Requiem19 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:38:
[...]
Je hebt inmiddels genoeg gefundeerde tegenargumenten gehad die jouw stelling ontkrachten, inclusief data met betrekking tot rondetijden, alsmede de opmerking van Helmut Marko dat Ricciardo's snelheid in stint 1 simpeweg tegenviel.
Ik heb niet zoveel zin om hier weer tegenin te gaan, want ik ben het echt niet eens met conclusies uit een race als deze, maar ik heb nog geen gefundeerd tegenargument gehoord waarom Ricciardo had moeten pushen. Nog geen een. Dan kun je met rondetijden aankomen, maar dat is juist het punt: als je niet HOEFT te pushen, waarom zou je het dan doen? Iedereen is het er hier over eens, inclusief alle analytici bij Sky, Ziggo, Channel 4, etc dat RBR het 3e team is. Dat snapt RBR zelf ook wel. En als dan je grootste concurrent (Verstappen) uitvalt, is alle druk weg.
Maar goed, dit wordt een herhaling van zetten. Mijn enige punt is dat je geen conclusies zou moeten trekken uit een race waar het er zo dik bovenop ligt dat de ware pace niet getoond is. Het is jammer dat dat vertaald wordt als:
Jouw standpunt lijkt me eerder een geval van 'de wens is de vader van de gedachte'. Een wens die we allemaal delen; aub RB vooraan zien. Echter lijkt het erop dat RB in het droog dit jaar weinig vooraan te vinden zal zijn. Met uitzondering wellicht van circuits als Monaco en Singapore.
Ik houd van realistische analyses, that's all

Als ik een "wens/vader/gedachte"-gevoel had, had ik wel beweerd dat RBR er wel is qua updates. Ik ageer alleen tegen conclusies uit "tainted data".
Zijn niet mijn uitspraken he?

[...]
Tegenvallen van Sky? Komop, ze maken toch analyses met de data die ze hebben?
Als je data gaat analyseren moet je kijken naar de betrouwbaarheid van de data. En als die data zeer waarschijnlijk niet representatief is, moet je er geen conclusies uit trekken. Als een auto, al is het een vermoeden, bewust trager rijdt, moet je daar geen conclusies uit willen trekken of op z'n minst erg genuanceerd zijn in je bewoordingen. "We hebben nog niet kunnen zien of..." of "Het lijkt erop dat..., maar dat moet de komende races blijken". De media zijn alleen niet zo genuanceerd meer, want dat wil het publiek niet.
Argumenten als Ricciardo reed alsof het een vrije training was of we hebben de echte pace niet kunnen zien omdat Max niet meedeed vind ik zwak.
Dat mag je me uitleggen, want het lijken me steekhoudende argumenten

Max was gewoon sneller dan RIC, het hele weekend al. Als hij dan uitvalt en de coureur die niet in z'n vel zat pakt in niemandsland een podium, kun je niet van een representatieve race praten.
[
Voor 32% gewijzigd door
Grrrrrene op 15-05-2017 14:01
]