Acties:
  • 0 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:01:
Heeft iemand ook last van het moeten wachten todat lampen in de Woning app (HomeKit) ongeveer 10 a 15 sec aan het "bijwerken" zijn voordat je ze kan bedienen?

Ik worstel er nu al een jaar of wat ermee en er was recent een heel kort moment dat alles instant klaar stond maar is nu weer voorbij. In mijn netwerksetup is niets gewijzigd.

Het netwerk ziet er zo uit:
TP-Link Deco M5 -> TP-Link 24 poorts (unmanaged) switch -> Tradfri bridge.

Er zijn nog twee Deco's in het huis, eentje draadloos en eentje verbonden om de rest van het huis van (draadloos) internet te voorzien.

Twee iPads (2017 en 2018) als HomeKit hub. 1 iPad zit vast in een muur en zit dichtbij een Deco, signaalsterkte is perfect. De andere slingert rond in het huis.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle lampen, bridge, etc hebben de nieuwste firmware volgens Ikea Smart Home.
- Bridge, deco's meerdere malen herstart. Heeft eigenlijk geen effect.
- Bridge heeft QoS voorkeur op de Deco.
- 1 HomeKit hub gebruiken in plaats van twee, ongeacht welke iPad heeft dit geen effect.
- Via de Ikea Smart Home app reageren ze direct.

Verder opvallend:
- Ik heb ook enkele Hue lightstrips, deze hebben altijd een constant goede status en reageren direct. Deze zijn ook verbonden met een Hue bridge.

Is iemand dit al eens tegengekomen en kunnen oplossen?
Hier in een ver verleden last van gehad. Vrij snel daarna een Apple TV neer gezet en toen waren bij mij te vertragingen weg. Heb het nu alleen nog heel zelden.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
MYRVARV flexibele led-strips zijn nu verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Maar...... hiero, na de update nog alles stabiel 👍

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58
ChiMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:11:
MYRVARV flexibele led-strips zijn nu verkrijgbaar.
Ziet er aardig uit, lijkt me handig dat je de strip niet een behuizing met 'melkglas' hoeft op te nemen voor uniforme licht verdeling. In eerste instantie is niet heel duidelijk dat je er ook nog een LED-driver bij moet kopen. Logisch voor de Tweaker, maar mag best wel iets duidelijker vermeld worden. Nu zie je in eerste instantie alleen dat je nog een dimmer-switch nodig hebt om hem te kunnen dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:41
Had graag een RGB ledstrip gezien.

De Tradfri app is trouwens wel erg basic. Basis functionaliteiten om de kleuren automatisch constant te laten veranderen zit er niet in. Er zijn wel andere 3rd party apps die dat doen, maar native support lijkt mij fijner / beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je moet dus even 15 minuten skippen. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 15-06-2021 19:52 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 2 Ikea GU14 spots gekoppeld aan een Ikea-remote. Weet iemand hoe ik een tweede remote koppel aan deze lampen? Ik heb geprobeerd om de tweede remote net als de eerste met de koppelknop ingedrukt in de buurt van de lamp te houden, maar dan werkt de lamp niet meer met de eerste remote. Daarna geprobeerd om beide remotes tegen elkaar te houden en dan op beide de koppelknop, maar dat lijkt ook niet te werken.

Het betreft overigens wel 2 verschillende remote (eerste is die ronde van 15 euro en die andere die simpele hoekige).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05 10:53
Palomar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:48:
Ik heb 2 Ikea GU14 spots gekoppeld aan een Ikea-remote. Weet iemand hoe ik een tweede remote koppel aan deze lampen? Ik heb geprobeerd om de tweede remote net als de eerste met de koppelknop ingedrukt in de buurt van de lamp te houden, maar dan werkt de lamp niet meer met de eerste remote. Daarna geprobeerd om beide remotes tegen elkaar te houden en dan op beide de koppelknop, maar dat lijkt ook niet te werken.

Het betreft overigens wel 2 verschillende remote (eerste is die ronde van 15 euro en die andere die simpele hoekige).
Je moet de 2 afstandsbedieningen aan elkaar koppelen. De eerste koppel je aan de 2 lampen, en vervolgens koppel je de 2e aan de 1e afstandsbediening. Zorg dat die 2e eerst gereset is voordat je de koppeling maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
lausemaus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Je moet de 2 afstandsbedieningen aan elkaar koppelen. De eerste koppel je aan de 2 lampen, en vervolgens koppel je de 2e aan de 1e afstandsbediening. Zorg dat die 2e eerst gereset is voordat je de koppeling maakt.
Thanks, dat resetten had ik idd nog niet gedaan. Het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 22:49
lausemaus schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Je kan ook de ikea app opstarten en dan naar de groep/kamer gaan waar de lampen en de eerste remote in staan. Dan kies je voor tweede afstandsbediening (oid) toevoegen en de remote bij de hub houden als daar om gevraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lausemaus
blazez schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Je kan ook de ikea app opstarten en dan naar de groep/kamer gaan waar de lampen en de eerste remote in staan. Dan kies je voor tweede afstandsbediening (oid) toevoegen en de remote bij de hub houden als daar om gevraagd wordt.
Klopt, dat is ook een mogelijkheid. Maar de app beperkt het aantal remotes/sensors maar tot 2, de manier die ik noemde kan je ook gebruiken om een derde / vierde / etc remote aan een groep te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:16
Vraagje voor de kenners:
Ik heb onder de veranda 14 Tradfri spots hangen en hebben eigenlijk altijd prima gewerkt.
Sinds vorige week kan ik de lampen niet meer bedienen ik de app, maar alleen met de 2 remotes.
Nu heb ik alle lampen en beide remotes verwijderd uit de app.
De remotes heb ik gereset en opnieuw toegevoegd aan de hub en beide zie ik dan nu ook weer in de app.
Nu ik echter weer de spots wil toevoegen lukt dat niet, ik kan ze wel koppelen aan de remote maar zie ze vervolgens niet terug in de app.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
Zijn er toevallig meer mensen die merken dat de lampen zich vreemd gedragen?
Echt een rare situatie hier. Lampen in de studeerkamer gaan spontaan uit (3e keer al vandaag), en in de woonkamer gaan ze aan. Gisteravond begon het al met de lampen die in de woonkamer spontaan van Homekit scene gingen veranderen...
Ik heb al maanden niks aan de automatiseringen veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lausemaus
yorroy schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:43:
Vraagje voor de kenners:
Ik heb onder de veranda 14 Tradfri spots hangen en hebben eigenlijk altijd prima gewerkt.
Sinds vorige week kan ik de lampen niet meer bedienen ik de app, maar alleen met de 2 remotes.
Nu heb ik alle lampen en beide remotes verwijderd uit de app.
De remotes heb ik gereset en opnieuw toegevoegd aan de hub en beide zie ik dan nu ook weer in de app.
Nu ik echter weer de spots wil toevoegen lukt dat niet, ik kan ze wel koppelen aan de remote maar zie ze vervolgens niet terug in de app.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik denk dat je de lampen ook nog even moet resetten. 6x achter elkaar aan/uit schakelen, ze gaan dan als het goed is even flikkeren en staan daarna in de helderste stand. Even wachten en dan kan je ze weer koppelen aan de remote.

Edit: als dit nog een keer voorkomt, kan je beter eerst even alleen de stroom van de lampen afhalen. Grote kans dat ze het daarna wel weer doen in de app.

[ Voor 8% gewijzigd door lausemaus op 21-06-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is het volgende een bekend probleem met de outlet:

Deze outlet stond permanent op „aan”, wat niet de bedoeling was en hij werd niet gevonden in de app. Ik heb hem even uit het stopcontact gehaald, maar als je hem terugstopte ging hij meteen weer aan en verder niets.

Daarom heb ik hem gereset met het knopje, daarna opnieuw gekoppeld met een afstandsbediening en daarna in de app terugverhuisd naar de kamer waar hij oorspronkelijk in zat. Op dat moment deed hij het weer met de app en met de afstandsbediening van die kamer.

Tot de volgende nacht zo rond 03:00 uur, toen hij spontaan aan ging. Ik sliep en zonder na te denken heb ik hem uitgezet met de afstandsbediening. Maar even later ging hij weer aan, af en toe „klikte” hij even (aan-uit-aan). Ik ben toen toch maar uit bed gegaan en zag dat de led van de outlet aan het pulseren was, net alsof de outlet in de koppelstand stond.

Is dit een bekend probleem met outlets, of is die van mij gewoon kapot? Ik heb deze gekocht in januari 2019.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03 20:38
Wellicht een terugkerende vraag, maar ik heb het helaas niet kunnen vinden op het internet. Kan ik Friends of Hue schakelaars gebruiken/linken aan de Tradfri hub?

Ik heb nu Tradfri lampen op een hue hub en FoH schakelaars. Werkt prima. Maar ja, geen homekit he. Ik heb daarvoor de Tradfri hub gekocht. Maar helaas gooit hij na het koppelen de lamp van de Hue hub af. Mja op zich geen ramp, mits ik de FoH schakelaars kan gebruiken (met tradfri bridge). Iemand ervaring?

De FoH schakelaars zijn wel te vinden in homekit iig.

[ Voor 5% gewijzigd door GabeNewell333 op 21-06-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:57
aawe mwan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:06:
Is het volgende een bekend probleem met de outlet:

Deze outlet stond permanent op „aan”, wat niet de bedoeling was en hij werd niet gevonden in de app. Ik heb hem even uit het stopcontact gehaald, maar als je hem terugstopte ging hij meteen weer aan en verder niets.

Daarom heb ik hem gereset met het knopje, daarna opnieuw gekoppeld met een afstandsbediening en daarna in de app terugverhuisd naar de kamer waar hij oorspronkelijk in zat. Op dat moment deed hij het weer met de app en met de afstandsbediening van die kamer.

Tot de volgende nacht zo rond 03:00 uur, toen hij spontaan aan ging. Ik sliep en zonder na te denken heb ik hem uitgezet met de afstandsbediening. Maar even later ging hij weer aan, af en toe „klikte” hij even (aan-uit-aan). Ik ben toen toch maar uit bed gegaan en zag dat de led van de outlet aan het pulseren was, net alsof de outlet in de koppelstand stond.

Is dit een bekend probleem met outlets, of is die van mij gewoon kapot? Ik heb deze gekocht in januari 2019.
Klinkt als een defect. Heb meerdere outlets, maar nog nooit dit gedrag gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@aawe mwan IKEA is ook heel coulant met omruilen, ik heb al een paar keer iets terug gebracht naar de klantenservice. Als je zegt dat die niet meer normaal werkt en je een nieuw product wilt, geven ze je een cadeaukaart met de waarde van het product. Je kunt dan een nieuwe pakken in de winkel en met die cadeaukaart afrekenen. Mijn geluk is dat ik 15 minuutjes van IKEA af woon en even langs gaan is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktales84
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb 15 spotjes en 5 lampen aangesloten op de app. Daarnaast had ik 2 afstandsbedieningen echter ben ik er 1 kwijt maar alles werkt prima via de app/google. (Gebruik de afstandsbedieningen nooit)

Maar nu zijn de 15 spotjes al een tijd niet online geweest en kan ze dus ook niet bedienen via de app/google.

Weet iemand hoe ik kan zien welke lampen aan welke afstandsbediening zijn gekoppeld in de app of is het een kwestie van alle lampen afgaan en kijken welke reageert?

En zou ik de afstandsbediening kunnen gebruiken die ik heb om de spotjes weer opnieuw te koppelen aan de app? Ook als de 5 lampen gekoppeld zijn aan die afstandsbediening? Of kan ik ze los koppelen van de afstandsbediening als ze eenmaal in de app staan?

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

Reptile209

- gers -

@Ducktales84 Ja, je kan ze met de afstandbediening opnieuw koppelen. Desnoods eerst de lampen resetten. Resetten door ze 5/6? keer snel aan en uit te doen en dan opnieuw koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 23-06-2021 21:17 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktales84
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat koppelen lukt dus ook als ik daarmee over de 10 lampen heen ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

Reptile209

- gers -

Ducktales84 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:36:
Dat koppelen lukt dus ook als ik daarmee over de 10 lampen heen ga?
Oeh, dat weet ik niet. Uitproberen, als het nu toch al niet werkt, heb je niets te verliezen. Tweede AB kopen kan altijd nog ;). En mogelijk helpt het om de eerste 10 lampen na koppelen in de app naar een andere ruimte te verplaatsen, ik weet niet of dat de AB dan 'ontlast'.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo allemaal,

Ik heb enkele ikea lampen gekoppeld aan de google home en dat heeft ook altijd gewerkt. Ik heb tevens een google nest hub om de lampen te bedienen met spraakbediening. Dat heeft ook altijd goed gewerkt.

Nu zie ik dat de lampen in de google home app nog steeds perfect te bedienen zijn, maar op de google nest hub staan ze als offline, dus kan ik ze niet meer met spraak bedienen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

de_lange schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:33:
Hallo allemaal,

Ik heb enkele ikea lampen gekoppeld aan de google home en dat heeft ook altijd gewerkt. Ik heb tevens een google nest hub om de lampen te bedienen met spraakbediening. Dat heeft ook altijd goed gewerkt.

Nu zie ik dat de lampen in de google home app nog steeds perfect te bedienen zijn, maar op de google nest hub staan ze als offline, dus kan ik ze niet meer met spraak bedienen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Geen idee. Misschien op de Nest jouw account verwijderen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
GerCor schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:45:
[...]

Geen idee. Misschien op de Nest jouw account verwijderen en opnieuw toevoegen?
Ik heb hem al gereset maar nog steeds hetzelfde probleem. Andere zaken, zoals tv aan en uit zetten via spraakbediening gaan wel, maar dit is via de smarthings connectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
GabeNewell333 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:01:
Wellicht een terugkerende vraag, maar ik heb het helaas niet kunnen vinden op het internet. Kan ik Friends of Hue schakelaars gebruiken/linken aan de Tradfri hub?

Ik heb nu Tradfri lampen op een hue hub en FoH schakelaars. Werkt prima. Maar ja, geen homekit he. Ik heb daarvoor de Tradfri hub gekocht. Maar helaas gooit hij na het koppelen de lamp van de Hue hub af. Mja op zich geen ramp, mits ik de FoH schakelaars kan gebruiken (met tradfri bridge). Iemand ervaring?

De FoH schakelaars zijn wel te vinden in homekit iig.
Nee je kunt Friends of Hue schakelaars niet koppelen met Tradfri hub, omdat de FoH schakelaars gebruik maken van ZigBee GreenPower protocol en dat protocol wordt (nog?) niet door Ikea Tradfri ondersteund....

Je kan wel via HomeKit, je Hue bridge en Tradrfi bridge, en de daar aangekoppelde devices, met elkaar laten werken, moet je wel een HomeKit server hebben in huis, zoals een iPad, of Apple TV en wat nog meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft Ikea de update van mei 1.16.2 teruggetrokken ofzo?

Op de releasenotes (in de app) is die verdwenen sinds paar dagen:
https://ww8.ikea.com/ikea...senotes/releasenotes.html

In de beta release notes staat ie nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray68NL
  • Laatst online: 13-01-2022
Is het mogelijk om de GU10 lampen in (goedkope) tuinspots te doen en deze dan te bedienen vanuit huis of is de afstand een issue? Mijn hovenier wil me namelijk een duur In Lite systeem aansmeren.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met tuinverlichting icm Ikea Tradfri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:59
@ray68NL ik heb er 3 aan de schuur hangen als tuinverlichting.
Hub heeft op 15 en op 12 meter gestaan, alleen af en toe de update issue (lamp not responding na een update)

De spots zijn gewoon goedkope buitenspotjes

[ Voor 11% gewijzigd door Deshmir op 25-06-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray68NL
Ok top dat scheelt een hoop geld.
Zijn er ook led strips voor buiten die werken met dit Ikea systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray68NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
@ray68NL ledstrips kan je ook op/met een stopcontact schakelen, als je toch bezig bent :).

Wat betreft de spot, verifieer de afmeting van de ikea spot, die zijn wat langer dan de normale gu10’s.
Ik heb expres een lamp met wat grotere “huls” gekocht zodat het sowieso zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Deshmir schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:29:
@ray68NL ledstrips kan je ook op/met een stopcontact schakelen, als je toch bezig bent :).

Wat betreft de spot, verifieer de afmeting van de ikea spot, die zijn wat langer dan de normale gu10’s.
Ik heb expres een lamp met wat grotere “huls” gekocht zodat het sowieso zou passen.
Welke heb je gekocht? Was toevallig zelf aan het rondkijken voor GU10 spots voor buiten waar de Ikea lamp in past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:57
Tux3.14 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Welke heb je gekocht? Was toevallig zelf aan het rondkijken voor GU10 spots voor buiten waar de Ikea lamp in past.
Ik heb er 7 van deze met Ikea gu10 spots erin.
https://www.into-led.com/...lXxkQRs0wkucaAl09EALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
@Tux3.14 deze:
Wandlamp Konstsmide Modena 7598-750

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6tsG0-T8SWcgc_m2RXxaCb5UP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhKUO8OnsUA0aOwPWctvaJNA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Voorheen kon je toch een schakelaar binnen de ikea app naar een andere kamer slepen ? ik heb net een schakelaar opnieuw toegevoegd, maar deze krijg ik met geen mogelijkheid versleept naar een andere kamer. Ik kan hem wel identificeren, verwijderen en hernoemen, maar slepen gaat niet.
is dat een foutje in de app of is dat er expres uitgehaald ?

Edit: mijn fout. Inmiddels gevonden. Verplaatsen moet bij “alle kamers” en niet bij “mijn stopcontacten en schakelaars “.
Lijkt ook zo op elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door blazez op 28-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaf.vanloon
  • Laatst online: 19-04-2023
Hoi iedereen,

Ik heb tot grote tevredenheid een IKEA Tradfri systeem thuis opgezet. Ik bedien alles via Homekit.

Nu heb ik echter een eetkamerlamp gekocht die op zijn mooist is met van die grote filament bollen.
Die heeft IKEA echter niet. Ik zie dat HUE ze wel heeft. Kan ik deze direct toevoegen aan mijn TRadfri verbindingshub of moet er dan een HUE hub tussen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MVG

Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaf.vanloon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:12:
Hoi iedereen,

Ik heb tot grote tevredenheid een IKEA Tradfri systeem thuis opgezet. Ik bedien alles via Homekit.

Nu heb ik echter een eetkamerlamp gekocht die op zijn mooist is met van die grote filament bollen.
Die heeft IKEA echter niet. Ik zie dat HUE ze wel heeft. Kan ik deze direct toevoegen aan mijn TRadfri verbindingshub of moet er dan een HUE hub tussen?

MVG

Jeroen
Afgezien of het kan, wil je het? Ik snap de hype niet helemaal om veel moeite te doen en geen updates te kunnen doorvoeren voor die drie tientjes aan een hub en €2 aan energiekosten.

Als mijn Ikea hub vastloopt (wat wel eens gebeurt, al het het zelden) dan werken m’n Hue lampen nog in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Komende update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Release Version: 1.17.0
30th June 2021
New features and changes in Gateway: 1.15.34
Apple HomeKit Upgrade from ADK2.1 to ADK5.0
Support for Battery % for Shortcut button & Motion Sensor in Apple Homekit
Bug fixes – Motion sensor support in AHK, CoAP issues

New features and changes in Accessories:
SILVERGLANS LED Driver-EU & NA variant (V-1.0.021)
TRÅDFRI N2, bulb design opal E27 - Globe & Tubular 470lm WS3.0 (V-1.0.012)
TRÅDFRI N1 bulb deco clear - E27 & E14 globe 250lm WW3 (V-1.0.010)
New Product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jaf.vanloon schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:12:
Hoi iedereen,

MVG

Jeroen
Hier ook hue lampen op de tradfri hub. Geen hue hub nodig.
Tradfri praat tegenwoordig zigbee 3.0, dus alle andere zigbee 3.0 is compatibel.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
teacher schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Tradfri praat tegenwoordig zigbee 3.0, dus alle andere zigbee 3.0 is compatibel.
Very nice, dat wist ik niet. Heb je ook ervaring met RGB strips i.c.m. de Tradfri hub? Ikea heeft zelf namelijk geen RGB strips in hun Tradfri lijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
teacher schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:55:
[...]

How, dat wist ik nog helemaal niet. Dus gewoon een Hue lamp aanschaffen en je kan deze dan connecteren met de tradfri hub via de ikea home smart app? Nog iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Yes, hier hue, icasa, gledopto (dimmer) en trafdri op de hub.
Als je HomeKit gebruikt: de "niet hue/tradfri" spulletjes doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04-2022
Mijn HUB was helaas na 1,5 jaar overleden. Vandaag een nieuwe aangeschaft maar de IKEA app kan hem niet vinden. Het lijkt alsof de app nog naar de oude HUB zoekt, ik kan me ook herinneren dat ik toen een QR moest scannen.

Weet iemand wat ik verkeer doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SMFLK schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:16:
Mijn HUB was helaas na 1,5 jaar overleden. Vandaag een nieuwe aangeschaft maar de IKEA app kan hem niet vinden. Het lijkt alsof de app nog naar de oude HUB zoekt, ik kan me ook herinneren dat ik toen een QR moest scannen.

Weet iemand wat ik verkeer doe?
Precies. Die QR zit aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
Ik krijg in de app alleen nergens die optie… ik moet alle kabels aansluiten en dan zou de app de hub moeten vinden, alleen dat doet hij natuurlijk niet.

Power lampje brandt
Internet lampje brandt
Tradfri netwerk lampje brandt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:54
SMFLK schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:39:
Ik krijg in de app alleen nergens die optie… ik moet alle kabels aansluiten en dan zou de app de hub moeten vinden, alleen dat doet hij natuurlijk niet.

Power lampje brandt
Internet lampje brandt
Tradfri netwerk lampje brandt niet
Volgens mij moet je de oude eerste verwijderen, bij mijn weten doe je dat met "ontkoppel de app" onderaan in het instellingen menu.
Hierna kun je dan de nieuwe hub toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
Klinkt logisch Cujo, alleen kan ik die optie nergens vinden. Ik werk met iOS en krijg deze optie niet in de app (werkelijk het enige wat daar verschijnt is dat ik alles aan moet sluiten en verbinding moet maken). In de instellingen van iOS zelf kan ik ook helaas niets verwijderen.

Help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 11:19
SMFLK schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:05:
Klinkt logisch Cujo, alleen kan ik die optie nergens vinden. Ik werk met iOS en krijg deze optie niet in de app (werkelijk het enige wat daar verschijnt is dat ik alles aan moet sluiten en verbinding moet maken). In de instellingen van iOS zelf kan ik ook helaas niets verwijderen.

Help.
Open de ikea app
Klik op het tandwieltje
helemaal onder in staat:

Ontkoppel de app

Als je dat doet, kan je een nieuwe hub toevoegen

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 10:25
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Hier in een ver verleden last van gehad. Vrij snel daarna een Apple TV neer gezet en toen waren bij mij te vertragingen weg. Heb het nu alleen nog heel zelden.
Hm, best een heftige oplossing. Heb niet per se behoefte aan een Apple TV want ik heb al een Shield en dat is voorzover ik ze vergelijk wel een veel veelzijdiger apparaat. Maar misschien eens tweedehands een deal proberen te vinden. Als dat in elk geval de bediening van alles instant maakt is dat het misschien ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
MAdD schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Open de ikea app
Klik op het tandwieltje
helemaal onder in staat:

Ontkoppel de app

Als je dat doet, kan je een nieuwe hub toevoegen
Er verschijnt helaas geen tandwiel in de Ikea app, hij probeert meteen te koppelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@SMFLK Als je de app opent, krijg je dan wel de melding dat er een nieuwe verbindingshub is gevonden? Zo niet, dan vermoed ik dat de nieuwe hub niet met je interne netwerk is verbonden. Wellicht even een ander kabeltje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
robertwebbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:44:
@SMFLK Als je de app opent, krijg je dan wel de melding dat er een nieuwe verbindingshub is gevonden? Zo niet, dan vermoed ik dat de nieuwe hub niet met je interne netwerk is verbonden. Wellicht even een ander kabeltje gebruiken?
Nee die melding verschijnt ook niet. Lampje van internet brand wel en ik heb maar 1 netwerk dus daar kan het ook niet mis gaan.

Kabels vervangen, geen resultaat.

App opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft meteen zoeken naar de hub ipv een nieuwe toevoegen.

Krijg het idee dat ik een defect apparaat heb gekregen van IKEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
teacher schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:52:
Yes, hier hue, icasa, gledopto (dimmer) en trafdri op de hub.
Als je HomeKit gebruikt: de "niet hue/tradfri" spulletjes doen het niet.
Dus even een Hue lamp halen en die proberen te connecteren met een Ikea afstandsbediening aan de Tradfri hub lukt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@SMFLK Als je niet te ver uit de buurt woont zou ik hem inderdaad gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
@SMFLK: (reactie van 8:39...)Hier ook i(pad)OS.
Achter het tandwieltje rechtsboven en dan zit onderaan de optie.
En anders moet je de app even verwijderen en opnieuw installeren.
Dan gooit hij als het goed is de instellingen weg.

[ Voor 4% gewijzigd door jwhoogervorst op 29-06-2021 13:30 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
robertwebbe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:55:
@SMFLK Als je niet te ver uit de buurt woont zou ik hem inderdaad gaan ruilen.
Dat is het probleem helaas. Heb al 2 maanden gewacht op de GU10 spots in kleur en nu dit weer… begint bijna duurkoop te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
jwhoogervorst schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:24:
@SMFLK: (reactie van 8:39...)Hier ook i(pad)OS.
Achter het tandwieltje rechtsboven en dan zit onderaan de optie.
En anders moet je de app even verwijderen en opnieuw installeren.
Dan gooit hij als het goed is de instellingen weg.
Die opties krijg ik allemaal niet in de app. Hij lijkt heel de hub niet te zien helaas. Dat lampje van het Tradfri netwerk gaat niet aan, terwijl die zelfs zonder internet zou moeten branden volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

de_lange schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:46:
[...]

Dus even een Hue lamp halen en die proberen te connecteren met een Ikea afstandsbediening aan de Tradfri hub lukt niet?
jawel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
Cool! Had er nog niets over gelezen, nog video's ofzo gezien hierover. Ga ik toch eens uitproberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is bij jullie de levensduur van GU10 ikea tradfiri lampjes, die van mij zijn nu 2 tot 3 jaar en geven 1 voor 1 de geest. Meestal gaat er 1 sub ledje uit en gaan de andere knipperen. Van de 13 zijn er nu al 4 kapot. Heb er ook 1 waarvan 1 ledje blijft branden op een heel laag niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een heel simpele set bij IKEA gekocht, namelijk deze: https://www.ikea.com/nl/n...-set-met-dimmer-10435926/

Bestaat uit 1 lamp + 1 dimmer. Er staat bij dat deze al gekoppeld zijn. Je raadt het al, het werkt niet! Ik heb de lamp in de fitting geschroefd met de stroom erop, en de lamp brandt. De dimmer doet niets.. heb al geprobeerd te pairen (binnen 5 cm naast de lamp houden en 10 sec de pairknop indrukken), gebeurt niets. Andere batterij geprobeerd, geprobeerd te resetten (door 4x op pair te drukken) etc. De lamp brandt wel maar reageert met geen mogelijkheid op de dimmer. IKEA om hulp gevraagd via Twitter maar die hebben het over resetten (wat dus niet werkt). Ben ik nou gek of kan er iets kapot zijn? Alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-wNK63zL8BzrgbpCwAYPk8n4kM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wHaY1inxUBYgS0lXxe9LkC1Q.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Technomancer op 30-06-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59
Quantor schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
Wat is bij jullie de levensduur van GU10 ikea tradfiri lampjes, die van mij zijn nu 2 tot 3 jaar en geven 1 voor 1 de geest. Meestal gaat er 1 sub ledje uit en gaan de andere knipperen. Van de 13 zijn er nu al 4 kapot. Heb er ook 1 waarvan 1 ledje blijft branden op een heel laag niveau.
Herkenbaar. Heb exact het zelfde voorgehad. Voorlopig is het bij 2 gebleven. Ondertussen zijn ze allemaal 2 jaar oud m.u.v. de vervangde gu10's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Technomancer Als je de resetknop van de afstandsbediening 4x snel heb geklikt, zie je dan wel de rode led knipperen? Als dat niet het geval is, dan lijkt mij de afstandsbediening defect gezien je ook al de batterij hebt gewisseld.

Als die wel knippert: wachten totdat die uitgeknipperd is (kan ruim een minuut duren), dan nog 15 seconden extra wachten en dan knopje indrukken en tegen de lamp houden. Als het goed is zal je lamp dan iets gaan knipperen na enkele seconden. Pas als het knipperen van de lamp zelf is opgehouden, de koppelknop los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
robertwebbe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:33:
@Technomancer Als je de resetknop van de afstandsbediening 4x snel heb geklikt, zie je dan wel de rode led knipperen? Als dat niet het geval is, dan lijkt mij de afstandsbediening defect gezien je ook al de batterij hebt gewisseld.

Als die wel knippert: wachten totdat die uitgeknipperd is (kan ruim een minuut duren), dan nog 15 seconden extra wachten en dan knopje indrukken en tegen de lamp houden. Als het goed is zal je lamp dan iets gaan knipperen na enkele seconden. Pas als het knipperen van de lamp zelf is opgehouden, de koppelknop los laten.
Dan denk ik dat de remote/dimmer kapot is, want die heeft nooit iets gedaan sinds ie uit de verpakking is. Er knippert niets (weet ook niet of er een rode led op die nieuwe dimmer zit hoor). Kan drukken wat ik wil maar er gebeurt gewoonweg niets. Omruilen maar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Technomancer schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Dan denk ik dat de remote/dimmer kapot is, want die heeft nooit iets gedaan sinds ie uit de verpakking is. Er knippert niets (weet ook niet of er een rode led op die nieuwe dimmer zit hoor). Kan drukken wat ik wil maar er gebeurt gewoonweg niets. Omruilen maar dan.
Of een lege batterij? Die rode led is namelijk nauwelijks te zien. Je moet echt weten dat er een lampje gaat branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zijn er eigenlijk mensen die de 'snelkoppelingsknop' gebruiken? Ben wel benieuwd waarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
GerCor schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Of een lege batterij? Die rode led is namelijk nauwelijks te zien. Je moet echt weten dat er een lampje gaat branden...
Mja, dan zou de batterij van IKEA die erbij zat leeg moeten zijn, plus de door mij geteste vervangende batterij die ik nog had liggen zou dan ook leeg geweest moeten zijn. Kan nog wel een derde batterij gaan kopen en proberen maar denk dat het aan iets anders ligt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Palomar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:37:
Zijn er eigenlijk mensen die de 'snelkoppelingsknop' gebruiken? Ben wel benieuwd waarvoor.
Ik. In de slaapkamer om met 1 klik de gordijnen dicht te doen en 1 bedlampje op 1% te zetten zonder tegen de Google speaker te hoeven praten. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 20:53
Heb er hier al 5 hangen. Geconfigureerd in HomeKit.
3 stuks starten een radiozender op diverse speakers in huis, eentje bedient het licht op de slaapkamer en eentje de bureauverlichting op de studeerkamer.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ben benieuwd, nieuwe software aan het installeren. Zal ik dadelijk wel weer tig stekkers/lampen aan en uit kunnen zetten om alles weer werkend te krijgen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Ik. In de slaapkamer om met 1 klik de gordijnen dicht te doen en 1 bedlampje op 1% te zetten zonder tegen de Google speaker te hoeven praten. Werkt prima.
Serena schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Heb er hier al 5 hangen. Geconfigureerd in HomeKit.
3 stuks starten een radiozender op diverse speakers in huis, eentje bedient het licht op de slaapkamer en eentje de bureauverlichting op de studeerkamer.
Aha, dat klinkt wel handig. Echter om de scène weer 'uit' te zetten zou je dan eigenlijk dus ook weer een uitknop moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Serena schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:45:
Ben benieuwd, nieuwe software aan het installeren. Zal ik dadelijk wel weer tig stekkers/lampen aan en uit kunnen zetten om alles weer werkend te krijgen in de app.
Inderdaad. 1 van de 3 sportjes onder de overkapping grijs. Even de 230V eraf halen en er weer op. Is weer actief. Overigens had de app zelf de update gedownload en geïnstalleerd.

Nou zit ik er - nu al - aan te denken om de stopcontacten van Ikea te gebruiken onder de overkapping om de kerstverlichting aan te sturen. Ik ben benieuwd tegen hoeveel graden onder nul de stopcontacten bestand zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
Ik heb er hier ook twee in gebruik (of eigenlijk 1 regelmatig in gebruik. Ik heb er binnen homekit de standaard "welterusten"scene aangekoppeld. dus als je naar bed gaat even lang ingedrukt houden en die scene wordt geactiveerd.
En voor de "1x kort" druk heb ik hem momenteel op een scene staan die de ventilator start en na 10 minuten weer uit zet (ik wil niet een draaiende ventilator de hele nacht boven m'n hoofd"
en ik moet zeggen dat het grootste deel van de tijd dit prima werkt.
En ja, je kan ook siri gebruiken voor "welterusten" etc, maar ik vind dit zo prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

blazez schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb er hier ook twee in gebruik (of eigenlijk 1 regelmatig in gebruik. Ik heb er binnen homekit de standaard "welterusten"scene aangekoppeld. dus als je naar bed gaat even lang ingedrukt houden en die scene wordt geactiveerd.
En voor de "1x kort" druk heb ik hem momenteel op een scene staan die de ventilator start en na 10 minuten weer uit zet (ik wil niet een draaiende ventilator de hele nacht boven m'n hoofd"
en ik moet zeggen dat het grootste deel van de tijd dit prima werkt.
En ja, je kan ook siri gebruiken voor "welterusten" etc, maar ik vind dit zo prettiger.
Ik ben ook op zoek naar een ventilator voor in de overkapping. Heb je die ook in zo'n plugin stopcontact om te activeren en te de-activeren!? Want een extra wandcontactdoos van de fabrikant zelf om de ventilator wil ik niet en de bijbehorende afstandsbedieningen zijn over het algemeen spuuglelijk. En anno 2021 moet ik dat natuurlijk met mijn telefoon kunnen bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Inderdaad. 1 van de 3 sportjes onder de overkapping grijs. Even de 230V eraf halen en er weer op. Is weer actief. Overigens had de app zelf de update gedownload en geïnstalleerd.

Nou zit ik er - nu al - aan te denken om de stopcontacten van Ikea te gebruiken onder de overkapping om de kerstverlichting aan te sturen. Ik ben benieuwd tegen hoeveel graden onder nul de stopcontacten bestand zijn.
Hier hangt er al eentje sinds het bestaan van die dingen onder de overkapping. Kan dus prima tegen kou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
[...]

Ik ben ook op zoek naar een ventilator voor in de overkapping. Heb je die ook in zo'n plugin stopcontact om te activeren en te de-activeren!? Want een extra wandcontactdoos van de fabrikant zelf om de ventilator wil ik niet en de bijbehorende afstandsbedieningen zijn over het algemeen spuuglelijk. En anno 2021 moet ik dat natuurlijk met mijn telefoon kunnen bedienen.
Ja, de ventilator is een oudere gewone domme ventilator met een los kastje met een 1 t/m 5 stand. Deze staat standaard op 1 (is voldoende. De stekker zit in een slim stopcontact (koogeek of ikea weet ik even zo niet). en daarmee heb ik binnen homekit een scene gemaakt (ventilator aanzetten).
Bij de configuratie van de knop kan je voor lang drukken of kort drukken iets instellen. daar heb ik dus voor kort drukken de "ventilator aanzetten"scene gekozen en bij "schakel uit" 10 minuten staan.
En dat blijkt prima te werken. gaat netjes aan en 10 minuten later (bij testen is natuurlijk 1 minuut handiger) gaat hij weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Palomar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:04:
[...]

[...]

Aha, dat klinkt wel handig. Echter om de scène weer 'uit' te zetten zou je dan eigenlijk dus ook weer een uitknop moeten hebben?
Als je hem in HomeKit instelt heb je een korte druk en een lange druk.
Die gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mooi man. Zijn van die dingen waar je over na zit te denken terwijl anderen dat allang gerealiseerd hebben. Vanaf het begin dat we de overkapping hebben wil ik er zo'n plafondventilator in hebben. Geeft een Amerikaans sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 22:41
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
30th June 2021

New Product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 16:20

winDOS

6.22

GigaPixels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
30th June 2021

New Product.
Ja verrot weer, kon weer een tiental lampen af om de stroom er af te halen. Zo irritant dat de laatste tijd bij elke update van de hub een x aantal lampen hun verbinding verliest.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Wilde eigenlijk de schakelaars er tussen uit halen maar die laat ik maar lekker waar ze zijn.
Dan kan ik de lampen weer makkelijker aan de gang krijgen mocht er weer een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@tafmaf Je kunt ook altijd nog even de aardlekschakelaar testen. Volgens mij behoor je deze eens per 6 maanden te testen op juiste werking. Voorheen gebruikte ik het weekend voor de zomer- en wintertijd voor maar dit kan ook een mooie aanleiding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
GigaPixels schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
30th June 2021

New Product.
Staat inderdaad meteen in Homekit met het batterijniveau van d knop en de sensor. netjes.
Plus sinds een paar dagen is ook ineens de bewegingssensor weer wakker geworden. Een poos terug mee aan het stoeien geweest maar iedere keer na een tijdje kwamen er geen meldingen meer binnen als de sensor beweging zag. Nu al een paar dagen iedere keer een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdw310
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-07-2021
hallo,

is het mogelijk een tradfri product te koppelen aan zowel een tradfri afstandsbediening en een klikaanklikuit afstandsbediening of controlstation ?

Grtz Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray68NL
Toch nog een vraag over de afstand.
Mijn huis staat op een kavel van 13 meter bij 28 meter.
De verbindings hub komt in de meterkast (M).
De meterkast (M) bevindt zit helemaal links op de kavel op 12,5 meter van de voorzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_rCPyYIa8HgyS2Lt25MJCq4bqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n1N4owjgL8A9bcGMlLctzdwB.png?f=fotoalbum_large

Ga ik met 1 verbindingshub in de meterkast lampen in de uithoeken van mijn tuin bereiken?
Zo nee kan ik dan meerdere verbindingshubs gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door ray68NL op 04-07-2021 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 23:51

BoGu5

hmmmz

ray68NL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:49:
Toch nog een vraag over de afstand.
Mijn huis staat op een kavel van 13 meter bij 28 meter.
De verbindings hub komt in de meterkast (M).
De meterkast (M) bevindt zit helemaal links op de kavel op 12,5 meter van de voorzijde.

[Afbeelding]

Ga ik met 1 verbindingshub in de meterkast lampen in de uithoeken van mijn tuin bereiken?
Zo nee kan ik dan meerdere verbindingshubs gebruiken?
Zolang je maar lampen (nodes) door je huis verspreid hebt is de plek van je hub niet heel interessant. Zigbee (waar Tradfri op draait) is een mesh netwerk. Nodes zoeken dus automatisch een andere node op. Dit hoeft niet de hub te zijn.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
winDOS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Ja verrot weer, kon weer een tiental lampen af om de stroom er af te halen. Zo irritant dat de laatste tijd bij elke update van de hub een x aantal lampen hun verbinding verliest.
Hier ook weer. Ik zie nu ook dat, als er meerdere lampen in een armatuur hangen, dat je niet meer kan zien welke lamp nu grijs is geworden of niet: ze staan nu allemaal in het grijs, en ze werken perfect als je ze via de app bedient.

Straf dat batterij percentages overal worden weergegeven, behalve in de Ikea app zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Vraagje aan de mensen die een Ikea Tradfri GU10 met kleuren hebben. Doet deze wel echt RGB?
Volgens de Ikea pagina doet ie maar 9 kleuren, het lijkt er op dat het groene ledje ontbreekt.

https://www.ikea.com/nl/n...en-wit-spectrum-80439228/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
Wie kan mij helpen met het installeren van een nieuwe hub? De oude heeft de geest gegeven en de nieuwe wordt niet gezien door de app. Ik heb er zelfs al 1 omgewisseld omdat ik dacht dat het stuk was maar dit gaf hetzelfde euvel.

Power lampje brandt constant
Netwerk lampje brandt constant
Tradfri lampje pulseert

Ik krijg in de app nergens een optie om een oude hub te verwijderen of een QR te scannen. De app kan eigenlijk alleen zoeken naar een hub maar vindt deze dus niet.

Alles al herstart, andere kabels en utp aansluitingen geprobeerd, niet werkt.

De vrouw zou nu graag na 2 weken de lampen wel weer eens kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:08:
Wie kan mij helpen met het installeren van een nieuwe hub? De oude heeft de geest gegeven en de nieuwe wordt niet gezien door de app. Ik heb er zelfs al 1 omgewisseld omdat ik dacht dat het stuk was maar dit gaf hetzelfde euvel.

Power lampje brandt constant
Netwerk lampje brandt constant
Tradfri lampje pulseert

Ik krijg in de app nergens een optie om een oude hub te verwijderen of een QR te scannen. De app kan eigenlijk alleen zoeken naar een hub maar vindt deze dus niet.

Alles al herstart, andere kabels en utp aansluitingen geprobeerd, niet werkt.

De vrouw zou nu graag na 2 weken de lampen wel weer eens kunnen bedienen.
App verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:10:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren?
Keer of 5 gedaan, komt steeds met hetzelfde terug helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMFLK schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Keer of 5 gedaan, komt steeds met hetzelfde terug helaas.
Gateway los koppelen, app laten zoeken. Krijg je als het goed is een oranje scherm, dan je gateway aansluiten en wachten tot hij ‘ready’ is. Daarna stappen in het oranje scherm volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Gateway los koppelen, app laten zoeken. Krijg je als het goed is een oranje scherm, dan je gateway aansluiten en wachten tot hij ‘ready’ is. Daarna stappen in het oranje scherm volgen.
Helaas, dit is de winnende tip ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Andere router geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMFLK
Toppe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:05:
[...]

iOS, Android? Ander toestel geprobeerd? Tablet geprobeerd, gereset?
iPhone van de baas geprobeerd en daar vond hij wel een nieuwe hub, schiet mij maar lek. Toen alles was geïnstalleerd vond mijn iPhone ineens ook een nieuwe hub.

Geen idee wat er mis is gegaan maar voor nu werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23

_Eend_

🌻🇺🇦

mvdw310 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:28:
hallo,

is het mogelijk een tradfri product te koppelen aan zowel een tradfri afstandsbediening en een klikaanklikuit afstandsbediening of controlstation ?

Grtz Manfred
Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: KlikAanKlikUit is 'ouderwets' en ondersteunt (tenzij dit (vrij) recent is veranderd) geen Zigbee. Ik kan ook zo snel niet vinden of de KaKu Control Station Zigbee ondersteunt.
Pagina: 1 ... 95 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)