Hier in een ver verleden last van gehad. Vrij snel daarna een Apple TV neer gezet en toen waren bij mij te vertragingen weg. Heb het nu alleen nog heel zelden.sigmundfreund schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:01:
Heeft iemand ook last van het moeten wachten todat lampen in de Woning app (HomeKit) ongeveer 10 a 15 sec aan het "bijwerken" zijn voordat je ze kan bedienen?
Ik worstel er nu al een jaar of wat ermee en er was recent een heel kort moment dat alles instant klaar stond maar is nu weer voorbij. In mijn netwerksetup is niets gewijzigd.
Het netwerk ziet er zo uit:
TP-Link Deco M5 -> TP-Link 24 poorts (unmanaged) switch -> Tradfri bridge.
Er zijn nog twee Deco's in het huis, eentje draadloos en eentje verbonden om de rest van het huis van (draadloos) internet te voorzien.
Twee iPads (2017 en 2018) als HomeKit hub. 1 iPad zit vast in een muur en zit dichtbij een Deco, signaalsterkte is perfect. De andere slingert rond in het huis.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle lampen, bridge, etc hebben de nieuwste firmware volgens Ikea Smart Home.
- Bridge, deco's meerdere malen herstart. Heeft eigenlijk geen effect.
- Bridge heeft QoS voorkeur op de Deco.
- 1 HomeKit hub gebruiken in plaats van twee, ongeacht welke iPad heeft dit geen effect.
- Via de Ikea Smart Home app reageren ze direct.
Verder opvallend:
- Ik heb ook enkele Hue lightstrips, deze hebben altijd een constant goede status en reageren direct. Deze zijn ook verbonden met een Hue bridge.
Is iemand dit al eens tegengekomen en kunnen oplossen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!