Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Bij mij veranderd er geen beweging gedetecteerd status in HomeKit zodra er beweging is. Zou een reset van de bewegingsmelder nodig zijn?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 00:37
Hij zegt bij mij in de home App "Motion Sensor Ready", ik weet niet waar jij Status Active: Yes ziet?

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:18
@wvanommen

In de config:

• wvanommen
Nee, die vermelding heb ik bij mij ook niet, dus daar zit het verschil niet in.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-06 10:18
Man man man, weer tig dingen buiten bereik. But app…
Ik neig steeds meer naar alles vervangen van Ikea.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:56
Ik haal helaas net geen signaal in mijn schuur, waar ik het wel graag zou willen.

Weten jullie of de tradfri plugs veilig buiten geplaatst kunnen worden? Dan zou ik er eentje onder mijn afdak kunnen inpluggen waardoor het wel werkt.

• Chalk
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:25
Lennnn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 06:38:
Ik haal helaas net geen signaal in mijn schuur, waar ik het wel graag zou willen.

Weten jullie of de tradfri plugs veilig buiten geplaatst kunnen worden? Dan zou ik er eentje onder mijn afdak kunnen inpluggen waardoor het wel werkt.
Ik heb er nu een jaar eentje hangen in mijn vochtige (niet geïsoleerde) garage. Dit om de spots in de tuin te bereiken. Werkt nog steeds prima. De spots die buiten hangen ook trouwens.

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:56
Chalk schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:43:
[...]

Ik heb er nu een jaar eentje hangen in mijn vochtige (niet geïsoleerde) garage. Dit om de spots in de tuin te bereiken. Werkt nog steeds prima. De spots die buiten hangen ook trouwens.
Dank. Hoe heb je Zigbee in je garage gekregen? Of haalt ie dat bi jou vanuit het huis?

• 1980Wouter
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:33
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Ikea hub in combinatie met een afstandsbediening van Symfonisk. Nu heb ik het volgende en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Via de zoekfunctie kom ik dit probleem niet tegen helaas.

Ik heb 3 Symfonisk speakers, 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 noemen we Draagbaar.
Ik denk dat de keuken en de woonkamer in een groep zitten (ik heb er geen stereopaar van gemaakt) maar in de Sonos app en in de Ikea Smart home app staat Keuken+1.

Nu heb ik de afstandsbediening wel toe kunnen voegen in de Ikea app, echter krijg ik hem met geen mogelijkheid werkend. Het maakt niet uit aan welke speaker ik hem koppel. Het icoontje komt wel bij die speaker te staan maar hij reageert er niet op. Bij alle speakers is dit het geval, het icoontje komt er wel bij te staan maar hij doet niets.

Heb ik een instelling die ik totaal over het hoofd zie niet goed staan of is er iets anders wat ik nog moet doen?

• Serena
1980Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:12:
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Ikea hub in combinatie met een afstandsbediening van Symfonisk. Nu heb ik het volgende en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Via de zoekfunctie kom ik dit probleem niet tegen helaas.

Ik heb 3 Symfonisk speakers, 1 in de woonkamer, 1 in de keuken en 1 noemen we Draagbaar.
Ik denk dat de keuken en de woonkamer in een groep zitten (ik heb er geen stereopaar van gemaakt) maar in de Sonos app en in de Ikea Smart home app staat Keuken+1.

Nu heb ik de afstandsbediening wel toe kunnen voegen in de Ikea app, echter krijg ik hem met geen mogelijkheid werkend. Het maakt niet uit aan welke speaker ik hem koppel. Het icoontje komt wel bij die speaker te staan maar hij reageert er niet op. Bij alle speakers is dit het geval, het icoontje komt er wel bij te staan maar hij doet niets.

Heb ik een instelling die ik totaal over het hoofd zie niet goed staan of is er iets anders wat ik nog moet doen?
In principe koppel je de afstandsbediening aan 1 bepaalde speaker. Als deze in een groep zit, wat je normaalgesproken in de Sonos app zelf doet, bedien je het volume van ALLE speakers in die groep. Zit de speaker waar de AB aan is gekoppeld niet in de groep kun je dus niet het volume van de groep bedienen, enkel van die solo speaker.

Je moet dus even goed opletten aan welke speaker je hem koppelt. Logisch om deze dus aan de meest gebruikte speaker te koppelen.

• 1980Wouter
Serena schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:
[...]

In principe koppel je de afstandsbediening aan 1 bepaalde speaker. Als deze in een groep zit, wat je normaalgesproken in de Sonos app zelf doet, bedien je het volume van ALLE speakers in die groep. Zit de speaker waar de AB aan is gekoppeld niet in de groep kun je dus niet het volume van de groep bedienen, enkel van die solo speaker.

Je moet dus even goed opletten aan welke speaker je hem koppelt. Logisch om deze dus aan de meest gebruikte speaker te koppelen.

[Afbeelding]
Bedankt voor je snelle reactie. Het ziet er bij mij vergelijkbaar uit maar hij werkt niet, het maakt niet uit welke speaker ik kies.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:18
@Toppe @wvanommen @Serena

Net even de Motion Sensor een reset gegeven en opnieuw gekoppeld.
Verschil; direct aan de hub ipv aan een lamp gekoppeld. De Motion Sensor zit nu in zn eigen kamer.

Nu dus bij Motion wel een notificatie én de lampen gaan aan (wel even een automatiom ingesteld).
Lampen gaan nu ook na 1 minuut uit ipv de Ikea default 3 minuten.
Denk dat ik er een paar extra ga halen nu 👌

• Chalk
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:25
Lennnn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Dank. Hoe heb je Zigbee in je garage gekregen? Of haalt ie dat bi jou vanuit het huis?
Ja die heeft verbinding met een (of meer) units vanuit het woonhuis. De versterker in de garage zet het door naar de rest van de tuin.

• Serena
1980Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Het ziet er bij mij vergelijkbaar uit maar hij werkt niet, het maakt niet uit welke speaker ik kies.
[Afbeelding]
Je hebt hem dus aan de Move gekoppeld. Die zit niet in een groep. Dus als je in de woonkamer afspeelt doet de knop idd niks.

Er zal natuurlijk wel iets in de wachtrij moeten staan, anders kun je op play duwen wat je wil.
Start muziek via de Sonos app op de Move en draai dan eens aan de knop.

[Voor 12% gewijzigd door Serena op 23-02-2021 11:21]

• 1980Wouter
Serena schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Je hebt hem dus aan de Move gekoppeld. Die zit niet in een groep. Dus als je in de woonkamer afspeelt doet de knop idd niks.
Nee, dat klopt. Maar ook Draagbaar werkt niet met de knop. Ik heb de knop aan alle boxen gekoppeld gehad en bij geen enkele werkt het. Maar hij wordt dus wel herkend in de Ikea app.

• Serena
1980Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Nee, dat klopt. Maar ook Draagbaar werkt niet met de knop. Ik heb de knop aan alle boxen gekoppeld gehad en bij geen enkele werkt het. Maar hij wordt dus wel herkend in de Ikea app.
Reactie hierboven aangepast. Probeer dat eens.

Deshmir schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:23:

Verschil; direct aan de hub ipv aan een lamp gekoppeld. De Motion Sensor zit nu in zn eigen kamer.

Nu dus bij Motion wel een notificatie én de lampen gaan aan (wel even een automatiom ingesteld).
Die minuut vindt ik wel jammer, zeker omdat de sensor zich niet ‘reset’ bij elke beweging.

Zodra hij nu beweging ziet gaat hij aan, beweeg je 45 seconde als een gek en 15 seconde niet dan gaat hij gewoon weer uit…

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• noppus
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik heb thuis een Tradfi hub, met een paar lampen er aan, en een aantal Hue lampen en een Hue smart plug. Geen Hue bridge, bediening via bluetooth.

Zijn deze aan elkaar te koppelen?

Achtergrond:
Mijn zoon gebruikt de Tradfri op zijn kamer, maar hij dekt het hele huis.
Mijn vrouw heeft de Hue lampjes gekocht en zit lekker met de app te spelen en te programmeren.
Om ook een andere lamp te kunnen bedienen heeft ze een Hue plug gekocht, maar die blijk je zonder bridge alleen maar aan en uit te kunnen zetten en niet te kunnen programmeren.

Met de Tradfri schakelaar in de koppelstand gaan er wel lampjes knipperen op de plug. ik kan hem ook aan en uit zetten, maar krijg hem niet in de app.

[Voor 6% gewijzigd door noppus op 23-02-2021 11:39]

• 1980Wouter
Serena schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Reactie hierboven aangepast. Probeer dat eens.
Heb ik natuurlijk geprobeerd :)
Ik heb de afstandsbediening zojuist verwijderd en opnieuw toegevoegd in de Ikea app, Hij ziet hem, koppelt hem en zegt dat het gelukt is. Wanneer ik nu opde knop druk krijg ik in de app de melding "Oeps, dat werkte niet. Draaien aan de knop geeft ook geen resultaten.

• Serena
Deshmir schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:23:

Ik heb geen motion sensor van Ikea. Ik gebruik die van Hue en Aqara. Die laatste is prima voor niet-Hue lampen en ook nog eens extreem klein, dus prima weg te werken.
Kan er niks aan doen, dat ding van Ikea is zó lelijk.

• Serena
1980Wouter schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Heb ik natuurlijk geprobeerd :)
Ik heb de afstandsbediening zojuist verwijderd en opnieuw toegevoegd in de Ikea app, Hij ziet hem, koppelt hem en zegt dat het gelukt is. Wanneer ik nu opde knop druk krijg ik in de app de melding "Oeps, dat werkte niet. Draaien aan de knop geeft ook geen resultaten.
Tja, je kunt weinig fout doen aan het koppelen. Mogelijk een fout in apparaatje zelf. Ik zeg ‘ruilen die handel’.

Maar toch nog 1 vraag. Je hebt wel eerst de muziek in de Sonos app gestart? Zoals gezegd, hij werkt niet als er niks in de wachtrij staat.

[Voor 11% gewijzigd door Serena op 23-02-2021 11:52]

Serena schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb geen motion sensor van Ikea. Ik gebruik die van Hue en Aqara. Die laatste is prima voor niet-Hue lampen en ook nog eens extreem klein, dus prima weg te werken.
Kan er niks aan doen, dat ding van Ikea is zó lelijk.
Klopt, zeker waar. Alleen vindt ik het jammer dat die Aqara geen enkele instelmogelijkheid heeft. Gebruik nu 4 verschillende bewegingsmelders (Ikea, Fibaro, Aqara en Neo Coolcam Zwave) en allemaal hebben ze hun voor en nadelen.

Ikea:
+ Goedkoop
+ Betrouwbaar (nog nooit een misser gehad)
+ Eenvoudig in gebruik
+ Reageert snel
- Je kan alleen de tijd instellen en dag en nacht.
- Meet geen licht sterkte die bruikbaar is

Fibaro:
+ Kan je instellen
+ Meet ook temperatuur en licht sterkte
+ Klein en compact
- Bluetooth, dus traag

Aqara:
+ Goedkoop
+ Er is een HomeKit versie (maar kan je weer niet buiten HomeKit om gebruiken)
+ Kan je ook gewoon neer zetten
- Doet geen ‘tussenmeting’
- Heeft alleen een ‘timer’ van 3 minuten

Neo Coolcam:
+ Meeste sensor voor je geld
+ Volledig instelbaar
+ Klein en compact
- Zwave, je moet een extra software pakket en ontvanger gebruiken

In ons nieuwe huis ga ik gebruik maken van 2 sensoren: Ikea en Neo Coolcam. Ikea voldoet prima voor op het toilet of in een berging. De Neo’s zijn vee breder inzetbaar en instelbaar, wil je, net zoals ik een sensor die na 7 seconde geen beweging meer detecteert? Geen probleem.

Voor de mensen die anti-Zwave zijn: sinds ik ben over gestapt naar een fatsoenlijke single en home assistant heb ik vrijwel nooit meer ellende gehad. Heel af en toe eens een sensor die in inbraak modus schiet als je er te hard/te snel langs gaat met een doek of iets dergelijks. Batterij er even in en uit en je bent klaar :)

[Voor 10% gewijzigd door Toppe op 23-02-2021 12:06]

• 1980Wouter
[...]

Tja, je kunt weinig fout doen aan het koppelen. Mogelijk een fout in apparaatje zelf. Ik zeg ‘ruilen die handel’.

Maar toch nog 1 vraag. Je hebt wel eerst de muziek in de Sonos app gestart? Zoals gezegd, hij werkt niet als er niks in de wachtrij staat.
Ja, ik heb via de Sonos app meerdere bronnen geprobeerd. Radio via Tunein en muziek via Spotify. Even voor de duidelijkheid, ik moet de afstandsbediening toch toevoegen in de Ikea app via de speaker? Als ik de afstandsbediening verwijder en hem opnieuw toevoeg doe ik dat via bijvoorbeeld de speaker draagbaar, Daar staat dan een knop "een nieuwe afstandsbediening voor geluid koppelen". Daar de stappen volgen en hij geeft aan dat hij succesvol is toegevoegd maar werkt dus vervolgens niet.

• J.oris
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:59
Wij hebben al een aantal jaar tradfri in huis, maar de laatste tijd merk ik steeds vaker dat er lampen ‘offline’ zijn. Met de afstandsbediening zijn ze gewoon aan en uit te zetten, maar in de app werkt het schakelen niet. Ik heb ze al meermaals van het stroom gehaald en er weer op gezet, waarna ze wel weer in de app bedienbaar zijn. Dit is dan echter van korte duur.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en daar ook een oplossing voor? :)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:12
@J.oris Is er sinds dat je er last van hebt iets gewijzigd in je WiFi (@2.4 GHz)? Of heb je misschien draadloze apparatuur zoals camera’s of een babyfoon in gebruik genomen?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-06 16:33
Heeft iemand met de nieuwe firmware al die snelkoppelknop geprobeerd binnen homekit ? Kan je bijvoorbeeld de "Welterusten" scene starten met deze knop ?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:58

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik heb de bewegingssensor verwijderd, anders wilde de bewegingssensor niet resetten, uit de IKEA-app.

Toen gereset en toegevoegd aan de hub: kamer 8.
Kamer 8 veranderd in hal. Aan de kamer hal de lamp toegevoegd.

In Homekit een extra tegel (bewegingssensor) en de tegel van de lamp in de gang wordt actief als de lamp ingeschakeld wordt.

Nice.

Me.

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
In de nieuwe Android app update viel mij de functie na stroomstoring op. Wel handige functie:

code:
1
2
3
4
5
WAT IS ER NIEUW
We zijn altijd bezig onze app bij te werken om je ervaring te verbeteren. Deze release bevat de volgende updates:
• Je kan nu instellen hoe je lampen weer aangaan na stroomstoringen
• Nieuwe STYRBAR afstandsbediening
• Nieuwe ÅSKVÄDER aan-uitschakelaar

https://play.google.com/s...com.ikea.tradfri.lighting

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mau_Maus schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:07:
In de nieuwe Android app update viel mij de functie na stroomstoring op. Wel handige functie:

code:
1
2
3
4
5
WAT IS ER NIEUW
We zijn altijd bezig onze app bij te werken om je ervaring te verbeteren. Deze release bevat de volgende updates:
• Je kan nu instellen hoe je lampen weer aangaan na stroomstoringen
• Nieuwe STYRBAR afstandsbediening
• Nieuwe ÅSKVÄDER aan-uitschakelaar

https://play.google.com/s...com.ikea.tradfri.lighting
Gelukkig nooit stroomstoringen dus zal het niet gaan gebruiken. Wel interessant voor Texas, denk ik.

Me.

• J.oris
robertwebbe schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:49:
@J.oris Is er sinds dat je er last van hebt iets gewijzigd in je WiFi (@2.4 GHz)? Of heb je misschien draadloze apparatuur zoals camera’s of een babyfoon in gebruik genomen?
Als het goed is niet. De tradfri hub zit verbonden aan https://tweakers.net/pric...steem-deco-m4-3-pack.html die als access point is ingesteld. Dit zit al zeker een jaar zo, en ik gok dat het een half jaar geleden voor het eerst voorkwam dat sommige lampen ‘offline’ waren. Hier kwamen we ook niet altijd direct achter, aangezien de lampen meestal via de afstandsbediening worden bediend, slechts sporadisch via de app/Google assistent.
Er is een switch aangesloten aangezien de poorten vol zaten, zou dit er iets mee van doen kunnen hebben?

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-06 23:06
J.oris schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Als het goed is niet. De tradfri hub zit verbonden aan https://tweakers.net/pric...steem-deco-m4-3-pack.html die als access point is ingesteld. Dit zit al zeker een jaar zo, en ik gok dat het een half jaar geleden voor het eerst voorkwam dat sommige lampen ‘offline’ waren. Hier kwamen we ook niet altijd direct achter, aangezien de lampen meestal via de afstandsbediening worden bediend, slechts sporadisch via de app/Google assistent.
Er is een switch aangesloten aangezien de poorten vol zaten, zou dit er iets mee van doen kunnen hebben?
Waarschijnlijk staat je Tradfri bridge te dicht bij je Wifi router of Access point, afstand tussen beide moet 50cm of meer zijn!

Omdat de Remotes en Switches van Ikea de lampen rechtstreeks bedienen en niet via de Bridge, klopt het dat dit gewoon werkt en de app via Bridge problemen geeft!

Ook de hoeveelheid Wifi verkeer heeft invloed, hoe meer data wordt verzonden en ontvangen des te meer interferentie je hebt net de Bridge als deze te dichtbij staat!

Wellicht dat de Switch nu in eens meer Wifi verkeer over access point veroorzaakt en dus ook meer interferentie!

[Voor 5% gewijzigd door Erik1971 op 23-02-2021 23:45]

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 22:38
Hoewel de afstand bridge-route verklaring plausibel klinkt heb ik er persoonlijk al jaren geen last van, en bij mij staan ze letterlijk tegen elkaar aan. Ook hier is er flink wat verkeer over de WiFi.

Maar goed, het is ieg zeker iets om te proberen, maar hoeft het dus niet altijd te verklaren. In geval van twijfel zou ik het zeker even proberen uit te sluiten.

• wvanommen
J.oris schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb een Deco M5 set gehad en had de keren dat ik het probeerde altijd narigheid met doorlussen op de Deco. Dat zou mijns inziens dus inderdaad het probleem kunnen zijn. Ze hebben sowieso iets spanning tree achtigs draaien om te zorgen dat de automagische switch van wireless/wired backbone als je de verbinding verliest geen problemen geeft. Heb je er een domme switch achter? Of heb je een slimmere switch die ook iets van spanning tree heeft?

• monogato
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 02-05 23:22
Ik heb een super vreemd probleem.
Onlangs een nieuwe keuken laten zetten en spotjes geplaatst die door een verbindingsmodule worden aangestuurd zodat ik hieraan een Tradfri afstandsbediening kan koppelen.

Eerst was er 1 module en werkte dit. Later heb ik er een extra module bijgezet (ivm 2 extra lampjes), de tweede module kreeg ik niet gekoppeld. Wat ik ook deed.
Vreemd genoeg zelfs; wanneer ik de tradfri afstandbediening bij de tweede module hield, gingen de lampjes knipperen (zoals ze doen wanneer ze gekoppeld worden) van de eerste module!

De lampen van de eerste module konden wel aan en uit maar de tweede werkt niet. Toen maar besloten om alles te resetten en het helemaal opnieuw te proberen. Echter, nu krijg ik helemaal niets meer gekoppeld. Ik kan resetten en koppelen wat ik wil maar niets reageert meer. Ondertussen al een nieuwe afstandsbediening gekocht en een nieuwe module maar dit maakt niets uit.

Ik begrijp er niets van!

• J.oris
wvanommen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb een Deco M5 set gehad en had de keren dat ik het probeerde altijd narigheid met doorlussen op de Deco. Dat zou mijns inziens dus inderdaad het probleem kunnen zijn. Ze hebben sowieso iets spanning tree achtigs draaien om te zorgen dat de automagische switch van wireless/wired backbone als je de verbinding verliest geen problemen geeft. Heb je er een domme switch achter? Of heb je een slimmere switch die ook iets van spanning tree heeft?
Ik heb de hub nu direct aangesloten op de router, in de hoop dat dit beter gaat. De switch was een ding die ik ooit uit de AC-tion heb meegenomen, dat zal vast geen slimme zijn :P.
De lampen zijn nu even van de stroom afgehaald en alles werkt weer. Hopelijk nu wat langer :). De afstand tussen de router en hub heb ik zo groot mogelijk proberen te maken, maar het kabeltje was niet zo lang. Eerst maar eens zien hoe dit gaat.

• Sjoerdfoto
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Sjoerdfoto schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:38:
Ik heb een ledstrip (domme chinese) welke ik gekoppeld heb aan een IKEA Tradfri driver 10W unit. Printplaatje eruit gehaald, en nu draaiend op een 12V accu.

Werkt al ruim een jaar perfect. Tot twee weken geleden. Ding ging niet meer aan, maar werd nog wel herkend in de app...
Balen, maar alles kan stuk gaan. Dus via marktplaats een 30W tradfri driver gescoord, printplaatje er weer uitgehaald, erin en het werkt weer! Heeft nog geen dag gewerkt helaas, want toen ging die ook weer niet aan. Zelfde verhaal: wel in de app herkend maar niet aan of uit gaan.

Dat deze weer stuk ging vond ik wel heel vreemd (en balen). Poosje zitten googlen, en blijkt dat IKEA een update heeft gedaan.
Zie deze tread:
https://www.reddit.com/r/...to_led_driver_breaks_12v/

Wellicht voor anderen ook interessant.
Update op mijn eigen post:

Inmiddels heb ik het aangedurft om van de Tradfri printplaat weerstand R9 (270kOhm) eraf te solderen.
Het was even zoeken, maar op de trafo die in de30W versie zit, zit een weerstandje van 1003 = 100kOhm. Die heb ikop de R9 geprutst, met mijn huis tuin keuken soldeerbout, en het werkt weer!
12V china ledstrip aansturen/dimmen via Tradfri op accu is top 👍🏼

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro Retina 13,3" | www.foto-sjoerd.nl

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:33

the mod man

iets van beeldmaker

Na heel wat avondjes verder loop ik nu tegen een probleem aan waar ik echt niet meer uitkom.

Situatie:
Hue bridge 2.0
Hue filament lampen (5)
Hue smartplug (2)
zigbee dimmer (1) (met 5 non smart led lampen erachter)
Tradfri smartplug met smart control (3)

Probleem: Tradfri smartplug bedienen met de HUE app en de smart control tegelijkertijd.

Met behulp van dit filmpje van HUE essentials heb ik de tradfri smartplug werkend gekregen binnen de HUE app en tegelijktertijd via de button.

Echter nadat ik nog 2 tradfri smartplugs heb gekocht en die individueel heb toegevoegd en gekoppeld aan hun eigen smart button via datzelfde filmpje stopt de smartplug met reageren op de button. Alsof er maar 1 button in het gehele hue systeem tegelijkertijd actief kan zijn.

Net nadat je denkt alles eindelijk goed te hebben gekoppeld stopt het dus weer met werken.

Wat ik wil bereiken is dat ik 1 tradfri smartplug bedien met 1 tradfri smart control en dat voor 3 tradfri smartpluggen / 3 keer maar ze moeten alle 3 ook via de HUE app te bedienen zijn. Is dit überhaupt mogelijk? Of moet ik toch maar flink geld gaan neerleggen en bij HUE originals blijven?

I can't wait to shoot!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

the mod man schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 02:07:
Na heel wat avondjes verder loop ik nu tegen een probleem aan waar ik echt niet meer uitkom.

Situatie:
Hue bridge 2.0
Hue filament lampen (5)
Hue smartplug (2)

Probleem: Tradfri smartplug bedienen met de HUE app en de smart control tegelijkertijd.

Met behulp van dit filmpje van HUE essentials heb ik de tradfri smartplug werkend gekregen binnen de HUE app en tegelijktertijd via de button.

Echter nadat ik nog 2 tradfri smartplugs heb gekocht en die individueel heb toegevoegd en gekoppeld aan hun eigen smart button via datzelfde filmpje stopt de smartplug met reageren op de button. Alsof er maar 1 button in het gehele hue systeem tegelijkertijd actief kan zijn.

Net nadat je denkt alles eindelijk goed te hebben gekoppeld stopt het dus weer met werken.

Wat ik wil bereiken is dat ik 1 tradfri smartplug bedien met 1 tradfri smart control en dat voor 3 tradfri smartpluggen / 3 keer maar ze moeten alle 3 ook via de HUE app te bedienen zijn. Is dit überhaupt mogelijk? Of moet ik toch maar flink geld gaan neerleggen en bij HUE originals blijven?
Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in het topic van HUE.

Me.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:25

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik moest wat bij IKEA hebben dus dacht laat ik ook eindelijk eens wat Trådfri dingen proberen. Dus ook gelijk maar een hub en wat smart plugs besteld om wat mee te spelen.
En jullie raden het al, de fout gemaakt om alleen plugs zonder remote te bestellen, dus nu heb ik zut liggen waar ik niets mee kan :')

Wachten tot ik weer eens in de buurt van een IKEA moet zijn voor ik er daadwerkelijk mee kan spelen dus :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Spike_wolf schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:38:
Ik moest wat bij IKEA hebben dus dacht laat ik ook eindelijk eens wat Trådfri dingen proberen. Dus ook gelijk maar een hub en wat smart plugs besteld om wat mee te spelen.
En jullie raden het al, de fout gemaakt om alleen plugs zonder remote te bestellen, dus nu heb ik zut liggen waar ik niets mee kan :')

Wachten tot ik weer eens in de buurt van een IKEA moet zijn voor ik er daadwerkelijk mee kan spelen dus :+
Ach, wat zielig. :(:)

Me.

• jrk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-04 14:08
Hallo,

Is het iemand al gelukt om een Lidl Smart Led strip te koppelen aan een IKEA tradfri gateway?

Ik heb nu een 12 tal GU10 spots van IKEA gekoppeld aan de deze Tradfri gateway en de bediening doe ik via de Google Home app en via de Google Assistant. Werk allemaal prima. Afgelopen weekend de LED strip van de Lidl in de kar gegooid, maar tot op heden niet gelukt om te koppelen. Dit zou moeten lukken, want beide Zigbee, maar tot nu toe niet gelukt om:
1) via Google home app --> hij vindt niks

2) via IKEA app --> de Lidl led heeft geen afstandbediening......

3) de Lidl app --> deze gaat uit van de Lidl gateway die ik niet heb.....

4) handmatige koppeling via de knop of de Tradfri gateway en Led-strip in knipper modus. Dacht dat de koppeling gemaakt was toen hij feller ging branden, maar geen succes.....

Wie nu nog tips?

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-06 16:33
Zo, vandaag wat spullen gehaald bij de ikea (complimenten overigens voor het afhaalsysteem, dat liep HEEL erg gesmeerd).
Maar, om mijn eigen vraag te beantwoorden, heb ik dus ook een shortcut knop gehaald en zojuist getest.
En hij doet dus PRECIES wat ik al wilde.
Toevoegen an de hub was geen probleem en in de ikea app verder niet aan een scene toegewezen.

even later was hij zichtbaar in de woning app en daar vandaan verder gekeken.
Je kan dus inderdaad homekit scenes toewijzen aan de knop. er is nog een verschil tussen 1x kort drukken en lang ingedrukt houden. Dus als test, 1x kort een scene aan om die ene leeslamp zachtjes aan te zetten (werkt) en lang indrukken om de "welterusten" scene te activeren.

Overigens gisterenavond ook nog met de bewegingsmelder bezig geweest. Volgens mij beschreef iemand pas dat de meldingen op de telefoon pas goed doorkwamen na opnieuw configureren van de sensor. Ikheb hem dus ook uit de hub verwijderd en nieuw toegevoegd in een nieuwe kamer. Daarna de rest weer in die kamer gesleept en sindsdien kom ook hier prima de melding door dat er beweging is geconstateerd door de sensor.

Wat mij betreft twee prima vooruitgangen in de tradfri omgeving.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Bij mij, in de IKEA-app, staat Homekit nog niet bij 'integraties'.

Net een filmpje gezien waarbij dat wel het geval is.

Me.

• wvanommen
GerCor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:55:
Bij mij, in de IKEA-app, staat Homekit nog niet bij 'integraties'.

Net een filmpje gezien waarbij dat wel het geval is.
Even voor de zekerheid, je hebt iOS? Op Android gaat dit nooit komen namelijk want voor Homekit heb je een Apple omgeving nodig. Homekit is tenslotte van Apple.

[Voor 3% gewijzigd door wvanommen op 26-02-2021 13:20]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wvanommen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Even voor de zekerheid, je hebt iOS? Op Android gaat dit nooit komen namelijk want voor Homekit heb je een Apple omgeving nodig. Homekit is tenslotte van Apple.
Ach, wat dom van mij. 🙈

Snel even gekeken op de iPhone van mijn schatje en daar staat Homekit wel genoemd.

Me.

• Erik1971
the mod man schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 02:07:

Situatie:
Hue bridge 2.0
Hue filament lampen (5)
Hue smartplug (2)

Je moet de Ikea Dimmer (wat jij smart control) aan Hue netwerk toevoegen, dat kan door de Ikea Dimmer te reseten (reset knop zit bij batterij en ook de link knop) en vervolgens touchlink je deze met de Hue Bridge.

Om te kunnen touchlinken met Hue bridge moet je een app zoals Hue Essentials gebruiken (of via JSON het touchlink commando rechtstreeks op de bridge uitvoeren) en je voert dan te gelijk een touch link actie uit op de Hue Bridge en Tradfri Dimmer (link knop ingedrukt houden) en dan wordt de Tradfri Dimmer aan je Hue netwerk toegevoegd. De Tradfri Dimmer zal niet zichtbaar zijn op de Hue Bridge, omdat deze altijd rechtstreeks met de lampen communiceert en niet via Bridge zoals de Hue Dimmers.

Vervolgens moet je met de Tradfri dimmer de lampen en plugs touchlinken die je met deze wilt bedienen.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een snelle check: na de update doen mn timers raar: niet uitgaan bijvoorbeeld. Stroom er even af, Nieuwe timers ingeteld, nog steeds niet uitgaan. Vanmorgen, lampen niet aan. Anyone?

[Voor 8% gewijzigd door teacher op 01-03-2021 08:14]

Wise enough to play the fool

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

teacher schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:42:
Even een snelle check: na de update doen mn timers raar: niet uitgaan bijvoorbeeld. Stroom er even af, Nieuwe timers ingeteld, nog steeds niet uitgaan. Vanmorgen, lampen niet aan. Anyone?
Ik heb het 'geprogrammeerd' in Google Home. Dus heet het Routines. Ook daar deden de lampen niet wat ik eerder had ingesteld, na de update. De bestaande Routines nogmaals opgeslagen door simpelweg op het 'knopje' opslaan te drukken en alles doet het weer zoals voor de update ingesteld.

Me.

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 19:44
Ik zie op de website van IKEA 'warm wit licht' staan. Zo'n lamp die alle kleuren kan weergeven hoef ik niet in mijn woonkamer, maar ik vind het wel fijn om het wit licht naar geel licht te kunnen omzetten. Welke lamp moet ik daar nu precies voor hebben?

Klopt het dat dat deze is? https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-90408797/

Dan ga ik direct een hub en twee lampen aanschaffen :D

[Voor 28% gewijzigd door KOOIN op 01-03-2021 22:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

KOOIN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:10:
Ik zie op de website van IKEA 'warm wit licht' staan. Zo'n lamp die alle kleuren kan weergeven hoef ik niet in mijn woonkamer, maar ik vind het wel fijn om het wit licht naar geel licht te kunnen omzetten. Welke lamp moet ik daar nu precies voor hebben?

Klopt het dat dat deze is? https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-90408797/

Nee, als je zowel koel als warm wit wil hebben moet je de witspectrumlamp hebben: https://www.ikea.com/nl/n...-globe-opaalwit-60408483/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

KOOIN schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:10:

Een hub heb je niet per se nodig voor 2 lampjes. Wel een afstandsbediening.

Me.

• 1980Wouter
[...]

Nog even terugkomend. Ik kan het artikel pas ruilen als de Ikea winkel weer open is helaas. Ik ben toch nog doorgegaan met proberen, het valt me op dat, ook met splinternieuwe batterijen, de afstandsbediening in de app een leeg batterijtje aangeeft voor de naam. Zal dus echt wel iets mis zijn met het artikel.

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Wat zijn jullie ervaringen met TradfriLux en met name de batterij indicator voor de remotes?

Bij mij geeft nu een remote aan dat het nog maar 16% bevat.
Maar wanneer ik de batterij test met een batterij tester dan geeft deze 3 volt aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:43

Mimiix

Professioneel Prutser

ChiMan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:45:
Wat zijn jullie ervaringen met TradfriLux en met name de batterij indicator voor de remotes?

Bij mij geeft nu een remote aan dat het nog maar 16% bevat.
Maar wanneer ik de batterij test met een batterij tester dan geeft deze 3 volt aan.
Over het algemeen zijn die batterij statussen sowieso onbetrouwbaar. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:22
(jarig!)
Mijn timers gaan sinds maandag niet meer aan en uit. Alles al geprobeerd maar probleem blijft :-(

• ChiMan
Mimiix schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:07:
[...]

Over het algemeen zijn die batterij statussen sowieso onbetrouwbaar. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.
Je hebt gelijk! Geeft nu weer 60% aan.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ChiMan schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Je hebt gelijk! Geeft nu weer 60% aan.

[Afbeelding]
Top!

Als ze bijna leeg zijn merk je het vaak wel. Dan worden ze unresponsive/ heb je meerdere "clicks" nodig om hem te laten triggeren.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

bakkie1985 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Mijn timers gaan sinds maandag niet meer aan en uit. Alles al geprobeerd maar probleem blijft :-(
nou dat idd....

Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden, behalve afwachten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Maar, even voor de duidelijkheid voor de overige lezers: timers gemaakt in de IKEA-app?

Me.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

GerCor schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:43:
Maar, even voor de duidelijkheid voor de overige lezers: timers gemaakt in de IKEA-app?
yes

• Sypheron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-04 23:04
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ze gaan niet meer aan. Handmatig kan ik de lamp nog wel gewoon inschakelen via de app. Maar even afwachten inderdaad.

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:22
(jarig!)
Het is opgekomen sinds de laatste update.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Even een vraagje. Ik dacht gisteren: laat ik ook eens een timer aanmaken in de IKEA app. De app vroeg toen toestemming om mijn locatie te mogen gebruiken. Lijkt mij een eenmalige vraag. Hebben jullie die vraag ook gehad?

Lijkt mij logisch dat de app de locatie nodig heeft om te koppelen aan een (weer)app waarin staat wanneer de zonsopgang en zonsondergang is op een datum.

Me.

• Erik1971
GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:08:
Even een vraagje. Ik dacht gisteren: laat ik ook eens een timer aanmaken in de IKEA app. De app vroeg toen toestemming om mijn locatie te mogen gebruiken. Lijkt mij een eenmalige vraag. Hebben jullie die vraag ook gehad?

Lijkt mij logisch dat de app de locatie nodig heeft om te koppelen aan een (weer)app waarin staat wanneer de zonsopgang en zonsondergang is op een datum.
Voor zonsopgang en zonsondergang is er een softwarematige algoritme om dat te bepalen, je hebt allleen de coordinaten van je locatie nodig, vandaar die vraag voor locatie bepalen.

Bij hue bridge draait dit algoritme lokaal op de bridge zelf, die heeft geen externe applicatie of cloud dienst nodig, neem aan dat bij Ikea ze voor dezelfde oplossing hebben gekozen!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Waar het mij om gaat. De IKEA-app vraagt om jouw locatie. Als je daar geen toestemming voor wilt geven of eerder, in een vorige versie, hebt afgewezen. Zou dat een reden kunnen zijn dat de timers niet (meer) werken?

Me.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:32:
Waar het mij om gaat. De IKEA-app vraagt om jouw locatie. Als je daar geen toestemming voor wilt geven of eerder, in een vorige versie, hebt afgewezen. Zou dat een reden kunnen zijn dat de timers niet (meer) werken?
Vergeet de quote knop niet ;)

Nee want als het goed is staan die op de bridge opgeslagen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mimiix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Wat staat op de Bridge opgeslagen?

Me.

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:44

Reptile209

- gers -

Mimiix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:34:
[...]

De bridge moet toch ergens informatie over zijn locatie vandaan halen, om zonsondergang-timers te kunnen activeren? Dus als je dat in de app niet toestaat, hoe weet de bridge dan waar hij is?

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Wat staat op de Bridge opgeslagen?
De timers?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ja. Maar die werken dus niet meer. De vraag is waarom ze niet meer werken. Daar zijn we naar op zoek.

Me.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:59:
[...]

Ja. Maar die werken dus niet meer. De vraag is waarom ze niet meer werken. Daar zijn we naar op zoek.
De locatie permission heeft er niets mee van doen iig.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mimiix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:03:
[...]

De locatie permission heeft er niets mee van doen iig.
Want jij hebt dat uitgeprobeerd. Jij hebt locatie toestaan geweigerd en de timers werken prima? Of jij hebt locatie toegestaan en het werkt niet?

Want dan hoef ik het niet meer te testen.

Me.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Want jij hebt dat uitgeprobeerd. Jij hebt locatie toestaan geweigerd en de timers werken prima? Of jij hebt locatie toegestaan en het werkt niet?

Want dan hoef ik het niet meer te testen.
Nee. Ik ik redeneer logisch: Als Timers op een bridge staan, waarom zouden ze dan niet meer werken als de telefoon geen toegang tot zijn locatie geeft?

Voorheen werkte ze toch ook?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mimiix schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Nee. Ik ik redeneer logisch: Als Timers op een bridge staan, waarom zouden ze dan niet meer werken als de telefoon geen toegang tot zijn locatie geeft?

Voorheen werkte ze toch ook?
Maar kun je ook bevestigen dat de timers ook niet werken als je wel toestemming geeft voor locatie?

Me.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Maar kun je ook bevestigen dat de timers ook niet werken als je wel toestemming geeft voor locatie?
Nope.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kijk eens aan. Weten we nog niks. 😉

Me.

• ChiMan
Ik heb eenmalig locatie toestemming gegeven om zons op- en ondergang in stellen.
Timers werken gewoon (zonder locatie toestemming).

• Gotez
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik heb een vreemd probleem met mijn eettafel lampen. Ik heb drie lampen hangen aangesloten op een afstandbediening. Aan en uit gaat prima. Alle drie gaan samen uit en aan. Alleen als ik met de pijltjes knoppen de kleurtemperatuur verander dan gaan bij de eerste klik maar twee lampen mee. Daarna veranderen ze wel alle drie van temp. Maar een lamp loopt dus dan achter. Alle drie dezelfde firmware, en het werkte tot een week geleden wel prima. Wat kan er veranderd zijn?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Voor Android een update beschikbaar in de Play Store.

3 maart. Problemen opgelost en de prestaties verbeterd.

Me.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Gisteren update, en ineens doen de timers het weer... :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spoonbe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 09:04
Gisteren mij ook een set gekocht en geïnstalleerd. Ging allemaal heel vlot en makkelijk.

Het enige dat ik heb is als ik in de app op alles uit klik dat er 1 lamp blijft branden.
Iemand enig idee hoe dat komt?

Wat ik wek zie in de app is dat die lamp een oudere versie is dan de rest.
Maar er zijn geen updates beschikbaar.

[Voor 21% gewijzigd door spoonbe op 07-03-2021 07:32]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:18
spoonbe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:20:
Gisteren mij ook een set gekocht en geïnstalleerd. Ging allemaal heel vlot en makkelijk.

Het enige dat ik heb is als ik in de app op alles uit klik dat er 1 lamp blijft branden.
Iemand enig idee hoe dat komt?

Wat ik wek zie in de app is dat die lamp een oudere versie is dan de rest.
Maar er zijn geen updates beschikbaar.
Lamp even power cyclen en opnieuw proberen te updaten. Update proces is waarschijnlijk vastgelopen en dan reageert de lamp niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Mijn Trådfri bewegingssensor is sinds 2 maart alweer aan het flippen. Dit is nu al de 2e die dit gedrag vertoont, eerder was het m'n andere:

Vrijwel continu (heel soms niet) een cyclus van 5 minuten: 2 minuten aan, 3 minuten uit.

Snap er geen zak van. Batterij zit nog op 47 %.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Osiris schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:58:
Mijn Trådfri bewegingssensor is sinds 2 maart alweer aan het flippen. Dit is nu al de 2e die dit gedrag vertoont, eerder was het m'n andere:

[Afbeelding]

Vrijwel continu (heel soms niet) een cyclus van 5 minuten: 2 minuten aan, 3 minuten uit.

Snap er geen zak van. Batterij zit nog op 47 %.
Resetten, verwijderen en weer toevoegen al geprobeerd?

Me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:59:
[...]

Resetten, verwijderen en weer toevoegen al geprobeerd?
Nog niet, ben nu niet daar en viel me nu pas op.

Omdat de Ikea-sensoren nu ze een paar jaar oud zijn sowieso vaak valse bewegingen detecteren, heb ik ze al losgekoppeld van m'n lichten.

Kortom, waardeloos. Wat heb je nou aan bewegingsdetectoren die a) vaak valse bewegingen detecteren en b) blijkbaar soms in een loop terecht komen :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spoonbe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-06 09:04
hpmkruit schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Lamp even power cyclen en opnieuw proberen te updaten. Update proces is waarschijnlijk vastgelopen en dan reageert de lamp niet meer.
Thx, het werkt.

iRacing Profiel

• de_lange
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 14:40
Hallo allemaal,

Ik heb nu een jaar wat Ikea Tradfri lampen hangen, gekoppeld aan de Google Home om ze via spraakbediening te bedienen. Nu, de laatste tijd heb ik heel wat vertragingen op het systeem. Het duurt soms tot een minuut vooraleer de lamp ook effectief aan of uit gaat. Dat was in het begin niet. De hub even uit het stopcontact en alles werkt weer, maar dit lijkt me geen manier van werken. Ik heb nu een tijdschakelaar ingesteld met de hub, die hem 2x per dag reset.

Nog mensen met dit probleem? Hoe kan dit opgelost worden?

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:19

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De Hue outdoor motion sensor is in de aanbieding. Ik zou deze willen koppelen aan een ikea lamp. Op bepaalde tijden zou ik de lamp gewoon aan willen hebben en buiten deze tijden moet hij op beweging reageren. Kan dat zo maar icm een Ikea hub of is dit vragen om problemen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Mr_gadget schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:05:
De Hue outdoor motion sensor is in de aanbieding. Ik zou deze willen koppelen aan een ikea lamp. Op bepaalde tijden zou ik de lamp gewoon aan willen hebben en buiten deze tijden moet hij op beweging reageren. Kan dat zo maar icm een Ikea hub of is dit vragen om problemen?
Volgens mij, maar wie ben ik, is dat niet vragen om problemen maar ik weet vrijwel zeker dat de IKEA hub geen HUE bewegingssensor ziet. Die ziet alleen artikelen van IKEA.

Maar ik laat me graag verbeteren.

Me.

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:24
GerCor schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Volgens mij, maar wie ben ik, is dat niet vragen om problemen maar ik weet vrijwel zeker dat de IKEA hub geen HUE bewegingssensor ziet. Die ziet alleen artikelen van IKEA.

Maar ik laat me graag verbeteren.
ik heb er wel Osram lampen aan weten te koppelen. Die gingen niet echt denderend maar hij zag ze wel

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Ik heb succesvol 2 YPHIX draadloze Zigbee 230V LED Dimmers aan de Ikea hub kunnen koppelen. In de IKEA app kan ik ze ook zien en bedienen, in apple homekit echter niet (wellicht weer wel via Google te bedienen, maar dat gebruik ik niet). In Home assistent zijn ze trouwens ook zichtbaar. Dus het is wel degelijk mogeljk om niet IKEA spul aan de ikea hub te koppelen.
Hoe dat met HUE zit.... Geen idee.

mijn signature is bewust leeg :-)

• Serena
Vandaag twee snelkoppelknoppen meegenomen. Ideale dingen. Maar waarom zitten er maar zo weinig stickers/icoontjes bij?
Is iemand al zo creatief geweest om zelf iets te drukken?

• Erik1971
Mr_gadget schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:05:
Helaas kan dat niet met een Ikea hub, je zult hiervoor een Hue bridge moeten gebruiken.....

Ook met Tradfri sensor achter een Tradfri bridge ben je helaas ook beperkt, tenminste tot zo ver ik weet, er is laatst wel een update gewest waardoor Tradfri Sensors in Homekit zichtbaar zijn, weet alleen niet of dat ook betekend dat met Ikea Birdge en App je nu ook meer mogelijkheden hebt? (Ik heb Hue bridge en Hue sensor, met Hue en Ikea lampen).

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Erik1971 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Helaas kan dat niet met een Ikea hub, je zult hiervoor een Hue bridge moeten gebruiken.....

Ook met Tradfri sensor achter een Tradfri bridge ben je helaas ook beperkt, tenminste tot zo ver ik weet, er is laatst wel een update gewest waardoor Tradfri Sensors in Homekit zichtbaar zijn, weet alleen niet of dat ook betekend dat met Ikea Birdge en App je nu ook meer mogelijkheden hebt? (Ik heb Hue bridge en Hue sensor, met Hue en Ikea lampen).
Doodat de bewegingssensor in Homekit zichtbaar is kun je ook andere merken koppelen aan de bewegingssensor van Ikea in Homekit.

Me.

• Gotez
Gotez schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:34:
Ik heb een vreemd probleem met mijn eettafel lampen. Ik heb drie lampen hangen aangesloten op een afstandbediening. Aan en uit gaat prima. Alle drie gaan samen uit en aan. Alleen als ik met de pijltjes knoppen de kleurtemperatuur verander dan gaan bij de eerste klik maar twee lampen mee. Daarna veranderen ze wel alle drie van temp. Maar een lamp loopt dus dan achter. Alle drie dezelfde firmware, en het werkte tot een week geleden wel prima. Wat kan er veranderd zijn?
ik ben verder aan het puzzelen geslagen. alle drie de lampen veranderen netjes van kleur tussen de drie standen. alleen één lamp gaat de andere kant op met kleurveranderingencyclus. Dus niet koud wit-normaal wit-warm wit, maar andersom. firmware is gelijk. zelfde lampen. het ging eerder wel goed. Iemand een briljant idee om dit op te lossen?

• hpmkruit
Gotez schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:44:
[...]

ik ben verder aan het puzzelen geslagen. alle drie de lampen veranderen netjes van kleur tussen de drie standen. alleen één lamp gaat de andere kant op met kleurveranderingencyclus. Dus niet koud wit-normaal wit-warm wit, maar andersom. firmware is gelijk. zelfde lampen. het ging eerder wel goed. Iemand een briljant idee om dit op te lossen?
Je kunt ze even proberen te syncen met de AB. Aan/Uit knop paar sec ingedrukt houden.

• Gotez
hpmkruit schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Je kunt ze even proberen te syncen met de AB. Aan/Uit knop paar sec ingedrukt houden.
Wauw! dat lijkt te hebben geholpen! bedankt. goede tip. wist ik niet

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17:32
Serena schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:01:
Vandaag twee snelkoppelknoppen meegenomen. Ideale dingen. Maar waarom zitten er maar zo weinig stickers/icoontjes bij?
Is iemand al zo creatief geweest om zelf iets te drukken?
Koppel je deze specifiek met Tradfri, of heb je zelf ook al met een andere tool kunnen gebruiken? Ik ben eigenlijk wel geintresseerd of ze werken met zigbee2mqtt of Home Assistant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
GertJan2012 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Koppel je deze specifiek met Tradfri, of heb je zelf ook al met een andere tool kunnen gebruiken? Ik ben eigenlijk wel geintresseerd of ze werken met zigbee2mqtt of Home Assistant
Eentje heb ik gekoppeld in de Ikea app met mijn Sonos speakers.
De andere heb ik in HomeKit geconfigureerd, want dan heb je twee opties. Kort drukken, lang drukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hpmkruit
GertJan2012 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Ondersteund door Zigbee2MQTT:
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/E1812.html
Pagina: 1 ... 92 ... 95 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True