Schakelen op tijd in de Ikea app kan gewoon met het klokje rechts bovenin.Cujo74 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:20:
Iemand hier ervaring mee, want het schakelen op tijd lijkt niet mogelijk in de ikea app?
Geen idee of het al ergens gepost was, maar ik zat beetje te Google-en ernaar en vond ieder geval de handleiding ervan:robertwebbe schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:32:
Zou dit jaar dan toch nog een snelkoppelknop brengen?
https://www.ikea.com/nl/n...nop__AA-2197525-2_pub.pdf
In de releasenotes van de volgende update zag ik nu ook dit extra zinnetje staan:
code:
1
2
| New features and changes in Accessories: TRÅDFRI Shortcut button (V-2.3.015). |
Dus verwacht het toch wel snel beschikbaar nu.
Inmiddels gevonden ook dankzij reactie @itsoutthere . Ik zocht het gewoon helemaal verkeerd, verwachtte het als instelling bij het stopcontact of eventueel de betreffende ruimte zelf.3ssen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:39:
[...]
Schakelen op tijd in de Ikea app kan gewoon met het klokje rechts bovenin.
Inmiddels nu achter dat je een timer activiteit, via dat klokje, moet aanmaken en daar dan de gewenste apparaten aan moet koppelen.
Weer wat geleerd, dank allen.
[ Voor 3% gewijzigd door Cujo74 op 20-11-2020 22:09 ]
Foutje, toch niet.
[ Voor 76% gewijzigd door jwhoogervorst op 21-11-2020 01:21 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Hmm, gister stopte mijn FYRTUR rolgordijn ineens met werken. Dacht lege accu, maar na opladen nog steeds geen beweging. Dan kun je dus niks anders dan het rolgordijn compleet demonteren. Er is geen enkele manier om het gordijn met de hand te bedienen.
Nu weer terug naar het oude rolgordijn die ik gelukkig nog bewaard had.
Denk dat de buismotor het begeven heeft.. had de accu extern gemaakt en eraan gesoldeerd dus garantie claimen is zinloos.
Wel jammer, want heeft al die tijd perfect gewerkt en accuduur pas ook top. Met elke dag open + dicht ging de accu zeker 6 maanden mee.
Zou die buismotor nog ergens los te scoren zijn?
Denk dat de buismotor het begeven heeft.. had de accu extern gemaakt en eraan gesoldeerd dus garantie claimen is zinloos.
Wel jammer, want heeft al die tijd perfect gewerkt en accuduur pas ook top. Met elke dag open + dicht ging de accu zeker 6 maanden mee.
Ik heb ook 2 FYRTUR in de slaapkamer en ik heb de accu’s nog nooit op hoeven te laden. Begin dit jaar gekocht dus ik schat een maand of 9 in gebruik.
Je zegt dat je de batterij hebt gemodificeerd, deze kun je ook los kopen. Wellicht kun je hem dan ruilen?
Je zegt dat je de batterij hebt gemodificeerd, deze kun je ook los kopen. Wellicht kun je hem dan ruilen?
Ik heb een vraag over ikea tradfri.
Ik krijg niets gereset. Zowel de stopcontacten als lampen niet.
Doe ik iets verkeerds of heb ik de originele ikea hub nodig daarvoor?
Maak nu gebruik van de Homey dus heb die hub van ikea niet.
Nee heb de hele behuizing aangepast omdat eenmaal ingebouwd de accu onbereikbaar was.robertwebbe schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:35:
Ik heb ook 2 FYRTUR in de slaapkamer en ik heb de accu’s nog nooit op hoeven te laden. Begin dit jaar gekocht dus ik schat een maand of 9 in gebruik.
CyBeRSPiN in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie"
gewoon de handleiding van IKEA volgen. Dan moet dat prima werken. Ik zet de schakelaar altijd een keertje extra om zeker te weten dat ik 6 keer uit en aan heb geschakeld.T.E schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:15:
Goed moment voor een uitgebreide teardown met foto's lijkt me!CyBeRSPiN schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:28:
Hmm, gister stopte mijn FYRTUR rolgordijn ineens met werken. Dacht lege accu, maar na opladen nog steeds geen beweging. Dan kun je dus niks anders dan het rolgordijn compleet demonteren. Er is geen enkele manier om het gordijn met de hand te bedienen.
Niet echt heel uitgebreid. Zet je lamp 6x uit en aan. Zet de schakelaar pas weer op uit als het licht weer brandt. Dus niet binnen de snelste tijd die er bestaat 6x aan- en uitzetten, maar gewoon rustig. Bij de 6e keer aan (of doe er nog een extra bij, de 7e keer dan) moet je even héél goed naar de lamp gaan kijken. Die geeft een hele kleine flikkering weer en gaat dan terug naar de standaard lichtinstelling. Als die daar al op stond is dat moeilijker te zien.T.E schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:15:
Dus: uit, aan, uit, aan, uit, aan, uit, aan, uit, aan, uit, aan... even wachten (1~2 seconden) tot de kleine flikkering en klaar.
Zie CyBeRSPiN in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie" en flexje in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie" dat is het wel zo'n beetjesebboking schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:34:
[...]
Goed moment voor een uitgebreide teardown met foto's lijkt me!
Tof! Moet er zelf ook maar eens mee aan de slag. Wil de techniek/app van TRADFRI retrofitten op een bestaand vouwgordijn.
Ik heb dit weekend twee Fyrturs naast elkaar opgehangen. Mijn keukenraam is 204 cm. breed maar in die maat worden ze helaas niet verkocht. Zodoende twee exemplaren van 100 cm. opgehangen waarbij ik er een verzaagd heb omdat het hele apparaat 4 cm. breder is dan het doek. Dat was vrij goed te doen, beide rolgordijnen koppelen aan een afstandsbediening werkt ook. Maar je merkt toch dat je twee afzonderlijke apparaten bediend met een eigen motor, reactiesnelheid etc. Zodoende gaan ze niet exact gelijk omhoog en naar beneden of eindigen ze ook niet op dezelfde hoogte. Heeft iemand nog een tip om dat te ondervangen?
Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.
Wat is er nieuw?Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:41:
Update 1.14.2 staat nu klaar.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Mau_Maus in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie"
Hier zie je hem altijd als eerste (Ik denk een test/beta groep):
https://ww8.ikea.com/ikea...otes/releasenotesltd.html
Dit is de versie die je ook in de app ziet. Meestal 5 dagen later:
https://ww8.ikea.com/ikea...senotes/releasenotes.html
Meestal is het pas te updaten als het hier ook staat,maar blijkbaar staat het er op dit moment nog niet in en is het wel al te updaten.
[ Voor 49% gewijzigd door Mau_Maus op 24-11-2020 16:08 ]
Hier nog niets te bekennen. Diverse malen laten zoeken…Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:41:
Update 1.14.2 staat nu klaar.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Misschien in de tussentijd weer terug getrokken ofzo, omdat ie hier:Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:13:
[...]
Hier nog niets te bekennen. Diverse malen laten zoeken…
...nu ook niet meer te zien is?
Ik kan dat niet checken, omdat ie al geïnstalleerd staat hier.

[ Voor 34% gewijzigd door Mau_Maus op 24-11-2020 17:00 ]
Ondersteuning voor Scenes en Shortcuts. Tof!Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:
[...]
Mau_Maus in "Ikea Home smart (Trådfri en meer) - Ervaringen & discussie"
Hier zie je hem altijd als eerste (Ik denk een test/beta groep):
https://ww8.ikea.com/ikea...otes/releasenotesltd.html
Dit is de versie die je ook in de app ziet. Meestal 5 dagen later:
Meestal is het pas te updaten als het hier ook staat,maar blijkbaar staat het er op dit moment nog niet in en is het wel al te updaten.
Even heel wat anders....
Toen ik mijn hub ooit instelde deed ik dat via Wifi. Nu is die al heel lang aangesloten via een kabel.
Als ik de kabel eruit trok ging die terug op de Wifi. Nu heb ik recent mijn SSID aangepast...
Waar vind ik de optie om dat aan te passen? Of kan dat alleen door de hub te resetten en alles weer opnieuw koppelen?
Toen ik mijn hub ooit instelde deed ik dat via Wifi. Nu is die al heel lang aangesloten via een kabel.
Als ik de kabel eruit trok ging die terug op de Wifi. Nu heb ik recent mijn SSID aangepast...
Waar vind ik de optie om dat aan te passen? Of kan dat alleen door de hub te resetten en alles weer opnieuw koppelen?
Oh wacht. Ik zit al 1.12.31. Ik was op zoek naar 1.14 nummer… Duh!Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:24:
[...]
Misschien in de tussentijd weer terug getrokken ofzo, omdat ie hier:
...nu ook niet meer te zien is?
Ik kan dat niet checken, omdat ie al geïnstalleerd staat hier.
[Afbeelding]
Ik zie echter nog niets van scènes of zo. Niet dat ik dat ooit zal gebruiken, ik heb HomeKit, maar toch…
[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 24-11-2020 18:25 ]
Wellicht verstopt tot je een Snelkoppelingsknop hebt gekoppeld ofzo.Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:21:
[...]
Ik zie echter nog niets van scènes of zo. Niet dat ik dat ooit zal gebruiken, ik heb HomeKit, maar toch…
Dus hopelijk snel verkrijgbaar.
Die hoef ik niet. Zoals gezegd, ik regel alles in HomeKit. Hele huis is voorzien van Hue dimmers. Iedere knop is gewoon gekoppeld aan de scène. Werkt perfect…Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:01:
[...]
Wellicht verstopt tot je een Snelkoppelingsknop hebt gekoppeld ofzo.
Dus hopelijk snel verkrijgbaar.
Snap ik,.. ik dacht alleen hardop waarom het nog niet zichtbaar is in de app.Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:05:
[...]
Die hoef ik niet. Zoals gezegd, ik regel alles in HomeKit. Hele huis is voorzien van Hue dimmers. Iedere knop is gewoon gekoppeld aan de scène. Werkt perfect…
Duidelijk! Maar lijkt me niet. Scènes zou je toch ook gewoon vanuit de app moeten kunnen triggeren?Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:10:
[...]
Snap ik,.. ik dacht alleen hardop waarom het nog niet zichtbaar is in de app.
Wat ik nog steeds niet snap. Waarom laat Ikea je niet je apparaten op afstand bedienen. Voor mensen die geen gebruik maken van Apple HomeKit of Google Home is het nog steeds niet mogelijk om vanaf het werk alvast even een lampje aan te zetten.
Dat is toch niet meer van deze tijd?
En waar blijven de kleuren ledstrips? Ben ik echt de enige die daarop zit te wachten?
Ikea is heerlijk goedkoop qua apparaten, maar als je van deze app afhankelijk moet zijn ben je maar een arme hals.
Helemaal mee eens, net als triggers als zonsop- en ondergang om bv lampen te schakelen (kan nog steeds niet binnen Ikea app volgens mij?). Tamelijk basic functionaliteit van smart home spul, mijn cheapo Tuya-spul kan het al jaren. Maar er zou toch een complete overhaul komen van de Ikea-app en de manier van koppelen enzo? Is volgens mij vorig jaar al aangekondigd maar ik heb er nooit meer iets van gehoord eigenlijk. Terwijl het wel hard nodig is...Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:14:
[...]
Duidelijk! Maar lijkt me niet. Scènes zou je toch ook gewoon vanuit de app moeten kunnen triggeren?
Wat ik nog steeds niet snap. Waarom laat Ikea je niet je apparaten op afstand bedienen. Voor mensen die geen gebruik maken van Apple HomeKit of Google Home is het nog steeds niet mogelijk om vanaf het werk alvast even een lampje aan te zetten.
En waar blijven de kleuren ledstrips? Ben ik echt de enige die daarop zit te wachten?
Ikea is heerlijk goedkoop qua apparaten, maar als je van deze app afhankelijk moet zijn ben je maar een arme hals.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Heb vorige week geprobeerd de hub te installeren, maar op de een of andere manier krijgt mijn phone/app geen verbinding met de hub. Zijn er een paar zaken waar ik rekening mee kan houden?
Mijn netwerk gaat binnenkort op de schop, dan heb ik wat meer invloed op mijn wifi-netwerk.
Mijn netwerk gaat binnenkort op de schop, dan heb ik wat meer invloed op mijn wifi-netwerk.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:14:
[...]
daarvoor gebruik ik Home Assistant... werkt perfect...SnoeiKoei schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:25:
[...]
Helemaal mee eens, net als triggers als zonsop- en ondergang om bv lampen te schakelen (kan nog steeds niet binnen Ikea app volgens mij?). Tamelijk basic functionaliteit van smart home spul, mijn cheapo Tuya-spul kan het al jaren. Maar er zou toch een complete overhaul komen van de Ikea-app en de manier van koppelen enzo? Is volgens mij vorig jaar al aangekondigd maar ik heb er nooit meer iets van gehoord eigenlijk. Terwijl het wel hard nodig is...
De hele Ikea app gebruik ik (bijna) niet meer....
[ Voor 12% gewijzigd door MAdD op 25-11-2020 15:40 ]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
En ik HomeKit en Google. Maar vind het gewoon ouderwets. Inmiddels is er een update en kun je ‘scènes’ aanmaken. Maar uiteraard werken die weer niet in HomeKit en zo. *Zucht*MAdD schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:39:
[...]
[...]
daarvoor gebruik ik Home Assistant... werkt perfect...
De hele Ikea app gebruik ik (bijna) niet meer....
Ik houd het idd puur bij de apparaten, heb de app enkel en alleen om te koppelen.
en die scenes zitten er waarschijnlijk in omdat binnenkort die scene knop (of hoe die dan ook heet) gaat komen. Dan kan je dus alleen maar scenes in de tradfri omgeving er mee schakelen, maar de knop zal niet zichtbaar worden binnen homekit.
dus of dubbele scenes aanmaken (waarbij je alleen maar tradfri lampen kan schakelen) of niet te gebruiken als je homekit gebruikt
dus of dubbele scenes aanmaken (waarbij je alleen maar tradfri lampen kan schakelen) of niet te gebruiken als je homekit gebruikt
Net een hub gekocht en die moet aan de kabel. Heeft geen WiFi. Andere versie van de hub?Mau_Maus schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:58:
Even heel wat anders....
Hmm ik ga nu heel erg aan mijzelf twijfelen haha.jaspov schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:55:
[...]
Net een hub gekocht en die moet aan de kabel. Heeft geen WiFi. Andere versie van de hub?
Het stond mij toch echt bij dat het ergens tijdens de installatie WiFi kon worden opgegeven.
Ik denk dat ik mij gewoon heel erg vergist heb...
Dank voor het opmerken!
Ik overweeg om plafondspotjes (GU10) te vervangen door Tradfri GU10 spots en zo'n ronde Ikea-remote. Dit zijn echter in totaal 10 lampen. Ik lees op de Ikea-site dat een Ikea-remote aan max. 10 lampen gekoppeld kan worden. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup? Werkt dit stabiel met 10 lampen? Het moet bijv. niet zo zijn dat af en toe 1 lamp niet reageert op de remote.
ik heb min of meer dezelfde vraag; begrijp ik het goed dat ik voor drie e27 lampen die naast elkaar hangen en hetzelfde moeten doen voldoende heb aan de afstandsbediening en geen hub nodig heb?Palomar schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:20:
Ik overweeg om plafondspotjes (GU10) te vervangen door Tradfri GU10 spots en zo'n ronde Ikea-remote. Dit zijn echter in totaal 10 lampen. Ik lees op de Ikea-site dat een Ikea-remote aan max. 10 lampen gekoppeld kan worden. Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup? Werkt dit stabiel met 10 lampen? Het moet bijv. niet zo zijn dat af en toe 1 lamp niet reageert op de remote.
Ik heb 3x E27 lampen, 4x E14 lampen en een stopcontact (ledstrip) op één afstandbediening zitten. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Aan/uit, wisselen van sfeer en dimmen (m.u.v. de ledstrip) gaat allemaal foutloos. Ik heb wel een hub voor integratie met Home Assistant, maar voor wat jij wil is die hub niet nodig.Palomar schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:20:
You can't be late until you show up
Ja, dat begrijp je goedschalk84 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:27:
[...]
ik heb min of meer dezelfde vraag; begrijp ik het goed dat ik voor drie e27 lampen die naast elkaar hangen en hetzelfde moeten doen voldoende heb aan de afstandsbediening en geen hub nodig heb?
You can't be late until you show up
Ik heb tot nu toe alleen maar Witte Tradfri lampen, als ik een gekleurde lamp koop en ik gebruik het programma "Wakker worden" kan hij dan ook van rood/oranje naar wit? Doel is om de Philips Wake-Up Light te vervangen. Warm-wit naar Fel Koud-Wit zou ook nog kunnen trouwens als het met kleur niet werkt.
Paar tradfri lampen met remotes en motion sensor in gebruik hier. Werkt prima. Valt me alleen op dat de hub weinig toevoegt. Instellingen van de remote sensor zijn niet aan te passen volgens mij, moet je nog steeds de knopjes op de sensor zelf voor gebruiken of mis ik iets?
App is ook erg eenvoudig (ivm Hue, waar mooie third party apps voor zijn). Nu 1 third party app gevonden (TradfriLux) die met name een mooiere interface heeft. Zijn er betere apps of moet ik dan richting bijv. Home Assistant gaan kijken?
App is ook erg eenvoudig (ivm Hue, waar mooie third party apps voor zijn). Nu 1 third party app gevonden (TradfriLux) die met name een mooiere interface heeft. Zijn er betere apps of moet ik dan richting bijv. Home Assistant gaan kijken?
Wat de hub toevoegd is dat je de lampen dan met de app kan besturen 😅 Je zou nog eens naar Hue Essentials kunnen kijken, die werkt ook goed met Tradfri spul en is een stuk uitgebreider dan de Ikea app.jaspov schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:41:
Paar tradfri lampen met remotes en motion sensor in gebruik hier. Werkt prima. Valt me alleen op dat de hub weinig toevoegt. Instellingen van de remote sensor zijn niet aan te passen volgens mij, moet je nog steeds de knopjes op de sensor zelf voor gebruiken of mis ik iets?
Als ik zo even in de Ikea App kijk, kun je van een kleurenlamp in dat programma de kleur aangeven maar niet dat hij later naar iets anders moet.WNT schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:17:
Ik heb tot nu toe alleen maar Witte Tradfri lampen, als ik een gekleurde lamp koop en ik gebruik het programma "Wakker worden" kan hij dan ook van rood/oranje naar wit? Doel is om de Philips Wake-Up Light te vervangen. Warm-wit naar Fel Koud-Wit zou ook nog kunnen trouwens als het met kleur niet werkt.
Ik heb zelf in homekit 4 scenes aangemaakt die ongeveer doen wat jij hierboven beschrijft. Ik wilde sowieso ook muziek aan op het moment dat de wekker "afgaat".
Bij één van mijn Tradfri GU10 spotjes blijven enkele ledjes heel licht flakkeren als de lamp uit staat. Ook merk ik dat dit ene spotje warmer is dan de andere spotjes op dezelfde schakelaar. Komt dit iemand bekend voor?
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/pR8qL8gP5PfK78NCv5UNlfDG.gif?f=user_large)
[ Voor 31% gewijzigd door mno op 30-11-2020 09:37 ]
Gewoon rösti
Ik heb dit ook bij 1 GU10 spot, pas sinds enkele weken. Ook als ik de power er af haal en weer aanzet blijft het gebeuren. Opvallend is dat het alleen gebeurd als hij uit staat, aan doet hij het prima.mno schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:31:
Bij één van mijn Tradfri GU10 spotjes blijven enkele ledjes heel licht flakkeren als de lamp uit staat. Ook merk ik dat dit ene spotje warmer is dan de andere spotjes op dezelfde schakelaar. Komt dit iemand bekend voor?
Zelfde probleem dan inderdaad. Ik zie hier ook wat oude berichten op Reddit met hetzelfde probleem:KingKoning schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:50:
[...]
Ik heb dit ook bij 1 GU10 spot, pas sinds enkele weken. Ook als ik de power er af haal en weer aanzet blijft het gebeuren. Opvallend is dat het alleen gebeurd als hij uit staat, aan doet hij het prima.
https://www.reddit.com/r/...ulbs_flickering_when_off/
Vraag me af of het slim is om deze te vervangen, het lijkt me toch niet helemaal goed.
Gewoon rösti
ik heb dit ook bij een enkel GU10 spotje (alhoewel niet zo erg als bij jou). Als hij via de remote of de app uit is gezet, blijft er 1 ledje flikkeren. Ik heb nooit geprobeerd wat er gebeurd als ik deze spot verwissel van plek met een andere spot die het niet doet. Wellicht dat dat al kan helpen. Ik laat het wel weten als ik het heb geprobeerd.KingKoning schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:50:
[...]
Ik heb dit ook bij 1 GU10 spot, pas sinds enkele weken. Ook als ik de power er af haal en weer aanzet blijft het gebeuren. Opvallend is dat het alleen gebeurd als hij uit staat, aan doet hij het prima.
mijn signature is bewust leeg :-)
Zelf heb ik deze Tradfri lamp welke alleen warmwit/wit als kleur heeft. Deze ook ingsteld als wake-up light. Maar de laagste dimbare stand van deze lamp is al standje wakker worden. Nu zie ik dat deze lamp tot 800 lumen gaat en de tradfari lamp met RGB tot 600 lumen gaat. Ben dan ook benieuwd hoe jouw ervaring zal zijn met de RGB lamp icm wakeup functieWNT schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:17:
Moet overigens zeggen dat ik hiervoor een PhilipsWakeuplight (helaas stuk gegaan) had en ik moet zeggen dat die echt superzacht begon met branden. Iets wat ik nog niet met een bolletje van ikea heb kunnen creeren
Ik heb hem ff omgewisseld met een andere die dichter bij de hub en de afstandbediening zit maar dat maakt geen verschil. Er is denk ik gewoon iets mis met dit lampje.pCOW schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:12:
[...]
ik heb dit ook bij een enkel GU10 spotje (alhoewel niet zo erg als bij jou). Als hij via de remote of de app uit is gezet, blijft er 1 ledje flikkeren. Ik heb nooit geprobeerd wat er gebeurd als ik deze spot verwissel van plek met een andere spot die het niet doet. Wellicht dat dat al kan helpen. Ik laat het wel weten als ik het heb geprobeerd.
Gewoon rösti
Wat voor mij al een heel groot verschil maakte, was de kleur van de Ikea lamp zo warm mogelijk instellen: dat scheelt gewoon de helft in "weksterkte". Daarnaast heb ik de lamp wat verder van het bed gezet (bij het raam), dat helpt ook goed. Maar volgens mij gaat een kleurenlamp in plaats van een witte lamp ook goed helpen.Waterkoker schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:42:
[...]
Moet overigens zeggen dat ik hiervoor een PhilipsWakeuplight (helaas stuk gegaan) had en ik moet zeggen dat die echt superzacht begon met branden. Iets wat ik nog niet met een bolletje van ikea heb kunnen creeren
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Iemand die ook een Philips Hue White Ambiance E27 heeft en de Ikea warm white ?
Ben even benieuwd of die van Ikea veel feller is dan de Hue (ingesteld op dezelfde temp kleur van de Ikea lamp) ?
Ik heb nu de Philips Hue White Ambiance E27 liggen en vindt de intensiteit wat tegenvallen bij de warm/white stand. Zeker vergeleken met mijn Yeelight (warm/white). Beide zijn 800 lumen. Alleen als ik de Hue op flink wit zet wordt deze vergelijkbaar fel.
Ben even benieuwd of die van Ikea veel feller is dan de Hue (ingesteld op dezelfde temp kleur van de Ikea lamp) ?
Ik heb nu de Philips Hue White Ambiance E27 liggen en vindt de intensiteit wat tegenvallen bij de warm/white stand. Zeker vergeleken met mijn Yeelight (warm/white). Beide zijn 800 lumen. Alleen als ik de Hue op flink wit zet wordt deze vergelijkbaar fel.
Ja dat is geen probleem. Ik heb een witte lamp, 3 lampen met kleurtemperatuur en een lamp die rgb heeft en ze werken allemaal met die functie. Mijn rgb lamp begint op rood en de kleurtemperatuur lampen beginnen op hun warmste temp. De lamp zonder kleurtemperaturen begint op zn laagste helderheid (de anderen ook overigens)WNT schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:17:
Daarom heb ik deze week eindelijk een Raspberry Pi gekocht en homeassistant erop gegooid. Heb home assistant ook met HomeKit gekopppeld via een bridge, dus nu stuurt home assistant alles aan maar kan ik het alsnog via Apple HomeKit beheren. Best of both worlds. Ik deed het vooral voor adaptive lighting and BLE based presence detection. Alsnog, mijn hele Ikea setup heeft incl lampen, bridge en afstandsbediening €70 gekost (m’n RPi ook), met Hue zou ik ongeveer het dubbele daarvoor kwijt zijn en alsnog een RPi hebben aangeschaft. Voor de doorsnee mens is het idd frustrerend ja want die gaan niet met een RPi kloten.Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:14:
[...]
Duidelijk! Maar lijkt me niet. Scènes zou je toch ook gewoon vanuit de app moeten kunnen triggeren?
Ik heb de symfonisk afstandsbedieinig gekregen van de sint.
We hebben in de slaapkamers de Ikea Symfonisk staan.
Als ik op het aan/uit knopje op de speaker druk, gaat ie aan. Als ik op de + druk gaat ie harder.
Wat heeft de symfonisk afstandsbediening voor toegevoegde waarde. Volgens mij kan je niet een andere muziekbron kiezen oid (van radio 1 naar radio 2) Daar heb je toch weer de app voor nodig.
Kan je de "echte" sonos one speakers ermee bedienen?
Iemand?
We hebben in de slaapkamers de Ikea Symfonisk staan.
Als ik op het aan/uit knopje op de speaker druk, gaat ie aan. Als ik op de + druk gaat ie harder.
Wat heeft de symfonisk afstandsbediening voor toegevoegde waarde. Volgens mij kan je niet een andere muziekbron kiezen oid (van radio 1 naar radio 2) Daar heb je toch weer de app voor nodig.
Kan je de "echte" sonos one speakers ermee bedienen?
Iemand?
@miles Ja, hij werkt ook op echte Sonos producten. Maar het is zoals je zegt, drukken voor pauze/play en draaien voor volume up/down. Meer is het niet. Ik heb er zelf eentje in de keuken aan de rand van de afzuigkap, dan kan ik snel even harder en zachter. Als ik andere muziek wil horen, dan gebruik de Google Assisant.
En 2 x klikken is een nummer vooruit en 3 x klikken is een nummer achteruit.robertwebbe schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:07:
@miles Ja, hij werkt ook op echte Sonos producten. Maar het is zoals je zegt, drukken voor pauze/play en draaien voor volume up/down. Meer is het niet. Ik heb er zelf eentje in de keuken aan de rand van de afzuigkap, dan kan ik snel even harder en zachter. Als ik andere muziek wil horen, dan gebruik de Google Assisant.
Ik vind ze ideaal. Hangen door het hele huis.
LOL… Werkt ook zo op nagenoeg iedere koptelefoon/dopjes en staat ook in de handleiding.robertwebbe schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:06:
Hé, dat wist ik niet. Dank voor de tip.
Maar ja, die lezen mannen natuurlijk niet…
Net als het niet quoten. 😇robertwebbe schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:53:
Ja, sorry... aangeboren afwijking... 😉
Stuk makkelijker als je dat wel doet hoor. Dan krijg je ook daadwerkelijk een melding van het feit dat er iemand op je gereageerd heeft.
@Serena Quoten van de post boven je vind ik eerlijk gezegd een beetje overbodig. Dan kan je ook iemand met @username noemen of een duimpje omhoog geven op die post.
Maar als je het later terugleest is dat allemaal heel onduidelijk. Quoten heeft wel degelijk de voorkeur. Helemaal als iemand later iets zou verwijderen of aanpassen.Eärendil schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:23:
@Serena Quoten van de post boven je vind ik eerlijk gezegd een beetje overbodig. Dan kan je ook iemand met @username noemen of een duimpje omhoog geven op die post.
Maar gewoon eronder iets posten zonder mention of wat dan ook is gewoon vervelend. Dan mis je het vaak.
Maar zullen we de discussie maar stoppen en weer back op topic gaan?
Hallo
Wie kan.mij vertellen hoeveel watt die ikea omlopp werkbladverlichting is,
Ik zie dat ze in dr lengte van 40, 60 , en 80 cm zijn.
Dan.kan ik een.beetje uitrekenen welke driver ik er bij moet kopen .
Alvast bedankt .Gerrya
Alvast bedankt .Gerrya
Sinds kort ook trädfri lampen. 6x led 470 lumen (704.243.12) en 3x gu10 + remote (004.065.47) en een gateway.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan met scenes. De 3 gu10 hangen boven de eettafel maar die reageren niet op het uit commando van een scene (en wellicht ook andere nog niet verder getest). De 6 andere reageren wel zoals verwacht. Ik heb b.v. een scene waarbij alleen de e14 lampen boven de koffietafel aan moeten blijven en de rest uit. De e14 bij de tuindeur gaat netjes uit maar de gu10 lampen blijven aan. Als ik via de room optie alles uit zet en dan de koffietafel scene aanzet blijven de gu10 wel uit en doet de scene wat er verwacht wordt.
Kan het kloppen dat gu10 en e14 fitting lampen niet goed samenwerken?
Edit: net even geprobeerd met google home en dan gaat het wel goed. Als ik zelf de commandos programmeer van welke lampen aan en uit moeten. Heb nog geen scenes in google home. Ga ik morgen eens uitzoeken.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan met scenes. De 3 gu10 hangen boven de eettafel maar die reageren niet op het uit commando van een scene (en wellicht ook andere nog niet verder getest). De 6 andere reageren wel zoals verwacht. Ik heb b.v. een scene waarbij alleen de e14 lampen boven de koffietafel aan moeten blijven en de rest uit. De e14 bij de tuindeur gaat netjes uit maar de gu10 lampen blijven aan. Als ik via de room optie alles uit zet en dan de koffietafel scene aanzet blijven de gu10 wel uit en doet de scene wat er verwacht wordt.
Kan het kloppen dat gu10 en e14 fitting lampen niet goed samenwerken?
Edit: net even geprobeerd met google home en dan gaat het wel goed. Als ik zelf de commandos programmeer van welke lampen aan en uit moeten. Heb nog geen scenes in google home. Ga ik morgen eens uitzoeken.
[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 08-12-2020 01:17 ]
@Ryan1981
Welke firmwareversie hebben die GU10 lampen?
Ik heb sinds vorige week 2 GU10 lampen waarvan er 1 wel en 1 niet uitging met een scène. Degene die niet uitging bleek een oudere versie te hebben. Nu zitten ze beide op 2.0.029 en nu werkt het wel.
Het update proces heb ik echter nog niet helemaal doorgrond. Hij heeft eerst de hele nacht Bezig met bijwerken aangegeven. Er leek toen niets te gebeuren. Daarna heb ik de lamp dicht bij de hub gezet en toen was het zo gepiept. Geen idee of dat nu met de afstand of de power cycle te maken heeft
Ik heb sinds vorige week 2 GU10 lampen waarvan er 1 wel en 1 niet uitging met een scène. Degene die niet uitging bleek een oudere versie te hebben. Nu zitten ze beide op 2.0.029 en nu werkt het wel.
Het update proces heb ik echter nog niet helemaal doorgrond. Hij heeft eerst de hele nacht Bezig met bijwerken aangegeven. Er leek toen niets te gebeuren. Daarna heb ik de lamp dicht bij de hub gezet en toen was het zo gepiept. Geen idee of dat nu met de afstand of de power cycle te maken heeft
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
2.0.022, ik had idd gekeken of er een nieuwere firmware was met de IKEA HOME SMART VERSION maar die zegt dat alles up to date is. Is er een manier om manueel de firmware te upgraden?RvL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:46:
@Ryan1981
Je hebt andere lampen dan ik. Ik heb de 904.086.03 genomen, omdat ik 2 lampen met 2 dimmers 704.085.95 wilde hebben. Wit spectrum stel ik wel in via de app als ik dat wil.Ryan1981 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:47:
[...]
2.0.022, ik had idd gekeken of er een nieuwere firmware was met de IKEA HOME SMART VERSION maar die zegt dat alles up to date is. Is er een manier om manueel de firmware te upgraden?
Er zijn dus kennelijk 3 verschillende GU10 lampen. De 904.086.03 die ik heb is dimbaaren het wit spectrum kan worden ingesteld. Dat kan met de lampen in de set 004.065.47 kennelijk ook.
De lamp 604.200.41 kan kennelijk alleen gedimd worden.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Om ook in de wereld van de domotica toe te treden, heb ik een aantal Ikea smart spullen op het verlanglijstje voor Kerst gezet.
Ik wil de bewegingsensor i.c.m. de dimbare LED-lamp (904.087.97) gaan inzetten voor het toilet.
Mijn vraag over deze combi: Is de lamp in die combi dimbaar via de Ikea-app? Of moet ik er ook nog een dimmer aan koppelen?
Ik wil de bewegingsensor i.c.m. de dimbare LED-lamp (904.087.97) gaan inzetten voor het toilet.
Mijn vraag over deze combi: Is de lamp in die combi dimbaar via de Ikea-app? Of moet ik er ook nog een dimmer aan koppelen?
Vandaag versie 29 gekregen en nu werkt alles zoals verwacht. Ik ben tevreden.RvL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:31:
[...]
Je hebt andere lampen dan ik. Ik heb de 904.086.03 genomen, omdat ik 2 lampen met 2 dimmers 704.085.95 wilde hebben. Wit spectrum stel ik wel in via de app als ik dat wil.
Er zijn dus kennelijk 3 verschillende GU10 lampen. De 904.086.03 die ik heb is dimbaaren het wit spectrum kan worden ingesteld. Dat kan met de lampen in de set 004.065.47 kennelijk ook.
De lamp 604.200.41 kan kennelijk alleen gedimd worden.
Dat kun je vinden op de website van Ikea, staat onder 'Formaat product'. De 40cm verbruikt 4,1W, 60cm 5,4W en 80cm 7,4W.Gerrya schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:59:
Hallo
Alvast bedankt .Gerrya
Nog tweakers ervaring met de tradfilampen in de eigen armatuurtjes van ikea? Net een bestelling binnen. De E14 gekleurde lampen vermelden 8,6 watt. Op de doosjes van de armaturen (deze en deze) staat 'max 7 watt'. In eerste instantie dacht ik verwaarloosbaar, maar is toch bijna 25% hoger. Denken jullie dat die lampen dan inderdaad te warm worden, of kunnen we wat van het verbruik wegschrijven aan het slimme gedeelte, zodat het uiteindelijk meer in de buurt van de 7 watt terechtkomen?
(Edit:Ikea is haast onbereikbaar zo lijkt het..)
[ Voor 3% gewijzigd door Fraske op 12-12-2020 10:48 ]
Led lampen worden toch bijna niet warm. Ik zou gewoon even een tijdje aanzetten en kijken hoe warm ze worden.Fraske schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:45:
Nog tweakers ervaring met de tradfilampen in de eigen armatuurtjes van ikea? Net een bestelling binnen. De E14 gekleurde lampen vermelden 8,6 watt. Op de doosjes van de armaturen (deze en deze) staat 'max 7 watt'. In eerste instantie dacht ik verwaarloosbaar, maar is toch bijna 25% hoger. Denken jullie dat die lampen dan inderdaad te warm worden, of kunnen we wat van het verbruik wegschrijven aan het slimme gedeelte, zodat het uiteindelijk meer in de buurt van de 7 watt terechtkomen?
Als er een dimmer in zit dan is het wat anders.
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 12-12-2020 19:33 ]
Ja uiteindelijk, heb ik het toch maar geprobeerd. Zat het meest te twijfelen over de glazen bol, waar dan de theoretische warmte minder goed kwijt kan. Maar daarvoor is de lamp te lang/hoog, opgelost
Heeft iemand al eens een Ikea bewegingsensor (of andere Ikea remote) toegevoegd aan een Hue lamp welke geen Hue bridge heeft?
Dus dat de Hue lamp bedient wordt door een Ikea remote.
Dus dat de Hue lamp bedient wordt door een Ikea remote.
De e27 warm wit lampjes die ik heb zijn anders niet vast te houden zonder je handen te branden na half uurtje aan te staan.jobr schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:27:
[...]
Led lampen worden toch bijna niet warm. Ik zou gewoon even een tijdje aanzetten en kijken hoe warm ze worden.
Als er een dimmer in zit dan is het wat anders.
Gisteren had ik de Tradfri Bewegingssensor gekocht.
Wat een waardeloos ding. Blijkbaar heb je 2 versies hiervan. De oudere met een traploos verstelbaar timer en gevoeligheid, en de nieuwere heb je 2 knopjes met 2 standen.
Oud:

Nieuw:

Welke mafkees dit nou een goed idee vond
Wat een waardeloos ding. Blijkbaar heb je 2 versies hiervan. De oudere met een traploos verstelbaar timer en gevoeligheid, en de nieuwere heb je 2 knopjes met 2 standen.
Oud:

Nieuw:

Ik krijg de Tradfri led (GU10) lampen niet gekoppeld aan de hub/app. Zodra ik de stappen volg in de app, lamp installeren > stroom aan > afstandsbediening 10 seconden langs de lamp houden met het knopje ingedrukt. De lamp knippert dan en is wel verbonden met de afstandsbediening maar de app/hub krijgt de lamp niet gevonden. (De afstandsbediening is al gekoppeld met de hub)
Wellicht heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Is de afstandsbediening wel goed met de hub gekoppeld? Ik moest hem even bij de hub houden, totdat de App meldt dat hij is gevonden en verbonden. Misschien even opnieuw proberen en de afstandsbediening eerst resetten.RMES schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:18:
Ik krijg de Tradfri led (GU10) lampen niet gekoppeld aan de hub/app. Zodra ik de stappen volg in de app, lamp installeren > stroom aan > afstandsbediening 10 seconden langs de lamp houden met het knopje ingedrukt. De lamp knippert dan en is wel verbonden met de afstandsbediening maar de app/hub krijgt de lamp niet gevonden. (De afstandsbediening is al gekoppeld met de hub)
Ik vermoed de inkoop mafkees. Waarschijnlijk omdat V2 minder dan de helft kost.com2,1ghz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:04:
De oude was niet traploos verstelbaar, dat was ook gewoon een schakelaar.com2,1ghz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:04:
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Hmm, wellicht was ie niet goed gekoppeld. Nadat ik hem opnieuw gekoppeld had lukte het wel om de lampen te connecten, thx!Frup schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:39:
[...]
Is de afstandsbediening wel goed met de hub gekoppeld? Ik moest hem even bij de hub houden, totdat de App meldt dat hij is gevonden en verbonden. Misschien even opnieuw proberen en de afstandsbediening eerst resetten.
Ik snap ook echt niet waarom de gevoeligheid en en de duur niet gewoon in te stellen is in de app.com2,1ghz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:04:
Oud:
[Afbeelding]
Nieuw:
[Afbeelding]
Maargoed, het ding kost ook bijna geen drol in vergelijking met andere sensoren
Weet je dat echt zeker? Ik zie in ieder geval 3 standen voor de timer. Die 1 minuut zou ideaal geweest zijn voor mij in de gang.aawe mwan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:23:
[...]
De oude was niet traploos verstelbaar, dat was ook gewoon een schakelaar.
Dit zou helemaal ideaal zijn. Bonuspunten als ik ook nog eens kon instellen vanaf hoelaat de lampen aan mogen door de bewegingssensor.yorroy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:32:
[...]
Ik snap ook echt niet waarom de gevoeligheid en en de duur niet gewoon in te stellen is in de app.
Maargoed, het ding kost ook bijna geen drol in vergelijking met andere sensoren
3 standen is wat anders dan traploos, ik denk dat dat bedoeld wordt...com2,1ghz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:52:
[...]
Weet je dat echt zeker? Ik zie in ieder geval 3 standen voor de timer. Die 1 minuut zou ideaal geweest zijn voor mij in de gang.
[...]
Dit zou helemaal ideaal zijn. Bonuspunten als ik ook nog eens kon instellen vanaf hoelaat de lampen aan mogen door de bewegingssensor.
Met zo n beetje ieder ander bewegingssensor met zo n schroef die zijn altijd traploos. Daar zit hooguit een tandwiel op die je hoort klikken als je draait.DJGizbo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:20:
[...]
3 standen is wat anders dan traploos, ik denk dat dat bedoeld wordt...
Ik maak een aanname dat dit 3 standen zijn als het niet traploos is want er worden 3 cijfers getoond. Of tenzij iemand die zo n sensor heeft dit kan bevestigen.
Ik heb zo'n sensor en het zijn 3 standen en niet onbeperkte tussenstappencom2,1ghz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:59:
[...]
Met zo n beetje ieder ander bewegingssensor met zo n schroef die zijn altijd traploos. Daar zit hooguit een tandwiel op die je hoort klikken als je draait.
Ik maak een aanname dat dit 3 standen zijn als het niet traploos is want er worden 3 cijfers getoond. Of tenzij iemand die zo n sensor heeft dit kan bevestigen.
Zeker weten van wel dat het onbeperkte tussenstappen zijn, ik heb er meerdere in huis en vind het ideaal dat de tijd instelbaar is.DJGizbo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:03:
[...]
Ik heb zo'n sensor en het zijn 3 standen en niet onbeperkte tussenstappen
Ik heb een E27 RGB lamp aan een afstandsbediening gekoppeld en deze werkte gewoon tot afgelopen weekend.
De lamp wil gewoon niet meer aan.
Al geprobeerd in andere fitting en 6x uit en aan te zetten, maar geen teken van leven.
Is er nog een andere manier om een harde reset te doen?
Of is deze stuk?
Ik kan nu niet naar de service balie, dus hoop eigenlijk dat ik hem nog kan redden.
Al geprobeerd in andere fitting en 6x uit en aan te zetten, maar geen teken van leven.
Of is deze stuk?
Ik kan nu niet naar de service balie, dus hoop eigenlijk dat ik hem nog kan redden.
Laatst een hele Tradfri setup (bridge, 3x e27 [via een e14 adapter wat ik ben dom geweest], afstandsbediening, bewegingssensor, en dimmer) aangeschaft.
Alleen kan je dus niet meer dan 2 afstandsbedieningen tegelijkertijd koppelen. Wat mijn idea was, was de dimmerknop aan de kant dat de bewegingssensor kan zien, en de afstandsbediening aan de andere kant.
Kan dit wél via een andere hub (bijv die van Hue of een Domoticz setup), of moet ik er gewoon mee leven? Is er een "twee kamers met dezelfde lampen"-hack?
Alleen kan je dus niet meer dan 2 afstandsbedieningen tegelijkertijd koppelen. Wat mijn idea was, was de dimmerknop aan de kant dat de bewegingssensor kan zien, en de afstandsbediening aan de andere kant.
Kan dit wél via een andere hub (bijv die van Hue of een Domoticz setup), of moet ik er gewoon mee leven? Is er een "twee kamers met dezelfde lampen"-hack?
Hee hoi! Ik heb een Ikea Tradfri hub, wat stopcontacten en een enkel peertje, maar ik heb de smaak van de automatisering te pakken en was dus wat rond aan het kijken op de interwebs. Nu kwam ik net deze Sonoff Zigbee switch tegen, waar je in feite zo'n ouderwetse aan-uit schakelaar op een snoer mee vervangt, maar vraag ik me af of die werken met de Ikea Tradfri hub? Heeft iemand hier ervaring mee, of een tip waar ik info over de compatibilteit kan vinden?
Ik denk dat hij stuk is, de default instelling van de Tradfri lampen is dat als je de lamp van de stroom haalt en hem er weer op zet dat hij aan gaat. Ongeacht of je hem aan een afstandsbediening hebt gekoppeld.Crxtreem schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
Ik heb een E27 RGB lamp aan een afstandsbediening gekoppeld en deze werkte gewoon tot afgelopen weekend.
Of is deze stuk?
Misschien werkt de afstandbediening aan afstandsbediening koppelen optie nog steeds (dus zonder de app)? Deze staat als het goed is in het begin van dit Topic beschreven.Aerkhanite schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:21:
Laatst een hele Tradfri setup (bridge, 3x e27 [via een e14 adapter wat ik ben dom geweest], afstandsbediening, bewegingssensor, en dimmer) aangeschaft.
Prachtig spul. Gisteravond nog wel even de Hub moeten resetten. Kreeg een aan/uit dimmer niet gekoppeld aan de Hub. Alles ging prima tot aan de melding.... kan niet koppelen. Wellicht batterij leeg. Vanmiddag maar gelijk een voorraad batterijen gehaald. Morgen komt mijn zwager de verlichting in de nieuwe overkapping aansluiten op de meterkast. In de overkapping hangen 3 spotjes en 2 hanglampen. Zin in.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Release Version: 1.14.2.1
21th December 2020
New features and changes in Gateway: 1.12.34
General Bug Fix and Performance Improvement
21th December 2020
[ Voor 19% gewijzigd door jwhoogervorst op 21-12-2020 10:04 ]
Ik heb dit met een E14 kaarslampje. Ding werkt gewoon, maar hij is nooit helemaal uit.pCOW schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:12:
[...]
ik heb dit ook bij een enkel GU10 spotje (alhoewel niet zo erg als bij jou). Als hij via de remote of de app uit is gezet, blijft er 1 ledje flikkeren. Ik heb nooit geprobeerd wat er gebeurd als ik deze spot verwissel van plek met een andere spot die het niet doet. Wellicht dat dat al kan helpen. Ik laat het wel weten als ik het heb geprobeerd.
Het ding zit ook in een lamp op de slaapkamer, dus dan valt het flitsen helemaal op.
Ik slaap er echter wel om, dus dat ding hangt er al maanden zo bij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Nice. Je moet het blijkbaar in de app zelf controleren. Geen notificatie? Ik zie het voor het eerst. We hebben het Ikea systeem al een tijdje. Maar sinds kort heeft het mijn interesse ook. Update net doorgevoerd.jwhoogervorst schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:00:
Release Version: 1.14.2.1
21th December 2020
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heb je 'm achter een normale schakelaar of zet je 'm uit via de app?rimave schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:14:
[...]
Ik heb dit met een E14 kaarslampje. Ding werkt gewoon, maar hij is nooit helemaal uit.
Bij een normale schakelaar kan een hele zuinige lamp nog een beetje blijven branden doordat de de nul en live kabels in huis dicht langs elkaar lopen en capacitatief een klein beetje stroom kunnen laten lopen, ookal is één van de twee losgekoppeld.
Als je 'm in de app uit zet, kan het nog steeds een vergelijkbaar probleem zijn. Maar dat duidt dan wel op een matig ontwerp van de elektronica.
Hij zit achter een normale schakelaar. Ik doe hem met de app (Alexa) uit. Er heeft eerder een hue lamp ingezeten. Die had dit ‘probleem’ niet. Het is niet de enige tradfri lamp die raar doet. De lamp in het toilet flitst ook soms zomaar. Maar die doet dat als hij aan is en die die zet ik altijd uit met de schakelaar. Beetje nutteloos om daar dan een slimme lamp te hebben, I know.Hobbit13 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:06:
[...]
Heb je 'm achter een normale schakelaar of zet je 'm uit via de app?
Bij een normale schakelaar kan een hele zuinige lamp nog een beetje blijven branden doordat de de nul en live kabels in huis dicht langs elkaar lopen en capacitatief een klein beetje stroom kunnen laten lopen, ookal is één van de twee losgekoppeld.
Als je 'm in de app uit zet, kan het nog steeds een vergelijkbaar probleem zijn. Maar dat duidt dan wel op een matig ontwerp van de elektronica.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik heb zojuist 2 ikea plug-in stopcontacten gekocht. Deze wil ik aansluiten op mijn Home Assistant, ik gebruik hiervoor zigbee2mqtt. Het eerste stopcontact aansluiten ging prima, maar de 2e lijkt niet herkend te worden, ik zie helemaal niks in de zigbee2mqtt logs.
Ik heb permit_join aanstaan in zigbee2mqtt, en ik druk met een speld de reset knop in voor 5-10 seconden. Deze maakt wel een klik geluid en het lichtje begint te pulseren. Weet iemand wat er mis kan zijn?
Dit was een probleem met de zigbee2mqtt add-on. Ik heb de oplossing hier gevonden, blijkbaar komt dit vaker voor bij IKEA spul.
Ik heb permit_join aanstaan in zigbee2mqtt, en ik druk met een speld de reset knop in voor 5-10 seconden. Deze maakt wel een klik geluid en het lichtje begint te pulseren. Weet iemand wat er mis kan zijn?
Dit was een probleem met de zigbee2mqtt add-on. Ik heb de oplossing hier gevonden, blijkbaar komt dit vaker voor bij IKEA spul.
[ Voor 17% gewijzigd door abc874 op 21-12-2020 14:49 ]
Hier inderdaad ook. Toevallig een keer op de updates gedrukt om te kijken wat de versies zijn en of er toevallig ergens een update is die blijft hangen. En wordt ineens de hub geupdate.GerCor schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:29:
[...]
Nice. Je moet het blijkbaar in de app zelf controleren. Geen notificatie? Ik zie het voor het eerst. We hebben het Ikea systeem al een tijdje. Maar sinds kort heeft het mijn interesse ook. Update net doorgevoerd.
Tijdens de reboot van de installatie geeft de app ineens aan dat de hub niet (meer) gevonden kan worden en dat kan je niets meer.
App afgesloten en opnieuw gestart, krijg je eerst de melding dat hij nog bezig is met updaten. Gelukkig vlak daarna liep alles weer.
Software, apps en updates is toch nog wel een heel moeilijk geheel daar bij de ikea ontwikkelaars.
Ik was dit keer zelfs trackly.io te snel af...GerCor schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:29:
[...]
Nice. Je moet het blijkbaar in de app zelf controleren. Geen notificatie? Ik zie het voor het eerst. We hebben het Ikea systeem al een tijdje. Maar sinds kort heeft het mijn interesse ook. Update net doorgevoerd.
Maar ik kreeg van mijn homey een melding dat de accu van 1 van mijn rolgordijnen (bijna) leeg zou zijn.
Ik vertrouwde de melding niet 100% (ik was op dat moment aan het “klooien”.
De app gaf ook niet aan dat de accu leeg was, maar bij het openen wel de melding dat de boel was bijgewerkt
Uiteindelijk was de accu wel (bijna) leeg..
[ Voor 3% gewijzigd door jwhoogervorst op 21-12-2020 16:33 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.