooi toch, op het randje!

Vind het wel ook wel cool dat Vettel gewoon toegeeft dat hij em bijna kwijt was daar, ipv doen alsof dat precies de bedoeling was.. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4gchfXkAQ9HM2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4gg8qWAAAM6L_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4gFoBW0AAgTKR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4hiRgWsAAK9DS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4hb18W0AEVoG2.jpg

en bijna vergeten: Het is maandag:
Leesvoer:
Motorsport Monday - Issue 215 +55 min

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportmonday.com/ckfinder/userfiles/images/May/cover-uk-115.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2017 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

WTH, hoe kom ik erbij dat de volgende race over 2 weken Canada is en daarna Monaco eind mei altijd. Dat past helemaal niet meer in mei! Hoe is het ineens 16 mei geworden wat is dit?! 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:39:
[...]

WTH, hoe kom ik erbij dat de volgende race over 2 weken Canada is en daarna Monaco eind mei altijd. Dat past helemaal niet meer in mei! Hoe is het ineens 16 mei geworden wat is dit?! 8)7 :o
Nevermind :X Het is denk ik voor ons allebei nog vroeg :) Is er al nieuws wanneer de Renault-PU-upgrade _wel_ komt?

[ Voor 46% gewijzigd door Grrrrrene op 16-05-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En het is weer dinsdag. We gaan dus verder in het reguliere topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1