De ICS2000 ondersteunt wel degelijk Zigbee (al een aantal jaar). En ook de oude 433MHz eenwegstandaard. Dit is dus handig, zodat je je oude kaku apparatuur kunt gebruiken ivm nieuwe Zigbee-spullen (en ook bijv. een Zigbee-lamp inschakelen met een 433MHz zender)._Eend_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:00:
[...]
Kort antwoord: Nee.
Lang antwoord: KlikAanKlikUit is 'ouderwets' en ondersteunt (tenzij dit (vrij) recent is veranderd) geen Zigbee. Ik kan ook zo snel niet vinden of de KaKu Control Station Zigbee ondersteunt.
Het antwoord op de vraag van @mvdw310 of je een Ikea remote kunt gebruiken icm. de ICS2000 (want dat is wat ie volgens mij uiteindelijk wil) is wat lastiger te beantwoorden. Het is mij wel gelukt met 1 Ikea remote. Deze heb ik zowel gekoppeld aan 2 tradfri-lampen (die ook aan de ICS2000 gekoppeld zijn) als aan de ICS2000. Hiermee kan ik dus met de Ikea remote de lampen aanzetten en dimmen en tevens met de ICS2000 bedienen (en bijv. regels aanmaken).
Het lukte mij echter niet om een tweede Ikea remote aan de ICS2000 te koppelen. Daar lijkt een beperking in te zitten.
Anyway, in het kaku ICS2000 topic heeft iemand uitgelegd hoe het moet: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57876480